Marshall mg15 DFX :blast: 4tha winnnn:blast:
Printable View
Ik was je maar een beetje aan het pesten hoor. ;)
Je hebt wel gelijk als je zegt dat een channelswitcher wel wat toevoegt aan een collectie, maar ja, in het geval van Orph geeft hij zelf al aan dat hij ze te vlak vindt klinken. Ik geef aan waarom ik denk dat hij dat vindt. Punt is gewoon dat ik een zelfde soort verandering heb doorgemaakt en iemand als Tristan ook bijvoorbeeld. Onze conclusie was dat je in zo'n geval beter geen channelswitcher kunt hebben en dat heb ik in andere (oudere) topics van Orph ook al aangegeven.
Ik ben echt niet zwaar tegen channelswitchers (heb er zelf ook drie) maar het is gewoon een heel andere sound. Minder dynamiek en een heel andere feel. Als je dan aangeeft dat die sound en feel je niet meer bevallen, is de volgende stap niet meer dan logisch.
Dan heb je ook nog die discussie over veelzijdigheid die ik persoonlijk altijd erg leuk vind om te voeren. Er zijn zoveel gitaristen overtuigd van het feit dat een channelswitcher met toeters en bellen voor ultieme veelzijdigheid zorgt, maar ik ben het daar totaal niet mee eens. Geef mij maar gewoon een goed clean/crunchy platform met pedalen. Het is een andere benadering, maar in mijn optiek kun je met de keuze van je pedalen en de sounds die je zo maakt veel meer kanten uit. En het klinkt ook nog eens beter, IMO, omdat je geen last hebt van een levenloos, twee dimensionaal clean geluid, een klinisch crunch geluid zonder kokosnoten of een modderige overdrive/lead. Met alle channelswitchers die ik geprobeerd heb, had ik van 1 van deze drie dingen last. Dat heb ik niet meer nu ik met meerdere amps werk, of met een goede cleane/crunchy amp en pedalen.
Anyways, ik heb mijn punt natuurlijk al lang gemaakt en zal er nu echt over ophouden, want ik snap best dat sommigen het nu vervelend vinden worden. :p ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
Yes! :blast:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes
Zeker weten. ik raad het ook echt alle beginners aan. Vind het erg leuke ampjes om thuis wat mee aan te rommelen. Net als de vox valvetronix. Zeer leuke ampjes voor dat geld.
[sarcasm]Ik bedoel deze tip dan natuurlijk ook serieus voor orpheo[/sarcasm]
Potverdikke! En ik trap er nog in ook! :noob: :)
Volgens mij zijn we het in principe ook wel roerend met elkaar eens, maar ik vind mijn beide channelswitchers (HOOK en Stiletto) behoorlijk compromis-loos.
Ze hebben wel beide hun eigen karakter, en dat moet je aanspreken, maar ik vind ze zeker niet vlak of 2-dimensionaal klinken.
"Je hebt channelswitchers en je hebt channelswitchers."
En nu houd ik er ook over op. :)
Volgens mij willen jullie allebei graag het laatste woord.
Er is ook helemaal niks tegen channel switchers als je bijvoorbeeld niet zoveel behoefte hebt aan het soort dynamiek dat een goeie non-channelswitcher wél aan boord heeft. En natuurlijk, de ene channel switcher is de andere niet.
Maar toegegeven: ik heb ook wel eens moeten gniffelen om Orpheos lyrische beschrijvingen van de SE. Hij kon alles en alles ook écht perfect. Crunch van een 800, clean van... afijn, da's genoegzaam bekend.
Maar als het gebrek aan dynamiek duidelijk wordt en de ervaring en speelstijl ertoe uitnodigen om dynamischere amps te gaan wensen: more power to him. :ok:
een update. ik heb wat zitten hannesen met speakers en buizen (in de engl enr rivera) en de rivera klinkt nu heel, heel veel beter. koude bias en ouwe buizen (en verkeerde speakers) hielpen niet het potentieel eruit te halen. ik heb 'm vergeleken met een bogner xtc classic, maar de bogner werd weggeblazen door de rivera. de hook captain el34 overigens ook.
de engl, tja. nieuwe buizen hielpen wel, maar vooral voor de eerste 4 kanalen. schrikbarend goed clean en die crunch klinkt nu WEL lekker. alleen die overdrive kanalen klinken echt beroerd nu :P ze stuwen niet zo lekker meer, weinig 'push' (hoewel dat ook kan liggen aan de speakers, dat de leadkanalen beter werken met een andere speakerkast, maar ik ben vergeten dat te testen onlangs, haha).
hoe het ook zei. mijn tripleampidee blijft staan. 3 amps, singlechannels, voor mijn sounds, ipv 1 head. geen compromissen meer!