PDA

View Full Version : jonge NL blueshonden -> Coup de Grace



Pagina's : [1] 2

philbee
7 september 2002, 09:30
Dit is de moeite waard om eens te checken:
Geloof dat die gitarist 17 ! jaar ishttp://www.blues4breakfast.com/

philbee
7 september 2002, 09:32
de goeie URL
http://www.blues4breakfast.com/

sash
7 september 2002, 11:41
Gitarist is idd 17 jaar. Verder is http://www.thedoubleshots.com ook een goeie veelbelovende jonge bluesband (gitarist was geloof ik 22)

CN
8 september 2002, 09:14
Coup de Grace treed vanavond om 21.00 uur op in de Effenaar te Eindhoven.

sash
8 september 2002, 12:23
Kheb de gitarist en keer gesproken en vind het nogal een arrogante klootzak. Hij vind zichzelf echt helemaal de man en denkt dat ie beter is dan de rest.

CN
8 september 2002, 13:48
Zo te lezen je reactie heb je Coup de Grace nog nooit live gezien en de gitarist nog nooit gesproken.

stinkhippie
8 september 2002, 13:53
kheb naar die mp3s geluisterd en ik vond dat coup de grace maar een grote bak met herrie met belachelijke teksten met een verschikkelijk nederlands accent.
en die solo's zijn om te huilen

Noctiis
8 september 2002, 13:59
ik vind de zanger heel erg slecht, die drummer wijkt niet af van de standaard ritmetjes, evenals de bassist en de gitarist speelde wel aardig alleen ziet er op die fotos uit als een aanstellerige nicht... :smile:
Not my cup of tea, voor jonge bands geef mij Laternpoll of neWax maar

CN
8 september 2002, 14:04
De muziek van Coup de Grace is niet op een mp3-tje te plaatsen.
Je moet de band live gezien hebben om te kunnen oordelen.

Noctiis
8 september 2002, 14:14
studio en live zijn 2 verschillende dingen maar samen vormen ze een goeie band.
met alleen goed live optreden haal je het niet tot de top.
en overigens vond ik het live mp3tje nog waardelozer... de live foto's overtuigen ook niet echt, just my 2 cents

CN
8 september 2002, 14:31
Ik volg de band al enige tijd en heb wat citaten verzameld van Coup de Grace:

"Er wordt gesproken van een aanstormend talent, een trio met in hun midden een spetterende gitarist van amper 18 jaar"

"Coup de Grace, who are far too young to be so good", AMOR, ex gitarist van The Hoax

“ Jong, snel en wild. “ Kuif, promotor Plein 79 / Den Bosch

“ Zeer talentvolle band! “ Jan Kersseboom, promotor Bluescafe / Apeldoorn

“ Coup de Grace,een zeer aangename verrassing tussen alle bands die ik de laatste jaren heb gezien. wat een vuur en passie kwam er van deze band,alsof de nummers door hun waren geschreven en deze kwamen dan ook tot leven op het podium,deze band moet je hebben gezien. “ Maarten de Ridder, Stichting Rhythm & Blues Breda“

Coup de Grace:” bij benadering een gitaarspel met een zeer hoog SRV-gehalte. “
Frank Gorris, promotor Goeie Volluk en BluesAlive Cuyk

“ Het was een grandioos optreden. “ Bert Dirks, programmeur van oa. Bluessocieteit L’esprit / Rotterdam en Bluesfestival / Delft

"Briljant en ongelooflijk, opvallende podiumpresentatie, technisch heel goed", juryrapport Grote Prijs

stinkhippie
8 september 2002, 14:32
precies noctiis, dat live mp3tje was ook naadje. Jemigdepemig wat een teringherrie, met zijn lesliekast.echt waardeloos

stinkhippie
8 september 2002, 14:34
ken mij die citaten wat rotten, eerste indruk is erg slecht. En dat hoge SRV-gehalte; ik vind het een zeer zwakke na-aperij, en dan nog hardstikke slecht ook nog!

CN
8 september 2002, 14:41
Nog geen jaar bij elkaar en toch al zo'n 50 optredens achter de rug in het betere circuit....................

stinkhippie
8 september 2002, 14:59
iedere mongool kan meedoen met de grote prijs shitzooi en de crossover awards

Yorrit
8 september 2002, 15:11
hey CN, ben jij toevallig lid van die band? of iig een vriend van hun

stinkhippie
8 september 2002, 15:12
ja ik voel ook al nattigheid

CN
8 september 2002, 15:17
Ik ken de band bijzonder goed, jullie niet zo te horen, maar dat kom nog wel!

CN
8 september 2002, 15:22
of kom kijken:
8 sept- Effenaar- Eindhoven!
13 sept- Bluesfestival-Oosterhout
29 sept- Speelwagen- Gorinchem
12 okt - Festival - Hoogeveen
26 okt - Elektra bluesnacht- Sliedrecht
1 nov - Pavlov- Gorinchem
8 nov - Motorsale- Autotron Rosmalen
17 nov- Support act Amor- O13-Tilburg
22 nov- Dordrecht-Jazz club
23 nov- Maastricht-Jimi Hendrix tribute
29 nov- Zaandam
31 jan 2003- Assen

Noctiis
8 september 2002, 17:26
nee dankje...
en je bereikt echt niets met citaten verzamelen en het voor ze opnemen hoor, wie denk je dat je bent, een soort Jehova-getuige die me probeerd te bekeren? :grin: :grin: :grin:
neen ik blijf liever naar mn eigen muzieksmaak luisteren

stinkhippie
8 september 2002, 20:44
ik heb ook wel betere dingen te doen

philbee
9 september 2002, 15:39
hmmm, smaken verschillen kennelijk.
Ieder zijn ding, mij best.
Ik hoef jullie niet te bekeren, maar ze spelen idd veel op grote podia, dat kan geen toeval zijn.....bovendien zitten ze bij een belangrijk boekingskantoor, die jongens weten ook wel wat ze doen.
CN, doe aub niet té veel moeite, dat werkt uiteindelijk alleen maar tegen je, in dit soort forums (fora?), en dus de band.

pimmetje
9 september 2002, 16:02
Ik heb de band 2x gezien. 1x in Monster bij blues aan zee waar ik diezelfde dag ook had gespeeld. Daar was ik als een varken zo dronken en heb ik de laatste 4 nummers of zo meegepikt. Ik was zwaar onder de indruk. Ze stonden er echt te spelen alsof ze er 100% voor gingen. Het (veel te) hoge hendrix/srv gehalte kon me bij hun toen niet eens zo boeien. Normaal heb ik daar echt een stront-hekel aan.

Later nog ff een paar woordjes met ze gesproken en dat arrogante wat Sash bespeurde bij die gitarist, heb ik toen niets van gemerkt. Leek me een best ventje...

De 2e keer dat ik ze zag was in Z'meer. Toen was 't een beetje een laffe vertoning. Al blijft dat gitaristje wel goed. Ik vroeg me toen wel af of de lol die ik er de 1e keer in had niet voor het grootste gedeelte door die sloot bier in m'n kut kwam :grin:.

Je kan zeiken op dat bandje (graag zelfs :grin: ), maar het staat voor mij wel als een paal boven water dat die ventjes nog heel wat KUNNEN laten horen als ze iets meer eigen geluid gaan ontwikkelen. Hopelijk worden ze niet door de idioten met de portemonnee gestuurd om het zoveelste commerciele stink-bluesbandje te worden. Daar klonk het jammer genoeg nog wel iets te veel naar.

sash
9 september 2002, 19:14
Idd en over een paar jaar horen ze gewoon bij de eenheidsworst zoals de meeste NL bluesbands. Wat dat betreft is de Nederlandse bluesscene niet echt veelzijdig op een paar uitzondering na die wel met hun eigen stijl en geluid komen.

stinkhippie
9 september 2002, 21:48
amen

philbee
10 september 2002, 09:09
... et spiritu sanctu .....

wel erg moeten lachen om dat verhaal van pimmetje. Ben het met sash en pimmetje eens. nu is dit nog nederland, in de USA lopen een paar 100-duizend bands die de srv-hendrix stijl imiteren. vroeger of later zul je toch je eigen weg moeten gaan ...

sash
10 september 2002, 16:34
Op 2002-09-10 09:09, schreef philbee:
vroeger of later zul je toch je eigen weg moeten gaan ...




En ik hoop dat Coup de Grace dat ook zal doen, dan wordt het een retegoeie bluesband.

/edit ze zijn het al, maar misschien iets meer eigen stijl. Verder is SRV of Hendrix imiteren in het begin nooit verkeerd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-09-10 16:36 ]</font>

CN
14 september 2002, 20:49
Imiteren?!....................

pimmetje
15 september 2002, 13:01
Ja, je weet wel: nadoen.

CN
15 september 2002, 13:52
wel eens van hoogbegaafd gehoord?

Noctiis
15 september 2002, 13:54
wel eens van bescheidenheid gehoord? nee zeker

CN
15 september 2002, 15:22
de waarheid is hard...........

CN
15 september 2002, 15:38
Misschien wil Alan Haynes reageren. Het is nl. een goede bekende van CdG.

pimmetje
15 september 2002, 16:17
HOLY SHIT, CN !!!!!
NIET NOG IEMAND DIE JOU JE EIGEN MENING HEEFT VERTELD!!!!!

Jij bent dus van mening dat als maar genoeg mensen zeggen dat ze 't goed vinden, dat 't dus zo is. Ik hoop dat de winkels onder die steen waar je woont niet open zijn als jij thuiskomt van je werk. Dan zou je nog tijdens ieder reclame-blok weer snel naar de Albert Heijn rennen voor wat je NU weer op TV hebt gezien.

Ook zal je een flinke tiener-pop, nu-metal, hedendaagse RnB en K3 verzameling moeten hebben. Je hebt er immers genoeg mensen positieve dingen over kunnen horen zeggen.

We hebben hier op 't forum allemaal oortjes en bijna allemaal hersenen. We kunnen dus prima uitmaken wie we goed vinden, wie we nep vinden, wie we veelbelovend vinden, etc.

Dat je de mening van allerlei half-bekende mensen erbij haalt, maakt dus helemaal niets uit. Ik heb je volgens mij ook nog nooit 'ns horen vertellen wat JIJ zo gaaf vindt aan die band. Doe dat nu eens... en dan niet alsof je een recensie voor de Tina of zo schrijft. Gewoon 'ns mens tot mens... muziekliefhebber tot muziekliefhebber.

Dat trieste reclame-praatje gaat nu op dit forum ECHT alleen maar negatief werken voor de beeldvorming over dat bandje dat je door onze strot probeert te douwen.

Bij m'n eerste post(s) in dit onderwerp was ik nog positief over CdG (twijfelend, maar in principe positief). Nu komt dat triootje me eigenlijk al 6x in de rondte de strot uit zonder dat ik ze sindsdien nog een keer heb gezien.

CN
15 september 2002, 16:44
Alan Haynes is de gitarist van Double Trouble.
Jammer, ik dacht dat dit forum bezocht werd door de betere muzikanten.

Bins
15 september 2002, 17:11
http://www.beteremuzikantendanhierforum.nl is misschien wat voor jou, anders is er nog http://www.irritantereclamemaakforum.nl en http://www.doenietzouitdehoogte.nl

Double trouble?? wtf? Daar moet ik dan maar snel fan van worden, dat zijn zulke goeie muzikanten. En als ik die ken, dan ben ik zelf meteen ook een betere muzikant, en das mooi meegenomen...

Bins
15 september 2002, 17:26
Oke, ik zal ook even normaal doen. Weet je waar ik me aan stoor? Dat jij alleen maar hier op het forum komt om CdG te promoten. Het ruikt verdacht veel naar reclame.
Mannen als Noctiis en pimmetje vertellen adviseren mensen bij het kopen/repareren van gitaren/versterkers/effecten. Zij spreken uit ervaring over optredens en opnames. Dit zijn produktieve bijdragen aan het forum waar menig forum-lid iets aan heeft. Zo dragen alle forumieten hun steentje bij, al is het alleen maar in de chat, of in "biertje erbij". Jij doet dit niet. Sterker nog, je doet uit de hoogte en begint ook nog eens mensen te beledigen.....
Snap je waar ik heen wil?

Noctiis
15 september 2002, 17:30
Bins, bedankt voor de steun!
En CN, voor jouw de volgende link:
http://www.watbenjedan.com/

fijn leven nog :grin:

Dila
15 september 2002, 18:39
Op 2002-09-15 16:44, schreef CN:
Alan Haynes is de gitarist van Double Trouble.
Jammer, ik dacht dat dit forum bezocht werd door de betere muzikanten.



dit forum is voor ALLE gitaristen, of je nou net een half uur speelt of dat je nou wereld beroemd bent. niet zo zeiken dus.

Ditmar
16 september 2002, 18:57
Op 2002-09-15 16:17, schreef pimmetje:
Ook zal je een flinke tiener-pop, nu-metal, hedendaagse RnB en K3 verzameling moeten hebben. Je hebt er immers genoeg mensen positieve dingen over kunnen horen zeggen.


Wat de fuk heeft iedereen toch tegen nu-metal ????? :S

Triest.......

Dila
16 september 2002, 20:25
mensen halen rchte nu-metal en linkin park achtige figuren volgens mij nog al eens door elkaar...

Heyboer
17 september 2002, 17:52
Tijdens het surfen kwam ik toevallig op deze site.
Ik heb vrijdag 13-09-02 Coup de Grace gezien tijdens het blues festival in Oosterhout.
Nou, ik ga al heel wat jaartjes mee en heb heel wat gezien, maar we mogen trots zijn zulke talenten in Nederland te hebben.
Ik hoorde dat ze ook een show geven in Maastricht 23 nov, i.v.m. de verjaardag van Hendrix.
Wie weet hier meer van?

sash
17 september 2002, 18:51
philbee, hij is de organisator

sash
17 september 2002, 18:53
Trouwens, ik wil nog 1 ding duidelijk maken. Ik zeg niet dat die jongens niet kunnen spelen. Ben zelf ook een jonge bluesgitarist en ik kijk zeker tegen ze op.

sash
17 september 2002, 18:58
By the way, 23 november spelen niet alleen hun. Jan Akkerman, Noel Redding, Marcel Aeby (www.more-experience.com) en nog een aantal anderen. Het fijne weet ik er niet van.

Heyboer
17 september 2002, 20:16
Te gek, Ik ga zeker kijken.

sash
17 september 2002, 20:46
Ik zal ook van de partij zien. Misschien zie ik je daar, hang een bordje om je nek met heyboer erop :grin: Zie: http://www.nightofthemusic.nl en http://www.hendrixfiles.com

Heyboer
19 september 2002, 20:28
Speel je zelf ook in een band, Sash?
Treed je wel eens op?

mojo
19 september 2002, 21:53
22 september zijn ze in Cafe Wilhelmina te Eindhoven. Ik verheug me er nu al op. Ik heb Coup de Grace nu 7 keer gezien.
Fantastische show en dat in Nederland, echt ongelooflijk.

mojo
19 september 2002, 22:05
Het leuke van deze band is dat ze zeer bescheiden zijn en van zich zelf niet weten hoe goed ze eigenlijk zijn.

sash
19 september 2002, 22:56
Mojo: van dat bescheiden en dat ze zelf niet weten hoe goed ze zijn heb ik eigenlijk alleen maar het tegenovergestelde gemerkt, verder wel een superband

Heyboer: Speel nog niet in een band, wel bezig met oprichten (bassist en drummer gevonden, die allebei 3x zou oud zijn als ik...). Verder speel ik nogal eens mee met Doctor Rhythm (de band van de organisator van 23 november) en binnenkort jammen met Mike &amp; the Mellotones. Bekijk m'n site eens => http://www.keeponbluesin.cjb.net

mojo
20 september 2002, 13:17
Heb je met Jan Akkerman samen gespeeld?
Speel je vaker met Akkerman?

sash
20 september 2002, 21:51
Kheb idd met Akkerman gespeeld, was eenmalig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-09-20 21:54 ]</font>

sash
20 september 2002, 21:52
Trouwens, je bent een van de weinigen uit Rotterdam, waar uit Rotterdam kom je? Kom je ook wel is in L'Esprit?

mojo
20 september 2002, 22:48
Ik kom uit Zuid. Bert Dirks van LEsprit ken ik persoonlijk zeer goed.

sash
20 september 2002, 23:00
Joh, toevallig. Ben je er ook geweest toen Gwyn Ashton speelde? Ik zal 26 oktober en 30 november in ieder geval in L'Esprit zijn. Misschien wat afspreken?

mojo
21 september 2002, 16:24
Nee,Ik heb Coup de Grace daar gezien.
Heb je CdG wel eens gezien Sash?

sash
21 september 2002, 19:13
Nee kheb ze nooit gezien, moet er steeds een keer heen. Iig 23 november in Maastricht dan.

philbee
22 september 2002, 10:06
Hallo Heyboer, Sash (zag ik gisteren nog in Veenendaal, bedankt voor de foto's) en alle anderen.

Hoewel de press release nog niet de deur uit is en jullie officieel het programma nog niet behoren te weten van 23 nov, volgt ie hier:
Noel Redding (ex Hendrix Experience)
Jan Akkerman (Akkermeneer wie kent 'm niet)
More Experience (betere Hendrix cover band bestaat er niet)
Bill Roseman trio (USA), a different approach
Coup de Grace (o, die..)
Phil Bee en wat vrienden op hammond, sax e.d.

Ik heb bij deze besloten, en dat is nieuws (...!), dat alle mensen die bij gitaarnet zijn aangemeld en vette korting krijgen op de entree kaart. Wil dit met Ido en Ton van gitaarnet gaan afspreken, er volgt t.z.t. wel een officiele aankondiging en misschien ook een prijsvraag voor gratis kaartjes.

Foto's van de editie van 6 april zijn te zien op: http://www.nightofthemusic.nl , daar kun je binnenkort ook online kaartjes reserveren. Alle VVV kantoren zijn binnenkort ook op de hoogte, dus mogelijkheden genoeg om dit niet te hoeven missen.

Grtz
Phil

sash
22 september 2002, 14:36
Korting? Dan kom ik zeker :wink:

sash
22 september 2002, 18:07
Trouwens, als alle 2100 leden willen komen heb je wel een probleem :wink:

Kitaarhiero
22 september 2002, 19:40
Noctiis komt niet hoor, die houdt nie van blues :wink:

maar misschien kom ik wel :grin:

philbee
22 september 2002, 23:33
Ido (gitaarnet) heeft al het e.e.a. bedacht, jullie horen zeer binnenkort meer.

sash
24 september 2002, 18:48
We zijn benieuwd.

CN
24 september 2002, 20:07
hoe zit het nou met die korting?
ik betaal me scheel aan entree geld om cdg te zien.

CN
24 september 2002, 20:52
is het programma al bekend 23 nov.?

sash
24 september 2002, 21:01
Op 2002-09-22 10:06, schreef philbee:
Hallo Heyboer, Sash (zag ik gisteren nog in Veenendaal, bedankt voor de foto's) en alle anderen.

Hoewel de press release nog niet de deur uit is en jullie officieel het programma nog niet behoren te weten van 23 nov, volgt ie hier:
Noel Redding (ex Hendrix Experience)
Jan Akkerman (Akkermeneer wie kent 'm niet)
More Experience (betere Hendrix cover band bestaat er niet)
Bill Roseman trio (USA), a different approach
Coup de Grace (o, die..)
Phil Bee en wat vrienden op hammond, sax e.d.

Ik heb bij deze besloten, en dat is nieuws (...!), dat alle mensen die bij gitaarnet zijn aangemeld en vette korting krijgen op de entree kaart. Wil dit met Ido en Ton van gitaarnet gaan afspreken, er volgt t.z.t. wel een officiele aankondiging en misschien ook een prijsvraag voor gratis kaartjes.

Foto's van de editie van 6 april zijn te zien op: http://www.nightofthemusic.nl , daar kun je binnenkort ook online kaartjes reserveren. Alle VVV kantoren zijn binnenkort ook op de hoogte, dus mogelijkheden genoeg om dit niet te hoeven missen.

Grtz
Phil




Een programma voor meneer.


Trouwens als je de jongens zo goed kent, hoor je toch op een gegeven moment wel bij de band, tenminste dat is mijn ervaring.

CN
24 september 2002, 21:07
weet je de tijden?

sash
24 september 2002, 21:51
Nee, is dat zo belangrijk dan? Ik denk dat het rond 9 uur begint. Je gaat me niet vertellen dat je alleen CdG wilt zien?!

CN
24 september 2002, 22:08
die Philbee wil ik ook wel eens zien spelen.

CN
24 september 2002, 22:10
Het valt wel op dat hij alleen in Limburg speelt.

JV
24 september 2002, 22:12
misschien omdat het allemaal limburgers zijn?

sash
24 september 2002, 22:12
Voorlopig hebben ze toevallig alleen maar optredens in Limburg. Ze hebben pas nog in Giethoorn, Delft en Almelo gestaan. 30 November weer in Rotterdam

philbee
25 september 2002, 17:46
die CN werkt voor CNN?
of voor de belastingen?

CN
26 september 2002, 18:21
Ik kan wel regelen dat het de 23ste wordt uitgezonden op CNN als je wilt..........

sash
29 september 2002, 18:25
Ah dus je werkt toch voor CNN

philbee
30 september 2002, 09:28
ik hoop niet dat de laatste opmerking van CN maatgevend is voor al zijn reacties......

CN
30 september 2002, 16:38
Het is fijn dat je dat niet hoopt Philbee.
Je weet wel beter.

sash
30 september 2002, 17:39
Nu begrijp ik er geen reet meer van...

CN
30 september 2002, 18:44
De meeste muzikanten zijn duistere figuren Sash...................

sash
30 september 2002, 19:00
Ah daar moet ik nog ingroeien dan :wink:

philbee
2 oktober 2002, 10:22
terug naar de muziek van de heren.
Ik heb inmiddels de beschikking over een demo CD, moet zeggen dat er van alles inzit qua stijl, Red Devils, SRV, Drippin' Honey, niet de minste. Zal in de loop van de tijd zeker nog beter worden. Ik mag wel zeggen dat ze mij hebben overtuigd.

CN
2 oktober 2002, 17:04
Leuke reactie Philbee. Vooral muzikanten reageren verbaasd wat deze knapen presteren en zijn verbaasd en verbouwereerd.Ze zijn zo jong en zo goed ingespeeld op elkaar.

sash
2 oktober 2002, 17:52
Waarom vind je alleen de reactie van iemand leuk als ze CdG ook goed vinden. Als iemand ook maar een beetje commentaar heeft, kom jij meteen ouwehoeren.

Kitaarhiero
2 oktober 2002, 18:06
Op 2002-10-02 17:04, schreef CN:
Leuke reactie Philbee. Vooral muzikanten reageren verbaasd wat deze knapen presteren en zijn verbaasd en verbouwereerd.Ze zijn zo jong en zo goed ingespeeld op elkaar.


hoelang spelen ze al samen?
(als dat al een jaar of 3-5 is en als ze vaak oefenen en optreden, niet zo moeilijk)

CN
2 oktober 2002, 18:54
hoelang spelen ze al samen?
(als dat al een jaar of 3-5 is en als ze vaak oefenen en optreden, niet zo moeilijk)
[/quote]

Het debuut optreden was in september vorig jaar in het Arsenaal te Vlissingen.

Trouwens ik ken bands die spelen meer dan 10 jaar samen en dat klinkt nog voor geen meter.

sash
2 oktober 2002, 20:39
zoiets heet talent :wink:

CN
2 oktober 2002, 21:07
Op 2002-10-02 17:52, schreef sash:
Waarom vind je alleen de reactie van iemand leuk als ze CdG ook goed vinden. Als iemand ook maar een beetje commentaar heeft, kom jij meteen ouwehoeren.

Aan het begin van dit forum schreef jij iets wat zeer onterecht was Sash, vandaar dat geouwehoer van mij.

sash
2 oktober 2002, 22:04
In jouw ogen onterecht. Dat was mijn mening.

Natuurlijk heb jij het recht om ook jouw mening te geven, maar je hoeft het niet te benadrukken, werkt alleen maar tegen je en tegen de band.

Harry
3 oktober 2002, 09:46
klopt wel eigenlijk, ik lees dit gezeik mee, en ondanks de invloeden die Philbee noemt heb ik nu al een hekel aan ze. Misschien draait dat om als ik ze eenmaal gezien heb, maar nu ben ik echt niet onder de indruk.

CN
3 oktober 2002, 16:50
Als je kritiek geeft moet je dat goed kunnen onderbouwen.
Als je commentaar geeft op iets en niet weet waar je over praat is erg laag aan de grond.

sash
3 oktober 2002, 16:53
En als je een band goed vind, moet je daar ook goeie redenen voor hebben en hoef je niet honderdduizend keer te vertellen dat je ze goed vind.

Mijn kritiek houdt op bij pagina 2. Jouw gezeik gaat door tot in de oneindigheid.

Harry
3 oktober 2002, 17:14
dat bedoel ik dus ook, het heeft er eigenlijk niks meer mee te maken hoe oneindig super-onverslaanbaar-en-onvergelijkbaar goed ze zijn, alleen al dat gemauw erover. Ik vind ook een aantal bands goed, maar daar zal ik je niet mee lastig vallen

Heyboer
3 oktober 2002, 17:37
die antwoorden van Sash en Harry slaan echt nergens op...............

mojo
3 oktober 2002, 19:25
Spetterende show van Cdg afgelopen zondag tijdens de afterparty van de bluesroute in Gorinchem.
Is er nog iemand geweest van dit forum?

pimmetje
3 oktober 2002, 20:24
Ik heb de eerste keer geprobeerd redelijk weer te geven wat ik van CdG heb gezien en gehoord: 1x heel goed, 1x matig.

Door al dat gedram van CN projecteer ik die huilebalkerigheid van CN op CdG; zonder ze een 3e keer te hebben gezien, komen ze me nu m'n strot uit... zonde toch?

Ik begin in m'n hoofd zo onderhand CN als een soort 13-jarige nirvana-fan te zien. Die kan je ook vertellen dat Nirvana niet jouw "cup of tea" is en al direct is er stront aan de knikker.


Op 2002-10-03 16:50, schreef CN:
Als je kritiek geeft moet je dat goed kunnen onderbouwen.
Als je commentaar geeft op iets en niet weet waar je over praat is erg laag aan de grond.

Dit is toch wel de limit, CN !!!
Muziek is en blijft een kwestie van smaak. Vaak heeft dat helemaal niets met goede, rationele onderbouwingen te maken. Als iemand niet dezelfde smaak heeft als jij en de mensen die je zo graag citeert, betekent 't niet dat ze niet weten waarover ze praten. Ze hebben alleen een andere mening.

Juist door het verkondigen van een eigen smaak laag te noemen, begeef je je zelf - zowel sociaal als intellectueel - toch redelijk aan de onderkant van de samenleving.

Ik heb CN ergens op pag.3 van dit onderwerp al 'ns opgeroepen om ons gewoon menselijk (van muziekliefhebber tot muziekliefhebber) te vertellen wat hij nu zo goed vindt aan CdG.

Vooral na zo'n opmerking als in de quote van jou hierboven, ben je toch eigenlijk wel verplicht om zelf eerst eens je mening goed te onderbouwen.

En nogmaals voor de duidelijkheid: graag in je eigen woorden en niet met meer mooie frasen uit monden van anderen.

sash
3 oktober 2002, 21:32
Kijk dat is nog eens onderbouwing. In your face CN! Daar zouden we er meer van moeten hebben.

moretel
4 oktober 2002, 08:55
Ik ga zaterdag naar Willy de Ville, die heeft een album Coup de Grace gemaakt met Mink de Ville.
Is de bandnaam daarvan afgeleid ?
Ik ga het album of nummers toch beluisteren, ik ben erg nieuwsgierig geworden na al dit gekonkel, het enige wat ik tot nu toe heb gehoord waren de laatste tonen van een concert in zoetermeer.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-10-04 09:00 ]</font>

Harry
4 oktober 2002, 11:05
Op 2002-10-03 17:37, schreef Heyboer:
die antwoorden van Sash en Harry slaan echt nergens op...............


zou je dat even uit willen leggen aub?

CN
4 oktober 2002, 14:24
Op 2002-10-04 08:55, schreef moretel:
Ik ga zaterdag naar Willy de Ville, die heeft een album Coup de Grace gemaakt met Mink de Ville.
Is de bandnaam daarvan afgeleid ?
Ik ga het album of nummers toch beluisteren, ik ben erg nieuwsgierig geworden na al dit gekonkel, het enige wat ik tot nu toe heb gehoord waren de laatste tonen van een concert in zoetermeer.

Ik zou het niet weten waarvan de bandnaam is afgeleid.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-10-04 09:00 ]</font>

Heyboer
4 oktober 2002, 14:44
Op 2002-10-04 11:05, schreef Harry:


Op 2002-10-03 17:37, schreef Heyboer:
die antwoorden van Sash en Harry slaan echt nergens op...............


zou je dat even uit willen leggen aub?


Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een mening geven over een band die ze nog nooit hebben zien spelen.
Behalve Pimmetje, maar ja die ging zich geloof ik bezatten nadat hij de band had gezien.
Hij zal zijn gitaar wel verkocht hebben......

Harry
4 oktober 2002, 16:23
Op 2002-10-04 14:44, schreef Heyboer:


Op 2002-10-04 11:05, schreef Harry:


Op 2002-10-03 17:37, schreef Heyboer:
die antwoorden van Sash en Harry slaan echt nergens op...............


zou je dat even uit willen leggen aub?


Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een mening geven over een band die ze nog nooit hebben zien spelen.
Behalve Pimmetje, maar ja die ging zich geloof ik bezatten nadat hij de band had gezien.
Hij zal zijn gitaar wel verkocht hebben......




ik heb geen mening over Coup de Grace gegeven..., oja, ik weet er een, ik vind de naam niet zo leuk

Kitaarhiero
4 oktober 2002, 17:56
Coup de grace betekent "neusje van de zalm"

sash
4 oktober 2002, 18:38
Hmm dat kan best kloppen.

moretel
4 oktober 2002, 19:13
Ik hou wel van zalm

mojo
4 oktober 2002, 19:49
Coup de Grace betekent ook genadeslag.
Heel toepasselijk vind ik.

Kitaarhiero
4 oktober 2002, 20:00
Ja in de engelse deftige militaire termen is het idd ook de genadeslag.
(and the tank divison moved in for the Coup de Grace)

pimmetje
5 oktober 2002, 01:37
Op 2002-10-04 14:44, schreef Heyboer:
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die een mening geven over een band die ze nog nooit hebben zien spelen.
Behalve Pimmetje, maar ja die ging zich geloof ik bezatten nadat hij de band had gezien.
Hij zal zijn gitaar wel verkocht hebben......

Nou Heyboer, dan heb jij zeker zo onderhand de eventuele boeken die je ooit hebt gehad al lang geleden verkocht??? Lezen is tenslotte ook een vak :grin:.

Ik zei dat ik 't eerste optreden dat ik van ze zag gaaf vond, maar dat ik als een varken was. Het dronken worden was dus al lang (en breed :grin: ) geregeld.

De gitaar is overigens niet verkocht... ik zal zelfs met een verlammende hersenvergoring nog stug blijven volhouden dat 't prima gaat met de muziek :grin:.

moretel
5 oktober 2002, 19:43
Klinkt niet verkeerd heren,

zullen we de strijdbijl begraven en de muziek voor zich laten spreken.
SRV is prominent aanwezig maar dat zou hij vast niet erg gevonden hebben !

CN
5 oktober 2002, 20:32
Fijne avond toegewenst bij Mink de Ville, Moretel.

Heyboer
6 oktober 2002, 12:53
Gave posters van het Hendrix Tribute 23 nov in Maastricht, echt Amerikaans.
Op de site van VVV-Maastricht kan je er een uitprinten.

sash
6 oktober 2002, 13:48
Hij is idd erg tof, maar die van 6 april zag er ook goed uit.

Heyboer
6 oktober 2002, 17:54
Speel jij ook mee, Sash?

sash
6 oktober 2002, 22:54
Voor zover ik weet niet.

CN
10 oktober 2002, 18:09
Zaterdag 12 oktober is er voor de 16e keer de Hoogeveense bluesnacht, met Blues Simmit, Coup de Grace, Greyhound bluesband, Rhythm Bombs, Dixmeyer bluesband.
Zaal open; 20.30 uur, Aanvang 21.30 uur.
Coup de Grace speelt als afsluiter vanaf 01.30 uur.........

CN
11 oktober 2002, 21:12
Hey Moretel, Hoe was de show van Mink de Ville?

Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 15:07
hmmm.. heb Coup de Grace al vele malen zien optreden, en ze hebben 't zeker in zich om door te breken in binnen en buitenland..
Ze gaan volgend jaar een cd opnemen hoorde ik.

manic_eden
17 oktober 2002, 19:13
CN staat voor Chris Nederlof.
Deze CN is of de gitarist van dit bandje zelf, of z'n vader.
Ik heb ook al verschillende klachten over deze gasten gehoord. Dat ze zelf nu op een forum lopen op te scheppen over zichzelf is wel héél zielig.....
Het is een leuke band, maar ze moeten nog veel leren. Eerst maar 's die arrogantie eraf en de niet objectieve figuren eromheen een schop onder de reet geven.

mojo
17 oktober 2002, 19:37
of de roadie.................

FNaRK
17 oktober 2002, 20:35
hehehe
betrapt............

CN
17 oktober 2002, 20:50
CdG heeft al vele trotse fans.
Uniek in Nederland voor een nog onbekend bluesbandje. Vandaar de vele reacties op dit forum.

JV
17 oktober 2002, 21:18
suuuuuuuuuuuure

CN
17 oktober 2002, 21:39
Op 2002-10-17 19:13, schreef manic_eden:
CN staat voor Chris Nederlof.
Deze CN is of de gitarist van dit bandje zelf, of z'n vader.
Ik heb ook al verschillende klachten over deze gasten gehoord. Dat ze zelf nu op een forum lopen op te scheppen over zichzelf is wel héél zielig.....
Het is een leuke band, maar ze moeten nog veel leren. Eerst maar 's die arrogantie eraf en de niet objectieve figuren eromheen een schop onder de reet geven.


Bedankt voor je reactie Coen en ik ben inderdaad Chris Nederlof, promotor van Coup de Grace.
http://www.coupdegrace.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CN op 2002-10-17 21:58 ]</font>

philbee
17 oktober 2002, 22:07
hmmm, das minder

Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 22:17
hmm.. CN, als je toch de promoter van de band bent weet je vast ook wel wanneer die nieuwe Homepage er nou is een x opkomt, want dat ''New homepage is coming soon'' staat er ook al maanden!

CN
17 oktober 2002, 22:20
De systeembeheerder zal ik extra onder druk zetten. Het duurt inderdaad wel erg lang.....

guitarboy
17 oktober 2002, 22:20
de aap is uit de mouw :s maarre:
Who the fuck is Coen!!

CN
17 oktober 2002, 22:23
Coen Wolters. Het is uiteraard frustrerend als je al jaren bezig bent om een plaatsje te veroveren in de bluesscene en er komen een paar jonge honden van amper 18 die meteen bij de top behoren.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CN op 2002-10-18 09:15 ]</font>

JV
17 oktober 2002, 22:26
ehm, volgens mij kent bijna niemand ze hoor

Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 22:28
Op 2002-10-17 22:26, schreef JV:
ehm, volgens mij kent bijna niemand ze hoor

Als je in DE scene zit wel.

JV
17 oktober 2002, 22:30
zal wel. ik speel ook gewoon blues en dat soort dingen, maar voor dit topic wist ik ook totaal niks van ze af

CN
17 oktober 2002, 22:35
Punk blues is alternatieve muziek, waarvan ong. 2% van de Nederlandse bevolking naar luistert, dat is inderdaad bijna niemand.

Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 22:37
Op 2002-10-17 22:30, schreef JV:
zal wel. ik speel ook gewoon blues en dat soort dingen, maar voor dit topic wist ik ook totaal niks van ze af

Heb je welis van, Cuban Heels, T99 of Magic Frankie gehoord?

JV
17 oktober 2002, 22:39
moet dat?

Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 22:41
Op 2002-10-17 22:39, schreef JV:
moet dat?

Er moet niets.

mojo
17 oktober 2002, 22:43
Op 2002-10-17 22:41, schreef Komkommerschijfje:


Op 2002-10-17 22:39, schreef JV:
moet dat?

Er moet niets.


Ken je die bands niet dan?????????????/

JV
17 oktober 2002, 22:44
ehm, nee, is dat dan erg ofzo? is mijn leven nu niet compleet?

Komkommerschijfje
17 oktober 2002, 22:45
Hou je van Appeltaart?

mojo
17 oktober 2002, 22:48
Op 2002-10-17 22:44, schreef JV:
ehm, nee, is dat dan erg ofzo? is mijn leven nu niet compleet?


Nee hoor , het zijn alleen maar de beste bluesbands uit NL.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mojo op 2002-10-17 23:21 ]</font>

JV
17 oktober 2002, 22:49
in welk type blues vallen die?

philbee
18 oktober 2002, 15:58
volgens mij behoort Coen Wolters ook bij de top, maar goed, niet iedereen is even goed geinformeerd.

philbee
18 oktober 2002, 16:04
Op 2002-10-17 22:37, schreef Komkommerschijfje:


Op 2002-10-17 22:30, schreef JV:
zal wel. ik speel ook gewoon blues en dat soort dingen, maar voor dit topic wist ik ook totaal niks van ze af

Heb je welis van, Cuban Heels, T99 of Magic Frankie gehoord?


Hmmm JV dit zijn inderdaad wel wat van de betere bands in NL, OK er zijn er wel een hoop check eens : http://blues.pagina.nl/

manic_eden
19 oktober 2002, 00:54
[/quote]

Bedankt voor je reactie Coen en ik ben inderdaad Chris Nederlof, promotor van Coup de Grace.
http://www.coupdegrace.nl

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CN op 2002-10-17 21:58 ]</font>
[/quote]

coen?

Komkommerschijfje
19 oktober 2002, 11:30
Op 2002-10-18 15:58, schreef philbee:
volgens mij behoort Coen Wolters ook bij de top, maar goed, niet iedereen is even goed geinformeerd.


Naar mijn mening niet, heb de goede man 2x zien spelen en 't was 2x waardeloos, hij herhaald zichzelf steeds in zijn langdradidge solo's, en z'n drummer en bassist zijn ook niet bepaald goed op elkaar ingespeeld te noemen, en hij speelt grotendeels covers, en met covers kan je naar mijn mening niet aan de top komen.

Sjors
19 oktober 2002, 12:06
Heej gaaf! een topic over me bandje, en die CN is trouwens mijn vader! :smile:

moretel
19 oktober 2002, 18:06
Jij bent vast de gitarist van CdG, ik heb nog een kort gesprekje met je gehad aan het eind van je optreden in Zoetermeer, helaas niet helemaal gezien i.v.m. optreden van Julian Sas op dat moment.

Ik ben zelf veel bezig geweest met de stijl van SRV en na beluistering van de opnames vind ik het erg knap wat je doet, vertel eens wat over de manier waarop je dat bereikt hebt , hoe oefen je ?

Ik zou je vader kunnen zijn , en ik kan goed begrijpen dat je vader trots op je is.
Let verder maar niet zo op alle kritiek, elke gitarist blijft toch een beetje jaloers toch?
Succes , hoop binnekort weer eens een optreden te kunnen zien,
blijf groeien zou ik zo zeggen.

Harry
21 oktober 2002, 09:47
aha, nu valt alles op zijn plaats.............

philbee
21 oktober 2002, 15:02
Halleluja.

Hee Sjors, ja ik ben deze topic begonnen. Vordert het al met de setlijst voor 23 nov?
Heb wat met Jody heen en weer gemaild. Licht anders een tipje van de sluier op voor de forum leden.

Bouke
21 oktober 2002, 22:33
Hey,

Normaal houd ik absoluut niet van soaps maar deze moet ik gewoon blijven volgen! Elke avond even kijken naar CdG-Online! Wie gooit er vanavond weer met modder of wordt 'getaart'??

Ik ben zelf 100% muziek/bluesminded, bijna alle stijlen als het maar puur wordt gespeeld en niet te glad is. Zelf speel ik lekker op een stratje over een twin met een tubescreamer en een leslie-effect. Weet je ook meteen mijn hoofdliefdeindeblues!

Wat een gekonkel over een bandje dat volgens sommige lekkere muziek maakt en volgens anderen nergens op lijkt. SMAAK IS NIET TE FORUMMEN meine Dammen und Herren! En dat gaat zo al 10 pages aan! En waarschijnlijk nog verder! Gelukkig want dan kan ik mijn 'soapbehoeften' die ik echt niet door GTST laat bevredigen ergens uitlaten.

Zal ik mijn mening (onthoud dit goed: mening)ook maar geven? De hierboven ook ergens besproken Coen Wolters was ooit een klasgenootje van mij. Ergens op de MAVO of HAVO geloof ik. Ooit heeft hij mij (toen had ik nog een HipHop-groep jawel) zijn 'opnamestudio' onder zijn stapelbed laten zien. Wij waren toen ongeveer 14/16 jaar oid. Toen reeds had Coen muziek erg hoog in de bol en zat vol met ideeen. Kijk eens op http://www.coenwolters.com en je ziet zijn manier van presenteren en 'zijn'. Dat is nadrukkelijk aanwezig en zéér overtuigd van zijn kunnen. In het begin van zijn bluesgitaarcarriere moest ik er wel eens van glimlachen. Ik vond 't maar niks en hij speelde ook nog op 'ons' podium in de TT-nacht :grin:! Maar diezelfde Coen kom je nu dus op vele plekken in bluesland (ga eens kijken op diverse USA-sites en de internet webradio staions bij Live365) tegen. En-passant vergeet hij gelukkig ook niet om steeds beter te worden (nu nog leren zingen...sorry Coen :grin:)Ik, met al mijn bescheidenheid, mag eens in de weet ik weinig tijd ons repetitiehok uit om op een vaag k*tpodium mijn kunnen te laten zien. Mijn vroegere glimlachen is nu door zijn doorzetten en spel omgezet in een soort bewondering. Hij speelt ook in de SRV-geest en gaat dat steeds beter beheersen. Dat vindt ik errug lekkere muziek dus nu wordt het voor mij interessant. Zo zie je maar weer dat zelfs een mening kan veranderen. 'K weenie of Coen hier ook komt en dit soort soaps ook volgt maar ik hoop dat 'ie me kan volgen. 't momenteel goed bedoeld!

Over de hoofdrolspelers in deze soap: Coup de Grace. Ik hoorde over hunnie via mijn held Jon Amor. Hij zag ze en vond ze leuk en veel te jong voor wat ze al deden. Mijn interesse meteen gewekt en nummers downloaden. Eerste indruk: lekker heavy punkblues, mijn smaak ook. Ik heb altijd wel wat te zeuren en als zanger zeg ik: bel eens! :grin: Als muziekliefhebber zeg ik; niets vernieuwends. Als bluesliefhebber zeg ik gelukkig niets vernieuwends. Maar enthousiasme spreekt me erg aan dus ik ga ze in 2003 maar eens bekijken in onze eigen bluesdagen. Als deze soap dan nog bestaat, en anders duikel ik hem wel weer uit de archieven op, zal ik nog wel eens schrijven (nie meer zo lang als deze hoor...).

Als bijna laatste: Stel je houdt bijvoorbeeld van nu-metal en niets dan nu-metal. Reageer dan niet op een post over jonge blueshonden!!!!! (paar vroege reacties). Ik ga jullie muziek toch ook niet openbaar niet leuk lopen vinden!! (??)

Als laatste: Ben je toevallig de vader van een jonge bluesgitarist en er wordt iets naars gezegd over je zoon's bandje, laat je dan niet zo kennen!!! Alhoewel, mijn zoontje van 1,2 heeft net een plastic-gitaartje gekregen en als iemand zegt dat 'ie nu al vals speelt ram ik 'm ook een mic-stand door de grappig ruikende lichaamsdelen!! Dus het gevoel is wel te snappen van CN.

Oh ja, wat ik ook wou zeggen: arrogant en brutaal zijn met een grote bek een een mega-ego, is niet een eigenschap die ik persoonlijk erg waardeer, maar je komt er vaak wel ergens mee en ik denk dat deze kiddo's met wat eigen kijk op de zaak best eens iets leuks zouden kunnen gaan veroorzaken op bluesgebied.

Amen,

Bouke
(tot zover bijdrage 324 aan de CdG-soap)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bouke op 2002-10-22 12:48 ]</font>

guitarboy
22 oktober 2002, 08:54
Wow,wat een lange preek zeg, hoe lang heb je hierover gedaan. Wat hebben jullie toch allemaal met cdg, ik heb echt geen zin om 100 regels te typen over hun, maar ja. Ieder zijn hobby!

moretel
22 oktober 2002, 09:04
Jij bent dus het type oneliner, nou daar hebben we genoeg van op dit forum, ik hou wel van een wat langer stukje, leer je mensen ook wat beter kennen.

Ga maar lekker TV kijken als je niet kan lezen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: moretel op 2002-10-22 09:10 ]</font>

guitarboy
22 oktober 2002, 09:11
Ja Tik Tak komt zo, rustig maar moretel.

moretel
22 oktober 2002, 09:17
Sorry hoor, slecht geslapen.

FNaRK
22 oktober 2002, 11:02
Ik volg idd ook al enkele weken deze soap en ik moet eerlijk zeggen dat ik niets meer snap van dit topic. Kan iemand mij uitleggen:
-waar het over gaat
-wie bij wie hoort
-wanneer de ontknoping is

Bij voorbaat dank, met de meeste hoogachting
Mario

CN
22 oktober 2002, 20:06
Deze topic gaat nog steeds over een geweldige band die je hebt gezien of gehoord.
Mijn complimenten voor Philbee, die dit topic geopend heeft.
See you 23 nov............

guitarboy
22 oktober 2002, 20:23
fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck

CN
22 oktober 2002, 20:28
Op 2002-10-22 20:23, schreef guitarboy:
fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck , fuck


Ga jij je mond eens spoelen, gitaarjongetje.:razz:

guitarboy
22 oktober 2002, 20:31
sorry, ik zat klem met mijn voet

FNaRK
22 oktober 2002, 21:22
oh, waar zat die voet dan wel niet ??

guitarboy
22 oktober 2002, 22:40
Ja mijn vriendin is lastig

philbee
23 oktober 2002, 09:20
Hehe, tis idd een soap van jewelste,
'the bluessoap of the Lowlands', featuring:
- CdG (the rebels),
- CN, the manager (must have a black limo and sunglasses)
- The manic crowd, roadkill, moretel, guitarboy, harry, bouke, sash, each performing accordingly
- philbee the author and director, (hey where's my trailer?

Tomorrow's preview:
CdG will reveal the unrevealed....if the manager don't mind.....

CN
23 oktober 2002, 09:28
Voordat we verder gaan met de volgende aflevering eerst nog even dit:

Voor de Hoax liefhebbers is er een mogelijkheid om Amor weer eens te bewonderen. Hij geeft 15 november vanaf 2100 uur een show in 013-Tilburg. De support-act is CdG.
Als je kinderen hebt neemt ze is een keer mee!! Om het bluesgevoel te laten bestaan is het noodzakelijk om dit door te geven aan de volgende generatie en ik denk niet dat er voor een vader iets opwindender bestaat dan het hebben van een zoon die zijn hobby overneemt.
Vooral een band als The Hoax was aardig op weg om ook een jonger publiek te trekken.
Jammer dat ze zijn gestopt, maar zo te lezen op dit forum zijn er in dit kikkerlandje ook heel wat jonge talenten!

Tip voor gitaarnet:

Het zou misschien leuk zijn om eens een festival met de forumleden te organiseren. Ook als je nog geen vaste band hebt moet er een mogelijkheid zijn om mee te jammen met een bestaande band.

guitarboy
23 oktober 2002, 09:34
Ja dan huren we met zijn allen een zaaltje in:) Lekker gezellig met borrelnootjes en bier.

Bouke
23 oktober 2002, 12:58
Hey,

een aanvuling op CN: AMOR staat op za 15 november ook in De Lantaarn in Hellendoorn. Voor de Noorderlingen is dat wat dichterbij.

Bouke

CN
23 oktober 2002, 13:45
Op 2002-10-23 12:58, schreef Bouke:
Hey,

een aanvuling op CN: AMOR staat op za 15 november ook in De Lantaarn in Hellendoorn. Voor de Noorderlingen is dat wat dichterbij.

Bouke

ter info:
Jon speelt 16 nov in Hellendoorn.
Coup de Grace en Jon Amor spelen vrijdag 15 nov in 013.
Zaterdag 16 nov speelt Jon in Hellendoorn.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CN op 2002-10-23 13:50 ]</font>

Mind Benda
24 oktober 2002, 08:53
Een groet aan u allen die dit forum tot zo’n uit de hand gelopen discussie hebben weten te brengen. Zoals menig schrijver voor mij al heeft genoemd, valt er over smaak niet te twisten. Gelukkig maar. Ik moet echter tot mijn grote teleurstelling concluderen, dat hier veel meer aan de hand is dan alleen maar het ventileren van een smaak of mening. Een ieder heeft het recht om zijn smaak kenbaar te maken en het kan (hoeft niet) voor anderen een positieve of negatieve invloed hebben op een eventueel wel of niet te gaan bezoeken optreden of het kopen van een eventuele cd van betreffende artiest. Wat mij in dit forum verschrikkelijk stoort (en dat overkomt me wel vaker in forums en dat is niet alleen bij gitaristenforums) is dat men zeer persoonlijk wordt ten aanzien van de artiest, waar het absoluut niet meer gaat over de muziek, maar over hoe men op de foto staat of hoe slecht de bassist is of noem maar op….. ik hoef dit niet verder uit te melken want iedereen weet wel wat ik bedoel. Want waar gaat het nu helemaal om !!!!! Het gaat toch om de muziek en wat de muziek voor en met je doet!
Hier wordt bijna alleen maar (niet iedereen in dit forum doet er aan mee) gescholden op de artiest of op andere artiesten. Het is kort gezegd respectloos! Iedere muzikant, goed of slecht verdient respect. Het is gewoon laf om iemand af te rekenen op bijvoorbeeld een foto. Om mensen aan te spreken als band of artiest hoef je niet een virtuoze muzikant te zijn. Juist is het vaak in deze scene belangrijker dat je bandje een groove neer kan leggen. Techniek heb je nodig om DAT te kunnnen spelen wat je WILT spelen. Het is dan alleen helemaal niet gezegd dat er iemand is die dat wil HOREN.
Wat mij ook verschrikkelijk stoorde was het feit dat één van de vaders van de band in kwestie op een respectloze manier zijn zoons bandje zit te promoten. Dat je als ouder achter je kind staat en hem steunt in wat hij doet, vind ik uitstekend, maar dit is bijna ziekelijk. Moest je zoon ook op kunstschaatsen, ballet of vioolles? In dat soort kringen komt het ook vaak voor dat de ouder compleet mislukt is in iets, waardoor zoon of dochter tot het uiterste gepushed worden om de schade in te halen. De band waar het om gaat heb ik helaas nog niet mogen bewonderen. Ik heb van meerdere personen vernomen dat het een aanrader is om deze band te zien en dat het om echt talentvolle jongens gaat. Ik ben alleen bang, dat wanneer ik een optreden bijwoon, ik per ongeluk naast CN zou moeten staan, die zijn zoon gaat staan drillen en aanmoedigen net als bij de Hitler Jugend. Ik ben echt heel benieuwd naar het bandje, maar door dit forum heb ik erg gemengde gevoelens.
Ook geldt dit voor de Coen Wolters Band. Die band wil ook nog wel eens verguisd worden. Onlangs heb ik ze mogen zien in Giethoorn en moet zeggen dat dit één van de beste optredens was, die ik in jaren heb mogen bijwonen. Iemand in dit forum schreef over een slecht op elkaar ingespeelde ritmesectie, maar daar was geen sprake van! Ik ga er maar vanuit dat degene die over dat slecht op elkaar ingespeelde sprak, het had over een eerdere bezetting.
Dit forum heeft mij er toe aangezet om de link naar de Coen Wolters Band te volgen en zijn bio etc. te lezen. Blijkt dat die gast wel op Beale street in Memphis heeft gestaan op één van de toonaangevendste bluesfestivals ter wereld! Hoeveel Nederlanders kunnen dat ook zeggen?
Kortom. Laat alsjeblieft iedereen in zijn waarde en heb respect voor elkaar!

Bouke
24 oktober 2002, 09:57
Lang leve Mind Benda !! Driewerf Hoera!!

Groeten,

Bouke

Sjors
24 oktober 2002, 10:35
Op 2002-10-24 08:53, schreef Mind Benda:
Wat mij ook verschrikkelijk stoorde was het feit dat één van de vaders van de band in kwestie op een respectloze manier zijn zoons bandje zit te promoten. Dat je als ouder achter je kind staat en hem steunt in wat hij doet, vind ik uitstekend, maar dit is bijna ziekelijk. Moest je zoon ook op kunstschaatsen, ballet of vioolles? In dat soort kringen komt het ook vaak voor dat de ouder compleet mislukt is in iets, waardoor zoon of dochter tot het uiterste gepushed worden om de schade in te halen. De band waar het om gaat heb ik helaas nog niet mogen bewonderen. Ik heb van meerdere personen vernomen dat het een aanrader is om deze band te zien en dat het om echt talentvolle jongens gaat. Ik ben alleen bang, dat wanneer ik een optreden bijwoon, ik per ongeluk naast CN zou moeten staan, die zijn zoon gaat staan drillen en aanmoedigen net als bij de Hitler Jugend. Ik ben echt heel benieuwd naar het bandje, maar door dit forum heb ik erg gemengde gevoelens.



1.Leuk dat jij je zo bezig houd met dit topic over COUP DE GRACE.

2.Ik word zeker niet gepushed, gitaar spelen is totaal mijn eigen keus, en als ik nu zou stoppen zou mijn vader daar ook achterstaan.

3.Je hebt ’t steeds over respect, maar ik vind dit een respectloze reactie, respect moet je verdienen.

4.Je hoeft niet bang te zijn voor me vader, die heeft ’t al zwaar genoeg met ’t sjouwen van al me versterkers.

5.Degene die is begonnen met het promoten van COUP DE GRACE op dit forum is Philbee, de organisator van Jimi Hendrix Tribute 23 nov, en t is de bedoeling van dit forumgedeelte om bands te promoten, dus nog bedankt meneer Bastiaans.

6.Zaterdag spelen we in Elektra Sliedrecht met Magic Frankie, en Zondag in Wageningen, kom vooral kijken. Voor meer info : http://www.coupdegrace.nl :razz:

7.Ik zou graag willen dat je gewoon voor je eigen naam uitkomt, inplaats van steeds een andere naam aan te maken, om een reactie te geven.

8.Er gaan geruchten van mensen die denken te weten wie je bent, en als dit zo zou zijn is dit zeker niet goed voor je reputatie.

Mind Benda
24 oktober 2002, 11:17
Dank voor je reactie Sjors. Dit was mijn eerste reactie en ik kan je vertellen dat ik geen gitarist ben. Ik wens je alle geluk met je band en ik zal je ongetwijfeld een keer zien. Het is heel aardig van Phil Bee om je te promoten alleen de manier waarop je PA dat deed is mij in het verkeerde keelgat geschoten. Iemand promoten is prima alleen niet wanneer je daar anderen voor af gaat schieten. Voor de rest is voor mij dit hele verhaal afgesloten.

philbee
24 oktober 2002, 11:58
Sjors,
zie het zo, er zijn in ieder geval veel mensen bijgekomen die zeer benieuwd zijn naar jullie act, das positief. Ik weet verder niet wie Mind Benda is, maar wat betreft het optreden van Coen Wolters in Giethoorn heeft ie gelijk. Wij (Doctor Rhythm) hebben daar ook gespeeld en mensen die ik goed ken hebben toen ook CW de hemel in geprezen. Die verwijzing naar de Hitler Jugend vind ik niet getuigen van goeie smaak.

Ik denk dat het wereldje van de blues in NL erg klein is en dat er voor een ieder van ons ruim de mogelijkheid bestaat om zich te profileren. Ik wens ook iedereen die de blues een warm hart toedraagt veel plezier en veel succes. We zullen elkaar nog regelmatig tegenkomen en dat geldt ook voor de andere bands in het circuit, dus live 'n' let live.

Wat betr. je pa, ja idd wel over the top die reakties, maar ook hij zal zich in het circuit en de situatie met CdG als veel gevraagde act in de loop van de tijd wel beter in kunnen leven en navenant beter gaan relativeren.

Tjonge wat een gefilosofeer, nu 'back to the soap, please ladies n gentlemen'.

CN
24 oktober 2002, 15:39
Op 2002-10-24 11:17, schreef Mind Benda:
Dank voor je reactie Sjors. Dit was mijn eerste reactie en ik kan je vertellen dat ik geen gitarist ben. Ik wens je alle geluk met je band en ik zal je ongetwijfeld een keer zien. Het is heel aardig van Phil Bee om je te promoten alleen de manier waarop je PA dat deed is mij in het verkeerde keelgat geschoten. Iemand promoten is prima
alleen niet wanneer je daar anderen voor af gaat schieten. Voor de rest is voor mij dit hele verhaal afgesloten.

Wie schiet wie af?
Je moet wel tegen een beetje kritiek kunnen, zeker als je de bal kaatst....... :razz:


Nog even terug komen op je eerste reactie:

Zo makkelijk kom je er niet vanaf!!


"t gaat toch om de muziek en wat de muziek voor en met je doet!
Hier wordt bijna alleen maar (niet iedereen in dit forum doet er aan mee) gescholden op de artiest of op andere artiesten. Het is kort gezegd respectloos! Iedere muzikant, goed of slecht verdient respect. Het is gewoon laf om iemand af te rekenen op bijvoorbeeld een foto. Om mensen aan te spreken als band of artiest hoef je niet een virtuoze muzikant te zijn.

Ik ben echt heel benieuwd naar het bandje, maar door dit forum heb ik erg gemengde gevoelens."


Je spreekt je eigen tegen man!

Eerst zeg je het gaat om de muziek, waar het inderdaad om draait!!! Vervolgens laat je je eigen gek maken door een forum wat bezocht wordt door muzikanten die even geen optredens hebben, die vaak uit verveling wat kreten lanceren. En daar krijg je dan gemengde gevoelens van.

Over respect gesproken, iemand afrekenen op een foto is inderdaad respectloos, maar waarom verdient iemand respect die het niet verdient, leg mij dat is uit?
Iemand die slecht presteert verdient in mijn ogen geen respect, maar misschien heb jij een andere mening?

Harry
24 oktober 2002, 16:38
mm, ik denk dat het meer gaat over de manier waarop jij ons coupde grace door de strot probeerde te duwen. Uiteraard goed bedoelt, en nu blijkt dat je de pa bent van 1 van de leden krijg ik er persoonlijk wel begrip voor, maar in 1e instantie werden bij mij wat vooroordelen opgewekt zodat ik geen zin meer in het bandje had.

moretel
24 oktober 2002, 16:53
Nou Harry,

als fan van een band of dat nu als vader is of als vriend/fan. Mensen die je band een warm hart toedragen heb je nodig. En als fan mag je best dergelijke dingen naar voren brengen. Iedereen overdrijft weleens wat,
kijk ik speel ook de beste en langste solo:-)
Elke zichzelf respecterende gitarist moet nu juist gaan luisteren met een muzikaal oor dan hoor je dat het byzonder is wat ze doen. Want vele optredens over het land op zo'n jonge leeftijd lijkt me niet makkelijk.
Het zijn gewoon eerlijke echte muzikanten, je kan het ook gewoon waarderen.

CN
24 oktober 2002, 16:55
Hey Harry, bedankt voor je begrip.
Geef me een seintje als je wilt komen kijken naar CdG, dan zet ik je op de gastenlijst.

CN
24 oktober 2002, 17:04
Op 2002-10-24 16:53, schreef moretel:
Nou Harry,

als fan van een band of dat nu als vader is of als vriend/fan. Mensen die je band een warm hart toedragen heb je nodig. En als fan mag je best dergelijke dingen naar voren brengen. Iedereen overdrijft weleens wat,
kijk ik speel ook de beste en langste solo:-)
Elke zichzelf respecterende gitarist moet nu juist gaan luisteren met een muzikaal oor dan hoor je dat het byzonder is wat ze doen. Want vele optredens over het land op zo'n jonge leeftijd lijkt me niet makkelijk.
Het zijn gewoon eerlijke echte muzikanten, je kan het ook gewoon waarderen.

Ik kan boekdelen schrijven Moretel over elk optreden, is inderdaad niet altijd makkelijk.

Harry
24 oktober 2002, 17:29
Op 2002-10-24 16:53, schreef moretel:
Nou Harry,

als fan van een band of dat nu als vader is of als vriend/fan. Mensen die je band een warm hart toedragen heb je nodig. En als fan mag je best dergelijke dingen naar voren brengen. Iedereen overdrijft weleens wat,
kijk ik speel ook de beste en langste solo:-)
Elke zichzelf respecterende gitarist moet nu juist gaan luisteren met een muzikaal oor dan hoor je dat het byzonder is wat ze doen. Want vele optredens over het land op zo'n jonge leeftijd lijkt me niet makkelijk.
Het zijn gewoon eerlijke echte muzikanten, je kan het ook gewoon waarderen.


ik wil niet weer die hele discussie oprakelen, mijn reactie op CN van daarnet was meer zoiets van 'vandaar mijn opmerkingen'. Ik heb ze ook nooit gezien of gehoord, het ging me dus niet oom de band op zich, meer het gedoe zelf. Wie weet zijn ze ontzettend goed, maar zoals gezegd, dat was niet het punt van de discussie, wat mij betreft.

Harry
24 oktober 2002, 17:30
Op 2002-10-24 16:55, schreef CN:
Hey Harry, bedankt voor je begrip.
Geef me een seintje als je wilt komen kijken naar CdG, dan zet ik je op de gastenlijst.


dank je, maar zie ook mijn reactie bij Moretel's stukje, aub

CN
24 oktober 2002, 17:52
Op 2002-10-24 16:38, schreef Harry:
mm, ik denk dat het meer gaat over de manier waarop jij ons coupde grace door de strot probeerde te duwen. Uiteraard goed bedoelt, en nu blijkt dat je de pa bent van 1 van de leden krijg ik er persoonlijk wel begrip voor, maar in 1e instantie werden bij mij wat vooroordelen opgewekt zodat ik geen zin meer in het bandje had.

Het wordt steeds duidelijker, het vergt wat tijd dat is alles. Er is nog veel uit te leggen......................................

sash
24 oktober 2002, 22:10
Nou die 2 weken dat ik weg was heb ik heel wat gemist blijkbaar en als een van de acteurs in de CdG soap eis ik m'n eigen kleedkamer en een dozijn strats voor de nodige achtergrondmuziek (provided by StratMarket? :wink: ).

Veel valt nu op z'n plaats. Ik had ook totaal niet verwacht dat CN de pa van Sjors is. Had em eerder als een doorgedraaide fan gezien (met alle respect voor de fans die wel doorgedraaid zijn :smile: )

Verder vind ik het nogal raar dat Mike &amp; the Mellotones en the Doubleshots niet zijn genoemd, want die behoren toch ook wel tot de top en voor de geinteresseerden the Doubleshots spelen zaterdag in L'Esprit (voor degenen die komen, zeg ff hallo :smile: foto's van m'n kop staan op m'n site) in Rotterdam en nee ik ben geen geflipte fan en nee ik ben ook niet de vader van een van de bandleden :smile:. Binnenkort toch maar weer eens gaan kijken bij CdG en uiteraard zie ik ze ook in Maastricht 23 Nov.
Ook leuk dat Sjors zelf ook even komt kijken en het nodige heeft uitgelegd.

Nou, na 2 weken alleen maar western gespeeld te hebben ga ik het hele zooitje weer is inpluggen en de buurt terroriseren.

moretel
25 oktober 2002, 00:32
Ha Sash, welkom terug.

Een hele discussie en ik raak de draad een beetje kwijt.
Ik vind het jammer dat als Sjors binnenkomt er zo een discussie gaande is. Ik zou graag van hem willen horen hoe hij dat op zo'n jonge leeftijd heeft bereikt.

Dat CN zijn vader was vermoedde ik al vanaf het begin maar CN is volgens mij gewoon een zich jong voeledende ouder (net als ik).

Ik hoop ze snel te gaan zien en horen en zal dan zeker een aantal muziekminnende vrienden meenemen.

sash
25 oktober 2002, 14:17
Op 2002-10-25 00:32, schreef moretel:
Ik zou graag van hem willen horen hoe hij dat op zo'n jonge leeftijd heeft bereikt.



Ik gok op een gigantische dosis talent en hij heeft het geluk dat ie een retegoeie (jonge) ritmesectie erbij heeft. Tegenwoordig zijn er weinig jongeren meer die de blues willen spelen.

guitarboy
25 oktober 2002, 14:46
Ja zou ik ook wel willen zo'n bandje eigenlijk, maar hoe kom ik zulke mensen tegen die net als hun zijn en blues willen maken? Ik ben nog beginner in de blues.

CN
25 oktober 2002, 15:16
Hey Guitarboy,

Het is zeer leerzaam om zoveel mogelijk live concerten bij te wonen om inspiratie op te doen.
Alle jamsessies afgaan bij jou in de buurt om in contact te komen met andere muzikanten.
Ik weet niet of je talent hebt of aanleg, maar in ieder geval veel oefenen.
Volgens mij moet het zo wel lukken.

CN
25 oktober 2002, 15:45
Op 2002-10-25 14:17, schreef sash:


Op 2002-10-25 00:32, schreef moretel:
Ik zou graag van hem willen horen hoe hij dat op zo'n jonge leeftijd heeft bereikt.



Ik gok op een gigantische dosis talent en hij heeft het geluk dat ie een retegoeie (jonge) ritmesectie erbij heeft. Tegenwoordig zijn er weinig jongeren meer die de blues willen spelen.


Hoi Moretel, Sash en belangstellenden,

Sash heeft helemaal gelijk.

Tevens is het muzikantenleven er met de paplepel ingegoten.
Zelf was ik 14 toen ik drumde in regio-bandjes en vanaf mijn 16e ontdekte ik de gitaar.
Na wat gespeeld te hebben in wat regiobandjes kwam ik bij Blue-Smoke., een Schiedamse formatie die in de jaren 80 aardig actief was.
Sjors was toen 2 jaar.
Na Blue-Smoke ben ik een tijdje gestopt en gaan spelen in een blues-bandje.
We traden regelmatig op in de omgeving van Leerdam en namen Sjors vaak mee.
Zelf heb ik wel wat aanleg om gitaar te spelen zoals de meeste gitaristen, maar zeker geen talent.
Op 12 jarige leeftijd drumde hij bij een Gorkums bandje, wat tegenwoordig Zapp heet.
Op een gegeven moment zij hij “Pa,gitaarspelen dat wil ik leren!”
In eerste instantie vond ik het zonde om eén van mijn gitaren om te laten bouwen. Sjors speelt nl. linkshandig.
Toen hij amper kon lopen had hij een kinder gitaartje en hield hem toen al links.
Ik met tegenzin mijn strat omgebouwd en deed hem wat loopjes voor.
Binnen 6 maanden had hij me ingehaald qua niveau, waar ik dus 20 jaar over had gedaan. Ik was toen volop met SRV bezig en bezocht met Sjors vele concerten van The Hoax, Marcel Scherpenzeel, Bobby Mack, Mike Donkers etc, etc.
De loopjes die hem interesseerde speelde hij zo na. Hij werd ook geïnspireerd door Kenny Wayne Shepperd tijdens North Sea Jazz festival.

Wordt vervolgd.

sash
25 oktober 2002, 17:00
Erg interessant. Misschien kunnen we een datumpje prikken om te jammen? Met CdG en een paar mensen van het forum? Want ik ben nu wel erg nieuwsgierig geworden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2002-10-25 17:03 ]</font>

Bouke
25 oktober 2002, 18:00
Hey,

ik voel een veel te positieve vibe in deze soap opkomen! :grin: Kan dat niet wat negatiever allemaal!! :grin:

13 pages and growing...

Bouke

O ja, een jam met het forum lijkt me leuk Sash!

guitarboy
25 oktober 2002, 18:35
Ja kunnen we geen topic over Bouke maken :smile: Lekker klagen met z'n allen.

sash
25 oktober 2002, 18:44
Op 2002-10-25 18:00, schreef Bouke:

O ja, een jam met het forum lijkt me leuk Sash!




Maar dan wel de bluesgasten :smile: Als Roadkill ineens op komt dagen en daar een metalsolo gaat staan spelen is het ook niet goed :grin:

Bouke
25 oktober 2002, 19:24
Op 2002-10-25 18:35, schreef guitarboy:
Ja kunnen we geen topic over Bouke maken &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Lekker klagen met z'n allen.


:smile: Ja, ik doe mee! ....ehhh huhhhh??

Sash: Lekkere metal/rockachtieg solo's bij blues kan best wel erg mjammie zijn hoor. Graig Ericson of Dave Meniketti enzo, best wel niet onaardig. Maar een jam moet er wel komen (naast de cyberjam).

Bouke

CN
26 oktober 2002, 11:35
Voor de liefhebbers hier het vervolg:
Inmiddels was Sjors 13 jaar geworden.
In die tijd speelde ik in een bluesbandje met o.a. m’n zwager en nog wat bekenden. Tijdens de optredens namen we onze kinderen mee, de zoon van de drummer en de dochter van de zangeres, beiden zeer muzikaal.
Ook in de repetitie ruimte waren ze er vaak bij en begonnen mee te repeteren. We hebben het geluk dat we vrijstaand wonen, dus er kan met hartelust herrie gemaakt worden.
Het kon niet uitblijven, een nieuwe band was geboren: The Next Generation!
Met de bassist van onze band, die man was toen 51 jaar traden ze regelmatig op.
Sjors was toen 14 en ze speelde covers van The Cranberries, Jimi Hendrix en Anouk ( waar hij pas geleden nog opnames mee heeft gemaakt in Hilversum, maar daar kom ik later op terug), etc.
Ieder optreden was een feest.
Er moest dus een jonge bassist gezocht worden en de keuze viel al snel op de bassist van Laloosh, een band uit Leerdam, waar hij vanaf zijn 12e tot op heden actief mee bezig is. http://www.laloosh.nl
Tijdens een jamsessie werd contact gezocht met hem en het klikte al snel.
Er werd gerepeteerd en opgetreden, vaak samen met m’n hobbybandje.
Toevallig staat hun oude site nog op het net: http://tinpan.fortunecity.com/cajun/676/index.htm
Sjors vond die top 40 nummers maar niks en wilde vooral blues gaan spelen. De zangeres kon zich hier niet in vinden en gaf de pijp aan Maarten. Sjors was inmiddels 15 jaar.
Al snel werd er een zanger gezocht en het repertoire bestond uit The Hoax, Hendrix, Robben Ford, KWS.
Inmiddels was de naam van de band gewijzigd in Blues 4 Breakfast en de hel barste los. Sjors was hier 16 jaar.
Het niveau van de band werd met de week beter, maar de zanger kon dit helaas niet bijbenen.
Inmiddels werd de band ontdekt door twee bekende boekers in de bluesscène.
Er werd besloten om met zijn drieën verder te gaan, de naam werd gewijzigd en Nederland was een nieuwe bluesband rijker nl. Coup de Grace. Sjors was in juli 17 jaar geworden.
Er werd stevig gerepeteerd en het debuut optreden was in ’t Arsenaal te Vlissingen, 22 september 2001 met o.a. Amor

Wordt vervolgd……….

philbee
26 oktober 2002, 13:00
een blues sessie, ik doe mee.

stinkhippie
26 oktober 2002, 13:00
POEP MET PITJES!!!!!

word vervolgd....


miep miep! jooooooooooooooooing!

philbee
26 oktober 2002, 13:06
bericht aan gitaarnet

kan die ruikende hippie met zijn filosofische opmerkingen altijd er niet met zachte hand vanaf geknikkerd worden?

CN
26 oktober 2002, 13:09
Op 2002-10-26 13:00, schreef philbee:
een blues sessie, ik doe mee.

Ha die Phil,
Vind je het erg als ik ook mee doe?!
Voor of na de 23e ?

CN
26 oktober 2002, 13:17
Hey Guitarboy,

Kom je ook mee jammen?

sash
26 oktober 2002, 15:50
I'm in.

CN
26 oktober 2002, 16:18
Bouke, Sash en Philbee staan al genoteerd voor het gitaarnet-festival 2003!

sash
26 oktober 2002, 16:19
2003? is wel erg ver weg :smile:

CN
26 oktober 2002, 16:37
Het is wel de bedoeling dat het een groots opgezet festival wordt met publiektrekkers Gitaarnet is ook benaderd.
Even afwachten wat hun reactie is.

sash
26 oktober 2002, 17:44
Joh? Dat is wel erg vet. Ben benieuwd.

Bouke
26 oktober 2002, 19:27
Hey,

Ja!! Jaaaaa!!! Leuk!!! 2003 is al dichtbij Sash! Kunnen we Twinnetjes stapelen!

Groets,

Bouke

sash
26 oktober 2002, 20:27
Yeah gezellig :smile: Ben benieuwd hoe je in het echt speelt.

guitarboy
26 oktober 2002, 20:40
Wil ook wel meejammen, alleen ben ik bang dat ik voor schut sta :sad:

moretel
26 oktober 2002, 20:54
moretel wil ook erg graag meedoen,

sash
27 oktober 2002, 15:46
Ik was even aan het surfen op Marktplaats en wat zag ik bij de sectie muziekinstrumenten; een banner van de CdG :smile:

Kitaarhiero
27 oktober 2002, 17:20
een Jam? Blues? count me in baby :wink:

JV
27 oktober 2002, 17:21
ik zou opzich ook wel willen hoor :smile:. ondanks dak nou weer veel meer met heavy metal bezig ben dan met blues

philbee
27 oktober 2002, 20:47
Op 2002-10-26 13:09, schreef CN:


Op 2002-10-26 13:00, schreef philbee:
een blues sessie, ik doe mee.

Ha die Phil,
Vind je het erg als ik ook mee doe?!
Voor of na de 23e ?


Wat je niet weet en anderen met jullie is dat we de 23e een afterparty gaan houden, das al een goede reden om te komen. Ieder die wil kan dan meejammen, met een beetje geluk doen Noel en Jan A ook mee.

sash
27 oktober 2002, 21:14
Oh dat is helemaal heftig, ik zit toch het hele weekend in een bungalow in Vaals opgesloten, dus daar zal ik ook van de partij zijn.

CN
30 oktober 2002, 17:31
Jammer dat de 23e niet door gaat............

CN
30 oktober 2002, 17:41
http://www.elektra-sliedrecht.nl/fotos/bluesnacht%202002/fotos_bluesnacht.htm

sash
30 oktober 2002, 17:47
FUCKFUCKFUCKFUCKFUCKFUCK!!!! Krijg net een mail binnen dat Noel met gezonheidsproblemen kampt en dat de hele avond niet doorgaat. Hier een kopie ervan:

PERSBERICHT - PRESS RELEASE

HENDRIX TRIBUTE AFGELAST / UITGESTELD

Het Jimi Hendrix tribute concert dat gepland stond op 23 november a.s. in het MECC te Maastricht, gaat op die datum niet door. De headliner van de affiche NOEL REDDING heeft door gezondheidsproblemen af moeten zeggen en de organisatie vond het niet gepast t.o.v. het publiek en Noel Redding om het concert alsnog te laten doorgaan. Er is echter met Noel Redding afgesproken, dat het hier slechts om een uitstel gaat. De andere groepen en muzikanten hebben al toegezegd op een later tijdstip (ergens mid 2003) alsnog aan deze tribute te willen meewerken.

Uiteraard kunnen de mensen hun reeds gekochte kaartjes bij de bekende adressen inruilen en hun geld terug krijgen.

De organisatie van
NIGHT OF THE MUSIC

Maastricht, 30 okt 2002

philbee
31 oktober 2002, 08:46
tis niet anders, idd f**k f**k f**k

Kitaarhiero
31 oktober 2002, 09:15
Pindakaas!

CN
2 november 2002, 12:26
dan maar naar 013.......................

(Van de programmeur van 013:)

AMOR + COUP DE GRACE

vrijdag 15 november

'Nu-blues'noemt onze programmeur het. En eigenlijk heeft hij nog eens gelijk ook. Want in tijden dat alles wat NU (slang voor NEW) is, van jazz tot en met metal, succes heeft en als kenmerk modern klinkt, speelt Amor moderne bluesrock. Hier en daar zelfs verrijkt met samples. Luister maar eens naar het nieuwe album 'Even After That'. Bluesbeats, rockroots met een 'driving'ritmebasis?

Coup de Grace blinkt uit in SRV (Stevie Ray Vaughan) achtige bluesrock. Niet gek, voor (gemiddeld) 17 jarigen.

aanvang
zaal open 21.00 uur
20.00 uur entree
v.v.k. € 9,00
€ 9,00 + € 1,59 service
vanaf 14 september

sash
2 november 2002, 13:33
Op 2002-11-02 12:26, schreef CN:
'Nu-blues'noemt onze programmeur het.


Mike Donkers?

CN
2 november 2002, 18:10
Hey Sash,

Volgens mij heeft Mike niks te vertellen bij 013 hoor, dacht jij van wel?

StefanR
2 november 2002, 23:37
kan iemand die mannetjes van coup de kees
ff vertellen dat ze hun commerciele zaakjes maar ergens anders doen?
word stront, stront, strontziek van die gast.

sash
3 november 2002, 01:07
Op 2002-11-02 18:10, schreef CN:
Hey Sash,

Volgens mij heeft Mike niks te vertellen bij 013 hoor, dacht jij van wel?


Oh jah, das waar, ff niet doorgelezen, maar aangezien ik Mike veel hoor praten over Nu-Blues dacht ik meteen aan hem. Sorry :smile:

sash
3 november 2002, 01:09
Op 2002-11-02 23:37, schreef StefanR:
kan iemand die mannetjes van coup de kees
ff vertellen dat ze hun commerciele zaakjes maar ergens anders doen?
word stront, stront, strontziek van die gast.


Heb je die chip al binnen? Ik heb em een week of drie geleden verstuurd. Biertje zal wel goedgekomen zijn zeker? :smile:

Sjors
3 november 2002, 01:28
Op 2002-11-02 23:37, schreef StefanR:
kan iemand die mannetjes van coup de kees
ff vertellen dat ze hun commerciele zaakjes maar ergens anders doen?
word stront, stront, strontziek van die gast.


Als je er strontziek van word kijk dan gewoon niet in dit topic (?)

CN
3 november 2002, 09:41
Op 2002-11-03 01:28, schreef Sjors:


Op 2002-11-02 23:37, schreef StefanR:
kan iemand die mannetjes van coup de kees
ff vertellen dat ze hun commerciele zaakjes maar ergens anders doen?
word stront, stront, strontziek van die gast.


Als je er strontziek van word kijk dan gewoon niet in dit topic (?)


Dat is 15 pagina's terug ook al eens gevraagd, Stefan....................Het forum publiek schijnt het net als ons toch leuk te vinden hahahahahahahahaahhahahahahahaha.

sash
3 november 2002, 10:41
Jah na 4 pagina's werd het toch leuk :smile: Maarreuh... waar blijven de reacties van Sjors?

CN
3 november 2002, 14:33
Sjors is bezig met het componeren van nummers voor de nieuwe cd...........................

guitarboy
4 november 2002, 09:43
Nieuwe cd? Vertel vertel

Sjors
4 november 2002, 20:24
Op 2002-11-04 09:43, schreef guitarboy:
Nieuwe cd? Vertel vertel


Nou dat zit zo... op die cd komen nieuwe liedjes..&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">
Als die er ooit komt. want iemand moet 'm wel willen uitbrengen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">
Maar ik denk dat we met deze cd toch een wat breder publiek moeten gaan proberen te bereiken, dus niet alleen direct het bluespubliek, Misschien zal dit een tegenvaller zijn voor de echte bluesliefhebberfan die nu zo van ons geniet, maar wij willen ook verder, en ik heb gevoel dat als we nu zo doorblijven gaan met deze ''standaard'' blues dat we dan over 2 jaar nog geen stap verder zijn gekomen kwa bekendheid en Fansopbouwing.
En ik wil zeker niet eindigen als Magic Frankie nu, die moeite moet doen om optredens te kunnen krijgen, omdat iedereen hem al gezien heeft en hij gewoon niet veranderd kwa stijl en gedoe, 't is gewoon allemaal al gedaan..



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjors op 2002-11-04 20:26 ]</font>

guitarboy
5 november 2002, 13:31
Aha, nou schiet maar op met die cd dan, ikke wille die wel, gratis??

Sjors
5 november 2002, 14:10
Op 2002-11-05 13:31, schreef guitarboy:
Aha, nou schiet maar op met die cd dan, ikke wille die wel, gratis??


Wat denk jezelf :| :razz:

Sjors
5 november 2002, 14:14
Op 2002-09-08 12:23, schreef sash:
Kheb de gitarist en keer gesproken en vind het nogal een arrogante klootzak. Hij vind zichzelf echt helemaal de man en denkt dat ie beter is dan de rest.


haha dit lees ik nu pas :grin: Gaaf, maar wie ben je dan? :|

guitarboy
5 november 2002, 14:15
Is dat een ja?? :razz:

Sjors
5 november 2002, 14:16
Op 2002-11-05 14:15, schreef guitarboy:
Is dat een ja?? &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_razz.gif">


Neen. :grin:

moretel
5 november 2002, 14:20
Kheb de gitarist en keer gesproken en vind het nogal een arrogante klootzak. Hij vind zichzelf echt helemaal de man en denkt dat ie beter is dan de rest.

Gaaf, maar wie ben je dan? :|
[/quote]

Ja Sash , je bent wel een verklaring schuldig, als jonge bluesgitarist moet je je collega maar eens excuses aanbieden.

sash
5 november 2002, 15:00
Idd, hierbij bied ik m'n excuses aan. M'n blik op CdG is in de loop der tijd veranderd en heb nu respect voor ze. Die reactie kwam door het feit dat CN zo overdreven deed steeds en die reactie van mij was misschien ook wat overdreven. Nu Sjors zelf ook is mee komen discussieren zijn er heel wat dingen opgehelderd. En ach, je bent ook wel de man en beter dan de rest :wink: Nogmaals m'n excuus.

philbee
5 november 2002, 15:10
Als die er ooit komt. want iemand moet 'm wel willen uitbrengen. Maar ik denk dat we met deze cd toch een wat breder publiek moeten gaan proberen te bereiken, dus niet alleen direct het bluespubliek,

Zou Cool Buzz benaderen, die hebben wel interesse in dit soort producties. Zou het trouwens ook bij Ijland opnemen, als je al niet wat anders op het oog hebt.

Mbt het doorgroeien en geen typische blues meer spelen, ja, de sprong naar succes is natuurlijk een hit. Bluesgetint of niet. Als het maar geen vlees noch vis wordt. Iniedergeval succes.

philbee
5 november 2002, 15:11
de eerste zin was een quote van Sjors

sash
8 november 2002, 19:01
Op 2002-11-04 20:24, schreef Sjors:

en ik heb gevoel dat als we nu zo doorblijven gaan met deze ''standaard'' blues dat we dan over 2 jaar nog geen stap verder zijn gekomen kwa bekendheid


Is dat echt nodig dan? Als je maar lol hebt, toch?

mojo
16 november 2002, 15:22
check this new homepage: http://www.coupdegrace.nl

philbee
16 november 2002, 19:58
Hee Mojo,
30 nov ook naar l'Esprit toch?

Bouke
17 november 2002, 12:55
Hey Sjors en CN,

Was de AMOR-gig in 013 ook zo goed? Hellendoorn was te gek! 2e gitarist is een goede aanwinst voor totaalgeluid. Erg stevig. Hoe ging jullie voorprogramma? Ik ben benieuwd naar Coup de Grace live! (Hoe spreek je 't eigenlijk goed uit, 'gras' og greez'??)

Tot Assen,

Bouke

CN
17 november 2002, 17:24
Hoi Bouke,

De show van Amor in 013 was te gek.
Het geluid daar is echt goed!
De show van CdG was kort,maar krachtig (40 min).
Grace spreekt je uit als grass.

See you

mojo
21 november 2002, 19:58
Op 2002-11-16 19:58, schreef philbee:
Hee Mojo,
30 nov ook naar l'Esprit toch?

Helaas heb ik al een afspraak.
30 nov speelt er een favourite band van mij elders in dit land.

Thomasvv
21 november 2002, 20:05
Ik kwam een flyer van Coup de Grace tegen in dekleine zaal van 013.. lekker boeiende post BTW... maajaaah...

CN
24 november 2002, 12:20
Nederlandse gitaristen geven hun mening over Jimi Hendrix, waaronder Philbee, Coen Wolters, Jan Akkerman, Sjors Nederlof etc.
klik gitaarnet aan en kijk bij artikelen....

sash
24 november 2002, 19:39
Sinds wanneer is Sjors weer 15?

sash
26 november 2002, 07:21
He, zie ik daar in het hendrixfiles artikel een foto staan van Philbee en Noel Redding die door mij gemaakt is? Waar gaat het heen met copyright rechten :smile:

GitaarNet Admin
26 november 2002, 20:18
Hallo Sash,

zo, dat is niet zo netjes van ons.......
maakt de promotie van het project van Phil B het een beetje goed? de copyright staat er in ieder geval al bij...

sash
26 november 2002, 22:27
Als jullie van 'Sash' 'Sascha de Knoop' maken, ben ik tevreden. En ach, als het voor goeie muziek is, doe ik niet moeilijk :wink:

CN
14 december 2002, 17:54
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: CN op 2002-12-15 07:00 ]</font>

CN
2 januari 2003, 17:36
News


--------------------------------------------------------------------------------
Hallo beste fans, de komende paar maanden treden we wat minder op dan jullie van ons gewend zijn.
We zijn dan echter druk met het schrijven van nieuw materiaal en Sjors gaat als gitarist meespelen op een internationaal uitgebrachte cd.
We wensen iedereen een hele fijne kerst en een goede jaarwisseling en hopen jullie in 2003 allemaal te zien bij onze optredens!

CN
5 januari 2003, 17:41
--------------------------------------------------------------------------------
Persbericht

Wat goed is komt snel. Dit spreekwoord gaat zeker op voor de jonge Nederlandse bluesrock band Coup de Grace.
Zij bestaan pas ruim een jaar in de huidge driemansbezetting, maar deden in dat jaar al erg veel optredens door heel Nederland, ook op grote festivals en in zalen in het clubcircuit als support voor gerenommeerde acts.

Nu belooft 2003 voor Coup de Grace een nog beter jaar te worden. Gitarist Sjors Nederlof ( net 18 jaar!) is gevraagd om mee te spelen op de nieuwe cd van de Amerikaanse zanger / gitarist Tino Gonzales.
Aan die cd wordt medewerking verleend door internationale topmuzikanten Drummer Kenny Martin heeft o.a. gespeeld met Jaco Pastorius, The Platters, Kenny Kirkland, Lester Bowie en Defunkt Bassist is Darryl Taylor die o.a. gespeeld heeft met Kenny Burrell, Eddie "Cleanhead" Vinson Grady Gaines, Big Jay McNeely, Joe Hughes en Archie Bell. Mondharmonicaspeler wordt de jonge Fransman Nico Waynes Toussaint.

De cd zal uitkomen in heel Europe in april van dit jaar op het gerenommeerde Dixie Frog label ( waar o.a. ook Poppa Chubby op zit). Naast dit opmerkelijke feit valt nog te melden dat Coup de Grace ook gevraagd is om op te treden op de pers promotie dag van het Moulin Blues Festival Ospel op 22 maart.
Wat zou de toekomst verder nog in petto voor hun hebben??