View Full Version : The Guitarfarm in Wanneperveen
JVGM-music
5 december 2016, 17:38
Daar heb je zeker een punt Tupelo. Daar had ik niet aan gedacht.
Milko sluiten.
Eerst nadenken voor dat je wat schrijft ja?
Da Vinci
5 december 2016, 18:52
Al dat juridische gezeik. Als iemand zich belazerd voelt door een verkoper gewoon zijn vrouw versieren. Even lekker van bil gaan en de vrijpartij opnemen. Daarna de opname naar hem opsturen.
Milko sluiten.
Dit is natuurlijk echt een geniale tip! Fuck dat juridisch gezeik. Gedraag je als een echte vent en neuk gewoon zijn wijf!
Pfffff.....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
arjanb01
5 december 2016, 19:37
Hoe is het verder gegaan met de topic starter? Al in Nederland de juridische mogelijkheden besproken ? Heeft de brief al een vervolg gekregen? Of blijft Frans de boel negeren?
Joost de Ruig
5 december 2016, 20:54
Hoe is het verder gegaan met de topic starter? Al in Nederland de juridische mogelijkheden besproken ? Heeft de brief al een vervolg gekregen? Of blijft Frans de boel negeren?
Gokje: Fransje geeft geen thuis.....
Stoffel43
5 december 2016, 21:42
Hey, Frans blijft idd de boel negeren. Morgenavond heb ik afspraak in Tilburg. Alle "bewijsstukken" gaan uiteraard mee.
Da Vinci
6 december 2016, 08:51
Ben benieuwd.... iig stoer dat je zo ver door gaat.
Als je echt gaat kijken naar wat er te 'winnen' valt en hoeveel tijd (en geld an bijvoorbeeld een ritje naar Tilburg etc.) het je gaat kosten kan je die tijd waarschijnlijk beter aan een krantenwijk besteden, maar als zo'n oplichter eens goed aangepakt wordt is dat natuurlijk onbetaalbaar.
arjanb01
6 december 2016, 09:12
Inderdaad, stoer dat je dit doorzet. Gaat niet om het geld, maar mafkezen die de boel besodemieteren moeten van de markt af. Deze lieden verzieken het voor de goede winkels. Korte metten mee maken, en alles afpakken wat een rechter kan!
Ik zie trouwens wel dat z'n gitaren constant gereserveerd staan dus blijkbaar verkoopt hij z'n gitaren wel.
Dutch66
6 december 2016, 09:48
Oh Oh, die stoere taal allemaal..., wedden dat dit met een sisser afloopt?
As in, Fransie beweegt geen centimeter en TS legt zich daar (uiteindelijk) bij neer.
Pepe
6 december 2016, 09:53
Ja, dat scenario ligt vrij voor de hand.
Tupelo
6 december 2016, 10:03
En dan met illegaal vuurwerk. :cheerup:
arjanb01
6 december 2016, 10:06
Oh Oh, die stoere taal allemaal..., wedden dat dit met een sisser afloopt?
As in, Fransie beweegt geen centimeter en TS legt zich daar (uiteindelijk) bij neer.
Denk het niet. Op het moment dat een jurist meer druk legt op Frans door te dreigen met dagvaardingen van 10duizenden euros zal hij eieren voor z'n geld kiezen. Wat dat betreft zijn dit soort detaillisten geen partij voor een jurist. Zeker als je nagaat wat de ts aan bewijsmateriaal tegen hem heeft. Als Frans verstandig is lost hij het gewoon met de klant op.
Tupelo
6 december 2016, 10:11
Dat bedoelt men met een sisser. :sssh:
Da Vinci
6 december 2016, 10:35
Als Frans verstandig is lost hij het gewoon met de klant op.
Dat bedoelt men met een sisser. :sssh:
Nou de uitkomst is wel degelijk anders in het geval van Arjan dan bij Dutch...
Milko
6 december 2016, 10:41
Dit is natuurlijk echt een geniale tip! Fuck dat juridisch gezeik. Gedraag je als een echte vent en neuk gewoon zijn wijf!
Pfffff.....
Bedankt dat je mijn idee geniaal vind. Ik zat er echt mee in mijn maag dat je zei dat ik nog geen enkele constructieve bijdrage had geleverd aan dit topic. Dat heb ik nu goedgemaakt.
Milko sluiten.
Erik de Perik
6 december 2016, 11:13
Bedankt dat je mijn idee geniaal vind. Ik zat er echt mee in mijn maag dat je zei dat ik nog geen enkele constructieve bijdrage had geleverd aan dit topic. Dat heb ik nu goedgemaakt.
Milko sluiten.
Precies..... en het ging een keertje niet over seks.
Dreverhaven
6 december 2016, 12:30
Ik ben het met Tuup eens. Mij zou het meer voldoening geven 's nachts de deur in te trappen en de hele zaak onder te zeiken. Geef mij maar het echte werk.
Milko
7 december 2016, 11:29
Ik ben het met Tuup eens. Mij zou het meer voldoening geven 's nachts de deur in te trappen en de hele zaak onder te zeiken. Geef mij maar het echte werk.
Jij houdt meer van plasseks begrijp ik?
Precies..... en het ging een keertje niet over seks.
Nee, dat scheelt nietwaar?
Milko sluiten.
Stoffel43
7 december 2016, 20:26
...heeft er toevallig iemand een kristallen bol...?
Hendrik1970
7 december 2016, 20:39
Ja alleen is er nooit iets in te zien..........
Dutch66
8 december 2016, 08:45
Hey, Frans blijft idd de boel negeren. Morgenavond heb ik afspraak in Tilburg. Alle "bewijsstukken" gaan uiteraard mee.
En?, hoe luid hun advies...
Stoffel43
8 december 2016, 15:47
En?, hoe luid hun advies...
Hun advies luidt positief.
