PDA

View Full Version : The beginning is near! Line 6 lampenamp i.s.m Bogner



Pagina's : 1 [2]

Kaïn
16 oktober 2007, 10:44
Die sampletjes klinken niet fout. Maar er zit wel erg veel galm overheen. Maar ik blijf erg benieuwd!

vettavillenl
16 oktober 2007, 16:51
Die sampletjes klinken niet fout. Maar er zit wel erg veel galm overheen. Maar ik blijf erg benieuwd!

Galm is het enige dat is toegevoegd bij de recording zoals vermeld.

Azrael
16 oktober 2007, 17:01
Galm is het enige dat is toegevoegd bij de recording zoals vermeld.

Het enige.............je hoort meer galm dan opname. En achter die galm weerklinkt voor mij gewoon een POD XT. Lijkt me niks anders dan een betere spider die spider valve want de spiders........die klonken pas slecht :seriousf:
Deze klinkt al meer Vetta. De Vetta heeft overgens echt een erg goed clean.

Daemon
16 oktober 2007, 18:35
Ik vond de distortion van de spider valve over 't algemeen wel weer beter dan de vetta 2 tbh (insane kanaal 2 dan that is). Maarja, smaken verschillen he ;)

vettavillenl
17 oktober 2007, 09:18
Het enige.............je hoort meer galm dan opname. En achter die galm weerklinkt voor mij gewoon een POD XT. Lijkt me niks anders dan een betere spider die spider valve want de spiders........die klonken pas slecht :seriousf:
Deze klinkt al meer Vetta. De Vetta heeft overgens echt een erg goed clean.


Hier dezelfde clip zonder de galm
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#683

stevie_vp
18 oktober 2007, 00:23
Sorry k vind het helemaal niks...
kan er niet meer van maken. :hippie:

jorrit
19 oktober 2007, 19:32
hoop snel gepruts.. en uit de opnames kan ik nou niet echt opmaken dat het buizen is.. sorry.. hoop toch echt dat ie beter klinkt want de combi buizen en fx in 1 amp zou heel tof kunnen zijn...

LCH
19 oktober 2007, 19:45
Het klinkt nog steeds zo steriel, doods en karakterloos als een normale Spider. Kan overigens ook liggen aan de gitaar en de muziek die DeGenaro speelt.

De Valve Spider verdient echter wel een onafhankelijke en objectieve tweede kans ;)

Daemon
20 oktober 2007, 03:49
Oftewel: ga gewoon naar de gitaarnet meeting, dan kun je hem daar horen. Ik geloof dat er een demonstratie was.

vettavillenl
20 oktober 2007, 11:41
Er zijn nieuwe videos online gezet door Line 6 inclusief de Spider Valve Head
http://www.vettaville.nl/vvlatestnewsnl.htm#685

Luke-wannabe
20 oktober 2007, 11:45
Kweenie, maar die filmpjes klinken echt zeer lekker!

JorikDekkers
20 oktober 2007, 13:16
dat komt gewoon omdat die vent goed kan spelen (als dat je stijl is)

De toon vind ik vrij matig, ik hoor niks wat bijv. een vox niet zou kunnen
en die is al jaren te koop...

crapton
20 oktober 2007, 13:39
Die video's klinken een stuk beter dan die snelle lick's (nogal kartonnen dozig). Meer afwisseling, beter opgenomen.

Ik zou wel eens een video willen zien met de Spider Valve, Vetta II, POD X3Live via stereo Tech21, en bv de Marshall JVM410H. Verschillende stukken, met en zonder rockband, zelfde gitarist, zelfde muziek, volume, ruimte, belichting enz.

