PDA

View Full Version : Nieuwe metallica plaat opnames



Pagina's : 1 2 3 4 [5]

The Lo Lands
3 september 2008, 14:51
Echt ontzettend knusse kiekjes. Altijd leuk om ze zo samen bezig te zien. Het zouden broers kunnen zijn, vind je niet? Die plaatjes op de gietaar zijn wel een beetje schrikken hoor :stop:

:D

Il_Falco
3 september 2008, 15:45
kvind cyanide en de day that never comes goed, maar er zit te weinig tempo in.
Het goede nieuws voor mij, is dat het meer naar de oude periode draait dan naar die st-anger-shit...

Ik denk dat ze het nog kunnen!

JvD.
3 september 2008, 16:29
erg leuke CD, lekker voor lars dat ie gelekt is.

napster BAAAAAAD.

Philippe
3 september 2008, 17:18
Vette plaat hoor!

Zeker niet hun beste, maar ik ga hem zeker aanschaffen!
Broken Beat & Scarred is naar mijn mening het vetste nummer. Oerdegelijk.

hendrix2
3 september 2008, 17:27
Ik vind het wel jammer dat hij al gelekt is en dat iedereen gewoon al vrolijk aan het downloaden is geslaan. Ik weet ook wel dat een groot deel hem ook echt wel zal kopen, maar toch vind ik het jammer. Ik ga hem zeker niet dowloaden (weet zelfs niet hoe!) en ben er zeker van dat ik na geduldig wachten er veel plezier zal aan hebben de 12de september.

armageddon
3 september 2008, 17:46
Weet je, er zijn bands waar ik echt wacht tot ie in de winkel is tot ik hem luister (en dus koop), maar Metallica is er gewoon niet een van. Bevalt ie goed, dan koop ik hem, anders is het pech. Ik ga niet elk album dat ik wil luisteren kopen als ik hem al kan testdraaien hoor :)

Komt er een nieuwe Muse-album of iets dergelijks, dan wacht ik gespannen af :D

caliban
3 september 2008, 18:35
Ik vind dat Metallica te hard heeft geteased, dan kan ik het wel uitstaan dat de cd lekt.

hendrix2
3 september 2008, 18:36
Mijn mening is duidelijk érg verschillend van de meeste gitaarnetters, ik ben nogal erg anti-download. Maar ik wil er geen dowload discussie van maken, dus laten we het maar weer gewoon over Metallica hebben ;)

Ik wacht dus nog lekker tot 12 september :hippie:

Mitch
3 september 2008, 18:42
Vriend Ganjaman had een hele rij links met foto's geplaatst. Door de tekst "hij is geleaked!", gevolgd door een hele rits links deed mij even vermoeden dat het o.a. links naar sites waren met de muzikale inhoud, maar dat was niet zo.
Waarschuwing uiteraard ingetrokken....

toon-
3 september 2008, 18:49
Mijn mening is duidelijk érg verschillend van de meeste gitaarnetters, ik ben nogal erg anti-download. Maar ik wil er geen dowload discussie van maken, dus laten we het maar weer gewoon over Metallica hebben ;)

Ik wacht dus nog lekker tot 12 september :hippie:
Ik geef je helemaal gelijk.

caliban
3 september 2008, 18:57
Mijn mening is duidelijk érg verschillend van de meeste gitaarnetters, ik ben nogal erg anti-download. Maar ik wil er geen dowload discussie van maken, dus laten we het maar weer gewoon over Metallica hebben ;)

Ik wacht dus nog lekker tot 12 september :hippie:
Heb ik respect voor, maar je moet toch wel vreselijk benieuwd zijn. Stel dat je vanavond bij een vriend komt, die hem gedownload heeft, dat moet hels zijn.

happynjitram
3 september 2008, 19:11
Ik ben de cd op dit moment aan het luisteren. (Ik heb geen geduld en haal hem toch wel als hij uit is.) Het begint in ieder geval goed!

caliban
3 september 2008, 19:22
Wel grappig, ik ben aan het leren over de Hammett-zuurfunctie.

The Lo Lands
3 september 2008, 19:55
Het album klinkt erg GOED! Één schrale troost voor de anti downloaders, de gelekte mp3's zijn niet van hoogstaande mp3 kwaliteit (192 kbps) dus de uiteindelijke CD is echt wel het wachten waard!! Ik had de eerder uitgebrachte singles (mp3) op 320 kbps welke al veel voller en beter klinken. Ik ga 'Death Magnetic' ook zeker kopen met een muziekbon die ik een half jaar geleden voor mijn verjaardag heb gekregen.

happynjitram
3 september 2008, 19:58
Het album klinkt erg GOED! Één schrale troost voor de anti downloaders, de gelekte mp3's zijn niet van hoogstaande mp3 kwaliteit (192 kbps) dus de uiteindelijke CD is echt wel het wachten waard!! Ik had de eerder uitgebrachte singles (mp3) op 320 kbps welke al veel voller en beter klinken. Ik ga 'Death Magnetic' ook zeker kopen met een muziekbon die ik een half jaar geleden voor mijn verjaardag heb gekregen.

Ik heb hem in 320 anders. Post zo wel een reviewtje.

happynjitram
3 september 2008, 20:23
That Was Just Your Life - Geweldige openingssong. Toen ik de cd opzette had ik geen hoge verwachtingen, maar als je dit nummer hoort kan je echt niet wachten hoe de rest van de nummers klinkt! Coole riffs die zo van RTL zouden kunnen komen. Erg coole vocals ook. Op de schaal van 1 tot 10 krijgt hij van mij een 9.

The End Of The Line - Het niveau zakt gelukkig niet na het eerste nummer in. In dit nummer wordt die coole bassriff gebruikt die we al eerder hadden gehoord in the new song die vorig jaar live werdt gespeeld. Begin is heel degelijk met coole riffs. Het eind is een van de beste stukken op de CD Imo. Van 1 tot 10 krijgt hij een 8.5/10

Broken, Beat & Scarred - Mijn favoriet van de cd. Geweldige riffs en supersolo. Wordt een favoriet op de live shows. een 9.5/10 van mij. Als je het niet gelooft ga je hem zelf maar luisteren, het is echt een tof nummer.

The Day That Never Comes - Tsjah, we hebben hem allemaal al gehoord. Het is geen slecht nummer, maar het gaf denk ik wel een verkeerd beeld van de cd. Ze hebben geprobeert een nieuwe one te maken en daar zijn ze maar gedeeltelijk in geslaagd. Een paar stukken in het nummer zijn super, maar het is geen topper zoals One. van 1 tot 10 een 7.5/10

All Nightmare Long - Moeilijk nummer om iets over te zeggen. Erg snel, erg coole riffs ook. Beetje pop vocals, maar wel erg lekker. ben benieuwd hoe ze dit live gaan spelen. I like it! 8.5/10. Jammer dat de cd nu inzakt.

Cyanide - Riffs zijn niet erg boeiend, overgangen ronduit slecht en de vocals zijn niet erg goed. Geen onvoldoende omdat sommig dingen toch wel erg lekker klinken. - 6/10

The Unforgiven III - Weet niet of het aan mij ligt, maar dit was heel teleurstellend. Intro beloofde al niet veel goeds en het nummer stelt ook niet veel voor naar mijn idee. Aardige lyrics, maar daar blijft het ook bij. 4.5/10

The Judas Kiss - Aanstekelijk refrein! Leuke riffs. Toch een verademing na 2 slechte nummers. Haalt net niet het niveau van de openingsnummers. 7.5/10

Suicide & Redemption - De instrumental! Had er veel van verwacht en ben weer teleurgesteld. Het is niet slecht, maar gewoon niet erg boeiend. Er zitten een paar leuke dingen in, maar ik had iets als orion of CoK verwacht. Op dit nummer had Robert kunnen schitteren..helaas. 7/10

My Apocalypse - Hebben de meeste ook al gehoord op de metallica site. Leuk nummer maar haalt ook niet het niveau van de eerdere nummers. Klinkt een beetje geforceerd af en toe. 6.5/10

caliban
3 september 2008, 20:32
Ik vind the unforgiven III fantastisch, alleen spijtig dat het niet de typische unforgiven opbouw heeft.

marter544
3 september 2008, 21:10
Ik vind het een goede CD, zeker in vergelijking met Load, Reload en St. Anger, maar het oude Metallica niveau haalt het voor mij zeker niet.. De gitaarsolo's zijn terug, das goed, de snare is nog steeds aanwezig maar niet zo'n smerige open snare. Er zitten zeker lekkere riffs in, en ik vind juist My Apocalypse een lekker nummer. The Unforgiven III is echt hét dieptepunt van de hele CD, bagger is het.

Al met al een prima CD, en hij zal dan binnenkort ook in m'n rek staan.

JimiDylan
3 september 2008, 22:09
Ik vind de nieuwe cd ook echt super!!! Het enige nummer wat me niet echt bekoort is the unforgiven III, naast de hele goeie nummers en de mooie piano intro klinkt het een beetje geforceerd, de rest vind ik heel erg goed, met wat uitstekertjes, in mijn ogen de eerste 2 nummers, judas kiss en my apocalypse.

happynjitram
3 september 2008, 23:56
Wat vinden jullie van broken beat and scared en all nightmare long dan?

caliban
4 september 2008, 17:30
Wat vinden jullie van broken beat and scared en all nightmare long dan?
Broken beat and scared vind ik heel goed, all nightmare long heb ik nog niet vaak genoeg gehoord, maar is ook goed. Alleen my apocalypse is schandalig slecht.

Jimwoud
5 september 2008, 16:51
Ik vind het toch wel een leuk plaatje geworden. Nummers blijven slecht hangen alleen, maar komt wel na een paar keer luisteren. Zitten aardig wat vette riffs in.

The Lo Lands
5 september 2008, 19:27
Na een paar keren de CD besluisterd te hebben kan ik niet anders concluderen dat er geen echt slechte nummers tussen staan. Hoogtepunten voor mij zijn 'The End Of The Line' en 'All Nightmare Long'. Van de twee rustige nummers vind ik toch de 'The Unforgiven III' de mooiste. De minste vind ik 'Cyanide'. Verder zijn ze allemaal lekker energiek en kan niet wachten om ze weer live te zien spelen. Metallica is terug en hoe. Naast de vele kritieken die ik lees op andere forums vind ik dit toch echt een Metallica album die naarmate je deze meer beluistert steeds lekkerder gaat vinden. Enig minpuntje vind ik wel de mastering, veel te hard gemasterd, na een paar nummers gaat het wel irriteren, maarja, dat is iets van deze tijd, hoe harder hoe beter...not.

Megadeth_
5 september 2008, 22:05
Zeker geen onaardige plaat, maar niet meer dan een tussendoortje voor de doorwinterde metalfan. Ik kan het niet helpen, maar exodus maakt echt al jaren betere platen. Na St Anger is Metallica met de grond gelijk gemaakt geweest en nu heerst een euforie rond de nieuwe plaat, zijnde hun grote terugkeer. Niet geheel onterecht want het solowerk en de riffs vallen best wel te pruimen. Echter zit niet alles even strak in elkaar en wordt er te weinig op een stevige drumbasis gewerkt en Lars beperkt zich dan ook té vaak tot een irritant punkrock-ritme.

The Lo Lands
6 september 2008, 01:33
Zeker geen onaardige plaat, maar niet meer dan een tussendoortje voor de doorwinterde metalfan. Echter zit niet alles even strak in elkaar en wordt er te weinig op een stevige drumbasis gewerkt en Lars beperkt zich dan ook té vaak tot een irritant punkrock-ritme.Ik ben ook absoluut geen doorgewinterde metalfan. De enige metal die ik te pruimen vond was Metallica, Sepultura en Pantera destijds, later kwam Tool en Dream Theater, nu is het meer QOTSA en System of a Down. Niet echte metalbands weet ik maar echte retestrakke metal met grommen en grunten gaat er bij mij gewoon niet in : ) En Lars is Lars, hij doet zijn ding en dat is Metallica. Ik verwacht geen vernieuwingen maar kan zijn stijl (ala punkrock-ritme) als niet doorgewinterde metalfan wel waarderen :satisfie:

Megadeth_
6 september 2008, 08:57
Ik ben ook absoluut geen doorgewinterde metalfan. De enige metal die ik te pruimen vond was Metallica, Sepultura en Pantera destijds, later kwam Tool en Dream Theater, nu is het meer QOTSA en System of a Down. Niet echte metalbands weet ik maar echte retestrakke metal met grommen en grunten gaat er bij mij gewoon niet in : ) En Lars is Lars, hij doet zijn ding en dat is Metallica. Ik verwacht geen vernieuwingen maar kan zijn stijl (ala punkrock-ritme) als niet doorgewinterde metalfan wel waarderen :satisfie:

Als je graag Sepultura en Pantera hoort, dan zou je net goed moet weten wat ik bedoel. En met retestrak metal met grommen en grunten dool jij waarschijnlijk op bands als Aborted e.d. waar ik ook niet echt fan van ben. Painkiller van Judas Priest heeft in 1990 al bewezen dat metal met een stevige drumbasis zoveel meer te bieden heeft, in die optiek vind ik het jammer dat Lars zich vaak beperkt tot dat saaie punk-rockritme die weinig toegevoegde waarde heeft aan de muziek, terwijl er bepaalde riffs toch heel wat beter uit te buiten waren.

The Lo Lands
6 september 2008, 09:48
Als je graag Sepultura en Pantera hoort, dan zou je net goed moet weten wat ik bedoel. Painkiller van Judas Priest heeft in 1990 al bewezen dat metal met een stevige drumbasis zoveel meer te bieden heeft, in die optiek vind ik het jammer dat Lars zich vaak beperkt tot dat saaie punk-rockritme die weinig toegevoegde waarde heeft aan de muziek, terwijl er bepaalde riffs toch heel wat beter uit te buiten waren.Ik snap je, alleen denk ik dat Lars simpelweg niet veel beter kan (leeftijd, creatieve burn-out, creatieve keuze???). Op sommigen stukken zou er inderdaad meer met een dubbele base gespeeld mogen worden en minder snare roffel patronen. Maar al zou je Lars weghalen en vervangen door een technisch betere drummer is Metallica ook Metallica niet meer vrees ik. En een Pantera en Sepultura had ook wel een hele strakke en technische drummer in huis!

toon-
6 september 2008, 13:29
Hiernet draaiden ze The Day That Never Comes op radio Donna. Die sukkels stoppen natuurlijk al op 3:45...

hendrix2
6 september 2008, 17:04
Op de website kan je nu 6 songs beluisteren.
Maar goed, ik vermoed dat het merendeel wel voor het illegale zal gegaan zijn...

AART
7 september 2008, 00:58
Ik heb hem, en ik ga hem zeker weten kopen. vetste plaat sinds black (maar dat is imo de beste plaat ever). Erg goede plaat en een mooie kruising tussen hun oude agressiviteit en het wat moderne metallica uit het load/reload en st anger tijdperk.

