PDA

View Full Version : Foto's van jouw rack



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11

minoin
11 december 2010, 12:08
Dat heb je heel mooi profi voor elkaar Page!

DemolitionColorScheme
11 december 2010, 13:28
en nog een

http://farm6.static.flickr.com/5244/5251257548_c04e379bbe_b.jpg
Heel cool! Approved! :lovelove:

LordRiffenstein
11 december 2010, 17:52
Effe een snelle foto van mijn rackje.

http://farm6.static.flickr.com/5127/5251255728_5dbb09bdf5_b.jpg

Nice! Nog een MarkL gebruiken, aangekocht via Paul?? Welk midi-pedaal gebruik je?

JeroenSchaaf
11 december 2010, 18:08
@Page! Te gek! Hoe is die Vibetool?

srv-man
11 december 2010, 20:13
@Page: mooi rack! Is de powerstation van Mark L ook een voltage regulator a la Furman AR2306? Kan hem op de site van Mark L niet vinden.

Page
12 december 2010, 03:46
Ik gebruik de FC25 ACE van Mark L als midicontroller. Werkt perfect en lijkt tegen een stootje te kunnen.

De vibetool van Paul Lenders is super, doordat er een soort toonregeling opzit kan je de sound perfect tweaken zodat je door de mix komt en niet teveel bas hebt.

Het powerstation is volgens mij niet te vergelijken met een furman, maar er zit wel een soort filter op. Die vraag kan je het beste aan Mark l zelf stellen.\\

Liquid_Metal
12 december 2010, 09:55
Page, mooi rack man! Hoe bevalt die GSP1101 van Digitech? Welke effecten gebruik je daarvan?

Page
12 december 2010, 12:39
De Digitech GSP1101 is voor zijn geld een hele goede deal. klinkt goed, makkelijk te programmeren, flexibele setups (4 kabel methode).

ik gebruik EQ, Delay, reverb en tremolo. Maar hij zit er ook als backup. Kan rechtstreeks op de PA als er ergens iets verkeerd gaat. De preamp en speakersimulatie zijn ruim voldoende om een optreden af te maken.

Liquid_Metal
12 december 2010, 14:50
De Digitech GSP1101 is voor zijn geld een hele goede deal. klinkt goed, makkelijk te programmeren, flexibele setups (4 kabel methode).

ik gebruik EQ, Delay, reverb en tremolo. Maar hij zit er ook als backup. Kan rechtstreeks op de PA als er ergens iets verkeerd gaat. De preamp en speakersimulatie zijn ruim voldoende om een optreden af te maken.

Als backup lijkt me inderdaad wel verstandig. Ik heb nog niet veel optredens, maar als het er wat meer worden moet ik daar zéker naar kijken.
Ik ben erg tevreden over mijn setup met pedaaltjes pregain en gmajor2 postgain (klinkt allemaal echt super).
Het gedoe met mijn POG en Memory Toy (zie het 'GCX Probleem' topic) werkt prima maar is zo weinig toepasbaar. Met een multieffect is dat misschien makkelijker op te lossen.
Toch is het enige waar ik eventueel mee zit de wah. Ik gebruik nu een Dunlop wah maar zie mezelf over een poos wel draadloos gaan. Dan heb ik het liefst een wah in m'n rack, maar die moet dan, zoals met de Lexicon MPX G2, aan te zetten zijn met CCs (ipv PCs). Ik ga het testen, maar de wah in de Lexicon schijnt niet erg bijzonder te zijn. Vandaar mijn interesse in de GSP1101.

DemolitionColorScheme
9 januari 2011, 18:42
Wat nieuwe aanwinsten, waaronder de Furman PL-PLUS E, Strymon El Capistan, RAILhead Effects The Preset, Roland SDE-2500 en Korg G4 (en nog een Roland RE-501 Chorus Echo)

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/-RackRig01.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/-RackRig02.jpg

sjaak1990
10 januari 2011, 00:15
en nog een

http://farm6.static.flickr.com/5244/5251257548_c04e379bbe_b.jpg

mooimooimooi! Heb je daar ook opnames van?

Liquid_Metal
10 januari 2011, 08:58
mooimooimooi! Heb je daar ook opnames van?

Weet je dat je reageert op foto's van een maand geleden, terwijl er gisteren nieuwe zijn gepost?

@Demo: ziet er weer rijkelijk gevuld uit! Hoe klinkt 'ie? Veel verbeteringen?

DemolitionColorScheme
10 januari 2011, 10:03
@Demo: ziet er weer rijkelijk gevuld uit! Hoe klinkt 'ie? Veel verbeteringen?
Ja, lekkah! Ik heb hier echt vieze stroom in m'n apartement, en soms kreeg ik een kleine 'plop' in m'n versterker door de stroom. Nu geen enkele plop meer. De aanvullingen van gear klinken ook gewoon goed, anders waren ze de deur alweer uit. ;)

Liquid_Metal
10 januari 2011, 12:26
Het wordt ook bijna een rack dat op zichzelf moet staan :rockon:.

DemolitionColorScheme
10 januari 2011, 12:42
Het wordt ook bijna een rack dat op zichzelf moet staan :rockon:.
haha, hoezo?

Liquid_Metal
10 januari 2011, 13:48
haha, hoezo?

Het ziet er een beetje instabiel uit. Waarschijnlijk valt het wel mee, maar voor het oog. Mijn rack is 14 HE en als ik het op m'n speakerkast (212) zet ziet dat er heel gek uit.

DemolitionColorScheme
10 januari 2011, 14:00
Het ziet er een beetje instabiel uit. Waarschijnlijk valt het wel mee, maar voor het oog. Mijn rack is 14 HE en als ik het op m'n speakerkast (212) zet ziet dat er heel gek uit.
Nee hoor. Hij staat hardstikke stabiel. Nog nooit problemen mee gehad. Als ik m'n Axe-FX heb komt de hele toren sowieso op de grond te staan.

Liquid_Metal
10 januari 2011, 14:58
Nee hoor. Hij staat hardstikke stabiel. Nog nooit problemen mee gehad. Als ik m'n Axe-FX heb komt de hele toren sowieso op de grond te staan.

Dat bedoel ik :supercool:.

Madcow
10 januari 2011, 19:26
ik zit nog aan de 4 units(in een 6 unit kast):seriousf:

Behringer rack tuner
Roland GP-100
leeg
leeg
ENGL E530
Rocktron Velocity

Ik denk dat ik mij een ENGL of Peavey power amp koop en een JMP-1 (maar dit is allemaal in de loop van 5 jaar)

ME.
10 januari 2011, 22:43
ik zit nog aan de 4 units(in een 6 unit kast):seriousf:

Behringer rack tuner
Roland GP-100
leeg
leeg
ENGL E530
Rocktron Velocity

Ik denk dat ik mij een ENGL of Peavey power amp koop en een JMP-1 (maar dit is allemaal in de loop van 5 jaar)

Optimist!! Geef je nog geen jaar voordat je 6 HE te klein is!

Madcow
10 januari 2011, 22:58
Ik heb laatst me gear al een kilometer met de hand mogen slepen. Voller gaat die echt niet worden!

ME.
10 januari 2011, 23:00
Ik heb laatst me gear al een kilometer met de hand mogen slepen. Voller gaat die echt niet worden!

Ja, slepen en racks gaan niet echt samen. Auto is een must!

Madcow
10 januari 2011, 23:02
Ik ben al bezig met mijn rijbewijs haha :D

maar de uiteindelijke planning:
Racktuner
G-Major 2
Marshall JMP-1
ENGL E530
Peavey/ENGL power amp. (alleen wanneer ik elk weekend gigs heb)

sjaak1990
11 januari 2011, 00:30
Weet je dat je reageert op foto's van een maand geleden, terwijl er gisteren nieuwe zijn gepost?


Nu wel, had het even over het hoofd gezien, kijk hier niet zo vaak.

Liquid_Metal
11 januari 2011, 09:12
Nu wel, had het even over het hoofd gezien, kijk hier niet zo vaak.

np.

@de Madcow discussie: Ik ga voor Sjaaks argumenten. Als je een JMP1 en E530 wil combineren heb je zowieso een rackrouter nodig en als je die eenmaal hebt zijn de mogelijkheden ongekend. Dan gaan er pedaaltjes bij komen en allerlei andere spullen die je eigenlijk niet nodig hebt :blast:.

JTB
23 januari 2011, 12:19
Nou bij deze mijn bescheiden rackje in aanbouw:

Voor:
http://img198.imageshack.us/img198/9862/cimg2270t.jpg

Achter:
http://img69.imageshack.us/img69/4526/cimg2271ej.jpg

Wat zie je (van boven naar beneden)
Sennheiser Freeport en wat zinloze knoppen van de vorige eigenaar.
T.Bone Powerconditioner
2HE racklade
Korg Tuner
nix
Intellifex
nix
Kitty Hawk Quattro preamp
nix
Mesa Boogie 50/50

achterin nog een Nobels MS4

Liquid_Metal
23 januari 2011, 15:22
Awesome rack man! Die is echt op de groei 'gekocht'. Hoe bevalt de wireless? Ik denk dat ik zelf ooit toch voor de Relay G90 ga.

Senator
23 januari 2011, 15:23
http://img827.imageshack.us/img827/4170/shot1295355616027.jpg (http://img827.imageshack.us/i/shot1295355616027.jpg/)

Ik zal vandaag ff een duidelijkere foto maken...

Van boven naar beneden:
korg dtr1000
sennheiser
line6 x3 pro

Eindtrapje van de Herbert

dml
23 januari 2011, 15:27
Nou bij deze mijn bescheiden rackje in aanbouw:

Wat zie je (van boven naar beneden)
Sennheiser Freeport en wat zinloze knoppen van de vorige eigenaar.
T.Bone Powerconditioner
2HE racklade
Korg Tuner
nix
Intellifex
nix
Kitty Hawk Quattro preamp
nix
Mesa Boogie 50/50

achterin nog een Nobels MS4

Doe jezelf een plezier en koop een set stevige, bij voorkeur de "blauwe" Guitel's, wielen. Sowieso is je rack al behoorlijk topzwaar, met die metalen lade bovenin. Succes!!

Thiez
23 januari 2011, 16:54
Ik zal vandaag ff een duidelijkere foto maken...

Van boven naar beneden:
korg dtr1000
sennheiser
line6 x3 pro

Eindtrapje van de Herbert

Gebruik je serieus alleen de eindtrap van je Diezel en zet je er een line6 voor als preamp?!

Johannes
23 januari 2011, 18:16
Gebruik je serieus alleen de eindtrap van je Diezel en zet je er een line6 voor als preamp?!

Dat vroeg ik me nou ook af :)

JTB
24 januari 2011, 10:15
Awesome rack man! Die is echt op de groei 'gekocht'. Hoe bevalt de wireless? Ik denk dat ik zelf ooit toch voor de Relay G90 ga.

Thnx, heb de wireless gisteren eens goed aan de tand gevoeld. Klinkt eigenlijk best heel behoorlijk, tuurlijk hoor je wel iets van verschil maar ik vond het heel erg meevallen. Het niet struikelen over mijn kabel is erg fijn.


Doe jezelf een plezier en koop een set stevige, bij voorkeur de "blauwe" Guitel's, wielen. Sowieso is je rack al behoorlijk topzwaar, met die metalen lade bovenin. Succes!!

De wielen zaten er al onder, ik heb onder mijn speakerkast ook die blauwe wielen en die zijn wel heel erg fijn inderdaad. Dat topzwaar valt erg mee, mijn voor en eindtrap compenseren dat ruimschoots en alle adapters onderin werken ook lekker mee voor het gewicht.

Senator
25 januari 2011, 15:30
Gebruik je serieus alleen de eindtrap van je Diezel en zet je er een line6 voor als preamp?!


Het is de bedoeling dat ik mijn diezel parrallel aan de PA ga zetten om zo op twee manieren geluid te produceren, maar dat is tot op heden nog niet gelukt, doordat er veel ruis op de lijn is als ik de x3 gebruik als effect voor de Herbert, en als preamp voor de PA.

setup moet als volgt worden:

gitaar -> x3 -> PA
en
gitaar -> x3 -> Hebert

bij gebruik van de PA heb ik dus een preamp nodig welke ik uit mn x3 haal, en graag wil ik alleen de effecten van de x3 gebruiken en in de preamp van de Herbert stoppen, dit allen moet tegelijk gebeuren, en omdat de x3 een dualbak is dacht ik dit zo op te kunnen lossen.

als er dus suggesties zijn hoor ik het graag, momenteel gebruik ik dus alleen nog ff alleen de eindtrap..helaas ;-)

gr rene

Thiez
25 januari 2011, 17:05
Ik zou zeggen Herbert met goede fx-unit in de loop en dan gewoon mic voor je cab de PA in en gaan!

Liquid_Metal
26 januari 2011, 09:17
Ik zou zeggen Herbert met goede fx-unit in de loop en dan gewoon mic voor je cab de PA in en gaan!

Lijkt mij ook de beste optie. Klinkt waarschijnlijk nog beter ook.

Senator
28 januari 2011, 19:27
Ik zou zeggen Herbert met goede fx-unit in de loop en dan gewoon mic voor je cab de PA in en gaan!

Ik heb het al opgelost, was dus gewoon een enorme aardlus die ruis veroorzaakte....stom van me!!

Nu heb ik mijn complete rack aangesloten op een verdeelstekker zonder randaarde, en de amp met rand-aarde

Gelijk mn amp aangesloten, en eindelijk werkt het nu zoals ik me had voorgesteld!

Ik heb graag meerdere opties...;-)

Nu kan ik dus gelijk mijn geluid in de PA stoppen zonder een stack mee te nemen, of ik kan beide tegelijk gebruiken..

X3 zit nu dus serieel tussen gitaar en amp, terwijl ik mn geluid modeleer voor de PA, het verschil hoort toch beina geen hond ;-)

gr rene

Liquid_Metal
6 februari 2011, 12:42
Ik ben net eens door mijn rackfoto's gegaan en aangezien dit topic toch een beetje dood is, eens een highlight van de evolutie van mijn rack.

8-9-2008 (ENGL E530 en Peavey Classic van Frederik (caliban), Harley Benton cab nieuw en G-Major + Behringer FCB1010 tweedehands):
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/89/l_611bff3aa74c4188bbf3a62b4a3c2150.jpg

13-5-2009 (een half jaar na het leren van de term 'tonesuck):
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/102/l_ce77fc5918354651a7069f46aa60a67c.jpg

1-8-2009 (de G-Major2 was sinds kort uit en de verhalen waren erg positief):
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/34/l_f4536e40bc9048a6b135ef8768e56f62.jpg

7-12-2009 (na het zien van een advertentie van de GT Trio):
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/73/l_1857122b5e1243c9903a070462f4937e.jpg

8-1-2010 (aanschaf van GCX, GCP (not shown) en een aantal pedalen):
http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/121/l_2543a07f0b964bd8aff0665c6bbd52aa.jpg

12-4-2010 (poweramp ruil (wat me triggerde om de E530 weer te gebruiken) en aanschaf ENGL cabinet):
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/76/l_d087289480ab44938b8d91db37341b0c.jpg

22-8-2010 (veel lovends gehoord over de ENGL SE. Na besloten te hebben voorlopig geen SE te kopen dook er toch een tweedehands op. En ja, GAAAAS):
http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/121/l_cb5756f4d2ca4d999d99e55d11fb3ae8.jpg

Komende half jaar zit ik in Kopenhagen dus is gear kopen nogal zinloos. Maar er zijn al plannen:
-Mayones Setius PRO 7 (komt binnen een half jaar)
-Prostage Remote Wah
-TC Electronic M2000 of M3000 voor delays (in parallel aangesloten op de Digital Out van de G-Major2)
-Roland SDX330 schijnt een supergoede chorus/flanger unit te zijn. Nog geen plannen, maar ik wil 'm zeker horen

Misschien een vierde rackje met Wireless, Tuner en 2HE rackdrawer. Dit rack kan dan thuis compleet achterwege gelaten worden. Maar Wireless komt als we met de band lekker veel op kunnen treden.


