Ik had hem gemaild om wat voor Epiphone het ging.
Hierover zei hij niets, wel dat de gitaar deze vanavond zal worden opgehaald (en gezien het bijna 22u is, zal ie wel zijn opgehaald intussen).
Printable View
Ik kreeg de volgende mail:
Hoi Bob,
Ik heb heel veel reacties gehad op de gitaar. Vind het wel zo eerlijk om op volgorde van reactie te handelen. Jij bent nummer 2. Als de eerste hem onverhoopt niet komt halen straks, bericht ik je nog!
Vriendelijke groeten, Tegan
Niet meer gehoord maar goed ... voor dat geld gaat iedereen nog op de fiets als het nodig is.
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...trische-gitaar
lijkt mij ook een goede deal
't Is dat ik net een strat gekocht heb, maar dit is volgens mij wel een koopje.
http://link.marktplaats.nl/465013921
Er is al over de vraagprijs heen geboden, maar dan nog.
http://link.marktplaats.nl/463460029
Dit lijkt me een hele aardige prijs als het inderdaad een USA Vintage '57 betreft.
Niet tweedehands, maar ik vind het een beetje zonde om er een nieuwe topic voor te openen, en het is zeker een prachtige deal:
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...oKm6cHG3rctRU=
Les Paul Studio, satin ebony, inclusief case. Prachtig toch?
leuk, maar ik zie het voordeel er niet in?
De meeste studio's kosten nu rond de 700 tot 1000 nieuw. Niks nieuws of bijzonders aan dus..
Bovendien vind ik hem nog foeilelijk ook, maar dat is een kwestie van smaak.
Dat is toch gewoon een Studio Faded met een enkele laag verf er op? Zal niet "hoogglans" zijn zoals normale studio's.
Mag ik hieruit opmaken dat je deze serie al in handen hebt gehad? Overigens zegt dat nog niet veel want met studio's bestellen bij bijvoorbeeld musicstore is het maar afwachten wat je toegestuurd krijgt want daar kunnen grote kwaliteitsverschillen tussen zitten.
Maargoed, al met al zit het voordeel dus niet in de brol van een gitaar maar in de koffer die je er 'gratis' bij krijgt? ik speel niet op koffers maar op gitaren...
Als je gaat giggen koop je uiteindelijk tóch wel een koffer, en een koffer van Gibson kost al gauw 125 euro.
En ja, ik heb de meeste van de Studio's bespeeld. Ook deze en de faded series. Aangezien ze maar 50 euro verschillen, de body van de Faded ziet er wat goedkoper uit en de gitaar voelt lichter aan, en dus tegelijkertijd ook wat goedkoper. Verder verschillen de pickups (burstbuckers op de Faded, 490R en 498T op de satin ebony). Ook ziet de satin ebony er wat duurder uit en was de klank iéééts beter.
En natuurlijk, de hardshell case. Voor het prijsverschil van 50 euro is het een goede deal voor mensen die de Faded wouden kopen.
En hey, ik post het alleen maar. Ook al vinden jullie het geen toevoeging, de wereld vergaat niet.
Grand Suzuki voor €450
Les Paul Studio Dot, 1999. Niet getipt om de prijs, maar om de rariteit.
Deze zijn unchambered en wegen (en klinken) dus iets meer.
Standaard met Grover tuners en marker dots i.p.v. blocks.
Ja, een Studio, maar net even anders, lekker eigenwijs.
Dit is de derde in NL voorzover bij mij bekend.
Serieus gereedschap! :rockon:
Lefty lekkertje van de week:
http://link.marktplaats.nl/463455828
Merkwaardig stukje tekst:Citaat:
Gezien de vragen: geen idee hoe het met de draaiknoppen zit.... de gitaar is nooit ingeplugged geweest
De Gibson les paul studio kwam soms met dot-inlays.
Het is dan gewoon een doodnormale les paul studio alleen met andere inlays. Dat betekend dus dat niet elke lp studio met dot inlays plotseling een solid body is. Alle gitaren na 1984 zijn weight relieved, uitzondering zijn de traditional en re-issues.
Ik wil wel eens wat bewijs zien dat die gitaar niet weight relieved is
Daarnaast gebruikt Gibson al geen brazilian rosewood meer sinds de jaren 60.
Ook daar zijn uitzonderingen op maar die zijn niet van toepassing op les paul studios
Beetje gebakken lucht allemaal.
Als je toch gaat zeuren, doe het dan goed:
Citaat:
the Les Paul Traditional starts with a Grade-A mahogany body and adds nine strategically placed traditional weight-relief holes for a beefy tone that maintains the resonance of modern Les Pauls, while losing a large portion of the weight.
Ik heb het niet goed verwoord. Alle Gibson USA modellen zijn weight relieved. Eerst met gatenkaas, daarna 'chambered'. Beide valt onder de noemer weight-relief
Chambering begon eind 2006. Voor alle modellen behalve de traditional die gatenkaas bleef. De traditional is dus de uitzondering.
Ik wilde ook niet zeuren eigenlijk. Ik had alleen twijfels over de opmerking dat die gitaar volledig massief is.
Die gatenkaas is minder gewild dan een volledig massieve en de prijs is dan ook meestal hoger. Als je zo'n claim maakt moet je daar bewijs voor hebben vind ik. Aangezien hij ook zegt dat het brazilian rosewood is (terwijl dat niet zo is) ga ik dus nog meer twijfelen.
Ok ik stop nu met zeuren.
Alleen de gatenkaas Gibby's heten weight relieved. De echt holle Gibsons, zoals de Std. vanaf 2007/2008 zijn heten chambered.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...fta_ind=9&fs=1
Koreaanse Epi uit 1994, bieden vanaf 350 euro. Huidige bod is 200 euro, als je hem voor 300 kan meenemen is dat best een goede gitaar voor 't geld.
Waarom denk je dat ie bieden vanaf 350 euro in z'n ad heeft gezet? Niet slim dat ie dat ook bij de biedoptie heeft angegeven, maar ik denk dat ie voor minder dan dat ook niet weggaat.
je bent me voor, als iemand bieden vanaf zegt dan is dat ook vanaf.
sommige mensen denken altijd zelfs nog onder een laagste prijs te kunnen, maak dit op de rommelmarkt ook vaak mee, geef ik ze mijn uiterste prijs gaan ze nog weer daar onder bieden.
helaas voor hun hou ik dan voet bij stuk, en als ze doorzeuren dan gaat mijn laagste prijs weer omhoog.
Aangezien het bod tot nu toe nog maar 200 euro is had ik hem eventjes gezet bij de tips. 350 euro minimaal is een beetje aan de hoge kant voor een Epi, ook voor een Koreaanse. Misschien ziet die man dat in en gaat hij voor minder weg. Overigens had ik hem er niet bij gezet om de prijs, maar omdat je dit soort Epi's niet erg vaak ziet.
Niet zo vaak ziet? Nou, Epi's uit Korea zie je nog bij bosjes hoor ;) Echt zeldzaam zijn ze dus niet. Er zitten wel zeldzame exemplaren bij uit bepaalde series. Bieden vanaf 350 vind ik ook wat te duur. 300 euro is een normaal bedrag vind ik.