Heeft iemand toevallig voor mij een geniale tip voor het kopen van fijnhout. ik bedoel waar in NL of moet ik perse bestellen uit het buitenland...
Ik zit zelf te twijfelen tussen mahony en essen.....
Printable View
Heeft iemand toevallig voor mij een geniale tip voor het kopen van fijnhout. ik bedoel waar in NL of moet ik perse bestellen uit het buitenland...
Ik zit zelf te twijfelen tussen mahony en essen.....
klik!!
verder is er ook nog een amsterdamse fijnhouthandel.
Tsja... welke omgeving? je hoeft voor mahonie, elzen, essen of esdoorn echt niet alleen naar Arnhem of A'dam. Er zijn zat houthandels die dat hebben liggen. Ik kom bijv. graag bij de westerhouthandel in Rotterdam www.westerhouthandel.nlCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blue spotted gherkin
Ik zou zeggen, pak de goudengids, kijk bij houthandel en ga eens lekker rondbellen als je weet wat je wilt.
Als je geen cocobolo, pau ferro, zebrano of AAAAA esdoorn, gebookmatched etc.. zoekt, dan kan je het hout wel bij de meeste goeie houthandels vinden.
Danke,
Trouwens ik woon in Lelystad. Volgens mijn Google-poging is amsterdam verreweg het meest dichtbij. Maar ik zal ook eventjes een kijkje in die goudengids doen, dank voor de tip :p
Iemand bekend met deze houtsoort ? Kan deze in de gitaarbouw gebruikt worden ?
Enkele fotootjes :
http://botanicamadeiras.com/English/angelim_pedra.JPG
http://artdescaves1.tempsite.ws/artd...m_pedra_gd.jpg
Hier ben ik het een en ander tegengekomen, maar ik ben nogal een leek op houtgebied, dus het is me allemaal een beetje Chinees :???: :o
Niemand ? :confused:
Dan stel ik mooi een andere vraag : Waarvoor moet je opletten bij het selecteren van het hout voor de toets ?
Hey,
Als ik zo het toepassingsgebied zie, dan denk ik dat je het wel voor gitaarbouw kunt gebruiken. Wat voor geluid het geeft, geen idee.
Misschien gewoon eens proberen?
vr.gr.
Branko
Hey Branko,Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
Bedankt voor je antwoord, wie weet ga ik het wel eens proberen. Ik weet alleen niet of ik dat risico durf te nemen voor een eerste gitaar : stel dat het voor geen meter klinkt :o Naar welke toepassingsgebieden moet ik kijken om een houtsoort te vinden die eventueel geschikt is voor gitaarbouw ? Als ik zo naar het toepassingsgebied van dat sapipura/Angelim pedra kijk, is het voor zowat alles geschikt namelijk :confused:
OK, zelf nog wat proberen te vinden over Angelim Pedra en alles wijst erop dat het inderdaad geschikt is voor de gitaarbouw, maar het blijkt nogal aan de zware kant te zijn : de volumieke massa zit ergens tussen mahonie swietenia en ebbenhout in. Aangezien ik geen zin heb om me een breuk te heffen aan een gitaar, is het afgeschreven.
Nouja, da's nogal een grote marge. Weeg het stuk hout zelf anders even...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kakihara
Aan de andere kant, afrikaans mahonie is lekker goedkoop. Limba ook wel.