PDA

View Full Version : Welke muziek vind je nou echt irritant?



Pagina's : [1] 2

Han S
6 januari 2005, 23:31
Er zal vast wel eens en draadje geweest zijn over wat je favorite muziek is en ook wel over wat je echt ruk vindt.

Maar ik heb heel veel muziek gehoord en opgenomen, ik luister naar metal, rock, pop, maar ook naar jazz en klassiek en er zijn weinig muzieksoorten die me irriteren.

Neem nou bijvoorbeeld Frans Bauer, vind ik weinig aan, maar als je 10 keer de Ahoy vol krijgt verdien je wel respect.

Maar waar ik dus absoluut niet tegen kan is bijvoorbeeld Acda en de Munnik, als dat langs komt ren ik naar de stereo om het af te zetten.
Mijn wekkerradio ging een keer af met 'laat me slapen' van die gasten, goeiemorgen!

Het is waarschijnlijk volkomen misplaatst en het zullen best prima gasten zijn, maar ik kan er niet tegen.

Wat ik ook vreselijk vind is de zanger van Blof, die vind ik wel zo overdreven doen, maar dat zal ook volkomen aan mij liggen denk ik.

Helemaal het toppunt van irritant vind ik de Poema's.

Wat zit ik lekker te zeiken niet?

Wat vind jij nou super helemaal niks?

Megadeth
6 januari 2005, 23:45
Uhm, alle hip-hop, en ik kan ook niet tegen die Acda en de Muninck +rippoffs. Voor de rest kan ik eigenlijk elke muzieksoort wel enigszins waarderen, (vooral sinds ik ben gitaarspelen/musiceren!) alhoewel mijn voorkeur sterk naar rock-metal gaat.

maisy
6 januari 2005, 23:53
Dinand Woesthoff van Kane kan ik niet aanzien/horen en Xander Buisonjé vind ik ook misselijkmakend... Zo overdreven bah!

Voor de rest zangeressen zoals Do en Trijntje Oosterhuis, Mariah Carey etc die van die hohohohohohohoho uithalen doen aan het einde van een nummer.

Quink
7 januari 2005, 00:03
Voor de rest zangeressen zoals Do en Trijntje Oosterhuis, Mariah Carey etc die van die hohohohohohohoho uithalen doen aan het einde van een nummer.

http://www.hometown.aol.com/irkanvex/bleah.gif Idd. Heeeeel irritant.
Waar ik ook een oooooontiegelijke hekel aan heb is Van Dik Hout. Dan ben ik echt in staat de radio in elkaar te rossen. Of vroeger Toontje Lager. "Ik heb stiekem met je geda....bwuaaaaerkk. Gatverdegatver.

e_lukather
7 januari 2005, 00:06
trance

Han S
7 januari 2005, 01:30
Jawel hoor, Dinand, hij heeft wel gruwelijk veel pech met het overlijden van Guusje, maar dat zingen, daar kan ik ook weinig waardering voor hebben. Kwestie van smaak.

Maar dat gezeik met duo's als A en de M en consorten met dat eeuwige tweede stemmetje met de terts, yak! Het lijken de zingende zusjes wel.

Even zijdelings, wel muziekbiz maar geen zanger, hoewel hij dat wel schijnt te zijn geweest, maar wat ik ook zo'n engerd vind is Henkjan Smits.

Kom op mensen, tijd om flink te zeiken, laat zien dat je nederlander bent.

Set Wenker
7 januari 2005, 03:44
Dinand Woesthoff van Kane kan ik niet aanzien/horen en Xander Buisonjé vind ik ook misselijkmakend... Zo overdreven bah!

Voor de rest zangeressen zoals Do en Trijntje Oosterhuis, Mariah Carey etc die van die hohohohohohohoho uithalen doen aan het einde van een nummer.

Dat laatste proclameer ik dus al jaren. Ik krijg die politieke partij alleen niet van de grond! Jouw stem heb ik?

SAnTANnetje
7 januari 2005, 11:03
Dinand Woesthoff van Kane kan ik niet aanzien/horen en Xander Buisonjé vind ik ook misselijkmakend... Zo overdreven bah!

Voor de rest zangeressen zoals Do en Trijntje Oosterhuis, Mariah Carey etc die van die hohohohohohohoho uithalen doen aan het einde van een nummer.

Helemaal mee eens... Mariah Carey met haar muziek is in staat kerstmis te verpesten :-( Dat gegalm telkens... R&B vind ik ook niet echt geweldig, te sloom, te veel gepraat en te weinig echte muziek... Op een of andere manier heb ik wel respect voor mensen die van die gabber/trance muziek houden...

Rewind
7 januari 2005, 11:54
:evil: R&B!!!:angry:

A&dM kan ik nog wel naar luisteren, maar bij van dik hout zet ik de radio op een ander kanaal


Voor de rest zangeressen zoals Do en Trijntje Oosterhuis, Mariah Carey etc die van die hohohohohohohoho uithalen doen aan het einde van een nummer.

Aan mariah carey heb ik al jaren een pesthekel, maar helaas komt ze elk jaar weer op de radio, met kerst... volgens mij verdient ze daar nog steeds tonnen mee.

Do is lelijk :) en mag der al niet sinds dat ze Heaven 'mijn liedje' noemde (ik vind het een eer dat zoveel meisjes bij idols MIJN LIEDJE zingen) De arrogantie, bah! in het echt is ze trouwens net zo arrogant, om maar niet te spreken over die moeder/manager.

woutB
7 januari 2005, 13:11
Ja, dat van Do en "haar" liedje Heaven. Sindsdien vind ik haar dus ook zo'n doos.

DO'OS

Ergens op een van mijn cd's in de wisselaar staat Henny Huisman met "met ze allen"
Ook al weet ik dat het een kinderliedje ik vind het afschuwelijk maar ik schaam me er gewoon voor als het een beetje hard staat en je kan 'm niet gelijk uit zetten( bv als je zit te poepen :D ).

95 % van de R&B en hip hop vind ik kut.
Trash & Deathmetal ( waarin ze grunten) vind ik ook niks.
Meeste Nederlanstalig ook niet.

En Benny Neyman(gelukkig bijna nooit op radio en tv) is voor mij echt de :evil: Die haat ik echt :D

Quink
7 januari 2005, 13:22
En Benny Neyman(gelukkig bijna nooit op radio en tv) is voor mij echt de :evil: Die haat ik echt :D

+80.000. En Stef Bos. Ook zo iets ergs. De mogen ze wat mij betreft met z'n tweeën naar Thailand sturen om te gebruiken als fundering voor een nieuwe zeewering.

hadv
7 januari 2005, 13:37
maria kip kerrie en trutje oosterhuis de laatste wist ook bij de azie-actie weer eens haar onvermogen tot op grote hoogten te etaleren. wat een over het paard getilde troelen

alle zangers en zangeressen met van die foute 'emotionele' trillers (gruwel)

jongetje kane met z'n rara uitspraak/knijpende keelklanken (volgens mij Haags, Anouk doet het ook afentoe), "buzon"needanku,ik heb net al gekotst"
over de idol-kinderen weet ik niets, want dat heb ik nog nooit aangehad

en diezjee tjesto, maar zowiezo iedereen die de draaitafel als enige instrument kan bedienen en dan denkt datie een muzikant is

al die "stoere" amerikaanse rappers (yo man) met hun lachwekkende minderwaardigheidscomplex dat ze omzetten in veel foute kleren/sieraden/autos en dames in verregaande staat van ontkleding

overigens vind ik het best dat die muziek wordt gemaakt, er is vast wel publiek voor, maar ik vinnut niet om aan te horen

Maar gelukkig is er ook heel veel muziek die ik WEL leuk vind, en daar geniet ik dan ook van
is ook beter dan je ergeren aan, wat in jouw oren, rotzooi is :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:

Buzz
7 januari 2005, 14:53
en diezjee tjesto, maar zowiezo iedereen die de draaitafel als enige instrument kan bedienen en dan denkt datie een muzikant is


Haha inderdaad! Ben ik toch niet de enige met die gedachte!

marc_o
7 januari 2005, 15:22
Wat ik ook vreselijk vind is de zanger van Blof, die vind ik wel zo overdreven doen, maar dat zal ook volkomen aan mij liggen denk ik.



ligt aan jou, inderdaad.

Harry
7 januari 2005, 15:50
nee buzz, je bent niet de enige. Als ik die papsmoel van die gozer zie met dat rare gedoe met dat mengpaneeltje word ik niet goed.

maisy
7 januari 2005, 16:00
Wat ik ook vreselijk vind is de zanger van Blof, die vind ik wel zo overdreven doen, maar dat zal ook volkomen aan mij liggen denk ik.



ligt aan jou, inderdaad.

ja ik deel die mening ook niet met Han. Met kerst registratie gezien van (een van de) concert(en) samen met het Metropole Orkest en ik vond het prachtig!! (ik had er een kaartje voor maar ik kon helaas niet :-( )

DJ Tiesto vind ik ook goed. Geen muzikant in die zin dat ie een instrument bespeelt maar hij kan wel muziek maken. Ik vind het wel een kunst om je muziek zo te maken dat mensen uit hun dak gaan op een feest en of dat nou met instrumenten is of met een draaitafel, 't blijft goed.

wietse
7 januari 2005, 21:08
nederlandstalig en dan echt die piraten muziek , beginnen ze daarmee in de kroeg dan weet ik dat het tijd is om naar huis te gaan.
eigenlijk alle house , alhoewel ik wel weer van industrial wave/gothic hou dit lijkt toch erg veel op house maar heeft net dat beetje extra.
r&b de mannelijk artiesten , de vrouwtjes kan ik meestal nog wel aanhoren .
en niet te vergeten country van die slim withman achtige country daar word ik echt helemaal depri van.
en kane.

bert k
8 januari 2005, 01:53
I'm with you, Wietse, piraten dienen tot zinken gebracht te worden.
Dance, techno en aanverwanten kan ik wel waarderen, net als tiesto, het staat mijlenver af van mijn muziek, maar het is op zich wel ok. En hiphop/rap heb ik het nu wel mee gehad. GELUL OP RIJM!!! Leer de melodie, stakkers!
Skihut is ook tenenkrommend.
Die Blof gozer kan ik prima hebben, ook al omdat het een goeie gitarist is.
Wat ik echt gruwelijk vind is klassieke zangeressen... Klassiek hou ik van, ik draai het veel, maar alleen instrumentaal. Als er zo'n opera-diva begint te krijsen moet ik rennen om de wc te halen. Nog erger is het als zo'n mens zich vergrijpt aan een popliedje, daar snappen ze niks van...

Snaar'n Bennie
8 januari 2005, 12:09
R'nB. WALGELIJK!!!! Echt vreselijk... :(

robzilla
8 januari 2005, 13:57
Van die shit als Dries Roelvink etc.

Carnaval muziek, Frans Bauer en dat soort zooi! Echt walgelijk! :stop:

Rewind
8 januari 2005, 15:04
nederlandstalig en dan echt die piraten muziek , beginnen ze daarmee in de kroeg dan weet ik dat het tijd is om naar huis te gaan.

Hehe, ik zat een tijdje terug voor m'n werk een week in Oostenrijk, met het Blokzeils Piratenkoor :-D :-D Hahaha, geweldig was een of andere show voor OAD reizen, en daar traden ze op, maar die gasten gingen 's avonds in de bar ook gewoon door :o .... What shall we do with the drunken sailor???? :razz:

woutB
8 januari 2005, 16:14
Van die shit als Dries Roelvink etc.

Carnaval muziek, Frans Bauer en dat soort zooi! Echt walgelijk! :stop:
Die Roelvink is echt een triest figuur. Iedereen kent z'n naam maar niemand kan volgens mij een nummer van hem opnoemen.

Oja Walter Kroes ook zo iets " Keb de heeeeleeee nacht in je liggen komen" :D

Han S
8 januari 2005, 18:00
Ik heb met al die gasten gewerkt als FOH tech. (Front Of House, dus degene die het geluid doet), Dries Roelvink is best een aardige vent, Wolter ook, Willeke Alberti, Koos Alberts, sjongejonge, wat een figuren zijn dat.

Hempo
8 januari 2005, 18:23
Ik had paar dagen terug dat gedoe op de dam gezien.
Ik vond Do echt vreselijk irritant..

wietse
8 januari 2005, 19:30
nederlandstalig en dan echt die piraten muziek , beginnen ze daarmee in de kroeg dan weet ik dat het tijd is om naar huis te gaan.

Hehe, ik zat een tijdje terug voor m'n werk een week in Oostenrijk, met het Blokzeils Piratenkoor :-D :-D Hahaha, geweldig was een of andere show voor OAD reizen, en daar traden ze op, maar die gasten gingen 's avonds in de bar ook gewoon door :o .... What shall we do with the drunken sailor???? :razz:

dat bedoel ik dus niet met piraten muziek , of weet je niet wat zendpiraten zijn ?
die draaien over het algemeen nederlandstalige muziek van het ergste soort , ik vind die muziek verschrikkelijk maar je mag me altijd een partij singles brengen van dat spul , verkoopt gigantisch goed.

Ritch
8 januari 2005, 19:48
hardcore :evil: :evil: :evil: 1STAMP 2STAMP 3STAMP 4STAMP Een paar gabbers zitten gewoon achter de pc met band-in-a-box en zetten gewoon 500 maten vol met van die ongeinspireerde, onovernagedachte gestamp :evil:

en van die metal lui die de boel een beetje bijmekaar komen schreeuwen, der hek wel su verschrikkelijk un hekel an.

rambe029
8 januari 2005, 20:45
ik vind slipknot helemaal niks , die gasten verneuken het gitaarspel :evil:

Toffe gozer
9 januari 2005, 14:18
Rap natuurlijk, al vind ik het wel knap van al die rappers dat ze grof geld verdienen met zoiets achterlijks , ik irriteer mij ook meer aan het feit dat er mensen zijn die deze " muziek " ook nog leuk vinden :-?

