PDA

View Full Version : Richwood appreciation topic! ;)



Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6

zjanke
24 juli 2005, 10:42
Nou Zjanke, zijn die LC dingen dan niet microfonisch? Waarom heb je die vervangen? Wat wil je er eventueel voor hebben?


Die dingen zijn niet microfonisch, allehoewel een tele altijd wat vervelelende piepjes kan hebben op hoog volume. Ik heb die dingen vervangen omdat ik in eerste instantie op zoek was naar een backup voor mijn Godin, uitkwam bij een LC (prima gitaartje voor het geld) maar toch de bite miste in de standaard elementen. Nu zitten er SD Quarterpounders in en hij voldoet heel goed 8-)


Doe maar een voorstel. SD doosjes krijg je er gratis bij, kun je altijd weer iemand anders oplichten als ze niet bevallen. Hier liggen ze stof te verzamelen, dus ik hoeft er echt niet veel voor te hebben.
(Ruilen tegen een Diamond memory lane is zeker een optie 8-) ), maar je kunt ze toch ook een keer (gratis) proberen? Als ze bevallen, dan komen we er wel uit, bevallen ze niet, dan stuur je ze weer terug... moet je alleen even kijken hoe je die dingen bij jou wil krijgen, 2x verzenden is ook 11 EUR als ze niet bevallen.

Anders Destium
24 juli 2005, 11:17
.
Nieuwe SD's of zo zijn voor mij geen optie. Je stopt ook geen Ferrarimotor in een Opel Corsa.

tuurlijk wel, weetje hoe bruut. Nog cooler zou zijn om een ferrari motor in een skoda te bouwen...... :razz: :razz:

IK heb ook ijskoud SD elementen in mijn Sunn gezet, en scheuren dat dat ding doet.

Kent dan niemand de Lancia Thema 8.32? Een Lancia Thema met Ferrarimotor:

http://gergoke.hu/images/832-2.jpg

http://www.carsearch.com/photos/700341.jpeg

Geweldige roestbakken natuurlijk :lol:

grayfink
24 juli 2005, 19:36
Zjanke, je hebt PM

N.B.: Gefeliciteerd met de 1000ste posting in dit topic :-D

Mafkees
25 juli 2005, 18:16
mooie waggie

Ritch
26 juli 2005, 17:33
SPAM!

Voor die mensen die nog iets kwijt willen... check m'n sig :)

/SPAM!

Mike McCready
28 juli 2005, 20:44
Mijn nieuwste aanwinst (gooi- en smijtgitaar). 150 euro nieuw met zeer gering (nauwelijks zichtbaar) scheurtje in het hout (incl. nieuwe snaren en afstellen)
Heb hem alleen op mijn 15 Watter geprobeerd, maar klinkt veelbelovend.

http://img53.imageshack.us/img53/3207/p72800014hl.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/6069/p72800023kh.jpg

http://img31.imageshack.us/img31/3461/p72800033us.jpg

mayniac
28 juli 2005, 21:05
Ik krijg het nu pas in de gaten, maar als ik het goed heb ben jij Jos of niet? :-D

Mike McCready
28 juli 2005, 23:28
Ik krijg het nu pas in de gaten, maar als ik het goed heb ben jij Jos of niet? :-D
Wie wil dat weten...? :???: :D

mayniac
29 juli 2005, 00:54
Wie wil dat weten...? :???: :D

Moet je maar even op pagina 66 van dit topic kijken. :-D

Fumi SG
29 juli 2005, 00:58
eumh... wat zie je dan?!? :-?

mayniac
29 juli 2005, 01:00
:-D

Mike McCready
29 juli 2005, 09:07
eumh... wat zie je dan?!? :-?

Hé, da's mijn Tele! :D
Ik dacht het wel even toen je hier een foto ervan plaatste, maar toen zag ik woonplaats Eindhoven en dat klopte niet met wat je mij vertelde. Waarschijnlijk studeer je daar...?
Nog tevreden mee?

mayniac
29 juli 2005, 10:37
Hé, da's mijn Tele! :D
Hij is van mij! :-D


Ik dacht het wel even toen je hier een foto ervan plaatste, maar toen zag ik woonplaats Eindhoven en dat klopte niet met wat je mij vertelde. Waarschijnlijk studeer je daar...?

idd


Nog tevreden mee?
Ja, prima gitaartje! Ik vind alleen de neck pickup iets minder. Waarschijnlijk ga ik er een nieuwe van GFS opzetten.

frekie
31 juli 2005, 20:50
Hee SteveLukather,


Richwood Vintage Strat gezocht! (Alleen hals mag ook)

Heb een witte Rw vintage strat gezien bij Mollema in Frentsjer. Heb hem vergeleken met een blauwe en die vond ik beter. Vandaar dat die witte er nog staat :-D Ik kan beter uitloggen geloof ik :-D

Ritch
31 juli 2005, 21:40
Hee SteveLukather,


Richwood Vintage Strat gezocht! (Alleen hals mag ook)

Heb een witte Rw vintage strat gezien bij Mollema in Frentsjer. Heb hem vergeleken met een blauwe en die vond ik beter. Vandaar dat die witte er nog staat :-D Ik kan beter uitloggen geloof ik :-D

Je hebt PM!

BassAgent
31 juli 2005, 21:47
Mooi ding! Wel een wat oudere, aan het logo op de headstock te zien. Of issie brand new? Ben niet zo erg into Richwood, behalve dat ik er een heb.

Cubensis
31 juli 2005, 22:00
http://img31.imageshack.us/img31/3461/p72800033us.jpg

wtf, bestaat die toets nou uit 2 stukken hout?!
heb dezelfde, maar hier is dat niet :)

frekie
2 augustus 2005, 10:36
Gister voor het eerst in maanden weer eens in een oefenruimte geweest. Opa speelt al jaren niet meer in een vaste band en ik heb geen auto. Ik werd opgehaald dus ik kon mijn Fender Hotrod Deluxe met RI Jensen speaker meenemen alsmede mijn RW RE400 met SD's. Jongens/meisjes wat een genot om die amp eens lekker open te kunnen draaien, gewoon de gitaar inpluggen geen effecten of pedalen. Zowel clean als scheur echt BAGGERvet, kicken gewoon. De rest kon niet geloven dat de gitaar zo goedkoop was en ik heb er nog teveel voor betaald, 279 euri, je ziet ze al op marktplaats voor 185. OK ik kan gaan zeuren over het fretwerk, de afwerking en de electronica, wat wil je voor dat geld. Maar die SOUND!! :D :-D :D :-D

Lucluc
3 augustus 2005, 16:37
Weet iemand hier of het merk 'Tenson' uit dezelfde fabriek komt als Richwood? Ik heb twee ES-335's geprobeerd. De een Richwood en de ander Tenson en ze leken verdomd veel op elkaar. Alleen heeft deze blockinlays.

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Tenson330.jpg

maarten69
3 augustus 2005, 16:45
ik ga zo hard de witte versie kopen en er dan met zoon oldschool lettertype california rond de onderkant op zetten met stickers ofzo!

Javaca
4 augustus 2005, 00:07
Weet iemand hier of het merk 'Tenson' uit dezelfde fabriek komt als Richwood? Ik heb twee ES-335's geprobeerd. De een Richwood en de ander Tenson en ze leken verdomd veel op elkaar. Alleen heeft deze blockinlays.

http://i19.photobucket.com/albums/b192/Lucluc/Tenson330.jpg

http://www.backandforth.nl/RE-400-VS.jpg

De 'oren' zijn iets anders, en de Fgaten zijn anders van vorm.

Franc
4 augustus 2005, 07:31
Nou als er nog zoveel details anders zijn, dan zal het wel niet uit dezelfde fabriek komen.
Dan verwacht je 2 exact dezelfde gitaren met een ander logo...

Ik heb een Tenson Western gitaar en daar staat made in Duitsland in.
Lijkt ook qua afwerking niet op mijn RW (echt veel minder)..

Lucluc
4 augustus 2005, 19:17
ok, bedankt. Ik vond de Richwood iets beter afgewerkt. De lak leek heel sterk op elkaar en de constructie ook. Ik weet ook niet hoeveel gitaarbouwkinderen er zijn in China; vast heel veel. :D

Cubensis
4 augustus 2005, 19:50
ok, bedankt. Ik vond de Richwood iets beter afgewerkt. De lak leek heel sterk op elkaar en de constructie ook. Ik weet ook niet hoeveel gitaarbouwkinderen er zijn in China; vast heel veel. :D
zeker
eerst was t japan, toen korea, nu begint de 'goedkoopste productieplaats' naar china en indonesië te verschuiven

Lucluc
4 augustus 2005, 19:54
en dan, Richwood made in Ivoorkust?

Cubensis
4 augustus 2005, 20:06
marokko :D

LIGNUMdrummerke
10 augustus 2005, 05:52
ik heb niet echt de volle 69 pagina's doorgelezen, maar als ik t zo hoot is richwood absoluut te pruimen! zou ik er met een gerst hart mijn mexicaanse fender of epiphone les paul100 voor kunnen inwisslen, al dan niet beide? om een richwood kopietje in huis te halen? of is dit toch wat te ver gezocht? ik ben namelijk niet echt zo iemand die kan sparen en ik wil toch nog wel 2 gitaartjes bij en een basje. zijnde een tele, een ES335 en een jazzbas. dus nogmaals, zou het een goeie zaak zijn de epi LP100 om te ruilen? en misschien de mex strat ook? of haalt een richwood het niet bij een fender mex?

almarvk
10 augustus 2005, 08:49
Een richwood haalt het niet bij een Fender Mex Strat, maar een London City schijnt er wel dichter bij in de buurt te komen. Die zijn wel ietsjes duurder dan een Richwood, maar ook beduidend beter.

De keuze is natuurlijk volledig aan jou. Ik heb zelf weinig met een LP100 van Epiphone omdat het de simpelste variant is van de LP.
Je moet ze gewoon zelf een keer uitproberen en vooral meerdere vanwege het verschil in afwerking.

bloodiron
10 augustus 2005, 12:12
is de richwood telecaster (met gouden logo) beter dan een squier telecaster???..

Daniël_san
10 augustus 2005, 12:48
meestal zijn ze wel beter ja....... MAar je moet ze wel eerst testen want ik zou ze niet zonder ze bespeeld te hebben kopen.

bloodiron
10 augustus 2005, 13:03
ok bedankt :-D

almarvk
10 augustus 2005, 13:14
Maar dat lijkt me vanzelfsprekend, vooral voor gitaristen die nog niet op alles gespeeld hebben en niet die ervaring hebben.
Een gitaar kan er gaaf uitzien, maar dan kan er nog vanalles mis mee zijn of de gitaar past gewoon niet bij je of heeft niet het geluid dat je zoekt. Speel er daarom altijd op. Doe ik iig :)

Ook altijd handig om een versterker en wat pedalen uit te testen :)

Lucluc
10 augustus 2005, 15:25
Gisteren nog twee Richwood tele's uitgeprobeerd, een blonde met zwarte slagplaat en een blauw metallic met mint groene slagplaat. De blauwe was echt een aardig exemplaar. 138 euro en er zat een stikker op dat er nog 10 of 25 procent van de prijs afging. Daar kan je anno nu nog geen brood voor kopen :D

waayer
10 augustus 2005, 22:45
ik heb niet echt de volle 69 pagina's doorgelezen, maar als ik t zo hoot is richwood absoluut te pruimen! zou ik er met een gerst hart mijn mexicaanse fender of epiphone les paul100 voor kunnen inwisslen, al dan niet beide? om een richwood kopietje in huis te halen? of is dit toch wat te ver gezocht? ik ben namelijk niet echt zo iemand die kan sparen en ik wil toch nog wel 2 gitaartjes bij en een basje. zijnde een tele, een ES335 en een jazzbas. dus nogmaals, zou het een goeie zaak zijn de epi LP100 om te ruilen? en misschien de mex strat ook? of haalt een richwood het niet bij een fender mex?


Zou zeker geen richwood kopietje nemen of je moet er geld bij krijgen
en al helemaal niet je mex fender er voor inruilen want daar krijg je zeker spijt van voor zover je dat toch al niet krijgt als je een richwood koopt.

Franc
10 augustus 2005, 22:48
ik heb niet echt de volle 69 pagina's doorgelezen, maar als ik t zo hoot is richwood absoluut te pruimen! zou ik er met een gerst hart mijn mexicaanse fender of epiphone les paul100 voor kunnen inwisslen, al dan niet beide? om een richwood kopietje in huis te halen? of is dit toch wat te ver gezocht? ik ben namelijk niet echt zo iemand die kan sparen en ik wil toch nog wel 2 gitaartjes bij en een basje. zijnde een tele, een ES335 en een jazzbas. dus nogmaals, zou het een goeie zaak zijn de epi LP100 om te ruilen? en misschien de mex strat ook? of haalt een richwood het niet bij een fender mex?


Zou zeker geen richwood kopietje nemen of je moet er geld bij krijgen
en al helemaal niet je mex fender er voor inruilen want daar krijg je zeker spijt van voor zover je dat toch al niet krijgt als je een richwood koopt.

Want?

De zoveelse, niet onderbouwde, mening :roll:

waayer
10 augustus 2005, 22:58
Omdat ik een mex fender hoger inschat dan welke richwood dan ook
Omdat richwood zwaar overschat wordt
En omdat 2 gitaren inruilen in dit geval de epi les paul en de mex strat
voor 1 richwood alle verhoudingen te buiten gaan omdat je er in kwaliteit er zeker op achteruit gaat.

Richwood is zeker een leuk beginners gitaartje voor zijn geld maar je maakt mij niet wijs dat iemand zoals lignumdrummerke er blij van wordt als hij zijn gitaren inruilt voor een richwood

Franc
10 augustus 2005, 23:00
ah, dus jij "schat in".
Handig om erbij te zeggen dan.

Het zou zo maar kunnen dat je ook daadwerkelijk eens een Richwood in je handen had gehad....maar neee... :roll:

waayer
10 augustus 2005, 23:02
jazeker heb ik dat wel en daarom mijn standpunt tegenover richwood

Anders Destium
10 augustus 2005, 23:02
Ik vind het leuk dat je blijft volhouden, maar zelfs de meest verstokte Richwood fans zouden nooit een Fender Mex 1 op 1 ruilen tegen een Richwood :roll:

Aan de Richwood moet nog wel het een en ander versleuteld worden, maar dán....

Franc
10 augustus 2005, 23:05
Ik blijf me idd met hand en tand verdedigen :-D

Anders Destium
10 augustus 2005, 23:07
Moet je natuurlijk helemaal zelf weten en is bewonderenswaardig, maar iemand iets adviseren dat je zelf niet zou doen gaat wat ver natuurlijk :wink:

Franc
10 augustus 2005, 23:09
O, ik adviseer niets hoor.

Ik zou ook zeker niet het ene voor het andere inruilen.

waayer
10 augustus 2005, 23:10
dat bedoel ik maar dan zou je ook aan een mex kunnen sleutelen
zodat die ook beter wordt maar het punt is zoals je zegt dat een ruil tussen een richwood en een mex niet echt slim is en al helemaal geen 2 gitaren inruilen voor een richwood

waayer
10 augustus 2005, 23:14
wat dan wel weer leuk is is dat er al 70 pagina's volgeluld wordt over richwood, je zou bijna denken dat het over vrouwen gaat in offtopic.

Franc
10 augustus 2005, 23:16
Zijn we het eens :D

NU we het er toch over hebben: iemand wel eens een Epi Goldtop '57 RI gehad/bespeeld/gezien?
Is dat wat?

waayer
10 augustus 2005, 23:24
nee helaas niet maar lijkt mij zeker de moeite waard

Franc
10 augustus 2005, 23:31
mmmm....stond een mooie te koop voor weinig, maar die was al gereserveerd..

Cubensis
10 augustus 2005, 23:32
tuurlijk moet je geen fender mex tegen een RW inruilen, buiten beschouwing of de een beter dan de ander is (die discussie is nu ondertussen wel gevoerd, dus daar hou ik me lekker buiten) puur omdat de mex meer waard is...
ik zou ook nooit een usa fender tegen een betere tokai ruilen ofzo, puur omdat ik er dan op achteruit zou gaan als ik m ooit zou willen verkopen...

LIGNUMdrummerke
11 augustus 2005, 00:17
Omdat ik een mex fender hoger inschat dan welke richwood dan ook
Omdat richwood zwaar overschat wordt
En omdat 2 gitaren inruilen in dit geval de epi les paul en de mex strat
voor 1 richwood alle verhoudingen te buiten gaan omdat je er in kwaliteit er zeker op achteruit gaat.

Richwood is zeker een leuk beginners gitaartje voor zijn geld maar je maakt mij niet wijs dat iemand zoals lignumdrummerke er blij van wordt als hij zijn gitaren inruilt voor een richwood

is ook niet de bedoeling om ze beide voor maar 1 RW in te ruilen, maar minstens voor 2! en misschien zelfs proberen om er 3 of 4 uit te slaan en ze dan te upgraden. standaard haalt een RW het denk ik ook niet bij een fender, zelfs geen mexicaanse denk ik maar de bedoeling is dan ook om ze te upgraden!

grayfink
11 augustus 2005, 00:44
Tja LD, ff back to the point. een mex fender inruilen voor een Richwood lijkt mij nogal gek. Zo'n LP100 kan ik me goed voorstellen dat je die wilt inruilen voor een RW vintage tele. Maar ik heb ook zo'n apparaat en was er aanvankelijk blij mee, na de eerste bandrepetitie echter niet meer, het brugelement was zo microfonisch dat hij niet bruikbaar was.
Ik heb het ding in een hoek gesmeten en er een tijd niet meer naar omgekeken.
Inmiddels heb ik de Londoncity elementen van medeforummer Zjanke overgenomen die op zijn beurt weer Seymour Duncan in zijn LC heeft gezet. Sinds die tijd is de RW niet meer uit mijn handen te slaan. Niet alleen zijn de LC elementen niet zo microfonisch, ook klinken ze beter, vooral het halselement. Aangezien Zjanke de SD's weer een stuk beter vond, is er nog wel wat meer winst te behalen. Kortom, wel een goede gitaar mits je een elementen upgrade uitvoert.

NB: Gaat dit topic de 100 pagina's halen? :roll: [/quote]

LIGNUMdrummerke
11 augustus 2005, 00:49
we proberen naar de honderd pagina's te gaan :p ok dus fender houden, LP100 buiten en RW kopen? of is de body en hals van de epi opzich wel beter dan de RW en zou ik beter da epi gewoon upgraden dan dat ik een RW koop en upgrade? i'm sorry guys maar ik ben echt een noob!

grayfink
11 augustus 2005, 01:26
LP en tele zijn natuurlijk totaal verschillende gitaren. Je moet wel weten wat je wilt. Die Epi kun je ook upgraden natuurlijk, maar hij blijft er goedkoop uitzien zonder parelmoerinlegpositiemarkeringen en binding(en)die imho op een LP thuishoren.


Lang woord trouwens: parelmoerinlegpositiemarkeringen

tillens
11 augustus 2005, 01:39
Jongens rustig toch! het gaat om een lp100; houe man, niks meer an doen. mex stratje, houden niks aan doen. tip gebruik ze voor open stemming. nieuwe aankoop; een goede gitaar die het qua kwaliteit ook vol gaat houden. niet willen sparen... kijk es naar een tele lite ash of iet dergelijks. koop es wat goeds. richwood is leuk maar met al die upgrades kun je net zo goed door sparen. het zijn echt geen budget gitaren omdat ze zo biek klinken en er uitzien. djezzzzzzzzzzzzzzz

waayer
11 augustus 2005, 09:34
LIGNUMdrummerke, gewoon beide gitaren houden en als je een richwood wil koop je die er toch gewoon bij, gezien de prijs moet dat toch wel lukken denk ik.
Voor een drummer heb je nu toch al leuke gitaren dus ik vraag me af waarom je er dan nog een gitaar bij wilt.(of ben je zomaar wat aan het
ouwehoeren) en heb je er eigenlijk helemaal geen interesse in om een gitaar te kopen.



is ook niet de bedoeling om ze beide voor maar 1 RW in te ruilen, maar minstens voor 2! en misschien zelfs proberen om er 3 of 4 uit te slaan en ze dan te upgraden. standaard haalt een RW het denk ik ook niet bij een fender, zelfs geen mexicaanse denk ik maar de bedoeling is dan ook om ze te upgraden!



Want waarom er proberen 3 of zelfs 4 richwoods er uit te slaan
en ze dan te upgraden.Man bespaar je de moeite en spaar dan voor 1 goede gitaar,voor het geld dat je verspilt aan al het upgrade materiaal
kun je volgens mij al een leuk gitaartje kopen.

Maar ik heb het idee dat LIGNUMdrummerke het nog niet wil opgeven
gezien de posts op het basgitaarforum of niet LIGNUMdrummerke? :P :P :P

LIGNUMdrummerke
11 augustus 2005, 15:08
ik weet wel dat 1 goede gitaar voldoende zou moeten zojn, maar ik hou gewoon van afwisseling en verschillende stijlen en klanken, en als ik niet kan afwisselen ben ik dingen ook snel beu (nog niet de juiste plank gevonden misschien?)

vulvasonic
11 augustus 2005, 15:09
Dit merk begint me ondertussen aardig de strot uit te komen.
Ik stel een rituele Richwoodverbranding voor, wie doet mee?

http://insane-li.journalspace.com/images/galleries/Insane-Li-DO_NOT_REMOTE_LINK-1108445076.jpg

waayer
11 augustus 2005, 15:44
ikke

http://jpfolks.com/Roadtrip2001/Campfire1/Dsc00025.jpg



burn burn burn

grayfink
11 augustus 2005, 19:24
ik niet

Franc
12 augustus 2005, 07:40
ik ook niet, maar dat zal geen ver(r)assing zijn :-D

sickpunk
12 augustus 2005, 16:54
Dit merk begint me ondertussen aardig de strot uit te komen.
Ik stel een rituele Richwoodverbranding voor, wie doet mee?

http://insane-li.journalspace.com/images/galleries/Insane-Li-DO_NOT_REMOTE_LINK-1108445076.jpg

ik doe wel mee!

eric04
27 augustus 2005, 11:53
Ik heb nu al een tijdje een Richwood Strat, lekker gitaartje voor me (speel bijna 2 1/2 jaar gitaar), maar als ik de bassnaren (E en A) aansla, hoor ik de snaar tegen de fretjes kletteren. Dat is het enige minpuntje aan deze gitaar, verder speelt-ie heerlijk :wink:

Cubensis
27 augustus 2005, 12:05
Ik heb nu al een tijdje een Richwood Strat, lekker gitaartje voor me (speel bijna 2 1/2 jaar gitaar), maar als ik de bassnaren (E en A) aansla, hoor ik de snaar tegen de fretjes kletteren. Dat is het enige minpuntje aan deze gitaar, verder speelt-ie heerlijk :wink:
dat is een kwestie van je gitaar even behoorlijk afstellen ;)

Fat-telecaster
27 augustus 2005, 16:30
Overmorgen mijn nieuwe Richwood, linkshandige strat copie in vintage white....hoop dat ie zo goed is als somigge van jullie zeggen en niet van die rotzooi wat andere zeggen. Heb wel eentje uitgeprobeerd in de winkel(wou een andere kleur dan ze hadden), maar als ik de verhalen zo hoor kan elke richwood compleet anders zijn.

butters
5 september 2005, 19:12
idd. er zitten soms wel wat verschillen op qua afwerking en afstelling. ik heb dit weekend een richwood 3/4 basje gekocht. maar voor dat geld 169 euro is dat echt een uitstekende beginnersgitaar.

Nickname
5 september 2005, 20:04
Dit merk begint me ondertussen aardig de strot uit te komen.
Ik stel een rituele Richwoodverbranding voor, wie doet mee?

http://insane-li.journalspace.com/images/galleries/Insane-Li-DO_NOT_REMOTE_LINK-1108445076.jpg

ik doe wel mee!

me too! :-D

LIGNUMdrummerke
5 september 2005, 21:40
de LP en strat blijven, er komt een nice gretsch'je bij en maybe een RW'tje voor aan de muur maar die ik ook nog ff kan gebruiken in nood (anders kocht ik 2dehands wel een brandhouten dingetje voor aan de muur) kiezen is toch zo moeilijk :( maar ze is gevallen, zo'n lite ash tele zie ik ook nog wel zitten en die komt er dan ook wel.....

Walternativo
5 september 2005, 22:07
zo'n rituele verbranding lijkt me prijzig.

maarten69
5 september 2005, 22:50
niet als je richwoods verbrand

Walternativo
5 september 2005, 23:15
alsnog 190 euro per gitaar. Redelijk prijzig in mijn boekje... maar goed ik ben scholier.

maarten69
5 september 2005, 23:23
dude een strat kost nog geen 100 euro!

ijzerbroot1
6 september 2005, 00:09
............en een LP 177!!!!!!!!!!!!!

LIGNUMdrummerke
6 september 2005, 01:01
wil je brandhout, koop dan asnog 2dehands..... dus als ik dat wil koop ik me wel een plank van 20euro ofzo....

Walternativo
6 september 2005, 07:35
idee. Jullie krijgen allemaal een mooi nieuw gephotoshoped plaatje van mij van een hele hoop brandende gitaren en ik krijg van jullie die 20 euro per persoon. :D

bram123
6 september 2005, 09:39
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.

Jax
6 september 2005, 09:54
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.

+5234234 Ik wordt er nu ook zo ziek van echt. Ik kijk de laatste tijd ook gewoon veel minder vaak op marktplaats en speurders, alleen om die reden.

Anders_Destium
6 september 2005, 10:10
Ja, maar áls je een goede Wehkamp gitaar hebt dan kan hij in de buurt komen van een Fender Mexicaan :dance:

Kim Wilson
6 september 2005, 10:15
Ja, maar áls je een goede Wehkamp gitaar hebt dan kan hij in de buurt komen van een Fender Mexicaan :dance:
Ik sprak iemand die zelfs de vergelijking aandurfde met een Fender USA van 1954. :-D

Cubensis
6 september 2005, 11:22
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.
+1
het irritantste vind ik nog als ik op 'Fender' of 'Gibson' zoek, dat de helft van de resultaten nieteens fenders of gibsons zijn.
ja, fender squiers en gibson epiphones en fender model richwood blablabla

butters
6 september 2005, 11:33
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.

idd ik word ook ziek van dat gespam. op kapaza is er zo'n idioot die probeert richwood gitaren te slijten á 250 euro terwijl ze in de winkels voor 160 euro liggen.

butters
6 september 2005, 11:34
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.

idd ik word ook ziek van dat gespam. op kapaza is er zo'n idioot die probeert richwood gitaren te slijten á 250 euro terwijl ze in de winkels voor 160 euro liggen.

butters
6 september 2005, 11:38
waar ik ziek van word is eerst drie paginas keiper/legend/wehkamp gitaren op marktplaats moeten doorworstelen voordat er weer een echte gitaar wordt aangeboden. Lijkt wel alsof half nederland containers chinagitaren via marktplaats probeert om te zetten.

idd ik word ook ziek van dat gespam. op kapaza is er zo'n idioot die probeert richwood gitaren te slijten á 250 euro terwijl ze in de winkels voor 160 euro liggen.

butters
6 september 2005, 11:43
oeps forumkuren :D

ijzerbroot1
6 september 2005, 11:46
ja soms duurt t effe.....

LIGNUMdrummerke
6 september 2005, 13:33
inderdaad, t kan ff duren, heb t ook al voorgehad, maar dan kijl ik de dubbelposts er gewoon uit.....

Kim Wilson
6 september 2005, 13:48
Ik had het gisteren ook. Dan doet ie er teringlang over, en dan doe je vorige en vernieuwen, en dan staan er plotseling 4 posts. En dat met 1 keer klikken. 8-)
En als iemand te snel is met reageren, kun je ze niet meer weggooien.

RickQ
24 september 2005, 19:05
RICHWOOD RULEZ:p

zo die staat ook weer bovenaan

AART
24 september 2005, 21:51
mijne is na een krappe 2 weken alweer weg, leuke gitaar, maar die boomstam als hals.... :wink:

Franc
24 september 2005, 21:59
http://www.vernetamps.com/pics/LP4.sized.jpg

Anders_Destium
24 september 2005, 22:40
Ziet er leuk uit Franc! Ik zie dat ze bij Richwood meer moeite doen om te bookmatchen dan bij Gibson :)

Walternativo
24 september 2005, 23:06
t speelt gewoon niet lekker.
echt wel teleurgesteld in die dingen wilde er 1tje gaan kopen maar het is gewoon ECHT niet wat ik zoek... wel mooi en het geluid is fijn maar ze zijn zwaar en de nek is niet snel, ook voelt het hout van t fretbord niet fijn voor mn vingers... zelfde geldt voor SG's.

Cubensis
24 september 2005, 23:40
mijne is na een krappe 2 weken alweer weg, leuke gitaar, maar die boomstam als hals.... :wink:
mietje met je ibanez neckjes, moet je mn arirang eens bespelen, dikker dan de dikste gibson neck, die RW was echt NIETS vergeleken bij die neck :D

Navar0x
25 september 2005, 01:29
Ik moet eerlijk zijn, ik heb een hele lange tijd serieus met de gedachte gespeeld om een Richwood LP te kopen, alleen ik ben op het laatste moment drastisch van gedachten verandert.

Ik heb even goed gekeken naar de Richwood LP's Custom's die ik wil kopen, en ik zie dat er veel dingen aan zijn die ik niet erg "fijn" vind..

Zoals die pickups, zwart/wit dat staat imo absoluut niet bij een cherry suburst, en die goude hardware vind ik ook maar niks,

Als je dan even kijkt aan een Epiphone. Een Richwood LP heb je al vanaf 233, bij ons in de buurt staat er een afgeprijsde Epiphone LP voor 270.

Nou, je raad het al. Ik ga voor die Epiphone. Ik houd gewoon van puur originele LP's, met de originel looks, ik ben zelf geen knutselaar, dus daarom kies ik voor die Epi.

andoni
25 september 2005, 10:13
t speelt gewoon niet lekker.
echt wel teleurgesteld in die dingen wilde er 1tje gaan kopen maar het is gewoon ECHT niet wat ik zoek... wel mooi en het geluid is fijn maar ze zijn zwaar en de nek is niet snel, ook voelt het hout van t fretbord niet fijn voor mn vingers... zelfde geldt voor SG's.

Dan moet je gewoon geen LP hebben. LP = zwaar, LP = dikke hals. Let op, ik heb nog nooit een Richwood bespeeld, dus ik kan er noch iets goeds noch iets slechts over zeggen, maar wat je hier opsomt zijn zuiver de karakteristieken van een Les Paul.

Ik overweeg overigens wel eentje als voor erbij, het enige wat mij tegenhoudt is de kwaliteit van de stemmechanieken brug. Zien er mij niet heel erg solide uit en zelfs een erg goedkoop gitaartje irriteert mij als ze ontstemt en klettert.

maarten69
25 september 2005, 10:22
t speelt gewoon niet lekker.
echt wel teleurgesteld in die dingen wilde er 1tje gaan kopen maar het is gewoon ECHT niet wat ik zoek... wel mooi en het geluid is fijn maar ze zijn zwaar en de nek is niet snel, ook voelt het hout van t fretbord niet fijn voor mn vingers... zelfde geldt voor SG's.

Dan moet je gewoon geen LP hebben. LP = zwaar, LP = dikke hals. Let op, ik heb nog nooit een Richwood bespeeld, dus ik kan er noch iets goeds noch iets slechts over zeggen, maar wat je hier opsomt zijn zuiver de karakteristieken van een Les Paul.

Ik overweeg overigens wel eentje als voor erbij, het enige wat mij tegenhoudt is de kwaliteit van de stemmechanieken brug. Zien er mij niet heel erg solide uit en zelfs een erg goedkoop gitaartje irriteert mij als ze ontstemt en klettert.

+1

walternativo kletst een boel, sg's zijn niet zwaar gozer, en een les paul heeft duidelijk een andere hals..

Cubensis
25 september 2005, 12:27
t speelt gewoon niet lekker.
echt wel teleurgesteld in die dingen wilde er 1tje gaan kopen maar het is gewoon ECHT niet wat ik zoek... wel mooi en het geluid is fijn maar ze zijn zwaar en de nek is niet snel, ook voelt het hout van t fretbord niet fijn voor mn vingers... zelfde geldt voor SG's.

Dan moet je gewoon geen LP hebben. LP = zwaar, LP = dikke hals. Let op, ik heb nog nooit een Richwood bespeeld, dus ik kan er noch iets goeds noch iets slechts over zeggen, maar wat je hier opsomt zijn zuiver de karakteristieken van een Les Paul.

Ik overweeg overigens wel eentje als voor erbij, het enige wat mij tegenhoudt is de kwaliteit van de stemmechanieken brug. Zien er mij niet heel erg solide uit en zelfs een erg goedkoop gitaartje irriteert mij als ze ontstemt en klettert.
op die LP's zitten gewoon goeie stemmechanieken hoor

Franc
25 september 2005, 14:06
Idd. Ik heb ze voor de 'looks' vervangen door Klusons, maar ze functioneerden prima.

Walternativo
25 september 2005, 14:51
walternativo kletst een boel, sg's zijn niet zwaar gozer, en een les paul heeft duidelijk een andere hals..

ik zei ook niet dat sgs zwaar zijn. Dat laatste verwees alleen naar t fretbord en de langzame hals. En idd ik noem de kenmerken van een LP op en ik zeg gewoon dat ik eerst dacht dat t wat was en er achterkwam dat het niets was voor mij.

Lees de volgende keer alsjeblieft nog eens goed wat er staat en denk na voor je gaat roepen dat mensen een boel kletsen.

-boers accent- da kenk me nou zo kweet om maeke -einde accent-

grayfink
25 september 2005, 15:26
Langzame halzen bestaan niet Walter. Langzame vingers wel.

ijzerbroot1
25 september 2005, 17:08
Ik moet eerlijk zijn, ik heb een hele lange tijd serieus met de gedachte gespeeld om een Richwood LP te kopen, alleen ik ben op het laatste moment drastisch van gedachten verandert.

Ik heb even goed gekeken naar de Richwood LP's Custom's die ik wil kopen, en ik zie dat er veel dingen aan zijn die ik niet erg "fijn" vind..

Zoals die pickups, zwart/wit dat staat imo absoluut niet bij een cherry suburst, en die goude hardware vind ik ook maar niks,

Als je dan even kijkt aan een Epiphone. Een Richwood LP heb je al vanaf 233, bij ons in de buurt staat er een afgeprijsde Epiphone LP voor 270.

Nou, je raad het al. Ik ga voor die Epiphone. Ik houd gewoon van puur originele LP's, met de originel looks, ik ben zelf geen knutselaar, dus daarom kies ik voor die Epi.

Dat bedoel ik nou, kwestie van smaak! Da's een goede redenatie in plaats van het gevleugelde Richwoods zijn brandhout kotsbraak enzovoorts geneuzel.

Franc
25 september 2005, 17:25
Ik kan alleen het verhaal niet helemaal volgen...

Je hebt gekeken naar een Custom, maar vindt de zebras niet bij het cherry passen (op zich terecht).
De Custom is zwart of wit en heeft covers over de pickups.
De sunburst (oa cherry) heeft zebras'.

Op zich zijn de Customs nog het meest 'natuurlijkgetrouw' met gouden hardware en covers...

ijzerbroot1
25 september 2005, 18:09
Mmm..customs van Richwood lijken idd erg op the real thing ja. En je hebt ze al voor 177 hoor......

Zebra pups zijn weer ff iets anders dan de standaard humbuckers met chromen kapjes.

waayer
25 september 2005, 21:11
Wat wel vragen oproept is dat de topicstarter zich niet meer mengt in de discussie over Richwood of wil hij niet meer in een adem genoemd worden met Richwood nu hij op het cons. zit, wat ik me dan ergens wel weer kan voorstellen.

Cubensis
25 september 2005, 21:35
Wat wel vragen oproept is dat de topicstarter zich niet meer mengt in de discussie over Richwood of wil hij niet meer in een adem genoemd worden met Richwood nu hij op het cons. zit, wat ik me dan ergens wel weer kan voorstellen.
de topicstarter is sowieso amper online geweest de afgelopen maand, dus hij heeft zich in vrijwel geen enkele discussie gemengd :)

Droffie
26 september 2005, 15:47
Wat wel vragen oproept is dat de topicstarter zich niet meer mengt in de discussie over Richwood of wil hij niet meer in een adem genoemd worden met Richwood nu hij op het cons. zit, wat ik me dan ergens wel weer kan voorstellen.
de topicstarter is sowieso amper online geweest de afgelopen maand, dus hij heeft zich in vrijwel geen enkele discussie gemengd :)

Zou ik ook niet doen als ik verantwoordelijk zou zijn voor 74 pg. Richwood geneuzel... :roll:

Anders_Destium
26 september 2005, 15:57
Hoeveel van de Richwoodfans hebben hun Richwood al weer verkocht of te koop staan trouwens?

Dweezman
26 september 2005, 16:04
ik wil wel even reageren: ik heb een Richwood Tele Vintage gekocht voor m'n vader. Qua looks, afwerking, details en gewicht was ik best onder de indruk, gezien de lage aanschafswaarde. Spelen gaat ook best goed, hals is prima. Maar de elementen zijn beduidend minder, alsmede de toonvastheid. Het ding ontstemd als de ziekte en echt lekker klinken de accoorden gestemd ook niet echt.

Ik heb er (op een bruiloft) voor de gein mee gespeeld, maar ik vond het echt niks.

Gelukkig is 'ie van m'n pa!

:wink:

grayfink
26 september 2005, 17:18
@ AD: Ik denk dat ik er nog eentje bij koop. Wel gelijk met een setje goede elementen.

Droffie
26 september 2005, 17:22
@ AD: Ik denk dat ik er nog eentje bij koop. Wel gelijk met een setje goede elementen.

Waarom geen London City als ik vragen mag? Die hebben geen noodzakelijke upgrade nodig en ze klinken fantastisch...

AART
26 september 2005, 17:24
@ad: mijne is na krap 2 weken dus alweer verkocht :D

Walternativo
26 september 2005, 19:13
Langzame halzen bestaan niet Walter. Langzame vingers wel.

bullshit. Dezelfde speler speelt over het algemeen sneller op een strathals dan op een lespaulhals.

Droffie
26 september 2005, 19:21
Langzame halzen bestaan niet Walter. Langzame vingers wel.

bullshit. Dezelfde speler speelt over het algemeen sneller op een strathals dan op een lespaulhals.

Dat is nou bullshit!

Mike McCready
26 september 2005, 20:09
Ik heb mijn Vintage Teaser verkocht en van het geld een Launcher pro custom gekocht. De Teaser speelde erg fijn, maar had te weinig ballen (dat zou ik bij elke Telecaster heben gezegd). De Launcher (LP model) is een erg goede gitaar (goed geluid, goed bespeelbaar) vind ik en stemvaster dan mijn Fender 50th anniversary deluxe...

Walternativo
26 september 2005, 20:13
ok sorry ik had geen bullshit moeten zeggen verkeerde toon.
Laat me het anders zeggen.

IK persoonlijk speel sneller en beter op een strathals.

Droffie
26 september 2005, 20:37
ok sorry ik had geen bullshit moeten zeggen verkeerde toon.
Laat me het anders zeggen.

IK persoonlijk speel sneller en beter op een strathals.

Dat heb ik nou omgekeerd op mijn LP. :wink:

olaf reijnders
26 september 2005, 20:43
Tis maar wat je gewend bent.

BassAgent
26 september 2005, 20:51
Ik begin steeds minder Richwood te appreciëren, mijn tele heeft het namelijk opgegeven. Die gaat terug naar de winkel, geld terug, andere gitaar kopen.

SimonS
26 september 2005, 21:21
vanaf NU worden de posts hier interessant 8-)

Richwoods die uit elkaar vallen? fascinating :cool:

Anders_Destium
26 september 2005, 21:28
Wie had dat gedacht na alle jubelverhalen?


Hoe prettig je een hals vindt (hoe snel ook) ligt aan jezelf, maar iedere persoon heeft halzen waar hij makkelijker op speelt. Dus sneller.

Cubensis
26 september 2005, 21:32
Ik begin steeds minder Richwood te appreciëren, mijn tele heeft het namelijk opgegeven. Die gaat terug naar de winkel, geld terug, andere gitaar kopen.

vertel...

BassAgent
27 september 2005, 09:06
Nou, ik plug mijn gitaar in om te gaan spelen en er komt gewoon geen geluid uit. Opengemaakt om te kijken of er iets los zat, no way. Dus gewoon een crapding. :-?

Franc
27 september 2005, 09:09
uiteraard zit er dan gewoon iets los. Er zitten hoeveel elementen in die gitaar? 1 ervan zou het gewoon moeten doen.
Dus of je schakelaar, of je volumeknop of de output is stuk.

Niet overhaast conclusies trekken.

Anders_Destium
27 september 2005, 09:17
Maar dat zijn allemaal kleine dingen, er is natuurlijk geen enkele reden om aan te nemen dat andere zaken er niet ook snel mee ophouden. Het is nog steeds een kwaliteitsproduct ondanks dit betreurenswaardige incident.

The curtains are falling...

Franc
27 september 2005, 09:22
Wat een BS :D

Dus als er bij jouw auto een koplamp stukgaat breng je hem gelijk terug?
"Wat er is geen reden om aan te nemen dat er niet nog iets stuk gaat"?

hahaha.....weer een mislukte poging om RW de grond in te boren Anders...jammer.

BassAgent, probeer eens herrie te maken op die gitaar en beweeg dan de schakelaar naar alle standen, een paar keer en luister of je dat hoort.

Die schakelaars zijn idd niet van de beste kwaliteit.

Kim Wilson
27 september 2005, 09:33
Nou, ik plug mijn gitaar in om te gaan spelen en er komt gewoon geen geluid uit. Opengemaakt om te kijken of er iets los zat, no way. Dus gewoon een crapding. :-?
Dat ding houdt er niet zomaar mee op. Er zitten geen componenten in een gitaar die er spontaan mee op kunnen houden, dus moet er ergens een draadje losliggen of een draadbreuk zijn. In dat laatste geval: suc6 met zoeken. :wink:

Droffie
27 september 2005, 09:41
Die schakelaars zijn idd niet van de beste kwaliteit.

:o Ya think so? :roll:



Nou, ik plug mijn gitaar in om te gaan spelen en er komt gewoon geen geluid uit. Opengemaakt om te kijken of er iets los zat, no way. Dus gewoon een crapding.

:wink:


Dat ding houdt er niet zomaar mee op. Er zitten geen componenten in een gitaar die er spontaan mee op kunnen houden, dus moet er ergens een draadje losliggen of een draadbreuk zijn. In dat laatste geval: suc6 met zoeken.
Da's niet de bedoeling van een RW. Het zijn wegwerpgitaren. Doet ie het niet koop je gewoon een nieuwe. Dat is fijne van die, euhmmm..."gitaren?" 8-)

Anders_Destium
27 september 2005, 09:53
hahaha.....weer een mislukte poging om RW de grond in te boren Anders...jammer.


Dat die gitaren spontaan uit elkaar vallen is geen argument begrijp ik :roll:

Franc
27 september 2005, 09:55
nee

Anders_Destium
27 september 2005, 10:05
Ik vind het getuigen van karakter dat je tegen beter weten in stug blijft volhouden, klasse :) Misschien heeft de importeur van Richwood wel een baan voor je, mensen als jij hebben ze hard nodig!

Franc
27 september 2005, 10:06
ik weet niet beter, want mijn RW LP bevalt me prima :) geen problemen mee.

THW
27 september 2005, 10:29
Langzame halzen bestaan niet Walter. Langzame vingers wel.

bullshit. Dezelfde speler speelt over het algemeen sneller op een strathals dan op een lespaulhals.
Ooit buckethead op een lespaul zien spelen??? :roll:

Droffie
27 september 2005, 10:49
ik weet niet beter

Je zegt 't nu zelf. Waar baseer jij je stellige meningen op als je niets weet :???:

BassAgent
27 september 2005, 11:12
uiteraard zit er dan gewoon iets los. Er zitten hoeveel elementen in die gitaar? 1 ervan zou het gewoon moeten doen.
Dus of je schakelaar, of je volumeknop of de output is stuk.

Niet overhaast conclusies trekken.
Geen van allen is zichtbaar stuk, de elementen zijn gewoon klote, ik spaar door en koop iets duurders en iets van meer kwaliteit. Die dingen zijn er niet op gemaakt om hoogstaande kwaliteit te leveren, en dat doen ze dus ook niet.

Franc
27 september 2005, 11:34
ik weet niet beter

Je zegt 't nu zelf. Waar baseer jij je stellige meningen op als je niets weet :???:

Op de meningen van anders, zoals 99% van de mensen op dit forum :)

Droffie
27 september 2005, 11:40
ik weet niet beter

Je zegt 't nu zelf. Waar baseer jij je stellige meningen op als je niets weet :???:

Op de meningen van anders, zoals 99% van de mensen op dit forum :)

Op de meningen van anderen of AD?

SimonS
27 september 2005, 11:46
Nou, ik plug mijn gitaar in om te gaan spelen en er komt gewoon geen geluid uit. Opengemaakt om te kijken of er iets los zat, no way. Dus gewoon een crapding. :-?
ooow is dat alles? Dat doet elke gitaar als je dr wat lomper dan gemiddeld mee omgaat (mn Ibanez RGT42 heeft nieuwe potmeters+solderingen gekregen)...ik zie het probleem niet, BassAgent.

Droffie
27 september 2005, 11:48
Je hoort 't Bassagent. Je moet niet zo lomp met je gitaar doen. Zelfs RW's kunnen daar niet tegen, hoe goed ze ook zijn :D

BassAgent
27 september 2005, 12:15
Ik doe er niet lomp mee, hij doet t gewoon niet meer... maar ja, Live Music geeft geen geld terug en ik kan ook niet meer ruilen. Das balen dus. FF langsbrengen dus, kunnen zijn fijn kijken wat ermee aan de hand is.

Franc
27 september 2005, 12:17
precies, niet zeuren, gewoon spelen :D

gaat er een draadje los: solderen!

SimonS
27 september 2005, 12:25
precies, niet zeuren, gewoon spelen :D

gaat er een draadje los: solderen!
ja. wat hij zegt.

Droffie
27 september 2005, 12:27
precies, niet zeuren, gewoon spelen :D

gaat er een draadje los: solderen!

Idd niet zeuren maar spelen. Ook handig voor 't geval je op 't podium staat met een gitaar die 't niet meer doet.
Niet zeuren, gewoon spelen.... :-?

Droffie
27 september 2005, 12:31
De adviezen op dit forum worden er niet beter op.

In de muziekwinkel: "mijn gitaar doet 't niet meer, kunt u me helpen?". "Niet zeuren, maar spelen; scheer je weg."

:o :o :o

Anders_Destium
27 september 2005, 12:36
Mijn gitaar doet het niet meer, ik hoor niets!
Zou je je oren niet eens nakijken?
Ja maar mijn andere gitaar hoor ik wel.
Dat maakt niet uit!




Maar hoe lang heb je die gitaar al BassAgent? Het zou toch wel netjes zijn van de winkel als ze zich een beetje coulant gedragen.

olaf reijnders
27 september 2005, 13:22
precies, niet zeuren, gewoon spelen :D

gaat er een draadje los: solderen!

Idd niet zeuren maar spelen. Ook handig voor 't geval je op 't podium staat met een gitaar die 't niet meer doet.
Niet zeuren, gewoon spelen.... :-?

Een beetje gitarist zorgt wel voor een reservegitaar op de podium. Voor als er een snaar knapt ofzo.

Anders_Destium
27 september 2005, 13:49
Een beetje gitarist die op het podium staat speelt natuurlijk niet op een Richwood :wink:

Droffie
27 september 2005, 13:56
precies, niet zeuren, gewoon spelen :D

gaat er een draadje los: solderen!

Idd niet zeuren maar spelen. Ook handig voor 't geval je op 't podium staat met een gitaar die 't niet meer doet.
Niet zeuren, gewoon spelen.... :-?

Een beetje gitarist zorgt wel voor een reservegitaar op de podium. Voor als er een snaar knapt ofzo.

Idd, ik heb altijd een backup gitaar mee voor 't geval een snaar knapt, niet omdat ik verwacht dat die er mee ophoudt zonder reden...

Droffie
27 september 2005, 13:56
Een beetje gitarist die op het podium staat speelt natuurlijk niet op een Richwood :wink:

LOL :wink:

butters
27 september 2005, 14:53
toch nog even een positieve noot.

ik heb onlangs een 3/4 p-bassje gekocht. en daar heb ik nu snaren van een fender bas VI opgezet. (dus de dikste en dunste weggelaten). en gestemd van A# tot C#. en het klinkt echt verassend goed. akkoorden klinken lekker diep en vol. joepie

Stitch
27 september 2005, 18:20
Het zal wel een maandagochtend exemplaar zijn...

grayfink
27 september 2005, 18:57
Tjonge wat weer een flauwekul allemaal

Lock en Load
27 september 2005, 21:06
Ik moet toegeven. Ik heb nu ook grote GAS naar een Richwood Teaser Vintage. En de 2 avonden die ik kwijt was aan het lezen zijn niet geheel weggegooid. Dit is een van de beste topics om te lezen voor fun. Nu kan ik wel tot diep in de nacht doorwerken aan huiswerk :-(

BassAgent
27 september 2005, 21:38
@Anders: slechts 4 maanden, dus ik vind het wel een beetje gek.

Cubensis
27 september 2005, 21:45
@Anders: slechts 4 maanden, dus ik vind het wel een beetje gek.
ja ok, maar een gitaar gaat niet 'kapot'
ik bedoel, het is een stuk hout met een paar draadjes, knopjes en spoeltjes, dus het is altijd wel vrij simpel te repareren :)

tenzij je m 'molt' dus een brug of een neck eraf breekt, tsja, maar uit zichzelf zal ie het niet begeven, daar kotm altijd menselijk handelen bij kijken, dus misschien wilde je het ringetje van de output aandraaien, draaide je de output binnenin mee en rukte je zo de aardedraad los (zelf ook weleens gehad)

BassAgent
27 september 2005, 21:51
Zoals ik al zei, er zat niks los (voor zover ik kon zien). Maar ik ga er volgende week wel mee naar de winkel.

Cubensis
27 september 2005, 22:06
Zoals ik al zei, er zat niks los (voor zover ik kon zien). Maar ik ga er volgende week wel mee naar de winkel.
my 2 cents: beter kijken, maar we horen wel volgende week van je wat de winkel zei ;)

Stitch
27 september 2005, 22:51
3 cents

BartL
1 oktober 2005, 09:34
Nou wordt 'ie helemaal mooi:


Een stratocaster van Richwood(made in USA)in perfecte staat en met een hele apparte kleur.(geen krasjes of beschadigingen)Lage actie zorgt voor veel plezier bij het spelen en een mooie geluid,een echte Fender geluid.De gitaar is nagekeken en profesioneel afgesteld .De versterker Fender Squier is 10W en klinkt uitstekend.Deze set is ideaal voor de muziek les,maar het kan ook door de gevorderden gebruikt worden.Het gaat dus om een hele set.

Sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Waarom weet ik nog niet precies...maar 'k vind het niet kunnen :-D

Franc
1 oktober 2005, 09:53
ik weet niet beter

Je zegt 't nu zelf. Waar baseer jij je stellige meningen op als je niets weet :???:

Op de meningen van anders, zoals 99% van de mensen op dit forum :)

Op de meningen van anderen of AD?

Sorry, bedoelde eigenlijk ANDEREN :D

Maar ANDERS kan eigenlijk net zo goed :-D

Bluesbreaker
1 oktober 2005, 10:14
Nou wordt 'ie helemaal mooi:


Een stratocaster van Richwood(made in USA)in perfecte staat en met een hele apparte kleur.(geen krasjes of beschadigingen)Lage actie zorgt voor veel plezier bij het spelen en een mooie geluid,een echte Fender geluid.De gitaar is nagekeken en profesioneel afgesteld .De versterker Fender Squier is 10W en klinkt uitstekend.Deze set is ideaal voor de muziek les,maar het kan ook door de gevorderden gebruikt worden.Het gaat dus om een hele set.

Sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Waarom weet ik nog niet precies...maar 'k vind het niet kunnen :-D

Hij zal wel bedoelen dat het model ontworpen is in de USA, door een echt merk.

Lock en Load
1 oktober 2005, 14:20
Nou wordt 'ie helemaal mooi:


Een stratocaster van Richwood(made in USA)in perfecte staat en met een hele apparte kleur.(geen krasjes of beschadigingen)Lage actie zorgt voor veel plezier bij het spelen en een mooie geluid,een echte Fender geluid.De gitaar is nagekeken en profesioneel afgesteld .De versterker Fender Squier is 10W en klinkt uitstekend.Deze set is ideaal voor de muziek les,maar het kan ook door de gevorderden gebruikt worden.Het gaat dus om een hele set.

Sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Waarom weet ik nog niet precies...maar 'k vind het niet kunnen :-D

Hij zal wel bedoelen dat het model ontworpen is in de USA, door een echt merk.

Is natuurlijk zodat de newbs denken dat ze een pro USA made gitaartje voor €150 kunnen kopen...

Lock en Load
1 oktober 2005, 14:22
Nou wordt 'ie helemaal mooi:


Een stratocaster van Richwood(made in USA)in perfecte staat en met een hele apparte kleur.(geen krasjes of beschadigingen)Lage actie zorgt voor veel plezier bij het spelen en een mooie geluid,een echte Fender geluid.De gitaar is nagekeken en profesioneel afgesteld .De versterker Fender Squier is 10W en klinkt uitstekend.Deze set is ideaal voor de muziek les,maar het kan ook door de gevorderden gebruikt worden.Het gaat dus om een hele set.

Sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen eigenlijk. Waarom weet ik nog niet precies...maar 'k vind het niet kunnen :-D

Hij zal wel bedoelen dat het model ontworpen is in de USA, door een echt merk.

Is natuurlijk zodat de newbs denken dat ze een pro USA made gitaartje voor €150 kunnen kopen...

Anders_Destium
1 oktober 2005, 14:55
Het blijft wachten tot de eerste pre-CBS Richwoods opduiken natuurlijk :D

Orpheo
1 oktober 2005, 15:02
Het blijft wachten tot de eerste pre-CBS Richwoods opduiken natuurlijk :D

:lol:

olaf reijnders
1 oktober 2005, 18:28
Het blijft wachten tot de eerste pre-CBS Richwoods opduiken natuurlijk :D

Ik heb er een gevonden oop de zolder van mijn oma. :razz:

FruscianteFan
1 oktober 2005, 22:05
Laatst heb ik een ES-335 kopie bespeeld (onversterkt), speelde erg lekker en klonk erg lekker (maar ik het is dan ook de enige (semi-)hollow die ik ooit heb bespeeld).

Daarentegen, die Les Paul die ik vandaag heb bespeeld... bah! Geen fijne hals/toets/frets, speelde gewoon niet lekker. Het klonk niet geweldig (ik speelde over een Squier SP-10 - hey, andere gitaren kunnen er wel goed op klinken!) en, misschien nog wel het irritantste, de body was te zwaar. Epi LP's zijn ook zwaar, maar die blijven tenminste braaf liggen als ze op je rechterbeen leunen.

Nee, een RW LP gaat voor mij niet door.

(sorry, dit is natuurlijk niet echt waardering, meer afgunst, maar ik kon er geen geschikter topic voor vinden)

Franc
9 oktober 2005, 18:27
Ondanks alle negativiteit heb ik er lekker nog 1 bijgekocht :-D

http://www.vernetamps.com/pics/lp/LPs1.JPG

Zonder slagplaat met een parelmoeren logo dit keer (die Chinezen rommelen maar wat aan :D)

Anders_Destium
9 oktober 2005, 18:30
Gefeliciteerd!

Verschilt hij van de ander of niet (bijvoorbeeld elementen)?

Franc
9 oktober 2005, 18:39
De body is een cm dikker en de hals voelt ook wat dikker aan.
Het klinkt stom maar de sustain lijkt oneindig! Noten houden echt langer aan dan bij de ander...kan ook afstelling zijn (ben nog bezig het optimum te vinden) maar het lijkt me dat die dikkere body daar wel aan bijdraagt.

Elementen zijn op het eerste gehoor hetzelfde, ik heb er nog niet uitvoerig naar geluisterd en vergeleken.

Cubensis
9 oktober 2005, 18:46
had die goldtop niet een andere kleur eerst?

Franc
9 oktober 2005, 18:49
Yep. Goldtop was eerst Cherryburst.
Of Clownburst zoals ik hem noemde :D

RW heeft helaas van zichzelf geen Goldtop. :(

d'oh
9 oktober 2005, 19:23
Het klinkt stom maar de sustain lijkt oneindig! Noten houden echt langer aan dan bij de ander...kan ook afstelling zijn

of de microfonische elementen :-D

Franc
9 oktober 2005, 19:25
Het klinkt stom maar de sustain lijkt oneindig! Noten houden echt langer aan dan bij de ander...kan ook afstelling zijn

of de microfonische elementen :-D

Grapjas :-D

Nee, ik weet hoe microfonische elementen klinken, want ik heb genoeg Epiphones geprobeerd.

Dit is echt sustain. :)

d'oh
9 oktober 2005, 19:33
hmm dan denk ik toch echt dat het bij de epi's sustain is en bij jouw richwood microfonische elementen :-D :-D

(je legt ze wel klaar om in te koppen he franc)

Franc
9 oktober 2005, 19:43
Tsja, als jij Epi's verkiest boven Richwood, be my guest.
Die discussie is al eerder voorbij gekomen.

Maar de Epi's waarmee ik in een testruimte heb gezeten gingen piepen en fluiten zodra ik de versterker aan zette en het volume open.

Met de elementen van mijn RW speel ik op bandvolume zonder problemen.

BartL
9 oktober 2005, 23:03
Ondanks alle negativiteit heb ik er lekker nog 1 bijgekocht :-D

http://www.vernetamps.com/pics/lp/LPs1.JPG

Zonder slagplaat met een parelmoeren logo dit keer (die Chinezen rommelen maar wat aan :D)
Erg mooie plank. Gefeli!

d'oh
10 oktober 2005, 19:38
wooh inderdaad ze zien er in elk geval erg goed uit

Negative K3 fan
10 oktober 2005, 19:44
Tsja, als jij Epi's verkiest boven Richwood, be my guest.
Die discussie is al eerder voorbij gekomen.

Maar de Epi's waarmee ik in een testruimte heb gezeten gingen piepen en fluiten zodra ik de versterker aan zette en het volume open.

Met de elementen van mijn RW speel ik op bandvolume zonder problemen.

dat klopt, in jouw RW zaten hele degelijke elementen, de nek vond ik alleen wat minder destijds...

Negative K3 fan
10 oktober 2005, 19:44
Tsja, als jij Epi's verkiest boven Richwood, be my guest.
Die discussie is al eerder voorbij gekomen.

Maar de Epi's waarmee ik in een testruimte heb gezeten gingen piepen en fluiten zodra ik de versterker aan zette en het volume open.

Met de elementen van mijn RW speel ik op bandvolume zonder problemen.

dat klopt, in jouw RW zaten hele degelijke elementen, de nek vond ik alleen wat minder destijds...

Negative K3 fan
10 oktober 2005, 19:45
..

Franc
10 oktober 2005, 21:54
Nou vraag ik me 1 ding af.
Niet om flauw te doen, niet om Richwood te verdedigen (het zal met echt een enorme rotzorg zijn wat iedereen van RW vindt), maar wie van de negatievelingen heeft er nou het lef om eerlijk te zeggen of ze er wel eens SERIEUS 1 geprobeerd hebben of niet?

En dan bedoel ik niet Stagg, of weet ik veel wat voor goedkoop merk, maar wie heeft er echt een Richwood uitgeprobeerd en wat is zijn/haar MENING?

Ik zie in een andere thread (over de LP Special) weer dezelfde discussie de kop opsteken ("spaar door voor een Gibson","koop geen cheap-ass RW") maar intussen wordt daar door dezelfde mensen de Indie weer geprezen (ook een 'cheap-ass' kopie :-? )

Dus kom maar op mensen, nu eerlijk zijn en niet met de meute meelopen....niet in de verdediging springen, niet in de aanval, eerlijk zeggen ja of nee en mening.

Ik ben benieuwd.

wytz
10 oktober 2005, 22:13
ik heb op richwoods gespeeld ja. ik denk op een stuk of 4. 3 lp's en een telecaster. (tele is van bassagent, zit hier ook op het forum, is niet helemaal in orde geloof ik edit; de gitaar dan, hidde is nog wel in orde :P)
de les pauls die ik bespeeld heb, vielen half uit elkaar, en speelden en klonken ruk...:)
ze zagen dr prachtig uit, maar daar was alles mee gezegd !

Stitch
10 oktober 2005, 22:15
Ik sta er neutraal tegenover. Ik heb er een keer op gespeeld en was eigenlijk aangenaam verrast. De klank onversterkt vond ik redelijk goed, het klonk in ieder geval niet zo goedkoop als je zou verwachten bij die prijsklasse. Versterkt klonk het wel okee, de versterker was een cube15 dus daar kan ik niet zo gek veel over zeggen. Ook op hoogvolume zou ik het dus niet weten, maar goed geef die elementen even een waxbeurtje en de feedback is flink gereduceerd. Ik heb zelf een ESP eclipse en mocht ik ooit nog een RW LP kopen zou ik er net zo graag op spelen als mn ESP.

Natuurlijk gaat het prijsverschil ergens in zitten. Waarschijnlijk de elementen (kon ik dus niet goed testen aangezien ik nooit over een cube15 speel). Ik vond de hals/body connectie niet netjes afgewerkt, de toets vond slordig afgewerkt. Maar hee voor dat geld kan me dat niet minder interesseren. Het is ten slotte gemaakt om op te spelen niet om als kunstwerk aan de muur te fungeren. (Eerlijk is eerlijk, die tobacco's zien er echt wel goed uit, ook al kost het geen 1000+ euro en is het geen echte top)

Anders_Destium
10 oktober 2005, 22:15
Ik heb er nog nooit eentje serieus geprobeerd of beter gezegd ik heb serieus nog nooit eentje geprobeerd. Maar dat wil niet zeggen dat ik er geen mening over heb! De reacties van enthousiastelingen zeggen mij meer dan genoeg :lol:

Noid
10 oktober 2005, 23:14
Anti of pro Richwood ben ik niet. Een bekend merk is zeker leuk, maar hoe de gitaar speelt en onversterkt klinkt is belangrijker. Aan het spelen is veel te doen qua afstelling, maar als het kreng onversterkt niet goed klinkt, dan heb je een slechte basis, waar ik niet mee uit de voeten kan. Andersom: als het kreng onversterkt goed klinkt, dan mag de electronica bagger zijn, want die is wel te vervangen. Ik test gitaren dus altijd eerst acoustisch (onversterkt) bevalt het geluid wat ik dan hoor (hoog, mid, laag, twang en boom) me echt goed, dan kijk ik of de gitaar me verder goed bevalt: halsprofiel, radius toets, dikte frets, afstelling, zuiverheid, afwerking etc. en dan pas plug ik in.

Door alle commotie rondom dit topic kon ik laatst in een plaatselijke gitaarwinkel niet aan die dingen voorbij lopen. D'r stonden 2 prs clones, 2 l'p's en nog minimaal 1 jazz gitaar.

Dus, de acoustische test: Die prs clones bevielen me niet, lag deels aan de afstelling: te hoge action, maar ook aan het acoustische geluid, klonk schel, met wat mid, maar geen laag, twang en boom. Geen echte samenhang in het geluid, eerder geforceerd en verwrongen. Was bij beiden zo. Ook qua afwerking voelde 't niet geweldig aan, goedkope trem's enzo. Not my cup of tea.

Toen de Lp's: eerst de mooiste gepakt: een custom. Was ik duitser geweest dan hatte ich etwas wie: ein supergeil und tolles stuck gezegd of zo: mooi zwart, met die dubbele binding en die set neck Zo, dat ze het voor dat geld kunnen maken, netjes afgewerkt, mooi gedaan. Alleen ... acoustisch klonk het ding gemiddeld, zoals het hoort bij die prijsklasse, zeker niet beter dan dat. Maar toch, zo'n mooie luxe afwerking, en een set neck voor minder dan 200E!!!! Jammer heel jammer, dat er niet meer uit dat hout kwam (moet misschien nog "ingespeeld" raken??, maar misschien ook niet, mijn GAS werd er in ieder geval niet door gewekt.

Eigenlijk had ik het al gehad met Richwood, zeker ... niet gek voor het geld en allemaal beter dan de gitaren waarop ik ooit begon, maar nu niet meer interessant voor mij.

Toch nog maar even die 2e LP gepakt: een imitatie LP standard, met zo'n smalle headstock (imitatie type jaren 70?). Tobacco sunburst (hmmm ... niet echt mijn kleur en minder luxe ogend als de Custom). Maar o.k. even horen hoe dat ding klinkt .... .... .... ??? .... Wow, wat klonk dat ding, daar zat echt een vreselijk lekker geluid in, mooie ronde tonen, met een duidelijke definitie van midden en laag en voldoende hoog zoals het bij de "betere"LP's hoort!! Dus het kan wel! Voor dat geld een LP vinden die aanzienlijk beter klinkt dan het gemiddelde. Ik heb Gibson's in handen gehad die slechter klonken. Ook qua spel geen klagen, de gitaar was al goed afgesteld, een lekkere hals, prettige frets, lekker stabiel als je wat druk op hals en body aanbracht, lekkerrrrr, Lekkeerrrrr ... en 't GAS kwam in 1* weer spontaan op. Even lekker op dat ding zitten spelen.

Ondertussen begonnen wat binnen gekomen "muzikanten" mij en de verkoper te plezieren door op veel te hard gezette versterkers nirvana en metallica stukjes zeer belabberd na te spelen (of zouden het vrije interpretatie's zijn geweest?). Brrrr... maar ja, voor de verkoper wel potentiele klanten, dus ... ik de winkel uit met het idee ik kom binnenkort terug. Ondertussen in mijn kop: KOOP DAT DING: NU!!! Maar ja, ik heb al 5 zeer prettige gitaren, een basgitaar en nog 3 a 4 projectjes (leuk om thuis wat op te pielen, maar niet voor oefenen en optredens) dus tsja ... nog een gitaar erbij en er dan 1 * / maand op spelen??? Toch ... het blijft wel knagen, ik ga in ieder geval deze week nog eens terug :P

grayfink
11 oktober 2005, 00:11
Toen ik in 1981 begon te spelen, had ik het geluk dat mijn leraar (George Kleefman) mijn ouders wist te overtuigen dat je beter wat meer geld kon uitgeven aan een goede gitaar, waar je wat langer plezier aan kon beleven, dan aan een goedkoop prul. Dus zocht ik samen met hem een '76 Ibanez stratocaster uit, die ik nog steeds heb. In die tijd waren het echter alleen maar Hondo en ergere merken die je voor een paar honderd Euro kon kopen. Absolute bagger, om met Fumi SG te spreken: Je kunt je er geen voorstelling van maken...
Als je nu kijkt wat je voor 200€ kunt kopen van Richwood, dan staat mijn verstand er bij stil. Werkelijk geweldig spul in verhouding tot de prijs.
Zelf heb ik een RW Vintage Telecaster, die ik eerst geweldig vond, totdat ik er mee op bandvolume ging spelen. Tele-neck elementen zijn per definitie vrij microfonisch, maar dat exemplaar van mij was een ramp.
Inmiddels zitten de elementen uit Zjanke's (via dit forum leren kennen) London City Tele erin en is het niet zo'n probleem meer.
Ook klink het halselement een stuk beter. Als je bedenkt dat Zjanke's Tele toch ook weer een stukkie beter klinkt met SD's, is er dus zelfs nog wat meer winst te behalen. Concluderend kun je zeggen dat de LP elementen blijkbaar wel goed zijn (Franc) en de Tele niet.
Dan nog kun je met een elementen upgrade voor vrij weinig geld een prima gitaar kopen.
Als iemand geld heeft voor een Gibson/Fender van 1500+ € moet hij die vooral kopen, want dat zijn geweldige en waardevaste instrumenten, maar voor iemand met een gezin (zoals mij dus) is het een prima optie om een goedkopere Richwood aan te schaffen. Mijn volgende gitaar zal ook een Richwood worden, een strat uit de Vintageserie met een paar Van Zandt PU's. (Er van uitgaande dat de stock PU's tegenvallen).

Zo, op naar de 100 pagina's!

frekie
11 oktober 2005, 11:13
Franc schreef:
Ondanks alle negativiteit heb ik er lekker nog 1 bijgekocht icon_biggergrin.gif


Wow Franc, is die goldtop ook een RW, heb ik niet eens in de folder staan. Mmm zo een maar dan met zeepdozen voor laten we zeggen 199,99 euri :-D

Franc
11 oktober 2005, 11:24
Franc schreef:
Ondanks alle negativiteit heb ik er lekker nog 1 bijgekocht icon_biggergrin.gif


Wow Franc, is die goldtop ook een RW, heb ik niet eens in de folder staan. Mmm zo een maar dan met zeepdozen voor laten we zeggen 199,99 euri :-D

Die Goldtop is een projectje van me. Was een cherry burst die ik heb gestript en goud geverfd.

Stukjes zeep zou wel leuk zijn, maar ja de hele routering is voor humbuckers nu.

tabmaniac
19 juni 2006, 22:09
ik speel nu zelf een half jaar op een richwood strat en hij speeld helemaal gewledig :cooler: ze zijn ook redelijk licht die strats van richwood.. ze spelen gewoon heerlijk:D

Aron Maiden
19 juni 2006, 22:43
o god, niet verder met deze hype, snappen jullie het nog steeds niet?


LONDON CITY, sorry hoor maar deze goedkope gitaren zijn echt een stuk beter!;)

Negative K3 fan
19 juni 2006, 23:30
hey noid, als ie niet jouw kleur heeft zou ik eigenlijk nog even verder zoeken, er zijn er genoeg!!

Droffie
20 juni 2006, 16:16
Nee he...is dit vreselijke topic gebumpt...

Noobs...

Braindead
20 juni 2006, 19:54
Tja, ik reageer ook maar eventjes. Ik heb er ook eens eentje bespeeld.

Ik denk op zich dat het wel een degelijke gitaar is, maar hij speelt niet echt heel fijn vind ik (wat ik me ervan herinner). Maar goed, als ik ter vergelijking een Les Paul Standard pak, die vind ik ook niet fijn spelen. Laatst nog eentje bespeeld bij Mus Prod. Wat een geld voor zo'n lompe gitaar! ongelofelijk.......
Hij is duidelijk gebouwd op sustain.... whatever that may be... Sustain heb ik met een bolt on meer als genoeg, maar blijkbaar hebben veel gitaristen een soort te weinig sustain fobie........ Waar dat toch vandaan komt?

On topic.Voor het geld heb je zeker een vette koop met zo'n Richwood.
EEn Gibson kwaliteit zal het niet zijn simpelweg omdat daar de prijs veel te laag voor is. Alleen al qua looks is het een koopje

Droffie
20 juni 2006, 20:07
Maar goed, als ik ter vergelijking een Les Paul Standard pak, die vind ik ook niet fijn spelen. Laatst nog eentje bespeeld bij Mus Prod. Wat een geld voor zo'n lompe gitaar! ongelofelijk.......

Zei de lomperik.... :eek:

Braindead
20 juni 2006, 21:24
Zei de lomperik.... :eek:

Waarom ben ik nu ineens een lomperik dan?

Negative K3 fan
20 juni 2006, 23:04
je argumenten berusten op verkeerde aannames braindead, een les paul is niet alleen gebouwd voor veel sustain, net zo min als dat acoustische gitaren zijn gebouwd voor weinig sustain...

Ibanez RuleZ
21 juni 2006, 00:46
je argumenten berusten op verkeerde aannames braindead, een les paul is niet alleen gebouwd voor veel sustain, net zo min als dat acoustische gitaren zijn gebouwd voor weinig sustain...

het was wel degelijk een uitgangspunt van meneer Les Paul, dus in zoverre heeft hij wel gelijk. natuurlijke sustain moest iets van 20 seconden zijn heb ik ergens in een boek gelezen.

feit is dat een LP wel redelijke sustain heeft ;)

harrald

frekie
21 juni 2006, 10:13
Mijn favo topic of all times is omhoog geschopt, dan mag ik niet ontbreken :)
1. Naar een winkel gaan waar ze een voorraad RW hebben, evt. met een ervaren gitarist. De beste RW uitzoeken qua hals, fretwerk, sustain, klank.
2. Elementen vervangen door GFS, Seymour enz.
3. De topkam vervangen. RW gebruikt plastic topkammen die klemmen en ontstemmen. Een benen topkam kost 4 euri. Wel een link karweitje, de oude eraf tikken en de nieuwe voorzichtig invijlen met een klein 3hoekig vijltje (Lage E,A,D) en een ijzerzaagje (G,B,hoge E). Zie ook het zelfbouw forum.

Oh ja wie heeft er nog een RE450 Super Swinger liggen en wil die kwijt voor een zacht prijsje? Ik heb mijn vakantie geld binnen en heb wilde plannen met GFS "dogear" P90s :cooler:

Braindead
21 juni 2006, 14:03
het was wel degelijk een uitgangspunt van meneer Les Paul, dus in zoverre heeft hij wel gelijk. natuurlijke sustain moest iets van 20 seconden zijn heb ik ergens in een boek gelezen.

feit is dat een LP wel redelijke sustain heeft ;)

harrald


Hmm thanks...Harald.

Trouwens mijn bedoeling is niet om LEs Pauls af te zeiken hoor.
Optisch vind ik het onwijs mooie gitaren, maar qua comfort en speelgemak is het gewoon niet mijn ding. Helaas zou ik bijna zeggen.... ze zijn zo mooi, daarom is de teleustelling bij mij ook zo groot....

Maar goed, je beargumenteerd waarom je mij een lomperik vindt .
Dat is al heel wat.....

Dick Wolkendeck
21 juni 2006, 14:28
Trouwens mijn bedoeling is niet om LEs Pauls af te zeiken hoor.
Optisch vind ik het onwijs mooie gitaren, maar qua comfort en speelgemak is het gewoon niet mijn ding. Helaas zou ik bijna zeggen.... ze zijn zo mooi, daarom is de teleustelling bij mij ook zo groot....

Had ik eerst ook! Gewoon zo'n ding kopen en maar oefenen. Na een maand of zo ben je eraan gewend en speelt het prima. En het grappige is dat je je "Strat/Ibanez skills" niet verliest. Je leert dus echt iets bij. En nu ben ik blij :).

BartL
19 juli 2006, 00:48
Hoe bevallen de Tele's uit de Richwood vintage serie na een paar weken? :)

Daniël_san
19 juli 2006, 11:07
Mij ongeveer hetzelfde als toen ik hem kocht. Speelt goed en nu heb ik wel een beter geluid. (andere pickups) En tja, er zijn betere gitaren maar voor dit geld moet je niet zeuren.

Keesz
9 augustus 2006, 00:33
iemand zo'n ding al eens gespeeld??

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/72000142/Images/4/RE-415-OR1.jpg

vind de vorm echt meesterlijk, alleen vertrouw ik die bigsby niet zo...iemand ervaringen mee?

frekie
9 augustus 2006, 11:56
Nee maar deze is niet gek voor het geld :D

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RE450%20005.jpg

DarknessAwaits
9 augustus 2006, 12:37
Nee maar deze is niet gek voor het geld :D

http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RE450%20005.jpg

Wtf heb je met het brugelement uitgevoerd? Ik zie dat het een stukje schuim is, maar waarom?

hendrix2
9 augustus 2006, 12:40
Close upje. Bij de hals zit ie er netjes in maar de brug is een probleemgeval. Ik kwam hoogte tekort vandaar dat stukje schuimrubber er onder. Nu kom ik nog steeds hoogte tekort... Ik vrees dat we toch met MDF ofzo aan de gang moeten. Bedenk dat dit een arch-top is dus met gewelfd bovenblad. Gibson gebruikte van die "risers" onder de brug P90 maar probeer daar maar eens los aan te komen.

komt uit een ander topic waar frekie wat meer uitleg gaf :)

frekie
9 augustus 2006, 16:28
" Wtf heb je met het brugelement uitgevoerd? Ik zie dat het een stukje schuim is, maar waarom?"

Ik weet het geen gezicht maar wat mot je. Anders komt de brug PU veel te laag uit. Zie ook:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RE450.htm

Keesz
9 augustus 2006, 17:30
heb net 2 richwood's LP's getest....

een RE- 125 van 280€
en een 129 volgens mij van 320€

eerste indruk : mwaaaah ging wel, alles zag er goed uit, topkam leek in orde, goude hardware e.d...

toen even getest....

wel ok, fretten vond ik erg ruw en stug, en ze waren niet echt schuin afgevlakt bij de binding enzo en het speelde een beetje stroef, maar dat kan ik zelf later altijd nog verbeteren met wat poets zooi....kvond de snaar spanning ook best slap in vergelijking tot mn squier fat strat, maar ook dit kan verholpen worden (toch?) verder ontstemde de G snaar als een gek, maar daar was ik al op voorbereid, en heb hier nog van een staalsnaar hele beste chromen tuners liggen , die ik er evt op zou kunnen doen...

elementen klonken opzich best goed op een Randall 40 watt versterker, maar ik ben niet helemaal voluit gegaan...


geef de 125 een 6.5
en de 129 een krappe 7, na dik een half uur klooien....was er al op voorbereid dat ie wat mankementjes zou vertonen, maar zoals frekie dat ook allemaal aanpakt, kan je er best wat leuks van maken!

p.s. het is toch mogelijk dmv afstellen e.d. de snaar spanning strakker te maken toch?

Dirk W
9 augustus 2006, 18:01
je kan de snaarspanning verhogen door aan je stemmechanieken te draaien :P

De reden dat je strat een hogere spanning heeft is omdat hij een scale heeft van 25.5" een lp heeft 24.75". Hierdoor is de snaarspanning (bij dezelfde snaren/stemming) wat lager. Ik vind het zelf een godsgeschenk, maar als jij er niet van houdt dan kun je andere (dikkere) snaren proberen of je bent het haasje.

Orpheo
9 augustus 2006, 18:05
iemand zo'n ding al eens gespeeld??

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/72000142/Images/4/RE-415-OR1.jpg

vind de vorm echt meesterlijk, alleen vertrouw ik die bigsby niet zo...iemand ervaringen mee?

hoeveel moet ie kosten?

episua
9 augustus 2006, 21:09
€594,- bij back and forth zag ik op hun website.
Het is de RE415 OR

Keesz
9 augustus 2006, 21:23
je kan de snaarspanning verhogen door aan je stemmechanieken te draaien :P

De reden dat je strat een hogere spanning heeft is omdat hij een scale heeft van 25.5" een lp heeft 24.75". Hierdoor is de snaarspanning (bij dezelfde snaren/stemming) wat lager. Ik vind het zelf een godsgeschenk, maar als jij er niet van houdt dan kun je andere (dikkere) snaren proberen of je bent het haasje.

tis ook even wennen he, ik speel nu al dik 4 jaar alleeeeen maar strat, dus ik denk na een jaar dit hoor je mij wel weer zeuren dat een strat te strak staat....en dikkere snaren is idd een optie, stock 010's erop vervangen we dan lekker voor 012's ofzo...

Keesz
9 augustus 2006, 21:26
€594,- bij back and forth zag ik op hun website.
Het is de RE415 OR


voor dat geld heb je ook een goede 2e hands gretsch...of in ieder geval iets vetters dan een richwood denk ik

@ frekie, wat bedoelde je met ''stelpen vd hals?''

Dirk W
10 augustus 2006, 00:18
tis ook even wennen he, ik speel nu al dik 4 jaar alleeeeen maar strat, dus ik denk na een jaar dit hoor je mij wel weer zeuren dat een strat te strak staat....en dikkere snaren is idd een optie, stock 010's erop vervangen we dan lekker voor 012's ofzo...

Ik speel een half jaar alleen nog maar gitaren met 25.5" mensuur (en het half jaar daarvoor ook erg veel 25.5") Maar elke keer dat ik een les paul in mn handen krijg voelt het toch echt heerlijk.

Keesz
10 augustus 2006, 01:32
het voelde voor mij gewoon anders, kmoet wel zeggen toen ik thuis mn strat weer pakte merkte ik wel meteen mega veel verschil in o.a. de nek en actie, die imo veels te hoog stond op die LP

grayfink
10 augustus 2006, 10:01
@ frekie, wat bedoelde je met ''stelpen vd hals?''

Keesz: Heb je misschien verkeerd gelezen? Een bommelding is ook geen ding dat bommelt. Een stelpen is een pen die stelt, oftewel de trussrod. Als de hals verder recht is, kun je met de combinatie van die stelpen en het verhogen/verlagen van de brug de actie krijgen die je wilt. Die snel-ontstemmende g-snaar, kwam dat niet omdat hij te veel windingen had om de tuner? Dat zie je heel vaak namelijk, de G is daar erg gevoelig voor.
Ik heb zelf trouwens een Richwood Vintage tele. Daar zaten erg matige elementen in (heb ik vervangen). De andere hardware komt ook niet erg overtuigend over. Fretwerk en hout daarentegen is wel goed. Om een Richwood tele een goede gitaar te maken, moet je investeren. Volgens mij kun je dan beter een London City of zo kopen, iets duurder, maar meteen goed.

Keesz
10 augustus 2006, 12:14
oooooh lees foutje idd....my bad

glacius
10 augustus 2006, 18:06
iemand zo'n ding al eens gespeeld??

http://images.channeladvisor.com/Sell/SSProfiles/72000142/Images/4/RE-415-OR1.jpg

vind de vorm echt meesterlijk, alleen vertrouw ik die bigsby niet zo...iemand ervaringen mee?

heb er eens op gespeeld bij de locale gitaarboer ( de klootzak)

was erg verrast over de kwaliteit van deze gitaar .. is een wat duurdere richwood.. zeker wel de moeite

coony
14 december 2006, 11:58
Zeg, hoe is het gesteld met de nek van die Richwood stratocasters? Heb je wat vast (beetje vintage) of zijn het eerder 'magere' gevallen?

Groetjes,
Koen

Tho
22 december 2007, 19:07
@almarvk: de laatste post uit dit topic dateerd dan wel uit 2006, maar zou je hem niet op slot willen gooien?

er wordt altijd gemiept dat iemand de search moet gebruiken, maar vervolgens word elk oud topic dichtgegooid


@zappjeff: welkom op het forum! Je mag je ook even voorstellen in "stel jezelf voor" :)

Frumour
23 december 2007, 15:32
Hoi!

Ik ben hier nieuw!
Maar ik heb altijd al een gilmour strat gewild.
Die richwood is dat goed om zon project mee te doen?

Mijn oog viel op deze: Klik klik (http://www.dangleberrymusic.co.uk/Items/re-62-blk?)

Waar zou je deze in Nederland kunnen krijgen?

Frumour

RammerStein
23 december 2007, 17:07
http://img403.imageshack.us/img403/1663/imag0067qe7.jpg

mijn richwood...foto genomen met een crappy cam en vlak nadat ik hem had gekocht, die kaartjes zitten zelfs nog aan de versterker :seriousf:

goeie ervaring mee, is ook m'n eerste gitaar maar goed :p
alleen last gehad van losse output, die ik gewoon kon vast draaien.

pannekoek
23 december 2007, 18:44
wat grappig is linkse les paul, zie je niet vaak

RammerStein
24 december 2007, 18:50
wat grappig is linkse les paul, zie je niet vaak

klopt:)

was ook m'n enigste keuze, was de enigste linkshandige gitaar daar :satisfie:

Guitarlove
3 maart 2008, 19:32
Ongeveer een half jaar geleden kocht ik mij een Richwood RD-24-CE.
Sinds dan probeerde ik altijd op de site van richwood te geraken.
www.richwoodguitars.com
Dan krijg je de vriendelijke mededeling dat deze onder constructie is.
Maar nu , een half jaar later , zie ik zeer weinig verandering.

Iemand die hier soms meer van weet?

Mr.Fingers
3 maart 2008, 19:42
Ongeveer een half jaar geleden kocht ik mij een Richwood RD-24-CE.
Sinds dan probeerde ik altijd op de site van richwood te geraken.
www.richwoodguitars.com
Dan krijg je de vriendelijke mededeling dat deze onder constructie is.
Maar nu , een half jaar later , zie ik zeer weinig verandering.

Iemand die hier soms meer van weet?

Ik dacht dat Richwood een lawsuit (rechtszaak) van Fender/Gibson aan z'n broek had, omdat de gitaren te hard op het origineel geleken (de koppen van Fender & Gibson zijn gepatenteerd/gecopyright, en de bodyvorm ook)

EDIT: en welkom provinciegenoot (wees eens braaf, en stel je eens voor in het stel je voor topic bovenaan de lijst ;))

richwoodplayer
30 mei 2008, 21:29
nee, de gitaar is alleen uit de productie gehaald, k heb er gelukkig 1 gekocht van die soort, de re-129-bk. en zoals ze al zijden, uiterlijk en geluid lijke bijna hetzelfde als gibson :hippie:
alleen bij mij is het geluid kut als me versterker niet hard genoeg staat (komt door versterker, had ik met vorige gitaar ook) en k mag m niet te hard zette van mijn moeder.
maar ik ga naar een kleinere kamer, dan plak ik allemaal eierdozen tege de muur met daar weer een plaat overheen en dan kan ie wel hard :punk: :blast:
(p.s er moet echt een nieuwe code kome voor die punk smiley, geld voor meer smileys..)

Ik dacht dat Richwood een lawsuit (rechtszaak) van Fender/Gibson aan z'n broek had, omdat de gitaren te hard op het origineel geleken (de koppen van Fender & Gibson zijn gepatenteerd/gecopyright, en de bodyvorm ook)

EDIT: en welkom provinciegenoot (wees eens braaf, en stel je eens voor in het stel je voor topic bovenaan de lijst ;))

Keesz
30 mei 2008, 21:47
Richwood is volgens de lokale boer hier weer gewoon leverbaar, denk dat t nu bij samick oid wordt gemaakt.

Staan hier een paar mooie hollow's en semi hollow's in de vitrine, dingen zien er erg mooi uit!!

ik weet het eigenlijk niet echt met die dingen...ziet erg prachtig uit, speelt opzich niet verkeerd...maar dr gaat altijd een belletje rinkelen bij mij van ''jooh doe t niet'' hebben jullie dat ook?

richwoodplayer
30 mei 2008, 22:12
neejh, niet echt
de richwoods die ik bespeeld heb bevallen mij allemaal prima.
ben vanplan er nog meer te gan uitproberen.
kijken wat voorn modelletje miss interesant is voor een volgende koop ;)

Thomas-z
31 mei 2008, 21:18
ik heb ook een richwood gehad speelt wel lekker ja
ik gebruikte hem als beginners gitaar het was mn 1e gitaartjj

ik wist niet dat richwood zo goed was
ik d8 is een 1 of ander skraal merk

richwoodplayer
31 mei 2008, 22:37
richwood is opweg om toch een groot merk te worden denk ik.
ze bouwen het op met goeie kwaliteit gitaren voor weinig.
denk dat als ze bekend zijn ze wel duurder gaan worden.

wat voorn richwood heb jij nu dan?

VanBiLL.com
31 mei 2008, 23:10
Ligt Richwood anders nog steeds overhoop met Gibson/Fender (en terecht als je het mij vraagt) vanwege de vaak besproken lawsuit. RW site staat al iets van 2 jaar op "under construction", geeft bij mij nou niet een heel sterke uitstraling dat de zaken goed lopen...

(of korter door de bocht, ze zijn de spreekwoordelijke de lul)

richwoodplayer
31 mei 2008, 23:12
ze hadden een proces over de re-129-bk omdat de gitaar kwa uiterlijk en geluid tedicht bij de echte gibson komt, gitaar is daardoor uit productie gehaald.
(ik heb er gelukkig 1 gekocht :cooler: )
en site is idd al heel lang under construction, heel irritant..
of ze zijn toch een ongelovelijk grote site aan het bouwen.
ofze hebben een site bouwer die een hele lange vakantie heeft :chicken:

VanBiLL.com
31 mei 2008, 23:19
nee, nee...volgens mij hadden ze een groter probleem als alleen die LP kopie...(ook met Fender bijvoorbeeld). Ik heb dat wel eens ergens gelezen, misschien dat ik het eens terug ga zoeken. Anyhow, als een site zo erg lang off-line is, is dat meestal een teken dat het niet best gaat...(met wat dan ook).

Oja, noway dat die RW LP kopie als een Gibson LP klinkt, geloof dat maar niet... :stop:

richwoodplayer
31 mei 2008, 23:34
het licht er dichtbij, ik heb niet gezegd dat het geluid precies tot in de puntjes als een gibson klinkt.
maargoed, er zit nog steeds een mooi vol geluid in, en een erg mooie rocksound!
zeker een gitaar die je een keer moet uitproberen.
aangezien bijna iedereen hier negatief is over richwood, is het toch wel een hele goeie gitaar.

bass blom
31 mei 2008, 23:41
het licht er dichtbij, ik heb niet gezegd dat het geluid precies tot in de puntjes als een gibson klinkt.
.

weet jij tot in de puntjes hoe een gibson klinkt? :seriousf:

humbucker
31 mei 2008, 23:58
richwood is opweg om toch een groot merk te worden denk ik.



:seriousf:

richwoodplayer
1 juni 2008, 00:32
weet jij tot in de puntjes hoe een gibson klinkt? :seriousf:
wel n keer op een gibson gespeeld maar denk niet dat ik het zo goed kan uitleggen :stop:

hezz
1 juni 2008, 00:51
Hangt ervan af.. hoelang speel je al? Gehoor voor dit soort zaken ontwikkelt namelijk over een periode, ikzelf ben nu pas mijn gevoel (Iets wat alsnog 100% persoonlijk en subjectief is!) voor sound aan het krijgen omdat ik het gewoon leuk vind om gitaren te testen wanneer er de gelegenheid voor is. Bij akoestische gitaren heb ik bijvoorbeeld ook nog absoluut weinig oor.

Wel weet ik dat de duurste gitaren af en toe ook gewoon crap aan kunnen voelen. Dit heeft natuurlijk te maken met je eigen smaak. Ik speel laatst een mooie Martin bij onze gitaardealer maar vond het absoluut niet fijn spelen, geluid was ook veel te zwaar. Voor jouw gevoel klinkt jouw RW nu in ieder geval net zo fijn als een Gibson maar over een jaar zul je daar waarschijnlijk wel anders over denken.

Btw, ik vind het wel knap dat een topic over Richwoods 100+ paginas weet te halen.

Speulert
1 juni 2008, 02:26
het licht er dichtbij
Ik ben niet bepaald een Gibson fan.Vind het geweldige gitaren net zoals ik nog 10 tallen andere merken geweldige gitaren vind bouwen.
Ik heb die 129-bk 2 weken terug toevallig nog even uitgeprobeerden dat is inderdaad een hele leuke gitaar voor het geld.Maar bij een gezonde gibson komt ie toch echt niet in de buurt

Orgasmocaster
1 juni 2008, 06:41
richwood is opweg om toch een groot merk te worden denk ik.


Denk je echt dat het een merk is? en niet de naam die de importeur aan een door chinese kindertjes massageproduceerd product heeft gegeven?

Jouw gitaar is in andere landen waarschijnlijk te krijgen onder heel andere namen..

grayfink
1 juni 2008, 06:42
Richwoodplayer is geen groot ligt?

budje
1 juni 2008, 08:47
ik krijg bijna het gevoel dat richwoodplayer ze ook via internet verkoopt :-)

macwilliams
1 juni 2008, 09:01
Richwoodplayer is een jongetje van vijftien jaar. Maar het
is duidelijk dat leeftijd niet alles zegt, lang niet.


[msn mod]

R1sjWpl4y4 = 15 m44r d3 z3ch nix w33tj3

[/msn mod]

Mijn dochter heeft het zelfde probleem met schrijven. Ze maakt woorden niet af
de zinsopbouw klopt niet, dubbele letters vergeet ze. Ook met hoofdletters doet
ze maar wat. Heel soms zet ze een puntje op de i maar nooit aan het eind van
een zin. Je weet eigenlijk niet goed wat er staat.









Alleen mijn dochter is dan ook nog maar 6.
Ik heb het gevoel dat ik soms wat teveel
van haar verwacht. Wat vinden jullie?




.

budje
1 juni 2008, 09:05
:D yeah! nog ff geen richwood kopen hier ;-)

QueenSRVJW
1 juni 2008, 09:38
Ik heb ook een keer een Richwood Les Paul bespeeld bij een muziekwinkel en opzich klonk hij helemaal niet verkeerd. Ik ben dan een Stratocaster type en heb dus even op internet doorgezocht over Richwood strats maar ik geloof niet dat je voor 109 euro zelfs een redelijke gitaar hebt!!

joskedentweede
1 juni 2008, 09:40
ik heb eens op een richwood tele gespeeld, maar dat vond ik niks in vergelijking met mijn fender tele.
Dan ben je beter met een LC

ben vanhoof
1 juni 2008, 09:46
Ik heb 2 weken geleden ook eens zo'n richwood les paul wast gehad en ik vond ze echt goedkoop spelen. Alles leek zo plastiekerig, het was alsof je een blok plastiek in je handen had ipv een blok hout. Dan is een epiphone standaard toch nog iets anders.

bass blom
1 juni 2008, 11:27
zouden die richwoods ook tooooooooooonechambers hebben?

richwoodplayer
1 juni 2008, 12:00
ik speel pas 4 jaar maar heb toch al veel gitaren geprobeerd.
en nee, ik verkoop ze niet over internet;)
ben er veel te blij mee, want IK vind ze WEL lekker spelen (de types die ik heb dan, er zitten wel types bij die ik niet zo geweldig vond)
en ik denk dat mijn volgende gitaar misschien wel eens een fender telecaster kan gaan worden, vind ik wel toffe gitaren ook.
maar wel eerst even goed uitproberen ;)

pietjeekes
1 juni 2008, 12:01
ik ben ook van plan om een richwood of mss zelfs 2 te kopen.
zodat mijn kleine collectie uitgebreid word
dan zou het er zo meoten uit gaan zien:
een squire stratocaster
een LTD les paul (ec-50)
een richwoord telecaster (nog te kopen)
een richwood es-335 (nog te kopen)


enige modellen of tips die het bekijken waard zijn (wel richwood)
ben de goedkope gitarist die toch niet al te slechte kwaliteit wil

JeroenSchaaf
1 juni 2008, 12:14
zouden die richwoods ook tooooooooooonechambers hebben?

Nee zaten er bij de mijne er niet in! Dus heb ik ze maar in mijn gitaarband laten zetten!