in welk deel zit het dan waarschijnlijk? V1 is toch 12AY7?
Printable View
in welk deel zit het dan waarschijnlijk? V1 is toch 12AY7?
nee hoor als die eruit is en ik heb 12ax7 er in zitten is er voor het eerst een brom te horen, als ik die 12ay7 erbij zet wordt hij pontificaal meer (plus wat ruis).
V1 er uit laten, volgens jouw zeggen heb je dan een beetje brom. Houd dan even pin 2 tegen massa en kijk of de brom weg is.
soort van, de brom valt wel weg, maar er komt een andere wat hogere brom voor terug. (ik heb gewoonweg een schroevedraaier op chassis gezet en tegen pin 2 aangehouden).
Je methode is goed en bewijst ook dat de brom wordt opgepikt aan pin 2. Wel lastig om voor te stellen wat jij hoort. Een scoop is ook wel nodig bij dit soort storingen.
Heb je nu de 100 Ohm weerstanden op de kathodeweerstand van de eindbuizen en gaf dat een verbetering?
kan het wel opnemen hoor en dan op filedropper zetten, doen? Die weerstanden inderdaad in eerder stadium verplaatst dat veranderde dacht ik niets in de brom als ik het me goed herinner.
Oke, je kan even proberen één van de gloeidraadaansluitingen van V1 aan massa te leggen. Doe dit niet te lang want de 100 Ohm weerstanden zitten er nog aan. Omdat je niet met meetapparatuur het probleem kan tackelen zul je dit soort probeer maar wat dingetjes moeten doen.
met V1 erin en pin 4/5 of 9 toch? en wat moet ik dan wel/niet horen?
Alle tubes er in en dan zorg je dat je de brom goed kan horen. Dan even 4-5 met het chassis verbinden. Helpt nix dan met 9 proberen. Misschien doet het wat.
neen, helaas geen verschil.
Ben bang dat je dan een beetje uitgepiest ben wat mogelijkheden betreft. Wil je hem echt stiller hebben zul je met een scoop aan de slag moeten. Ik weet niet hoe hinderlijk het is maar sommige amps brommen nu eenmaal door slecht design. Wil je daar vanaf wordt het zoeken naar de oorzaak en laten we eerlijk wezen, ik ben al verbaast dat er geluid uit komt. Als je een keer in de buurt ben wil ik wel een blik werpen.
edit
Misschien kun je nog even laten horen hoe het klinkt als je pin 2 van V2 ground.
Ga ik doen en mogelijk dat dat draadje nog verlegd kan worden.
nb. Wellicht dat ik de inputs nog vervang door gesloten inputs
ja die zit eroverheen
voorbeeldje van ceriatone, al mijn draadjes zijn korter en lopen niet zo dicht op het chassis (sommigen lopen ook anders).
maakt dat nog uit?
http://www.ceriatone.com/images/comp...Combo/b10B.jpg
De loop van de bedrading is wel belangrijk hoor, niet dat het niet anders kan maar je moet dan wel weten wat je doet. Geen opdracht voor de beginner. Ik zou het er even bij laten.
Je gebruikt toch wel inputs met schakelaar he? Deze sluit de ingang als er niets aan zit.
Verder is het niet eerlijk als er alleen een kabel in zit. Heb je wel een gitaar aangesloten is het verstandig deze niet te dicht bij electronica te houden vanwege het sterke magneetveld dat daar uit kan komen.
ja lars, maak eens een opname met gitaar.
zal ik doen, eerst een opname waarbij ik pin 2 naar chassis verleg, daarna eentje met gitaar erin. In post 66 zie je welke inputs ik gebruik, evenals hoe mijn bedrading loopt bij de de 2 pre-amps. Zo nu eerst even koken en dan vanavond die opname maken, jullie horen van mij.
en dan voor nog later heb ik een heel leuke filmtip voor je :seriousf:
http://www.moviemeter.nl/film/43586
haha die film heb ik gezien en in al zijn treurigheid was dat een gave kerel........lars and the real amp
:D ja ik vond het een prachtfilm, heerlijk tenenkrommend en heel goeie casting ook.