Met alles wat ik hen kon aantonen achten zij de kans op verlies bij een eventuele rechtszaak klein. Ze hebben echter ook geen kristallen bol waardoor ze dit geen 100% kunnen garanderen. Vandaar mijn vraag... :seriousf:.
De kosten bij eventueel verlies zouden niet leuk zijn, maar ook niet onoverkomelijk. De eindejaarspremie zou er wel bij kunnen inschieten.
Zeker als het voor mij meer een principekwestie is raden ze me aan om een zaak aan te spannen.
Voor ik er echt mee doorga zal ik nog eens goed met de vrouw overleggen, er zelf nog eens goed over slapen en links en rechts nog wat advies inwinnen. Dus bij deze, als er iemand nog goede tips of advies heeft...?
Vandaag of morgen gaat er nog een laatste mail naar F. met daarin duidelijk de zaken uitgelegd waaraan ik zie dat de gitaar zo niet origineel is, en de vraag of hij bij zijn standpunt blijft dat het wél origineel zou zijn en of hij bij zijn standpunt blijft om er niks aan te doen.
Wat het resultaat ook zal zijn, of ik er mee doorga of niet, of ik eventueel zal winnen of niet, iedereen met een positieve bijdrage weze van harte bedankt!!
:grouphug:
Tupelo
8 december 2016, 17:58
Zou er meteen van maken dat geen reactie betekent dat hij bij zijn standpunt blijft dat de gitaar origineel is en jou tot procederen aanzet.
Dreverhaven
8 december 2016, 18:47
Jij houdt meer van plasseks begrijp ik?
Ja met je dorstige zus.
Milko
9 december 2016, 11:03
Ja met je dorstige zus.
Heb geen zus. Maar wiens zus die dame dan wel mag zijn, veel plezier bij de volgende golden shower orgie.
Milko sluiten.
Mr.Fingers
9 december 2016, 13:42
Ik zou een laatste aanmaning/ingebrekestelling sturen (aangetekend, met ontvangstbevestiging), met een termijn van 10 werkdagen, met daarin duidelijk vermeld dat er gerechtelijke stappen volgen indien er geen gevolg aan wordt gegeven.. Geen ontbinding van verkoop -> rechtszaak (en niet eerst een verzoeningspoging voor de vrederechter, het is vrij duidelijk dat er geen compromis mogelijk is).
Tupelo
9 december 2016, 16:47
Ze zijn zo dankbaar na een warme douche.
apekop
13 december 2016, 11:52
Kun je niet de Rijdende Rechter inschakelen? lijkt me wel lachen om dit op tv te zien. Is ook nog eens gratis.
Maar, wat een klojo die gast. Erg asociaal en respectloos om zo met je klanten om te gaan. Hij vraagt ook vaak prijzen die nergens over gaan. Ik zou ook niks meer vertrouwen qua originaliteit en herkomst van wat hij aanbied. Snel links laten liggen dus. En sterkte ermee!
arjanb01
13 december 2016, 11:55
Hoe is het verder gegaan met je zaak? Ligt het al bij de Nederlandse rechter?
Stoffel43
14 december 2016, 10:27
Hij heeft nog bedenktijd tot 23 december gekregen. Voorlopig nog geen reactie.
arjanb01
14 december 2016, 13:04
Ik ben benieuwd.... wat gaat hij doen ?
Joost de Ruig
14 december 2016, 15:50
Ik ben benieuwd.... wat gaat hij doen ?
Ik niet, het is immers zeer voorspelbaar wat Frans gaat doen: niets. Ik ben dan ook meer benieuwd naar de eventuele vervolgstappen van TS en wens hem veel succes daarbij. Desgewenst wil ik TS ook wel helpen met het opstellen van een concept dagvaarding.
Fusion
14 december 2016, 15:53
Ik niet, het is immers zeer voorspelbaar wat Frans gaat doen: niets. Ik ben dan ook meer benieuwd naar de eventuele vervolgstappen van TS en wens hem veel succes daarbij.Ik vrees hetzelfde....
arjanb01
14 december 2016, 16:35
Ik niet, het is immers zeer voorspelbaar wat Frans gaat doen: niets. Ik ben dan ook meer benieuwd naar de eventuele vervolgstappen van TS en wens hem veel succes daarbij. Desgewenst wil ik TS ook wel helpen met het opstellen van een concept dagvaarding.
Als hij een dagvaarding van een advocaat krijgt en niet binnen de deadline het geschil oplost, is hij veel duurder uit dan die paar honderd euro en die 2 gitaartjes die ingeruild zijn door de ts en die hij moet vergoeden. Heel dom van Franske om niet te reageren.
Fusion
14 december 2016, 16:38
Er van uitgaande dat TS de 'zaak gaat winnen'
Pepe
14 december 2016, 17:17
Ja, procederen kost geld en tijd.
Als ik Frans was dan zou ik zeggen dat ook hij ter goeder trouw geweest is, dat het onmogelijk is alle onderdelen van elke gitaar te checken en dat het daarom de koper vrij is dat zelf te doen, voor aankoop. De gitaar is verder niet ondeugdelijk, de koper was er blij mee en functioneert prima.
Verder zou ik als Frans zeggen dat de koper naar zijn overtuiging nooit een open gesprek heeft willen aangaan maar enkel geijst heeft.
Ik stel me zo voor dat een rechter beslist dat Frans de gitaar terugneemt en beide partijen de kosten van de rechtsgang mogen verdelen.
Joost de Ruig
14 december 2016, 19:21
Ben het deels wel eens met Pepe, maar een weldenkende rechter zou ook kunnen zeggen dat het los van de wetsregeltjes waarmee koper en verkoper te maken hebben, het de verkoper zou sieren als hij na het eerste signaal de grote broek had aantrokken en zijn rol als detailist serieus had genomen door de koper boven zijn winst te stellen en met een fatsoenlijke regeling te komen. Vanaf het allereerste moment heeft Frans echter zijn hakken in de grond gezet en heeft hij ook alle schijn tegen zich over bv de verkoop van de eerste gitaar van TS die een kwartier later opeens van MP was verdwenen. Als Frans na het allereerste signaal van TS een regeling had getroffen, welke dat ook zou zijn, had hem dat nooit meer dan een paar honderd euro kunnen kosten. Negatieve reclame kost hem on the long run veel meer dan dat.
