Pas op Nocki, cynische grappen zonder smiley worden nooit begrepen...
Printable View
Pas op Nocki, cynische grappen zonder smiley worden nooit begrepen...
Thanks!!!!!
Ok, nieuwsgierig geworden door alle posts over dit onderwerp en na wat gegoogled te hebben (op Harmony Central louter positieve reakties) net 2 12" BB's besteld bij Sander de Gier.
Ik speel met een 2x12" V30's cab en heb ook last van het agressieve geluid voor de speakers en te weinig spreiding. Ben zeer benieuwd en zal na montage en uitgebreide test jullie op de hoogte houden.
Gr. C.
Ok, heb ze geinstalleerd en getest. Ik heb de mazzel dat ik twee 1x12 cabinets heb, dus kon ze mooi naast elkaar vergelijken met en zonder. Het cabinet met blocker heeft geen irritant hoog meer en klinkt nu veel ronder. Ik kan nu zelfs weer wat treble bijdraaien zonder dat het pijn aan je oren gaat doen. Het cabinet zonder klinkt dus snerpend hoog op sommige momenten en ik kan me voorstellen dat onze drummer, die recht tegenover mijn cabinets zit, zijn oordoppen altijd in doet om die reden.
Ik heb ze nu dus beide met beam blockers en het bevalt prima. Ik kan helaas niet oordelen over de spreiding, want ik heb ze thuis geinstalleerd en kan pas vergelijken als ik weer ga repeteren. Ik hoop ook dat de vooruitgang wat betreft het irritante hoog in de oefenruimte ook nog merkbaar is. Dat laat ik volgende week weten
kun je de BB's ook aan de voorkant in de baffle monteren? bij mijn combo zitten de speakers aan de achterkant gemonteerd. of krijg je dan vervelende resonanties. of is de afstand dan misschien te groot naar de speakers?
groeten Pasqual.
Ik had het ook alleen op erg hoge volumes.
Jullie hebben me overtuigd (en dat gebeurt niet snel :-)... Heb ze besteld voor mijn 2061CX en Tubeking 5e3 kloon.. Voor de FAD wacht ik nog ff, die heeft een heel donker karakter.
Ben benieuwd.
Vanmiddag Beamblockers ontvangen (goeie service de Gier!), 17.00 uur amp (Tubeking 5e3)geopereerd en beamblocker gemonteerd. Wel ff wat kurk er uit gesneden, zodat het er mooi tussen past. Toen als de bliksem naar een gig vanavond en gespeuld... Tsja, kan eindelijk eens fatsoenlijk treble indraaien. Geen commentaar gehad over te hard (anders altijd wel.. en een goede tone. Geluidsman tevreden, ik tevreden. Dat is anders nooit zo :-)
Kortom: succesnummer.
Uitkijken is wel het credo, want het is redelijk delicaat spul: je duwt zo een deuk in het ding...
Hallo allen.
Kan ik me helemaal bij aansluiten. Ik heb ze nu gemonteerd in mijn 2xV30 en kan weer het hoog gewoon laten sprankelen, de versterker kan net dat kleine beetje harder waardoor hij beter klinkt (betere balans tussen hoog en laag) en de spreiding is top. Montage is echt een fluitje van een cent en voor degenen die nog steeds twijfelen over plaatsing van een microfoon: no problem, niet live en niet in de studio. M.n. dat laatste uitgebreid geprobeerd!!
Over de service van de Gier: prima! Ze hadden mijn betaling over het hoofd gezien. Kan gebeuren en na één telefoontje van mijn kant was de volgende dag alles binnen, incl. een "Wirething" plectrum (grappig ding..) vanwege de "overlast". Kan ik wel waarderen!
Ik gebruik voor kleine optredens soms de Roland Cube 60 van mijn zoon (nou ja, hij is/was van mij, maar nu dus
door hem geconfisceerd..., zo'n snotjong van 12... :sneaky:) , maar daar ga ik ook nog één voor bestellen !
Enne..., Dosmanos, was het publiek ook tevreden...? :)
Botox of Mojo?
Gr. C.
Wat mij betreft het grootste voordeel van die krengen: de spreiding is een voordeel zonder dat er nadelen aan kleven. In kleine ruimtes heb je er het meeste plezier van, maar het is niet zo dat als je wat meer ruimte hebt je ineens projectie tekort komt of zo.
We hebben er nu ook twee in de band-AC30 zitten en ik sta daar vaak een paar meter verderop naast, met de drummer ertussen. Ik hoor 'm nu stukken beter, heb 'm de laatste twee gigs niet meer op mijn monitor gevraagd :)
Moi C,
Was Botox!
lekker feestje in grote zaal met PA van R&G. Helemaal in orde! Vooral de Goldtop klonk weer lekker...:-)
Ik kreeg vandaag mijn beamblocker binnen. Hoop hem snel in te kunnen bouwen. Amp staat in oefenhok. Ben echt ontzettend benieuwd naar het resultaat... :)
Edit: Wat raden jullie mij aan? De beamblocker horizontaal/verticaal/schuin monteren?