Joe Satriani
10 januari 2005, 20:47
hmmm

aan hip-hop en r&B heb ik het meest een hekel

maar al het idolsachtige gebeuren ook

rambe029
10 januari 2005, 20:55
ja ze worden de hemel in gepresen maar wat hebben ze eigenlijk gedaan??

Een paar keer voor tv gezongen :evil:

BlackSun
10 januari 2005, 23:08
ik vind slipknot helemaal niks , die gasten verneuken het gitaarspel :evil:

Niet mee eens, superstrakke riffs, originele riffs, en perfect samenspel.
probeer het maar eens na te spelen...

On Topic:
RnB BAH!
en carnavalsmuziek...damn..

Han S
11 januari 2005, 20:31
Ik zag vandaag een stukje van 'Doe maar' , wat vond ik dat niks, gelukkig bestaat dat al heel lang niet meer. 'Is dit alles oehoehoehoe', jesus wat erg!

H.Manback
12 januari 2005, 01:18
Toch raar dat mensen zo zwaar de hekel hebben aan "hip hop" en "r&b", bedenk wel dat al die crap die op tv langskomt toch vrij weinig zegt over het hele genre.

Tegenwoordig ligt mijn smaak er niet meer, maar ik kan niet zeggen dat ik er een hekel aan heb. Waar ik wel een hekel aan heb is al die commerciele crap die 24 uur per dag langskomt, en dat is niet gelimiteerd tot hip-hop/rap/whatever. Als mensen alleen Di-Rect kennen en dat als reden aanvoeren om alle gitaren van de planeet op een brandstapel te gooien, vind ik dat ook niet erg goed overdacht :wink:

Bedenk je even hoe vaak je favoriete artiesten/bands langskomen op tv/radio en beeld je in hoe de meeste mensen jouw genre zien...

Maar dat terzijde, godsamme wat is die Do een achterlijke kuthoer!!! :-D Steek 'heaven' maar in je reet, 'highway to hell' is veel toepasselijker voor die schele doos! :evil: Hoe kunnen mensen dat nou zo mooi vinden, dat slaat op de muziek en dat hoofd...

slayurrr
12 januari 2005, 03:28
Tja, wat tegenwoordig veel op TV komt eigenlijk. Niet dat ik zo'n "anti commercieel" iemand ben, maar wat tegenwoordig "in" is, is toch wel erg dramatisch. Clips zijn vaak hetzelfde, altijd zo'n cliché met allemaal schaars geklede dames en één of andere negro met vlechies in z'n haar die een beetje over geld en al zijn "LaDiEzZz" "zingt" (of is het gewoon een tekst opnoemen?)

En ja, die uithalen van o.a mariah carey word ik ook niet vrolijk van (quote: ah, ahhh, ahh, oooooooooohoooooohohoooooooooooooooooooohooooooooo ooooooooo).

Muziek waarin Nederlands wordt gezongen vind ik sowieso niks, maar dat is meer een kwestie van smaak.

Han S
12 januari 2005, 11:40
Jongens, ik wil niet lullig doen, maar het zou leuker zijn als het alleen over muziek ging en niet over personen.

Je kunt niet oordelen over iemand als je hem of haar niet door en door kent. En dan nog vraag ik me af of ja mag oordelen.

Zoals ik in mijn eerste post al zei, vind ik Acda en de Munnik super irritant, maar dan bedoel ik hun gekweel. Die jongens zelf zijn mogelijk prima gasten, of het zijn eikels, maar daar gaat het niet over.

Dus als Do(minique) een kuthoer wordt genoemd dan gaat dat wat mij berteft voorbij de grens van fatsoenlijk, is nergens voor nodig.

H.Manback
12 januari 2005, 20:56
Ok, je hebt wel gelijk inderdaad, niet erg tactisch opgemerkt, ze zal gerust heel aardig zijn in het echt, of niet, maakt vrij weinig uit.

Ik heb wel vaker de neiging om mijn irritatie over de muziek die bepaalde 'artiesten' produceren te vertalen naar een grondige hekel aan de 'artiest' in kwestie. De vreselijke verminking van Heaven schoot bij mij nogal in het verkeerde keelgat, plus dat dat mens opeens een bekende nederlander is door wat oohs en aahs hebben er toe geleid dat ik deze misplaatste opmerking heb gemaakt.

Zo, dat ook weer opgehelderd.

En om het topic een zetje te geven: Alle Aprés Ski.. brrrrr.... (een van de weinige pluspunten van niet op wintersport gaan)

Han S
12 januari 2005, 21:04
Kijk, daar is niks mis mee, terugkomen op wat je hebt gezegd en toegeven dat het niet okay was is iets wat niet iedereen hier kan, daar heb je toch een paar ballen voor nodig. Tof!

Kijk je trouwens wel eens naar de vrienden van Amstel? Dat hou ik ook niet lang vol hoor.

H.Manback
12 januari 2005, 21:41
Hahahahaha, mijn record tot nu toe: 10 seconden, probeer daar maar eens overheen te komen haha!

O wacht, met oud en nieuw top 2000 concert, pfff, gelukkig was er genoeg bier :-D

Reel Big Fish
13 januari 2005, 16:49
Linkin Park... :roll:

Ook doet the ketchup song het erg goed... :razz:

Ohja, niet te vergeten, de ergste, 'Drop it like it's hot' <<< Dat nummer heeft gewoon geen sfeer, het heeft niks! :evil:

slayurrr
14 januari 2005, 00:25
Linkin Park... :roll:

Ook doet the ketchup song het erg goed... :razz:

Ohja, niet te vergeten, de ergste, 'Drop it like it's hot' <<< Dat nummer heeft gewoon geen sfeer, het heeft niks! :evil:

Inderdaad, dat is zo'n vertieft schijtnummer. Ik snap echt niet waarom mensen het luisteren, maargoed, het is natuurlijk de "grote" sNo0p d0g die het maakt, dus sowieso succes. :roll:

Das Schaap
14 januari 2005, 10:18
Wel vet synth stukje van die aziaat die in N.E.R.D. zat.
En natuurlijk de zin:
If the bitch got an attitude, pop it like its hardt ofzo. :lol:

Er is denk ik niks wat ik echt irritant vind qua genre. Wel bepaalde bands enzo, vooral boybands. :roll:

AART
15 januari 2005, 10:48
Hele oude leraar geschiedenis bij ons op school: "Die artiesten van tegenwoordig zullen wel niet zo veel verdienen, want ze hebben niet eens genoeg geld om fatsoenlijke kleren te kopen". :D

krikke
15 januari 2005, 15:03
Ik kan niets hebben dat zo ubercommercieel is zoals al die popchicks en die idiote boysbands die één #1 liedje maken waarna je er niets meer van hoort. Ook liedjes die zo vijftig keer per dag draaien op de radio ofzo vind ik irritant.

Reel Big Fish
16 januari 2005, 17:08
Ik kan niets hebben dat zo ubercommercieel is zoals al die popchicks en die idiote boysbands die één #1 liedje maken waarna je er niets meer van hoort. Ook liedjes die zo vijftig keer per dag draaien op de radio ofzo vind ik irritant.

+1

Jim Marshall
19 januari 2005, 02:58
Ik zet de radio uit voor robbie williams, blof, (dil)do & marco fellatio, r&b (niet voor de echte r&b zoals in de Blues Brothers films), 2pac en andere negers die doen alsof ze dood zijn maar nog steeds nieuwe platen uitbrengen ?!?!?!?
Wat ik echt ziek vindt zijn die remakes van oude nummers. Leuk voor een coverbandje in een kroeg of zo maar niet in de top 40,50,100,1000 etc.
Eerlijk gezegd luister ik nooit meer naar de radio omdat ik de Nederlandse radio echt 100% SHIT vind, vooral de commerciële.
Konstant dom kinderachtig geouwehoer en wekenlang dezelfde muziek.
Zelfs freeze FM luister ik niet meer wegens te veel herhalingen.

krikke
24 januari 2005, 10:50
Wil ik nog ff aan toevoegen dat ik zo van die liedjes met van die commercechicks zoals Britney S. die in elke zin minstens ahahahahaaaaahahaha of ohohohohooooowoooho gaan kreunen.
BS kan trouwens live niet zingen: ze zong één keer live en haar fans vroegen beleefd of ze toch niet liever terug playbackte.
Heil aan de ECHTE die altijd live zingen on stage!!!

krikke
24 januari 2005, 10:51
Wil ik nog ff aan toevoegen dat ik zo van die liedjes met van die commercechicks zoals Britney S. die in elke zin minstens ahahahahaaaaahahaha of ohohohohooooowoooho gaan kreunen.
BS kan trouwens live niet zingen: ze zong één keer live en haar fans vroegen beleefd of ze toch niet liever terug playbackte.
Heil aan de ECHTE die altijd live zingen on stage!!!

krikke
25 januari 2005, 11:09
Wil ik nog ff aan toevoegen dat ik zo van die liedjes met van die commercechicks zoals Britney S. die in elke zin minstens ahahahahaaaaahahaha of ohohohohooooowoooho gaan kreunen.
BS kan trouwens live niet zingen: ze zong één keer live en haar fans vroegen beleefd of ze toch niet liever terug playbackte.
Heil aan de ECHTE die altijd live zingen on stage!!!

Rizzle
2 februari 2005, 18:09
- HipHop, gangstarap etcetc
- Sletterige pop (a la Britney Spears en Christina Aguilera)
- Idols artiesten en dat soort gespuis (Jim, Raffish, Men2B enzo)

Het is trwns ook een DOODZONDE dat die wiggers van Brainpower zo nu en dan bij de vrienden van amstel live te zien zijn...

8-)

Reel Big Fish
2 februari 2005, 20:21
Heil aan de ECHTE die altijd live zingen on stage!!!

Thanks :)

bloodboiler
3 februari 2005, 15:48
Er zijn zoveel stijlen muziek waar ik een tering hekel aan heb, alle dance vormen, die enge glij r&b, zouteloze popdeuntjes en ga zo maar door.

Een ander ding waar uitslag van krijg zijn de teksten van veel Nederlandstalige bands en dan vooral Blof en Van Dik hout ( en hun clonen) met hun diepzinnig bedoelde verbale diaree!
Taalkundig klopt er geen zak van, de gebruikte metaforen raken wal nog schip en het trieste van alles is dat ze door veel recensenten bejubeld worden

Wat trouwens wel knap van Van Dik Hout is dat ze verschillende hits hebben gescoord zonder ook maar een keer zuiver te zingen.
[/list]

Lacoste
24 december 2005, 21:44
:x

Hip Hop
Rap

:x

bat
24 december 2005, 22:13
:x

Hip Hop
Rap

:x
Maareuh... gouwe ouwe kun je wel waarderen? :roll:

Vampire
25 december 2005, 12:52
Er is bijna niks waar ik me ECHT aan irriteer, alleen sommige R&B en Soul, maar dan ook sommige. Waar ik me eerder aan irriteer zijn de mensen die naar een bepaalde muzieksoort luisteren...

De Beer
25 december 2005, 15:28
Opera/rette

voor de rest kan ik wel een hoop waarderen en een hoop verafschuwen maar dat is case sensative.

Djurre
25 december 2005, 17:03
masters of hardcore, en al die andere gabberdingen

JoostBaksteen
25 december 2005, 20:27
Ik kan ook wel een hoop hebben, maar die opera vrouwen trek ik ook bar slecht. Daar krijg ik gewoon hoofdpijn van. Zo hoog... en zo hard... :evil:

Verder trek ik hardstyle muziek (boem boem boem muziek) ook erg slecht. Ik vind het saai, maar vooraal irritant. Als ik een uur lang hardstyle hoor raak ik echt super geirriteerd. Dan heb ik echt wel een beetje blues nodig om weer tot rust te komen :P. Met trance heb ik het minder snel, maar naar verloop van tijd krijg ik daar ook wel genoeg van. Doe mij maar muziek voor de melodie/muziek ipv muziek voor de beat.

Dingen als Dr Macabre (luisterd iemand dat serieus? :P) kan ik ook niet van genieten.

BamBuFan1
25 december 2005, 23:17
Kom op mensen, tijd om flink te zeiken, laat zien dat je nederlander bent.

Yngwie Malmsteen en al dat supersonisch gevoelloze gerace over het fretboard.

Gadverdamme! :stop:

Iemand als Peter Green heeft gewoon 1 noot nodig om tienduizend keer muzikaler en getalenteerder te zijn al die supersonische patsers.

Zo! Ik ben een Nederlander, dus nu ga ik vast dekking zoeken.

:amp:

Han S
25 december 2005, 23:33
Hey, oud draadje weer terug? Tof, Peter Green was/is een held.

Maar wat ik ook helemaal niks vind is die zanger van de Dijk, zal ook een prima vent zijn maar oei oei, dat zingen vind ik niks.

Terence
25 december 2005, 23:33
K3

Harry
26 december 2005, 00:04
niet lullen, k3 is leuk

Ynnick
26 december 2005, 12:31
Hip hop

Terence
26 december 2005, 14:10
niet lullen, k3 is leuk

K3 -> C4 -> :-D

hansies
26 december 2005, 15:12
oasis, wat een rotbroertjesmuziek,
coldplay en Clouseau bweeeuuuurrrkkk :evil: :evil:

en zovele anderen .................................................. ..... :-D :-D

De Beer
26 december 2005, 16:38
The Cure trek ik niet.

Robbert
26 december 2005, 20:29
The Cure trek ik niet.

The Cure is zeker wel ok, alhoewel de laatste CD die ik heb, Bloodflowers, niet zo geweldig is. Het concert in Ahoy was super, paar jaar terug.

