PDA

View Full Version : Foto's van jouw rack



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10 11

hubert
23 juni 2006, 10:28
dank Morris en Harm. Dat bling bling gedoe speelt inderdaad mee. Ben wel blij dat iedereen mij kan uitleggen wat de meerwaarde van een rack is want dat met die verschillende routings, switchers snap ik nu ook.

En morris: ik snap wat je met fool proof bedoeld, maar je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat een rack fool proof is. jaja....die gaat ver :)

morris
23 juni 2006, 11:25
dank Morris en Harm. Dat bling bling gedoe speelt inderdaad mee. Ben wel blij dat iedereen mij kan uitleggen wat de meerwaarde van een rack is want dat met die verschillende routings, switchers snap ik nu ook.

En morris: ik snap wat je met fool proof bedoeld, maar je zou natuurlijk ook kunnen zeggen dat een rack fool proof is. jaja....die gaat ver :)

lol als het rack goed is, is het idd fool proof! Maar voor het zo ver is....

Morris

Harm
23 juni 2006, 12:19
lol als het rack goed is, is het idd fool proof! Maar voor het zo ver is....

Morris

Hehehehe!!! Mijn rack was en is nog steeds goed, maar niet fool proof, die idioot die zijn gitaar erin prikt staat er nog steeds regelmatig voor! :-p

Harm

morris
23 juni 2006, 13:54
Hehehehe!!! Mijn rack was en is nog steeds goed, maar niet fool proof, die idioot die zijn gitaar erin prikt staat er nog steeds regelmatig voor! :-p

Harm

Ah ik snap hem :nervous:
Fool!

Harm
23 juni 2006, 22:08
Ah ik snap hem :nervous:
Fool!

Hehehe!!! Sorry, ik kon het niet laten, een beetje zelfkennis he? :-D

Harm

paulusdeBKB
23 juni 2006, 22:22
@Harm: foolproof spullen maken voor gitaristen is niet te doen... zou het aan de gitaristen liggen?

wepp
24 juni 2006, 09:57
mwah...voor bassisten dan? Dickie heeft dat van mij "bassistenproof" gemaakt, dan moet foolproof zeker kunnen
De speakerkabel past alleen in de speaker, de stroomkabel alleen in het stopcontact. Ik zou inderdaad de gitaarkabel in het gaatje voor de wireless kunnen duwen, maar aangezien ik kan lezen is die kans ook wel erg klein.....

http://www.force10.nl/pics/rackwepp.jpg

Harm
24 juni 2006, 21:11
@Harm: foolproof spullen maken voor gitaristen is niet te doen... zou het aan de gitaristen liggen?

Jajajaja, altijd uitkijken wie er zomaar in je rackje prikt! ;-)

Maar ja, mooie racks hier... en dan te denken dat ik eerst een pedalboard in elkaar wil gaan zetten... Verdorie even naar een ander onderwerp in een ander forum dan... :-p

Harm

Jasper K.
3 augustus 2006, 23:18
Vandaag m'n nieuwe case binnengekregen, ff snel een foto geschoten:

http://i44.photobucket.com/albums/f8/jmkuipers/000_0269.jpg

Inhoud case:

Brunetti XL R-Evo head
Korg Tuner
Furman PL-plus
Roland RSP-550 (delay's/modulatie)
GXC audio switcher
Pedaal-lade: MXR Phase 90, Boss SD-1, Arion SCH-1, Boss CE-2, HWA Miami Fuzz

Palmer ADIG-LB (rechtstreeks naar de mengtafel)

2x Bag End S-12D

Pedalboard: Ground Control Pro, 2x Boss FV-300L

In de loop van deze week komen de George L's pluggen en kabel binnen, dus bijna roadproof!

srv-man
4 augustus 2006, 00:13
Ziet er goed uit! Hoe bevalt die Brunetti en waarom 2x Bag End als je mono speelt?

Jasper K.
4 augustus 2006, 00:50
Ziet er goed uit! Hoe bevalt die Brunetti en waarom 2x Bag End als je mono speelt?


De Brunetti is een veelzijdige amp: veel mogelijkheden (midi-schakelbaar!), lekkere scheursounds en het cleane kanaal is ook helemaal niet verkeerd!

Ik heb twee bag ends omdat het geluid van een 1 1x12" op een beetje podium van formaat naar mijn mening net iets te weinig is. Voor de gemiddelde bruiloft is het geen probleem, maar voor de grotere dingen vind ik 2 kastjes iets lekkerder.

morris
4 augustus 2006, 01:15
Mooie setup Jasper!

Morris

Traai
5 augustus 2006, 13:51
nog maar nieuw van deze week ... ben het nog wat aan het leren, nog nooit eerder zoiets gehad, kan dat kwaad dat m'n versterker op die flightcase staat???

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/SUC51833.jpg

http://i63.photobucket.com/albums/h136/Terry_thinline/SUC51838.jpg

Willlem
5 augustus 2006, 13:54
als de flightcase sterk genoeg is, lijkt me dat die amp er op moet kunnen staan, geen probleem. stickers van nickelback daarentegen .. ;-)

Fukusuke
5 augustus 2006, 14:48
Even een vraagje, waar is een 'rack' precies goed voor? Ik hoor er redelijk veel over maar weet niet precies wat het inhoud, waar het voor dient en wat de kosten zijn van dat alles. Ik zit nog steeds in het leer process dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om het me uit te leggen, dank je wel. :D

vester86
5 augustus 2006, 19:04
lees de FAQ (frequently Asked Questions, veel gestelde vragen) eens, daar staat eigenlijk van alles wel in

Rectifier
8 augustus 2006, 01:40
Even een vraagje, waar is een 'rack' precies goed voor? Ik hoor er redelijk veel over maar weet niet precies wat het inhoud, waar het voor dient en wat de kosten zijn van dat alles. Ik zit nog steeds in het leer process dus als iemand zo vriendelijk zou willen zijn om het me uit te leggen, dank je wel. :D

Het kost geld.... en je kan er mee bellen en foto's maken, mits je een prepay abbonnement hebt van minimaal 25 eur per maand.

kokeleko
8 augustus 2006, 07:19
Het kost geld.... en je kan er mee bellen en foto's maken, mits je een prepay abbonnement hebt van minimaal 25 eur per maand.

Waar zo'n rack toch al niet voor te gebruiken is.
Op heel glad ijs, oei...........:-)

Flowers
11 augustus 2006, 14:20
Juist is m'n bestelling van de musicstore aangekomen en heb ik m'n rack (8U) kunnen vervolledigen. Nu alleen nog tegoei bekabelen (iemand tips? welke kabels best gebruiken? uitbesteden of zelf doen?) en de effecten nog goed instellen (pas de jmp-1 gekocht).

boss gx-700
marshall jmp-1
marshall 9100 poweramp

ps: moet de foto nog uploaden, dus deze volgt nog

Flowers
11 augustus 2006, 14:25
http://myspace-646.vo.llnwd.net/01034/64/62/1034462646_l.jpg

kokeleko
11 augustus 2006, 14:28
Leuk setje, heb de postfx van de GX in de loop van je JMP-1?

Nocki
11 augustus 2006, 14:33
Leuk! krijg al weer de kriebels van al die rackjes... :-)

AART
11 augustus 2006, 16:01
Leuk! krijg al weer de kriebels van al die rackjes... :-)

ga je weer terug naar een rack?

Ik bied 10 euro voor je roadster!









:chicken:

Nocki
11 augustus 2006, 16:16
Verkocht!

o nee... ik houdt het nog wel even vol met mn Roadster. een heerlijke amp. leer m steeds beter en sneller kennen... eerst een andere gitaar!

Flowers
11 augustus 2006, 18:33
Leuk setje, heb de postfx van de GX in de loop van je JMP-1?

Hoe is ie dan precies aangesloten? Het zal wel redelijk simpel zijn maar ik heb totaal nog geen ervaring met het combineren van fx-processoren en preamps dus weet eigenlijk nog van niks.

K zie nu pas dat de quote een vraag is dus... maar als iemand me kan zeggen hoe ik 'm best aansluit...

grtz

Chiel
14 augustus 2006, 20:52
ff dit topic maar eens updaten met mijn huidige setje.



http://www.noahonline.nl/newweb/images/rack082006.JPG



Weinig nieuws onder de zon, maar alles is nu wat compacter. Intellifex staat in serie met de CAE en de ModPro hangt in de loop van de GCX. Tegenwoordig neem ik nog maar één Cab mee, dat is meer als voldoende.

Ben overigens wel druk in de weer met een nieuwe setup (met Top en 2x12 cab) maar voorlopig voldoet dit setje prima.

AART
14 augustus 2006, 22:29
steve lukather fan in da house, chiel? :D

Chiel
15 augustus 2006, 10:14
Hij is goed, maar ik ben absoluut geen superfan hoor (je moest m'n gitaren eens zien, alles behalve Lukather look-a-like!). Ben meer een Joe Bonamassa typetje :). Maar goed, de setup die ik nu heb is verrassend veelzijdig en werkt live voor mij gewoon het beste.

AART
15 augustus 2006, 10:49
Het ziet er idd erg mooi uit.

svdijk
17 augustus 2006, 21:06
http://home.tiscali.nl/objectionoverruled/1127.JPG
M'n eerste 19"rack, na een Superlead, JCM800 en 6100 30th Anniversary (die ik trouwens ook nog allemaal bezit), simpel maar doeltreffend!!! Wel errug zwaar!!

B_2_the_a
17 augustus 2006, 21:43
volgens mij ben je marshall fan :D



die boss heb ik ook gehad, spijt dat ik hem weg heb gedaan(aan de andere kant, kreeg er een tech 21 comportion, amerikaanse big muff, ibanez compressor en een dunlop univibe voor)

AART
17 augustus 2006, 22:54
Spijkerkwartier? Of toch een rack?

http://img223.imageshack.us/img223/4685/cimg1365px7.jpg

Hier eentje waar je meer dan de rode lichtjes ziet:

http://img222.imageshack.us/img222/1669/cimg1378pl1.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/4365/cimg1388lq7.jpg


Lege rackspaces, wel 6, oeh, GASGAS! :satisfie:

BeeJee
18 augustus 2006, 01:54
Is dat een beetje te tillen die 12he Aart? Ik zit erover te denken om alles in een 14HE met wielplaat te gooien. Wordt dan een Traveller (4he), Rover (2he), lex G2 (1he) wireless (1he) looper (1he) en racklade (2he). Dan heb ik nog 3he over, waarvan ik er 2 gepland heb als airco ;) tussen de voor- en eindtrap, en 1 voor een evt. gas-aanval. Is natuurlijk superhandig en snel speelklaar dan. Twijfel alleen nog over de hanteerbaarheid van alles in 1 rack. Ervaringen anyone?

paulusdeBKB
18 augustus 2006, 03:42
Heb wel eens met de wat hogere racks gezeuld en voorwaar, dat is geen pretje. Bovendien zeer onhandig met in-en uitladen in gewone auto's. Door het formaat en het gewicht maak je volgens mij meer kans op brokken. Ik zou het in twee cases doen, die je altijd nog op elkaar kunt stapelen en evt aan elkaar kunt vastmaken met vleugelmoeren.

AART
18 augustus 2006, 12:13
ik vind 12he wel het maximum.
Hij is in mijn eentje te tillen, maar dat doe ik niet meer dan 10 meter.
Wielen ligger hier ook al, moet ik nog op een wielplaat maken.
Ik vind hem zelf nog wel goed te doen, maar bij vervoer van en naar gigs heb je wel een hulpje nodig, anders is het niet verantwoord tillen.

En twee cases, tja, kan ook, maar dat is duurder en meer kabels aansluiten.
Nu is het gewoon een stroomsnoer en speakerkabel, meer niet

BeeJee
18 augustus 2006, 12:24
En twee cases, tja, kan ook, maar dat is duurder en meer kabels aansluiten.
N u is het gewoon een stroomsnoer en speakerkabel, meer niet
Ja precies, dat is ook de afweging waarom ik eigenlijk voor 1 case wil gaan. Wat betreft het til- en sjouwwerk. Buiten de gigs om zal de case in 95% van de gevallen in ons repetitiehok staan, en ik zal hem dus zelden echt alleen hoeven te tillen. Maar als het moet, dan is het wel handig om te weten of dat nog wle te doen is.

AART
18 augustus 2006, 13:55
zolang je geen trap van betekenis hebt kan het, zelf ff wielplaat erbij knutselen en het gaat prima.

Maar grote(tussen verdiepingen) trappen in je eentje word er moelijk/tijdrovend. :satisfie:

BeeJee
18 augustus 2006, 14:01
Bij mij hoeft gelukkig niks de trap op. Dus ik denk dat ik er maar gewoon voor ga. Ben ik eindelijk sneller klaar dan de drummer ;)

AART
18 augustus 2006, 14:13
nou, zonder trap is het ideaal. :)

BeeJee
18 augustus 2006, 15:04
Helemaal met wielen eronder natuurlijk ;)

Chiel
18 augustus 2006, 16:03
Zelf heb ik mijn set enige tijd in een flinke flightcase gehad (22HE ofzo?). Het stond in de vrachtwagen dus dat was het probleem niet. Echter, nu ik mijn speakerkastje separaat geflightcased heb en mijn rack in een 8HE shockmount case heb zitten moet ik zeggen dat het één en ander wel prettiger te vervoeren is. Vaak is het podium vrij hoog en het scheelt een boel sjouw werk.

Binnenkort krijg ik een Top en ik ben nog druk aan het bedenken welke speakerconfiguratie hierbij het fijnst is (naast het feit dat ik eenvoudig nog niet weet welk merk het wordt). 4x12 is erg vet, maar ook onhandelbaar. Een goede 2x12 is eigenlijk net zo lekker op het podium, maar dan staat je setup weer zo laag op de vloer :cheerup:. Iemand hier wellicht nog goede ideeën?

AART
18 augustus 2006, 16:44
VHT 1x12's?
Mesa vertical 2x12?

Maare, 22he? :o

Dat is wel erg huge, was dat niet de oude van el bastardo?

LordRiffenstein
18 augustus 2006, 16:47
Binnenkort krijg ik een Top en ik ben nog druk aan het bedenken welke speakerconfiguratie hierbij het fijnst is (naast het feit dat ik eenvoudig nog niet weet welk merk het wordt). 4x12 is erg vet, maar ook onhandelbaar. Een goede 2x12 is eigenlijk net zo lekker op het podium, maar dan staat je setup weer zo laag op de vloer :cheerup:. Iemand hier wellicht nog goede ideeën?

Bij een degelijke top koop je natuurlijk een flightcase en dus stapel je de boel op mekaar, flightcase met daarop de 2x12 en je top OF als je een rackje erbij gebruik stapel je 2x12 + top op het rack. Met 'DIE' 2x12 ;) :dance: heb je meer dan laag genoeg om dit te kunnen doen :cooler:

morris
18 augustus 2006, 16:49
Bij een degelijke top koop je natuurlijk een flightcase en dus stapel je de boel op mekaar, flightcase met daarop de 2x12 en je top OF als je een rackje erbij gebruik stapel je 2x12 + top op het rack. Met 'DIE' 2x12 ;) :dance: heb je meer dan laag genoeg om dit te kunnen doen :cooler:

speaking of wich Yoeri, heb jij je definitieve speakerkeuze al gemaakt?

Chiel
18 augustus 2006, 19:46
Krijg binnenkort een vintage 4x12 Marshall cab van de EV importeur te leen (fully loaded met de allernieuwste nieuwe EV-M12L speakers!) om te kijken hoe deze zich live staande houdt. Deze speakers schijnen echt werkelijk helemaal te gek te zijn. Super definitie over het hele gitaar frequentie bereik, dus ik ben erg benieuwd. Als het goed is kan ik 'm a.s. zaterdag al testdriven op mijn rack.

Mijn nieuwe top ga ik zeer zeker op Youri's cab checken én uiteraard op de immer geroemde Bogner cab. De BagEnds blijf ik voorlopig gewoon gebruiken bij mijn rack. Verder denk ik dat d'r weinig andere kandidaten zijn.

AART
18 augustus 2006, 19:48
nieuwe ev 12 m's, WAAR? :noob:

Dacht dat die dingen al sinds 1994 ofzo niet meer gemaakt werden?

Chiel
18 augustus 2006, 20:58
Klopt. Zijn ook pas sinds enkele weken pas in Nederland te vinden. Zijn de nieuwe signature speakers van 'vriend' Zakk Wilde. In de US zijn ze overigens al gewoon verkrijgbaar.

AART
18 augustus 2006, 22:55
oh ok, die black labels?

Hmm, kijk net op thomann.de : 298 euro!

toch iets teveel van het goede, ik zoek wel een oudje :satisfie:

vinni
18 augustus 2006, 23:18
Die EV's zijn toch 300Watt per stuk?
Zal best wel anders klinken dan de reguliere (wat dat dan ook mag zijn) speakers.

Ben erg benieuwd hoe leadsounds het doen op zo'n box.
Denk altijd dat als er veel signaal verwerkt kan worden dat zo'n speaker het clean dan perfect verwerkt met veel dynamiek maar de gore geluiden te direct weergeeft.

Ben dus erg benieuwd Chiel!

Vinni

AART
18 augustus 2006, 23:43
Ik heb er een tijdje een gehad in mijn eerste Mark IV (combo).

Voor clean was ie perfect, hoger op de hals soms wel wat scherp.
Voor het zware werk was ie helemaal vet, veel laag, ontzettend veel druk(in een open kast!) en altijd strak.
Voor leadwerk weet ik het niet, je moet ervan houden, ligt er erg aan wat je zoekt, ik vond hem erg fijn, maar ik kan me voorstellen dat je hem te gescooped vind voor leads.

BeeJee
19 augustus 2006, 03:58
Ik heb in mij 2x12 2 EVM12L's (oude serie: 200 watt) zitten. Bevalt uitstekend. Clean heb je inderdaad superveel headroom en dynamiek. Zowel clean als vervormd zijn ze zeer gedefinieerd. Ze geven relatief weinig kleuring aan je geluid. Met een goede amp is dat wat ik wil. Nadeel: 't zijn behoorlijk zware jongens...

LordRiffenstein
19 augustus 2006, 11:34
speaking of wich Yoeri, heb jij je definitieve speakerkeuze al gemaakt?

Ik heb net 7 optredens achter de rug met de originele combinatie (Emi Beta + V12) en moet eerlijk zeggen dat die toch wel ERG lekker klinkt. Enige 'probleem' is dat de cab 4ohm is en ik eigenlijk het plan had om er een 2de bij te kopen maar je kan dus niet 2 4ohm cabs gebruiken. Moet ik nog even met Paul bekijken.

AART
19 augustus 2006, 12:15
moet je die speakers in 16 ohm versie vinden.

Zijn nu zeer waarschijnlijk 2 8ters in parralel.
1/16+1/16 gaat wel 1/8 worden.

LordRiffenstein
19 augustus 2006, 12:56
moet je die speakers in 16 ohm versie vinden.

Zijn nu zeer waarschijnlijk 2 8ters in parralel.
1/16+1/16 gaat wel 1/8 worden.

Euh natuurlijk maar het probleem is meer dat de Beta niet (meer) te krijgen is in 16ohm, althans, dat had ik van Paul begrepen.

AART
19 augustus 2006, 13:31
dan zou je kunnen kijken naar een soort slave uitgng op je cab die in serie staat met de "geslavede" cab, als die dan ook 4 ohm is is het samen acht ohm.

Naja, PL vind vast wel een betere oplossing :satisfie:

vinni
19 augustus 2006, 22:41
moet je die speakers in 16 ohm versie vinden.

Zijn nu zeer waarschijnlijk 2 8ters in parralel.
1/16+1/16 gaat wel 1/8 worden.

Serieel : 2X 8 = 16ohm
http://professional.celestion.com/guitar/features/drdecibel/images/series.gif


Parallel : 2X 8 = 4ohm
http://professional.celestion.com/guitar/features/drdecibel/images/parallel.gif

Impendantie van de boxen kan je dus aanpassen.

Vinni

AART
19 augustus 2006, 23:37
i know, zo dom ben ik nou ook weer niet hoor :satisfie:
Ik bouw cabs, zeg, dan mag ik daar toch wel verstand van hebben, tss... ;)

maar je kan niet aan elke amp 2 16 ohm cabs hangen, meestal alleen 2 8 ohm cabs, tenminste, bij mijn mesa en peavey was dat zo, van de marshall zou ik het niet meer weten...

wimmeltje
22 augustus 2006, 08:03
ff dit topic maar eens updaten met mijn huidige setje.



http://www.noahonline.nl/newweb/images/rack082006.JPG


Weinig nieuws onder de zon, maar alles is nu wat compacter. Intellifex staat in serie met de CAE en de ModPro hangt in de loop van de GCX. Tegenwoordig neem ik nog maar één Cab mee, dat is meer als voldoende.

Ben overigens wel druk in de weer met een nieuwe setup (met Top en 2x12 cab) maar voorlopig voldoet dit setje prima.

Chiel, Waar heb je deze flightcases laten bouwen? Zijn PL kisten?? Ziet er erg goed uit.

Chiel
22 augustus 2006, 19:48
De rackcase is idd een PL case. Heb ik tweedehands op de kop kunnen tikken. De speakercase is mijn oude rackcase dat daarvoor weer oorspronkelijk ooit dienst deed als 19" ampcase van Stage Accompany. Heb de rackrails eruit gehaald en het Bagend kastje paste er precies in.

c.hultermans
24 augustus 2006, 18:13
http://www.guitariste.com/forums/pedales-effets-homestudio,le-materiel-des-guitaristes-pros,76579.html

Veeeeeeeeeeeeeeeel Fotookessssssssssssssssss!!!

;-)

LordSpeedyShit
25 augustus 2006, 11:46
Mijn rackje:
http://www.omeomi.nl/rack.jpg
Beetje wazige foto...

Inhoud:
ADA MP-1
Behringer rack-tuner
Peavey 50/50
Marshall 1922

Flowers
25 augustus 2006, 15:21
Nu heb ik eindelijk ook 'n cab.... Marshall 1960 met vintage 30's.
Klinkt lekker :) Is een goei investering geweest.

Heeft hier iemand nog goeie ervaringen mee?

grtz

http://myspace-866.vo.llnwd.net/01050/66/83/1050223866_l.jpg

Michael AE
25 augustus 2006, 19:51
Marshall cabs zijn meestal niet zo geliefd, maar ik vind ze prima. Het is misschien wel slim om even de schroeven wat beter aan te draaien, of misschien zelfs wat dikkere schroeven in de plaats van de oude te doen, want die willen nog wel eens los zitten, waardoor de boel gaat ratelen. Ook kun je de achterkant vervangen met Birch Plywood; zal ook al stukken schelen. Veel mensen vervangen ook de bedrading, helpt ook heel goed. Toch vind ik ze zonder mods ook al vaak prima klinken. Het haalt het niet bij een Bogner, maar het is ook wel 20x goedkoper.

vester86
26 augustus 2006, 00:14
en in deze zitten standaard V30's, scheelt ook al een hele hoop vergeleken met die G12T75's

svdijk
27 augustus 2006, 19:20
Hey Flowers,

Ik heb precies hetzelfde rack (zie pagina 28 onderaan).
Is inderdaad een goeie inverstering!!
Ik heb de JMP1 in de effectloop van de GX700 zitten, je kan op die manier (bijna) elk gewenst (Marshall) geluid maken!!!
Ik heb twee 4x12" V30 kasten en een 4x12" G12H30 kast.
Het zijn allemaal oude JCM 800 kasten die ik stereo gemaakt heb.
Dit eenvoudige rack geeft een mooi open en directe sound!!

ieme
27 augustus 2006, 19:37
ik ga mijn rack ook weer in elkaar schroeven, ik heb een 5he case met daaronder ruimte voor mijn head

Powerbrite
Tuner
Wireless
Pod pro (als backup, di naar mengtafel als head uitvalt)

daaronder framus dragon

daaronder ruimte voor snoeren kabels snaren plectrums board voor pod pro en mn pedalboard met daar momenteel op:
Fulltone clyde wah, Line6 DL6, pedalpower2 en een peterson tuner

Flowers
27 augustus 2006, 21:19
Hey Flowers,

Ik heb precies hetzelfde rack (zie pagina 28 onderaan).
Is inderdaad een goeie inverstering!!
Ik heb de JMP1 in de effectloop van de GX700 zitten, je kan op die manier (bijna) elk gewenst (Marshall) geluid maken!!!
Ik heb twee 4x12" V30 kasten en een 4x12" G12H30 kast.
Het zijn allemaal oude JCM 800 kasten die ik stereo gemaakt heb.
Dit eenvoudige rack geeft een mooi open en directe sound!!


hehe best funny, juist dezelfde rack. Ik heb de jmp nog altijd niet geprobeerd in combinatie met de boss want zit voorlopig nog met examens. Ik weet nog wel niet of ik gewoon in de shop een aantal patchkabels ga halen, of bij H.Huisman langsga voor kwaliteitskabels (heb ook nog speakerkabels nodig). Eens ik alles heb ff een dag alles goed afstellen en de beuk erin.

conyo
30 augustus 2006, 13:41
Ik ben een ouwerwetse gitarist met een top en een cabinet (jcm 900 en 1936 2x12) en met teveel pedalen. Om deze reden wil ik een 8he rack maken met daarin een GCX en twee laden met daarin de 8 pedalen, en wat ruimte voor evt een korgtuner ofzo, in combinatie met een Groundcontrol, ook van Voodoo Lab.

De hele discussie over welke racks geloof ik wel; het moet niet te zwaar worden en waarschijnlijk blijf ik mn zooi zélf schouwen. Maar wáár vind ik die open lades waar je de pedalen in kunt leggen ? En ik hoor wat tegenstrijdige ervaringen rondom de GCX ?

Is er qua voeding van de pedalen nog iets zinnigs te melden ? Een pedalpower is niet goedkoop maar het gekraak en de brommetjes zijn behalve het gigantische signaalverlies een belangrijkste reden om zo'n rack te gaan bouwen

MSNL
30 augustus 2006, 17:00
Hoi,

Mijn rack is ook klaar. Hier de foto's:

http://i22.photobucket.com/albums/b309/msnl/P10101361.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b309/msnl/P1010131.jpg
http://i22.photobucket.com/albums/b309/msnl/P1010141.jpg

grt,

msnl

B_2_the_a
30 augustus 2006, 17:21
damn
ruimte tekort, daarom maar pedaal achter op gehangen?

JeroenZ
30 augustus 2006, 17:36
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/020/02_large.jpg

met dit floorboard:

http://img175.imageshack.us/img175/9302/sdsdsdase2q32tl5.jpg (http://imageshack.us)

ateng
30 augustus 2006, 19:44
Hoi,

Mijn rack is ook klaar. Hier de foto's:

]
http://i22.photobucket.com/albums/b309/msnl/P1010131.jpg


grt,

msnl

Heeee, heb je je Arion instelling ook van Landau? Ik wel in ieder geval en is echt vet in combinatie met een SD-9.

MSNL
30 augustus 2006, 22:15
Hoi,

Ik vind de Arion met de 'Landau'-instelling helemaal te gek klinken. Het is meer een leslie-achtig geluid en geen super brede chorus. Voor zo'n super brede chorus gebruik ik de detune van de Lexicon.

grt,

msnl

jw009
30 augustus 2006, 23:20
http://www.paullenders.com/images/rigarchive_static/2005/020/02_large.jpg

met dit floorboard:

http://img175.imageshack.us/img175/9302/sdsdsdase2q32tl5.jpg (http://imageshack.us)


Ziet er leuk uit! 8-)

paulusdeBKB
31 augustus 2006, 13:37
damn
ruimte tekort, daarom maar pedaal achter op gehangen?

Ik vind het wel een vondst: zo kan je hem nog makkelijk bedienen...

MSNL
31 augustus 2006, 14:16
damn
ruimte tekort, daarom maar pedaal achter op gehangen?

In eerste instantie had ik gedacht de Yamaha op de pedaltray te plaatsen en de axess switcher en pedal power achter in het rack te monteren. Uiteindelijk bleek dit 'beter' te zijn. Qua bediening maakt het eigenlijk niet uit. Het is progammeerbaar en wordt midigestuurd.
heb ook even gedacht aan 16 eenheden ipv 12 eenheden, maar uiteindelijk niet gedaan; die extra ruimte zou ook weer snel gevuld zijn.

grt,

Martin

paulusdeBKB
31 augustus 2006, 15:58
@ MSNL: Ik zie dat je ook een Blackface hebt. Mag ik er vanuit gaan dat je schakelt tussen de Blackface en de Soldano, of heb je de Blackface altijd aan staan?

Is het lastig om de Blackface qua volume gelijk te houden met alle presets van je Soldano, of gewoon een middag flink presets op elkaar afregelen en klaar?

MSNL
31 augustus 2006, 16:31
Ik gebruik de Blackface eigenlijk meer als vervormingspedaal. Ik schakel deze met de axess. Ik heb de Blackface eigenlijk gekocht in de hoop de Soldano wat meer als een Fender te laten klinken, maar geschakeld voor een andere preamp geeft de Blackface te veel hoog naar mijn mening. De Soldano is ook al een hele 'bright' versterker, met de Blackface ervoor wordt het eigenlijk nog erger. Ik vind de meeste versterkers overigens veel te bright (dat is mijn probleem). Maar met de Blackface kan ik wel een lekker bluesy vervorming krijgen. Wat volumeverschillen valt het wel mee; de master op de Blackface staat bijna dicht.
Ik had ook kunnen kiezen de Blackface te gebruiken voor de cleane geluiden en de Soldano voor de rest. Ik gebruik 2 switchers, de axess en de Brunetti.
Ik heb gekozen de Soldano als enige preamp te gebruiken, ik gebruik diverse gitaren (PRS, Tom Anderson, Blade, Haar tele, Gibson ES-125) en dan is het heel handig dat deze programmeerbaar is. Ik heb voor ieder gitaar de meest optimale instelling, met de Blackface zal het altijd een compromis zijn voor iedere gitaar.

grt,

martin

sembo
31 augustus 2006, 16:52
http://www.rack-online.com/RackBacking.jpg



mooi he :rockon:

paulusdeBKB
1 september 2006, 10:12
Ik heb gekozen de Soldano als enige preamp te gebruiken, ik gebruik diverse gitaren (PRS, Tom Anderson, Blade, Haar tele, Gibson ES-125) en dan is het heel handig dat deze programmeerbaar is. Ik heb voor ieder gitaar de meest optimale instelling, met de Blackface zal het altijd een compromis zijn voor iedere gitaar.


Daar was ik al bang voor... Wel jammer, want nu moet je dat mooie Fender-clean missen... Maar setje zal alsnog wel goed klinken, toch?

LordRiffenstein
1 september 2006, 11:01
Even een fotootje van mijn hele zooi inclusief het rack :rockon:

http://www.lordriffenstein.com/images/Amps.jpg

kokeleko
1 september 2006, 11:15
Die beide Engels zijn nu werkloos?

paulusdeBKB
1 september 2006, 11:22
Ze zijn Duits hoor!

kokeleko
1 september 2006, 11:25
Ze zijn Duits hoor!

Wir haben es nicht gewust.

LordRiffenstein
1 september 2006, 11:26
Die beide Engels zijn nu werkloos?

Nee toch niet, ik hou van afwisseling dus afhankelijk van de mood neem ik een Savage of de Masotti mee.

kokeleko
1 september 2006, 11:28
Nee toch niet, ik hou van afwisseling dus afhankelijk van de mood neem ik een Savage of de Masotti mee.

Ok dan, aan backup geen gebrek dus :-)

AART
1 september 2006, 18:03
Wir haben es nicht gebradwurst.


tss, vooroordelen ook altijd...

kokeleko
1 september 2006, 19:56
tss, vooroordelen ook altijd...

Enne Duitsland is mijn favoriete vakantieland!!!!!!
Do not mess with Germany!!!

kokeleko
1 september 2006, 19:58
Hahahahah, bratwurst, ik pis me lek SUKKELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Geen wonder dat je Lammetje heet.

AART
1 september 2006, 23:22
Hahahahah, bratwurst, ik pis me lek SUKKELLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL
Geen wonder dat je Lammetje heet.


ik, lammetje, waar haal je dat vandaan? :chicken:

SimonS
2 september 2006, 15:18
je emailadres in je profiel

AART
2 september 2006, 18:28
oh, dat msn adres :chicken:

Alain
3 september 2006, 16:20
nog niet af, maar redelijk ver gevorderd:

http://my.opera.com/AlainCarels/homes/albums/4568/1S5300477.JPG

dinsdag komen er nog 2 1X12 cabs voor de wets

Michael AE
5 september 2006, 00:00
Even een slechte foto van de meest recente ontwikkeling...

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/04-09-06_2348.jpg

kokeleko
5 september 2006, 07:36
Ziet er goed uit, de drycab staat beetje aan de hoge kant.

P.s., als je toch aan het uitgeven bent doe ook ff een betere camera :-)

B_2_the_a
5 september 2006, 14:48
waar haalt iedereen z'n racklade's vandaan?

heb tot nu toe alleen maar lade's gevonden van 100 euro

BeeJee
5 september 2006, 16:04
Racklades zijn meestal ook wel prijzig. 100 euro is geen vreemd bedrag voor een nieuwe lade.

Michael AE
5 september 2006, 16:43
Ziet er goed uit, de drycab staat beetje aan de hoge kant.

P.s., als je toch aan het uitgeven bent doe ook ff een betere camera :-)

Hey Ko,

Ik had een "goede" camera, maar die dingen gaan wel snel kapot. Ach, als je maar een idee hebt, toch?

De drycab zo hoog is wel prettig. Vooral omdat hij zo klein is, zorgt deze hoogte er voor dat ik hem gewoon prima kan horen. Voorlopig maar even experimenteren, want handzaam is het in elk geval wel, die drie 1x12 cabs.

(Nu het rack nog even in tweeen splitsen; pre- en post-amp.)

Angel
5 september 2006, 18:51
waar haalt iedereen z'n racklade's vandaan?

heb tot nu toe alleen maar lade's gevonden van 100 euro

Deze van SKB is goedkoper, maar is wel een open lade

SKB Velcro Shelf Case (http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_PAH0001231-000/0/0/0/detail/musicstore.html)

Alain
5 september 2006, 23:31
slechte foto's van W/D/W sets zijn in blijkbaar...

Vandaag zijn de laatste puzzelstukjes van mijn set toegekomen. 2 1x12 cabs voor mijn wet - signaal. Hier en daar zijn er wel wat andere (interessante) bijkomstigheden in de plaats gekomen, maar uiteindelijk staat hier dus een wet/dry/wet set... En het klinkt lekker!!! Alles is nog niet 100% op punt, er zit nog wat ruis op, omdat wat kabels niet liggen zoals ze gaan moeten liggen, maar dat komt nog wel in orde... maar eerst eens alles snel aangesloten, de G-force op stereo gezet, en we konden testen....

http://my.opera.com/AlainCarels/homes/albums/4568/1S5300480.JPG

Even uitleggen zeker...
signaal gaat van gitaar -> pedalboard, waar het momenteel enkel door de wah gaat, vandaar naar de GCX in het rack, waar de pedalen pre gain kunnen aan/uitgeschakeld worden. Vandaar naar de versterker, ofwel de Engl Slow hand, ofwel de Bogner überschall. uit de fx loop gaat het naar G-force, en dan in stereo naar de brunetti Rock it, die de wet signalen naar de 2 VHT cabs stuurt. het droog signaal (zonder effecten dus...) wordt ondertussen naar de bogner 2x12 gestuurd.


De VHT's

Josdevos had me info gegeven omtrent iemand die deze cabs verkocht, en ik heb toegehapt. Echt vergelijken met de bogner heb ik nog niet kunnen doen, aangezien er nog geen echt droog signaal door gekomen is.
http://my.opera.com/AlainCarels/homes/albums/4568/S5300482.JPG http://my.opera.com/AlainCarels/homes/albums/4568/S5300483.JPG


De amps en rack
http://my.opera.com/AlainCarels/homes/albums/4568/S5300484.JPG

peter_heijnen
7 september 2006, 11:16
Even een slechte foto van de meest recente ontwikkeling...


Wat voor een top is dat eigenlijk?

vinni
7 september 2006, 12:44
Wat voor een top is dat eigenlijk?

Zeker de afgelopen week op een onbewoond eiland gezeten! :)

De Topic van het jaar gemist.......

Zoek en gij zult vinden....

Vinni

peter_heijnen
7 september 2006, 13:08
Aha, een Badcat dus..... Grapje!


Ik heb het verhaal van Michael Ae en Tristan alsnog snel doorgenomen. Bij deze gefeliciteerd met jullie nieuwe geluk. Zal zeker te gek klinken.

TMKXL
7 september 2006, 14:58
Nee, het is niet de BadCat, maar een Matchless Phoenix. :D

Albertj
10 september 2006, 20:01
Ik ben sinds gister ook maar aan een rackje begonnen ! :)

http://www.apicz.nl/rack01.jpg

http://www.apicz.nl/rack02.jpg

paulusdeBKB
10 september 2006, 23:18
Keurig hoor! Gebruik je die JCM als eindtrap?

Chroxy
11 september 2006, 00:01
:sssh: jcm2000 DSL serie!

Albertj
11 september 2006, 20:57
Klopt helemaal. Ik gebruik de DSL-100 top als eindtrap.
Zo heb ik gewoon veel meer mogelijkheden met de GP3, en het klinkt echt heerlijk ;)

kokeleko
13 september 2006, 07:21
Leuk rackje , hoe is de extra gain op kanaal drie, ik vond die zelf maar matig dwz niet veel meer gain dan kanaal 2.

En dat rackje zelf is dat zo'n Thomann caseje?, mooi compact.

AART
13 september 2006, 07:23
VHT GP 3 toch?.

Klinkt zo'n ding een beetje zoals een Ultralead of heel anders? kan iemand me dat vertellen?

B_2_the_a
13 september 2006, 08:45
http://www.freewebs.com/plakband/seup.JPG


mijn rackje nu..

de behringer ultra gain is er wel fijn bij :) net dat beetje extra

toekomst:
behinrger vervangen voor aphex aural/bass exciter(19 inch)
rack tuner(behringer denk ik, niks mis mee naast dat hij moeilijk verkrijgbaar is)
wireless(daar moet ik me nog eens in verdiepen)

Raffie
11 oktober 2006, 18:34
Mijn Rack : en dit blijft zo ;-)

SKB 6HE met Phonic PPC9000, Korg DTR1000-BL,Rocktron Prophesy (versie II presets) en Rocktron Velocity Valve 2x80W lampeneindtrap. Besturing met Rocktron Midimate en Line6 412 Cabinet.

Super geluid,veelzijdig en bruikbaar ... \m/

http://users.telenet.be/heartworkmetal/fotos/rack1.JPG

Josdevos
11 oktober 2006, 21:28
Mooi Raf, nu nog een goeie box... :) en een Rocktron All Access!

B_2_the_a
11 oktober 2006, 21:33
[QUOTE=Raffie]en dit blijft zo ;-)QUOTE]

waar heb ik dit vaker gehoord? 9999999999999999 van de 999999999999999+1 x komt daar niks van :D

SimonS
12 oktober 2006, 01:34
Raffie, waarom gebruik je een Line6 cabinet?

Raffie
12 oktober 2006, 07:38
Raffie, waarom gebruik je een Line6 cabinet?

Hoi, tja nadat ik van Rocktron op Line6 spullen was overgeschakeld hoorde bij de POD XT pro absoluut een cabinet met flat response speakers om de cabinet simulaties te kunnen blijven gebruiken. Ben zowieso zeer tevreden met de klank zelfs nu, kan eventueel de vlakke respons aanpassen a.d.h.v. de uitgebreide eq mogelijkheden van de prophesy. Kwalitatief is hij ook beter dan de 1960A die ik ooit had. mooie afwerking wel loodzwaar (echt zwaarder dan de marshalls)

Raf

Raffie
12 oktober 2006, 07:40
Mooi Raf, nu nog een goeie box... :) en een Rocktron All Access!

De box is wel ok, veel power en laag chukka chukka hehe. en de all access is veel te duur en te ingewikkeld voor mij, de midimate doet wat ie moet doen en dat is switchen tss presets, who needs more he

Raf

jelledevos
15 oktober 2006, 16:54
http://www.50percentoff.nl/visuals/photoprahs/recordings/zzzjellegear.jpg

Mesa 400+ rack + wireless , aan achterkant van hetzelfde rack zit compressor en ampeg svpcl ;)
wireless gaat binnenkort ook naar achterkant en komt racktuner in ;)

AART
15 oktober 2006, 18:00
die Bass 400+ dingen zijn zo ongelofelijk bruut, heerlijk.

Als poweramp voor de gitaar zijn ze ook leuk.

12 x 6l6 600 W :strat: wiej :o

AART
17 oktober 2006, 11:57
http://hoodlum.gmta.nl/pics/DSCN6770.JPG

het begin is er ;) yamaha EMP-700 FX (gaat er uit en komt een Lexicon MX200 of vergelijkbaar in)
Mesa Boogie V-twin
Peavey classic 50/50
en de marshall 1936 speakerkast


Waarom verkoop je die set?

Wat beviel je niet en wat neem je ervoor terug?

SimonS
17 oktober 2006, 12:46
ja dat vroeg ik me ook af! ik zag ´t allemaal op gitaarmarkt staan...

vester86
18 oktober 2006, 01:07
het is niet echt een kwestie van niet bevallen maar meer van iets beters en vetters kunnen kopen.
Ik heb afgelopen weekend een hughes en kettner switchblade kunnen testen en die klonk héél erg goed op alle kanalen, het crunchkanaal in het bijzonder, is een megaveelzijdige head met een enorm goed basisgeluidhet beste van 2 werelden eigenlijk, soort van modeling, maar dan puur buizen ofzo.
en misschien is het na 2 jaar wel gewoon tijd voor wat anders?

wat ik wel écht als last zag is het gewicht van een rack, en dan is die 17 kilo van een switchblade head ineens een érg prettig vooruitzicht.werd het gesleep een beetje zat ( 1 kast voor preamp + fx; 1 kast voor eindtrap; 2 x 1x12" kast + midiboard e.d.).verder gebruik ik persoonlijk het hele stereo gebeuren niet echt en is daarmee (Voor mij) een rack een beetje overbodig aan het worden als het ook met minder kan (in 1 behuizing dus).
maar vooral omdat ik gewoon ontiegelijk GAS heb voor zo'n switchblade

dekuif
18 oktober 2006, 12:54
het is niet echt een kwestie van niet bevallen maar meer van iets beters en vetters kunnen kopen.
Ik heb afgelopen weekend een hughes en kettner switchblade kunnen testen en die klonk héél erg goed op alle kanalen, het crunchkanaal in het bijzonder, is een megaveelzijdige head met een enorm goed basisgeluidhet beste van 2 werelden eigenlijk, soort van modeling, maar dan puur buizen ofzo.


Whooops?? Wat heb ik gedaan.... maar goed, dat testen was dus bij mij, en ik moet zeggen, mij bevalt de Switchblade uitstekend! Ik heb transistor gehad, 19" rack buizenspul, modeling, noem maar op. Niks boven buizen, dat blijft toch wel, maar ik gebruik de Zenamp ook nog steeds ( modeling ) voor kleine kroegen, echt ideaal.

Betreft de switchblade, ik zal binnenkort een review maken, maar woon je in de buurt, kan je altijd ff komen checken.

In het kort de switchblade:

Clean: van helder tot clean met een randje, lekker vol geluid!
Crunch: ik ben er verliefd op geworden, precies wat crunch moet doen
Lead: Voor het betere ragwerk, moddervet
Ultra: Mega Moddervet, laat je broek maar wapperen

Alle kanalen kan je ook nog "boosten", zorg dat je in een grote ruimte staat met oordoppen ofzo, Mijn god......

Qua effecten: ze zitten erop, het zijn geen G-major effecten, maar gewoon de basiszaken. Je kan er ook niet heel veel aan instellen, maar voor mij ( vrijwel effectloos ) is dit zat. En anders duw je een G-major in je FX loop.

De delay is daarentegen wat verder uitgewerkt, qua volume, feedback en time settings, daarnaast een TAP functie op het floorboard, werkt erg lekker.

Floorboard: lekker compact en licht, terwijl het aanvoelt alsof je er met een Jeep overheen kan rijden ( volgens mij kan dat ook wel ), kortom stevig.

SimonS
18 oktober 2006, 22:01
Wat is het verschil tussen een Switchblade en een Trilogy? Beide van H&K, beide 4 kanaals, beide midi (toch?). verschil: de switchblade heeft fx (gimmick..). Er moet toch een groter verschil tussen deze twee zijn dan dit???

vester86
19 oktober 2006, 01:10
de trilogy heeft 3 vaste kanalen, de switchblade heeft 4 kanalen die volledig vrij te programmeren zijn over 128 presets. een soort modeling dus, maar dan volledig buizen. en eigenlijk doe ik um met die bewoordingen tekort. in feite heb je gewoon een 128 kanaals versterker.... en gezien de zeer effectieve toonregeling kun je er echt véél uit halen. clean kan je in zeker 3 of 4 zéér verschillende standen zetten, zo dat het ook echt anders klinkt en wat toe kan voegen, zeker NIET "van alles net niet". voor crunch, lead en ultra (in mindere mate) geldt hetzelfde, je kunt met de EQ en gain instellingen alle kanten op. het crunchkanaal als lead gebruiken en het leadkanaal als crunch... wat jij wil, programmeer het maar.en daarnaast dus de effecten, de schakelbare FXloop (schakelbaar tussen serie en paralel).en bovenal heel erg draagbaar met "maar" 17 kilo.... is niet veel

oh, de blauwe voorplaat van de trilogy ziet er wel heel geil uit, hoewel de switchblade érg strak is ontworpen

SimonS
25 oktober 2006, 15:01
de switchblade heeft maar 2 voorversterker buisjes. 1tje gaat al op aan de fasedraaier (naar eindtrap) dus is er nog maar 1buisje over. lijkt erop dat het niet een volledig buizen-ontwerp is?

AART
25 oktober 2006, 15:07
Hmm, op de ruis en knetter site staat staat weinig over de preampbuizen, nader onderzoek levert idd 2 preampbuizen op, beetje vaag.

ff ontopic:

Niet veel verandert, alleen powersupply erbij en wat blindplates bij elkaar geschraapt.
Nu nog de boel aansluiten en uitbouwen :cooler:

http://img134.imageshack.us/img134/3695/afbeelding028xi0.jpg

Alain
25 oktober 2006, 16:45
Live at Lordriffenstein's
http://users.pandora.be/yfransens/Offstage/IMG_0007.JPG

JeroenZ
25 oktober 2006, 18:10
Jupiler !!! Good Call !!!

AART
25 oktober 2006, 19:35
Jupiler !!! Good Call !!!


Tss, corona rules!

Alain
25 oktober 2006, 22:43
Corona is "fluutjesbier"

AART
26 oktober 2006, 07:00
Corona is "fluutjesbier"

maar tenminste wel lekker....

Alain
26 oktober 2006, 11:56
als je smaak van tone hetzelfde is als je smaak van bier, dan speel je op een stagg met een metalzone naar een line 6 spider1

dml
26 oktober 2006, 14:46
als je smaak van tone hetzelfde is als je smaak van bier, dan speel je op een stagg met een metalzone naar een line 6 spider1

Ik denk dat je versteld zal staan van de sound die deze combi teweeg kan brengen (in de juiste handen). Dat het totaal gespeend van dynamiek is, zal ongetwijfeld bekend zijn maar een MetalZone en Spider kies je niet voor de dynamiek.

AART
26 oktober 2006, 16:03
als je smaak van tone hetzelfde is als je smaak van bier, dan speel je op een stagg met een metalzone naar een line 6 spider1


Naja, het heet niet voor niets pils he :satisfie:

En mijn smaak van tone is blijkbaar anders :)

Alain
26 oktober 2006, 16:40
bij jullie heet dat misschien pils, hier heet zoiets leidingwater...
technisch gesproken is het geen pils trouwens

Maar dat is een heel andere discussie...

AART
26 oktober 2006, 16:48
bij jullie heet dat misschien pils, hier heet zoiets leidingwater...
technisch gesproken is het geen pils trouwens

Maar dat is een heel andere discussie...


Nou als ik even mag :cheerup: :

Ik had voor afgelopen zomer vooroodelen over belgie, namelijk:

-Stelletje raar pratende mafkezen.
-Ze hebben goed bier.
-Ze maken zich alleen maar druk over de taalstrijd.

Echter, na 4 dagen fietsen kwam dit er uit:

-Goed bier kennen ze niet.
-Rivier = Riool
-Ongelofelijke rommel(vooral Wallonie).
-Wallonen praten pas normaal Nederlands als je ze een schop geeft.

;)

Dus ik hou het maar bij Corona en Grolsch en ga in het vervolg met de auto plankgas erdoorheen :satisfie:

Alain
26 oktober 2006, 17:10
Nou als ik even mag :cheerup: :

Ik had voor afgelopen zomer vooroodelen over belgie, namelijk:

-Stelletje raar pratende mafkezen.
-Ze hebben goed bier.
-Ze maken zich alleen maar druk over de taalstrijd.

Echter, na 4 dagen fietsen kwam dit er uit:

-Goed bier kennen ze niet.
-Rivier = Riool
-Ongelofelijke rommel(vooral Wallonie).
-Wallonen praten pas normaal Nederlands als je ze een schop geeft.

;)

Dus ik hou het maar bij Corona en Grolsch en ga in het vervolg met de auto plankgas erdoorheen :satisfie:

Walen, geen Wallonen... inderdaad, vandaar dat we ons druk maken om de taalstrijd
Goed bier kennen we zeker, maar we gaan het niet aan iemand geven die Grolsch en Corona drinkt.
Veralgemeen Wallonië zeker niet tot België...

AART
26 oktober 2006, 18:38
Walen, geen Wallonen... inderdaad, vandaar dat we ons druk maken om de taalstrijd
Goed bier kennen we zeker, maar we gaan het niet aan iemand geven die Grolsch en Corona drinkt.
Veralgemeen Wallonië zeker niet tot België...

:D

Heerlijk hoe jullie elkaar niet uitstaan :hippie:

Maarja, ik hou he dan wel gewoon bij leidingwater, is ook heel lekker :soul:

Josdevos
27 oktober 2006, 08:17
:D

Heerlijk hoe jullie elkaar niet uitstaan :hippie:

Maarja, ik hou he dan wel gewoon bij leidingwater, is ook heel lekker :soul:


En lekker goedkoop! :chicken:

morris
27 oktober 2006, 09:44
ok, geen nieuwe foto's van mijn rack, maar in een poging dit draadje weer on topic te krijgen mijn zelfgemaakte pedalboardje:

http://image59.webshots.com/459/6/69/69/2568669690063875599mETZSa_fs.jpg

http://image57.webshots.com/557/9/11/24/2117911240063875599MgFNTC_fs.jpg

Morris

Harm
27 oktober 2006, 09:50
ok, geen nieuwe foto's van mijn rack, maar in een poging dit draadje weer on topic te krijgen mijn zelfgemaakte pedalboardje:

http://image59.webshots.com/459/6/69/69/2568669690063875599mETZSa_fs.jpg

http://image57.webshots.com/557/9/11/24/2117911240063875599MgFNTC_fs.jpg

Morris

Mooi overzichtelijk en toch vrij simpel pedalboard Morris! Waar ga je deze voor gebruiken?
Dat zet mij weer aan het denken dat mijn pedalboard ook eens in elkaar moet!

Harm

morris
27 oktober 2006, 10:06
Mooi overzichtelijk en toch vrij simpel pedalboard Morris! Waar ga je deze voor gebruiken?
Dat zet mij weer aan het denken dat mijn pedalboard ook eens in elkaar moet!

Harm

Ik hang er het rackje met de 3+ , VHT en een Gforce aan. Voor kleine kroegjes ideaal en zou dan het pedalrack en de Skrydstrup thuis kunnen laten. Ik heb alles zo gesoldeerd dat er vanuit de bestaande interface van mijn PL-rack 220v, 9vAC, midi en uiteraard signaal via één multisnake van PL naar het board gaat. Een setup onder de één minuut hehe.

Morris

LordRiffenstein
27 oktober 2006, 10:25
Vet board Morris!! Ik zal dit weekend ook eens foto's maken van mijn hele setup :)

Chiel
27 oktober 2006, 12:31
Het zit, zoals we inmiddels van Dr. Rack gewend zijn, supervet in elkaar :cooler:.

Alain
27 oktober 2006, 13:55
ziet er heel PL-ig uit Morris!

ideaal!

Josdevos
27 oktober 2006, 16:09
Ontopic dus... Bij deze foto's van mijn rack... in aanbouw!

Na een tijdje gesukkel met girlie-racks en een half jaartje geklooi met een pedalboard, heb ik een tijdje geleden dan toch beslist om met een 'deftig' rack te beginnen.

In de loops van de GCX komen: Xotic RC Booster, Barber LTD, Xotic BB preamp en de Roland RSP550 voor pregain modulation, tremolo etc. 2 switches van de GCX zal ik gaan gebruiken voor kanalen en masters te switchen op m'n amp.

G-Force komt in de loop, maar die ligt nog even bij "iemand" om wat presets te copieren. :)

Ik heb een Axess FX1 midi pedaal besteld, net als een BS2 Buffer. Ik heb ook nog een Masotti Black box buffer. De bedoeling is om wat met 2 buffers te experimenteren, om eentje in't rack en eentje ervan op het pedalboard te zetten. (En eventueel de GCX buffer niet te gebruiken.)

Interface dient voor power in, power naar amp, power naar blokje voor anderen, fx send, fx return, output naar amp, en een locking jack stereo gewired voor switchen van amp. Bedoeling is om er later nog een 7 pin midi jack bij te steken, die AC, DC en Midi signaal naar pedalboard brengt, om de FX1 en tuner, buffer en wah te voeden....

Op m'n Axess stuff moet ik nog een maandje wachten, de volgende batch FX1s is voorzien voor binnen enkele weken. Ondertussen tijd genoeg dus om veel kabels te solderen en alles mooi, zo veel mogelijk bromvrij, te wiren en al wat te programmeren.

M'n pedalen staan nu nog op m'n pedalboard gewired met George L, en een Visual Sound One Spot! Gaan eraf zodra alles klaar is!

Any tips or hints are welcome!

http://users.pandora.be/brike/Rack/DSC00041.JPG

http://users.pandora.be/brike/Rack/DSC00044.JPG

http://users.pandora.be/brike/Rack/DSC00042.JPG

morris
27 oktober 2006, 16:20
Nice Jos!

Ziet er goed uit, mag ik straks jouw GForce presets ook es kopieren? :)

Vwb je snake straks naar je pedalboard, AC en midi gaat prima, maar DC levert gegarandeerd problemen op, zeker als je een ah ermee wil voeden. Heeft die Axess geen dc out? tsk tsk... Je kunt misschien beter een AC > DC converter kopen (PL maakt ze). Hoe ga je AC in je rack brengen? Adapter?
Vwb de buffer in je GCX, ik zou de Axess buffer prefereren boven de buffer in de GCX, maar dat moet je maar eens proberen.

Houd ons op de hoogte van je vorderingen!

Morris

morris
27 oktober 2006, 16:22
Oh ja, gebruik niet te zware pluggen in je rack. Die zorgen voor een te zware belasting van de chassisdelen, met losse contacten op termijn tot gevolg.

Morris

Josdevos
27 oktober 2006, 16:28
Thanks! :)

De pluggen in m'n rack zijn Neutriks met plastic omhulsel. Zakje van 60 linksboven op het rack! ;)

Ivm DC door snake, Lyle op HRI had voor iemand al een breakout box gemaakt die zo werkt. Ik nam aan dat het zou werken en dacht die te gaan nabouwen.

http://psionicaudio.com/clients/JordanH/jordanh-breakout4.jpg

AC zou uit de GCX komen via adaptor GCX, maar als ik nog eens geld teveel heb zou ik voor een Pedal Power AC opteren. (Zeker nodig als ik er DC van wil maken neem ik aan...)

Misschien is het dan toch beter 230V naar het pedalboard te brengen en met een aparte Powersupply te werken...

AART
27 oktober 2006, 18:08
Jos, hoe kom je aan die interface?
Zelf gemaakt of voorgeboord gekocht met die gaten?

Josdevos
27 oktober 2006, 18:15
Jos, hoe kom je aan die interface?
Zelf gemaakt of voorgeboord gekocht met die gaten?

Gewoon te koop bij Thomann... Is van Adam Hall denk ik...

AART
27 oktober 2006, 19:02
Danke sehr, zoiets zocht ik al een tijdje.

Ibanez RuleZ
27 oktober 2006, 19:31
kan je gewoon connectoren van neutrik in stoppen: heb ik ook gedaan. werkt perfect IMO. in mijn geval zitten ze alleen aan de voorkant.

Harrald

Josdevos
29 oktober 2006, 19:28
kan je gewoon connectoren van neutrik in stoppen: heb ik ook gedaan. werkt perfect IMO. in mijn geval zitten ze alleen aan de voorkant.

Harrald

Wel dat is excact wat ik ga doen... Die powercons en locking jacks zijn ook van neutrik... Waarmee heb jij ze vastgezet in die plaat? Ik vind namelijk geen vijs/schroefcombinatie die er doorgaat. Klinknagels is een andere mogelijkheid...

kwante
30 oktober 2006, 19:33
Hoi,

Mijn rack:

FURMAN: PL-Plus E
AUDIO TECHNICA: ATW draadloos
TC ElECTRONIC: G-major
MARSHALL: JMP-1
BEHRINGER: Ultrafex II 3100
PEAVEY: Classic 50/50 poweramp

http://img47.imageshack.us/img47/2978/rackklaareb3.th.jpg (http://img47.imageshack.us/my.php?image=rackklaareb3.jpg)

Ibanez RuleZ
30 oktober 2006, 23:46
Wel dat is excact wat ik ga doen... Die powercons en locking jacks zijn ook van neutrik... Waarmee heb jij ze vastgezet in die plaat? Ik vind namelijk geen vijs/schroefcombinatie die er doorgaat. Klinknagels is een andere mogelijkheid...

ik heb gewoon m3 schroefjes en moertjes gebruikt: blijft perfect zitten. neem wel zelfborgende moertjes, die zijn verreweg het makkelijkste.

Harrald

Josdevos
31 oktober 2006, 00:06
Cool, het kleinste dat ik tot nu gevonden heb was M4. M2 leek me onvindbaar, dan maar op zoek naar M3.

Thanks!

Ibanez RuleZ
31 oktober 2006, 11:37
gewoon naar een grote bouwmarkt. ik heb ze bij de formido gehaald. enige jammere was dat ze wat langer zijn dan prettig werkt. electronica zaken leveren ze ook, alleen zijn ze daar schreeuwend duur (werd er bij onze lokale electronicaboer voor gewaarschuwd, en dat is al een klootzak een afzetter, kan je nagaan)

Harrald

LostHighway
31 oktober 2006, 11:47
Cool, het kleinste dat ik tot nu gevonden heb was M4. M2 leek me onvindbaar, dan maar op zoek naar M3.

Thanks!
?
M3 moet zéker goed te vinden zijn, als je er niet aangeraakt zal ik er eens een paar zoeken, moet je maar ooit eens passeren.
Maar niets mis met poprivetten (klinknagels voor de dutchmen onder ons) ook..

AART
1 november 2006, 21:09
on-topic anyone?

wil foto's zien :cheerup:

cobbe007
2 november 2006, 12:37
http://img172.imageshack.us/img172/8881/dsc00742iq5.jpg (http://imageshack.us)

Voila, eindelijk eens een foto van m'n rack. Ik zit nog niet zolang op het forum en heb nog niet zoveel gepost, dit omdat ik zelf nog veel aan het bijleren ben.
M'n rackje bestaat uit een GCX, G-Major, en een shure PSM200 in-ear systeem. Floorboard bevat de GC-pro, ernie ball volume pedaal, boss volume pdaal en boss tuner.
Heb voor het nut van deze foto, de zwarte afdekplaat erop gezet, maar momenteel is de multikabel niet aangesloten wegens onderhoud.
Verder wordt alles normaal versterkt via een Marshall TSL122 combo maar die staat momenteel in het repetitielokaal.
één dezer dagen komt in m'n rack nog een Phonic PPC 9000 en ik zou in de toekomst nog eens willen experimenteren met een rocktron Voodoo Valve daar ik in een coverband speel en dus wel wat verschillende klanken kan gebruiken.
btw: Alle flightcases zijn zelf gemaakt. Ben hier wel fier op :)

B_2_the_a
2 november 2006, 13:30
ziet er strak uit frits

Angel
2 november 2006, 13:49
M'n rackje bestaat uit een GCX, G-Major, en een shure PSM200 in-ear systeem. Floorboard bevat de GC-pro, ernie ball volume pedaal, boss volume pdaal en boss tuner.

Waarvoor gebruik je die GCX?

cobbe007
2 november 2006, 15:16
De GCX wordt gebruikt voor het schakelen van de kanalen van m'n TSL122 en er zit ook een boss Acoustic simulator in.
De GCX kocht ik destijds om m'n pedalen ook mee te schakelen maar ik vond de effecten van de G-Major beter dan m'n pedalen.
In principe zou ik ook nog m'n wah in een loop willen plaatsen maar ik denk dat ik dan een buffer ga nodig hebben want ik zit met 2x 6 meter draad (of 10 meter als ik m'n multisnake gebruik) en daardoor wordt de wah bijna niet meer hoorbaar. Voor het moment zit hij gewoon rechtstreeks in m'n signaalketen. (k'zou hem eens moeten TB-modden)

Jasper K.
3 november 2006, 12:37
Ook maar weer een update van mijn spulletje. Alles is ondertussen bekabeld met George L's, THD hotplate erbij gehaald en eveneens een Pedal Power II.

Aangezien alles nog niet ruis/brom/klikvrij is gaat het binnenkort naar Paul Lenders. Heb zelf (en met hulp) al 1001 en één dingen geprobeerd, maar zonder succes, dus dan moet de echte expert er maar naar kijken, komt vast goed!

http://i44.photobucket.com/albums/f8/jmkuipers/Set-up11-2006.jpg

Nog een close-upje van de pedaldrawer, met van links naar rechts: HWA Miami Fuzz, MXR Phase 90, Boss SD-1, Arion SCH-1, Boss CE-2 en de PP 2.

http://i44.photobucket.com/albums/f8/jmkuipers/PedaldrawerJasper11-2006.jpg

Wat nog in de planning zit is een flightcase voor de bag-ends, plus hotplate. Ik zit verder nog te azen op een g-force, maar eerst het spul ff naar mr. Lenders brengen en kijken wat er nog overblijft!

Tot die tijd doe ik het live nog met:

http://i44.photobucket.com/albums/f8/jmkuipers/Vangrailrackapril2006.jpg

Josdevos
3 november 2006, 12:49
Ziet er heel goed uit. Hopelijk kan je je problemen alsnog oplossen...

Angel
3 november 2006, 17:09
Hey Jasper, heb je ook een foto van de achterkant van je rack?
Het ziet er heel erg goed uit! Laat vooral weten waar het probleem zat hé. Dan kunnen we er nog iets uit leren.

wimmeltje
10 november 2006, 07:47
ok, geen nieuwe foto's van mijn rack, maar in een poging dit draadje weer on topic te krijgen mijn zelfgemaakte pedalboardje:

http://image59.webshots.com/459/6/69/69/2568669690063875599mETZSa_fs.jpg

http://image57.webshots.com/557/9/11/24/2117911240063875599MgFNTC_fs.jpg

Morris

Morris, welke lak heb je gebruikt om die plank zo mooi zwart te krijgen? en waar heb je dat gekocht??

Ik hoor het wel van je.

groetjes Wim

robzilla
10 november 2006, 15:43
Morris, welke lak heb je gebruikt om die plank zo mooi zwart te krijgen? en waar heb je dat gekocht??

Ik hoor het wel van je.

groetjes Wim

Dat vroeg ik me ook af, het ziet er heel strak uit. Volgens mij is het gewoon gedaan met verf en geen spuitlak?

sickpunk
11 november 2006, 11:13
matte spuitlak! dat is echt geweldig... eigenlijk altijd mooi strak en egaal. heb een computer kast en wat slagplaten mee gespoten, geen oneffenheid te vinden...
een paar keer een poging ondernomen om wat te spuiten met glanslak... haha feest, dat kna ik dus echt niet...
maar matte lak werkt een stuk beter.

morris
12 november 2006, 20:03
Het is i.i.g. geen matte spuitlak.
Een goede vriend van mij heeft me geholpen met de afwerking, en ik denk niet dat dit de plaats is om het 'geheim van de smid' hier prijs te geven. Sorry guys!

Morris

Michael AE
12 november 2006, 20:07
Nieuwste incarnatie:

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0368.jpg

B_2_the_a
12 november 2006, 20:25
wrm niet 1x een 12he rack ?? with wheels :P

Michael AE
12 november 2006, 20:27
wrm niet 1x een 12he rack ?? with wheels :P

Had ik, maar dat is echt niet te tillen. Op deze manier blijft het handelbaar. Ik ben bezig met wat brainstormen voor een ingewikkeld interface systeem, waarmee alles ook nog makkelijk aan te sluiten blijft.

B_2_the_a
12 november 2006, 20:33
jaah okey daar heb je gelijk in


inderdaad, wiring wordt wel moeilijker op deze manier :P

in wat voor band speel je ?

Michael AE
12 november 2006, 20:35
jaah okey daar heb je gelijk in


inderdaad, wiring wordt wel moeilijker op deze manier :P

in wat voor band speel je ?

Ik doe veel verschillende dingen. Ben nu voornamelijk bezig met mijn metalbandje Stillborn, maar ik speel ook in een aantal pop/rock bandjes. Ben nog bezig met een bluesproject en een pop-ding, maar die staan nu even op non-actief. Ik doe ook nog wat studiowerk her en der.

rjong999
13 december 2006, 01:40
Dit is mijn rackje (net opnieuw aan het bekabelen):

Voorkant:

http://www.kramer-music.nl/rack/rack3.jpg

Achterkant:

http://www.kramer-music.nl/rack/rack4.jpg

En op de vloer:

http://www.kramer-music.nl/rack/rack2.jpg

pimmedoris
13 december 2006, 19:46
Yo Rob, Zie t er lekker kkleurrijk uit zo. :cooler:

Maarre 1 vraagje. Zo zit alles enorm dicht op elkaar, zeker met ook de achterkant volgehangen. Krijg je dan geen problemen met de warmte van alle apparaten?

reitse
13 december 2006, 21:16
http://www.kramer-music.nl/rack/rack3.jpg
wat is dat zilveren apparaat van tc electronic? is dat voor je g system?

Squier4ever
13 december 2006, 22:44
lijkt idd wel de interface van de G-sys te zijn...

B_2_the_a
13 december 2006, 22:55
is ook zo
10 tekens

rjong999
14 december 2006, 00:01
Het apparaat van TC is de system unit van de G-System. Die schakelt o.m. alle preamps en alle loops en is mijn midi-master. Hij werkt ook als interface naat de vloer, gewoon met een cat5 utp kabel, dus erg gemakkelijk.

Er zijn twee componenten die wel wat warm worden: de Fish, met 8 buizen, en de mesa. Die laatste ligt onderin en heeft een eigen fan met de uitlaat aan de voorkant, dus geen probleem. Ik overweeg nog wel een fannetje bij de Fish in te bouwen, of misschien een extra strip aan de achterkant met een paar fans erin. Maar voorlopig heb ik geen last van warmte, de meeste componenten zijn nogal koud (Tuner, power conditioner, G-System, GAP Pro en Studio Quad). Mocht het echter een probleem worden dan gaat "de achterkant" naar een eigen rekje. Maar ik vond dit wel lekker compact.

reitse
14 december 2006, 15:27
ok, ja zo een vermoede had ik ook wel maar ik wist het niet zeker dus ik dacht ik vraag het maar ff

pimmedoris
14 december 2006, 19:00
Ach ja, inderdaad zo is het wel compact en zolang je met warmte niet in de problemen komt...

Mooie set in ieder geval.
Misschien moet je er nòg een kleurtje bijdoen ofzo, net zolang tot je de regenboog hebt... :satisfie:

qwertyuiop
5 januari 2007, 17:48
ff mijn nieuwe rackie;

http://img242.imageshack.us/img242/5364/dsc05418ad0.jpg

http://img118.imageshack.us/img118/683/dsc05419cm6.jpg

sinds vorige week. ben er blij mee! bijna alles met george L bekabeld. fijn geluid
kickuh!
op het lege plekje op de lade komt nog 1 overdrive/crunch pedaal. weet alleen nog niet welke. suggesties zijn welkom!

Ibanez RuleZ
7 januari 2007, 01:40
Dit is mijn rackje (net opnieuw aan het bekabelen):

Voorkant:

http://www.kramer-music.nl/rack/rack3.jpg


ik moet nog een keertje een SP77 in mn rack dr bij zetten, heb dr 1 gehad, maar eigenlijk wel wat spijt dat ik m heb weggedaan.

Harrald

Pinkie
9 januari 2007, 00:41
ff mijn nieuwe rackie;.....

Qwertyuiop, mag ik vragen waar je die rackshelf vandaan hebt? ik zoek al een tijdje zoiets..is tie 2HE hoog? en kan je de plank er helemaal uithalen?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraagje:)

rjong999
9 januari 2007, 12:16
ik moet nog een keertje een SP77 in mn rack dr bij zetten, heb dr 1 gehad, maar eigenlijk wel wat spijt dat ik m heb weggedaan.

Harrald
Ik ben ook erg blij met de SP77. Het is een echte one-trick pony, maar die ene trick kan 'ie dan ook wel ontzettend goed, eigenlijk een geluid dat nooit verveelt.

qwertyuiop
9 januari 2007, 12:40
ff mijn nieuwe rackie;.....

Qwertyuiop, mag ik vragen waar je die rackshelf vandaan hebt? ik zoek al een tijdje zoiets..is tie 2HE hoog? en kan je de plank er helemaal uithalen?
Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraagje:)

ja, natuurlijk mag je dat vragen! ;-)
de rackshelf heb ik laten bestellen door custom flightcases in Den Haag. Daar laat ik al dat soort spul maken en bestellen. Maar ik weet eigenlijk niet waar zij 'm vandaan hebben. Het is ook niet de meest handige rackshelf die je kunt hebben hoor; hij weegt namelijk een ton!! (ofzoiets..) wel heeeeel stevig, maar dus ook heeeeel zwaar. (even zwaar als een buizenpreamp...)hij is inderdaad wel helemaal uittrekbaar...dat dan weer wel. en loopt erg soepel. het is dus wel een profi-ding, maar te zwaar echt.
je kunt dergelijke rackshelfs wel op meer plekken krijgen hoor. volgens mij heeft skb ze ook, w.s. een stuk lichter. of anders bij die pro-audio winkels op internet. als je googled op "flightcases" kom je veel van die pro-audio internetwinkels tegen.
succes!

jorrit
19 december 2007, 12:58
Mijn bescheiden rackje af dus ook maar een foto:

http://thumb19.webshots.net/t/68/68/4/78/50/2952478500047446799zoLXrq_th.jpg (http://outdoors.webshots.com/photo/2952478500047446799zoLXrq)

Heb ik meteen een vraag: Kan ik mijn effect pedalen op een manier schakelen met mijn replifex/midiboard? of heb ik daar een looper oid. voor nodig?

AART
19 december 2007, 13:07
http://jorritneele.hyves.nl/album/16074057/Vrienden/pOkL/fotos/153446709/0/_jmI



Zo werkt ie beter hoop ik.

jorrit
19 december 2007, 13:11
heb hm al ff met webshots gelinkt.. werkt iets makkelijker..

maar bedankt iig.

skabouter
19 december 2007, 13:30
http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/studiorackklein.jpg

skanky
19 december 2007, 14:41
Ska, je weet dat als je je sub zo inbouwt dat je er gratis 9db extra laag bij krijgt?

ben vanhoof
19 december 2007, 14:49
Mijn bescheiden rackje af dus ook maar een foto:

http://thumb19.webshots.net/t/68/68/4/78/50/2952478500047446799zoLXrq_th.jpg (http://outdoors.webshots.com/photo/2952478500047446799zoLXrq)

Heb ik meteen een vraag: Kan ik mijn effect pedalen op een manier schakelen met mijn replifex/midiboard? of heb ik daar een looper oid. voor nodig?

Tip; zet de inputlevel van je replifex zo hoog dat de lampjes bij palm mutes in het oranje gedeelte komen. Hij staat momenteel precies nogal laag, niet?

Btw wat een vette repetitieruimte!!! Daar kan je je versterker wel opengooien precies.

skabouter
19 december 2007, 16:27
Ska, je weet dat als je je sub zo inbouwt dat je er gratis 9db extra laag bij krijgt?

ik kan hem gewoon regelen, en het geluid komt er goed door! maar het is niet ideaal idd, maar ben bezig met een nieuw rack, waar de sub dan niet inkomt. maar begrijp dat ik een superkleine kamer heb, en dat er gewoon niet zoveel plaatsen over zijn, voor dergelijke zaken.....beetje jammer :(

jorrit
19 december 2007, 19:06
Tip; zet de inputlevel van je replifex zo hoog dat de lampjes bij palm mutes in het oranje gedeelte komen. Hij staat momenteel precies nogal laag, niet?

Btw wat een vette repetitieruimte!!! Daar kan je je versterker wel opengooien precies.

Ok bedankt voor de tip, zal ik eens proberen. Ik heb hm nog maar 2 dagen dus ik ben nog aant klooien.

Repetitie ruimte is al vrij oud, de nieuwe is nog groter, 5 bij 7, dus das helemaal super.

skabouter
19 december 2007, 19:20
moooi jorrit! netjes die repli! bevalt goed?
wat komt er nu nog bij?
pedalen kan je idd niet aan/uit schakelen, moet je een looper voor hebben!

boss
19 december 2007, 20:36
Heb ik meteen een vraag: Kan ik mijn effect pedalen op een manier schakelen met mijn replifex/midiboard? of heb ik daar een looper oid. voor nodig?
Mooi rack jorrit!
Om je pedalen te schakelen met je midiboard kan je eens kijken naar bv. een GRX4 van Axess:
http://www.axess-electronics.com/sc/GRX4-Guitar-Router-Switcher-p-16135.html

jorrit
20 december 2007, 09:47
Zijn die fx schakelaren nog zo prijzig joh? lijkt me toch niet zoveel electronica voor nodig om een fx loop aan en uit te schakelen.

@ Arjen: Repli bevalt prima, ben er nog hard mee aan het worstelen.
Er komt nog een floorboard bij en dat is dan ff alles voor dit moment.

Uiteindelijk nog een racklade en een fx switcher maar das allemaal lange termijn werk. Ik kan nu tenminste ff vooruit.

skabouter
23 december 2007, 17:45
je hebt ook goedkopere loopers hoor. kitty hawk bijv heeft een 8 kanaals looper, en kost maar zo`n 200 euro 2e hands. maarja, bij loopers kan je eigenlijk beter voor top-of-the-line stuff gaan, anders heeft het nog weinig zin. Het moet natuurlijk zo transparant mogelijk, dat is de bedoeling van een looper. naja, en om pedals te schakelen, maar voor je rackgear heeft t weinig zin, als de looper niet transparanter is dan je gear zelf.

Angel
23 december 2007, 19:17
je hebt ook goedkopere loopers hoor. kitty hawk bijv heeft een 8 kanaals looper, en kost maar zo`n 200 euro 2e hands. maarja, bij loopers kan je eigenlijk beter voor top-of-the-line stuff gaan, anders heeft het nog weinig zin. Het moet natuurlijk zo transparant mogelijk, dat is de bedoeling van een looper. naja, en om pedals te schakelen, maar voor je rackgear heeft t weinig zin, als de looper niet transparanter is dan je gear zelf.

Een tweedehandse Rocktron Patchmate vind je voor iets meer en is wel de moeite!

Kaïn
13 januari 2008, 13:24
Even wat nieuw leven in dit topic blazen!

Gistere in de oefenruimte even een kiekje gemaakt van m'n huidige rack.

http://i100.photobucket.com/albums/m10/Michiel-Glas/rack2klein.jpg

Inhoud: Een mesa rectifier pre-amp (toevallig de oude van Ad sluijter, de Topic starter), ENGL 840/50, G-major en Sennheiser wireless.
Niets bijzonders, maar het klinkt super!

AART
13 januari 2008, 13:32
He, die haakse plug die daar in die mesa zit, waar hbe je die vandaan, dat zijn volgens mij van die wat oudere fijne neutriks. De lokale gitaarboer hier heeft ze niet volgens mij.

Kaïn
13 januari 2008, 14:10
He, die haakse plug die daar in die mesa zit, waar hbe je die vandaan, dat zijn volgens mij van die wat oudere fijne neutriks. De lokale gitaarboer hier heeft ze niet volgens mij.
Die zat bij de footswitch van de mesa toen ik em overkocht. Heel degelijk kabeltje inderdaad, het was een oude van de verkoper. Kan je helaas niet helpen.

Chroxy
13 januari 2008, 14:30
@ aart:

Das een switchcraft.. te koop (een aziatische kopie) bij newtone-online.. en dr zijn vast ook wel ergens originele vandaan te halen (ik heb nog ergens een site daarvoor op mn laptop..)

AART
13 januari 2008, 14:43
@ aart:

Das een switchcraft.. te koop (een aziatische kopie) bij newtone-online.. en dr zijn vast ook wel ergens originele vandaan te halen (ik heb nog ergens een site daarvoor op mn laptop..)
Ah, danke. Ik vind dat altijd fijne haakse pluggen. Stevig en makkelijk te bevestigen.

Chroxy
13 januari 2008, 14:57
vanwege hun klein formaat ga ik ze ook gebruiken tussen mijn pedalen..

Daemon
13 januari 2008, 19:58
Michiel: Je rack ziet er mooi strak uit zo!! :)

ben79
14 januari 2008, 12:31
ik krijg spontaan terug zin om met een rack te beginnen..
die engl eindtrappen zijn echt super, ik heb een 930/60 gehad en mis em alweer..
Als ik ooit men roadster wegdoe is het voor zo een combinatie..
hoe klinkt de mesa tov gewonen rectifiers?

en wordt dat rackje niet erg warm??

Kaïn
14 januari 2008, 12:38
ik krijg spontaan terug zin om met een rack te beginnen..
die engl eindtrappen zijn echt super, ik heb een 930/60 gehad en mis em alweer..
Als ik ooit men roadster wegdoe is het voor zo een combinatie..
hoe klinkt de mesa tov gewonen rectifiers?

en wordt dat rackje niet erg warm??
De pre-amp is mijn eerste rectifier dus een vergelijking kan ik niet geven. Maar in dit geval zal de vergelijking ook niet helemaal eerlijk zijn aangezien een normale recto op 6L6 eindbuizen werkt en deze combi met EL84's.

Heel veel referentie materiaal heb ik niet, maar het is niet extreem warm daar achter. Zoiezo wordt ie niet vaak gebruikt, 1 keer in de week 3 uur (hij staat in het oefenhok), en die ENGL eindtrappen hebben een ventilator, dus dat helpt ook mee.

rjong999
14 januari 2008, 19:38
ik krijg spontaan terug zin om met een rack te beginnen..
die engl eindtrappen zijn echt super, ik heb een 930/60 gehad en mis em alweer..
Als ik ooit men roadster wegdoe is het voor zo een combinatie..
hoe klinkt de mesa tov gewonen rectifiers?

en wordt dat rackje niet erg warm??...en hoe klinkt die Roadster t.o.v. een Rectifier ?

AART
14 januari 2008, 19:55
...en hoe klinkt die Roadster t.o.v. een Rectifier ?

Het schijnt dat het leadkanaal meer richting 2 channel recto's gaat, rauwer, meer defenitie, opener. Clean is een stuk beter volgens veel mensen(lonestar achtig) en verder meer toneshaping opties.

Let wel: ik heb em zelf nooit geprobeert, maar wat ik hoor nodigt er ernstig toe uit.

ben79
15 januari 2008, 12:18
das een mooie omschrijving..
ik vind de lead kanalen (4e) zoals een rectifier maar minder droog, meer sustain..
clean is ook super
en clean met een randje is ook mogelijk, je moet em maar eens een keertje bekijken , het zijn ontzettend veel mogelijkheden met allen een supergoede sound...

Angel
15 januari 2008, 13:58
Mijn nieuw rack gaat er als volgt uitzien:
Pedalboard:
VoodooLab GCP - Ernie Ball Volume & Octafuzz - Clyde Deluxe wah - Peterson Tuner

Rack:
Furman Power Conditioner -
X2 Wireless -
VoodooLab GCX1(Mudhoney,BBPreamp, Red Snapper, RCBooster, Channel Switch&Overdrive Boost) -
VoodooLabGCX2(BlackCatVibe,SCH1,PCH1,Tremster,G-major,Replica)

Vollop bezig met het aansluiten, dus foto's volgen nog.

Lexvandoef
15 januari 2008, 14:22
gebruik je dat alles met je hook? Hoe bevaltie trouwens?

Angel
15 januari 2008, 14:32
gebruik je dat alles met je hook? Hoe bevaltie trouwens?

Yep. Hij bevalt zeer goed. Ik ben tevreden dat de eerste eigenaar het overdrivekanaal heeft laten aanpassen zodat ik nu op dat kanaal 2 volumes heb.
Samen met de Paul Lenders-cab is het een dodelijke combinatie.

Lexvandoef
15 januari 2008, 14:40
Yep. Hij bevalt zeer goed. Ik ben tevreden dat de eerste eigenaar het overdrivekanaal heeft laten aanpassen zodat ik nu op dat kanaal 2 volumes heb.
Samen met de Paul Lenders-cab is het een dodelijke combinatie.

Gaaf, maar een vraagje, normaal gesproken heeft het 2de kanaal toch 2xgain en 2xvolume? Dat is wat ik begrepen had. Of is die preproductie versie die jij hebt toch anders?

Angel
15 januari 2008, 15:49
Gaaf, maar een vraagje, normaal gesproken heeft het 2de kanaal toch 2xgain en 2xvolume? Dat is wat ik begrepen had. Of is die preproductie versie die jij hebt toch anders?

Neen, standaard toch niet op de mijne, 2xGain maar 1xLevel.

Nitefly7
15 januari 2008, 15:54
Mijn nieuw rack gaat er als volgt uitzien:
Pedalboard:
VoodooLab GCP - Ernie Ball Volume & Octafuzz - Clyde Deluxe wah - Peterson Tuner

Rack:
Furman Power Conditioner -
X2 Wireless -
VoodooLab GCX1(Mudhoney,BBPreamp, Red Snapper, RCBooster, Channel Switch&Overdrive Boost) -
VoodooLabGCX2(BlackCatVibe,SCH1,PCH1,Tremster,G-major,Replica)


-slik-

6he ? of meer dan 6?

...-slik-.. toffe gear ;) en interessante pedalenkeuze!

Angel
15 januari 2008, 15:55
-slik-

6he ? of meer dan 6?

...-slik-.. toffe gear ;) en interessante pedalenkeuze!

:rockon: 8 :rockon:

Arvoitus
15 januari 2008, 16:03
Mijn nieuw rack gaat er als volgt uitzien:
Pedalboard:
VoodooLab GCP - Ernie Ball Volume & Octafuzz - Clyde Deluxe wah - Peterson Tuner

Rack:
Furman Power Conditioner -
X2 Wireless -
VoodooLab GCX1(Mudhoney,BBPreamp, Red Snapper, RCBooster, Channel Switch&Overdrive Boost) -
VoodooLabGCX2(BlackCatVibe,SCH1,PCH1,Tremster,G-major,Replica)

Vollop bezig met het aansluiten, dus foto's volgen nog.
Hoe bevalt je die X2 Wireless?
Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, dat ie velen malen beter was dan de duurdere sennheiser en shure systemen.

Voor hoeveel heb je hem kunnen kopen? En heb je de normale of rack versie?

Angel
15 januari 2008, 16:05
Hoe bevalt je die X2 Wireless?
Ik heb er veel goede verhalen over gehoord, dat ie velen malen beter was dan de duurdere sennheiser en shure systemen.

Voor hoeveel heb je hem kunnen kopen? En heb je de normale of rack versie?

Hij is besteld, zou normaal een dikke 3 weken duren. We hebben een groepsaankoop gedaan, ongeveer 10 toestellen en dan betaal je bijna geen transportkosten. Ik denk dat de rackversie aan ongeveer 400 euro zit alles in(taxen, douanekosten, transport en extra upgrade-cable).

Chroxy
15 januari 2008, 16:19
en waarom eigenlijk 'maar' een G-Major? en geen G-Force? of iets anders; ik was zelf al meer te spreken over een TC M-One dan Gmajor..

Angel
15 januari 2008, 16:23
en waarom eigenlijk 'maar' een G-Major? en geen G-Force? of iets anders; ik was zelf al meer te spreken over een TC M-One dan Gmajor..

Ik vind niet dat je mag spreken over "maar" een G-major. Heb eerst de G-sharp gehad, maar dat was het helemaal niet. Alle modulatie-effecten kwamen gewoon niet lekker tot hun recht, dat is bij de G-major wel het geval.
Eerst even vooral was de G-major in de uitverkoop en ben ik niet zo'n multi-effect-liefhebber om er dan meer dan 600 euro aan uit te geven. De M-one heb ik nooit getest, dus dat kan ik niet vergelijken.

Arvoitus
15 januari 2008, 17:32
Hij is besteld, zou normaal een dikke 3 weken duren. We hebben een groepsaankoop gedaan, ongeveer 10 toestellen en dan betaal je bijna geen transportkosten. Ik denk dat de rackversie aan ongeveer 400 euro zit alles in(taxen, douanekosten, transport en extra upgrade-cable).
Ok, post je ervaringen zodra je hem hebt. Er is nog niet zo veel informatie over die dingen.
Trouwens, ik heb vaker gehoord over die upgrade-cable. Wat is het eigenlijk, en kun je die echt als een upgrade erbij kopen?

Angel
15 januari 2008, 17:40
Ok, post je ervaringen zodra je hem hebt. Er is nog niet zo veel informatie over die dingen.
Trouwens, ik heb vaker gehoord over die upgrade-cable. Wat is het eigenlijk, en kun je die echt als een upgrade erbij kopen?

Zal ik doen. Ja, je kan dus een extra kabeltje erbij kopen van Canare(ofwel rechte of haakse plug).

Angel
24 januari 2008, 19:10
He's in:

Shot van mijn nieuwe setup:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN8671.jpg

En bij deze met X2:
http://img.photobucket.com/albums/v297/angelsdeath2001/DSCN8673.jpg

Een echte aanrader voor iedereen. Just plug and play. Ik vind het gewoon super klinken en zeer gemakkelijk. Ook dat je op de display je batterijniveau kan bekijken vind ik ongelofelijk handig.

Hij klinkt alsof je met de beste kabel speelt en hij heeft een ongelofelijk goed bereik.

Arvoitus
24 januari 2008, 19:18
Een echte aanrader voor iedereen. Just plug and play. Ik vind het gewoon super klinken en zeer gemakkelijk. Ook dat je op de display je batterijniveau kan bekijken vind ik ongelofelijk handig.

Hij klinkt alsof je met de beste kabel speelt en hij heeft een ongelofelijk goed bereik.
Dat is inderdaad wat ik ervan heb gehoord, dus je kan hem echt vergelijken met een kabel?
Bedankt voor het laten weten ;) zoiets ga ik ook nog een keer halen.

Kaïn
24 januari 2008, 19:38
Jezus man, wat een toren, geweldig. En de X2 ziet er mooi uit! Ik ga zo even googlen, maar mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel die je heeft gekost?

Angel
24 januari 2008, 20:02
Dat is inderdaad wat ik ervan heb gehoord, dus je kan hem echt vergelijken met een kabel?

Zeker. Heb zelf ettelijke shures en sennheiser-wireless systemen gehad, maar hier kan letterlijk niets tegenop.



Jezus man, wat een toren, geweldig. En de X2 ziet er mooi uit! Ik ga zo even googlen, maar mag ik zo vrij zijn om te vragen hoeveel die je heeft gekost?

Ongeveer 400 euro, douane, taksen, transport en extra uitgrade-kabel incl.

We hebben hier in België een gezamelijk inkoop gedaan van 10 stuks. Hiermee kan je de prijs wel iets drukken.

AART
24 januari 2008, 20:39
Wow, gas voor zo'n X2 dan. Als de 2ehandsprijzen rond de 300 komen ga ik er wel een keer eentje oppikken.

Arvoitus
24 januari 2008, 23:25
Wow, gas voor zo'n X2 dan. Als de 2ehandsprijzen rond de 300 komen ga ik er wel een keer eentje oppikken.
Gaat moeilijk worden.
Ze zijn enorm zeldzaam, enigste europese importeer zit in noorwegen ergens.
Ik had via offstage al gezien dat er aantal mensen al besteld hadden maar die hebben het via Amerika gedaan.

Normale versie:
http://www.x2digitalwireless.com/product_xds95.htm

Rack versie:
http://www.x2digitalwireless.com/product_xdr95_instrument.htm

boss
25 januari 2008, 17:55
He's in:

Shot van mijn nieuwe setup:

En bij deze met X2:

Een echte aanrader voor iedereen. Just plug and play. Ik vind het gewoon super klinken en zeer gemakkelijk. Ook dat je op de display je batterijniveau kan bekijken vind ik ongelofelijk handig.

Hij klinkt alsof je met de beste kabel speelt en hij heeft een ongelofelijk goed bereik.
Hey Angel,
Mooie set-up hoor. Die combinatie zit vol met mooie geluiden!!!
Ik zie dat het plasticje wederom op de GCP blijft zitten :D :D
Kan je me nog even je signaalpad beschrijven?
Gr, boss

Angel
25 januari 2008, 19:42
Ik zie dat het plasticje wederom op de GCP blijft zitten :D :D

8-) 8-)


Kan je me nog even je signaalpad beschrijven?

X2 -> GCX1 FED THRU(achter) -> Masotti Buffer -> Fulltone Clyde Deluxe -> Strobostom -> GCX 1 GUITAR IN -> GUITAR OUT -> LOOPS(Mudhonney,BB-preamp,Red Snapper,RC Booster) -> Hook

Effectloop -> GCX2(Black Cat Vibe,SCH1,SPH1,Tremster,Replica,H20,DTR1000)

De DTR1000 heb ik net ontvangen,dus die komt op de plaats van de lade onderaan.

In de toekomst wordt de GCX in de effectloop vervangen door een G-major(die ik al bezit) maar die moet ik nog fatsoenlijk uitvogelen eer hij erin komt. Wat wel jammer was, is dat de G-major in één van de loops van de GCX ruis veroorzaakte, waardoor hij daar niet echt bruikbaar was.

groovieguitarguus
26 januari 2008, 00:12
...Ik verscheep alles zelf in mijn eigen wagen.
Ga er voorzichtig mee om, moet echter wel okay zijn.
Heb nu een 12HE ouwe blauwe Stage Acompany case.
Wil het nu in tweeën splitten. Poweramp etc. + preamp en effecten in een losse case.
Zijn de Prodjucer of duurdere lijn van DAP okay???

gr. Guus

boss
26 januari 2008, 14:10
...Ik verscheep alles zelf in mijn eigen wagen.
Ga er voorzichtig mee om, moet echter wel okay zijn.
Zijn de Prodjucer of duurdere lijn van DAP okay???

gr. GuusGuus, als je er met beleid mee omgaat kan je zelfs met de goedkoopste kist jaren plezier hebben.
Mijn flightcase is ook geen Top-Of-The-Bill, maar gaat nu al een hele tijd mee zonder problemen. Daarbij gaat die kist ook nog met optredens mee in de bus/vrachtwagen tussen de rest van de spullen.
Maar altijd wordt er met zorg geladen en gelost.
Wordt de boel in- en uitgeladen door anderen dan muzikanten, dan zie je meestal meer het "het zijn toch allemaal kisten?" idee... "Dat kan toch wel tegen een stootje?"
Dus Guus, met zorg en beleid kan je zelfs met een goedkopere kist prima uit de voeten!

Geoffrey
27 januari 2008, 16:48
Effectloop -> GCX2(Black Cat Vibe,SCH1,SPH1,Tremster,Replica,H20,DTR1000)

De DTR1000 heb ik net ontvangen,dus die komt op de plaats van de lade onderaan.

Ben je tevreden over de dtr1000..?
En waarom de 1000 en niet de 2000..? ik ben nog in grote twijfel

Angel
27 januari 2008, 20:14
Ben je tevreden over de dtr1000..?
En waarom de 1000 en niet de 2000..? ik ben nog in grote twijfel

Omdat ik deze tegen een heel scherpe prijs tweedehands heb kunnen vinden, daarom.

Geoffrey
27 januari 2008, 20:25
Omdat ik deze tegen een heel scherpe prijs tweedehands heb kunnen vinden, daarom.

Maar ben je er tevreden van..?
Waarschijnlijk wel..maar ik zoek wa de voor en nadelen tegenover andere merken..

Angel
27 januari 2008, 20:31
Maar ben je er tevreden van..?
Waarschijnlijk wel..maar ik zoek wa de voor en nadelen tegenover andere merken..

Ik ben er tevreden van. Hij hangt in één van de loops, dus hij zorgt ook voor de mute van het systeem.
Ik zou geen andere, tenzij een Peterson Rackversie, nemen.

Geoffrey
27 januari 2008, 20:43
Ik ben er tevreden van. Hij hangt in één van de loops, dus hij zorgt ook voor de mute van het systeem.
Ik zou geen andere, tenzij een Peterson Rackversie, nemen.

Eigenlijk zou k dan ook genoeg hebben aan de dtr 1000..
Weet jij wat de dtr 2000 precies meer heeft..?

De peterson rackversie is al weer wat duurder dan de dtr1000 en ik weet nie waar je die eigenlijk kan kopen.. waarschijnlijk rechtstreeks uit Amerika.
Heb er nog niet veel over gezocht..

Daemon
28 januari 2008, 00:21
Hier even netjes het verschil tussen de dtr 1000 en 2000.
Dtr 1000:
• Chromatic tuner that automatically detects the note name and accurate pitch.
• Seven semi-tone flat tuning support.
• Two types of display: cents or strobe.
• Adjustable calibration of 438--455 Hz. (Manual/Auto)

Dtr 2000:
• Chromatic, guitar (6-string, 7-string)/bass, and open modes.
• Five types of open tuning.
• Three types of display: cents, hertz, or strobe.
• Seven semi-tone flat tuning mode supports dropped tunings up to 7 semitones – a worldwide first.
• Adjustable calibration of 438–445 Hz. (Select either manual or auto)
• Reference pitches can be output from the
Sound jack (C2 - C6).
• Two sets of inputs.
• Built in mic supports acoustic guitar tuning.
• Illumination function that lights up rack-mounted equipment below.

morris
28 januari 2008, 12:56
houd dit draadje svp OT, verdere tunerdiscussies kunnen in de andere draadjes (op dit moment keuze genoeg denk ik :satisfie:)

Morris

FC Spoiler
4 februari 2008, 21:44
Mission control:
http://decoda.net/FCBASS/PWB/mission%20control1v.JPG
http://decoda.net/FCBASS/PWB/mission%20control3v.JPG
http://decoda.net/FCBASS/PWB/mission%20control2v.JPG
http://decoda.net/FCBASS/index_bestanden/Mesastrategy/fcrack.jpg

FC Spoiler
4 februari 2008, 21:45
+ Samson Powerbrite pro
http://www.samsontech.com/images/productimages/PB15PRO-web.jpg

Nu nog een stel goede kabels...

Kaïn
4 februari 2008, 21:58
Wow kerel! Dat is een echte hair metal rack :p! Gaaf spul man :)

TimmU
4 februari 2008, 23:55
Holy fuck wat een retevet rack! dat gaat echt extréém hard zeker, met die Mesa erin?

FC Spoiler
5 februari 2008, 05:59
Ik heb idd geen volumeproblemen meer :p
Hairmetal: Klik (http://www.damagedjustice.nl/uploads/images/gigs/071117/IMG_0395.jpg) :D