In #66 mist de 500p nog op tone
Bij de inputs is misschien ook nog wel een groundloop, van sterpunt naar volume naar de jacks naar chassis van chassis weer naar sterpunt
misschien kunt je het draadje van volume naar jack even los solderen of je jacks even los draaien
klopt, die cap zat er toen nog niet op, inmiddels wel hoor, goed dat je dat ziet.
Ik zal dat draadje even lossolderen, wat zou het effect kunnen zijn?
oke, wat opnames gemaakt. De eerste is v2 pin 2 kortgesloten, zo rond de 20 seconden hoor je goed het verschil tussen de zoem en de brom als hij is kortgesloten (opname op zo'n 30 cm van de peaker). Daarna twee opnames met gitaar, 1 x in bright en 1 x in normal, op zo'n 1,5/2 meter afstand opgenomen en op standje 3 van de volumepotmeter, beide gespeeld op een gibson SG op de treble stand. Ik kon echt niet harder anders krijg ik gedoe met de buren.
http://www.filedropper.com/pin2v2kortsluiten
http://www.filedropper.com/brightchannel
http://www.filedropper.com/normalchannel
ja dat is duidelijk nog teveel brom.
Maak nog een een foto van de inputs en de aarde naar het bord van de situatie zoals het nu is
Lijkt het erop dat er misschien wat solderingen niet helemaal 'mooi' zijn op die 'ster'?
Ik geloof dat ik bij eentje nog door het gaatje heen kan kijken.
Ik had laatst ook een soldering die er goed uitzag, maar als je het draadje bewoog, maakte die af en toe geen contact.
[2c]
BTW: nice playing, dude! :crazyhappy:
het lijkt alsof input rechts boven open staat zijn al je inputs wel kortgesloten naar aarde ?
Lars, ik had gisteravond even geluisterd op de laptop maar hoorde nix natuurlijk. Die kleine speakertjes beginnen pas bij 500Hz :(.
Nu op HiFi boxen gaat het beter :crazyhappy: en heb alle drie de mp3tjes gehoort. Bij de eerste hoor je een brom als je pin 2 kortsluit maar dat is een 100Hz brom dus heeft niets te maken met signaalbrom.
De andere twee hoor je idd een lichte 50Hz brom maar daar zou ik me niet druk om maken, menig fabrieksamp gezien die meer brom produceerd. Dit klinkt toch hartstikke leuk! Gewoon laten zo. Bouw hem eerst maar eens in en kijk dan hoe hij werkt.
Je gebruikt toch wel een geaard stopcontact he?
oke helder, het ging me er inderdaad om of die brom teveel/te weinig of voldoende is.
Kunnen jullie me helpen met die input kant (ik ga in ieder geval van die dichte bestellen), maar ik heb het gewoon gesoldeerd zoals op de lay-out uit het begin (zie eerste pagina). Heb ik iets niet goed gedaan?
nb. ik zal in ieder geval zo even dat aardedraadje van de volumepotmeter naar input losmaken
Ik kan me ook ergens herinneren dat Carbon Composite weerstanden meer ruisen des te hoger de waarde. Het zou kunnen lonen om de 1M weerstanden van een betere komaf te gebruiken?
oke, welk type moet ik hebben? ik dacht dat dit al erg 'goeie' waren.
Ik had voor mijn 2203 een 10-tal 1 Watt CC's gekocht en ik heb er 2 kunnen gebruiken omdat de rest ver buiten de specs vielen. Draadgewonden is een beetje te groot, dus metaalfilm is het stilst en betrouwbaarste, gevolgd door metaaloxide en carbonfilm. Carbon composiet staat helemaal onderaan.
Des te hoger de waarde, des te hoger de "noise".
oke, dank je! grappig ik ging altijd voor carbon als het om versterkers gaat. Maakt het verder nog uit op de turretboard zelf, maw nog zinvol om daar iets te wisselen?