PDA

View Full Version : Bouw nieuwe amp gestart: 100 w Plexi!



Pagina's : [1] 2

ijzerbroot1
15 december 2005, 22:28
Zo, na veel wikken en wegen en een weinig aandringen :o door medegitarist Franc toch maar de knoop doorgehakt. IJzerbroot gaat aan de buizenversterkert. En tsja als je het doet moet je het goed (laten) doen dus het wordt een replica van een Marshall Plexi. En ik heb qua electronica en aanverwante moeilijkdoenerij typisch twee linkerhanden, dus gaat Franc hem voor me bouwen!

De eerste bestelling is de deur uit: chassis, componentenboard met alle benodigde electronicafrutsels, front en backplate en pots en knobs.

Ben benieuwd! :-D :-D :-D :-D :-D

Franc
15 december 2005, 23:07
Ik ook ;)

:-D

Negative K3 fan
15 december 2005, 23:12
wat voor trannies??

ga je hem nog hotrodden op enegerwijze?? wat voor cab ga je eraan hangen? ga je nog mods of andere apparaten gebruiken om het vermogen wat naar beneden te schroeven???

ijzerbroot1
15 december 2005, 23:35
Zoals mijn aanhef mogelijk reeds doet vermoeden: don't ask me :???:

Daarvoor moet je bij Franc zijn.

Maar voorlopig geen cab. Ik gebruik de speakers van mijn 100 watt fender FM212R. 2 x 12" dus dat moet afdoende zijn. Die blijven gewoon zitten in de combo, dus die doet dan een soort van dienst als cab.

Negative K3 fan
16 december 2005, 21:44
plexi's zijn een uitstekende basis voor evt. mods!!11 zou daar zeker nog over na denken, vooral ivm vermogen, die dingen zijn tering hard

Franc
17 december 2005, 08:09
Ja, laten we dat ding bij voorbaat even tot de hel en terug modden nog voordat ie gebouwd is :-?

Het wordt gewoon een stock plexi met een gepatenteerde master volume ;)

Er is een reden dat de plexi een populaire amp is, niet iedereen zette er gelijk een soldeerbout in. 8-)

Negative K3 fan
18 december 2005, 15:33
tja ik zou zelf niets kunnen met een stock plexi ook al hebben ze zooo veel toon, zelfde met mn ac30!

en wat voor gepatendeerd MV???

1959SLP
18 december 2005, 17:00
tja ik zou zelf niets kunnen met een stock plexi ook al hebben ze zooo veel toon, zelfde met mn ac30!

Tuurlijk wel. Je weet toch dat er meerdere wegen naar Rome leiden? :wink:

Negative K3 fan
18 december 2005, 17:08
tss dat zegt iemand met 5881s in zn plexi :razz: !!

1959SLP
18 december 2005, 17:26
:???: wat heeft dat er mee te maken?

Negative K3 fan
18 december 2005, 18:07
heel veel met het topic

Franc
18 december 2005, 18:58
tja ik zou zelf niets kunnen met een stock plexi ook al hebben ze zooo veel toon, zelfde met mn ac30!

Volgens mij zeg je hier eigenlijk niet kunt spelen en dus nergens fatsoenlijk geluid uit krijgt :-D :D

Maar ik begrijp de discussie niet helemaal en wij wilden hier eigenlijk ook helemaal geen discussie beginnen, maar een soort dagboekje van de bouw.

Ik bouw een plexi volgens de originele tekeningen. Dat is in eerste met EL34s, niet omdat iets anders niet zou klinken, maar omdat dat voor ons de Marshall buizen zijn en ze zijn ook goed verkrijgbaar.

Gezeur over welke componenten en mods gaan we nu niet aan beginnen, ik zorg eerst voor een basissound en vandaar gaan we luisteren.

Geen plexipalace-achtige verhalen over brightcaps wel of niet, merken condensatoren, etc.
Prachtig om te lezen, maar ik geloof er niet echt in.

nicoverduin
18 december 2005, 19:02
Geen plexipalace-achtige verhalen over brightcaps wel of niet, merken condensatoren, etc.
Prachtig om te lezen, maar ik geloof er niet echt in.wel erg kort door de bocht :-D :-D

Franc
18 december 2005, 19:05
Ja nou ja, ik lees die verhalen op PlexiPalace en dan denk ik ach, wie weet, als je zo'n amp hebt en je wilt wat experimenteren.

Maar op een amp die nog niet gebouwd is?? :???:

Nielsje
18 december 2005, 19:08
Dat is hetzelfde als zeggen dat de volgende peugeot of renault veel te soepel geveerd is en dat je de dempers moet vervangen :wink:

nicoverduin
18 december 2005, 19:09
Maar op een amp die nog niet gebouwd is?? :???:Eens :-D :-D

Negative K3 fan
18 december 2005, 19:52
Geen plexipalace-achtige verhalen over brightcaps wel of niet, merken condensatoren, etc.
Prachtig om te lezen, maar ik geloof er niet echt in.

zal vast wel niet zonder reden zijn en ik geloof in een heleboel (bright caps, PPIMV's etc. etc.) merken condensatoren gaat mij momenteel nog iets te ver :)[/i]

Negative K3 fan
18 december 2005, 19:54
tja ik zou zelf niets kunnen met een stock plexi ook al hebben ze zooo veel toon, zelfde met mn ac30!

Volgens mij zeg je hier eigenlijk niet kunt spelen en dus nergens fatsoenlijk geluid uit krijgt :-D :D


:cry:

Daniël_san
18 december 2005, 19:56
vervrissend he, de waarheid? :) :razz:

Franc
18 december 2005, 19:58
Grapje Lennart :-D :wink:

Maar het was een beetje een inkoppertje.

Negative K3 fan
18 december 2005, 19:58
maargoed, ik weet niet in wat voor band jullie spelen, maar franc en ik weten na de laatste meeting hoe een plexi volledig tot zn recht komt...

ijzerbroot1
18 december 2005, 20:13
Zo, laat een stel buizenfreaks los en zie wat ervan komt....gaattie lekker jongens??

Maar back ontopic: de bedoeling is dat de plexi zo stock mogelijk wordt, zonder allerhande tweaks op voorhand. Nouja, afgezien van een mastervolume maar da's meer om de buren niet al te zeer dwars te zitten. En ik weet nog helemaal niet wat ie doet over de "cab"die ik ga gebruiken.

O ja qua muziek moet je maar denken aan de gemiddelde rock cover band. Alhoewel, we spelen ook AC/DC, Ozzy en Judas Priest :???:

We hebben nog tijd zat om ons over van alles en nog wat het hoofd te breken hoor. Mettertijd moet de hele handel ook nog eens in een kastje. Wat ik zo snel kon vinden op internot kost al gauw 250 USD dus dat moet cheaper kunnen.

Maar goed, het ligt in de planning om jullie van tijd tot tijd op de hoogte te houden van de bouw (fotootje enzo) en we lopen misschien wel tegen iets aan waar we jullie kennis bij kunnen gebruiken.

1959SLP
18 december 2005, 20:46
Nou Yzerbroot, we hebben die zelfbouwbakken van Franc gehoord en neem maar van mij aan dat je helemaal blij gaat wezen.

mayniac
18 december 2005, 21:35
Maar back ontopic: de bedoeling is dat de plexi zo stock mogelijk wordt, zonder allerhande tweaks op voorhand. Nouja, afgezien van een mastervolume maar da's meer om de buren niet al te zeer dwars te zitten.
.....
O ja qua muziek moet je maar denken aan de gemiddelde rock cover band. Alhoewel, we spelen ook AC/DC, Ozzy en Judas Priest :???:

Kun je dan misschien niet beter een 18 watter bouwen? Is iets eenvoudiger, gaat lang niet zo hard, maar nog steeds meer dan hard genoeg, en klinkt net zo goed, of misschien nog wel beter dan een plexi!!

www.18watt.com

Negative K3 fan
19 december 2005, 11:51
Zo, laat een stel buizenfreaks los en zie wat ervan komt....gaattie lekker jongens??
heeerlijk



Maar back ontopic: de bedoeling is dat de plexi zo stock mogelijk wordt, zonder allerhande tweaks op voorhand. Nouja, afgezien van een mastervolume maar da's meer om de buren niet al te zeer dwars te zitten.
Een gewone master volume of een PPIMV??? dat zijn al dingen waar je over na kunt gaan denken



En ik weet nog helemaal niet wat ie doet over de "cab"die ik ga gebruiken.

O ja qua muziek moet je maar denken aan de gemiddelde rock cover band. Alhoewel, we spelen ook AC/DC, Ozzy en Judas Priest :???:

We hebben nog tijd zat om ons over van alles en nog wat het hoofd te breken hoor. Mettertijd moet de hele handel ook nog eens in een kastje. Wat ik zo snel kon vinden op internot kost al gauw 250 USD dus dat moet cheaper kunnen.
Zelf bouwen, even naar de gamme wat multiplex of mdf halen en je creativiteit botvieren :)



Maar goed, het ligt in de planning om jullie van tijd tot tijd op de hoogte te houden van de bouw (fotootje enzo) en we lopen misschien wel tegen iets aan waar we jullie kennis bij kunnen gebruiken.

ok

1959SLP
19 december 2005, 12:57
Het doet me zowiezo deugt om weer eens een nieuw plexi-topic (jaja, groene boekje `95 :D ) voorbij te zien komen.

Hoe zou het met Bram Versteeg zijn? Al een tijdje niks meer gehoord over z`n nieuwe plexi. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar zijn bevindingen na een paar weken experimenteren.

