PDA

View Full Version : Post je stack



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18

muziekschuur
4 november 2010, 21:51
Heb je die witte behuizingen ook zelf gemaakt? Mooi in ieder geval. En die MOL labels hoe heb je dat gefixed?

Thiez
4 november 2010, 22:31
Behuizing heb ik ook gemaakt ja. In de werkbank staat nog een topic over 'verticaal 2x12 cabinet' of iets in die zin geloof ik dat het ik het genoemd had. En voor de amp 'ax 84 project' ofzo. weet niet zeker meer en heb nu even geen tijd het op te zoeken.

De logotjes en faceplate heb ik laten maken bij shinyguitargear. Erg leuk zaakje met zeer nette goede service en veel mogelijkheden wat graveerplaat betreft.

Edit:
Hier alsnog even de links opgezocht

Cabinetje
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=135011

Versterker
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=134558

Misery Signals
8 november 2010, 23:09
Van dit:
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC03656.JPG

naar dit:
http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC04860.JPG

Nu enkel nog iemand vinden die dat logo van de kast terug kan bijwerken.

MS

Thiez
9 november 2010, 17:36
Netjes gedaan! en veel beter dat wit!

Jasper.
9 november 2010, 17:46
Ja, alleen vanmorgen in de trein, op mijn Ipodje, waren de foto´s wel errug groot hoor. Maar verder netjes idd.

Henri H
7 december 2010, 23:50
Ach, leuk zo'n Soldano...

http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6zN30CH4I/AAAAAAAAANc/VQaI9qGUoB0/s576/Afb0032.jpg

robert-gitarist
7 december 2010, 23:54
:seriousf:..............

marco v
7 december 2010, 23:58
Ik heb medelijden met die box...

minoin
8 december 2010, 00:00
Ach, leuk zo'n Soldano...

http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6zN30CH4I/AAAAAAAAANc/VQaI9qGUoB0/s576/Afb0032.jpg

Mooi man! Nu wel ff je gitaren erbij :D

Misery Signals
8 december 2010, 00:37
Ach, leuk zo'n Soldano...
http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6zN30CH4I/AAAAAAAAANc/VQaI9qGUoB0/s576/Afb0032.jpg

Ach leuk zo'n stapeltje...

http://users.telenet.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC04455.JPG

;)

MS

Arvoitus
8 december 2010, 01:33
@MS: http://www.youtube.com/watch?v=3wdHxyGcLoQ

Misery Signals
8 december 2010, 02:04
Nou, die is al oud

Vraag is natuurlijk wat mijn reactie anders maakte als de gequote reactie.

MS

Arvoitus
8 december 2010, 02:08
Nou, die is al oud ;)

Vraag is natuurlijk wat mijn reactie anders maakte als de gequote reactie.

MS
Je hebt (naar mijn mening) de beste high-gain verzameling van gitaarnet, en als je er nog een leuke ENGL bij zou stoppen dan zou het helemaal perfect zijn.

macwilliams
8 december 2010, 07:19
Ach, leuk zo'n Soldano...

http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6zN30CH4I/AAAAAAAAANc/VQaI9qGUoB0/s576/Afb0032.jpg

Zijn die onderste drie zo neergezet om niet te hoeven bukken?

Misery Signals
8 december 2010, 09:02
Arvoitus, had je reactie iets verkeerd begrepen, mijn excuses. Ik kan dan wel high gainers hebben, maar eigenlijk speel ik gewoon rock à la Foo Fighters en White Lies. Zo'n leuke verzameling als die van Huisjes (mijn reactie was iets te gemakkelijk door zijn voorzet, maar die stapel van hem is echt wel rockend lekker, enkel die Hook zal me wss nooit kunnen overtuigen) is eigenlijk op dat vlak veel interessanter aan het worden dan die ik heb. Ik gebruik natuurlijk wel die Soldano en die Mesa af en toe, maar amps als die Bogner en die Peavey staan gewoon al anderhalf jaar stil. Peavey zette ik twee weken geleden trouwens nog eens op, pats lampen kapot (waren allemaal nog origineel), heeft nu voor niet te gebruiken een volledig nieuwe EHX set 5150 selected pre- en eindlampen grrrr... Voorlopig heb ik het nog niet over mijn hart gekregen om eentje weg te doen (mss zit er wel terug een harde band in) maar zo'n éénkanaals Marshall JCM800 gaat er eerder bijkomen als een Engl denk ik.

MS

Henri H
8 december 2010, 09:15
Zijn die onderste drie zo neergezet om niet te hoeven bukken?Gast, die posts van jou zijn echt niet te vatten. :dontgeti: :???: ;) <<<

@MS: Dat stapeltje van jou kan ik niet tegenop. :o
Neemt niet weg dat het wel in een ander straatje ligt, meer rock idd, vs. metal met die van jou.

Misery Signals
8 december 2010, 09:18
Je moet daar niet tegenop kunnen. Heb ze ook nooit gestapeld staan hier. Heb jaren lang twee heads gehad, en opeens stonden er hier na wat ruilen en deals doen vier, eerder toevallig. Ieder zijn prioriteiten, jij hebt wss veel meer/duurdere gitaren staan. Mijn zes gitaren (Burny Super Grade, twee ESP Customs, Mayones Regius Custom en twee Ibbies) klokken gemiddeld af op 450 Euro per gitaar, pickup swaps inbegrepen. Zo'n JCM800 zou ik elke dag nog willen. Is er ooit uitgegaan om andere dingen te financieren, maar een leuke originele JMP/800 2203 is helaas steeds moeilijker te vinden.

MS

macwilliams
8 december 2010, 10:02
Gast, die posts van jou zijn echt niet te vatten. :dontgeti: :???: ;) <<<

@MS: Dat stapeltje van jou kan ik niet tegenop. :o
Neemt niet weg dat het wel in een ander straatje ligt, meer rock idd, vs. metal met die van jou.

Je bent een stuk langer dan ik, dus een halfstack is hoog genoeg voor mij.
Jij zou dus die stapel amps zo hebben neergezet zodat wanneer de bovenste amp je main amp is je niet hoeft te bukken aangezien je er een 2.12 onder hebt staan.

Al met al weer een grap om zeep :D

Henri H
8 december 2010, 11:30
@MS: Klopt, mijn gitaren zijn gemiddeld zo'n €1000,- p/s (4 stuks, 2e hands prijzen).
Wat betreft die 2204/2203, die heeft toch wel een heel mooi, open en karakteristiek soundje, vrij weinig gain, maar laat zich heerlijk boosten.

@macwilliams: Ik snap 'm, sorry voor het om zeep helpen van je grap. :makeup: ;)

ieme
8 december 2010, 12:10
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC03468.jpg

ieme
8 december 2010, 12:15
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/10052008631.jpg
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/17072008822.jpg
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/115000955.jpg
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC03468.jpg

j3r03n
8 december 2010, 12:24
Ieme is en blijft een onkuise smeerpoets!

refused199
8 december 2010, 12:24
Mooi setje Ieme!:crazyhappy:

Riky
8 december 2010, 12:33
Mooi setje Ieme!:crazyhappy:

:???:

Nou goed. Schijnt een gitaristen/muzikanten dingetje te zijn volgens mij;)


k zeg het maar gewoon: Super leipe set Ieme!

MS en HHuisjes ook btw;)

speedmusic
8 december 2010, 12:50
@ Ieme, welk setje is nu van jezelf :stop: ;)

refused199
8 december 2010, 13:28
:???:

Nou goed. Schijnt een gitaristen/muzikanten dingetje te zijn volgens mij;)


Het is ook maar net hoe je het interpreteren wilt natuurlijk he!:D

ieme
8 december 2010, 13:44
@ Ieme, welk setje is nu van jezelf :stop: ;)

http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC03500.jpg

deze

Riky
8 december 2010, 13:49
daar kun je veel meer mee en geluid is bijna niet van echt te onderscheiden!

Jasper.
8 december 2010, 13:58
:mmmm::mmmm: Gaat dat allemaal mee 19 dec. Yme?

ieme
8 december 2010, 14:05
:mmmm::mmmm: Gaat dat allemaal mee 19 dec. ieme?

ja, ga er een pod-je van maken!

Jasper.
8 december 2010, 14:47
Wat is die vernet eigenlijk voor amp? Aan de looks te zien zou ik zeggen dat hij marshall roots heeft?

Mr. Dynamite
8 december 2010, 15:32
Keerl, wat een mega vet spul hier allemaal! :crazyhappy:

Die Vernet, JTM 45 toch?

Mufftin
8 december 2010, 15:52
Elke keer als Ieme hier wat post, kom ik drie keer klaar.:lovelove:

Nielsje
8 december 2010, 15:53
Grote stack = compensatie drang

http://img339.imageshack.us/img339/4277/gitaar1.jpg

E-J
8 december 2010, 16:16
Al veel opgeschoten met je Les Paul, Niels?

Nielsje
8 december 2010, 16:24
Al veel opgeschoten met je Les Paul, Niels?

Helemaal niets. Keertje extra in de was gezet, that's it. Op het moment meer bezig geweest met het ombouwen van m'n amp, flightcases en dat soort spul. Wat meer optredens op het moment, dus die LP moet maar even wachten :)

Henri H
8 december 2010, 16:43
Grote stack = compensatie drang

knipEn midlife crisis!? :blast: :sssh:

Thiez
8 december 2010, 16:59
Damn wat een mooie stapels hier zeg! Niet normaal wat een spullen allemaal. Zeker ieme man, waar heb je het allemaal voor nodig? Ik zou gewoon niet meer weten welke amp ik wil meenemen voor een optreden :P

MS ook erg gaaf setje. Btw op die peavey is toch ook een prima rocksoundje te krijgen zeker? Van halen kun je ook niet echt metal noemen opzich ;) en skidrow gebruikt ook die peavey amps als ik me niet vergis.

Huisjes doet goed mee ;) Ik dacht dat jij tijd geleden 4 amps te veel vond? :P

refused199
8 december 2010, 17:13
Grote stack = compensatie drang


Haha, wat is dat nou weer voor puberale opmerking?:seriousf:
Laat anderen gewoon lekker van hun spullen genieten zoals jij ook mag, zonder die negativiteit.
Dat een 100watt amp veel meer power achter het geluid zet dat is wel duidelijk en is een discussie apart. Sommigen hebben dat nodig voor hun sound, die kiezen voor zo'n grote stack. Anderen vinden dat overbodig, nou goed prima, maar dat heeft totaal niets met je prestatievermogen op andere grondgebieden te maken hoor Nielsje;)

Jasper.
8 december 2010, 17:55
HSommigen hebben dat nodig voor hun sound, die kiezen voor zo'n grote stack. Anderen vinden dat overbodig, nou goed prima, maar dat heeft totaal niets met je prestatievermogen op andere grondgebieden te maken hoor Nielsje;)

Jij hebt een heeele grote stack zeker? :p

ieme
8 december 2010, 18:12
Niels heeft gelijk want ik ben maar een kut gitarist

Nielsje
8 december 2010, 18:19
Niels heeft gelijk want ik ben maar een kut gitarist

Precies, en Ieme en ik kennen elkaar al heel erg lang, dus hij weet dat ik gelijk heb.

ieme
8 december 2010, 18:21
Precies, en Ieme en ik kennen elkaar al heel erg lang, dus hij weet dat ik gelijk heb.

