Damn :o
Is dat nou een japanse Tokai!? Waarom altijd zo ver weg ... aargghh :sneaky:
Printable View
Damn :o
Is dat nou een japanse Tokai!? Waarom altijd zo ver weg ... aargghh :sneaky:
Die gaan vrees ik niet voor 125 euro weg.
Wellicht heeft de verkoper een komma verkeerd geplaatst?
hij stond er toen ik hem poste voor 125, en dan zet ik hem er gewoon op, of er nog word geboden of niet.
wie weet heeft iemand er toch nog wat aan :ok:
Ik bied wel lekker mee, die valvestate mag ie houden.
Maar iets zegt me dat het bieden nog wel even aan zal houden...
350 inmiddels... Gaat hard!
Deze love rock is er niet een uit de oude serie, bied dus met verstand en staar je niet blind op dat tokai merkje.
De headstock is er eentje van een japanner, niet van een chinees(ook al zijn er ook japanse tokais met die chinese headstock)
Nieuwwaarde vanaf 800 euro, dus zeker de moeite waard.
Al staat ie nu op 500 euro en dat was mijn max, dus ik haak af.
Heb de goede man aan de telefoon gehad, hij wilde er echt in eerste instantie €125 voor hebben vond hij een mooie prijs. Echter de biedingen zijn zo hoog opgelopen dat hij er achter is dat zijn prijs te laag was, maar ondertussen was er al iemand onderweg naar hem toe om de spullen op te halen.
Gevalletje erfenis of diefstal?
Iets anders kan ik me niet voorstellen bij een vraagprijs van 125 euro voor deze set.
Tsja, of gewoon onwetendheid. Wie zal het zeggen?
We kennen allemaal wel het mythische verhaal van de oude man die zijn gitaar te koop zet voor een grijpstuiver en de mazzelaar van een verkoper die na het opentrekken van de koffer op zolder, een in nieuwstaat verkerende strat uit de '50's aantreft.
Niet iedereen weet wat hij te koop heeft staan natuurlijk.
Ik heb jaren een Ibanez Artist gehad, en wilde hem op een gegeven moment verruilen voor een Epiphone LP, dus de Iba op MP gezet voor €350,-.
Ik kreeg al vrij snel een heel beleefd emailtje van iemand die zei dat de Iba minimaal €600,- waard was, en dat een Epi geen verbetering zou zijn.
Ik heb de beste man natuurlijk hartelijk bedankt, en heb uiteindelijk de Iba voor €650,- verkocht, wel een paar jaar later overigens, omdat ik toch voor een Gibson LP ben gegaan.
Zo kan het dus ook. :ok:
Zo heb ik ooit een '86 MIJ Fender tele gekocht voor 150,- euro, incl. koffer :makeup: Goed, er zaten wel 2 niet orginele schroeven op, en de halspen was volledig los gedraaid, waardoor de slagplaat wat bol stond. maar is wel een tele die hier blijft. De verkoper vond het wel "vreemd" dat er zoveel mensen zijn vraagprijs boden. Maar ach...., hij was blij hij dat bedrag voor het "beginners gitaartje" (waren zijn woorden hé) kreeg :seriousf:
ach ben er niet van onder de indruk :D, mijn japanse ESP strat voor 4 euro op een rommelmarkt was een veel betere deal, net zoals m'n aria YS-500 voor 25 euro.
maar het gebeurt zoals je ziet, als mensen niks met gitaren hebben dan zien en weten ze de waarde ook niet, als ik opeens onverwacht zou komen te overlijden dan denk ik dat m'n pa al m'n gitaren of naar de stort of naar de kringloopzaak zou brengen.
heb hem al een beetje opgevoed maar hij begrijpt niet dat iemand honderden en zelfs duizenden euro's over heeft voor zo'n stuk hout met draadjes.
Ook gebeld en hetzelfde verhaal (vanmorgen gebeld..).. iemand uit Friesland was onderweg.... Ik had een vrouw aan de lijn en ik denk eerlijk gezegd dat het onwetendheid was... Was in principe voor die E 125 verkocht, maar ze had al een bod van E 350.... hetgeen mij niet geheel onlogisch lijkt...
Maar..... wie is die Fries ?((-;
De Fries ken ik niet, maar dat bod van 350 euro was van mij....
Volgende keer toch maar meteen bellen.
Hij staat nu op €610, wat zal ie balen als hij voor 125 is verkocht.
Friezen ken ik als mensen die zich aan afspraken houden, en het lijkt me niet netjes als die man aan de deur komt na dat flinke stuk gereden te hebben om dan te zeggen, sorry, ik heb een hoger bod.
Lijkt mij als beide partijen zich aan de afspraak houden, dat ie weg is.
Japanse(?) Tokai voor €350
http://link.marktplaats.nl/396128640
Jackson rr24 voor 450 euro:
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...tml?qq=jackson
Ik heb deze gitaar in kwestie al eens bespeeld, en het is zeker veel gitaar voor weinig geld!
Wat betreft die hals; toen ik hem bespeelde, was de hals pérfect gelakt. Je zag zelfs geen overgang in de lak meer.
Maar de verkoper heeft, vermoed ik, zelf proberen de hals te schuren om de hals misschien wat zachter bespeelbaar te maken. En toen is het wellicht fout gelopen...
effe de advertentie opgezocht, 250 is een normale prijs en ik heb er al één.
was het nu een glitter EKO geweest daar gaan veel hogere prijzen voor.
jammer van de bagger foto's die doen hem geen recht.
http://www.wietsesguitars.nl/_wp_gen...d72bbc5_0f.jpg
Staat er nog geen jaar hoor. :p Toen was hij namelijk nog in mijn bezit. :hippie: (Ik heb hem inderdaad korte tijd zelf gehad, totdat ik een andere Jackson in de plaats kocht.)
Ik heb de gitaar toen ook doorverkocht aan de verkoper die hem nu verkoopt. Dat was afgelopen zomer.
Maar wees gerust; ik heb er geen enkel baat bij of de gitaar nu verkocht wordt of niet! Dus alsnog een mooie gitaar als je het mij vraagt. :)
Mooie strat! Dat wit combineert mooi met het bruin van de toetsen, vind ik.
http://www.2dehands.be/muziek/muziek...itaar&start=21
Ik heb het serienummer (voor zover ik het kan lezen) eens gecheckt en de door de verkoper verstrekte info schijnt te kloppen.
Het is al wel best een oude gitaar maar als hij effectief weinig bespeeld is, lijkt 650 joeries me een redelijke prijs voor een amerikaanse strat. Ik ben natuurlijk geen kenner en kan op het zicht ook niet zeggen welk type het is.
Die strat is al eens langs geweest. Het is geen echte USA he, de prijs is veel te hoog hoe schattig het bruin ook combineert met het wit.
Maar veel plezier ermee.
Volgens dat serienummer is het ding ook van 1999, nou zo oud is dat niet hoor. Hoe die kerel bij 1990 komt is me een raadsel.
Dat had ik dus gemist. Ik was hoedanook niet van plan hem te kopen (dan zou ik er hier niet de aandacht op vestigen;))
Is het een vervalsing? Het serienummer en het plaatje op de achterkant wijzen in de richting van Corona.
EDIT : ik zou er eigenlijk juist wel de aandacht op vestigen, om te vragen of het een goede zaak is.
Op de kop staat dat het er eentje is van de American traditional series. Dat schijnt iedereen te missen op de een of andere manier.
Het is Fenderiaans voor, deze maakt dus GEEN deel uit van de American heritage.
Man! Dat kan ik dus amper lezen die "american traditional".
Heb het effe (kort) gegoogled. Blijkbaar is dit dus een met Mexicaanse onderdelen in Corona gebouwde gitaar. Biedt ongeveer de kwaliteit van een Mexican Standard.
Het bod van 500 euro dat erop gedaan werd is dus in feite al te veel?
Alhoewel, op marktplaats staat een zwarte voor 525 euro.
Ik weet niet wat er met de nek gebeurt is, maar het is in ieder geval dramatisch slecht gedaan. Zie daarom ook af van de hele transactie. Wilde mijn Godin ruilen tegen zijn Jackson en hij had daar wel oren na. Maar de lijn tussen de 2 verschillende laklagen en kleur is zo duidelijke anders dat ik daar vanaf zie.
Staat in de verkeerde rubriek maar de Dynacord Cora is een bijzondere gitaar, een beetje de White Pinguin van Duitsland. Ik heb ooit een andere 2e hands gezien maar dat is zeker 20 jaar geleden, daar vroeg men 3000 gulden voor.
Daar moet wel net een verzamelaar tegenaan lopen, hij lijkt me sterk dat ie voor een groot bedrag op marktplaats weg gaat.
Cora
Snel!
Kaap 'm voor me weg, want ik wordt gek! :crazyhappy:
Gave Telecaster met P90's.