Franc
19 december 2005, 12:59
De Master Volume wordt UITERAARD na de fasedraaier.
Hou het er maar op dat het een variant van de beruchte Rich mod wordt.
Lennart en Ray weten hoe ie klinkt (zit in mijn 100Watter ook) en ik heb ze niet horen klagen 8-) :cool:

1959SLP
19 december 2005, 14:37
Als ik het me goed herinner heb ik er een Hendrix nummer en Angel of Death over gespeeld. Zoals ik al zei, iemand gaat hier erg blij wezen.

Overigens, die ringkerntrafo`s vind ik super cool uitzien. Beter dan de originelen. Franc, zijn die duurdere of goedkoper dan de originelen?

ijzerbroot1
19 december 2005, 15:18
Nou Yzerbroot, we hebben die zelfbouwbakken van Franc gehoord en neem maar van mij aan dat je helemaal blij gaat wezen.

Wat dacht je, hij staat me elke repetitie de oefenruimte uit te blazen, dus de hoogste tijd om terug te slaan!

Maar inderdaad, zowel die 100 watter als die JTM45 klinken toppie!

Franc
19 december 2005, 16:38
Maar ja :-D dit wordt wel weer een ander design natuurlijk ;)
Ik zorg wel dat ik hoorbaar blijf.

Ringkerntrafo's zijn van Amplimo: www.amplimo.nl

Franc
19 december 2005, 16:40
Bedankt voor de complimenten Ray en je weet het: ALLES is te koop ;) :-D

1959SLP
19 december 2005, 17:12
Maar ja :-D dit wordt wel weer een ander design natuurlijk ;)
Ik zorg wel dat ik hoorbaar blijf.


Jazeker, een beetje van Maggie en een beetje van mezelf :D

Negative K3 fan
19 december 2005, 17:57
Ringkerntrafo's zijn van Amplimo: www.amplimo.nl

medische scheidingstrafo's :o

Negative K3 fan
19 december 2005, 18:05
ik heb die site wat lopejn bestuderen en die ringkern dingen van hem zijn wel extreeem hifi!!11 -1dB kantelfrequenties liggen rond de 1 hz. bij zijn OTs, dat is nogal wat voor een plexi kloon (als je een plexi wil klonen dan)...

Negative K3 fan
19 december 2005, 18:05
ik heb die site wat lopejn bestuderen en die ringkern dingen van hem zijn wel extreeem hifi!!11 -1dB kantelfrequenties liggen rond de 1 hz. bij zijn OTs, dat is nogal wat voor een plexi kloon (als je een plexi wil klonen dan)...

Franc
19 december 2005, 23:09
Deze kloon krijgt ook gewone 'plexi-trafo's' waarschijnlijk uit Maleisie.

Wie had het over ringkern?

Negative K3 fan
19 december 2005, 23:11
maleisie hoe kom je daar zo bij?

nicoverduin
20 december 2005, 03:26
www.ceriatone.com

AART
20 december 2005, 08:13
hoeveel kosten alle onderdelen voor zo'n bak bij elkaar ongeveer?

ijzerbroot1
20 december 2005, 08:49
Moeilijk te zeggen op voorhand maar qua indicatie: de eerste shipment aan zooi kost al 160 euri's.

Dus het totaalbedrag is moeilijk in te schatten.

AART
8 januari 2006, 21:36
al nieuws?

Franc
8 januari 2006, 21:39
We wachten op de eerste zending met het chassis, board en componenten :)

ijzerbroot1
10 januari 2006, 21:10
De zooi is gearriveerd! Stay tuned, pics volgen!

Franc
10 januari 2006, 21:12
Okee :-D drumroll!!

Eerste zending uit Maleisie is binnen:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/01pakketje.jpg

Stalen plexi chassis inclusief faceplates en alle pots, Marshall knoppies en een bestukt board met bevestigingsmaterialen.

Tsja, en Francje ongeduld is natuurlijk gelijk begonnen (alsof ik niets beters te doen heb :-D)

http://www.vernetamps.com/pics/erik/02front.jpg

Het gaat dus om de bovenste he, die praaaachtige amp eronder is mine :-D

En van binnen:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/03intern.jpg

Leeg he? Jaja, hij is ook nog lang niet klaar, ik ben nu druk bezig met de achterkant.
Pics volgen en zoals ze in Maleisie zeggen: watch this space!

Franc
10 januari 2006, 21:13
grrrr dubbel

Franc
10 januari 2006, 21:14
De zooi is gearriveerd! Stay tuned, pics volgen!

O ja, hoor hij moest me weer ff voorzijn :-D

Okay, that does it. Ik stort het geld terug en hou m zelf :-D 8-)

Franc
10 januari 2006, 21:24
Achterkant

http://www.vernetamps.com/pics/erik/04achterkant.jpg

http://www.vernetamps.com/pics/erik/05achterkant2.jpg

ijzerbroot1
10 januari 2006, 21:26
Grrrrr....kzit hier echt te stuiteren op me stoel........


Maar niet omdat het nou mijn amp wordt, maar......




cool!!!!!!!


:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Franc
10 januari 2006, 21:50
En huppkee:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/06top.jpg

http://www.vernetamps.com/pics/erik/07topmetbuizen.jpg

Slaat hier iemand door?? :-D

ijzerbroot1
10 januari 2006, 22:10
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Nielsje
10 januari 2006, 22:27
Ik begin hier zo'n beetje mezelf hier te verliezen, dit is de beste soap ooit met alleen maar goeie tijden!

ondertussen een klein stijfje in m'n broek, ik wil ook zoiets!!

:razz: :wink:

wordt netjes zo :)

Franc
10 januari 2006, 22:33
.. ik wil ook zoiets!!

:razz: :wink:

wordt netjes zo :)

Een PM zou wonderen kunnen doen ;)

V!N
10 januari 2006, 22:39
Big pimpin' in Zwartewaal. 8-)

Orpheo
10 januari 2006, 23:19
vetttt vet vet vet vet!!!!!!!! wil ik ook! maar nog EVENTJES sparen, en niet op vakantie dit jaar :D

Franc
10 januari 2006, 23:25
vetttt vet vet vet vet!!!!!!!! wil ik ook! maar nog EVENTJES sparen, en niet op vakantie dit jaar :D

Ach joh krent, wat kost dat nou helemaal zo'n ampje ;) :-D

Orpheo
11 januari 2006, 08:04
vetttt vet vet vet vet!!!!!!!! wil ik ook! maar nog EVENTJES sparen, en niet op vakantie dit jaar :D

Ach joh krent, wat kost dat nou helemaal zo'n ampje ;) :-D

als ik een krent was, dan had ik er niet eens aan gedacht :D ik moet/wil ook nog een nieuwe les paul, en die superstrat moet eindelijk eens komen. die komt er als eerste.....maar goddamn wat gaat dat nog lang duren.... stukje bij stukje, 3 maanden in totaal. daarna 2 maanden voor de amp, en dan in de zomer voor de LP..... MAAR DAN IS MN RIG OOK WEL AF :D:D

Franc
11 januari 2006, 11:02
Even een polletje:

Ik zeg: ik bouw de amp dus er komt mijn logo op (zie de JTM45 eronder), maar ijzerbroot wil geloof ik liever een Marshall script logo op de box.
Maar ja, het IS geen Marshall natuurlijk.

Wie is er voor mij en wie voor ijzerbroot?

Ik zal aftrappen: 1-0 (voor mij uiteraard :-D)

Franc
11 januari 2006, 11:03
Even een polletje:

Ik zeg: ik bouw de amp dus er komt mijn logo op (zie de JTM45 eronder), maar ijzerbroot wil geloof ik liever een Marshall script logo op de box.
Maar ja, het IS geen Marshall natuurlijk.

Wie is er voor mij en wie voor ijzerbroot?

Ik zal aftrappen: 1-0 (voor mij uiteraard :-D)

Dude
11 januari 2006, 11:06
mjah ik zeg marshall !





1-1

sickpunk
11 januari 2006, 11:10
vernet 2-1

Franc
11 januari 2006, 11:11
Even voor alle eerljkheid: het logo dat je ziet is een prototype.
Echte silkscreen plexilogo's zijn onderweg, met een betere spacing van de letters.

V!N
11 januari 2006, 12:12
Een versterker die op de werkbank van meneer Vernet is gebouwd, is een Vernet.
Marshalls worden alleen gebouwd daar waar mensen aan de verkeerde kant van de weg rijden. :)

Vernets zijn een stuk zeldzamer dan Marshalls en maakt gegarandeerd een goede indruk, we kijken even naar een reconstructie:

"Verhip, een versterker van Vernet ? :o Dat ken in niet, vast een erg luxe replica. Die gitarist weet wel wat hij moet hebben !"

