View Full Version : Post je Mesa/Boogie + leg uit
RvB
6 augustus 2008, 20:55
http://www.mesaboogie.com/Reviews/2007-Express-Guitarist/Express_GAIN.jpg
Deze vind ik bijv wel mooi erbij passen.
caliban
6 augustus 2008, 20:59
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p454_Fender-Vintage-brown.html
Die lijken er een beetje op, je kan ook musikding eens checken of ze misschien wat leuks hebben. Normaal moeten ze allemaal wel passen denk ik.
Zie net wel dat ze redelijk reteduur zijn.
RvB
6 augustus 2008, 21:06
Hmm ja, ik zie ze nu ook bij tonefactory. Misschien zijn die origineel van Mesa nog goedkoper :p
caliban
6 augustus 2008, 21:22
Hmm ja, ik zie ze nu ook bij tonefactory. Misschien zijn die origineel van Mesa nog goedkoper :p
Die zijn ook superduur, dacht dat ze bij tubeampdoctor te koop zijn.
RvB
6 augustus 2008, 21:54
Zijn er op het forum uberhaupt mensen die een subway bezitten?
Ik weet dat een aantal mensen er 1 hebben gehad (ik geloof aart en nocki), maar heeft iemand op dit moment er 1?
Nocki
6 augustus 2008, 21:56
tjonge.. dat is lang geleden... :)
Leuke amp! maar niet de beste Mesa! Voor het wel een heel leuke amp. jammer van de 10"speaker. was er een 12"EVM in was het een super amp geweest! Vandaar waarschijnlijk de nieuwe behuizing...
RvB
6 augustus 2008, 22:05
Klopt. Nu staat er een 4x12 onder en ja, dan komt ie tot zijn recht.
Clean vind ik eigenlijk niks. Maar ja daarvoor heb ik m niet haha.
En voor het geld zeker wel goed. Heb er destijds €425,- voor betaald.
Er zijn er niet veel in omloop geweest of wel? Ik kom ze echt nooit tegen.
Nocki
6 augustus 2008, 22:07
ik kreeg laatst nog een unit aangeboden voor 300 met kapotte reverb. je komt ze niet vaak tegen maar eens in de 3 maanden toch zeker.
Leuke amp. er zat zelfs een redelijke high gain sound in :)
caliban
6 augustus 2008, 22:13
ik kreeg laatst nog een unit aangeboden voor 300 met kapotte reverb.
Dat is wel een mooie deal, zelf gebruik ik heel weinig reverb, maar als je zelf er wat aan kan klommelen is het waarschijnlijk goedkoop gefixt.
Nocki
6 augustus 2008, 22:14
ik heb m voorbij laten gaan. prioriteit ligt nu even bij het vergaren van centen en zoeken naar een nieuwe amp.. een eventuele boogie komt op de 2e plaats!
RvB
6 augustus 2008, 22:15
Hoe komt het dat er zo'n groot prijsverschil zit tussen de mesa's? Nu vind je er geen onder de €1500,- nieuw.
caliban
6 augustus 2008, 22:17
Hoe komt het dat er zo'n groot prijsverschil zit tussen de mesa's? Nu vind je er geen onder de €1500,- nieuw.
Tussen welke mesa's wil je zeggen, tussen nieuwe en occasie?
RvB
6 augustus 2008, 22:20
Tussen welke mesa's wil je zeggen, tussen nieuwe en occasie?
Nee, meer de subway en 22+ en dergelijke. Die zijn nog voor onder de €500,- te vinden (als ze er zijn).
caliban
6 augustus 2008, 22:23
Tweedehandse oudere mesa's zijn vrij goedkoop te verkrijgen, ook de early markseries, buiten de IIC+ dan. Ik vraag me af wat die 22+ en dergelijke vroeger gekost hebben.
zjanke
6 augustus 2008, 22:25
Golft een beetje en is afhankelijk van welke types populair zijn. Soms zie je (ebay)triple recto's ineens een paar honderd euro omhoog gaan, DC-5 deed het vorig jaar ineens beter als de jaren daarvoor en ik heb er nu (helaas voor mij) in negatieve zin last van. Twee jaar geleden gingen Blue Angels voor 900-1100 en nu wordt er niet boven de 700 geboden voor de mijne.
Waardoor het komt? Geen flauw idee waarom een type ineens populair is.
Braindead
7 augustus 2008, 20:15
RoadLash klinkt goed! Lekkere zang ook.
Ik speel op een Dual Rectiier, 3-kanaals met een 4x12 STD Rectocab met V30's. Tevens gebruik ik op alle 4 de speakers BeamBlockers.
Ik ga deze setup niet snel verlaten. Wij spelen vooral het stevige moderne rock werk zoals Staind, Foo Fighters, System of a Down, Incubus, en uiteraard eigen werk wat ook in die stijl te benoemen valt.
http://www.roadlash.nl/fotos/regionaalkabaalfinale2005/IMG_3324.jpg
De kanalen gebruik als volgt:
1. Clean (niet pushed) --> Clean a la Seether.
2. Crunch (vintage) --> Afhankelijk van mijn slag/humbuckerstand komt hier van Gavin Degraw toto Audioslave tot zijn recht
3. DIK (modern) --> A la RoadLash, Seether, Foo Fighters.
De tip is om niet teveel gain te gebruiken, en je volumepotmeter is je vriend bij kanaal 2 en soms ook 3.
Ik ben er super tevreden over! Sounds ? --> RoadLash (http://www.roadlash.nl) in de Flashplayer staan de nummers van RoadLash
AART
7 augustus 2008, 23:54
Zijn er op het forum uberhaupt mensen die een subway bezitten?
Ik weet dat een aantal mensen er 1 hebben gehad (ik geloof aart en nocki), maar heeft iemand op dit moment er 1?
not me.
Enkel Mark IV's (A en B).
RvB
7 augustus 2008, 23:55
Mijn oprechte excuses!
AART
8 augustus 2008, 00:01
Mijn oprechte excuses!
Haha, alsof het een belediging is. Volgens mij heeft ieme wel ooit zo'n ding gehad lang, lang geleden.
Oh ja, binnenkort volgt nog een reviewtje van de Rectifier Standard 4x12 die ik nu heb.
Nocki
8 augustus 2008, 00:03
Die van Ieme heb ik toen gekocht!