Die komen uiteraard, maar reken er niet op dat dat nog vanavond wordt.
Printable View
Die komen uiteraard, maar reken er niet op dat dat nog vanavond wordt.
Je gaat hem vanavond pas kopen?
Hoezo pas?!
Hier een slechte kwaliteit foto, maar boeie.. mooiere komen later wel..
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/i...db37341b0c.jpg
Gefeliciteerd man, fijne kast!
Je "top" is groter dan je cab. ;)
Gefeliciteerd! Veel Astra'tjes tegengekomen? ;)
net dingetje liquid! mooi stapeltje ook
hoe klinkt dat GT dingetje?
Daar heeft hij al redelijk wat over verteld. Denk dat hij de trio gebruikt met een boost voor als metal-OD, zoek misschien eens op 'trio' en zijn forumnaam (en berichten in plaats van discussies) bij geavanceerd zoeken :).
Nope HB staat een stukje naar rechts, gisteren in stereo gebruikt. Ik wil heel graag stereo spelen, ook thuis, omdat m'n chorus e.d. zo breed worden en de delay zo gaaf wordt.
Hier heb ik een kort reviewtje van de GT gezet. Ik gebruik 3 sounds: clean, drive en lead. Clean en Lead komen uit de Trio (Clean en Scream) en drive komt uit de ENGL (kanaal 4). Voor mijn Grand Drive gebruik ik soms het Mean kanaal van de Trio met tubescreamer. Zeker niet zo strak als ENGL, maar wel erg dik, warm en vol.
Hoe extreem zou je het verschil tussen de HB en ENGL schetsen?
Is nog niet een heel eerlijke vergelijking want de speaker van de ENGL zijn nog niet eens ingespeeld. Dat hoor ik ook wel en volgens de verkoper heeft ie er maar 1½ uur op gespeeld.
Ik heb alleen nog maar op laag volume getest maar daarbij was al verschil merkbaar. ENGL was voornamelijk een stuk strakker (resoneerde minder, zal op hoog volume nog wel duidelijker zijn) met een diepere bas (die van HB vond ik in vergelijking wat platter) en minder vervelende fizz. De HB heeft wat scherps in het hoog waardoor ik mijn presence uitdraai.
engl heeft idd voldoende hoog. Ik heb bij mijn engl met marshall greenback de treble maar op 9 uur staan. en presence helemaal uit
ik zit nog steeds te gassen op greenbacks.
wellicht dat die renegade toch ooit komt, mooi modern ding.
heb al zitten denken aan zelf bouwen, 3 speakers, maar dan kom je met de ohms en watts niet lekker uit.
4 dus.. 2 212 kasten?
of iets exotisch met 4, wat dan wel op de achterbank van een 1983 mercedes te proppen is :D
hoe doen greenbacks het in open back kasten?
Ik heb een combi van Greenback en G12T-75 gehad in mijn half open 2x12 1936, en dat beviel me prima.
Ik kan me voorstellen dat het met 2 Greenbacks ook wel zou bevallen.
Sinds een tijdje ben ik helemaal overgestapt op G12-65's, zowel in m'n 4x12 alsook in m'n 2x12, dat bevalt me nog beter.
De andere gitarist uit onze band heeft een 4x12 half open Mesa kast, die hij vervoert op de achterbank van z'n Opel Astra (ahum ;)), is dus een zeer compacte, en niet al te zware kast.
Ik kan 'm echter niet terugvinden op de site van Mesa Boogie.
die 65's heb ik ook gehad.
in 2 212 kasten, ook 70's zaten daarin, ik denk dat die voornamelijk de oorzaak waren van dat ik het 3 keer nix vond.
daarna kwam de HB 412 V30, een soort thuiskomen geluid :P
maar nog meer heb ik het thuiskomen gevoel als ik ergens iemand met greenbacks hoor.
las pas ook ergens dat het hoge rendement van V30 eigenlijk ook niet zo super is omdat je je amp minder ver open draait..
en open back, ik denk dat dat ook erg veel verschil is.
ik kan hier 200 meter om de hoek greenbacks redelijk goedkoop halen, 65/stuk.
of ben ik aan de beurt en moet ik heel ouden hebben?
Ik heb gewoon de nieuwe greenbacks. De g12m25's, en dat bevalt mij zeker goed. Wel in een closed 4x12. zeker voor hardrock geven ze een extra bite ten opzichte van de V30 vind ik. Hiervoor had ik V30 en die klinken wat strakker en cleaner. Greenbacks hebben iets losser geluid en zeker voor de crunch achtige open akkoorden vind ik ze heerlijk klinken.
Ik zit nog beetje te twijfelen of ik er 2 speakers van ga mixen of dat ik hem lekker 4x12 greenback houd. Het bevalt me opzich wel.
onlangs verfde ik een suf lila kastje rood met hammerite, erg gaaf geworden.
zit daaraan te denken, 2 zo klein mogleijke half open back kastjes maken, heb denk ik nog net genoeg 18mm MP liggen.
geen tolex dus, wel hoekbeschermers en dan rood met goud doek wat ik bij tonefactory zag.
kleurtje:
http://farm3.static.flickr.com/2710/...c23e34dc_o.jpg
die gele kop staat nu op het kastje.
