PDA

View Full Version : Post je stack



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18

interessander
26 november 2009, 12:04
Bump: deze week heb ik wat dingen opgenomen en eens een betere foto van de stack kunnen maken.

http://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/HOJ-recording-020-b.jpghttp://img.photobucket.com/albums/v259/interessander/HOJ-recording-028-b.jpg

Misery Signals
26 november 2009, 12:20
Mooie set! Klinkt lekker puur zonder teveel franjes niet? Is dat een Mesa DC-5?

Ik vind wel dat als je zo'n rack hebt dat je dat gewoon met wieltjes op de grond moet zetten en niet erop, is minder mooi...
Spijtig ook van het gat in het speakerdoek... Hoe krijg je dat trouwens?

MS

interessander
26 november 2009, 12:38
Dank! Mijn main sound is inderdaad puur het lead kanaal van de versterker, ik heb het rack enkel voor de effecten op het clean, een solo boost en de schakelmogelijkheden (achterin zit een EXEF Midi switcher) en de tuner natuurlijk. Het is overigens een mark III, een wat ouder type dan een DC-5.
het rack kan er ook prima naast natuurlijk maar qua instellen is het wel zo handig om hem op de kast te zetten.

Het gat in het speakerdoek kreeg ik gratis bij de kast, volgens de vorige eigenaar was het een ongelukkige ontmoeting met een sm57... maar de speaker heeft er niet onder te lijden gehad gelukkig. Onderin zitten nu trouwens twee EVM 12L's en dat zijn erg fijne speakers icm de Mark.

Misery Signals
26 november 2009, 12:54
Geraakt zo'n SM57 door een speakerdoek?
Is het de oversized versie of de traditional?
EV speakers heb ik nog nooit getest... Hoe verhouden die zich tot V30's?

MS

interessander
26 november 2009, 13:03
Blijkbaar, het doek is vrij stug maar als er iemand tegen een mic-stand aanvalt dan kan ik me voorstellen dat hij er doorheen gaat.

Het is een traditional, ik ben geen fan van oversized kasten.
De EV's zijn neutraler van klank dan de V30's en ze gaan wat dieper (en strakker) in het laag. Ik heb ze enkel samen getest dus ik kan niet zeggen hoe ze op zichzelf klinken maar de combinatie is super.
Ik vind ze niet steriel of klinisch klinken zoals je wel eens hoort over deze speakers, ze zijn wel erg helder en ze hebben veel definitie.

Misery Signals
26 november 2009, 14:47
Ik heb vorige week eens alles bij elkaar gezet om uit te proberen.
Ik heb niet echt een slechte combi gevonden, gelukkig maar. Anders was ik nu al weer op zoek.
Wel valt op dat die 5150 pakken meer gain heeft als die Recto.

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC02921.JPG

MS

Ash ketchum
26 november 2009, 16:55
Nice rig :ok:

sjaak1990
26 november 2009, 17:44
Ziekelijk mooie rig! Zou hem graag horen :)
Wat speel je er het liefst mee? Het zal vast niet zachtaardig zijn maar je kan er toch veel mee.

Misery Signals
26 november 2009, 17:51
Haha eigenlijk saai van me, ik stel altijd mijn shit 't zelfde op en als ik iets bijkoop en alles test trek ik dezelfde opstelling.

Euh ik speel new age muziek. :cooler:

Je kan er idd wel veel mee: Eén stack apart spelen, twee stacks tegelijk, twee heads op H&K, één head met één/twee cabs met evt fx bak in de loop,...

Gitaren kunnen trouwens allemaal single coil aan de brug geschakeld worden. Ze staan alle drie met EB 11-54 in Drop C.

Ik kan wel een redelijk goeie crunch sound uit het tweede en eerste kanaal van de Mesa en Peavey krijgen. Bij de Bogner is dat echt moeilijk want de gain op 8u geeft al druk.
De mooiste clean heeft die Bogner (de rest gaat met wat afstellen ook goed hoor) en ja drive gaat bij alle drie wel redelijk :rockon:

MS

Tankman
26 november 2009, 17:56
Goh, je zou toch denken dat je bijna alleen metal speelt met zo'n rig. Die 5150 is geil!

Misery Signals
26 november 2009, 18:21
Idd, daar mag je niets anders mee spelen, kunnen ze ook niet aan :stop: :)

MS

Pé.
16 december 2009, 16:56
Zal ik mijn stackje ook maar posten.. Is geen dikke ENGL, Marshall of Mesa stack, maar ik kan m'n geluid er prima uit halen :)

De tops zijn van boven naar beneden een Peavey Deltabass (2001), Pearl PB-7100 (1975, Bassman 135 kloon) en een Peavey Windsor (2006). De Deltabass gebruik voor de basgitaar. De pearl tot voorkort voor zowel toetsen als gitaar, maar ik heb tegenwoordig voor gitaar de Windsor. Lekkere 100W buizenbak met een Marshall voicing. Errug lekker!

http://web.keuning.info/tops.jpg

Dit zijn mijn cabinetjes:

De bovenste is een oude FBT 15" uit '75 waar de Windsor over heen loopt. Lekkere punch, maar prikt ook lekker door de mix vanwege z'n mid-hoog piek. Onderste cabinet is een SWR WorkingPro met een EVM 15L speaker. Deze gebruik ik voor toetsen, vanwege de lekkere laagweergave. Ook heb ik voor bas nog een Behringer BA410 staan, maar die ga ik no fucking way de trap elke keer op en af slepen (ben een maand geleden geopereerd aan m'n hernia, heb niet zin in nog 1).

http://web.keuning.info/cabs.jpg

JeroenSchaaf
16 december 2009, 17:24
Lol Pe!

Wat ook weer een verzameling ja! Binnenkort dat tafelzijl cabinetje even netjes maken?

rickert
17 december 2009, 19:43
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_4847.jpg

Stack:seriousf:

Nielsje
17 december 2009, 19:49
Wat zijn ze mooi hè?

http://img339.imageshack.us/img339/4277/gitaar1.jpg

Ratdawg
17 december 2009, 20:01
http://img339.imageshack.us/img339/4277/gitaar1.jpg

Is dat een Gem helemaal gestript? Hmmm...

Soit, hier mijn stackje.
http://i2.photobucket.com/albums/y2/Ratdawg/My%20gear/DSC00008.jpg

Michael AE
18 december 2009, 06:02
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_4847.jpg

Stack:seriousf:

De setup van een echte vent. Respect. :ok:

JTB
18 december 2009, 08:41
ja? ik heb meer zoiets van lelijk blauw blijft lelijk

Nielsje
18 december 2009, 10:34
Is dat een Gem helemaal gestript? Hmmm...




Dat is inderdaad een Gem zonder laklaag.
Zo gekocht, en het bevalt heerlijk! Speelt als een tiet en klinkt lekker open.

Henri H
18 december 2009, 10:41
Wat is een Gem? :noob:

Ik vind 'm erg mooi!

Mukkez
18 december 2009, 10:57
Volgens mij een Gibson LP studio met p90's.

Jorikjet
18 december 2009, 11:27
Is dat een Gem helemaal gestript? Hmmm...

Soit, hier mijn stackje.
http://i2.photobucket.com/albums/y2/Ratdawg/My%20gear/DSC00008.jpg

nice! gewoon instant rock zonder fratsen :blast:

HaroldA
18 december 2009, 11:31
nice! gewoon instant rock zonder fratsen :blast:

Nou, volgens mij zie ik wel een fratsje zitten in de low input?

Luke-wannabe
18 december 2009, 11:49
http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/100_4847.jpg

Stack:seriousf:
Whaha ook niet die witte onder ofzo :seriousf:

Squier4ever
18 december 2009, 17:07
Volgens mij een Gibson LP studio met p90's.

Ja een Studio GEM kerel.....

Rewind
18 december 2009, 17:20
Hij probeert alleen antwoord te geven hoor.


Wat is een Gem? :noob:

Ik vind 'm erg mooi!

Nielsje
18 december 2009, 18:05
Wat is een Gem? :noob:

Ik vind 'm erg mooi!

Gibson Les Paul Studio Gem dus :-)
Serie die alleen in '96 gevoerd is. Ik vind hem zo ook erg mooi, krijg altijd goeie reacties met die plank!
P-90's zijn heerlijk, alleen is de brugpup hetzelfde als de neckpup, wellicht dat ik daar nog een keer een andere in zet.
Verder een graphtech topkam d'r in gezet, en gouden locking tuners (sperzel). Jum!
(slagplaat en pickup ring verwijderd)

rickert
18 december 2009, 18:43
Whaha ook niet die witte onder ofzo :seriousf:

Tuurlijk niet!:D. Dit is hoger!

Ratdawg
18 december 2009, 20:25
Nou, volgens mij zie ik wel een fratsje zitten in de low input?

Is een resonance. Achteraan zit er nog een half powerswitch, is er wat meer gain op gestoken en nog een paar kleine dingen aan gepruld geweest.

Voor de rest redelijk plug 'n' play, ja.:punk:

Henri H
18 december 2009, 20:46
Gibson Les Paul Studio Gem dus :-)
Serie die alleen in '96 gevoerd is. Ik vind hem zo ook erg mooi, krijg altijd goeie reacties met die plank!
P-90's zijn heerlijk, alleen is de brugpup hetzelfde als de neckpup, wellicht dat ik daar nog een keer een andere in zet.
Verder een graphtech topkam d'r in gezet, en gouden locking tuners (sperzel). Jum!
(slagplaat en pickup ring verwijderd)Ah, ok. Even op wiki gekeken:


Gem Series
1996 Gibson Les Paul Studio Limited Edition Gem Series Topaz

The Gem Series of 1996 had P-90 pickups and special finishes in "gemstone" colors: Amethyst, Sapphire, Topaz, Emerald, and Ruby. The series was discontinued in 1998.

It should be noted that Gibson produced a small number of Les Paul Studio guitars using the leftover paint from the Gem Series. However, these are not to be considered original Gems, as they did not include the special P-90 pickups.[6]

Waarom de naam Gem?

Nielsje
18 december 2009, 21:03
The Gem Series of 1996 had P-90 pickups and special finishes in "gemstone" colors: Amethyst, Sapphire, Topaz, Emerald, and Ruby

Braindead
18 december 2009, 21:15
Onwijs mooi spul heb je! Jammer van dat Beatrix cabinet (qua looks natuurlijk)maar voor de rest echt top. Welke top heeft je voorkeur van die 3 en waarom? Lijkt me wel lekker om die 3 tops te hebben en te kunnen vergelijken. :)


Ik heb vorige week eens alles bij elkaar gezet om uit te proberen.
Ik heb niet echt een slechte combi gevonden, gelukkig maar. Anders was ik nu al weer op zoek.
Wel valt op dat die 5150 pakken meer gain heeft als die Recto.

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC02921.JPG

MS

Misery Signals
18 december 2009, 22:26
Euh, ze hebben allemaal hun specifieke geluid ook al zijn het high gainers. 5150 is strakker, Mesa heeft zijn eigen Mesa-heavy sound en de Bogner knalt alle rest eruit.
Die Mesa gaat het minst gebruikt worden voorlopig, omdat ik de Bogner/5150 combi het lekkerst vind klinken, organisch vs strakker. Mss mag ie eruit...
En die H&k is wss smaak maar ik vind het een waanzinnig mooi en goed klinkend cabinet. De 5150 klinkt er veel beter en gebalanceeerder op als op die Orange.

MS

Braindead
19 december 2009, 01:22
Interesting. Dus die Bogner is de absolute winnaar IYO! Valt me wel op dat er veel Mesa's te koop staan lately. Als ik jou was zou ik dan maar ff wachten mocht je hem er uit doen.
En m.b.t. cabs. Toch erg persoonlijk welke cab je lekker vind. Ik speel over een 2x12, mede vanwege de handbaarheid maar ook omdat ie lekker duidelijk klinkt.

