PDA

View Full Version : Richwood appreciation topic! ;)



Pagina's : 1 [2] 3 4 5 6

butters
3 april 2005, 15:41
ik ook niet.

@mannink

lekker
ben benieuwd naar die bas

groovyB3
3 april 2005, 16:14
Ah nou doet ie het! :D

Klinkt best cool, alleen beetje te fuzzig indeed. Je had beter het brugelement kunnen gebruiken. Verder prima!

Ic3gl0vE
3 april 2005, 16:35
je mp3 overstuurt hier en daar keihard in de bas en dat vinden mijn speakers NIET leuk. ik dus ook niet.

Rutger Molenberghs
3 april 2005, 16:55
Ik was dermate tervreden over mijn Richwood Telecaster dat ik gisteren een opnieuw een Richwood gekocht heb. Deze keer een Vendetta, zoals je op de foto kan zien.
http://users.telenet.be/rutgermolenberghs/Richwood%20Vendetta.JPG

strattie
3 april 2005, 17:00
nice

frekie
3 april 2005, 17:06
Gister een RE-135 retro deluxe in het wild gezien, erg fraai versierde LP moet ik zeggen. Stond made in Korea op, dus niet China. 600 euri, helaas gaat ook de prijs richting Epi. http://www.backandforth.nl/RE-135-HB.jpg

groovyB3
3 april 2005, 17:26
Jah, maar wat heb je dan, een standaard Les Paul met een plastic binding en simpele inlays. Zie het verschil zou ik zeggen :D

Roque
4 april 2005, 18:31
Wie wil er een fender verdienen :razz: ,deze advertentie stond op marktplaats.

Quote,
Beste lezers,
Onder de noemer "net zo goed als", en "nog beter maar veel goedkoper dan" worden hier gitaren aangeboden uit het Verre Oosten tegen werkelijk spotprijzen. De waarheid is: het is allemaal goedkope rotzooi van waaibomenkwaliteit. Ik daag een ieder uit die met dit soort gitaren leurt en bovengenoemde kreten slaagt (nog beter, net zo goed etc.) dit te bewijzen.Dus China/Indonesie/Vietnam zooi versus het betere werk. Mocht u erin slagen om dit te bewijzen dan mag u mijn Fender/Gibson houden......gratis, voor nop. Komt u maar.........
Quote.

Waar deze gast nou echt mee zit :???:

Floris1984
4 april 2005, 18:54
Ik denk dat die gast gewoon met die opmerking mensen tot de orde wil roepen. Hij ergert zich denk ik aan mensen die loze opmerkingen maken, dat zo'n Richwood Tele beter is dan een orginele Fender Tele.

Ik zeg niet dat Richwood klote is, heb er zelf nog nooit op gespeeld. Al ga ik dat wel doen, ik wil ook wel een Tele voor zo weinig geld. Maar ik ga er niet blind een bestellen, ik wil wel kijken of het echt wat is. Ik hoef geen gitaar die prijs/kwaliteit heel goed is, maar in absolute zin gewoon nog matig is.

iam
4 april 2005, 19:35
vandaag de hals even geschuurd
speelt lekker :)

amon
4 april 2005, 20:06
Ok, ik zit al een tijdje te kijken naar een leuke gitaar 'voor erbij', nu woon ik vlak bij Piet Joosten, daar heb ik laatst inderdaad een heel rek vol Richwoods gezien, maar niet uitgeprobeerd. Volgende keer ga ik dat met 150 euro in mn broekzak zeker ook eens doen.

butters
4 april 2005, 21:25
Wie wil er een fender verdienen :razz: ,deze advertentie stond op marktplaats.

Quote,
Beste lezers,
Onder de noemer "net zo goed als", en "nog beter maar veel goedkoper dan" worden hier gitaren aangeboden uit het Verre Oosten tegen werkelijk spotprijzen. De waarheid is: het is allemaal goedkope rotzooi van waaibomenkwaliteit. Ik daag een ieder uit die met dit soort gitaren leurt en bovengenoemde kreten slaagt (nog beter, net zo goed etc.) dit te bewijzen.Dus China/Indonesie/Vietnam zooi versus het betere werk. Mocht u erin slagen om dit te bewijzen dan mag u mijn Fender/Gibson houden......gratis, voor nop. Komt u maar.........
Quote.

Waar deze gast nou echt mee zit :???:

www.tampax.com

ik vind waaibomenhout beter. voila 't is bewezen, kom hier met die fender /gibson

Mr.Bluesbreaker
4 april 2005, 21:33
Ik denk dat men vaak gewoon vergeet te zeggen dat bijvoorbeeld Gibson gewoon triest bezig is tegenwoordig. Een LP standard van 2000 nieuw heeft een topkam gemaakt voor 0.09 en zelfs dat bleef er soms nog in hangen. En ja, dat gebeurde bij die van mij.
Wat dat betreft kan het gewoon niet qua afstelling en het bedrag dat je betaalt! Het kostte me verder dan niks om het goed te laten uitvijlen bij mijn tech, maar misschien is het gewoon dat de bovenste klasse te slecht is, en niet de onderste klasse zo ontzettend goed.

1959SLP
4 april 2005, 21:47
Ik denk dat men vaak gewoon vergeet te zeggen dat bijvoorbeeld Gibson gewoon triest bezig is tegenwoordig. Een LP standard van 2000 nieuw heeft een topkam gemaakt voor 0.09 en zelfs dat bleef er soms nog in hangen. En ja, dat gebeurde bij die van mij.
Wat dat betreft kan het gewoon niet qua afstelling en het bedrag dat je betaalt! Het kostte me verder dan niks om het goed te laten uitvijlen bij mijn tech, maar misschien is het gewoon dat de bovenste klasse te slecht is, en niet de onderste klasse zo ontzettend goed.

Zoiets siert Gibson natuurlijk niet, maar dit zijn dan ook eigenlijk maar kleinigheidjes. Constructie/assemblagefouten zul je bij een Gibson echt niet tegen komen hoor.

Mr.Bluesbreaker
4 april 2005, 23:05
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn Les Paul het is een te gek ding, maar naast de topkam kwam ik na een maand tot de conclusie dat er nog meer mis was.
Bij de kop rond de stift van de mechanieken van de lage e en de g snaar begon de verf af te bladeren. Er was te weinig ruimte daar gelaten naast de stift :evil: Ik vind dat belachelijk op zo'n gitaar. Verder heb ik er iks mee gedaan, het is in de latere maanden constant gebleven, en het speelt of klinkt er niet minder door. Maar het is gewoon te gek, aangezien mijn Jay Turser (ja ook ik heb Chinese zooi) daar geen last van heeft, van 300 euro. :o
Nog zo'n leuk geintje van het ding: ineens werkt de element switch andersom. God knows why, ik heb er niks mee gedaan. Nu ben ik er aan gewend, maar in het begin was het echt klote op het podium.

butters
5 april 2005, 01:02
op een of andere manier lijkt de elementswitch 180 ° gedraaid te zijn. staat ie niet los ofzo? anders gewoon hem (terug) omdraaien. :D

1959SLP
5 april 2005, 08:25
@ mr Bluesbreaker: dat van die verf valt natuurlijk niet goed te praten. Shame on you, Gibson. Dat verdraaien van je toggleswitch is ook een bekend "euvel". Ik heb dat destijds opgelost door aan de binnenkant zo`n ringetje met van die weerhaakjes te plaatsen.

frekie
5 april 2005, 10:05
Idd Iam, die hals van die RW stratjes/teles is vrij glad gelakt. Gewoon even een schuurpapiertje overheen voor een lekkere ingespeelde en matte feel. Bijna ejoties gewoon :-D
ik heb in (al) mijn RW posts niet beweerd dat RW evengoed of zelfs beter zou zijn dan F. of G. Er zit wat werk aan om de kinderziektes eruit te krijgen en de elementen fluiten op hoog volume. Zelfs met zijn gebreken is RW wel zijn geld waard en dat kan ik van Epifoon of F. Mex niet altijd zeggen. Er zit hoe dan ook sustain in en een dikke toon met goed laag. Vooral dat stratje resoneert heerlijk tegen je body aan :oops:
En al die RW posts werken idd GAS bevorderend, toch maar zo'n mooie gele Tele bestellen? 8-)

Thedevilinside
5 april 2005, 10:09
Bluesbreaker heb gewoon gelijk natuurlijk, je koopt niet ff een trust camera ofzo je geeft een kapitaal uit (ja voor veel mensen 2000 een kapitaal) dan mag je wat verwachten.
Maar goed veel mensen zijn bereid om veel voor een naam te betalen en ja je bent gek als je daar niet je voordeel uithaalt als fabrikant.

BartL
6 april 2005, 01:31
Wie wil zijn Richwood Teaser al kwijt? PM me! :-D 8-)





Pfff...zit te dubben. Ik wil graag een Charvel model 4 erbij nemen. Maar dat betekent dat mijn Fender Strat Plus eruit moet. Inplaats daarvan zou er dan een Richwood Tele moeten komen (die ik dan wel helemaal op ga doffen).

Keuzes, keuzes... :cry:

Edit: Zijn er mensen in Zuid-Limburg van wie ik zijn Richwood Teaser eens een dagje mag lenen? :-D

Strat uber alles
6 april 2005, 09:56
jemig dit is echt een richwood hype...man man

:o iedereen komt zo'n tele hoe geill zijn die dingen ... :lol:

andoni
6 april 2005, 10:51
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn Les Paul het is een te gek ding, maar naast de topkam kwam ik na een maand tot de conclusie dat er nog meer mis was.
Bij de kop rond de stift van de mechanieken van de lage e en de g snaar begon de verf af te bladeren. Er was te weinig ruimte daar gelaten naast de stift :evil: Ik vind dat belachelijk op zo'n gitaar. Verder heb ik er iks mee gedaan, het is in de latere maanden constant gebleven, en het speelt of klinkt er niet minder door. Maar het is gewoon te gek, aangezien mijn Jay Turser (ja ook ik heb Chinese zooi) daar geen last van heeft, van 300 euro. :o
Nog zo'n leuk geintje van het ding: ineens werkt de element switch andersom. God knows why, ik heb er niks mee gedaan. Nu ben ik er aan gewend, maar in het begin was het echt klote op het podium.

Gisteren een jamsessie bij mij thuis gehouden. Mijn vriend had zijn Gibson SG Special mee. Ik had als vergelijkbare gitaar een ESP/LTD Viper, maar wel een van de eerste versie, dwz basswood body en Duncan Designed elementen. Nu constateerde ik tot mijn verwondering dat de ESP gewoon veel beter was, mijn medegitarist die avond ook. Wat was er mis met die SG? Nix ernstig, maar het ding ontstemde veel sneller dan mijn Viper en de speelde een pak stroever (de hals leek wel plakkerig). Qua sound was er zeer weinig verschil. Nu is de Special wel de goedkoopste (na de Faded), maar voor een gitaar van tegen de 1000 € is dit schandalig. Ook de elementswitch kraakte wel eens (doet de mijne ook wel). Mijn Viper heeft nieuw een dikke 700 € gekost (was toen de goedkoopste LTD tijdens de introductie van het submerk LTD van ESP, je had ook nog dezelfde met een mahonie body en EMG's, maar die lag buiten mijn budget), en hoewel qua specs de Gibson veel beter is, kan ik niet anders dan de ESP verkiezen. Het enige moment waarop de Gibson duidelijk beter was, was AC/DC achtig soleerwerk, dat met mijn gitaar nogal iel klinkt, maar bij strakke riffs klonk de SG heel wat ongedefineerder en had heel wat minder laag (kan zijn dat dit ligt aan de 1 maat dikkere snaren die ik gebruik).

Hoewel ik al een tijd aan het GAS'en ben voor een Les Paul, weet ik nu dat ik GEEN originele koop, misschien een Eclipse (LTD weliswaar), misschien zelfs een Richwood en houd ik geld over om mijn Viper te upgraden, ofwel een Epi waarvan ik de elementen ga vervangen (maar die moet ik nog goed testen).

Dit is natuurlijk eenzijdig geval, maar voor een enkele maanden oude gitaar gekocht in een gerespecteerde winkel vond ik die SG zijn prijs absoluut niet waard, en vanaf een zekere prijs mogen er niet van die gevalletjes tussenzitten :evil:
We hebben beide gitaren getest door mijn vriend zijn Line6 pod en solid state eindtrap en door mijn Marshall DSL100 en 4x12 cab. Deze ervaring heeft mij serieus aan het denken gezet, een Richwood LP met eersteklas elementen... toch eens testen een van de dagen :)

iam
6 april 2005, 11:36
het is echt een 'teaser' hé bart :D

BartL
6 april 2005, 11:43
Zeg dat wel :-D

BartL
6 april 2005, 11:47
Trouwens...is het geen goed idee om er een soort Nashville Tele van te maken? Met midden-element...lijkt me erg stoer & je houdt een strat-sound. Pfff...mijn Fender staat in m'n hoofd al te koop :-? Krijg ik echtwel spijt van :-D

Maargoed, Iam; hoe bevalt hij NU? :)

iam
6 april 2005, 11:56
moet zeggen dat ik er nog zo héél veel op gespeeld heb (ik heb ook een nieuwe stagepiano :))
maar telkens als ik op de tele speel, ben ik verbaas hoe goed hij wel is voor die prijs!!
vandaag ga ik om de v-amp2 dus er komt wel nog een extra verslag aan...

Negative K3 fan
6 april 2005, 15:17
hij staat er nog gewoon

Cubensis
6 april 2005, 16:07
Trouwens...is het geen goed idee om er een soort Nashville Tele van te maken? Met midden-element...lijkt me erg stoer & je houdt een strat-sound. Pfff...mijn Fender staat in m'n hoofd al te koop :-? Krijg ik echtwel spijt van :-D

Maargoed, Iam; hoe bevalt hij NU? :)

volgens mij heeft een tele niet zo'n gat als een strat onder de slagplaat, maar alleen een gaatje voor t neck element en wat draadjes, geen ruimte voor een pickup in t midden, dus als je nashville wilt moet je fresen :D

Bluesbreaker
6 april 2005, 16:21
Ik vrees het ook.

bram123
6 april 2005, 18:33
jij freest het ook?

ShaQ
6 april 2005, 19:47
Walgelijk om te zien dat als de € voor iets heel laag is mensen een product dat kwalitatief gezien VEEL slechter is dan hun huidige gitaren de hemel in prijzen.

Spaar gewoon door en koop een échte gitaar.

alhoewel als jullie em gebruiken voor stagestunts hou ik men mond dicht.. :razz:

Negative K3 fan
6 april 2005, 19:53
Walgelijk om te zien dat als de € voor iets heel laag is mensen een product dat kwalitatief gezien VEEL slechter is dan hun huidige gitaren de hemel in prijzen.

uhm, misschien doen ze dat wel omdat het product dus blijkbaar niet kwalitatief veel slechter is? Ik wil niet betweterig overkomen ofzo, maar fred dons, en sash (tja sash, op het gebied van strats enzo vertrouw ik hem nog wel :)) zijn naar mijn mening wel te vertrouwen op deze gebieden.

maarja, ik heb zelf ook een agile, een gitaar van 250 dollar (oorspronkelijk) nu >400 euro die niet onderdoet voor de doorsnee gibson classic.

Negative K3 fan
6 april 2005, 19:58
Walgelijk om te zien dat als de € voor iets heel laag is mensen een product dat kwalitatief gezien VEEL slechter is dan hun huidige gitaren de hemel in prijzen.

uhm, misschien doen ze dat wel omdat het product dus blijkbaar niet kwalitatief veel slechter is? Ik wil niet betweterig overkomen ofzo, maar fred dons, en sash (tja sash, op het gebied van strats enzo vertrouw ik hem nog wel :)) zijn naar mijn mening wel te vertrouwen op deze gebieden.

maarja, ik heb zelf ook een agile, een gitaar van 250 dollar (oorspronkelijk) nu >400 euro die niet onderdoet voor de doorsnee gibson classic.

Thedevilinside
6 april 2005, 20:11
Walgelijk om te zien dat als de € voor iets heel laag is mensen een product dat kwalitatief gezien VEEL slechter is dan hun huidige gitaren de hemel in prijzen.

uhm, misschien doen ze dat wel omdat het product dus blijkbaar niet kwalitatief veel slechter is? Ik wil niet betweterig overkomen ofzo, maar fred dons, en sash (tja sash, op het gebied van strats enzo vertrouw ik hem nog wel :)) zijn naar mijn mening wel te vertrouwen op deze gebieden.

maarja, ik heb zelf ook een agile, een gitaar van 250 dollar (oorspronkelijk) nu >400 euro die niet onderdoet voor de doorsnee gibson classic.

Dat geeft precies aan wat er mis is met gibson. Overigens doet die agile wel weer voor veel andere gitaren onder :evil:

Cubensis
6 april 2005, 20:13
neen rob :D

Javaca
6 april 2005, 20:15
jemig dit is echt een richwood hype...man man

:o iedereen komt zo'n tele hoe geill zijn die dingen ... :lol:

Eindelijk krijgen de mensen smaak en zien ze hoe übergeil tele's zijn. :P









En ik heb er nog steeds geen :oops: :-( :cry:

Maar de volgende wordt er toch echt 1! (Zei ik voordat ik de Jaguar en 335 kocht :oops: ) Nou ja: de volgende wordt er toch echt 1! :-D

Negative K3 fan
6 april 2005, 20:18
Walgelijk om te zien dat als de € voor iets heel laag is mensen een product dat kwalitatief gezien VEEL slechter is dan hun huidige gitaren de hemel in prijzen.

uhm, misschien doen ze dat wel omdat het product dus blijkbaar niet kwalitatief veel slechter is? Ik wil niet betweterig overkomen ofzo, maar fred dons, en sash (tja sash, op het gebied van strats enzo vertrouw ik hem nog wel :)) zijn naar mijn mening wel te vertrouwen op deze gebieden.

maarja, ik heb zelf ook een agile, een gitaar van 250 dollar (oorspronkelijk) nu >400 euro die niet onderdoet voor de doorsnee gibson classic.

Dat geeft precies aan wat er mis is met gibson. Overigens doet die agile wel weer voor veel andere gitaren onder :evil:

ik meot de eerste gitaar nog tegenkomen die ik 1000 euro meer waard vind dan mn agile, ook al is dat nogal subjectief.

Javaca
6 april 2005, 20:21
jemig dit is echt een richwood hype...man man

:o iedereen komt zo'n tele hoe geill zijn die dingen ... :lol:

Eindelijk krijgen de mensen smaak en zien ze hoe übergeil tele's zijn. :P









En ik heb er nog steeds geen :oops: :-( :cry:

Maar de volgende wordt er toch echt 1! (Zei ik voordat ik de Jaguar en 335 kocht :oops: ) Nou ja: de volgende wordt er toch echt 1! :-D

BassAgent
6 april 2005, 20:25
Koop GEEN QSB. Ik heb er een...







































en ik ben dr verdomde blij mee, en niemand mag mij na-apen :-D

Rutger Molenberghs
6 april 2005, 21:33
Het is inderdaad niet zo dat een Richwood beter is dan een Gibson of een Fender. Maar het is wel zo dat Richwood je veel gitaar geeft voor weinig geld. Bij Fender of Gibson stijgt de prijs sneller dan de kwaliteit. Daarom dat merken zoals Richwood zo populair zijn. Het zijn leuke gitaartjes voor thuis of voor erbij en ze kosten geen €1000.

frekie
7 april 2005, 12:05
Even losjes filosoferend:
Richwood is natuurlijk de handelsmij. die gitaren inkoopt en vervolgens distribueert, reclame maakt etc. Extra marge dus die je als consument moet betalen.
Ik heb wel eens bij het zelfbouw forum gekeken, zelf een body hakken gaat nog wel maar een nette nek maken is andere koek. En goed lakken is ook niet eenvoudig.
Stel dat je een container strats/teles koopt direct bij de fabriek in China, maar dan:
-zonder die slechte mechanieken en electronica
-wat beter hout, beter afgewerkt, hals/body verbinding beter
-zonder logo
-maar dus wel volledig gelakt en afgewerkt met de basis onderdelen erop.
-in een paar standaard kleuren, sunburst, wit, rood, blauw
-liefst zonder tremolo, non trem strats zijn zeldzaam

Wat zou dat dan kosten? Ik bedoel als je als eind consument voor 150 euri een complete vintage strat krijgt met alle handelsmarge en BTW ertussen! Een strat of tele is toch een gitaar die iedereen weer anders wil hebben, slagplaat, mechanieken, electronica. Zelf afmonteren is makkelijk, kan iedereen. Losse halzen en bodies zijn vaak duur van adresjes als Voxhumana, Warmoth etc.
Mijn RW vintage strat klinkt en speelt nu toch wel errug lekker met die GFS elementjes maar eigenlijk zonde dat je betaalt voor die mechanieken en electronica die je er toch meteen vanaf sloopt.

Mike McCready
11 april 2005, 23:03
ff een bumpje :D

Mijn RE-44 butterscotch blonde is al ruim twee weken onderweg. Problemen met levering vanwege die beurs in Duitsland :(

groovyB3
11 april 2005, 23:22
Ahhhh wachten sucks!

Ik ga volgende week een Les Paul bestellen :D

iam
11 april 2005, 23:40
vandaag fender mex klusons erop gezet, moest wel wat boren (vijlen in dit geval)
splintertje hout eruit door rondetje van tuner eruit te slaan...

nuja relic zeker? :roll:


(tuners zijn wel een ganse verbetering!)

Rutger
12 april 2005, 00:49
Nou nou, jullie hebben mij ook nieuwsgierig gemaakt! Volgende week ga ik maar ff afdalen naar het Brabantse. Even een paar Richwoods uitproberen (en kopen? :) ).

Hou me op de hoogte van de Les Paul bevindingen! ;)

Rutger
12 april 2005, 00:50
Nou nou, jullie hebben mij ook nieuwsgierig gemaakt! Volgende week ga ik maar ff afdalen naar het Brabantse. Even een paar Richwoods uitproberen (en kopen? :) ).

Hou me op de hoogte van de Les Paul bevindingen! ;)

frekie
12 april 2005, 09:38
RW LP met set neck gezien:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=40295
Die ringetjes van die mechanieken zitten idd goed vast, voorzichtig eruit tikken anders neem je een hap hout mee.
Is dit al een record topic? Zo niet dan moeten we nog even volhouden: RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD RICHWOOD
:-D

Negative K3 fan
12 april 2005, 09:52
ik heb zo hard het vermoeden dat die LP's uit dezelfde fabriek als agile komen...

amon
12 april 2005, 13:13
Ik wilde gisteren eens een fietstochtje maken naar Piet Joosten en wellicht terugkomen met een stratje. Ik zou die maandag ook te horen krijgen of ik schuldig was aan het incident waarvoor ik afgelopen weekend ben gearresteerd. Als ik een fikse boete had moeten betalen, dan had ik die RW op mn buik kunnen schrijven. Maargoed, geen belletje gekregen -> langs gegaag: "we bellen je donderdag". Dus moet ik nog even een paar daagjes wachten, dan heb ik ook een RW (als hij me tenminste bevalt)

butters
12 april 2005, 14:37
weet iemand wat de stringspacing aan de brug is van die RW-stratjes (54 of eerder vintage 56 mm)?

strattie
12 april 2005, 15:55
Ik wilde gisteren eens een fietstochtje maken naar Piet Joosten en wellicht terugkomen met een stratje. Ik zou die maandag ook te horen krijgen of ik schuldig was aan het incident waarvoor ik afgelopen weekend ben gearresteerd. Als ik een fikse boete had moeten betalen, dan had ik die RW op mn buik kunnen schrijven. Maargoed, geen belletje gekregen -> langs gegaag: "we bellen je donderdag". Dus moet ik nog even een paar daagjes wachten, dan heb ik ook een RW (als hij me tenminste bevalt)

waarvoor ben je gearresteerd dan?

strattie
12 april 2005, 15:55
Ik wilde gisteren eens een fietstochtje maken naar Piet Joosten en wellicht terugkomen met een stratje. Ik zou die maandag ook te horen krijgen of ik schuldig was aan het incident waarvoor ik afgelopen weekend ben gearresteerd. Als ik een fikse boete had moeten betalen, dan had ik die RW op mn buik kunnen schrijven. Maargoed, geen belletje gekregen -> langs gegaag: "we bellen je donderdag". Dus moet ik nog even een paar daagjes wachten, dan heb ik ook een RW (als hij me tenminste bevalt)

waarvoor ben je gearresteerd dan?

Mike McCready
12 april 2005, 20:29
Ik zou die maandag ook te horen krijgen of ik schuldig was aan het incident waarvoor ik afgelopen weekend ben gearresteerd.

Vertel... :???:

amon
12 april 2005, 20:56
Iets wat nergens op slaat....

Na het uitgaan gaan we vaak naar een achterliggende straat, naast een vijver.
Ik wa snu met 3 vrienden, om te kijken of daar nog andere vrienden waren, daarheen gefietst, licht niet aan, politie spreekt ons op die plek aan. Ook geen legitimatie bij, maargoed, voor deze ene was ome agent aardig en liet ons maar met rust.
Was verder niemand, dus wij gingen weer weg. Maar een maat van me had ondertussen een nep dorintisch plastic zuiltje van zo'n zandrenbaantje voor paarden gehaald, waar we weken eerder ook al mee speelden. Hij pakt dat ding, zet hem midden op die straat (doodlopende straat, meer parkeerplaats) en onder het wegfietsen schopt ie hem om. De politie stond 2 straten verderop en hoorde de klap, zei iets tegen mn maat (weet niet wat, ik dacht dat zn om het licht ging, achteraf vertelde die dat het om die klap ging).
Wij fietsen weer verder. Is die agent die mn maat net aansprak ineens verdwenen en gaan kijken wat die klap was. Komt ons vervolgens inhalen. Die vriend die dat zuiltje omschopte fietste snel weg, en mn andere maat en ik bleven staan, omdat we dachten dat hij toch voor die andere kwam (omdat die weer op zn fiets was gesprongen zonder licht).

Wij worden gearresteerd, en vastgehouden, de derde (nietsvermoedende dader) reed weg (wist toen ook niet dat we gearresteerd werden), kon ie niets aan doen.

Oftewel, 2,5 uur in de bak gezeten om niets! Dat zuiltje lag al weken verlaten daaro en speelden we al langer mee.
Mooiste van alles is trouwens nog wel dat toen we gearresteerd werden, we de fietsen op die plek moesten laten staan. Naja, het was te verwachten: maat zn fiets bleek gejat toen de politie ons terugbracht...

groovyB3
12 april 2005, 21:30
Tja je moet alles een keer meegemaakt hebben ;)

amon
12 april 2005, 22:49
Tja, ach, in die cel zitten was op zich nog niet het grootste probleem, was best leuk avontuurtje. Maar als je dan om half 4 thuis komt en had beloofd dat je om half 3 thuis zou komen (volgende dag ook weer een feest) en ook nog eens had beloofd niet op straat rond te gaan hangen (dus ook niet daar achter...), tja, dan zijn je ouders niet zo blij. Helemaal niet als die dan ook nog een advocatenkantoor runnen :-? :wink:

Maargoed, ik en die andere jongen die is opgepakt denken dat het voor ons wel goed afloopt. Donderdag moet die 3e jongen, ontsnapte, zich op het bureau melden.

Ach ik zie wel....

Negative K3 fan
12 april 2005, 23:36
tja ik zou me dan ook druk gaan maken om die fiets enzo

vriend van mij is een keer in de boeien geslagen en meegenomen nadat een of ander kamper wijf had gezegd dat hij haar had gestoken, aan de ene kant gelukkig, want wij stonden buiten met 5 man en zij waren met het hele kamp (waaronder een paar erg agressieve lui).

amon
14 april 2005, 20:06
(nog geen belletje, dader is langs geweest, heeft bekend en kan naar bureau HALT (ik dacht dat dat tot 16 jaar was...))

back on topic:
Richwood zie je ook alleen maar in NL op verkoopsites zeg... Soms nog een LP'tje op ebay.de, maar nergens iets van strats te bekennen.

Waar worden die dingen gemaakt?

ToTaL FaKe
14 april 2005, 20:16
in haarlem staat een vintage strat en zo'n vintage tele.

even op die tele gespeelt en WOOWW.. daarvoor op een Mex fender tele gespeeld en die had ik gauw trug gezet. Die richwood heb ik een tijdje op gespeelt. Die staat zeker op mijn lijstje :)

groovyB3
14 april 2005, 20:44
Waar worden die dingen gemaakt?

Volgens mij in Korea, maar de populariteit ligt voornamelijk in Nederland en mede dankzij dit forum denk ik. Andere landen moeten het nog ontdekken :D

groovyB3
14 april 2005, 21:03
Oeeeeh en nog een paar Euries en dan voor mij ook een LP :D

Mike McCready
14 april 2005, 23:18
(nog geen belletje, dader is langs geweest, heeft bekend en kan naar bureau HALT (ik dacht dat dat tot 16 jaar was...))

back on topic:
Richwood zie je ook alleen maar in NL op verkoopsites zeg... Soms nog een LP'tje op ebay.de, maar nergens iets van strats te bekennen.

Waar worden die dingen gemaakt?

Ze zullen in Azie gemaakt worden, maar ik denk dat Richwood zelf Nederlands is. De dealerlijst op hun pagina laat tientallen dealers in Nederland zien en slechts enkele daarbuiten...

iam
15 april 2005, 00:14
ik denk dat het iets is zoals London city gitaren...

frekie
15 april 2005, 09:05
Net nog naar de zaak geweest waar ik mijn RW vintage strat had gescoord, helaas geen RW tele. Hij zei dat het een NL groothandel is die gitaren bestelt in Azie, vnl. in China maar Korea komt ook voor. Dezelfde mensen zitten/zaten achter Boston, Essex etc. Ze opereren dus op de NL markt, vandaar dat je op Harmony central alleen reviews leest van NL klanten in steenkolen Engels :-D

Dreamer_Ur
15 april 2005, 10:42
ik heb wat heen en weer gemaild met Richwood Guitars:
Richwood is een Engels-Nederlands initiatief, maar operationeel geheel in Nederlandse handen. Er is een fabriek in Korea en een in China, de vintage serie komt uit de laatstgenoemde fabriek.

gaaf toch? supergitaren voor weinig geld, en ook nog eens uit ons eigen land 8-) (nouja, een beetje dan, hehe)

jimbo
15 april 2005, 13:54
Ik ben ook maar aan een richwood strat (vintage white) gegaan :D
maar wel een linkshandige

het viel mij op dat er nergens een serienummer
te vinden is op de gitaar :-?

Cubensis
15 april 2005, 13:55
staat er idd niet op :D

Daniël_san
15 april 2005, 19:15
Ik ga binnenkort ook eens een Richwood Vintage Telecaster testen. Ik ga hem kopen bij Verweij, die stelt hem ook af als je hem koopt enzo erg relaxte zaak als je er een beetje bekent bent.

Rutger
15 april 2005, 21:25
Wat is Sonokelin voor houtsoort? :???:

bram123
15 april 2005, 21:51
ik heb wat heen en weer gemaild met Richwood Guitars:
Richwood is een Engels-Nederlands initiatief, maar operationeel geheel in Nederlandse handen. Er is een fabriek in Korea en een in China, de vintage serie komt uit de laatstgenoemde fabriek.

gaaf toch? supergitaren voor weinig geld, en ook nog eens uit ons eigen land 8-) (nouja, een beetje dan, hehe)

kunnen we alle over-enthousiaste opmerkingen op dit NEDERLANDSE forum dan nog wel vertrouwen? of zit men hier z'n handelswaar aan te prijzen? ben benieuwd wie er nu weer op de kast zit.

Bluesbreaker
15 april 2005, 22:55
kunnen we alle over-enthousiaste opmerkingen op dit NEDERLANDSE forum dan nog wel vertrouwen? of zit men hier z'n handelswaar aan te prijzen? ben benieuwd wie er nu weer op de kast zit.

Wat probeer je hier nu te zeggen?

Cubensis
15 april 2005, 23:21
Wat is Sonokelin voor houtsoort? :???:
een ander soort rosewood (behoort wel tot dezelfde familie)

Harry
17 april 2005, 13:32
okee, ik ben er bijna; krantenwijk, coke dealen, extra hypotheek, mijn Les Paul in de verkoop, dus mijn richwood Tele is al bijna in aantocht!

Kan iemand me vertellen wat het verschil is bij Backandforth tussen die van 124 euro en die van 160 euro?

Bluesbreaker
17 april 2005, 13:38
Naar ik hier lees is die van 124 slecht (multiplex ofzoiets) en die van 160 van echt hout.

Cubensis
17 april 2005, 14:11
o.a
en die goedkopere zijn standaard kopietjes en de duurdere zijn 'vintage style' dingetjes (kluson like tuners, zogenaamd verkleurd gelakt maple)

Roque
17 april 2005, 14:45
Ik ga binnenkort ook eens een Richwood Vintage Telecaster testen. Ik ga hem kopen bij Verweij, die stelt hem ook af als je hem koopt enzo erg relaxte zaak als je er een beetje bekent bent.

Verweij dat is 5min lopen voor mij :razz:

IndiepoprockJesse
17 april 2005, 15:05
Ik ga binnenkort ook eens een Richwood Vintage Telecaster testen. Ik ga hem kopen bij Verweij, die stelt hem ook af als je hem koopt enzo erg relaxte zaak als je er een beetje bekent bent.

Verweij dat is 5min lopen voor mij :razz:

ja voor mij dan weer een kwartiertje fietsen, heb er mijn ibanez artcore trouwens gekocht ook..

Jesse//

Harry
17 april 2005, 15:08
okee dan, Pat en Bluesbreaker bedankt. Binnenkort te bewonderen in dit theater.

Franc
17 april 2005, 15:51
Heeft er nou al iemand de vintage sunburst of hebben we allemaal een blonde :-D

Kan niet kiezen (heb ook nog geen geld om te kiezen, maar dromen mag ;) )

Franc.

Negative K3 fan
17 april 2005, 15:54
ik ga er ook 1 halen, een candy apple red, of misschien wel zo'n sunburst.

Kevin-D
17 april 2005, 16:05
Tsjah richwood zal wel goed zijn, kzou 'r wel 's 1 wille proberen. (net als london city) Maar anders zou ik wel 's een Fender Japanese Strat willen proberen. Voor zo'n 600 euro, toch 'n leuke strat met USA Fender p'ups. Niet te vergelijken met richwoods natuurlijk, maar dat lijkt me logisch als je naar 't prijsverschil kijkt.

groovyB3
17 april 2005, 16:24
okee, ik ben er bijna; krantenwijk, coke dealen, extra hypotheek, mijn Les Paul in de verkoop, dus mijn richwood Tele is al bijna in aantocht!

Kan iemand me vertellen wat het verschil is bij Backandforth tussen die van 124 euro en die van 160 euro?

Les Paul in de verkoop? Tell me more! Me interesse!

Franc
17 april 2005, 16:38
http://users.pandora.be/iam/tele/tele1.JPG

http://users.pandora.be/iam/tele/tele2.JPG


de flame is niet zo goed te zien, maar ze is er wel

voor de rest vind ik de tuners idd niet echt goed, dat is het eerste wat vervangen wordt!!!
pots kraken niet, de gitaar speelt lekker...
alleen mss dat opschuren nog, maar daar wacht ik toch even mee

Beetje laat en misschien heb je het verteld (en heb ik er 10x overheen gelezen), maar hoe kan het dat je een zwarte slagplaat hebt??

Hij komt toch officieel met een witte??

Franc.

Daniël_san
17 april 2005, 16:48
Ik ga binnenkort ook eens een Richwood Vintage Telecaster testen. Ik ga hem kopen bij Verweij, die stelt hem ook af als je hem koopt enzo erg relaxte zaak als je er een beetje bekent bent.

Verweij dat is 5min lopen voor mij :razz:

ja voor mij dan weer een kwartiertje fietsen, heb er mijn ibanez artcore trouwens gekocht ook..

Jesse//

Ja, en daar zat ik toen juist op te gassen! :razz: Maar Veweij is op ongeveer 10 min fietsten bij me vandaan.....
Ik weet niet of je KAAT Gitaren kent, maar die kan ze ook bestellen. (dat doe ik niet omdat ik toen ik de vorige keer iets bestelde er 4 maanden op moest wachten :evil: )

groovyB3
17 april 2005, 16:51
@Franc, de nieuwe modellen in Butterscotch, komen met een zwarte slagplaat.

Franc
17 april 2005, 16:56
@Franc, de nieuwe modellen in Butterscotch, komen met een zwarte slagplaat.

Ah koel, ziet er beter uit iig :)

Ook bij Muziekhandel Piet Joosten?

Blijft link natuurlijk als je online bestelt...

Franc.

iam
17 april 2005, 17:03
@Franc, de nieuwe modellen in Butterscotch, komen met een zwarte slagplaat.

Ah koel, ziet er beter uit iig :)

Ook bij Muziekhandel Piet Joosten?

Blijft link natuurlijk als je online bestelt...

Franc.

ik zeg niets meer :)

standaar met zwart, scheelt toch weer een 15-30€ voor een zwarte te kopen hé ;)
met wit vond ik hem niet zo héél erg mooi...

ben trouwens nog altijd heel erg tevreden, die tuners vervangen en topkam wat bijgevijld...

Franc
17 april 2005, 17:12
Er is zeker niemand die er al 1 over een Marshall JTM45 geprobeerd heeft he :-( :)

Als dat lekker klinkt moet er maar iets in de verkoop of zo.... :-?

Franc.

groovyB3
17 april 2005, 17:16
@Franc, de nieuwe modellen in Butterscotch, komen met een zwarte slagplaat.

Ah koel, ziet er beter uit iig :)

Ook bij Muziekhandel Piet Joosten?

Blijft link natuurlijk als je online bestelt...

Franc.

Yes, mijn Tele komt bij Joosten vandaan en had ook een zwarte slagplaat. Aangezien ik er een Esquire van ging maken heb ik mijn zwarte plaat aan Cubensis gegeven aangezien er een witte op de zijne zat.

Franc
17 april 2005, 17:18
Ben opeens over van een sunburst naar butterscotch...

amon
17 april 2005, 17:19
Ik krijg maar geen uitslag van de politie, ga ervan uit dat dat ook niet meer komen zal.

Heb een flightcase voor mn pedalen besteld en daar moet ik nog wat onderdeeltjes voor bij kopen, dus kan ik meteen zo'n RW testen (en kopen?)

groovyB3
17 april 2005, 17:23
Gelijk kopen ja! :D

amon
17 april 2005, 19:05
Weet iemand het verschil tussen 'Stallion Vintage' en 'Stallion Vintage Junior'?

De Junior is duurder (op www.muziekhandeljoosten.nl), maargoed, waar betaal je dan extra voor?

groovyB3
17 april 2005, 19:18
Jah dat snapte ik ook al niet :???:

wietse
17 april 2005, 19:25
Ik krijg maar geen uitslag van de politie.



vreemd genoeg heb ik daar wel altijd last van ben een beetje allergisch voor die lui. :-D

amon
17 april 2005, 19:40
Ik krijg maar geen uitslag van de politie.



vreemd genoeg heb ik daar wel altijd last van ben een beetje allergisch voor die lui. :-D

Hehe, tja, die dader/maat van me is ondertussen al wel bestraft en moet naar bureau HALT op grond van:
1) diefstal
2) vernieling van andermans eigendom
3) schending van de openbare orde (oid)

En wij (ik en andere maat) krijgen maar geen belletje...

amon
17 april 2005, 19:40
Ik krijg maar geen uitslag van de politie.



vreemd genoeg heb ik daar wel altijd last van ben een beetje allergisch voor die lui. :-D

Hehe, tja, die dader/maat van me is ondertussen al wel bestraft en moet naar bureau HALT op grond van:
1) diefstal
2) vernieling van andermans eigendom
3) schending van de openbare orde (oid)

En wij (ik en andere maat) krijgen maar geen belletje...


@GrooveB3: Ik heb ze er even over gemaild....

groovyB3
17 april 2005, 20:30
Misschien is het een minigitaartje? Voor 'Juniors' ? ;)

Harry
17 april 2005, 20:44
okee, ik ben er bijna; krantenwijk, coke dealen, extra hypotheek, mijn Les Paul in de verkoop, dus mijn richwood Tele is al bijna in aantocht!

Kan iemand me vertellen wat het verschil is bij Backandforth tussen die van 124 euro en die van 160 euro?

Les Paul in de verkoop? Tell me more! Me interesse!


was een beetje een grapje....... :wink:

groovyB3
17 april 2005, 20:53
Wou al zeggen :D

bert k
17 april 2005, 21:05
Nou, dat moet je niet zeggen! Als je die LP verkoopt kan je toch maar mooi tien Tele's in je bezit krijgen... :-D

Maar ik zit dus wel serieus te gassen op die dikke jazzbak, die ES 175 copie.

grayfink
17 april 2005, 23:23
De Junior is inderdaad kleiner. De body is een stuk kleiner als ik zo naar de foto kijk, en de mensuur is iets korter, 24" voor de junior en 25 1/2 voor de normale versie.

Negative K3 fan
17 april 2005, 23:26
een les paul heeft 24,75" mensuur... algemeen bekend toch? van de junior weet ik het zo niet.

Jorikjet
18 april 2005, 10:11
hoe zit het met de richwood stratocasters? hebben die ook de 'bite' van een goede fender?

strattie
18 april 2005, 14:46
ik herhaal het nog maar even: bij 'the amp man' in Leiden staat als het goed is nog een blonde tele voor 130 euri en a;s je je best doet kan daar ook nog iets vanaf :wink: . Overigens alleen nog op zaterdagen open.

frekie
18 april 2005, 15:38
Valt me ineens op: die RW tele vintage is dus NIET string through body oftewel de snaren eindigen aan de achterkant van het "bakje" zeg maar? Mmm is wel te verhelpen natuurlijk maar toch, puntje eraf.
Opa (alles al gehad, alles al gedaan :-D ) had ooit een Fenix tele kopietje, had dezelfde snaar bevestiging. Snel verholpen: de gaatjes in het "bakje" waren al voorgeboord, snaren eraf, bakje eraf. Gaten door de body boren, liefst met een boorstandaard dan heb je meer kans dat je recht boort...
Aan de achterkant van die busjes in de gaten timmeren met een hamer. Gitaar monteren. Snaren nu dus wel via de achterkant vd body. Maakt echt een enorm verschil, je weet niet wat je hoort.

Negative K3 fan
18 april 2005, 17:58
Maakt echt een enorm verschil, je weet niet wat je hoort.

echt???

wow, maar zitten er bij de richwood ook van die gaatjes in?

de wachter
18 april 2005, 18:22
Heeft er iemand al ervaring met de RW RE-130? http://users.skynet.be/musicshopmaldegem/promo/24906.jpg

groovyB3
18 april 2005, 19:17
Maakt echt een enorm verschil, je weet niet wat je hoort.

echt???

wow, maar zitten er bij de richwood ook van die gaatjes in?

Idd, de topload bridge is erg jammer, alhoewel dat voor mij niet uitmaakte aangezien ik er een Esquire van gemaakt heb en je raadt het al, Esquire hadden ook toploaded bruggen.

Negative K3 fan
18 april 2005, 19:31
ja, maar waarom moet het zo authentiek, als een tele beter klinkt met string through, dan klinkt een esquire op die manier ook beter dus waarom zou je het laten?q

frekie
19 april 2005, 11:35
Attentie mede pretbieders op Ebay.nl :-D
Net een meeltje terug gehad van Main Music, die bieden o.a. RW gitaren aan op Ebay.nl, zelf enkele met bieden va 1 euro. Ik ctrlC/ctrlV letterlijk:

"Geachte heer Munniksma,
Dit betreft de serie met het zwarte logo.
De foto van het gouden logo had er dus niet bij mogen staan.
Foutje van ons, bedankt voor de tip!
Met vriendelijke groet,
Martijn van Wamel"

Dus de aangeboden RW strats en teles zijn NIET uit de vintage series!
Foutje bedankt, zo ken ik er nog wel een paar :-D

amon
19 april 2005, 14:39
Misschien is het een minigitaartje? Voor 'Juniors' ? ;)

antwoord: Is een 3/4 model...

ijzerbroot1
19 april 2005, 16:44
Heeft iemand toevallig zo'n richwood explorer weleens getest? Ik heb begrepen dat ze niet meer gemaakt (mogen) worden, maar zo her en der kom ikze wel eens tegen. Anders kom je weer bij epiphone terecht, tis gothic ecplorers wat de klok slaat. Ik heb niks tegen epiphone maar zo'n gothic doet me niet zoveel.

(ja Franc,ik weet het...Dean....maarja die headstock...kweenie hoor)

Jorikjet
19 april 2005, 16:52
hoe zit het met de richwood stratocasters? hebben die ook de 'bite' van een goede fender?

ToTaL FaKe
19 april 2005, 17:00
hoe zit het met de richwood stratocasters? hebben die ook de 'bite' van een goede fender?


lees is eerst het hele topic door :wink: ik heb laatst even op zo'n tele gespeeld en ook op een Fender MEX tele, die fender vond ik absoluut niks.

Dus ga is naar een winkel en ga ze testen... :-D

Cubensis
19 april 2005, 19:20
vanmiddag in de post gekregen: Dimarzio Chopper T, voor 35 euro (42 incl verzenden) op ebay.de gescoord, de brugPU vond ik zwak en microfonisch, de neckPU vind ik weer wel goed, dus die laat ik zitten, maar nu schuert ie lekker :D
http://shopping.sub.jp/photo/PU-Di_DP384_1.jpg

groovyB3
19 april 2005, 22:19
AAAAAAAAARGH, ik trek het niet meer. Ik MOET nu een Les Paul hebben.... Morgen ga ik naar Pro Music Store en koop ik een Richwood LP... :oops:

Negative K3 fan
19 april 2005, 22:30
pfft leer je instincten eens onderdrukken aap.

groovyB3
19 april 2005, 22:42
NOOO DA GAS IS KILLING ME!!! MO LES PAUL!!!!




:D

BartL
19 april 2005, 22:52
Lol...geef die kerel eens een banaan :)

BartL
19 april 2005, 22:52
Lol...geef die kerel eens een banaan :)

groovyB3
19 april 2005, 22:55
NEE EEN LES PAUL :D

bert k
19 april 2005, 23:06
Ik wil deze!
http://www.gitaarnet.nl/photos/35/8209.jpg

Kent iemand hem? Is het wat, voor 249 :o euro...

Franc
20 april 2005, 00:40
Ik heb wel op de 335kloon gespeeld toen ik uiteindelijk mijn LP kocht.

Die zag er erg goed uit en klonk leuk.

Voor 250 euro kun je geen buil vallen :-D

Javaca
20 april 2005, 01:35
Ik heb de 335 (zelfde kleur) en die bevalt me erg goed. Wel wat kleine oneffenheden maar wat wil je ook voor dat geld.

Onefenheden:
-Klein onzichtbaar maar wel voelbaar bobbeltje op de hals (zit bovenaan dus geen last van).
-kleine verspringing bij de halsaanhechting, het loopt niet 100% vloeiend door, maar hier ook een heel klein detail.
-De hardware zou wat steviger mogen tonen maar het zal best houden.
-Electronica is niet van hoge kwaliteit.

screamindemon
20 april 2005, 16:13
Voor iedereen die er nog niet uit was: zelfs Gronings bekendste dakloze eh, straatmuzikant, speelt Richwood! Ik weet het nu zeker, dat moet wel goed spul zijn! :D

Franc
20 april 2005, 16:41
AAAAAAAAARGH, ik trek het niet meer. Ik MOET nu een Les Paul hebben.... Morgen ga ik naar Pro Music Store en koop ik een Richwood LP... :oops:
En. Welke is het geworden? :D

Cubensis
20 april 2005, 17:35
ik zal t maar verklappen: dat zwarte custommodel, had m aan de telefoon en hij was er erg tevreden over (zal nu wel zitten te spelen erop) misschien dat ik er volgende week ook maar eens 1 ga halen :D

Franc
20 april 2005, 18:12
Hahaha, gaaf.

Ja die Custom is erg mooi :-D

Negative K3 fan
20 april 2005, 19:11
ik zal t maar verklappen: dat zwarte custommodel, had m aan de telefoon en hij was er erg tevreden over (zal nu wel zitten te spelen erop) misschien dat ik er volgende week ook maar eens 1 ga halen :D

ik ben benieuwd...

groovyB3
20 april 2005, 20:58
Indeed, tis de custom geworden. Die hadden ze in de aanbieding voor 199 Euries. Nog goedkoper dan de LP Standard bij Joosten dus. Is een ERG mooi gitaartje.

Waar op bezuinigd is is de afwerking (binding en inlays enzo) en de elektronica. Elementen klinken tot nu toe prima, maar moet em nog op hoog volume uitproberen. De tuners zijn op deze gitaar trouwens wel gewoon goed. Zijn gotoh stijl modellen. Lekker laten zitten dus :) Voor nu staat alleen de elektronica op de planning om vervangen te worden, maar zolang ook dat werkt laat ik het gewoon lekker zitten.

Ik zou em willen schatten in de range van Epiphone. Als de elektronica en pickups vervangen zijn zou ie makkelijk de ouwe Tokai's etc.

Fotootjes komen zsm :)

Cubensis
20 april 2005, 22:07
That's it!, volgende week of iets later hier ook een Les paul :D
als dat custom model daar in de aanbieding is is dat te overwegen, al is een tobacco sunburst ook lekker ;)

screamindemon
21 april 2005, 09:22
Voor iedereen die er nog niet uit was: Gronings bekendste dakloze eehh. straatmuzikant speelt ook Richwood. Dat moet wel goed zijn :D

frekie
21 april 2005, 10:28
Hey Groovy congrats met je LP Custom. Hangt bij mij in het dorp ook bij de muziekboer. Is 200 euri ipv 300 voor de Lp standard. Voor die 100 euri heb je 2dehands een setje elementen.
Ik heb laatst een setje zeepdozen binnen gekregen (P90 dus), zou ik op een RW tele zetten maar ik aarzel. Ik weet ook zo'n LP special hangen met P90s voor 200 euri, misschien toch maar even uitproberen :-D Zou RW ook SNAREN maken? :-D

Harry
21 april 2005, 14:11
okee, de Richwood gaat voor mij niet door! In plaats daarvan heb ik voor 96 euro een Bell & Head gekocht. Viel me alles mee, klinkt hard en fel, en de hals is zeer prettig. Afwerking is ook niet verkeerd, dus wat wil een mens nog meer......


http://community.webshots.com/photo/108857491/327484206ilDYeX



als je hier een kruisje ziet, kijk dan maar in mijn webshots

Franc
21 april 2005, 14:15
Dat ziet er inderdaad erg goed uit. 96 euro???

Harry
21 april 2005, 14:33
jep !!! :)


Nou okee dan, er kwam een tientje bij voor de verzendkosten. Ik raad het iedereen af, maar ik heb 'm gewoon via ebay besteld, wilde gok dus.....

Franc
21 april 2005, 14:52
zozo....maar niet nieuw dus

butters
21 april 2005, 15:13
heb gegoogled maar k'vind er niks over. :???:

Franc
21 april 2005, 15:59
www.bellandhead.de

groovyB3
21 april 2005, 16:02
That's it!, volgende week of iets later hier ook een Les paul :D
als dat custom model daar in de aanbieding is is dat te overwegen, al is een tobacco sunburst ook lekker ;)

Indeed, die komt er volgende week als het goed is :D

EVH Wolfgang
21 april 2005, 16:43
Ik heb foto's gemaakt van mijn Richwood Stevie Ray Vaughan voor de geintereseerden. Hij schijnt niet meer gemaakt te worden. Als je er iets over weet laat het me weten, ben wel benieuwd.

http://community.webshots.com/user/rempie

EVH Wolfgang
21 april 2005, 16:44
Ik heb foto's gemaakt van mijn Richwood Stevie Ray Vaughan voor de geintereseerden. Hij schijnt niet meer gemaakt te worden. Als je er iets over weet laat het me weten, ben wel benieuwd.

http://community.webshots.com/user/rempie

Gibsonsponsor
21 april 2005, 16:58
Ik heb foto's gemaakt van mijn Richwood Stevie Ray Vaughan voor de geintereseerden. Hij schijnt niet meer gemaakt te worden. Als je er iets over weet laat het me weten, ben wel benieuwd.

http://community.webshots.com/user/rempie

ChrisMW
21 april 2005, 18:53
Maakt echt een enorm verschil, je weet niet wat je hoort.

echt???

wow, maar zitten er bij de richwood ook van die gaatjes in?

Idd, de topload bridge is erg jammer, alhoewel dat voor mij niet uitmaakte aangezien ik er een Esquire van gemaakt heb en je raadt het al, Esquire hadden ook toploaded bruggen.

De topload bruggen bij oude Esquires zijn zo rond '58, '59 en misschien bij 'n enkele in '60 gebruikt net als bij de Teles.

"String-through-body" maakt het net iets "leuker" maar da's subjectief.

lekker spele op 'n tele :-D

guvnor
22 april 2005, 16:05
Hoe lang nog voordat Richwood een linkje maakt op hun site naar deze topic?

amon
22 april 2005, 17:51
Ik laat het toch even wachten. Ik heb net een flightcase voor 60 euro gekocht en George L voor 60 euro....

BassAgent
22 april 2005, 20:07
Met wat voor schuurpapier schuurt men hier zijn goud van de hardware?

groovyB3
22 april 2005, 20:10
Met wat voor schuurpapier schuurt men hier zijn goud van de hardware?

Met schuurpapier van de gamma. Het heet Geen Schuurpapier ;)

Je moet daar koperpoets voor gebruiken.

bert k
23 april 2005, 20:04
HOERA HOERA HOERA!!! Bertje heeft een Richwood!

Vandaag een RE 475 gekocht. Ik wilde eerst een RE 450 kopen, een ES175 kopie, maar toen ik hem zat te proberen bleek dat de neck scheef in de body gelijmd zat! Dus kik uit, alle set-neck modellen kunnen scheef gelijmd zijn. FF checke...
Die wou ik dus niet, toen maar een 475 geprobeerd. Floating pickupje, quilted maple top (zal wel een fotootje zijn, neem ik aan) Prettig bespeelbaar ding, mooi helder, bijtend geluid. Ik denk dat dat pickupje mag blijven. Ik zag nog een extra draadje lopen, dus dat ding is ook nog te splitten. Hals is wat smal, mooi halfrond. Speelt licht zat. Mechanieken zijn Kluson kopieen, kijken of het heel blijft. Ze hebben geen speling, werkt ok. Goed, foto:

http://www.backandforth.nl/RE-475-CS.jpg

Een ander verhaal: ik heb hem gekocht bij Pro Music Store en ik schrok toen ik binnekwam. Halflege winkel, en nergens een Richwood. Ze hebben ruzie met de importeur, en sturen alles terug. Ik heb alles nog net uit de doos kunnen halen, maar volgende week geen Richwood meer bij PMS. Voor Rotterdammers geen bezwaar, want de verkoop wordt overgenomen door... Correct! Ja, die stereowinkel...

Franc
23 april 2005, 20:18
:o Mooi man....

groovyB3
23 april 2005, 20:22
want de verkoop wordt overgenomen door... Correct!

:o

Franc
23 april 2005, 20:24
Correct?? :o :o :cry:

bert k
23 april 2005, 20:35
No shit... Bert , de eigenaar van Pro Music, zei het zelf. Nou is Bert een enorme kletskous, en hij verzint wel eens een verhaal, maar dit geloof ik best wel. Beetje raar van de Richwood importeur. Lekker snel cashen. De Correct- hum hum- Professional audio afdeling...

Harry
24 april 2005, 10:10
maar jij hebt er een mooie gitaar bij, gefeliciteerd!

Daniël_san
24 april 2005, 13:53
@Bert k: Weet je ook wanneer correct die dingen gaat verkopen??

Cubensis
24 april 2005, 14:17
hahaha correct, naja, zit 5 minuten binnendoor fietsen van de Pro musicstore vandaan als t niet minder is :D

groovyB3
24 april 2005, 14:36
Fietsen?

Oh ja, jij hebt je rijbewijs natuurlijk nog niet, sorry :razz: :D

Cubensis
24 april 2005, 14:43
nee, ik beweeg weleens :P

groovyB3
24 april 2005, 14:44
Is niet aan je te zien dan :razz:

Cubensis
24 april 2005, 14:44
:D

bert k
24 april 2005, 14:52
Ik kreeg de indruk dat het heel korte termijn is, misschien liggen ze er al. Lachen, kunnen ze naar Feedback hollen als er een snaartje springt :-D

groovyB3
24 april 2005, 15:15
Volgens mij hebben ze ze al, tenminste ze staan al op de site.

www.correct.com

bert k
24 april 2005, 15:44
Inderdaad. Maar die prijzen! 94 euro voor een stratje... :o

groovyB3
24 april 2005, 15:49
Jah dat zijn die slechtere versies met zwarte logo denk ik. Niet de vintage modellen met gouden logo.

Daniël_san
24 april 2005, 16:12
Ik ga binnenkort (om wat anders hoor) naar Rotterdam, maar dan ga ik ook naar correct :-D

bert k
24 april 2005, 17:24
SOUNDCLIP!

Tja, dat krijg je op een vrije zondagmiddag... www.bertk.tomaatnet.nl/jaz.mp3
Drie partijen, alledrie met de dikke Richwood, ook de basgitaar! (Dat was in de jaren 50 wel gebruikelijk, toonknop dicht en bassen maar...)
Over een Twinreverb-model, met een beetje galm, en een kort delaytje voor de solo.

wietse
24 april 2005, 18:18
klinkt lekker Bert!
en die 50 jaren heb jij natuurlijk bewust meegemaakt he? :-D

Das Schaap
24 april 2005, 18:53
SOUNDCLIP!

Tja, dat krijg je op een vrije zondagmiddag... www.bertk.tomaatnet.nl/jaz.mp3
Drie partijen, alledrie met de dikke Richwood, ook de basgitaar! (Dat was in de jaren 50 wel gebruikelijk, toonknop dicht en bassen maar...)
Over een Twinreverb-model, met een beetje galm, en een kort delaytje voor de solo.
Heh, lekker straight 8´s. 8-)
Ik zat ook te denken om dat ding te kopen, dus tof zo´n soundclip.

Franc
24 april 2005, 18:54
Klinkt lekker hoor Bert :D

Heb je ook foto's van jouw exemplaar?

Ben wel benieuwd eigenlijk.

bert k
24 april 2005, 19:06
Ga ik maken.

Maar ff wat anders, ik had het in een eerdere post over die andere Richwood waar de neck scheef ingelijmd was. Heeft iemand anders ook zoiets gezien? Met een LP model kan dat zomaar gebeuren.

Franc
24 april 2005, 19:16
Je weet dat een LP hals wat achterover helt?

:-D

Sorry, flauw :D

Waar zag je het precies aan? Aan de snaren?

Ik heb destijds iets van 4 of 5 Richwoods in mijn handen gehad en daar is me niets opgevallen...

Franc
24 april 2005, 19:21
RW heeft echt allemaal van die modellen waar je er wel een van zou willen hebben.

Hebben jullie dat nou ook?

Zelfs die banjo's zien er geinig uit :-D

bert k
24 april 2005, 19:28
Ik zat te spelen op die andere dikke jazzer, de RE450. Ik zag dat de ene post van de brug helemaal omhoog gedraaid stond, en de andere zat helemaal beneden. Toch liepen de snaren normaal ove de hals, aktie was goed. Toen ik in de lengterichtin langs de hals keek zag ik dat de hals een beetje met de klok mee verdraaid was. Nou ja, wel meer dan een beetje.

Ik heb idd die banjo's gezien, en ook die resonator gitaren, die zou ik graag willen...

Franc
24 april 2005, 19:32
Ah wat getordeerd tov de body dus.

Ik dacht de andere kant op, dat hals en body niet in een rechte lijn lagen dus.

bert k
24 april 2005, 19:46
Precies. Maar niet getordeerd in de zin dat de hals een wokkel was. De hals zelf was recht. Je kon onderaan bij de hiel zien dat hij scheef zat.

Franc
24 april 2005, 19:47
Tsja, daar zie je dan toch een nadeel van productie in lage lonen land denk ik.

Goed op blijven letten is het devies dus!

Mike McCready
25 april 2005, 19:06
Ik heb 4,5 weken geleden bij een muziekwinkel in Nijmegen een Richwood RE-44 butterscotch blonde besteld. Ik had 50 euro aanbetaald.

Ik verwachtte dattie ongeveer na een week wel binnen zou zijn.
Ik opbellen: niet binnen, waarschijnlijk komt ie woensdag.
Ik donderdag bellen: nog niet binnen, waarschijnlijk een langere levertijd door de grote muziekbeurs in Duitsland.
Week erop maar eens proberen: nog niet binnen, er zou even achteraan gebeld worden en dan werd ik geïnformeerd.
Niets meer gehoord. Een week erna nog maar eens gebeld. Weer hetzelfde verhaal, ze zouden er achteraan bellen, maar ik heb weer niets van ze gehoord.

Contact met Richwood heeft mij geleerd dat deze gitaar gewoon bij hun op voorraad was en dattie na bestelling gemakkelijk binnen 7 dagen in de winkel moet kunnen staan.

Ik heb het een beetje gehad met deze winkel en wil de gitaar ergens anders halen. Maar ik heb dus al 50 euro aanbetaald. Kan ik deze terug krijgen of heb ik de gitaar al definitief gekocht?

frekie
26 april 2005, 10:59
Ik heb ook geinformeerd bij de muziekboeren in mijn regio over de RW vintage tele. Het kwam er op neer dat ik er aan vast zat als ik de gitaar zou bestellen. Doe ik dus nooit, een gitaar moet je uitproberen. Het is wel zo dat ze moeten leveren, een koopcontract is wederzijds bindend, zeker als je al een aanbetaling hebt gedaan.

Negative K3 fan
26 april 2005, 11:25
ik denk dat je die winkel gewoon meot vragen of je je geld terug kunt krijgen, de winkel is blijkbaar eernstig in gebreke gebleven, dus ik denk dat je in je recht staat.

ArpeggioKing
26 april 2005, 11:26
Ik heb het een beetje gehad met deze winkel en wil de gitaar ergens anders halen. Maar ik heb dus al 50 euro aanbetaald. Kan ik deze terug krijgen of heb ik de gitaar al definitief gekocht?

ja je kunt gewoon naar die winkel gaan en vragen dat je je geld terug wilt. Je berust je op non-conformiteit, je bent dus niet te vreden over de service of het product. Hier heb jij gewoon recht op. Vaak willen winkels dit niet, maar je moet gewoon een ouder iemand meenemen.

Quink
26 april 2005, 12:39
Ik heb het een beetje gehad met deze winkel en wil de gitaar ergens anders halen. Maar ik heb dus al 50 euro aanbetaald. Kan ik deze terug krijgen of heb ik de gitaar al definitief gekocht?

ja je kunt gewoon naar die winkel gaan en vragen dat je je geld terug wilt. Je berust je op non-conformiteit, je bent dus niet te vreden over de service of het product. Hier heb jij gewoon recht op. Vaak willen winkels dit niet, maar je moet gewoon een ouder iemand meenemen.

Deels waar maar beetje kort door de bocht denk ik. Het gaat er ook om wat er in eerste instantie beloofd is. Als beloofd is dat de gitaar er binnen twee weken zou zijn blijven ze in gebreke. Als er niks is afgesproken over levertermijn niet. Je kunt denk ik het beste de winkel (Eigenhuijzen of Schreeven?) bellen en vragen op welke termijn ze de gitaar verwachten te kunnen leveren. Als ze alsnog met een termijn komen, en die vindt je ok, bijv. binnen 10 dagen, briefje sturen dat je verwacht dat de gitaar er dan is, en dat je anders af ziet van de aankoop. Als ze geen termijn noemen, of deze is te lang kun je refereren aan je gesprek met de importeur, en zeggen dat indien de gitaar er niet binnen 7 dagen is dat je van aankoop af ziet.

Maar wordt op zich moeilijk verhaal denk ik. Je kunt wel gelijk hebben, maar het krijgen.... Zo'n winkel weet natuurlijk ook wel dat je voor 50 euro geen deurwaarder gaat inschakelen. :-?

Stitch
26 april 2005, 19:32
SOUNDCLIP!

Tja, dat krijg je op een vrije zondagmiddag... www.bertk.tomaatnet.nl/jaz.mp3
Drie partijen, alledrie met de dikke Richwood, ook de basgitaar! (Dat was in de jaren 50 wel gebruikelijk, toonknop dicht en bassen maar...)
Over een Twinreverb-model, met een beetje galm, en een kort delaytje voor de solo.

Begin = Norah Jones! Wat hoor ik dit vaak bij mn vriendin.... haha! cool, goed geluid ook

bert k
26 april 2005, 20:28
Ha, Norah Jones, my ass... Dat schemaatje is al zo oud, dat bestond al toen Norah nog in de fluit van Papa Jones zat. :-D

Stitch
26 april 2005, 23:15
ah bah beetje jammer van die griet!!

Javaca
26 april 2005, 23:52
Ha, Norah Jones, my ass... Dat schemaatje is al zo oud, dat bestond al toen Norah nog in de fluit van Papa Jones zat. :-D

Pappa Shakar :roll:

http://www.smh.com.au/ffxImage/urlpicture_id_1065292582277_2003/10/07/home_norahjonesravi.jpg

strattie
27 april 2005, 10:29
tering

strattie
27 april 2005, 10:30
godvr

strattie
27 april 2005, 10:31
Ha, Norah Jones, my ass... Dat schemaatje is al zo oud, dat bestond al toen Norah nog in de fluit van Papa Jones zat. :-D

Zou je dat schematje kunnen PMen?

bert k
27 april 2005, 10:51
Das gewoon Am G F E, met halverwege iets met Dm, weet niet precies meer. Het is gewoon Hit the Road, Jack. Het is ook wel Stray Cat Strut. En vele anderen...

En zij van Jones, die is er eentje van Shankar, das waar... :)

strattie
27 april 2005, 10:56
Das gewoon Am G F E, met halverwege iets met Dm, weet niet precies meer. Het is gewoon Hit the Road, Jack. Het is ook wel Stray Cat Strut. En vele anderen...

En zij van Jones, die is er eentje van Shankar, das waar... :)

danku schön :)

frekie
27 april 2005, 10:58
Stray cat strut, dat was 'm! Ooit 2 jaar in een rockabillie bandje gezeten, gewoon de hele avond EAB, lachen was dat :-D
Brian Setzer ruleert of hoe ze dat tegenwoordig noemen 8-)

Droffie
27 april 2005, 13:28
On Topic.

Ik vind Richwood helemaal te gek. Het is beter dat Gibson en PRS samen. Mensen hebben niet de capaciteit om deze kwaliteit te herkennen.

bram123
27 april 2005, 13:36
ja dat zal het zijn, de rest van de wereld heeft niet de capaciteit om de superieure kwaliteit van richwood te ontdekken...

Bobbel
27 april 2005, 13:36
On Topic.

Ik vind Richwood helemaal te gek. Het is beter dat Gibson en PRS samen. Mensen hebben niet de capaciteit om deze kwaliteit te herkennen.

ja en jij hebt iets vastzitten in je hoofd... je gaat mij niet vertellen dat richwood beter is dan Fender en Gibson bijvoorbeeld...

bram123
27 april 2005, 13:38
ik vind richwood ook leuk maar dat is ook voornamelijk omdat mijn budget ronduit pathetisch is.

BartL
27 april 2005, 17:15
On Topic.

Ik vind Richwood helemaal te gek. Het is beter dat Gibson en PRS samen. Mensen hebben niet de capaciteit om deze kwaliteit te herkennen.
Staat een foutje in de zin :lol: Wat dacht je van 'Ik vind het beter dan...'? :)

Maargoed, ik kan me dat niet zo 1, 2, 3 voorstellen.

Franc
27 april 2005, 18:01
hap hap hap

Daniël_san
27 april 2005, 18:04
pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuh ik vind mooi..... Daar ben ik het niet mee eens. Het is meer leuk voor erbij dan vervanging voor :wink:

Floris1984
27 april 2005, 18:18
pfuuuuuuuuuuuuuuuuuuh ik vind mooi..... Daar ben ik het niet mee eens. Het is meer leuk voor erbij dan vervanging voor :wink:

Dat was ook de reden voor mij om te gaan kijken bij Pro Music Store, ik wilde wel een goedkoop leuk telecastertje voor erbij. Maarja bij PMS zijn ze niet zo lovend meer over Richwood. Er hing er geen een meer in de winkel, allemaal terug gestuurd...

groovyB3
27 april 2005, 18:28
Als je ff in dit topic had gekeken had je ook geweten dat PMS ruzie heeft gehad met de importeur en Correct de verkoop heeft overgenomen :razz:

Casey
27 april 2005, 22:54
Mwah , ze gingen zeiken over de kwaliteit .
PMS snapt ook al niet dat Richwood stiekem topgitaren maakt .
Maar waarom nog langer geheim doen nu jullie die juweeltjes toch al in bezit hebben , strooi die tienen op HC en spread the word !

Gelukkig weten de kenners van Correct ze wel op waarde te schatten :D

Zerah
28 april 2005, 10:44
Ik heb een Richwood Les Paul gehad, vorige week weggedaan. Speelde wel lekker, maar de sustain haalde het bij lange niet bij een Gibson, en hij ging rondzingen bij (niet eens heel) veel gain.

Kortom, mijn ervaring ermee is wel goed maar gewoon net niet...

Negative K3 fan
28 april 2005, 10:48
dat vind ik niet 'net', maar eerder 'bij lange na'

Javaca
28 april 2005, 12:33
Zaterdag moet ik werken, het wordt 3x betaald...
Verder deze maand nabetaling van de winstuitkering en vakantiegeld.
Dus met een beetje geluk komt er een RW telecaster aan :-D

Nu alleen het dilemma:
http://www.backandforth.nl/RE-44-CAR.jpghttp://www.backandforth.nl/RE-44-LPB.jpghttp://www.backandforth.nl/RE-44-BSB.jpg
Welk kleurtje?

Franc
28 april 2005, 12:40
Sunburst :D

Waarom neem je ze niet gewoon allemaal ;)

Ritch
28 april 2005, 13:35
Is die rechtste blonde?

Vind hem eerder vies-geel... Maar echt blonde tele's vind ik wel mooi

Javaca
28 april 2005, 13:38
Zit te twijfelen tussen de bauwe en de blonde (met zwarte slagplaat). De blonde lijkt me ook gaaf om een Esquire van te maken.

Het rood-wit schrijf ik niet geheel af... Er staat nog een roodwitte bas op m'n verlanglijstje. (verre toekomst)

bert k
28 april 2005, 14:02
Ik vind ze geen van allen mooi. Maar je bent toch handig genoeg met een verfkwast? :)

Zerah
28 april 2005, 14:17
Spaar nog even door een koop een goeie! Bijv een occasion fender....

Javaca
28 april 2005, 14:18
Ja ik kan ook zelf een tele bouwen. Maar daar heb ik op het moment geen tijd/plaats voor.

Mijn ervaringen met Richwood zijn erg goed (heb de 335). Dus dat zal het wel gaan worden.

Er staat hier een oud televisiemeubel van heel mooi oudgrenen. Dat ding moet een solidbody klassieke gitaar (goedkoop en handig voor optredens in de kerk, m'n normale klassieke zingt daar nogal snel rond) en een paar mini's (ibanezbasje voor m'n bassist en stratje + V voor mezelf).

Het nadeel is dat ik nog geen geschikte werkplaats heb en ook nog tijd voor andere dingen nodig heb (school, gitaar spelen, sociaal leven e.d.).

frekie
28 april 2005, 16:54
Zoals reeds in het andere RW topic gepost. Net een RW tele zien hangen, vintage, "geel" maw groenig :-D . Wel mooi vind ik: dunne lak zodat je de tekening van het hout erdoor heen ziet. Snaren zitten vast achterop het bakje, dus niet door de body heen. Vintage bakje met 3 zadeltjes. Zag er ook een London City tele, die is wel string through body, verder lijkt ie verdacht veel op de RW. Prijzen: 170 voor de RW, 250 voor de LC.

Mike McCready
3 mei 2005, 22:52
Nieuwste aanwinst!

Inderdaad erg gladde hals. Zweet maakt de hals nog gladder na een tijdje spelen... net een ijsbaan!

http://img151.echo.cx/img151/6811/p50300026ds.jpg

BartL
3 mei 2005, 23:08
Spaar nog even door een koop een goeie! Bijv een occasion fender....
LoL...


:-D

groovyB3
3 mei 2005, 23:32
Nieuwste aanwinst!

Inderdaad erg gladde hals. Zweet maakt de hals nog gladder na een tijdje spelen... net een ijsbaan!



Gefeliciteerd!

Vind de hals trouwens eerder stroef. Heb em nu helemaal van de lak ontdaan en em een refret gegeven.

frekie
4 mei 2005, 10:37
Beetje opschuren aan de achterkant vd hals. Dikte 300 schuurpapier dan 400 dan 600 ofzo. Busjes kopen of bestellen, 6 gaten door de body boren en dan de snaren door de body. Klinkt veel strakker. Element tip: GFS, zie Ebay.com.

Daniël_san
4 mei 2005, 11:18
Gefili, een erg mooi stuk hout! :-D

Mike McCready
4 mei 2005, 17:46
Beetje opschuren aan de achterkant vd hals. Dikte 300 schuurpapier dan 400 dan 600 ofzo. Busjes kopen of bestellen, 6 gaten door de body boren en dan de snaren door de body. Klinkt veel strakker. Element tip: GFS, zie Ebay.com.

Het is eerder de bovenkant van de hals (de toets) die ik te glad vind... die busjes, waar kun je die bestellen? Zit erover te denken om wat gaten erin te boren. Iemand pics van een dergelijk project?

iam
4 mei 2005, 20:35
Beetje opschuren aan de achterkant vd hals. Dikte 300 schuurpapier dan 400 dan 600 ofzo. Busjes kopen of bestellen, 6 gaten door de body boren en dan de snaren door de body. Klinkt veel strakker. Element tip: GFS, zie Ebay.com.

Het is eerder de bovenkant van de hals (de toets) die ik te glad vind... die busjes, waar kun je die bestellen? Zit erover te denken om wat gaten erin te boren. Iemand pics van een dergelijk project?

ik ben met het schuurpapier ook eens over te toets gegaan... ziet er wel wat minder mooi uit nu, maar speelt lekkerder...

dat van die gaten boren vind ik raar, want in mijn brug zitten geen gaten om die door de body te laten gaan :???:

Diedo
4 mei 2005, 20:57
je kan gewoon met een metaal boortje die gaatjes erbij jassen...

Mike McCready
5 mei 2005, 09:39
je kan gewoon met een metaal boortje die gaatjes erbij jassen...

Ik laat het denk ik gewoon bij mij op het werk doen. Dan is het gat meteen 100% recht :wink:

Iemand een adres voor die busjes (ik zou niet eens weten waar ik op moet googlen dus...)

mayniac
5 mei 2005, 12:23
Die dingen worden 'string ferrules' genoemd. Op Ebay kun je ze meestal wel vinden.

frekie
5 mei 2005, 14:34
Of Voxhumana.nl als je tenminste 11 euro inclusief "verzendkosten" wil betalen (luchtkussen envelop met een postzegel van 78 cent) voor 6 van die dingetjes. Oh sorry ik zit in het verkeerde topic :-D

Daniël_san
8 mei 2005, 21:05
dubbel :oops:

Daniël_san
8 mei 2005, 21:06
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......

Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....


Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....


Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?

Franc
8 mei 2005, 21:13
Ze zijn allebei hetzelfde, dus 'beter' is er geen.
Ik denk dat je moet nadenken welke kleur je mooier vindt.

Franc.

ToTaL FaKe
8 mei 2005, 21:15
je kan altijd even een kijkje nemen bij die in zaandam, lekker dichtbij :-D

Cubensis
8 mei 2005, 22:30
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......

Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....


Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....


Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?
140 vind ik wel erg duur, daar heb je m nieuw voor bij muziekhandel piet joosten

Roque
8 mei 2005, 23:08
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......

Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....


Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....


Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?
140 vind ik wel erg duur, daar heb je m nieuw voor bij muziekhandel piet joosten


(Spam)
Tja dan moet hij nog opgestuurd worden en ben je weer €20 verder :D
(Spam)

Azrael
8 mei 2005, 23:10
Damn......dit topic gaat maar door joh! :-D

iam
8 mei 2005, 23:17
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......

Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....


Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....


Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?
140 vind ik wel erg duur, daar heb je m nieuw voor bij muziekhandel piet joosten


(Spam)
Tja dan moet hij nog opgestuurd worden en ben je weer €20 verder :D
(Spam)

waarom doe je je tele weg?

Cubensis
8 mei 2005, 23:27
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......

Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....


Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....


Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?
140 vind ik wel erg duur, daar heb je m nieuw voor bij muziekhandel piet joosten


(Spam)
Tja dan moet hij nog opgestuurd worden en ben je weer €20 verder :D
(Spam)

ja....en dat is een reden om je gitaar voor de nieuwprijs te verkopen?
120 is mooi zat :D

bram123
9 mei 2005, 00:45
vraag je wel af waarom praktisch nieuwe richwoods tweedehands worden aangeboden. ik zou liever voor 3 tientjes meer een lekker model zelf kiezen in een winkel dan de rotte appels die op de tweedehandsmarkt verschijnen te kopen.
maar misschien zijn ze wel helemaal ok. dat kan ook, ik vraag me alleen af waarom iemand zo'n ding nog binnen garantietijd weg doet.

Javaca
9 mei 2005, 00:48
Het gaat wel lekker ja...

De goede Richwoods zijn gewoon heerlijke gitaren.
Nu hopen dat die cheapo Behringer stompboxen ook zo'n topic verdienen. :)

Roque
9 mei 2005, 07:42
Okee mensen, ik heb 2 vraagjes......

Er is door mij een richwood vintage telecaster gesignaleerd. De verkoper vraagt er 120 euro voor. (er is nog verder door niemand geboden) Ik weet niet hoe oud de tele is.... Er zitten vrijwel geen krassen op, het is een sunburst.....


Er is door mij nog een richwood vintage TElecaster gesignaleerd. Deze is butterscootsch blonde en kost 140 euro..... Er is 0 keer op geboden en ik kan de tele gewoon in zaandam ophalen. De tele is 3 maanden oud en er zit nog garantie op.....


Welke zouden jullie nemen? En welke is beter?
140 vind ik wel erg duur, daar heb je m nieuw voor bij muziekhandel piet joosten


(Spam)
Tja dan moet hij nog opgestuurd worden en ben je weer €20 verder :D
(Spam)

ja....en dat is een reden om je gitaar voor de nieuwprijs te verkopen?
120 is mooi zat :D

Nieuwprijs is €160

Ik had deze al besteld, en toen liep ik tegen een Fender tele uit 72 aan.
Ik vindt een tele wel genoeg, en ik heb eigelijk wat anders gezien wat ik
wel heel graag zou willen.

Daniël_san
9 mei 2005, 14:36
Je hebt een PM :-D

Droffie
9 mei 2005, 14:46
Hey jongens overdrijven jullie nu niet een beetje? 33 pagina's appreciation topic Richwood??!!??! :???:

Kap nou eens met die onzin :-?

Daniël_san
9 mei 2005, 15:48
Ik heb weer een vraag:
Hoe zijn de Richwoods van 4 jaar terug? Zijn ze even goed als nu (ongeveer)?

Anders Destium
9 mei 2005, 15:51
Je moet niet gaan voor de black-label, die zijn kut. De gold-label daarentegen zijn de beste gitaren ooit gemaakt :lol:

fred dons
9 mei 2005, 16:25
er is nog een oudere serie richwood gitaren gemaakt door Martens (een poolse bouwer) en dat zijn ook hele goede gitaren (voor hun geld)
die kun je herkennen aan hun flamed maple topjes voor strats, teles en ook les pauls (en hun nogal dikke lak :razz: ) en de schaller hardware
(van +/- 5 jaar geleden)

Daniël_san
9 mei 2005, 16:35
http://img.photobucket.com/albums/v283/DStilkenboom/gitaren/45673.jpg

Het gaat dus om deze.... Doen?

Bluesbreaker
9 mei 2005, 17:33
Man, leer zelf een beslissing nemen, of ga je straks tegen je mamma zeggen als ze er achteraf achter komt dat je weer een gitaar gekoch hebt: "ja, maar die jongens op het forum zeiden dat ik het moest doen!" ?

Daniël_san
9 mei 2005, 18:13
Als je niks zinnigs te zeggen heb hou dan je bek.

Anders Destium
9 mei 2005, 18:13
Is een black label, ik zou het niet doen!

Daniël_san
9 mei 2005, 18:14
Maar ik ga deze niet kopen..... Het is heen en terug 4 uur rijden. Dat heb ik er niet voor over.

Edit: En dat idd ook.

Cubensis
9 mei 2005, 18:16
Is een black label, ik zou het niet doen!
nop, goud

Bluesbreaker
9 mei 2005, 18:26
Als je niks zinnigs te zeggen heb hou dan je bek.

+1

Droffie
9 mei 2005, 22:51
Je moet niet gaan voor de black-label, die zijn kut. De gold-label daarentegen zijn de beste gitaren ooit gemaakt :lol:

Oh misschien wil iemand een gold label ruilen voor mijn LP Standard :D

BartL
10 mei 2005, 01:11
Het is inderdaad een goud-label. Ik was al akkoord met de verkoper voor 100 euro. Maar hij mailde me net de dag nadat ik m'n Charvel had gekocht :razz:

Cubensis
10 mei 2005, 19:51
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=57142

tadaaaaaaaa :D