http://i2.photobucket.com/albums/y8/BBT/Maples-1.jpg
Printable View
Nais... voor 500 euri (minus onderhandelings-korting) is dat dan een mooi opknap-projectje.
Zou er zelf misschien nog wel zin in hebben ook, maar Zutphen is niet naast de deur.
Eerst nog een dagje werken, eens kijken hoe ik er vanavond over denk. :soinnocent:
Niet zo zeer een advertentie twijfel als wel een verkoper twijfel.
Op gitaarmarkt staat een Chevy voor 750 euro.
750 euro !!
Dan spoor je niet helemaal geloof ik.
Voor een Chevy Impala is het een scheintje, zelf als hij in slechte staat is.
http://59classicchevy.com/images/195...vertible-3.jpg
Haha, ik dat al dat die advertentie hier besproken zou worden. Ik ben het helemaal met je eens HaroldA. Hals (incl volute) klopt, s/n klopt, body ziet er imo goed uit...
Ook ik zou de gitaar in handen moeten hebben om te kunnen oordelen of hij echt is, maar ik ben op dit moment van mening dat hij waarschijnlijk wel echt is.
Ik werd er dus op attent gemaakt door iemand die op gitaarmarkt loopt te schreeuwen dat hij nep is. Dat vind ik wat voorbarig als je het gewoon niet (zeker) weet.
BTW imo wel de lelijkste LPs ever zeg, die Customs met een maple toets. Bah!
Een paar detail foto's zouden ook geen kwaad kunnen. Fret edge binding (mits de frets nog origineel zijn), wellicht nog (gedeeltelijk) originele, herkenbare elektronica; allemaal kenmerkend voor een Gibson. Ik ben benieuwd of iemand het aandurft en het ding te restaureren.
Er staan nu extra foto's bij...
http://link.marktplaats.nl/322822941
Ik heb gebeld en de eigenaar gesproken, hij laat hem een tijdje op MP staan, om biedingen af te wachten.
Ik vind de huidige bieding van E 800,00 die er nu staat veel te hoog, er is namelijk niets meer origineel aan de gitaar, alles is al eens veranderd in de loop der jaren, dus wil je hem in de originele staat terugbrengen, gaat je dat behoorlijk wat centjes kosten.
Bijkomend dat deze uitvoering nu niet tot de meest populaire behoort
Ik heb de kerel die op gitaarmarkt verkondigd dat deze gitaar "nep" is, gemaild met de opmerking dat authenticiteit van de gitaar te betwijfelen valt, maar de gitaar naar mijn idee wél een echte Gibson betreft.
Hier zijn reactie:
Hallo Johan ,
Daar denk ik dus anders over .
De link naar gitaarnet forum ? Nee bedankt , te veel spammers , kwezels en querulanten , moderators incluis.
Ter info , mijn eerste Gibson kocht ik in 1973 , ik speel al 45 jaar .
met groet ,
spike
Die gitaar gaat nog wel wat opleveren. Er zijn genoeg mensen die hem zouden willen hebben. Dit is trouwens een van de weinigen waarvan ik denk. Nee bedankt.
'k Zou er best aan willen beginnen, mooi om aan een ouwe Gibson te werken.
Zoveel mogelijk naar het origineel terugbouwen, met hier en daar een verbetering erbij...
Maar niet voor 800 euro. Bij een refret zit je dan al over de duizend... :stop:
en ik koop al 30 jaar regelmatig nieuwe schoenen maar ik claim niet dat ik verstand van schoenen heb :D de argumenten die hij gebruikt om aan te geven dat de gitaar nep is zijn duidelijk op hearsay internet gebaseerd, de "3 schroefjes voor de trussrod" klopt inderdaad met de moderne chinese vervalsingen maar in dit geval gaat het niet op; het onderste schroefje van de cover zit normaal vastgeschroefd in de kopplaat en die is dus verwijderd, en op die kop zit nu dus open ruimte dus moet de cover wel op de huidige plek vastgeschroef worden.