Stoffel43
14 december 2016, 23:56
Die eindconclusie van pepe zou idd een vrij reële uitspraak zijn.
Echter heb ik in het begin niks geëist, maar gewoon onmiddellijk duidelijk gemaakt dat de koop ongedaan moest worden gemaakt, of er een andere oplossing zou moeten komen omdat de waarde van het instrument niet overeenstemmend was met het betaalde bedrag.
Het lijkt er echter op dat het niet zover zal komen. Frans laat zich van z'n beste kant zien. Mogelijk is er een oplossing in de maak...
jutter
15 december 2016, 00:19
Die eindconclusie van pepe zou idd een vrij reële uitspraak zijn.
Echter heb ik in het begin niks geëist, maar gewoon onmiddellijk duidelijk gemaakt dat de koop ongedaan moest worden gemaakt, of er een andere oplossing zou moeten komen omdat de waarde van het instrument niet overeenstemmend was met het betaalde bedrag.
Het lijkt er echter op dat het niet zover zal komen. Frans laat zich van z'n beste kant zien. Mogelijk is er een oplossing in de maak...
Vertel!!!!!!!
Pepe
15 december 2016, 00:28
Het argument dat de waarde niet in overeenstemming is met het betaalde bedrag, dat moet je misschien maar achterwege laten, dat is een beetje de quintessence van handel.
Het gaat er om dat je iets kocht wat niet was waarvoor het verkocht werd.
arjanb01
15 december 2016, 06:34
Wanprestatie dus volgens ondernemingsrecht.
Dutch66
15 december 2016, 09:59
Ik gok een tegoed bonnetje!
arjanb01
15 december 2016, 10:03
Een tegoed bon van 1500euro zou niet verkeerd zijn, toch? 😆
Stoffel43
16 december 2016, 21:06
Ok, hier is eindelijk de ontknoping van het verhaal! Ik zal een lang verhaal kort maken...
Na enig over en weer gemail met Frans leek hij me tegemoet te willen komen.
Mij leek het het beste om niet verder te gaan via mails, maar beter face to face.
Vanmorgen heb ik dan een ritje Wanneperveen gemaakt. (220km enkel!)
Ik begin met waar het fout gelopen is:
Volgens Frans ben ik zelf eerst in de fout gegaan door na mijn eerste conclusies hem direct een mailtje te sturen dat de strat naar hem retour zou komen en ik graag mijn ingeruilde gitaren terug zou willen. Hij vond dit grof en hij voelde zich beschuldigd van bedrog en namaak (wat ik zeker zo niet bedoeld heb!). Daarom reageerde hij dus zo negatief en bot. Hoe meer ik dan weer aandrong op het ongedaan maken van de koop, des te meer ging hij op z'n achterste poten staan en weigerde hij elke verdere conversatie.
Na een goeie babbel zijn we het nu allebei eens dat we beiden in de fout gegaan zijn en hebben we na nog wat verontschuldigingen en een lekker bakje koffie elkaar de hand geschud.
Frans laat me weten dat hij de strat zonder probleem terug wil nemen en kende nog mijn interesse in één van zijn andere gitaren die toen eigenlijk een heel eind boven mijn budget lag. Hij wilde als goeie commercant voor het misverstand een mooie tegemoetkoming doen en heeft me een voorstel gedaan dat ik echt niet kon weigeren. We hebben nog heel even wat nagebabbeld, hebben elkaar nogmaals gemeend de hand geschud, en even later ben ik met een goed gevoel en een mooie telecaster (prima in orde zoals hij hoort te zijn!) in de kofferbak terug huiswaarts gereden.
Bij deze wil ik jullie dan ook allemaal laten weten dat ik mijn mening over Frans en 'the guitarfarm' in Wanneperveen helemaal herzien heb.
Mooi opgelost Frans! Dankjewel!
Erik de Perik
16 december 2016, 21:20
Fijn dat het voor jou opgelost is en leuk om te weten dat Frans meeleest op GN :cheerup:
Joost de Ruig
16 december 2016, 21:24
Pics or it didn't happen :)
Fijn dat het is opgelost en die Tele moet wel iets zoals een avri 52 zijn gok ik.
Wel vind ik dat een detailist door de eventuele emoties van een gefrustreerde klant heen hoort te prikken en pragmatisch moet blijven in plaats van mee te gaan in die emotie. Heeft hij nog aangegeven mee te hebben gelezen hier op GN?
Erik de Perik
16 december 2016, 21:29
Wat is een avri dan waard? Een Strat bedoel ik.
Joost de Ruig
16 december 2016, 21:37
Wat is een avri dan waard? Een Strat bedoel ik.
Ik schat avri's in nette staat in op zo'n €1200,- . Zeker de modellen vanaf 2012, want die zijn full nitro, terwijl in de jaren daarvoor de bodies slechts een toplaagje van nitro hadden.
Tupelo
16 december 2016, 21:39
Ah kijk eens, na veel zeiken is dat fideel, en fijn dat het goed voelt, voor jullie allebei.
Stoffel43
16 december 2016, 21:44
Nee, hij heeft niet direct aangegeven dat hij zelf meeleest, maar zoniet heeft hij in ieder geval wel een goeie connectie die dat wel doet... ik heb hem wel aangegeven dat ik ook hier openlijk mijn excuses voor de slechte reclame zou aanbieden en dat doe ik ook nogmaals bij deze.
Anyhoe, (the usual crappy) pics!