Er zal zeker verschil zijn in klank, maar wat is nou beter of slechter? Smaken verschillen...

the sure thing
21 oktober 2007, 09:33
Waarom zijn er niet gewoon wat mensen die die test uitvoeren en ff posten? Het valt mij op dat iedereen hier veel loopt te lullen, maar weinigen hebben 'm nog aan de tand gevoeld.... Of is ie nog niet verkrijgbaar in NL? :???:




:punk:

Baker
21 oktober 2007, 09:41
haha, heel herkenbaar.
De marshall JVM was ook al afgeschreven voordat ie in de winkels stond.
Een 4 kanaals amp die waarvan 1 kanaal ook nog eens klinkt als een jcm 800,
met midi, 4x digi reverb en de hele toestand, voor 1350 Euro?? dat kán nooit wat zijn......

Wel dus, en nu geven veel mensen schoorvoetend toe dat ie eigelijk wel heel ok is.

Maar on topic, verder terug in dit draadje zijn er toch wel een aantal mensen die hem getest hebben? iig vettaville....

Ik heb hem nog niet zien staan bij Big1 zwolle. Zodra ik hem tegenkom voel ik hem ook even aan de tand.

a darker shade of grey
21 oktober 2007, 10:39
Ik heb die clipjes op de line6 site ook ff bekeken, en holy shit! Wat iedereen ook zegt over tegenvallende buizensounds en te digitale effecten....dat ding heeft mijn toon!!! Ik weet het zeker. Ik ga er zeker es eentje testen, past ook weer mooi binnen mijn studentenbudgetje...

the sure thing
21 oktober 2007, 11:38
... deze versterker staat echt bij mij op nummer één.....

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=83979


:blast: :rockon:

cosmos
21 oktober 2007, 13:36
... deze versterker staat echt bij mij op nummer één.....

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=83979


:blast: :rockon:

Oef, als ik het geld had liggen...!

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 13:53
dat komt gewoon omdat die vent goed kan spelen (als dat je stijl is)

De toon vind ik vrij matig, ik hoor niks wat bijv. een vox niet zou kunnen
en die is al jaren te koop...
Ja maar, die amp klinkt op die filmpjes gewoon goed. Dat ligt niet aan die gitarist, het zal allicht mee helpen.

Pepe
21 oktober 2007, 13:59
die vids, daar hoor ik inderdaad wel bogner in terug.. dat steile warme kiezelstenen soundje... alleen klinkt dit wat dunnetjes in het hoog met een singlecoil gitaar. Maar geen geluiden voor mij voorlopig, nog teveel moderne magnetron as oppossed to mamma's stoofpotten geluid ala deluxe reverb, AC-15 of een 18 watt Marshall. Kwestie van tijd lijkt me?

the sure thing
21 oktober 2007, 22:49
... ik schat in : nog een jaar of 10. Dan is iedereen over......

Luke-wannabe
21 oktober 2007, 23:07
Ik betwijfel het eerlijk gezegd!

pol
22 oktober 2007, 09:53
Het blijft toch altijd anders aanvoelen als je speelt, ik vind dat hele modelling gedoe vooral iets voor opname, t'is handig, klein, geen onderhoud aan, maar het blijft bij benaderen.

the_arod
22 oktober 2007, 10:03
Het klinkt nog steeds zo steriel, doods en karakterloos als een normale Spider. Kan overigens ook liggen aan de gitaar en de muziek die DeGenaro speelt.

De Valve Spider verdient echter wel een onafhankelijke en objectieve tweede kans ;)
ik heb een Spider II en heel tevreden ben ik er ook niet over, dus het gaat de goede kant op met me :satisfie:
maar na het zien van de info op verschillende websites kon ik het niet laten om bij de feedback eens aan de gang te gaan. Resultaat was een bak teleurstelling, hij klonk nog even steriel en levenloos als mijn Spider II. Sterker nog, hij reageerde amper op de bass, mid en treble knop, tenzij er enorme veranderingen in werden gemaakt. Nee, ik pas..... ik vond het niet eens een vooruitgang tegenover mijn Spider II

marc_o
22 oktober 2007, 11:06
Het blijft een grappig fenomeen dat iedereen MOET horen dat je op een Engl, Bogner, Marshall, Vox, Orange, Matchless, Bad Cat, Mesa of Boogie speelt en dan roept iedereen nog om het hardst welk model en welk jaar, maar als je een Line 6 koopt voor de prijs van een flightcase van één van de bovengenoemde versterkers, mag je dat kennelijk NIET horen, dan moet ie klinken zoals de voorbeeldversterkers die op de display staan...