Daarbij, het nieuwe Vernet-logo schopt kont ! 8-)


3 - 1 voor Vernet

Arjo
11 januari 2006, 12:18
Ik zou zeggen Vernet powerd by Marshall :D


Ach joh krent, wat kost dat nou helemaal zo'n ampje

Ben dan toch benieuwd :wink:

Franc
11 januari 2006, 12:46
Ik zou zeggen Vernet powerd by Marshall :D

4-1 dus :-D


Daarbij, het nieuwe Vernet-logo schopt kont ! 8-)

Aldus de ontwerper van het logo :cool:



Ach joh krent, wat kost dat nou helemaal zo'n ampje

Ben dan toch benieuwd :wink:

Totaalprijs is nog niet helemaal duidelijk maar in een grove schatting kom ik nu op een kleine 400 euro voor een werkend chassis. MOeten er nog wel buizen in (maar dat reken ik eigenlijk niet tot de aanschafkosten, dat zou Marshall ook eens moeten leren zodat je als koper ZELF voor de juise buizen kunt kiezen)
Moet er nog wel een boxje omheen en een speakerkast onder natuurlijk :roll:

Franc
11 januari 2006, 12:47
Ik zou zeggen Vernet powerd by Marshall :D

4-1 dus :-D


Daarbij, het nieuwe Vernet-logo schopt kont ! 8-)

Aldus de ontwerper van het logo :cool:



Ach joh krent, wat kost dat nou helemaal zo'n ampje

Ben dan toch benieuwd :wink:

Totaalprijs is nog niet helemaal duidelijk maar in een grove schatting kom ik nu op een kleine 400 euro voor een werkend chassis. Moeten er nog wel buizen in (maar dat reken ik eigenlijk niet tot de aanschafkosten, dat zou Marshall ook eens moeten leren zodat je als koper ZELF voor de juiste buizen kunt kiezen)
Moet er nog wel een boxje omheen en een speakerkast onder natuurlijk :roll:

Negative K3 fan
11 januari 2006, 13:20
een kleine 400 euro, dat is gvd geen geld franc!!11 uit pure interesse, zou je misschien iets van een partslist met prijzen/kosten kunnen posten?

Negative K3 fan
11 januari 2006, 13:21
5-1!

Negative K3 fan
11 januari 2006, 13:22
5-1!

Negative K3 fan
11 januari 2006, 13:22
5-1!

Franc
11 januari 2006, 13:40
een kleine 400 euro, dat is gvd geen geld franc!!11 uit pure interesse, zou je misschien iets van een partslist met prijzen/kosten kunnen posten?

Ja, en dan ook nog zeggen waar ik alles vandaan heb zeker! Dan verziek ik mijn eigen markt man! :-D

hahahaha

Nee grapje, ik zal vanavond proberen een klein overzichtje te geven.

Jeanken
11 januari 2006, 14:19
Ik zeg Vernet op een GOUDEN plake!
6-1

Franc
11 januari 2006, 14:43
Ik zeg Vernet op een GOUDEN plake!
6-1

Zou ook mooi zijn ja.

Mijn logo is eigenlijk wit omdat ook de plexifaceplates van mijn amps wit zijn.
Misschien ook maar een gouden set laten maken dan ;)

Het gaat ook niet zo zeer om het logo op zich, maar wel om mijn naam :-D 8-)

ijzerbroot1
13 januari 2006, 18:01
Er mag van mij best Vernet op staan hoor, ben niet zo moeilijk. Maar het moet wel smoelen zeg maar. Wat dat betreft vind ik het logo in zwart op goud verreweg het aangenaamst!

JoostBaksteen
13 januari 2006, 18:20
Mooi spul jongens, ziet er goed uit.:)

400 is inderdaad weinig geld. Wat voor trafo's heb je nou gebruikt / ga je gebruiken? Toch uit maleisie?

/edit: +1 voor Vernet btw :)

1959SLP
13 januari 2006, 19:15
Waarom niet je eigen logo? Weten we direct wie er staat te knallen.

matto
13 januari 2006, 19:29
Ik heb er voor gekozen om van de onderdelen (trafos en een compleet opgebouwde print)die een kennis van me nog had liggen een JTM 45 te gaan bouwen.
Voor mij is dus de reden dat ik op deze wijze best wel voordelig en op een leerzame wijze aan een JTM top kan komen.
Wat is de reden dat jij hem custom laat bouwen, is een Marshall geen goed alternatief voor je?

Franc
13 januari 2006, 19:37
Waarschijnlijk worden het trafo's uit Maleisie ja.
We kunnen een hele set (power, output en choke) kopen voor 140 USD!!!

Daar kun je van de echte boetiekmerken nog geen 1 trafo voor krijgen.
Valt de OT tegen dan kunnen we altijd nog fors investeren.

Waarom ie hem custom laat bouwen? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_smile.gif omdat ik hem min of meer gedwongen heb http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_cool2.gif

JoostBaksteen
13 januari 2006, 19:43
Waarschijnlijk worden het trafo's uit Maleisie ja.
We kunnen een hele set (power, output en choke) kopen voor 140 USD!!!

Daar kun je van de echte boetiekmerken nog geen 1 trafo voor krijgen.
Valt de OT tegen dan kunnen we altijd nog fors investeren.


Dat zijn schappelijke prijzen. Ik vraag me trouwens ook wel af wat het voordeel is van bv een MM PT van 225$. Volgens mij geen.



Waarom ie hem custom laat bouwen? :) omdat ik hem min of meer gedwongen heb http://www.gitaarnet.nl/forum/images/smilies/icon_cool2.gif

Hehe :D :evil:

ijzerbroot1
13 januari 2006, 19:52
Zo is dat, niks te democratie, kom nou.

Maar ontopic; waarom zou ik een godsvermogen uitgeven aan iets wat ook zelf gebouwd kan worden en wat nog eens meer dan de helft goedkoper is? Lijkt me eigenlijk geen keuze.
Heb je nog iets aparts ook, ik zou er eigenlijk een kabouter Plop logo op moeten zetten, iets van Plop amplification (geintje Franc)


En Franc kan aardig knutselen dus dat is allemaal in goede handen. Ik ga hier niet beweren dat het per definitie beter zal zijn dan Marshall (want dat kan ik niet vergelijken) , maar afgaande op wat Franc al gebouwd heeft ga ik er donders blij mee zijn.

Ook wel handig dat ik het hele bedrag niet in een keer hoef op te kuchen.

Orpheo
14 januari 2006, 02:11
de plannen voor mij+gitaren+amps verandert helaas constant in de ultieme queeste voor TONE. kheb mn roots wel gevonden denk ik :D (les paul en JCM800).

desalnietemin:

6-1: vernet logo. niet marshall. yack :D je doet immers ook geen logootje van een Manfield-schoen op een Bommel :D

almarvk
14 januari 2006, 11:21
+1 voor Vernet. Het is een Vernet amp, dus de bouwer van deze amps moet dat gewoon afdwingen! :P

Later, als ik geld heb, haal ik ook wel een JTM45 bij Vernet ;)

V!N
14 januari 2006, 13:16
Heb je nog iets aparts ook, ik zou er eigenlijk een kabouter Plop logo op moeten zetten, iets van Plop amplification (geintje Franc)

Ik had vroeger een snall ;)

http://members.home.nl/vincenteisen/snall.jpg

Franc
14 januari 2006, 15:07
+1 voor Vernet. Het is een Vernet amp, dus de bouwer van deze amps moet dat gewoon afdwingen! :P

Later, als ik geld heb, haal ik ook wel een JTM45 bij Vernet ;)

Je bent welkom hoor :)

Amp-atelier "Vernet Amps" voor al uw kloonwensen ;)

chennie
14 januari 2006, 15:26
het marshall logo is niet zo mooi, maar sorrie dat vernet logo, met dat rood op wit plastic, dat ziet er gewoon niet uit, dan vind ik die redelijk sierlijke witte marshall letters mooier.

Maar het is wel zo dat de bouwer zijn naam erop mag zetten, maaromdat het een kloon is, vind ik dit geen pré.

Franc
14 januari 2006, 15:30
Waar zie jij rood op wit plastic?

Het zijn zwarte letters hoor.
En precies zoals Marshall deed alleen met witte achtergrond (maar ook goud komt er aan).

ijzerbroot1
14 januari 2006, 15:50
Mmmm..laat ik me om dat logo nou eens veel later druk gaan maken.Zodra er geluid uit komt is het vroeg zat toch?

chennie
14 januari 2006, 21:24
Waar zie jij rood op wit plastic?

Het zijn zwarte letters hoor.
En precies zoals Marshall deed alleen met witte achtergrond (maar ook goud komt er aan).

euh..ik heb een levendige fantasie ?
nee zwart bedoel ik, maar ik vind het gewoon niet mooi. Doet me denken aan mijn middelbare schoolprojecten, het heeft gewoon iets cheaps, zelfs als er marshall opstaat of Mesa of wat dan ook, die combinatie van dergelijke letters en plastic/plexi, nah nee het doet het voor mij niet...
Een dergelijke versterker moet een bepaalde klasse uitstralen en zon naambordje, wat toch de finishing touch is, doet het voor mij totaal niet =)

Hmm nou kan de volgende poster gaan zeuren dat het om de tone gaat en niet om hoe het eruit ziet, jah wat kan ik zeggen, ik ben gewoon heel erg visueel ingesteld, ik hou van het totale package, tone, looks, alles.

Verder niets persoonlijks hoor, ik ben benieuwd naar het resultaat en eigenlijk, ik ben van plan om ook een versterker te bouwen. Hoe doe jij dat met de onderdelen, bestel je ze allemaal los, alles zelf uitgezocht, bij één bedrijf, bij verschillende? of is er een totale of half totale package of iets dergelijks ?

Ik neem dat je het schema van internet hebt en dan ? Chassis, componenten, trafo's ?

Orpheo
14 januari 2006, 22:44
Je bent welkom hoor :)

Amp-atelier "Vernet Amps" voor al uw kloonwensen ;)

mag ik hieruit opmaken dat jij ook een JCM800 kloon zou kunnen maken?? en dan een kleine mod op de low input (een andere cap om meer brightness te krijgen)

almarvk
14 januari 2006, 22:46
Ik had vroeger een snall ;)



Ik kan m'n naam maken met een Marshall logo, ook leuk :)

@franc: Later he! ;) Of ben je dan al zo groots dat je prijzen ook groots zijn?? ;)

Franc
15 januari 2006, 07:04
mag ik hieruit opmaken dat jij ook een JCM800 kloon zou kunnen maken?? en dan een kleine mod op de low input (een andere cap om meer brightness te krijgen)

In principe is alles te maken natuurlijk.
Het ligt er een beetje aan welk model JCM800 je bedoelt. De JCM800 serie alleen cosmetisch anders dan de oude plexi's etc. Je hebt 1959s, 1987s en Master Volume modellen binnen de JCM800 serie.

Maar ik beperk me tot versterkers die me turret boards (ook wel foutief point-to-point genoemd) gebouwd worden, want printplaten waag ik me niet (meer) aan.

Franc
15 januari 2006, 07:06
Ik kan m'n naam maken met een Marshall logo, ook leuk :)

@franc: Later he! ;) Of ben je dan al zo groots dat je prijzen ook groots zijn?? ;)

Hahaha, groots? Ik? Nee, daar ben ik niet commercieel genoeg voor ingesteld denk ik, ik moet mijn eerste zelfgebouwde amp nog verkopen ;)

Arjo
15 januari 2006, 12:10
He dat valt me echt mee wat dat gaat kosten, dat bied weer mogenlijkheden ;)

almarvk
15 januari 2006, 14:17
Hahaha, groots? Ik? Nee, daar ben ik niet commercieel genoeg voor ingesteld denk ik, ik moet mijn eerste zelfgebouwde amp nog verkopen ;)

Tjah, die kan ik niet van je overkopen. Ik heb beloofd om de versterker die ik nu heb minimaal een jaar te behouden :D

Franc
15 januari 2006, 17:16
euh..ik heb een levendige fantasie ?
nee zwart bedoel ik, maar ik vind het gewoon niet mooi. Doet me denken aan mijn middelbare schoolprojecten, het heeft gewoon iets cheaps, zelfs als er marshall opstaat of Mesa of wat dan ook, die combinatie van dergelijke letters en plastic/plexi, nah nee het doet het voor mij niet...
Een dergelijke versterker moet een bepaalde klasse uitstralen en zon naambordje, wat toch de finishing touch is, doet het voor mij totaal niet =)

Hmm nou kan de volgende poster gaan zeuren dat het om de tone gaat en niet om hoe het eruit ziet, jah wat kan ik zeggen, ik ben gewoon heel erg visueel ingesteld, ik hou van het totale package, tone, looks, alles.

Verder niets persoonlijks hoor, ik ben benieuwd naar het resultaat en eigenlijk, ik ben van plan om ook een versterker te bouwen. Hoe doe jij dat met de onderdelen, bestel je ze allemaal los, alles zelf uitgezocht, bij één bedrijf, bij verschillende? of is er een totale of half totale package of iets dergelijks ?

Ik neem dat je het schema van internet hebt en dan ? Chassis, componenten, trafo's ?

We kopen niet een totaalpackage maar scharrelen de handel een beetje bij elkaar. Al komt in dit geval erg veel bij Ceriatone vandaan.

Schema's zijn overal te vinden. Ik heb het boek The History Of Marshall waar ik erg veel info uit haal.

Orpheo
16 januari 2006, 12:37
In principe is alles te maken natuurlijk.
Het ligt er een beetje aan welk model JCM800 je bedoelt. De JCM800 serie alleen cosmetisch anders dan de oude plexi's etc. Je hebt 1959s, 1987s en Master Volume modellen binnen de JCM800 serie.

Maar ik beperk me tot versterkers die me turret boards (ook wel foutief point-to-point genoemd) gebouwd worden, want printplaten waag ik me niet (meer) aan.

met de jcm800 bedoel ik de 2203. das uit mijn hoofd de mastervolume serie. of niet...

Franc
16 januari 2006, 13:00
met de jcm800 bedoel ik de 2203. das uit mijn hoofd de mastervolume serie. of niet...

Ja inderdaad.

Nielsje
16 januari 2006, 19:58
Zeg Franc, al nieuwe foto's? ;)

Ik bedoel, als jij amps gaat bouwen, verwachtten wij natuurlijk wel dat je daarvoor je sociale leven opoffert en een beetje doorwerkt he:p

*offtopic, waar is de 'razz' smile gebleven??

Franc
16 januari 2006, 22:18
Jaja, foto's komen als er wat te showen valt he ;) en ik heb sinds afgelopen dinsdag niet veel meer kunnen doen aangezien we eigenlijk eerst trafo's en kannetjes nodig hebben.
Misschien dat ik morgen al wat draadjes kan trekken, maar echt spannende foto's levert dat niet op ben ik bang ;)

Sociaal leven? Wie heeft jou wijsgemaakt dat ik dat heb :D

Franc
17 januari 2006, 07:46
Ik ben even aan het dubben of ik het 2e speakerout gat zal gebruiken voor de MV of dat ik een extra gat zal boren ...

Boren is een risico en een extra gat is niet zo mooi.
Daarbij denk ik dat ijzerbroot niet snel 2 cabs aan zijn amp zal hangen...

??

aad
17 januari 2006, 09:20
Ik ben even aan het dubben of ik het 2e speakerout gat zal gebruiken voor de MV of dat ik een extra gat zal boren ...

Boren is een risico en een extra gat is niet zo mooi.
Daarbij denk ik dat ijzerbroot niet snel 2 cabs aan zijn amp zal hangen...

??

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een z.g. dualpot. Dat is een potmeter met 2 assen. Een dikke (6mm) die de voorste bedient en een dunne die door de dikkere heen gaat en de achterste bedient. Daarmee zou je je Gain knop kunnen vervangen en je mastervolume meteen mee implimenteren. Dan hoef je niet te boren. Ik weet zo gauw nog niet waar je zulks zou kunnen kopen maar het is maar een idee.

/edit Het lijkt mij niet erg handig zo'n master achterop je amp.

Franc
17 januari 2006, 10:20
Tsja, die master is ook al een stereopot (het is een postPImastervolume).
Dus om dat ook nog gecombineerd te zien met een van de controls aan de voorkant...zouden die bestaan?

Het lijkt misschien niet handig die MV op de achterkant, maar in de praktijk stel je dat ding 1x in bij aanvang van een repetitie oid en vervolgens kom je er niet meer aan, terwijl je altijd wel wat blijft rommelen met bass,middle,treble, etc...

Ook kan de MV aan de voorkant storingen opleveren omdat je natuurlijk met een al flink uitversterkt signaal opeens weer in de buurt van de tonestack of zelfs inputs komt...

Nielsje
17 januari 2006, 10:41
zeg... werd het niet een kloon van een oude versterker, zo origineel mogelijk...?;)
ik zou voor het speaker out gat gaan, als het dan echt moet..

Franc
17 januari 2006, 10:43
Tsja, 'zo origineel mogelijk' klinkt leuk, maar je wilt ook in de praktijk nuttig gebruik kunnen maken van zo'n ding.
En de MV is vanaf het begin ingecalculeerd hoor...

Nielsje
17 januari 2006, 10:59
hehe, tja, ik ben nooit zo'n fan van 'extra' gaten in je versterker...


alhoewel, in het chassis zelf is niet zo'n probleem, die gaten kan ik 'verwijderen' gewoon stukje inlassen, afslijpe eventueel in de gewenste kleur spuiten (anders gewoon primer d'r over.. etc etc, maar en plexi faceplate is wat lastiger..

bert k
17 januari 2006, 13:12
Moet je ff aan Frits van Mourik vragen. Die heeft een mastervolume in een plexi gezet zonder extra gaten. Gewoon aan de voorkant.

Franc
17 januari 2006, 13:44
Okee Frits! Laat van je horen :D

Ja ik geloof dat sommigen de MV wel in plaats van de Presence doen en die gewoon op een vaste waarde zetten, maar dan staat er weer presence op de front terwijl dat het niet meer is...

Ik denk dat ik gewoon de 2e speakerout benut, even overlegd met ijzerbroot en die is het wel eens. De kans dat hij ooit 2 speakercabs eraan hangt is vrij klein en dan nog, dan kan ik altijd nog een gat boren (klantenbinding noemen z e dat :D)

Nielsje
17 januari 2006, 14:27
je kan ook een gat benutten van de inputs, wie lust z'n versterker nou door naar de volgende amp? je kan dus met 3 gaten wel af :)

of het gat van de zekering :P

presence vast zetten is niet echt wat denk ik.. als je met verschillende gitaren (humbuckers/singlecoils ) speelt, wil je dat wel eens veranderen, lijkt me..

V!N
23 januari 2006, 18:40
wie lust z'n versterker nou door naar de volgende amp?Gimme a V, gimme an ! gimme a N
:cheerup: :cheerup: :cheerup:

Nielsje
23 januari 2006, 18:53
Ik doelde over het algemeen op mensen die hun oren, buren, bandleden etc. lief zijn :D , ik had je voor het gemak ff buiten beschouwing gelaten :seriousf:

Trouwens Franc nog nieuws?? hoe gaat het eigenlijk met je Hiwatt V!N?

Franc
23 januari 2006, 19:10
Ben bezig geweest met de buisvoeten. Gloeidraden erin, groundbus aan de pots.
Nog niet echt iets schokkends :D
We gaan deze week de trafo's bestellen. Als die er zijn gaat het hard.

fpijl
23 januari 2006, 21:37
Ik zie dat jullie gebruik maken van een stalen chassis. Ik heb wel eens ergens gelezen dat een stalen chassis voor meer brom in je versterker zou kunnen zorgen (doordat magnetisch veld van de trafo's zou worden verstoord)
Is dit echt zo???

