PDA

View Full Version : The beginning is near! Line 6 lampenamp i.s.m Bogner



Pagina's : [1] 2

Wimvdb
9 augustus 2007, 12:06
http://bx.line6.com/thebeginning/index.html?utm_source=Line6Index&utm_medium=Navigation&utm_campaign=thebeginning+CenterFlash

Zou iets worden als in een spider preamp en bogner tube poweramp

Debaser
9 augustus 2007, 12:13
waarom dan pre amp uit de goedkoopste lijn .... ?
zou liever de HD147 zien :)

Butger
9 augustus 2007, 12:25
Ik ben benieuwd, maar heb nog steeds geen mail van die rare nerds.
Die HD147 is de mooiste amp die ik ooit heb gezien, jammer dat er alleen maar metal uitkomt.

vettavillenl
9 augustus 2007, 17:29
Ik ben benieuwd, maar heb nog steeds geen mail van die rare nerds.
Die HD147 is de mooiste amp die ik ooit heb gezien, jammer dat er alleen maar metal uitkomt.

de mail linkt je naar de website...

the BeGinNing is nEaR

Wimvdb
9 augustus 2007, 21:02
the BeGinNing is nEaR ---- BGNER in hoofdletters == Bogner !!!!!

the sure thing
9 augustus 2007, 21:11
Spannend hoor

Debaser
10 augustus 2007, 02:04
BehrinGNER ??

tik toc

Butger
10 augustus 2007, 02:21
Tzal wel aan mij liggen maar ik snap d'r geen hol van, volgens mij is dit een gigantische hoop bullshit, maar dan het soort bullshit dat zelf niet weet welk soort het is.

Mitch
10 augustus 2007, 08:42
Bullshit Guitar Noob Exciting Rumours

oftewel: we starten een gerucht zelf en hypen het nog op ook, sjonge jonge zeg.... wat een nonsens. "Sign up for more hints" :stop:

the sure thing
10 augustus 2007, 08:42
FF een serieuze vraag: Line 6 heeft natuurlijk allemaal AMPS gesimuleerd (of zoals de Borg zouden zeggen ge-assimileerd). Maar: is BOGNER ook al een keuze optie binnen de parameters van Line-6 ?

andoni
10 augustus 2007, 08:45
FF een serieuze vraag: Line 6 heeft natuurlijk allemaal AMPS gesimuleerd (of zoals de Borg zouden zeggen ge-assimileerd). Maar: is BOGNER ook al een keuze optie binnen de parameters van Line-6 ?
Ja, Bomber heet het in Line6 jargon denk ik.

Ik vind dit ook maar een belachelijke manier van marketing. Hier zie je duidelijk dat Line6 zich richt op een puberpubliek.

vettavillenl
10 augustus 2007, 08:52
FF een serieuze vraag: Line 6 heeft natuurlijk allemaal AMPS gesimuleerd (of zoals de Borg zouden zeggen ge-assimileerd). Maar: is BOGNER ook al een keuze optie binnen de parameters van Line-6 ?

Yep, Ecxtacy en Uberschall

M Kactus
10 augustus 2007, 09:03
Ja, Bomber heet het in Line6 jargon denk ik.

Ik vind dit ook maar een belachelijke manier van marketing. Hier zie je duidelijk dat Line6 zich richt op een puberpubliek.

Ik had eigenlijk persoonlijk gehoopt op een soort Atomic versterker voor modelers, maar dan van Bogner. Blijkbaar wordt het eerder een concurrent voor de Vox Valvetronix. Lijkt mij wel een keertje interessant. Waarom meteen zo negatief ?

Jimwoud
10 augustus 2007, 11:09
Ik had eigenlijk persoonlijk gehoopt op een soort Atomic versterker voor modelers, maar dan van Bogner. Blijkbaar wordt het eerder een concurrent voor de Vox Valvetronix. Lijkt mij wel een keertje interessant. Waarom meteen zo negatief ?
Wat heeft het met de valvetronix te maken dan???

M Kactus
10 augustus 2007, 11:13
Wat heeft het met de valvetronix te maken dan???

Nou, er staat nog niks vast. Het is anyone's guess, voor zover ik weet. Maar de meeste geruchten gaan toch naar een combinatie van buizen en modeling. Dat doet de valvetronix ook. Je modelt digitaal, maar krijgt toch een buizensound (in theorie).

Ibanez RuleZ
10 augustus 2007, 11:40
hmms, mooie manier van het vergaren van emailadressen. leuk voor spam.

Harrald

guhlenn
10 augustus 2007, 11:54
Niks nieuws toch> eerder een stap terug (gemak was toch de reden dat iedereen (ook ik) aan de modeller ging). Sinds wanneer is toon het argument? hyperdepieper... Maar goed, nu elke mongool al een pod heeft moet je iets nieuws verzinnen...

armageddon
10 augustus 2007, 11:58
Als er een mooi produkt uit komt rollen interesseert het toch geen reet hoe de marketing is.

@Guhlenn: 'Elke mongool een Pod'...wellicht omdat het briljante beginnersapparaten zijn?

Wat een zeurpietjes weer hier zeg...

M Kactus
10 augustus 2007, 11:58
Niks nieuws toch> eerder een stap terug (gemak was toch de reden dat iedereen (ook ik) aan de modeller ging). Sinds wanneer is toon het argument? hyperdepieper... Maar goed, nu elke mongool al een pod heeft moet je iets nieuws verzinnen...

Precies, en nieuwe modelingtechnologie is te duur... Heel jammer. Maar wie weet komt er toch nog iets moois uit (de eeuwige optimist spreekt).

Pepe
10 augustus 2007, 12:04
hmms, mooie manier van het vergaren van emailadressen. leuk voor spam.

Harrald

exactly my thoughts.

Al die modelling amps.... ik hou toch meer van een glowing tube ben ik bang

Pepe
10 augustus 2007, 12:05
Precies, en nieuwe modelingtechnologie is te duur... Heel jammer. Maar wie weet komt er toch nog iets moois uit (de eeuwige optimist spreekt).

Oh? Hoezo te duur? Why?

vettavillenl
10 augustus 2007, 12:07
Al die modelling amps.... ik hou toch meer van een glowing tube ben ik bang

Is dit topic dan niet over de mogelijke combinatie?

M Kactus
10 augustus 2007, 12:09
Oh? Hoezo te duur? Why?

Het is erg duur voor Line6 om nieuwe modelingtechnologie op punt te stellen. Zolang die oude verkoopt, kiezen ze ervoor die in alle apparaten te stoppen. De technologie van de 2.0 wordt nog gebruikt in die nieuwe floorpod plus en de XT-technologie is toch ook al enkele jaren oud. Maarja, de markt, hè...

guhlenn
10 augustus 2007, 12:11
@Guhlenn: 'Elke mongool een Pod'...wellicht omdat het briljante beginnersapparaten zijn?

Wat een zeurpietjes weer hier zeg...

Misschien moet je met wat meer aandacht lezen... kan sowieso nooit kwaad en dan had jke opgemerkt dat mongool hier een krachtterm is, ik schaar me er zelf ook onder (pssst, eerste zin.... )...

@vettaville; De combinatie avn iets wat buizen emuleerd met iets wat buizen is. Als of je een plakje vega bacon op je hamburger legt. tis mij onduidleijk waaorm je dat zou doen. en ik ken weinig mensen die de simulatie van een rectio beter vinden klinken dan een recto. MAar marketing, daar bent u de beste in! Kan ik u inhuren voor promotie van mijn muziek?

vettavillenl
10 augustus 2007, 12:30
@vettaville; De combinatie avn iets wat buizen emuleerd met iets wat buizen is. Als of je een plakje vega bacon op je hamburger legt. tis mij onduidleijk waaorm je dat zou doen. en ik ken weinig mensen die de simulatie van een rectio beter vinden klinken dan een recto. MAar marketing, daar bent u de beste in! Kan ik u inhuren voor promotie van mijn muziek?

Bedankt voor je marketing compliment, misschien moet ik die richting eens in.. Vettaville records of Vettaville management dat klinkt best wel leuk toch?
BTW U mag jij tegen me zeggen.

Er zal altijd een debat blijven over modeling vs buizen (en nee die wil ik hier niet starten) wellicht, maar dat is giswerk, gaat deze combinatie wel verder dan voorheen. Zover ik Line 6 ken en volg gaan ze niet over een nacht ijs, geven ze de muzikant meer opties dan voorheen, is het doordacht voor ze aan iets beginnen en hebben ontwikkelingen in de muziekwereld in gang gezet.

Vervolgens zijn ze er ook succesvol in, of je er voorstander of tegenstander van bent (dat maakt mij niet uit, ieder z'n opvatting) dat is toch het minst wat er je erover kunt zeggen.

Wat zou je willen dat ik voor je muziek doe, trouwens?

armageddon
10 augustus 2007, 12:34
Misschien moet je met wat meer aandacht lezen... kan sowieso nooit kwaad en dan had jke opgemerkt dat mongool hier een krachtterm is, ik schaar me er zelf ook onder (pssst, eerste zin.... )...

@vettaville; De combinatie avn iets wat buizen emuleerd met iets wat buizen is. Als of je een plakje vega bacon op je hamburger legt. tis mij onduidleijk waaorm je dat zou doen. en ik ken weinig mensen die de simulatie van een rectio beter vinden klinken dan een recto. MAar marketing, daar bent u de beste in! Kan ik u inhuren voor promotie van mijn muziek?

Waarom het idee nou in godsnaam al helemaal affakkelen en de grond in beuken als er nog niet eens wat over bekend is?

guhlenn
10 augustus 2007, 12:35
een internationale doorbraak natuurlijk. Het compliment was gemeend overigens, geen sneer.

Ook nu weer geef je een zeer secuur antwoord waarin je bevestigd noch ontkracht. Super.

Ik ebn wat minder genuanceerd; Wat je modelleert hoef je niet ook nog eens 'echt' toe te voegen, en is dat wel zo, dan is er iets mis met je model. Maar dat zal toch niet zo zijn of wel :D.

Ik wil een line 6 waar geen buis aan te pas komt, die ongever 100 gram weegt, in m'n broekzak past en waardoor ik mijn buizenamps met een vies gezicht het raam uitkieper omdat ze minder goed klinken.

@armageddon; te laat, maar alsnog; het idee (dat wel al bekend is) word afgefakkeld door me. HEt produkt, daar geef ik net m;n wishlist voor :)

Pepe
10 augustus 2007, 12:43
Het is erg duur voor Line6 om nieuwe modelingtechnologie op punt te stellen. Zolang die oude verkoopt, kiezen ze ervoor die in alle apparaten te stoppen. De technologie van de 2.0 wordt nog gebruikt in die nieuwe floorpod plus en de XT-technologie is toch ook al enkele jaren oud. Maarja, de markt, hè...

op punt te stellen? Een regionale uitdrukking?

enniewee, zolang er door gitaristen opgewonden wordt gereageerd op de oude technologie in een nieuw jasje (hier dus) werkt die marketing blijkbaar nog steeds.
Het zijn dus de opgewonden gitaristen zelf die het op de markt brengen van nieuwe technologie in de weg zitten? Is dat wat je zegt?

vettavillenl
10 augustus 2007, 12:55
een internationale doorbraak natuurlijk. Het compliment was gemeend overigens, geen sneer.

Ook nu weer geef je een zeer secuur antwoord waarin je bevestigd noch ontkracht. Super.

Ik ebn wat minder genuanceerd; Wat je modelleert hoef je niet ook nog eens 'echt' toe te voegen, en is dat wel zo, dan is er iets mis met je model. Maar dat zal toch niet zo zijn of wel :D.

Ik wil een line 6 waar geen buis aan te pas komt, die ongever 100 gram weegt, in m'n broekzak past en waardoor ik mijn buizenamps met een vies gezicht het raam uitkieper omdat ze minder goed klinken.



Zo heb ik het ook opgepakt, nogmaals dank
Eeeh, wat heb je er voor over, voor je internationale doorbraak?

Inderdaad er zou geen logica zitten in wat je modelleert en dat vervolgens ook nog eens in het echt toe te voegen (wel makkelijk voor een A/B test trouwens, maar verkopen zal alleen daarvoor niet). En zoals in mijn vorige post al aangegeven is het zo, hoewel giswerk, dat Line 6 vaak verder gaat dan voorheen als men iets nieuws brengt.

M.b.t. je wishlist dan heb je dus behoefte aan de Mini Pocket POD XT4 die inmiddels qua technologie is opgevolgd door de XTX5.7 waardoor de prijs van de XT4 is gezakt naar jouw budget. Ik verwacht daar op terug te komen in 2009 / 2010.

andoni
10 augustus 2007, 12:57
Ik had eigenlijk persoonlijk gehoopt op een soort Atomic versterker voor modelers, maar dan van Bogner. Blijkbaar wordt het eerder een concurrent voor de Vox Valvetronix. Lijkt mij wel een keertje interessant. Waarom meteen zo negatief ?
Ik zeg niets over het apparaat zelf. Ik weet niet eens wat het is want ik doe niet mee aan het invullen van email adres op zo'n opzettelijk vage hype-pagina om meer te willen weten. Het is daarop dat ik kritiek had.

vettavillenl
10 augustus 2007, 13:06
Het is erg duur voor Line6 om nieuwe modelingtechnologie op punt te stellen. Zolang die oude verkoopt, kiezen ze ervoor die in alle apparaten te stoppen. De technologie van de 2.0 wordt nog gebruikt in die nieuwe floorpod plus en de XT-technologie is toch ook al enkele jaren oud. Maarja, de markt, hè...


Line 6 is een bedrijf zoals ieder ander, men maakt iets om geld te verdienen. Dat geld ook voor Vox, Peavey, Digitech etc. Dat men daar een nieuwe MFX of amp maakt met een kleine aanpassing en het evt. anders noemt betekent niet dat men geen geld nodig heeft om het volgende project te starten.

Maar ja muzikanten, het zijn net mensen, ze willen regelmatig iets anders.

M Kactus
10 augustus 2007, 13:06
op punt te stellen? Een regionale uitdrukking?

enniewee, zolang er door gitaristen opgewonden wordt gereageerd op de oude technologie in een nieuw jasje (hier dus) werkt die marketing blijkbaar nog steeds.
Het zijn dus de opgewonden gitaristen zelf die het op de markt brengen van nieuwe technologie in de weg zitten? Is dat wat je zegt?

Geen regionale uitdrukking, gewoon Algemeen Belgisch Nederlands :). Van Dale zegt: Tot in de laatste functionele details in orde maken. Voor de duidelijkheid ;).

Dat is precies wat ik zeg. Als oude technologie in een nieuw jasje niet meer verkoopt, moeten ze iets anders bedenken, of failliet gaan. En ik denk dat ze voor het eerste zullen kiezen.

@vettaville: Ja, tuurlijk is het een bedrijf als een ander. Het is geen "beschuldiging", eerder een vaststelling. Elk bedrijf wil winst maken, en dat gaat het best door zo weinig mogelijk te veranderen. Da's goedkoper. Heeft niks te maken met geen geld hebben, maar alles met "er (nog) geen geld voor over hebben".

pol2711
10 augustus 2007, 13:06
Als Line 6 nu de pre-amp verzorgd (Vetta II 2.5) en Bogner de buizeneindtrap dan zal ik een van de eerste kopers zijn.
Waarom? Had een Vetta en was daar zeer te spreken over. heb ik weg moeten doen ivm ander probleem. Heb die Vetta II HD via een ENGL buizeneindtrap over mijn boxjes geprobeerd.....wow...dat was het wel voor mij. Maar ieder zo zijn/haar smaak zak maar zeggen

vettavillenl
10 augustus 2007, 13:16
@vettaville: Ja, tuurlijk is het een bedrijf als een ander. Het is geen "beschuldiging", eerder een vaststelling. Elk bedrijf wil winst maken, en dat gaat het best door zo weinig mogelijk te veranderen. Da's goedkoper. Heeft niks te maken met geen geld hebben, maar alles met "er (nog) geen geld voor over hebben".

R&D is wat je in de technologie sector het best wil doen, daar moet de nieuwe generatie 'geboren' worden. Hoe groter het percentage van je verkoop daar heen gaat, hoe groter de kans op nieuwe ontwikkelingen. Dat vermenigvuldigd met het aantal keren dat je product verkocht is maakt de R&D betaalbaar / uitbreidbaar / costefficient. (Ja er spelen nog andere zaken maar laten we het overzichtelijk houden).

