Ok, ik neem aan in het zuiden des lands voor jou. Het is sowieso eerst wachten tot er een kemper beschikbaar komt.
Printable View
maareeeh, mis je niet de 'Oempf' van een echte amp? ikzelf speel in theaters met mijn Roland gp-100 over de monitor maar het geeft nooit 'dat' gevoel wat een echte amp wel geeft.
Wel is het handig om een muziekzaakje af te gaan en daar eventjes wat amps 'kopiëren' om ze vervolgens thuis te gebruiken voor de demo's/guidelinealbumtracks.
Mijn punt: Is dit niet zoiets als een Duitse herder castreren? Het blijft een stoer beest maar het mist gewoon zijn ballen.
Was er niet ook iets met die duitse herder, iets met slechte heupen en labiel...? ;)
Als je in het theater speelt, zit toch helemaal niemand te wachten op oempf? Dat heb ik toch echt wel geleerd na 20 jaar. Het principe van profilen lijkt juist voor het theater een geweldige aanwinst. Ok, het zal natuurlijk anders spelen dan met een grote stack, maar zie dat dan maar als de scheidslijn waar de hobby ophoudt.
Trouwens als je een geluid met ballen wilt, moet je dan niet snel je gp100 inruilen voor bijv minimaal een tonelab?
Ik speel vanavond in een superklein theatertje, ik neem mijn Princeton mee, voor het eerst. Oemph ga ik daar niet mee krijgen maar dat is inderdaad wel het laatste waar ik aan denk in zo'n setting.
Misschien kan ik een stoel scoren, de hele avond relaxt op je krent zitten, beetje pielen:supercool:...
Afgelopen weekend zo'n zelfde setting gehad in een klein theatertje. Had m'n amp mee, maar besloot gelet op de kleine ruimte toch rechtstreeks te gaan via een Tech 21 Blonde, die ik uit trapte als ik akoestisch ging spelen over m'n pedalenplank. Nog complimenten gehad over m'n gitaargeluid ook :sssh:.
Wel grappig: iedereen wil meer weten over die Kemper, maar nog niemand die hem gekocht heeft of hem wil uitlenen. Wie waagt de sprong ;)? Klinkt op de youtubes die ik voorbij heb zien komen in ieder geval erg lekker, en weinig wanklanken tot nu toe van gebruikers....
Ik vind het verschil in prijs tussen de Standard en de Ultra toch nog behoorlijk groot..
Er staan nu 2 Standards te koop op MP en een aantal Ultra's. De goedkoopste Ultra is 1525 euro, één van de Standards is bieden vanaf 900. Ik denk ook niet echt dat ik de mogelijkheden van de Ultra ga missen, ik koop de Axe omdat ik niet elke week met zware spullen wil sjouwen, niet omdat ik zo van presets maken hou :)
€ 900 is veel waar voor je geld voor zo'n Standard, ben ik met je eens!
Net maar m'n 11R te koop gezet, ik was nog niet helemaal tevreden met de presets met m'n PRS en heb geen zin meer om daarmee te gaan klooien als ik hem toch niet lang meer ga gebruiken. Meteen maar een mailtje gestuurd naar de verkoper van een Axe, benieuwd wat hij ervoor wil hebben. Ik bedacht me overigens dat ik ergens een keer iets over een lawaaiige fan in de Axe had gelezen, moet ik daar nog op letten als ik er één tweedehands koop?