Franc
23 januari 2006, 21:50
In principe is aluminium beter als afscherming, maar weer zwakker om de trafo's te dragen.
Marshall maakte zijn eerste 100W chassis ook van alu maar later allemaal van staal.
En trade-off dus.

fpijl
23 januari 2006, 21:52
Als ik dus een stalen amp ga bouwen zal ik er niet merkbaar meer last van brom mee hebben als met een alu chassis?

Franc
23 januari 2006, 21:56
Ik denk dat dat mee zal vallen, maar ik moet het ook nog ontdekken, mijn andere amps zitten allemaal in een alu chassis, dit is het eerste stalen dat ik bouw :)

fpijl
23 januari 2006, 22:05
ik ben benieuwd dan :)

nicoverduin
23 januari 2006, 22:25
Brom wordt meestal veroorzaakt door slechte aarding en voeding. Een goed gebouwde versterker kan best zonder brom zijn hoor.

Nico

Frits van Mourik
24 januari 2006, 00:10
Moet je ff aan Frits van Mourik vragen. Die heeft een mastervolume in een plexi gezet zonder extra gaten. Gewoon aan de voorkant.

Nou goed... op uitnodiging van m'n mattie dan:
In een plexi plaats ik de masterpot i.p.v. het neonlampje.
Ik schuif een aan/uit LED'je in één van de 4 inputs (niemand gebruikt ze ooit allemaal tegelijk, toch?). That's it.

Overigens begrijp ik echt geen reet van dit topic:
Iemand bouwt een versterker na voor iemand anders... en de goegemeente klapt zich de handen stuk?? Dùh...

Franc
24 januari 2006, 07:27
Wat is dat nou weer voor een hatelijke opmerking :???:

ijzerbroot1
24 januari 2006, 09:02
Schiet mij maar lek......dit hiero heet toch de werkbank in de afdeling versterkers? Mag ik dan astanblaft een topic openen over ZELFBOUW zonder meteen door de eerste de beste azijnpisser te worden afgevlamd?

Ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt.

nicoverduin
24 januari 2006, 09:20
wat is een azijnpisser?:D :D :D :D

ijzerbroot1
24 januari 2006, 10:07
kijk, jij snapt het wel;)

V!N
24 januari 2006, 12:17
Ik doelde over het algemeen op mensen die hun oren, buren, bandleden etc. lief zijn :D , ik had je voor het gemak ff buiten beschouwing gelaten :seriousf:

Trouwens Franc nog nieuws?? hoe gaat het eigenlijk met je Hiwatt V!N?

Echte mannen lussen door. Franc, broot en ik kunnen straks samen jammen zonder dat we ons huis hoeven te verlaten. :hippie:

De Hiwatts staan even op een lager pitje, maar het komt helemaal goed, op termijn ..

Franc
24 januari 2006, 12:34
Ik ben ook niet van plan een input op te offeren alleen maar om de master voor op te hebben.
De MV komt netjes in 1 van de outputs :) daar hoeven we het minste voor te veranderen nu en later kunnen we nog alle kanten op.

Frits van Mourik
25 januari 2006, 00:04
wat is een azijnpisser?:D :D :D :D
Volgens van Dale: azijnpisser (m.) zuurpruim; zuurpruim (m.(v.)), zuurmuil; zuurmuil (m.) (inform.) onvriendelijk, nors mens.

nicoverduin
25 januari 2006, 07:42
oh...ok ik vat 'm:cheerup: :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Franc
1 februari 2006, 18:51
Voordat het hier nou echt ongezellig wordt: er zijn weer onderdelen binnen dus het bouwen gaat vandaag of morgen weer verder :)
Ik word alleen een beetje moe van het dubbele werk met foto's posten enzo dus als jullie plaatjes willen zien: www.vernetamps.com (http://www.vernetamps.com).
Het staat als project op de eerste pagina.

Squier4ever
5 februari 2006, 10:36
ziet er goed uit!!

Agent_Smith
5 februari 2006, 12:26
Schiet mij maar lek......dit hiero heet toch de werkbank in de afdeling versterkers? Mag ik dan astanblaft een topic openen over ZELFBOUW zonder meteen door de eerste de beste azijnpisser te worden afgevlamd?

Ik geloof dat jij het niet helemaal begrijpt.

Precies!! Daar is deze afdeling juist voor!

Frits van Mourik
5 februari 2006, 16:06
Precies!! Daar is deze afdeling juist voor!

Dus als ik in deze rubriek iets niet begrijp en daar gewag van maak, dan getuigt het kennelijk van goede smaak om door een overspannen halfvolwassene uitgescholden te worden?
Bovendien zou ik de bedoeling van deze rubriek -waarvan ik één van de initiatiefnemers ben- niet begrijpen?
Laat dan het grote intellect, dat hier zijn licht van wijsheid over wil laten schijnen, mijn kennelijke bekrompenheid alstublieft bijlichten!
Ik ben altijd bereid, om mijn mening in te ruilen voor 'n betere...

Negative K3 fan
5 februari 2006, 18:44
sjongejongejonge frits, lekker sociaal!!!

:dance:

ijzerbroot1
5 februari 2006, 21:24
Dus als ik in deze rubriek iets niet begrijp en daar gewag van maak, dan getuigt het kennelijk van goede smaak om door een overspannen halfvolwassene uitgescholden te worden?
Bovendien zou ik de bedoeling van deze rubriek -waarvan ik één van de initiatiefnemers ben- niet begrijpen?
Laat dan het grote intellect, dat hier zijn licht van wijsheid over wil laten schijnen, mijn kennelijke bekrompenheid alstublieft bijlichten!
Ik ben altijd bereid, om mijn mening in te ruilen voor 'n betere...

Laat ook maar.........

Frits van Mourik
8 februari 2006, 00:53
Laat ook maar.........
OK joh, no offence meant, no offence taken...:satisfie:
Je azijnpisser,

Frits http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif

ijzerbroot1
8 februari 2006, 15:26
Ok alles in perspectief blijven zien he!


En nou rap verder knutselen, da's veel leuker.:)

ijzerbroot1
16 februari 2006, 11:58
Zo (tromgeroffel) het einde is in zicht!! Gisteren kwam de laatste zending binnen uit Maleisië.

http://www.vernetamps.com/pics/erik/12trannies2.jpg

Franc
16 februari 2006, 11:59
:D
Iemand een plexi kopen?
:D

almarvk
16 februari 2006, 12:13
Ja hoor, wat moet dat kosten?? :P

Zit er wel over te denken om volgend jaar een volledige set te kopen met een 4x12, maar pas als ik er echt geld voor heb. Dan moet het natuurlijk wel een Vernet set worden.

kan ik je eerste endorser worden?? :D

Franc
16 februari 2006, 12:17
Ja hoor, wat moet dat kosten?? :P

Zit er wel over te denken om volgend jaar een volledige set te kopen met een 4x12, maar pas als ik er echt geld voor heb. Dan moet het natuurlijk wel een Vernet set worden.

kan ik je eerste endorser worden?? :D

Haha ja hoor ;)
Nou ja, de allereerste ben ik zelf al en Erik wordt de 2e (heel podium vol met Vernet amps :D )

Negative K3 fan
16 februari 2006, 12:40
Ja hoor, wat moet dat kosten?? :P

Zit er wel over te denken om volgend jaar een volledige set te kopen met een 4x12, maar pas als ik er echt geld voor heb. Dan moet het natuurlijk wel een Vernet set worden.

kan ik je eerste endorser worden?? :D

jow almar, als je een london city regelt en opstuurt naar franc wordt het helemaal een goedkope grap :)

Franc
16 februari 2006, 12:49
jow almar, als je een london city regelt en opstuurt naar franc wordt het helemaal een goedkope grap :)

Wie zegt dat ;)

almarvk
16 februari 2006, 15:22
jow almar, als je een london city regelt en opstuurt naar franc wordt het helemaal een goedkope grap :)

Mooi dat je het zegt, dan krik ik de prijs voor jou omhoog! :D ;)

Negative K3 fan
16 februari 2006, 17:58
als bartL het goed vind kan ik van die van jou ook zo een plexi schroeven hoop ik...

bert k
17 februari 2006, 21:52
Mensen, houden we het SPAM-gehalte in de gaten? Doe het handelen en aanprijzen svp per PM, wegens de forumregels.

Uw immer attente mod.

Franc
17 februari 2006, 22:41
Even een "sanity-check" (op het gevaar af mijn geloofwaardigheid te verliezen :D)

Ik moet een kunstmatige centertap maken voor de gloeispanning.
Dus heb ik op de eerste buisvoet van beide zijden van de gloeispanning (poot 2 en 7 op een EL34) een 100ohms weerstandje naar massa gelegd.
Is toch niets mis mee?

Ik heb wel eerder zo'n centertap gemaakt, maar deed dat dan op het boardje.
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik het direkt op de buisvoet moet doen, vandaar ff check-check-doublecheck ;)

Negative K3 fan
17 februari 2006, 23:59
ik heb het in mijn amp bij het indicatie lampje gedaan die ook op 6.3V loopt...

Franc
18 februari 2006, 21:19
We bouwen gestaag verder:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/13inside.jpg

PT helemaal aangesloten inclusief een Voltageselector voor 120V of 240V (je weet maar nooit waar die ijzerbroot een gig heeft ;) )
Spanning er opgezet en er komt in ieder geval wat uit.

Zit ff met het lampje. Dat is een 240V versie, dia kan ik wel aansluiten op 240V maar dan brandt ie met 120V waarschijnlijk niet (kan het hier niet testen). Dus misschien toch maar 6.3V lampje gebruiken voortaan.

nicoverduin
18 februari 2006, 21:54
lamp gewoon op de vaste tap van 240 zetten. Verhuistrafo effect.

