PDA

View Full Version : Nieuwe metallica plaat opnames



Pagina's : [1] 2 3 4 5

AART
20 maart 2007, 15:18
Metallica left the comfort of HQ this week to descend upon the greater Los Angeles area to begin recording their 9th original album. This is the first time they've recorded outside of the Bay Area since they spent an eternity at One-On-One Studios recording The Black Album in '90 and '91. The last couple days have been devoted to each band member working out the right sounds, including Lars who remembered to turn on the snare and Kirk who played a solo! The big, shiny red button was finally pushed today - and the wait begins.

bron: http://metallica.com/index.asp?item=600185

http://www.metallica.com/ivergence/image/03mar14_pic01.jpg

Godzijdank heeft Lars snaren onder zijn snare gestopt en gaat kirk weer jengelen!
En wat zie ik: Enkele triaxissen met Strategy 400 :D En een stapeltje V4's.

Er verschijnt een sprankeltje hoop op een goede nieuwe plaat :)

RRRobin
20 maart 2007, 15:26
Godzijdank heeft Lars snaren onder zijn snare gestopt en gaat kirk weer jengelen!
En wat zie ik: Enkele triaxissen met Strategy 400 :D En een stapeltje V4's.

Er verschijnt een sprankeltje hoop op een goede nieuwe plaat :)

Dat dacht ik ook toen ik dat bericht las :D laten we hard gaan hopen op een goede plaat ;)

Kim Wilson
20 maart 2007, 15:27
Is een goeie plaat dan afhankelijk van gebruikte versterkers? :???:

Danieldg
20 maart 2007, 16:33
Metallica had voor hun Bob Rock tijdperk is een zeer lekker strak geluid, toen veranderden ze van gear en hun lekkere sound was weg, net als de goede solo's, en goed drumgeluid. Laten we idd hopen dat ze terug hun jaren 80 geluid krijgen, en hun creativiteit van toen :)

Kim Wilson
20 maart 2007, 16:35
Ja, alles wel. Maar hun creativiteit is toch niet afhankelijk van de sound die ze hebben?

Danieldg
20 maart 2007, 16:40
Ja, maar dat bedoelde ik niet :)Ik zei dat ik hoopte dat ze naast hun jaren 80 geluid ook terug de creativiteit van toen hebben ;)

caliban
20 maart 2007, 16:42
Ik verwacht er niet al te veel van. Die livenummers dat ik gehoord hebben trokken al op weinig en volgens mij is metallica sowieso niet meer wat het geweest is. Hopelijk vergis ik me en wordt dit de nieuwe master of puppets.

Nellyrocks
20 maart 2007, 17:28
Hopelijk vergis ik me en wordt dit de nieuwe master of puppets.

Daar wil ik wel op mijn blote knietjes voor bidden als het moet.

Dean_Rebel_Cees
20 maart 2007, 17:58
Heb toen the new song in gelredome gehoort, klonk nergens naar..


Volgens mij kunnen we ons beter voorbereiden op een st.sucker album.

Philippe
20 maart 2007, 20:00
Vergeet niet dat Rick Rubin de nieuwe producer is. Hier wat fragmentjes uit een interview van Eddie Trunk met Lars:

How is this process as opposed to the process you went thru during the St. Anger writing?

Lars: the process is opposite of the SKOM method, no movie crews, no dr's, just 4 guys having fun, it's pretty chilled, no drama or any kind of stuff. This whole go-round has been really chilled, out everyone's getting along, the spirit of our work is pretty much the way it was back in the day.

Rick's big thing is to have all these songs completely embedded in our bodies, so next monday we can just go in an execute them. Don't gotta spend to much time in the studio, creating and analyzing and fixing errors blah blah. You just go in there and take care of business, kinda like playing a gig.

In closing again, regarding the new album:

Solos and snare drums back on, lot of raw energy, lot of fast pummeling metallica stuff, Rick is making us work hard for it, like he should. We're pulling out a lot of good stuff, Rick's doing a lot of great stuff with Hetfield and with his vocals, it's really exciting!

In de Rolling Stone van februari staat het volgende:

Rubin has challenged them to play in different tunings, particularly regular E and not Eb like they have done in the past 12 years. He said James Hetfields voice sounds better when they play in E.


Lars Ulrich praat ook over een "World exclusive" als het album uitkomt..

Ik denk dus dat iedereen nog heel even stil moet zijn met speculaties en vooroordelen totdat het album daadwerkelijk uit is.

Elixir
20 maart 2007, 20:09
bovenstaande verhaal klinkt in ieder geval veel belovend.

AART
20 maart 2007, 21:42
Is een goeie plaat dan afhankelijk van gebruikte versterkers? :???:


Niet per se. Maar het was meer hopen naar de good old days, toen hun sound ok was.

Al vond ik st. anger niet per se slecht, maar de sound had beter gekunt(en gemoeten) en ze hadden het niet zo moeten afraffelen, dan had het best een goede plaat kunnen worden.

En dat ze weer in E gaan spelen klinkt goed. Black Album vind ik nog steeds hun beste plaat. Ik heb een hekel aan de trend dat de stemmingen bij metal steeds lager moeten. Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.

@ Danieldg: ik vind the Black Album hun beste plaat, en die is bob rock, maar daarna kregen bob rock en metallica het in hun bol. Ze hadden hem toen moeten dumpen, alhoewel load en reload nog wel enkele goede nummers hadden.

Terug naar hun jaren 80 muziek hoeven ze niet, dat wil ik ook niet. Als ze alsmaar dezelfde muziek hadden gemaakt hadden we ze nooit gekent omdat ze nog steeds een stel trieste schreeuwende pubers waren.

Maar een melodisch goede plaat met nummers in metallica stijl zou niet misstaan.

Elixir
20 maart 2007, 21:55
...Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.

...
+1

en nog eens 1

Nellyrocks
21 maart 2007, 08:34
Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.


St agree. +1

Danieldg
21 maart 2007, 22:28
Niet per se. Maar het was meer hopen naar de good old days, toen hun sound ok was.

Al vond ik st. anger niet per se slecht, maar de sound had beter gekunt(en gemoeten) en ze hadden het niet zo moeten afraffelen, dan had het best een goede plaat kunnen worden.

En dat ze weer in E gaan spelen klinkt goed. Black Album vind ik nog steeds hun beste plaat. Ik heb een hekel aan de trend dat de stemmingen bij metal steeds lager moeten. Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.

@ Danieldg: ik vind the Black Album hun beste plaat, en die is bob rock, maar daarna kregen bob rock en metallica het in hun bol. Ze hadden hem toen moeten dumpen, alhoewel load en reload nog wel enkele goede nummers hadden.

Terug naar hun jaren 80 muziek hoeven ze niet, dat wil ik ook niet. Als ze alsmaar dezelfde muziek hadden gemaakt hadden we ze nooit gekent omdat ze nog steeds een stel trieste schreeuwende pubers waren.

Maar een melodisch goede plaat met nummers in metallica stijl zou niet misstaan.
Hmm terug naar de jaren 80 dan bedoel ik vooral Ride The lightning (Fade To Black, Ride The Lighting en The Call Of Ktulu = melodisch) dit waren zeer goede nr's, the Black album vind ik ook 1 van de beste, zowel als solo's en riffs, maar toen had Bob Rock ook nog niet veel te zeggen, ik vind het een goede zaak dat ie weg is.

Damage Inc.
22 maart 2007, 15:20
Ik ben een groot MetallicA fan, maar volgens mij ga je echt geen "oude MetallicA" meer terughoren, niet dit album in ieder geval.
Volgens mij waren ten eerste die 2 nieuwe nummers die live waren gespeeld ook nog in Drop C zoals St. Anger.
(Maar wel goed om te lezen dat ze misschien wel weer in Standaard E spelen, maar wat is Eb? Ze hebben toch meestal in Standaard E en Standaard D gespeeld?)
En alles wat ze de laatste jaren spelen is een beetje gemixt met wat punk-stijl ook ofzo.
Ze zijn in ieder geval vrijer gaan spelen, en zomaar wat heavy riffs en melodieën gaan zoeken.
Kirk gaat dan wel weer wat solos spelen, maar het is echt niet zo evil enzo als het was.

MetallicA is alweer in iets van hun 3de staat ofzo, je had de "oude" van begin tot zeg maar iets van 1994, toen verandere al de sound (vóór Load nog), werd al een beetje droge sound live enzo.
Toen kreeg je die "nieuwe MetallicA" al, nieuw logo, haar deraf, nieuwe sound, nieuwe stijl, de album-fotos zijn wat overdreven, maar live zoals up Cunning Stunts waren ze gewoon nog kick ass ookal was het wat anders.
En op de Load-albums staan (ook naast de meest bekende) toch heel wat goede nummers als je goed luisterd.
Veel zijn dan ook geweldig uitgevoerd en supermooi op de S&M opname, waar ze ook superheavy op klinken.

Toen had je nog wat jaren dat ze zo doorgingen na 1999, en toen ging Jason weg, James in rehab, MetallicA was half weg gevaagd, Some Kind Of Monster werd opgenomen zonder dat ze wisten wat er stond te gebeuren, zelfs over de docu zelf.
Toen was James weer terug, voelde zich beter dan ooit.
Ze zijn in de studio gaan zitten en probeerden een heleboel spul uit, die Drop C stemming was er blijkbaar al voordat James weg was en ook met 1 of 2 niewe nummers op S&M.
En van daaruit zijn ze weer opnieuw gevormd, nieuwe verfriste band, 1 nieuwe bassist, nieuwe sound weer, nieuw logo, en daar heb je het, een en al heaviness van MetallicA, je houdt ervan of niet...


Ik vind persoonlijk St. Anger wel vet, het is dus weer iets nieuws van ze, het is eigenlijk gewoon Nu-Metal, maar je hoort wel dat het MetallicA is.
Maar om constant naar die muziek te luisteren, nee..., het begint toch wel saai te worden na een paar nummers laat staan 70 minuten.
Ja ok, ik luister soms wel een het hele album, maar daarna toch een tijd niet meer, die sound word gewoon "bleh" na een tijd.

En ik was ook echt niet onder indruk van de Ecstasy Of Gold cover, dat hadden ze echt rond de Justice-era ofzo moeten doen, dan was het veel Epischer enzo geweest.
Nu is het een soort van jam-versie...

Het is gewoon overduidelijk dat MetallicA zo ongeveer als op St. Anger blijft, wel wat medolieuzer enzo ok, want er komen ook nog nieuwe nummers.
Heel erg misschien zouden ze ooit nog terug vallen naar wat oude stijlen, maar misschien hebben ze zelf dit nieuwere ook liever.
Ik verwacht wel een vet album doordat Rick Rubin er is, omdat hij ook SOAD en SlipKnot enzo heeft gedaan (dus verwacht ook maar veel mid en minder bass om een of andere reden).
Maar Rick Rubin vind alles goed zeggen ze zelf dus natuurlijk maakt MetallicA nog het meest uit.


- Damage Inc.

RvB
22 maart 2007, 15:58
Maar wel goed om te lezen dat ze misschien wel weer in Standaard E spelen, maar wat is Eb? Ze hebben toch meestal in Standaard E en Standaard D gespeeld?


Eb (es) is wat ze live spelen. "1 stapje lager" dan E. Dat hebben ze ook gedaan op de Load, Reload en S&M.

Damage Inc.
22 maart 2007, 16:20
Eb (es) is wat ze live spelen. "1 stapje lager" dan E. Dat hebben ze ook gedaan op de Load, Reload en S&M.

Is dat een halve noot lager dan?
Ik dacht dat ze, toen ze "in de 2de stage waren", veel of alle nummers in Standaard D speelden.
Dus dezelfde vorm als Standaard E, maar dan 1ste en 6de snaar in D, enz.

E-J
22 maart 2007, 17:08
Ach, ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 'updated' St. Anger. Ongeveer hetzelfde geluid, maar iets meer melodie en Kirk zou wat solotjes spelen...

Ik luister nu zo'n 7 jaar naar Metallica en het valt me op dat Kirk na het Black Album als gitarist veelzijdiger is geworden, maar ook een soort van gitarist die niet echt weet wat hij nou wil... en daardoor staat hij maar wat te kloten op het podium. Ik vind hem de laatste tijd echt bagger spelen, James speelt hem gewoon eruit... ik heb gelezen dat Kirk zich de laatste 10 jaar heel veel op het terrien van blues en jazz heeft begeven...maar of hem dat nou een betere gitarist heeft gemaakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ulrich, om nou te zeggen dat het nog steeds de stoere drummer van de jaren '80 en begin '90 is... hij lijkt ook steeds meer uit de maat te spelen. Hetfield vind ik daarintegen echt Hetfield, hij doet gewoon zijn ding (snoeiharde riffs spelen).
Maar komop zeg, wie luistert er nog St. Anger? Het zal me niet verbazen als dat album straks compleet in de vergetelheid raakt.

... nu hopen dat ze het tegendeel bewijzen en met een beter album komen :) Misschien dat die nieuwe bassist z'n (hopelijk niet rotte) ei ook kwijt kan. Een herboren Metallica lijkt me stug maar ze moeten toch wel nog eens een lekker nummer uitbrengen?

RvB
23 maart 2007, 17:05
Is dat een halve noot lager dan?
Ik dacht dat ze, toen ze "in de 2de stage waren", veel of alle nummers in Standaard D speelden.
Dus dezelfde vorm als Standaard E, maar dan 1ste en 6de snaar in D, enz.

Je kan t proberen...gewoon je gitaar stemmen zoals ik zei. Capo op 1ste fret en dan gewoon in E stemmen. Die stemming gebruiken ze, zoals ik al zei, live en op de albums Load, Reload, S&M, aantal nummers Garage Inc. en "The God That Failed" van The Black Album.
Sad But True is wel in D btw ;) (net zoals Seek & Destroy live geloof ik).

Damage Inc.
24 maart 2007, 01:09
Je kan t proberen...gewoon je gitaar stemmen zoals ik zei. Capo op 1ste fret en dan gewoon in E stemmen. Die stemming gebruiken ze, zoals ik al zei, live en op de albums Load, Reload, S&M, aantal nummers Garage Inc. en "The God That Failed" van The Black Album.
Sad But True is wel in D btw ;) (net zoals Seek & Destroy live geloof ik).

De hele Load-era is toch zowat in D (ook heel veel live nummers zoals Seek & Destroy ja), net als Sad But True, The Thing That Should Not Be, en nog 1 of 2 Black Album nummers en misschien nog een paar?
Niets is toch ooit hoger gespeeld dan E? (Omdat je zei gewoon E stemmen dan dan capo op 1ste fret, wordt 't toch hoger van?)

Damage Inc.
24 maart 2007, 01:24
Ach, ik verwacht eerlijk gezegd een soort van 'updated' St. Anger. Ongeveer hetzelfde geluid, maar iets meer melodie en Kirk zou wat solotjes spelen...

Inderdaad, dat bedoel ik ook, die stijl van St. Anger gaat nog echt niet weg.
Behalve dan de stemming ervan blijkbaar nu, wat het toch een beetje een ander verhaal maakt.



Ik luister nu zo'n 7 jaar naar Metallica en het valt me op dat Kirk na het Black Album als gitarist veelzijdiger is geworden, maar ook een soort van gitarist die niet echt weet wat hij nou wil... en daardoor staat hij maar wat te kloten op het podium. Ik vind hem de laatste tijd echt bagger spelen, James speelt hem gewoon eruit... ik heb gelezen dat Kirk zich de laatste 10 jaar heel veel op het terrien van blues en jazz heeft begeven...maar of hem dat nou een betere gitarist heeft gemaakt. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Ulrich, om nou te zeggen dat het nog steeds de stoere drummer van de jaren '80 en begin '90 is... hij lijkt ook steeds meer uit de maat te spelen. Hetfield vind ik daarintegen echt Hetfield, hij doet gewoon zijn ding (snoeiharde riffs spelen).
Maar komop zeg, wie luistert er nog St. Anger? Het zal me niet verbazen als dat album straks compleet in de vergetelheid raakt.

Ja, Kirk speelde zeker slecht (vooral de solos) live enzo toen ze weer het podium op stapte voor de Anger tours.
Maar ik moet wel zeggen dat er zeker strakke opnames zijn van latere live shows, ze zijn wel weer wat ingekomen.
Ze hebben ook zo'n motto van tevoren een show als ze samen zo'n "huddle" doen, zeggen ze van 'Make every note count.', en dat vind ik erg goed, maar dan moeten ze het ook waar maken, en zullen ze blijkbaar ook proberen.

Maar Kirk heeft volgens mij echt Blues enzo gestudeerd in begin jaren '90 ofzo, en dat heeft hij zeker gebruikt op de Load-albums, dat is wat ik ook had gelezen.
Verder tijdens de Anger sessies enzo heb ik 'm ook veel in andere muziek zien zoeken zoals... reggae... lol.
Ik vind het erg jammer dat ie niet meer zo geweldig speelt, en vooral dat de hele totale MetallicA-sound vrij saai is geworden.



... nu hopen dat ze het tegendeel bewijzen en met een beter album komen :) Misschien dat die nieuwe bassist z'n (hopelijk niet rotte) ei ook kwijt kan. Een herboren Metallica lijkt me stug maar ze moeten toch wel nog eens een lekker nummer uitbrengen?