PeterX
7 september 2008, 11:00
Ik heb death nu een paar dagen geluisterd en ik vind m ook erg geslaagd!

Hetfields zang vind ik dit keer erg sterk, en al met al begin ik nu alle omschrijvingen die metallica in interviews heeft gegeven van death magnetic aardig te begrijpen!
Zowel de rustige als de uptempo nummers zijn goed uit de verf gekomen, en the unforgiven III is super.

(Bovendien lijkt t er op riffs met 220 bpm kan ik gewoon in E stukken beter aanhoren dan in C of nog lagere stemmingen...)

caliban
7 september 2008, 13:02
en the unforgiven III is super.

Is inderdaad geweldig nummer, begrijp niet wat velen erop tegenhebben.

Danieldg
7 september 2008, 13:56
Ik heb net nog eens de clip van 'The Day That Never Comes' gekeken, en het lied wordt steeds beter. Geweldige opbouw vind ik. Sommigen vinden het einde een anti-climax, maar ik vind het lied goed eindigen. M'n cd is al gereserveerd, nu nog wachten tot ze binnen is xD

polysix
10 september 2008, 13:11
Heb the day that never comes al een paar keer gehoord en vind het echt een schaamteloos plunderen van hun oude repetoire, en ik vind het allemaal maar futloos klinken, alsof ze nu echt toegeven dat het al gedaan is met ze, dat ze er geen zin meer in hebben.

Laten ze of uit elkaar gaan of gewoon ophouden met het maken van nieuwe platen en voor hun fans de nummers ten gehoor brengen waar het de metallica fans echt om gaat.

of om het even samen te vatten in 2 woorden: vergane glorie.

caliban
10 september 2008, 14:42
Heb the day that never comes al een paar keer gehoord en vind het echt een schaamteloos plunderen van hun oude repetoire, en ik vind het allemaal maar futloos klinken, alsof ze nu echt toegeven dat het al gedaan is met ze, dat ze er geen zin meer in hebben.

Laten ze of uit elkaar gaan of gewoon ophouden met het maken van nieuwe platen en voor hun fans de nummers ten gehoor brengen waar het de metallica fans echt om gaat.

of om het even samen te vatten in 2 woorden: vergane glorie.
Wat is er nu geplunderd in oud repertoire aan the day that never comes. Ik vind dat je beter je oordeel pas kan vellen als je het hele album eens hebt gehoord, want ik was best wel verrast.

pannekoek
10 september 2008, 18:09
metallica is back! iig voor mij wel, prachtig album!

RvB
10 september 2008, 19:15
Laten ze of uit elkaar gaan of gewoon ophouden met het maken van nieuwe platen en voor hun fans de nummers ten gehoor brengen waar het de metallica fans echt om gaat.

of om het even samen te vatten in 2 woorden: vergane glorie.

Als je dit zei bij st bagger dan had je een punt, maar nu zijn ze gewoon terug met een heel erg goed album! (....vind ik :eek: )

toon-
10 september 2008, 19:24
Ik was er aanvankelijk niet gek van, maar hoe meer ik naar de nummers luister, hoe beter ik het vind.
Vooral The Judas Kiss vind ik vét!

pueblo
10 september 2008, 20:31
de nummers zijn echt goed, natuurlijk zit er altijd een minder goed nummer bij, maar met al hun teasers en heisa er rond mocht het wel een goed album worden

RRRobin
10 september 2008, 21:23
metallica is back! iig voor mij wel, prachtig album!

sluit me er volledig bij aan!
Kijk al uit naar de komende tournee waar iedereen in koor 'BOW DOWN!' zal schreeuwen ;)

hendrix2
10 september 2008, 22:04
Ik ben blijkbaar de enige (een van de weinigen) die geduldig wacht tot vrijdag?

Kris Haex
10 september 2008, 22:54
Ik wacht ook wel.

fivelastwords
11 september 2008, 10:51
ik vind het niks, net als ik eigenlijk alle muziek van metallica niet leuk vind. De productie vind ik ook ronduit lelijk te noemen. Maar dat is ook maar een mening natuurlijk.


Ik ben blijkbaar de enige (een van de weinigen) die geduldig wacht tot vrijdag?

Je kan het hele album ook gewoon luisteren op de 3voor12 luisterpaal...

caliban
11 september 2008, 15:04
En het wordt vandaag helemaal voorgesteld op studiobrussel.

Danieldg
11 september 2008, 18:18
Ik ga morgen na school mijn cd halen :P Ik vind het zwak om muziek te downloaden voor de cd uit is. Daarna, tsja, liever dat eigenlijk.

pueblo
11 september 2008, 20:12
ik heb nog maar enkele nummers gehoord, maar denk wel dat ik hem zal kopen
ik zit al een tijdje af te tellen, en morgen is het eindelijk zover :satisfie:

toon-
11 september 2008, 20:23
Kijk al uit naar de komende tournee waar iedereen in koor 'BOW DOWN!' zal schreeuwen ;)
Die 'Bow down' is dan ook geweldig :D

Sami
11 september 2008, 22:38
Of "ALL NIGHTMARE LONG"!!!!!!!!

IK heb hem al helemaal grijs gedraaid en netjes besteld bij Bol.com. Morgen ligt dan ook de limited edition in de bus. Ik kan me niet voorstellen dat die ouwe rockers zich druk maken over het feit dat ik hem al een weekje luister.

Hulde voor die gasten, wat een vette cd zeg. Ze hebben zichzelf helemaal opnieuw uitgevonden. Eindelijk kunnen ze hun setlijst weer een beetje uitbreiden met nummers die het publiek wel wil horen.

Henne
12 september 2008, 09:44
Het is dan ook een héél vette plaat ;)

Ligt alvast in het CD rekje :)

bat
12 september 2008, 10:54
ik vind het niks, net als ik eigenlijk alle muziek van metallica niet leuk vind.
Ik vind eigenlijk alle muziek van Rhianna niks, maar ik ga toch de nieuwe plaat van haar luisteren als die uitkomt, want misschien vind ik het toch ineens wel leuke muziek...

Of zo?

Anyway: enige nummer wat ik tot nog toe heb gehoord is die single, waarvan de (een beetje pattriotische) videoclip op high rotation staat aan het begin van de nacht bij MTV. Dat nummer is in mijn ogen inderdaad een beetje een verzameling van alles wat hiervoor kwam. Het is natuurlijk een soort nieuwe 'One', zang en zanglijn hebben veel van black album t/m reload, de breaks aan het einde van de secties in het eerste deel roepen (bij mij) StAnger herinneringen op en het laatste stuk is meer het oude metallica, inclusief harmonische solo's.

Het nummer in totaal begint wel te leven. De zanglijn en zang zelf vind ik een beetje gekunsteld in het eerste deel en de breakjes in dat stuk vind ik ook wat geforceerd (niet mijn smaak, bedoel ik eigenlijk). Maar over het algemeen heb ik er wel een goed gevoel bij.

Ben benieuwd naar het hele album, dat ik denk ik vandaag maar eens ga halen.

Sami
12 september 2008, 11:13
@Bat

Ik vond de platen van metallica vanaf load al niks meer, maar ze hebben mij met deze plaat weer helemaal overtuigd. Dus als je metallica in de oude periode goed vond kan ik je de cd van harte aanraden.

Als je hem haalt alvast veel luisterplezier!!!!!

Ik ga nu meteen effe naar de mediamarkt om hem te halen!!!!

Ik had hem bij bol besteld, maar die krijg ik vandaag nooit meer binnen, dus dan maar zelf halen.

hendrix2
12 september 2008, 11:51
Deze ochtend zowat een uur in de gietende regen gefietst om de cd te halen (is een half uur naar de winkel, maar dus ook een half uur terug :))

Maar het was het waard! :blast:

Tho
12 september 2008, 12:55
Ik ga zo ook maar eens fietsen! :D

jw009
12 september 2008, 13:19
Ik ga morgen na school mijn cd halen :P Ik vind het zwak om muziek te downloaden voor de cd uit is. Daarna, tsja, liever dat eigenlijk.


Zwak? Ik denk dat bij grote bands bijna niemand de nieuwsgierigheid kan weerstaan. Alsof je een Ferrari hebt besteld, en die komt opeens een week eerder binnen, en dat je hem nog even in de garage laat staan een week.

hendrix2
12 september 2008, 13:37
Zwak? Ik denk dat bij grote bands bijna niemand de nieuwsgierigheid kan weerstaan. Alsof je een Ferrari hebt besteld, en die komt opeens een week eerder binnen, en dat je hem nog even in de garage laat staan een week.
Dat vind ik eigenlijk maar een domme bewering.
Maar laten we die discussie maar niet houden.

fivelastwords
12 september 2008, 13:42
Ik vind eigenlijk alle muziek van Rhianna niks, maar ik ga toch de nieuwe plaat van haar luisteren als die uitkomt, want misschien vind ik het toch ineens wel leuke muziek...

Of zo?



Ja, ondanks het sarcasme in je post kan je dat inderdaad zo zien. Is toch niet zo gek? Hoe vaak zie je niet dat bands veranderen qua geluid, of stijl? Neem een band als Lostprophets. Start Something: fantastisch album. Revolution Transmission, de plaat daarna, complete bagger. Met Metallica heb je dat ook. Veel mensen vonden de oude platen goed en bijvoorbeeld St. Anger bagger. Misschien maken zo ooit een plaat die ik wel kan waarderen.

caliban
12 september 2008, 13:45
Zwak? Ik denk dat bij grote bands bijna niemand de nieuwsgierigheid kan weerstaan. Alsof je een Ferrari hebt besteld, en die komt opeens een week eerder binnen, en dat je hem nog even in de garage laat staan een week.
Prachtige vergelijking, ze klopt niet helemaal, maar deed me even luidop lachen.

hendrix2
12 september 2008, 16:33
Mijn momentele favorieten:

Judas Kiss
My Apocalypse
That Was Just Your Life

Andere nummers vind ik ook heerlijk, dus waarschijnlijk heb ik morgen al drie nieuwe favoriete nummers :D

RRRobin
12 september 2008, 17:42
Ondanks dat ik het album al flink grijs heb gedraaid afgelopen week vandaag ook de stromende regen getrotseerd om mn limited edition te halen. Was het zeker waard :p Kreeg ik toch weer even het gevoel dat een first-listen was ;)

Paultje-k
12 september 2008, 17:49
't is geen MOP II maar niemand had dat verwacht volgens mij!

Wat een top cd!!!! ik had m al gedownload maar ik heb m nu origineel.. thank you Bol.com :D!!

favorieten:

All Nightmare Long
My Apocalypse
The Judas Kiss

lekkere plaat!! Wat Metallica gewoon nodig had was dus blijkbaar Robert Trujillo en Rick Rubin :D

Thank you Metallica!!!

toon-
12 september 2008, 18:02
Kan iemand mij vertellen wat er net meer staat op die digipack uitgave? :)

Reel Big Fish
12 september 2008, 19:07
Ik vind het niet zo fijn luisteralbum. Zodra Kirk begint te friedelen heb ik de neiging het nummer door te zetten. Sterker nog, dat doe ik dan ook. Enige nummers waar ik het bij mee vind vallen zijn The Day That Never Comes en The Unforgiven III.

Echt zonde, hadden ze maar iemand die niet iedere solo hetzelfde speelde. :(

Henri H
13 september 2008, 01:54
Hetfield moet gewoon weer flink gaan zuipen zoals tie tijdens de 1e 3 albums deed.....

Daarna is het gewoon nooit meer goed gekomen.

Ik mis Cliff Burton nog steeds...

Metallica is in de loop v.d. tijd een soort paradox geworden.
In het begin waren ze rauw, hard en aggressief en vooral revolutionair en anti commercieel. Moet je kijken wat ze in de 90's en daarna gedaan hebben!
Een groot commercieel instituut is het, meer niet.

Stiekum blijf ik een Metallica liefhebber en hoop ik op een wonder.
Heb nog niks van het nieuwe album gehoord overigens behalve de schreeuwerige 3 FM reclame.... over commercieel gesproken. :vingerindehals:

hendrix2
13 september 2008, 13:05
Hetfield heeft gedurende de eerste 8,5 albums gezopen hoor :sssh:

Trouwens, mensen die de cd gehoord hebben (geen mp3's dus) vinden jullie die drums nu storend of niet? Mij valt het op dat ik bv. de drum in My Apocalypse op de site van Metallica storend vond maar op de cd heb ik dit niet.

Wat mij dan wel weer opvalt is dat de zang wat stil lijkt te staan op de cd. Ligt dit aan mij of vinden nog mensen dat?

caliban
13 september 2008, 13:21
Hetfield heeft gedurende de eerste 8,5 albums gezopen hoor :sssh:

Trouwens, mensen die de cd gehoord hebben (geen mp3's dus) vinden jullie die drums nu storend of niet? Mij valt het op dat ik bv. de drum in My Apocalypse op de site van Metallica storend vond maar op de cd heb ik dit niet.

Wat mij dan wel weer opvalt is dat de zang wat stil lijkt te staan op de cd. Ligt dit aan mij of vinden nog mensen dat?
Ik ben het album nog niet gaan kopen, maar heb voorlopig een FLAC versie, dus lossless, en daarop klinkt alles een pak beter als op mp3. De drums heb ik mij enkel op het begin wat aan geërgerd, maar na een tijd lette ik er niet meer op, en nu vind ik het OK. De zang is in orde naar mijn mening. Geweldig album, moet het binnenkort echt wel eens gaan kopen.

marc_o
13 september 2008, 13:26
Ik ben fan van het eerste uur, maar nu ben ik ze goed beu hoor. Pfff, ze hebben de eerste platen in een mixer gepropt, alle stukjes aan elkaar gelijmd en voila.......iets 'nieuws"

Ik vind het zwaar tegenvallen.


Tijd om te stoppen heren!!

Tho
13 september 2008, 14:24
Tijd om te stoppen heren!!

Blasphemy!!! :nervous:


Nee maar serieus, de heren kunnen het live nog. Ik ben het niet met je stelling eens, maar ik begrijp wat je bedoelt

jasper159
13 september 2008, 14:38
Gisteren ook maar tijdens middagpauze op school mijn Limited Edition gaan halen, nog een hele halve dag moeten wachten om te kunnen luisteren, maar wow, wat een lekker schijfje!
Ik heb mezelf trouwens echt 10 dagen kunnen bedwingen om hem niet te downloaden, en dat drijft de spanning toch wel wat op :D
Veeeel varieteit en het klinkt weer zoals hun oudere nummers!

Mijn top 3 momenteel (gaat net als bij hendrix2 nog serieus veranderen :) )
1. The Day that never comes
2. The End of the line
3. Cyanide

bat
13 september 2008, 16:49
Zo, inmiddels twee keer geluisterd en ook de tweede keer was het vanaf nummertje vier (The Day That Never Comes) een ware beproeving.

