Touché.
P.s.: John Frusciante en de Red Hot Chili Peppers zijn de max! Woohoo!
Printable View
Sorry dat ik er zo zijdelings inhak, maar is het niet evident dat alles wat gepost wordt hier op het forum subjectief is? Moet dan bij iedere zin gezet worden 'Ik vind'? Da's wel een beetje schaapachtig, of niet?
Dat Micro-e een aantal dingen beter zou kunnen onderbouwen is wellicht waar, maar we zijn hier niet op een debatcursus. Ik bedoel: ik vind het ook altijd makkelijker om het over de discussie zelf te hebben dan inhoudelijk op iemand te reageren, maar leuker wordt het er niet van. Als je vindt dat hij ongelijk heeft, zou je 'm moeten pakken op zijn argumenten (of het gebrek daaraan). Zo blijft het forum ook wat interessanter.
yep ik zie het ook al helemaal voor me!
http://img140.imageshack.us/img140/4...ingenpehd0.jpg
Frusciante maar weer doen dan?
http://nl.youtube.com/watch?v=0WoH1BBHKzc
Dat concert in Moskou is één van de betere optredens dat ik van de Peppers heb gezien trouwens.
Ah vooruit, deze er ook maar bij dan:
http://nl.youtube.com/watch?v=GX8_ZFyqcYs
dit concert is ook zo vet! John speelt hier echt goed op! echt heel tof! RHCP live @ paris. aanrader voor alle pepper fans.
http://www.youtube.com/watch?v=ssd-keCd3Dc
Zit nu met een paar vrienden RHCP Live @ Slane Castle te checken en ben tot de conclusie gekomen dat dit absoluut geen slechte gitarist is.
Veel mensen lopen altijd te bitchen over hem, maar ik vind dat hij heel slim met mooie omkeringen te werk gaat, waardoor een eenvoudig akkoordenschema in een keer helemaal niet meer zo simpel klinkt.
Misschien niet zo'n nuttige toevoeging aan het topic, maar ik moest het een kwijt.
Dat je iets doet wat je al gedaan hebt, omdat je het al gedaan hebt. Terwijl je eigenlijk geen interesse hebt om zoiets nog een keer te doen.
Zeg het maar niet tegen Metallica fans...:sssh::D
Nee, niet echt, maar da's toch ook het gedeelde leed van de die-hard fans?
Afijn, Frusciante. Metallica maar in een ander draadje lijkt me.;)
'Dosed', maar dan instrumentaal. Niet helemaal vlekkeloos weggewerkt, de stem, maar wel leuk om alleen het instrumentale te horen. Vind het één van de betere nummers op 'By The Way'. Ontiegelijk kleffer geschreven dit nummer.
http://nl.youtube.com/watch?v=f_JW-wuCGPg
Zo is RHCP nog wel te nassen! Met zang krijg ik altijd een beetje last van binnenmondse braakjes. Frusciante, is niet mijn favo gitarist, maar nummers schrijven kan hij als de beste. Ze daarna fatsoenlijk uitvoeren is zijn grootste probleem volgens mij :). (of maak ik nu een hele kudde slapen honden wakker?)
:listen:
Nee hoor, zit wel wat in (ik weet waar je huis woont...). Frusciante is niet bepaald de meest technische gitarist. Maar z'n nummers staan wel vaak als een huis en over elk accoord is nagedacht. De meeste gitaristen spelen ergens een accoord enkel omdat het op die plek lekker klinkt, ik ook. Frusciante niet, die ziet elke noot in een accoord als een opvolging van elke noot in het vorige accoord. Daarom gebruikt hij ook vaak noten in een accoord die er eigenlijk niet in horen. Speel je zo'n accoord los, dan zou het echt dissonant zijn, maar in een bepaald accoordenschema dan weer niet. Ik kan het niet, op zo'n manier nummers schrijven, temeer omdat ik geen theorie ken, maar het is wat mij betreft wel erg interessant. Sommige vindingen vind ik echt briljant en daarom vind ik het ook zo'n uitzonderlijke gitarist, naast dat z'n nummers vaak heel eerlijk klinken.
Als je dit wel te nassen vindt, moet je serieus z'n meer recente solowerk eens proberen.
En Kiedis, tja, ik kan me geen Peppers zonder Kiedis voorstellen. Maar ik vind hem de laatste jaren wel steeds irritanter worden en dat heeft nog niet eens met z'n zangkwaliteiten te maken, die niet best zijn.
'Dosed' vind ik dan juist een nummer waar de zang prima op is, ghehehe. Kiedis vroeger, dat was pas erg... hij stal de show wel met zijn sixpack, zijn raps en zijn geren over het podium, maar het was verder een niet al te hoog opgeleide en ook niet al te intelligente jongen die nogal geilt op zijn eigen podiumprestaties. Het zal de dop emisschien geweest zijn en misschien was -ie eigenlijk best een aardige gast, maar destijds kwam -ie alleen maar over als een ongeleid projectiel. In een interview `kwam ook duidelijk naar voren dat dat één van de redenen was dat Frusciante zich steeds meer afsloot van de Peppers, hij was bloedserieus met muziek bezig en Kiedis zat alleen maar te keten.