Een herboren MetallicA is er al sinds ze opnieuw begonnen zijn in 2002/2003.
Maar zoals je zal bedoelen, MetallicA zoals ongeveer de eerste helft, weinig kans dus.
Dit is zoals ze zijn en daar gaat niet veel aan veranderen, in de jaren 80 en 90 waren ze ook gewoon zoals ze waren, dat het dan wat geliefder was, sjah...

Robert Trujillo past zeker goed bij deze MetallicA, hij heeft een supersterke sound, hij is erg professioneel volgens de rest van MetallicA, hij is een aardig en rustig persoon enzo (behalve live natuurlijk ;) ), geen wannabe ofzo maar gewoon zijn eigen stijl.
Kijk anders maar eens naar Ozzy Osbourne Live At Budokan (DVD) ofzo (erg vette opname trouwens, qualitatief ook), je ziet diezelfde bassist nu gewoon terug in MetallicA (of andersom), hij is zichzelf.

Trouwens naar mijn mening een groot verlies voor de Ozzy Osbourne band.
Ik vond hem er goed in passen ookal zag ik de DVD nadat ik 'm al bij MetallicA had zien komen.
En ik had dan de DVD ook echt niet om hem gekocht, gewoon toeval, maar wel leuk om te zien zo.

RvB
24 maart 2007, 17:47
Niets is toch ooit hoger gespeeld dan E? (Omdat je zei gewoon E stemmen dan dan capo op 1ste fret, wordt 't toch hoger van?)

Nee ik bedoel capo op 1ste fret en dan in E stemmen...en dan de capo eraf halen. 1 stap lager dus ;) (d#g#c#f#a#d#).


net als Sad But True, The Thing That Should Not Be

The Thing That Should Not Be is in drop D gestemd...dus alles in E alleen de lage E-snaar 2 stappen lager (dadgbe).

Sad But True is wel totaal in D gestemd (dgcfad).

Damage Inc.
24 maart 2007, 18:04
Nee ik bedoel capo op 1ste fret en dan in E stemmen...en dan de capo eraf halen. 1 stap lager dus ;) (d#g#c#f#a#d#).

Ohhh ok!
Mja, ik doe dat gewoon met stem apparaat, meteen direct naar de goede noten stemmen.
Maar je moet ook voor iedere stemming opnieuw intoneren anders klopt de hele stemming niet meer.



The Thing That Should Not Be is in drop D gestemd...dus alles in E alleen de lage E-snaar 2 stappen lager (dadgbe).

Sad But True is wel totaal in D gestemd (dgcfad).

Hm, nou ik heb ze nooit met 1 vinger over 3 snaren zien spelen zeg maar, gewoon in de Standaard D vorm alleen, dus een power-akkoord met 3 vingers.
Drop D is veel te Nu-Metal om vroeger door MetallicA gebruikt te zijn.
Niet dat ik dat "vind" ofzo, maar vroegen gebruikten ze alleen maar de Standaard vorm (in E en D dus) volgens mij.
Dus niet dat je een power-akkoord met 3 open snaren kan aanslaan.

Aan de andere kant spelen ze nu al jaren nieuw materiaal in Drop C dus.

RvB
24 maart 2007, 23:13
Hm, nou ik heb ze nooit met 1 vinger over 3 snaren zien spelen zeg maar, gewoon in de Standaard D vorm alleen, dus een power-akkoord met 3 vingers.

Ik heb t nog eens bekeken en ze spelen idd in D. Maar ik speel m altijd in drop D, gaat ook prima.

B_2_the_a
24 maart 2007, 23:30
tjah

ik kan niet wachten op het nieuwe album :)

zeker tijdens de escape the studio tour waren ze echt weer in goeie vorm! st. anger tour begon zwak (maarjah, wat wil je na een tourbreak met een hoop shit van 3 jaar en een nieuwe bassist)... maar tegen de tijd dat ze in de arena stonden was het goed aan het gaan!

Al moet ik toegeven dat ik op de bootlegs van de shows in the us of a be ze beter vind dan in europa! Zuid afrika was ook erg gaaf!

Metallica zal altijd in mijn hartje blijven, elk album wat ze hebben gemaakt heeft hun + en -tjes, zelfs st. anger draai ik nog regelmatig!!!



Ik ga het nieuwe album zeker weten kopen, ik ga zeker weten naar werchter (kaartjes net besteld) en ik blijf zeker een fan :)

B_2_the_a
24 maart 2007, 23:34
over robert trujillo gesproken,

ik zit nu op youtube het filmpje van mr crowley live in Budokan te kiekeren...

bij metallica komt hij meer tot z'n recht, hij heeft nu een betere sound en live is ook wat opener, ook omdat bij ozzy het oogcontact tussen de bandleden minimaal is (iedereen staat z'n eigen ding te doen, kan ook) maar bij metallica loopt hij lol te hebben met de rest :)

Damage Inc.
24 maart 2007, 23:48
over robert trujillo gesproken,

ik zit nu op youtube het filmpje van mr crowley live in Budokan te kiekeren...

bij metallica komt hij meer tot z'n recht, hij heeft nu een betere sound en live is ook wat opener, ook omdat bij ozzy het oogcontact tussen de bandleden minimaal is (iedereen staat z'n eigen ding te doen, kan ook) maar bij metallica loopt hij lol te hebben met de rest :)

Ja zijn sterke sound zal zeker nog beter bij MetallicA passen.
En MetallicA is inderdaad meer... mja, zo'n soort van fun jam band ofzo.
De leden zijn ook iets meer gelijk in MetallicA altijd, ookal zouden ze Jason "pesten", live deed hij toch erg veel.
En zoals in Ozzy Osbourne staat dus Ozzy en ook Zakk meer naar de voorgrond.
Rob en Mike meer op de 2de rij, en John (keyboards) zie je nooit eens.

Maar je moet echt de volledige kwaliteit van de Budokan show horen, echt de DVD ofzo.
De nummers zijn echt goed gespeeld ook, de editing heeft heel veel vette stukjes van iedere speler (die drummer is een agressieve gast trouwens), en Rob zie je daar ook z'n ronddraai-ding doen zoals met Seek & Destroy :) .
Trouwens ook apart om die Japanners te zien, veel net gekleedde mensen enzo...


Ik zal trouwens ook altijd een fan zijn, ookal is het van die mensen zelf whaha.
Ik bedoel, het zijn goeie gasten, ik vind de persoonlijkheden van artiesten ook erg belangrijk.
Ik koop het album zeker, en ik was al naar een Escape-showgeweest, Sick-show niet omdat het niet in Nederland is, ik wacht wel tot de officiele album-tour.

B_2_the_a
24 maart 2007, 23:51
ik zal er eens naar kijken!

Rob was overigens in suicidal ook erg sterk!

Damage Inc.
24 maart 2007, 23:52
ik zal er eens naar kijken!

Rob was overigens in suicidal ook erg sterk!

Dat moet ik ook nog eens kijken, die ken ik volgens mij echt helemaal niet.

Damage Inc.
24 maart 2007, 23:59
Ik heb t nog eens bekeken en ze spelen idd in D. Maar ik speel m altijd in drop D, gaat ook prima.

Ja, ligt er wel aan hoe het gespeeld is.
Zoals je zal weten heb je in Sad But True die pulloffs, en dan kloppen in Drop D de open snaren niet meer dan.

RvB
25 maart 2007, 00:32
Ja, ligt er wel aan hoe het gespeeld is.
Zoals je zal weten heb je in Sad But True die pulloffs, en dan kloppen in Drop D de open snaren niet meer dan.

Ik had het ook over The Thing That Should Not Be ;). Sad But True is idd onmogelijk.

En om ff echt on-topic te komen:
Ben heel erg benieuwd naar het nieuwe album. Ik verwacht niet dat het een tweede st.anger wordt omdat t in e gestemd is, kirk speelt weer solo's, robert zit al 4 jaar in de band en er is een andere producer.
Ik verwacht dat het niet een spectaculair album wordt maar wel met een aantal sterke nummers. De nummers die ik gehoord heb (new song en the other new song) vind ik absoluut brul. Misschien hebben ze dat ook wel gemerkt door het publiek live. Maar het is altijd afwachten hoe het op t album zal zijn.

Nog ff geduld hebben tot het einde van het jaar als het nieuwe album uit komt en dan weer live naar ze toe in 2008 (waarschijnlijk).

Kris Haex
25 maart 2007, 13:39
Toen Metallica weer hervatte nadat James uit de ontwenningskliniek was was Metallica, Niet alleen Kirk, nogal zwakjes idd. Lang niet meer zo strak. Maar ik vind dat ze nu ondertussen toch weer heel wat strakker en beter zijn, nog niet zoals vroeger, maar er zit toch fel verbetring in hoor, voor elk lid, is mijn nederige mening. Ze moeten ook elk individueel goed blijven oefenen.

hendrix_appendix
25 maart 2007, 22:14
Ik hoop dat James zn oude growl ook weer terugkrijgt op dit album, ik vond dat een beetje weggezakt bij zn meest recente liveclips die ik heb gezien. Ik hoorde iets van zn stem die "brak" oid?

Danieldg
25 maart 2007, 23:04
@hendrix_appendix
Hmm hijs ook geen 20 meer he :P Die oude growl zal hij wel nooit meer terugkrijgen.

hendrix_appendix
26 maart 2007, 13:18
Helaasch...:dontgeti:

B_2_the_a
26 maart 2007, 14:08
gelukkig :)

mijn favoriete periode qua stem van james: eind jaren '90

Damage Inc.
26 maart 2007, 14:43
Ik vond dat van begin tot (en met) Master Of Puppets ook vet, dat ie een wat hogere jongens-stem had.
Ik bedoel, vanaf '87 of '88 zong hij Master Of Puppets echt niet meer zo hoog zoals op het album.
Toen was hij een echte man geworden... whèhè :P .
Maar ik kan het niet eens meer zo hoog misschien, moet ik toch nog eens proberen...

Ik vond het in ieder geval het vetst tijdens Black Album en Justice.
Echt die kracht die erachter zit, dat is zo vet, dat mis ik ook bij Nothing Else Matters ookal is het rustig ook mooi.
Maar echt die kracht, woede en emotie die je erin kan horen.
Hij heeft het nog wel een tijd erna gedaan, soms minder en soms meer, maar nu mis ik het echt, hij doet het wéér op een andere manier.
En dan bijv. op St. Anger deed ie het ook rauwer dan de laatste live tours, ook weer meer "clean" dus.
Maar het is ook best moeilijk om zo te zingen, hebt veel kracht nodig.

B_2_the_a
26 maart 2007, 14:48
ach,

ik hou er wel van... veranderingen binnen metallica :) altijd gedaan wat ze zelf willen.. dat is juist goed


http://www.youtube.com/watch?v=m2Bg3tLUlJk dit is toch zalig?

Damage Inc.
26 maart 2007, 15:12
ach,

ik hou er wel van... veranderingen binnen metallica :) altijd gedaan wat ze zelf willen.. dat is juist goed


http://www.youtube.com/watch?v=m2Bg3tLUlJk dit is toch zalig?

Ja, dat is ook goed, wat ze zelf willen enzo.
Maar dan krijg je ook gevallen dat iemand ze op een andere manier niet veel aan gaat vinden.
Ook een reden waarom veel fans weg zijn gegaan zoals bijv. "de Load-era" en ook nog eens St. Anger.

Maar daar pak je wel een van de Meesterstukken van de wereld, S&M...
Als je nu naar Woodstock 1999 kijkt, hetzelfde jaar, dat is wat minder.
Het is natuurlijk ook de opnames, S&M is geweldig aan alle kanten.
Maar Woodstock '99 klinkt gewoon wat droger, maar dan klinkt MetallicA zelf rond die tijd ook wat droger.
Dat vond ik eigenlijk van rond de tijd van Cunning Stunts enzo ook, dat is ook best wel, maar je moet er aan wennen.
Zoals de bass-drum of alles van de drums, nu live klinkt het zo droog, dat vond ik echt zo ongelovelijk vet aan oude live opnames en zoals bij S&M, die dikke harde sound van de bass-drums enzo, MOET gewoon terug komen.
En dan zijn de Load-albums weer super "juicy", echt zo veel bass en alles.
Maarja, studios VS live èh...
S&M was dan ook live, maar daar is het veel kleiner, niet zo open enz.

E-J
26 maart 2007, 15:56
Maar daar pak je wel een van de Meesterstukken van de wereld, S&M...
Als je nu naar Woodstock 1999 kijkt, hetzelfde jaar, dat is wat minder.
Het is natuurlijk ook de opnames, S&M is geweldig aan alle kanten.
Maar Woodstock '99 klinkt gewoon wat droger, maar dan klinkt MetallicA zelf rond die tijd ook wat droger.

S&M een meesterstuk :D

Ik heb eerlijk gezegd 100 keer liever Woodstock '99 dan S&M... Creeping Death van Woodstock is voor mij de beste versie die er is...

B_2_the_a
26 maart 2007, 16:02
http://www.youtube.com/watch?v=KgvOtv6z7gE

deze is toch wat beter hoor :)

Kim Wilson
26 maart 2007, 16:05
Jongens, het is allemaal een kwestie van smaak. Ik vind S&M ook erg mooi, maar blijkbaar zijn er nogal wat puristen die er anders over denken. Geeft niks, dat houdt het spannend. :)

B_2_the_a
26 maart 2007, 16:06
leuke vergelijking:

begint st. anger tour:
http://www.youtube.com/watch?v=sXtMbn_fGW8&mode=related&search=


metallica laatste tourtje:
http://www.youtube.com/watch?v=5GUSlhXOlII&mode=user&search=


ze zijn toch een stuk sterker geworden

happynjitram
26 maart 2007, 16:27
leuke vergelijking:

begint st. anger tour:
http://www.youtube.com/watch?v=sXtMbn_fGW8&mode=related&search=


metallica laatste tourtje:
http://www.youtube.com/watch?v=5GUSlhXOlII&mode=user&search=


ze zijn toch een stuk sterker geworden

Moet james boos zien kijken naar kirk in dat eerste filmpje :o rond 2 minuut 20 ofzo.

als ik dat filmpje uit moscow bekijk wou ik dat ik zo'n 20 jaar geleden was geboren. Wat een optredens hadden ze toen zeg.

Maar ze waren vorig jaar zeker niet slecht in het gelredome, alleen is de stem van james niet meer zo toonvast... heb me dagkaartje voor werchter al binnen! hoop dat ze zich weer wat verbeteren. En dat de nieuwe nummers dan wel om aan te horen zijn.

B_2_the_a
26 maart 2007, 18:22
Moet james boos zien kijken naar kirk in dat eerste filmpje :o rond 2 minuut 20 ofzo.


klopt, james moet kirk altijd pushen om mee te zingen :P

anibal
26 maart 2007, 19:45
Metallica left the comfort of HQ this week to descend upon the greater Los Angeles area to begin recording their 9th original album. This is the first time they've recorded outside of the Bay Area since they spent an eternity at One-On-One Studios recording The Black Album in '90 and '91. The last couple days have been devoted to each band member working out the right sounds, including Lars who remembered to turn on the snare and Kirk who played a solo! The big, shiny red button was finally pushed today - and the wait begins.

bron: http://metallica.com/index.asp?item=600185

http://www.metallica.com/ivergence/image/03mar14_pic01.jpg

Godzijdank heeft Lars snaren onder zijn snare gestopt en gaat kirk weer jengelen!
En wat zie ik: Enkele triaxissen met Strategy 400 :D En een stapeltje V4's.

Er verschijnt een sprankeltje hoop op een goede nieuwe plaat :)


Metallica aan het opnemen ? who cares...

B_2_the_a
26 maart 2007, 20:01
i care

now shut up!

RvB
26 maart 2007, 23:25
Zie ik het verkeerd of heeft James de gitaar nog hoger hangen dan Kirk en evenhoog als Angus Young? :???::???::???:

http://img443.imageshack.us/img443/6339/wtfju9.png

Was btw live in Seoul 2006 (Orion)

B_2_the_a
26 maart 2007, 23:47
hij tilt um dan op ;)

youtube maar naar frantic filmpjes

RvB
27 maart 2007, 00:16
Nou dat doet ie dus ook vaker bij orion, maar hier zit het er wel erg hoog uit en als je naar deze beelden kijkt van youtube dan zie je james nooit in beeld :???:.

http://youtube.com/watch?v=c4Qg_LASANw

Damage Inc.
27 maart 2007, 00:27
Ja, hij zal 'm wel voor de gein of handigheid optillen ofzo.
Maar als ie echt zo zou hangen dan lijkt ie hier een beetje op Daron Malakian (SOAD) met z'n Icemans in sommige gevallen.

Damage Inc.
27 maart 2007, 00:29
S&M een meesterstuk :D

Ik heb eerlijk gezegd 100 keer liever Woodstock '99 dan S&M... Creeping Death van Woodstock is voor mij de beste versie die er is...

Nee man, Creeping Death Moscow is de beste versie ;) .
Mja vind ik dus wel :P .