Alle waar naar z'n geld en Line 6 maakt spullen waar veel mensen blij van worden en ook nog eens een berg geluiden die stikhandig zijn voor studio- en livegebruik.


Voor diegenen die alsmaar roepen ALTIJD te horen dat Line 6 wordt gebruikt....ik geloof jullie niet.

Squier4ever
22 oktober 2007, 11:14
Het blijft een grappig fenomeen dat iedereen MOET horen dat je op een Engl, Bogner, Marshall, Vox, Orange, Matchless, Bad Cat, Mesa of Boogie speelt en dan roept iedereen nog om het hardst welk model en welk jaar, maar als je een Line 6 koopt voor de prijs van een flightcase van één van de bovengenoemde versterkers, mag je dat kennelijk NIET horen, dan moet ie klinken zoals de voorbeeldversterkers die op de display staan...


Alle waar naar z'n geld en Line 6 maakt spullen waar veel mensen blij van worden en ook nog eens een berg geluiden die stikhandig zijn voor studio- en livegebruik.


Voor diegenen die alsmaar roepen ALTIJD te horen dat Line 6 wordt gebruikt....ik geloof jullie niet.

+ uno, zeker de duurdere series zijn erg realistisch waardoor je (zeker bij een opname) bijna net zo goed kunt klinken als een willekeurige buizenbak. vind die filmpjes ook vet klinken, alleen die insane en metal crap had van mij niet gehoeven, notenpoeperij

nevyn292
22 oktober 2007, 11:31
die line6 versterkers zijn gewoon makkelijk.

ik heb zelf nu al 3 jaar een Spider II, en het is gewoon veel minder gezeik met pedalen. ik kan zo een reverb of een tape echo krijgen zonder dat ik daar eerst allemaal pedaaltjes voor hoef te kopen. tuurlijk, als je gaat optreden en je wilt je eigen sound hebben, dan is het niks. maar thuis als oefenversterker doet ie prima werk.

ben de spider nu wel een beetje zat moet ik zeggen, maar het is dan ook het kleinste model en denk dat ik maar eens op zoek ga naar iets beters, en ik denk dat dit iets heel erg leuks is. las ook dat je zo de eindtrap inkan. op die manier kan je er nog iets van een pre-amp van bijv. mesa-boogie of van damage control voorzetten en heb je weer een andere sound, bovenop al je andere zooi.

Izegrim
28 oktober 2007, 02:19
Ben het ook wel met Marc eens. M'n Engl staat in de oefenruimte en m'n PODxt heb ik thuis. Ik heb bakken met sounds en mogelijkheden en ik raak er niet op uitgekeken. Ik vind het ongelooflijk wat je krijgt voor je centen. Ik heb voor anderhalf duizend euro een 2 kanaals buizenbak staan en voor een fractie van het geld meer virtuele gear dan in een gemiddelde muziekwinkel.

Bovendien klinkt een Line 6 apparaat prima voor 2 toepassingen naar mijn bescheiden mening: in de studio en op het podium. Maar ja, een aantal gitaristen zijn op zoek naar een specifieke 'gainstructuur zonder een digitaal randje met genoeg druk, dynamiek etc.' waar je in de mix hetzij on stage of CD geen donder van terug hoort. Je kunt je aan van alles ergeren als je alleen speelt.

Nou ben ik geen fantastische gitarist en kan niet elke nuance van een versterker benutten, maar als het geluid van een PODxt op het podium voor 90% overtuigend is, dan neem ik de rest voor lief. Het maakt mij niet uit of ik dat ding in de loop steek en een digitale preamp gebruik t.o.v. mijn versterkers eigen preamp. Zolang ik maar voeling hou met wat ik speel en wat ik hoor.

Argh, het is weer veel te laat op zaterdagavond... Ik ga weer een biertje pakken.

rjong999
28 oktober 2007, 09:28
+1 voor de vorige post!

a darker shade of grey
28 oktober 2007, 09:58
Over steeds nieuwere modernere betere modeling gesproken, hebben jullie de nieuwe POD van Line6 ook al gezien? Klikkerdeklik (http://line6.com/podx3live/index.html?utm_source=Line6Index&utm_medium=Naviga tion&utm_campaign=PODx3Live+DropDown)
Ziet er allemaal ook monsterlijk veelbelovend uit, en klinkt ook erg goed!

fransoos
28 oktober 2007, 10:10
sorry voor de vorige posters maar volgens mij is het hart van deze nieuwe pod nog steeds dezelfde
als van alle vorige modellen: dus weer een nieuw jasje; zie de vooruitgang dan ook niet zo.
de hoeveelheid versterkermodellen ? daar gebruik je er in werkelijk toch maar een paar van !
de hoeveelheid effecten ? leuk om even mee te spelen maar anders idem dito.
gebruik ook een moddeler hoor en heb er ook veel plezier van. maar toch :sneaky:

Laga
28 oktober 2007, 10:35
Heb gister ook even gespeeld op de Line6 valve
Maar als je dan een 'echte' buizenversterker ernaast zet is het gelijk niet meer zo interresant. Want dat verschil is toch wel duidelijk.

Wat ik ook echt een minpunt vind is het verschil in volume van de presets. En ook de gewone kanalen (zonder effecten.)
Tuurlijk alles valt wel in te stellen maar dan ben je dan ook wel ff mee bezig.
En tis maar net of je dat ervoor over hebt.

Het leek me wel een interresant versterkertje..
Maar nadat ik een 'echte' buizenversterker ernaast zetten heb ik hem gelijk geschrapt van m'n lijstje.

Heb ook nog de 1x12 vergeleken met de 2x12
Hoorde wel duidelijk verschil. 1x12 Klinkt echt wat modderiger.. Weet niet precies hoe ik dat moet omschrijven.

Misschien over 10 jaar dat het dan meer in de richting komt.

crapton
28 oktober 2007, 17:34
Heb gister ook even gespeeld op de Line6 valve
Maar als je dan een 'echte' buizenversterker ernaast zet is het gelijk niet meer zo interresant. Want dat verschil is toch wel duidelijk.

Maar nadat ik een 'echte' buizenversterker ernaast zetten heb ik hem gelijk geschrapt van m'n lijstje.


Met welke 'echte' buizenversterker heb je m vergeleken dan? Wat vond jij 'dat verschil'? Heb je A-B vergeleken met een 1x12" buizen combo op zelfde volume in zelfde ruimte met zelfde gitaar?

Ik heb zelf de 1x12" versie kort getest en vond het in elk geval een mooi afgewerkte amp. Met de instellingen heb ik niet veel gedaan, ik vond m lichtelijk 'dozig' van sound, maar ja het is natuurlijk maar een 1x12" combootje. Hij ging wel verrekte hard. Heb dus door diverse presets gespeeld en vond een deel best bruikbaar. Het is maar wat je zoekt. Ik denk zelf dat je met wat studeren op de instellingen er best een goed geluid uit kan krijgen. Vergis je niet dat ding kost dacht ik 699 €, een Peavey Valveking kost 449 €, dan moet je nog effecten gaan kopen. De Spider Valve heeft trouwens een Celestion V30 speaker.

Jammer dat Line6 niet een stereo buizenversie heeft met analoge pre-amp en bypassbare X3 technologie. Te duur...

vettavillenl
28 oktober 2007, 20:30
wellicht ten overvloede, maar ik vindt de (meeste) presets op de Spider Valve helemaal niks. Als je hem test kun je het beste gewoon een ampmodel kiezen en zelf je (eigen) sound bepalen, zoals je dat op iedere versterker doet. (daar zitten ook geen presets op. zie de presets meer als de mogelijkheid om gelijk je gewenste sound op te slaan of mogelijk beginpunt van een te kiezen sound.

Zoals met elke amp (en gitaar) klinkt het anders en stel je zelf je sound samen. Een preset is door iemand gemaakt, en de kans is groot dat dat niet jouw gitaar of klannkkleur is.

Jazker geluidsverschillend tussen de presets zijn er zeker, vergeet echter niet dat hier 16 versterkers in een amp hebt. Dat kost ff meer tijd om te leren kennen..

Luke-wannabe
28 oktober 2007, 20:52
Ik heb hem ook gehoord, maar vond hem niet veel beter dan de normale Spider. Nog steeds dat irritante laag..

LCH
28 oktober 2007, 21:44
Het blijft een grappig fenomeen dat iedereen MOET horen dat je op een Engl, Bogner, Marshall, Vox, Orange, Matchless, Bad Cat, Mesa of Boogie speelt en dan roept iedereen nog om het hardst welk model en welk jaar, maar als je een Line 6 koopt voor de prijs van een flightcase van één van de bovengenoemde versterkers, mag je dat kennelijk NIET horen, dan moet ie klinken zoals de voorbeeldversterkers die op de display staan...


Alle waar naar z'n geld en Line 6 maakt spullen waar veel mensen blij van worden en ook nog eens een berg geluiden die stikhandig zijn voor studio- en livegebruik.


Voor diegenen die alsmaar roepen ALTIJD te horen dat Line 6 wordt gebruikt....ik geloof jullie niet.
Goed verhaal.

Modeling van Line6 of Vox is altijd een prima keuze. Voor een bedrag tussen de 150 en 1000 euro heb je een versterker die bij je past en die veel geluiden herbergt. Je hebt ook puristen die zeggen dat hun AC30 beter klinkt. Nou, voor dezelfde euro's heb je een AD120 die dat geluid voor 95% benadert en daarnaast nog 174389 mogelijkheden heeft. Tot zoverre allemaal hosanna.

Maar... ik blijf erbij dat het je 'ding' (vreselijk woord, vergeef me ;)) wel moet zijn. Persoonlijk heb ik een vreselijke hekel aan knopjes en beeldschermpjes. Ik word gek als ik een Vetta zie: al die knopjes, lampjes en spul. Daar kan ik echt niks mee. Overigens is een Hughes&Kettner ZenTera de absolute top qua modeling. Daar verbleekt een Vetta bij, maar dat terzijde.

Doe mij maar gewoon een lekker simpele versterker met een paar knoppen en die meteen klinkt zoals ik het wil. Maar dat neemt niet weg dat ik dat modelingspul zeker wel waardeer. Voor een paar centen heb je iets waar men 20 jaar geleden van droomde. :)

jonesd
28 oktober 2007, 23:47
wellicht ten overvloede, maar ik vindt de (meeste) presets op de Spider Valve helemaal niks. Als je hem test kun je het beste gewoon een ampmodel kiezen en zelf je (eigen) sound bepalen, zoals je dat op iedere versterker doet. (daar zitten ook geen presets op. zie de presets meer als de mogelijkheid om gelijk je gewenste sound op te slaan of mogelijk beginpunt van een te kiezen sound.

Zoals met elke amp (en gitaar) klinkt het anders en stel je zelf je sound samen. Een preset is door iemand gemaakt, en de kans is groot dat dat niet jouw gitaar of klannkkleur is.

Jazker geluidsverschillend tussen de presets zijn er zeker, vergeet echter niet dat hier 16 versterkers in een amp hebt. Dat kost ff meer tijd om te leren kennen..

licht off topic:

Het bovenstaande is iets wat je altijd hoort of leest over de line6 spullen, "de presets klinken niet goed..."