800 is nu te duur voor deze gitaar omdat restauratie hem niet meer origineel kan maken en hij dus voor verzamelaars niet interessant is en al je een gibson les paul met ebben toets wil die nog wel compleet is je beter een oudere studio kunt kopen (voor minder geld)
Deze man is een tijd geleden met wat geouwehoer hier vertrokken als ik mij goed herinner. Iets met een topic over customizen of niet geloof ik. Liep nogal hoog op. Daarom wil hij hier waarschijnlijk niet meer komen.
Wel jammer dat iedereen die een paar keer wat gelezen heeft over iets, direct pretendeerd de wijsheid in pacht te hebben.
Het zal allemaal best ter goede trouw zijn. Maar in dit soort gevallen is het heel makkelijk iemand (een verkoper in dit geval) te beschadigen cq in een zwart daglicht te stellen. En zie dan maar weer van dat stigma af te komen...
inmiddels heet de advertentie
niet meer te koop ivm gehechtheid, Les Paul 1976
Ja, heb ik ook gezien. Vraag blijft wel of hij inderdaad is gaan twijfelen of dat hij het zo doet omdat hij als een ripoff wordt neergezet.
En dat door een betweter zonder enige onderbouwing.
*edit + rand*
Ik besef terdege dt er mega veel nepperts opduiken. Ik vind ook dat mensen die dat zien aan de bel mogen trekken... graag zelfs, als daar anderen mee geholpen zijn. Maar probeer wel dingen eerst even te verifieren. Er word zo vaak geroepen dat iets nep is alleen maar op hear say. Je kan er mensen mee beschadingen en da's ook niet goed.
of dat zijn vrouw heeft gezegd: als je er 800 voor kan krijgen laat je hem maar restaureren, na de crisis krijg je nog meer!:seriousf:
Als ik zo'n ding al lang had en hem zo had toegetakeld zou ik er denk ik zo'n band mee hebben dat ik hem sowieso niet weg zou doen. Maar ja, daarom zit ik ook met een lading gitaren waar ik niet of nauwelijks op speel :makeup:
[Ma Flodder-modus on]Het blijven toch je kinderen..[Ma Flodder-modus off]
Ben niet van plan hem te kopen maar ik twijfel aan de stelling die hier beweerd word.
http://link.marktplaats.nl/323620370
En tokai die hij beter bestempeld dan gibson en dus ook gelijk aan de prijs van gibson legt. Tokai is toch een stuk goedkoper dan gibson?
Tsja, hiju kan er natuurlijk voor vragen wat hij wil. Of het reëel is is een ander verhaal. Je kunt wel roepen dat je Toyota betrouwbaarder is dan een Mercedes, en daarom dezelfde prijs moet opbrengen, maar denk niet dat je het er voor krijgt. ;)
(Nou is Toyota momenteel niet het beste voorbeeld wellicht...)
Dit exemplaar is inderdaad niet in Europa te koop en in Japan kost het € 710,24. Dus met verzending, invoer en BTW ben je ook wel dat bedrag als de vraagprijs kwijt.;)
Andere Tokay Explorers zijn bij Peter Verspuy voor € 445,-- verkrijgbaar.
De enige twijfel die je kan hebben is dat het een replica uit China is.
Fake Epiphone-les-paul-standard-1954-limited-edition-oxblood waar die Epiphonekenner (een draad verderop) reclame voor probeert te maken.
http://www.marktplaats.nl/index.php?...n-oxblood.html
Geen Limited Edition aanduiding achterkant headstock, Schallertype tuners ipv grovers, geen saucerknobs maar barrelknobs, blanco TRC ipv "LP standard".
En waarom hebben die fakes altijd die transparante PU folie, en zitten ze netjes in de doos?
deze is echt. kijk maar op thomann.
http://www.thomann.de/nl/epiphone_le...54_oxblood.htm
Alleen de Schallers blijken te kloppen, hoe zit dat met die andere punten?
Ook hier even posten (komt uit een ander topic maar hier hoort het zeker ook thuis). Wie meer informatie wil, stuur gerust een bericht:
Citaat:
Ook nog een vraag
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=121628
Die verkoper zegt dat het over een "USA standard 2008" gaat hier, terwijl de brug eruit ziet als die van een HW of zo, in ieder geval geen met aparte zadels voor elke snaar.