B_2_the_a
27 maart 2007, 00:30
ieder z'n eigen ding eh?


http://youtube.com/watch?v=Wyk0YWdfw7k

vanaf 3:30 hangt ie um weer lekker hoog :P


gave versie van de solo overigens

B_2_the_a
27 maart 2007, 00:33
http://youtube.com/watch?v=bJiZekJCw4A&mode=related&search=

of hier vanaf 1:48

Damage Inc.
27 maart 2007, 01:13
Moet james boos zien kijken naar kirk in dat eerste filmpje :o rond 2 minuut 20 ofzo.

Je bedoeld NA de eerste solo (die korte) van Kirk?
Volgens mij is dat tegen iemand van de crew dat het bolume omhoog moet ofzo, want Kirk is daar alweer aan de andere kant van waar James dan heen kijkt.
En TIJDENS de solo kijkt ie gewoon naar Kirk volgens mij...

Ik moet ook zeggen trouwens, dat ik de growls van Jason erg mis.
Die gaan we denk ik met Rob niet meer terug krijgen, hij is al een best rustige gast.
Of ze moeten dat gaan overleggen en hij moet 't gaan leren ofzo, maar dat geloof ik niet snel.

Damage Inc.
27 maart 2007, 01:20
http://youtube.com/watch?v=bJiZekJCw4A&mode=related&search=

of hier vanaf 1:48

De eerste keer dat ik James die Grynch live zie gebruiken.
Wel veel op studio-fotos en volgens mij ook de St. Anger "Live" DVD gezien.
Hij staat trouwens niet meer op de ESP-website, was dat een limited edition ofzo?
Maar alleen de Truckster staat erop terwijl James toch veel meer ESPs heeft, ik bedoel dan ook nieuwere zoals de Truckster enz.

RvB
27 maart 2007, 10:22
ieder z'n eigen ding eh?


http://youtube.com/watch?v=Wyk0YWdfw7k

vanaf 3:30 hangt ie um weer lekker hoog :P

gave versie van de solo overigens



http://youtube.com/watch?v=bJiZekJC...related&search=

of hier vanaf 1:48




Daar doet hij t inderdaad, maar dat is 2 keer met een sg. Met een explorer lijkt me dat zeer lastig. Ik heb een sg en een explorer en met de sg is het geen probleem (gewoon zakk wylde), maar de explorer lijkt me nogal moeilijk...

Ik geloof het graag maar dan moet ie heel goed geoefend hebben ;)

B_2_the_a
27 maart 2007, 10:38
De eerste keer dat ik James die Grynch live zie gebruiken.
Wel veel op studio-fotos en volgens mij ook de St. Anger "Live" DVD gezien.
Hij staat trouwens niet meer op de ESP-website, was dat een limited edition ofzo?
Maar alleen de Truckster staat erop terwijl James toch veel meer ESPs heeft, ik bedoel dan ook nieuwere zoals de Truckster enz.


alle james hetfield modellen die als signature zijn geweest waren limited, omdat ze erg duur zijn en niet echt standaard (vage paint, etc.)

happynjitram
27 maart 2007, 15:43
Gitaren van ESP zijn costum, hij ontwerpt ze zelf, en niemand anders heeft zo'n zelfde gitaar. Anders is heel het idee van een unieke gitaar weg. Kost zo'n 4000 tot 5000 euro om zelf een gitaar te laten maken bij ESP. Alleen de truck is inderdaad te koop, maar daar ben ik helmaal niet zo weg van.

B_2_the_a
27 maart 2007, 16:33
er zijn er wel meer te koop geweest hoor :P

the grynch
jh-1 (flying v met groene of rode vlammen)
jh-2 (zwarte explorer met deer inlays, later is er een diamond plate op gegaan)
jh-3 (rounded top eclipse met vlag inleg)

Danieldg
27 maart 2007, 19:34
Zijn explorers mogen zowieso al niet meer gemaakt worden omdat Gibson (altijd zij, maakt er iemand een betere gitaar dan hen, dan klagen ze die direct aan) dat niet kon verdragen. Kirk zijn signatures kun je nog altijd kopen.

B_2_the_a
27 maart 2007, 19:37
idem voor the v dan?

Damage Inc.
27 maart 2007, 23:23
er zijn er wel meer te koop geweest hoor :P

the grynch
jh-1 (flying v met groene of rode vlammen)
jh-2 (zwarte explorer met deer inlays, later is er een diamond plate op gegaan)
jh-3 (rounded top eclipse met vlag inleg)

Zie je wel, alleen ik mis er toch een paar, die 1 of 2 website-versies geleden erop stonden.
Argh, kan er niet opkomen...

B_2_the_a
28 maart 2007, 00:13
de rest is niet als serie uitgebracht volgens mij


veel info: http://www.montyjay.com/jamesguitars.html

Damage Inc.
28 maart 2007, 03:07
de rest is niet als serie uitgebracht volgens mij


veel info: http://www.montyjay.com/jamesguitars.html

Serie?

Ja, ik weet wel dat ie er veel heeft, maar ik dacht toch dat er net iets meer waren uitgebracht, en niet al te lang geleden ook.
Maar natuurlijk niet allemaal tegelijk.

Maar word die montyjay site nog geupdate?
Leek me jaren terug al een oude site, maar ik kom toch steeds wat nieuwe dingen tegen.
Of misschien had ik dat gewoon nooit gezien...
Ik vind 'm wel veel info hebben (voor zovet het klopt en compleet is), maar wel rommelig.
Zoals veel spelfouten, en op die pagina van die link mist er een plaatje, enz.

B_2_the_a
28 maart 2007, 07:28
ik heb ook nog wat dingen erop gezet (uit de gitarist), tis niet echt de best onderhouden site enzo.. zonde!

B_2_the_a
5 juli 2007, 11:57
even een update in dit stoffige topicje:

lars heeft op studio brussel gezegd dat het album februari 2008 uitkomt, gezien het feit dat lars geen axl rose heet zal het wel zo uitkomen en niet 10 jaar uitgesteld worden (i smell a chinese democracy)

Damage Inc.
5 juli 2007, 13:53
even een update in dit stoffige topicje:

lars heeft op studio brussel gezegd dat het album februari 2008 uitkomt, gezien het feit dat lars geen axl rose heet zal het wel zo uitkomen en niet 10 jaar uitgesteld worden (i smell a chinese democracy)

GVD, ook al lijkt het kort geleden, het is nóg bijna 5 jaar later vanaf St. Anger.
Maarja, ik kijk er wel naar uit, ik denk dat het weer iets nieuws wordt.
Eerder een hele mix van alle stijlen bij elkaar.

B_2_the_a
5 juli 2007, 14:16
dat heb ik ook,
st. anger is het eerste album dat uit is gekomen terwijl ik fan was..

Vlak na S&M documantaire op tmf (jah die brul zender was vroeger nog stoer) heb ik zoiets van :Wow, they rock

ik heb er echt zin in, als ik de bandleden mag geloven is het een snel, dynamisch en divers album! kan niet wachten!!

The new song en the other new song zijn opzich wel beter dan stanger (alhoewel die cd ook niet slecht is, behalve st. anger zelf)

B_2_the_a
5 juli 2007, 14:17
Serie?

Ja, ik weet wel dat ie er veel heeft, maar ik dacht toch dat er net iets meer waren uitgebracht, en niet al te lang geleden ook.
Maar natuurlijk niet allemaal tegelijk.

Maar word die montyjay site nog geupdate?
Leek me jaren terug al een oude site, maar ik kom toch steeds wat nieuwe dingen tegen.
Of misschien had ik dat gewoon nooit gezien...
Ik vind 'm wel veel info hebben (voor zovet het klopt en compleet is), maar wel rommelig.
Zoals veel spelfouten, en op die pagina van die link mist er een plaatje, enz.



helemaal vergeten, de truckster!!! (de grijze relic)

Wickerman
5 juli 2007, 14:18
Ik heb James op 'the new song' of 'the other new song' een drop-tuning zien gebruiken, heeft ie dat ooit al gedaan of is dit weer iets nieuw ?

B_2_the_a
5 juli 2007, 14:19
Ik heb James op 'the new song' of 'the other new song' een drop-tuning zien gebruiken, heeft ie dat ooit al gedaan of is dit weer iets nieuw ?

- the thing that should not be
- minus human
- misschien wat load/reload nummers
- heel veel van st. anger

davidof
9 juli 2007, 00:51
Ik heb Metallica gezien 1juli (rockwerchter) & ik kan zeggen. Het was U-B-E-R-ZALIG ;) oké ze speelden dezelfde nummers als vorigjaar . maar ik geloof zeker in een prachtig album :) niet dat st.anger slecht was, maar toch een van de mindere ^^








ps: ik heb lars een hand gegeven (a)

B_2_the_a
9 juli 2007, 01:33
Ik heb Metallica gezien 1juli (rockwerchter) & ik kan zeggen. Het was U-B-E-R-ZALIG ;) oké ze speelden dezelfde nummers als vorigjaar . maar ik geloof zeker in een prachtig album :) niet dat st.anger slecht was, maar toch een van de mindere ^^








ps: ik heb lars een hand gegeven (a)

dan ben je toch naar een ander concert geweest :P

1. ze speelde vorig jaar niet op werchter
2. ze hebben and justice for all gespeeld deze tour (voor het eerst sinds 17 jaar)
3. memory remains hoor je niet zo vaak

geen new song (wel the other new song gespeeld andere gigs)

edit: maar het was zeker ene super show~!!

davidof
22 juli 2007, 19:21
dan ben je toch naar een ander concert geweest :P

1. ze speelde vorig jaar niet op werchter
2. ze hebben and justice for all gespeeld deze tour (voor het eerst sinds 17 jaar)
3. memory remains hoor je niet zo vaak

geen new song (wel the other new song gespeeld andere gigs)

edit: maar het was zeker ene super show~!!

Ik bedoel dat ze ONGEVEER dezelfde nummers speelden zoals vorig jaar op ANDERE concerten... -_-'

B_2_the_a
23 juli 2007, 06:40
Ik bedoel dat ze ONGEVEER dezelfde nummers speelden zoals vorig jaar op ANDERE concerten... -_-'

vind ik niet

nu was het puur oldies....
toen zaten nummers zoals no leaf clover, st. anger, frantic, the new song, the other new song erbij!!!

AART
23 juli 2007, 12:11
Voor de mensen die de hele hetze/hype niet gevolgd hebben:

In een interview heeft rob gezegd dat beide new songs niet op het album vcerschijnen. Enkele kleine stukjes uit de nummers zitten in andere nummers maar deze nummers komen dus niet op het album.

Ik heb er wel vertrouwen in, zeker omdat st anger helemaal niet zo slecht was.

neem nou het nummer st. anger. Denk die irri snare weg, denk je de gitaarsound iets droger in en voila, een sterk nummer.

Het is goed geschreven, alleen verneukt door de productie/sound.

Philippe
26 juli 2007, 20:58
Nog meer bevestiging dat het een retestrak album moet worden:

http://www.rollingstone.com/rockdaily/index.php/2007/07/25/metallicas-new-album-ridiculous-sick-bitchin-says-matt-sorum/

Ik ben het eens met Matt. "Master that shit and put it out!"

B_2_the_a
26 juli 2007, 21:28
ze zitten nu in sound city studios, l.a....
dat is gewoon een old skool studio, niets pro tools... gewoon ouderwetse tape!!

hoe rock 'n roll gaat dat worden..
Kirk schat het album tussen justice en black album in.... joepie :D

Philippe
26 juli 2007, 22:49
Nee, ze zitten nu in een andere studio. In een interview wat ik zo snel even niet voor de dag kan toveren zei Lars dat ze na de Europese tour naar een andere studio in LA zouden gaan zodat ze niet te comfortabel met sound city zouden worden.

EDIT: maar het is dus inderdaad wel waar wat Kirk zei :) Het album heeft de progressiviteit van AJFA en de melodieuze tinten van TBA.

B_2_the_a
26 juli 2007, 22:51
vreemd..

de studio waar ze zitten, sound city is echt gaaf!

Kris Haex
27 juli 2007, 21:24
Het zou echt eens te gek zijn dat Metallica nog eens een echt goed album zou uitbrengen en dat ze de fans dan ook met nieuwe nummers live kunnen plezieren, zodat ze niet ALTIJD naar de oudere nummers moeten grijpen.

Hun livesound zou ook beter mogen vind ik, bij Live Binge and Purge en daarvoor was hun live-sound beter.

Maurice_732
28 juli 2007, 21:35
Het zou echt eens te gek zijn dat Metallica nog eens een echt goed album zou uitbrengen en dat ze de fans dan ook met nieuwe nummers live kunnen plezieren, zodat ze niet ALTIJD naar de oudere nummers moeten grijpen.

Hun livesound zou ook beter mogen vind ik, bij Live Binge and Purge en daarvoor was hun live-sound beter.
Een paar nieuwe nummer bij een concert kan wel maar ze moeten de klassiekers wel blijven spelen.

Reel Big Fish
28 juli 2007, 22:02
Dat is denk ik juist het punt... ze moeten weer nummers gaan maken die klassiekers gaan worden. ;)

sjakie1945
29 juli 2007, 10:58
Ik hoop dat ze de richting van MOP uitgaan, niet dat ik St Anger nu uberslecht vond, en het stond in 30 landen op nr 1, maar te nieuwerwets.

Het was "niet-Metallica". Maarja, ze weten zich er altijd uit te slaan.

Met de de tour die ze hebben afgerond, waren ze met een hele goeie bezig, tov een paar jaar terug..

Metallica 4ever!! :rockon:

Kris Haex
29 juli 2007, 13:52
Idd, ik bedoel dat ze nummers moeten schrijven die ook weer klassiekers kunnen worden, hopelijk lukt het hen nog eens, en natuurlijk moeten ze de oude klassiekers blijven spelen. Yeah!

NielsW
30 juli 2007, 17:09
Het nieuwe Metallica album brengt heel wat teweeg :) Ik heb er wel zin in, al probeer ik er niet teveel van te verwachten. Er komen iig weer solo's en ze hebben wat meer old skool beloofd. Ik hoop dat we binnenkort weer allemaal keiharde Metallica covers aan het spelen zijn!

Raffel
31 juli 2007, 09:41
"don't get your hopes up"

Zonder cliff burton verwacht ik eigenlijk geen meesterwerk als MOP meer. Volgens mij teerde zelfde AJFA daar zelfs ook nog redelijk op voort. (riffjes die nog in de kast lagen)

Ik zie St. Anger meer als een statement dan een album. Het feit dat ze terug waren en nog steeds lompe herrie konden maken. Nu idd maar eens een goede plaat, met strakke riffs, solo's, drums die niet klinken als het slaan met een honkbal knuppel op een container. In welke key ze stemmen zal me eerlijk gezegd worst wezen.

We zullen zien!

Hiddie
13 augustus 2007, 17:23
Load was metallica's absolute hoogtepunt, kan nog steeds niet begrijpen waarom de critici zo verdeeld waren.

Ik heb de grote verandering in Metallica na AJFA nooit erg gevonden. Het werd andere muziek, da's 1 ding, maar ik kan nog steeds heel graag naar beiden luisteren.

De toppers zijn dan wel altijd de oude nummers.

Metallica speelt vind ik iets te vaak langdradig nummers, bij de oude shit is het meer van 3 miljoen keer hetzelfde rifje spelen en de jaren 90'en platen zijn vaak ook langdradig maar op een andere manier. De teksten zijn imo wel veel beter op de Load albums
Garage was een meesterwerk. Op St. Anger staan wel wat leuke stukjes in de songs, en 2 redelijke nummers op. De productie is echt crap. Die gitaar geluid is niet wat ik gewend ben van hun, laat staan geen snaren en geen solo's. Slechte zang en teksten... vond het vies tegenvallen. St. Anger is wel een heel goed nummer. Gaat bij mij in mijn lijstje van metallica klassiekers als one, mop, battery, nothing else matters. Die drum sound, st. anger zang vind ik goed bij het nummer passen... Wel jammer dat ze die sound niet voor 1 nummer hebben gehouden maar voor het hele album.

De nieuwe album? Ik vind the new song en the other new song niks bijzonders. Er zitten wel wat leuke stukjes in maar zodra als Hetfield begint met zingen wordt het saai/eentonig. Als ik hoor dat de songs te slecht zijn voor het album, er maar bepaalde stukjes opkomen, ze rick rubin hebben, in een andere key hebben, solo's spelen, niet gaan praten maar spelen, de snare weer normaal zetten denk ik dat het wel wat kan worden hoor. Of Hetfield moet gewoon terug op de drugs, krijgen we vast en zeker nog een fatsoenlijke plaat.

Waar kan ik trouwens het nieuws omtrend het album volgen?

B_2_the_a
14 augustus 2007, 04:33
metallica site
allmetallica site
encycmet site
metclub site (moet je lid voor zijn)

Roy K.
14 augustus 2007, 12:35
Load was metallica's absolute hoogtepunt

:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:

Das Schaap
14 augustus 2007, 12:42
Metallica speelt vind ik iets te vaak langdradig nummers, bij de oude shit is het meer van 3 miljoen keer hetzelfde rifje spelen en de jaren 90'en platen zijn vaak ook langdradig maar op een andere manier. De teksten zijn imo wel veel beter op de Load albums
Garage was een meesterwerk. Op St. Anger staan wel wat leuke stukjes in de songs, en 2 redelijke nummers op. De productie is echt crap. Die gitaar geluid is niet wat ik gewend ben van hun, laat staan geen snaren en geen solo's. Slechte zang en teksten... vond het vies tegenvallen. St. Anger is wel een heel goed nummer. Gaat bij mij in mijn lijstje van metallica klassiekers als one, mop, battery, nothing else matters. Die drum sound, st. anger zang vind ik goed bij het nummer passen... Wel jammer dat ze die sound niet voor 1 nummer hebben gehouden maar voor het hele album.