Nu wil ik dat gerust geloven (en ik heb het zelf ook al gehoord).

Je kan je alleen de vraag stellen waarom ze dit bij line6 zelf niet horen (of er niets aan doen)...

Zomaar een bedenking.

Nielsje
28 oktober 2007, 23:56
licht off topic:

Het bovenstaande is iets wat je altijd hoort of leest over de line6 spullen, "de presets klinken niet goed..."

Nu wil ik dat gerust geloven (en ik heb het zelf ook al gehoord).

Je kan je alleen de vraag stellen waarom ze dit bij line6 zelf niet horen (of er niets aan doen)...

Zomaar een bedenking.

Nee man, dat is juist de marketing! Je hoort dat het kut is, en op die manier zorgt Line6 ervoor dat je zelf wat met die knoppen gaat pielen, dat is juist de bedoeling! leer ermee werken!

Dat is er wat er mis met bijvoorbeeld oude marshalls. Die klinken gewoon standaard goed, met als gevolg dat niemand de invloed van de knopjes kent. Als je dan als fabrikant zoals marshall wil dat de mensen gaan begrijpen wat de knopjes doen, dan ga je versterkers maken zoals de TSL serie. Kan je uren blijven draaien zonder een fatsoenlijke sound. 8-)

Butger
29 oktober 2007, 00:49
De 1x12 versie lijkt mij toch wel zéér interessant... Ben een beetje aan het rondkijken voor een ampje die wat hanteerbaarder is, en die een goede direct-out heeft. (voor op 'bepaalde' plekken waar het toch allemaal niet zo hard mag)
Nou klinkt een Zentera wel heel lekker, maar als je daarvan de direct-out in de mixtafel gooit, blijft daar niet veel van over. En dat kreng weegt ook nogal wat.

Maar stel ik koop een Spider Valve, dan moet er ook nog die FBV Board erbij! Da's ook weer 300 euro hé. Zo goedkoop is dat kreng dus niet, ookal krijg je misschien wel veel geluid voor je geld.
Aangezien ik toch Vooral de VOX sounds gebruik, is een AC15 + Some pedals misschien wel net zo interessant...

Persoonlijk vind ik een beetje dat modeling wel z'n voordelen heeft qua mogelijkheden, maar dit is tegelijkertijd ook een nadeel. Wie gebruikt er nou 16 amp models... Je gebruikt er uiteindelijk toch maar een paar, of erger nog je blijft maar van alles door mekaar hutselen zonder een eigen sound te hebben.

Ik vind het trouwens wel grappig en eigenlijk gewoon wierd dat ik nog regelmatig tegenkom dat Zentera de top van de modeling is. Dat ding is toch zéér verouderd vergeleken bij de line6 technologie!..? Dat merk je als je de direct-out gebruikt en dat soort fratsen, maar inderdaad gebruik je hem gewoon als AMP dan heeft hij wel echt ballen en karakter. Vind zelfs dat de line6 models méér lijken dan de Zen models, maar wat is beter?

Line 6 = Kwantiteit
Zentera = Kwaliteit

?

vettavillenl
29 oktober 2007, 08:33
De 1x12 versie lijkt mij toch wel zéér interessant... Ben een beetje aan het rondkijken voor een ampje die wat hanteerbaarder is, en die een goede direct-out heeft. (voor op 'bepaalde' plekken waar het toch allemaal niet zo hard mag)
Nou klinkt een Zentera wel heel lekker, maar als je daarvan de direct-out in de mixtafel gooit, blijft daar niet veel van over. En dat kreng weegt ook nogal wat.

Maar stel ik koop een Spider Valve, dan moet er ook nog die FBV Board erbij! Da's ook weer 300 euro hé. Zo goedkoop is dat kreng dus niet, ookal krijg je misschien wel veel geluid voor je geld.
Aangezien ik toch Vooral de VOX sounds gebruik, is een AC15 + Some pedals misschien wel net zo interessant...

