volgens mij zijn die chinezen na een alcoholvrij biertje al helemaal van de kaart:chicken:
Printable View
volgens mij zijn die chinezen na een alcoholvrij biertje al helemaal van de kaart:chicken:
http://link.marktplaats.nl/300265689
Is dit vreselijk lelijke ding echt zo veel geld waard?
voor zon bedrag mag je opzich wel hals en headstock -binding verwachten..
inlay ziet er duur uit.. maarja...
te lelijk om waar te zijn...
"waard" is hier niet het juiste woord, intrinsiek zit er misschien voor een paar 100 dollar aan materiaal in, de body en neck worden cnc gefreest evenals de inleg dus in het maken is het ook al niet gaan zitten. prs probeert met de laatste dragons instant collector items te maken door de hoog in de markt te zetten maar er zijn nog wat dealers die een nos millenium dragon op voorraad hebben dus het is niet alsof ze als zoete broodjes over de toonbank gaan. ik vind dit persoonlijk ook 1 van de mindere dragon modellen
Zonder de inleg zou het idd mooie gitaar zijn wel. Maar wat een vreselijke kitch is die inleg zeg.. bah
Soieso PRS is in mijn opzicht al beeeetje niet mooi. Maar dan die top, en dan die inlay...
echt een draak
Gedverdemme
http://www.borstvoeden.info/site/ima...enee-vies5.jpg
[instant humor] een... draak van een gitaar! [/instant humor]
Hebben we dat ook weer gehad. Maar inderdaad, zwaar over de top en eigenlijk ook veel te druk om de draak nu echt te kunnen zien.
http://link.marktplaats.nl/330019765
Veel geld voor een bami Gibson
daarstraks kwam ik deze ad tegen:
clickie
Ik vroeg me af of deze qua merk & prijs wel interessant lijkt, als ik ze voor zo'n 150-160 euro kan meekrijgen.
ben op zoek naar een budget tele als kado voor een familielid dat graag wilt leren spelen.
om te beginnen is richwood zeker leuk spul.
Tja ik heb gisteren een Richwood strat ingeruild en de moeite genomen het ding goed te bekijken.
Qua afwerking is het wel ok, maar het zijn echte beginners gitaren.
Deze is een halfjaar oud, het eerste wat ik heb gedaan, is de topkam in orde gemaakt, was gevormd als Sinterklaas met kloten.
Voor de rest?
De kreet lawsuit exemplaar is puur gelul, de mijne heeft dit ook en dit is toch een vrij recente
De toggleswitch van de Les Pauls op de eerste foto kloppen wel. Het zijn namelijk Epiphone LP specials ;) Check:
http://www.wikispaces.com/file/view/...l-II-group.jpg
Ook de switch van de ES Dot's op die positie kloppen wel :)
http://link.marktplaats.nl/317827783
Het blijft een rare snijboon, met een hoog gehalte eigendunk.
Lijkt wel of de body met de kwast is gedaan.
Heeft er iemand op het forum wel eens zaken gedaan met deze man?
Volgens mij ben ik de enige die wel eens zaken met hem gedaan heeft (heb ik al eerder vermeld), en daar een negatieve ervaring aan over gehouden heb.
Wel vreemd dat hier niemand meneer B(ert) kent, want hij beweerd dat hij voor héél het bekende Nederlandse gitaristen wereldje repareerd en onderhoud.
Een week of 2 geleden, kocht iemand een gitaar van mij, en kwam B. ook ter sprake. Die gast had hem gemaild omdat hij interesse had in een Squier "vintage classic modified" (hoezo dubbelop) die op MP te koop stond. In het (nors overkomende) mailtje kon hij niet vertellen wat de herkomst van de gitaar was, en van wat voor hout de body was.
Maar ik zou zeggen: leer hem zelf kennen, doe eens gek en ga eens langs.
Vraag hem dan ook eens of hij een stukje wil spelen. Ik wed dat hij niet verder komt dan een stukje Guus Meeuwis..... (Tilburg hé?)
Deze is grappig, de vertaling ervan is een beetje mislukt....
De gitaar is gefotografeerd door plantaardige werknemers
http://www.kapaza.be/Muziek_en_instr...l_goldtop.html
Zit niet te wachten op onzin . ONNODIG TE REAGEREN ONDER 750 euro. ER STAAT GENOEG BRANDHOUT TE KOOP VOOR WEINIG
In/ruil mogenlijk
..
bij zulke teksten met capslock haak ik sowieso al af, verder is dit wel erg duur brandhout. en ehm nogal lelijk.. ik bedoel als ik lekker warm bij de open haard wil zitten wil ik geen verbrand plastic ruiken.. en mijn geld niet in rook op zien gaan
Hmm, wat klopt er hier niet???
http://link.marktplaats.nl/330520041
Zou hem niet kopen, heb nu geen tijd om mij nader te verklaren, maar vanavond meer.
Is roch van die gast die regelmatig door hemzelf gerelicte (= meestal verkaaide) gitaren van samengestelde parts verkoopt?
