View Full Version : Foto's van jouw rack
Pagina's :
1
2
3
4
[
5]
6
7
8
9
10
11
RolandT
8 december 2008, 19:33
Klein rackje, laat ik staan in het repetitielokaal, en kan dienen als backup voor mijn buizenamp.
http://www.10pont.net/rack1.jpg
Nocki
9 december 2008, 19:07
Leuk setje! Doet wat het moet doen! en meer....
Roro92
9 december 2008, 22:38
Post jij eens een foto van de achterkant! :P.
olaftheholy
10 december 2008, 10:49
X2, zonder twijfel, maar momenteel nog niet legaal in Europa.
hoezo niet legaal in europa?? wa's da voor onzin... wie gaat dat controleren? de draadloos politie?:rockon:
Nocki
10 december 2008, 10:55
hoezo niet legaal in europa?? wa's da voor onzin... wie gaat dat controleren? de draadloos politie?:rockon:
Inderdaad.
HaroldA
10 december 2008, 10:57
Inderdaad.
Inderdaad!
Ik heb met de mijne max 30 meter zendbereik? Denk dat ik daar weinig vliegtuigen mee neer kan laten storten... ;)
Roro92
10 december 2008, 13:52
Volgens de site van X2 100 meter open veld, dat haal je niet dus zeg eens pakweg 50 meter?
HaroldA
10 december 2008, 13:56
Volgens de site van X2 100 meter open veld, dat haal je niet dus zeg eens pakweg 50 meter?
Ik heb de XDS95 (http://line6.com/xds95/specs.html) en dus ">150 feet line-of-sight (may vary due to local conditions)" (~50 meter)
Roro92
10 december 2008, 14:41
Ik heb de XDS95 (http://line6.com/xds95/specs.html) en dus ">150 feet line-of-sight (may vary due to local conditions)" (~50 meter)
Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar de rackmount, omdat die alleen interessant voor mij is gezien mijn rack. Die is 300 voet, dus ongeveer 100 meter open field.
HaroldA
10 december 2008, 15:01
Ik heb eigenlijk alleen gekeken naar de rackmount, omdat die alleen interessant voor mij is gezien mijn rack. Die is 300 voet, dus ongeveer 100 meter open field.
Ik ken genoeg mensen die pedaaltjes in hun rack hebben liggen. Neemt minder ruimte in beslag ook nog, en de zender gaat tot 2x zo lang mee op 1 batterij!
Roro92
10 december 2008, 16:48
De batterij kan mij eigenlijk niet zo boeien, vier uur zal 'ie wel halen toch? Ik heb geen lade in m'n rack en daar geen ruimte voor, ik heb nog gepland 1U over te hebben, voor een wireless unit.
En 'm erbovenop leggen heb ik niet zo veel trek in eigenlijk, dus koop ik wel de rackmount.
hole
10 december 2008, 19:41
De batterij kan mij eigenlijk niet zo boeien, vier uur zal 'ie wel halen toch? Ik heb geen lade in m'n rack en daar geen ruimte voor, ik heb nog gepland 1U over te hebben, voor een wireless unit.
En 'm erbovenop leggen heb ik niet zo veel trek in eigenlijk, dus koop ik wel de rackmount.
Wellicht kun je hem aan de achterkant van je rack vastzetten met klittenband? heb je nog 1u over voor ander spul
olaftheholy
11 december 2008, 14:53
moet er toch niet aan denken meer dan 10 meter van mijn backline te staan.... wel fijn dat je dertig of meer meter bereik heb maar wat moet je er mee...:???::noob:
olaftheholy
11 december 2008, 14:54
Inderdaad!
Ik heb met de mijne max 30 meter zendbereik? Denk dat ik daar weinig vliegtuigen mee neer kan laten storten... ;)
Je kan het toch in ieder geval proberen!!:sneaky:
HaroldA
11 december 2008, 14:59
moet er toch niet aan denken meer dan 10 meter van mijn backline te staan.... wel fijn dat je dertig of meer meter bereik heb maar wat moet je er mee...:???::noob:
Als je evenveel bereik hebt als de max afstand die je wil afleggen zou je wel eens vermogen te kort kunnen komen... 'Bereik' is denk ik ook gelijk aan 'maximal afstand tot de verbinding verbroken wordt'.
Je kan het toch in ieder geval proberen!!:sneaky:
Ik doe mijn best! :cheerup:
Roro92
11 december 2008, 17:01
Wellicht kun je hem aan de achterkant van je rack vastzetten met klittenband? heb je nog 1u over voor ander spul
Ik heb geen idee wat daar zou moeten komen. Ik heb expres één U vrijgehouden voor een wireless. Ik ben bassist, heb geen effecten en troep.
olaftheholy
12 december 2008, 11:31
Ik heb geen idee wat daar zou moeten komen. Ik heb expres één U vrijgehouden voor een wireless. Ik ben bassist, heb geen effecten en troep.
racktuner? verlichting?
HaroldA
12 december 2008, 11:47
Sansamp in 19" formaat? (RBI is dat dan geloof ik?)
hole
12 december 2008, 12:47
moet daar persé iets in dan?
Dit (http://www.thomann.de/nl/thon_rackblende_1he_uform.htm)?
Roro92
13 december 2008, 17:05
Nee, tuurlijk niet. Maar als ik een rackmountable wireless kan krijgen wil ik toch graag die ene unit gebruiken.
Sansamp of iets dergelijks heb ik momenteel geen behoefte aan, ik ben erg blij met het geluid van m'n amp met m'n bas.
Ibanez ATK en Gallien Krueger is killer combo :rockon:
Liquid_Metal
14 december 2008, 12:09
Zomaar even een interesse-vraagje tussendoor. Ben je zo'n enorm actieve bassist dat je draadloos nodig hebt? Onze bassist loopt meestal niet meer dan 5 stappen per nummer. Behalve bij repetities (bladmuziek van de toetsenist bekijken bv). Hij heeft het dus absoluut niet nodig en dan is draad een stuk makkelijker.
Ben jij wel zo springerig dat je het hele podium over loopt? Ik zit zelf ook te twijfelen over het aanschaffen van een draadloos systeem. Het klinkt enorm vet, maar ik weet niet of het echt nodig is. En draad klinkt beter.
Dude
14 december 2008, 12:20
Harold,
waar heb je die besteld, en wat heb je dr voor betaald ? (us neem ik aan?)
paulusdeBKB
14 december 2008, 12:37
Zeg draadloze mannen, wordt het niet eens tijd voor een eigen topic?! Ik wil knopjes zien! En Lampjes!
Liquid_Metal
14 december 2008, 17:24
Zeg draadloze mannen, wordt het niet eens tijd voor een eigen topic?! Ik wil knopjes zien! En Lampjes!
is niet eens zo'n slecht idee.
Ik moet overigens nog steeds foto's van mijn rack plaatsen :$. Komt er steeds maar niet van :P.
Roro92
14 december 2008, 19:43
Zomaar even een interesse-vraagje tussendoor. Ben je zo'n enorm actieve bassist dat je draadloos nodig hebt? Onze bassist loopt meestal niet meer dan 5 stappen per nummer. Behalve bij repetities (bladmuziek van de toetsenist bekijken bv). Hij heeft het dus absoluut niet nodig en dan is draad een stuk makkelijker.
Ben jij wel zo springerig dat je het hele podium over loopt? Ik zit zelf ook te twijfelen over het aanschaffen van een draadloos systeem. Het klinkt enorm vet, maar ik weet niet of het echt nodig is. En draad klinkt beter.
Ik heb nu geen draadloos, maar wil het graag.
Om je vraag te beantwoorden, ja, ik ben erg actief. Ik spring en loop vrij veel rond. Ik heb erg goede kabels maar toch vind ik draadloos echt erg tof. Heb laatst over een systeem gespeeld als test, de vrijheid is zo lekker :).
HaroldA
14 december 2008, 19:54
Harold,
waar heb je die besteld, en wat heb je dr voor betaald ? (us neem ik aan?)
Ik heb destijds in totaal 1600,- betaald voor 2 XDS95's en 2 XDR95's. (dus 2 x pedaal en 2 x 19"). Allen met 'upgrade kabel' en inclusief alles.
Dat maakt 300,- voor het pedaaltje en 500,- voor de 19" versie.
Natuurlijk komt al dit moois uit den US and A en dit maal bij Sweetwater. PM voor een contactpersoon die misschien nog wel wat korting kan uitdelen!
Nocki
26 december 2008, 10:22
Ik heb maar een 2He rackje gekocht voor de poweramp want die was toch best zwaar en onhandig op 4He. kwam omdat de lade die erbij zat ook best zwaar is.
Ook heb ik een 8HE gekocht omdat eens te proberen of dat in combibatie werkt maar dat is toch te groot en te zwaar. dus ik houdt het voorlopig toch even hierop.
Kunnen jullie niet zeggen datik niet geluisterd heb he :)
http://img68.imageshack.us/img68/3639/rackertjefa7.jpg
hole
26 december 2008, 10:28
Doe es sokken aan joh ;)
Welk merk zijn die cases?
Bram78
27 december 2008, 08:37
Ja! En effe de plintjes stoffen en eens een beetje opruimen, ik zie je rack bijna niet!! ;)
Maar je rack ziet er netjes uit, al toegekomen aan het afwerken van de binnenkant?
Nocki
27 december 2008, 08:37
Doe es sokken aan joh ;)
Welk merk zijn die cases?
hihi... Ik heb volgens mij honderd van die gear foto's waar mn tenen op staan. vaak worden ze later weggeknipt maar vroeger deed ik het helemaal vaak.
Volgens mij zijn er 2 cases van Stagg (onderste 2)en de bovenste weet ik niet.
Ik heb nu dus een 8he en een 4he over... is weer een reden om te vullen he :)
Ja! En effe de plintjes stoffen en eens een beetje opruimen, ik zie je rack bijna niet!! ;)
Maar je rack ziet er netjes uit, al toegekomen aan het afwerken van de binnenkant?
Ja dit is echt de rommelhoek van het huis... :) een grote bende!
de binnen kant zal ik eens foto's van maken... dat is nu wel ver in orde. zullen geen gweldige foto's zijn want het is natuurlijk erg krap en donker in een 4he!
Bram78
27 december 2008, 08:51
Ben benieuwd!!! Vond het zelf stiekem toch wel leuk, het bekabelen van m'n rackie...
Nocki
27 december 2008, 09:09
tja. Ik vindt het zelf ook wel leuk maar als het om de week veranderd ga je het toch anders doen :)
Het is allemaal niet super netjes bekabeld omdat het allemaal nog kan veranderen.
Ik wil nog steeds een loopertje met daarin een tube screamer. En als ik een 6HE case vindt wil ik die ook nog even proberen... de 8He was echt te groot maar misschien is 6HE wel net te doen. Dan kan ik ook aan de achterkant wat dingen plaatsen...
Maar tot die tijd werkt dit nog steeds geweldig! Ik maak wat foto's als ik zover ben...
hole
30 december 2008, 09:02
Na wat dingen die niet post-waardig waren, nu toch weer wat leuks om te laten zien. (sorry voor de brakke GSM foto's)
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/IMAG0033.jpg
CAE 3+ gemod naar SE, met blackface en transformator mod (mét originele footswitch)
Hier het hele spul
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/IMAG0034.jpg
Heb er nog niet echt op kunnen spelen (volume op 0.5, dochter sliep), maar klinkt veelbelovend.
Alles met dank aan Morris voor de tip (ondanks dat ik daardoor zijn Luke niet kon kopen.. hebben we het binnenkort nog even over :strat:!) en het advies.
2HE case onderweg voor de poweramp (zo is het echt niet te tillen) zodat ik in het 6HE rack nog een mixer + switcher en misschien nog een looper kan hangen
Roro92
30 december 2008, 09:12
Wat weegt die poweramp dan eigenlijk? Mijn basamp hangt ook gewoon direct in m'n rack, en dat rack gaat zo'n 20 kg wegen in totaal, inclusief amp en case en extra spul.
hole
30 december 2008, 09:22
Wat weegt die poweramp dan eigenlijk? Mijn basamp hangt ook gewoon direct in m'n rack, en dat rack gaat zo'n 20 kg wegen in totaal, inclusief amp en case en extra spul.
Gokje (want nooit op de weegschaal gezet), maar ongeveer 10kg-15kg ?
Nocki
30 december 2008, 10:57
Mooie set! netjes!
Ook ik heb de eindtrap nu los in een 2He en dat werkt een heel stuk beter!
olaftheholy
6 januari 2009, 16:50
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Olafoon547.jpg
Okay, noob-rack deel2.
Vol trots presenteer ik u de vorderingen van mijn rack.
Inmiddels heb ik een racktuner en een G sharp aangeschaft.
De 381 bbe zit er in als backup preamp mocht er ooit wat met de gt8 gebeuren en hij zit vanwege de maximizer in de loop van de gt8 om wat kleur toe te voegen hier en daar,werkt pprima!.
De pre-sets van de g sharp ga ik schakelen met de gt8,als ik daar een patch wissel moet de sharp mee gaan schakelen.
Ik heb de g pas een week en hij bevaalt al zo veeeel beter dan de gt8 effectjes.
als dat midi schakelen goed bevalt,gaat over een poos de gt8 eruit en switch ik naar een engl 530.
I like things simpel i guess... geen duizenden geluiden,gewoon clean met een chorus en mooie reverbvorm en scheuren in stereo met een pietsie 1 ms links voor breedte en solo met een snelle slapback..
Als ik mijn sponsor zo gek krijg dan komt er ook nog een 19" x2 in...maar even zien hoe we die zo ver krijgen...
skanky
6 januari 2009, 17:04
I like things simpel i guess... geen duizenden geluiden,gewoon clean met een chorus en mooie reverbvorm en scheuren in stereo met een pietsie 1 ms links voor breedte en solo met een snelle slapback..
Als ik mijn sponsor zo gek krijg dan komt er ook nog een 19" x2 in...maar even zien hoe we die zo ver krijgen...
1ms?? Dat ga je echt niet horen hoor. Een stap naar de rechterkant van de speakerkast is al 1 ms vertraging vanaf links. Als je echt spreiding wil dan moet je rond de 30ms gaan zitten. Daaronder krijg je alleen maar last van kamfilters, geen spreiding.
HaroldA
6 januari 2009, 17:10
1ms?? Dat ga je echt niet horen hoor. Een stap naar de rechterkant van de speakerkast is al 1 ms vertraging vanaf links. Als je echt spreiding wil dan moet je rond de 30ms gaan zitten. Daaronder krijg je alleen maar last van kamfilters, geen spreiding.
En een faseverschil in links/rechts is toch heel irritant? Dan hou je weinig druk over, toch?
Plus als je er een microfoon voor zet heb je alleen de directe of vertraagde kant, dus live alles behalve praktisch.
skanky
6 januari 2009, 17:26
En een faseverschil in links/rechts is toch heel irritant? Dan hou je weinig druk over, toch?
Plus als je er een microfoon voor zet heb je alleen de directe of vertraagde kant, dus live alles behalve praktisch.
Klopt, maar met 1 ms heb je bijna geen last van faseverschillen. Dan zit het echte kamfilter effect te hoog qua frequenties. Die frequenties geeft een gitaarspeaker niet eens door.
Maar als je een paar ms verschuift dan krijg je idd het hele irritante kamfilter effect. Je mist heel veel lage tonen en er is ook geen stereobeeld meer, alles gaat alle kanten op. En als het hard genoeg staat gaat het idd irriteren door de druk verschillen.
HaroldA
6 januari 2009, 17:37
Je mist heel veel lage tonen en er is ook geen stereobeeld meer, alles gaat alle kanten op. En als het hard genoeg staat gaat het idd irriteren door de druk verschillen.
Ik zie ook maar 1 cabinet, dus heel erg stereo zal het nooit worden... Bij je hifi set thuis zet je de speakers toch ook een eind uit elkaar voor het beste effect?
skanky
6 januari 2009, 19:28
Ik zie ook maar 1 cabinet, dus heel erg stereo zal het nooit worden... Bij je hifi set thuis zet je de speakers toch ook een eind uit elkaar voor het beste effect?
Met 2 microfoons kan je het zo stereo maken als je zelf wilt hoor.....:)
soup
6 januari 2009, 20:11
Ik zou graag meer info willen hebben over racks etc. en om jullie niet te veel lastig te vallen. Waar kan ik hier meer over lezen?
Aikara
6 januari 2009, 20:56
@ Nocki en Hole:
Hoe bevalt die eindtrap jullie? Ik ben namelijk van plan deze aan te schaffen (in combinatie met een Engl E570). Ik moet em zelf nog gaan testen bij Jukebox, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Nitefly7
6 januari 2009, 21:04
Ik zou graag meer info willen hebben over racks etc. en om jullie niet te veel lastig te vallen. Waar kan ik hier meer over lezen?
misschien kun je http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90781 eerst eens helemaal lezen, uitschrijven en in iedere positie leren spelen ;)
Nocki
6 januari 2009, 22:44
@ Nocki en Hole:
Hoe bevalt die eindtrap jullie? Ik ben namelijk van plan deze aan te schaffen (in combinatie met een Engl E570). Ik moet em zelf nog gaan testen bij Jukebox, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Fantastisch ding! Ik heb al van alles gehad maar dit is tot b toe de beste!
hole
7 januari 2009, 09:14
Ik sluit me aan bij Nocki: Beste eindtrap die ik ooit heb gehad.
Moet er eerlijkshalve ook bij zeggen dat het ook de enige is. ;)
Chiel
7 januari 2009, 09:19
idem dito hiero.
Aikara
7 januari 2009, 10:09
Nu we toch bezig zijn ;)....
Waarom vinden jullie em beter dan andere poweramps?
hole
7 januari 2009, 10:20
Nu we toch bezig zijn ;)....
Waarom vinden jullie em beter dan andere poweramps?
"Omdat hij beter klinkt"
Tja, omschrijf het maar eens, dan kom je toch steeds uit bij de cliché's "openener, helderder, warmer". Ik kan het echt niet omschrijven. Overigens was bij mij ook het feit dat ik hem voor een mooie prijs (2de hands, je komt ze niet vaak tegen en de mijne is gewoon als nieuw) kon kopen doorslaggevend.
olaftheholy
7 januari 2009, 12:18
Duh! het is een STEREO (und surround!) cabinet.... EN de bovenste twee speakers staan iets in een hoek naar buiten...en een stereo opstelling in de gt8 dus er komen TWEE signalen van TWEE processoren dus eeh LINKS en RECHTS en op de linker zit 1 ms delay EN JE HOORT HET ECHT WEL!!!
Ik speel in een deathmetalband en heb eindeloos dragend dreunend laag nodig (en plenty voorhanden hoor!) gillende mids en beendersplijtend hoog.
De hele set kan KNOERTHARD:rockon: ZONDER vervelende bijwerkingen of idiote fratsgeluidjes...vind je het gek trouwens...de eindtrap is een xls402 van crown,dat din pompt twee keer 320 wattjes naar de speakers en dus heeft dat genoeg ruimte over om alles zonder enge vervormingen (waar toch een hoop mensen mee kampen ) over te brengen.
ik heb gezegd.
XXX olaf:hippie:
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Olafoon568.jpg
alsjeblieft....
HaroldA
7 januari 2009, 12:23
Duh! het is een STEREO (und surround!) cabinet.... EN de bovenste twee speakers staan iets in een hoek naar buiten...en een stereo opstelling in de gt8 dus er komen TWEE signalen van TWEE processoren dus eeh LINKS en RECHTS en op de linker zit 1 ms delay EN JE HOORT HET ECHT WEL!!!
Ik speel in een deathmetalband en heb eindeloos dragend dreunend laag nodig (en plenty voorhanden hoor!) gillende mids en beendersplijtend hoog.
De hele set kan KNOERTHARD:rockon: ZONDER vervelende bijwerkingen of idiote fratsgeluidjes...vind je het gek trouwens...de eindtrap is een xls402 van crown,dat din pompt twee keer 320 wattjes naar de speakers en dus heeft dat genoeg ruimte over om alles zonder enge vervormingen (waar toch een hoop mensen mee kampen ) over te brengen.
ik heb gezegd.
Ik NEEM aan dat je de ENIGE gitarist in JE BAND bent? Bij METAL is het doorgaans zo dat de ene GITARIST LINKS en de ANDER RECHTS gepanned staat (niet 100% OVERIGENS). Bij 2 GITARISTEN die STEREO spelen zou je dus de HELFT van je SIGNAAL kwijt zijn.
Hartstikke leuk dat het STEREO klinkt als je er RECHT voor staat, maar mijn ERVARING leert dat je daar LIVE HELEMAAL NIETS aan hebt als je met 2 GITARISTEN in een band ZIT.
olaftheholy
7 januari 2009, 12:26
Wat dacht je van hier op het forum?:seriousf:
olaftheholy
7 januari 2009, 12:28
Ik NEEM aan dat je de ENIGE gitarist in JE BAND bent? Bij METAL is het doorgaans zo dat de ene GITARIST LINKS en de ANDER RECHTS gepanned staat (niet 100% OVERIGENS). Bij 2 GITARISTEN die STEREO spelen zou je dus de HELFT van je SIGNAAL kwijt zijn.
Hartstikke leuk dat het STEREO klinkt als je er RECHT voor staat, maar mijn ERVARING leert dat je daar LIVE HELEMAAL NIETS aan hebt als je met 2 GITARISTEN in een band ZIT.
we hebben twee gitaristen ja.... maarre... hij heeft een 60 watt combo'tje van london city,zo'n ding uit schotland met één voorversterkerbuisje.
Als er één gitarist is die zich zorgen zou moeten maken over geluid wat verdwijnt,dan is hij dat wel...:D
en by the way... het gaat mij er om wat IK van het geluid vindt en merk...wat een ander er van vindt interesseerd me geen moer...als ik maar uit mijn plaat ga. trouwens het is wel zo dat ik noch anderen een slechte ervaring hebben met de geluiden.
enneh hoe het live klinkt? kom maar eens kijken,praten we daarna wel verder ...
hole
7 januari 2009, 12:34
Ik speel in een deathmetalband
XXX olaf
Is dat gebruikelijk in de metalscene ?? ;)
KNOERTHARD ZONDER vervelende bijwerkingen
twee keer 320 wattjes
zonder enge vervormingen
Nou, volgens mij gaan je hamer, aambeeld, stijgbeugel etc daar toch flink van vervormen, wat dan weer wel vervelende bijwerkingen geeft.
Trouwens, moet je bij Deathmetal juist niet flinke vervorming hebben?? :dance:
:zz:
soup
7 januari 2009, 12:35
Wat dacht je van hier op het forum?:seriousf:
no shit :D
ik wist niet dat er een sticky was, bedankt :D
olaftheholy
7 januari 2009, 12:42
Is dat gebruikelijk in de metalscene ?? ;)
Nou, volgens mij gaan je hamer, aambeeld, stijgbeugel etc daar toch flink van vervormen, wat dan weer wel vervelende bijwerkingen geeft.
Trouwens, moet je bij Deathmetal juist niet flinke vervorming hebben?? :dance:
:zz:
good lord... bored people on the web,pissin'
&moanin'
hole
7 januari 2009, 12:45
good lord... bored people on the web,pissin'
&moanin'
XXX
10 tekens
olaftheholy
7 januari 2009, 13:12
Klopt, maar met 1 ms heb je bijna geen last van faseverschillen. Dan zit het echte kamfilter effect te hoog qua frequenties. Die frequenties geeft een gitaarspeaker niet eens door.
Maar als je een paar ms verschuift dan krijg je idd het hele irritante kamfilter effect. Je mist heel veel lage tonen en er is ook geen stereobeeld meer, alles gaat alle kanten op. En als het hard genoeg staat gaat het idd irriteren door de druk verschillen.
Kamfilter effect is dat dat je geluid zeg maar helemaal naar "achteren"verdwijnt en alle "kracht" of druk verliest?
Niet last van, alleen bij hogere aantal milliseconden.
Het kleine drukverschil is makkelijk te compenseren met wat boost of iets in die regionen
olaftheholy
7 januari 2009, 13:21
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Knipselkamfilter.gif
Never mind...
dacht al wel dat het compleet onbelangrijk was
:gitarist:
skanky
7 januari 2009, 13:22
Als jij het denkt te horen is dat prima hoor. Het enige wat je zou kunnen horen zijn kamfilter effecten. Stereo gaat eigenlijk wat verder dan je denkt, zoals jij het nu gebruikt is het meer dual mono. Maar surround zullen we het maar helemaal niet over hebben, want daar heb je duidelijk helemaal geen kaas van gegeten.
Het is onmogelijk om geen vervorming te hebben. De speakers vervormen al als een gek. Maar die vervorming noemen ze bij speakers, de sound. Als ze niet zouden vervormen zou jij je versterker nergens naar vinden klinken.
Maar ik zie dat je nog niet zo lang echt actief lid bent dus het is je vergeven. Kijk eens goed rond op het forum en laat je verlichten door de ervaren gitaarnetleden.
Verder hoef je woorden niet met HOOFDLETTERS te typen, dat is nogal storend.
Tevens kan ik met de termen: 'dreunend laag nodig gillende mids en beendersplijtend hoog' niet zoveel. Dit klinkt meer als een gevalletje: ik wil meer laag, mid en hoog. In mijn wereld noemen mensen dat gewoon 'harder'.
Succes met het verneuken van de balans in je band door je medegitarist weg te blazen. Dat zal de gezelligheid in de band bevorderen.
pimmedoris
7 januari 2009, 13:46
Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als die andere gitarist met zijn "London City combo'tje met maar één voorversterkerbuisje" beter te horen is in de mix en een goede sound heeft...
:sssh:
maar dat is off topic
hole
7 januari 2009, 13:53
Even weer naar het positieve terug. Laten we Olaf niet afrekenen op zijn enthousiasme over zijn set!!!!!!!!!!
Olaf, is het nog gelukt met het aansturen van de G-sharp met de Gt-8? (En hoe loopt je signaal, zit de Tuner in serie of parallel, en hoe bevalt de tuner?)
Nitefly7
7 januari 2009, 16:29
als je HARDER SCHREEUWT, betekent dat niet dat het dan meer 'waar' wordt, of dat subjectieve meningen in een klap niets meer waard zijn...
goed dat je zo enthousiast bent, je hebt een leuke set, onconventioneel en toch goed doordacht!
off-topic'ish met suggestie voor Olaf de Heilige:
echter/anyhoo; in je 1e foto was alleen de bovenkant van het (Behringer toch?) 'Surround' cabinet te zien..vandaar dat er twijfel bestond over je 'stereo'-signaal:
een 2x12 of een 4x12 kán stereo bedraad zijn, ik begrijp dat je via de power amp dus L/R signalen van de GT-8 door de speakers stuurt..
daar het signaal van de GT-8 dus stereo is, heb je in principe een stereo bedrading..
waar ikzelf echter mee zit is, zoals eerder gezegd, het punt van spreiding: vergelijk het met je hifi-installatie:
mooi/goed stereo klinkt IMHO als geluid dat uit 1 punt lijkt te komen, maar waar zowel je linker als je rechter oor van geluid voorzien worden; een goede stereo mix van een live band zou als het ware ongeveer moeten laten horen waar de artiesten op het podium staan (van links-rechts, of rechts-links):
uit je 4x12 komen dus wel degelijk 2 kanalen geluid, in stereo; maar voor het publiek is dit niet het stereo effect dat ze krijgen van een PA met 2 gescheiden speakers... een mooi stereobeeld is dan ook geluid dat uit 2 verschillende richtingen gefocust wordt naar 1 punt, de luisteraar: jouw cabinet stuurt het eigenlijk vanuit 1 punt, 2 verschillende kanten op (naar buiten, i.p.v. naar 'binnen toe')..
het effect kan hetzelfde zijn; maar 2 kasten die uit elkaar staan zullen vaak 'breder/'meer stereo' ' klinken..
dan het punt of je '1 ms' kan horen.. uiteraard kun je verschil horen, maar 'Wat' hoor je?
- een soort chorus ?
- of hoor je echt een ruimtelijker effect, dus dat je het vertraagde signaal ook echt hoort ?
mijn verwachting is dat het moeilijker zal zijn om die ene milliseconde echt als geluid binnen je stereo-panorama te horen en te plaatsen, je zal dus verschil horen, maar niet het verschil dat velen van ons 'willen' horen (namelijk geluid dat om beurten uit het linker-, dan wel het rechterstuk van het stereobeeld lijkt te komen /geluid dat voor je linker-, dan wel rechteroor bedoeld is, als je stereogeluid als 'één breed geluidsveld' beluistert..)
ik heb gezegd.
[/IMG]
alsjeblieft....
eindeloos dreunend laag/metal geluid wordt ook vaak heavier, naarmate het 'strakker' wordt weergegeven; dus inderdaad zo weinig mogelijk delay..
voor heftiger werk (sans solo's) vind ikzelf toch gewoon een mono-setup erg prettig; gewoon goed buizengeluid door een dikke kast... effecten als delay voegen diepte toe, maar gaan soms ten koste van mate van 'door de mix prikken' of onderscheidend vermogen..
(vandaar ook de opmerking dat die 60w London City buizencombo misschien wel meer definitie heeft in de band dan je max. 320w PMPO (of is het 320 RMS... ?) amp...)
maar 1 ms is wel erg extreem...
misschien is het een leuk idee om eens met delaytijden te spelen: bijvoorbeeld kijken wat het precieze verschil is tussen 1ms, 10ms, 100ms etc..
zelf hoor ik (looptijd) verschil pas tussen de 20-50 ms, misschien soms bij 10ms.. voor solo's is het soms ook leuk om een verdubbeling te pakken (bijv. 1 kant 300, andere kant 600)... maar dit zou ik niet aanraden met 1ms/2ms, dan vraag je volgens mij wel om echte kamfilter-problemen..
veel gitaarplezier verder, en eventueel sorry voor dit relaas..
LordRiffenstein
7 januari 2009, 17:53
een stereo opstelling in de gt8 dus er komen TWEE signalen van TWEE processoren dus eeh LINKS en RECHTS en op de linker zit 1 ms delay EN JE HOORT HET ECHT WEL!!!
Heb je op je linker signaal een delay effect van 1ms staan of heb je het volledige signaal met 1ms vertraagd? Hoe heb je dit gedaan?
LordRiffenstein
7 januari 2009, 17:56
Maar ik zie dat je nog niet zo lang echt actief lid bent dus het is je vergeven. Kijk eens goed rond op het forum en laat je verlichten door de ervaren gitaarnetleden.
Wel een heel pedante opmerking. Als morgen Leendert Haaksma, Paul Lenders of Van Weelden lid worden, ga je dan ook zo reageren? :???:
olaftheholy
7 januari 2009, 18:08
@ nitefly7
Bedankt voor je relaas.
De set is inderdaad simpel en werkt perfect voor waar ik het voor nodig heb.
Dat kleine delay'tje zit in de voorversterker ingebouwd en is dus niet een effect als zodanig,maximaal bereik is 50 ms... en dus specifiek om het geluidsbeeld te verbreden en niet meer dan dat.
Mijn geluid EN het geluid wat het publiek hoort zijn twee verschillende dingen maar onze geluidsman doet het wel zo dat we alletwee uit de mix komen,door de heavier setup heeft mijn geluid gewoon wat meer kl*ten dan dat van onze tweede gitarist.
en ja... het is echte stereo (bedankt voor de backup)inderdaad en niet dual mono.
de crown poweramp levert zijn vermogen in rms (Root Mains Square) en de kast is inderdaad van behringer en stereo bedraad.
Twee kasten klinken inderdaad sneller wat breder dat ben ik met je eens.
Aangezien we metal spelen is de detailering van de mix niet zo heel erg minitieus... belangrijk voor ons is de muur van scheurende gitaren waar we mee adverteren en die komt echt goed duidelijk de zaal in,believe you me!
WAT ik precies hoor met die vertraging op één kant is dit; het geluid word 'breder'niet heel veel maar toch wel iets...ehhh ja zeg maar alsof het geluid verder van links en rechts komt,de in een hoek geplaatste bovenste twee speakers helpen daar wel bij hoor,het effect is minder dramatisch nij een normale buikkast... het klinkt in geen geval als een soort chorus(faseverschuiving)
Je hoort het verschil pas echt goed als je van 1 op 0 ms draait en vice versa en hoe meer ms hoe breder het wordt....alleen boven de 10 ms word het geluid wel erg dunnetjes.
Maar ik gebruik alleen de toonregeling op de versterker,niet de globale eq op de gt8 of een andere eq binnen dat platform
Ik ben happy met mijn spul...
bedankt voor het lezen (luisteren)
groet,Olaf
olaftheholy
7 januari 2009, 20:11
Als jij het denkt te horen is dat prima hoor. Het enige wat je zou kunnen horen zijn kamfilter effecten. Stereo gaat eigenlijk wat verder dan je denkt, zoals jij het nu gebruikt is het meer dual mono. Maar surround zullen we het maar helemaal niet over hebben, want daar heb je duidelijk helemaal geen kaas van gegeten.
Het is onmogelijk om geen vervorming te hebben. De speakers vervormen al als een gek. Maar die vervorming noemen ze bij speakers, de sound. Als ze niet zouden vervormen zou jij je versterker nergens naar vinden klinken.
Tevens kan ik met de termen: 'dreunend laag nodig gillende mids en beendersplijtend hoog' niet zoveel. Dit klinkt meer als een gevalletje: ik wil meer laag, mid en hoog. In mijn wereld noemen mensen dat gewoon 'harder'.
Succes met het verneuken van de balans in je band door je medegitarist weg te blazen. Dat zal de gezelligheid in de band bevorderen.
ach...Guttegutteguttegut.... heb jij het zo moeilijk jochie? ! RESOL
lees 't topic even,het schijnt dat je de plank mis slaat maar dat geeft niks hoor... mensen geven toch wel om je ondanks je persoonlijkheid van een verschrompelde pinda...
Horns UP!
olaftheholy
7 januari 2009, 20:15
Heb je op je linker signaal een delay effect van 1ms staan of heb je het volledige signaal met 1ms vertraagd? Hoe heb je dit gedaan?
het hele signaal met 1ms..gewoon ingeprogrammeerd op het linker kanaal. maximaal kan je hem 50ms geven.
olaftheholy
7 januari 2009, 20:17
Wel een heel pedante opmerking. Als morgen Leendert Haaksma, Paul Lenders of Van Weelden lid worden, ga je dan ook zo reageren? :???:
@ riffenstein.... precies! eerst iemand neerhoeken en hem dan omhoogslijmen,ik vind het jammer dat zoiets kan in dit topic over foto's van multirackjes... blij dat ik ze zo af en toe nog plaats!
H.U. groet,Olaf
olaftheholy
7 januari 2009, 20:20
Even weer naar het positieve terug. Laten we Olaf niet afrekenen op zijn enthousiasme over zijn set!!!!!!!!!!
Olaf, is het nog gelukt met het aansturen van de G-sharp met de Gt-8? (En hoe loopt je signaal, zit de Tuner in serie of parallel, en hoe bevalt de tuner?)
@ hole,
Jij ook bedankt voor de morele steun...
Heb succes met het gt8/g sharp midi verhaal.
de sharp schakelt gewoon mee met de gt8, herkent ook de bankchange en alles... helemaal te gek en erg happy mee,iedereen bedankt voor de tips en hulp!
schema: gitaar-->tuner-->gt8-->g-sharp-->eindtrap-->kast
gt8-->g-sharp-->eindtrap-->kast
de tuner bevalt redelijk goed,kan mijn gitaar stemmen zonder met mijn ogen te moeten knijpen zoals ik moet met de tuner in de display van de gt8..
de btr2000 is wel iets minder stabiel dan de tuner in de gt,maar niet zo dat het onoverkomelijk is.
groeten,Olaf
olaftheholy
7 januari 2009, 21:14
Ik zou het eigenlijk wel mooi vinden als die andere gitarist met zijn "London City combo'tje met maar één voorversterkerbuisje" beter te horen is in de mix en een goede sound heeft...
:sssh:
maar dat is off topic
Ik eigenlijk ook wel,had ik een goeie smoes om de hele zooi op zolder te zetten bij de rest van de verzameling...en nieuwe spullen te gaan kopen...maar helaas,het mag niet zo zijn:D
olaftheholy
7 januari 2009, 21:19
10 tekens en nog een beetje meer.... idols... man man man!
LordRiffenstein
7 januari 2009, 21:21
het hele signaal met 1ms..gewoon ingeprogrammeerd op het linker kanaal. maximaal kan je hem 50ms geven.
Dat is inderdaad de enige goede manier en werkt eigenlijk net als een gitaartrack dubbelen. Die 2de track zit ook nooit 100% hetzelfde waardoor de hele zwik vetter gaat klinken.
Ik weet niet of het uberhaupt kan maar je moet eens proberen om je ene kant een stuk minder gain te geven dan de andere kant. Het gaat dan een stuk strakker klinken en ook veel duidelijker. Althans, zo werkt het wel met 2 gitaarpartijen apart opgenomen. Wat ook nog leuk is om 1 van de kanten wat te scoopen en de andere een pak mids erbij te gooien zodat ze mekaar lekker aanvullen.
morris
7 januari 2009, 21:30
Ben jij die dikzak op de frontpage van positvesound??
geen wonder dat je zo bekrompen denkt man... je werkt voor een achterlijk instituut als idols... zou ik DOOD nog niet mee willen worden geassocieerd..
Guys... laat svp iedereen in zijn waarde en een beetje meer respect graag. Nu back on topic s.v.p.
Morris
morris
7 januari 2009, 21:31
interessante gerelateerde materie:
Haas effect (http://en.wikipedia.org/wiki/Haas_effect)
olaftheholy
7 januari 2009, 21:39
Dat is inderdaad de enige goede manier en werkt eigenlijk net als een gitaartrack dubbelen. Die 2de track zit ook nooit 100% hetzelfde waardoor de hele zwik vetter gaat klinken.
Ik weet niet of het uberhaupt kan maar je moet eens proberen om je ene kant een stuk minder gain te geven dan de andere kant. Het gaat dan een stuk strakker klinken en ook veel duidelijker. Althans, zo werkt het wel met 2 gitaarpartijen apart opgenomen. Wat ook nog leuk is om 1 van de kanten wat te scoopen en de andere een pak mids erbij te gooien zodat ze mekaar lekker aanvullen.
Ja dat kan zeker.... het is een gt8 hoor,mogelijkheden zijn eindeloos.
kan links een h&k nemen met rechts een bogner of boogie en andersom,
rechts clean links highgain,alles is mogelijk... zelfs de meest achterlijke combinaties.. plexi rechts..jazzchorus links.
Heb ook al heel veel gedaan hoor met dat ding... blijf wel steeds voor de metalband bij de triamp van hughes&kettner uitkomen,die hebben ze er echt heel goed ingezet.
Speel verder ook nog in een bluesbandje...gebruik daar een blackface twinreverb,met een ts9,bluesdriver en een crybaby wah...
alles kan met dat apparaat.
Ga nog wel switchen naar de gt-pro... en snel ook denk ik.
gegroet,Olaf
Henri H
8 januari 2009, 09:00
....alles kan met dat apparaat.....Zo te horen kun je er ook behoorlijk mee overweg.
Heeft je dat veel tijd gekost?
Voordat ik een (ietwat) bruikbaar Wah geluid had gevonden was ik toch wel anderhalf uur verder. :confused:
Ik gebruikte meestal de 4 kabel methode met een Marshall head of combo.
Ik heb wel het idee dat de GT-8/10/Pro specifiek gemaakt zijn om direct op een poweramp of via de 4 kabel methode te gebruiken.
Als je ze op een andere manier (voor de amp of alleen maar in de loop) gebruikt vallen ze vies tegen is mijn ervaring.
hole
8 januari 2009, 09:42
Ga nog wel switchen naar de gt-pro... en snel ook denk ik.
Verslavend dat rackspul heh :seriousf:
olaftheholy
8 januari 2009, 11:49
Zo te horen kun je er ook behoorlijk mee overweg.
Heeft je dat veel tijd gekost?
Voordat ik een (ietwat) bruikbaar Wah geluid had gevonden was ik toch wel anderhalf uur verder. :confused:
Ik gebruikte meestal de 4 kabel methode met een Marshall head of combo.
Ik heb wel het idee dat de GT-8/10/Pro specifiek gemaakt zijn om direct op een poweramp of via de 4 kabel methode te gebruiken.
Als je ze op een andere manier (voor de amp of alleen maar in de loop) gebruikt vallen ze vies tegen is mijn ervaring.
Helemaal mee eens... rechtstreeks naar een poweramp is the only way to fly... logisch ook trouwens anders heb je de voorversterker van de gt8 door de voorversterker van de amp die je gebruikt...krijg je alleen maar ellende mee.
Het kostte wel redelijk wat tijd voor ik doorhad hoe je snel de gt8 kan programmeren... de gt editor software helpt daarbij wel (wel even een midi naar usb convertertje kopen van een tientje...). ik heb altijd een laptopje bij me met daarop de backups van mijn settings... de editor laat je met een paar muisklikjes heel simpel de boel aanpassen.
ook handig voor als er weer eens iemand zo leuk is geweest om de hele boel een factory reset te geven...is mij al eens gebeurd tien minuten voor een optreden... gt8 uit/exit en write indrukken/gt8 aan en op write drukken en hoppa....alles weg en een factory reset... daar leer je van hoor ! (hihi)
Ik vind de fat wah wel aardig.. maar je kan er ook zelf een editen in de custom sectie...
groet Olaf
olaftheholy
8 januari 2009, 11:54
Verslavend dat rackspul heh :seriousf:
Zeker! maar dat geldt ook voor boutique spul hoor..
in alle gevallen geldt dat het oog ook wat wil,laatst zag ik dat wit licht optreden van borsato,de gitarist had twee witte hook captains met leigrijze buikkasten dat ziet er toch ook wel heel geil uit hoor..:cooler:
HaroldA
8 januari 2009, 11:59
De 381 bbe zit er in als backup preamp mocht er ooit wat met de gt8 gebeuren en hij zit vanwege de maximizer in de loop van de gt8 om wat kleur toe te voegen hier en daar,werkt pprima!
Nog ff een vraagje over de maximizer: is dat zo'n Sonic Maximizer van BBE? Dat zijn namelijk ook gevaarlijke dingen om live te gebruiken!
olaftheholy
8 januari 2009, 12:03
Nog ff een vraagje over de maximizer: is dat zo'n Sonic Maximizer van BBE? Dat zijn namelijk ook gevaarlijke dingen om live te gebruiken!
ik heb hem er al weer uitgehaald,teveel kabeltjes om aan te sluiten...ben ik echt te lui voor hoor.
Maarre hoezo gevaarlijk???
HaroldA
8 januari 2009, 12:09
ik heb hem er al weer uitgehaald,teveel kabeltjes om aan te sluiten...ben ik echt te lui voor hoor.
Maarre hoezo gevaarlijk???
Gevaalijk in de zin van "wegvallen in de mix". Als je er voor staat klinkt het wel geinig en iets meer 'hifi', maar zodra anderen mee gaan spelen moet je flink omhoog in volume om hoorbaar te blijven.
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=2yyPbJq5O3M&feature=related) kun je goed horen hoe 'gevaarlijk' hij is...
hole
8 januari 2009, 12:12
Van dat filmpje van die gast met baard en ontbloot bovenlichaam (waarom moet dat trouwens in godsnaam??) en blauwe metalgitaar die wel eens even zal laten horen hoe goed die BBE is, moet ik altijd lachen..Ik hoor alleen
man schreeuwt WITHOUT BBE -----*kutgeluid*
man schreeuwt WITH BBE -----*nog meer kutgeluid*
...helaas geen linkje, Joetoeb hier geblokt op het werk.
olaftheholy
8 januari 2009, 12:17
Gevaalijk in de zin van "wegvallen in de mix". Als je er voor staat klinkt het wel geinig en iets meer 'hifi', maar zodra anderen mee gaan spelen moet je flink omhoog in volume om hoorbaar te blijven.
Hier (http://www.youtube.com/watch?v=2yyPbJq5O3M&feature=related) kun je goed horen hoe 'gevaarlijk' hij is...
ah...zo!
eerlijk gezegd... mijn twee h&k triamps met de gain op 120 in de presets van de gt8 en de gainswitch op high,klinken eigenlijk perfect... je hoeft buiten de standaard toonregeling niets toe te voegen...de globale eq van de gt8 staat o% en alle andere eq's enzo ook...
alléén die twee voorversterkers met de globale ns van de gt8 en dan rechtstreeks in de poweramp is alle highgain die je ooit nodig hebt... zo goed is de gt.
Mijn maximizer zit in een tweekanaals preampje van 89,-... de maximizer kost dat ook.. ik koos voor de preamp om een backup preamp te hebben mocht er ooit iets mis gaan met de gt8..
olaftheholy
8 januari 2009, 12:19
Van dat filmpje van die gast met baard en ontbloot bovenlichaam (waarom moet dat trouwens in godsnaam??) en blauwe metalgitaar die wel eens even zal laten horen hoe goed die BBE is, moet ik altijd lachen..Ik hoor alleen
Moet jij niet werken op je werk i.p.v. op gitaarfora rondhangen? nou??:seriousf:
hole
8 januari 2009, 12:20
Moet jij niet werken op je werk i.p.v. op gitaarfora rondhangen? nou??:seriousf:
EIGENLIJK wel ja ;)
olaftheholy
8 januari 2009, 12:21
dat heet het Dimebag Darrel-complex wat die baardgozer heeft... en stereotiep is het wel ja..ben ik met je eens!
olaftheholy
8 januari 2009, 12:30
a.s. vrijdag de set op "full blast" uitproberen...
voor nu,ik ga weer spelen.
later!:hippie:
hole
9 januari 2009, 22:25
n.a.v. een hele oude post van morris:
http://www.gitaarnet.nl/forum/attachment.php?attachmentid=83&stc=1&d=1206659945
Morris: hoe heb je dat ingesteld, dat je tussen kanaal 1 en 3 kunt schakelen met 1 direct access knop?
Nitefly7
9 januari 2009, 22:51
n.a.v. een hele oude post van morris:
http://www.gitaarnet.nl/forum/attachment.php?attachmentid=83&stc=1&d=1206659945
Morris: hoe heb je dat ingesteld, dat je tussen kanaal 1 en 3 kunt schakelen met 1 direct access knop?
misschien iets met relay switching ?
mijn Koch schakelt bijv. met 2 relays, 3 kanalen:
aan/aan = 1
aan/uit =2
uit/aan = 3
wat dus betekent dat als je relais 1 aan/uit zet dat je dan schakelt tussen (1/2) aan/aan of uit/aan, wat dus kanaal 1 of 3 is
met x's en o's is het -bij mij althans-
oo=1
ox=2
xo=3
oo kan xo worden (dus 1->3)
kan 't ook he-le-maal mis hebben, maar Dr. Rack zal wel antwoorden; misschien zelfs in het weekend ;)
morris
10 januari 2009, 00:34
:p
Da's de aard van het beestje, de CAE heeft twee relais jacks voor de kanalen, en een voor de EQ. De eerste jack schakelt tussen 1 en 3, de tweede jack is ch. 2. Dit heeft te maken met de manier waarop de originele CAE footswitch voor deze preamp is opgebouwd. Handig is het echter niet, want als ik me even vertrap heb ik twee kanalen tegelijk aan (ch2 kan pas aan als ch 1 geactiveerd is). Weird, maar je went er wel aan. Ik kan het anders programmeren, voor elk kanaal een IA, maar dan verlies ik een switch en die heb ik (gek genoeg) niet over :satisfie:
Wordt trouwens tijd dat ik een fatsoenlijk expressiepedaal ga halen, die ev5 zit er even tijdelijk in omdat de ernie ball niet fatsoenlijk werkte met mijn VCA. Iemand tips voor me of toch maar een andere pot erin?
Morris
boss
10 januari 2009, 10:53
Wordt trouwens tijd dat ik een fatsoenlijk expressiepedaal ga halen, die ev5 zit er even tijdelijk in omdat de ernie ball niet fatsoenlijk werkte met mijn VCA. Iemand tips voor me of toch maar een andere pot erin?
MorrisDie Ernie Ball's hebben een geweldige feel, maar als expressie pedaal de nodige problemen....
Ook ik stunt hier al tijden mee, zie ook dit topic: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110660
Ben er nog steeds niet uit wat nou de juiste oplossing moet zijn. In de tussentijd ben ik er een beetje aan gewend, maar gebruik het eigelijk veel minder dan ik zou willen.
Heeft er iemand al een keer de TC Electronic's pedalen geprobeerd?
Die werden me door Paul Lenders destijds aangewezen als prima pedalen, maar heb tot op heden nog geen één kunnen vinden om te testen.
Deze dus:
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/fit,400by400/X1_Pedal_Persp-ef1a34636080d2ad4d796bc7b9b63b55.jpg
Nitefly7
10 januari 2009, 15:27
:p
Da's de aard van het beestje, de CAE heeft twee relais jacks voor de kanalen, en een voor de EQ. De eerste jack schakelt tussen 1 en 3, de tweede jack is ch. 2. Dit heeft te maken met de manier waarop de originele CAE footswitch voor deze preamp is opgebouwd. Handig is het echter niet, want als ik me even vertrap heb ik twee kanalen tegelijk aan (ch2 kan pas aan als ch 1 geactiveerd is). Weird, maar je went er wel aan. Ik kan het anders programmeren, voor elk kanaal een IA, maar dan verlies ik een switch en die heb ik (gek genoeg) niet over :satisfie:
Morris
inderdaad beetje weird; je kan dus nooit in 1 keer naar 2 vanaf 3?
of trap je dan 2 x, dus 3aan (klik) 1aan (klik) 2 aan?
expressiepedaal zal Paul L toch wel behulpzaam voor zijn?
zelf vind/vond ik de Boss FV-300L en FV-100 (Luke?) erg fijn werken en reageren... als de EV 't naar behoren doet, dan is de FV-serie misschien 'n idee..
FV-500 heeft dedicated expression-uitgang, dus ook geen ge*** met Y-kabels e.d. hoewel dat ook wel meevalt..
is er voor het Gaspedaal nog geen expressie of Gaspendaal (zoals zelfs mensen buiten Limburg die dingen noemen..) ?
speaking of which, je Skrydstrup werkt volgens mij uit de kunst, heb je'm kunnen vergelijken met de Gaspedal?
hole
10 januari 2009, 16:13
uitleg
Wat stuur je precies uit met je IA's?
met de Ch1-3 : relais voor 3 aan dan wel uit
met de Ch 2 : relais voor 2 aan dan wel uit.
?
Hoe werkt die controller eigenlijk? Ik neem aan dat je met 1 IA meerdere CC's kunt sturen? Kun je ook "CC uit" sturen?
(een voorbeeld, om uit te leggen wat ik bedoel: Kun je hem zo instellen dat je , als je zo'n IA activeert bv dit stuurt: CC 1 aan, CC 2 uit ??? of kun je met het activeren van een IA alleen dingen aanzetten?) Snap je wat ik bedoel?
Nitefly7
10 januari 2009, 17:20
?
Hoe werkt die controller eigenlijk? Ik neem aan dat je met 1 IA meerdere CC's kunt sturen? Kun je ook "CC uit" sturen?
(een voorbeeld, om uit te leggen wat ik bedoel: Kun je hem zo instellen dat je , als je zo'n IA activeert bv dit stuurt: CC 1 aan, CC 2 uit ??? of kun je met het activeren van een IA alleen dingen aanzetten?) Snap je wat ik bedoel?
misschien dat je nog even langs de FAQ kunt wandelen, denk dat dat weer veel opheldert over CC's, PC's en IA's..
als het goed is, zet je een CC niet 'uit', maar verstuur je'n Control Change commando (ergo, Control Change) gewoon..
als het ontvangend apparaat de CC 'aan' heeft staan, gaat ie gewoon 'uit' en vice versa..
dat is ook de reden dat veel MIDI-controllers 'problemen' hebben om de status van het aangesloten effect te laten zien, na het wisselen van preset:
stel je schakelt van preset 1 naar preset 2 (Program Change 1->Program Change 2), dan kan het zo zijn dat effectblokken in preset 2 van je fx-processor aan staan, maar dat de switch op je MIDI-controller die die effectblokken aan/uit zet niet is geprogrammeerd om 'aan' te staan..
er bestaat zoiets als 'Active Sensing' (controller 'ziet' welke blokken aan staan en laat de overeenkomstige lampjes oplichten), maar in veel gevallen zul je gewoon de aan/uit status in de MIDI-controller moeten opslaan:
als je dan van preset wisselt, verstuur je geen MIDI-commando of CC naar het rack, maar hebt via een slim trucje toch visuele controle over hetgeen het rack doet...omdat je de status van de CC's hebt 'gekopieerd' op je MIDI-controller instellingen..
zoals ik het begrijp, is een Instant Access switch altijd onderdeel van een preset, je kan dan instellingen die je 'eventjes' wilt kunnen veranderen toch voor je voeten hebben..
ondanks presets, is een floorboard ter grootte van Morris' Skrydstrup handig om MIDI-functionaliteit te hebben (verschillende cleans/leads al dan niet met effecten ondergebracht per 'bank') en toch nog ad hoc even een chorus aan/uit zetten, of kanaal schakelen...
toen ik een Musicom EFX-switcher gebruikte om 4 pedalen + 19" effecten te sturen kon ik bijvoorbeeld dit doen:
preset 1 (schakelen via Musicom; 1 keer aankilkken)
- gekozen pedalen-loops aan zetten
- PC 1 versturen (eerste programma in Replifex processor)
- de 4 schakelaars van de Musicom toewijzen aan een 4-tal CC's (bijvoorbeeld 17, 16, 15 en 14)
- dezelfde CC's toewijzen aan fx-blokken in de Replifex (17 voor pitch, 16/15/14 voor chorus, delay en reverb)
- de schakelaar die voor CC17 zorgde, zorgde er dan voor dat ik de pitch-module van de Replifex aan/uit kon zetten, schakelaar voor CC16 zette chorus aan/uit, CC14 voor delay etc...
het kwam in het begin ook wel eens voor dat ik van preset 1 (en PC 1) naar preset 4 ging (PC 8 of 9), en dat ik dan wel de chorus en delay hoorde, maar de lichtjes van de switches op de controller lichtten dan niet op; ik moest dan gewoon even in het geheugen van de controller opslaan dat die switches 'aan' moesten staan...
veel gedoe, hoop dat 't duidelijk is... en dat ik je vraag niet verkeerd begrepen heb :)
Nitefly7
10 januari 2009, 17:33
korte antwoord:
een Instant Access switch zet niks aan/uit, maar verstuurt een Control Change commando, zodat de status van het toegewezen doel, wijzigt:
stel dat IA 11= CC11, Ch1-3 schakelt
en IA 12 = CC 12, Ch2 schakelt
en er zijn 2 relays, dan zijn er dus 4 verschillende 'relay states':
A 1/ B 0
A 1/ B 1
A 0/ B 1
A 0/ B 0
(1 = aan, 0 = uit)
CC11 schakelt dan relais A, CC12 relais B
aangezien het Control 'Change' commando's zijn, betekent dat dat
IA 11 'lampje' aan / IA12 lampje uit: 1/0 = ch 1
IA 11 'aan'/IA 12' aan = 1/1 = ch2
IA 11 'uit'/ IA 12 'aan' = 0/1 = ch3
IA 11 'uit'/ IA 12 'uit' = 0/0 =... ch 1 ?
...tenminste, dat dacht ik...
ik ga er voor het gemak even van uit dat Morris' Skrydstrup dusdanig is geprogrammeerd/afgestemd op het rack, dat de IA's op het board de status van de dingen in het rack 'spiegelen' of 'weten' (misschien via een rackinterface 'geupdate' worden als 'n soort Active Sensing..)
?
Roro92
10 januari 2009, 20:15
http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/SL380691.jpg
Mjum, echt heel tof :).
morris
10 januari 2009, 22:48
?
Deze controller kan per IA switch één CC uitzenden op een willekeurig kanaal, die settings zijn global. Onder C5 bijvoorbeeld zit altijd de Deja Vibe. Ik kan wel alles programmeren in een preset en hij onthoudt ook de status. Het zou inderdaad ideaal zijn als ik per IA switch 2 of meer CC's kan zenden, en dan nog eens per preset kan opslaan, maar dan wordt het wel heel gek ;-)
Bij de CAE is channel 1 default, dus niets uitsturen zeg maar. Dus eigenlijk moet je de 2 channel IA switches zien als activering van kanaal 2 resp. 3. Dient puur om in een preset even snel van kanaal te kunnen veranderen als ik dat wil.
Was dat wat je bedoelde?
Morris
EDIT: Nitefly: klopt inderdaad precies!
morris
10 januari 2009, 22:52
inderdaad beetje weird; je kan dus nooit in 1 keer naar 2 vanaf 3?
of trap je dan 2 x, dus 3aan (klik) 1aan (klik) 2 aan?
precies; maar dat is een tekortkoming van de preamp, en de manier waarop deze (analoog) schakelt... Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag...
expressiepedaal zal Paul L toch wel behulpzaam voor zijn?
zelf vind/vond ik de Boss FV-300L en FV-100 (Luke?) erg fijn werken en reageren... als de EV 't naar behoren doet, dan is de FV-serie misschien 'n idee..
FV-500 heeft dedicated expression-uitgang, dus ook geen ge*** met Y-kabels e.d. hoewel dat ook wel meevalt..
is er voor het Gaspedaal nog geen expressie of Gaspendaal (zoals zelfs mensen buiten Limburg die dingen noemen..) ?
speaking of which, je Skrydstrup werkt volgens mij uit de kunst, heb je'm kunnen vergelijken met de Gaspedal?
De 300 is inderdaaf een goede tip. Ik zal eens kijken of die past.
De Skrysdtrup heb ik al langer, als ik het nog eens moest doen, had ik waarschijnlijk de GP... ;-)
hole
10 januari 2009, 23:55
Nitefly, Morris bedankt voor de heldere uitleg.
Met mij cheapo Behringer FCB kan ik overigens wel direct van 2 naar 3 binnen een patch, omdat deze 2 CC is kan sturen..maar goed, voor de rest vind ik het maar een k*tding
morris
11 januari 2009, 02:01
Nitefly, Morris bedankt voor de heldere uitleg.
Met mij cheapo Behringer FCB kan ik overigens wel direct van 2 naar 3 binnen een patch, omdat deze 2 CC is kan sturen..maar goed, voor de rest vind ik het maar een k*tding
Doe je dit met een CC binnen een preset?
Nitefly7
11 januari 2009, 03:15
Skrydstrup voor 'n Behringer ruilen!
:)
EDIT: Nitefly: klopt inderdaad precies!
tja, heb toch nog steeds 't gevoel dat ik iets moet compenseren voor die Parker van je, die ik indertijd aan me voorbij heb laten gaan.. :)
veer zeen us ;)
hole
11 januari 2009, 11:17
Ja.
Tenminste, met 2 CC's. De FCB kan 5 PC's en 2CC's tegelijk sturen (per "knop") (al dan niet op verschillende kanalen, maar da's voor mij niet relevant)
Ik heb maar 3 presets die ik gebruikt op mijn G-Major, deze heb ik in bank 1 2 en 3 van de FCB op 'knop 0'.
De overige 9 gebruik ik voor tap-tempo, soloboost, effect blocks aan of uit én schakelen van de CAE
Omdat ik 2 CC's kan sturen, stuur ik dit voor kanaalwisselingen:
1: ch 2 uit, ch 3 uit
2: ch 2 aan, ch 3 uit
3: ch 2 uit, ch 3 aan
Ik kan aan de CC's die ik uitstuur een waarde toewijzen, Bij waarde 0 -> uit, bij waarde 127 -> aan*. Daarom kan ik dus ineens van ch 2 naar ch 3 met bovenstaande instellingen.
*volgens mij is het zelfs waarde <64 -> uit, bij waarde 65> aan
LordRiffenstein
11 januari 2009, 11:43
precies; maar dat is een tekortkoming van de preamp, en de manier waarop deze (analoog) schakelt... Als iemand hier een oplossing voor heeft, hoor ik het graag...
Dat kan inderdaad met CCs enkel als per preset 2 CCs kan uitsturen. De FX1 van AE kan dit wel maar ik denk dat je dan een extra CC moet gebruiken omdat er 4 verschillende combinaties zijn.
Channel 1 is standaard
Channel 2 is 1 switch tov Ch1
Channel 3 is 1 switch tov Ch1
Channel 3 is 2 switchen tov Ch2
Je hebt dus een IA nodig die schakelt van 1 nr 2, eentje voor 1 nr 3 en eentje voor 2 nr 3.
Vandaar dat ik de CAE dus gewoon via PCs schakel en dus gewoon wat extra presets maak. Ik schakel binnen 1 preset dus nooit nr een ander ch op de CAE. Als ik toch wat meer wil dan Ch2 dan zet ik er een booster/od bij en wat minder dan draai ik mijn volume knop wat dicht.
Roro92
11 januari 2009, 12:38
Wat een droog gelul hier, maak daar maar gewoon een topic voor. Hier moeten foto's gepost worden.
Mijne staat op de vorige pagina.
morris
11 januari 2009, 13:41
Dat kan inderdaad met CCs enkel als per preset 2 CCs kan uitsturen. De FX1 van AE kan dit wel maar ik denk dat je dan een extra CC moet gebruiken omdat er 4 verschillende combinaties zijn.
Channel 1 is standaard
Channel 2 is 1 switch tov Ch1
Channel 3 is 1 switch tov Ch1
Channel 3 is 2 switchen tov Ch2
Je hebt dus een IA nodig die schakelt van 1 nr 2, eentje voor 1 nr 3 en eentje voor 2 nr 3.
Vandaar dat ik de CAE dus gewoon via PCs schakel en dus gewoon wat extra presets maak. Ik schakel binnen 1 preset dus nooit nr een ander ch op de CAE. Als ik toch wat meer wil dan Ch2 dan zet ik er een booster/od bij en wat minder dan draai ik mijn volume knop wat dicht.
Ja uiteraard, maar dan hebben we het toch over 2 verschillende dingen denk ik. Via presets kan ik uiteraard zoveel CC's uitzenden als ik wil, ik bedoel eigenlijk binnen een bestaande preset middels één IA switch van channel 2 naar 3. Dat betekent dat die IA switch op dat moment 2 CC's tegelijk moet uitzenden. Dat kan de Behringer toch ook niet lijkt me?
Maar dat is inderdaad wat voor een nieuw topic dunkt me.
morris
hole
11 januari 2009, 13:57
Morris, jij kunt toch delen van een topic afsplitsen naar een nieuw topic?
de Behringer heeft geen IA's an sich, maar kan per knop 5PC's en 2 CC's sturen...maar je kunt het wel instellen zodat je presets wisselt met een paar knoppen, en andere als IA's gebruikt.
hole
11 januari 2009, 14:00
http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/SL380691.jpg
Mjum, echt heel tof :).
Gaaf man, knort zeker lekker ook?
Trouwens, ik zat een hele tijd te kijken wat die twee rare antennes die eruit steken waren.. (die lampen dus:S)
nog plannen voor uitbreiding?
Roro92
11 januari 2009, 14:12
Voorlopig staat uitbreiding laag. Ik heb een Ampeg 410 HE besteld en die is ook niet geheel gratisch. (Helemaal niet zeg maar...)
Later wil ik er een Korg DTR-1 en een X2 wireless in hebben, maar dat komt nog.
Knorren, yes, heel droog geluid maar ook heel warm enkel door knopjes te draaien. 480W is meer dan zat, plus dat je bij GK erg veel headroom hebt.
Die 'antennes' zijn inderdaad enkel lampjes van de Furman. Ach, het is dat het erop zit maar echt gebruiken doe ik het niet. Het is wel handig hoor als je een knop moet draaien op een donker podium maar verder?
Nitefly7
11 januari 2009, 14:32
Die 'antennes' zijn inderdaad enkel lampjes van de Furman. Ach, het is dat het erop zit maar echt gebruiken doe ik het niet. Het is wel handig hoor als je een knop moet draaien op een donker podium maar verder?
hij had 't volgens mij over de lampen die ik ook eerst voor antennes aan zag, op de achtergrond (ikea'ish.. of beledig ik nu een andere designer?)
Roro92
11 januari 2009, 14:38
Ikea'ish klopt.
Als m'n speakerkast er bij is zal ik die er ook bij zetten, tof setje :).
hole
11 januari 2009, 14:45
hij had 't volgens mij over de lampen die ik ook eerst voor antennes aan zag, op de achtergrond (ikea'ish.. of beledig ik nu een andere designer?)
Ben blij dat ik niet de enige was (inderdaad die aan de achterkant)...:seriousf:
@Roro:
wat voor muziekstijl(en) speel je? en wat voor cab heb je nu dan?
Roro92
11 januari 2009, 14:50
Ik heb op het moment helaas geen cab. Ik heb een tijdje gespeeld over de speaker van m'n combo die ik verkocht heb. Ik had de kans 'm te verkopen en ik had dat niet nogmaals gehad denk ik. Dan maar een week of twee zonder amp :(. Er staat hier in huis nog een Roland cube 30 dus ik kan wel spelen...
Ik speel voornamelijk (skate)punk en punkrock, maar heb geen band op het moment, we zoeken nog een drummert.
Denk the Offspring, Fall out Boy, Green Day, Paramore, +44, Blink 182, Bad Religion, No Fun At All en ga maar door :D.
Voornamelijk met plectrum op een Ibanez ATK.
Nocki
14 januari 2009, 22:25
omdat er gevraagd was naar foto's van mn oude rack en ik er pas aan dacht ze te maken toen ik alles eruit gesloopt had heir wat foto's van hoe het nieuwe rack gaat worden...
Op de CAE 3+ preamp komt met klittenband een midi switcher en de bekabeling allesmaar vast op de bovenkant geplakt met gaffa.
http://img235.imageshack.us/img235/2033/img8994qv0.jpg
Hier komt het midi gedeelte.
http://img102.imageshack.us/img102/4621/img8995hp3.jpg
De lange kabel geeft straks ook 9v aan het zelfbouw midi pedaal via de Z11 en erboven komt een G-force.
De mixer komt in het rack voorstaand rechts zodat het signaal zoveel mogelijk aan die kant zit. Helaas is het bij de Preamp net andersom anders was het nog netter :)
morgen hoop ik de mixer te krijgen en gaan we weer een stapje verder...
Nitefly7
14 januari 2009, 23:09
hoei! 'zelfbouw Midi'-pedaal?
FC400 rev. 2 ? of meer iets in de richting van zo'n RJM Mastermind (denk dat All Access-achtige, GCP-/RS-10 of Liquid Foot (vind ik wel Nocki-waardig) te groot zijn voor jouw doel?
zo'n Axess Elec MFC-5 zou toch prima zijn voor jouw wensen.. ?
omdat er gevraagd was naar foto's van mn oude rack en ik er pas aan dacht ze te maken toen ik alles eruit gesloopt had heir wat foto's van hoe het nieuwe rack gaat worden...
Op de CAE 3+ preamp komt met klittenband een midi switcher en de bekabeling allesmaar vast op de bovenkant geplakt met gaffa.
http://img235.imageshack.us/img235/2033/img8994qv0.jpg
Hier komt het midi gedeelte.
http://img102.imageshack.us/img102/4621/img8995hp3.jpg
De lange kabel geeft straks ook 9v aan het zelfbouw midi pedaal via de Z11 en erboven komt een G-force.
De mixer komt in het rack voorstaand rechts zodat het signaal zoveel mogelijk aan die kant zit. Helaas is het bij de Preamp net andersom anders was het nog netter :)
morgen hoop ik de mixer te krijgen en gaan we weer een stapje verder...
Nocki
14 januari 2009, 23:14
nee het wordt eerder iets kleiners :)
In een deksel van een 4he flightcase past precies het pedaal uit dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106435&page=3
dat ben ik dus aan het maken. Hij wordt door phantom voeding aangestuurd en ook geef ik mn Wah er straks stroom mee....
Nitefly7
15 januari 2009, 09:58
nee het wordt eerder iets kleiners :)
In een deksel van een 4he flightcase past precies het pedaal uit dit topic:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=106435&page=3
dat ben ik dus aan het maken. Hij wordt door phantom voeding aangestuurd en ook geef ik mn Wah er straks stroom mee....
hoe kon ik 't vergeten, je dekselboard!
hou ons op de hoogte :) !
Nocki
16 januari 2009, 19:28
http://img265.imageshack.us/img265/6062/img9003hp1.jpg
dit is m dus...
Nu gauw de 2e maken. Deze komt waarschijnlijk standaard in het oefenhok te liggen... :)
de 2e ga ik proberen te maken met wat extra CC knoppen erop en dan kijken of ik m in ene nogkleinere behuizing krijg :)
Stroom krijgt ie van de ENGL Z11... best grappigwant de pin layout is heel anderes dan normaal dus dat moest ik even uitzoeken....
Bram78
16 januari 2009, 19:42
Holy crap Nocki!!! die foto's elke keer, meer rommel en stof dan gear!! :nervous:
De stap naar Tokkie is vrij klein...!
olaftheholy
17 januari 2009, 12:11
Geweldig! fantastisch idee ook!... ikke gelijk naar de studio gerend om te zien of mijn gt8 in een deksel past....maar helaas,exact zo breed als de profielen op de casedeksel:confused:
Nocki
17 januari 2009, 12:17
Holy crap Nocki!!! die foto's elke keer, meer rommel en stof dan gear!! :nervous:
De stap naar Tokkie is vrij klein...!
Hihi... Wat je op de vloer ziet is toevallig geen stof maar slijtage van de burostoelen op de plavuizen... :) Maar idd... In die hoek van het huis waar ik van alles doe aan mn gitaar zooi/hobbyhoek is het idd een grote bende :)
Geweldig! fantastisch idee ook!... ikke gelijk naar de studio gerend om te zien of mijn gt8 in een deksel past....maar helaas,exact zo breed als de profielen op de casedeksel:confused:
Helaas. Ik moest m ook express op maat maken ervoor!
olaftheholy
17 januari 2009, 14:49
tja...dat zou bij mij ook wel kunnen denk ik maar dan moet ik een randje van de gt8 afslijpen,wat ik overigens wel netjes zou kunnen en zonder problemen. alleen is ie dan niet meer "stock" en verliest hij zijn waarde. aangezien hij binnenkort op de markt komt lijkt me dat niet handig...
edje kadetje
18 januari 2009, 11:07
tja...dat zou bij mij ook wel kunnen denk ik maar dan moet ik een randje van de gt8 afslijpen,wat ik overigens wel netjes zou kunnen en zonder problemen. alleen is ie dan niet meer "stock" en verliest hij zijn waarde. aangezien hij binnenkort op de markt komt lijkt me dat niet handig...
Of je noemt het een mod en vraagt 50 euro meer (omdat hij bij anderen ook in de case past op die manier).
olaftheholy
19 januari 2009, 12:12
Of je noemt het een mod en vraagt 50 euro meer (omdat hij bij anderen ook in de case past op die manier).
Te koop: Boss gt-8 mét GRINDERMOD éérste in europa!!!:cheerup:
Nocki
21 januari 2009, 18:09
Ik koop m alleen als een van onze forum helden de mod gedaan heeft en niet een van de forum wannabees :)
Hierbij the finished product:
http://img205.imageshack.us/img205/8453/midicontrollerxp9.jpg
HaroldA
21 januari 2009, 18:26
Ziet er goed uit, maar ik zou denkik de deksel zelf als behuizing genomen hebben...
Bram78
21 januari 2009, 18:28
Ik koop m alleen als een van onze forum helden de mod gedaan heeft en niet een van de forum wannabees :)
Hoe heb je dat tolex bevestigd? Lijkt los te zitten op de hoeken...
Nocki
21 januari 2009, 18:42
Tolex zit met dubbelzijdig plakband vast. Zit ook goed vast maar wat je ziet is wat tape aan de onderkant wat los laat... zit er om de ondekant zwart te hebben zonde te gaan tolexen of spuiten...
moet even andere tape daarvoor hebben...
De deksle als behuizing maakt het pedaal te hoog. Dit is kleiner schuift niet op het podium en lager...
Bram78
21 januari 2009, 19:28
Tolex zit met dubbelzijdig plakband vast. Zit ook goed vast maar wat je ziet is wat tape aan de onderkant wat los laat... zit er om de ondekant zwart te hebben zonde te gaan tolexen of spuiten...
moet even andere tape daarvoor hebben...
De deksle als behuizing maakt het pedaal te hoog. Dit is kleiner schuift niet op het podium en lager...
Ik doelde vooral op de 'gevouwen' hoeken, niet langs de randen van het ding.
Maar: uiterst creatief! Een floorboard met tolex en dat met plakband vastplakken! Nooit een Groundcontrol, All Access, GasPedal, SC-1 e.d. overwogen?
Nitefly7
21 januari 2009, 19:49
de gelabelde knoppen versturen dus CC's, de onderste PC's?
hoe heb je 't bank up/bank down geregeld? of blijf je gewoon in 1 bank spelen?
cool gedaan joh!
Nocki
24 januari 2009, 10:28
Ik doelde vooral op de 'gevouwen' hoeken, niet langs de randen van het ding.
Maar: uiterst creatief! Een floorboard met tolex en dat met plakband vastplakken! Nooit een Groundcontrol, All Access, GasPedal, SC-1 e.d. overwogen?
idd. niet super netjes. kan eigenlijk ook niet met dubbelzijdig tape
de gelabelde knoppen versturen dus CC's, de onderste PC's?
hoe heb je 't bank up/bank down geregeld? of blijf je gewoon in 1 bank spelen?
cool gedaan joh!
Dankje! Ik blijf gewoon in 1 bank. dit is op dit moment ruim voldoende. Uiteindelijk speel ik 90% van de tijd op de 5 presets. Af en toe zal ik eens een effect erbij gooien...
leroylafontaine
2 februari 2009, 21:14
ik heb gezegd.
http://i244.photobucket.com/albums/gg12/olaftheholy/Olafoon568.jpg
alsjeblieft....
Heb je geen amp-head nodig voor zo'n cabinet of zit dat inje rack (waarschijnlijk wel maar ik wilde het graag zeker weten :P).
Nitefly7
2 februari 2009, 23:52
Heb je geen amp-head nodig voor zo'n cabinet of zit dat inje rack (waarschijnlijk wel maar ik wilde het graag zeker weten :P).
volgens mij gebruikt hij 'n GT-8 als preamp..
Kaïn
3 februari 2009, 18:32
Amp head? Nee hoor. Een head is gewoon een behuizing voor een pre-amp + power amp. Dat is een rack ook. Ziet er alleen anders uit.
Jimwoud
3 februari 2009, 19:34
Video van m'n rack:
HIER (http://nl.youtube.com/watch?v=67aqIvriSgY)
Jackson JX-3
Boss EQ
Marshall Valvestate 8008
Case moet er alleen nog omheen.
leroylafontaine
3 februari 2009, 22:17
Amp head? Nee hoor. Een head is gewoon een behuizing voor een pre-amp + power amp. Dat is een rack ook. Ziet er alleen anders uit.
Ok, tnx. Ik had tot nu toe alleen maar van pre amps gehoord (die dan voor een amphead of andere versterker zouden komen). Weer wat geleerd:D
Kaïn
3 februari 2009, 23:58
Video van m'n rack:
HIER (http://nl.youtube.com/watch?v=67aqIvriSgY)
Jackson JX-3
Boss EQ
Marshall Valvestate 8008
Case moet er alleen nog omheen.
Klinkt toch gans niet verkeerd!
Wat voegt die eq toe aan je setup qua sound? (is me gewoon nooit duidelijk geworden in z'n algemeenheid)
kokeleko
4 februari 2009, 10:34
Nou daar gaat ie sinds een paar maanden ter aanvulling van mijn JVM205H , Brunetti Star-T-Rack, met Replifex parallel in de loop.
Clean is super strak, en dikke toon, achter op de poweramp zitten een 2 tal depth regelaars deze zijn zeer bepalend voor het totaal geluid.
Overdrive is een eerlijke recht door zee rocksound, werkt perfect met pedalen, en een 2e solo volume cq Master boost(volume) voor de leads.. Heb er al nieuwe buizen erin gezet, 5x Tungsol en JJ E34L in de eindtrap, mooie bijkjomstigheid van de STR is mogelijkheid om 2x20 of 2x50 watts te willen.
Voor de extra boost op de preamp heb ik altijd een MoaB boost aan staan, besturing via midi met een GT10, wat pedaaltjes (MoaB Boost, Bad Monkey en een Hot Head) in de loop van de GT10, voor de input van de GT10 een Masotti BlackBox.
Ik ben er zeer content mee en of ik ze nou door mijn 4x12 of de 1x12 stuur het blijft lekker duwen.
http://img23.imagevenue.com/loc1196/th_43750_rack_2009_122_1196lo.JPG (http://img23.imagevenue.com/img.php?image=43750_rack_2009_122_1196lo.JPG)
pimmedoris
4 februari 2009, 10:36
Nou ja rack, rack... meer een stapel (en dus een stack) :satisfie:
Klinkt lekker, voor zo'n budgetsetje! Gebruikt(e) Alexi Laiho ook niet zo'n JX-3? Ik meen dat ergens een keer gelezen te hebben...
Jimwoud
4 februari 2009, 13:19
Klinkt toch gans niet verkeerd!
Wat voegt die eq toe aan je setup qua sound? (is me gewoon nooit duidelijk geworden in z'n algemeenheid)
Op die manier kun je gewoon je eq meer finetunen. De preamp heeft van zichzelf een rare bump in het laag-mid. Dat soort dingen kun je dan verminderen. Ik gebruik hem ook om wat meer low-end te krijgen.
@ Pimmedoris: Hij gebruikte een Lee Jackson GP1000 dacht ik. Case komt er hopelijk snel omheen. Moet natuurlijk ook niet te duur zijn.
was ook toch wel een beetje verbaasd over het geluid tijdens het repeteren. Klonk echt niet verkeerd.
AART
4 februari 2009, 14:05
@ Jimwoud: je hebt PM terug.
De Beer
4 februari 2009, 14:29
In een deksel van een 4he flightcase past precies het pedaal uit dit topic: Ja dat heb ik ook al effe als plan liggen maar dan met een fc200. Word dus een rack met meer de afmeting van een top omdat die Fc nogal breed is, lijkt me dezelfde maat als de jouwe maar dan met een pedaal er nog aan.
Ik wil die wel in de deksel hebben, word dus zo'n hoek profiel met sluit profiel aan een stuk, omdat hij anders inderdaad te diep wordt.
kokeleko
5 februari 2009, 09:32
Toch nog een fotootje van het bijbehorende bordje, van mijn eerder gepost rekje.
http://img229.imagevenue.com/loc242/th_39986_IMG_0957_122_242lo.JPG (http://img229.imagevenue.com/img.php?image=39986_IMG_0957_122_242lo.JPG)
Voor delays etc is alleen de Replifex, alle pre fx behalve od/dst komen van de GT10.
paulusdeBKB
5 februari 2009, 14:00
Kokeleko: als ik op je plaatje klik, krijg ik wel een popup van een pokersite, maar geen plaatje te zien!
kokeleko
5 februari 2009, 14:12
Kokeleko: als ik op je plaatje klik, krijg ik wel een popup van een pokersite, maar geen plaatje te zien!
Heb je wel een popupblokkert aan dan, hier gaat het goed.
Henri H
5 februari 2009, 14:35
De 2e keer gaat het wel goed (in Firefox althans).
kokeleko
5 februari 2009, 14:39
Nou dat is dan ook weer opgelost Firefox dus, heb ik ook.
paulusdeBKB
5 februari 2009, 16:35
inderdaad, tweede keer werkt 'ie wel. Wat doet dat rode kabeltje in je send/return zonder iets ertussen?
En trouwens: is de GT-10 'beter' dan de GT-8? Of alleen 'anders'?
kokeleko
5 februari 2009, 17:19
Ik ken de GT8 niet, ik gebruik ook niks van de preamps in de setups die ik gebruik, of alleen als stand alone in de oefenruimte, en dat klinkt aardig voor een repetitie.
Het patchkabeltje is om met één van de CTL switches via CTL 3 de Channelswitch te bedienen, en om zodoende een CC14 te kunnen zenden naar mijn Replifex.
Dat wou niet anders want de Toggle en Moment afstellingen laten dat niet toe, dus dan maar zo.
vinni
5 februari 2009, 17:50
Nou daar gaat ie sinds een paar maanden ter aanvulling van mijn JVM205H , Brunetti Star-T-Rack, met Replifex parallel in de loop.
Clean is super strak, en dikke toon, achter op de poweramp zitten een 2 tal depth regelaars deze zijn zeer bepalend voor het totaal geluid.
Overdrive is een eerlijke recht door zee rocksound, werkt perfect met pedalen, en een 2e solo volume cq Master boost(volume) voor de leads.. Heb er al nieuwe buizen erin gezet, 5x Tungsol en JJ E34L in de eindtrap, mooie bijkjomstigheid van de STR is mogelijkheid om 2x20 of 2x50 watts te willen.
Voor de extra boost op de preamp heb ik altijd een MoaB boost aan staan, besturing via midi met een GT10, wat pedaaltjes (MoaB Boost, Bad Monkey en een Hot Head) in de loop van de GT10, voor de input van de GT10 een Masotti BlackBox.
Ik ben er zeer content mee en of ik ze nou door mijn 4x12 of de 1x12 stuur het blijft lekker duwen.
http://img23.imagevenue.com/loc1196/th_43750_rack_2009_122_1196lo.JPG (http://img23.imagevenue.com/img.php?image=43750_rack_2009_122_1196lo.JPG)
Zo'n Star-T heb ik ook nog eens geprobeerd......had er hoge verwachtingen van. Bleek de slechtste versterker te zijn die ik ooit gehoord heb.
Maar ik heb zo'n idee dat er wat aan de hand was met dat ding.
Op zich heeft dat ding namelijk hele interessante mogelijkheden en zeer compact. Hoe klonk-ie met de stock buizen?
Groet,
Vinni
kokeleko
5 februari 2009, 17:57
Hoi Vinnie.
Met stock buizen ging het wel, 6L6GC's zaten erin.
Ik heb die Tungsol's en E34L erin en is het een andere versterker geworden.
Toen ik em probeerde bij de winkel over een EVH 4x12 kon ik het niet goed beoordelen, maar thuis over mijn 1x12's met V-30 ging ie open, zelfs nog met die oude buizen.
Het is geen highgain bak, maar daar zijn pedalen zat voor.
AART
6 februari 2009, 00:09
Ik heb ook weer een scharminkel van een rackje :chicken:
http://img520.imageshack.us/img520/7126/cimg3790fm8.jpg
Mooi klein girly girly en ook nog maar halfvol, gaat goed :dontgeti: Onderste behuizing is btw een rackinterface/splitter in de maak.
Wil nu een case voor de Mark IV en dit rackje samen, de 4he case staat dus in mijn sig, psst.
Nitefly7
6 februari 2009, 00:39
misschien eeen heeeel gekke vraag; maar waarom heb jij überhaupt een rack?
ik zie powerconditioner, Behringer Tuner/racklight, een blindplaat en een .. interface kastje?
zou met een zo'n Boss Megatuner (TU-1000?) en een losse interface (Hammon doosje) ook opgelost zijn, nah?
wel leuk 'torentje torentje bussekruit'
Ik heb ook weer een scharminkel van een rackje :chicken:
http://img520.imageshack.us/img520/7126/cimg3790fm8.jpg
Mooi klein girly girly en ook nog maar halfvol, gaat goed :dontgeti: Onderste behuizing is btw een rackinterface/splitter in de maak.
Wil nu een case voor de Mark IV en dit rackje samen, de 4he case staat dus in mijn sig, psst.
AART
6 februari 2009, 00:43
misschien eeen heeeel gekke vraag; maar waarom heb jij überhaupt een rack?
ik zie powerconditioner, Behringer Tuner/racklight, een blindplaat en een .. interface kastje?
zou met een zo'n Boss Megatuner (TU-1000?) en een losse interface (Hammon doosje) ook opgelost zijn, nah?
wel leuk 'torentje torentje bussekruit'
Wordt nog uitgebouwd. Komt een wireless in en aan de achterkant zit nog een strip met 230 V outlets
Die interface wordt redelijk druk qua bekabeling en er komt een splitter in (3 amps/2 amps + tuner). Ik zit ook nog te denken aan een cab simulator om stil te kunnen recorden. En dan is zo'n klein rackje wel fijn. :)
olaftheholy
9 februari 2009, 12:16
yup de gt8 gebruikt als pre-amp..en ook de bbe (2e van onder) en onderste in rack is poweramp
hole
16 februari 2009, 09:39
In een poging dit draadje weer een beetje leven in te blazen: foto van de familie (had ik ook al gepost in "Post je Collectie", maar mag hier ook wel toch? Hopelijk volgen weer meer foto's van andere leden (ook al heb je al heb je een alleen maar een schroefje vervangen: POSTEN #$%@#$@!!!)
http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/IMG_8152.jpg
De Luke is mijn nieuwste aanwinst (gekocht van de 'huisarts' hier, THANKS!)
De GP3 is waarschijnlijk verkocht. Ik overweeg de aanschaf van een PodXT Pro (om op te nemen) of toch een mixer+microfoon.
Daarnaast nog steeds op zoek naar een System Mix + (Yoeri, die van jou heb je eigenlijk niet nodig, toch ;) ) en iets waarmee ik de 3+ kan switchen (keuze genoeg, maar ben er nog niet uit wat... een CAE 4x4 lijkt me wel wat, heb ik meteen een looper)
Ow, en als iemand weet waar ik een zak gitaarskills kan kopen, hou ik me ook aanbevolen
morris
16 februari 2009, 12:21
In een poging dit draadje weer een beetje leven in te blazen: foto van de familie (had ik ook al gepost in "Post je Collectie", maar mag hier ook wel toch? Hopelijk volgen weer meer foto's van andere leden (ook al heb je al heb je een alleen maar een schroefje vervangen: POSTEN #$%@#$@!!!)
De Luke is mijn nieuwste aanwinst (gekocht van de 'huisarts' hier, THANKS!)
De GP3 is waarschijnlijk verkocht. Ik overweeg de aanschaf van een PodXT Pro (om op te nemen) of toch een mixer+microfoon.
Daarnaast nog steeds op zoek naar een System Mix + (Yoeri, die van jou heb je eigenlijk niet nodig, toch ;) ) en iets waarmee ik de 3+ kan switchen (keuze genoeg, maar ben er nog niet uit wat... een CAE 4x4 lijkt me wel wat, heb ik meteen een looper)
Ow, en als iemand weet waar ik een zak gitaarskills kan kopen, hou ik me ook aanbevolen
Yo! Mooie set! (En mooie Luke :soinnocent:)
je hebt pm.
Rinze
23 februari 2009, 11:50
Mijn rackje is eindelijk klaar, dus nu ook een foto:
http://img4.imageshack.us/img4/6709/stereosetup.jpg
De zelfbouwkastjes klinken erg goed, veel definitie, strak en toch behoorlijk zwaar (qua geluid dan he). De Beam Blockers leveren inderdaad een betere spreiding en minder pijnlijk hoog op. Nou nog een keer ergens heen waar de boel echt open kan, voorlopig is het wel mooi dat de hele zooi ook heel zacht kan, al komen de eindtrap en de boxen dan niet echt tot leven natuurlijk.
Mr.Bluesbreaker
23 februari 2009, 12:00
Tof Rinze! Schakel je nu de patches van je JMP-1 samen met een instelling van die TC, of hoe werkt dit samen?
Rinze
23 februari 2009, 12:24
Tof Rinze! Schakel je nu de patches van je JMP-1 samen met een instelling van die TC, of hoe werkt dit samen?
Zo simpel mogelijk, geen midimapperij of zo. De jmp-1 hangt aan de footswitch en de TC daar weer aan via de midi-thru. Ik heb maar een paar presets (clean met chorus en reverb, clean met randje en reverb, AC/DC-crunch met iets delay, metalcrunch met doublerdelay). Voor de JMP-1 zit nog een wah en een Jacques Tube Blower.
Ik ga nu wel voor de Fenderachtigen weer een ander bankje programmeren (misschien gebruik ik ze dan weer eens). Het lastige is dat het ene apparaat begint bij 00 en het andere bij 01, dus je raakt snel in de war. Maar als de presets een keer op de goeie plek staan kan een kind de was doen.
JeroenSchaaf
23 februari 2009, 16:12
Rinze mooi setje man! :D
Rinze
23 februari 2009, 16:18
Rinze mooi setje man! :D
Thnx, mooie flightcases ook he (waar een forum al niet goed voor is) ;)
JeroenSchaaf
23 februari 2009, 16:41
Hahah voor kopjes koffie toch ;)
En nu hard gaan testen man! ik heb net de buren ook weer geplaagd!
Rinze
23 februari 2009, 17:49
Hij klinkt erg goed, alleen is die klote TC weer aan het sukkelen, valt zo nu en dan even uit. Schijnen die dingen wel meer last van te hebben, ben ik mooi klaar mee :( Binnenkort maar eens even op de operatietafel...
B_2_the_a
23 februari 2009, 20:31
Hij klinkt erg goed, alleen is die klote TC weer aan het sukkelen, valt zo nu en dan even uit. Schijnen die dingen wel meer last van te hebben, ben ik mooi klaar mee :( Binnenkort maar eens even op de operatietafel...
een van de master cables van en naar verschillende printplaten zitten waarschijnlijk niet goed vast, gebeurd wel vaker!
Rinze
23 februari 2009, 22:12
een van de master cables van en naar verschillende printplaten zitten waarschijnlijk niet goed vast, gebeurd wel vaker!
Hij gaat morgen op de pijnbank, thnx! Is dat zo'n flatcable?
B_2_the_a
23 februari 2009, 22:16
Si
+ 8 tekens
Alain
27 februari 2009, 12:15
http://i6.photobucket.com/albums/y202/angelintwilight/rack/P1020243.jpg
De meest recente versie
hole
27 februari 2009, 12:19
De meest recente versie
NICE!!!!
Staat de VHT niet erg zacht zo? (is dat een Ninety trouwens?)
Alain
27 februari 2009, 12:22
is inderdaad een 2/90/2, en die stond op thuisniveau ja.
AART
27 februari 2009, 13:19
volgens mij moet jij bevestigingsboutjes bijkopen... ;)
Henri H
27 februari 2009, 14:24
Zit er in die Axe-FX ook nog iets van buizen of is het alleen maar modelling?
Het schijnt, naar ik wel 's gelezen heb, wel een hele goeie, zo niet, de beste modelling bak te zijn.
Jimwoud
1 maart 2009, 22:23
Eindelijk een case om m'n girly rackje heen. Ben nog steeds erg tevreden ermee, zeker voor thuis.
http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/rack.jpg
Arvoitus
2 maart 2009, 12:49
is inderdaad een 2/90/2, en die stond op thuisniveau ja.
Volgensmij moet die AXE-FX overtuigend realistisch klinken met die VHT als eindtrap?
Eindelijk een case om m'n girly rackje heen. Ben nog steeds erg tevreden ermee, zeker voor thuis.
http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/rack.jpg
Hoe klinkt die jackson nu ongeveer? Beetje marshall achtig?
Voor hoeveel heb je hem kunnen scoren op marktplaats, diegene die ik tweedehands zie zijn naar mijn mening nog te duur.
Jimwoud
2 maart 2009, 14:12
clean is echt mooi, breekt wel een beetje snel op. Klinkt eerder richting Fender, in hoeverre je dat kunt vergelijken. Distortion echt hotrodded Marshall. genoeg gain. Met EQ bestwel veel uit te halen. Alleen zit er niet echt een lekker oempff geluid in. De gain korrel is te vlak zeg maar. Ik heb er 75 euro voor betaald, maar niet op marktplaats. Ik wist nog een winkel in A'dam, die hem al heel lang had staan. Waarde licht ongeveer tussen 75-125 euro tweedehands. Zeker niet meer betalen.
Ik hab een paar pagina's terug een filmpje gepost. Of zoek op Youtube op Jackson jx3.
Arvoitus
2 maart 2009, 14:16
Ik had je filmpje al beluisterd, maar zoiets valt door youtube/camera/speaker toch weer anders uit.
Zou je met een booster, eq of ts, wel een lekkere sound kunnen krijgen?
Maar wat bedoel je met de gain is te vlak? Te dichtgesmeerd of te open?
Jimwoud
2 maart 2009, 19:09
Ik had je filmpje al beluisterd, maar zoiets valt door youtube/camera/speaker toch weer anders uit.
Zou je met een booster, eq of ts, wel een lekkere sound kunnen krijgen?
Maar wat bedoel je met de gain is te vlak? Te dichtgesmeerd of te open?
Ik denk toch te dicht gesmeerd. Maar niet heel erg ofzo. Moeilijk te verwoorden. bv Soldano, Engl of Peavey 5150 vind ik heel erg open. Denk dat die Jackson toch een beetje dat van Marshall heeft. Maar met een booster ervoor kun je dat misschien wel verhelpen. Ik heb niet echt een clean booster anders had ik het wel geprobeerd. Ik weet niet waar je woont, maar je mag gerust langskomen om te proberen als je wilt.
edje kadetje
6 maart 2009, 22:15
Ik had al eens vragen over mijn rackje en die zijn dankzij wat reply's opgelost. Nu is het dan ook tijd voor een foto:
http://img243.imageshack.us/img243/3772/1000200.jpg
mijn gitaar gaat gewoon rechtstreeks de GP100 in (voorkant).
De sd1 en de digitech synth wah zitten in de twee loops.
Ik kies de patches met m'n boss fc 50, daarin staan de loops meestal uit (uitzonderingen daargelaten). Ik kan de loops aanzetten met twee switches. M'n andere switches bedienen alleen maar bank up en bank down van de fc 50. De roland ev 5 bedient van alles en nog wat, afhankelijk van de patch.
de sd 1 gebruik ik vooral voor de sounds met een randje (de sd1 dan met een klein beetje gain, en dan richting de gemodeleerde twin reverb van de gp100. De wat meer hi gain (als je daarvan mag spreken in mij geval) komt rechtstreeks uit de gp100 (versterker type metal lead).
edje kadetje
6 maart 2009, 22:22
Oh ja, hier dan nog m'n pedalenboardjes:
http://img149.imageshack.us/img149/7624/1000201.jpg
Alleen maar via de midikabel met m'n rack verbonden. Wel zijn ze met elkaar verbonden. Alle switches vinden hun plaats in de fc50.
Op elkaar passen ze precies in mijn rackje.
Nitefly7
6 maart 2009, 22:41
Oh ja, hier dan nog m'n pedalenboardjes:
http://img149.imageshack.us/img149/7624/1000201.jpg
Alleen maar via de midikabel met m'n rack verbonden. Wel zijn ze met elkaar verbonden. Alle switches vinden hun plaats in de fc50.
Op elkaar passen ze precies in mijn rackje.
wat een heerlijk innovatief en slim DIY-setje zeg..!
goed bezig..!
paulusdeBKB
7 maart 2009, 01:06
Mee eens, super in elkaar geknutseld!
Sj03rd
7 maart 2009, 13:33
MacGyver! (Y)
edje kadetje
7 maart 2009, 20:18
Dank voor de complimenten.
Het werkt en is ook practisch in het vervoer: 4he flightcase en daar zit alles in.
Direct naar de mixer of naar mijn mesa 50/50 + marshall 1926 (2x celestions 75watt).
De meest recente versie
Mooi Rackje, ik ben er zelf over aan het denken om de gtpro te vervangen door een Axefx, maar wel met een buizen preamp erbij. Of is dat met een Axefx echt niet meer nodig?
http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/53/l_9545f1bb8c9d455fba579b68f553b0cd.jpg
onder de hoes zit een 2x12 roadking
http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/20/l_29a491df47cb41ad9bace6ebf4bf9501.jpg
pimmedoris
16 maart 2009, 11:46
Een beetje een Noob-vraag, maar ik vraag het me gewoon af:
Als je zo'n Power Conditioner gebruikt, zet je dan nog steeds alle apparaten apart aan en uit, of staan ze allemaal aan en schakel je de hele set tegelijk aan en uit met de power conditioner? Of maakt het allemaal geen reet uit? ;)
Ik zet alles aan met de conditioner (m.u.v. mijn poweramp).
Ik heb daar nooit problemen mee gehad.
Liquid_Metal
16 maart 2009, 12:15
Ik zou inderdaad alle toestellen aanlaten en met de powerconditioner aanzetten. Maakt mijns inziens niet uit en maakt de toestellen niet kapot.
Ik zorg alleen dat de aan/uit knoppen van mn poweramp uitstaan. Die zet ik ongeveer een halve minuut nadat ik alles aan heb gezet aan. Ik doe dat atm met een stekkerdoos. Hopelijk binnenkort een powercon :D
Een beetje een Noob-vraag, maar ik vraag het me gewoon af:
Als je zo'n Power Conditioner gebruikt, zet je dan nog steeds alle apparaten apart aan en uit, of staan ze allemaal aan en schakel je de hele set tegelijk aan en uit met de power conditioner? Of maakt het allemaal geen reet uit? ;)
Ik zet alles met de PC aan. De poweramp staat AAN en op standby.
Heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Chiel
16 maart 2009, 15:11
Ik zet alles met de PC aan.
Cool! Gewoon met je Pc alles aanzetten :cooler:.
Ja, de wetenschap staat voor niets tegenwoordig ;)
tjonk
16 maart 2009, 17:38
Meer grote overdreven racks, haha racks zijn mooi. Ik zal die van mij ook nog even posten zsm.
Liquid_Metal
2 april 2009, 17:06
Eindelijk, op dringend verzoek van Hole, foto's van mijn rack. Nieuw is voornamelijk de mixer. Het cabinet staat niet op de oude foto's maar vind ik niet echt de moeite waard. Bekabeling aan de achterkant is niet definitief: ik heb niet genoeg high quality cables.
Zie onder voor wat meer uitleg.
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/101/l_962235dd36394c0aad47ced7a88641aa.jpg
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/107/l_e792bd80631f49f9ab2f145f23a5a517.jpg
- De lange gele kabel aan de achterkant loop van de Behringer FCB1010 naar de Engl E530 (preamp) om contour aan te zetten.
- Daaruit komt vervolgens een zwarte kabel naar de mixer, als Main Input L. Vanuit de mixer gaat een korte gele kabel naar de Main Input R omdat de output alleen stereo aankan. De input van die gele kabel heb ik gepanned naar links zodat ik geen feedback loop creëer.
- De rode kabel gaat, in mono, naar de G-Major (krijgt alleen signaal van Main Input L).
- De zwarte en blauwe kabel gaan terug naar de mixer als effectmix (wet) L en R respectievelijk.
De twee zwarte kabels rechts gaan naar de poweramp (L+R) en daaruit gaan een zwarte en grijze kabel naar de speaker (L+R).
- De grote adapter rechtsachterin is om de mixer van 220V naar 110V te brengen.
- Stroom komt voorlopig vanuit de stekkerdoos. Dat wordt zo snel mogelijk een powerconditioner, waarna uiteraard nieuwe foto's volgen (want dan heb ik een nieuwe 6HE en nieuwe kabels).
Jeuh! Eindelijk!!
Hoe switch je kanalen op je pre-amp trouwens?
Liquid_Metal
2 april 2009, 22:22
De Clean/OD en Lo Gain/Hi Gain gaan via de G-Major. Die heeft een stereo relays dat hier perfect voor werkt. Dat was eerlijk gezegd een van de grootste redenen dat ik voor de G-Major ben gegaan. Staan dus in m'n patches vastgelegd (en anders via MIDI CC's).
De Preamp Bypass en Contour (andere stereo relays ingang van de E530) schakel ik via de FCB. Da's de lange gele kabel. Die loopt parallel aan de MIDI-kabel naar de G-Major (aan elkaar vastgemaakt met tyraps)
Mooi ding man !
Kijk je wel uit met warmte en die G majoor. Ik had een dergelijke set-up waar het te warm werd en dan gaat de TC heel raar doen. Zo snel mogelijk over naar de 6HE set-up dus!
Liquid_Metal
9 april 2009, 17:34
Van Hole moest ik al de wijzigingen aan mijn rack fotografisch vastleggen, dus bij deze :P. Binnenkort een gig dus de mixer zit aan de achterkant in het rack. Niet ideaal, maar wel veilig. Een 6HE laat nog ff op zich wachten want de moneyflow is een klein beetje opgedroogd.
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/89/l_611bff3aa74c4188bbf3a62b4a3c2150.jpg
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/images02/76/l_f0bc2eaa34824f248d3448f206d05e3f.jpg
Voor de oplettende kijker: Preamp en G-Major zijn ook omgedraaid: de G-Major is korter en geeft nu dus ruimte voor de mixer.
EDIT: en ja, ik weet het: een enorme puinhoop achterin :P.
NAIS!!
Lekker compact zo toch, 4HE :rockon:
Liquid_Metal
10 april 2009, 00:31
Compact is inderdaad 'the one word'. En de mixer gebruik ik toch niet :supercool:. Maar handig is anders. De 6HE bestel ik more or less tegelijkertijd met een powercon. Het hele verhaal daarna (pedaltray met GCX/GCP) is van véél latere zorg, want ik heb nog niet eens pedalen.
Yverish
22 april 2009, 19:49
Mijn main gear:
http://94.100.113.97/555850001-555900000/555850001-555850100/555850054_6_RPgu.jpeg
http://94.100.116.163/555850001-555900000/555850201-555850300/555850298_6_2_Iz.jpeg
http://94.100.113.224/555800001-555850000/555849701-555849800/555849799_6_sEJS.jpeg
LTD M-401 BLK
Morley Bad Horsie 2
Engl e530
G-major (nog serieel geschakeld)
Rocktron Velocity 100
Koch TS212
Bediend dmv Boss FC-50 en Boss expressiepedaal (als master volumepedaal)
Johannes
22 april 2009, 20:17
Gave set! Wel vreemd dat je rack meer ongebruikte ruimte heeft dan gebruikte, grootse toekomstplannen?
Mooie set hoor! Klinkt vast bruut.
Die blindplate is wel vrij nutteloos, ik denk dat je poweramp wel genoeg koeling van de onderkant heeft hehe :soinnocent:
Heb je nog uitbreidingsplannen? Mixer of zo ("nu nog serieel" zeg je)...pedaltray ? Vertel vertel!
Liquid_Metal
22 april 2009, 21:36
Ja lijkt er inderdaad op of je ook naar parallel gaat. Hole trouwens toch ook weer?
Mooie set, die zo te zien nog lang niet af is :D.
Yverish
22 april 2009, 22:55
Klopt, ik heb nog veel lege rackspace. Goed voor grootse toekomstplannen, maar meer omdat ik de case kon overnemen voor slechts €50 :soinnocent: (daar kon ik echt geen kleinere voor gaan kopen...)
Het idee is om allereerst de g-major parallel te zetten mbv een mixer, een racktuner aan te schaffen (bovenste 1U) en daarna pre-gain effecten op een pedaltray aan te gaan schaffen... Maar het geld is eerst even opgegaan in de aanschaf van de LTD, dus dat blijft nog even krampen op al dat GASSSSS
Raffie
23 april 2009, 07:12
Heb me altijd afgevraagd hoe luid die 100W Rocktrons gaan ?
Raf
ps : gebruik op de repetitie de oude 300 ...
JeroenSchaaf
23 april 2009, 08:16
Klopt, ik heb nog veel lege rackspace. Goed voor grootse toekomstplannen, maar meer omdat ik de case kon overnemen voor slechts €50 :soinnocent: (daar kon ik echt geen kleinere voor gaan kopen...)
Het idee is om allereerst de g-major parallel te zetten mbv een mixer, een racktuner aan te schaffen (bovenste 1U) en daarna pre-gain effecten op een pedaltray aan te gaan schaffen... Maar het geld is eerst even opgegaan in de aanschaf van de LTD, dus dat blijft nog even krampen op al dat GASSSSS
Je zou er ook nog een racklade in kunnen maken met je pedalboardje! heb je alles mooi compact bij elkaar!
En een patchbay!
edje kadetje
23 april 2009, 10:22
Je zou er ook nog een racklade in kunnen maken met je pedalboardje! heb je alles mooi compact bij elkaar!
En een patchbay!
goed idee, dan kun je zelfs de kabels gewoon laten zitten.
Die FC 50 past prima in 19".
Yverish
23 april 2009, 17:48
Ik heb de pedalen nu los onderin het rack liggen tijdens vervoer, maar dat is ook nog wel een leuk idee.
Je bedoelt de boel vastschroeven op een plank en die in een tray leggen? Of gewoon een 2 of 3 HE racklade waar je het spul los in legt?
Liquid_Metal
23 april 2009, 19:36
Wss een dedicated racktray waar je je effectpedalen in vastmaakt tesamen met een multivoeding. Da's met opbouwen ook veel sneller.
Mijn ge-upgrade rack met daarin:
Skrydstrup Power center
Sennheiser E100 wireless
TC electronics G-force
Voodoolab GCX switcher
Met de GCX schakel in de kanalen van mijn mesa boogie triple rectifier en geeft mij de mogelijkheid om ook met meerder amps te gaan spelen.
Aan de achterkant zit een patchbay met daarin
- Main Power in
- Power out (voor 2e amp)
- Line out (voor 2e amp)
- Switch out (voor 2e amp)
- Speaker out
- Speaker out
- Power out naar pedal board
- Send (van wireless naar pedalboard)
- Return (van pedalboar naar mesa in)
- Midi in (van de GCP naar de GCX)
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/24042009559.jpg
signsofzodiac
26 april 2009, 19:45
Ik word tegelijkertijd zo vrolijk en jaloers bij die onwijze strakke setups, heerlijk! Eyecandy, Ieme!
Heb m'n vriendin nog maar niet verteld wat al dat moois kost, dat komt tegen de tijd dat ik EINDELIJK m'n bul ophaal en cashflow genereer wel weer ;)
Henri H
26 april 2009, 21:50
Dat rekje lijkt me ook wel wat!
Is die Sennheiser nog wat of wordt het signaal - zoals ik her en der wel 's gelezen/gehoord heb - er toch minder van?
Die Skydstrup Powercenter wordt niet meer gemaakt of valt dat onder de Custom Shop?
Heb je de patchbay aan de achterkant zelf gemaakt?
Zo ja, met welke onderdelen?
Ik heb sinds kort ook een 2HE rekje voor m'n Replifex maar zoek nog naar een oplossing voor alle kabels van en naar amp, pedalboard en stopcontact.
Het leek mij ook het handigst om aan de achterkant van de flight case een patchbay te maken.
Hierin zou dan het volgende moeten komen.
- 230 V naar stopcontact
- 230 V naar amp (JVM of JCM)
- 2 x 9 v naar pedalboard.
- 1 x mono-jack in (JVM footswitch)
- 1 x mono-jack out naar JVM (footswitch)
- 2 x mono-jack out van/naar FX loop amp
- 1 x stereo jack out (van Replifex naar JCM t.b.v. channel/FX-loop switching)
- 2 x midi (1 x naar pedalboard, 1 x naar JVM)
Volgens mij ben ik nog wat vergeten.... :)
Past dat allemaal naast elkaar in 1HE?
Roro92
26 april 2009, 22:47
Even een fototje van een deel van m'n spul.
http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/SL380751.jpg
En normaal staat die Ampeg in een flightcase:
http://i319.photobucket.com/albums/mm457/Rohof92/DSCF2105.jpg
Daar komt bovendien binnenkort nog een Sennheiser wireless en een Korg racktuner bij en dan zijn we weer vol :).
Liquid_Metal
27 april 2009, 09:47
Is die Gallien-Krüger je preamp? Waar is dan je poweramp? En dat geval daaronder? Daar plug je je microfoon in? Is dat een mixer? Gaat die dan naar de PA?
Volgens mij is die GK een 2HE bass-amp, met zo te zien een XLR input voor een micro...Achterop zal wel een output voor naar de console zitten of zo.
Maar ik heb geen verstand van rackgear, dus het zou zo maar iets anders kunnen zijn.
Marco5150
27 april 2009, 10:07
Volgens mij is die GK een 2HE bass-amp, met zo te zien een XLR input voor een micro...Achterop zal wel een output voor naar de console zitten of zo.
Maar ik heb geen verstand van rackgear, dus het zou zo maar iets anders kunnen zijn.
Hoogstwaarschijnlijk is die "microfoon input" geen microfoon input maar een DI output...;)
Hoogstwaarschijnlijk is die "microfoon input" geen microfoon input maar een DI output...;)
Ja dat dacht ik ook eerst, maar waarom zit die micro d'r dan ingeplugd op 1 van de foto's :???: (goed, de kabel zie je niet helemaal lopen, maar ik gok erop dat die sm57 eringeplugd zit)
HaroldA
27 april 2009, 11:18
Ja dat dacht ik ook eerst, maar waarom zit die micro d'r dan ingeplugd op 1 van de foto's :???: (goed, de kabel zie je niet helemaal lopen, maar ik gok erop dat die sm57 eringeplugd zit)
Ik denk het niet... Beide rode kabels hebben klitteband, dus het zijn 2 verschillende kabels ;)
(naast het feit dat het mij zeer onlogisch lijkt om het versterkte signaal weer terug naar je amp te sturen? :???:)
(naast het feit dat het mij zeer onlogisch lijkt om het versterkte signaal weer terug naar je amp te sturen? :???:)
Extra power? ;)
Nee, is niet logisch inderdaad...
Johannes
27 april 2009, 13:58
Mijn ge-upgrade rack met daarin:
Skrydstrup Power center
Sennheiser E100 wireless
TC electronics G-force
Voodoolab GCX switcher
Met de GCX schakel in de kanalen van mijn mesa boogie triple rectifier en geeft mij de mogelijkheid om ook met meerder amps te gaan spelen.
Aan de achterkant zit een patchbay met daarin
- Main Power in
- Power out (voor 2e amp)
- Line out (voor 2e amp)
- Switch out (voor 2e amp)
- Speaker out
- Speaker out
- Power out naar pedal board
- Send (van wireless naar pedalboard)
- Return (van pedalboar naar mesa in)
- Midi in (van de GCP naar de GCX)
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/24042009559.jpg
Strakke set Ieme! Vanwaar je keuze voor de skrydstrub? Dat apparaat heeft het niet echt "druk" nu. Ik ben ook benieuwd naar de achterkant trouwens.
Vanwaar je keuze voor de skrydstrub?
Ik gok op het volgende antwoord:
"Omdat ik em voor weinig van Yek1 kon kopen"
. Ik ben ook benieuwd naar de achterkant trouwens.
+1!!
Roro92
27 april 2009, 14:21
Ik denk het niet... Beide rode kabels hebben klitteband, dus het zijn 2 verschillende kabels ;)
Juist, juist. Het zijn twee verschillende kabels met een verschillend signaal. Een DI vanaf de amp en een mic ervoor. Die gaan beide naar een mixer die niet op de foto staat ;).
Liquid_Metal
27 april 2009, 17:45
Extra power? ;)
Nee, is niet logisch inderdaad...
Feedback for the win! :blast:
Juist, juist. Het zijn twee verschillende kabels met een verschillend signaal. Een DI vanaf de amp en een mic ervoor. Die gaan beide naar een mixer die niet op de foto staat ;).
Ingewikkelde setup hoor :P. Klopt het wat Hole zei: dat het een basversterker is?
Roro92
27 april 2009, 18:28
Klopt, is een basamp.
michielq
29 april 2009, 19:30
Mijn boomblaster:
http://i596.photobucket.com/albums/tt42/michielq/DSCN1250.jpg
Strakke set Ieme! Vanwaar je keuze voor de skrydstrub? Dat apparaat heeft het niet echt "druk" nu. Ik ben ook benieuwd naar de achterkant trouwens.
druk zat hoor:
1 - mesa
2 - g-force
3 - GCX
4 - 2e amp
5 - pedalboard
6 - extra aansluiting voor andere gitarist/ bassist of extra rack of ventilator ;)
7 - en dan gebruik ik nog de 12vdc voor de sennheiser
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/27042009568.jpg
Ik gok op het volgende antwoord:
"Omdat ik em voor weinig van Yek1 kon kopen"
+1!!
weinig vind ik niet het goeie woord... daar had ik 3 furmans van kunnen kopen
Hier een update van mijn rack. Van boven naar onder:
- Dinopower
- Line6 ModPro
- Rocktron Intellifex
- Voodoolab GCX switcher
- Masotti MXM mixer
- Eventide Timefactor en T-Rex Roommate
- Furman Pro R (onder de pedaldraw)
http://www.noahonline.nl/images/guitar/rackchielfront.JPG
Ook ff een shot van de achterzijde:
Alles bekabeld met Sommer Spirit XXL en Neutrik NP2X pluggen.
http://www.noahonline.nl/images/guitar/rackchielback.JPG
Pedalboard wordt nog even flink onder handen genomen maar weet nog ff niet hoe ik het precies ga indelen. Dit weekend weer een flinke klots bier er overheen gekregen, dus ik wil deze zo leeg mogelijk laten. Had er niet aan moeten denken dat ik de Eventide en de Roommate erop had gehad. Zit er heel sterk aan te denken hier toch de Gaspedal voor aan te schaffen.
groovieguitarguus
4 mei 2009, 07:25
Chiel... strakke set... mooi bekabeld ook!!!
Wat gaat er allemaal door je mixer? Al je effecten of alleen je Intelliflex en Mod pro???
Thanks, door de mixer gaan de Timefactor en de Roommate. De interne mixer van de Intellifex is echt prima dus deze staat in de looper.
Mooi hoor Chiel.
Waar heb je die Masotti gekocht. In NL zouden er geen dealers zijn (volgens Masotti zelf)
Die heb ik direct bij Masotti zelf besteld. Was destijds (jaartje of 5 geleden ofzo?) de enige 19" parallelle mixer met drymix mogelijkheid en Midi functionaliteit die redelijk eenvoudig nieuw verkrijgbaar was.
Hoi Chiel,
Mooi rackje!
Wat doet die grote grijze stekker?
lijkt me voeding?
Ja chiel erg strakke rack! Erg cool! Nog steeds actief binnen Noah?
Of speel je ook in andere bands?
Liquid_Metal
4 mei 2009, 21:13
Ziet er inderdaad uit als een voeding.
Strakke set, ik hoop ook ooit nog zoiets moois te kunnen bouwen! maar ik ben hard op weg! Misschien moet ik m'n rek maar 'ns uit elkaar halen om de precieze afstanden voor de kabels te meten. Hoe heb jij dat gedaan? (en andere rekgebruikers uiteraard ook)
Hoi Chiel,
Mooi rackje!
Wat doet die grote grijze stekker?
Thanks. Dat is een Harting multiconnector. Die gaat naar mijn pedalboard. Daar zit het midisignaal in, 3x 9V DC voor de pedalen en 1x 9V AC voor het midipedaal. Lekker gemakkelijk. 'Klik' 'Klik' en klaar :).
Patchbay is overigens van Links naar Rechts:
- Power Input (naar de Dinopower)
- Power Out (vanaf de Furman naar de Hook)
- Spare Power Out (vanaf de Furman)
- Naar de Return van de Hook
- Naar de Send van de Hook
- Boost On/Off
- Channel switch
- Naar Gitaarinput Hook
http://www.noahonline.nl/images/guitar/rackchielback.JPG
Overigens is dit rack vlug speelklaar gemaakt voor dit seizoen, met de vakantie in juli ga ik het definitief en helemaal netjes maken. Ook ga ik dan het pedalboard definitief af maken. Maar nu vooral spelen!
lijkt me voeding?
Ja chiel erg strakke rack! Erg cool! Nog steeds actief binnen Noah?
Of speel je ook in andere bands?
Inderdaad nog steeds bij Noah ja, bevalt me nog prima. Verder ben ik niet echt druk met andere noemenswaardige bezigheden in de muziek.
Liquid_Metal
4 mei 2009, 21:34
Wow, die multikabel is echt briljant. Je geeft me wel gas man! Gelukkig zijn dat soort plaatjes niet al te duur, zeker niet op een uitgave van +- 900 die er wss aan zit te komen :P.
Bij mij zou op de plaat voorlopig het volgende moeten komen:
-MIDI in (van pedalboard)
-2x Speaker Out (van Poweramp naar Cabinet)
-Power in (naar Furman)
-Power out. Van Furman naar een potentiele stekkerdoos. Ik wil een stekkerdoos modificeren zodat ik daar (iig thuis en in de studio) m'n Behringer en Wah in kan prikken. Dan gaat alles aan/uit met de Furman.
Ziet er inderdaad uit als een voeding.
Strakke set, ik hoop ook ooit nog zoiets moois te kunnen bouwen! maar ik ben hard op weg! Misschien moet ik m'n rek maar 'ns uit elkaar halen om de precieze afstanden voor de kabels te meten. Hoe heb jij dat gedaan? (en andere rekgebruikers uiteraard ook)
Flinke rol kabel besteld, zilversoldeer en een pallet pluggen. Gewoon beginnen met een plug op de kabel te solderen en in een device prikken. Kabel vervolgens een beetje netjes routeren, afknippen en ander uiteinde solderen. Een boel werk, maar een andere manier zou ik niet weten.
Het rack is echt heel erg stil en daar ben ik op zich al blij mee. Zoals het rack nu is, moet het eventjes stand houden tot aan de zomer. In de zomervakantie gaat hij weer helemaal uit elkaar en komt er een G-force in en een rack tuner (Roommate en Timefactor gaan er dan uit). Deze heb ik hier nu wel al liggen maar nu helaas ff geen tijd om dit allemaal in te bouwen en geluiden te maken (al klinkt het thuis wel al erg vet op een CAE en VHT eindtrap!). Het wordt uiteindelijk hopelijk een hele brute set!
Liquid_Metal
4 mei 2009, 21:55
Dan past het inderdaad allemaal wel het beste. Overmaat audiokabel bestellen dus :P.
Over zo'n backplate. Hoe doe je dat met bv een MIDI kabel? Kant en klare kabel kopen en de ene plug eraf knippen? Of zijn er speciale kabels voor? Bij audio en voeding weet ik het wel.
Voor de MIDI zou ik dan bv zoiets (http://www.thomann.de/nl/thomann_midi_einbaubuchse.htm) bestellen.
Henri H
4 mei 2009, 22:08
Voor midi kun je het beste XLR stekkers gebruiken denk ik.
Die zijn het stevigst.
Qua midi-bedrading:
Gewoon een 3 aderig snoer (stereo) op gewenste dikte kan je gewoon bij een elektro boer bestellen of direct kopen (of online natuurlijk).
@Chiel, mooi rack hoor. Je amps spreken me ook wel aan. ;)
Welk midi pedaal gebruik je? Dat vraag ik omdat ie 9 V AC nodig heeft?
Had je niet een fotootje gepost laatst?
Liquid_Metal
4 mei 2009, 22:19
XLR in deze (http://www.thomann.de/nl/neutrik_nc_5_fah.htm) vorm?
Ik had deze (http://www.thomann.de/nl/thomann_midi_einbaubuchse.htm) als MIDI gevonden. Jij hebt het over 3aderig? Maar MIDI is toch juist 5aderig? (daarom ook deze XLR-plug). Het nadeel van zo'n XLR plug zou zijn dat ik er geen standaard MIDI kabel in kan stoppen. Lijkt me niet heel erg handig...
Henri H
4 mei 2009, 22:27
Ja die bovenste vorm kan je prima gebruiken voor midi, midi heeft aan 3 aders voldoende dacht ik.
De 4e en 5e ader wordt soms als phantom power gebruikt oftewel, je kunt er een (laag)spannings signaal over gooien.
Meestal voldoen de 3 polige XLR stekkers voor midi.
Een (paar) reserve kabels kan geen kwaad....
Liquid_Metal
4 mei 2009, 22:34
toch spreekt dat me niet aan. Dan moet ik een andere kabel van MIDI naar XLR maken. En ik moet al behoorlijk veel maken en kopen. Dan liever een MIDI kabel naar MIDI stekkertje en dan in het rek weer naar MIDI voor m'n FX Unit.
Zijn dit (http://www.thomann.de/nl/cordial_powercon_kabel_3_m_winkel.htm) soort kabels ook makkelijk zelf te maken? Of kom je niet onder de 15 euro uit?
Voor midi kun je het beste XLR stekkers gebruiken denk ik.
Die zijn het stevigst.
Qua midi-bedrading:
Gewoon een 3 aderig snoer (stereo) op gewenste dikte kan je gewoon bij een elektro boer bestellen of direct kopen (of online natuurlijk).
@Chiel, mooi rack hoor. Je amps spreken me ook wel aan. ;)
Welk midi pedaal gebruik je? Dat vraag ik omdat ie 9 V AC nodig heeft?
Had je niet een fotootje gepost laatst?
Gewone XLR 3 aderig werkt inderdaad het beste. Hiermee houdt je de kabels buiten je rack ook zoveel mogelijk standaard.
Ik gebruik momenteel de Ground Control, werkt prima maar niet echt duurzaam. Dit is de 5de al inmiddels :makeup:. Mijn nieuwe board ga ik voorzien van de Gaspedal. Veeeeel meer mogelijkheden en tenminste ruggedized genoeg voor de gigs die ik doe. Ik had laatst een foto gepost inderdaad, je bedoeld deze?
http://www.noahonline.nl/images/pedalboard02.jpg
Dit is mijn girly board dat ik gebruik i.c.m. een Koch Studiotone. Gebruik ik eigenlijk alleen voor bruiloftjes e.d.
Henri H
5 mei 2009, 00:25
toch spreekt dat me niet aan. Dan moet ik een andere kabel van MIDI naar XLR maken. En ik moet al behoorlijk veel maken en kopen. Dan liever een MIDI kabel naar MIDI stekkertje en dan in het rek weer naar MIDI voor m'n FX Unit.
Zijn dit (http://www.thomann.de/nl/cordial_powercon_kabel_3_m_winkel.htm) soort kabels ook makkelijk zelf te maken? Of kom je niet onder de 15 euro uit?Ik heb ook gewone midi (contra) stekkers/verloopsnoertjes e.d gesoldeerd maar als ik het over moest doen (wat ik van plan ben) ging ik echt voor XLR.
Het soldeert veel makkelijker en dus ook sneller.
Maar vooral de stekker op zich is veel sterker.
Als je een standaard midikabeltje doorknipt heb je al 2 potentiële midi/XLR verlopen. Je hoeft er alleen nog maar 2 XLR stekkers aan te solderen; dat gaat 10 x éénvoudiger dan een priegelig midi stekkertje, dat weet ik uit ervaring. :mad:
Edit: Oh ja, een standaard geluidsman heeft meestal wel een paar extra XLR kabels achter de hand dus die zijn redelijk standaard.
Gewone XLR 3 aderig werkt inderdaad het beste. Hiermee houdt je de kabels buiten je rack ook zoveel mogelijk standaard.
Ik gebruik momenteel de Ground Control, werkt prima maar niet echt duurzaam. Dit is de 5de al inmiddels :makeup:. Mijn nieuwe board ga ik voorzien van de Gaspedal. Veeeeel meer mogelijkheden en tenminste ruggedized genoeg voor de gigs die ik doe. Ik had laatst een foto gepost inderdaad, je bedoeld deze?
Dit is mijn girly board dat ik gebruik i.c.m. een Koch Studiotone. Gebruik ik eigenlijk alleen voor bruiloftjes e.d.
Ja, dat board ja. Maar de gaspedal ken ik (nog) niet, heeft die (ook) 9V AC?
Ik ga zo ff googelen. ;)
Ik weet nog niet wat ik ga doen, heb net een miskoop gedaan (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2023539#post2023539) dus ik ben een beetje aan het kijken of ik ook niet 's naar een 4HE rackje moet gaan kijken voor de Replifex, (toekomstige) GCX, powerconditioner en een patchbay)
Die multikabels lijken me toch wel de beste oplossing en 4 HE is nog prima te tillen.
Iets in de richting wat Ieme laatst poste inspireert ook erg goed. :D
girly board:dontgeti:
wou dat ik het had;)
Henri H
5 mei 2009, 01:32
Ah, Paul Lenders weer: Gaspedal ;)
die gast heeft/maakt toch wel leuk spul hoor.
En ook XLR zo te zien, wel wat aan de dure kant, m'n GAS is alweer weg :dontgeti::
Price € 1.188,-- (incl. taxes)
http://www.guitar-systems.com/images/products/gaspedal/gp_back_large.jpg
Ah, Paul Lenders weer: Gaspedal ;)
die gast heeft/maakt toch wel leuk spul hoor.
En ook XLR zo te zien, wel wat aan de dure kant, m'n GAS is alweer weg :dontgeti::
http://www.guitar-systems.com/images/products/gaspedal/gp_back_large.jpg
Als je bedenkt dat ik nu al aan de 5de Groundcontrol ben begonnen, heb ik toch al gauw een slordige 2200 euro uitgegeven. Dit nog losstaand van alle ellende en ergernis die ik ermee heb gehad. Daarnaast bied de Gaspedal veeeeeel meer features en mogelijkheden, zodat het op de termijn echt een investering is terwijl de Groundcontrol meer een gebruiksvoorwerp is met een beperkte houdbaarheid (als je hem intensief live gebruikt).