Franc
18 februari 2006, 22:12
Dat lukt dus niet want ik heb geen vaste 240V tap.
De primaire zijde heeft 2 spoelen van 0-120V. In serie voor 240V, parallel voor 120V. Ik heb dus geen vast 240V punt.
Wat jij bedoelt kon ik wel bij mijn JTM45 doen. Die heeft vaste taps voor 120, 220, 230, 240V en ik heb daar een lamp van 120V op gezet.

nicoverduin
18 februari 2006, 22:33
Je hebt gelijk. Dan maar de 6.3V. Of alsnog een 110V versie kopen (zo'n oranje type).

Franc
19 februari 2006, 07:22
Het is muggezifterij natuurlijk want de kans dat die amp ooi op 120V draait is heeel klein ;) maar toch...

Franc
19 februari 2006, 20:56
Even over die 2 0.22u condensatoren bij de standby switch.
Voor zover ik weet zijn die er alleen om de "plop" bij inschakelen weg te filteren. Sommige amps hebben ze ook niet eens.

Nu heb ik 2 manieren gezien om ze te schakelen.
Een is voor de standby switch en de ander is erna.
Bij de eerste zitten ze dus constant over de trafo, bij de tweede constant over de diodebrug.
Bij de 2e manier scheelt het 2 draden van het board naar de standby switch, omdat je dan gewoon op het board kunt verbinden en alleen 2 draden naar de switch hoeft te trekken.

Maakt het ook maar IETS uit? Ik kan het me nauwelijks voorstellen...

Negative K3 fan
19 februari 2006, 23:34
ik heb ze in de meeste amps erna gezien, aangezien veel versterkers werken met een SPTP bij de middenaftakking van de voedingstrafo

Franc
20 februari 2006, 16:43
Gisteravond verder aan de bedrading in het chassis gewerkt:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/14inside.jpg

OT bedraad, met impedantieschakelaar bedraad.
Voeding verder afgemaakt. Het board kan er bijna in.

http://www.vernetamps.com/pics/erik/15board.jpg


Het moest nog wel even voorbereid worden. Vandaar dat ik met de vraag over de snubbercaps (vertaling??) kwam.
Maar het is me duidelijk, ik bedraad ze op het board aan de diodebrug, dan hoef ik alleen maar vandaar naar de stdby switch, dat scheelt en staat wel zo netjes.

Vanavond verder :)

chocorookie
20 februari 2006, 17:06
He he! een ceriatone busbar!! Top board Franc, netjes gesoldeerd.(ik neem aan door jezelf en niet door Nik)

Choc

Franc
20 februari 2006, 17:57
Nee, wel door Nik (foutje) maar ik soldeer netter hoor.
De onderkant (bedrading) heb ik over gedaan gisteren en vanavond bekijk ik de bovenkant eens goed.
Het kost dan wel niet veel, het laten solderen (10USD oid) maar het is ietwat eh...slordig. Het zal allemaal wel werken maar zoals ik zei, ik doe het netter (het is moeilijk bescheiden te blijven ;) )

chocorookie
20 februari 2006, 19:12
Ik vind 'm wel redelijk hoor, teminste, op afstand............

Franc
20 februari 2006, 19:14
Ja, de bovenkant ziet er goed uit.
Onderkant was ook niet slecht hoor, maar bij sommige verbindingen hadden ze het soldeer niet genoeg uit laten vloeien (naar mijn zin).

Daarbij heeft alles natuurlijk opgefrommeld gezeten voor vervoer en als je dan de draen ontwart gaat er wel s wat los.

chocorookie
20 februari 2006, 20:15
Aai............, platbektang, bout en fatsoeneren dus............

Mmm, misschien is er nog zo'n onkundige douanebeamte er ook nog eens ff er mee naar z'n chef gelopen hoeveel belasting hij er op moet gooien.

Alsnog......, trouwens Franc wanneer gaat de boel onder spanning denk je?

Choc

Franc
20 februari 2006, 20:51
Kale trafo is al onder spanning geweest :) dus die doet het.
Wanneer er echt geluid uit gaat komen?
Moeilijk te zeggen, er gaat toch ff wat werk in zitten om het netjes te doen.
Met wat mazzel dit weekend.

Franc
22 februari 2006, 07:58
Het board zit op z'n plaats nadat alle voorbereidingen (bedrading onder het board oa) zijn afgerond:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/20boardin.jpg

http://www.vernetamps.com/pics/erik/21boardin2.jpg

http://www.vernetamps.com/pics/erik/22overview.jpg

Nu het begint de laatste bedradingsfase :)
Ik verwacht dit weekend de boel op te kunnen starten.

1959SLP
22 februari 2006, 10:59
Franc, zou je dat opstarten niet veilig in een bunker doen? Aangezien het meeste materiaal uit maleisie komt weet je maar nooit of er ergens een stuk(je) semtex in zit verstopt. :blast:dit wordt dan :rockon: dit (in het gunstigste geval)

Franc
22 februari 2006, 13:37
Franc, zou je dat opstarten niet veilig in een bunker doen?

Waar denk jij dat ik woon :D

Negative K3 fan
22 februari 2006, 15:27
ziet er verdomd goed uit franc! ik hoop voor je dat ie in 1 keer werkt.

Franc
22 februari 2006, 15:38
tuuuuuuuuuuuuuuurlijk werkt ie in 1 keer ;)

en misschien werkt ie precies maar 1 keer :D

Negative K3 fan
22 februari 2006, 15:41
hoogmoed komt voor anaal (of zoiets)...

Franc
22 februari 2006, 16:30
Nee, da's geen hoogmoed, maar gewoon vertrouwen in eigen kunnen ;)

Kom op zeg, het is geen rocket science. Gewoon een buizenampje :D

Geronimo
22 februari 2006, 16:44
Ziet er strak uit man leuk.

Franc
23 februari 2006, 21:52
Net weer even bezig geweest.
Gedeelte rond de gelijkrichter afgerond:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/24power.jpg

En de tonestack verbonden aan het board:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/23tonestack.jpg

Morgen de inputs en de buizen aansluiten en dan is ie eigenlijk klaar.

Zit nog ff met de Presence. De .1u cap zat er niet bij en heb ik net ff niet in huis (toevallig de laatste opgemaakt bij de reparatie van mijn eigen 100W).
Ik heb wel een .047 liggen (helft vd waarde dus) dus die moet er maar ff in.

JoostBaksteen
23 februari 2006, 21:58
Gaat de goede kant op Franc :)

Franc
23 februari 2006, 22:01
Dit weekend wordt het spannend :).
Morgen laatste draadjes, dan een nachtje slapen.
Zaterdag check check dubbelcheck en dan spanning erop.

Als jullie een grote klap horen, weten jullie genoeg :seriousf:

JoostBaksteen
23 februari 2006, 22:09
Dit weekend wordt het spannend :).
Morgen laatste draadjes, dan een nachtje slapen.
Zaterdag check check dubbelcheck en dan spanning erop.

Als jullie een grote klap horen, weten jullie genoeg :seriousf:

Zal wel goed komen met jou denk ik.... maar voor de zekerheid zal ik de zaterdag wel in mijn schuilkelder doorbrengen... :seriousf: Suc6 iig!

ijzerbroot1
23 februari 2006, 22:43
Oh Goody!!!!!


Sjit da'k moet werken zaterdag.......grrrrr!!!!

Franc
24 februari 2006, 09:32
Nee, dat komt goed uit, blijf jij maar lekker nog ff weg :D

Franc
24 februari 2006, 21:30
Zo. Kort avondje solderen erop zitten.
Vrijdagavond he ;)

Inputs erin gezet:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/25inputs.jpg

En V1 bedraad:

http://www.vernetamps.com/pics/erik/26v1.jpg

Niet zoveel gedaan als ik van plan was, maar ik red het nog wel hoor, dit weekend :D

JoostBaksteen
24 februari 2006, 21:44
eee-eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :)


Het einde is in zicht \o/

Franc
25 februari 2006, 17:58
Okee, hij is klaar :D

http://www.vernetamps.com/pics/erik/27valves.jpg

http://www.vernetamps.com/pics/erik/28full.jpg

Vandaag de laatste aansluitingen gemaakt voor de buizen, aarding en de MV.
Nu rustig eten ;) vanavond nog ff staren, schoonblazen (soldeerrestjes) en dan morgen voorzichtig aanzetten.

Als iemand nog een grove fout ziet, laat ie het dan ff zeggen, nu kan het nog.

Arjo
25 februari 2006, 18:09
Als iemand nog een grove fout ziet, laat ie het dan ff zeggen, nu kan het nog

ja hij staat niet bij mij thuis !!! :seriousf:

Ben benieuwd ziet er wel netjes (alsof ik er verstand van heb :D)

AART
25 februari 2006, 19:14
ziet er heel erg netjes uit van binnen.

Franc
26 februari 2006, 15:21
Niemand de klap gehoord? :D

EmgMaster
26 februari 2006, 18:05
neeeee, vertel vertel :D

Franc
26 februari 2006, 18:23
Klopt, er was geen klap ;)

Wel shit, ik had er 4 van mijn reserve buizen ingezet.
Switch van standby: piepen, motorboaten :???:
Hele hoge spanningen waar het niet hoort....blijkt er 1 van die buizen gaar te zijn :nervous:

Dus ik kan niet echt veel verder tot de bestelde buizen binnenzijn.
Ik ga zo proberen wat ie op halve kracht (2 buizen) doet, maar dan is het ff wachten.

Negative K3 fan
26 februari 2006, 18:37
gespannen wachten we af!!!