Misery Signals
19 december 2009, 01:45
Mesa's gaan er altijd veel te koop staan denk ik. Mensen kopen gewoon een Mesa als hun heavy droomamp en beseffen later dat er nog wel wat anders in deze klasse aangeboden wordt.

De Bogner knalt de rest eruit, dwz dat hij veel heavier klinkt als beide anderen. Niet de absolute winnaar. Zeker is dat hij een erg typerende sound heeft die staat als een huis, vooral met matige gainstand (wat nog steeds meer is als het gros van de andere amps). Als je snelle metal speelt gebruik die amp niet.

Wat opvalt is dat er ook een goeie clean uit elke head te halen valt. Gewoon op neck pup of fx'je erover, geen amp valt hierbij door de mand.

De 5150 EVH heb ik trouwens getest tegenover een 6505 en het was duidelijk te horen. Die 5150 speelt de 6505 er genadeloos uit. Het kan zijn of niet dat die dingen hetzelfde circuit hebben, maar het moet ergens vandaan komen: de kwaliteit van gebruikte onderdelen in dat circuit?

Ik moet de eerste 2x12 die me volledig aanstaat nog tegenkomen. Zal wss nooit gebeuren, ik heb een 4x12 gewoon nodig voor mijn sound.

MS

Braindead
19 december 2009, 14:04
Zou best kunnen dat ze toch wat ander spul (kwaliteit) gebruiken in de 6505. Ik weet het niet maar ik wil mijn 5150 toch nooit meer kwijt dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Als ik Peavey was zou ik ook gewoon zeggen dat hij exact hetzelfde is op het frontje na... Trouwens hoor je wel meer dat er een verschil in geluid zit tussen die twee.

ThomasL
20 december 2009, 00:43
OK OK, het is een beetje vreemd, maar je moet het wel durven...
Hard Zetten!!!

Mijn half stackje, en mede ver"oor"zaker van mijn tinnitus...:)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4PMWY4SD-D.jpg
Jawel, een JCM800 2210. Sound? Ergens tussen Kerry King, Sonic Youth en Electric Wizard... beyond :lovelove:...
En 2 derde van mijn harem...:)

Geoffrey
20 december 2009, 12:28
Ik moet de eerste 2x12 die me volledig aanstaat nog tegenkomen. Zal wss nooit gebeuren, ik heb een 4x12 gewoon nodig voor mijn sound.

MS

Ook niet bij Freeqi?
Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben door zn 212 cabinetten..

Geoffrey
20 december 2009, 12:30
http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P10502981600x1200.jpg

http://i465.photobucket.com/albums/rr12/6The6Omen6/P10502961600x1200.jpg

Misery Signals
20 december 2009, 12:35
Ook niet bij Freeqi?
Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben door zn 212 cabinetten..
Die sound van de V120/F120 (vooral) stond me wel aan, dik ok... Cabs klinken echter niet groots genoeg. Als die ooit een 4x12 moest maken met twee 2x12's in met gescheiden wand, sta ik op de eerste rij. Twee cabs op elkaar zetten is wat te duur om mijn huidige super klinkende cabs in te ruilen.

MS

Geoffrey
20 december 2009, 12:45
Daar heb je wel een punt.. maar ik zou het enkel al doen voor het gewicht.
En voor thuis is mn 412 wat overkill.

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 15:14
Mijn nieuwe en 'final' setup :

http://i732.photobucket.com/albums/ww330/FALLINGLEGACY/goeiesetup.jpg

http://i732.photobucket.com/albums/ww330/FALLINGLEGACY/wanebak.jpg

Orange rockerverb 100 ltd black vinyl
Mesa Boogie trad. rectifier cab

Gurby
20 december 2009, 15:57
^WOW!
dat ziet er zeer ckrs impressive uit man!
Ben heel erg benieuwd wat voor fantastische toon je daar uit kunt halen:)!

Ik ben momenteel bezig mijn stack uit te breiden.
Ik ben zeer gelukkig met mijn Marshall kabinet (met 4x12'' Celestions)
maar de head is absoluut bagger..
Zit nog te twijfelen of ik mijn Gainiac II + Poweramp ipv de head ga gebruiken,
of toch doorga voor een Burgera top:)

VanMeekeren
20 december 2009, 16:08
Hele strakke stack inderdaad. Alleen vind ik dat zwarte wel wat 'vreemd' staan bij een Orange. Wit en Oranje is daarentegen wel heel vet.

Van Meekeren

Braindead
20 december 2009, 17:26
Ik vind dat zwart ook wel okay voor zover dat mogelijk is voor Orange... Het uiterlijk van die head doet me meer denken aan de deur van een koelkast met die handgrepen. Daar haal je net zo makkelijk je gekoelde orange waterijsjes uit :D
Gaat meer om de sound bij een Orange toch?


Hele strakke stack inderdaad. Alleen vind ik dat zwarte wel wat 'vreemd' staan bij een Orange. Wit en Oranje is daarentegen wel heel vet.

Van Meekeren

LP_CL
20 december 2009, 17:31
Hele strakke stack inderdaad. Alleen vind ik dat zwarte wel wat 'vreemd' staan bij een Orange. Wit en Oranje is daarentegen wel heel vet.

Van Meekeren

U vraagt, ik geef:
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00540.jpg

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 18:09
Hele strakke stack inderdaad. Alleen vind ik dat zwarte wel wat 'vreemd' staan bij een Orange. Wit en Oranje is daarentegen wel heel vet.

Van Meekeren

Een witte was eerste keuze geweest maar aangezien die nergens meer te krijgen zijn ben ik voor de zwarte gegaan!

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 18:10
Ik vind dat zwart ook wel okay voor zover dat mogelijk is voor Orange... Het uiterlijk van die head doet me meer denken aan de deur van een koelkast met die handgrepen. Daar haal je net zo makkelijk je gekoelde orange waterijsjes uit :D
Gaat meer om de sound bij een Orange toch?

Indeed, die sound, dat haal je nergens anders uit! Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik deze gekocht heb en die stereotiepe high-gainers achter me gelaten heb!

Luke-wannabe
20 december 2009, 18:12
Wat is die Rockerverb voor amp Beschrijving van sound? Lijkt me dat je een wat hardere muziekstijl speelt gezien die Rect cab.

LP_CL
20 december 2009, 18:28
Rockerverbs gaan op het gain kanaal van blues tot deathmetal. Daar kan je werkelijk alles op spelen. Waar je bij een peavey 5150 bijna nooit over 4 gaat met je gain, ga je met de rockerverb meestal niet boven de 8.
Qua geluid is het bekendste voorbeeld slipknot (http://www.youtube.com/watch?v=g86xUpMpQHk&feature=PlayList&p=FA405405E2341935&index=6), en als ik me niet vergis heeft Jimmy page ze ook enkele keren gebruikt life, in combinatie met zijn vintage oranges.

gorgasm
20 december 2009, 18:43
speel je die Diezel op je 1960 cab?

Jorikjet
20 december 2009, 18:46
Een witte was eerste keuze geweest maar aangezien die nergens meer te krijgen zijn ben ik voor de zwarte gegaan!

ha! ik heb een witte ;) + witte cab! wel rockerverb 50 en ppc212.

gierig van orange trouwens dat ze er standaard geen footswitch bij doen. ik zie dat jij er wel een hebt, waar heb je hem vandaan?

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 18:55
ha! ik heb een witte ;) + witte cab! wel rockerverb 50 en ppc212.

gierig van orange trouwens dat ze er standaard geen footswitch bij doen. ik zie dat jij er wel een hebt, waar heb je hem vandaan?

Cool! Maar waarom ben je niet voor een 100 gegaan ? Die 50 heeft nogal weinig headroom hoor ik zo ? + als ik repeteer zet ik m'n dirty channel al wel op 7 à 8..

Ik heb deze er gewoon bij-gekocht.. Ik heb de mijne van absolute-music in de UK!

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 18:57
Wat is die Rockerverb voor amp Beschrijving van sound? Lijkt me dat je een wat hardere muziekstijl speelt gezien die Rect cab.

Hier moet ik LP_CL volledig gelijk in geven! Je kan hier eigenlijk alles mee spelen!
Clean is echt supersupermooi!

Ikzelf speel meer in de stijl van Underoath/misery signals...
De andere gitarist heeft een Bogner überschall waarmee hij wat meer de modernere sounds covert en ik die iets meer vintage klanken (hoewel je ook heel modern kan klinken). Gaat perfect samen!

Jorikjet
20 december 2009, 18:59
Cool! Maar waarom ben je niet voor een 100 gegaan ? Die 50 heeft nogal weinig headroom hoor ik zo ? + als ik repeteer zet ik m'n dirty channel al wel op 7 à 8..

Ik heb deze er gewoon bij-gekocht.. Ik heb de mijne van absolute-music in de UK!

vond hem gewoon goed klinken... heb niet een andere orange ofzo geprobeerd, want dan ga je je zelf helemaal gek maken met al die (kleine) verschillen tussen amps. ik heb hem pas paar keer goed hard gezet (amp helaas nog niet kunnen gebruiken met de band repetities), maar klinkt gewoon goed. mis geen extra headroom eigenlijk. heb ook de gain niet zo hoog, dus dan is de combo met eindbuizen oversturing wel goed. ik ga voor de rauwe rock sound

ik ben zelf niet zo'n fan van online bestellen in het buitenland, dus ik zoek ff binnen nederland iets, of scoor ergens een stereo marshall footswitch en zet daar 2 mono pluggen aan.

:metal:

Luke-wannabe
20 december 2009, 19:02
Hier moet ik LP_CL volledig gelijk in geven! Je kan hier eigenlijk alles mee spelen!
Clean is echt supersupermooi!

Ikzelf speel meer in de stijl van Underoath/misery signals...
De andere gitarist heeft een Bogner überschall waarmee hij wat meer de modernere sounds covert en ik die iets meer vintage klanken (hoewel je ook heel modern kan klinken). Gaat perfect samen!
Ooh cool! Speel je in een band? Myspace link?
Ben wel benieuwd naar die amp. Even research doen.

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 19:05
vond hem gewoon goed klinken... heb niet een andere orange ofzo geprobeerd, want dan ga je je zelf helemaal gek maken met al die (kleine) verschillen tussen amps. ik heb hem pas paar keer goed hard gezet (amp helaas nog niet kunnen gebruiken met de band repetities), maar klinkt gewoon goed. mis geen extra headroom eigenlijk. heb ook de gain niet zo hoog, dus dan is de combo met eindbuizen oversturing wel goed. ik ga voor de rauwe rock sound

ik ben zelf niet zo'n fan van online bestellen in het buitenland, dus ik zoek ff binnen nederland iets, of scoor ergens een stereo marshall footswitch en zet daar 2 mono pluggen aan.

:metal:

Ooh, oké..

Mja, ik heb geen problemen met in het buitenland te bestellen, en heb nog geen enkel probleem ondervonden met in UK te bestellen.. Ze zijn altijd heel vriendelijk én goedkoop!

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 19:06
Ooh cool! Speel je in een band? Myspace link?
Ben wel benieuwd naar die amp. Even research doen.

www.myspace.com/weareREASONS

Let wel hier staan nog liedjes op van de vorige EP, de nieuwe zijn veel meer experimenteler en melodischer-softer als je wil :)
+ deze nummers zijn ingespeeld op een Diezel VH4 icm Peavey Ultra plus..

Ik zal je een seintje geven als nieuwe nummers erop komen met de orange! ;)

LP_CL
20 december 2009, 19:10
speel je die Diezel op je 1960 cab?
Nee, de diezel is aangesloten op de Orange, en de Orange op de Marshall, vermits de Orange cab behoorlijk wat moderner klinkt dan de Marshall. Maar ik zet ze zo omdat het anders een onozel zicht is.