Nee, nummertjes 1 - 3 halen het wel tot m'n iPod, de rest kan een stoffig bestaan in de krochten van m'n platenkast tegemoet zien.

pannekoek
13 september 2008, 23:41
Ik ben fan van het eerste uur, maar nu ben ik ze goed beu hoor. Pfff, ze hebben de eerste platen in een mixer gepropt, alle stukjes aan elkaar gelijmd en voila.......iets 'nieuws"

Ik vind het zwaar tegenvallen.


Tijd om te stoppen heren!!

als jij nou ff stopt met het bashen van metallica omdat ze zogenaamd al het oude ''opnieuw hebben uitgebracht'' terwijl al jullie metallica ''fans'' liepen te smeken om net zulke nummers als vroeger te horen........

dan kijken we daarna wel even verder of de heren van metallica willen stoppen... :hippie:

Henri H
14 september 2008, 00:32
Heb het nieuwe album ook maar ff beluisterd maar vind het vrij inspiratie-loos.
't spiet mie donders!
Het mist gewoon een stuk "bevlogenheid" of hoe zeg je dat.
The Day That Never Comes b.v. is gewoon een soort "one-abee" maar dan een stuk minder.
Er zitten hier en daar wel wat zeer strakke riffs waar erg veel aandacht naar vooral het strakke spelen gaat maar het ontbreekt gewoon aan bezieling naar mijn idee.
Positief puntje vind ik wel dat ze weer gewoon in E gestemd staan.
Het gaat wel een beetje de goede kant op...
Misschien moeten ze weer 's een Marshall versterker proberen, puur om het gevoel weer terug te krijgen?
Die Mesa's, Randalls en overige A-klasse "meuk" klinken gewoon veel te steriel voor het rauwe werk.
Wat is er nu daadwerkelijk mis met de productie van Kill 'm All en Ride The Lightning?
Speelt Hetfield nog wel 's op een Explorer of zijn het echt allemaal van die supersonische Jacksons, ESP's e.d.?
Ja, ik weet het, ik ben een ouwe lul en ben blijven steken in '86 toen ze op de Aardschokdag in Zwolle stonden (22 jaar geleden!).
Stond in de moshpit en heb doodsangsten uitgestaan omdat ik regelmatig geen vaste grond onder m'n voeten had en soms bijna in de massa verzwolg. :chicken:
Wordt er überhaupt nog wel goede Heavy Metal gemaakt?
System of A Down hoor ik 10 keer liever...

Tho
14 september 2008, 02:34
yeah right... dumbasses. Dat album is gister uitgekomen. Luister hem een paar keer in plaats van een half nummer voor je met je oordeel klaar staat. Harde woorden allemaal. Ik zie eigenlijk alleen maar verbeteringen. Nu zijn ze weer een beetje op de 'oude' tour, is het nog niet goed.

Mitch
14 september 2008, 11:07
"Bashen", "harde woorden".... ik lees nergens buitensporig negatieve opmerkingen? De fans mogen wel een klein beetje dikkere huid kweken.
Carry on!

Tho
14 september 2008, 11:32
Nee nee, niet de fans, slechts Tho, want ik ben gewoon een aangebrand opdondertje :D Maar serieus, eerst even dat album goed op je in laten werken. Hij is niet bepaald easy listening

Han S
14 september 2008, 11:41
Ik sprak gisteren iemand die het nieuwe album heeft gekocht en die vertelde weinig opwekkende verhalen. Zo zou het nieuwe ding waardeloos klinken als gevolg van de moderne manier van mastering waarbij alles wordt gesquashed om het maar zo hard mogelijk te laten klinken. Dom dom dom in het kwadraat want je maakt een goede opname (want dat kunnen die jongens) en aan het eind sla je de boel plat, stopt het in de gehaktmolen en haalt het nog eens door de wringer. Dat kan elke boerenlul met een computer en noemt zich vervolgens 'mastering engineer'. Ik krijg moordlustige gevoelens.

Kijk hier (http://www.cdmasteringservices.com/dynamicrange.htm)en hier (http://www.mindspring.com/~mrichter/dynamics/dynamics.htm)voor de uitleg.

Henri H
14 september 2008, 12:07
.... Ik krijg moordlustige gevoelens.....Houd je in hè? :D

Like-Minded Lunacy
14 september 2008, 12:35
Ik vind het echt een tering gave plaat! Alleen het nummer My Apocalypse vind ik niet echt fantastisch, maar hoe meer ik het nummer luister, hoe makkelijker het in het gehoor ligt voor mij.

Het boeit helemaal geen flikker of dit de missende link tussen AJFA en Black Album is, en of het weer helemaal naar de oude tijd gaat. Het is een ontzettend goede plaat waar ik met heel veel plezier naar luister, en ik denk dat dat toch het belangrijkste is.

Ik kan niet wachten op de world tour!

hendrix2
14 september 2008, 13:21
Ik sprak gisteren iemand die het nieuwe album heeft gekocht en die vertelde weinig opwekkende verhalen. Zo zou het nieuwe ding waardeloos klinken als gevolg van de moderne manier van mastering waarbij alles wordt gesquashed om het maar zo hard mogelijk te laten klinken. Dom dom dom in het kwadraat want je maakt een goede opname (want dat kunnen die jongens) en aan het eind sla je de boel plat, stopt het in de gehaktmolen en haalt het nog eens door de wringer. Dat kan elke boerenlul met een computer en noemt zich vervolgens 'mastering engineer'. Ik krijg moordlustige gevoelens.

Kijk hier (http://www.cdmasteringservices.com/dynamicrange.htm)en hier (http://www.mindspring.com/~mrichter/dynamics/dynamics.htm)voor de uitleg.

Voor jou misschien, maar ik hoor dat echt niet hoor. En dat zeg ik niet omdat ik metallica fan ben. Ik hoor hier vaak kritieken over cd's die ooh zoo slecht opgenomen zouden zijn en ik vind dat gewoon lekker klinken en met mij zeker veel anderen.

The Lo Lands
14 september 2008, 14:44
Ik zat net even op het Metallica forum te neuzen en over het mastering cq clipping probleem op het album loopt een serieus draadje aldaar! Het is mij ook opgevallen en er heeft schijnbaar een re-mastering plaatsgevonden na het uitbrengen van de eerste single! Check it out:

Metallica Message Board (http://www.metallicabb.com/index.php?showtopic=86078)

Aparte ontwikkeling. Een mythe of niet!?

The Lo Lands
14 september 2008, 15:04
Kijk even naar de twee wave editor afbeeldingen (vanuit Garageband gemaakt) van een nummer van de Master of Puppets CD en een nummer van de nieuwe Death Magnetic CD. Dit zegt genoeg lijkt mij!! Met mijn gehoor is niks mis 8-)

Dit is Disposable Heroes van het album Master of Puppets - 1986

http://www.misterjinx.nl/metallica1.jpg

en dit is All Nightmare Long van het album Death Magnetic - 2008

http://www.misterjinx.nl/metallica2.jpg

Han S
14 september 2008, 15:24
Voor jou misschien, maar ik hoor dat echt niet hoor. En dat zeg ik niet omdat ik metallica fan ben. Ik hoor hier vaak kritieken over cd's die ooh zoo slecht opgenomen zouden zijn en ik vind dat gewoon lekker klinken en met mij zeker veel anderen.

Merkwaardig dat veel mensen dat niet horen, als je naar M.O.P of The Black Album luistert, valt het je dan niet op dat die veel zachter klinken, maar veel meer dynamiek en ruimte hebben in het stereobeeld? Veel meer breedte en diepte. En je hebt toch een volumeknop om het harder te zetten?

Op hi fi forums klagen de mensen omdat de CD's zo hard zijn dat ze het volume niet meer goed kunnen regelen, met de knop op 9 uur is het al veel te hard en dus kopen ze attenuators die ze tussen de CD speler en de versterker zetten. Attenuators zijn niets meer dan verzwakkers.

Het moet toch niet zotter worden, onieda?

De waves van Lo zeggen toch meer dan genoeg? Of mis ik wat?

hendrix2
14 september 2008, 16:26
Merkwaardig dat veel mensen dat niet horen, als je naar M.O.P of The Black Album luistert, valt het je dan niet op dat die veel zachter klinken, maar veel meer dynamiek en ruimte hebben in het stereobeeld? Veel meer breedte en diepte. En je hebt toch een volumeknop om het harder te zetten?

Op hi fi forums klagen de mensen omdat de CD's zo hard zijn dat ze het volume niet meer goed kunnen regelen, met de knop op 9 uur is het al veel te hard en dus kopen ze attenuators die ze tussen de CD speler en de versterker zetten. Attenuators zijn niets meer dan verzwakkers.

Het moet toch niet zotter worden, onieda?

De waves van Lo zeggen toch meer dan genoeg? Of mis ik wat?
Uiteraard hoor ik iets. Dat van het volume klopt zeker. Maar ikzelf kan me daar niet zo echt aan storen. En je hebt vast helemaal gelijk, ik ben de leek en ik heb bovendien een slecht gehoor.
Ik ga even de moeite doen om eerst master of puppets te beluisteren en daarna de nieuwe Death Magnetic. Ik zal deze avond mijn bevindingen posten :)

The Lo Lands
14 september 2008, 17:24
Dit komt rechtstreeks van de Metallica Message Board van iemand die het mastering bedrijf heeft benaderd:

***

I GOT A RESPONSE FROM TED, JENSEN wrote back...He's not happy

***

RE: Death Magnetic mastering job
mailed-by sterling-sound.com

hide details 10:34 AM

Reply

Thanks for writing.

I’m certainly sympathetic to your reaction, I get to slam my head against that brick wall every day. In this case the mixes were already brick walled before they arrived at my place. Suffice it to say I would never be pushed to overdrive things as far as they are here. Believe me I’m not proud to be associated with this one, and we can only hope that some good will come from this in some form of backlash against volume above all else.

bat
14 september 2008, 18:35
yeah right... dumbasses. Dat album is gister uitgekomen. Luister hem een paar keer in plaats van een half nummer voor je met je oordeel klaar staat. Harde woorden allemaal. Ik zie eigenlijk alleen maar verbeteringen. Nu zijn ze weer een beetje op de 'oude' tour, is het nog niet goed.
Euh, tsja, ik weet dat ik ontzettend verwend ben, maar die oude platen, die hoefde ik maar 1 keer te horen om ze gewoon steengoed te vinden. Ik heb deze plaat inmiddels drie keer beluisterd en ik blijf bij mijn mening.


Merkwaardig dat veel mensen dat niet horen, als je naar M.O.P of The Black Album luistert, valt het je dan niet op dat die veel zachter klinken, maar veel meer dynamiek en ruimte hebben in het stereobeeld? Veel meer breedte en diepte. En je hebt toch een volumeknop om het harder te zetten?
Inderdaad, net als de laatste van de RHCP is deze volledig dichtgesmeerd, de stereo in de auto mocht een paar tandjes terug ten opzichte van de radio (en dat zegt al wat!) om het aanhoorbaar te maken.

Wat mij nog meer verbaast, is de manier waarop de stem erin zit. Heel naturel, en daardoor erg benepen en niet echt natuurlijk. Er had wel iets mee gedaan mogen worden...

The Lo Lands
14 september 2008, 18:55
Inderdaad, net als de laatste van de RHCP is deze volledig dichtgesmeerd, de stereo in de auto mocht een paar tandjes terug ten opzichte van de radio (en dat zegt al wat!) om het aanhoorbaar te maken.Op aanraden van Han heb ik het 'unmastered' album Californication van de Red Hot Chili Peppers gedownload. Dit is zeg maar de pre-master voor de definitieve mastering! Ook dit album was veel te hard gemastered destijds en clipt op verschillende nummers. Deze 'unmastered' versie is echt veel prettiger om naar te luisteren zonder de vervelende clips!

On Topic: ik hoop dat er ook van het laatse album van Metallica een unmastered versie gaat opduiken want qua nummers vind ik het een goed album, alleen door de wijze van mastering kan ik er niet lang naar luisteren zonder vermoeid aan het gehoor te raken. Deze muziek wil je hard afspelen maar doordat de dynamiek eruit is beluister ik Death Magnetic liever op fluistervolume 8-)

Strangegun
14 september 2008, 22:48
kun je nagaan hoe populair die band nog wel niet is na 109 pagina's over 1 cd..

Tho
14 september 2008, 23:13
ik weet niet wat er scheelt aan de kwaliteit van de opnames. Ik vind het prima hoor

Danieldg
14 september 2008, 23:16
De oversturing valt ook te wijten aan slechte voorversterkers/eindversterkers denk ik, op een cheape mp3 speler heb ik er last van, op de dure Hi-Fi versterker niets.

Han S
14 september 2008, 23:31
Ik heb hem niet gehoord, maar als ik die wav zie van Lo en ik lees de posts op dat Metallica board, plus de verontschuldigingen van de mastering engineer, dan vrees ik toch dat hij niet geweldig zal klinken.

Edit: ik heb op joetoep geluisterd naar The day that never comes en dat vergeleken met The unforgiven van The Black album. Dat is dag en nacht verschil. Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe CD, zal hem eens halen.

Orpheo
15 september 2008, 09:59
ik heb 'm nu net effe geload (tijdens college) en zit me in te houdne om niet knetterhad mee te headbangen. tuurijk is ie te hard gemastered en tuurlijk is t drumwerk niet strak (gitaarwerk wel, mar tis natuurlijk geen Trivium of Circus Maximus). neemt niet weg dat ik 't wel heel, heel, heeel lekkere muziek vind. niet die emo-garagemetal van st.anger. redelijk goeie solo's, zangwerk dat gewoon weer eens lekker loopt, solo's welke echt solo's zijn. vergeleken met ride the lightning (mijn favo album van metallica) is 't echt nog een 'lachertje', maar vergeleken met justice for all vind ik 't een stuk beter, om maar niet te beginnen over het nieuwere werk erna. de stijl is veel meer RtL dan black album ofzo. veel rauwer, minder 'emo' gedoe, gewoon knallen met die hap!

Kim Wilson
15 september 2008, 10:04
Dus als het wat minder hard en rauw beukt is het gelijk emo? :???:

Han S
15 september 2008, 10:12
Ik heb ook even hier (http://www.metallica.com/index.asp?item=601231) geluisterd en dat viel me niet tegen. Ik vind het snaregeluid een beetje merkwaardig, het totaalgeluid vind ik ook niet opzienbarend goed maar dat zal mijn smaak wel zijn. Voor een band van dit kaliber verwacht ik wat meer, maar ze zitten in hun nadagen dus het moet maar zo.

caliban
15 september 2008, 10:16
Dus als het wat minder hard en rauw beukt is het gelijk emo? :???:
Jouw band is dus ook emo, bijna iedereen speelt emo, behalve de echte harde metal mannen.