En waarom? Omdat ik in januari 2008 een Boss GT-8 kocht en in mei van dat jaar lid werd van dit forum... XD

Tankman
6 februari 2011, 13:07
Raoul, ik heb daar maar 2 woorden over te zeggen:

Jezus.....Christus....


Maar dat dan in positieve zin. Supervette gear en gave evolutie om zo te zien.

Liquid_Metal
6 februari 2011, 13:14
Raoul, ik heb daar maar 2 woorden over te zeggen:

Jezus.....Christus....


Maar dat dan in positieve zin. Supervette gear en gave evolutie om zo te zien.

Thanks man. Ik ben superblij met mijn rack, maar het is wel een beetje eng om te zien hoe snel het is gegaan. Drie jaar geleden had ik nog niets, en 2˝ jaar geleden begon het gedonder.
Ik moet zeggen dat ik vanaf augustus niet meer naar andere versterkers heb gekeken. Op dit moment is de SE alles wat ik zoek en ik hoop dat dat zo blijft. Ik hoop dat het met Mayones hetzelfde gaat.
Rommelen met effecten blijft leuk, maar het kost zo veel tijd. Gelukkig kan ik het grootste deel van die tijd nu toch niet gitaarspelen, maar thuis is dat vaak wel anders. En als puntje bij paaltje komt speel ik het meeste gewoon op Overdrive zonder effecten :soinnocent:.

Tankman
6 februari 2011, 13:17
En als puntje bij paaltje komt speel ik het meeste gewoon op Overdrive zonder effecten :soinnocent:.

Haha, gelukkig ben ik hier ook snel genoeg achter gekomen. Ik hou het bij mijn gitaar, mijn 6505+ combo en aan pedaaltjes momenteel een Crybaby, NS-2 en een Nova Repeater. Misschien nog een LPB-1, maar het moet nog blijken of dit nodig is bij mijn nieuwe projectjes.

skanky
7 februari 2011, 07:12
Komende half jaar zit ik in Kopenhagen dus is gear kopen nogal zinloos. Maar er zijn al plannen:
-Mayones Setius PRO 7 (komt binnen een half jaar)
-Prostage Remote Wah
-TC Electronic M2000 of M3000 voor delays (in parallel aangesloten op de Digital Out van de G-Major2)
-Roland SDX330 schijnt een supergoede chorus/flanger unit te zijn. Nog geen plannen, maar ik wil 'm zeker horen


Waarom zou je een m2000/3000 voor de delays willen? De D-two heeft dezelfde delay's en is nog veel uitgebreider. Mocht je echt een andere sound willen dan zou ik eerder voor een Korg sdd3000 gaan oid.

Liquid_Metal
7 februari 2011, 08:55
Waarom zou je een m2000/3000 voor de delays willen? De D-two heeft dezelfde delay's en is nog veel uitgebreider. Mocht je echt een andere sound willen dan zou ik eerder voor een Korg sdd3000 gaan oid.

Aanvankelijk leek de 2290 me heel erg tof, maar die is niet flexibel genoeg voor mijn eisen. Na wat research ben ik er achter gekomen dat de M2000/3000 super pristine klinken. Ik heb ze nog niet gehoord maar ze zouden beter moeten zijn dan die van de D-Two (bv. Petrucci verkiest de M3000 boven de 2290 en de D-Two. Hoewel ik zijn drive te dichtgeslibt vind, vind ik z'n delays heel tof).

interessander
7 februari 2011, 09:38
Mooi overzicht LM, ik denk uiteindelijk allemaal ook vrij logische stappen (ik had persoonlijk de eindtrap al eerder vervangen) al bleek de GT toch een omweg naar een andere ENGL blijkbaar ;)


.... En als puntje bij paaltje komt speel ik het meeste gewoon op Overdrive zonder effecten :soinnocent:.

Haha dat is heel herkenbaar en staat mooi in contrast met de zoektocht naar dedicated FX units per effect...

Ik heb zelf ook nog losse rackapparaten (Yamaha E1010 en Rocktron pro chorus) gehad maar het was gewoon te omslachtig. Uiteindelijk heb ik aan de effecten in mijn Replifex meer dan genoeg.

Liquid_Metal
7 februari 2011, 10:01
Haha dat is heel herkenbaar en staat mooi in contrast met de zoektocht naar dedicated FX units per effect...

Ik heb zelf ook nog losse rackapparaten (Yamaha E1010 en Rocktron pro chorus) gehad maar het was gewoon te omslachtig. Uiteindelijk heb ik aan de effecten in mijn Replifex meer dan genoeg.

Uiteindelijk gebruik ik ze natuurlijk wel, maar thuis zit ik meestal een beetje te klooien. En da's meestal op de standaard overdrive.
In de songs die ik speel stop ik vaak wel effecten (voornamelijk veel delay en chorus) dus ik heb ze wel nodig. Ik gebruik ze ook graag, maar da's meer iets voor tijdens repetities en gigs.

caliban
8 februari 2011, 00:13
Is de e530 eigenlijk weg btw?

Liquid_Metal
8 februari 2011, 13:18
Is de e530 eigenlijk weg btw?

Yep, die is sinds september in het bezit van Madcow.

Madcow
8 februari 2011, 15:25
Puik dingetje hoor! Maar het moet toch weg ivm aanschaf van een sovtek.

caliban
8 februari 2011, 16:51
Ahzo mooi, het blijft tot nu toe allemaal binnen het forum :)

minoin
8 februari 2011, 19:56
7-12-2009 (na het zien van een advertentie van de GT Trio):

D

Pff, rectificatie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2217746&postcount=136
Graag gedaan ;)

Anyway, inderdaad hele mooie set, thanks voor het posten van al dat mooie spul :D

Nitefly7
8 februari 2011, 20:55
Aanvankelijk leek de 2290 me heel erg tof, maar die is niet flexibel genoeg voor mijn eisen.

... is dat niet echt het unique sellende pointje van de 2290; niet flexibel, maar dat 'kleine beetje' dat hij doet, echt fabeltastisch zijn?

kijk ook wel uit dat 'Petrucci's delays' niet alleen uit z'n m2000/m3000 komen, maar ook aardig geholpen worden door z'n W/D/W-opstelling
en (op sommige opnamen en live-optredens) een ' eenvoudige' Timefactor..

... dezelfde 'vibe' en sound hoor je op 'An evening with....' uit een DD-5 (in de fx-loop van een amp, en de stereo uit direct in de fx-return van een andere Mesa)

als je Zachman's rack achterna wilt, zou ik dat wel te gek vinden, maar hetgeen jij zoekt is volgens mij ook wel uit een D-Two te halen;
ik heb je zelf een paar keer horen zeggen dat je 'zelfs' je GM2 eigenlijk vrijwel perfect voor je smaak vindt...

Anyhoo, happy racking; ik ben nog steeds erg onder de indruk van je vordering tot nu toe!

Liquid_Metal
8 februari 2011, 21:28
Pff, rectificatie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2217746&postcount=136
Graag gedaan ;)

Anyway, inderdaad hele mooie set, thanks voor het posten van al dat mooie spul :D

Fijn dat je het op prijs stelt :).
Uiteraard wist ik nog dat ik de Trio via dit forum heb leren kennen en zelfs die advertentie hier gepost werd. Maar ik wist niet meer door wie (sorry :lovelove:) en had geen zin om die post op te zoeken.


... is dat niet echt het unique sellende pointje van de 2290; niet flexibel, maar dat 'kleine beetje' dat hij doet, echt fabeltastisch zijn?

kijk ook wel uit dat 'Petrucci's delays' niet alleen uit z'n m2000/m3000 komen, maar ook aardig geholpen worden door z'n W/D/W-opstelling
en (op sommige opnamen en live-optredens) een ' eenvoudige' Timefactor..

... dezelfde 'vibe' en sound hoor je op 'An evening with....' uit een DD-5 (in de fx-loop van een amp, en de stereo uit direct in de fx-return van een andere Mesa)

als je Zachman's rack achterna wilt, zou ik dat wel te gek vinden, maar hetgeen jij zoekt is volgens mij ook wel uit een D-Two te halen;
ik heb je zelf een paar keer horen zeggen dat je 'zelfs' je GM2 eigenlijk vrijwel perfect voor je smaak vindt...

Anyhoo, happy racking; ik ben nog steeds erg onder de indruk van je vordering tot nu toe!

Thanks voor de complimenten. Ik ben (was, heb er nu 1˝ maand niet op gespeeld :P) er supertevreden mee en heb het idee dat de basis (preamp, poweramp, cabinet) nu echt helemaal mijn ding is. Voor de rest vind ik het voornamelijk leuk om die zooi uit te proberen.
Het unique selling point van de 2290 is voor mij niet genoeg. Flexibiliteit over tone (helaas) maar het liefst natuurlijk beide.
Speelt Petrucci W/D/W? Ik dacht dat 'ie z'n delays (en modulatie?) in parallel heeft staan, maar het uiteindelijk een stereo sound wordt. Mijn idee is om de delay parallel te zetten maar modulatie in series.
Ik moet die delay units gewoon een keertje horen want ik heb geen idee hoe ze klinken. En daar zit eigenlijk de crux: je bent tevreden tot je weet dat het beter kan. Ik vind m'n G-Major2 heel relaxed klinken omdat ik nog niets beters heb gehoord (A/B). Maar ik wil het graag proberen :D.
Over Zachman's rack (een mafkees op Thegearpage.net met een enorm (complex) rack): hij heeft echt een supervette set, maar zoveel flexibiliteit is voor mij niet nodig. Hoewel mijn sound en speelstijl behoorlijk anders zijn lijken mijn patches erg op die van Petrucci: erg basic maar veel gebruik van delay en modulatie.

dml
9 februari 2011, 14:59
Mijn rekje:

http://inlinethumb29.webshots.com/45532/2916430120102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2916430120102437750OLiODi)

:sssh: Zie sig!!

ME.
9 februari 2011, 15:30
Heb die units nog nooit gezien/gehoord, maar ziet er mooi uit!

Waarom gaan ze weg?

peter_heijnen
9 februari 2011, 16:23
:sssh: Zie sig!!
Gaat de mx nu alweer deruit?

dml
10 februari 2011, 19:51
Ja. Ben de afgelopen dagen weer behoorlijk aan het programmeren en tweaken geslagen en ben er nou al weer zat van. En weer sjouwen met zware spullen, ben er gewoon klaar mee. Gewoon top + cab en een delaypedaal, da's echt voldoende voor mij.

DemolitionColorScheme
11 februari 2011, 07:36
Mijn rekje:

http://inlinethumb29.webshots.com/45532/2916430120102437750S500x500Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2916430120102437750OLiODi)

:sssh: Zie sig!!
Hey, daar zijn ze! Ik ben nogsteeds aan het nadenken over de aanschaf ...

dml
11 februari 2011, 15:43
Hey, daar zijn ze! Ik ben nogsteeds aan het nadenken over de aanschaf ...

Niet denken maar doen! :ok:

peter_heijnen
11 februari 2011, 17:54
Ja. Ben de afgelopen dagen weer behoorlijk aan het programmeren en tweaken geslagen en ben er nou al weer zat van. En weer sjouwen met zware spullen, ben er gewoon klaar mee. Gewoon top + cab en een delaypedaal, da's echt voldoende voor mij.
LOL!!! (maar dan ook keihard!! ) :)

Wat mij nog benieuwt: had je geen aardlussen?

dml
11 februari 2011, 19:29
LOL!!! (maar dan ook keihard!! ) :)

Wat mij nog benieuwt: had je geen aardlussen?

Nope. Sowieso is bij mijn FX-return kabel bijna altijd de ground niet gesoldeerd. Ook in dit geval.

dml
11 februari 2011, 20:14
Dit wilde ik jullie niet onthouden, een foto uit de oude doos. Dit was mijn setje 15 jaar geleden. En op de achtergrond zie je mijn rekje van toen. Dat waren nog eens tijden!! :blast:

http://inlinethumb32.webshots.com/39007/2660702250102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2660702250102437750UzynPs)

-Soldano SP77 series II
-Korg DTR-1
-Roland MKS-50 synth module (VET!!)
-ventilatierooster met plectreu
-Rocktron Piranha
-Roland GP100
-ventilatierooster met plectreu
-Peavey Classic 50/50

Op de achtergrond zie je nog net de vier 1x12" SA cabs (staan volgens mij nog steeds bij Dirk Witte te koop). Gitaren waren een Charvel Fusion Plus en een Peavey Destiny Custom (niet in beeld). Voor mij op de grond lag een Roland FC200 met tweemaal EV-5 en een Digitech FX17 wah.

De coverband waar ik toen in speelde gaat dit jaar een reünie beleven, just for fun. Ben bang dat ik alleen niet meer over dezelfde spullen ga spelen.

Hell's Engl
11 februari 2011, 22:44
De coverband waar ik toen in speelde gaat dit jaar een reünie beleven, just for fun. Ben bang dat ik alleen niet meer over dezelfde spullen ga spelen.

Maar wel de zelfde outfit...?

peter_heijnen
12 februari 2011, 10:08
Dennis wat ben je een reus man, volgens mij kun jij best een leuk rackje sjouwen!

dml
12 februari 2011, 11:31
Dat klopt, maar ben liever lui dan moe.
Rackjes zijn zeau 1996.

J-P
17 februari 2011, 00:48
Klopt en wsl is al het spul in mijn rack van voor 1996 :seriousf:

Speakercabs zijn voorzien van Jensen V120 speakers, het bekabelingswerk aan rack en pedalboard is gedaan door Remco Ranschaert.

http://riavanminnen.smugmug.com/photos/1189607491_Ya44S-X2.jpg
http://riavanminnen.smugmug.com/photos/1189607863_irTwH-X2.jpg
http://riavanminnen.smugmug.com/photos/1189607962_gHk2p-X2.jpg
http://riavanminnen.smugmug.com/photos/1189608266_fysbh-X2.jpg
http://riavanminnen.smugmug.com/photos/1189607413_UjbNe-X2.jpg

Liquid_Metal
17 februari 2011, 08:11
@ J-P: ziet er netjes uit. Waarom zit (vooral) de bovenste powerdistributor aan de voorkant, als alle kabels naar achter gaan?

