Dat stond er een uurtje geleden nog niet...
Printable View
Schandalig dat die advertentie ondertussen alweer verdwenen is...
Wellicht een gefrustreerde verkoper op MP die het beheer heeft "gewaarschuwd".
Als we nu eens met zijn allen éénzelfde advertentie opstellen om kopers te waarschuwen voor nepperds? Met trefwoorden als Gibson en Fender bijvoorbeeld. Als we dat allemaal 1 keer posten op MP, kunnen andere kopers er ook niet meer langs kijken en wordt verwijderen wel vrij moeilijk. :)
Is maar een ideetje. ;)
(De advertentie die nu verwijderd is, had het overigens over een fake USA telecaster uit 2009 op MP; die staat er volgens mij ondertussen ook alweer gewoon op...)
Een mp advertentie kost toch €6,- ?
Jups, dat is deze. En dat weet ik zeker, deze advertentie had eerst 4 foto's waarbij op de laatste het serienummer duidelijk zichtbaar was. En dat was hetzelfde serienummer als waar die man uit Den Haag ons voor waarschuwde..
Even een account aanmaken onder de naam "nepfender" of "chinesenamaak" o.i.d.
en dan gewoon mee gaan bieden met de onwetende aspirant-kopers?
Dat dacht ik inderdaad ook al. Ik heb de man toen ook gecontacteerd met de vraag naar zijn serienummer, maar toen reageerde hij niet.
Vandaag nogmaals geprobeerd en ik kreeg het antwoord dat zijn Fender echt was en de advertentie over de nep-Fender van een jaloers mede-handelaar kwam. En dat hij het zag al broodroof.
Tja, wie moet je dan geloven?
In principe niet, hooguit dat de nek zich net iets anders zet in de neckpocket, maar als het een nette passing is zal dat wel wat meevallen. Los daarvan zal de gemiddelde koper zijn gitaar toch wel redelijk snel na aankoop nog een keer na (laten) lopen qua afstelling.
Jammer dat een leuke hobby als het gitaar spel verneukt word door dit soort praktijken van malafide handelaren. Dat je wanneer je op zoek bent naar een fijn mooi en waardevol instrument zo in het ootje genomen word. Achterdocht en wantrouwen beheerst je zoektocht naar iets wat een leuke ervaring had moeten zijn. Wat mij betrefd mogen ze "de" bom op zulke fabrieken laten vallen. Zij zijn misschien geel maar ik zie al groen van nijd.
Mac, laat het een troost zijn dat met 'de' bom ook zij groen zullen uitslaan in de loop der tijd ;) .
Waar stond dat ook al weer? Pas op voor het gele gevaar! Kan er even niet opkomen maar die gast had een voor uit ziende blik iig.
Let op voor het groen gele gevaar :D
Bedankt voor de uitleg.
Weet de gemiddelde gitaarspeler (die via veilingsites zijn gitaar wil kopen) dan wel hoe deze stamps eruit horen te zien? Ik neem tenminste aan dat een neppert ook gemakkelijk een stamp kan krijgen (als je dan toch aan het vervalsen bent, doe het dan ook goed....ik snap ook niet waarom die vervalsers zich nooit aan de specs houden, dan zouden ze nog gemakkelijker hun creaties kunnen verkopen!)