Ik kan het topic niet meer terugvinden maar er is een paar maand geleden een discussie geweest over Chinese vs. UK -Celestions.
Kortweg gezegd: sommigen hoorden duidelijk verschil ten nadele v.d Chinese, anderen hoorden geen verschil.
Ik heb er geen/nauwelijks ervaring mee, zoiets moet je goed A/B-en is mijn mening.
Op een gegeven moment kwamen er een aantal cabs "m'n neus voorbij", en heb ik de knoop doorgehakt om voor 65's te gaan.
Met Greenbacks en/of G12T-75's was ik ook dik tevreden, maar bij m'n HOOK miste ik iets, kan niet zo goed omschrijven wat, maar het gevoel was er niet, "te weinig ballen" ofzo.
V30's met een Marshall vind ik persoonlijk niet zo lekker, is mij te "pinnig".
Met m'n HOOK zou een V30-kast wel perfect zijn.
Het hangt allemaal van je andere gear af, welke speakers het beste zijn voor jou/jouw gear.
Dat is wel ongeveer een goeie beschrijving, de 65's "beuken" wat meer, Greenbacks hebben wat meer "brul".
Allebei hebben ze hun charmes. :hippie:
Het kan toch goed zijn dat die Chinese GB's gewoon nog te jong zijn?
Tenslotte hebben die oude GB's meestal veel meer speel uren achter de rug en zouden daardoor losser kunnen klinken. Ik vind ze in m'n 1960BX kast iig heel erg lekker klinken en merk wel dat ze uit een slaapkamer komen omdat ze mijn inziens nog wat los moeten komen. De tijd zal het weten, al zullen ze bij mij ook niet zo vaak op hoog volume gebruikt worden.
Mijn oude pre rola GB's (30watters) klinken al een stuk losser maar hebben tov de nieuwe minder mooi mid geluid. Maar het laag is wel erg goed en smeuïg na die veertig jaar inspelen geworden. Misschien moet ik de speakers zo gaan verdelen dat ik in twee kasten de 25w Chinese bovenin doe en de 30w onder.
dubben dubben dubben..
Binnenkort komt er een head in huis, maar ik had alleen maar combo's...
er lagen hier nog wel twee losse 10"-ers, dus even een cabje in elkaar geflanst.
Goedkoper en sneller kon het niet. :cheerup: Lachen mag! :seriousf:
http://img689.imageshack.us/img689/433/p1010032od.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/2067/p1010031z.jpg
Als het een beetje stand houdt qua constructie en geluid ga ik 'm wel afwerken,
misschien een losse backplate er bij maken om uit te proberen.
En als het nix is dan gaat er voor twee tientjes MDF de prullebak in.
Toch nog lol van gehad dan... ;)
Echt verkeerd kan dat toch niet gaan ? :)
Netjes hoor, heb je ervaring met de hoek tussen de luidsprekers?
Ja echt. :dontgeti:
Maar dit lijkt me ook niet makkelijker om te bouwen :P. Ik zou zeggen, bouw ook een rechte en vergelijk ze met elkaar ;). Ik gok dat deze meer spreiding heeft :hippie:
'k Heb het speciaal voor jullie even nagemeten, de hoek tussen de speakers is zo'n 24 graden.
En meer spreiding, minder druk, dat was wel het idee er achter ja.
't Is toch maar voor thuis, en ik ben gelijk van de hoge-tonen-focus af.
Ik ben op zoek naar een mono-jack-input voor m'n 1960B-kast.
Heeft iemand enig idee waar ik die in NL voor een fatsoenlijke prijs zou kunnen kopen?
Bij Banzai kost ie €12,10 excl. bezorgkosten.
Bij Feedback hebben ze hem niet.
http://www.banzaimusic.com/image.php?id=16266&type=D
Op zich zijn die dingen niet al te stevig, maar ik vind het wel een prettig idee dat de jack-plug er zo goed als helemaal in wegvalt.
Bij tonefactory hebben ze volgens mij een ronde plaat die er wel precies op past maar die zit niet verdiept.
Bedankt voor de tip.
Ik heb wel even gezocht op de site van TF, maar kon niet zo snel wat vinden.
Ik heb gezocht op "jack cup", "jack input" en "jack plate".
Ik heb er ondertussen ééntje via Harold overgenomen. :ok:
Op zich heeft zo'n stalen plaat ook wel wat, maar ik heb eigenlijk tot nu toe geen problemen met die Marshall cups, de plug zit er goed beschermd in.
Het enige waar je bij moet uitkijken, is dat je ze niet te strak vastschroeft, anders barst het kunststof.
Ook tijdens vervoer moet je er enigszins voorzichtig mee zijn.
Aangezien ik 99 van de 100 keer m'n eigen spullen sleep, zal het wel loslopen....