PDA

View Full Version : The Guitarfarm in Wanneperveen



Pagina's : 1 2 [3]

Dutch66
29 april 2017, 12:36
Samengevat, 2 incompetente kneutertjes die samen bedrijfje aan het spelen waren,
(uiteraard) ruzie kregen, en waarvan de een hier nu 'huilie huilie' komt doen ...

arjanb01
29 april 2017, 13:13
Goed samengevat👍
Niet slim om dat op een forum te kwakken, want wellicht dat een eigenaar van een andere winkel die wellicht interesse heeft in z'n gitaren, dit leest en er toch van af ziet om contact op te nemen omdat hij dit gedoe er niet bij wil.

AURA
29 april 2017, 13:59
Jammer dat er zo kortzichtig word gereageerd, probeer alleen maar te waarschuwen
Ook de tekst die bij de adv staat is omdat ik al meerdere biedingen heb afgeslagen van 30,40 en 50 euro
Ook heb ik een aardig klantenbestand waar ik onderdelen etc lever dus ben niet op zoek naar een nieuwe koper

Brad
29 april 2017, 14:03
Waarschuwen is altijd een goede zaak.

arjanb01
29 april 2017, 14:13
Absoluut, maar waarschuwen kun je ook iets beknopter doen denk ik, zonder dat je mogelijk je eigen zakelijke glazen ingooit.

Dutch66
29 april 2017, 14:29
... dus ben niet op zoek naar een nieuwe koper

Ah..., vandaar de Marktplaats advertenties ;)

Pepe
29 april 2017, 14:38
Ja ik ben ook lost.
Je wil ze niet verkopen maar als de koper (ik neem aan prijs) ok is wel. Dat geldt voor elke ordinaire advertentie zou je zeggen.

arjanb01
29 april 2017, 14:41
Wel mooie strats. Vraagprijs eronder zetten helpt trouwens wel.
Absoluut kwaliteirsonderdelen maar niet 100% eigen bouw. Zou ik voor zoiets in de markt zijn, zou ik hooguit 700 euro neerleggen voor een complete samengestelde strat zoals die Gilmour.
Zou het 100% eigenbouw zijn, dan iets meer, misschien 1100. En heb je echt naamsbekendheid zoals een Smitty en vd Haar dat nu hebben, kan je naar 1500-1700 gaan lijkt mij.

AURA
29 april 2017, 20:58
Ik bouw op geheel eigen wijze gesteund door destijds heins en nog regelmatig galema omdat ik iets onbekender ben dan Smitty en Haar wil niet zeggen dat ik geen goede kwaliteit kan bouwen

Ik ben me aan het voorbereiden voor een beurs om daar met 10 tot 20 gitaren te gaan staan iedereen is van harte welkom om dan te testen en graag dan je oordeel

En even over de nekken die kan ik inderdaad ook zelf bouwen doe ik regelmatig

jutter
29 april 2017, 21:00
Ik bouw op geheel eigen wijze gesteund door destijds heins en nog regelmatig galema omdat ik iets onbekender ben dan Smitty en Haar wil niet zeggen dat ik geen goede kwaliteit kan bouwen

Ik ben me aan het voorbereiden voor een beurs om daar met 10 tot 20 gitaren te gaan staan iedereen is van harte welkom om dan te testen en graag dan je oordeel

En even over de nekken die kan ik inderdaad ook zelf bouwen doe ik regelmatig

Waar woont Galama tegenwoordig?

AURA
29 april 2017, 21:22
Galema woont tegenwoordig in sexbierum vlak bij harlingen, het is een aardige man die worsteld met zijn gezondheid
Ik heb veel gesprekken met hem over geluidsoverdracht van hout keuze van sound en hoe je daar komt etc ook de opbouw van de gitaren komt aan bod

Het is heel interessant om daar met hem over te discussiëren het enige probleem is dat galema vaak nog in de 70er 80er jaren prijzen zit en dat ik weet dat het aanbod nu 1000 keer zo groot is, daarom maak ik soms concessies met ingekochte halzen
Hij wil altijd nog een serie laten bouwen en had mij op het oog maar ik weet niet of dat een succes wordt

AURA
29 april 2017, 21:27
Jammer dat je het woord incompetente gebruikt en kneutertjes is ook niet erg aardig graag zou ik je uit nodigen voor een kop koffie en dan gaan we eens goed over gitaren praten
Mijn fout was alleen dat ik geloofde in de goedheid van de mens vertaald in Frans

Erik de Perik
29 april 2017, 21:29
Ik bouw op geheel eigen wijze gesteund door destijds heins en nog regelmatig galema omdat ik iets onbekender ben dan Smitty en Haar wil niet zeggen dat ik geen goede kwaliteit kan bouwen

Ik ben me aan het voorbereiden voor een beurs om daar met 10 tot 20 gitaren te gaan staan iedereen is van harte welkom om dan te testen en graag dan je oordeel

En even over de nekken die kan ik inderdaad ook zelf bouwen doe ik regelmatig

Tja om dan maar direct met de deur in huis te vallen....... veel van deze uitermate bijzondere bouwers in NL hebben een behoorlijke dip in hun productie gehad.... ziekte, algemene treurigheid, vervelende zakenpartners, etc. Galama is eigenlijk een behoorlijke prutser en Heins is dood..... toch...?

Ik ga dan ook onmiddellijk met Arjan's redenatie mee.

Neemt niet weg dat ik denk dat Wanneperveense Frans er een potje van maakt. Maar goed, laten we eerlijk zijn, gitaren zin nèt auto's. ;)

arjanb01
29 april 2017, 21:34
Inderdaad, gitaren schrijven al bijna de helft af nieuw als je de winkel uitloopt, net als auto's.
Maar toch bouw je echt leuke gitaren. Maar zoek of betere zakenpartners of doe zelf je verdeling. Scheelt marge wat je dan zelf in je zak steekt, zeker als je kleinschalig bouwt, wat ik begrijp uit je verhaal.

Erik de Perik
29 april 2017, 21:38
Inderdaad, gitaren schrijven al bijna de helft af nieuw als je de winkel uitloopt, net als auto's.
Maar toch bouw je echt leuke gitaren. Maar zoek of betere zakenpartners of doe zelf je verdeling. Scheelt marge wat je dan zelf in je zak steekt, zeker als je kleinschalig bouwt, wat ik begrijp uit je verhaal.

Mijn post gaf het waarschijnlijk niet aan, maar ik ben al afgehaakt. Wordt niks.... teveel ego en te weinig klasse.

AURA
29 april 2017, 21:49
Tuurlijk kan ik over galema en andere bouwers ook Smitty wel een boekje opendoen dat doe ik niet
Veel bouwers hebben inderdaad een dip dat komt omdat deze bouwers bouwen met hun hart en niet uit winst oogmerk zoals?????

Deze luthiers durven nieuwe manieren van bouwen aan te gaan en daar voor te staan neem de nieuwe neckjoint van Gijs de Wit een collega van mij waar ik regelmatig mee praat
Gedurfd maar waarschijnlijk word het nooit een succes totdat een bekend merk dit oppikt

Feit is dat een boel gitaristen zich laten neppen zo word 90 % van de custom shop van fender gebouwd in Indonesië, omdat een bevriende gitaarbouwer van mij naast dit pand zit weet ik dit, je kan daar aan de deur een custom shop kopen voor 75 dollar
Dan heb je geen snaren logo en koffer dat doen ze in de USA en daar betalen jullie dan 3000,00 voor

jutter
29 april 2017, 21:53
Doe mij dan maar een Fender CS van 75,- USD!

jutter
29 april 2017, 21:58
Gijs is al jaren een maatje van me en is een absoluut meesterbouwer. In zijn wereld is het een topper en zijn neckjoint is best bekend! Eigenlijk ken ik iedere bouwer in Friesland wel; ik ben benieuwd hoe jij in werkelijkheid heet...

arjanb01
29 april 2017, 22:02
....en ik pak alvast bier en chips! Zet em op, Lex😂💪

jutter
29 april 2017, 22:03
....en ik pak alvast bier en chips! Zet em op, Lex����

Nee, nee, nee, ik bedoel dit niet aanvallend hoor!

AURA
29 april 2017, 22:09
Ik heet lennard van der zwaag
Ik woon in wyns bartlehiem 5
9091bj
Als je wil googlen Rebellionguitars en dan wel aan elkaar vast anders krijg je een Franse firma
Btw nr 106405135b01
Ik heb niets te verbergen hoor

AURA
29 april 2017, 22:11
Oja als je via Google earth kijkt kun je ook nog zien dat ik in een kapitaal huis woon en bel aub Gijs op of hij mij ook kent

jutter
29 april 2017, 22:13
Ik heet lennard van der zwaag
Ik woon in wyns bartlehiem 5
9091bj
Als je wil googlen Rebellionguitars en dan wel aan elkaar vast anders krijg je een Franse firma
Btw nr 106405135b01
Ik heb niets te verbergen hoor

O nee, dat bedoel ik ook niet. Ik was gewoon nieuwsgierig naar wie jij bent en hoe je heet omdat ik de meeste bouwers aardig goed ken. Btw nummers zegt me niets hoor en ik geloof je best wel. Alleen heb ik nog nooit van je gehoord. That's all!

jutter
29 april 2017, 22:14
Waarom zou ik Gijs bellen?

