Nog een snaren vraagje.... mn snaren zijn nog amper bespeeld, maar elke x als ik een stukje heb zitte spelen ong een uurtje zijn mn snaren weer onstemd. is dit normaal of moet ik gewoon nieuwe set erop doen?:makeup:
Printable View
Nog een snaren vraagje.... mn snaren zijn nog amper bespeeld, maar elke x als ik een stukje heb zitte spelen ong een uurtje zijn mn snaren weer onstemd. is dit normaal of moet ik gewoon nieuwe set erop doen?:makeup:
Nee. Da's normaal. Eerst een beetje rekken, dan stemmen en dan moet het ok zijn.
oke dank je ;)
werd al bang want heb het net al 3x moeten doen :dontgeti:
heeft iemand ervaring met Thomastik snaren?
Jazeker! Je vind hier alle reviews... :ok:
Ik gebruik Martin FX medium PB snaren op alle 3 mijn Taylors (GS5, 415 en GC4).
Geweldige sound en minder spanning (op gitaar en vingers).
Ik liep tegen een positieve discussie aan op het Tommy Emmanuel Forum, heb ze geprobeerd en ze spelen en klinken geweldig.
Ook zijn ze goed te betalen (gewoon goedkoop t.o.v. sommige gecoate snaren).
S, morgens allemaal.
Lang niet hier geweest i.v.m. fusie en vele ontwikkelingen op gitaar gebied, ben lekker ziek op het moment en kon niet slapen dus werd het weer een keer tijd voor G-net.
Veel discussies over snaren gelezen, Leuk en interessant.
Misschien leuk om te weten dat wij sinds vorig jaar Dogal snaren gebruiken op de handbouw steelstring gitaren. Maar deze zijn nog niet zo bekend bij de gitaristen in Nederland. Dogal heeft in Januari voor het eerst op de NAMM gestaan, en de Europese markt is het eigenlijk alleen nog maar bekend in de klassieke wereld.
Nu zijn wij eigenlijk benieuwd wie er ervaring heeft met deze snaren en natuurlijk wat jullie er van vinden?
Wij zijn er erg tevreden over de lange levensduur en lage tension.
Groeten, Peer
(ga straks een mini 10w amp opblazen met mijn Gibs:soinnocent:)
Heeft iemand misschien een tip welke snaren ik moet nemen: Ik heb namelijk een westerngitaar met 0.12 snaren van Martin, ik speel het liefst gewoon met mijn duim omdat ik hem met plectrum veel te luid vind klinken. Enige nadeel dat het spelen met mijn duim weer te dof klinkt, het kan natuurlijk ook aan mijn techniek liggen omdat ik pas 2 jaar geleden begonnen ben met spelen. Maar ik dacht misschien dat als ik dunnere snaren of juist dikkere erop zet en eventueel een ander merk neem alles wat beter kan klinken?!? Dus of met plectrum wat zachter of met duim juist wat helderder?
Er is nu eenmaal een enorm klankverschil tussen spelen met vingers (zachte nagels) en plectrum (hard plastic). Maar je zou eens wat kunnen experimenteren met verschillende plectra. Niet alleen de dikte maar ook het materiaal draagt bij aan de uiteindelijke klank. Er is trouwens een topic over plectra geopend, lees eens door en misschien vind je a.d.h.v. ervaringen iets dat aan je wens voldoet. Of probeer gewoon. Een plectrum is immers goedkoper dan een set snaren.
Martin .012 snaren gebruikte ik ook 'standaard', maar sinds kort heb ik phosphor bronze snaren van Rotosound ontdekt. Phosphor bronze snaren klinken iets minder helder dan gewoon bronze, maar behouden de klank langer. Overigens heeft Martin ook phosphor bronze snaren, probeer eens :ok:
Bedankt voor de tip, wat voor dikte wordt meestal aangeraden voor een westerngitaar eigenlijk?