Het is dus niet een simpele kwestie van goedkoper, bovendien is nog onduidelijk of er wel of geen nieuwe technologie inzit, maar minimaal zal het een een project zijn (anders geen marketing uiting lijkt me). Dat betekent per saldo R&D, dus geld. (Net zoals voor elk ander bedrijf).

M Kactus
10 augustus 2007, 13:30
R&D is wat je in de technologie sector het best wil doen, daar moet de nieuwe generatie 'geboren' worden. Hoe groter het percentage van je verkoop daar heen gaat, hoe groter de kans op nieuwe ontwikkelingen. Dat vermenigvuldigd met het aantal keren dat je product verkocht is maakt de R&D betaalbaar / uitbreidbaar / costefficient. (Ja er spelen nog andere zaken maar laten we het overzichtelijk houden).

Het is dus niet een simpele kwestie van goedkoper, bovendien is nog onduidelijk of er wel of geen nieuwe technologie inzit, maar minimaal zal het een een project zijn (anders geen marketing uiting lijkt me). Dat betekent per saldo R&D, dus geld. (Net zoals voor elk ander bedrijf).

Natuurlijk, maar uiteindelijk gaat het erom of ze nog *genoeg* verkopen van de oude producten. Zolang dat cijfer hoog genoeg ligt, blijft het goedkoper om de R&D uit te stellen. Maar goed, ik had het ook niet echt over dit product, aangezien het nog niet duidelijk is of het nieuwe technologie is, maar eerder over de "gerecycleerde" andere producten.
Ik vind nog steeds dat het project een eerlijke kans verdient. Misschien is het wel wat ? Zou toch zo maar eens kunnen ?

the sure thing
10 augustus 2007, 13:33
ALs Line 6 en Bogner gaan samenwerken, koop ik NOOIT meer iets van Bogner.

armageddon
10 augustus 2007, 14:02
En waarom dan? Bogner maakt dan toch geen slechtere produkten?

stevie_vp
10 augustus 2007, 14:09
als ze gaan samenwerken heb ik 3 opties:
1- ik blaas de bogner fabriek op
2- ik pleeg zelfmoord
3- ik eet 200 rauwe eieren, zet alle personeelsleden van bogner
op een rij en kots ze allemaal onder. En dan sla ik ze op hun hoofd
met een POD. Dan weten ze alvast hoe het voelt om samen te werken
met Line6...

M Kactus
10 augustus 2007, 14:13
als ze gaan samenwerken heb ik 3 opties:
1- ik blaas de bogner fabriek op
2- ik pleeg zelfmoord
3- ik eet 200 rauwe eieren, zet alle personeelsleden van bogner
op een rij en kots ze allemaal onder. En dan sla ik ze op hun hoofd
met een POD. Dan weten ze alvast hoe het voelt om samen te werken
met Line6...

De Toon-Gestapo is uitgerukt.:stop:

Kim Wilson
10 augustus 2007, 14:18
Wat verandert een eventuele samenwerking aan hun andere producten? Wat een hoop onzin weer hier... :confused:

Ibanez RuleZ
10 augustus 2007, 14:21
waarom zou een high end merk (bogner) gaan samenwerken met een merk dat zich toch met name richt op het lage en middensegment? vanuit bedrijfstechnisch oogpunt is dat een beetje een rare actie van ze. ze zitten in compleet verschillende markten en hebben elkaar volgens mij niets aan elkaar, hoewel line6 er wsl op vooruit zou gaan.

ik geloof er gewoon geen hol van dat ze bij bogner zo stom zijn om de associatie die mensen ermee hebben te grabbel te gooien voor zoiets als meer geld verdienen samen met line6.

Harrald

armageddon
10 augustus 2007, 14:23
als ze gaan samenwerken heb ik 3 opties:
1- ik blaas de bogner fabriek op
2- ik pleeg zelfmoord
3- ik eet 200 rauwe eieren, zet alle personeelsleden van bogner
op een rij en kots ze allemaal onder. En dan sla ik ze op hun hoofd
met een POD. Dan weten ze alvast hoe het voelt om samen te werken
met Line6...

Ga dan maar voor nr2, wat een onzin zeg..

vettavillenl
10 augustus 2007, 14:33
waarom zou een high end merk (bogner) gaan samenwerken met een merk dat zich toch met name richt op het lage en middensegment? vanuit bedrijfstechnisch oogpunt is dat een beetje een rare actie van ze. ze zitten in compleet verschillende markten en hebben elkaar volgens mij niets aan elkaar, hoewel line6 er wsl op vooruit zou gaan.

ik geloof er gewoon geen hol van dat ze bij bogner zo stom zijn om de associatie die mensen ermee hebben te grabbel te gooien voor zoiets als meer geld verdienen samen met line6.

Harrald

Waarom heeft Line 6 er dan wel voordeel bij?

Ik zou zeggen juist vanwege het feit dat ze in verschillende (deel)markten aanwezig zijn zou versterkend (grappige context voor dit woord hier m.i.) kunnen werken. Voor Bogner kan het ook een voordeel zijn omdat zij juist, uitgaande van je redenering, aan de bovenkant van de (deel)markt zitten en voor de meeste (beginnende) gitaristen (relatief) onbekend zijn.

Wellicht wil je na een Line 6 een Bogner, dan weet je in ieder geval dat het bestaat en als je al op een combinatie van Line 6 en Bogner hebt gespeeld en het is bevallen dan zul je er zeker van op de hoogte zijn. Dus zo stom lijkt me een combinatie niet.

Tenslotte lijkt het ook een meer en meer te gebeuren, Roland en Fender voor de VG strat bijvoorbeeld. Peavey koopt Damage Control. Atomic doet goede zaken door de combinatie van buizenamps i.c.m. modelers te maken..

Dus of het stom zou zijn...?

dr.distortion
10 augustus 2007, 14:59
Wat is er mis met best of both worlds: een mooie buizensound icm de mogelijkheden die modeling biedt...ik zou wel graag willen horen en zien hoe het werkt!

the sure thing
10 augustus 2007, 15:14
STEVIE_VP FOR PRESIDENT!!!!!!!!!!!!!!!!

Bogner gaat failliet als ze gaan samenwerken met Line 6. En ik help ze daar graag aan mee. Eén voordeel heeft t wel: alle spullen van Bogner die nu te koop zijn en al verkocht zijn, krijgen dan het predicaat "pré-line 6 tijdperk" en dat maakt de oude BOGNER spullen in de vintagemarkt VEEEEEEEEEEEEEEL duurder!


Willekeurig gesprek in 2010:

"wat voor amp heb jij?".. "ik heb een Bogner Ubershall.".... "oh, uit welk jaartal is ie?"... "uit 2005.".... "wat?! Heb jij een ECHTE pré-line 6? COOOOLLLL!!!! Daar ben je zeker heel zuinig op!"

Kim Wilson
10 augustus 2007, 15:18
STEVIE_VP FOR PRESIDENT!!!!!!!!!!!!!!!!

Bogner gaat failliet als ze gaan samenwerken met Line 6. En ik help ze daar graag aan mee. Eén voordeel heeft t wel: alle spullen van Bogner die nu te koop zijn en al verkocht zijn, krijgen dan het predicaat "pré-line 6 tijdperk" en dat maakt de oude BOGNER spullen in de vintagemarkt VEEEEEEEEEEEEEEL duurder!


Willekeurig gesprek in 2010:

"wat voor amp heb jij?".. "ik heb een Bogner Ubershall.".... "oh, uit welk jaartal is ie?"... "uit 2005.".... "wat?! Heb jij een ECHTE pré-line 6? COOOOLLLL!!!! Daar ben je zeker heel zuinig op!"
Waarom dan? Leg me dat eens uit. Samenwerken betekent toch geen verandering in de rest van hun producten? Het is toch geen overname door Line6? Man, wat dom en kortzichtig.

Nellyrocks
10 augustus 2007, 15:29
Ik vind het juist heel slim. Misschien boren line6 en Bogner samen wel een markt aan die nu niet kan vinden wat ze willen, namelijk modelingaparatuur voor mensen die veel geld hebben en heel goed modelingspul willen omdat ze (wellicht voor hun beroep) heel veelzijdig moeten zijn.
Voor Bogner geldt het zelfde. Het is niet het verlagen van je markt maar verbreden. Zoals Hans al zei, er verandert niet aan de huidige en toekomstige producten van Bogner en mesen die dat willen kopen kunnen dat gewoon blijven doen. Ze hebben geen zin om zelf modelingmeuk te gaan maken en mikken zo zonder te veel moeite op een professionele markt. Ik akn me voorstelen dat als jij bij wijze van spreken, 's middags een studioklus hebt voor een salsaband, 's avonds in de uitzending van "Dancing with the stars" speelt en 's nachts nog met een rockband mee moet spelen, dit echt ideaal is. Het zal iig geen slecht spul zijn.

Ibanez RuleZ
10 augustus 2007, 15:31
Waarom heeft Line 6 er dan wel voordeel bij?

Ik zou zeggen juist vanwege het feit dat ze in verschillende (deel)markten aanwezig zijn zou versterkend (grappige context voor dit woord hier m.i.) kunnen werken. Voor Bogner kan het ook een voordeel zijn omdat zij juist, uitgaande van je redenering, aan de bovenkant van de (deel)markt zitten en voor de meeste (beginnende) gitaristen (relatief) onbekend zijn.

Wellicht wil je na een Line 6 een Bogner, dan weet je in ieder geval dat het bestaat en als je al op een combinatie van Line 6 en Bogner hebt gespeeld en het is bevallen dan zul je er zeker van op de hoogte zijn. Dus zo stom lijkt me een combinatie niet.

Tenslotte lijkt het ook een meer en meer te gebeuren, Roland en Fender voor de VG strat bijvoorbeeld. Peavey koopt Damage Control. Atomic doet goede zaken door de combinatie van buizenamps i.c.m. modelers te maken..

Dus of het stom zou zijn...?

Bogner samenwerken met Line6 is vergelijkbaar met Rolls Royce dat gaat samenwerken met Fiat. doen ze dat bij Rolls??? natuurlijk niet, iig niet als ik aan het roer bij rolls royce zou staan. je hoeft niet op elke markt actief te zijn. een serieuze gitarist met genoeg geld om een bogner amp te kopen en op zoek naar een amp is echt niet zo stom dat hij jouw redenering volgt (via line6 naar bogner), maar gaat goed kijken wat hij wil.

Harrald

dr.distortion
10 augustus 2007, 15:32
En dat is precies wat ik bedoel met best of both worlds: super veelzijdigheid in samenwerking met een prachtige sound. Is het daar niet iedereen om te doen? Ik snap eerlijk gezegd de reakties van velen hier niet :???:

M Kactus
10 augustus 2007, 15:34
Bogner samenwerken met Line6 is vergelijkbaar met Rolls Royce dat gaat samenwerken met Fiat. doen ze dat bij Rolls??? natuurlijk niet, iig niet als ik aan het roer bij rolls royce zou staan. je hoeft niet op elke markt actief te zijn. een serieuze gitarist met genoeg geld om een bogner amp te kopen en op zoek naar een amp is echt niet zo stom dat hij jouw redenering volgt (via line6 naar bogner), maar gaat goed kijken wat hij wil.

Harrald

Maar het is dan ook een kromme vergelijking. RR en Fiat maken allebei auto's. Je kan eerder stellen dat het is als RR dat gaat samenwerken met Philips om een mooie dvd-speler in hun auto te zetten. Ja, de échte RR-fan zal het zonde vinden dat zo'n mooie Engelse auto wordt vergalt met een dvd-scherm erin, maar RR vindt dat hun functionaliteit erop vooruitgaat.

guhlenn
10 augustus 2007, 15:34
Eeeh, wat heb je er voor over, voor je internationale doorbraak?

...

M.b.t. je wishlist dan heb je dus behoefte aan de Mini Pocket POD XT4 die inmiddels qua technologie is opgevolgd door de XTX5.7 waardoor de prijs van de XT4 is gezakt naar jouw budget. Ik verwacht daar op terug te komen in 2009 / 2010.


Nee hoor, hij hoeft niet goedkoop te zijn. als ie duur is, wel duurzaam graag. Ik heb een klein fortuin over voor die XTX5.7 nl.

Wat betreft de internationale doorbraak. sexuele gunsten behoren er niet toe maar verder ga ik vrij ver voor een gedegen marketing plan dat mij een (natuurlijk volledig verzorgde en betaalde) wereld tournee bezorgt. Ja hoor, deze slet neemt zonder schaamte de woorden 'ik speel op line 6 en ik wil niks anders meer' in de mond. Ook zonder de XTX 5.7.

Pepe
10 augustus 2007, 15:44
... gewoon wat competitie voor de H&K switchblade

niks nieuws onder de zon

vettavillenl
10 augustus 2007, 15:45
Ja hoor, deze slet neemt zonder schaamte de woorden 'ik speel op line 6 en ik wil niks anders meer' in de mond. Ook zonder de XTX 5.7.

LOL, da's lachen. Nou met zo'n attitude kom je ver bij marketing...

Hoe heet die band van je?
Internationale doorbraak, dus bijv. Luxemburg, daar ken ik bijna alle inwoners, alle 1200

vettavillenl
10 augustus 2007, 15:48
... gewoon wat competitie voor de H&K switchblade

niks nieuws onder de zon

Switchblade, dat zijn toch die versterkers die qua prijsniveau boven de 1200 euro zitten...
Gezien de geruchten op de diverse forums lijkt de prijsrange anders te worden..

Pepe
10 augustus 2007, 15:50
valvetronix dan

switchblade is boven de 1200 ja, maar goedkoper dan een transistor vetta

Swampash
10 augustus 2007, 17:10
Gezichtsverlies voor Bogner zou ik zeggen! Daar gaat je mooie boutique naam.
Zal v/d Haar lekker blij mee zijn.

Raffie
10 augustus 2007, 17:10
Ben ook wel benieuwd, ik denk dat het meer de richting uit gaat van wat Dave Mustaine laten bouwen heeft voor hem , ergens op youtube een filmpje dacht ik waar hij erover spreekt. en Line6 maakt goed spul , meshuggah , in flames (voor't clean) , dragonforce op graspop en kel met een XT bean met eindtrap. Dus is zeker geen speelgoed zoals sommigen zeggen. t'is zowieso weer een geweldige marketing stunt , daar zijn ze goed in ...

Raf

vettavillenl
10 augustus 2007, 17:41
Ben ook wel benieuwd, ik denk dat het meer de richting uit gaat van wat Dave Mustaine laten bouwen heeft voor hem , ergens op youtube een filmpje dacht ik waar hij erover spreekt. en Line6 maakt goed spul , meshuggah , in flames (voor't clean) , dragonforce op graspop en kel met een XT bean met eindtrap. Dus is zeker geen speelgoed zoals sommigen zeggen. t'is zowieso weer een geweldige marketing stunt , daar zijn ze goed in ...

Raf

De Dave Mustaine amp is een custom design en geen productiemodel
http://www.vettaville.nl/vvcustomdesigns-mustaine.html

Niet alles draait om marketing alleen lijkt, daar hadden we het al eerder over, afijn de tijd zal het leren..

stevie_vp
10 augustus 2007, 18:01
ok ok ok alle gekheid op het stokje.. het zou best een grappig product kunnen worden waar niks mis mee is... maaarrrr zoals de meesten weten betaal je in ampland heeeel veel voor de naam en het eindeloos experimenteren in de fabriek en niet voor de electronica. Daarom is het belangrijk dat iemand z'n naam hoog houd.
De meeste modeling liefhebbers hier zeggen dan ook dat ze het geweldig zouden vinden. Want dan kunnen ze meesnoepen met de high end.
De high end spelers zijn trots op hun amp die uniek in zijn soort is en veel geld heeft gekost en iets uitstraalt qua stijl en merknaam. Als ik dan een
peperdure bogner had en ze maken ook slechte spullen zou mijn gevoel bij het merk dalen. Het product wat ik heb blijft hetzelfde inderdaad maar het draait ook veel om emotie....
dus om het samen te vatten:
IK ZAl I.P.V OP BOGNER PERSONEEL WEL OP LINE6 PERSONEEL KOTSEN!
;)
/
S

Mitch
10 augustus 2007, 18:04
Die geforceerde hype die L6 probeert te creëren is zielig, maar de reacties hier zijn echt nog zieliger. Er is nog helemaal NIETS bekend en jullie hebben er nu al ruzie over :???:

dml
10 augustus 2007, 18:21
Zogenaamde highend spelers? Zijn dat niet de groten der aarde die op bijvoorbeeld Bogner spelen? 1000 tegen 1 dat ze voor die Bogner niet hoefden te betalen. En da's zeker geen slimme marketing??
Daarbij komt dat Bogner niet eens zo "high end" is, het zijn ook gewoon productieversterkers, wat productieproces betreft niet veel anders dan Marshall, Koch, Mesa, enz. Bogner = souped up Marshall.