Zou het zo kunnen zijn dat die kale plekken zijn ontstaan bij het verwijderen van de zwarte laag? Ik twijfel daar zelf overigens wel aan, maar misschien is het toch een verklaring. Als de gitaar verder origineel is kan het een goede koop zijn voor 500 euro... Desnoods nog een keer mooi spuiten.
Gr. C.
Die scheur in de neckpocket baard me wel zorgen, heeft weldegelijk invloed op de resonantie van de body.
Zo, ben weer thuis.
*Wat er zoal niet klopt, is dat onze Arnhemse "relic master" beweerd dat al het soldeer werk (behalve van de switch) orgineel is, en nog nooit los is geweest. Wel knap dat hij dan een foto plaatst van een body zonder hardware. Hoe heeft hij de jack eruit gekregen ZONDER de draden los te solderen....?
*ook zou de body voorzien zijn van nitro lak, dit kwam alleen voor bij de duurdere JV's (de 115 en 85). Echter waren deze ook voorzien van USA potmeters PU's en switch. het verhaal van de orginele DM30 switch klopt dus ook niet, die zat op de goedkopere JV's. Ook de potmeters op de foto zijn MIJ en niet USA zoals het hoort op de nitro gelakte JV's
Maar wat mij het meest zorgen baard, is dat ik een week of 4 geleden van mede forumlid "Hardus" een 1992 MIJ Squier Hank Marvin signature heb overgenomen, met een (uiteraard) fiësta rode body, die door een vorige eigenaar ooit zwart gespoten was. De verkoper vertelde mij dat hij de body ontdaan had van de zwarte lak, en bij het verwijderen op een paar plekjes door de orginele lak heen geschuurd had. Ik heb na aanschaf de body nog een keer gepolijst om de glans weer terug te brengen.
Maar omdat ik kort na de aanschaf van deze strat. voor héél weinig een 1986 telecaster aan kon schaffen, heb ik van deze gitaar weer van de hand gedaan. De gast die hem van mij kocht vertelde mij dat hij interesse had in de telecaster die op MarktPlaats in Arnhem (van dezelfde "relic-er") op dat moment te koop stond.
Nu heb ik sterk het vermoeden dat er een ruil heeft plaats gevonden, en dat de body van die '92-er Squier nu als '84 JV verkocht word.
De paar plekjes waar door de lak heen geschuurd was komen nl. exact overeen met de JV body, er zijn alleen heel veel grotere plekken bijgekomen. Ook de zwarte lak in de cavities komen overeen, en ook de scheur in de neckpocket is exact hetzelfde.
Ik heb de koper van mijn strat een mail gestuurd, of het idd klopt dat die gitaar nu in Arnhem terecht is gekomen, even afwachten op antwoord, dan weet ik het 100% zeker.
@snaarplukker: zo'n scheur doet niets hoor, veel Fenders hebben hier last van, vaak (lees; altijd) is het alleen de (poly)lak die gescheurd is.
edit *Let ook eens op de "extra" codensator die er niet op hoort*
Dit zijn dus de redenen, waarom ik altijd huiverig ben voor het kopen van Fenders en oude Squiers, ik heb er niet genoeg kennis van en ik ben bang dat er aardig wat geknutselde exemplaren in de omloop zijn.
Het verhaal van Spirit komt erg overtuigend over
Gedverdemme ik erger me zo aan die mensen die de gitaarmarkt verpesten met hun praatjes en nepgitaren!:(
http://link.marktplaats.nl/324121180
Deze verkoper beweert een Dean Cadillac Select te hebben met een massieve esdoorn top. Ik heb er zelf ook één, en naar mijn weten bestaan er geen Select's (Selecten?) met een massieve top en is de 'top' gewoon een fineerlaagje op de mahonie body.
Er zijn wel customs gemaakt in europa (tsjechië) maar die hebben het dean logo in een inlay op de headstock, dat is bij deze niet het geval. Ook de binding komt niet overeen met die op de customs.
De prijs van 325 is redelijk, in de winkel doen ze 300 (voorheen 450 ofzo). De 40 euro voor de case is ook wel redelijk. Maar afgezien van de knoppen en de kleur is de gitaar verder niet 'gepimpt'.
Maar voor de esdoorn 'top' hoef je het volgens mij niet te doen.
En voor de vorm natuurlijk ook niet als het je kopje thee niet is..:soinnocent:
Hmm, "@" uit Arnhem kende ik tot nu toe alleen als opkoper van jaren 70 Japanse F*nder-kopieën, waarna hij ze 'zorgvuldig van een Fender-logo voorzag' (en dit in de ad meldde) en ze op mp probeerde te slijten, de eerste week compleet, vanaf week 2 in onderdelen.
Zo is menig Tokai, Kasuga, Morris, Ibanez, Custom, Fresher of Fernandes aan zijn eind gekomen...
Dat hij daadwerkelijk tot oplichting is overgegaan is nieuw voor me.