J-P
17 februari 2011, 09:19
Omdat ik de eindversterker meestal achter het rack zet. Tussen eindversterker en het andere rack heb ik nog 1,5 meter kabel zitten dus daar kan ik wat mee spelen. Die versterker is namelijk net zo zwaar als het hele andere rack (no kiddin`). Daarbij heeft de SKB geen rack-ogen aan de achterzijde dus kon ik daar ook niet mee spelen. Dan had ik namelijk powersupply op beide racks aan de achterzijde kunnen houden. Die SKB wordt ooit nog eens vervangen voor een meekel maar nu even niet, even deze investering verwerken. Voorlopig kan ik gaan stoeien met mijn sounds want voor het eerst heb ik zowat alles dat ik had bij en aan elkaar aangesloten.

kokeleko
17 februari 2011, 11:09
Dit wilde ik jullie niet onthouden, een foto uit de oude doos. Dit was mijn setje 15 jaar geleden. En op de achtergrond zie je mijn rekje van toen. Dat waren nog eens tijden!! :blast:

http://inlinethumb32.webshots.com/39007/2660702250102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2660702250102437750UzynPs)

-Soldano SP77 series II
-Korg DTR-1
-Roland MKS-50 synth module (VET!!)
-ventilatierooster met plectreu
-Rocktron Piranha
-Roland GP100
-ventilatierooster met plectreu
-Peavey Classic 50/50

Op de achtergrond zie je nog net de vier 1x12" SA cabs (staan volgens mij nog steeds bij Dirk Witte te koop). Gitaren waren een Charvel Fusion Plus en een Peavey Destiny Custom (niet in beeld). Voor mij op de grond lag een Roland FC200 met tweemaal EV-5 en een Digitech FX17 wah.

De coverband waar ik toen in speelde gaat dit jaar een reünie beleven, just for fun. Ben bang dat ik alleen niet meer over dezelfde spullen ga spelen.

Mooi clownspak ook :-)

vincedepooh
19 februari 2011, 13:36
@ J-P: Leuk speelgoed...;)

Nocki
10 maart 2011, 21:17
http://img233.imageshack.us/img233/9697/1000479u.th.jpg (http://img233.imageshack.us/i/1000479u.jpg/)
Mijn rackje. Aangezien ik uiteindelijk 9 van de 10 keer alleen de kanalen van de CAE 3+ gebruik met chorus en delay heb ik mn rack maar leeggehaald en back to basic gegaan...

minoin
11 maart 2011, 12:44
http://img233.imageshack.us/img233/9697/1000479u.th.jpg (http://img233.imageshack.us/i/1000479u.jpg/)
Mijn rackje. Aangezien ik uiteindelijk 9 van de 10 keer alleen de kanalen van de CAE 3+ gebruik met chorus en delay heb ik mn rack maar leeggehaald en back to basic gegaan...

Vet gast, meer heb je ook niet nodig, toch? Gewoon een dikke pre-amp en poweramp, multi-fx, powerdistributor en klaar is kees :D Same here!

Liquid_Metal
11 maart 2011, 13:33
Vet gast, meer heb je ook niet nodig, toch? Gewoon een dikke pre-amp en poweramp, multi-fx, powerdistributor en klaar is kees :D Same here!

Zo begon het bij mij ooit ook...
Ik ben benieuwd hoe lang Nocki het volhoudt. Bij mij zou het iig gaan kriebelen om weer te upgraden.

Nocki
11 maart 2011, 14:43
Tja.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer zoveel bezig ben met mn gear als vroeger. Het is gewoon goed zo.
Meer doet afbreuk aan mn tone en ik gebruik eigenlijk niet meer dan nu.
Wat ik nog wel wil is een goede 2x12 en ik denk erover mn CAE 3+ weg te doen en een CAE 3+ SE aan te schaffen...
Maar verder is het wel goed zo als het is...

J-P
11 maart 2011, 15:38
En geen Eleven meer, die stond toch ook pas op je verlanglijst?

Nocki
11 maart 2011, 15:42
Ik heb toevallig een Vetta kunnen kopen die ik tijdelijk wil gebruiken. Als dat een beetje bevalt met de monitoring en eventueel in ear erbij koop ik een eleven rack. Maar dat is een setje wat vast inde kerk komt te staan. Er is ook een kabns dat ik de 11r niet zelf hoef te kopen. Dat hangt van de testen met de Vetta af.

Nocki
24 maart 2011, 10:59
http://img705.imageshack.us/img705/5708/rackencabs.th.jpg (http://img705.imageshack.us/i/rackencabs.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


Tijdelijk even een Soldano preamp in mn rack. De CAE 3+ is naar Bruno voor een onderhoudsbeurt.
Wel lekker rock&roll die soldano! :)
Ik ga hier helemaal los. Grappig dat die dingen zo goedkoop zijn...
De Soldano is van een maat van me die m te koop wilde zetten. Ik mag m zolang gebruiken mn CAE niet hier is. Tegenprestatie is wel dat ik m mag verkopen voor hem...

interessander
24 maart 2011, 11:47
Ik blijf het een geweldige kleur vinden, en slim ook van ze, want dat valt altijd op in rackland waar de meerderheid zilverkleurig of zwart is.

hole
24 maart 2011, 11:57
Nu nog een mooie Cab erbij Nocki
:sssh::seriousf::soinnocent:

Nocki
24 maart 2011, 12:03
Nu nog een mooie Cab erbij Nocki
:sssh::seriousf::soinnocent:

Dat gaat zeker lukken!

kokeleko
24 maart 2011, 12:05
Dat gaat zeker lukken!

Kan ik mooi ff je set testen volgende week vrijdag in het Vestzak bij jou in de straat.

Nocki
24 maart 2011, 12:09
Goed dat je het zegt. Ik was het alweer vergeten... :) erg he!
Ik denk dat ik mn cae 3+ dan nog niet terug heb.

kokeleko
24 maart 2011, 12:30
Goed dat je het zegt. Ik was het alweer vergeten... :) erg he!
Ik denk dat ik mn cae 3+ dan nog niet terug heb.

Haha je mist toch niks, tis met de feestbende.

Liquid_Metal
24 maart 2011, 12:35
De Soldano is inderdaad een fijn ding. Ik ben nog steeds gecharmeerd van de brute sound van de SLO.

groovieguitarguus
15 april 2011, 23:09
Rack / Gear Update:


Mesa MKIII

Rack:
Triaxis
G-Force
GCX
Racklade met: Fulltone: Fulldrive / OCD / Fat Boost
Mesa 20/20 eindtrap


https://lh3.googleusercontent.com/_GR8j9Kgt22M/Taiy7op4cxI/AAAAAAAAAMs/oDPjOpcExXI/Gear_04-2011.jpg

minoin
16 april 2011, 00:00
Mooooooooi! Hoe klinkt die Bogner met Mesa spul eigenlijk? Niet te donker?

groovieguitarguus
17 april 2011, 19:57
Hoi Minion, klinkt prima... maar dat is uiteraard zeer smaakgebonden...
Sowieso is de Tiraxis van zichzelf al erg (prettig) helder...
Maar als ik nu weer een keuze zou moeten maken, zou een Kool en Elfrink 2x12 wel op mijn verlanglijstje staan... gezien de speaker mogelijkheden en een stuk handelbaarder.

gr. Guus

hole
18 april 2011, 08:58
Lekker Rackje Gus!

Liquid_Metal
18 april 2011, 09:07
Hoi Minion, klinkt prima... maar dat is uiteraard zeer smaakgebonden...
Sowieso is de Tiraxis van zichzelf al erg (prettig) helder...
Maar als ik nu weer een keuze zou moeten maken, zou een Kool en Elfrink 2x12 wel op mijn verlanglijstje staan... gezien de speaker mogelijkheden en een stuk handelbaarder.

gr. Guus

Ik vond K&E niet lekker klinken. Bogner was enorm zwaar (beetje te zwaar voor mij) maar K&E klonk als een doos bijen.

SloeGin
21 april 2011, 16:17
http://img263.imageshack.us/img263/9276/11rack.jpg

hole
21 april 2011, 16:22
Nice Sloegin.

Hoe bevalt die wedge? Heb je hem, toevallig, ook met de "rechte" atomic kunnen vergelijken?

SloeGin
21 april 2011, 16:38
Nice Sloegin.

Hoe bevalt die wedge? Heb je hem, toevallig, ook met de "rechte" atomic kunnen vergelijken?
Nooit vergeleken, zonder testen online gekocht.
Ik ben er zeer tevreden van. Ik heb de wedge gekozen omdat die het geluid beter zou verspreiden. Nog geen seconde spijt gehad van die wedge ;)

Nocki
22 april 2011, 12:31
Het heeft even geduurt maar hier foto's van mijn nieuwe setup.

http://farm6.static.flickr.com/5266/5643103022_dd0dd69e31.jpg (http://www.flickr.com/photos/62033109@N03/5643103022/)

Zo blij als een kind met mn CAA cab en de bijbehorende sound!

http://farm6.static.flickr.com/5182/5642533675_9836a73b96.jpg (http://www.flickr.com/photos/62033109@N03/5642533675/)

Liquid_Metal
22 april 2011, 13:30
Topspul Nock! Hoe lang gaat het zo blijven? XD
Ik moet ook nog een echte wielen onder mijn onderste rack gooien. Maar het karretje doet het vooralsnog prima.

Nocki
22 april 2011, 13:45
Topspul Nock! Hoe lang gaat het zo blijven? XD
Ik moet ook nog een echte wielen onder mijn onderste rack gooien. Maar het karretje doet het vooralsnog prima.

Hihi. Geen idee ho9e lang het zo gaat blijven... Ik heb nog een Lexicon MPX G2 mer R1 liggen waar ik me in aan het verdiepen ben. Als dat werkt zoals ik wil en ik kan er een beetje mee overweg kan het zijn dat ie de Intellifex gaat vervangen maar het kan best zijn dat de Intellifex toch beter klinkt en dan moet de LExicon veld ruimen. Ik neem er lekker de tijd voor. In de tussentijd gaat mn rackje gewoon zo gebruikt worden.
De sound is echt killer. Heel simpel maar enorm doeltreffend.

Ik gebruik 3 kanalen van mn CAE verspreid over 5 PC's
daarnaast heb ik 7 CC's die ik gebruik die Chorus, 3 delays, reverb en het volume gaan regelen.

Liquid_Metal
22 april 2011, 13:58
Hihi. Geen idee ho9e lang het zo gaat blijven... Ik heb nog een Lexicon MPX G2 mer R1 liggen waar ik me in aan het verdiepen ben. Als dat werkt zoals ik wil en ik kan er een beetje mee overweg kan het zijn dat ie de Intellifex gaat vervangen maar het kan best zijn dat de Intellifex toch beter klinkt en dan moet de LExicon veld ruimen. Ik neem er lekker de tijd voor. In de tussentijd gaat mn rackje gewoon zo gebruikt worden.
De sound is echt killer. Heel simpel maar enorm doeltreffend.

Ik gebruik 3 kanalen van mn CAE verspreid over 5 PC's
daarnaast heb ik 7 CC's die ik gebruik die Chorus, 3 delays, reverb en het volume gaan regelen.

Waarom pleur je ze er niet allebei in? Ik ben van plan mijn rack uit te breiden met een Roland SDX330 chorus/flanger en TC Electronic M2000 voor delays.

Nocki
22 april 2011, 14:26
Waarom pleur je ze er niet allebei in? Ik ben van plan mijn rack uit te breiden met een Roland SDX330 chorus/flanger en TC Electronic M2000 voor delays.

Mooi spul...

Ik heb er maar 1 nodig. Het liefste de Lexicon vanwege de hoeveelheid mogelijkheden maar ik wil totaal geen concessies doen aan de tone. Samen er in heeft voor mij geen meerwaarde. Wel meer kabels, meer adapters en plaatsen waar het fout kan gaan.
Ik wil het zo simpel mogelijkhouden.

Liquid_Metal
22 april 2011, 15:49
Mooi spul...

Ik heb er maar 1 nodig. Het liefste de Lexicon vanwege de hoeveelheid mogelijkheden maar ik wil totaal geen concessies doen aan de tone. Samen er in heeft voor mij geen meerwaarde. Wel meer kabels, meer adapters en plaatsen waar het fout kan gaan.
Ik wil het zo simpel mogelijkhouden.

Nou ja heb je favoriete effecten in beide. Ik heb zelf mijn bovenstaande toestellen allebei nog niet gehoord, maar ik kan me voorstellen dat ze ontzettend goed klinken. De G-Major zou dan vooral voor de routing/flexibiliteit blijven: digital out naar de M2000 en analog out naar een mixer. Dan vanuit de M2000 analog out naar dezelfde mixer zodat ik een parallelle delay heb zonder extra AD/DA converters. Parallelle delay is mijn favoriet en ik hou wel van het gefrut met gear.

Hell's Engl
22 april 2011, 18:47
Het heeft even geduurt maar hier foto's van mijn nieuwe setup.

http://farm6.static.flickr.com/5266/5643103022_dd0dd69e31.jpg (http://www.flickr.com/photos/62033109@N03/5643103022/)

Zo blij als een kind met mn CAA cab en de bijbehorende sound!

http://farm6.static.flickr.com/5182/5642533675_9836a73b96.jpg (http://www.flickr.com/photos/62033109@N03/5642533675/)

Die cab past mooi bij mijn PT100 XD
Wat voor speakers heb je erin zitten?

Joost

Nocki
22 april 2011, 18:53
Dat wil ik geloven :)
Er zitten 2 Eminence speakers in. Een Governor en de naam van die andere ben ik even kwijt. Ik dacht een Wizard maar weet het nietmeer zeker...

hole
22 april 2011, 19:29
Mooi Nocki!!

Ja da's een wizard!

hole
22 april 2011, 19:30
Ik wil het zo simpel mogelijkhouden.
...en dat ging bij het besluit om over te gaan naar een rack meteen al mis :stop:
:seriousf:

groovieguitarguus
23 april 2011, 02:10
Hey Nocki....

Gaaf rack... top...

gr. Guus

groovieguitarguus
23 april 2011, 02:12
Nog ff een foto van optreden van vanavond / vannacht...
Gave sound... ben zeker heel content... ondertussen ook met de GCX + Groundcontrol... (Nocki)...

Toch nog ff foto posten...

https://lh3.googleusercontent.com/_GR8j9Kgt22M/TbIX-eZze7I/AAAAAAAAANA/vM3r8GgZlJ0/Gear_22%20april.jpg

Nocki
23 april 2011, 09:55
Wouw! mooie set.

Die Nocki had het je allemaal wel even kunnen uitleggen aan je. Dan had het allemaal wat makkelijker gegaan voor je... :)

Baco
1 mei 2011, 21:24
Zo, een nieuwe incarnatie van m'n rack, net voltooid :P

http://iloapp.guitarcandy.be/data/_gallery//public/9/1304277019_resized.jpg

Onder naar boven:

- Furman P-1400 AR E
- ProStage XDS 8 loops MIDI looper (momenteel met Whammy 4, ProStage Remote Wah, Dunlop KFK-QZ1, in opbouw)
- Line 6 Relay G90
- Peterson StroboRack

Liquid_Metal
1 mei 2011, 21:59
Vet man, eindelijk eens iemand met ProStage. Ontzettend sympathieke mensen; hoe bevalt 'ie? Ik ga over een poos de Remote Wah aanschaffen.

Nocki
1 mei 2011, 22:03
Hi,

leuk. Het zou geweldig zijn om een apart topic hier over te hebben waar alle info in staat. Ook ik wil m nog wel eens horen...
Het gaat dan om de remote wah... :)

Johannes
1 mei 2011, 23:37
Zo, een nieuwe incarnatie van m'n rack, net voltooid :P

http://iloapp.guitarcandy.be/data/_gallery//public/9/1304277019_resized.jpg

Onder naar boven:

- Furman P-1400 AR E
- ProStage XDS 8 loops MIDI looper (momenteel met Whammy 4, ProStage Remote Wah, Dunlop KFK-QZ1, in opbouw)
- Line 6 Relay G90
- Peterson StroboRack

Dat ziet er formidabel uit! Zo te zien heb je het rack op de groei gekocht, wat gaat er in de toekomst nog bij komen?

Baco
2 mei 2011, 06:28
Hi,

leuk. Het zou geweldig zijn om een apart topic hier over te hebben waar alle info in staat. Ook ik wil m nog wel eens horen...
Het gaat dan om de remote wah... :)

Ik zal zien wat ik kan doen, tijd is niet mijn beste vriend de laatste maanden ;) Maar, het lijkt me idd wel eens interessant om een topic aan te wijden, dit lijkt me een zeer interessante unit voor velen, maar helaas ietwat onbekend, vrees ik

Je mag altijd komen testen hé, ik woon op een 45 minuten van je vandaan ongeveer...

Oh, is niet echt op de groei gekocht, ik had deze case nog staan, vandaar dat ik deze maar gebruikt heb ;)

hole
14 mei 2011, 20:37
JA! ik mag ook weer een keer.

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/DSC_2783.jpg

Patchbay gemaakt. Labels worden nog vervangen door labels gemaakt met de Dymo

Liquid_Metal
17 mei 2011, 08:14
JA! ik mag ook weer een keer.

http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/DSC_2783.jpg

Patchbay gemaakt. Labels worden nog vervangen door labels gemaakt met de Dymo

Tof gedaan! Strakke zwarte racks blijven mijn favoriet :).
Wat is de reden dat je je (gehele?) patchbay aan de voorkant hebt gemonteerd?

hole
17 mei 2011, 08:19
Hey Raoul,

ik zet mijn rack meestal op de achterkant (dus met gesloten achterdeksel) vlak naast me, zodat ik de tuner makkelijk kan zien. Op de "muziekkamer" ook. Vandaar.

Zag heel erg op tegen het zelf solderen , vooral van de DINs, maar het ging me deze keer goed af, al zeg ik het zelf.

Liquid_Metal
17 mei 2011, 08:39
De DINs zijn inderdaad erg klein en vergen wat oefening, maar met de juiste techniek en spullen is het wel te doen.
Ik ben zelf ook nog steeds gecharmeerd van een patchbay aan de voorkant. Twee van mijn drie racks hebben er een aan de achterkant en da's natuurlijk wel veel efficiënter. En het ziet er ook netter uit.

dml
27 mei 2011, 12:37
Mijn bescheiden rekje, incl. vintage GX-700 waarvan ik alleen de delay gebruik:

http://inlinethumb19.webshots.com/47250/2793299220102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2793299220102437750faRyvS)

Liquid_Metal
27 mei 2011, 12:47
Lekker compact. Hoe bevalt de Relay? Dit is ook de wireless van mijn keuze, als ik ooit naar draadloos ga, maar ik ben benieuwd hoe het verschil met bekabeld spelen is.
Wat vind je van de GX-700? Mijn bassist heeft 'm en ik heb 'm zelf ook wat gebruikt, maar ik was er niet zo erg door onder de indruk :P.

showband
27 mei 2011, 12:52
Mijn bescheiden rekje, incl. vintage GX-700 waarvan ik alleen de delay gebruik:


is een GX-700 nu al vintage???

dml
27 mei 2011, 13:13
Lekker compact. Hoe bevalt de Relay? Dit is ook de wireless van mijn keuze, als ik ooit naar draadloos ga, maar ik ben benieuwd hoe het verschil met bekabeld spelen is.
Wat vind je van de GX-700? Mijn bassist heeft 'm en ik heb 'm zelf ook wat gebruikt, maar ik was er niet zo erg door onder de indruk :P.

De Relay bevalt heel erg goed. Verschil met de zgn. standaard, de Sennheiser EW, is echt belachelijk groot. De GX heb ik puur en alleen voor delay gekocht, omdat hij zo goedkoop is, omdat ik de delay (aan/uit en tap tempo) met een dubbele footswitch kan bedienen - niet met midi - , omdat de delay kill dry heeft en omdat hij zo goedkoop is. Ik had ook een DD-7 in m'n rekje kunnen stoppen maar dan had ik 'm moeten modificeren voor het kunnen aansluiten van een extra footswitch. En voor € 70,- scoor je geen 2e hands DD-7, de GX-700 is lekker goedkoop. Of had ik dat al gezegd?

Tja, ik kan wel een state of the art dedicated delay kopen maar in bandgeweld hoor je het verschil toch niet of nauwelijks meer, voor mijn toepassingen voldoet hij meer dan prima.

Baco
27 mei 2011, 16:26
Lekker compact. Hoe bevalt de Relay? Dit is ook de wireless van mijn keuze, als ik ooit naar draadloos ga, maar ik ben benieuwd hoe het verschil met bekabeld spelen is.


Ik vind hem alleszins super, is een zeer transparante unit! Aanrader, wat mij betreft!

Albertj
28 mei 2011, 14:07
Mijn rack update!

Heb nu net een in nieuwstaat verkerende Lexicon PCM70 in mijn rack geschroefd, en de TC M-one XL eruit gehaald :) Dit ding klinkt werkelijk fantastisch!

http://www.apicz.nl/GD2G9469.jpg

Liquid_Metal
28 mei 2011, 16:59
Mijn rack update!

Heb nu net een in nieuwstaat verkerende Lexicon PCM70 in mijn rack geschroefd, en de TC M-one XL eruit gehaald :) Dit ding klinkt werkelijk fantastisch!

http://www.apicz.nl/GD2G9469.jpg

Tof!! Hoe verhoudt de Lexicon zich tot de G-Major? En hoe/waarom gebruik je twee effect-processors (misschien een simpel antwoord maar ik ken de PCM niet).
Wat doe je met de GCX? Kanalen schakelen kan ook met de G-Major maar heeft je preamp geen MIDI? Of heb je stiekem ook pedalen?

The Miracle
18 juni 2011, 15:21
Sinds deze week in t bezit van een cab dus kan eindelijk geluid uit mn JMP halen!

http://img228.imageshack.us/img228/265/imag0296n.jpg

herrieman
19 juni 2011, 11:49
Hoe krijg ik hier een foto?

Help

Henri H
19 juni 2011, 12:42
Lees wat er onder deze kop staat op deze pagina: Hoe voeg ik een afbeelding toe aan een bericht? (http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=vb3_reading_posting#faq_vb3_attachment s)

De onderste regel moet je hebben trouwens, bijlages toevoegen kunnen alleen mods volgens mij.

Sanderproductions
21 juli 2011, 19:21
Up, omdat anders mensen dit topic kunnen vinden/ik vaker kan gluren naar mooie racks die ik nooit zal hebben...

MaxEngl
10 augustus 2011, 17:23
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/229781_2276431637439_1448161251_2668564_220041_n.j pg
zo hijs een beetje blurred, engl e530 roland gp100 mesa simul class 2:90 en een behinger midi control unit :) o en de het is de standard engl speaker cab

DemolitionColorScheme
12 augustus 2011, 20:35
Nieuwe IZAH rig klaar met de toevoeging van een nieuw rack, wat pedalen verkoop, verkoop van een versterker en overstap naar een Axe-Fx ULTRA met een Peavey Classic 50/50 Stereo All Tube Power Amp. Ook nieuw is de Mesa 1x12 Recifier cab om stereo te gaan.

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/IZAHRig-August201201.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/IZAHRig-August201202.jpg
Achterin zit nog een Catalinbread DLS V1, maar die hoef ik nooit aan te passen qua settings, dus die zie je ook niet als je de lade naar voren haalt.

AMP:
- Axe-Fx ULTRA (http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/Axe-FxULTRA.jpg)
- Peavey Classic 50/50 Stereo All Tube Power Amp (http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/PeaveyClassic50-50StereoAllTubePowerAmp.jpg)

CABS:
- Koch TS212/180watt Cabinet (http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/KochTS212-180watt.jpg)
- Mesa Boogie 1x12 Rectifier Cab (http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/IZAHRig-August201201.jpg)

SIGNAL CHAIN:
- Line 6 G30 Wireless
- t.c. electronic G-System (http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/tcelectronicG-System.jpg) [4-cable method]
-- THE RACK (http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/IZAHRig-August201202.jpg) --
::LOOP 1::
- Keeley C4 Compressor
::LOOP 2::
- Catalinbread Dirty Little Secret V1 [18V]
::LOOP 3::
- 90ies EHX Deluxe Memory Man (modded: true bypass)
::LOOP 4::
- BOSS RV-5
---> INSERT SEND:
- Fractal Audio Axe-Fx ULTRA FRONT INPUT
---> STEREO FX LOOP OF THE Axe-Fx ULTRA:
- G-System Time Based Effects
---> STEREO OUT OF THE G-System:
---> STEREO IN Axe-Fx ULTRA:
---> STEREO IN Peavey Classic 50/50 Stereo All Tube Power Amp

* = (connected to the G-System with MIDI -> MIDIman Thru 1x4)

Various:
- 1x Burkey Flatliner SIX (power supply)
- Alpine MusicSafe Pro Earplugs [stuck onto the G-System's backside]
- Dunlop pick holders + various Dunlop Picks [stuck onto the G-System's backside]

Aikara
13 augustus 2011, 08:24
Toffe set-up!

Maar waarom nog het G-system? Lijkt me dat de AXE-FX alles kan wat het G-system ook kan?

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 09:33
Toffe set-up!

Maar waarom nog het G-system? Lijkt me dat de AXE-FX alles kan wat het G-system ook kan?
Klopt. Die vraag krijg ik vaker. Ik ben de G alleen heel erg gewend en vind dat sommige dingen, zoals de delays, wat anders gevoiced zijn. Ook gebruik ik nog 4 van m'n favoriete pedalen in deze setup en is het tevens ook m'n MIDI controller.

YannickH
13 augustus 2011, 23:09
hangt die AXE-FX nu onder het stof?

DemolitionColorScheme
13 augustus 2011, 23:21
hangt die AXE-FX nu onder het stof?
Onder het stof? Nee, die faceplate is verkleurd. Er is een tijdje een misprint geweest qua faceplates die verkleurden na een week of 4. Hebben meer mensen last van gehad. I don't mind. Heeft wel wat aparts. Deze worden later vast weer veel waard want ze zijn "relic'd" ... ;)

BurnsRJ
14 augustus 2011, 15:20
http://i1125.photobucket.com/albums/l593/BurnsRJ/IMG_1993.jpg

Nadat ik de afgelopen weeken flink heb geinvesteerd in mijn gear, hierbij in ieder geval het restultaat van mijn reack.

- Korg DTR 1000 tuner
- Furhman als 'verdedeld stopcontact'
- G-major
- Rockron Hush Super C
- Boss chorus CH-1 / Ibanez Tubescreamer TS9X / MXR EQ m 108-10
- Exef (midi) switcher

Amp: Engl Screamer 50, aangestuurd met een ENGL Z-12 midi-controller. Zeer tevreden met het resutaat zoals het nu is. Op de termijn moet ik naar een groter rack omdat de kabels momenteel nog niet helemaal geordend zijn gelet op de beperkte ruimte achterin.

JahMikeY
22 augustus 2011, 21:38
haha, kom ik aan met mijn

- Fender frontman 2x12 100 watter
- Vox v847 wah pedal
- Fender usa std. strat

EN THATS IT xD

vind t ook meer dan zat zo, eventueel nog een lekker waterig chorusje en heeeeel misschien ooit een synth wah... gewoon omdat t sick is.

vincedepooh
9 september 2011, 20:37
http://dl.dropbox.com/u/39018935/A1.jpg

Liquid_Metal
20 september 2011, 09:19
Ik neem aan dat dit gevreesd wordt:

http://a1.l3-images.myspacecdn.com/images02/142/94df55f2ad724f6da9bb40c7630cd497/l.jpg

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/143/e3f50714d1ab42b98fcf48169d434863/l.jpg

http://a1.l3-images.myspacecdn.com/images02/130/401313fbc7b64143af3466360354a247/l.jpg

Ik weet nog niet precies welke layout ik wil hebben en bovendien past het niet zo goed, dus ik maak het nog niet af.
Ik zou graag een 10 HE aanschaffen met daarin:

- Powerconditioner
- 2 HE pedaltray
- Switchblade
- GCX
- 2 HE ENGL SE preamp
- G-Major 2
- Racktuner
- Mogelijk een Lexicon MPX G2 die ik overweeg. Lijkt me een ontzettend gaaf toestel en icm de Switchblade heb ik dan wezenlijk 3 multifx ter beschikking. Dan zal mijn rack voor een tijdje weer af zijn.

Overigens komen de poweramp (3 HE) en racklade dan in een 6 HE rackje en heb ik 2 x 4 HE over.

Mooie foto's komen voorlopig dus helaas nog niet.

Henri H
20 september 2011, 10:15
De nachtmerrie van elke rackgebruiker Damn, wat ben ik blij dat ik alleen nog maar "losse pedalen"* gebruik als ik dat zo zie. :crazyhappy:
Nee, ik moet er niet aan denken om zo'n setup te hebben. Ik ben nu al vaak teveel bezig met het inregelen of verwisselen van pedalen.

*"Losse pedalen" tussen quotes, omdat ze natuurlijk vast staan op een plank, en met patchkabels blablabla... :)

interessander
20 september 2011, 11:26
Ai da's een flinke warboel inderdaad, een een behoorlijk aantal meters kabel bij elkaar. Een enkel rack waar je enkel je gitaar, floorboard en speakerkast(en) nog op hoeft aan te sluiten is dan toch makkelijk denk ik, afgezien van het gewicht dan....

Liquid_Metal
20 september 2011, 12:18
Damn, wat ben ik blij dat ik alleen nog maar "losse pedalen"* gebruik als ik dat zo zie. :crazyhappy:
Nee, ik moet er niet aan denken om zo'n setup te hebben. Ik ben nu al vaak teveel bezig met het inregelen of verwisselen van pedalen.

*"Losse pedalen" tussen quotes, omdat ze natuurlijk vast staan op een plank, en met patchkabels blablabla... :)

Nou dat verwisselen en inregelen van pedalen hoeft dus niet meer als het eenmaal staat. De Switchblade en GCX zijn dan het hart van mijn rack en van daar uit kan ik alles routen, switchen en loopen.