Geen AVRI, maar een custom deluxe Tele 2012 aged cherry burst!
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161216/d5fef8b3f4ada13d8d099da4fca361ee.jpghttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20161216/6577a426543222cb787d9f3a2ad28976.jpg
jutter
16 december 2016, 21:48
FAKE!
:seriousf:
Joost de Ruig
16 december 2016, 21:49
Fraaie Tele hoor. Van rond 2012?
Stoffel43
16 december 2016, 21:50
FAKE!
:seriousf:
LOL!!! Denk het niet! 😍
Fraaie Tele hoor. Van rond 2012?
Dank je! Model 2012, ja, maar uit de fabriek in 2013. Totaly mint condition.
Nu nog ergens een G&G koffer scoren...
Erik de Perik
16 december 2016, 21:55
Ik schat avri's in nette staat in op zo'n €1200,- . Zeker de modellen vanaf 2012, want die zijn full nitro, terwijl in de jaren daarvoor de bodies slechts een toplaagje van nitro hadden.
Oh ok, de mijne is een stuk ouder.
jplm
18 december 2016, 14:10
Verder zou ik als Frans zeggen dat de koper naar zijn overtuiging nooit een open gesprek heeft willen aangaan maar enkel geijst heeft.
Ja, de winkelier kan tegen de rechter zeggen dat de klant zijn hele zaak heeft ondergesmeerd, in de smaken vanille, chocola, en stracciatella :seriousf:
jplm
18 december 2016, 14:16
Reken even mee (gunstigste geval): intakegesprek 1 uur. Brief advocaat naar shop 1/2 uur. 2de brief naar shop 1/2 uur. Opstellen dagvaarding 1 uur. Reistijd naar rechtbank (hangt af van jouw keuze van de advocaat en zijn afstand tot jouw keuze van kantongerecht). Zitting rechtbank (waarschijnlijk de eerder uitgelegde comparitie) 1.5 uur. Afronden zaak 1/2 uur. Totaal in het gunstigste geval: 6 uur, waarvan 1 uur reistijd mits de advocaat binnen een half uur van de rechtbank is gevestigd. Daarnaast rekenen advocaten vaak nog "inleestijd", maar die laat ik even erbuiten. De som wordt dan: 6x €225 uurtarief plus €50 kantoorkosten plus €25 reiskosten plus €75,- griffierechten maakt €1500,-. Gezien de hoogte van je eis gaat een rechter dat niet snel volledig toewijzen! Je blijft dan zelf zitten met een deel van de advocaatkosten.
Als ik het goed begrijp dan komt het er in de praktijk op neer dat een louche verkoper (of hij/zij nu in gitaren handelt of in iets anders) tot aan dat bedrag redelijk ongestoord zijn gang kan gaan omdat beduvelde klanten die wat serieus advies inwinnen automatisch tot de conclusie komen dat de baten niet opwegen tegen de kosten, en het er dus in 99% van de gevallen maar bij laten zitten?
Dutch66
18 december 2016, 14:53
Ik denk dat dit een prima oplossing is, en idd hulde aan 'Frans' dat hij ondanks dit eenzijdige draadje
(alsnog) zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
Ik denk dat de weg via de kantonrechter voor beide partijen op een teleurstelling had uitgelopen.
Joost de Ruig
18 december 2016, 14:54
Als ik het goed begrijp dan komt het er in de praktijk op neer dat een louche verkoper (of hij/zij nu in gitaren handelt of in iets anders) tot aan dat bedrag redelijk ongestoord zijn gang kan gaan omdat beduvelde klanten die wat serieus advies inwinnen automatisch tot de conclusie komen dat de baten niet opwegen tegen de kosten, en het er dus in 99% van de gevallen maar bij laten zitten?
Dat klopt ten dele. Ik heb in dit topic ook een sommetje gemaakt waarin de kosten uiteen worden gezet in het geval je zelf de dagvaarding voert en dat is een stuk makkelijker (en goedkoper!) dan veel mensen denken.
Het omgekeerde komt bij bedrijven i.g.v. wanbetalers ook voor. Zo hebben de meeste verzendhuizen als Wehkamp en Otto een no-mercy beleid: die dagvaarden na een niet-succesvolle incassoprocedure desnoods voor €10,-. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden een deel van de consumenten een loopje met hen gaan nemen.
Detaillisten als deze gitaarshop onderschatten de kracht van Internet en forums: ook in dit topic lees je diverse andere slechte ervaringen met dezelfde shop en consumenten trekken daar snel hun conclussies uit. Je hoeft je als detailist ook niet te laten ringeloren, maar zelf geef ik bij twijfel de klant eigenlijk altijd het voordeel en los de klacht op.
Joost de Ruig
18 december 2016, 15:00
Ik denk dat dit een prima oplossing is, en idd hulde aan 'Frans' dat hij ondanks dit eenzijdige draadje
Prima oplossing, ja. Hulde niet wat mij betreft. De vorm en tijdsduur rechtvaardigen geen hulde. De shop heeft terecht eieren voor zijn geld gekozen en zal uiteindelijk na de verkoop van de 4 betrokken gitaren er vast helemaal niet zo slecht uitspringen.
arjanb01
18 december 2016, 15:39
De enige juiste oplossing voor Frans. Was hij moeilijk gaan doen, was hij meer geld kwijt geweest.
Onder druk uiteindelijk zwichten vind ik sowieso al armoedig.
Deze shop verdient geen klanten en ik hoop dat er niemand meer heen gaat zodat deze mafkees z'n toko moet sluiten.
apekop
18 december 2016, 16:56
Ik snap de hulde niet. Ja, fijn, dat het eindelijk is opgelost, maar hij had zijn verantwoordelijkheid al meteen moeten nemen. Het had nooit zover moeten komen. En zijn prijzen die hij vraagt voor veel gitaren zijn nog steeds absurd hoog. Dus voor mij verdient dit geen hulde.
