Oorspronkelijk geplaatst door
Lexvandoef
Een beetje omdat het kan ^^ en een beetje omdat ik dat handig vind. Wij hebben geen eigen repetitieruimte maar gebruiken meestal een ruimte op het cons in rotterdam en dan gebruik ik de amps die daar staan. Lekker makkelijk hoor :).
Bovendien wordt het nog makkelijker sjouwen als je mee-neem pedalboard kleiner is dan je gig pedalboard (ik ga inderdaad repeteren op de fiets en naar gigs met de auto) en om dan exact hetzelfde board te kopen/bouwen maar dan kleiner vind ik een beetje saai. Je mag eens wat uitproberen toch? ;)
En mijn beide boards zijn nou niet bepaald zo groot dat ik ineens verdwaal als ik van board wissel :P.
En dan gebruik ik met de repetities de sounds die daar vet klinken en live de sounds die daar weer vet klinken, ik gebruik ook nooit dezelfde gitaren, een beetje afwisseling is juist wel lekker, niet zo rigide de hele tijd dezelfde sound willen hebben. Ik ga in ieder geval ook beter en fijner spelen van wat diversiteit in sounds, met de ene gitaar ontdek je weer het een, met de andere het ander. En hetzelfde voor drive sounds bijvoorbeeld, meer compressie/focus in mijn sound maakt dat ik op andere plekken op de hals een riff beter uit vind komen dan een super open sound met minder gain :). En dan speel je weer net iets anders, vind ik wel lekker :).
En mijn bandenooitjes maakt het niks uit zolang het maar goed is wat ik produceer :P.
Overigens, om het nog ingewikkelder te maken :P. Als ik live in kroegjes speel dan neem ik 2 kleine 13W combo's mee + het gig board ervoor.
Als ik in wat grotere tenten speel neem ik een top+2x12 mee en dan gaat weer het repetitieboard in de fx-loop, en gebruik ik ook de footswitch van mijn topje. Die reageert namelijk veel beter op het kleine board in de fx-loop. Dan stel ik de Bogner ook gewoon in op cleanboost en gaan :)
De comps en synth-achtige patches van die M5 werken namelijk verrekte slecht in de fx-loop van mijn top. 1x Dat board live in de loop gehad, kon heel die M5 niet meer aanraken omdat de patches daarin zo ruk klonken ineens.