Orpheo
15 september 2008, 10:57
Dus als het wat minder hard en rauw beukt is het gelijk emo? :???:

dat maak jij ervan. deze plaat is minstens zo hard en rauw, maar niet emo. geen conclusies trekken uit mijn post die er niet zijn.

ik vind de albumopener trouwens zeker niet slecht! snel, stevig, rauw, strak. doet me iets denken aan limp bizkit, ergens...

Kim Wilson
15 september 2008, 11:05
De laatste paar albums van Metallica waren idd minder hard, en jij associeert dat met emo. Ik vond AJFA en the Black album niet emo. Misschien hebben we andere definities voor het begrip Emo, dat kan.

Henri H
15 september 2008, 11:36
Ik denk dat de Metallica-leden zelf niet eens weten wat emo is laat staan of ze zich er wat van aantrekken.
Vind het überhaupt een stomme term.
In de 80's had je nog geen emo, tenminste die term werd toen niet (veel) gebruikt.
Hier een omschrijving van Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Als je emo bent/mooi vindt ben je dan minderwaardig?
Is het hetzelfde als een "softie"?

Orpheo
15 september 2008, 12:01
De laatste paar albums van Metallica waren idd minder hard, en jij associeert dat met emo. Ik vond AJFA en the Black album niet emo. Misschien hebben we andere definities voor het begrip Emo, dat kan.

nee, st. anger vond ik emo-garage metal. AJFA en black album vond ik overgeproduceerde glamrock met een rauw randje. deze plaat is natuurlijk ook zwaar beknutseld in de studio bij het mixen, maar minder ergerlijk dan die anderen. Het emo ging vooral naar st. anger, en ik denk niet dat je dat niet met me eens kunt zijn...

Orpheo
15 september 2008, 12:03
Ik denk dat de Metallica-leden zelf niet eens weten wat emo is laat staan of ze zich er wat van aantrekken.
Vind het überhaupt een stomme term.
In de 80's had je nog geen emo, tenminste die term werd toen niet (veel) gebruikt.
Hier een omschrijving van Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

Als je emo bent/mooi vindt ben je dan minderwaardig?
Is het hetzelfde als een "softie"?

emo? bullet for my valentine, tokio hotel, en aanverwanten... jengel-rock/metal met 'oh oh ik voel me toch zo klootteeeee' met dito sound. dat is voor mij (en voor de mensen/gitaristen in mijn omgeving) de 'definitie'.

almarvk
15 september 2008, 12:06
Overgeproduceerde glamrock? Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, want hiermee sla je, imho, behoorlijk door. Als iets tegen glamrock was in die tijd en plaats, dan is het Metallica wel.

Orpheo
15 september 2008, 12:07
Euh, tsja, ik weet dat ik ontzettend verwend ben, maar die oude platen, die hoefde ik maar 1 keer te horen om ze gewoon steengoed te vinden. Ik heb deze plaat inmiddels drie keer beluisterd en ik blijf bij mijn mening.


Inderdaad, net als de laatste van de RHCP is deze volledig dichtgesmeerd, de stereo in de auto mocht een paar tandjes terug ten opzichte van de radio (en dat zegt al wat!) om het aanhoorbaar te maken.

Wat mij nog meer verbaast, is de manier waarop de stem erin zit. Heel naturel, en daardoor erg benepen en niet echt natuurlijk. Er had wel iets mee gedaan mogen worden...

ik hoor je alleen maar praten over de mix, over de 'sound', mar niet over muziek zelf, en daar gaat 't nu juist om! man, man man man, ik zit te genieten van de riffs, de manieren hoe ze de riffs laten horen; dezelfde soort riffs, even heavy (maar niet zo laag) als st. anger, even strak als in de jaren 80.

Dat de stem beter te horen zou moeten zijn, mee eens. maar met een effect of 'iets mee doen'? nee, dat naturelle vind ik juist geweldig. weg van al die rotzooi.

dat 't te hard gemastered is? mee eens. ergerlijk? neuh, niet echt. Het gaat mij om de inhoud, hoe de muziek gemaakt is, de nootjes zelf zeg maar. en daar kan ik veel meer van genieten dan van een negatieve weerklank omtrent een mixje...

Orpheo
15 september 2008, 12:09
Overgeproduceerde glamrock? Moet er eigenlijk wel een beetje om lachen, want hiermee sla je, imho, behoorlijk door. Als iets tegen glamrock was in die tijd en plaats, dan is het Metallica wel.

qua sound... tuurlijk bedoel ik niet dat metallica glamrock IS. het is gewoon metal, punt. of je 't trash, heavy of speed metal noemt, zal me een worst wezen. wat wel zo is, is dat de sound van AJFA en black album gewoon heel erg in de lijn ligt van wat je eind jaren 80, begin jaren 90 voorgeschoteld kreeg. het tussengebied van hair metal en grunge; scooped mids, superstrakke bas, knarsend mids en jankend hoog. en als je dat niet met me eens bent, is dat niet mijn probleem :)

almarvk
15 september 2008, 12:13
Maar natuurlijk was dat zo in die periode. Dat zullen ze over deze periode ook wel zeggen over 20 jaar.

Maar goed; over het album: goede riffs en slechte drums. Lars hadden ze harder mogen aanpakken, maar het is duidelijk dat hij het niet meer trekt. De laatste live filmpjes/recensies waren erg duidelijk daar over. James daarentegen heeft z'n stem weer terug! Blijkbaar kan hij ook nog zonder de drank.

marc_o
15 september 2008, 12:17
als jij nou ff stopt met het bashen van metallica omdat ze zogenaamd al het oude ''opnieuw hebben uitgebracht'' terwijl al jullie metallica ''fans'' liepen te smeken om net zulke nummers als vroeger te horen........

dan kijken we daarna wel even verder of de heren van metallica willen stoppen... :hippie:


Je kent me niet, dus je weet al helemaal niet waar ik voor smeek...

Ik ga het album eens beluisteren, wellicht dat het moet groeien.....en misschien ben ik er zelf wel uitgegroeid...

Kim Wilson
15 september 2008, 12:18
nee, st. anger vond ik emo-garage metal. AJFA en black album vond ik overgeproduceerde glamrock met een rauw randje. deze plaat is natuurlijk ook zwaar beknutseld in de studio bij het mixen, maar minder ergerlijk dan die anderen. Het emo ging vooral naar st. anger, en ik denk niet dat je dat niet met me eens kunt zijn...
St. Anger ken ik niet, maar AJFA is mijn all time favoriete Metallica-album. Niet qua sound, maar wel qua nummers.

bat
15 september 2008, 13:31
ik hoor je alleen maar praten over de mix, over de 'sound', mar niet over muziek zelf, en daar gaat 't nu juist om! man, man man man, ik zit te genieten van de riffs, de manieren hoe ze de riffs laten horen; dezelfde soort riffs, even heavy (maar niet zo laag) als st. anger, even strak als in de jaren 80.

Dat de stem beter te horen zou moeten zijn, mee eens. maar met een effect of 'iets mee doen'? nee, dat naturelle vind ik juist geweldig. weg van al die rotzooi.

dat 't te hard gemastered is? mee eens. ergerlijk? neuh, niet echt. Het gaat mij om de inhoud, hoe de muziek gemaakt is, de nootjes zelf zeg maar. en daar kan ik veel meer van genieten dan van een negatieve weerklank omtrent een mixje...
Euh, ook goedemorgen! Tussen de alinea over mijn smaak en die over de mix stond een quote van Han over... de mix! Vandar mijn opmerkignen daar over.

Mijn mening over het album staat daar nog een bladzijde (of twee of drie) voor. Maar ik wil hem met plezier herhalen, omdat ik er nog steeds achter sta: nummers 1 t/m 3 vind ik best goed, de rest is niet geheel mijn smaak.

Voor de volledigheid: mijn echte favoriete album is Justice, los van de natte kartonnendoos sound die eraan hangt. Het zwarte album vind ik hun best geproduceerde en gemixte album, maar komt in het ranglijstje pas na Justive en alles daarvoor.

Han S
15 september 2008, 14:02
Ik laat mixen vaak aan mijn vrouw horen omdat die buitengewoon recht voor de raap zegt wat ze er van vindt. En zo zit ik nu naar Metallica te luisteren (That was just your life) en zij vindt het een brei, hetgeen iets zegt over de mastering. Maar als je goed hebt opgelet dan heb je kunnen lezen dat de mastering engineer al een mix kreeg aangeleverd die door de brickwall limiter was gehaald, dus kon hij er niet zo veel meer mee doen. Met andere woorden: de recording engineer heeft er zelf een buss compressor op gezet, wat hij niet had moeten doen.

Anyway, Orpheo heeft een goed punt, muzikaal valt er niets op aan te merken en dat is dan ook weer een kwestie van smaak. Lars is altijd een matige drummer geweest, James drumt beter maar moet vooral gitaar blijven spelen en zingen.

Het drumgeluid vind ik zeer matig, geen metal eigenlijk en een slecht gestemde snare die teveel ratelt. Het gitaargeluid is mij te scherp en zou zomaar uit een Line6 gekomen kunnen zijn.

Al met al moet ik eerlijk zeggen dat ik hier demo'tjes hoor van jongens die in 'sounds' posten, maar die veel beter klinken.

Dus met Metallica is niks mis, de productie vind ik een band als Metallica onwaardig, maar AJFA klonk al als een natte krant.

almarvk
15 september 2008, 14:05
Gek toch. Ze hebben alle versterkers/gitaren en opname apparatuur die er in de wereld te krijgen valt inclusief een dure en bekende producer. En dan nog zoiets presteren. Best knap eigenlijk ;)

Orpheo
15 september 2008, 15:40
de sound is inderdaad niet echt geweldig, maartis wel lekker (voor mij in ieder geval op 't moment...). maar de mix zelf is inderdaad gewoon niet goed, maar ey, t gaat mij om de compositie (en die is niet slecht, vergeleken bij 't werk dat ze de afgelopen 20 jaar hebben uitgebracht!)

JimiDylan
15 september 2008, 15:44
de sound is inderdaad niet echt geweldig, maartis wel lekker (voor mij in ieder geval op 't moment...). maar de mix zelf is inderdaad gewoon niet goed, maar ey, t gaat mij om de compositie (en die is niet slecht, vergeleken bij 't werk dat ze de afgelopen 20 jaar hebben uitgebracht!)
Ik sluit me aan bij Orpheo, de mix is inderdaad kut en te hard, maar de muziek is gewoon goed, en bij mij komt het over, de rest interesseert me eigenlijk weinig.

Han S
15 september 2008, 16:08
Ja, maar het is nog veel mooier als het ook echt goed klinkt. Tot nog toe klinkt alleen the black album goed en ook dat kan nog een stuk beter als je andere metal hoort.

Tho
15 september 2008, 16:11
Mocht je nou het album weer eens luisteren Drap, en je hoort een punt waar Ulrich niet strak is, let me know! (serieus) Ik wil nu wel eens weten hoe slecht die vent wel niet is. ;)

Tho
15 september 2008, 16:11
Ja, maar het is nog veel mooier als het ook echt goed klinkt. Tot nog toe klinkt alleen the black album goed en ook dat kan nog een stuk beter als je andere metal hoort.

Voor een audiofreak als jij ja.. ik heb echt nérgens last van

Han S
15 september 2008, 16:20
Dat heeft niks met freakdom te maken, ik heb nu ff geen voorbeelden, maar sommige metalproducties klinken stukken beter als die metallica meuk. En ze hebben geld zat om het goed te doen, maar halen niet veel meer dan demo kwaliteit.

Henri H
15 september 2008, 16:26
Ik vind Ulrich ook best strak drummen hoor.
Zeker Op My Apocalypse gaat ie aardig tekeer.
Hoeveel strakker wil je 't hebben? :???:
Qua productie vind ik Kill 'm All echt prima!
Rauw en puur... en ... Marshall.
Op deze productie heb ik eigenlijk ook weinig aan te merken hoor.
Maar ja, ik heb flac-files geconverteerd naar 192 kbit mp3. :chicken:
Het klinkt wel "steriel" maar de zang van Hetfield is wel weer zoals tie hoort en niet van die achterlijke wooows en oooows e.d.
Ik luister het af op een huis tuin en keuken setje waar ik ook al m'n andere muziek op luister. Klinkt goed!

Tho
15 september 2008, 16:30
Ik vind Ulrich ook best strak drummen hoor.
Zeker Op My Apocalypse gaat ie aardig tekeer.
Hoeveel strakker wil je 't hebben? :???:
Qua productie vind ik Kill 'm All echt prima!
Rauw en puur... en ... Marshall.
Op deze productie heb ik eigenlijk ook weinig aan te merken hoor.
Maar ja, ik heb flac-files geconverteerd naar 192 kbit mp3. :chicken:
Het klinkt wel "steriel" maar de zang van Hetfield is wel weer zoals tie hoort en niet van die achterlijke wooows en oooows e.d.
Ik luister het af op een huis tuin en keuken setje waar ik ook al m'n andere muziek op luister. Klinkt goed!

dat bedoel ik, het is gewoon een hype om dat te zeggen. Het grootste deel van de mensen die dat roepen lullen ook maar anderen na.

interessander
15 september 2008, 16:37
Niet strak is hier meer als "losser" bedoeld denk ik, en de double bass is gewoon duidelijk niet strak.

Verder heb ik het album als fan zijnde zo objectief mogelijk proberen te luisteren, ik hoor een hoop leuke dingen en die blijven ook behoorlijk hangen, dat vind ik wel en positief punt. De productie is inderdaad vervelend want je hebt de hele tijd het idee dat je installatie te hard staat of inmiddels half opgeblazen is.

All nightmare long is voor mij het beste nummer, grappig genoeg vind ik hetfield daar bij de hoge uithalen iets van james labrie hebben...... (terwijl ik dat een enorme kutzanger vind, dat dan weer wel...)

hendrix2
15 september 2008, 17:00
Ik heb net enkele rips van Guitar Hero III gehoord en ik moet (als die-hard metallica fan) toegeven dat de geluidskwaliteit daarvan véél aangenamer is om te luisteren. Dat hoor ik zelfs :)
Ik heb nog steeds geen echte problemen met de cd, maar als je die GHIII versie gehoord hebt, hoor je duidelijk een verschil.

M Kactus
15 september 2008, 17:06
Ik heb net enkele rips van Guitar Hero III gehoord en ik moet (als die-hard metallica fan) toegeven dat de geluidskwaliteit daarvan véél aangenamer is om te luisteren. Dat hoor ik zelfs :)
Ik heb nog steeds geen echte problemen met de cd, maar als je die GHIII versie gehoord hebt, hoor je duidelijk een verschil.

Huh ? Van Guitar Hero III ? Nu kan ik even niet meer volgen...

