Ik denk dat Pepe bedoelt, dat je een beetje een open deur intrapt door de verkoper te melden dat oplichting strafbaar is. ;)
Printable View
"Fuck ja waar ben ik mee bezig? Al die lieve mensjes die hard hebben gewerkt voor hun centjes! Dat kan ik toch niet doen? Oh wacht, jawel... het boeit me namelijk niks!"
- De Oplichter
Was deze al voorbij gekomen?
"USA" Stratocaster
De brug (uitlijning) en de neckplate doen me vermoeden dat deze niet helemaal is wat ie zou moeten zijn.
neck plate kan ik niet goed zien maar de neck is 100 % correct, de brug is hardtail en dat ziet er altijd gek uit op een strat :D
Merendeel van de gitaristen gebruikt de tremelo op hun strat niet of nauwelijks, laten het ding er zelfs af, dus ik begrijp eigenlijk niet goed dat Fender niet meer hardtails in omloop brengt.
Op zich eens. Heb je bovendien minder last van ontstemmen en meer plezier van sustain. Ik zet dan ook altijd twee extra veren op mijn Strat, waarmee het blok tegen de body zit. Daarmee heb je dezelfde twee voordelen. Met als bijkomend voordeel dat bij eventuele verkoop de nieuwe eigenaar weer de keuze heeft wat te doen met de tremelo.
Een zwevende brug kan je vast zetten. Een hardtail los zetten is iets moeilijker, maar ja je hebt gelijk. Bij de tele is het dan weer net andersom. Mss mede ook daardoor dat er zoveel teleliefhebbers zijn.
Met m'n strat heb ik nooit problemen gehad met ontstemmen op de trem.
Deze zweeft ook.
Wat betreft de sustain moet ik Joost gelijk geven, die is inderdaad minder...
een strat met trem (zelfs als hij vast gezet is_) klinkt "beter" (ok "anders" ;) ) dan een hardtail, minder strat achtig, ik kann me daarom wel voorstellen dat Fender minder hardtail strat maakt
en met een beetje behoorlijke afstelling van je trem hoef je echt niet minder sustain te hebben zelfs als hij Floating is