Ai da's een flinke warboel inderdaad, een een behoorlijk aantal meters kabel bij elkaar. Een enkel rack waar je enkel je gitaar, floorboard en speakerkast(en) nog op hoeft aan te sluiten is dan toch makkelijk denk ik, afgezien van het gewicht dan....

Exact: gitaar via de GCX aan de voorkant naar binnen en aan de achterkant via een rackplate naar de poweramp in een ander rack. Aan de achterkant een aansluiting voor stroom in (naar de powerconditioner) en out (naar de poweramp) en MIDI in (alle MIDI devices zitten dan in 1 rack).
Het is nu ook verre van efficient bekabeld hoor, maar sommige kabels zijn net iets te kort dus ik heb maar gewoon "gepakt wat ik pakken kon".

Ik overweeg dus een 10 HE maar die dingen zijn vrij prijzig en ik heb geen geld meer beschikbaar, dus ik wacht tot ik tweedehands een mooie deal zie. Het werkt allemaal dus voor thuis is het geen enkel probleem. De eerste gig zou in begin november kunnen zijn maar dat is nog niet eens zeker (en anders kan ik altijd een aangepaste rig meenemen).

hole
20 september 2011, 15:50
Raoul,

dat is teminste nog eens een RACK..niet zo'n mietig 4HE-tje met een AxeFx of zo....!!

Als we op facebook waren dan zou er staan "Hole vindt dit leuk".

10HE is volgens mij compleet onhandelbaar. modulair zoals je nu hebt is makkelijker. Ik zou dan gaan voor een versterkerunit en een switch/effecten unit.

BTW Switchblade gekocht zie ik! Nice...Echt mooi spul hoor..

PS..Je sub te koop? Pics/Prijs? :D

Liquid_Metal
20 september 2011, 17:23
Raoul,

dat is teminste nog eens een RACK..niet zo'n mietig 4HE-tje met een AxeFx of zo....!!

Als we op facebook waren dan zou er staan "Hole vindt dit leuk".

10HE is volgens mij compleet onhandelbaar. modulair zoals je nu hebt is makkelijker. Ik zou dan gaan voor een versterkerunit en een switch/effecten unit.

BTW Switchblade gekocht zie ik! Nice...Echt mooi spul hoor..

PS..Je sub te koop? Pics/Prijs? :D

Het begint monsterlijke vormen aan te nemen :P. Ik weet niet hoe ontilbaar een 10 HE is. 6 HE is héél makkelijk te doen.
Maar omdat alles nu van en naar de Switchblade loopt is modulair niet zo logisch en zou me veel kabels kosten.

Ik stuur je pm over de Musicman Sub1 want die is inderdaad nog te koop.

groovieguitarguus
21 september 2011, 09:24
Liquid_Metal - Raoul,

Wat ik lees... dat je je pedalen tray... los van je 'soundcase' wil koppelen.
Ikzelf heb een rack (soundrack) 6 he en een rack (poweramp).

In het 'soundrack' zoveel mogelijk korte kabels tussen GCX - Pedalen - Processor en pre amp... dan alleen 2 kabels van het eindsignaal naar de poweramp. De 220 van de poweramp komt weer uit het 'soundrack' (via de Furmann).
Overigens heb ik de Furmann aan de achterzijde hangen... kwam ik precies uit met mijn 6HE - de uitgang die op de voorkant van de Furmann (dus nu aan de achterzijde) gebruik ik t.b.v. mijn poweramp, of als ik alleen met mijn combo speel..

Liquid_Metal
21 september 2011, 09:33
Liquid_Metal - Raoul,

Wat ik lees... dat je je pedalen tray... los van je 'soundcase' wil koppelen.
Ikzelf heb een rack (soundrack) 6 he en een rack (poweramp).

In het 'soundrack' zoveel mogelijk korte kabels tussen GCX - Pedalen - Processor en pre amp... dan alleen 2 kabels van het eindsignaal naar de poweramp. De 220 van de poweramp komt weer uit het 'soundrack' (via de Furmann).
Overigens heb ik de Furmann aan de achterzijde hangen... kwam ik precies uit met mijn 6HE - de uitgang die op de voorkant van de Furmann (dus nu aan de achterzijde) gebruik ik t.b.v. mijn poweramp, of als ik alleen met mijn combo speel..

Wat jij zegt is exáct wat ik bedoel maar ik snap de verwarring: ik heb een pedaltray (open lade met daarin mijn pedalen en stroomvoorziening) en een racklade (dichte lade met daarin gereedschap en onderhoudsmiddelen). Ik wil net zoals jij zegt een soundrack maken met alle audio behalve poweramp en een powerrack met poweramp (3 HE) en de dichte racklade (2 HE).
Door alle rotzooi die ik heb kom ik dan uit op een soundrack van 10 HE en er doet zich een leuke deal voor:
lid 'qwertyuiop' zoekt twee 4 HE racks en wil van zijn 10 HE af, misschien kunnen we ruilen (heb 'm daar een pm over gestuurd). Dan zou al mijn apparatuur in 1 rack kunnen en komen er slechts gitaarsignaal, MIDI en stroom binnen, en hoeven er alleen twee kabels voor audio en een voor stroom naar het powerrack. Ik heb gisteren de boel versjouwd en de twee soundracks in een keer opgetild. Da's goed te doen dus ik maak me geen zorgen over het gewicht van een 10 HE :cooler:.

vincedepooh
21 september 2011, 21:11
(HOLE) dat is teminste nog eens een RACK..niet zo'n mietig 4HE-tje met een AxeFx of zo....!!


http://dl.dropbox.com/u/39018935/A2.jpg

Liquid_Metal
21 september 2011, 21:51
Of 2 HE ja :P. Die heb je laatst laten zien, maar heb je die zelf gemaakt?

Liquid_Metal
21 september 2011, 23:21
Voor degenen die het zo snel gemist hebben, ik heb mijn pedalboard vanavond gepimpt. Het zit nog niet vast en heeft misschien nog wat tweaking nodig, maar ik vind het leuk geworden:

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/130/00b453e3e6e846f3bd037158773c784f/l.jpg

groovieguitarguus
22 september 2011, 00:20
Voor degenen die het zo snel gemist hebben, ik heb mijn pedalboard vanavond gepimpt. Het zit nog niet vast en heeft misschien nog wat tweaking nodig, maar ik vind het leuk geworden:

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/130/00b453e3e6e846f3bd037158773c784f/l.jpg

HEEL GAAF!!!!!!!! Inspiratie!!!!!! Wat een tof idee ;-):rockon::rockon::rockon:

Liquid_Metal
22 september 2011, 09:50
HEEL GAAF!!!!!!!! Inspiratie!!!!!! Wat een tof idee ;-):rockon::rockon::rockon:

Thanks!! Het idee natuurlijk gejat van stomplabel.de/ (http://stomplabel.de/) maar ik had het al eerder gezien bij John Petrucci. Toen vond ik het al een heel gaaf idee maar had nog niet bedacht om/hoe het zelf te doen.
Ik was dinsdag de specs van de Fractal Audio MFC-101 aan het bekijken toen deze labels langskwamen.

hole
22 september 2011, 10:27
Zelf geprint? ziet er prima uit! Meer dan prima zelfs

Liquid_Metal
22 september 2011, 10:42
Zelf geprint? ziet er prima uit! Meer dan prima zelfs

Yep, het is fotopapier. Ik heb de boel net gelamineerd omdat het afgeeft (nu is het ook waterproof). Mensen in het andere topic stellen nu magnetisch fotopapier voor, afplakken met boeklon.

vincedepooh
23 september 2011, 15:39
Ja, LM ik knutsel ook wel eens wat. Voorlopig nog even de FCB1010, misschien plak ik er ook wat plaatjes op. Hoewel daar niet zo veel ruimte voor is.
Ziet er goed uit.

http://dl.dropbox.com/u/39018935/A3.jpg

morris
23 september 2011, 16:03
Thanks!! Het idee natuurlijk gejat van stomplabel.de/ (http://stomplabel.de/) maar ik had het al eerder gezien bij John Petrucci. Toen vond ik het al een heel gaaf idee maar had nog niet bedacht om/hoe het zelf te doen.
Ik was dinsdag de specs van de Fractal Audio MFC-101 aan het bekijken toen deze labels langskwamen.

Ik heb eens even gekeken op stomplabel.de, erg grappig spul. Weet iemand of er ook labels voor de Axess FX1 bestaan ?

Liquid_Metal
23 september 2011, 16:43
Ik heb eens even gekeken op stomplabel.de, erg grappig spul. Weet iemand of er ook labels voor de Axess FX1 bestaan ?

Ik ben ze nog niet tegengekomen. Maar dan maak je ze toch zelf? :) Desnoods gebruik je mijn labels, met wat geluk zit de LED op dezelfde plek als bij de GCP.

peter_heijnen
23 september 2011, 18:00
http://dl.dropbox.com/u/39018935/A1.jpg


http://dl.dropbox.com/u/39018935/A2.jpg

Na die tweede foto zag ik het pas, erg mooi gemaakt!

dml
27 september 2011, 08:07
Voor degenen die het zo snel gemist hebben, ik heb mijn pedalboard vanavond gepimpt. Het zit nog niet vast en heeft misschien nog wat tweaking nodig, maar ik vind het leuk geworden:

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/130/00b453e3e6e846f3bd037158773c784f/l.jpg

Ik vind het er niet overzichtelijker van worden, integendeel zelfs.
Het wordt nu een beetje My first Sony ;)

Liquid_Metal
27 september 2011, 09:07
Ik vind het er niet overzichtelijker van worden, integendeel zelfs.
Het wordt nu een beetje My first Sony ;)

Ach, dat zijn die pedaaltjes toch ook, als je een hele collectie hebt?

Ik ben midden in een rackruil (2 x 4 He tegen eenmaal 10 HE op wielen) en heb daardoor de boel uit elkaar gehaald en het powerrack weer geďnstalleerd:

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/124/c2f204d619eb4390a2ef5d4726609028/l.jpg

tommus42
27 september 2011, 09:58
Ik vind het er niet overzichtelijker van worden, integendeel zelfs.
Het wordt nu een beetje My first Sony ;)

Ik vind het wel prettig intuitief zo, ik zou er best eens lawaai mee willen maken:cooler:.

qwertyuiop
27 september 2011, 18:27
Ach, dat zijn die pedaaltjes toch ook, als je een hele collectie hebt?

Ik ben midden in een rackruil (2 x 4 He tegen eenmaal 10 HE op wielen) en heb daardoor de boel uit elkaar gehaald en het powerrack weer geďnstalleerd:

http://a3.l3-images.myspacecdn.com/images02/124/c2f204d619eb4390a2ef5d4726609028/l.jpg

da's ook toevallig; ik ook! leuk he, spulletjes ruilen en allebei blij! als ik mijn rackspul geinstalleerd heb in de 2x4he, zal ik ook 'ns effetjes een fotootje posten!

Liquid_Metal
27 september 2011, 18:41
da's ook toevallig; ik ook! leuk he, spulletjes ruilen en allebei blij! als ik mijn rackspul geinstalleerd heb in de 2x4he, zal ik ook 'ns effetjes een fotootje posten!

Eens zien wie er eerder klaar is. Alleen kan ik morgenavond al beginnen terwijl jij naar huis rijdt :supercool:.

qwertyuiop
27 september 2011, 22:48
Eens zien wie er eerder klaar is. Alleen kan ik morgenavond al beginnen terwijl jij naar huis rijdt :supercool:.

haha, ik heb zowieso tot vrijdagochtend geen tijd, dus ben inderdaad bang dat je gaat winnen... kijken of je een foto in dit topic hebt, voordat ik thuis ben...;-)

Liquid_Metal
28 september 2011, 09:10
haha, ik heb zowieso tot vrijdagochtend geen tijd, dus ben inderdaad bang dat je gaat winnen... kijken of je een foto in dit topic hebt, voordat ik thuis ben...;-)

Met alle bekabeling gaat sowieso niet lukken, maar de challenge voor een foto met al m'n gear op de goede plek neem ik aan :).

Liquid_Metal
28 september 2011, 22:13
Natuurlijk zit alles er al in:

http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images02/130/a8a922081efd4ea3bae6b55c93edd226/l.jpg

Nu (of morgen) bekabelen. Ik ben bang dat ik niet genoeg kabels (in ieder geval niet in een lengte) heb dus dan zal ik nieuwe moeten bestellen. Het leven is zwaar :P.

EDIT: bijna alle audiokabels zitten er al in. Tot nu toe was alles van de goede lengte en ik hoef er maar 4 op maat te knippen. Da's morgen zo gepiept en dan kan ik ze vastmaken (denk niet dat ik genoeg kleefvoetjes heb :() en met MIDI en de stroomvoorziening beginnen.

Liquid_Metal
29 september 2011, 15:48
Vandaag ben ik een heel stuk opgeschoten en bijna alle kabels zitten erin. Ik hoop dat jullie er tegen kunnen:

http://a2.l3-images.myspacecdn.com/images02/121/dc00e44b1391431895dd1fcce14842ec/l.jpg

De stroom staat er in ieder geval op, of alle audio het doet ga ik nu ondervinden:

http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images02/123/45ffb1d1d4ab453faee69e809b1abc8e/l.jpg

Ik denk dat ik zaterdag begin met het wegwerken van alle kabels. Ik heb namelijk een tekort aan kleefvoetjes en tiewraps. Dan haal ik gelijk een kleine stekker voor de GCX adapter en een extra IEC-IEC kabel (ik kom er een tekort, ik snap echt niet waar ze allemaal zijn).
De MIDI-kabel (XLR input) deed ontzettend moeilijk dus die heb ik tweemaal moeten solderen (terwijl 'ie eigenlijk al goed was). Maar het ziet er nu wel extra netjes uit.

EDIT: een snelle test duidt aan dat alles werkt (alle pedalen en preamp doen het, beide speakers kunnen alles ontvangen en de GMajor 2 loopt in stereo).

Henri H
29 september 2011, 18:29
En heb je het al getild?!

Allemenaggies, wat een draadjes.
Na ja, het houdt je van de straat zullen we maar zeggen. ;)

Arvoitus
29 september 2011, 23:04
En is het een beetje te tillen?

Liquid_Metal
29 september 2011, 23:18
Ik krijg het zonder al teveel moeite van de grond dus dat lukt wel. De trap af zal wel met twee man moeten want het is te lomp in m'n eentje.

hole
30 september 2011, 10:38
Heyho,

misschien mis ik iets, maar....Poweramp?

Liquid_Metal
30 september 2011, 12:55
Heyho,

misschien mis ik iets, maar....Poweramp?

Yep, die zit in m'n 6 HE rack (staat ook op de vorige pagina). Die is namelijk ontzettend zwaar en zit nu samen met m'n racklade (ook vrij zwaar want zit helemaal vol).