JimiDylan
15 september 2008, 17:10
Mijn kritiek op Ulrich is niet zozeer dat het niet strak is, meer dat het niet echt creatief drummen genoemd kan worden, is op zich niet erg, dat is lars' stijl nou eenmaal. Waar hij wel wat aan kan doen is zijn drumsound, want let's face it, die is wel echt kut. Komt voornamelijk omdat hij weigert een drumtech in dienst te nemen om alles af te stellen en dergelijke.

sjakie1945
15 september 2008, 18:06
Kirk zijn bends zijn slecht?? Nja luister eens wat live versies ofzo..

Op dit album vind ik de solo`s wel bagger klinken, terwijl ik zo`n metallicafan ben..

Bij alle nummers is er wel wahwah te vinden, dat kan er bij mij gewoon niet in..

Tho
15 september 2008, 18:44
Ik hoor ook wel eens andere metalbands en die zijn gewoon veel strakker. Ik kan nooit zo goed begrijpen wat men zo strak vindt aan Metallica. Ik vind ze niet slecht, maar menig metalband is -tig keer beter. Luister maar eens naar bepaalde fills van Ullrich, met name tussen overgangen van bepaalde ritmes, ze zijn gewoon vaak niet strak, terwijl je dat toch zou verwachten bij een metalband.

Mja, en m'n mening over Hammet ken je, die is niet veranderd na het beluisteren van een aantal nummers van het nieuwe album. Ik vind het hakkelig persoonlijk. Het is wel snel bij tijd en wijle en dat kan hij best goed, maar als hij dan overgaat op een ander stuk, wat ook snel moet zijn, dan hakkelt het vaak. De overgangen vloeien vaak niet. En z'n bends zijn nog steeds niet zuiver, ook niet op dit album.

Ja okey, ik ben het voor het grootste deel wel met je eens. Ook het hakkelige van Kirk kan ik in komen, maar dat 'niet strakke' zoals we het nu noemen, vind ik ook wel bij metallica horen

hendrix2
15 september 2008, 19:09
Huh ? Van Guitar Hero III ? Nu kan ik even niet meer volgen...
Album is helemaal te verkrijgen voor het spel Guitar Hero. De mensen van Guitarhero hebben dat blijkbaar zelf gemixed of gemasterd (ik weet daar niet veel van) en dat klinkt gewoon beter, jammer genoeg. Staan wel voorbeelden op youtube reeds.

The Lo Lands
15 september 2008, 19:14
Album is helemaal te verkrijgen voor het spel Guitar Hero. De mensen van Guitarhero hebben dat blijkbaar zelf gemixed of gemasterd (ik weet daar niet veel van) en dat klinkt gewoon beter, jammer genoeg. Staan wel voorbeelden op youtube reeds.Klopt, zei hebben namelijk de afzonderlijke tracks (opnames) nodig om het spel te voorzien van de juiste afzonderlijke gitaar- en bas partijen. Belachelijk eigelijk dat deze beter klinkt dan het album zelf, qua (niet)mastering dan, ze moeten zich schamen :sneaky:

hendrix2
15 september 2008, 19:16
Klopt, zei hebben namelijk de afzonderlijke tracks (opnames) nodig om het spel te voorzien van de juiste afzonderlijke gitaar- en bas partijen. Belachelijk eigelijk dat deze beter klinkt dan het album zelf, qua (niet)mastering dan, ze moeten zich schamen :sneaky:
Men zit al vol spanning te wachten tot iemand alle tracks geripped heeft van GHIII en online pleurt :D

Mij boeit het niet zo, ik vind DM een goede cd en da's het voornaamste :rockon:

Dj_Tuning
15 september 2008, 19:21
Nog een raar feitje, ik weet niet of andere dit ook op is gevallen:

Ik heb de cd gekopieerd, en als ik die gebrande cd afspeel dan gaat de nummer weergave op mijn autoradio helemaal over z'n toeren. Klopt niks meer van, en moet 2x op forward drukken voordat de speler een volgend nummer pakt. 1x forward gaat terug naar het begin van het nummer (zoals normaal gesproken bij 1x back drukken)...

The Lo Lands
15 september 2008, 19:31
Men zit al vol spanning te wachten tot iemand alle tracks geripped heeft van GHIII en online pleurt :DKan ik helemaal inkomen! Ik hoop zelfs dat er een unmastered versie online gezet gaat worden! Die kans is klein want intern vanuit het Metallica-kamp zou deze dan gelekt moeten worden. Remasteren gaat er vrees ik niet van komen al heb ik er wel voor gestaan om mijn CD terug te brengen naar de winkel! Ik ben echt niet happy met de kwaliteit en zal hierdoor de CD ook niet vaak afspelen vrees ik. Echt zonde, het zijn namelijk wel toffe nummers!

M Kactus
15 september 2008, 20:32
Men zit al vol spanning te wachten tot iemand alle tracks geripped heeft van GHIII en online pleurt :D

Mij boeit het niet zo, ik vind DM een goede cd en da's het voornaamste :rockon:

Jezus, da's pas de omgekeerde wereld! Wist ik helemaal niet... Het is wel raar dat de tracks die nog niet gemastered zijn beter klinken, maar dat degene die de mastering heeft uitgevoerd zegt dat hij er niets mee te maken heeft. Lijkt me een typisch geval van ontlopen van schuld na slechte kritieken. Ik ga nu even voor het eerst luisteren naar de CD! Heb enkel nog maar Cyanide en de eerste single gehoord. Ik ben best benieuwd:p

Yoshida
15 september 2008, 22:07
Ik ben aardig te spreken over het nieuwe album, al moet ik zeggen dat ik meer fan ben van hun werk uit de tijd van Master of Puppets, Justice for All, en die shit. Luistert wel aardig bij War of the Worlds op mute stand.

Mijn gitaarleraar vind het nieuwe album 'te Metallica'. Ik vind m beter dan Load/Reload, maar op een andere net zo goed als Saint Anger. Bepaalde signature rifs uit 'The day that never comes' zijn goed mee te spelen.

Mijn review? Dit album herken je direct als Metallica. Maar als je er fris inkomt en de naam Metallica even vergeet dan klinkt ie vrij aardig maar bepaald niet vernieuwend. Als dit een nieuwe band was geweest dan zou die metersdiep uitgebaande paden betreden. Het is cliché maar op een toffe manier. Alsvanouds staat hier een balad op (Unforgiven 3), een instrumental track, wat politiek geaard werk en een paar apocalyptische nummers. Metallica doet waar ze al een paar decennia goed in zijn, en dat is lekker rocken.

Like-Minded Lunacy
15 september 2008, 22:36
ik heb 'm nu net effe geload (tijdens college) en zit me in te houdne om niet knetterhad mee te headbangen.

Ah, dus jij was die persoon met een apple notebook die tijdens Calculus op gitaarnet aan het surfen was :P.

Ik zat een paar stoelen achter/naast je, en was aan even aan het meekijken, je ziet niet iedere dag iemand op gitaarnet.

Welke studie doe je? :P

Han S
15 september 2008, 23:46
http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/328240-metallica.html

AART
15 september 2008, 23:54
http://www.gearslutz.com/board/so-much-gear-so-little-time/328240-metallica.html

Ik weet het, productie is kut. Maar dat neemt niet weg dat de songs echt goed zijn en de stem van james erg vet is.

Henri H
16 september 2008, 08:30
Via de speakers die aan m'n PC hangen klinkt het prima maar via de stereo in m'n oefenkelder zit er idd heel veel distortion in. Het lijkt ook wel alsof de opnames dan clippen.

hendrix2
16 september 2008, 10:45
Voor mij is het enige échte minpunt aan DM de solo's. Ik heb zowat alles van metallica nog eens geluisterd de laatste dagen en ze hebben een paar fantastische solo's, maar die mis ik hier dus...

Yoshida
16 september 2008, 10:50
Via de speakers die aan m'n PC hangen klinkt het prima maar via de stereo in m'n oefenkelder zit er idd heel veel distortion in. Het lijkt ook wel alsof de opnames dan clippen.
Das vreemd, het klinkt ueber clean als ik het vanaf mn PS3 afspeel over een Creative Cambridge 2.1 setje. State-of-the-art is het niet (zeg maar vergelijkbaar met goede autoprut, wat nog beter is dan wat standaard in mijn tv zit) maar het komt bij mij kraakhelder over.

Enfin ben er al wel uit dat de live versie beter klinkt. :rockon:

Voor mij is het enige échte minpunt aan DM de solo's. Ik heb zowat alles van metallica nog eens geluisterd de laatste dagen en ze hebben een paar fantastische solo's, maar die mis ik hier dus...
Mee eens, weinig kippe(n)velwerk. Maar wie een echt goede solo uit deze eeuw weet krijgt van mij bonuspunten.
Muzikaal vind ik "all nightmare long" en "Unforgiven III" wel weer erg goed maar daar sta ik waarschijnlijk alleen in.

Henri H
16 september 2008, 11:27
Das vreemd, het klinkt ueber clean als ik het vanaf mn PS3 afspeel over een Creative Cambridge 2.1 setje. .....Zo'n Creative setje is dus ook voor de PC bedoeld.
Ik heb ook zo'n setje van Medion aan m'n PC hangen en daarop klinkt het idd prima.
Dit is mijn set:
http://img.quoka.de/Medion_5_1---foto-bild-47-11774347.jpg

pinchaholic
16 september 2008, 11:50
Huh ? Van Guitar Hero III ? Nu kan ik even niet meer volgen...

http://www.ultimatemetal.com/forum/andy-sneap/427623-death-magnetic-gh3-mix.html


Hoe graag ik ook wil, de geluidskwaliteit blijf ik bagger vinden. Ik hoop dat deze zogenaamde Pre-mix mijn leed kan verzachten....

The Lo Lands
16 september 2008, 11:51
Mijn gebeden zijn gehoord! Op dit moment ben ik de geripte audio versie van DM van Guitar Hero III aan het downloaden! Ik heb deze nog niet binnen en dus nog niet beluisterd maar de reacties zijn al zeer positief op het Metallica forum!!

Waar? Iets met een piratenplek ofzo :cooler: Of kijk even op het Metallica forum (tip)!

Kris Haex
16 september 2008, 12:08
Ik heb Death Magnetic sinds gisteren. Er zitten zitten echt wel vette riffs bij, Maar Kirk Hammett heeft niet zoveel dynamiek in z'n solo's, vaak snel en dat is het dan, de solo's van bijvoorbeeld The Black Album zijn veel muzikaler, veel dynamischer. Ulrich deed het vetter op ...And justice for all dan hier. Hetfield z'n stem vind ik best goed klinken, sound van het album is niet super, maar dat is al meermaals aangehaald, maar het is ook wel echt zo.

pinchaholic
16 september 2008, 12:51
http://www.ultimatemetal.com/forum/andy-sneap/427623-death-magnetic-gh3-mix.html


Hoe graag ik ook wil, de geluidskwaliteit blijf ik bagger vinden. Ik hoop dat deze zogenaamde Pre-mix mijn leed kan verzachten....


Screenshotje van Andy Sneap: CD vs Guitar Hero 3 mix

http://i100.photobucket.com/albums/m29/andysneap/example.jpg


Ben zo benieuwd! Sinds mijn ogen en oren zijn geopend wbt de hele Loudness Wars, is dit natuurlijk goed nieuws!

Henri H
16 september 2008, 12:56
...Iets met een piratenplek ofzo :cooler: .....Bay Area ;)

Reel Big Fish
16 september 2008, 13:02
Voor mij is het enige échte minpunt aan DM de solo's. Ik heb zowat alles van metallica nog eens geluisterd de laatste dagen en ze hebben een paar fantastische solo's, maar die mis ik hier dus...

Zoals ik eerder al zei, dat minPUNT mag toch echt wel met hoofdletters geschreven worden. Gezien de hoeveelheid tijd die in dit album gestoken is, mag ik toch wel muzikaliteit verwachten in de solo's. Dit enorme minpunt maakt het album voor mij toch een flop, helaas. Las ik ook een stukje in een metro-krant o.i.d over Death Magnetic. Helemaal euforisch en 'Metallica zou terug zijn'. Ook zouden de nummers op de radio gedraaid kunnen worden. Dat zegt eigenlijk al genoeg... :p

Hou toch op man, Metallica verdient alleen nog wat meer geld, that's it.

*disclaimer: dit is dus mijn mening

The Lo Lands
16 september 2008, 13:32
Bay Area ;)Zoiets ja :seriousf:

Ik heb net de GHIII versie beluisterd van Death Magnetic en deze klinkt echt veeeeeeeel beter dan de CD versie. Hoewel er een paar kleine schoonheidsfoutjes (speelfouten denk ik?) inzitten welke makkelijk weg te werken zijn is dit toch zeer hoopgevend! Met de mixen is dus echt niets mis zoals sommigen elders beweren! En de platenbobo's maar klagen over tegenvallende CD verkoop :) Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker de eerste GHIII versie van DM eens gaan downloaden en beluisteren. Geen clipping en extreem hoorbare distortion in het geluid (mix) meer. Leve Guitar Hero III.

Philippe
16 september 2008, 14:33
Ik heb een goede/interessante reactie gevonden op het Metclub board:

"Hi Guys, I got a professional opinion of the DM clipping / distortion from a fully qualified audio recording engineer at work.

Upon first listen, he straight away said its pushed way too hot, and the drums were blown out. So we imported Broken, Beat & Scarred along with The Day That Never Coems into Pro tools to analyse.

You can clearly see the compression limiting, pushed so hard, the songs look like a brick.
When zoomed in close on waveforms you can see sections pushed to the point where individual peaks are compressed so hard that solid bricks are formed. They aren't clipping as such, but the compression limiting is so bad that it's in the tracks.

His professional opinion was that it was either a mistake in the inital recording of the instruments, drums especially, or they pushed the individual levels way too hot in the mix. When combined it's just a terrible mess.

He has seen it many times before, but never has seen it that bad. To the point where he thinks no one could have deliberately pushed it that far, and that it was an error, someone messed up in the mixing process.

He thinks its a relatively easy fix, provided its just the mix they could go back to the ProTools master file and re-level it or something..But if it' in the original instrument recordings, like they overloaded the inputs on the desk, then they're fucked...

Evident by the G.H tracks sounding great, my tip is that the guy twiddling the knobs on the final mix, fucked up...

If Rubin approved this, then he needs to shave his beard, coz its growing into his ears!

By far the worst sounding album I own, which is a shame, because the songs on it are quickly becoming my favorites from Metallica...

I am returning my copy with my receipt, If noone rejects this rubbish quality control, then it becomes the norm.

I will wait for Metallica to address this, with a phased in re-mixed album...before re-purchasing.