Eerlijk is eerlijk, ben benieuwd of het inderdaad een vrijage tussen Line6 en Bogner betreft. En zo ja, wat het resultaat gaat worden. Let the games begin!!

stevie_vp
10 augustus 2007, 21:33
Zogenaamde highend spelers? Zijn dat niet de groten der aarde die op bijvoorbeeld Bogner spelen? 1000 tegen 1 dat ze voor die Bogner niet hoefden te betalen. En da's zeker geen slimme marketing??
Daarbij komt dat Bogner niet eens zo "high end" is, het zijn ook gewoon productieversterkers, wat productieproces betreft niet veel anders dan Marshall, Koch, Mesa, enz. Bogner = souped up Marshall.

Eerlijk is eerlijk, ben benieuwd of het inderdaad een vrijage tussen Line6 en Bogner betreft. En zo ja, wat het resultaat gaat worden. Let the games begin!!

nee beunhaas ik bedoel gewoon normale gasten die kwalitatief goede versterkers kopen. als je zeg maar de transistor bakken en de valvestatejes en die cubes en die goedkope voxjes voorbij gaat komt jij in het zogenaamde high end segment in deze markt. Ofterwel de kochs de bogners de mesas de kranks de soldanos and so on. en tuurlijk gaat het dan heel soms een tikkie verder met two rocks en dat soort para dure dingen....

dePerik
10 augustus 2007, 22:17
Ik vind dat iedereen die zo af zit te geven op Line 6 es wat genuanceerder moet leren nadenken. Die gasten hebben een technologie gestart die feitelijk fantastisch was en onmiskenbaar is voor dit tijdperk. Lees voor de gein nog even een zooi recensies door toen de eerste PODs op de markt kwamen!
Nee, dan lekker je een breuk betalen om met een tevreden smoel naar de naam je gear te luisteren in plaats van naar je geluid.
Het is toch volkomen logisch dat een ontwikkeling als deze ingezet wordt? En geloof me, het resultaat zal goed klinken, dat zijn beide producenten aan hun stand verplicht. Je zal er misschien niet van houden, dat hoeft ook niet, maar geloof me dat voor heel veel gitaristen een prima amp op de markt komt. En so what? Je gaat toch ook niet met een accu en je ouwe draaitafel over straat lopen zeulen omdat vinyl zoveel beter en warmer klinkt dan een mp3 speler?

stevie_vp
10 augustus 2007, 22:36
helemaal gelijk!
maar het is en blijft zo dat modeling tot dusver nog niks anders doet dan die high end amps en cabs NABOOTSEN! en dat doen ze best leuk.
maar doe mij maar de real thing. dat redden ze namenlijk nog steeds niet.

dr.distortion
10 augustus 2007, 22:40
helemaal gelijk!
maar het is en blijft zo dat modeling tot dusver nog niks anders doet dan die high end amps en cabs NABOOTSEN! en dat doen ze best leuk.
maar doe mij maar de real thing. dat redden ze namenlijk nog steeds niet.

Het is ook juist hun bedoeling helemaal niet om meer te doen dan bekende versterkers cabs en effekten na te bootsen! En juist omdat ze dat verrekte goed doen, daarmee bereiken ze volledig hun doel: VEELZIJDIGHEID!!! Kijk anders de video op de Line6 site: die POD werd juist ontwikkeld vanwege de veelzijdigheid die zij voor ogen hadden!

dml
10 augustus 2007, 23:37
nee beunhaas ik bedoel gewoon normale gasten die kwalitatief goede versterkers kopen. als je zeg maar de transistor bakken en de valvestatejes en die cubes en die goedkope voxjes voorbij gaat komt jij in het zogenaamde high end segment in deze markt. Ofterwel de kochs de bogners de mesas de kranks de soldanos and so on. en tuurlijk gaat het dan heel soms een tikkie verder met two rocks en dat soort para dure dingen....

Klaas, dan moet je met toch eens uitleggen wat "high end" betekent. Volgens mij is er meer dan Vox, Cube en Valvestate enerzijds en Mesa, Bogner, Koch, enz. anderzijds.

stevie_vp
11 augustus 2007, 00:23
Het is ook juist hun bedoeling helemaal niet om meer te doen dan bekende versterkers cabs en effekten na te bootsen! En juist omdat ze dat verrekte goed doen, daarmee bereiken ze volledig hun doel: VEELZIJDIGHEID!!! Kijk anders de video op de Line6 site: die POD werd juist ontwikkeld vanwege de veelzijdigheid die zij voor ogen hadden!

Precies! ook jij hebt helemaal gelijk. Het is super handig dat ze dat allemaal kunnen tegenwoordig. Voor de spelers met minder geld en meer wensen is het helemaal fantastisch! Maar je moet begrijpen dat er ook mensen zijn die niet eens een gmajor gebruiken (zoals ik) omdat die al het kleinste beetje tone uit je versterker zuigen. En deze is volgens mij al duurder dan een pod :???: . Een hele andere wereld dus. En daarom hou ik niet van moddeling. Maar alle respect naar de veelzijdigheid ervan!

stevie_vp
11 augustus 2007, 00:27
Klaas, dan moet je met toch eens uitleggen wat "high end" betekent. Volgens mij is er meer dan Vox, Cube en Valvestate enerzijds en Mesa, Bogner, Koch, enz. anderzijds.

Dat is inderdaad een moeilijke vraag aangezien sommige peperdure amps slechter klinken dan goedkope. En ook omdat het allemaal een kwestie van smaak is... maar laten we om maar even te mierenneuken een lijn trekken.
Laten we zeggen vanaf de marshall dsl's goedkopere kochs en orange adtjes...
blij?

dml
11 augustus 2007, 00:33
Dus "buizen" is voor jou al "high end".........

stevie_vp
11 augustus 2007, 02:07
Het ligt niet aan de buizen dat t high end is maar om maar een lijntje te trekken leek het me wel aardig om na deze versterkers een ander segment in te gaan... puur vanwege de kwaliteit. net zoiets als wanneer is een versterker vintage? weet ik veel..
wanneer die ruikt naar je dode schoonmoeder ofzo? oja nee wacht het is natuurlijk voor 1983.... :cheerup:
maja kvin t nu wel weer genoeg. laten we er mee op houden. Ik moet nog een aantal pods anaal inbrengen bij Mike Muench.

PS: vergeet niet af en toe is dingen met een vrachtwagentje zout te nemen :)

dml
11 augustus 2007, 07:59
PS: vergeet niet af en toe is dingen met een vrachtwagentje zout te nemen :)

Datzelfde geldt minstens voor jou, schatje!! ;)

dr.distortion
11 augustus 2007, 09:49
Precies! ook jij hebt helemaal gelijk. Het is super handig dat ze dat allemaal kunnen tegenwoordig. Voor de spelers met minder geld en meer wensen is het helemaal fantastisch! Maar je moet begrijpen dat er ook mensen zijn die niet eens een gmajor gebruiken (zoals ik) omdat die al het kleinste beetje tone uit je versterker zuigen. En deze is volgens mij al duurder dan een pod :???: . Een hele andere wereld dus. En daarom hou ik niet van moddeling. Maar alle respect naar de veelzijdigheid ervan!

Oke dan :p En wat betreft die tone die weggezogen wordt, daar ben ik ook ontzettend kritisch op, dus wat betreft heb ik, net als jou, een heel lage tolerantie. Je kunt je net zo goed afvragen, als je een hele berg effekten in je loop hangt zuigt dit net zo goed tone. Hoeveel is dan weer afhankelijk van de kwaliteit van de effekten, gebuikte kabels, voedingen etc. Als in dit voorbeeld genomen line 6, maar dat kan net zo goed BOSS GT8, Vox tonelab en noem ze maar allemaal op zijn. Tone moet en zal overeind blijven, gelukkig zijn we het daarover eens :cheerup:

vettavillenl
11 augustus 2007, 09:55
Ik heb een nieuwe email hint van Line 6 gekregen. Wellicht voegt het iets toe, maar het blijft vaag.
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

DeiDRagonas
11 augustus 2007, 11:14
Maar of je nou voor of tegen Line6 bent... En of je nu wel of niet die e-mail shit van ze ingevuld hebt.. Hun marketingtruc werkt wel.. Iedereen heeft t erover, en zie ook hier weer.. Al bijna negen pagina's Line6 gelul.

Die tijd had je dus ook kunnen besteden aan gitaarspelen, toch?

Ik ben pleitte... repeteren.
Fijne dag mensen!

Roy

brunodb
11 augustus 2007, 11:48
Mijn broer zijn übershall klinkt zelfs al beter als nog maar gewoon de effectloop uitgeschakeld is, ook al zitten er geen effecten in. Daarom gebruikt hij ook enkel effecten tussen gitaar en versterker en dan nog heel beperkt.ik vrees dat iemand die dat soort versterkers koopt er met geen stok toe te drijven valt om digitale line-6 technologie in zijn bogner te willen. Maar no offence naar line 6 fans. ieder zijn smaak.

Baker
11 augustus 2007, 16:53
Bogner samenwerken met Line6 is vergelijkbaar met Rolls Royce dat gaat samenwerken met Fiat. doen ze dat bij Rolls???

Nou, in de oude seat ibiza tjes zat anders wel een door Porsche ontworpen nokken as. system porsche noemden ze dat.....

armageddon
11 augustus 2007, 17:01
Mijn broer zijn übershall klinkt zelfs al beter als nog maar gewoon de effectloop uitgeschakeld is, ook al zitten er geen effecten in. Daarom gebruikt hij ook enkel effecten tussen gitaar en versterker en dan nog heel beperkt.ik vrees dat iemand die dat soort versterkers koopt er met geen stok toe te drijven valt om digitale line-6 technologie in zijn bogner te willen. Maar no offence naar line 6 fans. ieder zijn smaak.

Het is niet alsof Bogner z'n huidige lijn stopzet of iets dergelijks. En...je bent niet verplicht alles van Bogner te kopen als je al iets hebt.

Pepe
11 augustus 2007, 17:02
erger nog, de 914 had een VW motor..

en een citroen met een Maseratie motor.. zoals ik al zei, niks nieuws onder de zon

Raffie
12 augustus 2007, 10:43
De Dave Mustaine amp is een custom design en geen productiemodel
http://www.vettaville.nl/vvcustomdesigns-mustaine.html

Niet alles draait om marketing alleen lijkt, daar hadden we het al eerder over, afijn de tijd zal het leren..

Het zou me toch verbazen dat ze er voor één persoon zoveel research en geld insteken zonder het concept te commercializeren niet ??

armageddon
12 augustus 2007, 11:31
Zou Dave Mustaine (of het management, of whatever) niet wat betaald hebben? En ze halen het geld er dik uit denk ik omdat al die kleine metalhoofdjes nu denken "Oeh, Dave heeft ook een Lnine6 amp, dus dan moeten ze wel goed zijn!!!11!". Ik denk dat Line6 z'n R&D en Marketing wel op orde heeft ;)

casper innosence
12 augustus 2007, 16:58
In de auto markt wordt heel veel samengewerkt, niks nieuws zoals al door velen gezegd is.

Wellicht wil Line6 nu juist een Amp met een "eigen" karakter neer zetten, ipv al die modellen van anderen dr inproppen (die het naar mijn bescheiden mening net niet zijn..). De eventuele samenwerking met bogner is wellicht apart, maar waarom het niet kan, ik zie t probleem niet.

Ik ben benieuwd wat het voor nieuws is. En wacht mooi af met be(ver)oordelen.
Denk niet dat het wat is voor mij. Ik hou van weinig opties. Gewoon 1 kanaal en rausen..

guhlenn
13 augustus 2007, 11:05
LOL, da's lachen. Nou met zo'n attitude kom je ver bij marketing...

Proef ik hier sarcasme? Nee toch ;-)

Het lijkt mij net dat ik zeer welwillend sta tegenover een welgepland marketing startegie en daarbij tevens bereid ben mijn mening ten faveure van het hogere commerciele doel te laten varen. of toch iig te doen alsof. Maw; huh?

vettavillenl
13 augustus 2007, 12:46
Proef ik hier sarcasme? Nee toch ;-)

Het lijkt mij net dat ik zeer welwillend sta tegenover een welgepland marketing startegie en daarbij tevens bereid ben mijn mening ten faveure van het hogere commerciele doel te laten varen. of toch iig te doen alsof. Maw; huh?

Nee, nee geen sarcasme, eerder de juiste 'marketing' reactie die zo'n afdeling wil horen lijkt me.

Hoe heet die band van je en wat voor muziek speel je?

guhlenn
13 augustus 2007, 13:23
I may be a slut, but I aint cheap :D

check je pm!

vettavillenl
15 augustus 2007, 18:16
I may be a slut, but I aint cheap :D

check je pm!

Thanks, I'll check

vettavillenl
15 augustus 2007, 18:17
nieuwe hint van Line 6 in de mail gekregen. Mogelijk niet alleen een amp. Alles tot zover gegroepeerd

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

dr.distortion
15 augustus 2007, 19:40
klopt, ik heb bij een gitaarwinkel nagevraagd en deze konden mij het volgende vertellen: er wordt een amp op de markt gebracht (buizen), samenwerkingsverband tussen Bogner en Line6 wordt bevestigd, dit komt op de amp te staan. Verder komt er een opvolger voor de Pod XT Live. Dit was volgens hem het top secret nieuws van line6 wat hij mij wel wist te vertellen :)

SimonS
15 augustus 2007, 19:54
hehe top secret, mooi publiciteitsoffensief!

Ik ben echter wel errug benieuwd naar de combi Line6/Bogner! Ik heb sowieso prima ervaringen met Line6.

Indien goed/highend uitgewerkt zal daar wel een Vetta-like prijskaartje aan gaan hangen. Of hoger...

dr.distortion
15 augustus 2007, 19:56
Ja ik zit zelf nu ook heel erg te gassen op de Pod xt live, de verkoper vertelde mij echter van "wacht nog drie weken, daar komt een opvolger van, die 499 bij ons gaat kosten"....dus ben enorm benieuwd!!

Neals
16 augustus 2007, 13:42
Was te verwachten dat Line6 met een nieuwe lijn op de proppen komt. Dave Mustaine zegt in het verhaaltje over zijn amp trouwens dat hij niet uitsluit dat er een productieversie van zijn amp op de markt komt.

Interresant allemaal.

vettavillenl
22 augustus 2007, 08:27
Er is een video beschikbaar met de tekst: "it's hard to keep a secret, so we brought a few of friends over to Line 6 to fill them in. Here are their reactions.."

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#624

Jimwoud
22 augustus 2007, 11:30
Zitten een paar hele vette sounds tussen.

ReinoutV
22 augustus 2007, 11:55
Niet om het een of ander, maar er staan wel een aantal Bogner cabs in die ruimte waar het filmpje is gemaakt.

Squier4ever
22 augustus 2007, 12:03
Niet om het een of ander, maar er staan wel een aantal Bogner cabs in die ruimte waar het filmpje is gemaakt.

er staan ook voxen en fenders..

anyway in het shot met die emo die op het laatst met die beuksounds aan het spelen is kun je de amp zien, er knipperen lampjes op de achtergrond.

skanky
22 augustus 2007, 12:46
Op de site van Piens staan een Spider Valve 112, 212 en een 100 H er staat nog geen info en prijs bij,

Debaser
22 augustus 2007, 12:56
en een pod x-3 en pod x-3 live

skanky
22 augustus 2007, 13:00
en een toneport ux-8, en een spider Jam zie ik nu...

kwante
22 augustus 2007, 13:09
en ook een SV 412 cab van line6 me V30's van Celestion.