TimS
2 oktober 2011, 13:54
Ik ben van plan om een Lexicon MPX G2 aan te schaffen en zie net dat dit toestel een "9VAC Remote Power" optie heeft. Ik zie niet of dit een input of output heet, maar er staat:
Remote Power In
2.5mm connector for 9VAC MIDI remote power. Áls dit een output is zou dit de perfecte manier zijn om mijn GCX van stroom te voorzien zonder die lompe adapter :).

Ik denk dat het hetzelfde werkt als met de Rocktron Intellifex, je sluit de adapter van je midicontroller aan op het het rack effect, vervolgens wordt dat weer via 7 pins midi naar de controller gevoerd. Je hebt er dus nog steeds een adapter voor nodig, het is meer een soort intern 7 pins -> 5 pins + stroom verloopje.

Liquid_Metal
2 oktober 2011, 13:58
Ik denk dat het hetzelfde werkt als met de Rocktron Intellifex, je sluit de adapter van je midicontroller aan op het het rack effect, vervolgens wordt dat weer via 7 pins midi naar de controller gevoerd. Je hebt er dus nog steeds een adapter voor nodig, het is meer een soort intern 7 pins -> 5 pins + stroom verloopje.

Dat klinkt wel logisch ja. Ik hebde post verwijderd en wilde 'm in een ander topic plaatsen, maar nu ik het antwoord al weet laat ik dat achterwege.

qwertyuiop
7 oktober 2011, 11:57
oke, beloofd is beloofd. Na de ruil van racks met Liquid Metal, heb ik er dit van gemaakt;

https://lh3.googleusercontent.com/-rpiZM8JCnNU/To7L1kHiRfI/AAAAAAAAAGQ/WsUH321fjBY/s400/Foto-0170.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-qkmu6DE5YLU/To7L5ZV0luI/AAAAAAAAAGU/_LOxjdZr1fw/s144/Foto-0174.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-PlAwK-aiov0/To7L5tfViWI/AAAAAAAAAGY/LWp4XR2cOHU/s144/Foto-0172.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-7RswCVgmwhg/To7L6rNYQUI/AAAAAAAAAGg/Ptlwdd_BNmk/s144/Foto-0173.jpg

aansluiten kost wel wat meer tijd nu met 2 losse racks, maar ik kan het iig weer meenemen naar gigs. met het vorige rack van 10he ging dat echt niet... niet te tillen in m'n eentje.

snap overigens niet hoe ik de foto's rechtstreeks hier krijg vanaf google, kan iemand dat ff uitleggen? thanx!

Nocki
7 oktober 2011, 12:18
Dat ziet er super strak uit! Netjes hoor!

https://lh3.googleusercontent.com/-rpiZM8JCnNU/To7L1kHiRfI/AAAAAAAAAGQ/WsUH321fjBY/s400/Foto-0170.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-qkmu6DE5YLU/To7L5ZV0luI/AAAAAAAAAGU/_LOxjdZr1fw/s144/Foto-0174.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-PlAwK-aiov0/To7L5tfViWI/AAAAAAAAAGY/LWp4XR2cOHU/s144/Foto-0172.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-7RswCVgmwhg/To7L6rNYQUI/AAAAAAAAAGg/Ptlwdd_BNmk/s144/Foto-0173.jpg

Liquid_Metal
7 oktober 2011, 12:42
Fijn om te zien dat mijn racks een goed baasje hebben gekregen :).

Hell's Engl
7 oktober 2011, 19:08
Dat ziet er super strak uit! Netjes hoor!

https://lh3.googleusercontent.com/-rpiZM8JCnNU/To7L1kHiRfI/AAAAAAAAAGQ/WsUH321fjBY/s400/Foto-0170.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-qkmu6DE5YLU/To7L5ZV0luI/AAAAAAAAAGU/_LOxjdZr1fw/s144/Foto-0174.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-PlAwK-aiov0/To7L5tfViWI/AAAAAAAAAGY/LWp4XR2cOHU/s144/Foto-0172.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-7RswCVgmwhg/To7L6rNYQUI/AAAAAAAAAGg/Ptlwdd_BNmk/s144/Foto-0173.jpg

Wat voor footcontroller is dat?

qwertyuiop
8 oktober 2011, 08:35
Wat voor footcontroller is dat?

dat is een t-rex Big Foot, de beste die ik ooit heb gehad, alleen loodzwaar.

Liquid_Metal
8 oktober 2011, 22:43
dat is een t-rex Big Foot, de beste die ik ooit heb gehad, alleen loodzwaar.

Die ziet er best chill uit maar klopt het dat je enkel voor 10 presets+6 CC's kan kiezen? Ik geef namelijk de voorkeur aan heel veel CC's, zoals bijvoorbeeld bij de Fractal MFC-101 en Axess FX1. Voorlopig is mijn GCP meer dan genoeg, maar ik zie mezelf nog wel wat uitgebreiders kopen (omdat je met de GCP knoppen maar voor 1 ding kan gebruiken bijvoorbeeld).

Overigens heb ik alle stroomkabels af en hoop ik morgenavond de midi-kabels te solderen. Dan even netjes wegwerken en dan is het weer fototijd.

qwertyuiop
9 oktober 2011, 01:57
Die ziet er best chill uit maar klopt het dat je enkel voor 10 presets+6 CC's kan kiezen? .

yep. 10 pc's en 6 cc's it is. is voor mij genoeg. als je meer wilt zul je inderdaad iets anders moeten kopen. de t-rex big foot is wel heel erg robuust. kan me niet voorstellen dat-ie ooit kapot zal gaan...
overigens zie ik de big foot nooit ergens te koop staan, dus die zul je zowieso niet makkelijk vinden denk ik.

Hell's Engl
9 oktober 2011, 10:01
Die ziet er best chill uit maar klopt het dat je enkel voor 10 presets+6 CC's kan kiezen? Ik geef namelijk de voorkeur aan heel veel CC's, zoals bijvoorbeeld bij de Fractal MFC-101 en Axess FX1. Voorlopig is mijn GCP meer dan genoeg, maar ik zie mezelf nog wel wat uitgebreiders kopen (omdat je met de GCP knoppen maar voor 1 ding kan gebruiken bijvoorbeeld).

Overigens heb ik alle stroomkabels af en hoop ik morgenavond de midi-kabels te solderen. Dan even netjes wegwerken en dan is het weer fototijd.

De Gaspedal of the Ernst Navigator zou voor mijn ideaal zijn.... veel presets en veel CC's

Joost

Liquid_Metal
9 oktober 2011, 21:01
Hopelijk kan ik binnenkort een Lexicon MPX G2 op de kop tikken en inbouwen, maar verder is m'n rack af (o ja, ik heb nog ruimte voor wat pedalen en daarvoor hoeft niet alles op de schop, dus wie weet...).

Het ging van dit:
http://a2.ec-images.myspacecdn.com/images02/121/dc00e44b1391431895dd1fcce14842ec/l.jpg

naar dit:
http://a1.ec-images.myspacecdn.com/images02/117/68dbd80fd8e04f6185bb1bb869c05f7c/l.jpg

http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images02/119/f8064a1abe83449785c7fff561ba4c16/l.jpg

http://a4.l3-images.myspacecdn.com/images02/130/47f1d46ba6a8416fbfd7af4521ce2ac0/l.jpg


Hier worden sommige mensen vast ook wel blij van. Ik in ieder geval wel :D:
http://a1.l3-images.myspacecdn.com/images02/131/cb19583393924cae989989d402783cc9/l.jpg

Mijn excuses voor de enorm slechte kwaliteit (vooral van de laatste foto). Maar ik ben spelen!

Henri H
9 oktober 2011, 23:00
Serious shit! :o

Wel een behoorlijke verbetering wat kabels betreft!

Speel ze! :B

hole
10 oktober 2011, 13:49
Dat ziet er super strak uit! Netjes hoor!

https://lh3.googleusercontent.com/-rpiZM8JCnNU/To7L1kHiRfI/AAAAAAAAAGQ/WsUH321fjBY/s400/Foto-0170.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-qkmu6DE5YLU/To7L5ZV0luI/AAAAAAAAAGU/_LOxjdZr1fw/s144/Foto-0174.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-PlAwK-aiov0/To7L5tfViWI/AAAAAAAAAGY/LWp4XR2cOHU/s144/Foto-0172.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-7RswCVgmwhg/To7L6rNYQUI/AAAAAAAAAGg/Ptlwdd_BNmk/s144/Foto-0173.jpg

BIJNA had ik je de huid volgescholden omdat je je pasgeupgrade 3+ had verkocht....bijna :D

Hoe bevalt de CAA trouwens?

Nocki
10 oktober 2011, 14:15
Hihi... Geweldig!
De CAE 3+ blijft geweldig natuurlijk. Ik heb niets beter kunnen vinden en ook als ik op mn speelgoed setje speel dan doe ik dat met erg weinig plezier :)
De CAA 2x12 is geweldig. Ik heb er nu 2 Celestion Century's in zitten en ik ben enorm happy. Komt in de buurt van de oude Mesa 1x12 EVM's die ik had. Erg fijne combi... Ik ben nog nooit zo blij geweest...

Nocki

Felanovic
5 november 2011, 10:09
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296736_1972085876580_1676021524_1382223_788805147_ n.jpg

Babysteps into rackland !

- Cheap veredelde stekkerdoos (wordt nog vervangen door een goeie)
- Soldano SP-77
- The Traveller poweramp

In de vrije 2he komt nog een ISP decimator ProG Stereo.

Misschien een domme vraag maar iemand een idee hoe ik op een nette manier mijn gitaarkabel vanuit de achterkant van de ISP decimator naar de input van de Soldano SP-77 aan de voorkant krijg?

Henri H
5 november 2011, 11:49
Heeft de Soldano geen input op de achterkant?

groovieguitarguus
6 november 2011, 00:36
Babysteps into rackland !

- Cheap veredelde stekkerdoos (wordt nog vervangen door een goeie)
- Soldano SP-77
- The Traveller poweramp

In de vrije 2he komt nog een ISP decimator ProG Stereo.

Misschien een domme vraag maar iemand een idee hoe ik op een nette manier mijn gitaarkabel vanuit de achterkant van de ISP decimator naar de input van de Soldano SP-77 aan de voorkant krijg?[/QUOTE]

Ik heb een kabel door een gat van het 19" profiel getrokken en daar een haakse plug aan gemaakt en die in mijn input gestoken. Werkt perfect!!!!

Felanovic
6 november 2011, 11:00
Hoe simpel kan het leven zijn ;-) Dat betekent wel dat 1 unit maar met 3 schroeven vast zit maargoed ! Thx ik ga het denk ik ook zo doen !

Liquid_Metal
6 november 2011, 14:41
Ik zou zelf zeggen dat je preamp zelfs meerwaarde zou krijgen met een rear input, maar daar denken sommige mensen vast heel anders over. Het is niet heel moeilijk om dat te maken en zelfs als je zou willen dat de voorste input prioriteit heeft over de achterste is dat mogelijk (heb je waarschijnlijk wel een ander soort bus nodig).
Maar de tip van Guus werkt veel makkelijker, dus waarom niet.

dml
12 november 2011, 08:54
Update.
Nieuw licht gewicht rekje bij Decilux besteld en alle wireless spul erin gezet. Aan de achterzijde bevindt zich een patchpanel incl. antennes.

http://inlinethumb55.webshots.com/7222/2727800780102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2727800780102437750EBTxwZ)

peter_heijnen
12 november 2011, 10:10
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/296736_1972085876580_1676021524_1382223_788805147_ n.jpg
Wat voor een mod is dat op het tweede kanaal?

peter_heijnen
12 november 2011, 10:12
http://inlinethumb55.webshots.com/7222/2727800780102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2727800780102437750EBTxwZ)
Die behringer mixer/splitter die je van mij hebt overgenomen was het dus niet, is die rolls beter of veel beter?

dml
12 november 2011, 11:48
Die behringer mixer/splitter die je van mij hebt overgenomen was het dus niet, is die rolls beter of veel beter?

De Rolls gebruik ik voor m'n in-ears. Jouw Behry heb ik nooit voor in-ears gebruikt, die was bedoeld als effectenmixer bij m'n amp en zat in een rekje samen met een Korg DL8000R en een AM8000R.

peter_heijnen
12 november 2011, 12:21
Aha, i see. Werkt ie op een aparte voeding of is die intern?

dml
12 november 2011, 13:40
Aparte voeding, 12V dc, net als de IEM.

Maiden Michiel
15 november 2011, 15:56
Te gek topic dit, ik kijk helaas te weinig :)

Ik ook even dan, vorige week in de studio:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/392861_292144087476707_191207717570345_1049912_837 229712_n.jpg

Compact maar zeer effectief, de gitaren voor onze promo klinken geweldig!

Felanovic
15 november 2011, 19:19
Wat voor een mod is dat op het tweede kanaal?

De preamp is achterin gemod met 2 effectloops en een extra output. De knop voorop is een wet/dry knop voor de loops.

Maar eerlijk gezegd heb ik nog niet getest of ie het doet, omdat ik geen effecten in de loop gebruik. ;-)

Reden dat ik overschakel van top naar dit rackje is dat ik het zo simpel mogelijk wil houden, maar toch wet/dry kan spelen als ik wil.

peter_heijnen
16 november 2011, 09:05
De preamp is achterin gemod met 2 effectloops en een extra output.
Leuke mod, is die extra output dan een extra aftappunt of kun je er icm de 2 loops ook stereo mee uit?

Ik had ooit deze zelfde versie, heb er toen veel plezier aan beleefd.

groovieguitarguus
16 november 2011, 19:15
Te gek topic dit, ik kijk helaas te weinig :)

Ik ook even dan, vorige week in de studio:
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/392861_292144087476707_191207717570345_1049912_837 229712_n.jpg

Compact maar zeer effectief, de gitaren voor onze promo klinken geweldig!

Ha die Michiel... mooi setje... blijft het goed doen zo'n Triaxis en MPXG2...

Ik zie het Digitech apparaat uitstaan (lijkt een soort Fractal Audio ding...) Je blijft de Mesa en Lexicon prefereren?

Felanovic
16 november 2011, 23:01
Leuke mod, is die extra output dan een extra aftappunt of kun je er icm de 2 loops ook stereo mee uit?

Ik had ooit deze zelfde versie, heb er toen veel plezier aan beleefd.

Volgens mij moet dat kunnen met die loops, maar ik gebruik alleen die "extra aftappunt" en ben van plan in 1 output een phase 90 te hangen zodat ik een wet/dry opstelling krijg.

peter_heijnen
17 november 2011, 09:35
Volgens mij moet dat kunnen met die loops, maar ik gebruik alleen die "extra aftappunt" en ben van plan in 1 output een phase 90 te hangen zodat ik een wet/dry opstelling krijg.
Los van het idee dat een phase 90 voor de input mij de betere optie lijkt -ook met w/d-, ben ik benieuwd of die lijnuitgang wel geschikt is voor pedalen.

Liquid_Metal
17 november 2011, 18:07
Los van het idee dat een phase 90 voor de input mij de betere optie lijkt -ook met w/d-, ben ik benieuwd of die lijnuitgang wel geschikt is voor pedalen.

Ik kan je vertellen dat phasers niet prettig werken in W/D. Zet er een vette chorus in en het werkt fantastisch.
Wordt het trouwens W/D of effect parallel?