:o

Nee dat is idd een apart gitaar geluid.

Ik heb Metallica allang opgegeven, ze hebben klassiekers en ze hebben de rest van de nummers. Zelfde gaat ook op voor bijv. Iron Maiden, alleen hebben die meer klassiekers. 8-)

Een echt klassiekers metallica album zou wel een flinke klap zijn bij de fans, dat komt toch echt wel onverwachts denk ik.

hendrix2
14 augustus 2007, 12:43
Load en ReLoad zien ze zelf als hun mindere albums. Daar hebben ze echt elk ideetje die ze hadden uitgewerkt tot een nummer. Terwijl ze bij bv. St. Anger keuze hadden uit ruim 40 nummers maar er uiteindelijk maar 13? ofzo op de cd gezet hebben.

Ik vind Load en Reload ook goede schijven, maar volgens mij komen ze nooit meer op het niveau van hun eerste platen.

Hoewel ik hoop dat de nieuwe plaat super wordt...

Kim Wilson
14 augustus 2007, 13:11
Het is maar wat je ervan verwacht. Als je van de ouwe Metallica houdt, moet je hun ouwe platen gaan luisteren. Een band ontwikkelt zich, en dat is maar goed ook. Anders zouden ze cd's vol met dezelfde muziek voldraaien. Dat je niet meer van het nieuwe werk van Metallica houdt, wil toch niet zeggen dat ze slechter zijn?

Raffel
16 augustus 2007, 13:36
dat ligt er dan weer aan wat je onder slechter verstaat. Ik zie in retrospect het verliezen van Cliff Burton toch wel als een achteruitgang destijds. Dat men daarna nog op de restjes van zijn werken heeft kunnen voort teren op een aantal albums heeft er toe geleid dat wij dat nu als de 'classic' meesterwerken beschouwen. Newsted gaf m.i. een leuke nieuwe positieve draai aan het geheel, zoals ieder nieuw bandlid dat wel kan doen. Bij Trujillo ben ik echter tot nu toe niet van mening dat het een positieve draai aan het componeren voor de 'gemiddelde' old-time metallica fan is geweest.

Evil-Payasos
16 augustus 2007, 15:24
ik hou van metallica














Weer een SUPER ZINNIGE post van Evil....

happynjitram
16 augustus 2007, 16:31
ik hou van metallica














Weer een SUPER ZINNIGE post van Evil....

Of je post gewoon niet. Is het zo belangrijk om je posts op te krikken??

Danieldg
16 augustus 2007, 23:54
Load/Reload zijn ook goede platen, maar eerder songtekst gericht (aldus James)
Het nieuwe album gaat dezelfde sound als het MoP album volgens Lars.

B_2_the_a
17 augustus 2007, 02:24
Load/Reload zijn ook goede platen, maar eerder songtekst gericht (aldus James)
Het nieuwe album gaat dezelfde sound als het MoP album volgens Lars.

tjah
robert ziet het als een fase tussen afja en black album

YannickH
18 augustus 2007, 16:52
in de rock tribiune staat een intervieuw met kirk hammett en hij zei dat metallica en paar jaar te laat zijn overgestapt van producer.hij heeft helemal geen slechte woorden over bob orck maar hij vind wel dat ze vroeger moesten veranderen..

Dark_Tranquillity
22 augustus 2007, 20:03
Het is maar wat je ervan verwacht. Als je van de ouwe Metallica houdt, moet je hun ouwe platen gaan luisteren. Een band ontwikkelt zich, en dat is maar goed ook. Anders zouden ze cd's vol met dezelfde muziek voldraaien. Dat je niet meer van het nieuwe werk van Metallica houdt, wil toch niet zeggen dat ze slechter zijn?

Ik heb liever dat ze zich niet hadden "ontwikkeld" en nog steeds de oude vette muziek speelden :D

Hiddie
24 augustus 2007, 14:53
Hoogstwaarschijnlijk had je ze dan niet gekend en waren ze dan niet zo beroemd geworden.

Ik was met de Load en Reload ook heel blij. Dat de oude fanbase ze geen kans wilde geven is hun probleem.

De nummers daarop (en ook de black album) zijn meer op songtekst gericht. Het nummer heeft een goed onderwerp, een goede tekst, een echte "song idee", een begin en een eind. Bij de oude metallica nummers zie ik ze meer als hele lange jam sessies waar je door kan spoelen zonder dat je het merkt. Ook zijn de teksten daar veel en veel slechter.

Ik vind de oude en nieuwe nummers even goed. En ik ben erg blij dat metallica verandert is, is eens wat nieuws om naar te luisteren. En geloof me, metallica zou niet zo populair zijn zonder die verandering. Ik weet nog dat ik de unforgiven II 7x achterelkaar op TV heb gezien... dat zegt veel.

Als je er niet van houdt prima, maar ga dan niet lopen zeggen dat het slechte muziek is. Dat is bullshit. Ik hoor meer fatsoenlijke nummers op load dan op master of puppets of ride the lightning ookal staan de echte toppers op de oudere platen.

Raffel
24 augustus 2007, 16:31
mwa, hoogtij was '91/'92 door Enter Sandman. Die muziek kan iedereen waarderen dat weet ik zeker. Black album is gewoon een van de best geproduceerde en sowieso een van de beste platen ooit gemaakt. Dus wat dat betreft hadden we metallica nog wel gekend als ze load en reload niet hadden gemaakt hoor. One was notabene ook al single daarvoor.

Wanneer gaat die nieuwe plaat eigenlijk uitkomen? Al iets bekend?

THW
24 augustus 2007, 16:43
Hmmm, gezien dat we met Rick Rubin te maken hebben denk ik dat deze plaat er rauw maar toch krachtig gaat klinken (specialiteit van Mr. Rubin). '
Desondanks denk ik dan minder aan z'n platen met Slayer maar meer met zijn werk met Audioslave (eerste album).Ik denk dat wij zo'n sound kunnen verwachten.

St. Anger was productie gezien (de songs ga ik het maar niet over hebben) gewoon bagger. Ik heb betere producties gehoort met Music Maker.

Die nieuwe nummers die op youtube staan vind ik trouwens niks aan.

power_chord
24 augustus 2007, 17:44
ik ben bij de concert geweest in arnhem. maar ze hebben wel solo's maar de gitaren zitten nog in C ofso. ik ben nog niet verkocht.
t/m black album blijft goud waard.

Hiddie
24 augustus 2007, 21:13
Srry hoor maar ik reken de black album eerder bij de nieuwe era, dus met load, reload, garage.

En one, fade to black, master of puppets zijn de enige nummers van de oude albums waarbij ik niet in slaap val.

Geef me aub geen slayer of audioslave... Metal... hoest. Op de 1 of andere manier is metallica de enige band met metal nummers die mij interesseren... hoop dat ze dat niet vergooien.

De productie van St. anger was idd erg slecht. De nummers vallen opzich wel mee. Ik vond het nummer St. Anger (de beste nummer v/h album) toch veel beter dan alles wat er op Kill 'Em All mag staan. Ik ben wel blij dat ze niet in hun oude gewoontes zijn terug gevallen toen. De nummers zijn nog steeds wel echte songs, met een begin en een eind. De productie had beter gekund en er had wat meer aan gesleuteld kunnen zijn, maar godzijdank dat ze nog steeds echte songs speelden. En er zitten wel wat goede stukken in enkele andere nummers (als je die shitte sound weg denkt), zoals Some Kind of Monster, Dirty Window, of The Unnamed Feeling.

Ik weet eerlijk gezegt niet wat ik moet verwachten van het nieuwe album. Ik denk dat er toch wat St. Anger in gaat zitten, luisteren maar een naar the new song en the other new song. Er zitten wel goede stukken in die nummers. Maar die song in het gelredome was wel oke als James niet zong. Ik hoop dat die 2 songs het slechtste weergeeft van het nieuwe album. God zij dank dat ze er niet opstaan.

GuitarAngel
24 augustus 2007, 23:11
ik vons st anger beter dan load en reload . Dat waren maar slappe zooi. Ik denk dat het volgende album niet slecht is

Philippe
24 augustus 2007, 23:16
@Hiddie: Lars heeft gezegd dat het album voor december af is, en dat we het rond februari kunnen verwachten.

matty
24 augustus 2007, 23:38
Niet per se. Maar het was meer hopen naar de good old days, toen hun sound ok was.

Al vond ik st. anger niet per se slecht, maar de sound had beter gekunt(en gemoeten) en ze hadden het niet zo moeten afraffelen, dan had het best een goede plaat kunnen worden.

En dat ze weer in E gaan spelen klinkt goed. Black Album vind ik nog steeds hun beste plaat. Ik heb een hekel aan de trend dat de stemmingen bij metal steeds lager moeten. Zware muziek moet zwaar zijn doordat het goed in elkaar steekt en niet door je een basgitaar met overdrive te gebruiken.


black album is toch in Eb ?
nothing else matters alleszins

B_2_the_a
25 augustus 2007, 00:58
black album is toch in Eb ?
nothing else matters alleszins

nein
na de black album tour was alles in Eb of lager

AART
25 augustus 2007, 11:47
Bij Trujillo ben ik echter tot nu toe niet van mening dat het een positieve draai aan het componeren voor de 'gemiddelde' old-time metallica fan is geweest.

Trijulio heeft nog niet meegeschreven op st anger, dus je kan zijn inlvoed pas op de aankomende plaat horen.

B_2_the_a
25 augustus 2007, 16:51
Trijulio heeft nog niet meegeschreven op st anger, dus je kan zijn inlvoed pas op de aankomende plaat horen.

tjah
live heeft hij wel een goeie invloed gekregen :)

Hiddie
26 augustus 2007, 23:27
Ik ga zijn componeer kwaliteiten niet bekritiseren, maar hij heeft wel credits voor the new song en the other new song. En ik denk dat zijn stijl van spelen live iig erg goed is, en qua schrijven kan het zo nu en dan goed maar ook zo nu en dan slecht zijn denk ik.

Ik vind hem wel een beetje een aap, srry hoor. Niet omdat hij een Mexicaan is (ben zelf ook de witste niet), maar zijn manier van lopen op het podium. Hij praat ook niet zo veel. Ik vond Jason wat dat betreft cooler, wel jammer dat hij zo gepest was bij metallica, best wel lullig. Hij is de band gestopt en speelt nu bij Supernova... Tof.. kan hij tegen zijn kleinkinderen zeggen dat hij bij de grootste rockband allertijden eruit is geschopt om vervolgens in een onbekende rock band te spelen die niet eens platina is...

Alle 3 bassisten zijn zo op hun eigen manier goed. Cliff zijn gitaarachtige stijl klinkt soms wel heel erg tof (call of ktulu, pulling teeth, anyone?). Jason zijn plektrum heb ik ook altijd wel vet gevonden. En Robert is gewoon een grote vingerpicking m*th*r&*u**e*. Qua karakter blijft Jason het coolst.

P.S:
Volgens mij heeft Jason nog geen eens kinderen en heeft hij daar ook geen plannen voor. Kan me vaagjes herrineren (MTV icon 2004?) dat hij heeft gezegt: The music are my children.

Nog geen nieuws over het nieuwe album sinds de drummer van velvet revolver... Hopelijk posten ze (hopelijk lars, heb van hem nog weinig gehoord) binnenkort een update op de met site ofzow.

B_2_the_a
27 augustus 2007, 11:09
en speelt nu bij Supernova...


daar speelt hij ook niet meer in!
hij heeft sinds metallica bij:
ozzy
echobrain
papa wheelie
voivod
supernova
en een paar gigs met black label society

gespeeld... hoe bedoel je onzeker?

Raffel
27 augustus 2007, 15:25
als Zakk niet zou zingen was ik mooi bij Black Label Society gebleven :D

Hiddie
27 augustus 2007, 16:14
daar speelt hij ook niet meer in!
hij heeft sinds metallica bij:
ozzy
echobrain
papa wheelie
voivod
supernova
en een paar gigs met black label society

gespeeld... hoe bedoel je onzeker?

I know, maar op het moment doet hij supernova dacht ik?

en waar heb je gezien dat ik het word "onzeker" zei?

BLS ken ik eigenlijk niet zo goed, eens opzoeken...

THW
29 augustus 2007, 12:01
Ik vond dat Jason altijd in een hoekje geschoven werd kwa songwriting.

Luister maar eens naar Flotsam & Jetsams eerste album. Bijna voledig geschreven door Newsted. En ook nog eens een keertje een lekker beuk maar toch intelligent album ala Metallica rond die tijd.

En wat heeft ie totaal in Metallica geschreven?? 3 nummers ofzo? of minder?

B_2_the_a
29 augustus 2007, 13:22
I know, maar op het moment doet hij supernova dacht ik?

en waar heb je gezien dat ik het word "onzeker" zei?



supernova is ie ook mee gekapt
met onzeker bedoel ik: hoe bedoel je newsted is onzeker wat hij nou wil ;)

B_2_the_a
8 september 2007, 14:41
weer kleine update


METALLICA frontman James Hetfield recently told Kerrang! magazine that producer Rick Rubin wants them to make an album as good as "Master of Puppets".

"On 'St Anger', [producer] Bob Rock did everything," said Hetfield. "He was producer, engineer, bass player, babysitter, father figure — and Rick Rubin is pretty much the opposite, he's not there to babysit. When he first came in, his opening statement was 'I want you guys to impress me: I want you to feel like you're starting out again'. He really wants us to get in the mind-set of 'Master of Puppets'. It's impossible to recreate what we were 20 years ago, it's silly, but we had to get that hunger back."

In a recent interview with Norway's NRK, Hetfield stated about the band's collaboration with Rubin, "Rick Rubin is extremely good at getting the best out of any artist he's worked with, whether it's BEASTIE BOYS, NEIL DIAMOND, SLAYER, SLIPKNOT… he does all, he does rap… anything! Somehow he taps in. He's got a good vibe, and a good ear, and we think we do too. So sometimes there's a little bit of this — we like our things the way we like them, he likes his things the way he likes them — but with two great powers putting something together, I think we'll come up with something pretty amazing. He's having us focus a lot on the feeling around 'Master of Puppets' — what was going through our minds? what was it like? — the hunger around 'Master of Puppets'."

klinkt veelbelovend...
Overigens speelt metallica 2 akoustische shows op het bridge bennefit festival (het ozzfest van neil young :P)

Vonk
8 september 2007, 15:50
Kleine update? Volgens mij is dat verhaaltje al een hele tijd oud.

Het zal mij benieuwen wat eruit komt rollen. Ik zal het album in ieder geval niet blind aanschaffen, zoals ik dat wel bij Iron Maiden durf...

Damage Inc.
8 september 2007, 15:54
Kleine update? Volgens mij is dat verhaaltje al een hele tijd oud.

Het zal mij benieuwen wat eruit komt rollen. Ik zal het album in ieder geval niet blind aanschaffen, zoals ik dat wel bij Iron Maiden durf...

Ik durf het wel zomaar, het zal (vooral in combinatie met Rick Rubin) niet slecht zijn, ookal zou het WEER geen "oude MetallicA" zijn.
Ik vind St. Anger erg vet, maar ben daar door natuurlijk geen fan geworden.
Het is een erg zwaar en rauw album, en leuk voor 1 keer, dus ik hoop dat ze weer gewoon iets nieuws hebben.
EN het is dan ook weer een nieuwe MetallicA-formatie en al een paar jaar een nieuwe "era" in MetallicA.

B_2_the_a
8 september 2007, 16:08
ik schaf hem sowiezo blind aan... just because it's metallica
heb eigenlijk geen spijt van welke metallica cd aanschaf dan ook... het is allemaal anders, dat is juist het gave..
Iron maiden vind ik veel te eentonig (natuurlijk valt het ook wel mee ;))

het is wel een kleine update, het was elke keer van horen zeggen, nu "officieel" bevestigd

Vonk
8 september 2007, 23:30
Juist dat Rick Rubin meedoet maakt me wel nieuwsgierig. Die verhalen over hem doen me denken aan een schoolmeester die iedere bandstijl perfect aanvoelt en die band ook kan vertellen wat ze moeten doen om een album te maken waar fans om vragen.

Ik ben benieuwd of ze dat MoP-geluid kunnen benaderen. Lijkt me dat ze al hun oude apparatuur nog wel hebben, dus dat moet geen probleem zijn toch?

B_2_the_a
9 september 2007, 01:06
Ik ben benieuwd of ze dat MoP-geluid kunnen benaderen. Lijkt me dat ze al hun oude apparatuur nog wel hebben, dus dat moet geen probleem zijn toch?

Ze hebben die spullen misschien nog wel (denk het wel)

maar willen ze dat wel? ze willen de energie van toen terug..
ze zullen nooit meer zoals toen klinken omdat:
Stem van james behoorlijk verandert is
Lars "anders" (sommige vinden minder goed) is gaan drummen
Cliff niet meer in de band zit maar Robert :)

Wickerman
9 september 2007, 11:04
Lars "anders" (sommige vinden minder goed) is gaan drummen

Argh, ik mis die floortom-sized toms van z'n oude tama

Vonk
9 september 2007, 11:17
Maar denk je niet dat als ze hun oude apparatuur weer aansluiten er weer een golf van enthousiasme en nostalgie over ze heen komt?

