Ik ben wellicht nie helemaal duidelijk. De DT-10 beschikt over de mogelijkheid om de hele stemming een ( of meer) halve noten te verlagen. Dan zie je dus E terwijl ie ES bedoelt. Dat kan de poly niet. en mijn bassist is een goeie jongen, maar ik moet hem elke keer uitleggen wat de namen van zijn vier snaren zijn in halfstappielager..
Maar natuurlijk kan de Korg ook gewoon D# aangeven, als jij dat liever hebt.
De zuiverheid van stemapparaten is natuurlijk niet absoluut. En ook ik draai nog wat bij na het stemmen. Zeker in de akoestische setting ( waarbij we overigens 438hz hanteren ivm de sax).
Maar ik ken geen apparaten die minder zuiver stemmen of zo. Die Behringer is wat dat betreft net zo goed als elke andere tuner. Sterker nog: mijn allereerste tuner - de Korg GT-6- is nog altijd een van de zuiverste en beste die ik heb! Met naald! En verlichting! En batterij-indicator! :) :) :)
Die Boss TU-2 is een prima stemapparaat. ik koos voor Korg, vanwege de - volgens kritieken- betere buffer. En mijn persoonlijke ervaring is dat Boss op den duur niet bestand is tegen mijn maat 44. ( na eempaarhonderd optredens waren mn mxr en ibanez pedalen nog prima, maar beide bossjes aan gort..)
Natuurlijk zou ik inderdaad voor de Boss TU-1000 moeten gaan. Maar ik hoop die aankoop nog wat jaren uit te stellen. Mijn ogen worden de laatste jaren ook niet meer slechter..
Overigens rijd ik nog steeds auto, u bent gewaarschuwd! ;)