Maandag heb ik ze geplaatst, gisteren met de band geoefend, zelfs op hoog volume blijft het aangenaam. Ik ben er zéér blij mee, samen met de nieuwe speakers (alcino blue) + buizen en de beamblocker een geweldige warme AC30 gekregen.
Eindelijk ook een beamblocker in mij 4210 gemonteerd. Eén maal mee gerepeteerd en in eerste instantie erg tevreden mee!! De schelle beam is weg (Duh!!); hij kan een klein stukje harder zonder dat het irritant wordt en je hebt overal ongeveer het zelfde geluid.
Ik was wel verbaast toen ik zo'n beamblocker in mijn handen had. Door alles wat ik erover gelezen had kreeg ik het idee dat die "bol" van metaal was en dat de hoge tonen gereflecteerd werden. Hij is echter van een zacht materiaal. Worden de hoge tonen dan niet geabsorbeerd? Raak je dan niet een deel van je hoog kwijt?
Ik heb tijdens de repetitie niet veel tijd om aan de knoppen te draaien maar dat ga ik z.s.m. wel even doen. Even kijken of ik er wel een "spikey" geluid uit kan krijgen.
Iemand anders dergelijke ervaringen?
Ik heb ze nu sins de meeting in mijn Mesa, mwahhh lekker man!
Mic er voor geen probleem ( speel in Ear )
Het geluid is lekker in balans, en het monteren was echt zo klaar! 6 schroeven los en weer 6 schroeven vast! klaar :D
Heb je veel aan je tone regeling veranderd?
probleem is gewoon dat ik de hele baffel eruit moeten halen om bij alle schroeven te komen van de speaker. ik haal liever het front eraf.
dus: maakt het voor het effect van de BB's wat uit omdat de afstand tussen conus en BB iets groter is?
groeten Pasqual.
Hallo Jan.
In mijn geval is het antwoord ja en nee.... Even uitleggen:
Ik zette op mijn versterker (Peavey VK100) de "damping" van de presence vrijwel dicht (of eigenlijk dus open...), hoewel ik die presence eigenlijk wel nodig heb. Maar het werd, vooral bij wat hoger volume, gewoon te agressief. Met twee BB's (in een 212 V30 cab) is dat probleem opgelost; ik draai de presence op een level dat ik wil en heb wel de transparantie, maar niet de agressie. M.a.w. de BB's zorgen ervoor dat ik meer hoog kan gebruiken, maar zonder de negatieve gevolgen en met een prima spreiding. En of de BB's nu wel of niet wat hoog absorberen (denk overigens van niet, ze spreiden het geluid vooral) maakt me eigenlijk niet zo veel uit, zolang ik maar hoor wat ik wil.
Gr. C.
Typisch, een backloaded speaker die aan de voorzijde vast zit. Enfin, in de zuivere zin van het woord maakt het natuurlijk uit als de afstand groter is. Het zal heus iets veranderen, maar of het merkbaar beter of slechter is? Geen idee. Moet je gewoon doen. Het kan in ieder geval geen (fysiek) kwaad.
ik heb ze besteld en volgende week zullen ze opgestuurd worden. ik ben erg benieuwd. ik ga ze eerst eens aan de voorkant instaleren ( waarom? zie enkele posts geleden ). als dat niet het beoogde effect geeft, zal ik er toch aan moeten geloven. ik hou jullie op de hoogte.
groeten Pasqual.
Het is tenslotte een beam die je wilt blocken, dus ik kan me nauwelijks voorstellen dat het enig verschil zal maken.
als je een 15" speaker pakt en je zet er een BB voor, zal de afstand ook groter zijn, toch?
groeten Pasqual.
Dan is de diameter van de blocker ook groter en zijn de verhoudingen hetzelfde.
we komen er snel genoeg achter. zogauw ze binnen zijn, ga ik knutselen.
alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal. ik kan alleen zeggen of het werkt t.o.v. zoals het nu is, zonder BB's. ik heb ondertussen wel een mail naar de gier gestuurd voor advies, maar nog geen antwoord ( weekend ).
groeten Pasqual.
ik heb aan Sander de Gier de vraag gesteld of het veel uitmaakt qua werking van de BB's of ik ze op de baffle monteer. hier zijn antwoord:
> Hoi Pasqual
>
> Dat maakt niet uit hoor, er zijn er meer die het zo doen. Eigenlijk zit
> hij zo nog beter, omdat je speaker dan niet kan wiebelen op de
> beamblocker. Succes ermee,
>
> Sander de Gier
mocht hij toch ongelijk hebben, monteer ik ze zo als weber het voorschrijft.
ik ga het in ieder geval proberen. volgende week meer hierover.
groeten Pasqual.
de BB's zijn binnen en ik heb ze gemonteerd. alleen niet in mijn amp maar in mijn 212 cab. en inderdaad: een goeie spreiding van het geluid. geen bijgeluiden gelukkig. ik heb in mijn cab frontloaded speakers en heb voor de zekerheid een laagje stug rubber tussen de BB's en de bovenste speakerrand gedaan zodat de bb's de metalen rand niet kunnen raken of op een andere manier voor vervelende resonanties kunnen zorgen. ik ben er in ieder geval tevreden over.
groeten Pasqual.