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 19:11
Nee, de diezel is aangesloten op de Orange, en de Orange op de Marshall, vermits de Orange cab behoorlijk wat moderner klinkt dan de Marshall. Maar ik zet ze zo omdat het anders een onozel zicht is.

Is dit een 1960 A of een AV?
Want we hebben de A versie in de repetitieruimte staan en dat klinkt icm de rockerverb een beetje te schel?

Jorikjet
20 december 2009, 19:15
http://swoos.nl/jorik/orange_gibson.jpg

ook nog ff, en dan zijn alle 3 kleuren vertegenwoordigd in dit topic ;)

EpiCenturiesAWAy
20 december 2009, 19:18
http://swoos.nl/jorik/orange_gibson.jpg

ook nog ff, en dan zijn alle 3 kleuren vertegenwoordigd in dit topic ;)

heel erg mooi! :D Die witte cab maakt het af!
Maar alle 3 kleuren zijn toch al gepasseerd ? ;)

Jorikjet
20 december 2009, 19:19
1 kleur eigenlijk maar! :seriousf:

AART
20 december 2009, 19:27
Normaal vind ik orange niet zo mooi, maar dat wit is wel geil. Een witte mesa of marshall zou dan helaas net weer geiler zijn ;)

Ferraririk
20 december 2009, 19:41
Normaal vind ik orange niet zo mooi, maar dat wit is wel geil. Een witte mesa of marshall zou dan helaas net weer geiler zijn ;)

Ik vind zwarte oranges lelijk (no offence)
de rest vind ik wel mooi eigenlijk,

ok een Witte (of Purple tolex) Marshall is nog net wat mooier

Maar, een mesa? die zijn al nieteens mooi in hun normale kleur :stop:

Mufftin
20 december 2009, 20:08
Hier moet ik LP_CL volledig gelijk in geven! Je kan hier eigenlijk alles mee spelen!
Clean is echt supersupermooi!

Ikzelf speel meer in de stijl van Underoath/misery signals...
De andere gitarist heeft een Bogner überschall waarmee hij wat meer de modernere sounds covert en ik die iets meer vintage klanken (hoewel je ook heel modern kan klinken). Gaat perfect samen!

damn dan heb je de 2 beste versterkers in mijn ogen :). From first to last maakt ook gebruik van die combinatie :).

JeroenSchaaf
20 december 2009, 20:20
Weet niet of ik dit al gepost had:

http://img36.imageshack.us/img36/4379/7d547e2dbe5ee6601c4b366.jpg

En anders pech! :D

rickert
20 december 2009, 20:52
En wat moet daar nou weer voor in de plaats komen?

JeroenSchaaf
20 december 2009, 21:03
Mwah weet nog niet :) kan op dit moment niet echt iets leuks anders vinden!

rickert
20 december 2009, 21:05
Waarom moet het dan weer weg:chicken:?

AART
20 december 2009, 21:09
Ik vind zwarte oranges lelijk (no offence)
de rest vind ik wel mooi eigenlijk,

ok een Witte (of Purple tolex) Marshall is nog net wat mooier

Maar, een mesa? die zijn al nieteens mooi in hun normale kleur :stop:

Jij hebt dan ook al lang aangetoond een gebrek aan smaak te hebben.

VanMeekeren
20 december 2009, 21:18
U vraagt, ik geef:
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00540.jpg

Hier is de Orange goed, maar vind ik de lolly-kleurige gitaren weer minder. Het is ook nooit goed..:makeup:

Voor de rest heb je die 10.000 EUR wel goed besteedt hoor. :)

Van Meekeren

JeroenSchaaf
20 december 2009, 21:19
Waarom moet het dan weer weg:chicken:?

Achja, dingen uitproberen ( soort tweede hobby ) Het liefst heb ik hier nu een Hook 34 staan...

Maar hoe langer ik daar over denk hoe onpraktischer het is... ::crazyhappy:

Heerlijk GAS!

Lexvandoef
20 december 2009, 21:31
Achja, dingen uitproberen ( soort tweede hobby ) Het liefst heb ik hier nu een Hook 34 staan...

Maar hoe langer ik daar over denk hoe onpraktischer het is... ::crazyhappy:

Heerlijk GAS!

Wie niet he? :cheerup:

Yek1
20 december 2009, 21:37
http://www.xs4all.nl/~engelen/pics/Rig%20dec%2009.JPG

VanMeekeren
20 december 2009, 21:42
Wie niet he? :cheerup:

Ik durf hier met 100% stelligheid NEE op te antwoorden.

Van Meekeren

Jorikjet
21 december 2009, 19:23
Wie niet he? :cheerup:

ik hoef er ook eigenlijk geen...!

macwilliams
21 december 2009, 20:27
Wie niet he? :cheerup:

Ze mogen hem bij mij zo neerzetten :ok:

Misery Signals
22 december 2009, 22:35
Ik heb mijn Mesa Recto weggedaan en heb mijn ouwe Soldano SLO100 terug kunnen kopen, miste deze amp veel te hard. Nou ben ik er ongeveer qua amps denk ik.

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC03150.JPG
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC03149.JPG

MS

caliban
22 december 2009, 22:40
Nou ben ik er ongeveer qua amps denk ik.
S

Dat heb ik nog ooit eens gehoord :D. Prachtige collectie! Naar 't schijnt zit Michael ook achter de Slo aan

kenx
22 december 2009, 22:51
Ooh leuk! Wat zit er in die pakjes?

Can't go wrong with maes :D

Misery Signals
22 december 2009, 22:57
Pakjes voor mezelf, ouders en vriendin :cooler:

Maes koop ik enkel om te repeteren en omdat de meerderheid dat verkiest, geef mij maar Jupiler...

MS

Thiez
24 december 2009, 14:59
Ik heb ook HEEL veel GAS op een SLO maar ze zijn zoooo verdomde duur. Staat nu ook al een Soldano Decatone te koop wat me ook erg gaaf lijkt maar in deze tijd is het nogal lastig een versterker te verkopen voor een goede prijs merk ik.

Misery Signals
24 december 2009, 15:13
Ik heb hem nog redelijk goedkoop gekocht, exact de helft voor deze amp met twee opties en case dat je nieuw toch tegen de 4,5 mille mag rekenen... Iets meer dan een tweedehands Bogner Uberschall/Diezel dus. En in showroomstaat.
Decatone klinkt niet zo goed hoor vind ik. Smoother, gladder. Terwijl die SLO juist die typische korrelige ronk erin heeft.

MS

EpiCenturiesAWAy
24 december 2009, 15:32
Misschien moet je zoeken naar een avenger ? of de hot rod in de 100W versie ?

Misery Signals
24 december 2009, 15:58
Het drive circuit hebben ze hetzelfde maar vast niet dezelfde transfo's en componenten in het Avenger geval.

Ik heb al een Avenger gehoord en die kwam nog niet in de buurt van een SLO vond ik. De Hot Rod heeft ook een andere sound. Nog steeds goeie amps hoor. Onder eerst de SLO, dan een Avenger, dat lijkt toch niet echt opeen dus het zal buiten de transfo's nog wel ergens zitten in de prijs zeker?

http://www.captainbob.de/publicuse/Soldano%20SLO.jpg
http://www.captainbob.de/publicuse/Soldano%20Avenger.jpg


Wil je echt een SLO, wachten tot je een koopje tegenkomt of intussen sparen, niet met minder tevreden zijn.

MS

Thiez
25 december 2009, 18:00
Heb een tijdje terug de hot rod 50+ uitgeprobeerd en vond het al een geweldig ding ook!
Avenger valt af omdat deze maar 1 kanaal heeft. Heb er minimaal wel 2 nodig.

casper innosence
25 december 2009, 20:41
Het drive circuit hebben ze hetzelfde maar vast niet dezelfde transfo's en componenten in het Avenger geval.

Ik heb al een Avenger gehoord en die kwam nog niet in de buurt van een SLO vond ik. De Hot Rod heeft ook een andere sound. Nog steeds goeie amps hoor. Onder eerst de SLO, dan een Avenger, dat lijkt toch niet echt opeen dus het zal buiten de transfo's nog wel ergens zitten in de prijs zeker?

http://www.captainbob.de/publicuse/Soldano%20SLO.jpg
http://www.captainbob.de/publicuse/Soldano%20Avenger.jpg


Wil je echt een SLO, wachten tot je een koopje tegenkomt of intussen sparen, niet met minder tevreden zijn.

MS

Volgens mij ziet mijn avenger er van binnen toch anders uit. Als ik op deze foto kijk, lijken de pot's rechtstreeks op de print te zitten, en ik meen dat dat in de mijne niet het geval was. Ik zal em morgen eens openmaken.

Misery Signals
25 december 2009, 21:44
http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.captainbob.de/publicuse/Soldano%2520Avenger.jpg&imgrefurl=http://www.musiker-board.de/vb/amps-boxen/171148-tubeamp-guts-fotos-innereien.html&usg=__MsI-iJYRL-cc6garh-0LMbWvst8=&h=432&w=648&sz=174&hl=nl&start=2&um=1&itbs=1&tbnid=l0r0gSfO3_ua_M:&tbnh=91&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dsoldano%2Bavenger%26hl%3Dnl%26client% 3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26 sa%3DN%26um%3D1

Foto's komen rechtstreeks van de eerste bladzijde van dit topic. Geluid is ook wel smaak natuurlijk. Bovendien maakt Soldano geen slechte amps (al hebben se die SL-60 uit China dus stopgezet).
Als je weet dat die van Good Charlotte bv met een Hot Rod speelt... Kost nog altijd zoveel als een Dual Recto he.

MS

Mukkez
26 december 2009, 00:01
Ah, die link is wel interessant! Al ben ik een noobie op dit gebied, ik wil er graag meer van weten. Dingen van printplaat vs ptp en verschil en gebruikte onderdelen (trafo's etc). Je kunt wel duidelijk verschil zien in de versterkers uit dat topic.

Daar zit dus het prijsverschil in bij buizenamps? Want soms zie je bij buizenversterkers staan: ptp dit, handwired zo, beter klinkend dan amps met printplaten etc.

Jorikjet
26 december 2009, 10:24
ptp dit, handwired zo, beter klinkend dan amps met printplaten etc.


volgens mij zit het verschil meer tussen de oren dan in de oren ;)

Yek1
26 december 2009, 10:33
Want soms zie je bij buizenversterkers staan: ptp dit, handwired zo, beter klinkend dan amps met printplaten etc.

Dat soort stellingen is onzin.
http://www.bogneramplification.com/customshop/Pcboard.php

caliban
27 december 2009, 00:39
Die soldano SLO is echt fokking strak vanbinnen, mag ook wel voor het geld.

casper innosence
27 december 2009, 15:42
http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.captainbob.de/publicuse/Soldano%2520Avenger.jpg&imgrefurl=http://www.musiker-board.de/vb/amps-boxen/171148-tubeamp-guts-fotos-innereien.html&usg=__MsI-iJYRL-cc6garh-0LMbWvst8=&h=432&w=648&sz=174&hl=nl&start=2&um=1&itbs=1&tbnid=l0r0gSfO3_ua_M:&tbnh=91&tbnw=137&prev=/images%3Fq%3Dsoldano%2Bavenger%26hl%3Dnl%26client% 3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26 sa%3DN%26um%3D1

Foto's komen rechtstreeks van de eerste bladzijde van dit topic. Geluid is ook wel smaak natuurlijk. Bovendien maakt Soldano geen slechte amps (al hebben se die SL-60 uit China dus stopgezet).
Als je weet dat die van Good Charlotte bv met een Hot Rod speelt... Kost nog altijd zoveel als een Dual Recto he.

MS

Even mijn Avenger open gehad gister. Maar hij ziet er bijna uit zoals die hierboven. Heb een 2e master laten inbouwen. Maar wat je niet ziet op die foto, is dat de pot's niet helemaal rechtstreeks op de print zitten, zit wel wat ruimte tussen met wat verbindingen.

Misery Signals
27 december 2009, 17:15
Zou me verbaasd hebben moest Soldano amps afleveren die dat wel hebben, zelfs bij hun "goedkopere" amps (als je dat al kan zeggen)... Die zijn drempel begint waar het bij veel andere merken stopt.

MS

Bernardduur
27 december 2009, 17:38
volgens mij zit het verschil meer tussen de oren dan in de oren ;)

Het grootste euvel tussen PCB's en handwired is de ruimte voor de banen, de afstand tussen de banen en de afstand tussen de onderdelen. In buizenamps door hun hoge voltage zijn dit hele belangrijke parameters tussen een OK klinkende amp en een geniale amp. Denk hierbij aan ruis, oscillatie etc.

casper innosence
27 december 2009, 18:28
Zou me verbaasd hebben moest Soldano amps afleveren die dat wel hebben, zelfs bij hun "goedkopere" amps (als je dat al kan zeggen)... Die zijn drempel begint waar het bij veel andere merken stopt.

MS

True, daarom zag die Avenger foto dr wat apart uit in mijn ogen ;)

macwilliams
27 december 2009, 19:16
net gehaald. voahr weinagh..:cheerup:

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC01965.jpg

AART
27 december 2009, 19:17
nice, mooi half stapeltje. hoe bevalt ie en wat volgt ie op?

macwilliams
27 december 2009, 19:19
Hij volgt niets op was gewoon goedkoop en nog hier uit het dorp ook. Zoiets laat ik echt niet staan!! Hij komt naast de ENGL te staan.
Hij bevalt goed moet worden schoongemaakt.

lees meer hieroo!! (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130667)

the feable
27 december 2009, 23:52
Soldano heeft hele goed printplaten met dikke zilverbanen en gebruikt eersteklas componenten en dat merk je gewoon aan alles. De dingen zijn muisstil en erg toonvol. En erg betrouwbaar!

Een SLO heb je overigens als voor 3500,- ipv van 4500,-. Steeds veel geld maar dan heb je wel een amp van wereld niveau die niet onder doet voor matchless en two rock. Het zijn wel heel andere amps, dat wel!

Misery Signals
28 december 2009, 00:26
3600-3750 naakt zonder extra opties en dat zijn/worden er bij mij vier (ipv twee zoals ik op vorige pagina zei), ik heb er al drie, was eentje vergeten. Laat er maar eens zoals bij mijn amp depth, Warren Haynes (door mij nog te laten doen, dat gaat in die prijs bijzitten), midscoop, en schakelbare fx loop opzetten door Soldano, en een maatcase erbij. Je gaat de Euri nogal zien vliegen. Ik dacht dat het 250 dollar (175€) extra voor een gemiddelde mod was bij Soldano. Het goedkoopste is dat hier te laten doen... Soldano geeft normaal aan hoe dat te doen als je hem contacteert omdat ie het druk genoeg heeft... Nouja in alle geval de prijs was cheap genoeg en ik ben (terug) een gelukkige bezitter.

MS

Henri H
28 december 2009, 20:11
Vandaag aangeschaft: Marshall 1960B met G12-65's uit '79 :rockon:
De 2x12 heeft ook G12-65's, en de top had ik al.

http://img707.imageshack.us/img707/6990/p1030584.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/1773/p1030589.jpg

En een 100W plaatje, blijkbaar had Jim daar nog teveel van liggen, net als de 130W plaatjes bij diverse 1936 cabs waar twee 75 Watters in blijken te zitten.

http://img340.imageshack.us/img340/3290/p1030590n.jpg

Het ding klinkt in ieder geval fantastisch op alle drie mijn amps!

http://img691.imageshack.us/img691/3497/p1030591z.jpg

macwilliams
28 december 2009, 21:12
Heb jij die uit Apeldoorn?

Henri H
28 december 2009, 21:17
Yep. :) Hoezo?

macwilliams
28 december 2009, 21:20
Yep. :) Hoezo?

Dan ben jij gisteren gebeld dat ook iemand anders interesse had.

kenx
28 december 2009, 21:29
Gefeliciteerd!

Henri H
28 december 2009, 21:30
Euuuhm, dat klopt!
Maar ik had min of meer al de afspraak dat ik hem vandaag of morgen zou komen ophalen.
Ik twijfelde nog een beetje tussen V30's of deze cab, maar ben blij dat ik deze heb.
Had jij ook interesse dan?


Gefeliciteerd!Thx :)

macwilliams
28 december 2009, 21:34
Euuuhm, dat klopt!
Maar ik had min of meer al de afspraak dat ik hem vandaag of morgen zou komen ophalen.
Ik twijfelde nog een beetje tussen V30's of deze cab, maar ben blij dat ik deze heb.
Had jij ook interesse dan?

Thx :)
Ik zei tegen de verkoper dat ik klaar stond om hem op te halen. Maar hij zei dat hij min of meer gereserveerd was. Toen zei ik weer dat hij maar moest bellen.

Hij is je gegund hoor, ging mij om het toeval :p

Henri H
28 december 2009, 22:45
Haha, dank je. Ik zou hem echt voor geen goud willen missen.
't Is een aardige zoektocht geweest naar de juiste kast, maar het lijkt erop dat ik hem gevonden heb.
Hij klinkt voor mij echt perfect, de HOOK komt helemaal los.

Ik had m'n twijfels steeds meer gekregen over de HOOK, omdat ik hem tot nu toe alleen mooi vond klinken op een V30, of een V30/H30 combi, maar ik ben niet zo van de V30's, beetje te schreeuwerig, de HOOK gaat er wel goed mee om trouwens.
De JCM 800 heb ik eigenlijk nog nooit over V30's gehoord, maar klinkt erg goed op Greenbacks en 65's, dus V30's zijn niet nodig denk ik zo.
De Stiletto klinkt niet goed op V30's vond ik.

Hier meer erover : http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=130720

VanMeekeren
29 december 2009, 11:00
Gefeliciteerd Henri!

Ik heb ooit ook eens zo'n kast gehad, die van mij was iets jonger, geloof ik. Maar wat een fantastiche crunch-speakers zijn het! Ik had een Full met een 1960A (G12-75T's) en een 1960B (G12-65's). Die B kast blaasde de A kast met gemak uit het water qua sound!

Van Meekeren

macwilliams
29 december 2009, 11:05
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01980.jpg



http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC01982.jpg
Net voldoende volume voor in mn woonkamer;)

Thiez
29 december 2009, 11:12
@mac: Die helm heb je waarschijnlijk nodig voor het stucwerk wat van het plafond af komt tijdens het spelen?

@H.huisjes: ik had ook op die kast geboden. Was er erg benieuwd naar. Maar het was nogal een eind rijden voor mij dus had alleen interesse bij een lage prijs :P

zou je in het cabinet topic of speakercombi topic je bevindingen willen posten in verschil tussen 65's en greenback? ben erg benieuwd namelijk.

macwilliams
29 december 2009, 11:23
@mac: Die helm heb je waarschijnlijk nodig voor het stucwerk wat van het plafond af komt tijdens het spelen?

Hahaha gelukkig is het plafond van eenzelfde degelijke kwaliteit als die helm.

Ferraririk
29 december 2009, 11:53
Hahaha gelukkig is het plafond van eenzelfde degelijke kwaliteit als die helm.

Heb jij een plastic plafond :dontgeti:

(de helm ziet er namelijk best plastic uit)

macwilliams
29 december 2009, 11:59
Heb jij een plastic plafond :dontgeti:

(de helm ziet er namelijk best plastic uit)
PFRT.... plestik?:seriousf:
Dit is een na oorlogse grensschutz helm.
Omdat duitsland nog geen geld hd voor nieuwe moesten de oude eerst op.
Het is dus een stahlhelm.

Henri H
29 december 2009, 12:49
Hey mac, mooie foto's weer. :)
Wat is dat voor beeldje tussen de ENGL en je 1960A kast?

@ Thiez: Zal ik te zijner tijd wel doen.

Ik heb net even een kwartiertje op hoog volume (was even alleen thuis :D) gespeeld, maar tering hey! Die kast klinkt veel vetter, zal waarschijnlijk toch de combi B-kast/65's zijn.
Een heerlijke dosis punch en agressiviteit. Clean klinkt ie ook erg mooi.

@ Van Meekeren: Bedankt.

macwilliams
29 december 2009, 13:22
Hey mac, mooie foto's weer. :)
Wat is dat voor beeldje tussen de ENGL en je 1960A kast?


Als je dat grijze propje bedoelt? Dat is een stofdoek... Jaaahaa ons bint suunig heee:seriousf:

Henri H
29 december 2009, 13:59
Haha, het ziet eruit als een beeldje, Sphinx-achtige kop.

Wiellem
29 december 2009, 16:38
Intussen begin ik ook al een bescheiden stack-je te krijgen dus mijn eerste post in het Post je stack topic :)

http://img12.imageshack.us/img12/8461/dsc01734or.jpg

Standaard eronder gisteren gemaakt zodat er ruimte bespaart kan worden :)

Misery Signals
29 december 2009, 16:49
Mooi setje voor weinig geld en... als ik op de soundfiles van de Highgain Shootout afga die Caliban me gisteren doorgaf, soundgewijs ook niet verkeerd.

MS

Bonecrushingbrutality
29 december 2009, 18:09
http://i159.photobucket.com/albums/t154/Boostdidier/DSCN2968.jpg

Mijn setup! Staan normaal ook nog een paar pedaaltjes bij, maar daar wordt nog aan gewerkt!

Wiellem
30 december 2009, 16:52
Mooi setje voor weinig geld en... als ik op de soundfiles van de Highgain Shootout afga die Caliban me gisteren doorgaf, soundgewijs ook niet verkeerd.

MS

Ben er ook wel aardig tevreden over maar had liuever geld over en bovenstaande amp gekocht :rockon:

Opzich kan ik hem wel halen :mmmm:

Henri H
31 december 2009, 14:16
'k Kan d'r maar geen genoeg van krijgen. ;)

http://img260.imageshack.us/img260/1185/afb0044.jpg

Links een Slash kast met V30's (geleend van forumlid WillemDaGuide), bovenop een 1960AX met Greenbacks en onderop m'n nieuwste aanwinst; 1960B met G12-65's uit '79.

Ik had gisteren in de oefenruimte de G12-65's en de Greenbacks kasten even tegelijk aangesloten, maar de 65's werden volledig ondergesneeuwd door de Greenbacks, dus de rest v.d. avond met de 65's gespeeld, wat prima beviel. In de bandmix moet ik hem wel weer wat harder zetten, anders kom ik er niet bovenuit, misschien toch 's een combi V30/65 proberen.

Sorry macwilliams :chicken: :makeup: ;)

Dude
31 december 2009, 14:30
patser met je dikke marshall's

http://img695.imageshack.us/img695/6024/8177905955p0bv.jpg (http://img695.imageshack.us/i/8177905955p0bv.jpg/)

aan de linkerkant staat die... verdekt opgesteld en op standje "vooral niet te hard zetten want dat mocht niet van de geluidsman aldaar" :rockon:

Henri H
31 december 2009, 14:34
Sja, post je een leuke foto, ben je ineens een patser. :dontgeti:

Ik dacht dat jij trouwens een JVM had?

Riky
31 december 2009, 15:18
dikke shit hoor die hook amps! Gaat er bij mij ook ooit komen. Prachtig helder geluid. Helemaal icm met een strat.

macwilliams
31 december 2009, 15:30
Sja, post je een leuke foto, ben je ineens een patser. :dontgeti:
Enthousiastme word vaker verward met patserigheid.

toneblo
31 december 2009, 15:33
...kijk macW, zo istie nu dan!! ( weet je nog )http://www.giablo.nl/data/storage/attachments/217375ad379d851d5ecd9997c00ef067.jpg

macwilliams
31 december 2009, 15:43
...kijk macW, zo istie nu dan!! ( weet je nog )http://www.giablo.nl/data/storage/attachments/217375ad379d851d5ecd9997c00ef067.jpg

Is dat dat kale kastje wat je aan het bouwen was??
Niceeeeee:ok:

Dude
31 december 2009, 16:36
Sja, post je een leuke foto, ben je ineens een patser. :dontgeti:

Ik dacht dat jij trouwens een JVM had?

het was niet serieus bedoelt hoor.... vind het juist te gek ! :hippie:

heb ook een jvm, op een 1960ax kast links achterin toch ?

RazorBlade
31 december 2009, 16:42
patser met je dikke marshall's

http://img695.imageshack.us/img695/6024/8177905955p0bv.jpg (http://img695.imageshack.us/i/8177905955p0bv.jpg/)

aan de linkerkant staat die... verdekt opgesteld en op standje "vooral niet te hard zetten want dat mocht niet van de geluidsman aldaar" :rockon:

ja daar zit idd een "echte" geluidsman pffff NOT.. elke keer als we daar spelen gezeur,, en meestal heptie nog z'n ipod op ook.. totale desinteresse voor het podium.. zonde want het is best een leuke tent ! (voor diegene die het niet herkennen.. paapstraat den haag..)

HaroldA
31 december 2009, 16:43
Ik had gisteren in de oefenruimte de G12-65's en de Greenbacks kasten even tegelijk aangesloten, maar de 65's werden volledig ondergesneeuwd door de Greenbacks

Ehm, wat bedoel je daarmee? Dat het rendement van de GB's hoger is of dat ze superieur zijn?

En het harder moeten zetten van de 65's herken ik ook wel...

HaroldA
31 december 2009, 16:45
aan de linkerkant staat die... verdekt opgesteld en op standje "vooral niet te hard zetten want dat mocht niet van de geluidsman aldaar" :rockon:

Vind je het gek als de amps direct de zaal in wijzen? :???:

Gewoon aan de zijkant van het podium zetten en dan lekker over het podium heen laten blazen. Heb je gelijk een goede monitor! ;)

Henri H
31 december 2009, 17:06
het was niet serieus bedoelt hoor.... vind het juist te gek ! :hippie:

heb ook een jvm, op een 1960ax kast links achterin toch ?Oh, OK. Ik zag geen smiley, vandaar. :makeup:
Maar uh, is dat een JVM410H? Ik zie maar 1 rij knopjes.


Ehm, wat bedoel je daarmee? Dat het rendement van de GB's hoger is of dat ze superieur zijn?

En het harder moeten zetten van de 65's herken ik ook wel...Ik denk dat het rendement v.d. GB's inderdaad hoger is. De Greenbacks klonken harder en "krassiger", de 65's veel ronder en meer punch.
Dat krassige kan ook aan de A-kast liggen.

Het zoontje van de drummer (9) was gisteren ook in de oefenruimte.
Toen ik een demootje gaf aan hem en de bandleden zei die: "dat voel je in je buik". Vond het wel grappig, dat is dus precies wat die 65's doen, die voel je echt, maar hoor je dan weer minder in de mix.

Dude
31 december 2009, 17:19
ja daar zit idd een "echte" geluidsman pffff NOT.. elke keer als we daar spelen gezeur,, en meestal heptie nog z'n ipod op ook.. totale desinteresse voor het podium.. zonde want het is best een leuke tent ! (voor diegene die het niet herkennen.. paapstraat den haag..)

hij heeft een beetje gebruiksaanwijzing geloof ik ja, tis wel een relaxte gozer, denk gewoon dat die daar een beetje te vaak staat en zn kick niet meer haalt uit coverbandjes mixen. Gewoon duidelijke afspraken maken en relaxed doen, merk alleen wel dat tijdens de sets lastig contact maken met hem is. Laatste keer dat we er stonden zei die dat hij de laatste set de gitaren compleet uit de mix had moeten draaien omdat we de amps steeds harder gezet zouden hebben, dat is wel jammer om pas naderhand te horen, want niemand had aan knoppen gedraait, maar als we daar iets eerder wat over gehoord hadden had het wel omlaag gekunt natuurlijk.

Zal de volgende keer eens proberen het van te voren aan te kaarten. Ik vind het tot nu toe wel de gaafste tent waar ik gestaan heb trouwens.

Thiez
1 januari 2010, 13:50
Oh, OK. Ik zag geen smiley, vandaar. :makeup:
Maar uh, is dat een JVM410H? Ik zie maar 1 rij knopjes.

Ik denk dat het rendement v.d. GB's inderdaad hoger is. De Greenbacks klonken harder en "krassiger", de 65's veel ronder en meer punch.
Dat krassige kan ook aan de A-kast liggen.

Het zoontje van de drummer (9) was gisteren ook in de oefenruimte.
Toen ik een demootje gaf aan hem en de bandleden zei die: "dat voel je in je buik". Vond het wel grappig, dat is dus precies wat die 65's doen, die voel je echt, maar hoor je dan weer minder in de mix.

Dan lijkt het me toch best eens interessant om 65's met V30's ofzo te combineren. Weet niet hoe die zich verhouden in rendement en hoe dat uitkomt in de mix maar afgaande op de omschrijving van jou over de 65's lijkt me dat best lekker combineren met v30's.


Dan nog even een vraag in het algemeen:
Ik lees zo vaak op het forum dat marshall kasten slecht geconstrueerd zijn en dat ze dun en modderig klinken enzo, dat orange, bogner, engl, mesa, enz veel beter zijn.
Hoe komt het dan dat 'iedereen' marshall kasten speelt? Is dit prijs/kwaliteit? of is dit om hernia te voorkomen?

macwilliams
1 januari 2010, 14:13
Dan lijkt het me toch best eens interessant om 65's met V30's ofzo te combineren. Weet niet hoe die zich verhouden in rendement en hoe dat uitkomt in de mix maar afgaande op de omschrijving van jou over de 65's lijkt me dat best lekker combineren met v30's.


Dan nog even een vraag in het algemeen:
Ik lees zo vaak op het forum dat marshall kasten slecht geconstrueerd zijn en dat ze dun en modderig klinken enzo, dat orange, bogner, engl, mesa, enz veel beter zijn.
Hoe komt het dan dat 'iedereen' marshall kasten speelt? Is dit prijs/kwaliteit? of is dit om hernia te voorkomen?
omdat het geluid uit de marshall kasten rete gaaf is. Je hoort ook op een marshall manier de kast terug in je geluid. Daar moet je van houden, ik wel iig.

Dude
1 januari 2010, 14:26
Bovendien is de "cool factor" ook een meetellend ding hoor... het is algemeen bekend dat je lul groter wordt als je een marshall 4x12 met een marshall top achter je hebt staan.




(het is toch niet voor niks dat die dingen echt overal terug te vinden zijn....)

macwilliams
1 januari 2010, 14:34
Bovendien is de "cool factor" ook een meetellend ding hoor... het is algemeen bekend dat je lul groter wordt als je een marshall 4x12 met een marshall top achter je hebt staan.




(het is toch niet voor niks dat die dingen echt overal terug te vinden zijn....)

Dan gaat het goed in huize huisjes.
't vrouwtje heb nix te klageu :ok:

Thiez
1 januari 2010, 14:34
Jah dat heb ik vaak het idee bij marshall. Je leest overal op internet dat marshall versterkers en cabinets afgekraakt worden (behalve de jcm800 vaak) en overal word gezegd dat er veel betere versterkers zijn. Maar toch speelt 90% denk ik van de rock muziekanten marshall. Het heeft natuurlijk ook wel gewoon een naam. Want elke hardrockband die je kijkt heeft een marshall muur staan haha.

*ff voor duidelijkheid om gezeik te voorkomen: ik heb zelf niks tegen marshall*

Dude
1 januari 2010, 14:40
Dan gaat het goed in huize huisjes.
't vrouwtje heb nix te klageu :ok:

helaas.... het schijnt zo te zijn dat als je andere tops dan marshall aansluit op marshall cab's het effect juist averechts gaat werken :soinnocent:

macwilliams
1 januari 2010, 14:46
Ik vind marshall echt über vet rete cool er uit zien. Toch heb ik gekozen voor ENGL(amp). Ik zou echter het cabinet van ENGL niet gauw verkiezen boven een marshall cab. En dat is puur op basis van geluids voorkeur en niet hoe het er uit ziet.

macwilliams
1 januari 2010, 14:55
helaas.... het schijnt zo te zijn dat als je andere tops dan marshall aansluit op marshall cab's het effect juist averechts gaat werken :soinnocent:

Hahaha, nee joh dat is niet waar. Dat is een fabeltje dat in de wereld is geholpen door marshall. Het effect is juist significant verbluffend. En dit heb ik niet uit tweede hand. Ik ben ervaringsdeskundige op basis van eigen beleving.

Dude
1 januari 2010, 15:01
nee je hebt gelijk, ik was in de war.... het is zo dat bijvoorbeeld bij de hook op een marshall 4x12, je schaamhaar exponentieel groeit, je leuter zal er dan juist uit gaan zien als de haarbos van leendert zelf....

macwilliams
1 januari 2010, 15:05
nee je hebt gelijk, ik was in de war.... het is zo dat bijvoorbeeld bij de hook op een marshall 4x12, je schaamhaar exponentieel groeit, je leuter zal er dan juist uit gaan zien als de haarbos van leendert zelf....Klopt, zolang je onder een hook geen 1960B cab plaatst met 65watters uit '79 plaatst zit je veilig.

Henri H
1 januari 2010, 15:31
Haha, wat een ge"leuter". ;)

Ik heb voor Marshall-cabs gekozen omdat:

- het er gaaf uitziet, mojo dus.
- het goed klinkt, niet beter dan Bogner ofzo, maar gewoon goed.
- het te tillen is, scheelt minimaal 7 kg. met een Bogner kast.
- het goedkoper is dan Bogner e.d.

G12T-75's zijn geen foute speakers, geven een neutraal geluid.
Chris W. heeft wel 's tegen mij gezegd: "Als je amp over G12T-75's goed klinkt, heb je dikke kans dat ie over andere speakers nog beter gaat klinken".
Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft.

Thiez
1 januari 2010, 15:39
ok dan ga ik ook zeker wel de marshall cabs opnemen in mijn cabinet zoektocht. Heb hem welleens over een marshall VM kast gezet (vm weet ik niet zeker maar het was geen 1960).
En marshall heeft natuurlijk veel verschillende soorten speakers wat leuk is om mee te expirimenteren.

Henri H
1 januari 2010, 19:39
De VM kasten hebben G12C speakers, een "soort" van Greenback, geen idee hoe die klinken. Ik hoor wisselende meningen hierover.

Thiez
1 januari 2010, 22:34
ik vond dat in ieder geval niks. Heel erg modderig vond ik.
Binnenkort eens een 1960 kast proberen.

HaroldA
2 januari 2010, 13:04
Binnenkort eens een 1960 kast proberen.

Probeer dan wel een zo oud mogelijke te testen en dan met voorkeur een B. De nieuwe kasten vind ik vrij vlak en saai, maar de oudjes (die ook zwaarder zijn) zijn erg gaaf! :rockon:

Henri H
2 januari 2010, 14:16
ik vond dat in ieder geval niks. Heel erg modderig vond ik......Greenbacks klinken sowieso wat modderiger, vooral op hoger volume met veel gain.

Misery Signals
2 januari 2010, 14:22
Allez man, die klinken net super clean vind ik.

MS

toneblo
2 januari 2010, 15:50
Greenbacks klinken sowieso wat modderiger, vooral op hoger volume met veel gain.
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????:???:

Steven Otto
2 januari 2010, 15:56
http://i35.tinypic.com/nd7z9x.jpg

Mr. Dynamite
2 januari 2010, 16:16
Leuke amp man! :crazyhappy:

Wat speel je ermee? country? :D

Thiez
2 januari 2010, 16:48
zeker gaaf ding! een savage 60. zie je niet zo gek vaak meer.
Ik vermoed dat je stijl ergens zwerft tussen hardrock en metal?

kenx
2 januari 2010, 18:13
zeker gaaf ding! een savage 60. zie je niet zo gek vaak meer.
Ik vermoed dat je stijl ergens zwerft tussen hardrock en metal?

Check z'n sig ;)


Wow man, gaaf toestel:D Vooral die afwerking vooraan met van die 'buizen' :D

Show

Steven Otto
2 januari 2010, 18:17
Leuke amp man! :crazyhappy:

Wat speel je ermee? country? :D
Helaas! fout. :D

zeker gaaf ding! een savage 60. zie je niet zo gek vaak meer.
Ik vermoed dat je stijl ergens zwerft tussen hardrock en metal?

Thuis speel ik dat wel voornamelijk, maar in de band speel ik voornamelijk harder werk. Op de myspace die in my sig staat, zijn de eerste drie nummers met de savage 60 ingespeeld. Ik ben van plan om er een tubescreamer-achtig pedaal voor te doen zodat hij wat meer ballen krijgt.

Thiez
2 januari 2010, 18:20
het was een sarcastische vraag :P

Steven Otto
2 januari 2010, 18:27
het was een sarcastische vraag :P

Pff...waarom ga ik toch ook altijd op die sarcastische dingen in. :satisfie:

Henri H
2 januari 2010, 21:44
?????????????????????????????????????????????????? ??????????????:???:Dat zijn een hoop vraagtekens...
Maar vertel, je bent het er niet mee eens begrijp ik, evenals Misery Signals?

caliban
3 januari 2010, 00:49
Helaas! fout. :D


Thuis speel ik dat wel voornamelijk, maar in de band speel ik voornamelijk harder werk. Op de myspace die in my sig staat, zijn de eerste drie nummers met de savage 60 ingespeeld. Ik ben van plan om er een tubescreamer-achtig pedaal voor te doen zodat hij wat meer ballen krijgt.

Dan zou ik eerder een equalizer in je fx-loop zetten, ENGL boosten vind ik maar niks.

toneblo
3 januari 2010, 07:38
Dat zijn een hoop vraagtekens...
Maar vertel, je bent het er niet mee eens begrijp ik, evenals Misery Signals?

Sinds ik het voorrecht heb om met twee "greenback's " uit '69 te kunnen spelen, sta ik versteld van de open karaktereigenschappen en duidelijkheid van deze speakers!
Persoonlijk vind ik ze , tegenover mijn v 30's, duidelijker, minder overdadig laag en beter kleurpallet in midden en hoog!

V30's leveren meer geweld maar minder definitie...

Speel zelden tot nooit metal of iets wat daar op moet lijken maar wel eens wat high gain stukkies, daar staan ze prima hun speakertje ( mannetje ).

Ik zou denk ik wel kunnen begrijpen dat jij meer bass voort wil brengen dan de bassist, maar denk dan ook eens aan het volgende:

Metalica ( hetfield ) gebruikt voor opnames onder zijn diezel ook gewoon een cab met greenbacks.( gemixed met een tweede cab v30's)
Nu ben ik van mening dat metalica de "monstersound " hebben, dus blijkt het voor mij dat ze ook zeker niet flodderig klinken en strak over kunnen komen.
De sleutel van het strak spelen ligt namelijk ook in het minder gain-gebruik en harder aanslaan verhaal.
teveel gain zorgt er voor dat elke speaker dicht gaat lopen, je hebt dan misschien wel lekker laag uit je kassie maar is het niet zo dat een bassist dat mag doen binnen de band?

Ben benieuwd wat jij dan ervaart...

Angel
3 januari 2010, 09:25
Bij deze de helft van mijn collectie:
http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/CIMG1386.jpg

2550 Jubilee - SLP 35th Anniversary - 2 x Class5

omringd door '60 RI LP - '54 RI Strat - RoadWorn Strat - 6120 Gretsch - Zion Radicaster - Flying V

Niet op de foto: Fender Bassman Blackface - Fender Super Reverb Silverface - Marshall 2553 Jubilee - Vox AC30 - Marshall Bluesbreaker 35th Anniversary

macwilliams
3 januari 2010, 09:38
Dan snap ik je onderschrift ook wel. ;)
mooie verzameling, dat dan weer wel :ok:

toneblo
3 januari 2010, 09:43
....Blut.




Whaahhaaahahahah!!!
(Ondertussen stinkend jaloers!!)

macwilliams
3 januari 2010, 09:57
....Blut.




Whaahhaaahahahah!!!
(Ondertussen stinkend jaloers!!)
Waarom zou je jaloers moeten zijn?

Ik vind het schitterend om te zien. Maar geen enkele vorm van jaloezie!
Die amp die jij zelf hebt opgekalefaterd vind ik ook mooi, zeker nu met de 2x12 erbij.

JeroenSchaaf
3 januari 2010, 10:05
Wat voor Flying v is dat? Mooi setje zo bij elkaar!

Misschien fan van Joe Bonamassa?

toneblo
3 januari 2010, 10:18
Waarom zou je jaloers moeten zijn?

Ik vind het schitterend om te zien. Maar geen enkele vorm van jaloezie!
Die amp die jij zelf hebt opgekalefaterd vind ik ook mooi, zeker nu met de 2x12 erbij.


Klopt hoor Mac, maar die witte Marshall is toch wel echt schitterend om te zien, en ook om te horen!!

macwilliams
3 januari 2010, 10:29
Wit tolex kopen of een spuitbusje en voilà klaar is Toneblo!













:D

toneblo
3 januari 2010, 10:31
Wit tolex kopen of een spuitbusje en voilà klaar is Toneblo!













:D


Helaas werkt het niet zo bij mij Mac, trouwens, staan niet verkeerd die Zwarte blokken in mijn oude ephi..!;)

Angel
3 januari 2010, 11:16
Wat voor Flying v is dat? Mooi setje zo bij elkaar!

Epiphone Korina '58 met upgrades


Misschien fan van Joe Bonamassa?
Valt het op ;)


....Blut.
En toch nog van mijn vrouw en dochter gisteren die Road Worn Strat verkregen. Ging samen met mijn dochter naar de muziekwinkel om de 2de Class5 af te halen en zag die strat hangen. Getest en goed bevonden, maar mijn dochter(2,5j) zei dat mama boos zou als ik hem zou meenemen. Thuis gekomen, mama vertelt wat de dochter zei en de mama was akkoord dat ik hem ging halen. Ik was een heel jaar erg braaf geweest :)

Wit tolex kopen of een spuitbusje en voilà klaar is Toneblo!

Dit is echte witte tolex, zo uitgevoerd door Marshall in 1997 toen ze hun 35ste verjaardag vierden. Ik vind deze witte tolex mooier dan die van de Randy Rhoads. Die RR is echt spierwit, de mijne gebroken wit.

Henri H
3 januari 2010, 11:25
Sinds ik het voorrecht heb om met twee "greenback's " uit '69 te kunnen spelen, sta ik versteld van de open karaktereigenschappen en duidelijkheid van deze speakers!
Persoonlijk vind ik ze , tegenover mijn v 30's, duidelijker, minder overdadig laag en beter kleurpallet in midden en hoog!

V30's leveren meer geweld maar minder definitie...

Speel zelden tot nooit metal of iets wat daar op moet lijken maar wel eens wat high gain stukkies, daar staan ze prima hun speakertje ( mannetje ).

Ik zou denk ik wel kunnen begrijpen dat jij meer bass voort wil brengen dan de bassist, maar denk dan ook eens aan het volgende:

Metalica ( hetfield ) gebruikt voor opnames onder zijn diezel ook gewoon een cab met greenbacks.( gemixed met een tweede cab v30's)
Nu ben ik van mening dat metalica de "monstersound " hebben, dus blijkt het voor mij dat ze ook zeker niet flodderig klinken en strak over kunnen komen.
De sleutel van het strak spelen ligt namelijk ook in het minder gain-gebruik en harder aanslaan verhaal.
teveel gain zorgt er voor dat elke speaker dicht gaat lopen, je hebt dan misschien wel lekker laag uit je kassie maar is het niet zo dat een bassist dat mag doen binnen de band?

Ben benieuwd wat jij dan ervaart...OK, goeie uitleg.
Maar ja, dan hebben we 2 (subjectieve) meningen over 2 totaal verschillende speakers waarschijnlijk, mijn GB's uit +/_ 2000 tegen de jouwe uit '69.
Onder mijn Marshall en Mesa klinkt mijn GB kast trouwens prima, maar om nu te zeggen dat het de speaker is om metal mee te spelen, denk het niet.

Jorikjet
3 januari 2010, 11:31
Bij deze de helft van mijn collectie:
http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/CIMG1386.jpg

2550 Jubilee - SLP 35th Anniversary - 2 x Class5

omringd door '60 RI LP - '54 RI Strat - RoadWorn Strat - 6120 Gretsch - Zion Radicaster - Flying V

Niet op de foto: Fender Bassman Blackface - Fender Super Reverb Silverface - Marshall 2553 Jubilee - Vox AC30 - Marshall Bluesbreaker 35th Anniversary

:blast: toffe set!

Misery Signals
3 januari 2010, 12:06
OK, goeie uitleg.
Maar ja, dan hebben we 2 (subjectieve) meningen over 2 totaal verschillende speakers waarschijnlijk, mijn GB's uit +/_ 2000 tegen de jouwe uit '69.
Onder mijn Marshall en Mesa klinkt mijn GB kast trouwens prima, maar om nu te zeggen dat het de speaker is om metal mee te spelen, denk het niet.
Een Greenback klinkt gewoon te duidelijk voor metal vind ik. Hij doet elk detail van een amp mooi klinken, maar maakt het zo gelikt en snijdt bassen zo droog af dat je bij metal dat mompende, verzadigde gaat missen. Door afkappen van hoog gaat je sound ivm V30 naast veel droger in het laag ook smoother in het hoog worden... En laat metal nu net pompend en snijdend moeten klinken.
Ik heb nu twee V30 cabs maar voor onder mijn SLO zou ik wel terug een Greenback kastje willen hoor.

MS

toneblo
3 januari 2010, 12:11
OK, goeie uitleg.
Maar ja, dan hebben we 2 (subjectieve) meningen over 2 totaal verschillende speakers waarschijnlijk, mijn GB's uit +/_ 2000 tegen de jouwe uit '69.
Onder mijn Marshall en Mesa klinkt mijn GB kast trouwens prima, maar om nu te zeggen dat het de speaker is om metal mee te spelen, denk het niet.



...klopt, de nieuwe GB's hebben niet de feel van de oude mee gekregen, verder wel in orde speakers, maar als je de kans hebt moet je absoluut een setje pre rola's zien te scoren!!!
Gewoon echt geweldig!!

Misery Signals
3 januari 2010, 13:01
Ik heb al nieuwe en oude GB's gehad. De nieuwere klinken anders maar in tegenstelling tot wat de puristen zeggen vind ik die helemaal niet minder klinken. Oude GB's klinken smoother maar beginnen sneller te kraken en rammelen omdat ze gewoon niets kunnen hebben van volume en gain. Op die nieuwe GB's kan je gerust een metalbak openvijzen. Ze klinken moderner maar onmiskenbaar die GB sound. Voor een oude Marshall geef mij oude GB's, maar om een Mesa op te temmen direct de nieuwe versie.

MS

macwilliams
3 januari 2010, 13:37
Helaas werkt het niet zo bij mij Mac, trouwens, staan niet verkeerd die Zwarte blokken in mijn oude ephi..!;)

Dat zwarte blokje bij de brug is een dimarzio megadrive mooi element maar je moet er van houden. Die in de nek is ook een dimarzio maar weet niet meer welk type...

JeroenSchaaf
3 januari 2010, 14:06
Oke cool! Daar zat ik zelf ook aan te denken! gaaf model!

En mwah het valt een klein beetje op :D


Epiphone Korina '58 met upgrades

Valt het op ;)

Toaster
3 januari 2010, 14:57
Ik heb al nieuwe en oude GB's gehad. De nieuwere klinken anders maar in tegenstelling tot wat de puristen zeggen vind ik die helemaal niet minder klinken. Oude GB's klinken smoother maar beginnen sneller te kraken en rammelen omdat ze gewoon niets kunnen hebben van volume en gain. Op die nieuwe GB's kan je gerust een metalbak openvijzen. Ze klinken moderner maar onmiskenbaar die GB sound. Voor een oude Marshall geef mij oude GB's, maar om een Mesa op te temmen direct de nieuwe versie.

MS


Ja mij is ook wel eens opgevallen dat die nieuwe reissue checkerdoek cabinets van Marshall stiekem toch wel erg goed klinken hoor!

dus mss wel beter als de oude....

robzilla
3 januari 2010, 17:44
Bij deze de helft van mijn collectie:
http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/CIMG1386.jpg

2550 Jubilee - SLP 35th Anniversary - 2 x Class5

omringd door '60 RI LP - '54 RI Strat - RoadWorn Strat - 6120 Gretsch - Zion Radicaster - Flying V

Niet op de foto: Fender Bassman Blackface - Fender Super Reverb Silverface - Marshall 2553 Jubilee - Vox AC30 - Marshall Bluesbreaker 35th Anniversary

Hoe bevalt de Class 5?

Angel
3 januari 2010, 19:03
Hoe bevalt de Class 5?

Ik vind ze super. Ik heb al veel van deze kleine mormels gehad en getest en de Class5 is voor mij, gezien zijn prijs(345) super. Repetities en café-optredens kunnen er perfect mee gedaan worden. Slikt ook heel erg goed pedalen.
Sinds gisteren een 2de in bruikleen om eens te testen om ze stereo te gaan gebruiken, maar nog geen tijd gehad om het te testen. Ben eens benieuwd.

robzilla
3 januari 2010, 19:34
Ik vind ze super. Ik heb al veel van deze kleine mormels gehad en getest en de Class5 is voor mij, gezien zijn prijs(345) super. Repetities en café-optredens kunnen er perfect mee gedaan worden. Slikt ook heel erg goed pedalen.
Sinds gisteren een 2de in bruikleen om eens te testen om ze stereo te gaan gebruiken, maar nog geen tijd gehad om het te testen. Ben eens benieuwd.

Cool man, is het denk je wat voor in een appartement? Of gaat dat toch te hard?

Angel
3 januari 2010, 21:26
Cool man, is het denk je wat voor in een appartement? Of gaat dat toch te hard?

Hij gaat toch wel behoorlijk hard. Als het volume bepalend is, zou ik toch eens kijken naar die Vox.

DeiDRagonas
4 januari 2010, 14:40
Gister weer helemaal naar de kenker.. Word ik wakker net, staan er roze bandenspoortjes op mn amps!!

Mja, ze klinken met racestrepen wel een stuk harder. Voller ook...

http://i136.photobucket.com/albums/q195/DeiDragona6/Afb002.jpg

:lp:

HaroldA
4 januari 2010, 14:42
Gister weer helemaal naar de kenker..

Naar de wat? :???:

Lelijke strepen trouwens.

DeiDRagonas
4 januari 2010, 14:47
Naar de wat? :???:

Lelijke strepen trouwens.

Kenker...

En thanx!! Er moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden. En er komt nog een streepje bij... Maar toch bedankt voor t compliment.

D.

Arthis
4 januari 2010, 15:03
nog maar 5 dagen en dan mag ook ik hier mijn stack posten :cheerup:
(marshall dsl 50 + waarschijnlijk een 1936 cab)

toneblo
4 januari 2010, 18:13
Kenker...

En thanx!! Er moet hier en daar nog wat bijgewerkt worden. En er komt nog een streepje bij... Maar toch bedankt voor t compliment.

D.


Zeg, mopperen o.k. maar houd ziektes even voor je!
..Je zou beter moeten weten!

Thiez
4 januari 2010, 18:16
als je paarse strepen op een fender gaat zetten is het niet zeker dat hij beter weet? :P
maar idd ik vind dat deze ziektes niet op het forum gebruikt hoeven worden.

JeroenSchaaf
4 januari 2010, 18:21
Lol @ Deidragonas!

Lol past perfect bij je roze stratje! Mooi man!

En bedoel je niet Kneker? net zoiets als Kneckebreaud?:cheerup:

paulbekkers
5 januari 2010, 00:34
Even een nieuw fotootje gemaakt:

http://www.bekkersonline.nl/download/_MG_9120.jpg

Riky
5 januari 2010, 10:51
geil zeg!!!

Arthis
5 januari 2010, 15:52
Wow mooi man.
Alleen een beetje jammer van die bloemen:makeup:

Orbis
5 januari 2010, 16:02
Gister weer helemaal naar de kenker.. Word ik wakker net, staan er roze bandenspoortjes op mn amps!!

Mja, ze klinken met racestrepen wel een stuk harder. Voller ook...

:lp:

Ach, je zult niet de eerste zijn, het is Lee Ranaldo van Sonic Youth ook overkomen:
http://www.sonicyouth.com/mustang/eq/09leeamp1.jpg
http://www.sonicyouth.com/mustang/eq/09leeamp3.jpg ('gewone' linkjes, want de plaatjes zijn fors veel te groot voor het forum)

Er waart iets rond, iets dat Fenders oppimpt :sssh: .

oliver538
5 januari 2010, 17:33
Ik vind die bloempjes wel errug vet eigenlijk :hippie:

Mijn stack:
http://i253.photobucket.com/albums/hh69/oliver538/P5230013.jpg

Ceriatone JTM45 + Fender Supersonic cab (2x12)

paulbekkers
5 januari 2010, 18:56
Ik vind die bloempjes wel errug vet eigenlijk :hippie:



Is een beetje geinspireerd door de Monterey Strat van Hendrix.

http://farm4.static.flickr.com/3057/2549979956_d371dc7b69.jpg

Schobbejak.
5 januari 2010, 19:23
http://i50.tinypic.com/kx14w.jpg

Mijne nieuwe Amp.. met een oude strat erboven, en mijn halfjaar oude Epiphone Les Paul Plus top. Effect pedaal ervoor, en een Tuner-pedaaltje.

Thiez
5 januari 2010, 21:13
Hoe bevalt jou de crate versterker? Die dingen kosten echt 10 keer niks. in onze repetitie ruimte stond er ook 1 en die klonk nog verassende goed voor zijn prijs vond ik.

paulbekkers
5 januari 2010, 23:05
Nog even wat 'gutshots' en wat zogenaamd 'artistieke' impressie....

http://www.bekkersonline.nl/download/woodstock/_MG_9129.jpg
http://www.bekkersonline.nl/download/woodstock/_MG_9131.jpg
http://www.bekkersonline.nl/download/woodstock/_MG_9139.jpg
http://www.bekkersonline.nl/download/woodstock/_MG_9143.jpg
http://www.bekkersonline.nl/download/woodstock/_MG_9146.jpg
http://www.bekkersonline.nl/download/woodstock/_MG_9148_v2.jpg

Riky
5 januari 2010, 23:36
nice!! Daar word ik wel warm van. (haha)

new deep
6 januari 2010, 14:42
Een paar foto's gemaakt van de nieuwe aanwinst, een (pre 500) Mesa Dual rectifier;

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC_0545.jpg

http://i55.photobucket.com/albums/g146/oorgasm/DSC_0527.jpg

Wiellem
6 januari 2010, 16:47
Nice!

Mooie plaatjes en gear :crazyhappy:

AART
6 januari 2010, 17:29
Mooie amp!

GASGAS:)

new deep
6 januari 2010, 18:08
thanks dudes, ben er blij mee :)

Thiez
6 januari 2010, 18:24
Heb je de engl blackmore nog geprobeerd toen je deze ging halen of is het 2e handsje?

Ben toch wel benieuwd ook naar de mesa rectifier. Vind mesa vaak niet rauw genoeg klinken (of hoe sommige het omschrijven 'korrelig').

new deep
6 januari 2010, 19:06
Heb je de engl blackmore nog geprobeerd toen je deze ging halen of is het 2e handsje?

Ben toch wel benieuwd ook naar de mesa rectifier. Vind mesa vaak niet rauw genoeg klinken (of hoe sommige het omschrijven 'korrelig').

Die Blackmore wil ik zeker nog eens aan de tand voelen maar voorlopig ben ik geheel voorzien met deze mesa uit '92.

Misery Signals
6 januari 2010, 19:11
Is dat die Amerikaanse die te koop stond? Indien ja, gaat die wel even lekker klinken, ook al heeft ie een omvormer?

MS

new deep
6 januari 2010, 19:16
Ja precies een hele vroege Dual recto, klinkt erg warm en organisch met ook een iets andere samenstelling dan de latere versies.
De invloed van de omvormer op het geluid kan ik niet echt inschatten (was ook mijn vraag) maar los daarvan klinkt hij nu erg naar mijn smaak.

Schobbejak.
12 januari 2010, 11:55
Hoe bevalt jou de crate versterker? Die dingen kosten echt 10 keer niks. in onze repetitie ruimte stond er ook 1 en die klonk nog verassende goed voor zijn prijs vond ik.

Door die prijs heb ik m juist gekocht. Goed geluid! t is wel ff wennen, aangezien ik presets op een amp gewend ben. Maar verder is het ok!

Toaster
12 januari 2010, 18:25
Ja precies een hele vroege Dual recto, klinkt erg warm en organisch met ook een iets andere samenstelling dan de latere versies.
De invloed van de omvormer op het geluid kan ik niet echt inschatten (was ook mijn vraag) maar los daarvan klinkt hij nu erg naar mijn smaak.


Zou je van die amp eens wat goede soundclips kunnen posten?

Want van die volgeblafte youtube video's wordt ik ook niks wijzer...

new deep
12 januari 2010, 23:47
Als ik eens wat goede opname mogelijkheden heb wil ik dat wel doen.

Henri H
14 januari 2010, 21:43
http://img189.imageshack.us/img189/8093/afb002v.jpg

Eigenlijk een beetje off-topic, want de top is van mij, maar de kast is van m'n bandmaat.
Ik wilde de foto jullie niet ontnemen, ondanks dat ie met m'n telefoon is genomen. ;)

HUESSEN
14 januari 2010, 22:15
Hierbij mijn eerste stack.Een Fireball met 4xV60cab.:blast:Nu gaan klooien met settings.

http://i415.photobucket.com/albums/pp238/HUESSEN/CIMG0637.jpg

Thiez
14 januari 2010, 22:37
leuk setje huessen. wat voor stijl moet ik het zoeken? hardrock metal?

Het de fireball zelf ook gehad. Vond hem erg steriel klinken maar als een retestrakke sound is wat je zoekt is het geweldig dingetje. Vind hem eerlijk gezegd nog gaver dan de powerball.

robert-gitarist
14 januari 2010, 23:20
http://img189.imageshack.us/img189/8093/afb002v.jpg

Eigenlijk een beetje off-topic, want de top is van mij, maar de kast is van m'n bandmaat.
Ik wilde de foto jullie niet ontnemen, ondanks dat ie met m'n telefoon is genomen. ;)

Lekker setje hoor Henri! :):ok:

Ik vond de Stilleto erg goed klinken op die Mesa kast!

Misery Signals
14 januari 2010, 23:30
Mijn volledige set zoals ie nu is.

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC03498.JPG

MS

Henri H
14 januari 2010, 23:41
GVD! Jij steekt me ook elke keer weer de loef af met je Soldano, 5150, en Bogner. :mad:

@ Robert: thx, maar wanneer heb je dat gehoord dan?
Bij mij thuis stond er een 1936 kastje onder.

Misery Signals
14 januari 2010, 23:47
Man, die Stiletto staat al erg lang op mijn lijstje. Ik durf hem niet uitgebreid testen, want anders ga ik weer dingen uitgeven die ik weer terug op mijn rekening moet zetten en ik had nog zo'n goede voornemens gemaakt met oudjaar :(

MS

robert-gitarist
14 januari 2010, 23:57
GVD! Jij steekt me ook elke keer weer de loef af met je Soldano, 5150, en Bogner. :mad:

@ Robert: thx, maar wanneer heb je dat gehoord dan?
Bij mij thuis stond er een 1936 kastje onder.

Oh sorry, ik bedoelde de HOOK!! :makeup:

Die vond ik tijdens de meeting erg lekker klinken op de Mesa kast.
De Stilleto heb ik inderdaad niet gehoord op de Mesa kast, alleen inderdaad op de 1936 bij je thuis toen :)

HUESSEN
15 januari 2010, 00:33
leuk setje huessen. wat voor stijl moet ik het zoeken? hardrock metal?

Het de fireball zelf ook gehad. Vond hem erg steriel klinken maar als een retestrakke sound is wat je zoekt is het geweldig dingetje. Vind hem eerlijk gezegd nog gaver dan de powerball.

Hardrock,metal.Ja dat heb je goed geraden.Kon je met een equalizer/booster het geluid niet beinvloeden?

Henri H
15 januari 2010, 11:12
Met een EQ in de FX-loop kun je bepaalde/alle frequenties volume boosten/knijpen, als je er een tubescreamer voor gooit kun je hem misschien nóg strakker krijgen.
Ik weet niet of de Fireball dat nodig heeft, schijnt een vrij strakke amp van zichzelf te zijn.

Thiez
15 januari 2010, 11:13
dat zou kunnen dat heb ik niet geprobeerd. Ik had in ieder geval de presence altijd helemaal dicht en dan met je equalizer de mids beetje verder open en treble wat verder dicht. dan kreeg ik er wel een lekkere rocksound uit nog. maar ben over de blackmore beter tevreden maar ik speel dan ook emer hardrock dan metal.

Misery Signals
24 januari 2010, 04:36
Met nieuw cab eindelijk mijn setup zoals ik ze in gedachten had afgewerkt.

De rockband:
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC03507.JPG

De hardcoreband:
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC03508.JPG

Zo, en nou hopen dat ik niet snel nog iets moet posten :)

MS

Il_Falco
24 januari 2010, 09:15
Die legacycab, is dat 2x12 of 2x15? ze zien er groot uit..

Misery Signals
24 januari 2010, 10:12
Dat is een compact cab met 2x12 FAD Greenblacks.

MS

macwilliams
24 januari 2010, 10:32
Dat zijn mooie stapeltjes misery s.

AART
24 januari 2010, 11:06
@Henri: Wat is dat voor Mesa 4x12? Hij ziet er erg smal uit, het lijkt bijna een 4x10.

Henri H
24 januari 2010, 12:01
Mooie pica's MS! Ik hoop dat je snel weer nieuwe moet posten. ;)

Aart, dat is een Mesa 4x12 half open back met Black Shadow speakers.
Volgens mij zijn deze speakers van Celestion, sommigen zijn ook van Eminence, heb ik wel 's gelezen/gehoord.
Het schijnt dat ze het karakter van V30's hebben, maar dan zonder dat extra midhoog.
Ik vind hem i.c.m. de set van mijn collega-gitarist (ENGL preamp/Mesa 20/20 eindtrap) zeer mooi klinken.
Met mijn Mesa Stiletto klinkt ie ook erg goed, maar ik ben meer van de G12-65's :rockon:
Het is een erg compact, relatief licht, en goed klinkend cabinet.
Hij was wel vreselijk duur!

G.G.
24 januari 2010, 12:49
Technisch gezien is dit dus ook een stack. Het is maar maar +/- 3 watt dus wel iets heel anders dan al het andere geweld:

http://img52.imageshack.us/img52/1818/p1020249d.jpg (http://img52.imageshack.us/i/p1020249d.jpg/)

Thiez
24 januari 2010, 14:11
Damn MS! wat een geweldige setup. en mooi prijsje ook trouwens al dat spul bij elkaar ;)
Klinkt de soldano lekkerder met de carvin met FAD's dan met orange met V30?

AART
24 januari 2010, 14:45
Mooie pica's MS! Ik hoop dat je snel weer nieuwe moet posten. ;)

Aart, dat is een Mesa 4x12 half open back met Black Shadow speakers.
Volgens mij zijn deze speakers van Celestion, sommigen zijn ook van Eminence, heb ik wel 's gelezen/gehoord.
Het schijnt dat ze het karakter van V30's hebben, maar dan zonder dat extra midhoog.
Ik vind hem i.c.m. de set van mijn collega-gitarist (ENGL preamp/Mesa 20/20 eindtrap) zeer mooi klinken.
Met mijn Mesa Stiletto klinkt ie ook erg goed, maar ik ben meer van de G12-65's :rockon:
Het is een erg compact, relatief licht, en goed klinkend cabinet.
Hij was wel vreselijk duur!

Mesa heeft niet 1 black shadow model, ze relabelen namelijk al hun speakers als black shadow.

De meest voorkomende:

Black Shadow Vintage 70W (tegenwoordig 60W) = custom engelse V30
Black Shadow C90 = custom engelse CL 80 (degene in die open back waarschijnlijk)
Black Shadow Vintage 50 = Custom eminence VS-12 (in oude halfbacks en combo's)
Black shadow 150W = Custom Eminence MS-12 (in oude halfbacks)

En dan nog de 200W EV's die vaak ook als black shadow gelabeld werden.

interessander
24 januari 2010, 14:50
Lijkt me een roadking cab, gedeeltelijk open maar dan verticaal ipv horizontaal.

http://www.sweetwater.com/images/closeup/750-RoadKCab412SL_back.jpg

Misery Signals
24 januari 2010, 15:01
Damn MS! wat een geweldige setup. en mooi prijsje ook trouwens al dat spul bij elkaar ;)
Klinkt de soldano lekkerder met de carvin met FAD's dan met orange met V30?
Veel beter. Die Orange kast klinkt veel te dik. 2x12 met Greenbackachtige speakers is ideaal voor lichte rock.

MS

Thiez
24 januari 2010, 16:51
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een 4x12 voor mijn engl blackmore. Zat te twijfelen aan een orange omdat die een geweldig geluid schijnen te geven. Maar dit is dus misschien wat to mutch voor hardrock? aangezien de engl al een vrij dik klinkende amp is.

Nocki
24 januari 2010, 17:01
K&E Voldoet niet?

Henri H
24 januari 2010, 19:00
Lijkt me een roadking cab, gedeeltelijk open maar dan verticaal ipv horizontaal.

http://www.sweetwater.com/images/closeup/750-RoadKCab412SL_back.jpgHet aansluitplaatje en de afmeting lijken hetzelfde als die van m'n bandmaat, maar hij is aan de bovenkant open, dus niet aan de zijkant.

@Aart: OK, weer wat geleerd. :)

Jorikjet
24 januari 2010, 19:24
Technisch gezien is dit dus ook een stack. Het is maar maar +/- 3 watt dus wel iets heel anders dan al het andere geweld:

http://img52.imageshack.us/img52/1818/p1020249d.jpg (http://img52.imageshack.us/i/p1020249d.jpg/)

tof, wat voor een versterker is het?

G.G.
24 januari 2010, 20:55
tof, wat voor een versterker is het?

Soort van Champ 600 met 12ax7 en El41 als eindbuisje. Mijn madamp als speakercab.

VanMeekeren
24 januari 2010, 21:09
Bij deze de helft van mijn collectie:
http://i289.photobucket.com/albums/ll206/Averechts/CIMG1386.jpg


Heb je die SLP en die SJ al eens ge-biamped? Dus tegelijk gespeeld á la Bonamassa? Dit is namelijk nog iets wat ik ook wat wil proberen met een JCM800 en JCM2000 oid.

Van Meekeren

sjaak1990
25 januari 2010, 11:23
Ik heb weleens een JCM2000 dsl50 met een gemodde gebooste London city DEA tegelijk gespeeld. Vond het niet geweldig. De DEA op een oude 1960a met g1265's en de dsl50 door een brunetti 2x12 met v30's. De London city was enorm veel dikker en de dsl50 voegde alleen wat hoog toe.
JCM2000 ook met brunetti gelijk gespeeld en toen hetzelfde probleem, een DSL klinkt dan ielig en dunnetjes.

casper innosence
25 januari 2010, 11:29
Ik heb wel eens mn Soldano Avenger + orange cab met een SJ + marshall v30 kast gebiamped, klonk toch wel ruig. Duidelijk beter dan mn Avenger met mn Triple rectifier toen ik die nog had.

Angel
25 januari 2010, 17:10
Heb je die SLP en die SJ al eens ge-biamped? Dus tegelijk gespeeld á la Bonamassa? Dit is namelijk nog iets wat ik ook wat wil proberen met een JCM800 en JCM2000 oid.

Van Meekeren


Neen, nog niet. Ik ben aan het uitkijken naar een goed pedaal om 3 versterkers tegelijkertijd te bedienen, ala morley, palmer of voodoolab.

tidalwave_sideburns
26 januari 2010, 08:06
Neen, nog niet. Ik ben aan het uitkijken naar een goed pedaal om 3 versterkers tegelijkertijd te bedienen, ala morley, palmer of voodoolab.

Die Lehle loopers moeten dit zeker kunnen.

http://www.lehle.com/


Ontzettend gave collectie versterkers trouwens, vooral die witte marshall is echt een plaatje.

the sure thing
26 januari 2010, 10:52
Hier mijn "stack":

De R40 was een combo maar ik ben toch te verknocht aan het 2x12 geluid. En daarmee kan ik ook met speakers gaan experimenteren. Voorlopig de G12M-20 heritage erin, afwachtend voor de eerstvolgende repetitie!

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/stack2010.jpg

JeroenSchaaf
26 januari 2010, 10:56
Ziet er goed uit!

Heb je hem laten ombouwen bij van de Haar naar een topje?

the sure thing
26 januari 2010, 11:21
Ziet er goed uit!

Heb je hem laten ombouwen bij van de Haar naar een topje?Ja. De R20 (en R40) zitten volgens mij in dezelfde behuizing. Hij had nog behuizingen voor topjes liggen. Hij heeft m ook voor mij overgezet. Goede service!

JeroenSchaaf
26 januari 2010, 11:24
Oke top ja! ;)

Angel
26 januari 2010, 15:52
Die Lehle loopers moeten dit zeker kunnen.

http://www.lehle.com/

Lehle kan dat niet, 3 versterkers tegelijkertijd aanzetten of zie ik iets verkeerd?



Ontzettend gave collectie versterkers trouwens, vooral die witte marshall is echt een plaatje.

Nog maar te zwijgen over mijn andere witte marshall bluesbreaker en de anniversary ac30 van vox ;-)