ja dat maakt mij uit, als ik een band goed vind dan zou ik het prettig vinden als ze volgend jaar ook nog bestaan en niet na de eerste kleine tour er achter komen dat de dame die hun T-Shirts verkoopt met "meer" geld naar huis gaat dan de individuele leden van de band en daarom maar terug gaan naar de fabriek om daar achter de lopende band te staan
En dan hoef je van mij de ziggodome niet uit te verkopen maar een minimum jeugdloon mag je er toch wel aan over houden
ik ken door mijn "Hobby" nogal wat professionele muzikanten die ondanks dat ze meerdere dagen per week optreden, moeten les geven, er zijn er die ook nog aannemer/klusser zijn. Nu is er die 1 % die het "fantastisch" doet maar zoals gezegd dat is die ene procent
En om nog wat verder van het Gibson Topic af te dwalen, cd verkopen zijn nagenoeg nul, het gaat om streams en een beetje downloaden. dus als je een beetje succesvol bent als artiest, zoals een Femke Louise dan leveren 3.500.000 streams je een bruto bedrag op van eur 15400 en dat moet gedeeld worden door het Label, de artiest, de schrijver en de zingert.
https://www.digitalmusicnews.com/201...ams-royalties/