Ik wil wel zo'n top met cab denk ik, altijd zeer tevreden geweest van Line6, heb Sipder II gehad, deze met lampen, direct.

Groet
Kwant

Kaboemba
22 augustus 2007, 14:21
Eigenlijk geeft line6 hiermee gewoon toe dat ze het buizen geluid net niet helemaal kunnnen maken, dan is het slim om met een buizenversterkerbouwer in zee te gaan.

Debaser
22 augustus 2007, 14:40
ik vind het echt een goeie combi

TOP modeling firma + TOP Buizen firma

maar blijf het jammer vinden van de spider technologie....

Jimwoud
22 augustus 2007, 14:49
ik vind het echt een goeie combi

TOP modeling firma + TOP Buizen firma

maar blijf het jammer vinden van de spider technologie....
Misschien gebruiken ze die naam spider wel omdat ze het niet te duur in de markt willen zetten ofzo. Wie weet zit er wel gewoon de techniek van de xt of vetta in.

Maar het is wel vreemd, als de versterkers beter worden dan een vetta kunnen ze bijna de vetta afschrijven. Zijn ze slechter, ook weer jammer Maar ja, hangt ook van de prijs af natuurlijk, je kunt er nog weinig over zeggen natuurlijk, ik ben benieuwd.

Butger
22 augustus 2007, 16:22
Eigenlijk geeft line6 hiermee gewoon toe dat ze het buizen geluid net niet helemaal kunnnen maken, dan is het slim om met een buizenversterkerbouwer in zee te gaan.

Of dat wat jij zegt, ofwel doen ze het vooral omdat de conservatieve gitarist gewoon buizen wil...

skanky
22 augustus 2007, 16:25
Ik had ergens gelezen dat de 112 ±$600 gaat kosten en de 212 ±$700....

guhlenn
23 augustus 2007, 10:27
Damn. Als die sound zowel live als bij opnames zo klinkt ben ik om.

Swan
23 augustus 2007, 10:32
maar hoe zou dat werken? zet je voor opnames bijv. de buizensectie (grotendeels) uit om n line out te kunnen krijgen? en daarnaast, buizen zijn niet transparant dus de ampmodels zullen toch gekleurd worden...
t is wel n vooruitgang maar kwa logica...

waldo_cosman
23 augustus 2007, 11:30
zou die er echt zo gaan uitzien:
http://81.169.170.65/beyers/pics/1007059.jpg

Swan
23 augustus 2007, 11:48
hmm sexy ;)

dr.distortion
23 augustus 2007, 11:50
Dan vind ik de XT Live toch veel mooier uitzien.

M Kactus
23 augustus 2007, 11:52
zou die er echt zo gaan uitzien:


Alles wat je nu leest, blijft giswerk. Er staat nog niks vast. Het is erg waarschijnlijk dat er een samenwerking inzit met Bogner, maar meer ook niet.
Het gerucht gaat nu ook dat de X3 (of hoe je het ook mag noemen) twee processoren gaat krijgen, om twee amps/cabs/effectenreeksen te combineren... En volgens sommigen duidt dat erop dat de manier van modelen niet zal veranderen. Zoals gezegd, het blijft nu gewoon gissen.

Het lijkt me onwaarschijnlijk dat er nu al een foto zou circuleren van de x3, maar als het klopt, lijkt ie wel erg veel op de floorPOD (nog een aanwijzing voor de oude techn?)

Daemon
23 augustus 2007, 12:07
Ik vind die x3 behoorlijk lelijk. Dan is de oude pod live een stuk mooier.

Maarja, er zit hier een muziekwinkel 5 min bij me vandaan die officieel ook voor line 6 dealt, dus als er een nieuwe samenwerkingsamp van bogner+line 6 komt wil ik hem toch daar echt wel even uit nieuwschierigheid een middagje uit gaan proberen :)

waldo_cosman
23 augustus 2007, 13:39
Het is idd gissen..

had gewoon deze pagina gevonden via google:
Link (http://81.169.170.65/beyers/catalog/product_info.php?products_id=4003544&osCsid=82b16472c71feb47d18befd122bec6a5)

Ben gewoon vré benieuwd, en we zullen het pas zeker zijn als we het ding in onze handen zullen hebben zeker :o

AART
23 augustus 2007, 14:12
http://81.169.170.65/beyers/catalog/product_info.php?manufacturers_id=1&products_id=4003561&osCsid=82b16472c71feb47d18befd122bec6a5

Das de bogner amp.

waldo_cosman
23 augustus 2007, 15:54
vind ik er nog mooi uitzien.. maar wie weet zitten ze dingen online te zetten om ons op verkeerd spoor te plaatsen :)
ben gewoon benieuwd wat het zal geven

Ibanez RuleZ
23 augustus 2007, 16:28
filmpje klonk wat mij betreft nogal ruk, vooral clean was niet mijn ding... maar ja, ik ben dan wsl ook een ouderwetse lul die niet open staat voor dit soort dingen... hopelijk was het de compressie van het videootje die het geluid zo plat slaat.

Harrald

guhlenn
23 augustus 2007, 16:36
?

Ik wil heel graag jou live sound en opnames horen, gezien dat je dat 'ruk' vond...

Weckl
23 augustus 2007, 18:06
Alle nieuwe producten zijn al weer van de site gehaald, ik was gelukkig net op tijd. :)

vettavillenl
23 augustus 2007, 18:10
Hier nog wat foto's...
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#627

Ibanez RuleZ
23 augustus 2007, 19:52
?

Ik wil heel graag jou live sound en opnames horen, gezien dat je dat 'ruk' vond...

dat was absoluut beter... nu is dat minder geslaagd, maar dat heeft zo zijn oorzaken (student, stuk equipment kapot beyond repair --> engl 530 als tijdelijke vervanging voor mn quad en dat is niet echt super... maar will do for now). mn clean is btw wel heel dik beter dan dat filmpje, zelfs met die engl.

harrald

Dirk_Hendrik
23 augustus 2007, 22:29
Eigenlijk geeft line6 hiermee gewoon toe dat ze het buizen geluid net niet helemaal kunnnen maken,

Exact mijn gedachte. Daarnaast vind ik persoonlijk het idee dat als je jaren lang buizenemulaties doet ineens met echte buizen gaan werken een vorm van intellectuele zelfmoord. Vrij stupide dus.

qwertyuiop
23 augustus 2007, 22:45
Eigenlijk geeft line6 hiermee gewoon toe dat ze het buizen geluid net niet helemaal kunnnen maken, dan is het slim om met een buizenversterkerbouwer in zee te gaan.

haha, ik denk dat ze gewoon gezien hebben dat meer dan de helft van die fucking gitaristen op fora nog steeds zitten te lispelen over buizen, en dus zien ze een gat in de markt....
en wij buizen-nerds gaan straks allemaal toch weer die modelling/buizen versterkers van line6 proberen zodat zij nog rijker worden....
heeft niks te maken met toegeven dat je iets niet kunt, is gewoon slimme positionering in de markt van line6.

haha, let op; over een paar maanden gaan we allemaal toch weer zitten kwijlen over die nieuwe versterkers, want ja, met een eindbuizentrap en modelling als pre toch wel weer veel mogelijkheden, dus ja, dan is het misschien toch wel weer wat, en ja, want blabla.....en GAS!

morris
23 augustus 2007, 23:47
Exact mijn gedachte. Daarnaast vind ik persoonlijk het idee dat als je jaren lang buizenemulaties doet ineens met echte buizen gaan werken een vorm van intellectuele zelfmoord. Vrij stupide dus.

Juist. Je zou het ook capitulatie kunnen noemen.
Blijft staan dat Line 6 gewoon een succesvolle producent is die in de instapmarkt (of bedoel ik instantmarkt?) en home recordingmarkt no 1 is en dat wat mij betreft ook blijft.
Ik doe geen uitspraak over de amp in kwestie, want die heb ik simpelweg nog niet gehoord. Ik blijf het wel vreemd vinden dat het merk Bogner zich zo nadrukkelijk wil afficieren met met een merk dat de meeste potentials in Bogner's markt (= high end) liever links laten liggen. Ik zal aan analogieën voorbijgaan, maar marketingtechnisch lijkt mij dit inderdaad intellectuele zelfmoord.

Morris

Ibanez RuleZ
24 augustus 2007, 00:05
thank you... dat heb ik volgens mij een heel stuk geleden ook al gezegd...

Harrald

morris
24 augustus 2007, 00:22
thank you... dat heb ik volgens mij een heel stuk geleden ook al gezegd...

Harrald

Oh ja joh? Goed bezig man!

stevie_vp
24 augustus 2007, 01:13
ben ik het helemaal mee eens....


en dan nu aftellen
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 JAAAA daar is het eerste zeikwijf die het niet met ons eens is :)

Kim Wilson
24 augustus 2007, 09:26
Exact mijn gedachte. Daarnaast vind ik persoonlijk het idee dat als je jaren lang buizenemulaties doet ineens met echte buizen gaan werken een vorm van intellectuele zelfmoord. Vrij stupide dus.
Dit is de ene kant. De andere kant zou kunnen zijn om de conservatieve buizenliefhebbers ook over de streep te trekken om Line6 te kopen. Ik zou het ook kunnen zien als tegemoetkoming naar al die sceptische buizenpuristen.

vettavillenl
24 augustus 2007, 11:20
Exact mijn gedachte. Daarnaast vind ik persoonlijk het idee dat als je jaren lang buizenemulaties doet ineens met echte buizen gaan werken een vorm van intellectuele zelfmoord. Vrij stupide dus.

Voor zover ik Line 6 ken gaan ze niet voor conventionele oplossingen en zoeken ze naar nieuwe mogelijkheden die iets toevoegen door innovatie. Ik zou niet verbaasd zijn als dat ook nu het geval is...

TimmU
24 augustus 2007, 11:32
toch vind ik dat je beter een beste lampenbak kan hebben,en daarvoor desnoods een digitale multi-effect zet,zodat je wel effecten zat hebt,maar niet IN De versterker!

guhlenn
24 augustus 2007, 12:01
dat was absoluut beter... nu is dat minder geslaagd, maar dat heeft zo zijn oorzaken (student, stuk equipment kapot beyond repair --> engl 530 als tijdelijke vervanging voor mn quad en dat is niet echt super... maar will do for now). mn clean is btw wel heel dik beter dan dat filmpje, zelfs met die engl.

harrald


Ik zeg; put your money where your mouth is. posten die samples. Grootspraak kan iedreen. Kijk maar; ik heb een grotere plasser dan jij! :D

dml
24 augustus 2007, 13:30
Ik zal aan analogieën voorbijgaan, maar marketingtechnisch lijkt mij dit inderdaad intellectuele zelfmoord.

Morris

Maar we weten allemaal dat Amerikanen behoorlijk goed zijn in marketing, in het bijzonder natuurlijk Line6. Ik kan me niet voorstellen dat zowel Bogner als Line6 hier niet goed over nagedacht hebben. De tijd zal het leren.

Het ziet er in ieder geval gelikt uit!!

Izegrim
24 augustus 2007, 13:39
Line 6 heeft een heel actief forum waar ook verschillende medewerkers aan deelnemen. Reken maar dat ze PRECIES weten wat ze wel en niet moeten doen. De Atomic is daar de hemel in geprezen dus ik vind het heel logisch dat ze nu met een eigen buizen-eindtrap komen.

Ibanez RuleZ
24 augustus 2007, 14:49
Ik zeg; put your money where your mouth is. posten die samples. Grootspraak kan iedreen. Kijk maar; ik heb een grotere plasser dan jij! :D

wat een onzin... vraag je dat ook bij de anderen? ik vind mijn sound beter dan hetgeen ze daar laten zien, klaar. het is platgeslagen, heeft geen diepte IMO. ga ik ook niet bewijzen dat mijn sound beter is dan hetgeen ze daar laten zien. trouwens... als dat ding maar 700 euri gaat kosten, dan mag hetgeen ik heb ook beter klinken... is ook ietsje meer aan de prijs.

Harrald

Raffel
24 augustus 2007, 15:20
Juist. Je zou het ook capitulatie kunnen noemen.
Blijft staan dat Line 6 gewoon een succesvolle producent is die in de instapmarkt (of bedoel ik instantmarkt?) en home recordingmarkt no 1 is en dat wat mij betreft ook blijft.
Ik doe geen uitspraak over de amp in kwestie, want die heb ik simpelweg nog niet gehoord. Ik blijf het wel vreemd vinden dat het merk Bogner zich zo nadrukkelijk wil afficieren met met een merk dat de meeste potentials in Bogner's markt (= high end) liever links laten liggen. Ik zal aan analogieën voorbijgaan, maar marketingtechnisch lijkt mij dit inderdaad intellectuele zelfmoord.

Morris

Line6 wordt wel vaak neergezet als een merk dat alleen naar de kleintjes kijkt, maar ik beschouw ze meer als een merk dat een breed assortiment producten heeft. En daar op alle gebieden vrij succesvol mee is. High-end zit nu eenmaal minder geld in dan jan en alleman een Pod aansmeren. En daarom zie je ook wel dat men daar de focus van ontwikkeling niet op legt. Maar ik beschouw de rack-stuff van Line6 even goed als high-end ondanks dat het mij over het algemeen niet echt trekt. Zij focusen zich m.i. gewoon op alle aspecten van de markt door idd innovatief te zijn. Wat dat betreft is de samenwerking misschien enigszins vreemd omdat Bogner zich maar op een vrij selecte doelgroep richt. Ik zie echter niet in waarom dit geen succes zou kunnen worden. Men behoudt de eigen productlijn even goed en dit is een mooie manier voor Bogner om hun naam bij de mensen met minder poen neer te zetten. Tja ze gooien naar mijn mening hun naam wel een beetje te grabbel als ze zich op het midden-segment gaan richten, (dat is wellicht de marketing-technische insteek voor hen) maar een samenwerking opent meestal deuren. Kijk maar naar de Senseo :D Slaat het product niet aan, dan heeft Bogner in ieder geval meer know-how in huis van Line6. Dat gezegd, snap ik eigenlijk niet direct wat voor baat Line6 heeft bij deze samenwerking.

Jimwoud
24 augustus 2007, 15:25
Slaat het product niet aan, dan heeft Bogner in ieder geval meer know-how in huis van Line6. Dat gezegd, snap ik eigenlijk niet direct wat voor baat Line6 heeft bij deze samenwerking.

Kijkje in de keuken bij Bogner, denk dat dat soort partijen altijd wel wat van elkaar kunnen leren.

Raffel
24 augustus 2007, 15:35
Kijkje in de keuken bij Bogner, denk dat dat soort partijen altijd wel wat van elkaar kunnen leren.

Nou dat vraag ik me dus af. Line6 is de innovatieve onderneming. Bogner is 'gewoon' een buizenamp /speakerkast producent met een ander smaakje. Ik denk dat vergeleken met de software technologie die achter de vetta, pod xt pro en variax zit een buizenamp een makkelijk snufje techniek is.

Puur op het product af zou Line6 simpel gezegd a.d.h.v. het openschroeven van een XTC al behoorlijk wat te weten komen over het maken van een buizentop. Als Bogner daarentegen in de techniek van een Vetta moet duiken, denk ik dat ze die samenwerking toch echt in moeten zetten.

Misschien is het voor Line6 organisatorisch of procedureel gewoon interessant. Wie het weet mag het zeggen.

Chris Winsemius
24 augustus 2007, 16:07
Ik vermoed het volgende:

Line 6 heeft ip. genoeg kennis in huis, al die simualties zijn ontwikkeld dmv. het doormeten en analyseren van (echte) oude versterkers. 'n "Koppeling" aan de naam Bogner geeft meer "cachet" aan 'n nieuw produkt.

Daarnaast: volgens mij komt VOX nu ook met modelling amps qua pre-amp en met 'n buizen-eindtrap.

Raffel
24 augustus 2007, 16:09
Ik vermoed het volgende:

Line 6 heeft ip. genoeg kennis in huis, al die simualties zijn ontwikkeld dmv. het doormeten en analyseren van (echte) oude versterkers. 'n "Koppeling" aan de naam Bogner geeft meer "cachet" aan 'n nieuw produkt.

Daarnaast: volgens mij komt VOX nu ook met modelling amps qua pre-amp en met 'n buizen-eindtrap.

dergelijke hybrids zullen wel de toekomst gaan worden voor de hobbyist dunkt mij. Ik zou idd denken dat het grootste profijt van Line6 aan deze zaak is dat men haar naam wat exclusiever doet lijken door de samenwerking.

stevie_vp
24 augustus 2007, 16:15
Bogner is 'gewoon' een buizenamp /speakerkast producent met een ander smaakje. Ik denk dat vergeleken met de software technologie die achter de vetta, pod xt pro en variax zit een buizenamp een makkelijk snufje techniek is.


Ik denk toch dat je je verkijkt op hoe simpel een buizentop is.
Kijk in principe zijn computers electronisch gezien ingewikkelder.
Maar als de printplaatjes cpu's en knopjes erop zitten is het natuurlijk grotendeels software wat de geluiden maakt.
Een goede buizentop is inderdaad simpel (Zelfs zo simpel mogenlijk om tone te behouden) Maar de eindelose research die erin zit is wel wat anders.
Ik las dat de makers van two rock (wel een iets ander segment ;) ) elk weerstandje en condensatortje en zelfs kabeltje van honderden verschillenden merken probeerde om zo de miniscule veranderingen in het geluid te optimaliseren. Dus heel erg een geval van less is more. Maar dan wel met veeeel meer research en vooral ziel in de amp.

Raffel
24 augustus 2007, 16:23
Ik denk toch dat je je verkijkt op hoe simpel een buizentop is.
Kijk in principe zijn computers electronisch gezien ingewikkelder.
Maar als de printplaatjes cpu's en knopjes erop zitten is het natuurlijk grotendeels software wat de geluiden maakt.
Een goede buizentop is inderdaad simpel (Zelfs zo simpel mogenlijk om tone te behouden) Maar de eindelose research die erin zit is wel wat anders.
Ik las dat de makers van two rock (wel een iets ander segment ;) ) elk weerstandje en condensatortje en zelfs kabeltje van honderden verschillenden merken probeerde om zo de miniscule veranderingen in het geluid te optimaliseren. Dus heel erg een geval van less is more. Maar dan wel met veeeel meer research en vooral ziel in de amp.

Een buizentop is een vrij simpel apparaat electrotechnisch gezien. idd het ontwikkelen is iets heel anders. Maar de know-how die komt kijken bij het maken van een buizentop strekt niet zo ver als bij het maken van een modelling amp.

stevie_vp
24 augustus 2007, 16:40
nee das waar. ik denk vooral omdat de techniek nog maar net uitgevonden is... het is ook vooral iets heeeeel anders om softwarematig een gitaaremulatie te maken dan met "echte" electronica...

Raffel
24 augustus 2007, 16:41
het ontwikkelen zal daardoor bij modelling ook wel een makkelijker proces zijn. Een instellinkje wijzigen is iets sneller gebeurd dan 100 kabeltjes solderen en testen. Bovendien is modelling vrijwel altijd gebaseerd op iets dat al bestaat.

vettavillenl
24 augustus 2007, 17:54
het ontwikkelen zal daardoor bij modelling ook wel een makkelijker proces zijn. Een instellinkje wijzigen is iets sneller gebeurd dan 100 kabeltjes solderen en testen. Bovendien is modelling vrijwel altijd gebaseerd op iets dat al bestaat.\

De Line 6 modellen versterkers zijn onstaan door verschillende ampkaraters te kombineren. Hier gaat het dus verder. De modeling van 'oude/bestaande' versterkers geeft je wel meer opties dan slechts een 'type/karakter'. Voor de een is de gewenst, de ander wil meer keuze vrijheid.

Het intwikkelen bij modeling lijkt me niet gemakkelijker, zoals bij elk nieuw 'bouw' proces vraagt het om nieuwe keuzes die vervolgens weer totmeer onderzoek leiden waardoor je meer kennis krijgt en dat weer verder kunt toepassen.

Over het modelingproces van Vetta heb ik al eens een meeting georganiseerd waarbij Line 6 US zelfs overkwam. Verslag zie link:
http://www.vettaville.nl/vvLine6usergroupnl120405e1.htm

dml
24 augustus 2007, 17:59
trouwens... als dat ding maar 700 euri gaat kosten, dan mag hetgeen ik heb ook beter klinken... is ook ietsje meer aan de prijs.

Harrald

Dus hoe duurder een amp, hoe beter hij klinkt?? Da's pas onzin........

Neals
24 augustus 2007, 18:05
Het leuke aan een digitale amp is dat bij nieuwe ontwikkelingen je in wezen alleen de software hoeft up te daten, of het moet een situatie waar dergelijke gigantische sprongen mee geboekt worden.

Voor mezelf zit ik regelmatig wel eens te twijfelen aan de aanschaf van een modelling amp , omdat ik toch nauwelijks het geluidsverschil hoor, hoewel die buizeneindtrap wel dag en nacht scheelt.

Als ik dan naar een amp kijk zoals bijvoorbeeld de Flextone III, zie ik bijvoorbeeld een produkt wat heel interresant is vanwege lage kosten, geen gehannes met buizen die doorgebrand zijn, de mogelijkheden en toch weer een heel erg redelijk geluid (vind em beter klinken dan veel goedkopere buizenversterkers).

stevie_vp
26 augustus 2007, 01:08
Dus hoe duurder een amp, hoe beter hij klinkt?? Da's pas onzin........

inderdaad.. dat neemt alleen helaas niet weg dat het over het algemeen wel zo is ;)

rjong999
26 augustus 2007, 02:03
inderdaad.. dat neemt alleen helaas niet weg dat het over het algemeen wel zo is ;)
Moet je een Harley Benton GA5 eens op een Bogner 2x12 zetten...blijkt toch weer iets anders uit...

vettavillenl
26 augustus 2007, 11:41
Meer over de Line 6 / Bogner amp
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#630

Pepe
26 augustus 2007, 12:00
Vettavillenl

Een compliment voor je website maar euh.. omdat je klaagt over zoveel traffic naar je website... waarom post je deze simpele informatie niet gewoon op dit forum?
Als je gewoon je nieuwtjes hier post zoals iedereen, zou dat niet helpen kwa financiele problemen? Just a thought.

vettavillenl
26 augustus 2007, 12:20
Vettavillenl

Een compliment voor je website maar euh.. omdat je klaagt over zoveel traffic naar je website... waarom post je deze simpele informatie niet gewoon op dit forum?
Als je gewoon je nieuwtjes hier post zoals iedereen, zou dat niet helpen kwa financiele problemen? Just a thought.

Nou ik geloof niet dat ik klaag... De opmerking van veel traffic via m'n website is van eind 2004. (Dat moet ik 's aanpassen). Inmiddels zijn de prijzen en de pakketten veel aantrekkelijker geworden en daardoor is het betaalbaar. Bedankt voor je compliment en feedback.

Nocki
26 augustus 2007, 12:39
Ja. ik vind je site ook al een jaarlang een fijne bron van info. Veel info blijft te vinden en veel handige links.

Ik ben er erg blij mee. vooral nu met die nieuwe ontwikkelingen!

NOcki

Izegrim
26 augustus 2007, 13:06
Ik kan me nog een tijd herinneren dat niet iedereen er zo blij mee was. Nou ja, de site wel maar vettavillenl was er nogal redelijk agressief reclame voor aan het maken op dit forum. Ach ja, slechte publiciteit is ook publiciteit en bovendien is het nu wel een behoorlijk bekende site. Thumbs up dude, ik vind het de beste onofficiele Line 6 bron op het net.

Nocki
26 augustus 2007, 13:08
Ja leuk is dat inderdaad! Langzaam aan gaat iedereen om. Toen ik maar net de centen had voor een boogie combotje ging er niks boven dat ding. Nu ben ik meer met spelen bezig en gebruik de rest van de spullen om mn doel te bereiken. maar je moet wel even afscheid nemen van bepaalde gedachten waarin je vaak vast zit!

Nocki

gerrekat
27 augustus 2007, 09:43
Ik ben wel benieuwd maar het zou de eerste goedklinkende line 6 amp zijn, alles wat ik tot nu toe geprobeerd heb klonk als schijt. een POD is echter wel heel handig in gebruik, voor guidetracks bij opnamen gebruik ik die van mij veel, scheelt een hoop gedoe. maar voor de echte gitaartracks gebruik ik de POD nooit.

guhlenn
27 augustus 2007, 11:06
wat een onzin... vraag je dat ook bij de anderen?

JE reactie spreekt boekdelen.

rjong999
27 augustus 2007, 11:25
Ja leuk is dat inderdaad! Langzaam aan gaat iedereen om. Toen ik maar net de centen had voor een boogie combotje ging er niks boven dat ding. Nu ben ik meer met spelen bezig en gebruik de rest van de spullen om mn doel te bereiken. maar je moet wel even afscheid nemen van bepaalde gedachten waarin je vaak vast zit!

Nocki
Hmmmm...langzamerhand ga ik ook om, maar dan de andere kant uit. Ik heb nu sinds een week of wat een triaxis in mijn rekje (geleend hoor), en daar komen geluiden uit die ik nog niet zo 1-2-3 bij elkaar gemodeleert krijg. En dat ligt denk ik niet aan mijn vaardigheden ;-)

Dat gezegd hebbende, de eenvoud van programmeren en de kwaliteit van het resultaat is bij een digitaal apparaat wel een groot voordeel. Het is bijzonder frustrerend als je na een avond lang stekkertjes prikken en knopjes draaien je sweet spot gevond hebt en je die per ongeluk kwijt raakt omdat je niet alles opgeschreven had. Terwijl dat bij de gt8 een kwestie van twee keer op het knopje drukken is.
In die zin ben ik wel blij met hybride apparaten zoals de switchblade en de triaxis, waar de tone puur is maar bediening digitaal. Ik mag wel hopen dat Line6 in haar 'LampenAmp' vergelijkbare technieken toepast. Waar we niet op zitten te wachten is een Pod Pro in een buizen eindversterker. Tenminste, ik niet.

Nocki
27 augustus 2007, 11:51
Hmmmm...langzamerhand ga ik ook om, maar dan de andere kant uit. Ik heb nu sinds een week of wat een triaxis in mijn rekje (geleend hoor), en daar komen geluiden uit die ik nog niet zo 1-2-3 bij elkaar gemodeleert krijg. En dat ligt denk ik niet aan mijn vaardigheden ;-)

Ik herken het. Maar je Triaxis is ook gemaakt met een bepaald doel! je kan je eigen sounds maken zolang ze maar in het straatje van boogie passen... Ondanks dat er marshall en fender achitge sounds inzitten kirijg je niet 100% marshall of fender sounds. Kies je voor Mesa dan is het Mesa Kies je voor veel opties hebben kies je voor modeling. wederom een compleet ander toepassingsgebied. geen vergelijk dus.



Dat gezegd hebbende, de eenvoud van programmeren en de kwaliteit van het resultaat is bij een digitaal apparaat wel een groot voordeel. Het is bijzonder frustrerend als je na een avond lang stekkertjes prikken en knopjes draaien je sweet spot gevond hebt en je die per ongeluk kwijt raakt omdat je niet alles opgeschreven had. Terwijl dat bij de gt8 een kwestie van twee keer op het knopje drukken is.

Tja. De reden dat ik de triaxis zo snel heb weggedaan heeft te maken met die sweet spot. standje 3 naar 3,5 naar 4. niks ertussen in. ik merkte vaak dat ik net tussen 2 standjes in wou draaien. de quad preamp was daarmee veel makkelijker. je hebt helemaal gelijk wat betreft de knopjes en het verschuiven maar on the fly geluiden aanpassen op de buhne is er helaas ook niet bij. dat stoort mij erg aan line6 producten en andere modeling of fx units waarbij je niet direct kan draien aan iets...



In die zin ben ik wel blij met hybride apparaten zoals de switchblade en de triaxis, waar de tone puur is maar bediening digitaal. Ik mag wel hopen dat Line6 in haar 'LampenAmp' vergelijkbare technieken toepast. Waar we niet op zitten te wachten is een Pod Pro in een buizen eindversterker. Tenminste, ik niet.

Zodra er een versterker komt die zo klinkt als de line6 dingen met de knopjes van die oude yamaha modelers (motorisch gestuurde pots zodat per preset je post naar de plaats gaan waar ze horen en je zo dus direct kunt veranderen zonder te weten waar de pot hoorde te staan.) met de feel van een buizen amp zou ik er wel op staan te wachten. maar ook aleen als het volume laag gehouden kan worden.

Nogmaals de line6 zal mn roadster niet opzij drukken maar ik heb gewoon iets anders nodig bij sommige gelegenheden. voel je niet aangevallen dat ik je post op deze manier gebruik maar hier zie je precies de vershillende meningen van gitaristen. het heeft heel veel met je achtergrond te maken.

steph
27 augustus 2007, 11:56
Ik twijfel ook steeds meer (om over te schakelen naar L6), daarbij komt dat ik ook van meerdere geluiden houdt, en alleen maar altijd geld had voor één ;)

rjong999
27 augustus 2007, 12:16
Ik voel me absoluut niet aangevallen hoor! Ik ben het in vrijwel alles met je eens, het is meer een kwestie van 'andere behoeften' denk ik. En trouwens ook nog wel van veranderende behoeften.

Een jaar of vijf geleden speelde ik veel meer met geluiden en effecten, en was ik dus helemaal wild van midi en rack-spul. Hoe meer mogelijkheden hoe beter, en ik was ook altijd in de weer om weer iets nieuws te bedenken, tot en met zelf-geprogrammeerde effecten in C++ via mijn laptop enzo. En voor op de CD vindt ik dat nog steeds geweldig, ik kan wel een heel weekeinde zitten hacken op 1 delay-trail die dan fantastisch wegsterft.

Maar ik ontwikkel me toch ook steeds meer als live-gitarist, en daar gelden andere omstandigheden. Ik speel met 5 presets, maar eigenlijk zijn het er maar 3: een punchy, clean geluid met een heel klein randje voor getokkelde accoorden, daar zit ook wat compressie, reverb en delay bij en een heel klein beetje chorus of detune, een drivegeluid voor powerchords, droog en direkt met redelijk wat gain en een weird geluid met veel delay, flanger, chorus, reverb, compressie, die dingen. De "tussenstandjes" die ik nog hanteer zijn wat extra push op het clean geluid en wat extra gain en delay voor het solo-geluid. Allemaal prima met 1 bank van je GT8 te doen, maar eigenlijk zoek ik diezelfde combinaties nu in de "analoge" wereld (ik heb geen probleem met een digitale flanger, reverb, delay of chorus ofzo, maar mijn sologeluid en het randje aan mijn clean zijn zonder digitale tussenkomst gewoon mooier).

Live draai ik nooit aan knopjes, 1 keer in de soundcheck en daarna wil ik er ook niet meer naar om hoeven te kijken, inprikken, preset selecteren en klaar. Ik concentreer me daarna liever op mijn spel en op het publiek.

Overigens denk ik dat het live publiek maar heel zelden geraakt zal worden door de kwaliteit van je apparatuur. Ik krijg met onze band echt regelmatig goede recenties en complimenten over de geluidskwaliteit en die komt toch echt allemaal uit een GT8 icm een ouwe Peavey Bandit.

JorikDekkers
27 augustus 2007, 12:39
@rjong:

Ja maar je moet niet vergeten dat als je hem goed instelt, in principe elke amp prima kan klinken! En zeker met jouw achtergrond denk ik dat jij ook het maximale uit je peavey en GT8 haalt...

Laatst was een bandmiddag in een lokale kroeg: Een gitarist met een Tonelab klonk ongelofelijk terwijl een gitarist (andere band) met allerlei duur spul (PRS->Bogner met rackje) nergens naar klonk.
Puur doordat hij hem gewoon waardeloos had ingesteld.

Pepe
27 augustus 2007, 19:57
er is een plaats voor analoog en voor modeling, hoe meer keus des te beter

Ik heb een tijdje gestoeid met een Korg en ampfarm en wat mij tegenstaat is dat het lastig is om mijn eigen geluid te behouden, ik bedoel, dat specifieke eigen soundje waar je jaren over gedaan hebt om dat te vinden en langzaam aan in je psyche te beitelen. Je loopt een winkel binnen, pakt een willekeurige gitaar en een willekeurig amp en na een paar minuten weet je "je sound" naar boven te halen. Dat is lastig met modeling, die sounds zijn zo onvermurwbaar en dwingend dat een beginner gewoon dezelfde geluiden eruit haalt als ik. Voor een beginner een zege, voor een seasoned gitarist een pot met wurmen.

Een gitaargeluid zie ik als een handschrift.. daar doe je ook jaren over om dat te ontwikkelen naar je eigen persoonlijkheid. Met een toetsenbord krijg je ook de letters achter elkaar but you loose something in the proces.

Ik kan me voorstellen dat het vooral de beginners zijn die blij zijn met zoveel resultaat onder een knop, ik geef toch de voorkeur aan iets dat je teruggeeft wat je erin stopt.
Op een bepaalde manier ook vreemd dat dit belangrijke aspect nooit in de modeling discussie ter sprake wordt gebracht. Of is it just me?

vettavillenl
27 augustus 2007, 20:43
Thumbs up dude, ik vind het de beste onofficiele Line 6 bron op het net.

Dankjewel (Nocki ook)

Kaïn
27 augustus 2007, 20:53
Laatst heb ik wat opgenomen door een Vetta2....nu ben ik ook niet zo van de moddeling maar mijn god dat heeft toch wel ballen hoor. Het is makkelijker dan een hele ruimte inrichten om de een amp te micen. En het klinkt vrijwel het zelfde, ik weet het wel voor het opnemen inmiddels :o

BartT5R
28 augustus 2007, 08:03
Ik heb ook een Vetta, met 4X12 closed back en 2X12 open back, met deze set kan je echt alle kanten uit.
OK, het is een computer, maar dan wel eentje die echt goed klinkt, ik heb naast zowat alle merken lampenversterkers zowat de hele Line6 reeks gehad.
Van de pod tot de Flextone II Head, en geen een klinkt er zo goed als een Vetta.
Ik ben echt tevreden over die top.

Dus om zo maar modelling af te schieten zonder ECHT de tijd te nemen hem correct in te stellen is volgens mij flauw.
Ik heb trouwens ook bijna alle Mesa Boogie's gehad die er te krijgen zijn, en als je bij bv een Quad 4 echt goeie sounds wil, kan je maar beter ook een week uittrekken om te experimenteren.

Digitaal zal nooit hetzelfde klinken en voelen als analoog, een plaat klinkt ook anders als een CD, maar weinigen gebruiken hun platenspeler nog heden ten dage.

Ik ben een lampenfreak, maar ben enorm gelukkig met de Vetta.

Ibanez RuleZ
28 augustus 2007, 09:33
Ik heb trouwens ook bijna alle Mesa Boogie's gehad die er te krijgen zijn, en als je bij bv een Quad 4 echt goeie sounds wil, kan je maar beter ook een week uittrekken om te experimenteren.


een week is te weinig... lukt zowieso trouwens niet, 4 echt goed, bruikbare sounds.

ik had eergister een discussie met een orgelbouwer bij ons uit de kerk. we zijn bezig om een nieuw orgel neer te gaan zetten en ik heb daar nogal andere ideeën over dan die gast (was overigens een supergoed gesprek) en daarin kwam ook de discussie "digitaal" versus "pijporgel", wat vergelijkbaar is met modelling versus buizen. grappig om te merken dat ik nu wel aan de modelling kant stond en dat ik mezelf bijna betrapte dezelfde argumentatie te gebruiken als in deze discussie om mijn punt te maken (ze horen het echt niet, dat hoort alleen een orgelbouwer... :dontgeti: )

als je het gewoon als amp zou beoordelen, op zijn eigen geluid, dan is er waarschijnlijk helemaal nix mis mee, klinkt goed, erg bruikbaar en handig, wsl een stuk beter dan een heleboel wel buizenamps. maar ik hang zelf bijvoorbeeld aan de sound van 1 merk, in mijn geval de mesa boogie marks en dat kan gewoon niet helemaal perfect worden nagemaakt en daar ga ik de boot in. niet dezelfde respons, niet precies dezelfde feel, niet het mojo en dan is een afwijzing snel gemaakt...

zat ik me zo te bedenken, ik ga denk ik niet meer afgeven op die digitale troep :D ;)

Raffel
28 augustus 2007, 09:40
smeer ze gewoon een korg trinity of een mini-moog aan of zo man. Freaky beats in de kerk, wat wil je nog meer! :D

SimonS
28 augustus 2007, 09:43
smeer ze gewoon een korg trinity of een mini-moog aan of zo man. Freaky beats in de kerk, wat wil je nog meer! :D
iemand achter de toetsen die 't ook écht kan? ;)

vettavillenl
28 augustus 2007, 23:50
Het is nu officieel. Persbericht en Line 6 verandert haar website

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm

Nocki
28 augustus 2007, 23:55
Joepie! ben benieuwd wanneer ik m kan beluisteren!!!

Kaïn
28 augustus 2007, 23:59
Ziet er zeker wel gaaf uit! Maar ik vraag me af waarom ze er een Spider van gemaakt hebben. Gaat Line6 nu helemaal de midrange tour op? Als je een Vetta met buizen zou combineren ben ik helemaal game.

Bins
29 augustus 2007, 01:49
Ziet er zeker wel gaaf uit! Maar ik vraag me af waarom ze er een Spider van gemaakt hebben. Gaat Line6 nu helemaal de midrange tour op? Als je een Vetta met buizen zou combineren ben ik helemaal game.

Het idee was volgens mij (heb ik ergens gelezen) dat de Spider de enige serie is van line6 met zn eigen sound... de pod/vetta/flextone zijn allemaal gemoddeled (wat een woord) naar bestaande amps.

Edit: Ik zie nu net op de line6 site dat ik zit te ouwehoeren... want er staat allemaal "based on amp zus en zo" op de spider valve site :s

vettavillenl
29 augustus 2007, 08:49
Het idee was volgens mij (heb ik ergens gelezen) dat de Spider de enige serie is van line6 met zn eigen sound... de pod/vetta/flextone zijn allemaal gemoddeled (wat een woord) naar bestaande amps.

Edit: Ik zie nu net op de line6 site dat ik zit te ouwehoeren... want er staat allemaal "based on amp zus en zo" op de spider valve site :s

Spiders hebben inderdaad 'Line 6 modellen' die op hun beurt weer bestaan uit de beste gedeelten van bestaande versterkers. BIj de nieuwe Spider Valve heeft men ook weer combinaties gemaakt.

Debaser
29 augustus 2007, 10:09
Line6 Spider Valve 112 (http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8930) 699,00 EUR
Line6 Spider Valve 212 (http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8931) 829,00 EUR
Line6 Spider Valve HD100 (http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8932) 799,00 EUR

http://www.audio-electric-shop.de/

SimonS
29 augustus 2007, 10:17
woei woei!

Debaser
29 augustus 2007, 10:42
ben ook benieuwd naar de 'cabinets'


wat nou als het bogner kasten zijn met een line 6 logo :D

en het scheelt bijv 200,00 op een bogner kast, zouden buizen puristen en/of afkrakers modeling wel zo'n kast kopen ...

EDIT : de afmetingen van Bogner kasten zijn wat ik even snel gezien heb anders... maar misschien was dat een XL kast.. ( bogner site 4x12 )

Izegrim
29 augustus 2007, 10:53
Zitten wel V30's in ja. Ik vind het coole amps. Nu nog een keertje proberen.

Raffie
29 augustus 2007, 12:37
Ik vraag me ook wel af hoe't zit , er zullen zeker geen cabinet simulaties meer inzitten , vandaar de vintage 30's mss ?

't zal wel een grote hype zijn die uiteindelijk niet veel revolutionairs is , de H&K switchblade combineert al effecten met een lampeneindtrap.

Raf

M Kactus
29 augustus 2007, 12:41
Het is misschien nog wel aardig als het modeling-gedeelte losgekoppeld kan worden van de amp, het een gebruiken zonder het andere, bedoel ik... Het is een beetje een pod+atomic amp, niet ? Lijkt me wel eens leuk, ik wil het wel horen.

jonesd
29 augustus 2007, 12:49
Het is misschien nog wel aardig als het modeling-gedeelte losgekoppeld kan worden van de amp, het een gebruiken zonder het andere, bedoel ik... Het is een beetje een pod+atomic amp, niet ? Lijkt me wel eens leuk, ik wil het wel horen.
Het grote verschil lijkt mij hier dat er ook buizen in het voorversterkergedeelte zitten.

Het lijkt mij dus toch meer te zijn dan een pod met een buizeneindtrap...

SimonS
29 augustus 2007, 17:12
Het is misschien nog wel aardig als het modeling-gedeelte losgekoppeld kan worden van de amp, het een gebruiken zonder het andere, bedoel ik... Het is een beetje een pod+atomic amp, niet ? Lijkt me wel eens leuk, ik wil het wel horen.
de poweramp in bypassed alle modeling.

Kaïn
29 augustus 2007, 17:49
Ik vraag me ook wel af hoe't zit , er zullen zeker geen cabinet simulaties meer inzitten , vandaar de vintage 30's mss ?

't zal wel een grote hype zijn die uiteindelijk niet veel revolutionairs is , de H&K switchblade combineert al effecten met een lampeneindtrap.

Raf
Dat zijn programeerbare effecten. Dat is totaal wat anders dan het modellen van versterkers dat deze Line6 doet.

Chris Winsemius
29 augustus 2007, 18:00
Hamvraag: wordt er 'n full-range speaker gebruikt of 'n guitar-speaker? Die Atomic (of zo, waar je 'n POC in kan pluggen) combo's gebruiken 'n full-range speaker en dan lijkt mij de extra moeite/kosten v/e "meekleurende" buizen-eindtrap overbodig.

vettavillenl
29 augustus 2007, 18:01
Het is misschien nog wel aardig als het modeling-gedeelte losgekoppeld kan worden van de amp, het een gebruiken zonder het andere, bedoel ik... Het is een beetje een pod+atomic amp, niet ? Lijkt me wel eens leuk, ik wil het wel horen.

Je kunt een modeler op de power amp in aansluiten

Preamp Out – This is a pre-tube amp output than can be used for all sorts of things. For one, you can drive a second amp from the Spider Valve modeling pre, or you can use it as an “effects send” to feed outboard effects. You can then use the Power Amp In as a “series effects return”.

Power Amp In – This is a direct connection to the all-tube power amp, including the 12AX7 preamp tubes, matched 6L6 power amp tubes, Master, and Presence controls. Perfect for pairing your Bogner designed all tube power amp section with a front end modeler such as the POD® xt Live.

zie line6.com

SimonS
29 augustus 2007, 18:05
Hamvraag: wordt er 'n full-range speaker gebruikt of 'n guitar-speaker? Die Atomic (of zo, waar je 'n POC in kan pluggen) combo's gebruiken 'n full-range speaker en dan lijkt mij de extra moeite/kosten v/e "meekleurende" buizen-eindtrap overbodig.
Celestion V30.

boss
29 augustus 2007, 21:53
Als ik de details bekijk van de achterkant mis ik toch zeker 1 ding, namelijk..... een MIDI aansluiting!
Jammer dat Line6 hier toch weer de voorkeur geeft aan hun eigen utp verhaaltje....
Waarmee je dus ook gelijk weer vastzit aan de Line6 pedalen.
Gemiste kans volgens mij :(

Nocki
29 augustus 2007, 22:44
Ach. Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk! Midi is best wel achterhaald. vaak is het moeilijk om en CC's en PC' goed te krijgen en bij de Line6 pedalen heb je eigenlijk altijd wel 4 PC's en kan je daanaast nog CC's regelen... Ik moet zeggen dat het echte gitaristen gear is en ondanks dak ik mooer spul heb gehad heb ik nog nooit zulk gebruiks (podium) vriendelijk spul gezien als line6. Het is inderdaad slecht uitwisselbaar maar marketing technisch doen ze het super! een dikke 10 voor line6 voor het geld uit de zak kloppen!!! Dat kan ik erg waarderen... en daarnaast leveren ze nog kwaliteid ook!

Ibanez RuleZ
29 augustus 2007, 23:32
Ach. Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk! Midi is best wel achterhaald. vaak is het moeilijk om en CC's en PC' goed te krijgen en bij de Line6 pedalen heb je eigenlijk altijd wel 4 PC's en kan je daanaast nog CC's regelen... Ik moet zeggen dat het echte gitaristen gear is en ondanks dak ik mooer spul heb gehad heb ik nog nooit zulk gebruiks (podium) vriendelijk spul gezien als line6. Het is inderdaad slecht uitwisselbaar maar marketing technisch doen ze het super! een dikke 10 voor line6 voor het geld uit de zak kloppen!!! Dat kan ik erg waarderen... en daarnaast leveren ze nog kwaliteid ook!


mwa... bij jou is dat niet zo'n grote moeilijkheid ;)

Harrald

boss
29 augustus 2007, 23:34
Ach. Ik vind het niet zo'n probleem eigenlijk! Midi is best wel achterhaald. vaak is het moeilijk om en CC's en PC' goed te krijgen en bij de Line6 pedalen heb je eigenlijk altijd wel 4 PC's en kan je daanaast nog CC's regelen... Ik moet zeggen dat het echte gitaristen gear is en ondanks dak ik mooer spul heb gehad heb ik nog nooit zulk gebruiks (podium) vriendelijk spul gezien als line6. Het is inderdaad slecht uitwisselbaar maar marketing technisch doen ze het super! een dikke 10 voor line6 voor het geld uit de zak kloppen!!! Dat kan ik erg waarderen... en daarnaast leveren ze nog kwaliteid ook!Ja gedeeltelijk mee eens Nocki.
Was het niet dat er wel een "soort van" fx-loop op zit (pre-amp out / power-amp in). Daar kan je dus mooi je intellifex, G-Major, MPX, etc... inhangen.
Maar door het ontbreken van een midi aansluiting is het gezamelijk schakelen van de amp en de fx unit dus niet mogelijk.
En dat is toch best wel jammer.

Dude
29 augustus 2007, 23:49
godskolere ik vind die head versie er nog onwijs cool uitzien ook....





gas......



verdomme :dontgeti:

Nocki
29 augustus 2007, 23:50
Dat klopt. heb je helemaal gelijk in. maar ik denk niet dat dit soort amps ontwikkeld zijn om high end rackgear aan te hangen. Line6 amps zijn total oplossingen. wil je een bogner (of mesa of vht of engl of diezel) met een rack en alle mogelijken koop je dat en ben je allang voor bij de line6 fase.
Line6 koop je met een doel. Je kan het slecht vergelijken. Ik kan Line6 producten ook alleen waarderen naast dingen die ik heb. Ik zou mn standaard setup nooit kunnen vervangen erdoor mar aan de andere kant kan mn standaard setup ook de line6 niet vervangen. Je moet het zien zoals het is. een totaal product. Wil je meer? dan moet je in je buidel tasten...























Lieve kangaroo van me :)

vettavillenl
30 augustus 2007, 09:08
Als ik de details bekijk van de achterkant mis ik toch zeker 1 ding, namelijk..... een MIDI aansluiting!
Jammer dat Line6 hier toch weer de voorkeur geeft aan hun eigen utp verhaaltje....
Waarmee je dus ook gelijk weer vastzit aan de Line6 pedalen.
Gemiste kans volgens mij :(

Geen enkele Spider heeft MIDI, dus op dat punt geen verandering tov voorheen.

guhlenn
30 augustus 2007, 10:32
Je kunt een modeler op de power amp in aansluiten

Preamp Out – This is a pre-tube amp output than can be used for all sorts of things. For one, you can drive a second amp from the Spider Valve modeling pre, or you can use it as an “effects send” to feed outboard effects. You can then use the Power Amp In as a “series effects return”.

Power Amp In – This is a direct connection to the all-tube power amp,

including the 12AX7 preamp tubes, matched 6L6 power amp tubes,

Master, and Presence controls. Perfect for pairing your Bogner designed all tube power amp section with a front end modeler such as the POD® xt Live.

zie line6.com

Dat betekend dat de pre buisjes dus gewoon buffer en phase inverter zijn en heelmaal geen preamp buisjes? maw; dus toch gewoon een POD met een poweramp?

pol2711
30 augustus 2007, 12:55
Mis ik nu ook de Variax aanslutiing of kijk ik niet goed?

Dude
30 augustus 2007, 12:57
http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8932&osCsid=443bf4df55570a57c468994491babf3b



dat is toch een hele andere versie dan op de line 6 site te zien is ???


verklaring iemand ?