I dont expect them to publicly address it, but surely with the amount of backlash on the various forums, they will take notice and fix the problem."

pinchaholic
16 september 2008, 14:33
Zoiets ja :seriousf:

Ik heb net de GHIII versie beluisterd van Death Magnetic en deze klinkt echt veeeeeeeel beter dan de CD versie. Hoewel er een paar kleine schoonheidsfoutjes (speelfouten denk ik?) inzitten welke makkelijk weg te werken zijn is dit toch zeer hoopgevend! Met de mixen is dus echt niets mis zoals sommigen elders beweren! En de platenbobo's maar klagen over tegenvallende CD verkoop :) Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker de eerste GHIII versie van DM eens gaan downloaden en beluisteren. Geen clipping en extreem hoorbare distortion in het geluid (mix) meer. Leve Guitar Hero III.


dit is voor mij nog spannender dan de release zelf! Dude! Sick! :cooler:
Ik ga vanavond luisteren...

Lachen, op diverse forums raakt men behoorlijk enthousiast over deze mix:


QUOTE (ENDER^WIGGIN @ 09/16/08 03:49 am)
Jesus, the chugging in The End of The Line, it sounds like chugging not some grunge fuzz from a $30 dollar amp. Amazing.


yes the chugging is so much better!

armageddon
16 september 2008, 14:47
De GH3 mix is echt veeeel beter. Bij de meeste nummers hoor ik nu allemaal dingen die ik eerst niet hoorde en het luistert veel prettiger.

Philippe
16 september 2008, 14:58
Het is mij net doorgedrongen dat een handvol gamedesigners een Metallica CD beter hebben gemixed dan een gespecialiseerde, veel te dure, greg fidelman.

EDIT: nog een mooie en passende reactie van de metboards:

"OK, now that you all have a better version, and there is a better version out there can we PIN this and everyone shut the fuck up about this for now on?"

duckman
16 september 2008, 15:32
Laat Andy Sneap een remix maken :cooler:

hendrix2
16 september 2008, 20:48
Metallica was er zelf niet bij, bij het mixen... verklaart dit wat?


JH: He’s to the point really. He doesn’t want to get locked into detail. He can say you know..”The transition into this and that if modulated.” He might later on, and he has the ability to, but you know…this part not so good, how about you just do this twice, or how about we come back to this instead of that. It was a breath of fresh air just hearing it straight up like that.

I think things came out really good. They’re going to be mixing it while we’re away in Europe. Yeah, and that will be…well,we haven’t done that in awhile. We’ve usually been around for the mixes. I think it will be good for us to step away from it for a while. Let Greg Fidelman do his magic, you know that he is the engineer, he’s going to be mixing it. He is very tuned into what we like and need. He’s very tuned into what Rick likes and needs. So, he’s kind of the point man, which will be really great. We don’t have to worry about what Rick is going to think about this, or Rick isn’t going to have to worry about us battling him on some thing. You know, [Greg], he’s going to be doing the mixing, he’s a guitar player, he gets some great sounds and that’s really helpful.


In ieder geval verspreid de kwaliteit kwestie zich nogal vlug. Er zijn al websites die er arikels aan wijden ed.
Benieuwd wat hier gaat van komen.

RRRobin
16 september 2008, 22:17
idd.. Heb ook zeker al flink wat zooi gelezen over de geluidskwaliteit. Veel van geleerd in ieder geval ;)

Heb de guitar hero versie nu ook achter een steen vandaan gehaald :p Klinkt inderdaad een stuk beter kwa volume/distortion/brei, hoewel ik deze versie minder goed ge-eqt (is dat een woord?!) vind.

Kris Haex
16 september 2008, 23:34
Haha, die gaan de boel nog opnieuw doen haha. Als je dan de sound van bijvoorbeeld The black album er naast legt, stukken beter, ik vind dat de solo's van Hammett op TBA minder hakkelig klinken dan hier, die sound is te droog. Op AJFA klinken die solo's ook redelijk hakkelig, OP RTL, MOP en Kill 'em all klinken die solo's dan weer vet. En ja zoals eerder gezegd, Hammett z'n muzikaliteit is niet super op dit album, hij heeft veeeeelll vettere solo's gecomponeerd!!

Philippe
17 september 2008, 08:23
Ik heb nu ook de GHIII versie geluisterd, en dan klinkt het album ineens toch wel heel vet hoor.
Vooral het verschil met de Unforgiven III is echt enorm.

Luke-wannabe
17 september 2008, 08:49
Ik heb me er aan gewaagd, maar ik vraag me echt af hoe ze zo'n album kunnen afleveren!
Je hebt de hele tijd heb idee dat de boel fucking hard staat, wat niet zo is, en ik heb echt hel gevoel dat alles gigantisch staat te clippen.. Echt jammer dat het dan zo gemasterd word en überhaupt zo uitkomt!

pinchaholic
17 september 2008, 09:21
Nou, deze jongen heeft gisterenavond dus naar de GuitarHero mix zitten luisteren. ....Wow!:dance:
Het moet toch gvd niet gekker worden dat ik blij wordt omdat een album enigzins normaal afgemixed is? Toch is dat het geval!

Er zijn meer details waarneembaar doordat er meer "rust" in het geluid zit. Ik weet niet helemaal hoe ik het moet noemen, maar dat is het dus. Ik heb lang naar dit album uitgekeken, en kon -hoe graag ik ook wilde- me niet over die belabberde geluidskwaliteit heenzetten. Tuurlijk staat die snare nog steeds te hard enzo, maar de mix is gewoon helder.

Dit komt voor mij als een geschenk uit de hemel, en kan alleen maar beter worden. :cooler:

Yoshida
17 september 2008, 14:25
Lijkt idd alsof het met synthesizer ge-edit is. Alsof je een foto omzet naar een clipart.
De GH3 mix ligt thuis op me te w88. Ben erg benieuwd.

Jyuuga
17 september 2008, 17:59
Inderdaad, ik vind het album heel erg irritant in de oren klinken, vervelend, kutsnare, de snaar op pinkpop vond ik ook veelste kut, veelste bongo achtig vind ik. Bass drum mag wat meer impact van mij, en Hammett kan denk ik idd best eens zonder wah spelen, ik had de GH versie van Cyanide, en vond die beter dan op de CD, maar toch is de snare weer gewoon kut. Ach ja, niks aan te doen, pech gehad.

The Lo Lands
17 september 2008, 18:59
Voor diegene die de GHIII versie hebben gedownload van de inmiddels legendarische D34DL1N3R kunnen nu de fixed mp3 versions downloaden van Cyanide en My Apocalypse! Ik had al een T-Shirt van Guitar Hero welke ik nu eerder zal aantrekken dan een Metallica T-Shirt 8-)

pinchaholic
18 september 2008, 10:05
Ha, las vanochtend dat The Guardian er zelfs een artikel aan heeft gewijd. http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/2008/sep/17/death.magnetic.too.loud

Lijkt me toch dat de boys binnenkort met een statement moeten komen...

Doe de metallica luistertest op 3fm http://www.kinkfm.com/nieuws/293/Doe_de_Metallica_luistertest!


Ik weet dat ik een beetje doorsla over het geluidskwaliteitsissue, maar ik ben een groot metallica fan en keek al zo lang uit naar dit album...
anyways, die D34DL1N3R is idd een keizer wat mij betreft :rockon:

almarvk
18 september 2008, 10:27
Het verschil tussen de GH3 en de CD versie:

http://blog.wired.com/photos/uncategorized/2008/09/16/picture_19.png

Kris Haex
18 september 2008, 11:57
Die Guitar Hero versie is echt een heel stuk beter! De tonen komen ook veel mooier door, en je hoort alles echt duidelijker, er komt meer door.

Michael AE
18 september 2008, 13:44
Hmmm, ik vind de nummers te gek, maar ik wordt dood en doodmoe als ik naar deze plaat luister. Die mix is echt afschuwelijk.

Tho
18 september 2008, 14:27
goed ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Ik zat hem net te luisteren in de trein en begon me opeens vreselijk te irriteren aan de snare. Toen nog meer kraakgeluiden, en toen dacht ik: "verdomme, die GNers hadden toch gelijk!"




:(

Henri H
18 september 2008, 15:00
goed ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Ik zat hem net te luisteren in de trein en begon me opeens vreselijk te irriteren aan de snare. Toen nog meer kraakgeluiden, en toen dacht ik: "verdomme, die GNers hadden toch gelijk!"




:(Maakte de trein geen kraakgeluiden? ;)

Tho
18 september 2008, 15:00
Maakte de trein geen kraakgeluiden? ;)

Nee, en mn hersenen kunnen het ook niet geweest zijn, daar is gewoonlijk weinig activiteit waar te nemen

pinchaholic
18 september 2008, 16:37
goed ik neem alles terug wat ik gezegd heb. Ik zat hem net te luisteren in de trein en begon me opeens vreselijk te irriteren aan de snare. Toen nog meer kraakgeluiden, en toen dacht ik: "verdomme, die GNers hadden toch gelijk!"




:(

Die snare blijft redelijk prominent aanwezig [/zachtzinnigheids modus], maar ik wil je toch echt aanraden om de GH3 versie eens te luisteren.

by the way, ik stond vanochtend in de rotterdamse metro The Judas Kiss te luisteren, hoor ik rond 6:25 Hetfield ineens op de achtergrond naargeestig lachen.:cooler:

Dit zijn nuances die je op de originele, verneukte versie dus gewoon niet hoort. (althans, ik niet)

Tho
18 september 2008, 17:05
Dat ga ik zéker doen ja!

interessander
18 september 2008, 17:09
Het leuke van een mix die niet clipt en aan het plafond zit is dat je die cd's ook hard kunt zetten zonder dat dat vervelend wordt.
Ik zette eerder altijd keihard metallica aan, maar ook bijvoorbeeld cannibal corpse, en m'n speakers trokken dat prima.
Dat moet ik met death magnetic niet proberen, daar worden ik en mijn speakers moe van.

Henri H
19 september 2008, 09:42
Ik moet nu ook toegeven dat ik het wel het beste album vind na AJFA.
Misschien zelfs wel beter!
Op mijn Medion PC speaker setje klinken de originele CD-opnames ook magistraal.
Maar op m'n Pioneer AV Receiver klinken de GH3 opnames weer beter. :???:
Mijn favo's zijn Cyanide en My Apocalypse maar de overige nummers beginnen toch ook wel aardig door te dringen.
Het album doet me ook het meest denken aan AJFA en ik ben van mening dat als dit album destijds i.p.v. The Black Album (wat op zich ook een goed album is, alleen wat te commercieel) was uitgekomen, ik wel langer "fan" was gebleven.
"Suicide & Redemption" doet me qua sfeer wel een beetje denken aan "To Live is to Die" (kippevel-nummers).
De zang van Hetfield is meer dan OK en ook de riffs zijn van een kwaliteit zoals ze in de 80's tekeergingen.
De solo's zijn hier en daar nog een beetje twijfelachtig maar beginnen toch ook wel te wennen vind ik.
Ik geef een 8,5.

Iceman
19 september 2008, 11:04
Sign the petition!!!!! (en verspreid het woord op andere fora....)

http://www.gopetition.com/petitions/re-mix-or-remaster-death-magnetic.html


Het mooiste zou zijn als Bob Rock 'em opnieuw afmixt.

pueblo
19 september 2008, 19:35
twee life versies gehoord van the day that never comes, en ik vind wel dat hetfield zijn gitaar mag stemmen, jammer van zo'n mooi stuk om er dan met een slecht gestemde gitaar te staan

hendrix2
19 september 2008, 22:41
MASTERED BY MUPPETS

End of session day, Rubin works away:
I'm your source of song-destruction
Tunes that hurt you ear, poor sound engineer
Leaving spikes on my instruction
Trust me you will see
Volume’s all you need
Dedicated to
How I'll limit you

Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master

Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing…
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubin’s my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard

Need to mix this way, never you dismay
”Loud” makes death magnetic clearer
Gain monopoly, ritual Waves L3
Squash your tracks til it’s severe
Gate and you will see
More and more dB
Dedicated to
How I’m killing you

Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master

Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing…
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubin’s my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard

Master, Master, where's the version I've been after?
Bearded, Bastard, you promised only lies
Blaster, Blaster, recorded on a ghetto blaster?
Laughter, laughter, laughing at those highs
Spike to me!

Lars ain’t worth all that – “natural” kick and hats
Kirk adds wah without a reason
Never ending phrase, Jaymz goes on for days
Rob, your shirt is out of season…
I’ll record til 5 (then)
I will help you buy
Sandals that suit you
Now you look cool too

Il_Falco
19 september 2008, 22:52
I like it :D sounds like a good cover ;)

Mja, geeft metallica eigelijk een reden voor de slechte master?

ben vanhoof
20 september 2008, 12:27
twee life versies gehoord van the day that never comes, en ik vind wel dat hetfield zijn gitaar mag stemmen, jammer van zo'n mooi stuk om er dan met een slecht gestemde gitaar te staan

Idd verschrikkelijk gewoon! Die master by muppets is geniaal

AriaProII
20 september 2008, 23:43
Het zou eens gebeuren dat we niet zeuren over de nieuwe Metallica plaat. Nee, Death Magnetic is geen Master of Puppets, maar al was het dat wel geweest, dan was de kritiek waarschijnlijk geweest dat ze niet origineel bezig zijn. Nu we het toch over Master of puppets hebben; ook deze plaat had aanvankelijk te kampen met mindere geluidskwaliteit.

Als ik hen was zou ik ermee stoppen, met pensioen gaan, puur om de "fans" een hak te zetten.

http://jj.am/gallery/d/60849-1/Metallica.jpg

happynjitram
21 september 2008, 12:19
Als ik hen was zou ik ermee stoppen, met pensioen gaan, puur om de "fans" een hak te zetten.

Ik denk juist dat ze blij mogen zijn dat al die fans de cd, tshirts, onderbroeken en kaartjes voor de gigs nog kopen. Ookal wordt de cd niet eens normaal gemastered.

hendrix2
21 september 2008, 17:31
Dat de CD slecht gemixed is wel niet zeggen dat het geen goede muziek is.

Death magnetic is volgens mij een erg sterk album. Niemand had verwacht dat ze zoiets nog in hen hadden. De mix is bijzaak, muziek moet primeren!

M Kactus
21 september 2008, 18:22
Dat de CD slecht gemixed is wel niet zeggen dat het geen goede muziek is.

Death magnetic is volgens mij een erg sterk album. Niemand had verwacht dat ze zoiets nog in hen hadden. De mix is bijzaak, muziek moet primeren!

Precies! Ik heb er nu een week naar geluisterd en het is een van de weinige metal-albums die ik graag opzet van tegenwoordig. Judas Kiss is fijn, The Unforgiven III, en eentje met een snelle gallop, waarvan ik de naam even kwijt ben. Leuke "oude" thrash.

bat
22 september 2008, 13:44
Het mooiste zou zijn als Bob Rock 'em opnieuw afmixt.
Als ie dan met z'n poten van de rest afblijft wel. Maar ik ben bang dat ie vervolgens de bas en, vooruit, de gitaar en ach, waarom ook niet, hij is toch bezig, de zang, nouja die drums, dat kan eigenlijk ook veel beter, en oeh, die nummers, dat kan ook anders...

Nouja, ik vind het dus eigenlijk niet zo'n goed idee. Vooral omdat hij mij iets teveel zelf dele uit wil maken van Metallica (hij was al een flink eind op weg).

Het album zelf begint inmiddels voor mij ook na nummer drie wat lichtpunten te bevatten, maar er zijn hele stukken die in de (fast) forward gaan als ik 'm afspeel. The Day That Never Comes is in ieder geval al verdwenen van m'n iPod.

Reel Big Fish
22 september 2008, 14:08
Een goede mix hoeft trouwens niet te betekenen dat het ineens goede muziek wordt, om het omgekeerde maar eens te zeggen. Ik heb het album nu een paar keer beluisterd en het enige leuke is het stukje 'Bow down, sell your soul to me...', dat is er eentje die het live wsl erg goed doet. Echter de rest van dat nummer is me te warrig, vooral het intro, dat slaat werkelijk nergens op. Maar dat is dus wat ik bij dit album heb; er zitten leuke stukjes tussen maar eigenlijk geen een echt, compleet, lekker lopend nummer. Zo ervaar ik het tenminste.

hendrix2
22 september 2008, 15:24
Ah, da's natuurlijk ieder zijn mening. Wereldwijd is het album erg goed onthaalt en is men erg lovend over de nieuwe metallica. Beste wat ze in 20 jaar gedaan hebben enzo. (sinds Justice)

Smaken verschillen, ik vind in ieder geval dat de heren mooie muziek afgeleverd hebben. Jammer van de clipping...

Philippe
22 september 2008, 16:23
Daar ben ik het mee eens.

Volgens heeeel veel mensen (waaronder ikzelf) is dit het beste album sinds The Black Album of zelfs sinds Justice.

Inderdaad alleen jammer van de soundkwaliteit, maar ik heb serieus met die Guitar Hero III versie niks te klagen, en Metallica kennende laten ze dit niet op zich zitten en komen ze snel genoeg met een remixed/remastered versie (fingers crossed).

Jyuuga
22 september 2008, 19:04
Ik blijf me irriteren aan de snare, vervloekt >.<!!

Ik vind the End of the Line, Cyanide (zonder die wah aan het begin zou die wel wat beter zijn vind ik), Judas Kiss en the Day that Never Comes goed.

End of the Line heeft Creeping Death achtig iets, de zang vind ik, Cyanide goede drum beat (niet perse dat het strak is, maar het ritme zelf dan vooral), Judas Kiss goed refrein (als dat 'Bow down!...' is), en the Day that Never Comes vind ik dat laatste stukje goed met die solo achtige dingen, die vind ik wel goed. Beetje raar, maar toch ook weer vet vind ik dat.

De rest heb ik niet teveel te klagen, behalve dat die snare nog steeds niet zo geweldig is vind ik.

Iceman
22 september 2008, 19:43
De nieuwe wending in deze soap.....


http://www.musicradar.com/news/guitars/mystery-producer-remixes-death-magnetic-174640

Iceman
22 september 2008, 19:44
Torrent sites > zoeken op "Broken Beat and Scarred ( mystery producer )"

GuiTaR_AlcoholicA
22 september 2008, 19:59
ik heb de cd al !!!

hendrix2
22 september 2008, 20:06
ik heb de cd al !!!
euh proficiat... onder een steen geleefd de laatste weken?
Cd is al uit van 12 september...

pinchaholic
23 september 2008, 10:52
Torrent sites > zoeken op "Broken Beat and Scarred ( mystery producer )"



Potver3 jongens, het gaat de goede kant op! Ik lees op meerdere fora dat Andy Sneap er aan heeft zitten sleutelen :cooler:

i.m.o. zijn er twee dingen niet ok aan het album; clipping ( is nu opgelost middels de GH3 versie) en die irritante snaredrum (is dit nu ook opgelost? )


review volgt snel!!!!!!

Philippe
23 september 2008, 13:34
Straks is die mystery man Bob Rock...

Dan lach ik me echt kapot :seriousf:
Maar het lijkt er inderdaad op dat Andy Sneap de schuldige is.

pinchaholic
23 september 2008, 14:39
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt SMUL van de soap rondom dit album.

Is toch prachtig om te zien hoe fans, in de ruimste zin van het woord, de minpunten rondom dit album gewoonweg niet accepteren om er vervolgens gewoon iets aan doen. De liefde zit diep, ook bij mij.

Kan niet wachten om de "Sneap" versie te luisteren als ik thuis kom ..:cooler:

JimiDylan
23 september 2008, 15:40
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt SMUL van de soap rondom dit album.

Is toch prachtig om te zien hoe fans, in de ruimste zin van het woord, de minpunten rondom dit album gewoonweg niet accepteren om er vervolgens gewoon iets aan doen. De liefde zit diep, ook bij mij.

Kan niet wachten om de "Sneap" versie te luisteren als ik thuis kom ..:cooler:
Sneap heeft zijn betrokkenheid bij de 'remix' ontkent. Voor de rest deel ik je gevoelens ;)

Rormo
23 september 2008, 18:56
Ja inderdaad. Ik kan er gewoon weg niet bij dat zo'n grote band zo'n prul kan produceren en dat heel veel mensen daar eenvoudig overheen stappen. Ik ben heilig tegen downloaden van cds, maar in dit geval zeg ik: downloaden die handel want ze verdienen het niet dat je de cd koopt. De nummers zijn zeker niet verkeerd maar wat een prutswerk is die mix zeg. Is er dan helemaal geen kwaliteitscontrole meer? En dat van een miljarden band. Ongeloofelijk.

RRRobin
23 september 2008, 21:56
Zo! die mystery versie klinkt wel erg lekker :p op de bekkens na, die klinken nu wel erg schel. Hoef me nu in ieder geval niet meer zo te irriteren aan die snare!

Philippe
26 september 2008, 11:22
En dat van een miljarden band.

Echt niet om te mauwen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven.
Een half jaar geleden las ik ergens dat Lars Ulrich zijn vermogen tussen de 50 en 60 miljoen werd geschat. Doe dat maal 4 en tel er wat extra vermogen bij en je komt nog niet eens in de buurt van een miljard, laat staan miljarden.

M.COM
26 september 2008, 14:10
Echt niet om te mauwen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven.
Een half jaar geleden las ik ergens dat Lars Ulrich zijn vermogen tussen de 50 en 60 miljoen werd geschat. Doe dat maal 4 en tel er wat extra vermogen bij en je komt nog niet eens in de buurt van een miljard, laat staan miljarden.

Ik hoop dat je sarcastisch bezig bent? Kerel, het is al decadent genoeg om zo'n vermogen te hebben, doe er 45 miljoen af en je zit nog met een ongelooflijk bedrag. Lijkt me beter te besteden aan een goed doel dan weer eens een nieuw f*cking belachelijk schilderij te kopen waar je niks mee bent. (ik geloof niet dat zijn collectie verkocht op Some Kind Of Monster niet alweer aangevuld is).

Rormo
26 september 2008, 16:50
Echt niet om te mauwen, maar dat lijkt me lichtelijk overdreven.
Een half jaar geleden las ik ergens dat Lars Ulrich zijn vermogen tussen de 50 en 60 miljoen werd geschat. Doe dat maal 4 en tel er wat extra vermogen bij en je komt nog niet eens in de buurt van een miljard, laat staan miljarden.

Misschien moet je je (nog) een keer verdiepen in economie. Lars Ulrich is 1 persoon uit de hele Metallica productie. Misschien wel een van de belangrijkste, maar slechts een van de velen betrokkenen bij de band. Ten tweede je hebt het over zijn vermogen, hij zal een groot deel van z'n geld heus wel uitgegeven hebben in de loop der jaren. En als belangrijkste, ten derde, ik heb het over omzet. Als je bedenkt dat een grote tournee 100 miljoen dollar WINST kan opleveren, dan is de OMZET van zo'n tournee een veelvoud. Dan kom je na al die jaren die Metallica al meeloopt wel degelijk bij een miljard aan omzet hoor.

bat
26 september 2008, 20:06
Tsja, als je zo rekent dan ben ik ook miljonair, want als je mijn bruto inkomen over mijn hele leven bij elkaar rekent dan kom ik al met al mogelijk wel op een miljoen als ik 65 ben. Enfin, miljardenband klinkt ook mij nogal overdreven in de oren, maar goed het zal dan ook als overdrijving bedoeld zijn. Laat niet onverlet dat Metallica beslist niet onbemiddeld is en het ook behoorlijk breed kan laten hangen als ze dat zouden willen.

Oh, en wat ze met hun geld doen moeten ze volgens mij gewoon helemaal lekker zelf weten. Wie weet storten ze elk jaar wel de helft van hun inkomen naar Unicef. Maar misschien ook niet. En natuurlijk kun je bij alles wat je koopt dat geld ook aan een goed doel geven. Maar doe je dat zelf ook wanneer je de keuze hebt om een mooiere, duurdere gitaar, auto, huis te kopen?

Los van dat al zou je mogen verwachten van een top rockband dat ze een fatsoenlijke mix laten maken van hun nieuwste album. Helaas: da's dus blijkbaar niet zo en het treft niet alleen Metallica, maar ook andere topartiesten.

Anyway: het album begint wel lekker los te komen voor mij, maar het irriteert me mateloos dat ik 'm niet lekker hard kan zetten in de auto, zonder dat de boel overstuurt. En nee, dat doet m'n autostereo niet bij de oudere albums van Metallica.

Henri H
26 september 2008, 20:11
.....Als je bedenkt dat een grote tournee 100 miljoen dollar WINST kan opleveren.....Kun je nagaan hoe je belazerd wordt als je naar zo'n mega-optreden toegaat.
Eerst kaarten zien te regelen, vervolgens vervoer. Dan eindelijk na 2 à 3 uur wachten met één of ander achterlijk voorprogramma zie je een paar stipjes op het podium.
Tussen het lawaai door herken je een klein beetje van de muziek en doe je net alsof het allemaal geweldig is, je roept zelfs nog vrolijk mee met "oléhé olé".
En ja hoor, verdomd ze doen een toegift!
Na 5 uur opeengepakt te hebben gestaan, van ellende maar 3 biertjes gehad omdat het veel te druk en te duur is bij die biertent ga je eindelijk "voldaan" naar huis met een enorme tuut in de oren en minimaal €100,- lichter.
Nee, mij krijgen ze niet meer zo gek (was ik wel hoor!).

Philippe
27 september 2008, 19:47
Lijkt me beter te besteden aan een goed doel dan weer eens een nieuw f*cking belachelijk schilderij te kopen waar je niks mee bent.

Voor jouw informatie: ze hebben in 2007 en 2008 3 concerten gegeven waarvan de gehele opbrengst naar een goed doel ging.

RvB
27 september 2008, 22:56
Kun je nagaan hoe je belazerd wordt als je naar zo'n mega-optreden toegaat.
Eerst kaarten zien te regelen, vervolgens vervoer. Dan eindelijk na 2 à 3 uur wachten met één of ander achterlijk voorprogramma zie je een paar stipjes op het podium.
Tussen het lawaai door herken je een klein beetje van de muziek en doe je net alsof het allemaal geweldig is, je roept zelfs nog vrolijk mee met "oléhé olé".
En ja hoor, verdomd ze doen een toegift!
Na 5 uur opeengepakt te hebben gestaan, van ellende maar 3 biertjes gehad omdat het veel te druk en te duur is bij die biertent ga je eindelijk "voldaan" naar huis met een enorme tuut in de oren en minimaal €100,- lichter.
Nee, mij krijgen ze niet meer zo gek (was ik wel hoor!).

1 tip: ga NOOIT meer naar een willekeurig concert en koop een goedkope concert dvd of ga op youtube kijken. Geen 3 uur onderweg, geen voorprogramma's, altijd bier, geen stipjes op het podium, niet 5 uur op een hoopje staan, geen €100,-.
GEEN GEZEIK DUS.

Maar ja dan zal er wel iets anders zijn om over te zeiken, niet waar? ;)

Tho
28 september 2008, 11:21
Na 5 uur opeengepakt te hebben gestaan, van ellende maar 3 biertjes gehad omdat het veel te druk en te duur is bij die biertent ga je eindelijk "voldaan" naar huis met een enorme tuut in de oren en minimaal €100,- lichter.
Nee, mij krijgen ze niet meer zo gek (was ik wel hoor!).

Dat zijn voor mij altijd de magische momenten geweest eigenlijk :D

Liquid_Metal
28 september 2008, 12:22
Kun je nagaan hoe je belazerd wordt als je naar zo'n mega-optreden toegaat.
Eerst kaarten zien te regelen, vervolgens vervoer. Dan eindelijk na 2 à 3 uur wachten met één of ander achterlijk voorprogramma zie je een paar stipjes op het podium.
Tussen het lawaai door herken je een klein beetje van de muziek en doe je net alsof het allemaal geweldig is, je roept zelfs nog vrolijk mee met "oléhé olé".
En ja hoor, verdomd ze doen een toegift!
Na 5 uur opeengepakt te hebben gestaan, van ellende maar 3 biertjes gehad omdat het veel te druk en te duur is bij die biertent ga je eindelijk "voldaan" naar huis met een enorme tuut in de oren en minimaal €100,- lichter.
Nee, mij krijgen ze niet meer zo gek (was ik wel hoor!).

Tja je vind concerten leuk of niet ;). Ik vind het altijd weer een ervaring, maar het is wel echt een excursie. Je doet veel moeite en eigenlijk krijg je er maar weinig voor terug. Maar het blijft wel in je geheugen staan en dáár doe ik het voor. Een cd luisteren is ook ok, maar ik heb geen herinnering aan de 231e keer dat ik een bepaalde cd heb geluisterd. Ook niet aan de eerste :P.

hendrix2
29 september 2008, 23:55
Lars reageert op de geluidskwaliteit... jammer genoeg niet de manier waarop we dat het liefst zouden hebben

http://www.blender.com/BlenderBlogNewPost09292008/Blender-Blog/blogs/1168/42090.aspx

teajay
30 september 2008, 01:13
Met deze mix hoef je niet meer naar de winkel te rennen voor de schijf, want mp3 in 128kbit is net zo goed.

Muziek is niet slecht hoor, zitten leuke stukkies bij. Ik vond st. anger overigens beter te pruimen (ben een van de weinigen vrees ik :)), maar deze is ook aardig. Het is nog niet zo dat er veel blijft hangen, maar je weet pas echt of een cd top is na 5 keer luisteren.

De productie is wel echt ongelofelijk kut. Past wel in de trend van brickwall compressie 1:30, radio jingles onder het nieuws en overmatig decibellen bij live acts. Goeie muziek is dynamisch. Dus ook in volume.