Felanovic
17 november 2011, 22:06
Ik kan je vertellen dat phasers niet prettig werken in W/D. Zet er een vette chorus in en het werkt fantastisch.
Wordt het trouwens W/D of effect parallel?

Ok thx ! Ik heb nog een Visual Sound H20(chorus/delay) liggen. Evt. even testen hoe het klinkt.

Chain wordt dan

Gitaar ->
Preamp ->
H20 (dry) -> Poweramp links.
H20 (wet) -> Poweramp rechts.

Ik weet niet of het werkt qua signaal level, maar probeer het gewoon uit. Op de poweramp zit een switch om het signaal evt. weer een boost te geven.

peter_heijnen
18 november 2011, 09:28
Ik weet niet of het werkt qua signaal level, maar probeer het gewoon uit. Op de poweramp zit een switch om het signaal evt. weer een boost te geven.
Ik zag laatst een nieuw passief apparaatje van mxr waarmee je levels zowel kunt afzwakken als opkrikken voor dit soort problemen. Kan hem nu even niet vinden maar als dat ding idd zo werkt, kun je zeker met de h2o zo aan de slag.

Maiden Michiel
18 november 2011, 19:19
Ha die Michiel... mooi setje... blijft het goed doen zo'n Triaxis en MPXG2...

Ik zie het Digitech apparaat uitstaan (lijkt een soort Fractal Audio ding...) Je blijft de Mesa en Lexicon prefereren?

Thanks :)

De Digitech hangt er alleen in voor lampjes effect :)
Ik wilde eerst een TriAxis met de 2101 proberen maar dit gaf ontzettend veel tonesuck.
Met de G2 klinkt alles zo helder als een klok. Te gekke combinatie.

snessiram
18 november 2011, 20:11
@Michiel: Ik veronderstel dat je vroeger de 2101 gebruikte als preamp en overgegaan bent naar de TriAxis? Hoe staan ze tegenover elkaar? Zijn ze even flexibel? Heeft de TriAxis een "hardere/ruwere" klank? Hoe zit het met ruis en ongewenste feedback? Zijn er zaken die je met de TriAxis niet kan? Uiteraard gaat het hier uitsluitend om het preamp-gedeelte, niet de effecten. Ik speel zelf met een 2101 maar heb misschien wel interesse in een TriAxis...

Maiden Michiel
19 november 2011, 14:53
Ik speelde voorheen in een thrahs/black metal band, zeer extreme muziek.
Daarvoor leende de 2101 zich echt fantastisch!

Sinds januari 2010 speel ik meer symfonisch/progressieve rock metal.
Ik heb uren gespendeerd om een mooie, warme en heldere distortion te maken maar het lukte me gewoon niet. Ergens blijft er iets gruizigs/korreligs zitten die in vette metal geniaal was.

Dus toen heb ik de TriAxis geprobeerd en dat was eigenlijk liefde op het eerste gezicht (gehoor?)
En daar ben ik nog steeds uitermate tevreden mee.
Ik denk niet dat er iets is wat je qua preamp niet met de T kunt en wel met de 2101. De TriAxis vind ik veel veelzijdiger.

DemolitionColorScheme
8 maart 2012, 22:34
Zullen we dit topic maar weer even naar boven halen?

Ik heb onlangs mijn recording / guitar-direct-in setup afgemaakt. Hier het resultaat:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/NewSetup1.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/NewSetup2.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/STUDIO/NewRack.jpg

Onlangs een TC1210 gekocht en een Korg SDD-2000. Instant classics, natuurlijk. Deze setup is overigens niet alleen voor gitaar, maar voor het hele recording systeem. Ik vind het wel handig om een paar klassiekers te hebben liggen waar ik audio doorheen kan halen.

Hier is de rack-setup voor live spelen met de band waarin ik speel, IZAH:
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/400107_378650235484988_100000200439498_1691920_183 9650023_n.jpg

morris
8 maart 2012, 23:12
Ha, geweldig die RE501... Dat waren de tijden!

DemolitionColorScheme
8 maart 2012, 23:37
Ha, geweldig die RE501... Dat waren de tijden!
Super dingen, ja. :) Heb er 3 gehad. Heb een shiteload aan tape delays gehad, maar dit blijft toch echt m'n favoriet.

hole
9 maart 2012, 12:24
Een keer die Axe afstoffen, ouwe :D

DemolitionColorScheme
9 maart 2012, 12:54
Een keer die Axe afstoffen, ouwe :D
Is geen stof. ;) Is een van de oudere faceplates die van een ander materiaal gemaakt waren. Deze verkleurden na een tijd. Ik kan dus nog zeggen dat ik een limited edition ULTRA heb. ;)

hole
9 maart 2012, 15:06
Is een van de oudere faceplates die van een ander materiaal gemaakt waren.

Oooh, laat het de Kemper-fanboys maar niet horen ;) Gaan ze dáár weer over beginnen.

Ik heb trouwens mijn Kemper binnen hoor, straks even testen
http://sheilasfeelgoodblog.files.wordpress.com/2012/01/ul-approved-stainless-steel-toaster.jpg

obiwanjacobi
10 maart 2012, 15:14
Wat een leuke thread!

Hoewel ik mijn 4 sporen cassette deck al jaren geleden de deur uit heb gedaan heb ik toch ook veel oud spul. Als iets me bevalt heb ik blijkbaar niet zo'n drive om er weer wat nieuws van te maken.

Dit zijn de spulletjes die ik voor het gitaar spelen gebruik:
Mesa Boogie Tri-Axis en een Mesa 2:Ninety met een TC-electronc G-Force, bovenop een Marshall 2x 12" cabinet.

https://lh5.googleusercontent.com/-6p-SUvcB6bA/TyAnh7FduVI/AAAAAAAACc8/SJW6HOBSjf8/s640/IMG_0884.jpg

En dan heb ik ook nog een Roland VG-99 maar dat is vooral voor het opnemen. Ik heb hem ook pas dus ben nog vollop aan het ontdekken (en er is genoeg om te ontdekken).

https://lh6.googleusercontent.com/--KwREQJjfpA/TyAl0Yug28I/AAAAAAAACc8/eJu6qWO8WxU/s640/IMG_0886.jpg

Verder heb ik nog wat midi spul voor het maken van liedjes op de PC.
Een Roland R-8 was een van mijn eerste aankopen (hele tijd geleden).

https://lh5.googleusercontent.com/-wxWNdvWTt-Q/TyAnj8uRpFI/AAAAAAAACc8/5Uh7qVdicV4/s640/IMG_0885.jpg

Recentelijk een midi keyboardje aangeschaft. Doet alleen midi out, heeft zelf geen sounds.

https://lh4.googleusercontent.com/-EjeNctejrUQ/TyBUTstxCjI/AAAAAAAACdU/c82rZs-Ihsc/s640/IMG_0888.jpg

Dat is ook niet nodig wanneer je een rack vol met geluidsmodules hebt :D

https://lh6.googleusercontent.com/-J55Se52xNpQ/Std73ASK0XI/AAAAAAAACIM/kBmsEdH-KGw/s640/IMG_8321.jpg

2x Roland A880 Midi Patchbay 8x8
Roland JV880 PCM geluidsmodule
Roland U220 PCM geluidsmodule
Roland D110 Analoge geluidsmodule
Roland RSP550 (effecten - vooral reverbs & delays)
Yamaha TG500 geluidsmodule
Korg DRV-1000 digitale reverb
ART LT Multverb
BBE 422A Sonic Maximizer
Palmer PDI-03 Speaker Simulator
(niet op de foto) 3x Berhinger 24 kanaals audio patchbay.

https://lh3.googleusercontent.com/-v7-O0TLdCE4/Std73bvKPBI/AAAAAAAACXM/oi7DvvgIGVU/s640/IMG_8323.jpg

Bovenop staat nog een 12-6-2 Fostex (Model 812) mixer.

Ook heb ik nog een PC met Reaper waarmee ik af en toe wat ideetjes vastleg...

Nocki
23 april 2012, 12:30
Het heeft even geduurt maar het was weer eens nodig om te wisselen... :-)

http://img515.imageshack.us/img515/2966/20120423112057.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/515/20120423112057.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Ik speelde al weer jaren op de CAE 3+ met een VHT2502 maar door het dringende advies van veel CAE fans heb ik m verkocht om een Mesa 2:90 te kunnen kopen. Ik had die al eens eerder geha den was er niet van onder de indruk maar als iedereen het zegt wil ik het wel proberen... Eind van het liedje was dat ik m nergens kon vinden en aanbieders niet reageerden op biedingen en mails....

Wel kon ik deze 395 switch track vinden die ik ooit eens had gehoord toen mn liefde voor Mesa amps opbloeide. Dit was de poweramp die me heeft laten kiezen om mn eerste rack te beginnen... In die tijd was Maarten van Helden ook veel bezig met azn eigen gear en de website die nu tubefreak.com heeft kende ik half uit mn hoofd. Het is er nooit van gekomen maar toevallig liep ik weer tegen deze peweramp aan... Lang getwijfeld maar uiteindelijk wel gekocht...

Uiteindelijk ben ik er enorm happy mee. Het was een risico om iets wat goed is te verkopen en iets wat je neit zo goed kent te kopen maar het is goed gekomen.

Kanaal 2 en 3 leken voordien altijd erg op elkaar. Dat verschil ik nu weg! ch 2 is als een Marshall crunch en ch 3 als een Boogie lead maar dan zonder al die compressie! Wel die smoothheid die me zo aanstaat.
De presence op deze poweramp werkt ook heerlijk. Bij veel moderne Mesa amps wordt de presence vaak wat buzzy waar dat in deze setup gelukkig niet zo is.

al met al erg blij... nog even wachten op de ENGL Z1 midi switcher om de preamp en de poweramp van kanaal te laten schakelen!

dml
19 mei 2012, 16:00
Hopla!

http://inlinethumb35.webshots.com/48482/2261373650102437750S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2261373650102437750Yowkvt)

Nocki
19 mei 2012, 16:21
Lekker strak!
Heb je deze Pod al eens naast een 11R kunnen houden?

Tankman
19 mei 2012, 21:20
Netjes! Hoe is de Pod Pro HD? Ik twijfel ten eerste of ik tot iets dergelijks over wil gaan en ten tweede tussen de Pod HD Pro en de 11R.

dml
20 mei 2012, 09:05
De verschillen tussen de 11R en de POD zijn m.i. marginaal. Vooral het feit dat AVID totaal niet scheutig is met updates, de 11R bijna 200 euro duurder is en er een (midi-)floorboard bij moet die niet plug & play is zoals de FBV dat wel is, heb ik voor de POD gekozen.
Ook zijn de effecten net iets dieper te editen dan van de 11R.

Tankman
20 mei 2012, 12:00
Ok. Voor wat voor muziekstijlen gebruik je de Pod?

dml
20 mei 2012, 13:41
Ok. Voor wat voor muziekstijlen gebruik je de Pod?

Top 100, dus alles. Maar ik gebruik 'm niet zoals de "typische" top-100-gitarist 'm zou gebruiken, dus niet bij ieder nummer een ander geluid/ ampmodel. Gewoon 4 kanalen - 3 ampmodels waar ik alles mee doe.

Tankman
20 mei 2012, 14:13
Top 100, dus alles. Maar ik gebruik 'm niet zoals de "typische" top-100-gitarist 'm zou gebruiken, dus niet bij ieder nummer een ander geluid/ ampmodel. Gewoon 4 kanalen - 3 ampmodels waar ik alles mee doe.

Dat lijkt me ook de meest ideale manier om hem te gebruiken. Ik ga hem eens een keer uittesten.

Nocki
21 juni 2012, 13:38
http://img15.imageshack.us/img15/797/1008829.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/15/1008829.jpg/)

http://img542.imageshack.us/img542/3174/1008830.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/542/1008830.jpg/)

Mn 10HE rack krijgt een nieuwe bestemming. Dus even snel van alle rommel die ik nog had liggen een 8HE rackje gebouwd... Ging sneller dan wachten op reacties van aanbieders van racks op de diverse internet merkten...

Aan de achterkant zit de ENGL midi switcher en die wordt door dezelfde adapter gevoed als de Intellifex. Het fijne is dat deze adapter een lossen stekker heeft die ik zo in mn powerdistributer kan prikken... Geen stekkerdozen dus in mn rack!

Nocki
21 juni 2012, 18:47
http://img703.imageshack.us/img703/4592/1008831l.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/703/1008831l.jpg/)

Dit rackje komt in de kerk te staan. 11r voor gitaar en V-amp pro voor bass....

Er zit een kastje in waarmee phantompower voor mn midi pedaalt maak...

http://img823.imageshack.us/img823/4946/1008815.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/823/1008815.jpg/)

http://img717.imageshack.us/img717/4286/1008813.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/717/1008813.jpg/)

http://img713.imageshack.us/img713/369/1008814o.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/713/1008814o.jpg/)

Nocki
29 augustus 2012, 08:54
http://img542.imageshack.us/img542/3174/1008830.th.jpg

mmm. Het ziet er naar uit dat ik zoveel over de 11r speel dat mn mooie rackje en CAA 2x12 overbodig raakt... Ik speel er haast nooit meer op en dat is best zonde. Ik denk er over om alles te verkopen en een mooie Mesa/Boogie mark IV in hardwood neer te zetten ofzo :-)
Dan hou ik gelijk nog wat geld over...

remcodingjan
29 augustus 2012, 10:53
Hi Nocki, heb nu ook een tijdje de 11R en wil deze ook gebruiken voor de kerk. Ben wel benieuwd naar een aantal presets van je! Zou je een aantal kunnen delen? Bvd!

Nocki
29 augustus 2012, 11:47
Hoi,

Leuk man! Werkt echt tegek! Ik denk dat ik nog niet echt klaar ben met draaien om al te delen. Wel kan ik je een paar tips geven.
Gebruik niet meer dan 5 van alle controlls. Gain, treble, bass, mid, presence.... Het wordt boven de 5 teveel... Ik merk dat de beste tones liggen tussen 3 en 5... Dan blijft je overeind in de mix en heb je de beste sounds.

remcodingjan
3 september 2012, 20:28
Ok, thanks voor de tips! Zal kijken of ik straks wat pics kan posten van mij rackje om toch nog een beetje OT te blijven :). Mocht je toch iets kunnen delen, dan houd ik me aanbevolen! Ben zelf niet echt een tweaker en heb nooit een fatsoenlijke amp gehad. Dan vind ik het nog niet zo heel eenvoudig om alles me virtueel eigen te maken.

Nocki
3 september 2012, 20:41
Dat lijkt me best wel moeilijk. Het begin van allemaal Boss pedaaltjes helpt enorm om te leren wat al die effecten doen.
Als ik straks wat spullen verkocht heb en mn 11r Rackje op orde heb zal ik ook weer wat foto's plaatsen... Er is al een racklade gekocht en ik heb straks weer een mooie setje! :-)

Samson PowerBright
Korg DTR-1 Tuner
Samson Wireless
Racklade
Rocktron poweramp

De rocktron heb ik nog niet maar ik hoop eens te testen of dat werkt met een wedge monitor die ik heb.

remcodingjan
3 september 2012, 23:00
http://dl.dropbox.com/u/86944175/Utrecht-20120903-00211.jpg

http://dl.dropbox.com/u/86944175/Utrecht-20120903-00210.jpg

Liquid_Metal
4 september 2012, 07:46
Strak en doeltreffend; heel nice! Je onderste unit is een Behringer poweramp? Speel je over eigen monitors? Wat voor pedalen gebruik je?