Ge
4 januari 2006, 09:16
"schlagers" zowel Duits als Nederlands ! ik ga kokhalzen zodra ik die hoor!

johns
4 januari 2006, 12:42
R&B. En dan natuurlijk niet Rythm&Blues zoals die al decennia lang gemaakt wordt, maar de moderne zeur variant met stemhysterische dames & heren.

Nederlandstalige R&B is de overtreffende trap.

olaf reijnders
4 januari 2006, 12:57
Tja, waar begin ik? Nederlanse hoempa als Frans Bauer en Corry Konings, kinderpop als K3 (deed mij eigenlijk in den beginne aan een wietsoort genaamd K2 denken, dus ik dacht dat het wel coole muziek moest wezen. :o ) en duitse slagers. Voor de rest kan ik het wel trekken, alleen moet het muzikaal wel goed in elkaar steken. Oja, Zorba De Griek ben ik mee doodgegooid tijdens een vakantie op Kos.

BillyG
4 januari 2006, 18:07
UB 40 ....... wat een pokke muziek

AART
8 januari 2006, 21:31
UB 40 ....... wat een pokke muziek

+1


ik werk bij de appie als vakkenleeggooier en de hele dag staat die schijt op.

bwargghhh

GGKing
9 januari 2006, 21:19
Van Dik Hout is echt verschrikkelijk!!!

Vooral dat nuumer waarin die zanger schreeuwt "ZO STIL IN MIJ!!!!!!!!"

Als het dan van binnen zo stil is, hou dan ook as-je-blieft je muil dicht!!!!!!

iwamoto
24 januari 2006, 19:58
ik vind gewoon heel die hardstyle troep nix aan, want hoe maak je zoiets?, let op

- maak een harde, ja HEEL harde beat aan
- zet er één á 2 samples onder
- doe er ook nog een deuntje in

zo, nu nog afmixen, en er is weer een meesterwerk van DJ rippoffikkangeengoedenaambedenken af (sow, die gast heeft n lange artiesten naam :D)

drap
27 januari 2006, 03:36
Nagenoeg alle top 40 muziek, d'r is er zowat nie 1 die z'n eigen nummers schrijft en dan is het nog bagger ook. Of de gemiddelde darminhoud wat er op, en nou moet ik ff schelden, Sky Radio komt. Doe mij dan ff terplaatse een delirium ofzo

Mauser
27 januari 2006, 10:22
Ik erger me echt zwaar aan pop-artiesten die op "live"-shows playbacken, 'omdat ze niet kunnen dansen en zingen tegelijk'. Sorry, hoor, maar dan vind ik, ga óf dansen, óf zingen als je het niet tegelijkertijd kan.

Verder vind ik Apres Ski echt afschuwelijk, en ik kan me erg zwaar aan Ska irriteren, maar dat komt meer omdat de Zaanstreek waarin ik woon compleet is overspoeld met Ska..

Bram+
27 januari 2006, 13:42
Ik erger me echt zwaar aan pop-artiesten die op "live"-shows playbacken, 'omdat ze niet kunnen dansen en zingen tegelijk'. Sorry, hoor, maar dan vind ik, ga óf dansen, óf zingen als je het niet tegelijkertijd kan.

Hehe dat doen ze dan toch ook?

poppunk/emopop/skapunk/popska, lange frans en baas b en vrienden, blingbling-hip hop, James Blunt, Nederlandse volkszangers die shoppen bij de C&A en succesvol zijn in Canada of Zwitserland (ga daar dan lekker wonen, eikel), Abba, Destiny's Child e.d., power metal, slecht geproduceerde black metal (nee dat is niet true, dat is bagger, verstop je onkunnen niet achter een slechte productie), popmetal/rugzakmetal (Disturbed, P.O.D., Slipknot, Papa Roach etc.), Britse hypebandjes, maar bovenal U2.

Harry
27 januari 2006, 14:45
Stil in mij vind ik nou juist het enige leuke nummer dat ze hebben gemaakt.




Van Dik Hout is echt verschrikkelijk!!!

Vooral dat nuumer waarin die zanger schreeuwt "ZO STIL IN MIJ!!!!!!!!"

Als het dan van binnen zo stil is, hou dan ook as-je-blieft je muil dicht!!!!!!

Negative K3 fan
27 januari 2006, 17:06
ik vind gewoon heel die hardstyle troep nix aan, want hoe maak je zoiets?, let op

- maak een harde, ja HEEL harde beat aan
- zet er één á 2 samples onder
- doe er ook nog een deuntje in

zo, nu nog afmixen, en er is weer een meesterwerk van DJ rippoffikkangeengoedenaambedenken af (sow, die gast heeft n lange artiesten naam :D)

ik vind al die rock troep nix aan want hoe maak je zoiets? let op:

- gooi een paar [power chords achter elkaar
- verzin er wat teksten bij en schreeuw die eroverheen (bij rock wordt alleen geschreeuwd en dan heb ik het nog neit eens over 'metal')
- een drummer die een beetje ramt op een drumstel

en dan kunnen ze het meestal nog niet eens zelf opnemen ook! daarvoor meoten ze helemaal de studio in en neemt een producer het voor hun op!

drap
28 januari 2006, 00:13
Ik erger me echt zwaar aan pop-artiesten die op "live"-shows playbacken, 'omdat ze niet kunnen dansen en zingen tegelijk'. Sorry, hoor, maar dan vind ik, ga óf dansen, óf zingen als je het niet tegelijkertijd kan.

Verder vind ik Apres Ski echt afschuwelijk, en ik kan me erg zwaar aan Ska irriteren, maar dat komt meer omdat de Zaanstreek waarin ik woon compleet is overspoeld met Ska..

Aprez ski is echt wel cool! de muziek hoor ik toch niet... :D

Mauser
29 januari 2006, 09:53
Hehe dat doen ze dan toch ook?

poppunk/emopop/skapunk/popska, lange frans en baas b en vrienden, blingbling-hip hop, James Blunt, Nederlandse volkszangers die shoppen bij de C&A en succesvol zijn in Canada of Zwitserland (ga daar dan lekker wonen, eikel), Abba, Destiny's Child e.d., power metal, slecht geproduceerde black metal (nee dat is niet true, dat is bagger, verstop je onkunnen niet achter een slechte productie), popmetal/rugzakmetal (Disturbed, P.O.D., Slipknot, Papa Roach etc.), Britse hypebandjes, maar bovenal U2.


Deze post doet mij vermoeden dat je een jochie van 13 bent en pas geleden bands als Slayer en Metallica heeft ontdekt.. :roll:

WICKED
29 januari 2006, 15:55
ik kan echt niet tegen opgezwolle, daar luistert me broer naar.. echt van die super dissonante irritante deuntjes die constant herhaald worden, daar word ik echt gek van!

Magic Bean
29 januari 2006, 18:12
LVO (land van ooit, dik aangeklaagde "rap" groep) is toch wel het toppunt van irritantheid. Zoek het maar op als je het persé wil horen.
Djumbo staat op de 2e plek. Nickelodeon snollen die hun microfoon zelfs ondersteboven kunnen houden en nog steeds live kunnen "zingen".
En een gedeelde 3e plek is voor hardcore house en hardcore metalgeschreeuw... Valt onder hetzelfde genre: herrie.

Voor de mensen die niet van hiphop houden: zoek ns wat franse hiphop op. Lekker melodisch en goede flow, stukken beter dan dat geblingbling.

Mauser
29 januari 2006, 18:34
LVO (land van ooit, dik aangeklaagde "rap" groep) is toch wel het toppunt van irritantheid. Zoek het maar op als je het persé wil horen.
Djumbo staat op de 2e plek. Nickelodeon snollen die hun microfoon zelfs ondersteboven kunnen houden en nog steeds live kunnen "zingen".
En een gedeelde 3e plek is voor hardcore house en hardcore metalgeschreeuw... Valt onder hetzelfde genre: herrie.

Voor de mensen die niet van hiphop houden: zoek ns wat franse hiphop op. Lekker melodisch en goede flow, stukken beter dan dat geblingbling.


Franse hip hop is inderdaad wel leuk ten opzichte van die 'gangsta' rommel :)

Neals
31 januari 2006, 18:40
Die commerciele herrie wat onder de naam RnB verkocht wordt mogen ze van mij heel hard uit de lucht halen. Zelfde geld voor alle lange fransjes en ali b's.

Piratenmuziek vind ik dan juist weer humor!

Edit:

Ook sommige rockbandjes vind ik niet cool:

Coldplay
3 Doors Down (langdradig gejank)
The Eagles

Negative K3 fan
31 januari 2006, 18:49
Hehe dat doen ze dan toch ook?

poppunk/emopop/skapunk/popska, lange frans en baas b en vrienden, blingbling-hip hop, James Blunt, Nederlandse volkszangers die shoppen bij de C&A en succesvol zijn in Canada of Zwitserland (ga daar dan lekker wonen, eikel), Abba, Destiny's Child e.d., power metal, slecht geproduceerde black metal (nee dat is niet true, dat is bagger, verstop je onkunnen niet achter een slechte productie), popmetal/rugzakmetal (Disturbed, P.O.D., Slipknot, Papa Roach etc.), Britse hypebandjes, maar bovenal U2.

hiern kan ik me wel in vinden.

Dianick
1 februari 2006, 12:39
Vrienden van Amstel-Live :stop:

Reel Big Fish
1 februari 2006, 18:33
Hehe dat doen ze dan toch ook?

poppunk/emopop/skapunk/popska, lange frans en baas b en vrienden, blingbling-hip hop, James Blunt, Nederlandse volkszangers die shoppen bij de C&A en succesvol zijn in Canada of Zwitserland (ga daar dan lekker wonen, eikel), Abba, Destiny's Child e.d., power metal, slecht geproduceerde black metal (nee dat is niet true, dat is bagger, verstop je onkunnen niet achter een slechte productie), popmetal/rugzakmetal (Disturbed, P.O.D., Slipknot, Papa Roach etc.), Britse hypebandjes, maar bovenal U2.

Niet fokken met skapunk eikôl, anders krijg je skabouter en mij op je dak!!

E-J
1 februari 2006, 20:30
Muziek die ik echt irritant vind is:

- rapmuziek (klinkt uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde)
- de hardste soorten van metal ('kijk eens hoe snel ik kan spelen')

Mauser
2 februari 2006, 09:40
Muziek die ik echt irritant vind is:

- rapmuziek (klinkt uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde)
- de hardste soorten van metal ('[b]kijk eens hoe snel ik kan spelen[b]')

Bands als Iron Maiden zijn vaak sneller dan bands als Jungle Rot en Obituary, hoor :p

Metfuk
16 februari 2006, 00:12
In elk genre is wel iets te vinden dat gewoon TOTAL SHIT is.

Ik ben zelf een hard rock/metal liefhebber maar ook daarin vind ik zoooo veel kut.

Jax
18 februari 2006, 11:37
Muziek die ik echt irritant vind is:

- rapmuziek (klinkt uiteindelijk allemaal ongeveer hetzelfde)
- de hardste soorten van metal ('kijk eens hoe snel ik kan spelen')

Je hebt duidelijk de tijd niet genomen om je daadwerkelijk te verdiepen in rapmuziek of shred, niet?

StefMan
18 februari 2006, 13:25
-James Blunt
-U2
-Coldplay

nielsduursma
18 februari 2006, 13:48
trance/hardcore/techno en alles in die richting.

wietse
18 februari 2006, 17:55
Je hebt duidelijk de tijd niet genomen om je daadwerkelijk te verdiepen in rapmuziek of shred, niet?

sinds waneer is shred de hardste vorm van metal?

en de meeste rap zuigt gewoon (alleen de beasty boys en ice t kan ik nog wel waarderen), het intereseert je of het intereseert je niet, laatst nog een hele discussie gehad met een houser die wou me uitleggen hoeveel verschil en nuances er wel niet binnen de house bestaat.
die muziek is gewoon niet aan mij besteed terwijl ik toch wel weer van oude industrial hou zoals front 242 e.d, en mijn uileg over de variatie in metal was niet aan hem besteed.
muziek raakt je of raakt je niet, en raakt het je niet dan heeft het geen zin om je er in te verdiepen dan blijf je het toch klote muziek vinden.
heb je misschien wat meer respect voor die muzikanten maar dat is alles.

Negative K3 fan
18 februari 2006, 18:34
tja ik vind rap ook kut, maar dat is vooral vanwege de MTV associaties ermee, net zoals wietse kan ik ook de beastie boys wel waarderen... je zou kunnen zeggen dat ik meer van metal houd, maar ook bij de metal zijn er voor elke goede band honderden kutbands... zo heeft elk genre of elke muziekstijl zijn goede en slechte punten en zo hebben ook artiesten of componisten beter of slechter werk.

Jax
18 februari 2006, 19:21
sinds waneer is shred de hardste vorm van metal?

en de meeste rap zuigt gewoon (alleen de beasty boys en ice t kan ik nog wel waarderen), het intereseert je of het intereseert je niet, laatst nog een hele discussie gehad met een houser die wou me uitleggen hoeveel verschil en nuances er wel niet binnen de house bestaat.
die muziek is gewoon niet aan mij besteed terwijl ik toch wel weer van oude industrial hou zoals front 242 e.d, en mijn uileg over de variatie in metal was niet aan hem besteed.
muziek raakt je of raakt je niet, en raakt het je niet dan heeft het geen zin om je er in te verdiepen dan blijf je het toch klote muziek vinden.
heb je misschien wat meer respect voor die muzikanten maar dat is alles.

Hij heeft het over "kijk hoe snel ik kan spelen", dus EJNL is degene die harde metal en shred door elkaar haalt.

Ik zeg ook niet dat hij het leuk moet vinden, maar door te zeggen dat het toch allemaal hetzelfde klinkt laat hij duidelijk merken dat hij dan niet de moeite heeft genomen zich echt erin te verdiepen. Dit vind ik geen probleem, zoals je zelf al zegt, niet elke soort muziek is aan iedereen besteed. Toch vind ik het dan wel erg makkelijk om te zeggen dat je hiphop niet leuk vind, omdat het toch allemaal hetzelfde klinkt.

Shifty
18 februari 2006, 19:40
James Blunt !!!!!!!!!!

De meest irritante "zanger" van deze eeuw, onvoorwaardelijk!

Wat een irritante gast zeg... bah!

Ik kan véél hebben, maar "your beautifull" uit zijn mond... nee, dat trek ik niet :)

patricia
18 februari 2006, 19:52
rap dance techno disco soul frans bauer marianne weber koos alberts..

i`ll damn them to fucking hell......godv......wat haat ik deze muziek.
patricia.

Thom TK
19 februari 2006, 13:53
Nederlandstalige muziek heb ik een hekel aan (naja, de bands die al genoemd zijn iig), ook trance heb ik een wat hekel aan...cyber en industrial niet trouwens, dat kan ik wel weer erg waarderen, maar trance of techno wat minder.

StefMan
20 februari 2006, 00:37
James Blunt !!!!!!!!!!

De meest irritante "zanger" van deze eeuw, onvoorwaardelijk!

Wat een irritante gast zeg... bah!

Ik kan véél hebben, maar "your beautifull" uit zijn mond... nee, dat trek ik niet :)

die gast is de irritantste relnicht op het moment....ze hebben gewoon een stunt double gebruikt voor die clip van hem als hij met die dame aan het "rotzooien" is...waarom is anders zn gezicht in net die shots niet te zien ;)


Industrial is vet...heb het alleen een beetje gehad op moment van al die nu metal bands die heeeeeeeeeeeeel erg "industrial" willen zijn..neem bijvoorbeeld Static X of Godhead. Of al die band die eigenlijk Orgy proberen na te doen terwijl ze op "duistere nichten" proberen te lijken en heeeeeeeeel erg "industrial" willen zijn...je weet wel Dead Star Inc of Deethstars en ga zo maar door, ze hebben allemaal death/dead of iets met sterren in hun naam, allemaal in latex en heeeeeeeel serieus.

Ministry aan de andere kant, kijk dat is weer te waarderen of zelfs de "pop muziek" van Nine Inch Nails...zelfs KMFDM is vet ook al begint het langzamerhand saai te worden omdat ze wat nep overkomen door "anti capitalistisch" en "revolutionair" te doen terwijl ze langzaam een KISS niveau proberen aan te nemen wat betreft merchandise en eigenlijk precies dezelfde formule voor hun nieuwe albums toe te passen.

Speeddemon
21 februari 2006, 01:46
Maar wat ik ook helemaal niks vind is die zanger van de Dijk, .
1e klas Joe Cocker-wannabe, met z'n nep-spastisch gedoe.

verder een hekel aan:
moderne arrenbie
trance/dance/house/aanverwanten
hoop nieuwe hiphop/rap (old school dingen vind ik soms wel gaaf)
nu metal
black metal
alle soorten zeikerige dralerige gitaarpop/rockbandjes die je zo hard de strot duwen dat ze 't zo moeilijk met het leven hebben. BEK HOUWE LUL! JE BENT TENMINSTE OP DE RADIO! ZO MOEILIJK HEB JE 'T NIET! :mad:
(Coldplay, Travis, 3 doors down, The verve, etc. etc)
skihut
smartlappen/NL-talig

Neals
21 februari 2006, 13:30
James Blunt: Dat liedje van hem komt me zooo de strot uit, en dan die vreselijk hoge uithalen... Een drama, dat men ons dat durft aan te doen :S

Kaboemba
21 februari 2006, 13:35
Ach ik kan een boel waarderen en nog meer aanluisteren, wat mij veel meer stoort is dat de meeste achtelijke honden als gordon en die andere pisnicht als sterren worden gezien.
Je kan gvd geen zender aanzetten of dat soort onbenullen zie je.
Ik weet ook wel dat dat alleen gezien wordt door minderbedeelden (in hersen sfeer), maar mijn God het lijkt er steeds meer op hoe achterlijker hoe beter je het hebt.

Helter Skelter
21 februari 2006, 13:36
James Blunt: Dat liedje van hem komt me zooo de strot uit, en dan die vreselijk hoge uithalen... Een drama, dat men ons dat durft aan te doen :S



ik krijg sowieso jeuk van mannen met hoge zangstemmen :stop:

StefMan
21 februari 2006, 15:06
Alleen van die oude glam en rock shit mogen dat doen...ja en Jeff Buckley, voor de rest komt niemand ermee weg!!!

Izegrim
24 februari 2006, 10:14
De toekomst van frustratie...
http://www.zangerbob.nl/

arjanb01
24 februari 2006, 10:16
ik krijg sowieso jeuk van mannen met hoge zangstemmen :stop:

ja james blunt is echt tenenkrommend, wat een pure nep ! Met dat hoge stemmetje van hem. En Gavin DeGraw, die mag ook direkt in de prullenbak !

StefMan
24 februari 2006, 10:35
Alleen Jeff Buckley en Robert Plant komen er mee weg!

arjanb01
24 februari 2006, 10:55
Alleen Jeff Buckley en Robert Plant komen er mee weg!

dat nieuwe nummer van is ook schitterend (IOS) is errug lekker ! Verveelt geen moment. Heet 'uit de schaduw' dus als iemand de mp3 heeft post die ff naar me aub ! Ben me rot aan het zoeken naar dat nr ! Alvast bedankt !

Danielgitaart
27 februari 2006, 14:44
George Baker! (de nederlandse variant dan)
Want een vent. Heel vroeger heeft hij nog wel iets luisterbaars gemaakt, maar daarna dus NIET. Vooral dat "oe nabalana blankaa" :rockon:

Hou op man. Bah

StefMan
27 februari 2006, 14:51
Nickelback en Creed moeten ook dood!

duckman
27 februari 2006, 15:19
George Baker! (de nederlandse variant dan)
Want een vent. Heel vroeger heeft hij nog wel iets luisterbaars gemaakt, maar daarna dus NIET. Vooral dat "oe nabalana blankaa" :rockon:

Hou op man. Bah

zijn er dan nog meer George Baker's dan???Anders moet ie net als mamsteen George Y Baker gaan doen ofzo.. :hippie:

Ik moet eerlijk bekennen dat dat nummer mijn eerste muzikale herhinnering is, ik was drie.
Maar alles is goed gekomen met mij.. :sssh:

scramble
27 februari 2006, 15:22
ik vint "fall out boy" zeer appart, vooral de teksten zijn volgens mij te hoog niveau voor mij :S:P

Dance, Dance
We're falling apart to half time
Dance, Dance
And these are the lives you'd love to lead
Dance, this is the way they'd love
If they knew how misery loved me

sorry hoor :stop:

ik vint ook mannetjes als 50cent best jammer, volgens mij vint hij die sigaren die ie rookt niet eens lekker.. en volgens mij past hij niet bij de genre rap, meer bij "mompel" (jammer dat die dan weer niet bestaat :P)

nielsnielsniels
5 maart 2006, 00:16
Inderdaad is Hiphop hier niet geliefd. En zoals iemand al zei is 95 % van de hiphop bagger.
Maar waar ik me soms aan erger zijn de mensen die alleen hiphop luisteren alle andere muziek afkraken en van die kut-BreEezaAHHH taal gebruiken.
Van die gasten die denken dat ze uit een ghetto komen ( ik ken er wel , nix mis met hun ) , en allemaal van die 3 woordjes straattaal kennen :
mattie , scotu , en ehhh vergeten 8-) en allemaal bij de Brittain shoppen anders is t niet ''gangster''. Echt heb niet problemen en nix tegen hiphop of gasten die uit de ghetto komen of mensen die naar hiphop luisteren , maar die goed opgevoede kinderen die denken dat ze uit t ghetto komen en allemaal van die breezertaal gebruiken en heel stoer doen enzo etc. kan ik toch zo misselijk van worden!

Ook MTV is helemaal verneukt. Alleen maar hiphop , en laatst zag ik toch iets waar ik toch zo misselijk van werd. Was er zo een topic : was is het ghetto-achtigste ding'' wat je ooit heb gedaan. GASTEN !? ALSOF JE IN T GHETTO WILT WONEN OFZO ? Schijnbaar wel , want dan is t wel gangster want alle gangsters komen uit t ghetto. Ook ff lyrics van Ali B :

''nog iets nog iets ..... waar ik vandaan kom is geen ghetto , maar ............

en dan krijg je een lijst van die bijna-ghetto dingen die er wel in Nederland gebeuren. Dus dat ghetto moet wel stoer zijn ofzo ?

Verder wel respect voor alle muziek , maar die hiphop-scene loopt iets uit de hand

nielsnielsniels
5 maart 2006, 00:18
Dus wat ik probeer te zeggen : luister muziek , en gedraag je er niet naar , als jullie begrijpen wat ik bedoel :)

Mufftin
5 maart 2006, 00:30
Metal van deze tijd, daar heb ik echt de grootste hekel aan. Die tering takke herrie.

Jax
5 maart 2006, 09:34
Inderdaad is Hiphop hier niet geliefd. En zoals iemand al zei is 95 % van de hiphop bagger.
Maar waar ik me soms aan erger zijn de mensen die alleen hiphop luisteren alle andere muziek afkraken en van die kut-BreEezaAHHH taal gebruiken.
Van die gasten die denken dat ze uit een ghetto komen ( ik ken er wel , nix mis met hun ) , en allemaal van die 3 woordjes straattaal kennen :
mattie , scotu , en ehhh vergeten 8-) en allemaal bij de Brittain shoppen anders is t niet ''gangster''. Echt heb niet problemen en nix tegen hiphop of gasten die uit de ghetto komen of mensen die naar hiphop luisteren , maar die goed opgevoede kinderen die denken dat ze uit t ghetto komen en allemaal van die breezertaal gebruiken en heel stoer doen enzo etc. kan ik toch zo misselijk van worden!

Ook MTV is helemaal verneukt. Alleen maar hiphop , en laatst zag ik toch iets waar ik toch zo misselijk van werd. Was er zo een topic : was is het ghetto-achtigste ding'' wat je ooit heb gedaan. GASTEN !? ALSOF JE IN T GHETTO WILT WONEN OFZO ? Schijnbaar wel , want dan is t wel gangster want alle gangsters komen uit t ghetto. Ook ff lyrics van Ali B :

''nog iets nog iets ..... waar ik vandaan kom is geen ghetto , maar ............

en dan krijg je een lijst van die bijna-ghetto dingen die er wel in Nederland gebeuren. Dus dat ghetto moet wel stoer zijn ofzo ?

Verder wel respect voor alle muziek , maar die hiphop-scene loopt iets uit de hand

Kan ik me wel in vinden. Kan daarom teksten van artiesten als opgezwolle etc een stuk meer waarderen dan teksten die totaal niet in verband staan met hoe Nederland eigenlijk is.

Mauser
5 maart 2006, 12:23
Metal van deze tijd, daar heb ik echt de grootste hekel aan. Die tering takke herrie.

Wat is "Metal van deze tijd"??? Er zijn zat nieuwe bands die ouderwetse metal spelen, hoor ;)

scramble
5 maart 2006, 12:42
Wat is "Metal van deze tijd"??? Er zijn zat nieuwe bands die ouderwetse metal spelen, hoor ;)

ik denk niet dat hij dat bedoeld ;), maar juist de bands die niet de oude style spelen.. maja wat bedoel je daarmee? dimmu borgir?? als je hun bedoeld, I'm with you :hippie:

Mufftin
5 maart 2006, 13:17
ik denk niet dat hij dat bedoeld ;), maar juist de bands die niet de oude style spelen.. maja wat bedoel je daarmee? dimmu borgir?? als je hun bedoeld, I'm with you :hippie:

yes :D tering takke herrie, naja de muziek waar 13 jarige foute gothics met iets teveel make-up bij staan, oja en dat ze ook nog dood eruit zien en geen normaal woord uit komt. Die lui maken de muziek industrie kapot.

StefMan
5 maart 2006, 13:59
De muziek industrie maakt zichzelf door zn eigen hebzuchtigheid kapot. Gooi de prijzen van cd's omhoog en iedereen gaat downloaden. Je brengt alleen troep uit...nou ik koop niets meer! Ik heb het gehad met MTV Holland met hun pseudo alternatieve muziek die helemaal niets te zeggen heeft. Misschien kunnen die eikelbijters van Franz Ferdinand en weet ik veel wat voor andere van die ettertjes best wel hun instrumenten bespelen maar voor mij klinkt het gewoon allemaal levenloos en precies hetzelfde...allemaal aan de pro tools. Maar ok dit gezeik hoort er denk ik ook wel weer bij.

Trocar
5 maart 2006, 15:19
yes :D tering takke herrie, naja de muziek waar 13 jarige foute gothics met iets teveel make-up bij staan, oja en dat ze ook nog dood eruit zien en geen normaal woord uit komt. Die lui maken de muziek industrie kapot.

Heersch!
+1
:hippie:

scramble
5 maart 2006, 16:36
Vrijwel alle emo werkt op m'n zenuwen. Sommige emo vind ik wel cool, maar grotendeels vind ik het bagger.

StefMan
5 maart 2006, 16:43
gewoon allemaal in treinen stoppen en naar Polen brengen! Net als wat de Duitsers deded!!! :hippie:


















ok ok...misschien niet :P

Jax
5 maart 2006, 18:13
Vrijwel alle emo werkt op m'n zenuwen. Sommige emo vind ik wel cool, maar grotendeels vind ik het bagger.

Lostprophets? Toch wel ok, niet?

StefMan
5 maart 2006, 18:26
http://mychemicalromanceweb.yaia.com/mychemicalromanceindex.jpg

STERF HOER STERF!!!

Gewoon tegen de muur aan een een kogel er doorheen jagen!!! (http://www.hmc.fi/files/him_hall002rs-jimih_rgb.jpg)

Mufftin
5 maart 2006, 18:29
Lostprophets? Toch wel ok, niet?

Lost Prophets is niet echt emo, meer een soort nu-metal.

naja ik vind emo wel chill :D

Joey Handsome
5 maart 2006, 18:35
als ik ergens een teringhekel aan heb, dan is het aan Madonna. Zelfingenomen trut die pretendeert vooruitstrevend te zijn.

StefMan
5 maart 2006, 18:36
heb je die nieuwe single van Madonna gehoord...dat mens moet niet proberen Hollands te lullen!:P

Joey Handsome
5 maart 2006, 18:40
heb je die nieuwe single van Madonna gehoord...dat mens moet niet proberen Hollands te lullen!:P

nee gelukkig niet. Ik heb dan ook geen TMF op mijn tv zitten, en de radio is niet aangesloten. Maar vertel?

StefMan
5 maart 2006, 19:03
Ergens zegt ze: "iek benn droebikkk" ik denk dat ze wilt zeggen "ik ben droevig omdat ik weer zo'n kutplaat moet uitbrengen"

gammaray
7 maart 2006, 13:13
R&B vind ik niks en dat die zangeres dat liedje van metellica heeft verkracht daar kan ik ook niet echt bij.
Van zulke nummers moet je gewoon afblijven.
En naar de rest kan ik wel luisteren.
Maar mijn voorkeur gaat toch naar heavy methal.

Mithrandir
7 maart 2006, 13:25
ik heb liever wat mildere menthol...maar dat is mijn voorkeur.

Anders Destium
7 maart 2006, 14:06
Ik heb liever mentos, heavy mentos.

arjanb01
7 maart 2006, 14:13
Ik heb liever mentos, heavy mentos.

Tip: voor alle mtv haters is er nu (voor de regio overijssel) VH1, wat een muziekzender vooral op vrijdag erg lekkere rockmuziek uit de jaren 80 en begin 90, veel haar en harde gitaren !!! En veel live concerten, ook unplugged concerten. Dus zoals MTV was begin jaren 90 ! Rulezzz ! Wat lekker dat er NOG wel een goeie muziekzender is :rockon:
En voor de rest van NL, jullie zullen het vast al op de kabel hebben ! In ieder geval voor iedereen de moeite waard !

StefMan
8 maart 2006, 12:07
Je weet wel dat al die biografie shows en die "hoe geven beroemdheden hun geld uit" shows op MTV eigenlijk van VH1 zijn...maar ok als ik het mij goed herinner is VH1 ook weer van MTV.

arjanb01
8 maart 2006, 12:14
Je weet wel dat al die biografie shows en die "hoe geven beroemdheden hun geld uit" shows op MTV eigenlijk van VH1 zijn...maar ok als ik het mij goed herinner is VH1 ook weer van MTV.

ja klopt idd... maar toch vind ik dat er lekkere muziek/live concerten voorbij komen, dus meer muziek dan docu's

hendrix_appendix
8 maart 2006, 18:25
De kutste zangeres van nu vind ik denk ik Shakira, ik kan echt niet tegen die -ik-heb-per-ongeluk-mijn-vibrator-ingeslikt- stem.
Verder kan ik niet tegen het gekwijl van Frans Bauer (aardige gast ovigerens, denk ik) maar ik heb ooit eens een hele cd van hem 2 keer moeten aanhoren op het werk toen ik meehielp met een schilderklus. Dat wens je je eigen vijand nog niet toe....

patricia
8 maart 2006, 21:31
De kutste zangeres van nu vind ik denk ik Shakira, ik kan echt niet tegen die -ik-heb-per-ongeluk-mijn-vibrator-ingeslikt- stem.
Verder kan ik niet tegen het gekwijl van Frans Bauer (aardige gast ovigerens, denk ik) maar ik heb ooit eens een hele cd van hem 2 keer moeten aanhoren op het werk toen ik meehielp met een schilderklus. Dat wens je je eigen vijand nog niet toe....

hahahahha hoe jij dat onder woorden brengt........LMAO!

StefMan
8 maart 2006, 21:54
De kutste zangeres van nu vind ik denk ik Shakira, ik kan echt niet tegen die -ik-heb-per-ongeluk-mijn-vibrator-ingeslikt- stem.
Verder kan ik niet tegen het gekwijl van Frans Bauer (aardige gast ovigerens, denk ik) maar ik heb ooit eens een hele cd van hem 2 keer moeten aanhoren op het werk toen ik meehielp met een schilderklus. Dat wens je je eigen vijand nog niet toe....

Shakira zingt alsof ze tegelijkertijd iemand aan het pijpen is. Beetje hetzelfde als wat Kane, Pearl Jam, Creed, Vertical Horizon, Nickelback en al die andere 'houthakker' bands doen. :P

hoofd
8 maart 2006, 22:14
Maar Shakira is wel een lekker geil wijf!

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00196/epa_shakira_196351g.jpg

Oh yeah, zoals zij haar kont kan schudden...yeah baby, yeah!

Metfuk
8 maart 2006, 23:00
Fuckin'A!!

StefMan
8 maart 2006, 23:11
Een van de redenen dat ik haar echt geweldig vind!!!

terrasbeest
9 maart 2006, 21:15
irritant : marsmuziek, zakk wylde, slash, heavy metal en al wat er zoal in de buurt komt,Vai en co, al wat uit een ibanez, een bc rich of een jackson komt.
knopje = off .

duckman
9 maart 2006, 21:20
Shakira zingt alsof ze tegelijkertijd iemand aan het pijpen is. Beetje hetzelfde als wat Kane, Pearl Jam, Creed, Vertical Horizon, Nickelback en al die andere 'houthakker' bands doen. :P

hmm..muzikaal verkies ik pearl jam en nickelback maar wat betreft die pijpbeurt verkies ik toch Shakira boven eddie vedder of chad kroeger.. 8)
gek he???

duckman
9 maart 2006, 21:28
irritant : marsmuziek, zakk wylde, slash, heavy metal en al wat er zoal in de buurt komt,Vai en co, al wat uit een ibanez, een bc rich of een jackson komt.
knopje = off .


@ terrasbeest, puur uit persoonlijke interesse, wat vind jij wel goede muziek??

cheers,
Arjan

terrasbeest
9 maart 2006, 22:19
@ terrasbeest, puur uit persoonlijke interesse, wat vind jij wel goede muziek??

cheers,
Arjan

Muziek!
20 ste eeuw ...
Zou alles moeten mee gezegd zijn , niet?
Maar je wil voorbeelden;
ok, goeie gitaristen : Hendrix, Jeff Beck, Wes montgomery, Joe Pass, Tal Farlow, Zappa,Robben Ford,Shawn Lane, Michael Hedges. Paco De Lucia,SRV,Warren Haynes, Di Meola.Even op m'n harde schijf gekeken : ik kan er beter nu mee stoppen..... moet morgen weer vroeg uit de veren.
Algemeen : een goed nummer is een goed nummer, het is niet omdat een bepaalde artiest/groep het speelt/zingt dat ik het daarom net goed/slecht vind.
Behalve in eerste post genoemde : Circusartiesten, geen respect voor muziek.
Marsmuziek is nog het minst erge.

duckman
9 maart 2006, 22:59
Muziek!
20 ste eeuw ...
Zou alles moeten mee gezegd zijn , niet?
Maar je wil voorbeelden;
ok, goeie gitaristen : Hendrix, Jeff Beck, Wes montgomery, Joe Pass, Tal Farlow, Zappa,Robben Ford,Shawn Lane, Michael Hedges. Paco De Lucia,SRV,Warren Haynes, Di Meola.Even op m'n harde schijf gekeken : ik kan er beter nu mee stoppen..... moet morgen weer vroeg uit de veren.
Algemeen : een goed nummer is een goed nummer, het is niet omdat een bepaalde artiest/groep het speelt/zingt dat ik het daarom net goed/slecht vind.
Behalve in eerste post genoemde : Circusartiesten, geen respect voor muziek.
Marsmuziek is nog het minst erge.

Goeie keuze.Daar zitten ook mijn favo's bij.

cheers,
Arjan

terrasbeest
9 maart 2006, 23:46
Goeie keuze.Daar zitten ook mijn favo's bij.

cheers,
Arjan

Nu ben ik benieuwd.....

duckman
10 maart 2006, 08:50
Nu ben ik benieuwd.....

tata ratata..och, zo spannend is het niet.
Hedges, Zappa,Beck SRV,Hendrix,Haynes vind ik ook te gek.
Maar ik vind ook Vai en bijv. Wylde enzo te gek.

Net als David Bowie,Neil Young,Tom Waits,David Crosby, Deep Purple,Black Sabbath,Slayer,Led Zeppelin,Iggy Pop,Pixies, Beach boys, Beatles,Social Distortion,Electric Six, King Crimson, AC/DC,Alice in Chains,Turbo Negro,Joni Mitchell..and the list goes on.

Set Wenker
10 maart 2006, 09:30
Zo'n lijst en dan Electric six ertussen? Dat is toch pubermuziek van de bovenste plank? Ofniedan?

duckman
10 maart 2006, 10:15
Zo'n lijst en dan Electric six ertussen? Dat is toch pubermuziek van de bovenste plank? Ofniedan?

Waarom vind jij dit puber muziek??

volgens mij kennen de meeste pubers dit niet?

Set Wenker
10 maart 2006, 10:51
Dat is toch die band van At the Gaybar? Ik heb ze volgens mij ooit eens op het metropolis festival gezien en vond het een beetje kinderachtig. Maar misschien haal ik bands door elkaar. Volgens mij zit het een beetje op het niveau van The Bloodhound Gang.

duckman
10 maart 2006, 11:16
Dat is toch die band van At the Gaybar? Ik heb ze volgens mij ooit eens op het metropolis festival gezien en vond het een beetje kinderachtig. Maar misschien haal ik bands door elkaar. Volgens mij zit het een beetje op het niveau van The Bloodhound Gang.

klopt dat is E6.
Ik kan dat soort bandjes wel waarderen, blijkbaar zit ik nog in mijn puberale fase :p

StefMan
10 maart 2006, 15:45
Kweenie...muziek hoeft niet altijd zo serieus en fanatiek te zijn. Daarom kan ik het vaker ook waarderen als bands een toffe show erbij doen als ze optreden...Rammstein zijn daardoor gewoon geniaal...zonder hun show zou het gewoon een stuk minder zijn. Dat geldt al helemaal voor bands zoals KISS, Motley Crue etc etc etc.

Metfuk
10 maart 2006, 16:08
Kweenie...muziek hoeft niet altijd zo serieus en fanatiek te zijn. Daarom kan ik het vaker ook waarderen als bands een toffe show erbij doen als ze optreden...Rammstein zijn daardoor gewoon geniaal...zonder hun show zou het gewoon een stuk minder zijn. Dat geldt al helemaal voor bands zoals KISS, Motley Crue etc etc etc.

Dat is waar.
Ik heb eens 1 keer in een cafe naar een bandje staan kijken die geen enkele uitstraling of een vorm van show hadden...nou, nou, nou...ik werd er gewoon depri van. Totaal geen contact met het publiek enzo...bah.

Joey Handsome
10 maart 2006, 16:28
precies, een band hoeft niet per se helemaal uit hun dak te gaan, maar het moet wel overkomen op het publiek, denk aan de shoegazer bands uit de 80/90's. Die gaven ook shows waarbij, het woord zegt het al, geen voet verplaatst werd, toch was het cool. De muziek was goed en er was een bepaalde sfeer.
Andersom kan het ook, lompe muziek, maar wel keihard feesten, uit je dak gaan. Dan is de band meer een show, inplaats van echt een muzikaal hoogstandje, ook erg leuk. De gulden middenweg trekt natuurlijk ieders voorkeur. Zelf zou ik graag Marilyn Manson nog eens willen zien, Rammstein lijkt me ook wel leuk.

StefMan
10 maart 2006, 19:09
Marilyn Manson is niet meer zoals het was, de oude shows waren stukke beter! Ik heb ze gezien in hun Golden Age of Grotesque fase...viel zwaar tegen, Manson had zelfs een backingtape voor als hij moe werd dat het gezang niet zou ophouden :S

Maar toen ze jonger waren was het echt veel beter...Antichrist Superstar tijd enzo!

Nine Inch Nails zijn ook heel strak live, muzikaal vet en ze weten nog een goede show neer te zetten ook!

Joey Handsome
10 maart 2006, 19:13
ja ik weet het, Twiggy en John 5 zijn hem gesmeerd en het ego van Mr. Manson rijst hoger dan de hemel, maar als ie weer eens op een festival aanwezig is, dan ben ik er bij hoor.
Nine Inch Nails, helaas, dat heb ik nooit zo geweldig gevonden. Ik weet dat die twee nauw met elkaar verbonden zijn, maar het weet me niet te raken.

}-{
11 maart 2006, 17:07
Rap = Evil :)

StefMan
11 maart 2006, 19:28
ja ik weet het, Twiggy en John 5 zijn hem gesmeerd en het ego van Mr. Manson rijst hoger dan de hemel, maar als ie weer eens op een festival aanwezig is, dan ben ik er bij hoor.
Nine Inch Nails, helaas, dat heb ik nooit zo geweldig gevonden. Ik weet dat die twee nauw met elkaar verbonden zijn, maar het weet me niet te raken.

Twiggy (Jeordie White) is op zich best wel een goede bassist/gitarist, hoor maar naar bijvoorbeeld A Perfect Circle of Nine Inch Nails live...of hoe heette dat nou Goon Moon ofzoiets, heel vaag!

John 5 is gewoon een hele goede gitarist die bij Marilyn Manson gewoon creatief gezien zwaar beperkt werd gehouden en op ten duur niet meer was dan het pispaaltje van Manson zelf. Heb je zn solo cd's gehoord?

Helter Skelter
11 maart 2006, 20:52
Supertramp, als die kerel gaat zingen krimp ik ineen...

muzikaal wel ok daar niet van

BLOK182
11 maart 2006, 21:35
Britrock vind ik kut! Britpop ook!

Thom TK
11 maart 2006, 23:38
Nederpop ook, IMO

Ehick
12 maart 2006, 20:23
genesis en phil collins, misselijke gozer is dat, blehgh

StefMan
12 maart 2006, 20:25
genesis en phil collins, misselijke gozer is dat, blehgh
Helemaal gelijk in...de enige uitzondering mag dan dat stukje uit American Psycho zijn :seriousf: Een analyse van Phil Collins en Genesis terwijl hij er op los moordt!

Zelfde geld voor Frank Sinatra...kan die gozer niet uitstaan...het enige prachtige is Singing in the Rain bij Clockwork Orange!

StefMan
13 maart 2006, 12:05
precies, een band hoeft niet per se helemaal uit hun dak te gaan, maar het moet wel overkomen op het publiek, denk aan de shoegazer bands uit de 80/90's. Die gaven ook shows waarbij, het woord zegt het al, geen voet verplaatst werd, toch was het cool. De muziek was goed en er was een bepaalde sfeer.
Andersom kan het ook, lompe muziek, maar wel keihard feesten, uit je dak gaan. Dan is de band meer een show, inplaats van echt een muzikaal hoogstandje, ook erg leuk. De gulden middenweg trekt natuurlijk ieders voorkeur. Zelf zou ik graag Marilyn Manson nog eens willen zien, Rammstein lijkt me ook wel leuk.

Rammstein nostalgie: http://www.badjojo.com/daily/video.php?var=6.03.11/03.asf

Mithrandir
13 maart 2006, 12:42
genesis en phil collins, misselijke gozer is dat, blehgh

Wat ken je precies van Genesis? Ik ben het met je eens dat hits als We Can't Dance, Land Of Confusion, No Son Of Mine etc.. niet geweldig zijn en Phil Collins solo cariere vind ik ook niet geweldig, maar Genesis heeft van 1970 tot ongeveer 1983 toch erg goede muziek gemaakt.

Luister maar eens naar nummers als The Musical Box, The Knife, Dancing With The Moonlit Knight, Suppers Ready, Dance On A Vulcano, Blood On The Rooftop ...etc..

StefMan
13 maart 2006, 14:44
Was 'Shock the Monkey' niet van ze?

Mithrandir
13 maart 2006, 14:48
Nee, dat is blijkbaar een Peter Gabriel solo nummer, maar ik ken het niet.

Joey Handsome
13 maart 2006, 17:11
Twiggy (Jeordie White) is op zich best wel een goede bassist/gitarist, hoor maar naar bijvoorbeeld A Perfect Circle of Nine Inch Nails live...of hoe heette dat nou Goon Moon ofzoiets, heel vaag!

John 5 is gewoon een hele goede gitarist die bij Marilyn Manson gewoon creatief gezien zwaar beperkt werd gehouden en op ten duur niet meer was dan het pispaaltje van Manson zelf. Heb je zn solo cd's gehoord?

nee ik heb nog nooit een solo album van hem gehoord, moet ik maar eens checken binnenkort!

Wel echt een lachen Rammstein filmpje trouwens! :)

StefMan
13 maart 2006, 18:11
Twiggy's solo cd Goon Moon had wat weg van Robot Rock van Daft Punk, heel vaag allemaal! Hij had ook nog meegewerkt aan de Desert Sessions van die gozer van Queens of the Stone Age.

Set Wenker
14 maart 2006, 08:43
Dat Rammstein vind ik om te zien en te horen wel zo ontzettend lomp. Ze hebben een spectaculaire liveshow dat wel, maar ik zie de humor er niet echt van in. Die zeikscene in dat filmpje dat hier vertoont werd vind ik ook een beetje puberaal. Kennelijk bekijk ik het met de verkeerde bril ofzo, want er lopen hele volksstammen mee weg. Welk nummer van Rammstein is nou echt een topper? Misschien dat die me kan overtuigen.

Ik luister overigens ook wel eens naar Laibach. Dat vind ik vooralsnog een stuk beter.

Trocar
14 maart 2006, 17:14
Rammstein :stop:
Ministry is de shizzle!

Nine-Inch-Niek
14 maart 2006, 17:32
Alle boing boing fuut fuut toet toet muziek + dat niggergezwets (hiphop) en pop GRRRR GET A JOB YOU WANKERS!!!!!!

Aron Maiden
14 maart 2006, 18:58
Steve Vai,
Joe Petruccie,
TechnischeShredsologitarsten

Technische honden, Van die muziek hou ik dus echt niet
Het zijn geen nummers wat ze spelen maar gitaar solos!,
Oke ze zijn wel goed, en weet dat ik met zulke post wat mensen over me heen krijg, maarja, Tupac kon mischien ook goed rappen, Maar valt ook niet bij iedereen in de smaak!

Kamicolo
14 maart 2006, 19:11
Steve Vai,
Joe Petruccie,
TechnischeShredsologitarsten

Technische honden, Van die muziek hou ik dus echt niet
Het zijn geen nummers wat ze spelen maar gitaar solos!,
Oke ze zijn wel goed, en weet dat ik met zulke post wat mensen over me heen krijg, maarja, Tupac kon mischien ook goed rappen, Maar valt ook niet bij iedereen in de smaak!

Ben het helemaal met je eens, dat vind ik alleen leuk om af en toe te ZIEN ik moet er niet aan denken dat ik alleen maar dat soort CD's in de auto heb:P

Overigens 2pac vind ik ook wel goed;)

qwertyuiop
14 maart 2006, 19:32
steve vai...(hehe) en van die dames-R&B. als-u-snap-wa-ik-bedoel...

StefMan
14 maart 2006, 20:14
Rammstein :stop:
Ministry is de shizzle!

Ik kan het allebei wel waarderen, Ministry heeft iets "vuils" (kweenie hoe ik het anders moet verwoorden) aan zich wat het gewoon zo geniaal maakt. Rammstein's oudere werk was gewoon superstrak, Asche zu Asche en dat soort grappen en grollen. Ik vond Rosenrot een stuk minder, maar om de een of andere reden lig ik toch altijd weer in een deuk als ik Mann Gegen Mann zie:seriousf:

Joey Handsome
14 maart 2006, 20:26
ja, ik houd eigenlijk ook niet zoveel van Steve Vai geloof ik... Net zoals dat ik niet van Joe Satriani houd, en van Michael Angelo Batio en weet ik wie nog meer die veel te snel z'n hals raust...

Mithrandir
14 maart 2006, 20:45
Steve Vai,
Joe Petruccie,
TechnischeShredsologitarsten

Technische honden, Van die muziek hou ik dus echt niet
Het zijn geen nummers wat ze spelen maar gitaar solos!,
Oke ze zijn wel goed, en weet dat ik met zulke post wat mensen over me heen krijg, maarja, Tupac kon mischien ook goed rappen, Maar valt ook niet bij iedereen in de smaak!

Het is John Petrucci...

Emeth
15 maart 2006, 10:00
Ik krijg helemaal de kriebels bij het fenomeen "zielige man achter piano" zoals die james blunt enzo.

Set Wenker
15 maart 2006, 10:52
Die is toch zielig achter zijn gitaar?

StefMan
15 maart 2006, 10:55
*bring in the stuntman for touching the ladies!!!*

Emeth
16 maart 2006, 23:43
Die is toch zielig achter zijn gitaar?
Zag hem laatst bij Top Of The Pops achter een piano zitten met dat (verschikkelijke) nieuwe nummer van hem

Dridon
17 maart 2006, 00:19
waar ik van kots! Praktisch alle pop muziek, met hier en daar uitzonderingen, te commercieel, en ik heb er gewoon niks mee.

Goede muziek (vind ik :D ):

Pink Floyd
Dire Straits
Jose Gonzalez
Jack Johnson
G love
Roy buchanan
Stevie Ray Vaughan
List goes on... and on... and on...

sregor
17 maart 2006, 00:52
Ik wordt ook helemaal debiel ls ik blof hoor, wat een jankerd is dat zeg!!!
Ik heb er een hekel aan als zangers hun stem verdraaien omdat ze dan denken dat het daardoor mooier of beter op wordt, opsoute. En daarom nomineer ik voor meest irritante band: KANE, intwine en Di-rect
Die dude van kane heeft al een aardappel in zijn keel en datg zal dus misschien nog wel zijn natuurlijke klank zijn, maar die gast van Di-rect en die Roger hebben helemaal geen recht om zo geknepen te zingen. bleh.

lekker man effe zo je mening spuien

Joey Handsome
17 maart 2006, 13:00
Ik heb een hekel aan Franz Ferdinand, aan The Editors en aan Arctic Monkeys en ook Forward Russia haat ik en ik haat Arcade Fire en en en en al die verekte MTV2 bandjes die allemaal hetzelfde klinken. ROT OP!

Tupelo
17 maart 2006, 18:22
Celine Dion. (volgens mij de antichrist :nervous:)

Joey Handsome
17 maart 2006, 19:32
of Barbara Streisand

the joshua tree
17 maart 2006, 19:52
Ik heb een hekel aan Franz Ferdinand, aan The Editors en aan Arctic Monkeys en ook Forward Russia haat ik en ik haat Arcade Fire en en en en al die verekte MTV2 bandjes die allemaal hetzelfde klinken. ROT OP!

Kun je het ook onderbouwen?

Joey Handsome
17 maart 2006, 19:55
Kun je het ook onderbouwen?

Ik hou gewoon echt niet van die stijl. Ik zou je wel van elk van die bands kunnen gaan uitleggen wat ik er vreselijk aan vind, maar dan ben ik nog een tijdje bezig. Ander keertje misschien als je het echt wilt weten. Wat ik in ieder geval al aan gaf is dat ik het allemaal nogal op elkaar vind lijken, en daarin ben ik niet de enige.

Jax
18 maart 2006, 08:36
.....en daarin ben ik niet de enige.

Wat het dus gelijk waar maakt? Er zijn genoeg mensen die zeggen dat alle hiphop op elkaar lijkt, of dat alle metal op elkaar lijkt.

StefMan
18 maart 2006, 12:59
Arctic Monkeys vind ik wel iets grappigs hebben, iets neurotisch wat wel goed is denk ik. Maar bands zoals Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs...kweene het zijn van die 13 in een dozijn "alternatieve" bands die allemaal niet echt iets zeggen of wat dan ook. Zelfde geldt eigenlijk voor bijna alle Amerikaanse punk/hardcore bands...lijkt gewoon alsof een platenmaatschappij die jongens na hun eerste gig gelijk een miljoenen contract geeft en hun dan allemaal die zelfde nietszeggende muziek laten maken...

En die sukkels zie je dan allemaal op MTV cribs hun autos en skateboards laten zien...

Joey Handsome
18 maart 2006, 13:02
Wat het dus gelijk waar maakt? Er zijn genoeg mensen die zeggen dat alle hiphop op elkaar lijkt, of dat alle metal op elkaar lijkt.

oh nee zeker niet. Het geeft alleen te kennen dat het dus niet totaal uit de lucht gegrepen is. Dit topic gaat over wat men niet goed vind, of gewoon weg klote. Ik vind die bandjes dus niks, dat hoef ik niet te onderbouwen, want dat weet ik van mezelf dat ik dat niks vind. Men moet er niet zo aangevallen op reageren, van mij mag de hele wereld er naar luisteren, vind ik prima. Smaken verschillen en gelukkig maar!

Joey Handsome
18 maart 2006, 13:06
Arctic Monkeys vind ik wel iets grappigs hebben, iets neurotisch wat wel goed is denk ik. Maar bands zoals Franz Ferdinand en Kaiser Chiefs...kweene het zijn van die 13 in een dozijn "alternatieve" bands die allemaal niet echt iets zeggen of wat dan ook. Zelfde geldt eigenlijk voor bijna alle Amerikaanse punk/hardcore bands...lijkt gewoon alsof een platenmaatschappij die jongens na hun eerste gig gelijk een miljoenen contract geeft en hun dan allemaal die zelfde nietszeggende muziek laten maken...

En die sukkels zie je dan allemaal op MTV cribs hun autos en skateboards laten zien...

Precies, een van die bands is gewoon origineel en degenen die erop lijken krijgen ook maar gelijk een contract in hun broekzak. Spreid uw kansen en u wint zullen ze bij de platenmaatschappij denken. Dat zag je ook toen de White Stripes doorbraken, toen had je ook gelijk ik weet niet hoeveel bands die soortgelijke muziek maakten op tv, waar je nu geen flikker meer van hoort. White Stripes vond ik nu toevallig wel leuk, deze stroming dan weer niet. Nu-metal bv, heb ik ook de pest aan.

StefMan
18 maart 2006, 17:05
Maar de exploitatie door platenmaatschappijen hoort erbij. Kurt Cobain legde het een keer mooi uit in een interview, toen de punk beweging en hun muziek opkwam had je ineens dat de grote platenmaatschappijen elke punkband die ze zagen een contract aanboden. Hetzelfde gebeurde met veel bands in en rondom Seatle toen Nirvana doorbrak. Sommige van die bands waren goed, veel ook niet.

Met deze bands was het dan vaak wel zo dat ze naar een paar jaar het ervoor gezien hielden in de mainstream, maar met de troep die we nu hebben lijkt het alsof ze blijven bestaan aanpassend aan de huidige trend, en niet op een goede manier...maar meer op de manier hoe Metallica hun comeback probeerden te maken met Saint Anger...

Joey Handsome
18 maart 2006, 17:26
hehe, ja dat interview ken ik, met die vage jas over z'n hoofd helemaal stoned van de heroine, mafkees... maar hij had wel een punt ja. Ik vind Gwen Stefani echt zo'n megasellout. Eerst leuk in een bandje doorbreken, heeft mij nooit aangesproken overigens, en dan hiphop producties gaan maken :???:

StefMan
18 maart 2006, 17:33
Ik vond No Doubt leuk...daar had ze nog iets schattigs ook! Nu probeert ze schattig te zijn maar ook weer hollaback (om haar woorden te gebruiken) kweenie ik irriteer me een beetje aan haar muziek, klinkt een beetje als iemand die met pro tools iets in elkaar heeft gefrutseld en dan een clip erbij van haar half naakt (steeds kortere broekjes...niet dat ik dat erg vind) en die NERD gozer erbij.

Maar wat ik op moment helemaal niet kan uitstaan zijn de Black Eyed Peas en Pussycat Dolls!

Sim-Simon
18 maart 2006, 19:36
Oasis.....

terrasbeest
27 maart 2006, 22:27
95,9 % van de muziek die de laatste +- 50 jaar is gemaakt is shit. 2 % is een herhaling van wat ooit door iemand anders is gedaan, soms beter, soms slechter.
Als we 0,??? % overhouden dat de moeite waard is ?
De rest is gewoon consumptierommel die men om een of andere reden niet weggooit, dat doet muziek nu eenmaal met ons.

Thom TK
27 maart 2006, 23:01
95,9 % van de muziek die de laatste +- 50 jaar is gemaakt is shit. 2 % is een herhaling van wat ooit door iemand anders is gedaan, soms beter, soms slechter.
Als we 0,??? % overhouden dat de moeite waard is ?
De rest is gewoon consumptierommel die men om een of andere reden niet weggooit, dat doet muziek nu eenmaal met ons.

Daarom luister ik ook voornamelijk underground ;)

Trocar
27 maart 2006, 23:48
95,9 % van de muziek die de laatste +- 50 jaar is gemaakt is shit. 2 % is een herhaling van wat ooit door iemand anders is gedaan, soms beter, soms slechter.
Als we 0,??? % overhouden dat de moeite waard is ?
De rest is gewoon consumptierommel die men om een of andere reden niet weggooit, dat doet muziek nu eenmaal met ons.

Gelukkig is die paar procent van álle muziek die verkrijgbaar is, nog steeds heel veel. Een beetje zoeken en af en toe een nieuw 'smaakje' durven proberen en je hebt meer muziek dan je tijd er voor hebt om te luisteren

hoofd
28 maart 2006, 11:07
95,9 % van de muziek die de laatste +- 50 jaar is gemaakt is shit. 2 % is een herhaling van wat ooit door iemand anders is gedaan, soms beter, soms slechter.
Als we 0,??? % overhouden dat de moeite waard is ?
De rest is gewoon consumptierommel die men om een of andere reden niet weggooit, dat doet muziek nu eenmaal met ons.

Hellooooooo domme uitspraak!! Mooi, om 95,9 % af te doen als shit! Hoe kom je eigenlijk aan dat aantal?

Mithrandir
28 maart 2006, 11:27
Ik wil wel weten wat ie dan wel goed vindt.

Set Wenker
28 maart 2006, 11:30
De post is sowieso totaal niet onderbouwd en de logica is ver te zoeken. Vooral de afsluitende zin. Dat doet muziek nou eenmaal met ons vind ik mooi. Hij komt eruit als een vanzelfsprekendheid, maar ik zou niet weten waar dat zinnetje op slaat. Op het niet weggooien van muziek, ofzo? Wij gooien muziek niet weg, omdat het dat nou eenmaal met ons doet?

Daarnaast is het mooi dat hij het grootste gedeelte van 50 jaar muziekgeschiedenis door de mangel haalt en daarmee, wellicht onbedoeld, zeer pretentieus overkomt. De mening van generaties muziekliefhebbers doet hij hiermee af als niet ter zake doende. kennelijk heb jij genoeg verstand van muziek om het kaf van het koren te scheiden. Dus geef maar eens een definitie van wat écht goede muziek is dan? Even kijken of je iets dat zo afhankelijk is van smaak kunt terugbrengen tot de feitelijke essentie.

Begrijp me niet verkeerd ik vind ook veel muziek niet goed en heb ook een redelijk gerichte smaak, maar ik kan dat niet zo wetenschappelijk onderbouwen met cijfers.

Scali
29 maart 2006, 00:07
Blues vind ik bijzonder irritant.
Die moderne R&B/hiphop-meuk vind ik ook waardeloos, net als die nederhop-rage.
Grunge/alternatief kan ik ook niet uitstaan.

Dat is het wel zo'n beetje, denk ik. Verder vind ik eigenlijk alles wel mooi... Funk, soul, Jazz, 'echte' R&B, klassiek, rock, metal, noem maar op :)

taylor
29 maart 2006, 11:35
goed of slecht dat is idd moeilijk te defineren of bestaat dat wel in kunst of muziek?

waar ik ieder geval niet naar kan luisteren is elektronische/computer muziek, dingen als bv krafwerk enzo of muziek die bol staat van sampels of die dj gebeuren eerlijk gezegt snap ik daar de kunst niet van.

ook een gast als brian eno(heet die zo?)zit er totaal naast met zijn ideen over muziek naar mijn inzien dan.

Thom TK
29 maart 2006, 12:31
goed of slecht dat is idd moeilijk te defineren of bestaat dat wel in kunst of muziek?

waar ik ieder geval niet naar kan luisteren is elektronische/computer muziek, dingen als bv krafwerk enzo of muziek die bol staat van sampels of die dj gebeuren eerlijk gezegt snap ik daar de kunst niet van.

ook een gast als brian eno(heet die zo?)zit er totaal naast met zijn ideen over muziek naar mijn inzien dan.

Goed of slecht bestaat idd niet nee.
EN gelukkig heeft iedereen weer andere ideeën over muziek ;)
Ikzelf bijvoorbeeld kan dat electronische dan (vaak) wel weer waarderen.
Trance minder, maar KMFDM wel, of cyber.

Scali
29 maart 2006, 12:43
Voor mij bestaat goed of slecht juist wel. Dat is dan wel puur subjectief, maar ik deel muziek nooit in op genre of wat dan ook, het enige dat voor mij belangrijk is, is of ik het goed of slecht vind.
Dat goed of slecht heeft ook wel voor een deel met objectieve maatstaven te maken... zoals de songwriting (is het origineel, wordt er een heel voor de hand liggend schema gebruikt, is er een goede harmonische samenhang tussen akkoorden, etc), het arrangement/de mix (wordt er een mooie combinatie van instrumenten gebruikt, vullen die elkaar goed aan, vraag/antwoord etc), talent/kunde van de muzikanten (spelen/zingen ze zuiver, kunnen ze de muziek goed overbrengen met het juiste gevoel, etc).
Maar voor een deel is het ook gewoon 'ongrijpbare' begrippen als de 'groove', of een riffje dat gewoon rockt, waardoor je soms de meest simpele muziek nog heel leuk kunt brengen.

Firebird
30 maart 2006, 03:43
zenuwenjazz... daar kan ik niet tegen...

Jax
30 maart 2006, 07:48
zenuwenjazz... daar kan ik niet tegen...

Kan ik me ook wel in vinden. Maar petje af hoor, de hoeveelheid muzikale kennis die zij bezitten en de manier waarop ze deze gebruiken is bijna onmenselijk. Erg knap, maar vind het ook vervelend om naar te luisteren. Misschien leer ik het ooit nog te waarderen, maar nu heb ik echt het idee dat ik het gewoon niet begrijp.

taylor
30 maart 2006, 10:47
Voor mij bestaat goed of slecht juist wel. Dat is dan wel puur subjectief, maar ik deel muziek nooit in op genre of wat dan ook, het enige dat voor mij belangrijk is, is of ik het goed of slecht vind.
Dat goed of slecht heeft ook wel voor een deel met objectieve maatstaven te maken... zoals de songwriting (is het origineel, wordt er een heel voor de hand liggend schema gebruikt, is er een goede harmonische samenhang tussen akkoorden, etc), het arrangement/de mix (wordt er een mooie combinatie van instrumenten gebruikt, vullen die elkaar goed aan, vraag/antwoord etc), talent/kunde van de muzikanten (spelen/zingen ze zuiver, kunnen ze de muziek goed overbrengen met het juiste gevoel, etc).
Maar voor een deel is het ook gewoon 'ongrijpbare' begrippen als de 'groove', of een riffje dat gewoon rockt, waardoor je soms de meest simpele muziek nog heel leuk kunt brengen.

ja, ok zelf weet je wel wat je goed vind of niet maar wat jij een kutplaat of band vind kan en ander juist weer goed of origineel vinden daarom is het heel moeilijk te zeggen wat goed is of niet of wel kunst of geen kunst.

als de maatstaaf songwriting is dan zouden bv de sexpistols nooit bekend zijn geworden toch gebeurt dat en zien of horen mensen daar iets in wat ze aanspreekt,vraag mij ook niet waarom :)

the joshua tree
30 maart 2006, 11:29
ja, ok zelf weet je wel wat je goed vind of niet maar wat jij een kutplaat of band vind kan en ander juist weer goed of origineel vinden daarom is het heel moeilijk te zeggen wat goed is of niet of wel kunst of geen kunst.

als de maatstaaf songwriting is dan zouden bv de sexpistols nooit bekend zijn geworden toch gebeurt dat en zien of horen mensen daar iets in wat ze aanspreekt,vraag mij ook niet waarom :)

Er zijn zat mensen die totaal niet geintereseerd zijn in songwriting, techniek en dergelijke, maar muziek als uitlaatklep of entertainment gebruiken. Het interesseert ze geen reet of het origineel is, of het wiskundig gezien verantwoord is, en of hij op een goede gitaar speelt.

taylor
30 maart 2006, 11:49
ja, dat zeg ik toch ook,er zijn ook zat mensen die wel van songwriting of techniek noem het maar op houden en die niet eens en instrument bespelen daarom het is bijna niet te bepalen wat goed of slecht is,ja voor je zelf maar veder niet.

the joshua tree
30 maart 2006, 12:15
ja, dat zeg ik toch ook,er zijn ook zat mensen die wel van songwriting of techniek noem het maar op houden en die niet eens en instrument bespelen daarom het is bijna niet te bepalen wat goed of slecht is,ja voor je zelf maar veder niet.

Het was slechts een aanvulling + mijn interpretatie, geen aanval. Je hebt helemaal gelijk hoor.

Firebird
30 maart 2006, 13:59
Kan ik me ook wel in vinden. Maar petje af hoor, de hoeveelheid muzikale kennis die zij bezitten en de manier waarop ze deze gebruiken is bijna onmenselijk. Erg knap, maar vind het ook vervelend om naar te luisteren. Misschien leer ik het ooit nog te waarderen, maar nu heb ik echt het idee dat ik het gewoon niet begrijp.

oohh ja... dat zeker. Die mensen kunnen echt goed spelen... maarja.. tis niet mijn ding. Ik ben maar n simpele rock&roll gitarist, en waarschijnlijk zal ik zulke dingen nooit begrijpen...

Johnny Thunders
30 maart 2006, 16:16
ook een gast als brian eno(heet die zo?)zit er totaal naast met zijn ideen over muziek naar mijn inzien dan.


Brian Eno vind ik prachtig. Zowel zijn eerste platen als zijn Ambient werk, toch wel muziek die ik zelf geniaal vind. De structuur van zijn nummers is werkelijk bijzonder, evenals de klanken die hij weet te produceren.

kanakaris
30 maart 2006, 19:18
Dat van Blof , Agda en zo voort moet ik beamen : verschrikkelijk!Dan liever Noordkaap , Monza : heel goed!

Jaha
9 april 2006, 13:26
Mensen er zijn een aantal arrogante gasten op deze aardkloot, natuurlijk vindt elke muzikant dat hij goed bezig als je een beetje goed bezig ben, maar om je zelf nou de G3 (Great 3 red.) te noemen wel een beetje te ver hoor. Ze zien zichzelf volgens mij echt als de gitaar helden van nu, van mij mag het de prullenbak in eh dus.... Geen gevoel, geen subtiliteit en jah wel techniek ok.... Maar om je dan G3 te noemen, die 2 en die ene of andere randdebiel die af en toe ff langs komt om t af te wisselen.
Natuurlijk elke gitarist heeft wel een beetje arrogantie inzich, en ik zal ook niet zeggen dat mijn favourite gitaristen niet arrogant waren (Jimi Hendrix, Stevie Ray Vaughan, enz enz), maar niet zo onbeschaafd om zichzelf tot "de grootste te bombaderen. Nou dit is wel duidelijk eh geloof ik??
De G3 mag van mij ...... (vul maar in)

Scali
9 april 2006, 13:42
Ik heb geen problemen met de G3 hoor (volgens mij staat de G gewoon voor Guitar). Satriani vind ik zelf absoluut niet arrogant overkomen in interviews, en ook andere artiesten spreken altijd lovend over hem, schijnt een hele geschikte peer te zijn.
Vai weet dat ie verschrikkelijk goed is, en heeft wel zo'n typische arrogantie voor rock 'n' roll. Kan ook niet anders als je met Zappa en Diamond Dave hebt gespeeld :)
Maar in interviews komt hij wat mij betreft ook altijd erg sympathiek over, het lijkt me bij hem vooral een soort stage-act, hij houdt van veel show.

De derde gitarist wisselt nogal eens... de eerste was Eric Johnson, totaal het omgekeerde van arrogant, heel verlegen en timide juist. Het lijkt soms of hij amper op het podium durft te staan, hij stottert zelfs een beetje als hij z'n nummers aankondigt.

Malmsteen... daar heb je een punt, die is wel arrogant ja :)
Bij hem weet ik niet of het voor de show is, of dat hij het echt meent.

Petrucci lijkt me weer wel een geschikte kerel, kwam op mij absoluut niet arrogant over.

Maarja, je moet wel van de muziek houden natuurlijk. Als je dat doet, dan zijn die gitaristen inderdaad zo ongeveer de besten in het genre. Zo niet, zou je je er zomaar aan kunnen ergeren blijkbaar :)

Das Schaap
9 april 2006, 13:57
Met ongenuanceerde uitingen over de muziek die nergens op slaan. :)
Geen subtiliteit en gevoel, man rot toch op. :stop:

Trocar
9 april 2006, 13:57
[...]maar om je zelf nou de G3 (Great 3 red.) te noemen wel een beetje te ver hoor. Ze zien zichzelf volgens mij echt als de gitaar helden van nu, van mij mag het de prullenbak in eh dus[...]

Ontsla je redactie maar, het zijn de Guitar 3. De drie gitaar-mensen (best logisch eigenlijk). Als dat dé reden was om een hekel aan die mensen te hebben: helaas, je moet wat anders bedenken. ;)

CG_JOE
9 april 2006, 15:35
Hiphop, r&b, rap: wat mij betreft allemaal troep.
Trance en Hardcore is inspiratieloze troep.

Ik wil alleen Metal en folk. :cooler:

Jaha
9 april 2006, 20:03
Ontsla je redactie maar, het zijn de Guitar 3. De drie gitaar-mensen (best logisch eigenlijk). Als dat dé reden was om een hekel aan die mensen te hebben: helaas, je moet wat anders bedenken. ;)
Ze hebben kapsones man en op een dvd die k in de winkel zag liggen stond egt Great mensen. Misschien betekent die G van de G3 geen Great, maar k weet ckr dat t op die dvd dat zij zich zelf als Great beschouwen op die ene dvd. En als k zie hoe die 2 knakkers naast elkaar op het podium staan, tsja dan kan ik nix anders concluderen dan wat k daarnet zei.
Daarnaast hebben ze Jimi Hendrix tog egt wel verkracht met die @#%$ jams van ze. Vreselijk

Jaha
9 april 2006, 20:04
Met ongenuanceerde uitingen over de muziek die nergens op slaan. :)
Geen subtiliteit en gevoel, man rot toch op. :stop:
Ze walken over die snaren als een stelletje zieloze schapen.

Thijs G
9 april 2006, 20:06
De Dijk

d0h

Thijs G
9 april 2006, 20:12
Ergens ben ik het wel met je eens over G3, maar die G staat volgens mij echt niet voor "great", denk ik tenminste, voordehand liggender is idd "guitar".

Maarja, dat even terzijde, ik vind dat Satriani zowiezo een beetje hoger wordt ingeschat dan ie werkelijk is, altijd blijven beweren dat ie elk album iets nieuws wil blijven doen. Als hij dat echt probeerd, dan zakt hij met een zware onvoldoende, alles komt op hetzelfde neer als je het mij vraagt, intro rimtegitaar dist-cheapo melodietje-tap solo-melodietje weer.

Alle respect voor hem echter hoor, dat hij zo ver weet te komen met toch eigenlijk niet zulke populaire muziek.

Verder vind ik de jams ook meestal nergens naar klinken, vooral als ze met ze 3e tegelijk gaan spelen, klinkt echt verschikkelijk en ik spoel hem gelijk door. Eric Johnson ownde de zaak echter op de dvd volledig :)

Joey Handsome
9 april 2006, 20:13
Steely Dan

Jaha
9 april 2006, 20:26
klonk idd nog een beetje als Red house idd

Trocar
9 april 2006, 21:33
Ze hebben kapsones man en op een dvd die k in de winkel zag liggen stond egt Great mensen. Misschien betekent die G van de G3 geen Great, maar k weet ckr dat t op die dvd dat zij zich zelf als Great beschouwen op die ene dvd. En als k zie hoe die 2 knakkers naast elkaar op het podium staan, tsja dan kan ik nix anders concluderen dan wat k daarnet zei.
Daarnaast hebben ze Jimi Hendrix tog egt wel verkracht met die @#%$ jams van ze. Vreselijk

Uhm. Ik zou in principe wel inhoudelijk willen reageren, maar ik kan het niet zo goed lezen.

Anyway, dat je de muziek niet leuk vindt: no problem. Dat ze arrogant zijn/ kapsones hebben (de 2 'vaste' G's): ik denk dat dat een gekleurde mening is, in interviews en bij meetings komen ze absoluut niet zo over. Ik vraag me af hoe je daar zo bij komt.

Jax
10 april 2006, 06:36
Ja maar dit hele topic slaat eigenlijk nergens op. Het is gewoon één groot provoceer-topic, waarbij men om de zoveel posts hapt.


Hiphop, r&b, rap: wat mij betreft allemaal troep.
Trance en Hardcore is inspiratieloze troep.

Ik wil alleen Metal en folk. :cooler:

Kijk, dit is weer zo'n typisch voorbeeld. Ik zou kunnen happen en CG JOE kunnen vragen of die weleens verder heeft gekeken dan 50 cent en tiësto, maar dat heeft toch geen nut.

Daarom ben ik voor een slotje, zo'n topic verhoogt alleen maar mijn bloeddruk :D

Jaha
10 april 2006, 07:08
De derde gitarist wisselt nogal eens... de eerste was Eric Johnson, totaal het omgekeerde van arrogant, heel verlegen en timide juist. Het lijkt soms of hij amper op het podium durft te staan, hij stottert zelfs een beetje als hij z'n nummers aankondigt.


Ok, mensen misschien was ik fout dat die G van G3 voor Great staat, maar feit blijft dat "ondanks het niet mijn style is" het rare mensen zijn. Ik heb nog een keer gekeken naar die Jam met Eric Johnson, die jam van Red House. wat hij doet lijkt idd nog een beetje op blues, maar ik snap niet wat hij met die andere 2 op dat podium doet.
Joe, Steve ff voor de duidelijkheid: Het is een blues in B (pentatonische toonladder plus die ene blue noot)
Als je dan naar mij komt met "het is mijn stijl niet", laat ze dan asjeblieft wel hun eigen stijl blijven spelen en niet nummers van andere (van Hendrix notabene) jatten en zo verkrachten.
(en ik blijf erbij dat ik tog (op een ene Tokyo cd) heb zien staan Great. :p )

Thijs G
10 april 2006, 07:22
jahor, toonladders staan altijd vast....jesus, wat mij betreft spelen ze melodisch mineur dr over ofzo.

Set Wenker
10 april 2006, 10:27
Ok, mensen misschien was ik fout dat die G van G3 voor Great staat, maar feit blijft dat "ondanks het niet mijn style is" het rare mensen zijn. Ik heb nog een keer gekeken naar die Jam met Eric Johnson, die jam van Red House. wat hij doet lijkt idd nog een beetje op blues, maar ik snap niet wat hij met die andere 2 op dat podium doet.
Joe, Steve ff voor de duidelijkheid: Het is een blues in B (pentatonische toonladder plus die ene blue noot)
Als je dan naar mij komt met "het is mijn stijl niet", laat ze dan asjeblieft wel hun eigen stijl blijven spelen en niet nummers van andere (van Hendrix notabene) jatten en zo verkrachten.
(en ik blijf erbij dat ik tog (op een ene Tokyo cd) heb zien staan Great. :p )

Een lekkere dogmatische manier om tegen de blues aan te kijken. De meeste bluesspelers houden zich echt niet strikt aan deze noten hoor. Het is de basis en daarnaast worden vaak noten uit de gespeelde akkoorden gebruikt en bluesspelers gebruiken ook nogal wat chromatische licks. Het slaat dus nergens op om te suggereren dat je je aan die bluestoonladder in B moet houden.

LuukieRayVaughan
10 april 2006, 12:16
Jaren 80 fusion, bijna alle bandjes die groot worden door MTV. Zogenaamd speciale muziek en heel origineel, ga weg ! Grunge en punk kan ik ook vaak niet uitstaan.

Joey Handsome
10 april 2006, 13:49
Jaren 80 fusion, bijna alle bandjes die groot worden door MTV. Zogenaamd speciale muziek en heel origineel, ga weg ! Grunge en punk kan ik ook vaak niet uitstaan.


Dit is echt het stomste wat ik in tijden heb gelezen.

Mithrandir
10 april 2006, 13:57
Waarom? Het is zijn smaak toch.

Joey Handsome
10 april 2006, 14:07
Van mij mag ie bepaalde muziek best kut vinden, tuurlijk dat is inderdaad zijn smaak. Maar het is gewoon onzin dat alles wat via MTV groot gemaakt wordt per definitie slecht of onorigineel is. Ik ben zelf ook niet zo van dat gehype, maar af en toe worden er toch echt wel bands groot die wel origineel zijn en erg goed. Hij geeft ook aan dat hij grunge klote vindt, grappig, want dat is een behoorlijk brede stroming. De meeste grungebands lijken helemaal niet op elkaar. Het is een vage definitie voor bands die toevallig op een bepaald moment uit dezelfde stad kwamen.

Mithrandir
10 april 2006, 14:21
Ja, het gedeelte "zogenaamde speciale muziek en heel origineel, ga weg" gaat ook nergens over, ik vermoedt dat ruim 50% van wat ik luister daar onder valt. Dus recapitulerend is het eigenlijk ook het stomste wat ik in tijden gelezen heb.

Wat bedoel je met "zogenaamde speciale muziek en heel origineel" Luukie?

LuukieRayVaughan
10 april 2006, 14:28
Huh ?? Het stomste in tijden ??
Naja iig ik bedoel die bandjes die wel wat rare ideeen hebben en een muziekintrument pakken en vervolgens strontrijk worden zoals The White Stripes, iig die bandjes die bij MTV altijd bij interviews zitten met een ongelovelijk groot image gevoel wat nodig is om zo beroemd te blijven. Vaak blijken het ook nog eendagsvliegen te zijn. (bij 90 % het geval).
Dus niet alle bandjes die door MTV groot worden maar vaak de alternatiefe/pop bandjes.

LuukieRayVaughan
10 april 2006, 14:30
Ik snap het al
Die 2 regels hadden verbonden moeten worden. Die van MTV en zogenaamd... blabla.
Sorry

Mithrandir
10 april 2006, 14:32
Ah, het begint me te dagen :D In dat geval is het slechts 1% van de muziek waar ik af en toe naar luister en vindt ik het minder stom.

Negative K3 fan
10 april 2006, 16:36
ik vind trouwens al die metal die tegenwoordig bij rockzone te zien is ook verschrikkelijk, van die amerikaanse metalcore oid... niks aan

Jaha
10 april 2006, 16:49
Een lekkere dogmatische manier om tegen de blues aan te kijken. De meeste bluesspelers houden zich echt niet strikt aan deze noten hoor. Het is de basis en daarnaast worden vaak noten uit de gespeelde akkoorden gebruikt en bluesspelers gebruiken ook nogal wat chromatische licks. Het slaat dus nergens op om te suggereren dat je je aan die bluestoonladder in B moet houden.

Ja vindt je?
Als jij dat nog een echt blues solo vindt dan .... , jah dan zal ik wel van een andere planeet komen. Waar is die goede oude tijd?
Idd gebruikte Jimi Hendrix andere noten uhuh, maar die 2 tog iets te veel eh?
Als ik met mijn leraar Blues ga jammen, dan is de basis tog wel de bovengenoemde toonladder met daarom heen af en toe iets anders, maar wat doen die gasten? ... iets heel anders, nee ik krijg er niet echt een bluesie gevoel van iig.
Jullie wel?

Joey Handsome
10 april 2006, 16:55
Ja vindt je?
Als jij dat nog een echt blues solo vindt dan .... , jah dan zal ik wel van een andere planeet komen. Waar is die goede oude tijd?
Idd gebruikte Jimi Hendrix andere noten uhuh, maar die 2 tog iets te veel eh?
Als ik met mijn leraar Blues ga jammen, dan is de basis tog wel de bovengenoemde toonladder met daarom heen af en toe iets anders, maar wat doen die gasten?

Dan is volgens jou blues behoorlijk dood.

Jaha
10 april 2006, 16:56
Dan is volgens jou blues behoorlijk dood.
Ik ben blij dat sommige ouwtjes nog leven idd.
En hoop met smart op een nieuwe Stevie Ray Vaughan idd.

Set Wenker
10 april 2006, 18:46
Ja vindt je?
Als jij dat nog een echt blues solo vindt dan .... , jah dan zal ik wel van een andere planeet komen. Waar is die goede oude tijd?
Idd gebruikte Jimi Hendrix andere noten uhuh, maar die 2 tog iets te veel eh?
Als ik met mijn leraar Blues ga jammen, dan is de basis tog wel de bovengenoemde toonladder met daarom heen af en toe iets anders, maar wat doen die gasten? ... iets heel anders, nee ik krijg er niet echt een bluesie gevoel van iig.
Jullie wel?

Ik vind die jam van G3 geen zak aan en ik krijg er ook niet echt een bluesy gevoel bij, nee. Alleen een blues hoeft zich niet strikt aan de bluestoonladder in de toonsoort van het nummer te houden, daar ging het me om.

the joshua tree
10 april 2006, 18:52
Dan is volgens jou blues behoorlijk dood.

Hey, Ik zit net effe jou shit te checken. Dat is best goed! Hebben jullie al iets uit, een single of zo?

Joey Handsome
10 april 2006, 19:56
Hey, Ik zit net effe jou shit te checken. Dat is best goed! Hebben jullie al iets uit, een single of zo?

Haha, een single? Was 't maar waar. We zijn enigzins vertraagd door het vertrek van onze drum/beat-kerel, eerst zelf dus weer even drummachines zoeken en kopen en dan kunnen we weer.
We nemen alles gewoon zelf op, geen platendeals en singles dus. Iets wat ook bijna onmogelijk is in NL helaas.