Mooi hoor :) Benieuwd hoe het er straks helemaal uit ziet. Dan kan ik ook bepalen of ik de kleur mooi vind of niet ..
Printable View
Mooi hoor :) Benieuwd hoe het er straks helemaal uit ziet. Dan kan ik ook bepalen of ik de kleur mooi vind of niet ..
dank u voor de positieve commentaren :hippie:
hij heeft 'n gibson mensuur en inderdaad geen inlay in de hals. bolletjes vind ik vrij banaal en ze zijn gewoon niet nodig, aan de zijkant komen wel position dots.
dat stofvrij spuiten zal dan nog wel lukken
grtz
Damn wat wordt het een geil ding...
Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat :D
ziezo, de laatste laklaag zit er op. Ik ben er vrij tevreden over, hoewel het toch niet helemaal perfect zal worden.
toch nog een paar vraagjes
-mag ik nu schuren tussen de laatste kleurlaag en de eerste laklaag? verlies ik dan weer niet de kleur, of komt die terug met de blanke lak?
-hoeveel blanke laklagen moeten erover? ik ben van plan nog te polijsten en ik dacht dat 'n laag of 3 wel zou moeten volstaan
- (eentje voor de kenners) wat is het nadeel van spuiten met koud weer? Motip zegt dat je hun product niet mag gebruiken onder de 15°C, ik spuit wel in de werkplaats maar dat is niet echt verwarmd, ik geloof dat het er nu een graad of 8 à 9 zal zijn. Ik weet nu wel dat dat niet goed is om te spuiten, maar ik zou wel willen weten waarom dat het niet goed is.
okéj, nog 1 week les. dan hoop ik alles te hebben aangekregen (switch, GFS pickups) en dan kan ik stilaan tussen de blokuren door de gitaar afwerken.
grtz
heeft niemand een antwoord op deze vraag? ik heb schrik dat ik met schuren weer kleur verlies die niet terugkomt met het blank lakken
EDIT: zonet nog eens gekeken op de site van GFS, ze hebben blijkbaar nu ook footpedals. Volgende keer misschien 'ns eentje meebestellen, als ze prijs/kwaliteit even goed zijn als hun pickups, kan het niet slecht zijn.
grtz
de laatste kleurlaag moet geschuurd worden en wel zo dat alles volledig dof is. Ik weet het, het doet raar maar die glans komt daarna des te feller terug omdat de clearcoat dan vlakker op de kleurlaag komt te liggen. succes
met welke korrelgrootte moet ik eindigen? zou korrel 600 (nat schuren) volstaan? fijner schuurpapier is hier in de buurt namelijk niet te vinden
hallo st.robot
Kijk hier eens voor fijner schuurpapier;
http://www.guitarsupplies.nl/
bij gereedschap,dan finishing.
zie je een grote sortering fijn schuurpapier.
zelf eindig ik altijd op korrel 2000 met het schuren van de blanke lak.
ik begin op 1000,dan 1200-1500 en als laatste 2000.
ziet er al goed uit,succes verder.
groetjes Charlotte :lp:
bedankt charlotte,
Ik zal toch maar eerst is goed zoeken in de buurt, want uit nederland bestellen enkel voor schuurpapier is een beetje een kostelijke zaak