Gebruik al die oude aparatuur weer, dan heb je in ieder geval weer het vertrouwde geluid. Ik denk niet dat mensen de drumgeluiden van ST-A zullen missen.

B_2_the_a
9 september 2007, 12:13
reken nou maar niet op die oude sound, tis geen master of puppets 2 hoor!

De foto's die ik heb gezien uit de studio, staat hun live setup er (diezel, krank, boogie, van alles)...

Wickerman
9 september 2007, 12:46
Ik denk niet dat mensen de drumgeluiden van ST-A zullen missen.

Die snare klinkt gewoon... bah

B_2_the_a
9 september 2007, 13:16
Die snare klinkt gewoon... bah


ik vind het wel iets hebben
maar niet een uur lang

RRRobin
9 september 2007, 14:02
ik vind het wel iets hebben
maar niet een uur lang

+1, die snare gaat me echt snel irriteren.. Maar ben benieuwd naar het nieuwe album en zal hem ook wel blind kopen; blijft mn favo band ;)

B_2_the_a
9 september 2007, 14:37
zojuist wat nieuwe foto's op de metclub site gezien

versterkers in de nieuwe studio, naast de gebruikelijke setup:
orange stacks
fender evh halfstack
bogner (yeaah) stacks


me like!

AART
9 september 2007, 18:24
Heb jij een meclub account?

Staan daar toevallig meer foto's die je met ons kan delen(saven/prntscrn op je pc en opnieuw hosten oid).

En ik hoorde van veel mensen dat er ook Mark IV's in de studio te zien warne op foto's, heb jij die foto's ergens gezien?

Nog een andere leuke pic, metallica heeft waarschijnlijk een paar pakketjes van ENGL gekregen:

http://i76.photobucket.com/albums/j21/triaxtasy/HPIM0875.jpg

AART
9 september 2007, 18:34
Ik hoop btw dat ze weer een dikke doch strakke sound hanteren zoals op TBA, dat vond ik de beste sound.

E-J
9 september 2007, 19:19
zojuist wat nieuwe foto's op de metclub site gezien

versterkers in de nieuwe studio, naast de gebruikelijke setup:
orange stacks
fender evh halfstack
bogner (yeaah) stacks


me like!

Kirk en James hebben een beetje elke versterker die er op de markt is...

... blijkbaar hebben ze zoveel geld en kunnen ze niet kiezen :D Maar James blijft pervent gebruiker van de Diezel VH-4.

AART
9 september 2007, 19:57
Kirk en James hebben een beetje elke versterker die er op de markt is...

... blijkbaar hebben ze zoveel geld en kunnen ze niet kiezen :D Maar James blijft pervent gebruiker van de Diezel VH-4.

Ze hébben heel veel versterkers, maar niet alles wordt meegenomen naar de studio, zie die engls bijvoorbeeld, die staan in hun HQ. Wat er in de studio staat is meestal wel door hen al goed getest denk ik.

B_2_the_a
9 september 2007, 21:58
Ze hébben heel veel versterkers, maar niet alles wordt meegenomen naar de studio, zie die engls bijvoorbeeld, die staan in hun HQ. Wat er in de studio staat is meestal wel door hen al goed getest denk ik.


ik zal morgen avond wel ff die foto's hier posten...

als je skom kijkt, stukje waar robert trujillo een bas aan het uitzoeken is om mee auditie te doen hoor je heel leuk van zach (hoofdtech van metallica):
"these guys probably have around 500 or 600 guitars, most of them are in storage"

zalig :D

AART
10 september 2007, 16:57
ik zal morgen avond wel ff die foto's hier posten...

als je skom kijkt, stukje waar robert trujillo een bas aan het uitzoeken is om mee auditie te doen hoor je heel leuk van zach (hoofdtech van metallica):
"these guys probably have around 500 or 600 guitars, most of them are in storage"

zalig :D

Yeah, dat stukje ken ik. Vet grappig hoe trujilio dan kijkt. ;)

Thanks dta je de foto's wil plaatsen.

THW
10 september 2007, 17:10
Hmmm, ik heb liever dat ze wat minder aandacht steken in veel versterkers en meer in hun nummers ;)

AART
10 september 2007, 19:27
ach, dat wil ik ook, maar het is toch leuk om een beetje weg te kwijlen bij hun amps/rigs, oniedan?

AART
15 september 2007, 11:27
ik zal morgen avond wel ff die foto's hier posten...

als je skom kijkt, stukje waar robert trujillo een bas aan het uitzoeken is om mee auditie te doen hoor je heel leuk van zach (hoofdtech van metallica):
"these guys probably have around 500 or 600 guitars, most of them are in storage"

zalig :D

Ehm, was er niet iets met plaatjes? ;)

B_2_the_a
15 september 2007, 11:39
johh doe is rustig ;)
i'm working on it

B_2_the_a
15 september 2007, 11:47
http://www.freewebs.com/plakband/09sep0507_hq.jpg
http://www.freewebs.com/plakband/09sep0707_pic01.jpg

heb ze een beetje vergroot

AART
15 september 2007, 12:40
haha, die vrachtwagen en die kerel die zo lekker over de amps heen loopt :seriousf:
Dat wil ik ook... :sneaky:

jasper159
15 september 2007, 12:42
Bedriegt mijn oog mij of zie ik daar een zeer mooie Fender '57 deluxe staan? :)
Ben benieuwd hoe dat klinkt.

B_2_the_a
18 september 2007, 01:47
http://www.freewebs.com/plakband/09sep0707_pic05.jpg

makes me GAS

Danieldg
18 september 2007, 21:42
Ik begin steeds meer zin te krijgen in dat album! :D

Best wel grappig, James die op Kirk's giatren aan het spelen is :P

B_2_the_a
19 september 2007, 09:36
klopt
heeft hij vaker gedaan hoor, of een gretsch van een godsvermogen (costumshop white falcon) die hij voor 1 akkoord gebruikt lenen van de producer (bob rock, nothing else matters)

Philippe
21 september 2007, 23:44
UPDATE!

Er is weer een nieuw (no fake) interview met Rob openbaar gemaakt. Het komt uit een zweeds tijdschrift.

Klinkt allemaal érg veelbelovend. Vooral die stukken over James' stem.
Damn, ik kan echt niet wachten.

Enjoy!

: How is the new album going to sound?

A: The attitude of the new material is totally old school. Which has alot to do with us playing "MOP" live last year.
One thing that Rick Rubin said to Lars and James was; "When you are creating the songs, try and think about what was going throu your heads at the time when you made "MOP". Try and have the same attitude in the creative process."

Q: But how does it sound?

A: The songs are not going to be short. Your not going to hear any 4 min songs on this one. There is alot going on with diffrent harmonies and layers. Its hard for us who are up in it all creating to have a good perspective on it, but then you get some one from the outside like Scott Ian from Anthrax, who was waiting outside for me and Kirk. He heard us work on one of the new songs and said: "Wow, what a riff!!!!! Is it going to be on the new album?", he was clearly excited.

Q: So, is that riff going to be on the new album?

A: I actually dont remember (laughs), I cant remember that riff, but the song on the other hand. There are 14 songs, and we are not going to put so many on the record, so we dont know yet. There are some songs which we know with absolute certainty will make the album. There's alot of great riffs and cool grove to it, sometimes its very dynamic, I think this will be a really special album. We are still in a way writing these songs, on this tour James just came up with a fantastic riff, and it just has to make the new album, so in that sence the songs are still changing. And I got all these ideas on what I want to do with the bass. I think there is a creative magic going on in the group for this effort.

Q: Many people want to know if its gonna old "glories" thrash metal on the new record.

A: Yes! There are many diffrent musical inputs, and one of them is thrash. The dynamic elements Metallica used in the 80's are also a factor you will see on this record. There is also something that I think is a renewal of the heavyness, which is this Slayer-kind powergroove with a Metallica signature. The material is really heavy, even at the "groovie" parts, and alot of really strong melodies. The lyrics are also cool, I wasnt there under the recording of St.Anger, but there the Lyrics were made by everyone, this time its 100% James Hetfield. So the songs are more his then they were the last time, which is a good thing.



- Then there is something about Bob Rock getting fired and why they are now working with Rubin, and it goes on to.......
Q: And now there is "pre-Bob rock" philosophy.

A: Rick said this; James, why did you have a higher range on your singing voice before? Is it something you still can do? Can you still sing this song in this way?
I think that is fantastic, and I know alot of people will be surprised when they hear James on the new record. When songs are sung in an octave lower its easier for James, the voice hasnt the same agression and sounds more bluesy. Its good for James to get these kinds of suggestions, it forces him out from comfortable zone where he has been the past years, and this gives him a challenge. You can hear the old-school feeling in his voice now, just as back in the day.

Q: Many fans think that James voice isnt good enough these days, that it isnt nearly as good as it was before, is this something you guys discuss within the band?

A: Yes, and there are may reasons for James voice changing. The voice changes with age, but James.... Well, ok the voice isnt the same, when you are young you scream alot and have this attitude, the same attitude is more so in these new songs then it has been for in 20 years. These are things that Rick Rubin sees and wants us to work with, which has alot to do with the result of this album.

A: Another thing which people dont usually think about is the tuning. "Do you drop down a half step?", this dosent tell you much if you dont play an instrument. The vocals have a range and James is now using much of his register which he hasnt sung in for a long time. I personaly, and the rest of the band think that this is more in the lines of the "Old school" Metallica then that of the latest stuff. The vocals have a big part in the change/direction the music is going.
Now days many bands tune down to D, like Korn did, or to tune the E-string down to A. Early Metallica was never about this, it was about what I call A440, which is the standardtuning.

Q: "Invisible Kid" on St.Anger was really down-tuned.

A: Yeah, really. Rick thou not a fan of down-tuning. I dont have problem with it, Slayer down-tune in some song and they still sound brutal.



Then the interviewer talks about the two new songs, which he said, hade some great riffs; like the FWTB intro and strong riffing in the end, but had alot of boring riffs and parts that didnt go anywhere..... Etc etc. New song played in Bilbao, Rob said they fucked it up, you know the rest of that story.

Q: How was it to join Metallica? Do you think you joined Metallica at a perfect moment? If the new album lives up to its expectations then it will be like "Rubin and Trujillo saved Metallica" cry will replace the "Bob rock ruined Metallica".

A: I dont think it has ever been better to be in Metallica. If it had been 10-15 years ago I'm sure it would have been difficult to get along with Lars and James. The attitude within the band is healty, when I come with suggestions thye listen. Like when I said that it would be cool to play "Dyers Eve" live. What is cool is that when I joined the band they wanted to start playing old stuff, but this attitude didnt "Manifest" itself before the Filmore gig. I always say that the Filmore gig was 100% rehearsel.
We didnt do Dyers Eve this summer, but we have allready gone throu all our Metallica songs and picked some for the next tour, which we know are going to surprise.

Q: Under the Live Earth show you guys played bass with Spinal Tap, you pulled a bass solo and James said "Why dont you do that with our stuff!?". Can we count on you giving your mark in the music like Cliff Burton did with Orion, Anasteshia, FWTB and like Jason with MyFriendOfMissery?

A: I dont know...... Infectious Grooves was a cool experiment where all the music was written out from the bass. There will be moments like that, but the songs are still being "builded", so its not sure yet. As we play we come up with new stuff all the time, "WHOOOW that was cool, put that in there" and so on. Lars comes up with new fresh beats that change the attiude of the song and the arrangments. We dont know yet how the album will come out, there can be more bass there can be less.

Q: A couple of months ago you said that Kirk was away alot cuz of his son. How has this affected the dynamics of the work? You also talked about the working spirit between James and Lars..

A: Everyone who has been on the inside would describe it in the way I am going to right now: You can take a Robert Trujillo grove, a Jason Newstead bass line, or a Kirk Hammet riff - And I can promise you Kirk is contributing some of the worlds best riffs on this one - but when it comes down to it, there has been this amazing collaboration between James and Lars, to witness how those two guys are just really focused on making music, they brainstorm back and forth which creates a special energy. Its really inspirational to see how they work, how they pick everything appart and analyse the smallest details. From drum beats to changes in the chords to bridges and so on. Lars is really fantastic at arranging songs. Just the other day a friend asked me what Lars does besides shoot of his big mouth (laughs).

Q: What does he contribute specifically?

A: We all got riffs that we present. In the hands of James, who has such a powerfull right arm and playes everything with such an attitude and confidence, makes a good riff into a great riff. James is the type of musician who can take something to the next level without effort. Lars strenght is that he as a drummer likes to try out new stuff, he is not someone who is content with a normal drumkit. He will force himself, sometimes he takes water over his head. It can be a drumkit that takes him three hours to sett up, he pushes himself more than most drummers.
James played some drums, so he has a real good ear when it comes to beats, that makes it posible for them to build up ideas from the drummers point of view. Lars is the one who brings the progressive element; "Lets take a beat away from here, make this one heavyer and that one faster", he likes to do that, especially on this record.

B_2_the_a
22 september 2007, 00:23
damn
na elk interview heb ik steeds meer zin in de cd!

blaaaa kan nie wachte :S

AART
22 september 2007, 12:45
Klinkt goed idd. :rockon:

B_2_the_a
29 september 2007, 14:16
trouwens geinig nieuwtje,
tijdens de hq sessies (presidio volgens mij niet) hadden ze elke laatste dag van de week hawaii dag, nu hebben ze hip hop friday :P

yhcmarc
4 oktober 2007, 15:49
Ik blijf sceptisch, st. wanker was een dikke pot muzikale AIDS .. Rob vind ik ook niet bij de band passen .. waar zijn de dagen van Master of puppets gebleven? Het enige lichtpuntje dat ik zie is dat Rick Rubin er strak bovenop zit ..

enne @hiddie:
- Garage inc. een meesterwerk? Hij is erg goed, maar het blijft een plaat met covers
- Jason is er niet uitgezet, maar zelf gestopt, en imho op het goede moment.

B_2_the_a
4 oktober 2007, 15:56
Ik blijf sceptisch, st. wanker was een dikke pot muzikale AIDS .. Rob vind ik ook niet bij de band passen .. waar zijn de dagen van Master of puppets gebleven? Het enige lichtpuntje dat ik zie is dat Rick Rubin er strak bovenop zit ..

enne @hiddie:
- Garage inc. een meesterwerk? Hij is erg goed, maar het blijft een plaat met covers
- Jason is er niet uitgezet, maar zelf gestopt, en imho op het goede moment.


ah weer iemand die tegen verandering is, waarom willen zoveel mensen een master of puppets 2? ja het was een goeie plaat, maar het is ondertussen ruim 20 jaar geleden dat die cd gemaakt is...
Kom terug in de realiteit en zie dat metallica niet meer zo is als toen!

st. anger is een appart verhaal, zie het als een statement?

Waarom vind je rob niet bij de band passen?

yhcmarc
4 oktober 2007, 16:01
ik ben niet tegen verandering, zolang het vooruit gaat, justice en black album vind ik ook fantastisch, load en reload veel minder maar ook daarvan kan ik de waarde en kunst inzien, st. anger is echter verschrikkelijk, wat een gedrocht van een plaat. En je moet toegeven dat in de periode van MOP en Justice Metallica op hun muzikale hoogtepunt zat, en dat TBA er nog een zeer geslaagde nawee van was.

Enne over Rob, die had gewoon lekker in suicidal en infectious grooves moeten blijven, hij haalt de genialiteit van Burton niet, mist de intensiteit en power van Newsted en ik vind hem op het podium uitermate irritant.

squiertele
4 oktober 2007, 16:13
...vond Jason wat dat betreft cooler, wel jammer dat hij zo gepest was bij metallica...

waarom werd hij gepest bij metallica? ik weet niet zo veel van metallica :chicken:
ik weet alleen dat hij de vervanger was van de omgekomen cliff burton, maar dat is toch nog geen reden om hem te pesten? :stop:

Hiddie
4 oktober 2007, 21:03
waarom werd hij gepest bij metallica? ik weet niet zo veel van metallica :chicken:
ik weet alleen dat hij de vervanger was van de omgekomen cliff burton, maar dat is toch nog geen reden om hem te pesten? :stop:

Voor James en Lars dus wel.

Newsted is officieel "zelf weggegaan", maar james & lars waren gewoon eikels, dus tja, ik vind het dus meer eruit schoppen, maar da's maar mijn mening)


Metallica's hoogtepunt is nooit in de tijd van AJFA en MoP geweest. Maar in de jaren 90. Die oude metal platen zijn vaak 1 pot nat en eenzijdig.

Ook al is garage een cover album, al die nummers vind ik wel tig keer zo goed als het orgineel. Load was echt een meesterwerk. Met geen enkel slecht nummer erop.