D3nnis
18 december 2016, 19:28
Vwb prijzen zou je verwachten dat dat in de markt vanzelf opgelost wordt?
Mooie tele, dat dan weer wel!
Tupelo
18 december 2016, 23:46
Prijs is wat de gek ervoor betaalt. :ok:
Mr.Fingers
19 december 2016, 08:45
Euh, gitaar komt toch met het Certificate of Authenticity mag ik hopen? en een koffer (Blonde Hardshell Case with Black Ends (http://picclick.co.uk/Vintage-Fender-Custom-Shop-Strat-Tele-G-G-Blonde-361729655381.html)) hoort er eigenlijk ook bij te zitten, is een specifiek model voor de Custom Shop.
Duhsjaak
19 december 2016, 09:24
Er wordt niet voor niets gefluisterd dat Vlamingen soms wat tè bescheiden zijn.
Dat lijkt ook hier het geval.
TS verontschuldigt (!!!) zich (!!!) voor de negatieve publiciteit die TS (!!!) heeft veroorzaakt.
Over het algemeen is het juist weer een typische NL bezigheid om oorzaak en gevolg te verwarren. Want dat lijkt hier voluit te spelen, die verwarring.
Ik ben dan NL'er, goed in touch met mijn Vlaamse kant en ga een poging doen mijn kijk op de zaak te geven:
De prof (degeen die zich laat betalen voor zijn vakkennis) maakt een uitglijer van jewelste. En in plaats van ruiterlijk zijn fout erkennen en de zaak netjes oplossen, voelt ie zich in zijn wiek geschoten?
Wat volgt is grofweg 32 kantjes met mensen die hoogst twijfelachtig door dezelfde prof zijn behandeld.
De Klant die slecht is behandeld biedt excuus aan. Over het excuus van de prof heb ik kennelijk heen gelezen.
Ik poets mijn kristallen bol op. Die zegt mij: 1 standhouder minder dit keer op de Noorder Gitaar Dag 2017.
Ik biedt mijn excuus aan aan Het Bestuur van de NGD.
Niet aan de Guitar Farm, want die club heeft gewoon schijt aan fatsoenlijk zakendoen en van kracht zijnde wetgeving.
Fouten worden gemaakt. Onvermijdelijk, want dat is allemaal mensen werk. Het gaat erom hoe je je fouten oplost.
Hier liggen nog wat 'verbeterpuntjes'. Netjes hè van mij, om dat zo bescheiden te zeggen? Dat is nou mijn Vlaamse kant.
Vriendelijke groet, Gus
Stoffel43
19 december 2016, 09:47
Euh, gitaar komt toch met het Certificate of Authenticity mag ik hopen? en een koffer (Blonde Hardshell Case with Black Ends (http://picclick.co.uk/Vintage-Fender-Custom-Shop-Strat-Tele-G-G-Blonde-361729655381.html)) hoort er eigenlijk ook bij te zitten, is een specifiek model voor de Custom Shop.
Jammer genoeg geen COA, geen case candy én geen originele koffer. De gitaar zelf is er echter niet minder om en het was dan ook een koopje!
Mr.Fingers
19 december 2016, 10:06
Jammer genoeg geen COA, geen case candy én geen originele koffer. De gitaar zelf is er echter niet minder om en het was dan ook een koopje!
Euh... Ik hoop dat je er blij mee bent en hem nooit van de hand wenst te doen, want een Custom Shop zonder COA is zéér moeilijk tot bijna niet te verkopen (of alleen door belachelijk veel korting te geven). De COA is de identiteitskaart van de gitaar, en die kan niet worden bijgemaakt.
Jij lijkt de betere kant van de deal te hebben gehad, maar in praktijk is Frans er nog het beste mee, hij is immers van een gitaar af die anders erg moeilijk te verkopen is (zeker als winkel).
Stoffel43
19 december 2016, 10:27
Euh... Ik hoop dat je er blij mee bent en hem nooit van de hand wenst te doen, want een Custom Shop zonder COA is zéér moeilijk tot bijna niet te verkopen (of alleen door belachelijk veel korting te geven). De COA is de identiteitskaart van de gitaar, en die kan niet worden bijgemaakt.
Jij lijkt de betere kant van de deal te hebben gehad, maar in praktijk is Frans er nog het beste mee, hij is immers van een gitaar af die anders erg moeilijk te verkopen is (zeker als winkel).
Klopt. Echter, àls ik hem ooit van de hand zou doen zal ik er wel voor krijgen wat ik er uiteindelijk voor gegeven heb hoor.
Alleen de kant van Frans, dat had ik zo niet bekeken. Hij stond ondanks dat toch nog wel belachelijk duur op z'n site. Ik denk echter dat het hem niet veel uitmaakt of die er nu enkele maanden langer hangt of niet. Vroeg of laat komt toch die gek die geïnteresseerd is! :soinnocent:
arjanb01
19 december 2016, 10:38
Ik ben trouwens benieuwd of hij die 2 cunetto's verkoopt voor bijna 5k. Lachen als die dan ook nep blijken te zijn met highway 1 electronica en een all parts hals. Heeft Fransie veel geld verdiend dan😆
jutter
19 december 2016, 11:32
Ik ben trouwens benieuwd of hij die 2 cunetto's verkoopt voor bijna 5k. Lachen als die dan ook nep blijken te zijn met highway 1 electronica en een all parts hals. Heeft Fransie veel geld verdiend dan
Je kan hem ook even vragen ofdie 2 Cunetto's wel 100% origineel zijn :seriousf:
arjanb01
19 december 2016, 11:40
Dan wordt ie gek! Ik denk dan dat ik een mailtje terug krijg met alleen maar schuttingtaal😂
D3nnis
19 december 2016, 12:43
Als de chinees een complete gitaar namaakt, zal zo'n papiertje toch ook nog wel lukken?
Ik bedoel eigenlijk, hoe veel voegt zo'n papiertje toe? (Ik kom nooit in de customshop prijsklasse ;-) )
Mr.Fingers
19 december 2016, 12:47
Ik bedoel eigenlijk, hoe veel voegt zo'n papiertje toe? (Ik kom nooit in de customshop prijsklasse ;-) )
Vaak is dat het verschil tussen verkoop & geen verkoop. Geen COA kan gemakkelijk een 40% waardeverschil geven hoor.
Da Vinci
20 december 2016, 13:17
Fijn dat er een goede oplossing is gekomen Stoffel.
Verder snap ik de excuses die je maakt ook niet. Kort samengevat is hij op twee momenten fatsoenlijk tegen je geweest; toen hij je iets kon verkopen en toen hij moest voorkomen dat hij extra kosten aan z'n broek kreeg. En in geval van dat laatste geeft hij eerst nog even te kennen dat het echt aan jou ligt dat dit zo is geëscaleerd.
Nogmaals fijn dat jij blij bent maar mij zal je er alsnog nooit zien.
Erik de Perik
20 december 2016, 15:47
Je vat het mooi samen!
Brum
24 december 2016, 13:58
Ik wil niet stoken hoor, maar eh... bekende gitaar plus dito omschrijving?
http://www.theguitarfarm.eu/product/fender-60th-anniversary-stratocaster/
jutter
24 december 2016, 14:02
Lijkt er wel op!
arjanb01
24 december 2016, 14:42
Begint die mafkees nu weer en dit keer zelfs een nog hogere prijs eraan hangen! Het wordt tijd dat we Badr Hari langs laten komen om de boel kort wn klein te slaan.
Remork1970
24 december 2016, 14:52
Al 33 pagina's over deze zaak.
Wát een gratis reclame voor die man!
"Slechte reclame is ook reclame!", zei Gerrit Van Der Valk ooit al, en hij kon het weten!
Remork sluiten.
Erik de Perik
24 december 2016, 15:22
Oh da's een leuk gitaartje zeg!
Joost de Ruig
24 december 2016, 15:24
Bij de verkoop aan Stoffel zou je nog kunnen zeggen: Ich habe es nicht gewusst, maar nu is het bewuste oplichting. Wat een schade voor het vak is deze enorme beschuitlul.
arjanb01
24 december 2016, 15:26
Ik zou dan ook iedereen van dit forum willen oproepen hem te mailen met vragen over deze gitaar 😂
Joost de Ruig
24 december 2016, 15:27
Zeg, kunnen we niet op zowel zijn website als op MP even een lading aan slechte reviews geven?
arjanb01
24 december 2016, 15:32
Goed idee, Joost 👍
Joost de Ruig
24 december 2016, 15:35
Goed idee, Joost
Op MP lukt dit niet heb ik net gemerkt. Dat kan alleen bij adverteerders die een vaste advertentie hebben waarin ze een dienst aanbieden, blijkt nu.
jutter
24 december 2016, 16:22
Alhoewel ik die vent ook niet moet zou ik het kinderachtig vinden. Het is toch opgelost?
Joost de Ruig
24 december 2016, 16:27
Alhoewel ik die vent ook niet moet zou ik het kinderachtig vinden. Het is toch opgelost?
Nee, nu hij zelfs een stap verder gaat en dezelfde gitaar aanbiedt zonder te melden dat er sprake is van een refin en waarschijnlijk zonder de electronica te hebben gecontroleerd, is er nu sprake van oplichting. Zeker daar hij met 1 van 150 pocht, wat alleen op gaat voor de witte versie.
arjanb01
24 december 2016, 16:41
Het is opgelost voor de topicstarter. Maar als hij nu dezelfde gitaar aanbiedt met een hogere prijs, denk ik dat we als forum een front kunnen vormen om andere mogelijke kopers te waarschuwen voor de praktijken van deze droeftoeter. Hij doet dit bewust namelijk. Triest heel triest.
Joost de Ruig
24 december 2016, 16:59
Het is opgelost voor de topicstarter. Maar als hij nu dezelfde gitaar aanbiedt met een hogere prijs, denk ik dat we als forum een front kunnen vormen om andere mogelijke kopers te waarschuwen voor de praktijken van deze droeftoeter. Hij doet dit bewust namelijk. Triest heel triest.
Dezelfde gitaar aanbieden mag, en voor een hogere prijs mag ook. Wat niet mag, is bewust informatie achterhouden. Wat ook niet mag, is de gitaar aanbieden voor wat het niet is. Wat niet mag is de gitaar aanbieden als een exclusieve 1 van 150 terwijl hij weet dat het 1 van enkele duizenden in sunburst is.
arcane
24 december 2016, 18:25
Dezelfde gitaar aanbieden mag, en voor een hogere prijs mag ook. Wat niet mag, is bewust informatie achterhouden. Wat ook niet mag, is de gitaar aanbieden voor wat het niet is. Wat niet mag is de gitaar aanbieden als een exclusieve 1 van 150 terwijl hij weet dat het 1 van enkele duizenden in sunburst is.
Of hij heeft 150 van die gitaren een re-paint gegeven. Dan is het waar. :soinnocent:
Brum
24 december 2016, 19:14
Bij de verkoop aan Stoffel zou je nog kunnen zeggen: Ich habe es nicht gewusst, maar nu is het bewuste oplichting. Wat een schade voor het vak is deze enorme beschuitlul.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ie het bij de eerste keer ook wel wist. Is niet hard te maken, maar bij een tweede keer weer deze zelfde gitaar op dezelfde wijze aanbieden, kennelijk nog duurder dan daarvoor, dan krijg je wel een bepaald idee over het handelen van deze meneer, ook bij de eerste keer aanbieden. Dat ie ook niet door heeft dat het internet tegenwoordig je mond op mond reclame is, dan ben je echt wel heel erg naïef... Deze man gaat niet heel erg lang in de business zitten. Een keertje Googelen en je komt al op een dergelijk topic als deze en dat is wat veel mensen tegenwoordig toch doen.
arjanb01
24 december 2016, 19:37
Het enige wat ik ten aanzien van deze advertentie nog kan bedenken is dat hij in ieder geval hardware en elektronica in originele staat heeft teruggezet.
Dan zou je alleen die overgespoten body als niet origineel overhouden. Pas daarop de advertentie tekst aan, verlaag de prijs met 500 euro naar 1095 en er is niemand die dan klaagt.
Maar door de voorgeschiedenis heeft Frans elke schijn tegen. Niemand gelooft die advertenties meer, dus binnen afzienbare tijd is hij van de markt af.
Erik de Perik
24 december 2016, 19:41
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ie het bij de eerste keer ook wel wist. Is niet hard te maken, maar bij een tweede keer weer deze zelfde gitaar op dezelfde wijze aanbieden, kennelijk nog duurder dan daarvoor, dan krijg je wel een bepaald idee over het handelen van deze meneer, ook bij de eerste keer aanbieden. Dat ie ook niet door heeft dat het internet tegenwoordig je mond op mond reclame is, dan ben je echt wel heel erg naïef... Deze man gaat niet heel erg lang in de business zitten. Een keertje Googelen en je komt al op een dergelijk topic als deze en dat is wat veel mensen tegenwoordig toch doen.
Tuurlijk wist hij dat wel, hij speelde een potje blufpoker en dat doet hij nu weer.
Over lang in de business..... je hebt bijvoorbeeld Jet Cars in Rotterdam. Die draaien al meer dan een decennium lang tellers terug en komen er vaak ook nog mee weg. Ze zijn daar zelfs zo transparant in, dat toen ik een kenteken vroeg, dit direct kreeg en via de NAP constateerde dat de wagen de afgelopen 1,5 jaar achteruit gereden had, want toen had hij ruim 80k meer op de teller. Veel mensen ontdekken pas na aanschaf de vele verhalen op interweb, wat zoveel meer is dan Facebook!
jutter
24 december 2016, 23:15
Nee, nu hij zelfs een stap verder gaat en dezelfde gitaar aanbiedt zonder te melden dat er sprake is van een refin en waarschijnlijk zonder de electronica te hebben gecontroleerd, is er nu sprake van oplichting. Zeker daar hij met 1 van 150 pocht, wat alleen op gaat voor de witte versie.
Er is pas sprake van oplichting wanneer hij deze gitaar VERKOOPT en er niet bij verteld wat er met de gitaar aan de hand is. Zolang hij hem gewoon aanbiedt is er geen sprake van oplichting.
Joost de Ruig
24 december 2016, 23:29
Er is pas sprake van oplichting wanneer hij deze gitaar VERKOOPT en er niet bij verteld wat er met de gitaar aan de hand is. Zolang hij hem gewoon aanbiedt is er geen sprake van oplichting.
Slechts een woordje. Maar ok, hij verzwijgt en biedt waar aan voor wat het niet is. Daarmee is hij voornemens om op te lichten. Als hij dat niet was, dan had hij de ware omschrijving wel gegeven. Maar bel hem gerust en vraag naar de originaliteit.....
jutter
24 december 2016, 23:46
Slechts een woordje. Maar ok, hij verzwijgt en biedt waar aan voor wat het niet is. Daarmee is hij voornemens om op te lichten. Als hij dat niet was, dan had hij de ware omschrijving wel gegeven. Maar bel hem gerust en vraag naar de originaliteit.....
JIJ maakt er van dat hij iets verzwijgt maar is dat wel zo? Je kan niet zomaar iemand beschuldigen voor oplichting! Als er een potiëntele koper voor komt en hij verteld dan hoe de vork in de steel zit dan is er niets aan de hand?!
Pepe
24 december 2016, 23:49
Maar dan nog. Als een autoverkoper weet dat de distributieriem vervangen moet worden maar dat meldt hij niet, maakt hem dat een oplichter? Of nog duidelijker, de banden zijn op maar hij wijst er niet op.
De koper heeft ook een verantwoordelijkheid hoor, al is het alleen al naar zichzelf toe.
Erik de Perik
24 december 2016, 23:53
In Duitsland ben je dan aansprakelijk en strafbaar, ook als particulier trouwens. Hoe dat in Nederland zit weet ik niet, maar gezien de populariteit van MP zal dat wel meevallen.....
Joost de Ruig
24 december 2016, 23:55
JIJ maakt er van dat hij iets verzwijgt maar is dat wel zo? Je kan niet zomaar iemand beschuldigen voor oplichting! Als er een potiëntele koper voor komt en hij verteld dan hoe de vork in de steel zit dan is er niets aan de hand?!
Onzin, iemand die bewust knollen voor citoenen wil verkopen, probeert de boel te belazeren. Temeer daar hij een prijs vraagt die zelfs voor the real thing te hoog is volgens mij. Vroeg hij beduidend onder de marktwaarde, zou je kunnen overwegen om hem voor de 2de keer bij deze gitaar het voordeel van de twijfel te geven.
Het minste wat hij zou moeten vermelden is de refin, want dat beinvloed aanmerkelijk de waarde. Zoals gezegd doet hij het omgekeerde. Door met de 1 van 150 te adverteren, geeft hij aan dat het om de zeldzame uitvoering (in dit geval wit) gaat. Van de sunburst zijn er vele mslen meer gemaakt en dus minder zeldzaam.
jutter
25 december 2016, 00:14
Nou ja zeg! Je hebt toch ook je eigen verantwoordelijkheid zoals Pepe zegt.
Frans verdient bij mij geen schoonheidsprijs, zeker niet. Maar je kan hem niet bij voorbaat al uitmaken voor oplichter. Daar heb je simpelweg geen bewijzen voor.