Frusciante heeft voor BSSM al vaker te kennen gegeven eigenlijk niet beroemd te willen worden. In het beruchte VPRO interview zegt hij ook zo iets. Hij scheen daar absoluut niet mee om te kunnen gaan. Eigenlijk is hij tot z'n terugkomst bij de Peppers altijd al een labiel mannetje geweest en zo schizo als de neten. En volgens mij spoort hij nog niet helemaal.:satisfie:
Kiedis en Frusciante waren wel twee hele andere personen, dat zeker en wellicht heeft het meegespeeld. Kiedis was destijds natuurlijk ook zo verslaafd als het maar kan aan de heroïne, waardoor hij soms ook onhandelbaar was. Daar waar Frusciante zich steeds meer afsloot, was het bij Kiedis precies andersom. Dat zal best mee hebben gewogen.
Ik kan er ook niks aan doen, maar ik vind Kiedis steeds vaker een verschijning uit Fall Out Boy of zo, met z'n kapseltjes en bloesjes met stropdasjes en dergelijke. Het was natuurlijk altijd al een wat extravagante persoon, maar het leek de laatste jaren wel erg gespeeld. Desondanks hoort hij gewoon bij de Peppers en heeft hij al wat beauties van teksten geschreven. De Peppers zonder Kiedis, dat gaat gewoon niet.
Schijnt dat er al materiaal is, geschreven tijdens een vakantie in Hawaii:)..
Lijkt me niet, Frusciante heeft de afgelopen maanden verschillende keren gezegd dat ze voor een onbepaalde tijd uit elkaar zijn. Al sinds augustus 2007.
Er trouwens wel nieuw werk van Frusciante (zoals jullie waarschijnlijk wel weten). Er zijn ook geruchten van een 2de 'elcectronic'-album.
Ze zijn inderdaad al eind 2007 begonnen met een 1 jarige pauze om op rust te komen en bij familie te zijn enzo. Hierna hebben ze aangegeven nog 2 jaar te stoppen, en hierna gaan ze kijken of ze eigenlijk nog wel doorwillen met de RHCP.
op dit moment zijn ze dus tijdelijk uit elkaar.:dontgeti:
(dit is wat ik ooit gelezen heb):p
Filmpie dan maar weer?
http://nl.youtube.com/watch?v=YJBiBU2o0nM
Volgens mij klopt dat niet helemaal. Ik dacht dat ze alle 4 nu wel een keer iets hebben gezegd over waar ze aan toe zijn, maar wat ze zeggen loopt nogal uiteen. Eerst was het één jaar, toen twee jaar, maar inmiddels is redelijk duidelijk dat Chad Smith wel in is voor nog een album - John Frusciante ziet het niet zo zitten.
Over een 2e elektronisch album heb ook wel wat gehoord ja. Zou ik echt heel vet vinden want ik vind A Sphere In The Heart Of Silence ook geweldig ;)
Het zou wel leuk zijn als ik dit topic langer dan een dag zou kunnen overslaan zonder dat er weer een pagina off topic geleuter verschijnt :sneaky: Ik heb het nu weer schoongeveegd, houd het a.u.b. zo.
Welke versterkers gebruikte hij tijdens de BSSM opnames?
Foto's:
http://img11.imageshack.us/img11/9922/bssmamps2hi1.jpg
http://img187.imageshack.us/img187/5...smamps1gt4.jpg
is dat niet tijdens mothers milk?
Ik ben nu het eerste nummer van zijn nieuwe cd aan het luisteren. Ik ben geen bijzonder grote Frusciante-fan, maar dit klinkt wel heel erg goed!
Nee BSSM, check anders een keer de DVD Funky Monks!;).
Dit is een speciale plek waar veel bekenden muzikantenhebben opgenomen, Hendrix, Nirvana, The Beatles (enz).
Frusciate zei spoken te horen tijdens het opnemen.
Ben er zeker van dat dit die plek is, in joggingsbroeken op blote voeten enzo:cooler:.
Het zijn inderdaad print screens van de Funky Monks DVD, Blood Sugar Sex Magik dus, tijdens Mothers Milk had die iets wat leek op een rode hanekam. Maar iemand enig idee?
Gebruikte hij niet toen al de Majors?
Die rechtsboven en op de grond zouden heel goed Majors kunnen zijn inderdaad, en ik zie volgens mij een JCM900, kan dit kloppen?
Ik dacht JCM800's en hier en daar een Bassman.
Volgens mij gewoon Majors en 800's.
Ik vind zijn cleane sound alleen klinken alsof ze hem direct de tafel ingeplugd hebben. Vrij tophoog, weinig warm enzo. Maar op de één of andere manier heeft het wat.
Ja klopt, je hebt vast wel eens die losse sporen beluisterd van BSSM, zijn cleane geluid is eigenlijk helemaal niet mooi, maar toch weer wel.
nog nieuws van deze man eigenlijk? Of van de Peppers?
Word een beetje gek van die "tijdelijke" break...
de peppers mogen van mij wegblijven