Snap alleen niet waar jou 4 fullstacks gebleven zijn!?

Misery Signals
8 december 2010, 18:33
Ieme,

FF recapituleren: Jij hebt dus momenteel tegelijk staan: Drie Mesa's, drie Vox combo's, een Vernet, twee Marshalls en een Bogner XTC? Een Bogner 4x12 en twee Bogner 2x12's?

MS

Nielsje
8 december 2010, 18:49
Snap alleen niet waar jou 4 fullstacks gebleven zijn!?

Mijn piemel is heel erg gegroeid!



Ik was een beetje klaar met dat grote spul, en mijn speelstijl is wel veranderd. De studiocage 15 is een versterker die binnen onze band prima overeind blijft. Heerlijk clean, en de vervorming vind ik echt heerlijk. Geen heavy stuff, toegeven, maar daar heb ik hem ook niet voor. Met optredens gewoon uitversterken. Gaat dan op een Vernet kast met 2 M20's erin. Lekker, handzaam en fijn voor m'n rug :)

refused199
8 december 2010, 18:59
Precies, en Ieme en ik kennen elkaar al heel erg lang, dus hij weet dat ik gelijk heb.

Okee, ik vatte hem dus wat serieuzer op dan hij bedoelt was;)

Zelf hou ik van beide, een fender voor het mooie clean maar toch voor het betere rock haal ik graag me halfstacks te voor schijn!:cooler:
En nee, heb geen tussenmaatje:mmmm:

toneblo
8 december 2010, 19:59
Niels heeft gelijk want ik ben maar een kut gitarist

..uitslovert!!

























( mooi speelgoed zeg, die voxen met die rode viool ervoor! )

tillens
8 december 2010, 20:07
Mijn piemel is heel erg gegroeid die prima overeind blijft. Heerlijk clean, en de vervorming vind ik echt heerlijk. Geen heavy stuff, toegeven, maar daar heb ik hem ook niet voor. Lekker, handzaam en fijn voor m'n rug

Smeerpijp!

G.G.
8 december 2010, 20:09
Grote stack = compensatie drang


Als ik mijn talent en techniek moet compenseren heb ik wel 10 full stacks nodig :sssh:

maarja... ik ben ook eiegenlijk geen gitarist, maar iemand die van knutselen houdt en iemand die goed geluid kan waarderen.

Ben het met Niels eens dat je niet altijd "groot en veel" Mijn favoriete versterker heeft alleen een volumeknop, 1 preampbuisje en 1 eindbuisje en zal ongeveer 3 watt zijn. (Verder nog een 5 watter en een 15 watter)

1 goeie basissound uit een versterker en een goeie gitaar (lees: niet persé duur, maar wel goed) is alles wat je nodig hebt om lol te maken. Trapdoosjes doen de rest.

marc_o
8 december 2010, 20:16
Ja Ieme, je hebt een prachtige verzameling.....je weet dat je de rest weg kunt doen nu je de XTC classic hebt :)

macwilliams
8 december 2010, 20:17
Mijn piemel is heel erg gegroeid!


Welneeeeejman, je bent vroegtijdig gekrompen!

ieme
8 december 2010, 23:39
Ja Ieme, je hebt een prachtige verzameling.....je weet dat je de rest weg kunt doen nu je de XTC classic hebt :)

Ben ik niet met je eens, weet niet of de XTC clASSic een blijver is

ieme
8 december 2010, 23:40
Wat een kutforum, er valt hier niks te neuken...

ieme
8 december 2010, 23:41
(in afwachting van reactie: rot op dan....)

HUESSEN
8 december 2010, 23:41
Wat een kutforum, er valt hier niks te neuken...

Welk forum wel? Dan ga ik daar ook even heen........

ieme
8 december 2010, 23:55
Daar zijn meetings voor: je komt voor nieuwe buizen, en gaat weg met pijn aan je reet

HUESSEN
9 december 2010, 00:12
Daar zijn meetings voor: je komt voor nieuwe buizen, en gaat weg met pijn aan je reet


Dan laat het maar.

tillens
9 december 2010, 00:21
xtc weer in de verkoop.. het was wel van Den Kwakman he!

Misery Signals
9 december 2010, 00:30
Ieme, een drankprobleem als compensatie voor je verblijf bij de Araben? :)

MS

Toaster
9 december 2010, 09:30
Ok ik heb niet het gevoel voor compositie zoals sommige hier maar ik heb geprobeerd alles op 1 shot te krijgen
http://i73.photobucket.com/albums/i218/pauel_photos/DSCF7018.jpg

Alles is oude shizzle behalve de Koch, maar daar zitten wel oude greenbacks in. En de Marshall JTM45 kast is ook een nieuwbouw. Maar daarin zit wel een echte oude Marshall PA20 uit 1970. De originele ombouw heb ik natuurlijk bewaard.

Misery Signals
9 december 2010, 10:24
Fantastisch gewoon. Laat me maar eens een paar uurtjes in die kamer. Wat is die kleinste combo?

MS

Nielsje
9 december 2010, 12:28
Mooie verzameling Toaster!

HaroldA
9 december 2010, 12:30
Mooie verzameling Toaster!

Zekers!!! Oude Marshalls en greenbacks :lovelove:

Johannes
9 december 2010, 12:43
Wat is die kleinste combo?

MS

Lijkt wel een sessionette.

marco v
9 december 2010, 12:43
pfff geilheidsfactor 10++++++

marc_o
9 december 2010, 15:16
Ben ik niet met je eens, weet niet of de XTC clASSic een blijver is


Amai, wat zeg je me nu?

Misery Signals
9 december 2010, 15:20
Dat ie wel wat heeft staan om die XTC op te vangen me dunkt... Al blijft een XTC bij mij hoog op 't verlanglijstje...

MS

Mufftin
9 december 2010, 16:13
KAK waarom heb ik zo weinig:

http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/196302520.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1291908350&Signature=rn8eOXR7Yo6GA6gXTqKsnWTLVbc%3D

Een Harley benton 5 watt top, met eronder de peavey bandit. Allebei los schakelbaar met twee speakerkasten, de epiphone junior kast en een kast met celestions er in.

toneblo
9 december 2010, 16:13
Amai, wat zeg je me nu?


... te eerlijk, vertaalt alle fouten iets te duidelijk?!:soinnocent:

Thiez
9 december 2010, 16:27
Jezus wat een collecties hier allemaal zeg! Is dit nou echt puur verzamel drang of gebruiken jullie echt al die versterkers? Ik bedoel er is al geen kroeg waar je een fullstack mag neerzetten, laat staan vijf 100watt versterkers...

Misery Signals
9 december 2010, 17:10
Man, wat hebben jullie Hollanders toch met kroegen?

Ik speel 15 jaar live (500 shows achter de kiezen met verschillende bands?) en heb nog nooit in een kroeg gestaan. 100W halfstack werd overal waar ik speelde gewoon geaccepteerd. En doet er een PA mongool moeilijk, gewoon amps aan de zijkant naar binnen gericht zetten.

MS

Mufftin
9 december 2010, 17:13
Ik had van een Belg toch verwacht dat die minstens elke week in de kroeg stond...

Jammer voor al dat bier.

HaroldA
9 december 2010, 17:14
Man, wat hebben jullie Hollanders toch met kroegen?

Hola, nou moeten niet ineens alle Belgen gaan generaliseren! ;)

Wij nemen ook altijd 3 halfstacks mee (inc 4x10" van de bassist) en da's ook nergens een probleem.

Thiez
9 december 2010, 17:15
Ik had het over een fullstack he. Dat word vaak niet geaccepteerd. ik heb zelf ook half stack en gaat goed.
Maar het was meer de vraag of jullie al die amps gebruiken? Of dat je eigenlijk altijd 1 amp meepakt en de rest gewoon voor de verzameling is en de enkele keer dat je eens die sound wilt hebben?

toneblo
9 december 2010, 17:16
ben nog geen kroeg uitgestuurd met mijn oude 4x12..
Wel een keer vermaand met mijn huidige bandmaster en 2x12, was iets te luid...!:soinnocent:

ben79
9 december 2010, 17:51
4x12 is inderdaad nooit een probleem, heb al wel vaak de amp dwars gezet of de monitors weggedraaid (klinken de helft van de tijd toch 'crap' )

ben79
9 december 2010, 17:55
Alles is oude shizzle behalve de Koch, maar daar zitten wel oude greenbacks in. En de Marshall TM45 kast is ook een nieuwbouw. Maar daarin zit wel een echte oude Marshall PA20 uit 1970. De originele ombouw heb ik natuurlijk bewaard.

die marshall set in het midden koop ik ooit ook nog, supermooi!

Misery Signals
9 december 2010, 18:17
Ik vind kroeg gewoon een mooi woord :)

Ik heb nog niet vaak fullstacks gezien hier in het café- en zaalcircuit. Vrij onnodig. Voor mezelf vind ik dat ik twee cabs wel mag hebben, ten éérste omdat elk cab bij één van mijn vier heads hoort, ten tweede ze er anders uitzien en ten derde ze anders genoeg klinken om ze beiden te hebben.

Er zijn mensen die graag een aantal keer hetzelfde hebben, maar dat heb ik dus niet. Kans dat je die dingen tegelijk gebruikt is gewoon te klein.

MS

Thiez
9 december 2010, 18:26
Het gaat niet zo zeer om de cabs. Maar jij (MS) hebt 4 heads staan die alle 4 aardig gericht zijn op metal, H.huisjes heeft 4 amps die redelijk in zelfde rockstraatje zitten, Ieme heeft paar Mesa's, paar voxen, twee dezelfde marshalls.

Dan nu de vraag er even uitgelicht voor alle duidelijkheid: "gebruiken jullie alle heads of is het gewoon verzameldrang en oneindigend gas naar nieuwe amp?"

refused199
9 december 2010, 18:50
Ik ben dan wel niet 1 van die drie maar ik ken het wel.
En als je dan eenmaal iets nieuws hoort wat je heel erg aan staat. Dan heb je de drang om het te willen hebben. Maar zelf zou ik m'n andere versterkers daarvoor nooit weg doen. Puur omdat er aan alle amps wel iets geweldigs zit. Zo heeft m'n Princeton Chorus, het valt te raden, een geweldige chorus, en me dsl, juist een geweldige crunch.
Aan iedere versterker zit dus wel iets waardoor ik ze voor geen goud (nouwja daar valt altijd over te praten natuurlijk, maar daar gaat het niet om:soinnocent:) weg zou willen doen. Maar dat is mijn mening hierover!;)

Henri H
9 december 2010, 19:30
Het gaat niet zo zeer om de cabs. Maar jij (MS) hebt 4 heads staan die alle 4 aardig gericht zijn op metal, H.huisjes heeft 4 amps die redelijk in zelfde rockstraatje zitten, Ieme heeft paar Mesa's, paar voxen, twee dezelfde marshalls.

Dan nu de vraag er even uitgelicht voor alle duidelijkheid: "gebruiken jullie alle heads of is het gewoon verzameldrang en oneindigend gas naar nieuwe amp?"Ik had 4 jaar geleden maar 1 combo, een Marshall 4212.
Deze ging toen kapot, en ik had geen backup, waar ik enorm van baalde, dus heb ik de head-uitvoering (2205) erbij gekocht.
Omdat ik beide Marshalls toch wat te beperkt vond voor m'n huidige band, en omdat ik GAS kreeg door op Gitaarnet rond te snuffelen, heb ik toen een JVM gekocht.
Hier raakte ik na een jaartje toch op uitgekeken, en heb een aantal amps erbij gekocht.
De JVM heb ik geruild met de Stiletto, en heb ik tot de dag van vandaag geen spijt van.
De 2204 heb ik erbij gekocht omdat ik dat typische soundje gewoon miste.
Ik heb nl. jarenlang een JMP 50W combo gehad, en de 2204 klinkt nagenoeg hetzelfde.
De HOOK vind ik een geweldige versterker, maar ik mis soms wat "openheid" in de sound. Misschien dat ik hem wel verkoop binnenkort.
De 2205 is te koop, maar ik overweeg om hem toch te houden.
Dat is op dit moment een beetje mijn "probleem" (let op de aanhalingstekens ;)), besluiteloosheid.
De 2204 en Stiletto zijn hoogstwaarschijnlijk blijvertjes.

Thiez
9 december 2010, 20:38
haha ok, ik begrijp het ook wel hoor. Het is niet echt bedoeld als commentaar ofzo. Als ik in de situatie was had ik waarschijnlijk ook meer dan 1 amp staan.
Ik vind de engl blackmore met vlagen een geweldig amp maar soms mist hij wat. Zou er graag ooit nog een marshall 2203 of 2204 bij willen, maar zit beetje te twijfelen of ik deze zelf ga bouwen. Vind het leuk om te doen maar dan heb je geen verkoopwaarde mocht je hem ooit willen verkopen. En zo duur zijn ze 2e hands ook niet.
Ook heb ik nog steeds heeeeel dikke gas voor een splawn quickrod.

Henri H
9 december 2010, 21:41
Wat ik al eerder zei: "midlife crisis" heeft er waarschijnlijk/misschien ook mee te maken. Aan de andere kant, vroeger was dit wel een beetje mijn droom, lekker wat gear testen en proberen etc., en die is op dit moment aan het uitkomen.

Bovendien ben ik gewoon op zoek (geweest) naar de perfecte channel-switcher, en heb er toch (bijna) 2 gevonden.

Toaster
9 december 2010, 21:56
Fantastisch gewoon. Laat me maar eens een paar uurtjes in die kamer. Wat is die kleinste combo?

MS

Die kleine is een sessionette 75. Die gaat mee naar repetities en naar optredens met een dubieus publiek (studenten) of als we een klein tourtje hebben (kan zonder angst en beven in een bus geflikkerd worden)

Klinkt erg goed voor wat je ervoor betaald.

Toaster
9 december 2010, 22:01
Jezus wat een collecties hier allemaal zeg! Is dit nou echt puur verzamel drang of gebruiken jullie echt al die versterkers? Ik bedoel er is al geen kroeg waar je een fullstack mag neerzetten, laat staan vijf 100watt versterkers...

Dat zijn 2 vragen ;)

Mja eerlijk gezegd gebruik ik dus die sessionette best vaak. Daarnaast gebruik ik het fender combootje (pro reverb) voor bijna alle andere optredens.

Ik speel in een band met 8 man. Dus ik heb niet veel ruimte. Daarnaast klinkt dat ding ALTIJD goed. Dat is met die 4x12 niet altijd te zeggen omdat je naar mijn mening er toch zeker een meter of 6 voor moet gaan staan.

Tijdens de opnames van ons album heb ik twee versterkers tegelijk opgenomen. (de marshall combo en de Fender.) soms alles op full blast.

De echte stacks gebruikte ik vroeger wat vaker. Twee heads op 1 cab. En een radial headswitcher. Klinken lekker als je op een groot podium moet spelen of een theaterzaal moet uitversterken

Toaster
9 december 2010, 22:04
Het gaat niet zo zeer om de cabs. Maar jij (MS) hebt 4 heads staan die alle 4 aardig gericht zijn op metal, H.huisjes heeft 4 amps die redelijk in zelfde rockstraatje zitten, Ieme heeft paar Mesa's, paar voxen, twee dezelfde marshalls.

Dan nu de vraag er even uitgelicht voor alle duidelijkheid: "gebruiken jullie alle heads of is het gewoon verzameldrang en oneindigend gas naar nieuwe amp?"

GAS :D haha

Toaster
9 december 2010, 22:08
Ik ben begonnen met een valvestate. Toen vond ik dat mijn geluid beter moest. Toen nam ik een Koch Powertone II. Dat was het ook niet.

Ik was het wel beu om nieuwe dure versterkers te kopen die het dan net niet waren en dat ik dan veel geld kwijt was bij verkoop.

En iedereen riep maar dat oude meuk beter klonk. Toen maar de proef op de som genomen en eigenlijk nooit meer anders gewild. Maar ja dan wil je wel een paar mythes gaan testen. Zoals je ziet heb ik dat gedaan.

En het zijn eigenlijk voor mij allemaal blijvertjes. Ik kreeg op de laatste meeting te horen over 1 van die Marshalls dat hij zo seventies klonk en of ik dat wel lekker vond....

JA!!!! Daarom heb ik hem nou juist. Ik vind die oude klanken geweldig!

Maar ik heb ook best veel oude spullen verkocht. En als ik eerlijk ben moet ik ook wat gaan ontgassen want mijn zolder staat echt te vol en sommige spullen gebruik ik weinig tot niet. Maar ik krijg het maar niet over mijn hart om het te laten gaan om dat het een stukje van mij is geworden wat ik dan wegdoe.

Thiez
9 december 2010, 22:18
Ik heb ook een tijdje een sessionette75 gehad. Best leuk dingetje inderdaad. Helaas was er iets kapot en toen destijds wist ik nog niets van versterkers dus heb hem verkocht voor 100 euro.
Mijn versterker historie is niet zo gek groot hoewel ik het ook wel heerlijk vind net als H.huisjes zegt dingen uit te proberen. In de winkel is dat toch altijd heel anders dan thuis en in de band.
Heb nu een klein buizen versterkertje voor thuis, rack preamp en effectunit om op te nemen thuis, en mijn engl blackmore met marshall 1960A voor de band. Kan ik de komende tijd wel mee vooruit, maar ook dat gaat ooit veranderen ;) maar goed, eerst een gibson. Ik sta momenteel nog met mijn epiphonetje.

Misery Signals
9 december 2010, 22:53
Mijn amps staan wel bekend als high gainers alle vier, maar tegelijk bestrijken ze zowat alles wat er gespeeld kan worden, zeker met die Roadking II erbij. Wat een bak. Mensen die hem met een Recto vergelijken, hebben er gewoon nog nooit op gespeeld.

* Clean: kiezen uit Mesa, Bogner of Soldano. Alle drie prachtclean, maar telkens anders. Sprankelend, blues, jazz...
* Crunch: Soldano of 5150 met clean kanaal op crunch, lekker. Of de Mesa op kanaal 2, met switch op Brit en lampentype op EL34: daar heb je je Marshall 2204.
* Rock: Soldano of 5150 leadkanaal matige gain, Mesa op kanaal 3. Met lampen op EL34 heb je een Stiletto Ace trouwens.
* Strakke metal: 5150 leadkanaal
* Vette losse riffs: Mesa 4de kanaal.
* Pletwals: Bogner op leadkanaal.

Voor elke soort sound is er volop keuze, en dat mis ik vaak bij éénkanalers. Plus bij elke amp heb ik niet het idee dat er met veelzijdigheid ergens kwaliteit is opgeofferd. Elke amp maakt zichzelf voorlopig nog onmisbaar in deze samenvatting. Daarom blijven ze lekker allemaal. Slikken stuk voor stuk ook goed effecten in de loop.

MS

sjaak1990
9 december 2010, 23:02
Mijn amps staan wel bekend als high gainers alle vier, maar tegelijk bestrijken ze zowat alles wat er gespeeld kan worden, zeker met die Roadking II erbij. Wat een bak. Mensen die hem met een Recto vergelijken, hebben er gewoon nog nooit op gespeeld.


Heb hem een keer getest door een Mesa Boogie rectifier 4x12...vond het clean wat saai (eerste indruk) de cab vind ik ook saai dus dat werkt mee. De drive sounds vond ik erg lekker en heel organisch, wat ik bij de stiletto miste.
De palm mutes hadden kwamen er zo lekker uit, en hij scheurde ook lekker, was DIK onde de indruk! Het organische wat ik ook miste bij de peavey trouwens, had serieuze interesse in die amp want er zijn bands die er toffe sounds uithalen en dat is zeker niet alleen standaard gebeuk:
http://www.youtube.com/watch?v=t59vYoP6LkY
http://www.youtube.com/watch?v=sDKsosOvVmw&feature=related

HaroldA
9 december 2010, 23:20
JA!!!! Daarom heb ik hem nou juist. Ik vind die oude klanken geweldig!

Ik wil wel een keer zo'n 4-pitter van jou proberen... Het is dat ik het zo druk heb, anders had ik je wel ff ge-PM'd. :(

Henri H
9 december 2010, 23:27
Zo'n Roadking en Soldano lijken mij ook wel super gaaf, vind ze gewoon domweg te duur.
Ik weet dat MS de Soldano uiteindelijk "goedkoop" heeft verworven, dus dat scheelt. :)
Ik heb in mijn zoektocht zo'n 1,5 jaar geleden ook overwogen een SLO, die in Ierland op eBay stond, te kopen voor €2000,- o.i.d., had ik misschien gewoon moeten doen.
Misschien de HOOK 's proberen te "ruilen" tegen een SLO....

Misery Signals
10 december 2010, 00:13
Die Roadking II heb ik nog 't meeste betaald, pakweg 2500 met case voor een amp van een half jaar oud. De Soldano, Bogner en Peavey samen heb ik, na wat dealtjes doen en wetende wat ik erin stak, met cases ongeveer 3200 betaald :)

De achterkant van zo'n Roadking II lijkt wel een vliegtuigcabine maar eigenlijk heel erg simpel allemaal. Per kanaal lampjes kiezen, reverb, twee loops, speakerkasten, Recto, en nog een hoop inputs voor external switching (ik kan er zes switchen, enkel tweede loop en reverb schakel ik niet), loops, tuner, Mesa switch & cabs.
De voorkant bevat naast de kanalen met knoppen en switches ook lampjes voor de loops, kanalen, en je kan ook ineens per kanaal de lampenconfiguratie en Rectostand checken.

http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadking/Series2-Images2006/RoadKing-Series2-RearPanel-LGcrop.jpg
http://www.mesaboogie.com/Product_Info/Rectifier_Series/roadking/Series2-Images2006/RoadKing-SeriesII-FntPANEL-2006.jpg
MS

soup
10 december 2010, 00:37
Ok ik heb niet het gevoel voor compositie zoals sommige hier maar ik heb geprobeerd alles op 1 shot te krijgen
http://i73.photobucket.com/albums/i218/pauel_photos/DSCF7018.jpg

Alles is oude shizzle behalve de Koch, maar daar zitten wel oude greenbacks in. En de Marshall JTM45 kast is ook een nieuwbouw. Maar daarin zit wel een echte oude Marshall PA20 uit 1970. De originele ombouw heb ik natuurlijk bewaard.


Erg vet, als je rationeel zou denken, zou je je moeten afvragen waarom je zoveel gear nodig hebt maar wat ziet het er toch cool uit.

Ik wil binnen x aantal jaar ook zo´n verzameling, voelt lekker om zo met zoveel gear bezig te zijn. Hoe dom dat ook moge klinken.

Thiez
10 december 2010, 18:10
Zo goeiendag! die mesa roadking is echt niet te geloven. Ziet er degelijk complex uit. en ook flink wat buisjes als je hem een keer wilt retuben ;) Zelf ben ik niet zo een fan van de mesa sound persoonlijk maar het lijkt me wel een gaaf dingetje als je er van houd.

Mufftin
11 december 2010, 09:50
Volgens mij maakt de 4 keer verschillende keuze aan buizen de roadking een super veelzijdige versterker?

toneblo
11 december 2010, 11:12
Volgens mij maakt de 4 keer verschillende keuze aan buizen de roadking een super veelzijdige versterker?

... en veul te duur om te kopen..

Mufftin
11 december 2010, 13:24
Maar wel enorm geil!

toneblo
11 december 2010, 13:26
Maar wel enorm geil!


mwa...ik geef toe, er zit een hoop bling bling op bij Mesa, maar we weten allemaal dat dat niet echt scoort in de lijst van evergreen muziek!
Nee, het laat mijn 1-ogige bandiet levenloos en in ruste.

Orpheo
11 december 2010, 14:18
die roadking ziet er zo ongelooflijk gaaf uit. ik vind alleen de tones zo matig :( althans, niet mijn ding.

Misery Signals
11 december 2010, 14:55
Je hebt 5 verschillende combinaties van buizen. Vrij te zetten op één van de vier kanalen. Het oogt idd wat futurisch, maar naast de traditionele Mesa lead tonen kan je met het juiste kanaal, lampenconfiguratie en switchpositie met al die oude vintage bakken als Marshall en Fender gewoon meedoen hoor. Vergeet gewoon ff dat er Mesa Rectifier opstaat.
Heb al een Marshall 800 2204 naast de Mesa met het tweede kanaal Brit modus met EL34 lampenstand gehad. Als je niet weet welke amp er draait, hoor je het gewoon niet. Serieus.

Wat voor de één werkt, kan voor een ander natuurlijk anders zijn. Als de sound je niet aanstaat, je de de keuze niet wil, of niet zoveel wil spenderen, volste recht natuurlijk.

En Evergreen... De Foo Fighters spelen ermee. Heb je ineens één van de grootste rock bands ter wereld :)

Soit, genoeg gezeur over die head...

MS

Henri H
11 december 2010, 19:29
....Soit, genoeg gezeur over die head...

MSJa!!! Ik krijg er alleen maar meer GAS van. :stop:

;)

groovieguitarguus
13 december 2010, 17:27
http://lh6.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQVKLtBKtfI/AAAAAAAAAJ0/7-QSS1iLi8U/s800/MesaSet.jpg

Mr. Dynamite
13 december 2010, 17:29
Zeker fijn!
Waarom eigenlijk precies dat model thiele als ik vragen mag?

robert-gitarist
13 december 2010, 17:40
Leuke set :) Leuk board erbij ook, helemaal goed!
Handig he trouwens die oude aardappelkratjes :D

(voorheen zette ik mijn combo daar ook altijd op, of op een leeg kratje Grolsch ;))

groovieguitarguus
13 december 2010, 20:27
Zeker fijn!
Waarom eigenlijk precies dat model thiele als ik vragen mag?

Omdat de Combo qua inhoud van de box wat weinig 'volume / inhoud' heeft... (dus dan bedoel ik niet het aantal DB... dat is meeeeer dan voldoende)...
Vandaar een box die wat meer Basreflex genereerd... een combi van een wat vlakker geluid (combo) + het diepere van de Thiele...

Overigens heeft de combo wat minder inhoud door de patchstrook die ik heb ingebouwd, met interne 9volt voeding...

http://lh3.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQZGZtteKvI/AAAAAAAAAKM/xToz2nG4510/s800/mesa_setUp2.jpg

http://lh6.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQZGZTkWoQI/AAAAAAAAAKI/h_HEeoA5QNs/s720/mesa_setUp1.jpg

Thiez
13 december 2010, 20:46
Leuk setje, wat zijn alle aansluitingen op de achterkant die je er los ingemaakt heb?

En hoe komen ze in zaanstad aan kratjes uit fijnaart? ;)

ieme
13 december 2010, 21:32
http://i926.photobucket.com/albums/ad110/RoelSmoel/155264_174230709275271_100000650287475_414880_5319 884_n.jpg
Toevallig vorige week een Diezel-endorsement geregeld.
Nu staan een Diezel Einstein, Diezel VH4 en een Diezel oversized 2x12 met Hempcone-speakers bij mij thuis.

;)

Very nice..

G.G.
13 december 2010, 21:38
Mooie set. Heb je deze ook bijelkaar geRoelSmoeld?
























:-)

allochthomas
13 december 2010, 21:38
http://images.askmen.com/galleries/men/vin-diesel/pictures/vin-diesel-picture-1.jpg
Toevallig vorige week een Diezel-endorsement geregeld.
Nu staan een Diezel Einstein, Diezel VH4 en een Diezel oversized 2x12 met Hempcone-speakers bij mij thuis.

;)
:dontgeti:

RoelSmoel
13 december 2010, 21:40
Haha, geen endorsement hoor. Dit staat sinds vorige week ergens, en ik heb die VH4 mogen ontmaagden, klinkt toch goed zeg..
Voor de oplettenden, op de speakerkast zit bovenop nog een stickertje met de prijs.

Thiez
13 december 2010, 21:41
Ik heb diezel nooit geprobeerd maar vind ze ontzettend lelijk. Zeker dat logo!

allochthomas
13 december 2010, 21:42
Past zeker wel prima zo'n 1/4 inch input;)

Tijd om maar weer eens bij je ouders te gaan zeuren?:)

Danielovich
13 december 2010, 21:44
Haha, geen endorsement hoor. Dit staat sinds vorige week ergens, en ik heb die VH4 mogen ontmaagden, klinkt toch goed zeg..
Voor de oplettenden, op de speakerkast zit bovenop nog een stickertje met de prijs.

Ik ben het geroelsmoel wel een beetje zat met ik zeggen...

RoelSmoel
13 december 2010, 21:52
Ik heb diezel nooit geprobeerd maar vind ze ontzettend lelijk. Zeker dat logo!

Ze klinken goed, maar ach, voor die VH4 betaal je dan ook bijna 3000 euro.. Heb je veel leuke Blackstar versterkers voor..

En @ Danielovich, was gewoon onschuldige post hoor, slechts een beetje onzin, meer niet, iedere (vul in) kan op 2 vingers uittellen dat ik dat heus niet thuis heb staan.

Danielovich
13 december 2010, 21:59
Ze klinken goed, maar ach, voor die VH4 betaal je dan ook bijna 3000 euro.. Heb je veel leuke Blackstar versterkers voor..

En @ Danielovich, was gewoon onschuldige post hoor, slechts een beetje onzin, meer niet, iedere (vul in) kan op 2 vingers uittellen dat ik dat heus niet thuis heb staan.

Daar was ik ook niet van uitgegaan, maar je probeert wel altijd de aandacht op je te vestigen met het geroelsmoel. Ik denk dat er wel meer mensen denk: heb je hem weer...

Henri H
13 december 2010, 22:00
yep.... :stop:

groovieguitarguus
13 december 2010, 22:08
Leuk setje, wat zijn alle aansluitingen op de achterkant die je er los ingemaakt heb?

En hoe komen ze in zaanstad aan kratjes uit fijnaart? ;)


De bedrading is als volgt... Input en Footswitch gaan naar achteren.
Daar zitten ze op een Patchpaneel.
Mijn Pedal Board zit gekoppeld aan het patchpaneel met een flinke snake.
3x Jack t.b.v. Input - Sent en Return
1x 4 polige XLR - t.b.v. 2x Footswitch
1x 4 polige XLR - t.b.v. 9 volt voeding. Voeding zit in een stekkerblok in de combo - 2 polen gebruikt - 2 polen nog vrij t.b.v. een evt. extra voeding.

Patchpaneel dient tevens om t.z.t. ook eenvoudig mijn G-system in een klein rackje te plaatsen...


http://lh6.ggpht.com/_GR8j9Kgt22M/TQZGZTkWoQI/AAAAAAAAAKI/h_HEeoA5QNs/s800/mesa_setUp1.jpg

robert-gitarist
13 december 2010, 22:52
Ze klinken goed, maar ach, voor die VH4 betaal je dan ook bijna 3000 euro.. Heb je veel leuke Blackstar versterkers voor..

En @ Danielovich, was gewoon onschuldige post hoor, slechts een beetje onzin, meer niet, iedere (vul in) kan op 2 vingers uittellen dat ik dat heus niet thuis heb staan.

Bullshit, zijn zat types hier op het forum die een enorme set up hebben. Endorsment of niet. Dus nee, niet iedereen kan dat op 2 vingers uittellen wat er waar van is of niet.

groovieguitarguus: geen last van irritante bijgeluiden of brom oid.? Je stekkerdoos ligt namelijk vrij dicht bij je trafo's en buizen namelijk. Ik weet nog dat ik mijn FX kabels over mijn versterker had liggen ter hoogte van de trafo en dat leverde een behoorlijke en vervelende brom op :O

the feable
13 december 2010, 23:10
Haha, geen endorsement hoor. Dit staat sinds vorige week ergens, en ik heb die VH4 mogen ontmaagden, klinkt toch goed zeg..
Voor de oplettenden, op de speakerkast zit bovenop nog een stickertje met de prijs.

Metallica betaald er voor, en jij krijgt hem... Sowieso ongeloofwaardig natuurlijk... Diezel doet geen endorsements!!

caliban
14 december 2010, 00:11
Ik heb diezel nooit geprobeerd maar vind ze ontzettend lelijk. Zeker dat logo!

Een keer over een VH4 gespeeld, vond ik niet zo veel aan. Daarna een keer over een Herbert, was leuker, maar naar mijn mening echt te duur voor wat het is :)

sjaak1990
14 december 2010, 00:26
Een keer over een VH4 gespeeld, vond ik niet zo veel aan. Daarna een keer over een Herbert, was leuker, maar naar mijn mening echt te duur voor wat het is :)

Vond de drives van de herbert erg goed, maar het clean niet.

caliban
14 december 2010, 13:43
Vond de drives van de herbert erg goed, maar het clean niet.

Ik vond het clean ook heel erg ok, maar ik had op het derde kanaal een monsterlijke metaldrive verwacht en die hoorde ik niet. (Terwijl een ENGL SE dit bijvoorbeeld wel heeft, en een Fireball eigenlijk ook al).

marter544
14 december 2010, 13:52
Fireball is hét stereotype voor een lompe metalscheur imo..

caliban
14 december 2010, 14:01
Fireball is hét stereotype voor een lompe metalscheur imo..

Ja zit iets in. ENGL is begonnen met gemodificeerde markseries, zo op een of andere manier bij de Savage gekomen. En dit circuit (denk ik) wat agressiever gemaakt, dat is de Fireball. En daarop zijn dan Powerball (schematisch gezien heel gelijkend op de Fireball, behalve poweramp :)) etc. gebaseerd geworden. En de SE is denk ik een kruising van de oude Savage-SE (die op zich een uitgebreidere Savage moest zijn) en de Powerball (of Fireball) agressie. Ik heb nog maar een keer een zo goed als AB test kunnen doen tussen een SE en een nieuwere Fireball100 en qua metaldrive waren ze echt heel erg gelijkend.

ieme
14 december 2010, 14:09
Haha, geen endorsement hoor. Dit staat sinds vorige week ergens, en ik heb die VH4 mogen ontmaagden, klinkt toch goed zeg..
Voor de oplettenden, op de speakerkast zit bovenop nog een stickertje met de prijs.

....wat een slechte grap....

jasses
14 december 2010, 14:53
Very nice..

Very nice indeed! De VH4 helaas nooit kunnen proberen, maar een aantal jaren geleden een einstein (1x12 combo) aan de tand gevoeld en vond het een erg fijne versterker. Zou 'm graag nu ik iets meer ervaring heb nog eens opnieuw proberen (hoewel na al die jaren de gainknop ook wel steeds meer terug gedraaid is, misschien vind ik 'm wel helemaal niet meer leuk...)

sjaak1990
14 december 2010, 16:24
Ik vond het clean ook heel erg ok, maar ik had op het derde kanaal een monsterlijke metaldrive verwacht en die hoorde ik niet. (Terwijl een ENGL SE dit bijvoorbeeld wel heeft, en een Fireball eigenlijk ook al).

Heb er ook geen metaldrive in gevonden meer een heel dikke scheur, wat ook meer mijn sound is.
Smaakverschil natuurlijk maar ik vind de scheur van de herbert bruter dan van een fireball, minder lomp, maar minder kil en meer warm.
Clean vond ik wat vlakjes en saai, had op meer dan dat gehoopt.

Misery Signals
14 december 2010, 17:40
Ik vond het clean ook heel erg ok, maar ik had op het derde kanaal een monsterlijke metaldrive verwacht en die hoorde ik niet. (Terwijl een ENGL SE dit bijvoorbeeld wel heeft, en een Fireball eigenlijk ook al).

Een Herbert geen monsterlijke drive? Als je dat derde kanaal wat bass en gain geeft, beukt die je kast gewoon aan gort... Clean is voor zo'n head vreselijk.

MS

sjaak1990
14 december 2010, 20:33
Wel een goede demo, echt heerlijke scheur: http://www.youtube.com/watch?v=LztorP3LMyU
Heel veel power duidelijk! Meer extreem opgefokte marshall dan gewoon metal als een engl, heerlijk, alleen 180 watt...

caliban
14 december 2010, 21:02
Een Herbert geen monsterlijke drive? Als je dat derde kanaal wat bass en gain geeft, beukt die je kast gewoon aan gort... Clean is voor zo'n head vreselijk.

MS
Ik had er meer van verwacht gewoon :)

Thiez
14 december 2010, 21:14
In dat youtube filmpje klinkt hij idd nog wel vet. Maar vind het lelijke dingen die erg veel geld kosten :P

marc_o
14 december 2010, 21:28
Diezel....prachtige versterkers....en dat uiterlijk...och, minder van belang dan sound. De VH4 vind ik geen plaatje om te zien, maar de sound van kanaal 3 vind ik echt erg goed. De Herbert is 1 van mijn favoriete versterkers, maar de kroon voor mij persoonlijk is de Schmidt, een 3 kanaals 30/15 Watt top, net nieuw.

tillens
14 december 2010, 21:31
Die ze op voorraad hebben bij Guitarking. Wanneer gaan we?

marc_o
14 december 2010, 21:42
Daarvoor ga ik niet naar Guitarking, die bekijk ik wel in Terneuzen :-)

ieme
15 december 2010, 13:47
http://i348.photobucket.com/albums/q340/iemeguitarist/DSC03529.jpg

Mijn huidige live setup.

marc_o
15 december 2010, 13:53
Verwissel de Bognerkast voor een Rivera 212, haal de pedalen weg, zet er een Ibanez WH-10 wah voor in de plaats....en je hebt mijn live set-up...


Zo, dat bespaart me weer een foto ;)

ieme
15 december 2010, 14:00
Zo, dat bespaart me weer een foto ;)

en inkt. en das weer goed voor t milieu ofzo?

Mufftin
15 december 2010, 14:17
Eigenlijk moet er een amp van het jaar verkiezing komen!

caliban
15 december 2010, 20:44
en inkt. en das weer goed voor t milieu ofzo?

:seriousf::seriousf:

Sanderproductions
16 december 2010, 14:32
Eigenlijk moet er een amp van het jaar verkiezing komen!

Goed plan voor volgend jaar :)
al tijden bespioneer ik dit topic, omdat ik stacks heel mooi vind.
(wilde morgen een versterker bestellen, gaat waarschijnlijk niet door omdat ik allemaal vieren en vijven op mijn rapport heb(mede door het gitaar spelen))

Mufftin
16 december 2010, 14:53
ach de grote gitaristen waren vast ook niet van die grote leerberen.
Maar voor 2011 wil ik best de mooiste amp van 2011 organiseren. Met twee Categorieën; mini amp en stack???

ieme
16 december 2010, 15:06
ach de grote gitaristen waren vast ook niet van die grote leerberen.
Maar voor 2011 wil ik best de mooiste amp van 2011 organiseren. Met twee Categorieën; mini amp en stack???

Combo of head en cab?

ieme
16 december 2010, 15:07
Goed plan voor volgend jaar :)
al tijden bespioneer ik dit topic, omdat ik stacks heel mooi vind.
(wilde morgen een versterker bestellen, gaat waarschijnlijk niet door omdat ik allemaal vieren en vijven op mijn rapport heb(mede door het gitaar spelen))

Topper....

Jasper.
16 december 2010, 15:58
Hmm, het probleem is alleen dat er mensen zijn met dezelfde amps. En dan is het zo moeilijk kiezen. Dan zou je al een foto moeten maken van een stack(met eventueel gitaar/pedalboard e.d. erbij) en die op mooiheid ofzo moeten beoordelen. En combo's word al helemaal lastig lijkt me.

Sanderproductions
16 december 2010, 16:00
ach de grote gitaristen waren vast ook niet van die grote leerberen.
Maar voor 2011 wil ik best de mooiste amp van 2011 organiseren. Met twee Categorieën; mini amp en stack???

Ik zit op het VWO :sssh:

Jasper.
16 december 2010, 16:01
Ik zit op het VWO :sssh:

Maar dat maakt je nog geen leerbeer. En dat is wel aan je cijfers te zien.

Ik heb ook het HAVO doorlopen zonder eigenlijk te leren. Ik durf best te zeggen dat ik geen leerbeer ben :P En dat nekt me nu behoorlijk op het HBO.

Mufftin
16 december 2010, 16:44
Hmm, het probleem is alleen dat er mensen zijn met dezelfde amps. En dan is het zo moeilijk kiezen. Dan zou je al een foto moeten maken van een stack(met eventueel gitaar/pedalboard e.d. erbij) en die op mooiheid ofzo moeten beoordelen. En combo's word al helemaal lastig lijkt me.

Aan de andere kant zijn er ook zat mensen met dezelfde fender stratocaster of telecaster. Je hebt dan ook nog zeer veel zelfbouwers met hun amp.


Combo of head en cab?

Dat kan ook nog, over het format moet nog even goed worden nagedacht denk ik ;).

Sanderproductions
16 december 2010, 17:03
Maar dat maakt je nog geen leerbeer. En dat is wel aan je cijfers te zien.

Ik heb ook het HAVO doorlopen zonder eigenlijk te leren. Ik durf best te zeggen dat ik geen leerbeer ben :P En dat nekt me nu behoorlijk op het HBO.

ik WAS een leerbeer :soinnocent:
sindsdat ik gitaren heb is dat wat minder geworden

Nielsje
16 december 2010, 17:20
Goed plan voor volgend jaar :)
al tijden bespioneer ik dit topic, omdat ik stacks heel mooi vind.
(wilde morgen een versterker bestellen, gaat waarschijnlijk niet door omdat ik allemaal vieren en vijven op mijn rapport heb(mede door het gitaar spelen))

Leg dat eens uit: wat hebben de resultaten die je behaalt te maken met de versterker die je bespeelt?

Sanderproductions
16 december 2010, 20:16
veel gitaar spelen=minder leren
minder leren=slechte resultaten
slechte resultaten=boze ouders
boze ouders=geen versterker mogen kopen

veel gitaar spelen=geen versterker mogen kopen

Ferraririk
16 december 2010, 20:26
heeeeeeeeel veel gitaar spelen = een endorsement krijgen

maar dan moet je ook goed zijn, helaas.

allochthomas
16 december 2010, 20:27
Dan nomineer ik bij deze mijn stack alvast:D
http://img412.imageshack.us/img412/2824/img2176m.jpg

@Sanderproductions: ach, ik heb op het vwo ook niks gedaan(tot ik op m'n bek ging in de 5de). Wacht maar tot je op de uni zit, dan begrijp je wel waarom je moet studeren:)

zeiler
16 december 2010, 20:28
jah, sinds ik aan de uni zit speel ik veel minder gitaar :s!

@ allochthomas: vette set man :o!

Jasper.
16 december 2010, 20:36
Dan nomineer ik bij deze mijn stack alvast:D
http://img412.imageshack.us/img412/2824/img2176m.jpg

@Sanderproductions: ach, ik heb op het vwo ook niks gedaan(tot ik op m'n bek ging in de 5de). Wacht maar tot je op de uni zit, dan begrijp je wel waarom je moet studeren:)

Neem je die ibanez mee zondag? Vette gitaar!
En ik heb hetzelfde pedaaltje :)

HaroldA
16 december 2010, 20:36
veel gitaar spelen=minder leren
minder leren=slechte resultaten
slechte resultaten=boze ouders
boze ouders=geen versterker mogen kopen

veel gitaar spelen=geen versterker mogen kopen

geen versterker mogen kopen = minder gitaarspelen = meer leren = betere resultaten = blije ouders = versterker kopen! :ok:

Volgens mij gaat alles nog goed komen met jou!

allochthomas
16 december 2010, 20:43
Neem je die ibanez mee zondag? Vette gitaar!
En ik heb hetzelfde pedaaltje :)
De hele stack gaat mee, het enige wat ik hier laat is de fender. Hij werkt helaas niet(draadje zit los) en hij is slecht afgesteld. Ik blijf het een fijne tuner vinden de polytune:)

@zeiler: dankje:). Ik heb gelukkig nog ruimte om te repeteren met mijn band, maar veel meer moet er niet bij komen

Gearjunkie
16 december 2010, 20:45
veel gitaar spelen=minder leren
minder leren=slechte resultaten
slechte resultaten=boze ouders
boze ouders=geen versterker mogen kopen

veel gitaar spelen=geen versterker mogen kopen

Je ouders zijn pedagogisch niet helemaal competent lijkt.
geen versterker kopen = jezelf aftrekken boven de Feedbackfolder
jezelf aftrekken boven de Feedbackfolder = niet leren
niet leren = ????????

Sanderproductions
17 december 2010, 00:39
Je ouders zijn pedagogisch niet helemaal competent lijkt.
geen versterker kopen = jezelf aftrekken boven de Feedbackfolder
jezelf aftrekken boven de Feedbackfolder = niet leren
niet leren = ????????

*musicstorecatalogus

Edit: met wat afwassen gaat het kopen van een versterker wel lukken denk ik

minoin
17 december 2010, 09:14
Die Mesa met JPM blijf ik erg vet vinden. Topkwaliteit, lekker bij de basis en waarschijnlijk een topsound, NICE! :rockon:

Fragedallic
17 december 2010, 12:39
Dan nomineer ik bij deze mijn stack alvast:D
vette mesa

alleen jammer dat je jezelf nomineerd. ;)
bescheidenheid siert de mens. maar ik ga ook al langer mee om te weten dat dat niet voor elke gitarist geldt :ok:

allochthomas
17 december 2010, 18:48
Ach, ik vind mijn setje erg bescheiden:). Geen bullshit, gewoon 2 goeie gitaren en een goeie stack.

@minoin: topsound is het zeker. Geen bullshit er om heen en het gaat tering hard:D. Ik werk nog steeds volgens het less is more principe. Eerst maar eens een goeie basis sounds krijgen en dan verder kijken naar effecten. Ben nu pas voorzichtig aan het kijken voor een delay pedaal

RoelSmoel
17 december 2010, 19:06
Dan nomineer ik bij deze mijn stack alvast:D
http://img412.imageshack.us/img412/2824/img2176m.jpg

@Sanderproductions: ach, ik heb op het vwo ook niks gedaan(tot ik op m'n bek ging in de 5de). Wacht maar tot je op de uni zit, dan begrijp je wel waarom je moet studeren:)

Wat is dat zwarte dat naar je versterker loopt? Een dropveter?

allochthomas
17 december 2010, 19:21
Jup, maar uiteraard wel een zoute dropveter voor zo min mogelijk tonesuck:)

RoelSmoel
17 december 2010, 19:25
Jup, maar uiteraard wel een zoute dropveter voor zo min mogelijk tonesuck:)

Ik zou eens kijken naar wat beters.... 2x in en uit trekken en dat ding is over, heb ze hier thuis ook gehad (als ze dat zijn tenminste).

rhcp_schipper
17 december 2010, 19:50
Had mijn setje nog nooit gepost! Klein, maar voor mij erg fijn.

http://lh6.ggpht.com/_AtCjKOBezbI/TQuv0o1cuVI/AAAAAAAAAwg/CfZ-0RWuP4M/s512/DSC01117.JPG

Het gaat hier om een omgebouwde London city Protube FT100(van combo naar top) en een cabinet van Tube-town (2x12) met celestions V30's!

mario88
17 december 2010, 20:11
http://i39.photobucket.com/albums/e157/mariodudegast/IMAG0132.jpg

minoin
17 december 2010, 20:19
@minoin: topsound is het zeker. Geen bullshit er om heen en het gaat tering hard:D. Ik werk nog steeds volgens het less is more principe. Eerst maar eens een goeie basis sounds krijgen en dan verder kijken naar effecten. Ben nu pas voorzichtig aan het kijken voor een delay pedaal

Goeie zaak, ben ik het helemaal mee eens. Dan leer je ook kwaliteitseffecten waarderen, die je sound intact laten en echt iets toevoegen. En tja, Mesa he.. Gewoon top ;)

robert-gitarist
17 december 2010, 23:24
Vette set up Thomas! :soul: Die Ibanez Paul Gilbert is prachtig!

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Kerstboom1.jpg

Op de foto is te zien een Marshall JCM2000 DSL+Marshall 1960A limited, Roland JC120 (oude versie), Marshall 2x12" cab (in 4x12" behuizing, staat achter de kerstboom :seriousf: ), Maquis top (beetje straatje van London City etc, doet het helaas niet meer op moment) en een Marshall 1912 1x12" met V30 en open back.
Gitaren die te zien zijn is een Epiphone LP honeyburst en een Gibson LP Studio.

RoelSmoel
17 december 2010, 23:32
Je pedalboard ligt bovenin de foto?

robert-gitarist
17 december 2010, 23:36
Nee, stukje naar beneden.

Ergens onder een Les Paul ;)

Mr. Dynamite
18 december 2010, 11:13
Hey Robert gaaf setje man! Zo'n limited 1960A is seeehhr geil :seriousf:

LordRiffenstein
18 december 2010, 11:24
Had mijn setje nog nooit gepost! Klein, maar voor mij erg fijn.

http://lh6.ggpht.com/_AtCjKOBezbI/TQuv0o1cuVI/AAAAAAAAAwg/CfZ-0RWuP4M/s512/DSC01117.JPG

Het gaat hier om een omgebouwde London city Protube FT100(van combo naar top) en een cabinet van Tube-town (2x12) met celestions V30's!

Wel knap dat je pedalboard ongeveer 3 keer meer gekost heeft dan je amp+cab :seriousf:

sjaak1990
18 december 2010, 11:27
Vette set up Thomas! :soul: Die Ibanez Paul Gilbert is prachtig!

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Kerstboom1.jpg

Op de foto is te zien een Marshall JCM2000 DSL+Marshall 1960A limited, Roland JC120 (oude versie), Marshall 2x12" cab (in 4x12" behuizing, staat achter de kerstboom :seriousf: ), Maquis top (beetje straatje van London City etc, doet het helaas niet meer op moment) en een Marshall 1912 1x12" met V30 en open back.
Gitaren die te zien zijn is een Epiphone LP honeyburst en een Gibson LP Studio.

Leuk sfeerplaatje en mooie top ;) Vind die cab zo wel wat hebben

En die Ibanez is een Petrucci :)

bluegate
18 december 2010, 15:45
Als we dan toch bezig zijn...
Mijn bescheiden mini stackje :seriousf:

http://www.bluegate.nl/Images/Kerst.JPG

sjaak1990
18 december 2010, 16:09
Als we dan toch bezig zijn...
Mijn bescheiden mini stackje :seriousf:

http://www.bluegate.nl/Images/Kerst.JPG

MOOI! Hoe bevalt die mesa? Hoe is hij op laag volume? Lijkt me wel wat!

rhcp_schipper
18 december 2010, 21:29
Wel knap dat je pedalboard ongeveer 3 keer meer gekost heeft dan je amp+cab :seriousf:

Nooit zo over nagedacht eigenlijk, maar dat is wel waar!
Maakt het uit, ik ben er erg blij mee.

macwilliams
18 december 2010, 21:36
Vette set up Thomas! :soul: Die Ibanez Paul Gilbert is prachtig!

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Kerstboom1.jpg

Op de foto is te zien een Marshall JCM2000 DSL+Marshall 1960A limited, Roland JC120 (oude versie), Marshall 2x12" cab (in 4x12" behuizing, staat achter de kerstboom :seriousf: ), Maquis top (beetje straatje van London City etc, doet het helaas niet meer op moment) en een Marshall 1912 1x12" met V30 en open back.
Gitaren die te zien zijn is een Epiphone LP honeyburst en een Gibson LP Studio.

Hey man best wel toffe set zo maar wat is dat ene cabinet kaal? Alsof er iets mist?!

Hmmmm.


Ik kom er nog wel op. :dontgeti:

robert-gitarist
18 december 2010, 22:16
Als ik jou was zou ik even de bier laten voor wat het is, of mij even uitleggen wat je in vredesnaam bedoelt :D


Of help ik nu een grap om zeep... ;) :makeup:


@t Dynamite: thnx mate! ;) Yep, is ook sehr geil z'n limited. Maar het is enkel het kleurtje hoor, speakers zijn gewoon hetzelfde als een "normale" 1960A. Maar klinkt verder prima icm. de JCM2000.

macwilliams
18 december 2010, 22:21
Als ik jou was zou ik even de bier laten voor wat het is, of mij even uitleggen wat je in vredesnaam bedoelt :D


Of help ik nu een grap om zeep... ;) :makeup:


@t Dynamite: thnx mate! ;) Yep, is ook sehr geil z'n limited. Maar het is enkel het kleurtje hoor, speakers zijn gewoon hetzelfde als een "normale" 1960A. Maar klinkt verder prima icm. de JCM2000.

Nou las ik in je onderschrift:
Gezocht:
Marshall logo voor cabinet (groot logo)

en dan is een grap zo gemaakt.

robert-gitarist
18 december 2010, 22:34
whahaha smiecht! :seriousf::ok:
Die is wel leuk bedacht hehe maar klopt, maar ach ik heb het nu makkelijk op gelost dmv. een kerstboom er voor te mikken... ;)

macwilliams
18 december 2010, 23:03
Ghehehe:D

Maar die boom staat er niet altijd.

Die letters zijn toch te bestellen?

robert-gitarist
18 december 2010, 23:13
neuh dat klopt ;)

Yep, plaatjes zijn wel te bestellen maar goed, weinig zin om 20-25 euro uit te geven voor z'n stukkie plastic. Kom vanzelf wel ergens eens wat tegen ;)

Ik kom liever eens bij jou langs...jij hebt genoeg cab's met het zelfde logo :soinnocent: ;)

macwilliams
19 december 2010, 00:01
Och, is het dat formaat? Nou probeerde ik net een versterker uit m'n sig te verpatsen dan had je dat logo mogen hebben. Maar een of andere eikel raadde een randal aan dus gaat het helaas over.

En nu trek ik nog maar eens een pot bier open. De nevel trekt weer te vroeg op.

lollol
19 december 2010, 00:28
Och, is het dat formaat? Nou probeerde ik net een versterker uit m'n sig te verpatsen dan had je dat logo mogen hebben. Maar een of andere eikel raadde een randal aan dus gaat het helaas over.

En nu trek ik nog maar eens een pot bier open. De nevel trekt weer te vroeg op.

Haha, klootzak:seriousf::ok:

robert-gitarist
19 december 2010, 00:52
aah wat een rat is het soms ook he.... whahaha!! :seriousf:
toch is het een toffe kerl in real life :)

macwilliams
19 december 2010, 09:22
Het is ook allemaal met een http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif.




Gelukkig hebben mijn cabs allemaal een logo. Klinkt ook een stuk beter met zo'n stuk plastic aan de voorkant. ...

bluegate
19 december 2010, 10:49
MOOI! Hoe bevalt die mesa? Hoe is hij op laag volume? Lijkt me wel wat!

Prima, maar zoals met elke buizenversterker... bij hogervolume, wordt de klank nog beter.:zz:

ieme
19 december 2010, 20:47
Als we dan toch bezig zijn...
Mijn bescheiden mini stackje :seriousf:

http://www.bluegate.nl/Images/Kerst.JPG

Mooi setje Dave

farstreetblues
19 december 2010, 21:16
en de mijne,

http://i114.photobucket.com/albums/n262/farstreet/gear/Afb0204.jpg

http://i114.photobucket.com/albums/n262/farstreet/gear/Afb0205.jpg

http://i114.photobucket.com/albums/n262/farstreet/gear/Afb0203.jpg


Marshall JCM2000 DSL100 + 1936 2X12 cab

LazyLefty
19 december 2010, 22:21
Linkerstack: lazylefty
rechterstack:ffrock
Niet heel slecht voor twee zestien jarige lijkt me.

http://i55.tinypic.com/alj2tk.jpg

refused199
19 december 2010, 22:29
robert-gitarist,
Je hebt een persoonlijk bericht over die logo's;)

farstreetblues,
Gave set zeg! mooi gitaartje ook:rockon:

macwilliams
19 december 2010, 23:18
Kan hij eindelijk de kerstboom weer op z'n plek zetten.

Wicked Willy
20 december 2010, 14:07
Rerererepost:

http://lh5.ggpht.com/_JqnuH8ZIN5g/SqusW4YeiII/AAAAAAAAFd4/LoBIy8sDMNE/s576/IMG_2591.JPG

Mr. Dynamite
20 december 2010, 15:36
@Farstreetblues: Vet setje! Hoe kan het dat je dsl een zwarte piping heeft? :dontgeti:

@lazylefty: zeker niet verkeerd! Vind die pedalboards wel beetje groot, vooral die van je maat. Maar dat wil vast wel blazen samen gok ik! ;)

@WickedWilly: Gaaf en vooral strak setje! Mag ik vragen vanwaar de keus voor die 2 PRS gitaren? Zit er echt verschil in sound of is het meer voor de tremelo ofzo? :)

Wicked Willy
20 december 2010, 15:49
Eigenlijk een gevalletje toeval. Ik had eerst een Les Paul en heb daarna de PRS Custom 22 erbij gekocht (de rechter). Daarna viel de Les Paul toch een beetje in het niet. Dus toen was de logische opvolger een PRS Singlecut....de gitaren verschillen behoorlijk qua sound (dat ze dezelfde paintjob hebben is wederom toeval trouwens)...

De SC klinkt wat moderner, meer output...wat mij betreft een ultieme rockgitaar! De hals heeft wat weg van een Les Paul, maar speelt wat comfortabeler. De laatste tijd is dit mijn main-gitaar.

De CU22 heeft wat meer een vintage sound, tremelo en bovendien heeft ie een vijfstanden schakelaar (met humbuckers in serie etc). De sound heeft wat minder body, is wat ieliger, zeer comfortabele hals, maar de gitaar is wel wat diverser in gebruik. Toch is dit een gitaar die ik wat minder vaak gebruik.

farstreetblues
20 december 2010, 17:04
@Farstreetblues: Vet setje! Hoe kan het dat je dsl een zwarte piping heeft? :dontgeti:



Toen ik er vorige week mee thuis kwam viel het mij ook op dat ie een zwarte piping had, i.p.v. van witte. Ik zou het eigenlijk niet weten.
Maar goed hij klinkt i.i.g. waanzinnig.

gr Jasper

Jasper.
20 december 2010, 17:06
Volgens mij is dat een signature of limited edition. Maar ik geloof dat er verder ook niks anders aan was.

Edit: http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=4af5511c2f82fa157db3667267101 e99&sw=dsl&x=0&y=0

Special run

robert-gitarist
20 december 2010, 18:50
Volgens mij is dat een signature of limited edition. Maar ik geloof dat er verder ook niks anders aan was.

Edit: http://www.thomann.de/nl/search_dir.html?xsid=4af5511c2f82fa157db3667267101 e99&sw=dsl&x=0&y=0

Special run


Whaha en die kost dan meteen 100 euro meer dan een DSl met witte piping :seriousf: Als dat het enige is wat anders is...Ik weet wel dat er een aantal andere fraaie limiteds zijn van de JCM2000 (DSL).

Maar het blijft gewoon een heerlijke amp! :ok:

refused199
22 december 2010, 10:03
De DSL100 met zwarte piping verschilt na genoeg niet van die met witte piping. Hij is gemaakt om te matchen met de MC412A cab waar hij een tijdje mee werd aangeboden voor de actieprijs van 1200 euro. Destijds zelf ook 1 gekocht:soinnocent:
De enige verschillen met de standaard DSL100 zijn de piping en de rubber voetjes. van binnen zijn ze hetzelfde;)

Daarentegen is er ook een Marshall 1923 limited edition 85th anniversary dsl100 top. Deze heeft een britse vlag op de behuizing en een hand wired binnenkant ten opzichte van de standaard DSL100.

Valoosj
30 december 2010, 13:05
Net gekocht in Gent

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC03118.jpg

:dance:

Nielsje
30 december 2010, 13:11
Fad man!

gefeliciteerd

Valoosj
30 december 2010, 13:40
Bedankt. Het is echt een geweldige amp. Bij FAD heb ik ook eens ingezien wat een verschil speakers kunnen maken voor je sound.

Lexvandoef
30 december 2010, 13:52
Ziet er goed uit man! Fender achtige las ik op site?

Valoosj
30 december 2010, 15:58
Het is gebaseerd op de blackface. 2 KT66 eindbuizen, geeft zo'n 30W. Heel warme klank met lekker veel bas. Perfect als je houdt van Fender clean.

Lexvandoef
30 december 2010, 16:23
Het is gebaseerd op de blackface. 2 KT66 eindbuizen, geeft zo'n 30W. Heel warme klank met lekker veel bas. Perfect als je houdt van Fender clean.

Welke blackface? Er zijn er zoveel :P. Maar klinkt goed qua specs.

movo.
30 december 2010, 16:27
SOULMAN

This one can be called the ultimate lo-power blackface amp. Based on the '63 famous circuit but with improved components, shorter signal path and with cathode biased 6L6's for 28W pure responsive power. No vibrato but improved reverb instead. This is the circuit that was the base of many succesfull amps such as deluxe reverb, pro reverb, twin, super reverb etc. They only forgot to try that one with cathode biased 6L6 ! A must for 'F' lovers ...

Lexvandoef
30 december 2010, 16:40
Ik zeg toch, dat las ik ook van de site....


Wat meer real life info van iemand die er een gekocht heeft kan toch geen kwaad....;)

Valoosj
30 december 2010, 16:58
Ik zou het graag doen, maar reviews schrijven ben ik erg slecht in. Geluiden moet je horen, niet lezen op een blad, althans als ik de schrijver zou moeten zijn :D

Waaruit het circuit juist bestaat weet ik ook niet, de werkwijze die bij FAD gehanteerd wordt is om de goeie stukken van bestaande amps te gebruiken en bij te schaven waar kan en fouten eruit te halen (uit de bestaande schema's).
Wat zeker een aanrader is: rij een keer naar Gent met je huidige amp (zodat je kan vergelijken) en test daar eens wat verschillende combinaties. De meeste amps en cabs kan je zo op inpluggen.

Thiez
30 december 2010, 17:03
Heb je de verschillende FAD speakers geprobeerd? Ik heb er ook welleens naar zitten kijken naar die speakers. Kun je daar iets over vertellen misschien? Hoe ze vergelijken met celestions waar ze op gebasseerd zijn?

Valoosj
30 december 2010, 18:54
Ik heb er 4 verschillende geprobeerd. Lang getwijfeld tussen blue alnico en greenblack. De laatste hebben het gehaald. Vergelijken met de oude celestions kan ik al helemaal niet, heb die nooit bespeeld.

Misery Signals
30 december 2010, 20:25
De DSL100 met zwarte piping verschilt na genoeg niet van die met witte piping. Hij is gemaakt om te matchen met de MC412A cab waar hij een tijdje mee werd aangeboden voor de actieprijs van 1200 euro. Destijds zelf ook 1 gekocht:soinnocent:
De enige verschillen met de standaard DSL100 zijn de piping en de rubber voetjes. van binnen zijn ze hetzelfde;)

Daarentegen is er ook een Marshall 1923 limited edition 85th anniversary dsl100 top. Deze heeft een britse vlag op de behuizing en een hand wired binnenkant ten opzichte van de standaard DSL100.

Een hand wired DSL? Ik dacht dat dat gewoon een 50 watt DSL was ter ere van Jim's 85ste verhaardag, met gewoon een Britse vlag erop...

MS

refused199
31 december 2010, 19:01
Ja dat heb ik ooit eens van horen zeggen, maar zojuist even gaan googlen en kon er niet meer over terug vinden dat hij voorzien zou zijn van andere trafo's, het zal dan wel niet helemaal waar zijn geweest en had ik t toch beter moeten checken;)

Hier overigens een update van mijn kant.
http://plaatjesdump.nl/upload/76584e44316f1217a40305832d5db4d9.jpg
Rechts Ceriatone 18watt tmb met 1960B, Jcm2000 dsl100 met 1960A en ampmaker SE-5A met andere 1960A. Deze laatste stack gaat overigens weg wegens over compleet maar dat is voor gitaarmarkt.

G.G.
1 januari 2011, 19:44
Waarom gaat die 5W-SE de deur uit? is toch juist een hele mooie aanvulling op de rest (prima thuisversterkertje)

refused199
1 januari 2011, 19:52
klopt, maar vind het geluid duidelijk minder dan de Ceriatone en doe er daardoor helemaal niets meer mee. Vandaar dat ik hem weg heb gedaan. Hiernaast heb ik overigens nog een Fender PC staan welke ook goed klinkt op laag volume dus te kort komen doe ik niet :seriousf:

soup
1 januari 2011, 19:59
Net gekocht in Gent

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC03118.jpg

:dance:


wow nice, erg cool :)


met blackface wat wordt er dan precies bedoeld, de fender super reverb of pro reverb of ... want daar zitten toch ook verschillen tussen?

Heb mijn amp eens door hem laten maken en heb toen ook op zijn amps gespeeld en dat klonk echt goed. Het geluid klinkt en voelt veel echter/realistischer aan.


Heb je deze trouwens laten aanpassen aan jouw eisen/specs?

Valoosj
3 januari 2011, 14:52
wow nice, erg cool :)


met blackface wat wordt er dan precies bedoeld, de fender super reverb of pro reverb of ... want daar zitten toch ook verschillen tussen?

Heb mijn amp eens door hem laten maken en heb toen ook op zijn amps gespeeld en dat klonk echt goed. Het geluid klinkt en voelt veel echter/realistischer aan.


Heb je deze trouwens laten aanpassen aan jouw eisen/specs?

Wat hij daar juist mee bedoelt weet ik ook niet. Hij zei me dat hij van veel schema's de beste stukken neemt, die nog wat verbetert/aanpast/etc en dan samengooit. Het resultaat dat hij dan bekomt blijft hij aan werken tot het goed is.

De enige aanpassing is dat mijn reverb een aan/uit knop heeft liggen op mijn pedalboard. Dat vond ik wel nodig. Misschien laat ik hem ooit nog wat aanpassen, maar eerst ga ik me echt inspelen op deze amp.

minas
3 januari 2011, 21:06
Zeer mooi Valoosj!

Hier een update van mijn stacks:

Modern:
http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/IMG_6055.jpg
Brunetti XL r'evo 120
Rocktron Repiflex
Brunetti 2x12 V30

http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/IMG_6058.jpg
Powersupply
GCX
Digitech IPS33B
Voodoolab GCP
Ernie ball Vol Jr
Automagic Wah
Racklade ligt klaar en moet nog worden ingebouwd voor losse pedalen.
Dit is alleen allemaal nog flink in de maak. Ben gewoon te slecht in al dat geprogrammeer.

Classic:
http://i31.photobucket.com/albums/c392/Guido83/IMG_6052.jpg
Trainwreck Clone
2x12 Greenback 25w (England)

sjaak1990
3 januari 2011, 22:20
Hey minas, hoe bevalt die koch loadbox bij je brunetti? Zit er ook aan te denken er 1 aan te schaffen voor mijn 60 watt xl r-evo.
Is een mooi setje, en gaat zo te zien geweldig worden!

Valoosj
3 januari 2011, 23:35
Bedankt Minas. Die brunetti van jou is ook niet mis. Ik heb er bij Robert (B 2 the A) eens op gespeeld en daar kwam toch een heerlijke Alice in Chains scheur uit.
Was het niet de jouwe? Er zat toen ook een koch bij.

Arvoitus
3 januari 2011, 23:42
Ja dat heb ik ooit eens van horen zeggen, maar zojuist even gaan googlen en kon er niet meer over terug vinden dat hij voorzien zou zijn van andere trafo's, het zal dan wel niet helemaal waar zijn geweest en had ik t toch beter moeten checken;)

Hier overigens een update van mijn kant.
http://plaatjesdump.nl/upload/76584e44316f1217a40305832d5db4d9.jpg
Rechts Ceriatone 18watt tmb met 1960B, Jcm2000 dsl100 met 1960A en ampmaker SE-5A met andere 1960A. Deze laatste stack gaat overigens weg wegens over compleet maar dat is voor gitaarmarkt.
Waar heb je die Sapph poster vandaan?

refused199
4 januari 2011, 09:05
Die kwam ik toevallig tegen!:cheerup:

Mufftin
4 januari 2011, 19:57
Iedereen wil die poster!

Orpheo
4 januari 2011, 20:14
Iedereen wil die poster!
Agreed! helaas mag ik m niet van mm vriendin :( en ook niet de poster van transformers met megan fox bevallig over n auto...

Lexvandoef
4 januari 2011, 20:23
Agreed! helaas mag ik m niet van mm vriendin :( en ook niet de poster van transformers met megan fox bevallig over n auto...

onder de plak... :cheerup:

Orpheo
4 januari 2011, 20:36
onder de plak... :cheerup:

Breek me de bek niet open...ik denk dat iedere man na 4 jaar onder de plak zit... vooral omdat ie de rust en lieve vrede wip bewaren....

Wabbie
4 januari 2011, 20:59
Naja orpheo, zie het zo. Volgens mij kan je vriendin redelijk overweg met je gitaren en versterker verzamelwoede toch? Met een beetje geven en nemen kom je een heel eind ;)

Orpheo
4 januari 2011, 21:04
Naja orpheo, zie het zo. Volgens mij kan je vriendin redelijk overweg met je gitaren en versterker verzamelwoede toch? Met een beetje geven en nemen kom je een heel eind ;)

Shit...zit wat in.

Mag ik mn troef nog inzetten?


Het is niet alsof mn verzamelwoede tijdens de relatie is ontstaan, sie was.er al, ze had kunnenweten waar ze aan begon... ;)

Thiez
4 januari 2011, 21:15
Breek me de bek niet open...ik denk dat iedere man na 4 jaar onder de plak zit... vooral omdat ie de rust en lieve vrede wip bewaren....

haha mooi gezegd orph. omdat je de rust en een wip wilt bewaren ;)

Wabbie
4 januari 2011, 21:18
Shit...zit wat in.

Mag ik mn troef nog inzetten?


Het is niet alsof mn verzamelwoede tijdens de relatie is ontstaan, sie was.er al, ze had kunnenweten waar ze aan begon... ;)

Touché, maar mijn ervaring is dat op de een of andere manier vrouwen ongevoelig zijn voor dat argument ;)

Orpheo
4 januari 2011, 21:18
haha mooi gezegd orph. omdat je de rust en een wip wilt bewaren ;)

Ah schijtsmartphone ook. Pakt letters die ik helemaal niet wil...

refused199
4 januari 2011, 22:00
Iedereen wil die poster!

Om je even lekker te maken,
Het is zo'n bushokposter (dus levensgroot!!!) waar ik toevallig aan kon komen toen de posters in het bushok ververst werden. De man vertelde mij dat deze posters nadat ze dus volgens het contract enkele weken hebben gehangen ze vervolgens vernietigd werden doordat er toch niets meer mee gedaan werd. Nou geef ze dan maar aan mij!
Ik had er een stuk of 10, enkelen hebben al basis gebruikt voor schilderijen, anderen heb ik m'n schoolboeken mee gekaft en de laatste hangt in m'n muziekhok. Ik moet zeggen, van dichtbij is ze erg lelijk (en heeft ze zelfs een koffievlek boven haar lip, geprint op de poster) maar toch krijg ik het niet over m'n hart haar weg te doen:soinnocent:

Hier dan even volledigheid:
http://www.plaatjesdump.nl/upload/d8efc3d7cba9b44d833539bd7b29448d.jpg
(de onderkant is er afgesneden omdat ik die nodig had voor m'n laatste 3 boeken dit jaar:hippie:)

soup
4 januari 2011, 22:31
Waarom heb je 3 cabinets? Kun je niet beter 1tje houden en een 2x12 aanschaffen?

ME.
4 januari 2011, 22:40
Waarom heb je 3 cabinets? Kun je niet beter 1tje houden en een 2x12 aanschaffen?

Waarschijnlijk: Omdat het kan!!!

Verdere redenering is niet nodig :punk:

refused199
4 januari 2011, 22:55
Zoals je ziet zijn het 2 A's, deze had ik als eerst en nadat ik een buitenkansje zag voor een extra B heb ik deze gekocht om die vervolgens te ruilen voor een A om zo dus een kloppende fullstack te krijgen. 2x12 heb ik niets mee, ik hou wel van wat druk achter het geluid, dat hoort gewoon een beetje bij de sound die ik zoek. De 2e A staat dus te koop, want 3 cab's is inderdaad veel van het goede. Al geeft 12x12 wel een erg machtig gevoel...xD

Valoosj
5 januari 2011, 08:50
Ik moet zeggen, van dichtbij is ze erg lelijk

Van ver ook ...

minas
5 januari 2011, 09:07
Hey minas, hoe bevalt die koch loadbox bij je brunetti? Zit er ook aan te denken er 1 aan te schaffen voor mijn 60 watt xl r-evo.
Is een mooi setje, en gaat zo te zien geweldig worden!

Hoi Sjaak,
Bedankt voor het compliment.

Gebruik hem eigenlijk de laatste tijd zo goed als nooit meer, maar je krijgt je buizen wel net iets verder overstuurd. Dus je moet je goed afvragen of het het geld waard is om er 1 aan te schaffen.

minas
5 januari 2011, 09:09
Bedankt Minas. Die brunetti van jou is ook niet mis. Ik heb er bij Robert (B 2 the A) eens op gespeeld en daar kwam toch een heerlijke Alice in Chains scheur uit.
Was het niet de jouwe? Er zat toen ook een koch bij.

Bedankt Valoosj,
Klopt dat was inderdaad mijn Brunetti. Hij bevalt ook nog steeds zeer goed, alleen blijft er toch altijd wel weer enige drang naar iets nieuws ;) (vast bekend probleem)

macwilliams
5 januari 2011, 09:54
Al geeft 12x12 wel een erg machtig gevoel...xD

meer is beter!

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC03549.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC03544.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC03543.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC03542.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/Cabinet/DSC03540.jpg

:D

Fragedallic
5 januari 2011, 11:01
das een aparte hoek bank....;)

Fragedallic
5 januari 2011, 11:03
Om je even lekker te maken,
Het is zo'n bushokposter (dus levensgroot!!!) waar ik toevallig aan kon komen toen de posters in het bushok ververst werden. De man vertelde mij dat deze posters nadat ze dus volgens het contract enkele weken hebben gehangen ze vervolgens vernietigd werden doordat er toch niets meer mee gedaan werd. Nou geef ze dan maar aan mij!
Ik had er een stuk of 10, enkelen hebben al basis gebruikt voor schilderijen, anderen heb ik m'n schoolboeken mee gekaft en de laatste hangt in m'n muziekhok. Ik moet zeggen, van dichtbij is ze erg lelijk (en heeft ze zelfs een koffievlek boven haar lip, geprint op de poster) maar toch krijg ik het niet over m'n hart haar weg te doen:soinnocent:

Hier dan even volledigheid:
http://www.plaatjesdump.nl/upload/d8efc3d7cba9b44d833539bd7b29448d.jpg
(de onderkant is er afgesneden omdat ik die nodig had voor m'n laatste 3 boeken dit jaar:hippie:)

jij bushokjes sloper......:soinnocent:

LP_CL
5 januari 2011, 13:17
Deze kan ook even een update gebruiken. Je moet er enkel die Marshall 1960AV wegdenken en een 2de orange cab en mijn Washburn Custom Shop erbij denken.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00589.jpg

Wabbie
5 januari 2011, 13:35
Het mag dan groot, lomp en vooral zwaar zijn maar de sound is niet te evenaren!
Eden WT800/Trace Elliot 1153/Eden D410XLT:
http://img.photobucket.com/albums/v733/DSW/64465_160274860658565_100000281563608_437210_68573 67_n.jpg

Justinschut
5 januari 2011, 14:29
Deze kan ook even een update gebruiken. Je moet er enkel die Marshall 1960AV wegdenken en een 2de orange cab en mijn Washburn Custom Shop erbij denken.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00589.jpg

Awesome :D

tidalwave_sideburns
5 januari 2011, 15:46
Deze kan ook even een update gebruiken. Je moet er enkel die Marshall 1960AV wegdenken en een 2de orange cab en mijn Washburn Custom Shop erbij denken.
http://i163.photobucket.com/albums/t318/mushroony/DSC00589.jpg

Is dat een BBE Sonic Maximizer? Staat-ie ook altijd aan?

RoelSmoel
5 januari 2011, 21:15
Diezel FTW..
Mooi en kleurrijk setje:D

Valoosj
6 januari 2011, 00:52
Hoi Sjaak,
Bedankt voor het compliment.

Gebruik hem eigenlijk de laatste tijd zo goed als nooit meer, maar je krijgt je buizen wel net iets verder overstuurd. Dus je moet je goed afvragen of het het geld waard is om er 1 aan te schaffen.

Voor mij niet meer hoor, toch niet qua amps. De FAD blijft. Nu is het nog kwestie van mijn pedalboard af te werken, vooral qua drives moet ik eens goed gaan selecteren.

LP_CL
6 januari 2011, 13:51
Is dat een BBE Sonic Maximizer? Staat-ie ook altijd aan?

Nee, die BBE is werkloos, sinds ik die marshall cab niet meer gebruik. Die Orange cabs zijn veel gedefinieerder en hebben geen BBE nodig.

minas
7 januari 2011, 10:46
Voor mij niet meer hoor, toch niet qua amps. De FAD blijft. Nu is het nog kwestie van mijn pedalboard af te werken, vooral qua drives moet ik eens goed gaan selecteren.

Je hebt gereageerd op de verkeerde reactie ;) (waar je op reageerde ging over Loadbox verhaal tegen Sjaak1990).
De Brunetti blijft waarschijnlijk nog en ben er nog steeds blij mee. Wel blijft er natuurlijk gas naar nieuwe spullen. Alleen nu mijn rackje afmaken i.c.m. GCP. Alleen ben ik veel te slecht in het programmeren dus het schiet nog niet echt op.

Ben wel heel benieuwd naar de FAD amp. Ken eigenlijk alleen de speakerkasten van FAD. Heb je al een idee welk(e) drive(s) het gaan worden?

Valoosj
7 januari 2011, 13:21
Momenteel ligt er een sonic titan print op mijn werkbank, net als een rangemaster, meat head, big muff ram's head, ... Ik ga er een aantal bouwen en ik zie wat blijft. Nog niet echt een idee waar ik blij van ga worden.