Ik wacht wel op de nieuwe plaat. Maar live zijn ze idd shit geworden (dat is sinds de jaren 80 al achteruit gegaan), James's zang is crap, de teksten zijn ook niet meer wat het was, en Rob past ook niet echt bij metallica zoals Jason en Cliff. Maar miss heb ik het mis en wordt het een hele toffe plaat.

hendrix2
4 oktober 2007, 21:24
Ik wacht wel op de nieuwe plaat. Maar live zijn ze idd shit geworden (dat is sinds de jaren 80 al achteruit gegaan), James's zang is crap, de teksten zijn ook niet meer wat het was, en Rob past ook niet echt bij metallica zoals Jason en Cliff. Maar miss heb ik het mis en wordt het een hele toffe plaat.
Hele stadions zijn uitverkocht voor metallica. Overal ter wereld...
Jij doet dit alles voor als een feit maar ik denk dat heel veel mensen er anders over denken.

Ik vind het vooral zielig dat mensen steeds weer hetzelfde willen. Master of puppets is een superplaat, ik vind het persoonlijk de beste metallica plaat, maar voor mij moeten ze echt niet weer naar die tijd terug. Het is juist interessant om te zien hoe een groep evolueert en het maakt de groep alleen maar interessanter.

Voor mijn part maken ze een country plaat, ik zal nog geintereseerd luisteren.

Over de bassisten kan je natuurlijk eindeloos doorgaan... Velen zeggen dat metallica zijn ziel verloor toen Cliff omkwam. Ik heb metallica nooit anders geweten dan met Jason, en ik vond Jason ook echt bij de groep passen.
Trujilio vind ik ook een geweldige bassist en hij past volgens mij echt volledig in metallica. Ik zeg 'volgens mij' dus begin aub geen nutteloze discussie, over meningen valt niet te discusieren.

AART
4 oktober 2007, 21:31
Ben het met Hendrix2 eens, alleen vind ik Black Album de beste metallica plaat.
Load en Reload is jammer. Goede nummers afgewisseld met slechte en een te bassige productie.

Als je de goede nummers van beide albums samenvoegd op een plaat heb je een plaat met 10 - 12 nummers allemaal van goede kwaliteit.

St. Anger is opzich wel ok, maar de productie en de eentonige bouw van de teksten en nummers maakt het ene middelmatige plaat.

Ik hoop dat ze MoP met Black Album feel kunnen combineren en toch iets nieuws neerzetten wat toch goed is.

hendrix2
4 oktober 2007, 21:34
Ben het met Hendrix2 eens, alleen vind ik Black Album de beste metallica plaat.
.
Is lang mijn favoriete geweest, maar heb hem té veel gedraaid denk ik :)
Kill em all vind ik overigens ook een erg strakke plaat.

Wat je zegt van load/reload klopt wel. Ze hadden de beste nummers moeten samen zetten op 1 cd. Maar er staan wel een aantal fantastische nummers op. Vooral van Fixxxer ben ik echt altijd al wild geweest :)

Philippe
4 oktober 2007, 23:33
Voor James en Lars dus wel.

Newsted is officieel "zelf weggegaan", maar james & lars waren gewoon eikels, dus tja, ik vind het dus meer eruit schoppen, maar da's maar mijn mening)


Metallica's hoogtepunt is nooit in de tijd van AJFA en MoP geweest. Maar in de jaren 90. Die oude metal platen zijn vaak 1 pot nat en eenzijdig.

Ook al is garage een cover album, al die nummers vind ik wel tig keer zo goed als het orgineel. Load was echt een meesterwerk. Met geen enkel slecht nummer erop.

Ik wacht wel op de nieuwe plaat. Maar live zijn ze idd shit geworden (dat is sinds de jaren 80 al achteruit gegaan), James's zang is crap, de teksten zijn ook niet meer wat het was, en Rob past ook niet echt bij metallica zoals Jason en Cliff. Maar miss heb ik het mis en wordt het een hele toffe plaat.

Huh?
No offence, maar of jij snapt er heel weinig van, of jij bent fan van de zogenaamde "countryrock Metallica" in plaats van de '80 metal 'tallica.
If so, ok niks op tegen, maar zeg niet dat Metallica hun hoogtepunt in de jaren 90 had. Qua populariteit misschien ja, maar qua muziek toch echt niet.

Master of Puppets 1 pot nat en eenzijdig? :stop:

squiertele
4 oktober 2007, 23:49
Voor James en Lars dus wel.

Newsted is officieel "zelf weggegaan", maar james & lars waren gewoon eikels, dus tja, ik vind het dus meer eruit schoppen, maar da's maar mijn mening)


Maar wat deden ze dan met hem? En waarom gaat hij dan niet weg als ze tegen hem lopen te kutten? Hij heeft het er wel ongeveer 15 jaar uitgehouden volgens mij.

Philippe
4 oktober 2007, 23:56
Maar wat deden ze dan met hem? En waarom gaat hij dan niet weg als ze tegen hem lopen te kutten? Hij heeft het er wel ongeveer 15 jaar uitgehouden volgens mij.

Rondbazuinen dat ie gay was. Midden in de nacht zijn hotelkamer binnenstormen en al zijn kleren en lp's van het balkon gooien, schreeuwend: "Wake up bitch, you're on the Metallica train now!".
(heb ik uit een documentaire, zijn hun eigen woorden)
Allemaal pure frustratie veroorzaakt door Cliff Burton's dood.
Maar dat waren vooral de eerste 2/3 jaar. Daarna ging het steeds beter, maar de relatie tussen James en Jason is nooit supersterk geweest.

B_2_the_a
5 oktober 2007, 02:13
de relatie tussen james en jason was de laatste jaren juist sterker aan het worden..

Metallica is eigenlijk altijd james/lars geweest, en de rest hing erbij...
Nu niet meer echt maar da's een ander verhaal..

De voornaamste reden waarom Jason weg is gegaan is vanwege het psychi-verhaal en omdat hij van James (de "baas") tijdens hun sabbatical geen andere projecten mocht doen, omdat dat dit zijn creativiteit en energie kost die hij in het beest metallica behoord te steken!

Solidkick
5 oktober 2007, 09:25
Midden in de nacht zijn hotelkamer binnenstormen en al zijn kleren en lp's van het balkon gooien, schreeuwend: "Wake up bitch, you're on the Metallica train now!".


:seriousf:
Goeie grap.

Hiddie
15 oktober 2007, 20:47
Huh?
No offence, maar of jij snapt er heel weinig van, of jij bent fan van de zogenaamde "countryrock Metallica" in plaats van de '80 metal 'tallica.
If so, ok niks op tegen, maar zeg niet dat Metallica hun hoogtepunt in de jaren 90 had. Qua populariteit misschien ja, maar qua muziek toch echt niet.

Master of Puppets 1 pot nat en eenzijdig? :stop:

Country rock my ass. So what dat ze een country nummer en wat blues nummers maakten. Als ze goed zijn maakt het mij niks uit.

Die ouwe metallica nummers zijn ook vaak 1 pot nat, met een paar uitzonderingen van MoP, RtL en alleen one van AJFA. En metallica's hoogtepunt is qua populariteit en muzikaliteit gewoon de jaren 90. op the black album staan nummers als The Unforgiven, Enter Sandman en Nothing Else Matters. Er zijn weinig nummers op oude albums die beter zijn hoor. En Load is zo'n beetje het beste album dat ze ooit gemaakt hebben. Staat echt geen enkel slecht nummer op.

Dat ze een andere richting in zijn gegaan wil niet meteen zeggen dat het slechte muziek is, ook al houden veel oude metallica fans er niet van.

En ik vond Reload wat minder goed, maar nog steeds beter dan die vier oude baggerplaten.

B_2_the_a
15 oktober 2007, 20:55
emo-blabla.


hier graaft iemand z'n eigen graf :p

AART
16 oktober 2007, 18:15
sorry Hiddie, maar MoP is een geniale plaat en load en reload zijn marginaal.
Het is prima dat jij load geweldig vind, maar het punt is alleen dat jij vind dat mensen niet moeten zeiken op load en reload omdat het anders is, maar zelf zeik je wel op de eerste vier platen omdat ze anders zijn...

De pot verwijt de ketel.., zoiets was het toch?



Zelf vind ik load en reload niet slecht, maar er staat wel een hoop meuk op. BA is het beste imo en daarna MoP. Dat ze bekender waren tijdens de jaren 90 maakt mijn smaak niet anders, of vond jij de oude Britney spears ook goed omdat ze toen populair was?

B_2_the_a
16 oktober 2007, 18:43
om even de eeuwige discussie te onderbreken:



http://www.freewebs.com/plakband/10oct1207_pic01.jpg

http://www.freewebs.com/plakband/10oct1207_pic02.jpg

AART
16 oktober 2007, 20:16
Hetfield heeft wel een handje naar het jatten van kirks spul. Eerst de IIC+ en nu al zijn gitaren :chicken:

B_2_the_a
16 oktober 2007, 20:30
tjah
ook andersom..
De versterker die je op kill 'em all hoort is james z'n versterker, :P

Philippe
17 oktober 2007, 16:25
Niet helemaal waar ;) het overgrote deel is ingespeeld op Kirk's amp.

EDIT: de solo's zijn daarentegen wel allemaal ingespeeld op James' Marshall 100 watt SLP head.

AART
23 oktober 2007, 11:06
Niet helemaal waar ;) het overgrote deel is ingespeeld op Kirk's amp.

EDIT: de solo's zijn daarentegen wel allemaal ingespeeld op James' Marshall 100 watt SLP head.

Vanaf MOP ja(kirks IIC+), daarvoor was het allemaal een gemodde Marshall en die was van james(nu gejat).

B_2_the_a
24 oktober 2007, 18:37
erg nasty:
http://youtube.com/watch?v=7gGJ_bjn6QU

metallica is nu overigens aant repeteren voor de bridge benefit shows..
Lars heeft gewoon een fucking rete gave kit met metallica vellen (metallica logo erop)

Philippe
26 oktober 2007, 10:33
erg nasty:
http://youtube.com/watch?v=7gGJ_bjn6QU


Heb ik gezien ja. Érg vet.
Lars die superstrak staat van de coke haha :hippie:

Hiddie
27 oktober 2007, 18:00
sorry Hiddie, maar MoP is een geniale plaat en load en reload zijn marginaal.
Het is prima dat jij load geweldig vind, maar het punt is alleen dat jij vind dat mensen niet moeten zeiken op load en reload omdat het anders is, maar zelf zeik je wel op de eerste vier platen omdat ze anders zijn...

De pot verwijt de ketel.., zoiets was het toch?



Zelf vind ik load en reload niet slecht, maar er staat wel een hoop meuk op. BA is het beste imo en daarna MoP. Dat ze bekender waren tijdens de jaren 90 maakt mijn smaak niet anders, of vond jij de oude Britney spears ook goed omdat ze toen populair was?


Ik zeg niet dat ik ze beter vond toen omdat ze populairder waren, hun muziek vond ik gewoon beter...

Hoezo de pot verwijt te ketel?

Tuurlijk is elke plaat anders, ik vond ze slecht omdat er heel veel meuk op stond, niet omdat ze totaal anders zijn.

Heeft iemand btw een paar van die werknamen van sommige nummers gehoord??? haha

Glas Cow, 13, 19 enz, best wel lollig.

Philippe
29 oktober 2007, 18:12
ik vond ze slecht omdat er heel veel meuk op stond

Wat een prima argument :chicken:

Hiddie
29 oktober 2007, 18:29
Wat een prima argument :chicken:

is het toch ook?

Een liedje met maar 3 riffs dat urenlang herhaald wordt. Met een hele slechte zanglijn en drumbeat erbij.... vind ik meuk.

Danieldg
30 oktober 2007, 18:09
Je spreekt jezelf tegen, een paar posts terug zei je nog dat Load alleen maar geniale nummers bevat :confused:

Load en reLoad was gewoon een uitstapje naar een ander muziekgenre, het werd hen niet in dank afgenomen en daar hebben ze zo wel hun lesje uit geleerd.

Baker
30 oktober 2007, 23:51
Master of puppets is idd een geniale plaat en daar kan mi geen enkele Metallica plaat aan tippen.

B_2_the_a
31 oktober 2007, 11:01
james z'n stem is weer lekker terug!

http://youtube.com/watch?v=JyFRXQ_hVtY
http://youtube.com/watch?v=yqkxDgCIsOw

pikasso
31 oktober 2007, 11:19
is het toch ook?

Een liedje met maar 3 riffs dat urenlang herhaald wordt. Met een hele slechte zanglijn en drumbeat erbij.... vind ik meuk.

Nu heb je het over load en reload......
For the record. Ik vind load en reload niet slecht hoor. Zitten lekkere rock nummers bij. Maar om te stellen dat het betere muziek is, met meer variatie dat gaat me te ver.

Philippe
31 oktober 2007, 18:28
james z'n stem is weer lekker terug!

http://youtube.com/watch?v=JyFRXQ_hVtY
http://youtube.com/watch?v=yqkxDgCIsOw

All within my hands is echt té vet gedaan :p

B_2_the_a
31 oktober 2007, 23:14
All within my hands is echt té vet gedaan :p

zeker!!!!!!

AART
31 oktober 2007, 23:21
james z'n stem is weer lekker terug!

http://youtube.com/watch?v=JyFRXQ_hVtY
http://youtube.com/watch?v=yqkxDgCIsOw

Klinkt best ok.
Nummer komt zo echt stukken beter uit de verf.

B_2_the_a
31 oktober 2007, 23:31
er is trouwens qua productie weer hoop,
er zijn weer wat foto's, rob met een 10 snaar en jaymz met the grynch!
joepiee

Kim Wilson
1 november 2007, 08:39
Is die nieuwe plaat nu al es klaar eigenlijk?

B_2_the_a
1 november 2007, 08:44
Is die nieuwe plaat nu al es klaar eigenlijk?

verwachte verkooptijd: begin volgend jaar

Philippe
1 november 2007, 16:16
er is trouwens qua productie weer hoop,
er zijn weer wat foto's, rob met een 10 snaar en jaymz met the grynch!
joepiee

En het mooiste is dat die foto's al van een paar weken terug zijn.

B_2_the_a
2 november 2007, 03:43
En het mooiste is dat die foto's al van een paar weken terug zijn.

dat vraag ik me af, ze zijn pas recentelijk (lees enkele dagen terug) toegevoegd op de metclub site..

Philippe
2 november 2007, 21:42
Ben je lid van de Metclub?
Zo niet, onder de foto's staat "Week of Oct 15th" ;)

AART
13 november 2007, 22:55
rip die foto's even dan en plaats ze hier, is leuk voor ons :)

B_2_the_a
14 november 2007, 05:47
Ben je lid van de Metclub?
Zo niet, onder de foto's staat "Week of Oct 15th" ;)

en ook van later!

happynjitram
7 december 2007, 14:42
Goed nieuws! 16 december komt er in amerika een guitar magazine uit met een of twee voorproefjes van de nieuwe CD!!! Ook een uitgebreid interview met Kirk en een kill m all special vanwege het 25 jarige bestaan van die cd.

AART
7 december 2007, 15:54
Goed nieuws! 16 december komt er in amerika een guitar magazine uit met een of twee voorproefjes van de nieuwe CD!!! Ook een uitgebreid interview met Kirk en een kill m all special vanwege het 25 jarige bestaan van die cd.

voorproefjes in de zin van nummers?


Damn, ik wil dat magazine hebben.

Renin
7 december 2007, 17:17
Staat op de nieuwe plaat nu ook ecstacy of gold? (je weet wel van ennio morricone) en dat nummer op youtube waar alleen maar ge "oet" en ge "jèèt" wordt?

Philippe
8 december 2007, 00:04
Staat op de nieuwe plaat nu ook ecstacy of gold? (je weet wel van ennio morricone) en dat nummer op youtube waar alleen maar ge "oet" en ge "jèèt" wordt?

Nee.

De Ecstacy of Gold cover van Metallica is trouwens genomineerd voor een Grammy in de categorie "Best song without vocals"

Er is bekendgemaakt dat ze zullen spelen op Rock am Ring 2008, en zeer waarschijnlijk ook Rock im Park 2008.

:rockon:

B_2_the_a
8 december 2007, 14:35
Nee.

De Ecstacy of Gold cover van Metallica is trouwens genomineerd voor een Grammy in de categorie "Best song without vocals"

Er is bekendgemaakt dat ze zullen spelen op Rock am Ring 2008, en zeer waarschijnlijk ook Rock im Park 2008.

:rockon:

beide festivals zijn bevestigd

B_2_the_a
8 december 2007, 14:36
voorproefjes in de zin van nummers?


Damn, ik wil dat magazine hebben.

wacht 10 min en ga googelen ;)

AART
8 december 2007, 23:48
10 min? Nadat het uit is bedoel je?

B_2_the_a
9 december 2007, 10:56
10 min? Nadat het uit is bedoel je?

jupz! +10 tekens

B_2_the_a
9 december 2007, 13:31
In the latest issue of the METALLICA Club (the group's official fan club) members-only magazine "So What!" METALLICA's James Hetfield, Kirk Hammett and Lars Ulrich offer more insight into the songwriting process for the group's forthcoming album. "We don't want pretty good, we want excellent and [producer] Rick Rubin is getting us to try and achieve that," Hetfield is quoted as saying. "He's [Rick] very good at getting the essence of an artist out and bringing that back to the top again. It's the 'Master of Puppets' mentality again. You need to prove the world that you're good, you need to be hungry again — you need to [put on] a showcase that says, 'Here we are, just like the first time we did it.'"

