koop een auto
Printable View
koop een auto
Dat probleem met die George L kabels had ik in het begin ook. Maar als je er even de tijd voor neemt en het precies volgens de handleiding doet zijn ze echt onverwoestbaar (netjes recht afknippen met bv. een Planet Waves cable cutter , met geduld in de plug steken, mooie bocht maken en superstrak aandraaien tot ze niet meer verder kunnen).
Ik weet niet hoe vaak ik ze al uit mijn pedalen heb gehaald, lengtes veranderd heb etc. Ze weigeren nooit dienst.
Als ze niet goed werken, ligt het echt aan jezelf hoor...
Het is dat ik al andere kabels heb voor tussen mijn gitaar en board, maar ik zou het zo aandurven om zonder backup met een George L pedalboard kabel tussen mijn gitaar en board te spelen.
Geloof me, ik heb die dingen echt netjes afgeknipt, netjes aangedrukt en echt goed stevig vastgedraaid. Ik ben echt niet zo'n sukkel dat het me meerdere keren overkomt door eigen toedoen. Het systeem ansich is niks mis mee, mits die kabels niet zo stug waren, want daarin zit 'm het probleem. Van kabelbreuk tot niet goed sluitende uiteindjes na verloop van tijd, ik heb het nu allemaal meegemaakt. Het ligt ook niet aan mij, één van de verkopers waar ik wel 's mee praat had het er ook over. Schijnt gewoon een euvel te zijn van George L kabels en pluggen. Ik ben de George L kabels in ieder geval schijtziek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Dan zal ik als ik jou was voor de pedalboard kit van Lava cable gaan. (de solderless dan). Echt geweldige spul!
Waarom per se soldeerloos?
Wacht maar tot je nogal vaak van pedalen wisselt :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
Enneh... rhcp-schipper, thanks voor de tip, ik ga er zeker wel ff naar kijken. Maar de pedalsnake heeft momenteel een lichte voorsprong op m'n voorkeurslijstje, ook om het 'probleem' van de voeding op te lossen. Het probleem is alleen, het is wel een erg dure oplossing.
Of de kabelkit van Planet Waves. Ik heb de kabels nog niet zo lang, maar ze bevallen echt super, en ze zijn handig op maat te maken.
(afknippen en plug eraan)
+whatever voor de PW-kit; echt heel stabiel, veeel kabel en goed te wisselen..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim_Rashness
ook iets goedkoper dan de LAVA-kit, wel grotere pluggen..
+10000, de PW bevalt me prima.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pim_Rashness
Waar in Nederland kun je die lava kabels bestellen en wat kosten die?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duckman
Bij premium pedals. Goede service!
bedankt!
Net even gekeken maar nergens prijzen bij.:sneaky:
Zal hem wel eens een mail sturen tzt als ik weer kabels nodig heb.
Yess,
als het goed is deze week nog fulltone fulldrive 2 binnen, kan ik 'm mooi gebruiken voor het optreden van zaterdag:D
Ik zet er gelijk een blokje hout oid onder,zodat ik niet gelijk de pedaaltjes die ervoor staan aan trap of de instellingen verander.
zal vrijdag of zaterdag even een fotootje posten voor een update!
Kleine update, -hopelijk- laatste van het jaar voor de 'surfplank', want ik blijf in cycli van 3 maanden (niet zulke cycli).. terugkeren bij de combinatie wah, od/dist/chorus,delay...
Idee is nu dat ik 't grote board kan gebruiken met of zonder 19" rack, zonder dat ik 'iets' mis..
tevens hoef ik dan niet mijn 'snijplankje' (phase90, TR-2, Pitchblack, SCH-1 en DD-5) te gaan gebruiken als ik wat meer modulatie wil..
De 'Kentana' (SHO-kloon) i.c.m. de Tube Zone geeft erg veel mogelijkheden, en met de GE-7 erbij is het nog meer feest om voor iedere gitaar/versterker combinatie een lekker geluid te krijgen..
De CE-2 heb ik nu inmiddels 3x verkocht en verkocht, maar het blijft een heeerlijk ding.
De Replifex heb ik voor wat meer reverbs, af en toe 'n whammy, swell delays en voor m'n 'fusion' geluidjes..
nu nog de Studiotone laten repareren en dan lekker.... op vakantie, gitaarloos....
http://i73.photobucket.com/albums/i2...80623_1756.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i2...80623_1755.jpg
nog eens vorig jaar juni, rond deze tijd:
http://i73.photobucket.com/albums/i2...s/IMG_0358.jpg
Hier istie dan eindelijk, mijn pedalboard ontworpen met in het achterhoofd de stijl van een Nederlandse Grootmeester ;) Ik ben d'r best trots op moet ik zeggen. (Hmm, dit vraagt natuurlijk om allerlei commentaar, so be it)
http://img206.imageshack.us/img206/7...s046yx6.th.jpg
http://img206.imageshack.us/img206/7...s043lj0.th.jpg
http://img258.imageshack.us/img258/1...s041nm8.th.jpg
Voor wie geïnteresseerd is in het proces zie hier
ziet er strak uit! TC electronics bevalt zeker wel he?
http://img55.imageshack.us/img55/5613/img6866nl5.th.jpg
stuurt mn egnater top en g-force aan... Ben nog een beetje aan het spelen met fx voor en na de preamp wat het lekkerste klinkt...
Ik had nog wat Fc-200's liggen dus heb ik op het losse volume pedaal een zelfde bovenkant gedaan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mi-J'Den
Ik heb werkelijk geen idee welke grootmeester dit zou moeten zijn! ;)
Maar ik vind 'm erg mooi! Netjes gedaan!
Zit de voeding onder de kap of stuur je voeding via de powercon?
(Heb ik gedaan door de adapters in mijn rack te monteren de stroom richting pedalboard te sturen via die powercon. Werkt prima!
Maar nogmaals: complimenten!
En Nocki: terug naar twee fc-200's? ;)
Maar bovenal: op zoek naar een dumble???? ???? ???? ???? ???? ????
Zie E-bay en succes met de bankoverval!!!
Groetjes Bram
[QUOTE=Bram78]Paul Lenders, maar ik weet eigenlijk niet zeker of hij een NL'er of een BE-er is.Citaat:
Hij is een Nederlander.
Bij deze dan ;)Citaat:
Ik vind het een zeer strak board! Echt mooi gedaan.
Oh, volgens mij kwam het cynische van mijn opmerking onvoldoende over op basis van de ;)... Ik ken Paul zeker wel.
Maar goed, Paul Lenders heeft mij wel eens geholpen, een echte vakman!
Zit in Nederweert in Limburg, echte nederlander dus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram78
De combinatie van de 2 fc-200's (de fc-400 :) ) blijft zeker bestaan. Maar ik kreeg deze flightcase met FC-200 en pedaal nu eenmaal dus heb ik m aangepast naar mn eigen eisen. misschien gaat 1 van de 2 sets weg en anders kan ik 1midi pedaal in de oefenruimte laten... tis ene luxe probleem...
De dumble is onzin... :)
heb je het hout niet in de grondverf gezet ?Citaat:
Verder onwijs netjes gemaakt hoor, grote nadeel lijkt me dat je niet 123 overal bijkan als er live ineens iets fout gaat ofzo ?
En daarom is klitteband nu ook juist zo handig. Ik heb ook wel eens een weigerend pedaal gehad. 'Kgggggk' en verder spelen.
Thanx voor de complimenten :hippie:
De voeding gaat van de powercon, via de schakelaar naar een opbouwstekkerdoosje waar een 12v en 9v adapter in zitten voor resp. de TC Nova en de rest.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram78
Ah, een oplettende kijker ;) Het hout zit wel in de grondverf, en goed ook. Maar de eerste lagen zwart heb ik met een spuitbusje van een bouwmarktmerk gedaan, dat nogal erg stoffig bleek op te drogen. Op een of andere manier werd het gewoon niet gelijkmatig. Uiteindelijk heb ik dat opgeschuurd en de laatste lagen gedaan met zo'n spuitverf voor hekwerk e.d. Het 'vlekkerige' kreeg ik alleen niet meer weg.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dude
Ik verwacht trouwens dat het board degelijk genoeg is dat als er wat fout gaat dat het sowieso niet 123 gefikst is. Ik heb voor het geval dat wat losse patch-kabeltjes en een paar 9v blokken bij me, zodat ik altijd nog een pedaaltje los kan trekken, 'Kgggggk' idd, en zonder board verder spelen.
geïnspireerd door vele voorgangers ben ik ook maar aan de slag gegaan met een pedalenbord. ik kreeg er een beetje de schijt van met al die kabels en het aansluiten. dat probleem is nu verholpen. ik heb uiteraard dit topic goed doorgelezen om te kijken hoe jullie alles oplossen en daar mee aan de slag gegaan. het is een bord geworden van 75 cm x 35 cm en zo'n 10 cm hoog. net hoog genoeg om een wahwah in te plaatsen en de klep dicht te krijgen.
er zitten 2 chains in verwerkt: chain 1: wahwah, flanger/chorus en tube-overdrive. deze komt vóór de pré-amp.
chain 2: delay en PT-3 ( chorus-delay-ovedrive ). deze zit in de fx-loop.
ook de adapters zitten in de kist verwerkt, ik hoef nu alleen nog maar een stroomkabel aan de achterkant in te pluggen.
iedere chain heeft z'n eigen adapter om brom te voorkomen.
foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YFMZX38.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-F7746OOL.jpg
de tekst op de achterkant wordt nog vervangen voor mooie stickertjes van een labelwriter.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4Q36O33Z.jpg
de klep kan er niet vanaf wat als voordeel heeft dat de pluggen enigzins beschermd zijn tegen lompe zangers met grote voeten en je kan je setlist aan de binnenkant plakken :) .
achteraf had ik nog wel wat meer plaats willen hebben voor meer effecten maar dan wordt ie wel erg groot. hij weegt nu inclusief effecten en aanverwante artikel zo'n 13 kg. lijkt me meer als genoeg.
groeten Pasqual.
De klep kan er niet af? En de pedalen zitten gewoon in de bak gebouwt? Is dat niet júist onhandig? En daarnaast ziet het er ook wat vreemd uit als je zo'n deksen omhoog hebt staan op het podium.
Verder ziet het er allemaal goed en degelijk uit :).
PS, ik denk niet dat je je perse om die lettertjes druk moet maken, ik zou eerder er voor uit kijken dat dat wit niet onder de vlekken komt :D
ik heb eerder met aluminium koffertjes gespeeld met een vloertje erin en daar mijn effecten op geplakt en daar kon de klep ook niet vanaf en ik heb het altijd wel handig gevonden met optredens om de setlijst in de klep te hebben. verder boeit het me niet echt hoe het uitziet, ik heb er nog nooit commentaar op gehad. als het wit onder de vlekken komt, noemt men dat "vintage". ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman
maar onhandig is die klep niet, ik kan goed bij de pedalen. de klep staat ver genoeg open.
groeten Pasqual.
Och, stalen neuzen in je schoenen en je bent veilig ;)
erg netjes, kan je me in een PM evt sturen welke onderdelen je allemaal gekocht hebt en wat alles samen gekost heeft?
ben op zoek naar een case met net dezelfde specs.. behalve het deksel wil ik er af kunnen helen maar dat is gewoon scharniertjes aanpassen dacht ikdan..
ik doe het liever niet via PM, niets persoonlijks maar dan heeft verder niemand er iets aan. dus: moeilijk aan te geven wat de werkelijke kosten zijn omdat de aluminium hoekprofielen van de bouw afkomen. ik ben namelijk kraanmachinist en dan kom je wel eens iets tegen; wat voor de een afval is, is voor de ander een goed begin voor een pedalboard 8-). als je dit zou moeten kopen, zal je wel een paar euro kwijt zijn. verder heb ik twee platen multiplex gekocht van ik geloof 1,22 x 2 meter ofzo x 8 mm. ( gewoon een standaard maat bij de bouwmarkt ). misschien is 10 of 12 mm beter i.v.m. stevigheid. kost zo'n 11 euro. ik had nog een paar meubelpaneeltjes liggen waar ik de achterkant en zijpaneeltjes en een verhoging van de bodem uitgehaald heb.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ben79
verder: doosje popnagels, 8 beschermhoekjes, 2 scharnieren, handvat, 4 jackinputs, 3 polig electriciteits chassis voor de stroomvoorziening, stekkerdoos voor de adapters, 8 rubbervoetjes, 3 x 3 mm boortjes voor de popnagels, 1,5 m klitteband, 2 x multistekkers voor de effecten van stroom te voorzien, een kudde verbindings kabels voor de effecten te koppelen en dan vergeet ik vast nog wel iets. dit alles bij elkaar heeft me zo'n 60 euro gekost.
de maten van de kist zijn gebasseerd op mijn effecten en dan heb ik uiteindelijk nog een ander effect gebruikt wat ik in eerste instantie niet wilde gebruiken ( ibanez pt-3 ) waar ik op een of andere manier steeds weer op terugval vanwege het gebruikersgemak en erg goeie geluidkwaliteit. ( werkt goed in de effectenloop ). ondanks de 75 cm breedte had het niet 2 cm smaller moeten worden. je kan er ook voor kiezen om twee lagen te maken, zeg maar verdiepingen, zodat je meer effecten kwijt kunt maar dan wordt je kist ook dieper, hoger en zwaarder. ik vind 13 kg zwaar genoeg.
de klitteband werkt trouwens perfect; alles blijft mooi op de plaats en je kan altijd makkelijk switchen van plaats of effect als je toch eens iets anders wilt.
is dit genoeg info? anders hoor ik het wel.
succes en groeten Pasqual.
fuckerdefuckerdefuck, heb voor de tweede keer de verkeerde case van Music Store ontvangen :-(
Of hoort dit bij kleine/grote ergenissen. Het wordt pas half juli op zn vroegst, dus mijn nieuwe pedalenboardje laat nog even op zich wachten...
http://www.bekkersonline.nl/download/wiring_setup.png
OK.
Ontstaat hier een aardlus?
De GT5 is (zoals te zien is) niet geaard. Als ik de goede uitleg in deze sticky begrepen heb, zou de aardlus onderbroken worden als de GT5 wél geaard was.
Is het een oplossing als ik van de 2 fx-loop kabels de aardes losmaak? OP dat moment heeft de aarde 1 lijn.
Heb ik het allemaal goed begrepen?
sorry voor de crosspost
Ik heb dezelfde configuratie met m'n GT-8 en JCM/JVM.
Met de JCM krijg ik de brom eruit door geisoleerde kabels te gebruiken voor de loop.
Ik heb zelf een multicore (8 shielded cores) gekocht en hieraan 2 x 4 neutrik mono jacks gesoldeerd. Best lastig als je geen soldeerstation en/of een bijdehandje hebt :S
Van 1 van die cores zijn alleen de tips met elkaar verbonden. Deze wordt gebruikt om de kanalen te schakelen via de AMP Control van de GT-8.
Als de ring ook verbonden is ontstaat er een onacceptabele brom.
Voor de FX loop kun je ook Planet Waves kabels gebruiken van het type PW-G.
Deze kabels zijn ook geisoleerd en de shield zit aan 1 uiteinde van de kabel vast aan de ring van de jackplug.
Hierdoor wordt een eventuele brom ook voorkomen.
Met de JVM heb ik nergens last van.
Dus je hebt bij die Planet Waves serie aan 1 kant de shield aan de tip zitten en aan 1 kant is de shield niet aangesloten. De aarde is aan allebei de kanten wél aangesloten en shield en aarde zijn gescheiden?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
De shield zit aan 1 kant aan de ring (dus niet aan de tip). De rest klopt wel ja.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
http://www.shopatron.com/product/par....16814.16815.0
Citaat:
Twisted Pair
- Gold-plated plugs with patented compression springs ensure positive connection into standard (6.35mm) jacks.
- Special double-insulated/double-shielded cable design provides cleanest signal available while eliminating hum and triboelectric noise.
- Exclusive Planet Waves overmolded connectors provide extra protection with unmatched strain relief.
Orange Squash eraf, DIY TS808 erop.
http://i35.tinypic.com/2rhuv5d.jpg
Nog geen plank! Maar zo ziet men 'pedalengedoe' er nu uit. (ik ga niet meer zeggen dat het zo gaat blijven, of cuz)
http://inlinethumb41.webshots.com/36...600x600Q85.jpg
Morgen misschien een plankje en wat velcro halen, kga het simpel houden :)
wat zuigt er zoveel stroom dat je al die adapters nodig hebt? Of zijn er pedalen met ander voltage? Ik doe alle pedalen in mijn sig met 1 one-spotCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aimé
Zijn idem allemaal aparte :).
De tubezipper heeft een vreemde stekker en dus ook aparte adaptor, ik zou geen andere adaptor voor de POG durven gebruiken, en tja, de rest kan makkelijk via de onespot gevoed worden.