stempels vervalsen heeft eigenlijk alleen zin bij Fenders van voor '72 en dat blijkt nogal een moeilijk karwei te zijn omdat ik tot nu toe nog geen stempel met het juiste font behorend bij het juiste bouwjaar heb gezien op de nepperds
voor moderne fenders hecht ik meer waarde aan de gebruikte hardware (tuners, brug, brugzadels, pups) en de gebruikte routing onder de slagplaat om te bepalen of iets "echt" is
overigens is een moderne fender strat vrij gemakkelijk te assembleren uit losse parts maar indien de prijs van de complete gitaar niet duurder is dan de som van de parts vind ik het prima wanneer een dergelijke gitaar voor zo'n prijs wordt aangeboden, pas als het wordt aangeboden als "origineel" voor een "originele" prijs krijg ik mijn bedenkingen
ps. de meeste neppers hebben een goedkope chinese strat neck (te herkennen aan het gespikkelde esdoorn en de typische trusrod openening aan de kopkant) en voldoen dus niet aan mijn profiel van een strat opgebouwd uit originele parts ;)
Wellicht nog niet meteen een valse gitaar, maar wel vreemd:
http://link.marktplaats.nl/306352292
Deze verkoper gebruikt voor zijn advertentie een afbeelding die gewoon van Google is geplukt. (Google naar "Jackson 275 deluxe" en zie afbeeldingen)
Ik heb hem hierover al eens gecontacteerd omdat ik interesse had in de gitaar, maar hij heeft geen reactie gegeven.
Dit doet me toch vermoeden dat er een bepaalde reden is dat de koper geen eigen foto's gebruikt? (Wie heeft er tegenwoordig geen camera?)
Misschien allemaal niet zo'n ramp zou je denken, ware het niet dat de kwaliteit van die oudere Charvel gitaren onderling vaak verschilt. De ene Charvel heeft beschadigde lak, de andere weer niet, enzo verder.
http://link.marktplaats.nl/315816298
wellicht een echte lp standard.. maar had jimmy page niet over 1 element een kapje?
Hi Sander, zou je me kunnen aangeven wanneer je mij hebt proberen te contacten mbt de Charvel?
Ik heb namelijk niets gezien en zou ook geen reden kunnen bedenken waarom ik niet zou reageren.
Ondertussen heb ik ook foto's van mijn gitaar, heb je een PM met link gestuurd.
Hallo,
Ik heb 3 keer een mail gestuurd, maar ik ben niet degene waarover je het hebt in je bericht. :) (Ik had mijn berichten overigens gespreid over een maand verstuurd geloof ik, zeker niet binnen 24u.)
Ik heb eerst gevraagd naar de herkomst van de gitaar en de eventuele kostprijs geloof ik.
In een 2de mail vroeg ik naar de reden van de andere foto's en in de 3de mail haalde ik aan dat ik het hier zou posten. (Ik heb er wel uitdrukkelijk bij gezet dat het mijn inziens niet om oplichting oid zou gaan, maar dat ik het wel vreemd vond dat je die foto's gebruikte, vandaar mijn post hier.)
Het mag nu wel duidelijk zijn dat je Charvel in goede staat is! :) Misschien vervang je dan ook best eventjes de foto's?
En het is goed mogelijk dat je mijn mails niet of slecht hebt ontvangen; ik heb dat probleem wel vaker via MP. (Meestal een spamfilter-kwestie)
Ik weet niet wat er fout gaat, maar ik check altijd mijn ongewenste post (mail komt binnen op een hotmail account).
Als het goed is ontvang jij een kopie van de via marktplaats verstuurde mail, dus het is makkelijk na te kijken wanneer de eerste mail bijvoorbeeld is verstuurd dan kan ik het nakijken en/of via Marktplaats navragen wat er mis is gegaan. Want dat is wel kwalijk, want ik weet zeker dat je mail niet bij mij binnenkomt
Ik heb me de moeite van foto's plaatsen/maken bespaard omdat de gitaar binnen 4 dagen in principe was verkocht.
De advertentie staat dan ook al 1 1/2 week op gereserveerd, morgen haalt de koper hem ook hopelijk op.
Een beetje off-topic omdat het geen gitaar betreft, maar dit vond ik wel een leuke variant op de Marktplaats-klassieker "geluid kraakt een beetje, contactspray zou moeten helpen, heb er verder geen verstand van..."