Added Hammett: "It's about doing the best that you possibly can. I have difficulty wading through all the ideas because I'm biased — I think everything we do has a lot of merit to it. In that regard Rick Rubin is great because he will just say, 'Such and such a part is not good, so come up with something else.' He just leaves the problem up to us and we just solve it between ourselves without too much interference from his side, which is completely different from [longtime METALLICA producer] Bob Rock whose musical thinking would permeate the record. Rick Rubin leaves a lot of the musical problem solving to ourselves, which keeps it more pure."

Lars commented: "A lot of the work we did after the band nearly broke up [during the making of 2003's 'St. Anger'] was not going to be so evident on the record we made at the time, but more evident on the next record, which is the one weré making now. This has been a much more enjoyable experience, much more fun, creatively stimulating and working with Rick is helping a lot."

Ulrich told Examiner.com in October that the band's upcoming album will be "heavier" yet more "melodic" than "St. Anger". Ulrich explained, "Whereas 'St. Anger' was an exercise in over-pummeling the listener, these new songs echo some of our stuff from the '80s — long, epic journeys through different musical landscapes, heavier, but a lot more melodic." When asked whether the new songs will be shorter, in the four-to-five minute range, Ulrich said, "Well, the most of the intros are four to five minutes. I don't know — METALLICA and short songs just don't go that well together."

The new METALLICA album is tentatively due in the spring.

Wat nou 10 tekens?

AART
9 december 2007, 14:10
Ah, danke.

gerrekat
13 december 2007, 16:46
metallica? die heb ik 16 jaar geleden al afgeschreven, ik snap niet dat sommige mensen zo devoot aan ze zijn.

Megadeth_
13 december 2007, 17:08
metallica? die heb ik 16 jaar geleden al afgeschreven, ik snap niet dat sommige mensen zo devoot aan ze zijn.

Ach load en reload vallen best wel mee. Ik begrijp niet waarom zoveel mensen die platen afbreken. Er zijn er maar weinigen die nu nog betere platen maken.

B_2_the_a
13 december 2007, 17:35
metallica? die heb ik 16 jaar geleden al afgeschreven, ik snap niet dat sommige mensen zo devoot aan ze zijn.

weer zo'n typisch geval van personen die hier niets te zoeken hebben!
Wil je graag over metallica praten op jou manier, start dan een metallica bash topic....
Hier zitten mensen te lullen over de nieuwe plaat, niet over hoe kut metallica wel niets is volgens hun

AART
13 december 2007, 18:06
weer zo'n typisch geval van personen die hier niets te zoeken hebben!
Wil je graag over metallica praten op jou manier, start dan een metallica bash topic....
Hier zitten mensen te lullen over de nieuwe plaat, niet over hoe kut metallica wel niets is volgens hun


Metallica kan best nog een goede plaat uitbrengen als ze hun best doen. Dat negatieve gelul is een beetje HCAF mentaliteit, laat dat maar daar :D

Megadeth_
13 december 2007, 20:29
Metallica kan best nog een goede plaat uitbrengen als ze hun best doen. Dat negatieve gelul is een beetje HCAF mentaliteit, laat dat maar daar :D

Ik zou niet té positief omtrent die nieuwe cd. Metallica heeft het gehad, sinds Jason weg is, is de spirit er compleet uit. Kijk naar de MTV Icon van 4-5 jaar geleden. Daar zie je (met alle respect) een bende nerds op de eerste rij van Metallica. Als je kijkt naar het optreden van San Diego in 1992, dan zul je wel begrijpen wat ik bedoel. Begrijp me niet verkeerd, voor mij mogen ze zeker een dijk van een plaat maken, al lijkt me dat niet realistisch.

E-J
13 december 2007, 20:31
Ik zou niet té positief omtrent die nieuwe cd. Metallica heeft het gehad, sinds Jason weg is, is de spirit er compleet uit. Kijk naar de MTV Icon van 4-5 jaar geleden. Daar zie je (met alle respect) een bende nerds op de eerste rij van Metallica. Als je kijkt naar het optreden van San Diego in 1992, dan zul je wel begrijpen wat ik bedoel. Begrijp me niet verkeerd, voor mij mogen ze zeker een dijk van een plaat maken, al lijkt me dat niet realistisch.

Een optreden bij MTV moet je ook niet met een echt optreden vergelijken! :stop:

Megadeth_
13 december 2007, 22:09
Een optreden bij MTV moet je ook niet met een echt optreden vergelijken! :stop:

http://img.villagephotos.com/p/2006-11/1227628/MET003_small.jpg

http://img111.imageshack.us/img111/1290/metallica18sr1.jpg

En dan ben ik nog zeer braaf in fotokeuze.

hendrix2
13 december 2007, 22:53
Tja, wat is er fout aan ouder worden? Ik vind het super dat ze nog steeds muziek maken en nog steeds erg veel platen verkopen.

Over Load en Reload: veel mensen noemen het slechte albums omdat Metallica zelf wel eens zegt dat het voor hen persoonlijk iets mindere goede albums zijn. Persoonlijk vind ik het 2 erg geslaagde cd's. Net even naar Load geluisterd en nummers als Bleeding me, Aint my bitch, The House Jack Build, Mama said,.. zijn echt héél goed.

Met reload is alles voor mij begonnen... De metal, elektrische gitaren,... Fuel vind ik een van de beste nummers die ze ooit gemaakt hebben.

Ik kan er wel inkomen dat veel mensen het niet goed vonden, maar veel mensen vonden Black Album ook niet zo super, juist omdat het zo anders was. Had metallica 10 platen zoals Master of Puppets gemaakt, dan vond ik ze denk ik niet erg interessant meer. Iedere plaat hebben ze iets totaal anders gedaan en dat spreekt mij aan in hen.

Ahja, ieder zijn mening :)

Kris Haex
14 december 2007, 00:20
http://img.villagephotos.com/p/2006-11/1227628/MET003_small.jpg

http://img111.imageshack.us/img111/1290/metallica18sr1.jpg

En dan ben ik nog zeer braaf in fotokeuze.

Metallica tijdens Ride the lightning was ook al zonder Mustaine. Niets tegen Mustaine natuurlijk. Goeie gitarist, op zijn manier.

Kris Haex
14 december 2007, 00:23
Tja, wat is er fout aan ouder worden? Ik vind het super dat ze nog steeds muziek maken en nog steeds erg veel platen verkopen.

Over Load en Reload: veel mensen noemen het slechte albums omdat Metallica zelf wel eens zegt dat het voor hen persoonlijk iets mindere goede albums zijn. Persoonlijk vind ik het 2 erg geslaagde cd's. Net even naar Load geluisterd en nummers als Bleeding me, Aint my bitch, The House Jack Build, Mama said,.. zijn echt héél goed.

Met reload is alles voor mij begonnen... De metal, elektrische gitaren,... Fuel vind ik een van de beste nummers die ze ooit gemaakt hebben.

Ik kan er wel inkomen dat veel mensen het niet goed vonden, maar veel mensen vonden Black Album ook niet zo super, juist omdat het zo anders was. Had metallica 10 platen zoals Master of Puppets gemaakt, dan vond ik ze denk ik niet erg interessant meer. Iedere plaat hebben ze iets totaal anders gedaan en dat spreekt mij aan in hen.

Ahja, ieder zijn mening :)

Idd, Metallica heeft wel altijd voor afwisseling gezorgd. Load en Reload zijn goede albums, ze zijn alleen "anders" in vergelijking met hun oudere werk, maar toch zeker niet minder. Het enige album dat ik persoonlijk saai vind is St. Anger.

Kim Wilson
14 december 2007, 08:30
Als Metallica nu nog steeds de muziek zou maken als uit de tijd van Ride The Lightning, was het ook niet goed. Ik vind het wel mooi dat ze steeds op zoek zijn naar nieuwe dingen. Als je zo gek bent van Metallica uit de goeie ouwe tijd, moet je een cd opzetten uit die tijd, en niet verwachten dat ze 30 jaar lang dezelfde soort muziek maken.

hendrix2
14 december 2007, 11:17
Idd, Metallica heeft wel altijd voor afwisseling gezorgd. Load en Reload zijn goede albums, ze zijn alleen "anders" in vergelijking met hun oudere werk, maar toch zeker niet minder. Het enige album dat ik persoonlijk saai vind is St. Anger.
Wel, voor St. Anger kan ik er best inkomen dat je het minder vond. Het was héél anders dan wat ze ooit gedaan hadden. Tis ook mijn minst favoriete plaat, al heeft die toch al regelmatig op gelegen. Toch ben ik vol verwachtingen voor het nieuwe album.


Als Metallica nu nog steeds de muziek zou maken als uit de tijd van Ride The Lightning, was het ook niet goed. Ik vind het wel mooi dat ze steeds op zoek zijn naar nieuwe dingen. Als je zo gek bent van Metallica uit de goeie ouwe tijd, moet je een cd opzetten uit die tijd, en niet verwachten dat ze 30 jaar lang dezelfde soort muziek maken.
Exact hoe ik er ook over denk. Ik ken weinig groepen/artiesten die 25 jaar lang hetzelfde blijven doen zijn. Kijk maar naar de beatles. Die begonnen met liedjes zoals Love me do en Please Please me om uiteindelijk echte nummers zoals A Day in the live enzo te gaan maken. Er waren ook erg veel negatieve commentaren bij Sgt. Peppers of Revolver... maar ze spraken wel weer een ander publiek aan wat hun succes alleen maar vergrootte. En nee, ik wil de beatles niet vergelijken met metallica, daarvoor moet je bij Beatallica zijn ;)
Metallica is heel divers en spreekt daarom een hele grote groep mensen aan. Ik zeg niet dat hun succes nog zal vergroten, ze zijn misschien wel wat op de retour, maar ik ga nog altijd liever naar Metallica kijken dan naar 1 van de miljoen groepjes die na een aantal jaar stoppen en 25 jaar later teren op hun oude songs om wat geld te verdienen met een reunie.

Megadeth_
14 december 2007, 16:04
Wel, voor St. Anger kan ik er best inkomen dat je het minder vond. Het was héél anders dan wat ze ooit gedaan hadden. Tis ook mijn minst favoriete plaat, al heeft die toch al regelmatig op gelegen. Toch ben ik vol verwachtingen voor het nieuwe album.


Exact hoe ik er ook over denk. Ik ken weinig groepen/artiesten die 25 jaar lang hetzelfde blijven doen zijn. Kijk maar naar de beatles. Die begonnen met liedjes zoals Love me do en Please Please me om uiteindelijk echte nummers zoals A Day in the live enzo te gaan maken. Er waren ook erg veel negatieve commentaren bij Sgt. Peppers of Revolver... maar ze spraken wel weer een ander publiek aan wat hun succes alleen maar vergrootte. En nee, ik wil de beatles niet vergelijken met metallica, daarvoor moet je bij Beatallica zijn ;)
Metallica is heel divers en spreekt daarom een hele grote groep mensen aan. Ik zeg niet dat hun succes nog zal vergroten, ze zijn misschien wel wat op de retour, maar ik ga nog altijd liever naar Metallica kijken dan naar 1 van de miljoen groepjes die na een aantal jaar stoppen en 25 jaar later teren op hun oude songs om wat geld te verdienen met een reunie.


Kill'em all en The black album liggen ook ver uit elkaar! En toch zijn het alle 2 goeie platen. De muziek die ze nu schrijven is anders, akkoord, maar wel barslecht. En als enige reden zie ik de komst van de nieuwe bassist, die past gewoon niet bij Metallica. Ze zijn veel te veel gecommercialiseerd om nog een nieuwe masterpiece te maken.

Renin
14 december 2007, 16:39
Volgens mij slaan een paar mensen hier de plank flink mis wat Metallica betreft:

t/m justice was Metallica vrij "underground" (wel de top, maar zeker geen mainstream).

Toen:

Bob Rock aangetrokken als producer die veel te zeggen had over gladjes maken het geluid, van de nummers en andere songstructuren, James die "gevoelig" probeert te zingen (echte ballad met een commercieel enorm gevoelige tekst :)) etc. Gevolg: een kaskraker bij het grote publiek, en veel, heel veel geld.

Er volgt een tour van een aantal jaren, inclusief dvd, c.d., orkest erbij, de hele rataplan wordt uitgemolken tot iedereen er moe van is. Ook nog even gerpobeerd ondertussen om geld via Napster te verdienen (wat niet gelukt is)

Toen:

Load en reload, waar best aardige nummers op staan, maar commercieel gezien geen succes is (in vergelijking met het black album), en ook de oude fans niet kan bekoren omdat het daar weer te gladjes voor is.

Newsted stapt op, wat erg begrijpelijk is om diverse redenen.

Toen: Bob Rock op bas??? Ondertussen even naar de kliniek, therapeut erbij gehaald en:

Snel voorbij, dus Trujillo erbij (beetje nu-metalbassist, geen Newsted van de oude doos (Flotsam en Jetsam binnenkort in Hedon Zwolle :rockon:) en er wordt een "nieuwe plaat gemaakt" D.w.z. een beetje nu-metal, en ach laten we de solo's ook gewoon zitten toch. Halen we de snaren van de snare af en zijn we uniek. Dat het KUT klinkt wordt pas later duidelijk. Enige positieve is het dvd bij de c.d. waaropde nummers live worden gespeeld. Begrijp me niet verkeerd, er staan best leuke riffs op, maar geen leuke nummers.

C.d. van straks:? Ik hoop weer op een vette plaat, wat commercieel gezien weer interessant is (master of puppets-stijl dan, want dat hoor ik de laatste maanden verschrikkelijk vaan voorbij komen op het net, in het live-circuit en overal) Ik heb goede hoop, en dat bij elke nieuwe c.d. zo blijven.

Feit blijft wel dat het goede muzikanten zijn. Het is toch ook wat jeugd sentiment. Overigens live 2,5 uur genieten zonder pauze. Hoeveel bands doen dat?

JimiDylan
14 december 2007, 18:30
Er zit een kern van waarheid in je verhaal, maar vraag dit jezelf af. Als de plaat van bijv Machine Head was geweest, wat had je er dan van gevonden?

hendrix2
14 december 2007, 19:36
Kill'em all en The black album liggen ook ver uit elkaar! En toch zijn het alle 2 goeie platen. De muziek die ze nu schrijven is anders, akkoord, maar wel barslecht. En als enige reden zie ik de komst van de nieuwe bassist, die past gewoon niet bij Metallica. Ze zijn veel te veel gecommercialiseerd om nog een nieuwe masterpiece te maken.
St. Anger hebben ze zonder de nieuwe bassist geschreven hoor :sssh:
En jij vindt het misschien barslecht, maar volgens mij spreken ze toch nog steeds een groot publiek aan. Maar het al dan niet goed zijn van st. anger zal niet aan Trujillio gelegen zijn, want die heeft geen noot meegespeeld op die plaat.

Megadeth_
14 december 2007, 19:47
St. Anger hebben ze zonder de nieuwe bassist geschreven hoor :sssh:
En jij vindt het misschien barslecht, maar volgens mij spreken ze toch nog steeds een groot publiek aan. Maar het al dan niet goed zijn van st. anger zal niet aan Trujillio gelegen zijn, want die heeft geen noot meegespeeld op die plaat.

Doet dat er toe? Die vindt toch zo goed als geen enkele riff...

EDIT verduidelijking :P : met de komst van de nieuwe bassist heb ik het niet alleen op hem (hij past totaal niet bij MetallicA), maar ook op het vertrek van Jason.

Malle Eppie
14 december 2007, 19:54
Snel voorbij, dus Trujillo erbij (beetje nu-metalbassist,

Volgens mij sla jij hier de plank mis?!

Trujillo... nu-metalbassist????

Wel eens van Suicidal Tendencies gehoord?

On-topic; sinds ze bij Metallica allemaal clean zijn is het niet meer hetzelfde. Niet dat ik wil zeggen dat ze allemaal weer aan de dope en booz moeten, maar toch een beetje het Beatles effect.

hendrix2
14 december 2007, 20:07
Volgens mij sla jij hier de plank mis?!

Trujillo... nu-metalbassist????

Wel eens van Suicidal Tendencies gehoord?
.
Om ozzy osbourne niet te vergeten.

Ik vind het een fantastische bassist. Tis geen Jason Newsted, maar Newsted was ook geen Burton.

Megadeth_
14 december 2007, 20:59
Om ozzy osbourne niet te vergeten.

Ik vind het een fantastische bassist. Tis geen Jason Newsted, maar Newsted was ook geen Burton.


_____Cliff Burton(Kill'em all, Ride the lightning, Master Of Puppets)



______________Jason Newsted(...And Justice for all; Black album..)











__________(Saint Anger)__________







___________________________Trujillo(....)


Zo gaat ook het niveau van Metallica naar beneden. Dus als de logica gerespecteerd wordt, moge god ons behoeden voor deze cd!

hendrix2
14 december 2007, 21:06
Hoe kan je in godsnaam weten dat Trujillo het niveau naar beneden haalt? Hij heeft nog geen enkel nummer met metallica opgenomen en de nummers die hij live speelt, speelt hij bijna exact zoals Cliff ze speelde (met de vingers dus).

Knap van je dat je nu al weet dat het niveau van de nieuwe cd zo laag gaat zijn door de baspartijen van trujillo???

