Arjan is nogal wisselend in zijn bewondering van de jaren 80. :seriousf:
Printable View
Nile Rodgers gaf 1 van die gitaristen een Tokai Talbot die hij niet meer af deed.
Je vergeet af en toe wat je ook al weer in de keuken kwam doen maar dit soort nutteloze info plenty.
In die hele hair metal was geen standaard strat te vinden maar de superstrats waren meestal zo gewired dat voor tussenstanden de single mid gecombineerd werd met 1 coil van een humbucker.
Vooral die Ibanezzen quackten dat het een lieve lust was.
Toch wel leuk, zo’n topic over Telecasters...
Toch gek dat zo'n forum leeg loopt. Je snapt het niet.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
Maar heeft Piezo al antwoord op zijn vraag?
Niet om olie op het vuur te gooien, maar ik houd van de tussenstandjes op mijn strat. Gebruik het clean met een beetje reverb en soms heel licht wat delay erbij. Vooral neck/midden vind ik mooi. Ik ben eigenlijk een strat fanboy, om eerlijk te zijn. Ik heb niets met Les Pauls en zo……..
Maar dat is juist het leuke van instrumenten als gitaar, er zijn zoveel varianten en variaties. Dat moet geen strijd zijn, maar een aanvulling.
Vind ik ook, houd erg van Les Paul en Telecaster, maar de kwikkwekkwak tussenstandsound op Moonlight Shadow (Mike Oldfield) of Sultans of Swing vind ik ook geweldig. Mijn eerste gitaarheld was Ritchie Blackmore, die speelt dan weer strat zonder kwek, alleen kwik of kwak, maar zonder quack dus.
Het gaat over gitaren maar het topic wordt zoals vaak gebeurt gekaapt door leden die alleen hun eigen stokpaardje willen berijden en hun gelijk zien te halen. Dat is ook meteen de reden dat ik veel minder buiten OT post dan in het verleden.
En ja, dat gebeurt elders ook. Sinds ik bezig ben met ligfietsen heb ik ontdekt dat die online gemeenschap uit net zulke toetsenbord-ridders bestaat als hier het geval is. Stel ik een vraag over kettingen, gaan een stel van die lui onmiddellijk met elkaar bakkeleien over hun eigen ketting en dat die de beste is. Daarbij mijn vraag volkomen negerend.
Al die meningen interesseren me allang niet meer, tenzij er een goed verhaal achter zit. En dat is meestal niet het geval.
En zuur, ach, ik bedoelde het als ironisch geintje, al wordt dat bij mij snel sarcasme. Ik ben in ieder geval nergens boos om. Vermaak me op Facebook ook uitstekend 😃. Socioloog he, dan krijg je dat.
Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk