Ik ga straks een SM Pro PR8E modded met Burr Brown opamps preamp rackje ophalen. Eens kijken of het een leuke toevoeging aan het rack is.
Printable View
Ik ga straks een SM Pro PR8E modded met Burr Brown opamps preamp rackje ophalen. Eens kijken of het een leuke toevoeging aan het rack is.
Ben de waarom vergeten. Omdat ze zo goedkoop waren (€50 / stuk), zijn 't dus goedkope all-rounders. Kan er zo wel een paar gebruiken, omdat ik soms eens een kleine PA of live-recording doe.Ja, heb de KRK's eens gecheckt. Zo'n bas-beesten ... Amen!
Ik heb de KRK's getest, vond ik niets. Had niet het gevoel dat ik daarmee constructief kon werken. Bij de Yamaha's had ik dat wel. Overigens, ze dienen vooral om muziek te maken, maar een beetje om te mixen (voorlopige mixes, geen afgeleverde producten).
@ska: 150 :soinnocent: Staat inmiddels in de opnameruimte incl snake. Kunnen bands die in bezit zijn van een laptop met interface en een paar mics zelf aan de (opname) slag.
@speeddemon: ik werk nu korte tijd met de HS80's. Vnl voor het beoordelen van sounds tijdens het tracken. Daarin voldoen ze goed.
Ze zijn bruut eerlijk en voorwaarts.
Voor het mixwerk misschien wat vermoeiend (nog niet geprobeerd).
Na een dagje opnemen met monitoring via de HS80's had ik een lichte suis in het hoofd.
kan ook van het bier en het volume zijn natuurlijk :D
nieuwe aanwinsten:
- 130 meter kabel
- 26 pluggen
- Gematched setje overheads (t.bone). mooi setje, incl 2x spin, en T-bar! en windkapjes.
2x
http://images.thomann.de/pics/prod/195305.jpg
Ik vond ze persoonlijk nogal schreeuwerig, zeker te 'forward' in het hoogmid en hoog, waarbij de complexiteit in het laagmid achterbleef. Met name in het laagmid vind ik de KRK's beter, al blijven het beide natuurlijk wel instap-monitors.
(Mix en track zelf op een paar Focal CMS-65's, en dat dat een andere klasse is, hoor je.)
Weer een tip voor iedereen!
Op bijv marktplaats kan je makkelijk en goedkoop 2e hands POKERKOFFERS kopen!
Ik speel zelf geen poker, maar zo`n steelcaseje is erg fijn voor mics of andere studio-accessoires!
Ik betaalde voor dit complete setje maar E2,50
http://image.made-in-china.com/2f0j0...al211501a-.jpg
Speel zelf geen poker, dus de set gaat naar een liefhebber, de koffer hou ik er mooi aan over:)
Ik zou dan persoonlijk eerder gaan voor zo een gamma/praxis aluminium koffertje met 2 of 3 van deze thomann microfoon bags
En over die t.bones, zijn dat die SC140's? Ik heb er ook een liggen, maar meer dan af en toe de hihat gebruik ik dat ding niet. Ik zou zelf iig even doorgespaard hebben voor bv. een setje oktava MK012 ofzo.
Neen, hij heeft de t.bone EM700's gekocht, ik heb die ook. Doorsparen kan, maar 't zijn handige microfoons om op overschot te hebben naast een beter setje SDC's. Bovendien kan je voor de prijs van 2 Oktava MK-012's een 15-tal t.bone EM700's kopen ;)
Inderdaad, ze zijn handig om als extra cymbaalmic te dienen, of eens langs de achterkant van een versterker te zetten. Voor meer dan dat gebruik ik ze zelf ook niet.
Ik zal die Focal een schecken (voor als de roeiboot met geld plaats maakt voor een midsize kruisertjes ;) )
Wat me opviel met de HS80's is dat je hard moet werken om gitaren met overdrive of high gain mooi te krijgen.
Wordt al snel vrij "krasserig", dus dat komt wel overeen met jouw bevindingen.
Op zich bevalt me dat wel aangezien de speakers zijn aangeschaft om problemen te signaleren en niet om direct mooi te klinken.
Zo`n koffer heb ik ook al wel, maar koste E20,- en dan nog zo`n tas, zit je op E30,-
Dit was dus E2,50 en je kan er best 6 SM57`s in kwijt! Gewoon handig, als je het voor weinig geld kan meepikken lijkt me.
En ik heb idd niet de SC140`s maar de RE700`s. en het is puur voor zomaar erbij, kan nooit kwaad voor die E48,-. Heb al 2 prachtige SP C4`s, met wisselbare capsules. Dat zijn mijn echte main overheads, klinken erg goed!
Bovendien wil ik eens proberen hoe die T-bones klinken met de (extra) SP capsules erop! (als dit past). Meest klankbepalend is toch ook het membraam?