Oké heren,
Nu tijd voor het echte werk, dummyload aan, heb de eerste voltagemetingen verricht.
1. 225 volt ingang gemeten, later 231 volt.
2. PT gemeten ook 231 volt.
3. pin 5 van eindbuis naar grond is een biasvoltage van -28 DCV. (Biaspotmeter op de helft). is dat goed? Op het forum van Ampgarage adviseren ze tussen -35 en -50 volt
4. Heaters hebben op v1 (of eigenlijk v3 in mijn versterker vanwege layout, dus dit is de laatste preampbuis) 6.0 ACV. Die 0.3 verschil zal komen door verschill van 230 volt wat opgevangen wordt door de trafo die op 240 staat afgesteld.
Edit:
Zojuist ook de annodespanning op de eindbuizen vericht; zonder buis erin meet hij 414 volt. Met de biascalculator kwam er dus uit een wenselijke bias van tussen 36 en 42A, ik heb de bias op 42 afgesteld met geinstalleerde buis. Grappig, ik moest hem voortdurend terugdraaien omdat de buis waarschijnlijk meer en meer op temperatuur kwam. Zal het over enige tijd nog eens checken. Tot dusverre nog geen hete trafo's of rare geluiden. Ik hoorde wel een raar geluid toen ik de eindbuizen er net in had alsof er iets aan het opladen was. Maar het was niet hard.
Heeft er iemand nog tips om de impedantieschakelaar te meten? Ik denk dat ik hem zo goed heb aangesloten maar ik wil het nog even zeker weten en nameten.