Is het juist wat hij zegt? Zijn die standards veranderd sinds 2008, hebben ze enkel nu aparte zadels?
Thanks iedereen!
Citaat:
Volgens mij is dat een HW1.
Ik heb fender gemaild, en het is een highway one. Aub, mijd deze verkoper. Hij is arrogant en blijkbaar onvertrouwbaar. Ik heb een klacht ingediend bij de verantwoordelijke voor gitaarmarkt. Hopelijk zal het helpen!Citaat:
En dan verkoopt hij hem voor 625 euro, smeerlapje :s. En arrogant langs mail, niet normaal! Goed dat ik me informeer blijkbaar!
Jammer dat de link niet werkt....
Ik denk nu wel
De verkoper had in the meanwhile een nieuwe link gemaakt denk ik.
Whuppa :), vanbij fender
Serialnumber
Z8103836
Hij woont ook op drie plaatsen volgens internet. Sommige ads in Lommel (België), andere Eindhoven (Nederland), en iemand sprak over Den Bosch ooit gevonden te hebben van hem. Ik vind hem een redelijke lul!
Citaat:
Hello,
Here is the information you requested:
Date: 5/21/2008
Model Name: Highway OneTM Telecaster®
Model Number: 011-1260-(Color #) and 011-1262-(Color #)
Series: Highway OneTM Series
Body: Alder
Neck: Maple, Modern “C” Shape,
(Satin Urethane Finish)
Fingerboard: Rosewood (P/N 011-1260) or Maple (P/N 011-1262), 9.5” Radius (241 mm)
No. of Frets: 22 Jumbo Frets
Scale Length: 25.5” (648 mm)
Width @ Nut: 1.6875” (43 mm)
Hardware: Chrome
Machine Heads: Fender®/Ping® Standard Cast/Sealed Tuning Machines
Bridge: Vintage Style 3-Saddle Strings-Thru-Body Tele Bridge
Pickguard: 3-Ply Parchment
Pickups: 2 Hot Tele® Single-Coil Pickups with Alnico 3 Magnets (Neck & Bridge)
Pickup Switching: 3-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Bridge and Neck Pickups
Position 3. Neck Pickup
Controls: Master Volume, Master GreasebucketTM Tone Circuit (Rolls Off Highs without Adding Bass)
Colors: (300) 3-Color Sunburst,
(306) Flat Black,
(367) Honey Blonde,
(375) Midnight Wine,
(Satin Nitrocellulose Lacquer Finish)
Strings: Fender Super 250L, Nickel Plated Steel,
Gauges: (.009, .011, .016, .024, .032, .042),
p/n 073-0250-003
Unique Features: Satin Nitrocellulose Lacquer Body Finish,
2 Hot Tele® Single-Coil Pickups,
Dot Position Inlays
Source: U.S.
Accessories: Deluxe Gig Bag
U.S. MSRP: $1,130.00
NOTICE: Product Prices, Features, Specifications and Availability Are Subject To Change Without Notice
INTRODUCED: 7/2006
DISCONTINUED:
DISCONTINUED COLORS: (304) Daphne Blue, 1/2008
COMMENTS:
WRENCH SIZES: Saddle Height Adjustment Wrench, (.050” Hex), P/N 0018531000,
Truss Rod Adjustment Wrench, (1/8” Hex), P/N 0023811000
Best Regards,
Jeff Krause
Fender Musical Instruments Corporation
Consumer Relations Department
8860 E. Chaparral Rd. Suite 100
Scottsdale, AZ 85250
480-596-7195
consumerrelations@fender.com
Tegen mij zei hij dat hij in Eindhoven woont...Bah,bah en nog eens bah! Die Henri is gewoon een oplichter!
http://link.marktplaats.nl/324171312
ok, hij zegt dat de Gibson nep is (hoewel de Grovers volgens mij ook kopie zijn, maar goed). Ik ben echter geen kenner wat de Epi's betreft...
het zijn inderdaad fakes, bah :stop: