Vlam in de pan! Haha, kiss heeft er later nog een act van gemaakt.
Maar idd, je artiestennaam is wel toepasselijk. :)
Printable View
Vlam in de pan! Haha, kiss heeft er later nog een act van gemaakt.
Maar idd, je artiestennaam is wel toepasselijk. :)
Of een draadloze set
Helemaal correct; ik had het in mijn laatste bericht dan ook over een spanningsverschil.
Ik gebruik geen effecten. Mijn gitaar gaat rechtstreeks in mijn versterker (Cube 60 in volledig oorspronkelijke en nog nooit geopende staat)
Een plopkap heb ik meerdere malen gebruikt onder dat soort omstandigheden; zo'n ding wordt binnen korte tijd vochtig en geleidend en dan is het effect verdwenen.
Het laatste idee vind ik ijzersterk! Simpel en doeltreffend.
Het is de wetenschappelijke oplossing. Een electrische stroom zoekt de kortste en makkelijkste weg. :D
Dan moet je je versterker weer voor je gaan zetten net als vroegah. :)
Godsamme nog aan toe. Afgelopen vrijdag een optreden gehad in een vrij bekende tent hier, waar we trouwens ooit ons allereerste optreden hadden. 5 bands, wij als laatste, om 00:45 ingepland. Werd dus half 3. Geen tijd voor een uitgebreide soundcheck, dus tussen het optreden door werd er de godganse tijd aan de knoppen gezeten. En dan niet een tikje meer hoog hier en wat meer gitaar daar, maar echt uit aan uit aan, vette feedback, kut met peren dus. De gitaar viel ook wel eens volledig weg, waardoor ik er met de zang nogal kuch naast zat, sta je niet lekker te spelen.
De drummer hoorde geen gitaren uit de monitor, dus ging een paar keer flink de mist in. Met wat geimproviseer opgelost, maar je staat niet lekker met verstand op 0 te raggen. Tussendoor ging de geluidsman nog met z'n stereo delay klooien, op zich wel op de goeie momenten, maar als je jezelf 3 keer terug hoort knallen als je het niet verwacht is de lol er gauw af.
Enfin, het publiek was het dus ook niet ontgaan en reacties sloegen er voornamelijk op hoe die gast zat te kloten, op den duur heb je dat ook wel gehoord. We hebben al zoveel moeite door allerlei randzaken de band draaiende te houden, en leuke optredens te regelen, en dan krijg je dit,:). Ik heb die geluidsman achteraf nog gesproken, en hij wou wel onze vaste geluidsman worden, voor 3 nee 4 biertjes,:D. De drummer kon hem wel wurgen.
Ik heb trouwens sinds ik mijn Tube Meister heb gekocht, speciaal met het oog op optredens, nog geen geluidsman gehad die er een fatsoenlijke mix van kon maken. Deze keer op een 1960a cab met greenbacks, 18 watt moet toch voldoende zijn. Alles helemaal vol open, en nog was het niet hard genoeg.
We hadden zelfs een camera meegenomen om wat opnames te maken, is ook weinig van terecht gekomen. Ja, een nummer dan, het tweede van de set, dat we spelen om een beetje los te komen. Voor het optreden nog de oefenruimte in gedoken, alles liep als een trein, en dan dit. Knallende kutzooi.
Ja precies, kan ik ook geen touw aan vastknopen. Thuis krijg ik er wel een acceptabel geluid uit. What gives?
Vrijwel elke geluidsman weet/snapt niet dat de xlr een line level output heeft, en daar komen ze achter als ie, jawel, in een microfoon input gaat. Ik neem dus zelf altijd een XLR-jack kabel mee. Hebben ze het een keer door, dan krijgen ze er alleen maar een heel erg flinterdun geluid uit, bijzonder vervelend.
Ik weet niet wat er fout gaat. Ik loop altijd direct op de geluidsman af, praatje maken, vertel hem wat we zoal hebben meegenomen, hoe we het aan gaan sluiten. We hebben altijd van te voren een soundcheck nummer afgesproken. 1 gitaar, een contrabas met de slap over PA, een drummer en 1 microfoon. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn. Waarom gaat het dan altijd de mist in. Luister en huiver:
http://www.youtube.com/watch?v=ueGzh...ature=youtu.be
Da's een verloren zaak zo te horen, er is daar helemaal nergens laag, je hoort alleen maar en soort ruis.... Dus voor die tent gaat investeren in spullen gaat het echt niet beter worden lijkt me. Ik mag trouwens hopen dat de contrabas een elementje heeft ipv mic?
Btw, xlr hoort wel in de mic input maar je gebruikt indien nodig de -xxdb pad en regelt sowieso fatsoenlijk in.