is dat nu dat beroemde Mesa-in-a-box pedaal die iedereen altijd zoekt, om daarmee alle dirt/od/dist-doosjes overbodig te maken :seriousf: ?
prima en meer dan doeltreffend my man :) ..
Printable View
Foto's!!!
+12345
Ik hoop niet voor je dat je er meer dan €100,- voor betaald hebt?
Die zag ik laatst op ebay staan voor $400,- en meer. :o
Belachelijke prijzen voor zwaar-overgewaardeerde, en eigenlijk ronduit slechte pedalen.
Ik heb er zo'n 6 a 7 jaar intensief mee gespeeld, omdat tubescreamers domweg te duur waren voor mij.
Vergeleken met tubescreamers zijn het ruisbakken, en ze klinken wat "schellig".
Toen ik een echte tubescreamer had gekocht (Maxon OD808 RI), heb ik me altijd afgevraagd waarom ik dat niet veel eerder heb gedaan, maar ja, de moneten en jeugdige domheid tezamen... :)
ik denk dat de 855 deze slechte reputatie heeft gekregen omdat mensen verwachten dat het een ts808 is. maar het is helemaal anders. zoals de 850 een ram's head big muff kloon is, is de 855 een copie van de MXR distortion+ en de DOD 250, maar met een tone control. ik vind hem geweldig! natuurlijk heb ik geen $500 betaalt, het was maar 130 euro.
http://i159.photobucket.com/albums/t..._1p1000141.jpg
dit is mijn speelgoed verzameling
Leuke verzameling pedalen. :ok:
Dat verdient wel een goed pedalboard. ;)
En ja, je hebt wellicht volledig gelijk dat het geen tubescreamer is.
De MXR Distortion + heb ik wel 's gehoord, en die klonk, voor zover ik me dat nog kan herinneren, behoorlijk hetzelfde inderdaad.
Ik gebruikte de 855 destijds i.c.m. m'n JMP 50W combo, en daarmee kreeg ik nog best een lekkere sound, maar ook erg veel extra ruis.
€130,- is naar mijn mening wel teveel, maar misschien gebruik jij hem wel op een heel andere manier, en heb je er een prima pedaal aan.
In dat geval is €130,- een goeie investering.
Da's wel kwaliteits speelgoed ;)
Inderdaad leuke speeltjes, je bent vast en zeker een vrolijk jongetje. ;)
als ik al uberhaupt effecten of pedaaltjes gebruik, dan heb ik deze spulletjes liggen...
http://swoos.nl/dump/pedalenbende.jpg
nu random aangesloten eigenlijk.
snarling dogs whine-o-wah
line6 m9
fulltone fulldrive en gt500
diy super hard on
diy fuzz factory
speel normaal eigenlijk altijd op me orange rockerverb (clean/dirty) en fender twin amp (clean, drive en distortion), en haal daar genoeg coole sounds uit!