AURA
29 april 2017, 22:20
Ik hoop dat je snapt dat ik er flauw van ben ik wil graag een goed product voor een redelijke prijs op de markt brengen en gitaarbouw is een soort verslaving
Gijs werkt nog steeds in de jachtbouw omdat hij anders niet rond kan komen ondanks dat hij top of the Bill bouwr

barno
29 april 2017, 22:27
wat een raar topic :)

jutter
29 april 2017, 22:30
Ik hoop dat je snapt dat ik er flauw van ben ik wil graag een goed product voor een redelijke prijs op de markt brengen en gitaarbouw is een soort verslaving
Gijs werkt nog steeds in de jachtbouw omdat hij anders niet rond kan komen ondanks dat hij top of the Bill bouwr

Als je dat wilt doen moet je het zonder inmenging van anderen doen. Anders wordt je het bekende bokje.

jutter
29 april 2017, 22:31
wat een raar topic :)

Is het ook :D

arjanb01
30 april 2017, 07:21
Ik hoop dat je snapt dat ik er flauw van ben ik wil graag een goed product voor een redelijke prijs op de markt brengen en gitaarbouw is een soort verslaving
Gijs werkt nog steeds in de jachtbouw omdat hij anders niet rond kan komen ondanks dat hij top of the Bill bouwr

Wil je je producten voor een redelijke prijs op de markt brengen, begin dan met onder die advertenties op marktplaats een markt conforme verkoopprijs te vermelden. Is commercieel handiger dan je het nu doet.
Maak voor jezelf per bouwsel een kostprijs calculatie en gooi er dan een verkoopmarge overheen van wat jij denkt dat redelijk en kansrijk is om te verkopen. Simpel toch? Zeker als je kleine oplages bouwt is het verstandiger geen wederverkopers in te schakelen. Scheelt je kosten.

D3nnis
30 april 2017, 07:44
Doe mij dan maar een Fender CS van 75,- USD!

Eentje maar? :)


Ikben helemaal voor het Nederlandse product, en zélfs dat je bij CS Fenders betaalt voor én het fender logo én de CS "status" én de beperkte oplage tov de productiegitaren (en daarmee dus ook betaalt voor zaken die niet direct kwaliteitgerelateerd zijn) maar bouwers die prediken dat je CS Fenders voor $75,- koopt....nee, daar geloof ik persoonlijk geen zak van.
Ik vraag me zelfs af of het als bouwer slim is om te zeggen; waarom zou ik bij een bouwer het 20-voudige of meer neertellen als het ook voor $75,- kan?

Edit: Rebellionguitars bekeken op marktplaats. Mooi body en halshout op die twee strats! Maar waarom hebben bij beide strats de neckplates niet rondom even veel hout zitten? Ik zou me er -als voorbeeld- kapot aan irriteren als het randje aan de halszijde groter of kleiner is dan het randje parallel aan de snaren.

arjanb01
30 april 2017, 07:58
Inderdaad. Compleet uit de lucht gegrepen bewering zo van: een bouwer die ik ken weet dat cs fenders in Indonesië geproduceerd worden.
Kom maar mer bewijzen, rapporten, adressen van fabrieken en contactpersonen van die fabrieken daar.
Tot die tijd is het puur speculatie en hear say. En zeker niet verstandig dit als bouwer te noemen. Ook het feit dat je met iemand als Galama kennis deelt, pleit niet voor je. Die man hoor ik nergens meer bij de betere gitaar zaken. Wel zie ik af en toe gitaren uit de 80s voorbijkomen voor 4K of meer, wat ook niet in z'n voordeel werkt.

D3nnis
30 april 2017, 08:02
Wat is er eigenlijk mis met (de gutaren van) Galama? Ik heb er nooit op gespeeld, maar er zitten best wel beauties tussen toch?

Brad
1 mei 2017, 00:15
Als je wil googlen Rebellionguitars en dan wel aan elkaar vast anders krijg je een Franse firma

Zoiets als Slagerij van Kampen?:D Ik heb je verhaal overigens aandachtig gelezen. Door de afstand zal ik daar niet snel terecht komen. Maar toch goed om kennis te nemen van jouw ervaringen.

wietse
1 mei 2017, 08:05
Ook het feit dat je met iemand als Galama kennis deelt, pleit niet voor je. Die man hoor ik nergens meer bij de betere gitaar zaken. Wel zie ik af en toe gitaren uit de 80s voorbijkomen voor 4K of meer, wat ook niet in z'n voordeel werkt.

wat een vreemde redenatie, galama is een vakman die niet zo heel aktief meer is, hij is er volgens mij een tijd helemaal mee gestopt en wat hij in de 80's bouwde zijn ondertussen zware collectorsitems met de daar aan hangende prijs geworden.
als ik me niet vergis is hij in 2007 na jaren stilte weer begonnen met gitaar bouwen en dat zal wel niet in grote getallen zijn, anno is ook een tegendraadse bouwer die het net iets anders doet dan anders, vooral in keuze van houtsoorten.
maar wat heeft die man een juweeltjes gebouwd, vind ze mooier dan de over the top dingen van teye, ook een fries trouwens, die vooral in de usa een hit is.
ook heb je rosenau , rose guitars de enige nederlandse gitaarbouwer die het destijds met gibson aan de stok kreeg omdat de les pauls die hij bouwde te exact en zelfs beter waren dan het origineel, hij heeft toen ook de kop aangepast, man bouwde misschien 10 gitaren per jaar maar gibson was not amused.
ook hij bouwt na jaren rust weer, en ook zijn name hoor je niet in veel in de betere muziekzaken.
heins is bekender dan galama en rosenau omdat die de boel net wat beter aan de man bracht.

wietse
1 mei 2017, 08:17
Ik hoop dat je snapt dat ik er flauw van ben ik wil graag een goed product voor een redelijke prijs op de markt brengen en gitaarbouw is een soort verslaving
Gijs werkt nog steeds in de jachtbouw omdat hij anders niet rond kan komen ondanks dat hij top of the Bill bouwr

tip boek volgend jaar een stand op de noordergitaardag, daar komen veel gitaarbouwers en krijg je naamsbekendheid mee en misschien sleep je zelfs een paar bestellingen binnen, daarbij is het nederlands leukste gitaarbeurs en heb je er een topdag.

SCG
12 mei 2017, 21:22
Da's heel bijzonder om in deze context genoemd te worden, ik nodig je bij deze uit om een boekje open te doen. Groet, Eric. ps een dikke graag!

SCG
12 mei 2017, 21:37
laat maar zitten !!!

Brum
13 mei 2017, 09:22
Gijs... Frans... Eric... Ik zal een deel gemist hebben, maar ik volg het niet meer...:???: Misschien een idee om naast een gedeelte off topic ook een gedeelte soap aan te maken en zo gauw als dat het een soap dreigt te worden daar naar toe te verplaatsen?

Pepe
13 mei 2017, 09:48
Eric Smit doel op post 516.
Wel er even bijblijven Brum!

Brum
13 mei 2017, 09:59
Ja sorry... Toen we bij Meppel ergens afsloegen was ik het al een beetje kwijt geloof ik.

jutter
13 mei 2017, 11:19
AURA heeft ook een afslag genomen en God weet welke..... Volgens mij zien we AURA niet meer terug.

Brum
13 mei 2017, 11:23
Wel geinig om te lezen dat al die bouwers van gitaren dan wel versterkers, die nooit zo bezig zijn met fora en dergelijke, allemaal meelezen.:soinnocent:

arjanb01
13 mei 2017, 11:39
Logisch, want op fora als deze zit de doelgroep voor hun. En ze willen graag lezen wat er leeft onder het gitaristenvolk.
Niks mis mee.

Brum
13 mei 2017, 11:42
Is ook niks mis mee. Maar ik heb ook wel wat van die jongens in het echt meegemaakt en de één relativeert nog harder dan de ander. Maar ondertussen...;)

arjanb01
13 mei 2017, 11:55
Aard van het beestje, trots op hun bouwsels dus de een zal het serieuzer nemen dan de ander.

LRS
13 mei 2017, 14:27
Ik snap Eric heel goed. Zo'n half zacht statement als in post 516 (... kan een boekje open doen over... maar ik doe het niet...), daar kan ik als buitenstaander niets mee, en degene over wie het gaat kan zich niet concreet verdedigen. 200% nutteloze post en het zegt meer over AURA dan over diegene waar hij het over heeft, maar de verdachtmaking is geplaatst en niet iedereen prikt daar doorheen. Ik ken niet iedereen in gitaarbouw-land, maar die twee waar ik wel eens kom (in Schiedam en in Nieuw-Vennep) zijn voor mij gewoon integere, hardwerkende vakmannen die terecht trots zijn op hun product.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Erik de Perik
15 mei 2017, 01:11
Ik weet er in ieder geval eentje waar ik nooit ga komen :soinnocent:

Da Vinci
24 mei 2017, 14:25
Logisch, want op fora als deze zit de doelgroep voor hun. En ze willen graag lezen wat er leeft onder het gitaristenvolk.

Mwa, ik denk dat we het niet groter moeten maken dan het is. Dit forum heeft voor zover ik het zie een klein aantal heavy users die wekelijks dezelfde discussies dunnetjes over doen. Dat wordt aangevuld met enkele tientallen users die mn. inhoudelijke posten als ze zelf eens wat gekocht hebben waar ze blij mee zijn of een specifieke vraag hebben. En dan nog eens een verdwaalde passant met een gerichte vraag en daarna nooit meer terug komt.
Het laatste wat ik als bouwer of winkelier zou doen is het gebeuren hier als representatief voor 'de gitarist' of wat er leeft in de beschouwen :)

mrweird
24 mei 2017, 22:29
Dat wordt aangevuld met enkele tientallen users die mn. inhoudelijke posten als ze zelf eens wat gekocht hebben waar ze blij mee zijn :)

Zekers.. Ik heb van 't voorjaar een Line6 HD500x in Wanneperveen gehaald. Hij doet 't nog steeds en ben d'r blij mee. :D

arjanb01
25 mei 2017, 06:26
Hahaha.... aan die line 6 HD unit kan hij weinig sleutelen en originele onderdelen eraf slopen en met dikke winst onderdelen vervangen en verkopen😆
En ook een kleine community als dit forum is een doelgroep waar misschien een paar klanten voor een winkel tussen zitten die misschien veel te besteden hebben. Dus als ik eigenaar of bouwer was zou ik m'n ogen en oren altijd en overal open houden.

joke
11 augustus 2017, 08:44
Iemand bekend met deze zaak? Wat zijn de ervaringen?
Ik hoor het graag...

Ik heb hier nu als 2x geweest bij Frans en hij heeft een voor mij goede deal gemaakt, spullen ingeruild waar ik niets mee deed maar uiteraard wel goed waren en Frans wel iets mee kon , verkooptechnisch. Dat hij een te hoge prijs vraagt voor zijn occasions is zijn zaak , men hoeft er toch niets te kopen? Ik las dat iemand vond opgelicht te zijn maar kan mij er weinig bij voorstellen hij doet voor zover ik kan putten uit mijn ervaring gewoon eerlijk zijn zaken en weet waar hij het over heeft. De koffie is er dik in orde en je kan net zo lang het artikel uit proberen als je wilt en er schijnt garantie te zijn als heb ik die nog niet nodig gehad. In een wereld waarin de meeste muziekzaken niet zo zitten te wachten op inruil en marktplaats meestal langzaam gaat en de prijzen die het in te ruilen artikel waard is meestal op marktplaats niet gehaald worden is een toko waar je kan inruilen erg veel waard vind ik. Ik zou een ieder die iets wil kopen of verkopen zeker aanraden om in ieder geval de site (er zit een nieuwe site aan te komen heb ik begrepen ,daarom staan alle artikelen er niet op nu) even te bekijken of een belletje te plegen , en je bent er zelf bij ,als je de deal niet ziet zitten doe je het toch gewoon niet? groetjes Ekkerman

Brad
11 augustus 2017, 09:32
Interessant om eens een ander geluid te horen als het om deze winkel gaat. De bekende grote zaken waar iedereen tegenwoordig zijn gear besteld doen inderdaad zelfs helemaal niet aan inruil.

MarkS
11 augustus 2017, 10:52
Bij toeval had ik een paar maanden geleden via MP contact met een vorige eigenaar van mijn Bassman die ik vorig jaar bij The Guitar Farm had gekocht. Die eigenaar werd destijds door TGF omschreven als " [voornaam] is een vaste klant van ons waar we regelmatig zaken mee doen."
Toen ik de zaak noemde bij die eigenaar werd het even stil, en vervolgens was zijn reactie: "Als je daar iets koopt zou ik het wel heel goed nakijken. Mij zien ze er in ieder geval nooit meer terug…"

arjanb01
11 augustus 2017, 11:14
Als je toch bij TGF wil gaan kopen, niet bellen, gewoon koud binnenstappen, gitaren testen, eentje uitkiezen en erbij staan als de afstelling en de deal rondgemaakt wordt. Dan heeft hij sowieso geen kans om te rommelen op dat moment.
Wel is de vraag of onderdelen van de gitaren die daar hangen al voor die tijd vervangen zijn natuurlijk. 😂

borrell
22 september 2017, 10:40
1ste klas laailichter, vooral geen zaken mee doen!! En ik spreek uit ervaring. alleen die Tesla al..gatver.

JohnD
15 december 2017, 15:20
Ik heb hier nu als 2x geweest bij Frans en hij heeft een voor mij goede deal gemaakt, spullen ingeruild waar ik niets mee deed maar uiteraard wel goed waren en Frans wel iets mee kon , verkooptechnisch. Dat hij een te hoge prijs vraagt voor zijn occasions is zijn zaak , men hoeft er toch niets te kopen? Ik las dat iemand vond opgelicht te zijn maar kan mij er weinig bij voorstellen hij doet voor zover ik kan putten uit mijn ervaring gewoon eerlijk zijn zaken en weet waar hij het over heeft. De koffie is er dik in orde en je kan net zo lang het artikel uit proberen als je wilt en er schijnt garantie te zijn als heb ik die nog niet nodig gehad. In een wereld waarin de meeste muziekzaken niet zo zitten te wachten op inruil en marktplaats meestal langzaam gaat en de prijzen die het in te ruilen artikel waard is meestal op marktplaats niet gehaald worden is een toko waar je kan inruilen erg veel waard vind ik. Ik zou een ieder die iets wil kopen of verkopen zeker aanraden om in ieder geval de site (er zit een nieuwe site aan te komen heb ik begrepen ,daarom staan alle artikelen er niet op nu) even te bekijken of een belletje te plegen , en je bent er zelf bij ,als je de deal niet ziet zitten doe je het toch gewoon niet? groetjes Ekkerman

Ik ben het met Joke eens. Ga er niet heen als je haast hebt. Je gooit er voor een kwartje in en krijg voor een knaak terug.
Ik ben zelf langsgeweest voor een Ibanez premium die ik via Google bij hem gevonden had, maar die was allang weg.
Op zijn eigen website was deze niet meer aanwezig. Teleurgesteld kreeg ik een Ibanez prestige in handen gedrukt, een gitaar die te duur voor mij was. Ik kon die kopen voor de prijs van de premium!
Daar speel ik alweer 1 1/2 jaar op, geweldige gitaar. En een half jaar geleden heb ik daar een western guitaar gekocht , en die heb ik elke dag wel even in handen. Dat was een duurdere gitaar dan ik eerst in gedachten had, maar wel de gitaar die ik verdiende.
Zo heb ik het in elk geval thuis verkocht 

JohnD
15 december 2017, 15:26
En ik heb geprobeerd om een sx vantage gitaar in te ruilen die ik bij een goede en gerenommeerde zaak had gekocht in een mooie winkel.
Een leuke beginnersgitaar, maar hoe dichter je bij de elementen kwam hoe erger het geluid werd. En dat voor slechts 250 euro, een prachtige 2de hands gitaar voor beginners en gevorderden. Dat is pas afzetterij.
Frans gaf eerlijk aan dat hij die niet wou inruilen. Maar wel met de tip om hem gratis weg te geven of op marktplaats weg te schieten. Dat was niet wat ik wou horen, maar wel eerlijk.
Op marktplaats heeft ie 3 weken gestaan voordat ik hem uiteindelijk kwijt kon voor 50 euro. Ik verwacht dat de nieuwe eigenaar daar niet al teveel op hoeft in te leveren als hij hem weer doorverkoopt.

MarkS
15 december 2017, 19:05
Frans kocht een tijdje terug 2 vintage pedaaltjes van me via MP, die ik al maanden niet via MP kon verslijten voor de gangbare prijs. Betaalde vrolijk de vraagprijs, staat nu voor bijna het dubbele op zijn site. Succes ermee, I don't care, ik kreeg ervoor wat ik wilde.

Basvarken
8 januari 2018, 00:00
Mijn ex Les Paul Bas kopie uit de seventies staat nu bij hem te koop zag ik vanavond.

Met een zwetsverhaal erbij over pre Fender CBS.
En een prijs die ongeveer 900 euro te hoog is.

https://reverb.com/nl/item/7279650-cbs-triumph-bass-cbs-triumph-imitation

Wat een koekenbakker!

MikeD
9 januari 2018, 08:44
Mijn ex Les Paul Bas kopie uit de seventies staat nu bij hem te koop zag ik vanavond.

Met een zwetsverhaal erbij over pre Fender CBS.
En een prijs die ongeveer 900 euro te hoog is.

https://reverb.com/nl/item/7279650-cbs-triumph-bass-cbs-triumph-imitation



Wat een koekenbakker!

hij heeft jouw post waarschijnlijk gelezen want de listing is 'ended' op Reverb.... hij moet inderdaad z'n boekjes er even op nalezen over wanneer CBS Fender over nam

arjanb01
9 januari 2018, 10:31
Google leert trouwens ook dat Frans kok is geweest, dus koeken kan hij vast bakken, maar hij bakt weinig van gitaren verkopen 😂

witterwit
23 februari 2020, 19:59
https://theguitarfarm.nl/ zit nu in een andere plaats.

Erik de Perik
23 februari 2020, 20:13
Ja hier:
https://theguitarfarm.nl/contact/

Duhsjaak
24 februari 2020, 08:02
OK, maar maakt dat verschil?
Gok maar van niet.....
Vriendelijke groet, Gus

jutter
24 februari 2020, 09:25
Guitarfarm? \Ik zie toch duidelijk The Guitar Store staan...

Da Vinci
24 februari 2020, 13:22
Guitarfarm? \Ik zie toch duidelijk The Guitar Store staan...

Dat ligt een beetje aan waar je kijkt.

Edit:
Mocht je nog twijfelen; https://www.destentor.nl/olst-wijhe/beetje-gitaarspeler-moet-nu-in-wijhe-zijn~ae104f17/?referrer=https://drimble.nl/regio/overijssel/zwolle/61445503/beetje-gitaarspeler-moet-nu-in-wijhe-zijn.html

arjanb01
24 februari 2020, 17:24
Nietszeggend artikel.
Kan me niet voorstellen dat hij hiermee veel klandizie trekt.

Erik de Perik
24 februari 2020, 18:26
Regien Klein Hegeman mag zich kapot schamen, inhoudelijk slaat het nergens op maar het is ook nog eens in krom Nederlands geschreven.

Stoffel43
25 februari 2020, 18:03
Pfff... ik krijg nog rillingen als ik iets over deze gast/zaak lees... 😨

Da Vinci
26 februari 2020, 14:54
Pfff... ik krijg nog rillingen als ik iets over deze gast/zaak lees... ��

Nog wel bij met je Tele?

Stoffel43
27 februari 2020, 20:13
Nog wel bij met je Tele?

Ja hoor, nog steeds superblij mee! Is zowat mijn main guitar. 🎸

martenm92
12 mei 2020, 22:27
Het was al weer in 2015, dus de kwestie is inmiddels ruim verjaard en ik heb het al lang als een goede les voor mezelf achter me gelaten, maar ook ik ben flink bij de neus genomen door Frans.

Ik was net op zoek naar een Fender Bassman 500 en er staat eentje voor een goede prijs op The Guitar Store. Wat schetst mijn verbazing: het mailadres van de winkel staat nog steeds op guitarfarm.eu. Aha, die Bassman laat ik dus maar zitten!

Ik zag destijds een prachtige Ibanez Musician MC-800 op Marktplaats voorbij komen. Bod gedaan van €450 euro, dat was akkoord. Ik treinen naar Meppel en Frans haalt me daar op, in zijn Tesla Model S. Over eerste indrukken gesproken: Frans was heel behulpzaam en joviaal, zoals al eerder omschreven.

Ik kreeg dus direct een goed gevoel bij de situatie. Maar die bas was niet fantastisch, behoorlijk wat fret buzz op de eerste paar frets. Electronica was verder top, bas ook in prima staat, dus ik dacht dat het met een goede setup wel los zou lopen. Ik was dus, nog, een blij man!

Thuis aangekomen toch wat gaan prutsen, maar ik kreeg de truss rod niet in beweging en de brug stond al ongeveer zo hoog als ik zou willen, dus toch maar even langs mijn vaste technicus geweest.

Wat denk je.

Truss rod kon niet verder, was maximaal gedraaid. De hals was dus verbogen en volgens mijn tech was dit alleen te herstellen door groot onderhoud uit te voeren van nog eens ongeveer €250. En zelfs dan was het nog maar de vraag of dit goed zou komen. *slik* Dat was niet zo'n goede deal meer natuurlijk.

Ik dus contact opnemen met Frans. Hij bood me direct een oplossing aan. Ik toch terug met de bas, want ik wilde het graag oplossen. Frans inspecteert de bas en zegt, komt goed, ik laat hem bij mijn specialist in orde maken. En vanaf dat moment ging het mis...

Ik hoor niks meer van Frans. Twee weken later toch maar eens mailen, want ik zou immers een bevestiging van hem krijgen als de bas klaar zou zijn. "Ja, ik zou je nog mailen, je hoort vanavond van me".

Weer radiostilte.

Goed, ruim een maand later, ik was op vakantie geweest en zat nog midden in mijn studie, mail ik toch weer met Frans. Ik ruik al onraad, dus ik toch meteen of het ook mogelijk is om alsnog een deel van mijn geld terug te krijgen. Vervolgens hoor ik dat de bas al een maand klaar ligt (?!). Als je het over slechte communicatie hebt. Hij kan hem wel opsturen naar me, prima! Stuur maar op.

Weer ruim twee weken radiostilte. Ik vraag of die bas al verstuurd is. Op dit punt was ik al compleet overtuigd dat ik er bij genept was, maar ik dacht, wie weet, ik bel Frans en misschien is er een goede uitleg voor alles.

Komt hij aanzetten met een of ander vreemd verhaal dat de bas al verstuurd was maar dat er op het moment van versturen een storing was bij de pakketdienst waardoor hij me geen verzendbewijs kan geven. Hij had me natuurlijk ook niet geïnformeerd of wat dan ook, dus ik geloof hier ook geen snars van.

Goed, daarna is het nogal uit de hand gelopen. Ik ben niet meer netjes geweest naar Frans (terecht, lijkt mij) een Frans idem ook niet meer terug. Ik herken zijn manier van praten al terug in eerder berichtten in dit draadje: ik moest er vooral niet zijn probleem van maken en mocht me wel wat netter gedragen, anders zou hij het contact verbreken.

Hij zou me nog €200 voor het ongemak vergoeden.

Ra ra ra, niks ontvangen natuurlijk.

Ik heb het daarna opgegeven, nog een laatste mail gestuurd en nog een keer gebeld, maar nooit weer wat gehoord.

Ik geloof best dat als je iets bij Guitarfarm of The Guitar Store gekocht hebt dat in prima staat was, je er vast een goede ervaring aan overgehouden hebt. Maar wat ik nu nog lees op Google over zijn nieuwe winkel en hier van de afgelopen jaren, moet je niet met zijn "klantenservice" te maken krijgen, dan ben je zwaar, zwaar de sjaak.

LRS
13 mei 2020, 12:51
Het was al weer in 2015, dus de kwestie is inmiddels ruim verjaard en ik heb het al lang als een goede les voor mezelf achter me gelaten, maar ook ik ben flink bij de neus genomen door Frans.

Ik was net op zoek naar een Fender Bassman 500 en er staat eentje voor een goede prijs op The Guitar Store. Wat schetst mijn verbazing: het mailadres van de winkel staat nog steeds op guitarfarm.eu. Aha, die Bassman laat ik dus maar zitten!

Ik zag destijds een prachtige Ibanez Musician MC-800 op Marktplaats voorbij komen. Bod gedaan van €450 euro, dat was akkoord. Ik treinen naar Meppel en Frans haalt me daar op, in zijn Tesla Model S. Over eerste indrukken gesproken: Frans was heel behulpzaam en joviaal, zoals al eerder omschreven.

Ik kreeg dus direct een goed gevoel bij de situatie. Maar die bas was niet fantastisch, behoorlijk wat fret buzz op de eerste paar frets. Electronica was verder top, bas ook in prima staat, dus ik dacht dat het met een goede setup wel los zou lopen. Ik was dus, nog, een blij man!

Thuis aangekomen toch wat gaan prutsen, maar ik kreeg de truss rod niet in beweging en de brug stond al ongeveer zo hoog als ik zou willen, dus toch maar even langs mijn vaste technicus geweest.

Wat denk je.

Truss rod kon niet verder, was maximaal gedraaid. De hals was dus verbogen en volgens mijn tech was dit alleen te herstellen door groot onderhoud uit te voeren van nog eens ongeveer €250. En zelfs dan was het nog maar de vraag of dit goed zou komen. *slik* Dat was niet zo'n goede deal meer natuurlijk.

Ik dus contact opnemen met Frans. Hij bood me direct een oplossing aan. Ik toch terug met de bas, want ik wilde het graag oplossen. Frans inspecteert de bas en zegt, komt goed, ik laat hem bij mijn specialist in orde maken. En vanaf dat moment ging het mis...

Ik hoor niks meer van Frans. Twee weken later toch maar eens mailen, want ik zou immers een bevestiging van hem krijgen als de bas klaar zou zijn. "Ja, ik zou je nog mailen, je hoort vanavond van me".

Weer radiostilte.

Goed, ruim een maand later, ik was op vakantie geweest en zat nog midden in mijn studie, mail ik toch weer met Frans. Ik ruik al onraad, dus ik toch meteen of het ook mogelijk is om alsnog een deel van mijn geld terug te krijgen. Vervolgens hoor ik dat de bas al een maand klaar ligt (?!). Als je het over slechte communicatie hebt. Hij kan hem wel opsturen naar me, prima! Stuur maar op.

Weer ruim twee weken radiostilte. Ik vraag of die bas al verstuurd is. Op dit punt was ik al compleet overtuigd dat ik er bij genept was, maar ik dacht, wie weet, ik bel Frans en misschien is er een goede uitleg voor alles.

Komt hij aanzetten met een of ander vreemd verhaal dat de bas al verstuurd was maar dat er op het moment van versturen een storing was bij de pakketdienst waardoor hij me geen verzendbewijs kan geven. Hij had me natuurlijk ook niet geïnformeerd of wat dan ook, dus ik geloof hier ook geen snars van.

Goed, daarna is het nogal uit de hand gelopen. Ik ben niet meer netjes geweest naar Frans (terecht, lijkt mij) een Frans idem ook niet meer terug. Ik herken zijn manier van praten al terug in eerder berichtten in dit draadje: ik moest er vooral niet zijn probleem van maken en mocht me wel wat netter gedragen, anders zou hij het contact verbreken.

Hij zou me nog €200 voor het ongemak vergoeden.

Ra ra ra, niks ontvangen natuurlijk.

Ik heb het daarna opgegeven, nog een laatste mail gestuurd en nog een keer gebeld, maar nooit weer wat gehoord.

Ik geloof best dat als je iets bij Guitarfarm of The Guitar Store gekocht hebt dat in prima staat was, je er vast een goede ervaring aan overgehouden hebt. Maar wat ik nu nog lees op Google over zijn nieuwe winkel en hier van de afgelopen jaren, moet je niet met zijn "klantenservice" te maken krijgen, dan ben je zwaar, zwaar de sjaak.

Meen je dit??? Wat een absurde situatie! Hier had ik dus een aangetekend briefje via m’n rechtsbijstandsverzekering naar toe laten sturen. Eens zien of dat hij liever die €450,- voor die gitaar lapt, of het risico zou nemen om gerechtskosten te moeten ophoesten...

martenm92
13 mei 2020, 13:12
Ja, ik heb al het mailcontact van toen nog in mijn mailbox. De, nogal vervelende, telefoongesprekken natuurlijk niet meer.

Ik had er toen direct een punt van moeten maken, maar ik was 5 jaar jonger, nog aan het studeren en dus geen rechtsbijstandverzekering, dus ik heb het laten zitten.

Het heeft me in ieder geval geleerd kritischer te zijn bij de aankoop van tweedehands basgitaren en meteen duidelijke afspraken te maken bij een koop. Geen geld terug gezien, maar het is toch weer iets waard!

Oh ja, die verzending die volgens Frans al plaatsgevonden had? Volgens PostNL stond er in die periode niets gepland om op mijn adres geleverd te worden. Dus of Frans loog er over, of het is naar een totaal ander adres gegaan. Nog een tijdje gekeken of ik de bas nog op Marktplaats of Facebook voorbij zag komen, maar nooit meer terug gezien.

Pas00741
10 maart 2021, 12:14
Bij die gast moet je dus nooit never iets kopen! Die gast is niet te vertrouwen! Hij heeft Wanneperveen verruild voor Wijhe onder de naam Guitar shop.

Brum
13 maart 2021, 12:26
Ik denk dat je The Guitar Store bedoelt. Guitar Shop is een winkel in Apeldoorn. Het zou lullig zijn als mensen die zaak overslaan om een andere gitaarzaak en foute info op een forum.