Franc
26 februari 2006, 18:40
Nou ja hij gaf in ieder geval geluid :)

Ook met 1 vreemde buis erbij, maar ik geloof dat ik de primaire zijde van de OT weer om moet draaien.
Da's een gok van 50/50 en....ik heb waarschijnlijk verkeerd gegokt :D

Franc
26 februari 2006, 20:56
Nou heel wat af getest met 2 buizen.
Er komt geluid uit, geen brom, echt muisstil, maar het geluid klopt nog niet helemaal. Het klinkt allemaal wat afgeknepen. Het is erg aanslaggevoelig. Als ik hard aansla gaat het goed, maar het sterft te snel uit.

Ik heb wat met het biascicruit moeten rommelen omdat het biasstroom veel te hoog uitviel (in de 60mA was het minste) maar uiteindelijk rond de 40mA weten te krijgen en toch een afgeknepen geluid.
Het zou een preamp buisje kunnen zijn, ik ben wat aan het wisselen geweest en net leek wat te verbeteren, maar ik kan nu niet meer op hoog volume testen, dus tijd voor wat anders ;)

Tips welkom, van de week weer verder proberen en hopen dat de buizen snel binnenkomen.

nicoverduin
26 februari 2006, 21:06
Tja Franc,


't wordt echt tijd voor een scope...

Nico

Franc
26 februari 2006, 22:29
Ik heb een scope.
Misschien inderdaad maar eens gebruiken :)

nicoverduin
26 februari 2006, 22:57
Niet te geloven....en dan nog werken op de plug and pray manier....'t is geen IBM:D :D :D :D

AART
27 februari 2006, 00:03
Niet te geloven....en dan nog werken op de plug and pray manier....'t is geen IBM



:D
plug and pray..... :satisfie:

nicoverduin
27 februari 2006, 05:26
Anekdote op de IBM PC toen ze het Plug and Play concept uitbrachten in de jaren tachtig. Kaart in de pc pluggen en hij werkt.......niet....

Franc
27 februari 2006, 07:12
Tsja, ik ga geen fout zoeken die er niet is natuurlijk.
Het eerste wat je toch doet is (gecontroleerd) de boel optarten en luisteren, toch?
Ik had alleen wat pech met die buis, dus dan frustreert het een beetje dat je weet dat je op onderzoek uitmoet maar het eigenlijk niet kan vanwege zo'n buis. Misschien hoor ik wat ik hoor wel door het gebrek aan 2 buizen.
Ik verving V1 en dat leek ook al wat uit te maken, dus ik denk dat ik gewoon ff op de nieuwe buizen moet wachten en de boel dan eerst eens goed biassen.

Ik bedacht me vannacht (!) ook opeens dat ik eerder zoiets had en dat kwam door de afscherming van een stuk afgeschermd draad (terwijl dat juist problemen zou moeten voorkomen) dus daar kijk ik eerst ff naar (da's in 5 minuten gebeurd).

En dan zal ik de scope erop zetten hoor Nico, geen paniek ;)

Franc
27 februari 2006, 07:15
Ik vroeg me ook af of het afgeknepen geluid zou kunnen komen door het verkeerd om aansluiten van de primaire zijde van de OT?
Normaal gesproken zijn de verschijnselen piepen, wat weggaat als je de NFB loshaalt, maar zou dit er ook mee te maken kunnen hebben?
Het omdraaien van de primaire zijde is nou net niet heel erg makkelijk :(

nicoverduin
27 februari 2006, 08:18
Als je de NFB verkeerd om hebt, krijg je inderdaad Positive Feedback. Maar gillen kan ook ontstaan door oscillatie. Dit zijn van die high gain versterkers dus heb je het zo te pakken. Als de primaire zijde een probleem is, kan je in plaats daarvan ook de secundaire omdraaien.

Franc
27 februari 2006, 08:50
Nou, gillen doet ie dus juist niet.
Hij is echt muisstil, zowel met als zonder gitaar met alle volumes wijd open.
Vandaar dat ik er eigenlijk van uit ging dat de OT goed zit.

Net nog even met die afscherming zitten proberen (er stond toch file :satisfie:)
maar dat maakt dus niet uit.
Er klapte wel weer een buis uit!! Dat was dus voor het eerst en laatst dat ik Valve Art EL34s heb gekocht :mad:
Nu kan ik echt nog maar met 2 buizen testen.

Het is wel vreemd. Als ik hard aanslag klinkt het goed, al lijkt ie eerder te vervormen dan ik verwacht had (hoewel, Marshalls staan niet bekend om hun subtiele clean ;))
Maar zacht aanslaan klinkt schor en de noten sterven ook te snel uit.

ijzerbroot1
27 februari 2006, 08:53
Oh guttegut, moet ik dinsdag als troost een fruitmandje meenemen? ;)

Franc
27 februari 2006, 09:01
Hahaha, is goed.

Nee, ik denk dat ik gewoon ff geduld moet hebben en op de buizen wachten, want ik weet nu absoluut niet wat ik test.
Die Chinese EL34s zijn duidelijk niet te vertrouwen.

nicoverduin
27 februari 2006, 09:07
Nou, gillen doet ie dus juist niet.
Hij is echt muisstil, zowel met als zonder gitaar met alle volumes wijd open.
Vandaar dat ik er eigenlijk van uit ging dat de OT goed zit.

Net nog even met die afscherming zitten proberen (er stond toch file :satisfie:)
maar dat maakt dus niet uit.
Er klapte wel weer een buis uit!! Dat was dus voor het eerst en laatst dat ik Valve Art EL34s heb gekocht :mad:
Nu kan ik echt nog maar met 2 buizen testen.

Het is wel vreemd. Als ik hard aanslag klinkt het goed, al lijkt ie eerder te vervormen dan ik verwacht had (hoewel, Marshalls staan niet bekend om hun subtiele clean ;))
Maar zacht aanslaan klinkt schor en de noten sterven ook te snel uit.
Hoeveel watt dissiperen die eindpitten. Klinkt bijna alsof die eindpitten of een van de pre-amps veeeeeeel te koud staan en dan al richting klasse B gaan. Dus afgeknepen. Pas bij voldoende signaal gaat er echt stroom lopen. Heb je de spanningen op alle buizen al gemeten?
Nico

Franc
27 februari 2006, 10:17
Ik kreeg ook het idee van te koud...

Ik heb alle spanningen gemeten ja. Op de eindbuizen staat 431V (beetje afhankelijk van 2 of 4 buizen). Dus ik dacht een 40mA ruststroom.
Daarom moest ik ook gelijk aan het biascircuitje sleutelen omdat ik in eerste instantie iets van 60mA had. Rooie plaatjes ;)
Nu staan ze in principe wel weer rond de 40mA, eerder heter dan kouder.

http://www.vernetamps.com/pics/erik/vchart.jpg

nicoverduin
27 februari 2006, 10:58
Franc,

Als bij V3 er 22V op de G1 staat en zo'n 34V op de Kathode, dan heb je een neg bias op G1 van rond de -12V. Lijkt mij erg hoog voor een triode buis.

Groetjes
Nico

Franc
27 februari 2006, 11:03
Hoi Nico,

Ik heb het vergeleken met een voltage chart van een 'echte' en daar staat zelfs 24 en 40, dat zou dus -16 zijn...

Bedankt voor het meedenken, wordt erg gewaardeerd. Ik zit momenteel op mijn werk maar kan mijn hoofd er niet erg bijhouden :D
Die stomme buizenversterkers ook altijd ;)

nicoverduin
27 februari 2006, 11:26
Zal het schema eens bekijken

Franc
27 februari 2006, 11:29
Bedankt.

Ik zie aan mijn metingen niet echt iets raars. Klein beetje lager dan de chart die ik heb, maar dat moet kunnen (vind alleen de gloeispanning wat laag).

nicoverduin
27 februari 2006, 11:44
5,8 is inderdaad wat aan de lage kant. Staat ie op 240 V (de PT)?

Franc
27 februari 2006, 12:32
Ja het is een wat aparte PT voor 120 of 240.
Hij heeft eigenlijk 2 120V windingen
Voor 120 moet ik de primaire windingen parallel zetten, voor 240 in serie.
Helaas niet veel meer keuze dan dat.

nicoverduin
27 februari 2006, 13:07
Maar dan kom je nog maar uit op een goede 6V. Trafo is wel wat aan de lage kant. Wordt ie niet warm?

Nico

Franc
27 februari 2006, 13:14
Ik geloof niet dat ie al lang genoeg aan is geweest om warm te worden :)
Ik zal vanavond eens voelen.

Negative K3 fan
27 februari 2006, 19:21
heeft het misschien iets te maken met je geheime PPIMV die invloed heeft op de bias van de eindbuizen??

Franc
27 februari 2006, 20:46
Niet zozeer met de bias, maar de afgeschermde kabel zou wel eens het tegenovergestelde effect kunnen hebben dus dat ga ik zo veranderen.

Zo geheim is die MV niet hoor ;)

nicoverduin
27 februari 2006, 22:00
het verschijnsel zou niet uit de kabel mogen komen lijkt me..... Wordt wel (misschien) doffer van maar niet afgeknepen.

Nico

Franc
27 februari 2006, 22:25
Toch wel :)

Nik had een stereoafgeschermde draad vanaf de ontkoppelcondensatoren van de PI onderop vastgesoldeerd om naar de stuurrosters te gaan.
Die had ik gebruikt, nu net vervangen door getwiste draden en: voila!
Lekker open geluid. Nu niet op hoog volume natuurlijk (half 11 :( ) maar het klinkt gewoon nlekker nu. Nu wachten op buizen en biassen :D

Negative K3 fan
27 februari 2006, 22:40
wat vreemd en hoezo wist je eigenlijk dat het om die draad ging?

