Ik weet 't...speel nu al een jaar of 10 over m'n twin ;-)
Maar ben dus op zoek naar een vervanger voor de Crunchbox en dit leek me wel een waardig ding. Heb je enig idee hoe de BB+ stacked met een RAT?
Printable View
Ik weet 't...speel nu al een jaar of 10 over m'n twin ;-)
Maar ben dus op zoek naar een vervanger voor de Crunchbox en dit leek me wel een waardig ding. Heb je enig idee hoe de BB+ stacked met een RAT?
Hier mijn aanwezige effecten.
Twee bijna identieke pedalen- sets voor de Vox AC50 (Tele en Strat) en een voor de Fender Twin (Gretsch).
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...n/Effecten.JPG
Hier een setje voor de Vox AC30.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...ten%20AC30.JPG
Voor mijn pedal steel gitaar gebruik ik voor de Fender Champ 25 Amp een 19 inch Boss RV-70
Verder zijn al deze versterkers, buizen versterkers wat voor mij toch wel het beste klinkt.
Waarom alleen maar Boss effecten???
Dat is wel fijn, lekker rustig.
Wat ik aan Boss pedalen bij je zie, zijn voor zover ik weet wel enkele van de beste pedalen die ze hebben. Ik zou me er ongetwijfeld prima mee kunnen redden :)
Deed ik vroeger ook, idem dito. Toch eens andere merken proberen, boss pedalen hebben nog wel eens volume drops (heb ik met tremolo, chorus en phaser van boss gehad).
Samen met een muziekmaat testen wij alles uit ter vergelijking.
Wij hebben met de aanwezig pedalen geen frequentie / volume verschillen kunnen ontdekken.
Moet er wel bij aangeven dat wij heavy kabels gebruiken mogelijk dat dit bij anderen problemen kan geven, ik heb ze in ieder geval niet...... Joepie. ;)
Ziet er lekker uit! Hoe bevalt die ultimate drive overigens?
Ik kan geen ultimate drive ontdekken. Of bedoel je de drive zone? Daar ben ik ook wel benieuwd naar?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik dacht even dat er alleen maar grappen over die tuner gingen komen.
En toch denk ik dat de Specsavers een stuk goedkoper is dan die tuner.
Iemand moest het doen.
(Gaat volgen mij over mijn plankie 2 pagnias terug)
Hij bevalt goed maar heb een beetje ene haat liefde verhouding met dat ding. Oefenhok en live volume echt ok. Over vox ac30 en fender twin. Oefen ook wel eens op een jcm800 en dan issie te boomy wat ik er ook met eq niet uit krijg. Ook op lagervolume vind ik em niet lekker klinken maar dat kan ook aan de ac30 liggen die eigelijk sowieso voor geen meter klinkt met drive als je hem niet een beetje open trekt....
De boukwaliteit is overigens is prima, en lelijk issie ook :)
Ik zit er over te denken om mijn EHX Ring Thing van mij bordje te gooien. Het enige wat ik gebruik is de modulator functie/fuzz-like en dan nog maar zeer zelden. De mogelijkheden van de RT zijn zo enorm uitgebreid... ik zou 'm ook in kunnen wisselen voor een Moog RM pedaaltje. Of zelfs weglaten, zodat mijn bordje wat compacter wordt.
Any comments on that? Naast de RT heb ik een Line6 FM4 die ook al genoeg 'spice in the kitchen' gooit..
Afgelopen zaterdag had ik een optreden om half twee 's middags, en de zon scheen redelijk fel op mijn pedalen, dus ik kon niet zien welke pedalen aan/uit stonden. Tunen was ook nagenoeg onmogelijk (TC Polytune), want ik kon de display niet aflezen, dus heb ik alles op gehoor gedaan, maar dan loop je soms toch een beetje achter de feiten aan, bv. een delay die aan blijft staan terwijl je midden in een solo zit, die daardoor redelijk de mist in gaat. :confused:
Wat doen we hier tegen, behalve je board achter een monitor plaatsen?
Haha, we waren allang blij dát we mochten spelen. ;)
Ik vraag me af of daar echt een goede oplossing voor te vinden is. Als de zon heel hoog staat dan moet je al bijna aan een parasol denken. Misschien dat er ledjes zijn die wel te zien zijn in zonlicht maar om nou alle ledjes te vervangen is ook weer zo radicaal.
Totdat je eindelijk weer in donkere zalen speelt. Die Danelectro CoolCat die ik had, was zowat een extra lichtbron op het podium. Niet fijn.
Als je jezelf goed hoort, dan maken die ledjes toch niet uit? Stemmen kun je ook doen voor je het podium op gaat.
Van de zomer in de volle zon op een buitenfestival gestaan: behalve de tuner kon ik echt geen flikker zien of een pedaal aan of uit stond. Toch wel vervelend.
Mijn GoudieFX pedaal (vroeger) had een groene LED waar je niet in mocht kijken zonder verduisterde brillenglazen. Die waa pas FEL!
Nouja, je zegt dat je je gitaar ook voor het optreden kunt stemmen.
Moet zeggen dat die opmerking me herinnert aan de week in EuroRock waar één van de organisatoren probeerde de ombouwtijd tussen de bands te elimineren. Toen ik zei dat dat niet werkt omdat je te maken hebt met temperatuurverschillen, kwam hij aan met 'but that's how professionals do it', wat gewoon een enorme kutopmerking is - en nog onwaar ook.
Maar goed, ik kan ook wel horen wat er aanstaat. Maar ik val liever in met de juiste sound, dan dat ik inval en dan nog 3 pedalen moet corrigeren. Dan is het best handig als je de leds kunt zien. Mijn Fuzz Probe heeft geen aan/uit-led, altijd weer leuk als je de boel aansluit en maar hoopt dat er geen teringherrie uit komt.
daar kwam ik op Koninginnedag 538 Breda achter. ik had al een paar shows gedaan met mn Strymon Timeline maar nog nooit in daglicht. Uiteindelijk opgelost door er een kartonnetje achter te plakken dat wat omhoog staat zodat je je eigen schaduw maakt, en als ik dan achterover leun zie ik nog net mn presets. Maar het is niet ideaal..
Zou wel een mooie mod zijn. Een led die je met een dimmer kan aanpassen...van super fel naar zacht licht. Net als je dashboardverlichting van de auto. Helemaal mooi als je ook nog kleur kan switchen. Technisch zou het mogelijk moeten zijn. Ik zag al tri colored ledjes.
Liefst zonder enige invloed op de werking van het pedaal dan
Da's prima mogelijk, moet je alleen wel weer allemaal extra pots/schakelaars aan de pedalen toevoegen. Met een LDR schakeling zou je de felheid zelfs kunnen laten afhangen van hoe veel licht er op je pedalen schijnt. Wel een hoop gedoe voor weinig, zorg bij buitenoptredens er wel voor dat er wat schaduw op m'n plank valt. Scheelt gelukkig ook wel dat ik zelf nauwelijks hoef te tapdansen.
LED schakeling ligt overigens normaal gesproken buiten het signaalpad, dus werking van het pedaal lijdt er niet onder.
Als je voeding dan maar voldoende vermogen heeft, is er niks aan de hand, en zo'n LED verbruikt nauwelijks stroom, ook niet als ie wat feller brandt.