Weckl
30 augustus 2007, 13:14
Is volgens mij gephotoshopt, er staat ook Spider Valve 212 op in plaats van HD-100.
De echte versie ziet er véél beter uit!

Nitefly7
30 augustus 2007, 13:42
Line6 Spider Valve 112 (http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8930) 699,00 EUR
Line6 Spider Valve 212 (http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8931) 829,00 EUR
Line6 Spider Valve HD100 (http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8932) 799,00 EUR

http://www.audio-electric-shop.de/

ZESfrickingNegenEnNegentig...

wowie... nu moet ik gaan twijfelen tussen deze amp en 'n JSX Mini Colossal..
ik kan 't Joe niet aandoen nix meer te hebben wat me met hem verbindt...

Debaser
30 augustus 2007, 13:47
Is volgens mij gephotoshopt, er staat ook Spider Valve 212 op in plaats van HD-100.
De echte versie ziet er véél beter uit!

idd...

hahaha ... maar wel leuk dat ze iig een fototje posten :)

Daemon
30 augustus 2007, 15:01
Eens even van de week bij de muziekhandel langsgaan om te vragen wanneer ie binnenkomt. Ik wil hem toch best wel graag eens uitproberen :p

a darker shade of grey
30 augustus 2007, 15:51
Damn dat ziet er inderdaad veelbelovend uit! Ik ben er echt heel benieuwd naar. Alleen die ingebouwde effecten zijn altijd bagger. Maar modeling met buizen....ik ben benieuwd hoor...

vettavillenl
30 augustus 2007, 16:33
Mis ik nu ook de Variax aanslutiing of kijk ik niet goed?

Spider hebben noiit een Variax aansluiting gehad, en de nieuwe Spider Valve ook niet, dus missen...

Ibanez RuleZ
30 augustus 2007, 16:34
Dat betekend dat de pre buisjes dus gewoon buffer en phase inverter zijn en heelmaal geen preamp buisjes? maw; dus toch gewoon een POD met een poweramp?


dat is waar ik in eerste instantie ook aan zat te denken...

H.

vettavillenl
30 augustus 2007, 16:44
http://www.audio-electric-shop.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=8932&osCsid=443bf4df55570a57c468994491babf3b



dat is toch een hele andere versie dan op de line 6 site te zien is ???


verklaring iemand ?

Da's een mooie (hihi), lijkt me een photoshop gevalletje...

vettavillenl
30 augustus 2007, 16:47
Eens even van de week bij de muziekhandel langsgaan om te vragen wanneer ie binnenkomt. Ik wil hem toch best wel graag eens uitproberen :p


Verwacht medio october...

Dude
30 augustus 2007, 17:16
damn...


sparen dan maar weer, en ik was er net van verlost.

boss
30 augustus 2007, 17:45
Geen enkele Spider heeft MIDI, dus op dat punt geen verandering tov voorheen.

Spider hebben noiit een Variax aansluiting gehad, en de nieuwe Spider Valve ook niet, dus missen...
vettaville, met alle respect maar..... Dit was toch het nieuwe begin??
Waarom maak je dan steeds het vergelijk met de oude Spider amps??
In de Spider zaten ook geen buizen volgens mij, of wel soms?
Dus blijf ik erbij dat men hier een kans gemist heeft.
Aan de andere kant, wie zegt niet dat er over enige tijd een andere amp komt die dit soort dingen wel heeft.
Line6 kennende zal dit moddeling/buizen varkentje weer behoorlijk worden uitgemolken.
En dat is niet negatief bedoeld t.o.v. Line6 hoor, gewoon slimme marketing. ;)

vettavillenl
30 augustus 2007, 19:20
vettaville, met alle respect maar..... Dit was toch het nieuwe begin??
Waarom maak je dan steeds het vergelijk met de oude Spider amps??
In de Spider zaten ook geen buizen volgens mij, of wel soms?

Dus blijf ik erbij dat men hier een kans gemist heeft.
En dat is niet negatief bedoeld t.o.v. Line6 hoor, gewoon slimme marketing. ;)

daar heb je een punt

BartT5R
31 augustus 2007, 09:18
Waarschijnlijk volgend jaar een Flextone Valve, en het jaar daarna Vetta Valve.
Maar als de Vetta Valve er aan komt gaat mijn Vetta weg denk ik, Vetta met lampen, om vingers en duimen bij af te likken.

Orpheo
31 augustus 2007, 10:12
Dat betekend dat de pre buisjes dus gewoon buffer en phase inverter zijn en heelmaal geen preamp buisjes? maw; dus toch gewoon een POD met een poweramp?

idd. kan je beter een POD kopen, en een leuke eindtrap rackmount....

guhlenn
3 september 2007, 13:10
tsja, ik voel me hard genegeerd door de line6 promotie machine, maar bedankt voor je steunbetuiging orpheo ;)

vettavillenl
3 september 2007, 22:45
tsja, ik voel me hard genegeerd door de line6 promotie machine, maar bedankt voor je steunbetuiging orpheo ;)

LOL, Are you talkin' to me?

guhlenn
4 september 2007, 13:01
Cuz i don't see nobody else with a 'official line6 pimp' tattoo around here :D

gothax
26 september 2007, 20:08
699 euro bij feedback voor de 1x12 versie. al zou ik nog steeds niet weten waarom je in godsnaam een spider preamp zou willen..

erikvdh
5 oktober 2007, 19:57
Ik heb het nieuws (misschien wat laat) vernomen in Gitarist.
Ikzelf heb diverse line6 producten gehad, en de Flextone IIIXL heb ik nog steeds, en daar komt binnenkort een PocketPOD bij. En ben er zeer tevreden mee.

Echter heb ik een beetje het idee, dat line6 hiermee toegeeft dat moddeling nooit buizen kan vervangen, en dat ze daarmee dus ook moeten toegeven dat hun producten lang niet doen waar ze zo hard mee schreeuwen.
Oa in de handleidingen, als je dit hebt gehoord nooit geen buizen meer ect.

Ik weet wel, dat is een beetje verkoopgeneuzel maar toch vindt ik het raar dat de pioniers die zweren bij moddeling nu toch ineens een hybride versterker gaan maken met buizen erin icm met moddeling.

Een beetje "verraad" van hun eigen product als je het mij vraagt.

rjong999
5 oktober 2007, 20:57
Als het een geloofskwestie was zou loyaliteit ook een rol spelen. Gelukkig is het dat niet: mij lijkt een GT8 met wat TriAxis een fijn apparaat, en dat is ongeveer geloof ik ook wat Line6 hier aanbiedt. Maar dan met Line6 kwaliteit natuurlijk ;-(

vettavillenl
11 oktober 2007, 17:09
Ik heb wat foto's gemaakt van de Spider Valve 112..

http://www.vettaville.nl/vvspider-valve.html#677

erwin_ve
11 oktober 2007, 17:36
Ik wil een line 6 waar geen buis aan te pas komt, die ongever 100 gram weegt, in m'n broekzak past en waardoor ik mijn buizenamps met een vies gezicht het raam uitkieper omdat ze minder goed klinken.


Heb al aardig wat posts doorgelezen; maar deze vat het helemaal samen voor me.:)

Nocki
11 oktober 2007, 17:56
@ erwin
En daarom mag je voortaan alleen nog posten in topics die daarover gaan.

@vettaville
heb je m zelf thuis staan of heb je deze foto's van iemand anders? Hij ziet er wel leuk uit! zou best wel leuk kunnen zijn voor me.

erwin_ve
11 oktober 2007, 18:06
@ erwin
En daarom mag je voortaan alleen nog posten in topics die daarover gaan.

Be my guest, ik ben erg benieuwd hoe de combi line6/bogner klinkt...

gothax
11 oktober 2007, 18:28
Hij staat hier al een tijdje bij de lokale gitaarboer.. zijn er al enkele van verkocht en zelfs een puristje heeft 'm meegenomen. De preamp schijnt dus totaal niet op de spider te lijken, maar neigt meer richting flextone/vetta (qua kwaliteit sounds) dus de naam 'Spider' is nogal misleidend.. (ik denk dan automatisch aan die instap modelling combootjes die nergens naar klinken)

heb wel al de H&K Statesman getest, ook erg fijn dingetje en gaat hárd voor een 20watt 1x12 combootje! (ook erg volle sound!)

Daemon
11 oktober 2007, 18:31
Ik ga hem zelf zaterdagmiddag bij de muziekhandel hier eens goed uitproberen (alleen uit nieuwschierigheid). Ik post m'n bevindingen wel :)

vettavillenl
11 oktober 2007, 19:06
@ erwin
En daarom mag je voortaan alleen nog posten in topics die daarover gaan.

@vettaville
heb je m zelf thuis staan of heb je deze foto's van iemand anders? Hij ziet er wel leuk uit! zou best wel leuk kunnen zijn voor me.

Bij mij thuis en gaat zo dadelijk lekker mee om te repeteren.... Yeahh

Daemon
11 oktober 2007, 20:55
Ik neem aan dat je er tevreden over bent, anders had je 'm niet gekocht. Maar je kun je iets van een mini review over die amp geven?

stevie_vp
11 oktober 2007, 23:59
22 paginas verder wil ik wel eens weten hoe onze grootste droom het doet!?
Kom maar op met die reviews :)


PS: Hebben ze ook van die smileys die aan t kotsen zijn?



(onder de gordel)

Spitfire
12 oktober 2007, 18:38
Inderdaad, kom maar op met die reviews!

En zou een Spider Valve een beetje te combineren zijn met wat extra pedaaltjes (wah en fuzz ofzo)?

vettavillenl
12 oktober 2007, 23:57
Ik zal proberen morgen een verslag online te zetten..

vettavillenl
13 oktober 2007, 12:42
Zoals beloofd. 2 x mijn Spider Valve 112 meegenomen voor verdere kennismaking. Mijn impressies, 5 pagina's en foto's vanaf de link voor de geinteresseerden..
http://www.vettaville.nl/vvspider-valve-impressions1.html

Jimwoud
13 oktober 2007, 12:56
Zoals beloofd. 2 x mijn Spider Valve 112 meegenomen voor verdere kennismaking. Mijn impressies, 5 pagina's en foto's vanaf de link voor de geinteresseerden..
http://www.vettaville.nl/vvspider-valve-impressions1.html
Jammer dat je niet per model een beschrijving hebt, ben wel benieuwd naar de Metal en Insane modellen.

Maar over het algemeen, is hij beter dan een Flextone en PodXT over en goede poweramp, etc?

Azrael
13 oktober 2007, 13:03
Jammer dat je niet per model een beschrijving hebt, ben wel benieuwd naar de Metal en Insane modellen.

Maar over het algemeen, is hij beter dan een Flextone en PodXT over en goede poweramp, etc?

Kom op jongens........je gaat toch niet aan zo'n iemand zijn oprechte mening vragen of zie ik dat nu verkeerd? Dat is net zoiets als aan een verkoper vragen of zijn producten goed zijn........"Jazeker meneer! En de nieuwe 2008 versie is nog beter en voor het geld hoeft u het niet te laten".

Daemon
13 oktober 2007, 13:15
Ik ga over 15 min weg naar de muziekhandel er eens 1 aan de tand voelen. Ik zal kijken of 't me lukt om van ieder kanaal een beetje een beschrijving te kunnen maken. Foto's ga ik niet maken daar in de muziekhandel want 1) geen idee of dat mag en 2) er staan al foto's op verschillende sites.
Maar goed, waarschijnlijk kan ik eind van de middag/begin van de avond m'n bevindingen wel posten.

Ps. Ik wil zelf 't liefst de head + cabinet versie proberen, en anders de 2x12 combo.

pol
13 oktober 2007, 16:51
ik heb hem gestest, het is beter als vroeger, qua punch en dynamiek, maar het schiet nog behoorlijk te kort tegen een goeie lampencombo. Vooral in de distortion viel dit duidelijk te merken, dat typische digitale line6 geluid zit er nog altijd in.

clean was wel ok.

Daemon
13 oktober 2007, 17:20
Allright, 't was de 2x12 geworden die ik eens aan de tant kon voelen. De gebruikte gitaar hiervoor was een gibson les paul studio. Ik heb GEEN presets gebruikt, alleen maar zelf geluiden ingesteld.

Ik heb alle kanalen op de amp uitgeprobeerd. Sommige iets korter als de anderen ('t blues & twang kanaal heb ik heel snel doorheen gespeelt). Zoals jullie waarschijnlijk weten heeft ieder kanaal 2 sound mogelijkheden. Wat me gelijk bij alle standen opviel, was dat de 1e stand van ieder kanaal (met gele kleur aangegeven) heel vlak/plat klonk. Die miste veel warmte, sustain, feeling & klonk nog steeds digitaal. Deze standen heb ik dus ook vrij kort uitgeprobeerd alvorens door te gaan naar de 2e stand op ieder kanaal (aangegeven met de blauwe kleur, zie pics op line6 site). De crunch & metal kanalen klonken ook vrij ongedefineerd en modderig. Meer als op de andere kanalen.

De 2e stand klonk alvast een heel stuk beter als de 1e op ieder kanaal. Het geluid werd wel "voller", niet zo plat als de 1e (gele) stand op de amp.... Nog steeds miste ik echter de sustain, dynamiek, feeling en de warmte van een echte buizenspeaker. Dynamiek was om precies te zijn vrijwel helemaal geen sprake van op welk kanaal ik ook aan het spelen was. Erg jammer. Ook klonk 't crunch kanaal wederom een beetje ongedefineerd en modderig. Er moet wel gezegd worden: in deze standen (de 2e stand v. ieder kanaal) hoor je nog maar de helft (of minder) van het digitale dat bv de vetta 1&2's, pod's etc hebben(if you get what I mean). Dus dat is wel weer een plus punt.

Een ander slecht punt van deze amp vond ik de ingebouwde effecten. Zeker wat betreft de chorus/flanger. Zodra je die ook maar een milimeter open zet werd m'n geluid verschrikkelijk digitaal. Bij deze effecten was dat 't meest merkbaar, bij de phaser & tremelo iets minder. De delays: ook deze klinken digitaal en ik heb ze nadat ik ze even kort op ieder kanaal had uitgeprobeerd ook weer zo snel mogelijk uitgezet. Oftewel: als je interesse hebt in de spider valve: zorg dat je voor de effecten iets anders gebruikt als dat er standaard zit ingebouwd. Nog iets dat ik heel erg mis op de amp: een noisegate. Zodra je met de metal & insane kanalen aan de gang gaat is dat een zware must (I asume this needs no explanation).

Ok, ik heb hier een aantal niet al te positieve dingen instaan. Wat waren dan pluspunten? Als je kijkt naar de andere producten van line 6, zijn ze er goed in geslaagd om het "digitale" deel van het geluid er een heel stuk terug te brengen. Zeker in de 2e stand op alle kanalen. Echter is het ze nog steeds niet gelukt om echt het karakter van een buizen amp na te maken. No feel, dynamiek & sustain.
Ook een pluspunt is dat doordat het digitale deel van het geluid er zo'n stuk is teruggebracht, en er vintage 30's inzitten, de spider valve wel 1 voordeel heeft ten opzichte van de andere line 6 producten: Hij zal niet in een mix verzuipen zoals hun andere producten doen. Om precies te zijn denk ik dat deze best goed door de mix heen zal komen. Ik heb bv verschillende keren Vetta 2's life gehoord bij bands, en die kwamen vrijwel altijd slecht de mix door. Ik denk dat je met de spider valve (indien er geen kneus het geluid aan 't doen is) goed in de mix kunt belanden. Ook voor repetities zullen ze prima werken: dat ding gaat namelijk errggg hard. Ook heeft de amp, zoals in vorige post gezegd, een stek verbeterde punch.
En natuurlijk: prijs/kwaliteit. Let's face it, voor wat het kost en wat het moet doen maakt line 6 leuk spul. Dit is zonder meer het beste product dat ik van ze heb gehoord/geprobeerd. Als je een niet al te dure amp wilt met goed geluid voor de prijs: zeker een aanrader. Koop er echter wel aparte goede effecten bij die het geluid niet nog erger "digitaliseren". Heb je echter geduld & geld om voor een "echte" buizenspeaker te sparen (wat over 't algemeen een keer zo duur wordt of nog duurder): vooral doen!!

Voor verdere/specifieke vragen: just ask :)

gothax
13 oktober 2007, 19:01
een echte buizenspeaker
:D


12345678910

ateng
13 oktober 2007, 19:57
Allright, 't was de 2x12 geworden die ik eens aan de tant kon voelen. De gebruikte gitaar hiervoor was een gibson les paul studio. Ik heb GEEN presets gebruikt, alleen maar zelf geluiden ingesteld.

Ik heb alle kanalen op de amp uitgeprobeerd. Sommige iets korter als de anderen ('t blues & twang kanaal heb ik heel snel doorheen gespeelt). Zoals jullie waarschijnlijk weten heeft ieder kanaal 2 sound mogelijkheden. Wat me gelijk bij alle standen opviel, was dat de 1e stand van ieder kanaal (met gele kleur aangegeven) heel vlak/plat klonk. Die miste veel warmte, sustain, feeling & klonk nog steeds digitaal. Deze standen heb ik dus ook vrij kort uitgeprobeerd alvorens door te gaan naar de 2e stand op ieder kanaal (aangegeven met de blauwe kleur, zie pics op line6 site). De crunch & metal kanalen klonken ook vrij ongedefineerd en modderig. Meer als op de andere kanalen.

De 2e stand klonk alvast een heel stuk beter als de 1e op ieder kanaal. Het geluid werd wel "voller", niet zo plat als de 1e (gele) stand op de amp.... Nog steeds miste ik echter de sustain, dynamiek, feeling en de warmte van een echte buizenspeaker. Dynamiek was om precies te zijn vrijwel helemaal geen sprake van op welk kanaal ik ook aan het spelen was. Erg jammer. Ook klonk 't crunch kanaal wederom een beetje ongedefineerd en modderig. Er moet wel gezegd worden: in deze standen (de 2e stand v. ieder kanaal) hoor je nog maar de helft (of minder) van het digitale dat bv de vetta 1&2's, pod's etc hebben(if you get what I mean). Dus dat is wel weer een plus punt.

Een ander slecht punt van deze amp vond ik de ingebouwde effecten. Zeker wat betreft de chorus/flanger. Zodra je die ook maar een milimeter open zet werd m'n geluid verschrikkelijk digitaal. Bij deze effecten was dat 't meest merkbaar, bij de phaser & tremelo iets minder. De delays: ook deze klinken digitaal en ik heb ze nadat ik ze even kort op ieder kanaal had uitgeprobeerd ook weer zo snel mogelijk uitgezet. Oftewel: als je interesse hebt in de spider valve: zorg dat je voor de effecten iets anders gebruikt als dat er standaard zit ingebouwd. Nog iets dat ik heel erg mis op de amp: een noisegate. Zodra je met de metal & insane kanalen aan de gang gaat is dat een zware must (I asume this needs no explanation).

Ok, ik heb hier een aantal niet al te positieve dingen instaan. Wat waren dan pluspunten? Als je kijkt naar de andere producten van line 6, zijn ze er goed in geslaagd om het "digitale" deel van het geluid er een heel stuk terug te brengen. Zeker in de 2e stand op alle kanalen. Echter is het ze nog steeds niet gelukt om echt het karakter van een buizen amp na te maken. No feel, dynamiek & sustain.
Ook een pluspunt is dat doordat het digitale deel van het geluid er zo'n stuk is teruggebracht, en er vintage 30's inzitten, de spider valve wel 1 voordeel heeft ten opzichte van de andere line 6 producten: Hij zal niet in een mix verzuipen zoals hun andere producten doen. Om precies te zijn denk ik dat deze best goed door de mix heen zal komen. Ik heb bv verschillende keren Vetta 2's life gehoord bij bands, en die kwamen vrijwel altijd slecht de mix door. Ik denk dat je met de spider valve (indien er geen kneus het geluid aan 't doen is) goed in de mix kunt belanden. Ook voor repetities zullen ze prima werken: dat ding gaat namelijk errggg hard. Ook heeft de amp, zoals in vorige post gezegd, een stek verbeterde punch.
En natuurlijk: prijs/kwaliteit. Let's face it, voor wat het kost en wat het moet doen maakt line 6 leuk spul. Dit is zonder meer het beste product dat ik van ze heb gehoord/geprobeerd. Als je een niet al te dure amp wilt met goed geluid voor de prijs: zeker een aanrader. Koop er echter wel aparte goede effecten bij die het geluid niet nog erger "digitaliseren". Heb je echter geduld & geld om voor een "echte" buizenspeaker te sparen (wat over 't algemeen een keer zo duur wordt of nog duurder): vooral doen!!

Voor verdere/specifieke vragen: just ask :)

Tja ik weet niet wat ik van deze revieuw moet denken.
Ik heb Vetta 2, Flextone III en Pod's ook uitgeprobeert maar ik kreeg er geen digitaal geluid uit dus laat staan zo'n SpiderValve. En wat is in Godsnaam een BUIZENSPEAKER!!!

Spitfire
13 oktober 2007, 20:30
Ik heb geen idee wie ik nou moet geloven, vettavillenl zijn review is vooral lovend terwijl deamon's review iets compleets anders zegt.

pol
13 oktober 2007, 20:36
euhm, vettavillenl is niet bepaald objectief denk ik ;)

Spitfire
13 oktober 2007, 20:42
euhm, vettavillenl is niet bepaald objectief denk ik ;)

Nee ok, hij is line6-fan, maar daemon is overduidelijk met een nogal verkeerd beeld naar de winkel gegaan waarmee hij het wil vergelijken met (wat hij noemt) 'echte' buizenversterkers die dubbel zoveel kosten.

the sure thing
13 oktober 2007, 20:45
Doe mijn zo'n buizenspeaker!!!!! Ik heb er veel geld voor over.

ateng
13 oktober 2007, 21:37
http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?t=38249

pol
13 oktober 2007, 21:43
en waarom post je die link ? staat niks boeiends in.

ateng
13 oktober 2007, 21:47
en waarom post je die link ? staat niks boeiends in.
Dat een ander weer anders zo'n test ervaart. Hij vindt het dus wel een geweldige versterker en heeft het niet eens over digitaalsound gehad.

Daemon
14 oktober 2007, 01:49
Tja ik weet niet wat ik van deze revieuw moet denken.
Ik heb Vetta 2, Flextone III en Pod's ook uitgeprobeert maar ik kreeg er geen digitaal geluid uit dus laat staan zo'n SpiderValve. En wat is in Godsnaam een BUIZENSPEAKER!!!

Je kreeg er geen digitaal geluid uit? Je bedoelt dat je niet hoorde dat je niet hoorde dat het digitaal is? Dan ben je waarschijnlijk 1 van de enigen.
Ok, buizenspeaker is foute woordkeuze... Ik bedoelde: kijk naar een mesa boogie, engl, hughes & kettner, koch, dan weet je wat ik bedoelde met een "buizenspeaker" ;)


en heeft het niet eens over digitaalsound gehad.
Je merkt er ook niet veel/vrijwel niks van, maar het is er nog steeds wel. Daar was iedere werknemer binnen de muziekhandel het er ook helemaal over eens. Terwijl ze zelf een officiele line 6 dealer zijn en graag die dingen over de toonbank zien gaan.


Nee ok, hij is line6-fan, maar daemon is overduidelijk met een nogal verkeerd beeld naar de winkel gegaan waarmee hij het wil vergelijken met (wat hij noemt) 'echte' buizenversterkers die dubbel zoveel kosten.

Verkeerd beeld? Depends on how you see it. Ik speel zelf altijd over een buizenspeaker en dat is dus automatisch het vergelijkingsmateriaal ( I know it's a bit unfair om ze te vergelijken met een buizenamp+cab waar je omgerekend in nieuw prijs 4-5 van de 2x12 combo's voor haalt, mijn excuses :roll: ). Line 6 zegt zelf op hun website: "fusing the the versality of modeling with the performance and FEEL of a world class tube amp", dus ik was inderdaad benieuwd naar of die feel er ook echt was. Zoals ik aan 't einde van m'n review al zei: verder is 't voor de prijs/kwaliteit verhouding een zeer goede amp.


Zullen we allemaal maar de conclusie trekken dat iedereen hier hem zelf een keer moet gaan uitproberen? ;) Hij wordt ook gedemonstreerd op de gitaarnet meeting geloof ik.

crapton
14 oktober 2007, 08:00
Ok, buizenspeaker is foute woordkeuze... Ik bedoelde: kijk naar een mesa boogie, engl, hughes & kettner, koch, dan weet je wat ik bedoelde met een "buizenspeaker" ;)

Hebben die Line6 Spidervalve's dan niet een Celestion V30? Dat zijn de meest toegepaste 'buizenspeakers' zover ik weet - ik denk dat je dat bedoelt. Was denk ik ook de opzet van Line6 om met Bogner samen te werken.


Zullen we allemaal maar de conclusie trekken dat iedereen hier hem zelf een keer moet gaan uitproberen? ;) Hij wordt ook gedemonstreerd op de gitaarnet meeting geloof ik.

Dat is een heel goede suggestie en dat geldt voor alle spullekes waarover we hier lullen, niet alleen van Line6. Net als: de een vind een een Volkswagen mooi, de ander wil er voor geen goud in gezien worden (ik dus).

Spitfire
14 oktober 2007, 10:52
Nog even @ daemon, wat nou als je hem vergelijkt met buizenversterkers in die prijsklasse? Valveking, Laney VC, Engl Thunder, dat soort versterkers.

Daemon
14 oktober 2007, 11:05
Dan is het zonder meer prima spul. En door alle verschillende kanalen is hij ook veelzijdiger als het rijtje dat je net opnoemde. Ik zou alleen wel standje 2 op ieder kanaal (de blauwe stand) aanraden.
Ik vond zelf persoonlijk de amp het meest geschikt voor metal, en als het daarop aankomt doet hij echt niet onder voor bv de genoemde engel thunder. De meer bluesy/crunchy sounds op de amp misten warmte/karakter, maar shredden kun je er werkelijk uitstekend mee!!! Toen ik er stukjes van paul gilbert/mozart/paganini over aan 't doen was klonk dat prima. (don't forget to bring your noisegate though). Ik had hiervoor insane kanaal 2, gain op half, en dat was al meerrrr dan genoeg gain.
Dit was overigens op de amp m'n favoriete kanaal samen met clean kanaal 2. Die 2 kanalen klonken naar mijn mening het beste en zijn zeker de moeite waard om uit te proberen.

ateng
14 oktober 2007, 13:43
Je kreeg er geen digitaal geluid uit? Je bedoelt dat je niet hoorde dat je niet hoorde dat het digitaal is? Dan ben je waarschijnlijk 1 van de enigen.
Ok, buizenspeaker is foute woordkeuze... Ik bedoelde: kijk naar een mesa boogie, engl, hughes & kettner, koch, dan weet je wat ik bedoelde met een "buizenspeaker" ;)


Je merkt er ook niet veel/vrijwel niks van, maar het is er nog steeds wel. Daar was iedere werknemer binnen de muziekhandel het er ook helemaal over eens. Terwijl ze zelf een officiele line 6 dealer zijn en graag die dingen over de toonbank zien gaan.



Verkeerd beeld? Depends on how you see it. Ik speel zelf altijd over een buizenspeaker en dat is dus automatisch het vergelijkingsmateriaal ( I know it's a bit unfair om ze te vergelijken met een buizenamp+cab waar je omgerekend in nieuw prijs 4-5 van de 2x12 combo's voor haalt, mijn excuses :roll: ). Line 6 zegt zelf op hun website: "fusing the the versality of modeling with the performance and FEEL of a world class tube amp", dus ik was inderdaad benieuwd naar of die feel er ook echt was. Zoals ik aan 't einde van m'n review al zei: verder is 't voor de prijs/kwaliteit verhouding een zeer goede amp.


Zullen we allemaal maar de conclusie trekken dat iedereen hier hem zelf een keer moet gaan uitproberen? ;) Hij wordt ook gedemonstreerd op de gitaarnet meeting geloof ik.

Ik denk het niet dat ik 1 van de enigen bent en je moest eens weten wie in de studio zo'n POD gebruikt.
Ik hoorde m niet omdat ik m niet zo af/instel en ik denk dat daar het probleem zit bij de meeste gitaristen die denken dat het een kutversterker is als ze er niet mee om kunnen gaan. En dat is niet alleen voor moddelingamps maar geld ook voor buizenversterker.

En nee... ik weet nog steeds niet wat je bedoelt met "buizenspeaker". Misschien dat iemand anders mij dat kan uitleggen?

Daemon
14 oktober 2007, 13:53
Ik heb zelf een pod thuis voor opnames etc en weet dat ding prima af te stellen, maar ik hoor echt wel dat het een pod is. Ik heb professionele opnames gehoord waar een vetta 2 is gebruikt, het is veel moeilijker te horen, maar je hoort nog steeds wel dat het een line 6 is. Anyway, meningen verschillen, laten we ons daar maar bij neerleggen.
Ps. ik bedoelde tubeamp ipv buizenspeaker, nu tevreden?

the sure thing
14 oktober 2007, 13:58
Ik denk dat met een buizenspeaker binnen deze context wordt bedoeld: een buizencombo met daarin een speaker...

In de studio wordt VEEL met line6 meuk gewerkt. Maar die wordt rechtsreeks de tafel ingeprikt (zonder tussenkomst van een speaker en microfoon) waarna er nog een hoop bewerkingen (mixen, masteren) volgen. Dat is dus geen vergelijk met een LIVE-geluid op een podium.

Ik ken geen studio die een line6 amp gaat miken om vervolgens DAT signaal op te nemen en als gitaargeluid gaat bewerken. Dat zegt ook wat....

ateng
14 oktober 2007, 15:38
Ps. ik bedoelde tubeamp ipv buizenspeaker, nu tevreden?

Ik meende het echt serieus dat ik niet snapte wat je bedoelde en misschien voor anderen maar het is nu duidelijk wat je ermee bedoelt.



Ik denk dat met een buizenspeaker binnen deze context wordt bedoeld: een buizencombo met daarin een speaker...

In de studio wordt VEEL met line6 meuk gewerkt. Maar die wordt rechtsreeks de tafel ingeprikt (zonder tussenkomst van een speaker en microfoon) waarna er nog een hoop bewerkingen (mixen, masteren) volgen. Dat is dus geen vergelijk met een LIVE-geluid op een podium.

Ik ken geen studio die een line6 amp gaat miken om vervolgens DAT signaal op te nemen en als gitaargeluid gaat bewerken. Dat zegt ook wat....
Dat klopt ook wel en zo heb ik dat in het verleden ook gedaan op de bühne, mijn Line6 rechtstreeks in de tafel en mijn sound via de monitor (en een tijdje in-ear). Maar ik denk dat je met Spider Valve een beter sound op de bühne hebt omdat je een buizen eindtrap hebt dat zorgt voor een natuurlijke compressie en punch wat je normaal mist bij een moddeling amp.
Maar ik zou het eerst moeten gaan testen om daar over te kunnen oordelen en smaak is natuurlijk persoonlijk maar feeling en karakter is iets wat ie heeft of niet en daar veranderd smaak niet aan.

Daemon
14 oktober 2007, 16:12
Ik meende het echt serieus dat ik niet snapte wat je bedoelde en misschien voor anderen maar het is nu duidelijk wat je ermee bedoelt.

My mistake ;)



Maar ik denk dat je met Spider Valve een beter sound op de bühne hebt omdat je een buizen eindtrap hebt dat zorgt voor een natuurlijke compressie en PUNCH wat je normaal mist bij een moddeling amp.

Ik moet zeggen dat inderdaad zeker die punch goed aanwezig was. En aangezien je al een pod hebt zou ik dit ding toch ook eens uitproberen!

vettavillenl
15 oktober 2007, 08:26
Nog iets dat ik heel erg mis op de amp: een noisegate. Zodra je met de metal & insane kanalen aan de gang gaat is dat een zware must (I asume this needs no explanation).



Ter info
Noise gate is aanwezig opde amp zelf, houdt de tapknop ingedrukt en draai de reverb dan boven 12 uur, de led van cahnnel d gaat dan branden om aan te geven dat noise gate geactiveerd is.

Daemon
15 oktober 2007, 10:22
Kijk, dat soort dingen moeten ze eigenlijk bij de muziekhandel ook weten en vertellen, thanks ;)

vettavillenl
16 oktober 2007, 10:03
Hier een clip van Ed DeGenaro, hij een een MP3 impressie gemaakt van de verschillende modellen in Spider Valve.

http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#682