Persoonlijk vind ik een beetje dat modeling wel z'n voordelen heeft qua mogelijkheden, maar dit is tegelijkertijd ook een nadeel. Wie gebruikt er nou 16 amp models... Je gebruikt er uiteindelijk toch maar een paar, of erger nog je blijft maar van alles door mekaar hutselen zonder een eigen sound te hebben.

Ik vind het trouwens wel grappig en eigenlijk gewoon wierd dat ik nog regelmatig tegenkom dat Zentera de top van de modeling is. Dat ding is toch zéér verouderd vergeleken bij de line6 technologie!..? Dat merk je als je de direct-out gebruikt en dat soort fratsen, maar inderdaad gebruik je hem gewoon als AMP dan heeft hij wel echt ballen en karakter. Vind zelfs dat de line6 models méér lijken dan de Zen models, maar wat is beter?

Line 6 = Kwantiteit
Zentera = Kwaliteit

?


Ik denk niet dat het gaat om beter (vanuit gebruikers oogpunt gezien) of slechter, eerder anders. De tijd waarin we leven heeft als voordeel dat we veel meer keuzes hebben dan zo'n 10 jaar geleden. Dat betekent meer concurrentie (en dus lagere prijzen voor de muzikant) en meer opties of waar voor geld.

Ik heb wel eens met m'n Vetta naast een Zenterra gestaan en op dat moment gedacht van wow te gek die zenterra, alles hangt af van de gebruiker, de instellingen etc. Grappig was dat later die avond de gitarist van de Zenterra hetzelfde vertelde over m'n Vetta.

Iedere modeling fabrikant heeft een eigen idee / procede voor klankopwekking en daardoor verschillen, de verdere uitwerking / ontwikkeling heeft natuurlijk een verhouding tussen verkochte aantallen, percentage geinvesteerd in nieuwe R&D en de kennis/kunde van R&D. Daarna komt marketing die e.e.a. nog onder het voetlicht brengt.

vettavillenl
29 oktober 2007, 10:35
Persoonlijk vind ik een beetje dat modeling wel z'n voordelen heeft qua mogelijkheden, maar dit is tegelijkertijd ook een nadeel. Wie gebruikt er nou 16 amp models... Je gebruikt er uiteindelijk toch maar een paar, of erger nog je blijft maar van alles door mekaar hutselen zonder een eigen sound te hebben.

?

Lijkt me dat je opties wil, m'n vetta heeft twee keer 74 verschillende amps, ik denk dat mijn toon grotendeels bepaald wordt door de manier hoe ik speel, de verschillende amps / effecten zijn materiaal om een toon (voor een bepaald nummer) te creeren. Bij 16 amps heb ik minder opties en toch heeft het weer iets unieks dat 'm anders maakt als Vetta (of welke andere amp ook).

Ik heb graag de mogelijkheid van meerdere klanken / sounds en ik denk vele anderen ook. Het feit dat modelers populair zijn heeft als een van de redenen dat men meer opties / klanken heeft dan voorheen...

LCH
29 oktober 2007, 10:46
Ik vind het trouwens wel grappig en eigenlijk gewoon wierd dat ik nog regelmatig tegenkom dat Zentera de top van de modeling is. Dat ding is toch zéér verouderd vergeleken bij de line6 technologie!..? Dat merk je als je de direct-out gebruikt en dat soort fratsen, maar inderdaad gebruik je hem gewoon als AMP dan heeft hij wel echt ballen en karakter. Vind zelfs dat de line6 models méér lijken dan de Zen models, maar wat is beter?

Line 6 = Kwantiteit
Zentera = Kwaliteit

?
De Zentera is dan wel wat verouderd, maar als je dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=i4Jit6xaXBg) of dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=fM1SiNM-Gi0) ziet klinkt de Zentera vele malen beter dan een Vetta. Hier klinkt de Vetta als een dunne, schelle, digitale bak.