Franc
27 februari 2006, 22:41
Contact met mijn achterban. Die gaf aan dat hij met afgeschermd draad op dat punt eigenlijk nooit geluk had gehad.

Negative K3 fan
27 februari 2006, 22:45
ok, dus even voor de goede orde, geen afgeschermde draad gebruiken in de buurt van de PI??

Franc
27 februari 2006, 23:17
Nee blijkbaar niet, of het moet in dit geval aan deze soort kabel gelegen hebben.... 2 aders in 1 afscherming(?)
Hoe dan ook zegt hi jdat het beter klinkt als je twist.
Dat blijkt in dit geval, of het "altijd" zo is durf i kniet te zeggen natuurlijk.

Ik leer ook bij iedere amp weer wat bij ;)

nicoverduin
27 februari 2006, 23:18
Op zich hoeft er ook geen afgeschermd draad gebruikt te worden bij de PI. De spanningen zijn al zo hoog een rimpel niet te horen zou mogen zijn.

Maar de grote vraag is.....waarom kneep hij hem af. Overigens ik heb ook wel eens afgeschermd draad gebruikt bij de MV. Geen problemen. Dus is de conclusie nog iets te vroeg.

Franc
27 februari 2006, 23:25
Tsja het waarom weet ik ook niet..
Ik heb het eerder gehad met een stukje afgeschermd draad (op een andere plek) en toen maakte het punt waar ik de afscherming aansloot een verschil van dag en nacht.

Misschien was het hier het feit dat ze met zijn 2en in 1 omhulsel zaten??

Negative K3 fan
28 februari 2006, 00:07
Ik heb het eerder gehad met een stukje afgeschermd draad (op een andere plek) en toen maakte het punt waar ik de afscherming aansloot een verschil van dag en nacht.

heb je dat deze keer ook geprobeerd dan? de aansluiting veranderen? ik had wel eens gelezen dat sommige mensen de afgeschermde kabel van de PPIMV aan de negatieve bias spanning hangen ipv aarde...

Franc
28 februari 2006, 06:52
Nee, ik kon er niet bij. De draad was al door Nik aan het board gesoldeerd en zat onderop het board :(
Ik kon het maar met moeite verwijderen nadat ik de getwiste draaid had geprobeerd.

Franc
28 februari 2006, 09:41
Dat is nog eens snel: zojuist pakketje met buizen.
Vanuit Duitsland, zondagavond besteld.
Hulde voor Dirk ;)

Negative K3 fan
28 februari 2006, 11:33
en????
......

Franc
28 februari 2006, 11:35
Ja, ik ben aan het werk :satisfie: dus alles uitgepakt en bekeken maar nog niet kunnen inprikken, biassen etc...

Mr.Bluesbreaker
28 februari 2006, 15:18
Ik begrijp 35% niet van wat er in dit topic wordt gezegd, vooral als Franc en Nico tegen mekaar beginnen over dit en dat:D

Maar wat een gave klus! Te gek dat je de tijd neemt om zoiets te doen, als experiment. Hoeveel uur zal je nou totaal hier mee bezig zijn ongeveer?

Franc
28 februari 2006, 15:21
Zo'n 3 werkdagen (3x8 uur) echt solderen en dan eromheen wat research en een hoop tiepen hier op GitaarNet :D

Hoezo experiment, ijzerbroot heeft er veel geld inzitten hoor :seriousf:

ijzerbroot1
28 februari 2006, 16:10
Waarvan akte...................duh!
Is inderdaad een aardige som geld maar als het goed is, istie het dubbel en dwars waard.

Voor wat betreft het vervolg; er moet nog een kast omheen en nog een cab gebouwd worden. Hoe of wat ben ik nog niet helemaal 100% zeker van, maar ik neig naar een 4x12" slanted cab. Waarom? Omdat dat gewoon gaaf is, daarom.:)
Iemand nog ergens een bouwtekening/zaagplan voor een topbox of een cab paraat?

Ik ga vanavond eens kijken wat Franc ervan gebrouwen heeft!

chocorookie
28 februari 2006, 16:44
Ik denk dat je Nico dan even lief moet aankijken ijzerbrood:)

AART
28 februari 2006, 17:24
http://www.verelec.com/images/1960A-Slant-Cab_rev1.pdf

aste.

ijzerbroot1
28 februari 2006, 17:45
Kijk eens aan, daar heb ik wat aan!! Thanx!

Franc
28 februari 2006, 18:24
Anders ik wel :D

AART
28 februari 2006, 19:09
you're welcome.

nicoverduin
28 februari 2006, 19:39
Met dank aan de 18watt groep

AART
28 februari 2006, 20:08
Met dank aan de 18watt groep


met dank aan nico

JoostBaksteen
28 februari 2006, 21:58
Feli Franc! Toch weer geslaagd zonder explosies ;) Wel vaag van die kabel, maar je had het wel meteen bij het rechte eind, geen eens een scope nodig gehad :D

@Aart / Nico / 18W : thx, mooie tekeningen ! :)

ijzerbroot1
28 februari 2006, 22:25
Nou, vanavond dus voor de eerste keer gespeeld over mijn nieuwe amp en ik kan je nu zeggen dat ik vreselijk baal



























dat ik hem nog niet kan meenemen omdat er nog geen headbox omheen zit!!
We hebben ff een uurtje zitten pielen en uiteraard kon het een en ander bij lange na niet op redelijk vermogen, maar wat ik heb gehoord is erg veelbelovend. Ik ben niet zo van de ampgerelateerde kreten maar het klinkt gewoon als een klok. En ik denk zelf dat het op volume alleen maar beter wordt. Ik had in ieder geval het gevoel op een slapende vulkaan te zitten :)

Ook nog even een zelfbouw tubescreamer aan gehangen. Dat moet je gehoord hebben, je snapt meteen waarom die dingen op buizenamps zo goed werken.
Ook de amp op zich is een plaatje hoor, keurig gesoldeerd. Ook de hele kabelbende zit er netjes in, helemaal goed.
En de mastervolume is inderdaad een uitkomst.
Ik had zowiezo best wel wat ruis verwacht maar....nada. niente, noppes. Je verwacht dat zo'n beest zowat staat te grommen maar nee; muisstil.
We gaan nu maar heel rap aan de houtknutsel!

En ik ga slapen met een hele vette grijns op mijn bakkes.

Franc
2 maart 2006, 10:11
Bedankt voor de veer, Erik :rockon:

ijzerbroot1
2 maart 2006, 10:14
Tsja er is geen woord van gelogen hoor. Ere wie ere toekomt.

AART
2 maart 2006, 13:35
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=57513

iets voor jouw volgende klus franc? :soul:

Franc
2 maart 2006, 13:37
Mmmm...wel aantrekkelijk...
Gevaar is alleen dat ik dan waarschijnlijk veel geld moet pompen in nieuwe onderdelen, terwijl ik dan net zo goed vanaf nul had kunnen beginnen.

Dan betaal ik 450 euro voor een lege box met een Marshall logo...

Toch....wel aantrekkelijk :)

Als iemand hem wil kopen: ik wil hem wel opknappen :D

EDIT: ik ben trouwens alweer bezig hoor ;) aan een 18Watter.

AART
2 maart 2006, 13:40
als ik het geld had had ik hem wel gekocht, zoveel opknapwerk zal het vast niet zijn(buizen, hier en daar een pot/draadje, dan later doorverkopen voor 1100 :hippie:

Franc
2 maart 2006, 13:41
Ja het zou best een goeie investering kunnen zijn, maar ik kan me nu ff geen investeringen veroorloven...

Iemand?

almarvk
2 maart 2006, 13:55
Ik spaar hard voor een investering ;)

Franc
2 maart 2006, 14:14
Ik vraag me af waarvoor? :roll:

Negative K3 fan
2 maart 2006, 17:25
hij is alweer weg... ben benieuwd wat ervan wordt gebakken

ijzerbroot1
3 maart 2006, 08:23
http://www.vernetamps.com/pics/erik/30halfstack.jpg



Taraaaaaa!

almarvk
3 maart 2006, 08:53
Ziet er goed uit! Nu hard bezig met de ombouw?

En is de versterker niet veel te zwaar aan één kant door de trafo's? Of valt dat wel mee?


'T ziet er wel allemaal stoer uit en dan vooral die Les Paul ernaast :)

ijzerbroot1
3 maart 2006, 09:39
Nee dat valt idd niet mee. Hij helt sterk over, maar ja dat hoort kennelijk zo.

Franc
3 maart 2006, 12:19
't Is dan ook een versterker en geen damestasje :D

Een versterker hoort bovenop een speakerkast te staan ;)

nicoverduin
3 maart 2006, 17:07
Heb je die wel eens getild.........Kan je beter een versterker tillen.....Heb die van mij een tas verbod opgelegd.....:D :D :D :D

ijzerbroot1
6 maart 2006, 09:29
Zo hehe.....hij staat in full working order bij mij thuis:)

http://image57.webshots.com/157/3/99/82/2075399820069881717SOuhrw_ph.jpg

Franc
6 maart 2006, 09:54
http://www.vernetamps.com/pics/erik/32stacklp.jpg
tenminste 10 karakters.

ijzerbroot1
6 maart 2006, 10:04
Hmm...webshots werkt niet zo best nee:(

nicoverduin
6 maart 2006, 10:43
Je had beter die boven en onderkant van die kast tussen de zijkanten kunnen hangen. Sterker draagvlak

Nico

Franc
6 maart 2006, 14:46
Meen je dat nou? Ik zou dan zeggen, het hangt er zo tussen, dat kan toch niet veel dragen?