"Hallo, Ik bied hier mijn defecte boss ME 50 aan, heb hem maar een maandje of 2 gebruikt maar per ongeluk een iets te sterke adapter in gehad. Ik heb hem opengeschroefd en rook wat brandlucht, maar niks ergs te zien. Volgens mij is/zijn er alleen wat transistortjes in t begin kapot gegaan.
Aangezien ik zelf niet zo technisch ben en hem niet zo wil laten staan bied ik hem aan voor de knutselaar/techneut!"
Nee hoor ook vandaag/gisteren niets ontvangen, aangezien ik meerdere reacties heb ontvangen op de advertentie, ga ik er vanuit dat het probleem niet aan mijn (hotmail) kant zit.
Zelf schreef je dat jij vaker dit probleem hebt. Zal ik zeker dat vinkje weer even aanzetten en controleren of je zelf wel de mail ontvangt, alvorens je twijfel over een advertentie op dit forum te uit te spreken.
Want je zult begrijpen dat ik daar verre van blij mee ben.
We hebben een winnaar deze maand:
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...ort=datum_desc
1963 Fender Stratocaster in zeer sterke Excellent condition. Dit is een pre L-serie serienummer, "923_ _". Deze gitaar bevat de originele '63 Fender blond zaak, en de tremolo bar. In dit tijdperk van nagemaakte instrumenten, het is ook geruststellend te merken dat ik heb de originele geannuleerd controleren dat werd geschreven door de eigenaren vader toen kocht hij de gitaar tweedehands in 1965.
Dit is gebazel waar James Joyce nog een puntje aan zou kunnen zuigen. Kunst, haast!
Ik dacht nog even dat het een autotranslate uit het Frans was (verkoper zou franstalig kunnen zijn), maar na nog een keer lezen denk ik dat het toch een leuk vertaalstaaltje Engels > Nederlands is...
Kortom: waarschijnlijk geript van eBay.
Ik begrijp niet echt waarmee je niet blij bent? Ik heb zelfs benadrukt dat ik geen reden had om te denken dat je advertentie vals was o.i.d. Het mag nu ook wel duidelijk zijn dat er niets aan het handje was. :)
Ik vond het vreemd dat er geen respons kwam op mijn mailtjes (wat daarvan ook de oorzaak moge zijn, laat ik in het midden) en vond het nog vreemder dat er een foto van àndermans gitaar in de advertentie stond.
Gezien de reputatie van MP de laatste tijd, vond ik het de moeite het hier eventjes ter discussie te stellen.
(Het was uiteindelijk toch ook niet zo'n moeite om er je eigen foto's bij te zetten? :))
he jongens ik weer niet wat ik hier van moet denken maar ik krijg geen serials info terug bij de check.
http://link.marktplaats.nl/306244052
heb ook bij fender zelf op de site gekeken zag nergens een CZ serial
Is een CZ serial niet voor indicatie custom shop?
dan zou denk ik Fender dit toch wel vermelden op hun site niet dan
Haha deze is mooi, een adverteerder die tweemaal dezelfde gitaar aanbiedt, de een heeft andere hardware en een lichtelijke aanpassing, maar ze zijn toch duidelijk hetzelfde.....
http://verkopers.marktplaats.nl/1869659
En hij spreekt zichzelf toch behoorlijk tegen:
"zelfbouw LES PAUL black ,dus geen bouwpakket"
"les paul imitatie (bouwpakket ready to play)"
Volgens mij zijn het twee verschillende, hij drukt zich misschien niet echt handig uit (mij ook niet duidelijk wat hij precies bedoelt)
De gitaar met chrome hardware heeft een lichtere kleur fretboard dan de gitaar met zwarte hardware, hij heeft er gewoon ooit twee gebouwd, niets vreemds mee.
Als ik mij niet vergis loopt de hoorn van de zwarte hardware wat verder weg en is scherper aangezet, maar dat kan optisch bedrog zijn.
Maar dan zijn het toch duidelijk twee bouwpakketten?