Nocki
4 september 2012, 08:06
Leuke set idd! Ook ik ben benieuwd naar hoe je m gebruikt...

remcodingjan
4 september 2012, 10:50
Het idee voor gebruik is vrij simpel: ER (XLR outs) -> ART DTI ground loop isolator -> FOH

De Behringer poweramp gebruik ik thuis als poweramp voor mijn PA setje en live is het optioneel om een eigen monitor/amp te claimen voor alleen gitaarsignaal. Dan pak ik de AMP output van ER -> poweramp -> monitor.

Verder heb ik geen pedalen, alles is ER. Expressie pedaal is van Mission Engineering, de SP1 incl. switch. Deze gebruik ik als dedicated wah pedaal. De ground control wordt via het rack voorzien van stroom.

Dat is het wel zo’n beetje. Nu nog tijd vinden om te spelen (werk/kinderen)…

ArnoM
31 oktober 2012, 20:01
Vandaag hier geregistreerd om te kijken wat anderen zoal van hun rackje hebben gemaakt.
Zelf heb ik al een hele tijd nauwelijks gitaar gespeeld en ik bedacht me laatst dat dat een slechte zaak is.
Kortom: tijd om weer wat speelgoed in te slaan, vaker te gaan spelen, een gave sound te zoeken en een leuke band te vinden.

Eerste nieuwe speeltje is een Marshall Valvestate Pro 120/120, die ik vandaag samen met m'n Avid Eleven Rack in een rackje heb gehangen.
Zie hier de gare telefoon foto, waarop ook nog een stukje Behringer FCB1010 (UnO) en Bugera 412F-BK te zien is:
http://imageshack.us/a/img715/4422/20121031191731.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/715/20121031191731.jpg/)

Wat er nu nog op 't verlanglijstje staat voor de korte termijn:
Samson Powerbrite (of een andere spanningsstabilisator met lampjes)
Nette bekabeling en paneel met connectors aan de achterzijde
Equalizer

..en als ik op eBay o.i.d. nog leuke multi-effecten of zo tegen kom voor een prikkie, tja.. dan wil ik die best even uitproberen natuurlijk! ;)

I'll keep you posted!

ateng
1 november 2012, 02:22
Waarom nog een multi-fx willen hebben of zijn de fx van de ER niet goed genoeg voor jou?

Nocki
1 november 2012, 08:53
Leuk setje! Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het idee om een G-major in de loop te gooien voor de chorus en de pitchshifter... Uiteindelijk nooit gebeurd nadat de update beschikbaar kwam...

ArnoM
1 november 2012, 10:29
Altijd leuk om te experimenteren met verschillende effecten, toch?
Wat ik nog wel mis in de 11R is een octaver of iets als een whammy.. (tenzij ik niet goed heb gekeken)
Sowieso ben ik nog nooit een multi-FX tegen gekomen waarvan ik alle effecten geweldig vond klinken, dus het blijft een kwestie van combineren denk ik. ;)

langun
15 november 2012, 11:07
Vorige week had ik in mijn hoofd gestoken dat ik ook wel eens een rack wou, dus is er vandeweek dit gekomen, mijn eerste ooit :D

http://i4.photobucket.com/albums/y111/xsx_be/DSCN1643.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y111/xsx_be/DSCN1624.jpg

D3nnis
15 november 2012, 19:54
Hier ook nog 33kg aan rek:

http://i917.photobucket.com/albums/ad20/MrBundy_2009/rack.jpg

Heb inmiddels wel een PedalPower Digital op de shelf geplaatst, in plaats van een overlengte (voor uitschuiven van lade) op de adapterkabeltjes te houden.

ArnoM
16 november 2012, 19:11
Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het idee om een G-major in de loop te gooien voor de chorus en de pitchshifter... Uiteindelijk nooit gebeurd nadat de update beschikbaar kwam...
Toevallig deze week een G-major tegen gekomen en het ziet er naar uit dat ik 'm voor een schappelijk prijsje kan overnemen. Wellicht dat er in mijn rackje dus wel eentje komt (is wat compacter dan een ingebouwde Whammy).


Hier ook nog 33kg aan rek:

[.. foto ..]

Heb inmiddels wel een PedalPower Digital op de shelf geplaatst, in plaats van een overlengte (voor uitschuiven van lade) op de adapterkabeltjes te houden.
Hoe bevalt die wireless set van Line 6?
Vind 'm zelf ook wel interessant, hoewel ik niet verwacht dat ik echt een wireless set nodig ga hebben.

D3nnis
16 november 2012, 20:16
Ik heb met deze G90 nog niet zo veel ervaring, maar ik heb hem eigenlijk gekocht vanwege de goede ervaringen die ik had met mijn pedalboard-mounted wireless, de Line 6 G50, die in de basis hetzelfde is.
De line 6 wireless bevalt me erg goed. De allernieuwste lichting Sennheisers ken ik niet, maar de vorige generatie vond ik verschrikkelijk en/of gecompressed klinken.
Nu hoor ik bij de Line 6 ook wel verschil tussen kabel of wireless, maar ik vind het in dit geval niet negatief, maar dus wel iets anders. Iets helderder eigenlijk.
Heb ook nog nooit last van storingen gehad, en merk ook geen vertraging oid.

De kabellengte-compensatie functie die in de Line6 zit vind ik overigens waardeloos, en staat bij mij helemaal uit. Als ik die aan zet, vind ik dat er wel degelijk een geprocessed randje aan je geluid komt te zitten.

Sommige wireless systemen hadden/hebben moeite met basgitaar (veel laag missen). Heb niet heel veel ervaring met Line6 wireless + bas, maar wat ik ervan gehoord heb is dat dit ook prima ging.

En dat ie gewoon op 2 penlites werkt is ook wel lekker, in plaats van een of andere accu die altijd leeg is als je dat niet wilt, omdat je hem weer vergeten bent op te laden.

Ik vond wel het standaard gitaar-naar-zender-kabeltje te kort, te stug, en niet degelijk genoeg, dus daarvoor heb ik een ander kabeltje met een degelijke neutrik plug gekocht, die ook meteen iets langer is. Voor een stratgebruiker zal het niet zo'n probleem zijn, maar voor een Les Paul of andere gitaren die de outputjack op die plek hebben zitten, vond ik het kabeltje net te kort, waardoor je nogal eens met de zender tegen je gitaar aan butst.

Overigens, ik heb ook geen zender nodig, ben sowieso al helemaal geen podium-spring-beest (heb het druk genoeg met het gitaarspelen zelf eigenlijk), maar het feit dat je zanger niet met jou in de knoop zit, is toch wel erg fijn!

DemolitionColorScheme
16 november 2012, 20:24
.
Nu hoor ik bij de Line 6 ook wel verschil tussen kabel of wireless, maar ik vind het in dit geval niet negatief, maar dus wel iets anders. Iets helderder eigenlijk.
Exact. Dat vind ik dus ook. Ik vind het eigenlijk dus zelfs nog prettiger klinken met deze wireless units dan gewoon met een kabel.

D3nnis
16 november 2012, 20:52
Eerlijk gezegd heb ik dat ook.
Zodra je de kabelcompensatie functie aanzet, is dit voordeel wel meteen weg trouwens!
Geen idee waar het aan ligt, misschien wel aan het feit dat je gitaarsignaal al heel snel na een korte kabel gebufferd wordt, ipv dat er eerst 3-6-12m kabel aan te pas komt?

frekie
22 november 2012, 16:17
http://i591.photobucket.com/albums/ss351/munkieNL/Amps/GK250ML.jpg

Mijn mega giga rack :seriousf: GK 250 ML ampje en Rocktron Intellifex. Ok de Blackstar top mag ook meedoen al is ie mono. De GK heeft een stereo eindtrap maar een mono effectlus, niet zo handig. Oplossing: mono heen via de send. Stereo terug via een Y kabel naar de aux input. Effect op 100% wet zetten en dan bijmixen met de output level knop op de Rocktron. Op de kleine speakertjes houdt het stereo effect niet over maar doorgeprikt op externe speakers wel. De interne speakers zijn uit te schakelen.

daghengst
4 december 2012, 23:00
Mijn setje bestaat uit:
Behringer bcr1000 tuner
Rocktron Voodu Valve pre amp
TC Electronics G major 1
Rocktron eindtrap 100 w
Behringer FCB1010

Liquid_Metal
5 december 2012, 11:57
Mijn setje bestaat uit:
Behringer bcr1000 tuner
Rocktron Voodu Valve pre amp
TC Electronics G major 1
Rocktron eindtrap 100 w
Behringer FCB1010

http://images.cryhavok.org/d/14032-1/Pics+or+it+Didn_t+Happen.jpg

D3nnis
5 december 2012, 12:23
Ik vind het juist wel stoer om in een foto's - topic geen foto's te plaatsen :)

Thyrif
12 december 2012, 10:31
Mijn nieuwe setup! Eerste rack, dus nog een beetje uitvogelen hoe het allemaal handig is enzo.

ENGL Z12 midi (alleen PC :chicken:)
ENGL 530 preamp (JJ's)
Rocktron Hush Super-C Noise supressor/gate
TC Electronic G-Major
BBE Sonic Maximizer
Mesa 50/50 power amp (moet binnenkort nog nieuwe buizen regelen, iemand tips?)
Carvin Legacy 2x12 v30

De G-major relay-schakelt ook de preamp kanalen van de 530 met een stereokabeltje, en zo kan ik dus een aantal preset-sounds onder mn voeten hebben. Ik heb nog een wah, tuner en tubescreamer die ik nog voor mn amp wil gebruiken, daar ga ik nog een klein pedalboardje voor zoeken (pedaltrain nano?)
De BBE is wel vet, maar de BBE-process is erg overdreven, op 9 uur/half10 heb je net die helderheid die je wil zonder dat het als een behringer overdrive-chorus gaat klinken.

De Mesa 50/50 heeft twee kanalen, maar volgens de handleiding kan ik ook ééntje gebruiken als de volumepot van de andere maar dicht is en er geen input op aangesloten is. Lijkt me wel een tikje onveilig, dus ik tape de potmeter nog wel even vast ofzo :seriousf:

TLDR; PICS! :cheerup:

http://img526.imageshack.us/img526/3277/imag0576a.jpg

edit: Ohja, mn Gator GRR6L heeft trolleywieltjes \o/ (want de mesa is zwaaaaar)

Liquid_Metal
12 december 2012, 12:44
Goed begin, Thyrif! Je poweramp heeft een standby functie. Als 'ie daar in staat hoeft er geen speaker aangesloten te zijn en maakt het niet uit hoe de potmeters staan (zo werkt het iig met de meeste poweramps). Heeft je cab geen stereo functie? Sluit de G-Major en poweramp aan in stereo en luister of je dat vetter vind klinken (bv met chorus op rechts phase reversed en verschillende delay-tijden links en rechts).

Thyrif
12 december 2012, 12:52
Goed begin, Thyrif! Je poweramp heeft een standby functie. Als 'ie daar in staat hoeft er geen speaker aangesloten te zijn en maakt het niet uit hoe de potmeters staan (zo werkt het iig met de meeste poweramps). Heeft je cab geen stereo functie? Sluit de G-Major en poweramp aan in stereo en luister of je dat vetter vind klinken (bv met chorus op rechts phase reversed en verschillende delay-tijden links en rechts).

Ja, zou leuk zijn, maar de cab is mono :chicken: anders had ik dat zeker al geprobeerd! En er is ook maar 1 standbyknop voor beide kanalen tegelijk. In de manual staat dat het kan, dus het zal wel goed zijn, op sevenstring.org gebruiken meer mensen dat ding ook zo. (wel ff tapen voor de veiligheid :soinnocent:)

edit: oh ja, wat vind iedereen van powerconditioners? Zit nu gewoon een adam hall stekkerblok aan de achterkant xD

Liquid_Metal
12 december 2012, 13:02
Ja, zou leuk zijn, maar de cab is mono :chicken: anders had ik dat zeker al geprobeerd! En er is ook maar 1 standbyknop voor beide kanalen tegelijk. In de manual staat dat het kan, dus het zal wel goed zijn, op sevenstring.org gebruiken meer mensen dat ding ook zo. (wel ff tapen voor de veiligheid :soinnocent:)

edit: oh ja, wat vind iedereen van powerconditioners? Zit nu gewoon een adam hall stekkerblok aan de achterkant xD

Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).
ECHTE powerconditioners zijn handig als je op mobiele aggregaten moet spelen. De stroom uit de muur in Nederland is echter ontzettend stabiel dus je hebt geen powerconditioner nodig die zorgt dat er altijd 220 volt geleverd wordt. De goedkopere modellen hebben wel een overspanningsbeveiliging maar of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ik heb zelf een Samson Powerbrite omdat ik het handig vind om aan de voorkant een centrale aan/uit-schakelaar te hebben, en de leds komen ook wel eens van pas. Het ding doet echter niet veel meer dan stroom verdelen, en er zit een overspanningsbeveiliging op.

HaroldA
12 december 2012, 13:23
Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).

Volgens mij high/low power (pethode/triode?)

Thyrif
12 december 2012, 13:26
Waar is die derde knop dan voor (ik zie 3 switches op de MB) (sorry, te lui om te googlen).
ECHTE powerconditioners zijn handig als je op mobiele aggregaten moet spelen. De stroom uit de muur in Nederland is echter ontzettend stabiel dus je hebt geen powerconditioner nodig die zorgt dat er altijd 220 volt geleverd wordt. De goedkopere modellen hebben wel een overspanningsbeveiliging maar of dat echt nodig is weet ik ook niet. Ik heb zelf een Samson Powerbrite omdat ik het handig vind om aan de voorkant een centrale aan/uit-schakelaar te hebben, en de leds komen ook wel eens van pas. Het ding doet echter niet veel meer dan stroom verdelen, en er zit een overspanningsbeveiliging op.

De Mesa heeft een hi/lo power switch als derde switch ^^

Heb je ook nooit last van hums op kleinere stages waar (neon-)licht wel eens op dezelfde groep zit?

Liquid_Metal
12 december 2012, 13:50
De Mesa heeft een hi/lo power switch als derde switch ^^

Heb je ook nooit last van hums op kleinere stages waar (neon-)licht wel eens op dezelfde groep zit?

Daar heb ik geen ervaring mee, maar wellicht dat een powerconditioner dat inderdaad wel opvangt.

Arvoitus
12 december 2012, 16:17
Daar heb ik geen ervaring mee, maar wellicht dat een powerconditioner dat inderdaad wel opvangt.
De meeste powerconditioners hebben alleen maar bescherming tegen (beperkte) hoge voltages. Duurdere Furmans (vanaf 400 euro) hebben volgensmij een filter erin.