Megadeth_
14 december 2007, 21:24
Hoe kan je in godsnaam weten dat Trujillo het niveau naar beneden haalt? Hij heeft nog geen enkel nummer met metallica opgenomen en de nummers die hij live speelt, speelt hij bijna exact zoals Cliff ze speelde (met de vingers dus).

Knap van je dat je nu al weet dat het niveau van de nieuwe cd zo laag gaat zijn door de baspartijen van trujillo???

Ik weet evengoed dat dit een belachelijk redenering is. Maar er zit helaas wel logica in. En ik zeg niet dat Trujillo het niveau naar beneden haalt. Ik zeg gewoon dat het niveau van Metallica in het algemeen daalde. Trujillo is daar geplaatst, omdat als je de redenering doortrekt... Nou volg ik Metallica wel totaal niet meer, dus kan het best zijn dat het een geniale bassist is, maar hij voldoet niet echt aan de beschrijving van een bay-aREAthrasher.:p

hendrix2
14 december 2007, 22:01
Ik weet evengoed dat dit een belachelijk redenering is. Maar er zit helaas wel logica in. En ik zeg niet dat Trujillo het niveau naar beneden haalt. Ik zeg gewoon dat het niveau van Metallica in het algemeen daalde. Trujillo is daar geplaatst, omdat als je de redenering doortrekt... Nou volg ik Metallica wel totaal niet meer, dus kan het best zijn dat het een geniale bassist is, maar hij voldoet niet echt aan de beschrijving van een bay-arenathrasher.
Nu, niemand van Metallica behoorde tot de Bay Arena. ;)
Misschien The Bay Area? :)

Hiddie
14 december 2007, 23:20
Volgens mij slaan een paar mensen hier de plank flink mis wat Metallica betreft:

t/m justice was Metallica vrij "underground" (wel de top, maar zeker geen mainstream).

Toen:

Bob Rock aangetrokken als producer die veel te zeggen had over gladjes maken het geluid, van de nummers en andere songstructuren, James die "gevoelig" probeert te zingen (echte ballad met een commercieel enorm gevoelige tekst :)) etc. Gevolg: een kaskraker bij het grote publiek, en veel, heel veel geld.

Er volgt een tour van een aantal jaren, inclusief dvd, c.d., orkest erbij, de hele rataplan wordt uitgemolken tot iedereen er moe van is. Ook nog even gerpobeerd ondertussen om geld via Napster te verdienen (wat niet gelukt is)

Toen:

Load en reload, waar best aardige nummers op staan, maar commercieel gezien geen succes is (in vergelijking met het black album), en ook de oude fans niet kan bekoren omdat het daar weer te gladjes voor is.

Newsted stapt op, wat erg begrijpelijk is om diverse redenen.

Toen: Bob Rock op bas??? Ondertussen even naar de kliniek, therapeut erbij gehaald en:

Snel voorbij, dus Trujillo erbij (beetje nu-metalbassist, geen Newsted van de oude doos (Flotsam en Jetsam binnenkort in Hedon Zwolle :rockon:) en er wordt een "nieuwe plaat gemaakt" D.w.z. een beetje nu-metal, en ach laten we de solo's ook gewoon zitten toch. Halen we de snaren van de snare af en zijn we uniek. Dat het KUT klinkt wordt pas later duidelijk. Enige positieve is het dvd bij de c.d. waaropde nummers live worden gespeeld. Begrijp me niet verkeerd, er staan best leuke riffs op, maar geen leuke nummers.

C.d. van straks:? Ik hoop weer op een vette plaat, wat commercieel gezien weer interessant is (master of puppets-stijl dan, want dat hoor ik de laatste maanden verschrikkelijk vaan voorbij komen op het net, in het live-circuit en overal) Ik heb goede hoop, en dat bij elke nieuwe c.d. zo blijven.

Feit blijft wel dat het goede muzikanten zijn. Het is toch ook wat jeugd sentiment. Overigens live 2,5 uur genieten zonder pauze. Hoeveel bands doen dat?

Ze klaagden Napster aan nadat load en reload uit kwam, niet daarvoor. Beter gezegt: nadat S&M en Garage al uit was.
En ik vond het niet uitmelken ofzo. Het ging natuurlijk wel om geld, maar dat zou ik ook vinden als ik in zijn schoenen stond. Daar waren ze eerlijk over. Maar het ging meer om de rechten van een artiest. Ze kaartte eigenlijk iets aan waar niemand wat van wilde horen des tijds, en vandaar dat het zo flopte.

Ik kan Trujillo trouwens niet uitstaan. Met zijn eeuwige ik moet poepen gezichtsuitdrukking, hij staat er ook zo lomp/saai bij. Jason die stond keihard mee te headbangen.

Overigens, alles wat na de black album komt vind ik ook geweldig. Ik kan zelf ook wel horen dat het totaal anders is dan het oude werk. Maar dat het anders is betekent niet dat het slecht is. Of je het nou goed vind of niet. Je kan het er wel over eens worden dat de plaat een beetje deugd. En ik vind sommige nummers echt goed: Fuel, The Memory Remains, Carpe Diem Baby, Fixxxer, The Unforgiven II, Mama Said, Hero of the day, Ain't My Bitch enz.
Kijk: Mama said is wel een country song. Ik snap dat je het schijtvervelend vindt als de grootste rockers in de geschiedenis een country nummer maken. Maar het nummer opzich zelf is wel goed. Voor mij is het één van de weinige country nummers die mij kunnen boeien. (samen met een paar van Johny Cash/Jerry Lee Lewis).

Ze moeten vind ik spelen wat ze zelf WILLEN spelen. Dat hebben ze altijd al gedaan en dat moeten ze ook doorzetten. Geloof me, je wilt echt geen Master of Puppets 2, ik zou het schijtvervelend vinden. Het Master of Puppets tijdperk is afgelopen. Misschien wil je een plaat die net zo vernieuwend klinkt als MoP, maar geen MoP 2 met de zelfde sound ed. Wat mij betreft, de plaat kan erger worden dan St. Anger worden. Zo slecht is die plaat nou ook weer niet. En als ik het gevoel dat ik destijds had vergelijk met nu heb ik nu lagere verwachtingen. Wie weet verassen ze ons wel.

Ik vind ze live echt schijt aan het worden, er zit totaal geen energie in die shows meer: Lars kan niet drummen, klinkt nergens naar, ik heb gewoon zoiets: speel het nou maar zoals het op die plaat staat, dan doe je het niet fout. James zijn stem vind ik kut, ook al zingt hij eens in de zoveel tijd goed. En wat ze al hebben laten zien op het bridge benefit concert en the new songs geeft mij geen goed gevoel.

Wat het ook denk ik is: Is dat ze zich zelf niet meer hoeven te bewijzen, ze hebben alle tijd in de wereld, ze krijgen grammy nominaties alleen maar omdat ze Metallica heten, niet omdat het nummer goed is. Ze hebben totaal geen druk, ze drinken niet en gebruiken geen drugs ed.

Kris Haex
15 december 2007, 01:50
Trujillo is technisch gezien in mij ogen beter als Jason Newsted en zeker geen Nu-metal bassist, tssss. Maar ik vond Jason wel meer podium-power hebben dan Trujillo en ik zie hem ook liever bij Metallica dan Robert. Nog beter was natuurlijk als Burton er nog was. Alle albums die Metallica heeft uitgebracht zijn schitterend. Behalve St. Anger, dat album is vrij saai vind ik, er staan wel wat leuke dingetjes op, maar het is al bij al vrij saai vind ik dan he. Live zingt James toch weer beter en beter vind ik, dat is echt nog slechter geweest. In 2003-2004-2005 vond ik ze live minder goed dan de laatste twee jaren. Maar dat zal iedereen wel weer wat anders ervaren. Op hun best live vond ik ze van 1986-1994.

AART
15 december 2007, 12:14
Ach, weet je, iedereen zegt altijd maar 'metallica is afgeschreven ze lveren niks goeds meer', maar die mensen zeiken de nieuwe plaat toch wel af, dus die mensen neem ik sowieso niet serieus. Trujillio heeft idd nog geen enkel nummer met metallica opgenomen en die nieuwe live nummers komen ook beiden niet op de plaat.

De plaat zal echt geen legendarische plaat hoeven zijn zoals MoP, maar ik denk dat metallica best een leuke plaat uit kan brengen.

Ik zie wel in februari/maart wat het geworden is en dan vorm ik wel een mening over de plaat.

B_2_the_a
15 december 2007, 13:38
load/reload commercieel? Niet echt, anders hadden ze er wel meer hits uit gemolken!

Live slecht? Ik vind ze nu beter dan 2003 :P
vergelijk maar:
http://youtube.com/watch?v=yogHNUiyKg4&feature=related
of
http://youtube.com/watch?v=5GUSlhXOlII

Megadeth_
15 december 2007, 15:41
load/reload commercieel? Niet echt, anders hadden ze er wel meer hits uit gemolken!

Live slecht? Ik vind ze nu beter dan 2003 :P
vergelijk maar:
http://youtube.com/watch?v=yogHNUiyKg4&feature=related
of
http://youtube.com/watch?v=5GUSlhXOlII

En wat vond je ervan in 1992?

http://nl.youtube.com/watch?v=z2CajAg9TDc

hendrix2
15 december 2007, 15:49
En wat vond je ervan in 1992?

http://nl.youtube.com/watch?v=z2CajAg9TDc
tis een ander nummer... moeilijk te vergelijken dan :roll:

marter544
15 december 2007, 16:24
tis een ander nummer... moeilijk te vergelijken dan :roll:

http://youtube.com/watch?v=oCE1NnvonF0&feature=related battery in ´89, met nog lang haar! Dit is toch nog een stuk beter hoor, vind ik dan.

B_2_the_a
15 december 2007, 19:36
En wat vond je ervan in 1992?

http://nl.youtube.com/watch?v=z2CajAg9TDc

daar heb ik het niet over,
metallic wat je nu live ziet is het beste wat er op het podium stond sinds na de black album tour (na hun vage dreads/mullet periode dan), dus begin load...

hendrix2
15 december 2007, 20:26
http://youtube.com/watch?v=oCE1NnvonF0&feature=related battery in ´89, met nog lang haar! Dit is toch nog een stuk beter hoor, vind ik dan.
Ja, is inderdaad beter, je mag denk ik niet vergeten dat ze al een dagje ouder worden ook hé ;)
Ah, mij maakt het allemaal niet uit, de keren dat ik ze live zag de laatste jaren vond ik ze uitermate goed. Ik kan er niet veel slechts over vertellen over metallica, ben er zowat mee opgegroeid :)

edit: zijn stem was wel heel erg vet toen... dat mist hij nu wel wat inderdaad.

B_2_the_a
15 december 2007, 20:39
ze waren toen allemaal rond de 25, komop!
Dan ben je rock 'n roller dan begin 40...

Je moet wel nagaan dat ze in die bijna 20 jaar tussen toen en nu een hele hoop gebeurd is! Vooral veel veel veel veel optreden, dat is lichamelijk zwaar... in de loop van de tijd, in combinatie met de gebruikelijke middelen, brengt dat veel schade!! (zie ozzy, slash, axl rose, etc...)

B_2_the_a
15 december 2007, 20:42
http://youtube.com/watch?v=NvaoDhmmtGg&feature=related

of

http://youtube.com/watch?v=kBW_b-WJ2us&feature=related

vroeger waren ze toch echt beter..
Elke band wordt oud! accepteer dat nou

B_2_the_a
15 december 2007, 20:48
deze is ook leuk


http://youtube.com/watch?v=EMu8iMOE_SQ
of
http://youtube.com/watch?v=9Ghj4XCY2zw

dat verschil in 2 jaar :P over 2 jaar kun je hun vergeten

Philippe
15 december 2007, 22:56
En wat vond je ervan in 1992?

http://nl.youtube.com/watch?v=z2CajAg9TDc

Jongen toch, benut je tijd liever aan iets nuttigers dan Metallica afzeiken. Dit topic is bedoeld om het te hebben over de nieuwe Metallica opnames. Niet over mensen zoals jij die niet tegen vernieuwing kunnen. Ga alsjeblieft naar je Megadeth forum ofzo. Hetfield's linkerwijsvinger kan nog betere nummers schrijven dan 3 Mustaines bij elkaar.

hendrix2
15 december 2007, 23:06
. Hetfield's linkerwijsvinger kan nog betere nummers schrijven dan 3 Mustaines bij elkaar.
Wat een fantastische uitspraak :seriousf:

Niet-tegenstaande dat ik Megadeth best een goede groep vind. :)

B_2_the_a
15 december 2007, 23:11
megadeth is best ok overigens..

Zover ik, na deze te freaky week, kan bedenken is Sting een van weinige muzikanten die in de loop der jaren steeds beter is geworden!!!

Trocar
16 december 2007, 00:03
megadeth is best ok overigens..


Persoonlijk heb ik altijd al meer affiniteit gehad met Megadeth dan met Metallica. En tóch ben ik best benieuwd naar een nieuw Metallica album. Niet omdat ik het ga kopen of veel ga draaien (denk ik), maar zekers een interesse naar wat ze er van gaan maken.
Ik zal het dus wel in de gaten houden!

Megadeth_
16 december 2007, 11:29
Jongen toch, benut je tijd liever aan iets nuttigers dan Metallica afzeiken. Dit topic is bedoeld om het te hebben over de nieuwe Metallica opnames. Niet over mensen zoals jij die niet tegen vernieuwing kunnen. Ga alsjeblieft naar je Megadeth forum ofzo. Hetfield's linkerwijsvinger kan nog betere nummers schrijven dan 3 Mustaines bij elkaar.

Omdat ik zeg dat het me onrealistisch lijkt dat ze een nieuwe superplaat maken, betekent nog niet dat ik Metallica in z'n geheel afbreek. Dit topic zit niet echt te wachten op een Megadeth<>Metallica discussie, maar ik raad je wel aan om Peace sells en RIP eens aan te schaffen en nog eens goed te bezinnen over je uitspraak.

Anyway, ik vind het in ieder geval wel al positief dat Hammett al wat meer solowerk probeert te stoppen in de nieuwe songs. En als ik de leden zelf mag geloven, dan zal het het de missing link zijn tussen and justice en the black album(It has been described as more progressive and, at times, melodic, featuring a number of guitar solos, and has been called the "missing link" between 1988's ...And Justice for All and 1991's Metallica (better known as "The Black Album").)

ben vanhoof
16 december 2007, 12:30
Ja, is inderdaad beter, je mag denk ik niet vergeten dat ze al een dagje ouder worden ook hé ;)
Ah, mij maakt het allemaal niet uit, de keren dat ik ze live zag de laatste jaren vond ik ze uitermate goed. Ik kan er niet veel slechts over vertellen over metallica, ben er zowat mee opgegroeid :)

edit: zijn stem was wel heel erg vet toen... dat mist hij nu wel wat inderdaad.

Zijn stem niet alleen, ook kirk was toen toch vele beter. Dat tussensolo stukje klinkt in 89 toch vele beter en overtuigender dan in 03 - 06. De laatste jaren fratst hij het er maar ergens tussen en trekt het op niets, overigens zo bij veel dingen vind ik.

AART
16 december 2007, 17:17
(It has been described as more progressive and, at times, melodic, featuring a number of guitar solos, and has been called the "missing link" between 1988's ...And Justice for All and 1991's Metallica (better known as "The Black Album").)

Waar heb je dat vandaan?

En btw, Megadeth vind ik niet slecht ofzo, maar het si niet mijn ding, ik vind metallica fijner om naar te luisteren.

Megadeth_
16 december 2007, 18:39
Waar heb je dat vandaan?

En btw, Megadeth vind ik niet slecht ofzo, maar het si niet mijn ding, ik vind metallica fijner om naar te luisteren.

http://en.wikipedia.org/wiki/Metallica's_ninth_studio_album

Danieldg
16 december 2007, 22:11
Wie hier is er eigenlijk al naar een optreden van hen geweest?
Ik wel, en zo een duf youtube filmpje ivgl met een echt optreden is als een stagg met een custombuilt gitaar vergelijken :/ James zn stem is goed, past bij hem en songs (hij zingt geen phantom lord ofzo, dus what's the problem?). De energie is er nog steeds, net als de interactie met het publiek.
Nog maar een dikke 2 maanden en dan is het zover! ^^

RRRobin
17 december 2007, 11:31
slightly offtopic:
Lees net dat Metallica een volledige show gaat spelen op de eerste dag van Pinkpop! aparte festivalkeuze :p maargoed, wordt dan maar op zn minst een dag naar pinkpop ;)

hendrix2
17 december 2007, 12:17
slightly offtopic:
Lees net dat Metallica een volledige show gaat spelen op de eerste dag van Pinkpop! aparte festivalkeuze :p maargoed, wordt dan maar op zn minst een dag naar pinkpop ;)
waar lees je dit? want volgens mij liggen er nog maar 3 europese shows vast, 1 in polen en twee in duitsland.
Nu hoop ik dat ze wéér maar eens naar werchter komen. Ze hebben daar de afgelopen 5 jaar al 3 keer gespeeld, maar ze mogen gerust weer komen van mij :D

qroy
17 december 2007, 12:46
Klopt, staat in de Metro van vandaag.