Eerlijk is eerlijk: dit zijn natuurlijk maar twee filmpjes. En misschien klinkt de Vetta head wel beter. Maar dan nog, de enige keer dat ik live een Zentera heb gehoord was ik er zeer van onder de indruk. Een Zentera heeft dat onverklaarbare 'iets' dat een 'echte' AC30 wel heeft en bv. een Vetta niet.

vettavillenl
29 oktober 2007, 11:11
De Zentera is dan wel wat verouderd, maar als je dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=i4Jit6xaXBg) of dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=fM1SiNM-Gi0) ziet klinkt de Zentera vele malen beter dan een Vetta. Hier klinkt de Vetta als een dunne, schelle, digitale bak.

Eerlijk is eerlijk: dit zijn natuurlijk maar twee filmpjes. En misschien klinkt de Vetta head wel beter. Maar dan nog, de enige keer dat ik live een Zentera heb gehoord was ik er zeer van onder de indruk. Een Zentera heeft dat onverklaarbare 'iets' dat een 'echte' AC30 wel heeft en bv. een Vetta niet.

Vetta Head en Vetta combo zijn in klankopwekking gelijk

Bruvtilov
29 oktober 2007, 20:24
Hallo Vettaville,

In welke band speel jij eigenlijk? Link naar een website? B.v.d.

vettavillenl
30 oktober 2007, 08:06
Ik speel in een 'bedrijfsband' en hebben geen website.

Luke-wannabe
30 oktober 2007, 08:10
De Zentera is dan wel wat verouderd, maar als je dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=i4Jit6xaXBg) of dit filmpje (http://nl.youtube.com/watch?v=fM1SiNM-Gi0) ziet klinkt de Zentera vele malen beter dan een Vetta. Hier klinkt de Vetta als een dunne, schelle, digitale bak.

Eerlijk is eerlijk: dit zijn natuurlijk maar twee filmpjes. En misschien klinkt de Vetta head wel beter. Maar dan nog, de enige keer dat ik live een Zentera heb gehoord was ik er zeer van onder de indruk. Een Zentera heeft dat onverklaarbare 'iets' dat een 'echte' AC30 wel heeft en bv. een Vetta niet.
Zo die H&K klinkt zo op het gehoor echt goed!

Butger
1 november 2007, 01:23
Je mag die van mij wel kopen!
5000 euro! koopje!

BeeJee
6 januari 2008, 12:48
Ik heb sinds een aantal weken ook een Zentera (combo) erbij. :eek: Hij komt voor 90-95% qua sound bij de originele amps die erin zitten (en die ik daarvan ken). Maar het belangrijkste is, dat hij ook veel dynamiek heeft en gewoon aanvoelt en reageert als een goede versterker. Dit is echt goed spul.

eddewien3
4 augustus 2009, 20:59
Heeft iemand enig idee of de long board Fbv ook (werkend) aangesloten kan worden op de Spider Valve?:???: Ik zie in de manual dat ie alleen zou werken met een short board.

Groet Edwin ::)

hole
4 augustus 2009, 21:50
Heeft iemand enig idee of de long board Fbv ook (werkend) aangesloten kan worden op de Spider Valve?:???: Ik zie in de manual dat ie alleen zou werken met een short board.

Groet Edwin ::)

Q: Does the FBV controller (long board) work any differently that the other FBV controller switch the Spider Valve series?

A: The FBV controller (long board) work just like the other controllers, but there are numerous buttons that will have no functions, such as the Stomp 2/3 buttons, tremolo, and favorite channel.
(http://www.lmgtfy.com/?q=longboard+spider+valve)

eerste hit met google....

eddewien3
4 augustus 2009, 22:09
Wat kan het leven toch eenvoudig zijn....:punk:

hole
4 augustus 2009, 22:13
ja, je moet even de moeite ervoor willen doen :soinnocent: