:soinnocent:
ohnee, ik wou al een telecaster!
Printable View
:soinnocent:
ohnee, ik wou al een telecaster!
Ja ik denk dat ik mijn bod terug ga trekken. Hint Hint
Van mij zal je ook geen last hebben; ik heb mijn ogen op een andere gitaar laten vallen:mmmm:
Alleen nou lijkt iemand anders ermee vandoor te gaan:mad:
Word je knap chagrijnig van!
Wel grappig dat hetzelfde gitaartje een paar dagen (uur?) geleden nog in het twijfelachtige topic langskwam als twijfelachtige gitaar :D
Ik twijfel ook niet aan de echtheid hoor.Het is gewoon ironisch te noemen dat hij in beide threads langskomt. Het zou niet de eerste legitieme Gibson zijn die langskomt in die thread. Meestal gaat het om exemplaren van modellen die al een tijdje uit productie zijn en er net iets anders uitzien. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die wel een echte van een Chinese kopie kunnen onderscheiden en niet bij ieder schroefje of puntje aan de bel trekken.
Je zou het ook als tactiek gebruiken natuurlijk: een gitaar waar je zelf op biedt in het twijfelachtige topic posten met een aantal bedenkingen erbij en een aantal zullen al snel denken 'waar rook is, is vuur':D
Tja. Kan ook averechts werken.
Zoals Paris Hilton zou zeggen:
Even negative attention is attention (of iets in dien aard)
Dan ben ik benieuwd welk genie hier iets twijfelachtigs aan vond?
[puik ziet die er inderdaad uit, maar wat is dat voor Gibson dan :s?
lijkt qua finish wel wat op die Special 2 (Epi) hoewel deze er dan veeeeel en veel beter uitziet ;)!
verkoper heeft neit veel info :o!
succes oranje aap!
en dat met een i te dicht op de g :p!
En als ik me niet vergis een ebben toets. Bjoetiful:)
De studio's zijn massief maar hebben een 4 a 5 millimeter dunnere body ten opzichte van standaards en customs, dat maakte deze lichter en waren WR-holes niet nodig. En de ebben toets op de studio's zijn in ieder geval tot en met '93 gemaakt. Ik heb er een uit 91 en een uit 93 en beide met ebben toets.
Even gruwelijk offtopic, Willem, wat heb jij een gave roomdevider!!!
(4e foto marktplaats)
Haha inderdaad
OT: Ja er zijn altijd wel studios met een ebony board maar tot begin jaren 90 kwamen alle studios met ebony. Dat een studio uit begin jaren 90 dus een ebony board heeft is dus eerder regel dan uitzondering.
En ik had het specifiek over dat studio lite model, die met die aparte opvulling
Ik moet er nog een paar bij hebben dan kan ik van de keuken een donkere kamer maken. En ik heb ook geen beamblockers nodig voor de spreiding van het geluid.
Dat wist ik dan weer niet. :ok:
Ik heb een aantal studio's maar niet van die ouden helaas.
Een wr uit '91, die verbrande van '93, een massieve worn Brown uit '2006 en een gekamerde uit 2008.
Hoi, hoi hier een teken van leven van Triggy,
Inderdaad even naar de ad gekeken en een bod geplaatst en meteen een mail gestuurd. Tot op heden geen reactie. Volgens mij is het een valide Gibson alhoewel ik moet toegeven dat ik geen Gibson en/of Fender kenner ben. Meer Gretsch maar dat is meer een aandoening:mmmm:
Volgens Guitardaterproject is deze gitaar (met dit serienummer)gemaakt in de USA. Als het dan een Chinees is, herbruiken ze dan ook originele serienummers?
Guitar Info
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
March 20th, 1992
Production Number: 102
Aangezien er toch een redelijke systematiek achter die serials zit, is het niet zo ontzettend ingewikkeld om die juist mee te kopiëren, maar de algemene opvatting over deze gitaar is inmiddels wel dat hij gewoon echt is.
Er worden geen Gibson gitaren gemaakt in China. Dus al gebruikten ze juiste serie nummers in China, dan zou het nog steeds een neppert zijn.
Het is trouwens niet zo moeilijk om van een ebay een serie nummer te pakken en die op een gitaar te drukken.
Blijkbaar snappen ze dat nog steeds niet in China want 99% van de serie nummers op neppe gibson gitaren kloppen van geen kant.
Deze gibson lp lite is wel meer een shred uitvoerig. Dunne hals, hoge output keramische humbuckers. :rockon:
Op gitaarnet of in het algemeen?
Voor de lefties onder ons een lekkertje. Blond, zo zie je ze niet veel... godver, GAS!!
Maar ik zou er wel gelijk twee P-94's in willen, dan wordt het toch nog een dure grap....
Nou die persoon van de studio lite wil er meer voor hebben dan er wordt geboden op marktplaats dus hij heeft besloten hem niet te verkopen.
Er staat nog wel een andere leuke Les Paul op marktplaats:
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...4FAAZPAf4%253D
Jullie gaan je natuurlijk afvragen wat het nou precies voor model is. Nou ik zou je dat vertellen:
Het gaat hier om een Les Paul classic, waarschijnlijk een van de eerdere van rond 1990. Ik zou het serie nummer moeten hebben om het zeker te weten.
Ik schat de waarde van deze gitaar op ongeveer 1500-1700 euro.
Ik heb de verkoper laten weten wat hij heeft en wat de waarde is, dus trap niet in de vraagprijs van 3000,-
En het is trouwens ook geen custom shop gitaar, gewoon Gibson USA, maar wel met mooie koffer.
Toch een mooie gitaar, en door de flame, truss rod cover (dikke witte rand), normale (niet groene) inlay en koffer zou ik toch gaan geloven dat dit een R0 is. In dat geval zal de prijs ook kloppen... Hoe weet je zeker dat dit een classic is? Ik leer graag iets nieuws;)
De eerste classics hadden niet die groene inlays en tuners, en kwamen met een ABR. Meestal ook met flame, maar meestal niet in tabacco burst. Maar met Gibson kan alles. Verder komen de moderne classics met 496/500 bucker zonder covers, maar de eerste classics hadden wel covers.
De grootste weggever is toch dat er 1960 op de pickguard staat. Dat staat alleen bij classics op de pickguard. Het is trouwens geen custom shop gitaar. Hij heeft wel een zwarte koffer, maar de classics werden al gemaakt voordat gibson de echte custom shop opende. Destijds werden gitaren aangeduid als 'custom shop edition' als ze een andere kleur finish of iets andere hardware hadden dan gebruikelijk.
Het kan natuurlijk een R0 zijn, waarbij iemand de pickguard heeft veranderd. Ik heb de verkoper gevraagd om het serienummer maar dat heeft ie mij nog niet gegeven.
Ik vertrouw de adverteerder ook niet helemaal overigens. Hij heeft geen enkel verstand van gitaren zegt ie, maar heeft wel een vraagprijs van 3000.
Ik heb het vermoeden dat hij weet dat het een classic is, maar dat hij aast op mensen die denken dat ze misschien wel een R0 kunnen scoren voor een mooi prijsje.
Het blijft een mooie gitaar maar ik ben bang dat iemand meer gaat betalen dan dat ie eigenlijk waard is.
Oja en dan nog de reflector knoppen kwamen standaard op de classic, maar een R9 of R0 zou amber of goudkleurige bell knobs moeten hebben.
En ik zie dat iemand al 2200 euro heeft geboden.... Ik hoop dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
De specificaties van de Les Paul classic komen voor het grootste deel overeen met een les paul Standard, vandaar dat ik de waarde schat op ongeveer 1500-1700 euro.
Classic heeft bijvoorbeeld een short tenon. Dus zou je even de humbucker er uit moeten pakken om dat te kunnen zien.
De eerste Les Paul classics hadden trouwens een serie nummer in de vorm:
0 xxxx
Dus inderdaad het zelfde als een R0. Beetje een valkuil.