Henri H
30 september 2008, 08:41
..... ik heb geen herinnering aan de 231e keer dat ik een bepaalde cd heb geluisterd. Ook niet aan de eerste :P.Heb gisteren de CD voor de 15e keer gehoord of zo maar ik moet zeggen dat ik de muziek steeds beter ga vinden.
Meespelen met het hele album is ook erg kicken alhoewel hier en daar wat stukken zitten die best lastig zijn maar er moet natuurlijk ook wel een uitdaging overblijven.
Het couplet van "The Unforgiven III" is b.v. een heerlijk stuk.
"The End of the Line", "Broken, Beat And Scarred", "The Judas Kiss" maar ook alle andere nummers zitten technisch echt goed in elkaar en het geeft een kick om ze mee te spelen.
Ik heb wel het idee dat de speakers vooral bij sommige stukken wat clippen of er tegen aan hangen en vind het wel degelijk jammer dat "het zo hoort" anno 2008, volgens Lars.
Die laatste versie van "Broken, Beat And Scarred" van GH III was wat mij betreft de beste opname tot nu toe.
Ik heb de uitzending van afgelopen Pinkpop ook gezien en vond het erg goed.
Ik overweeg toch wel degelijk om weer 's naar een dergelijk concert te gaan maar ben echt bang dat het weer op een desillusie uitloopt.
Ik heb in de jaren 90 ook 's een paar concerten van ze gezien maar was toen erg teleurgesteld op een manier zoals ik hierboven heb beschreven.
Ook vond ik dat vooral Lars zich zo aanstelde en er eigenlijk alleen maar een soort van showtje van maakte, erg irritant.
Ze speelden ook heel veel medleys destijds. Vooral de oudere nummers (lees: de beste nummers) werden samengepakt wat ik erg jammer vond/vind.

Jyuuga
30 september 2008, 15:54
Met deze mix hoef je niet meer naar de winkel te rennen voor de schijf, want mp3 in 128kbit is net zo goed.

Muziek is niet slecht hoor, zitten leuke stukkies bij. Ik vond st. anger overigens beter te pruimen (ben een van de weinigen vrees ik :)), maar deze is ook aardig. Het is nog niet zo dat er veel blijft hangen, maar je weet pas echt of een cd top is na 5 keer luisteren.

De productie is wel echt ongelofelijk kut. Past wel in de trend van brickwall compressie 1:30, radio jingles onder het nieuws en overmatig decibellen bij live acts. Goeie muziek is dynamisch. Dus ook in volume.

Ik vond St. Anger ook goed hoor. De boodschap die ze hadden kon ik er wel in terugvinden ó.o. Maar ach, helaas moeten we idd met maar weinig medestanders te doen krijgen ó.o.

De snare is gewoon nog steeds te hard, en het begint echt mijn keel uit te hangen, maar ik raak er wel een beetje aan gewend.

Ik vond wel dat bij een nummer als the Day that Never Comes meer dynamiek in mocht zitten, meer zoals bij One, dat wanneer het heftige komt, het dan ook echt heftig en hard is, maar nu is het meer zo dat het heftige gedeelte maar een beetje harder is, en daardoor maakt het minder indruk op me.

Ik vond dat ze bij de Judas Kiss beter een riffjes om het refrein heen konden schrijven, in die trand. Nu is het intro heel raar vind ik, en de verzen konden wel wat beter. Maar naarmate de tijd verder gaat, zijn er wel een paar die ik standaard aanklik als ik death magnetic in mijn lijst zie staan, dus op de een of andere manier doen ze toch wat goed. Voor mij dan.

marc_o
1 oktober 2008, 16:43
Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere bevindingen waarbij ik het nodig achtte dat ze maar eens moesten stoppen. Het geluid vind ik zeker niet waardig voor een dergelijke band, maar Hetfield gooit er toch weer een partij heerlijke riffs tegenaan zeg! Het is duidelijk een album wat groeit met iedere keer dat je het beluistert....

hendrix2
1 oktober 2008, 19:07
Ik moet toch terugkomen op mijn eerdere bevindingen waarbij ik het nodig achtte dat ze maar eens moesten stoppen. Het geluid vind ik zeker niet waardig voor een dergelijke band, maar Hetfield gooit er toch weer een partij heerlijke riffs tegenaan zeg! Het is duidelijk een album wat groeit met iedere keer dat je het beluistert....
Ben ik het mee eens. Ik vond het goed van bij het begin, maar hoe meer ik luister, hoe meer leuke dingen ik ontdek.

En indd. Hetfield is echt wel een riff-master. Niet te vergeten dat hij over die lastige riffs ook nog gewoon eens staat de zingen.

Danieldg
1 oktober 2008, 20:07
Maar ik blijf het spijtig vinden dat het overstuurt (gewoon afspelen in audacity, de meters gaan vrij snel in het rood).
De riffs zijn idd vet. Ik hoor er soms echt duidelijk AJFA invloeden in :D
That Was Just Your Life -> Past perfect bij de Blackened stijl :rockon: (de riff met het gallopje rond 1 minuut)

Henri H
2 oktober 2008, 08:47
Ik vind ook dat het album DM het meeste lijkt op AJFA.
Ook zitten er Kill 'm All stukjes in (ben even de titel v.h. nummer kwijt).
Invloeden van Slayer, Black Sabbath (couplet van The Unforgiven III) en zelfs hier en daar wat Rush zijn tevens te horen naar mijn idee.
Tho had helemaal gelijk toen hij zei dat we het album vaker moesten luisteren.
Maar de meeste andere (jaren 80) Metallica albums vond ik van meet af aan super.
Deze begint steeds mooier te worden naarmate je hem vaker luistert.
Vergelijkbaar met Rush, Yes, en meer van dat soort (symphonische) muziek.

Han S
2 oktober 2008, 21:07
http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/331603-lars-ulrich-loudness-controversy.html

En dit is er dan een op het drukste pro audio forum, op elk forum vind je ongeveer dit soort discussies. Die Lars toch, heeft zichzelf buitengewoon gruwelijk belachelijk gemaakt met zijn domme gezwets.

M Kactus
2 oktober 2008, 21:10
http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/331603-lars-ulrich-loudness-controversy.html

En dit is er dan een op het drukste pro audio forum, op elk forum vind je ongeveer dit soort discussies. Die Lars toch, heeft zichzelf buitengewoon gruwelijk belachelijk gemaakt met zijn domme gezwets.

Dat komt ervan als je drummers gaat betrekken in het geluid van je album :)

Ik vind het wel een straf staaltje van struisvogelgedrag

Han S
2 oktober 2008, 21:25
Dat komt ervan als je drummers gaat betrekken in het geluid van je album :)

Ik vind het wel een straf staaltje van struisvogelgedrag

Ik vind deze heel mooi en treffend:


2. i fail to see why a drummer of 30 years or more would even want to be a producer on a critical level. just about every metal drummer in the world has got to have some serious hearing damage. i can only imagine the shit lars's(grammer?http://www.gearslutz.com/board/images/smilies/freak3.gif) ears have put up with. what with the drinking, touring, and relentlessness in general. those ears were probably ringing like dinner bells before the black album came out.

omg i just defended lars.http://www.gearslutz.com/board/images/smilies/jawa.gif

Jyuuga
2 oktober 2008, 21:56
Ik vind deze heel mooi en treffend:

Bij de eerste guitar hero stond er nog geloof ik tijdens het laadscherm 'Don't let the drummer in charge of the mixing'

jw009
3 oktober 2008, 01:47
Er is genoeg gezegd over de geluidskwaliteit, ben er zelf ook niet blij mee. Maar er zitten wel een paar erg lekkere nummers op het album. Het kost wel wat tijd om ze te gaan waarderen, maar uiteindelijk vind ik best wel wat nummers erg goed. Vooral na het kijken van de dvd, daarin merk je dat er wel erg gave riffs in de nummers zitten.

Han S
6 oktober 2008, 13:47
Copied and pasted from another forum:

MASTERED BY MUPPETS

End of session day, Rubin works away:
I'm your source of song-destruction
Tunes that hurt you ear, poor sound engineer
Leaving spikes on my instruction
Trust me you will see
Volumes all you need
Dedicated to
How I'll limit you

Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master

Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubins my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard

Need to mix this way, never you dismay
Loud makes death magnetic clearer
Gain monopoly, ritual Waves L3
Squash your tracks til its severe
Gate and you will see
More and more dB
Dedicated to
How Im killing you

Compressing faster
Limit your Master
Your albums sell faster
With a loud Master
Master

Mastered by muppets, brickwalling your dreams
Clipping, distorting and smashing extremes
Ruined by me, you can't hear a thing
Just spiking snares, and auto-tuned screams
Mastered
Mastered
Rubins my name, and I'll hear you scream
Bastard
Bastard

Master, Master, where's the version I've been after?
Bearded, Bastard, you promised only lies
Blaster, Blaster, recorded on a ghetto blaster?
Laughter, laughter, laughing at those highs
Spike to me!

Lars aint worth all that natural kick and hats
Kirk adds wah without a reason
Never ending phrase, Jaymz goes on for days
Rob, your shirt is out of season
Ill record til 5 (then)
I will help you buy
Sandals that suit you
Now you look cool too

Danieldg
6 oktober 2008, 16:40
Al gepost door hendrix2, ;)

Geweldige tekst overigens :seriousf:

gerrekat
6 oktober 2008, 21:07
Ook na een aantal weken nog een bedroevend matig album...

Tho
6 oktober 2008, 21:22
Al gepost door hendrix2, ;)

Geweldige tekst overigens :seriousf:

Prachtig!!! :seriousf:

bat
7 oktober 2008, 12:14
Gister op de rollenbank The Unforgiven III op de iPod (met behoorlijk netjes gecomprimeerd bestand, dus geen lage compressie mp3). In het tussenstuk ging de boel behoorlijk over z'n nek. Daarna twee nummers van de Garage Inc. cd, zelfde compressie, niks op aan te merken. Klonk even hard, dus het is niet nodig...

Enfin: binnenkort maar even specifiek dit album opnieuw met andere instellingen binnenhalen in iTunes (ik heb de originele CD), met de hoop dat het dan wat beter stand blijft houden...

Michael AE
7 oktober 2008, 15:39
http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/331603-lars-ulrich-loudness-controversy.html

En dit is er dan een op het drukste pro audio forum, op elk forum vind je ongeveer dit soort discussies. Die Lars toch, heeft zichzelf buitengewoon gruwelijk belachelijk gemaakt met zijn domme gezwets.

Quote:
Originally Posted by Axon http://www.gearslutz.com/board/images/buttons/viewpost.gif (http://www.gearslutz.com/board/mastering-forum/331603-lars-ulrich-loudness-controversy.html#post3531331)
Do yall have any evidence supporting the idea that Lars is hearing impaired?

Have you heard his drumming?

:seriousf:

LP_CL
7 oktober 2008, 18:31
Hetfield en trojillo denken: Nieuwe plaat? Nieuwe kleren!
http://i62.photobucket.com/albums/h92/BeeseveN_90/1219687279176.jpg?t=1219700947

GibsUn
8 december 2008, 12:56
http://www.metallica.com/index.asp?item=601688

nieuwe clip. All nightmare long

ik vind hem vrij saai :dontgeti:

Philippe
8 december 2008, 14:47
Ik vind hem wel vet.

Zou op de één of andere manier wel een Pink Floyd video kunnen zijn.
Lekker vaag.

hendrix2
8 december 2008, 15:29
Hammet had op een markt in Rusland van een fan wat oude tapes gekocht voor erg weinig. De tapes raakten in vergetelheid maar onlangs haalde Hammet ze weer boven. Het leek hem een of andere oude Russische Propaganda en hij vond het erg boeiend, alsook de rest van de groep. Men ging het oa. gebruiken voor de nieuwe clip (hammet legt het wat uitgebreider uit, op het youtube channel MetallicaTV vind je het interview over die russische tapes).

Ik heb de clip nog niet gezien, dus ga nu maar even kijken :)

toon-
12 december 2008, 22:07
Best leuk om naar te kijken na een dagje chemie geblokt te hebben.
Ik vind wel dat je aandacht te veel naar het filmpje wordt getrokken ipv naar de muziek...

JvD.
12 januari 2009, 19:58
Sorry dat ik een oud topic weer omhoog knal, maar mijn 'tallica collectie is niet compleet zonder de nieuwe plaat. En ik vind hem behoorlijk “okay!”
ik heb echt dat nummers in mijn hoofd blijven zitten, maar ik wachtte met kopen een beetje op een re-release. Want met deze mastering kan ik er niet langer dan 10minuten naar luisteren. Dan is het genoeg.
Iemand een idee of er al zo iets is?

B_2_the_a
12 januari 2009, 20:37
nee is er niet en zal er ook niet komen

er is wel een of andere idioot die de guitar hero versie heeft gebruikt om te remixen, te vinden op het net.. klinkt al stukje beter

Stratman70
15 januari 2009, 18:15
Ook na een aantal weken nog een bedroevend matig album...
Inderdaad. Hoge verwachtingen van 3 albums die in 2008 uitkwamen.

Metallica vs. Guns 'n Roses vs. AC/DC... and the winner is...

AC/DC!!!!!!!!

artnaz
19 januari 2009, 12:37
Inderdaad. Hoge verwachtingen van 3 albums die in 2008 uitkwamen.

Metallica vs. Guns 'n Roses vs. AC/DC... and the winner is...

AC/DC!!!!!!!!Nee, Whitesnake!!!

Stratman70
23 januari 2009, 10:12
Nee, Whitesnake!!!
Hey... daar zeg je zowat! Daar had ik helemaal nog niet aan gedacht, maar die moet ik ook nog eens horen ja. Is het echt zo'n goed album? Ik zal 'm eens gaan dingesen.

artnaz
23 januari 2009, 10:49
Ik vind hem echt geweldig, beste rockalbum sinds Bruce Dickinson's Accident Of Birth van '97 denk ik. Sowieso beste album van Whitesnake na 1988 (Starkers In Tokyo niet meegerekend). Heerlijke riffs, supergoed gemixt, en lekkere nummers. De lyrics zijn wel erg brak, maar dat waren we al gewend... :chicken:

Henri H
23 januari 2009, 12:31
Heb ook Whitesnake ff "gedingest" :chicken:.
En inderdaad een goed album.
Vooral de ballads zijn erg goed zoals altijd.
Doug Aldridge is een goeie gitarist. Lekker sound.

Ik vind Restless Heart trouwens ook een magnifiek album hoor.
Enige echte wapenfeit van Adje met Whitesnake (Starkers In Tokyo niet meegerekend).
Over brak gesproken, die website van Whitesnake is pas brak zeg!

On Topic: Death Magnetic is ook erg goed.
Wat mij betreft het beste sinds Justice for All.

Hopelijk gaan ze nog weer een beetje richting Ride the Lightning in de toekomst.