Joost de Ruig
25 december 2016, 00:22
Ik heb de feiten herhaaldelijk opgesomd. Naar mijn normen is verkoper, zelfs los van de hele voorgeschiedenis, oneerlijk.
jutter
25 december 2016, 00:23
Die zijn er meer....
arjanb01
25 december 2016, 07:25
Ik pak bier en chips erbij....vertel Lex 😉
Da Vinci
25 december 2016, 09:48
Ik heb geen idee waar je heen wil Jut, maar iemand die willens en wetens een gitaar met zo'n verhaal als 1 van 150 te koop zet probeert de kluit te belazeren.
Je weet hoe hij de gitaar aan Stoffel heeft verkocht. Je weet hoe hij begrip toonde voor de situatie (niet dus). Tot bleek dat Stoffel zich niet met een kluitje het riet in liet sturen.
En jij denkt serieus dat die gitaar die nu weer als dusdanig online staat (1 van 150 en hoge vraagprijs) bij verkoop wordt voorzien van een net verhaaltje over de refin etc.
En dat de gene die het niet nodig vindt de refin te vermelden wel de moeite neemt de elektronica te vervangen?
Dit is gewoon besodemieteren. Natuurlijk heeft de verkoper ook bepaalde verantwoordelijkheden maar dat kan nooit een vrijbrief zijn voor de verkoper om met zo'n lulverhaal op de proppen te komen.
Maar neem me eens mee in jouw beredenering. Als het zijn doel is deze gitaar uiteindelijk met het eerlijke verhaal te verkopen, waarom zou hij 'm dan met een misleidende tekst waarmee hij notabene eerder iemand heeft opgelicht op MP zetten?
Ik kan daar namelijk geen enkele reden voor bedenken.
arjanb01
25 december 2016, 10:26
Zeer eens met Vincent.
Lees dit topic nog eens terug met de hele voorgeschiedenis van deze gitaar en dan kan je tot geen andere conclusie komen dat Frans met opzet probeert dezelfde praktijk wederom toe te passen.
Dus wat is je theorie, Lex?
jutter
25 december 2016, 10:30
Vincent,als je voorgaande posts leest dan begrijp je het toch wel? Er is momenteel namelijk echt geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hij de boel weer aan het besodemieteren is. Een autoverkoper zet toch ook niet gelijk in zijn advertenties wat er eventueel aan zijn auto mankeert? Daar vraag je naar als je gaat kijken, of op een andere manier contact met hem opneemt. Dan pas hoort hij het te vertellen en niet in zijn advertentie. Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen? Nee toch?
jutter
25 december 2016, 10:33
Zeer eens met Vincent.
Lees dit topic nog eens terug met de hele voorgeschiedenis van deze gitaar en dan kan je tot geen andere conclusie komen dat Frans met opzet probeert dezelfde praktijk wederom toe te passen.
Dus wat is je theorie, Lex?
Dat begrijp ik Arjan. Alleen dat was toen en niet nu. Het kan dus net zo goed zijn ndat hij nu wel eerlijk verteld wat er met de gitaar aan de hand is.
arjanb01
25 december 2016, 10:34
Deze post verbaast me, Lex. Ik vind hem zelfs heel naïef eigenlijk.
We weten op basis van dit topic de hele voorgeschiedenis van de gitaar, dan is het toch vreemd dat hij hem voor een hogere prijs weer adverteert? Dat schuilt moedwilligheid in. En hij heeft maar 1 doel, zo snel mogelijk van deze gitaar af willen komen.
jutter
25 december 2016, 10:43
Deze post verbaast me, Lex. Ik vind hem zelfs heel naïef eigenlijk.
We weten op basis van dit topic de hele voorgeschiedenis van de gitaar, dan is het toch vreemd dat hij hem voor een hogere prijs weer adverteert? Dat schuilt moedwilligheid in. En hij heeft maar 1 doel, zo snel mogelijk van deze gitaar af willen komen.
Nee Arjan, ik ben het niet met je eens. Het kan ook zo zijn dat toen hij de gitaar aan Stoffel verkocht, dat hij werkelijk niet wist dat deze niet origineel was. Dat kan toch? En waarom zal hij dan nu niet de waarheid vertellen? Als hij dat nu niet zou doen dan is het inderdaad opzet en dan pas kan je hem aangeven van oplichting. Maar zover is het nog immers niet.
LRS
25 december 2016, 10:43
Marktplaats biedt de mogelijkheid om verdachte adverteerders te melden... ik denk dat er adverteerders voor minder zijn aangemeld.
hefke
25 december 2016, 10:48
Vincent,als je voorgaande posts leest dan begrijp je het toch wel? Er is momenteel namelijk echt geen enkele aanleiding om aan te nemen dat hij de boel weer aan het besodemieteren is. Een autoverkoper zet toch ook niet gelijk in zijn advertenties wat er eventueel aan zijn auto mankeert? Daar vraag je naar als je gaat kijken, of op een andere manier contact met hem opneemt. Dan pas hoort hij het te vertellen en niet in zijn advertentie. Is dit nou echt zo moeilijk te begrijpen? Nee toch?
Voor mij wel.
Er is imo toch en groot verschil tussen zaken niet vermelden (zoals in jouw voorbeeld met die autoverkoper) en bewust onjuiste informatie te verstrekken.
Hij weet dat het om een refin gaat, maar doet het voorkomen dat het hier om een bijzonder exemplaar gaat.
Dat begrijp ik Arjan. Alleen dat was toen en niet nu. Het kan dus net zo goed zijn ndat hij nu wel eerlijk verteld wat er met de gitaar aan de hand is.
Nee, hij is nu ook niet eerlijk. Als hij wel eerlijk wilt zijn, waarom zet hij dan nu nog bewust onjuiste informatie in de advertentie?
arjanb01
25 december 2016, 10:50
Nee Arjan, ik ben het niet met je eens. Het kan ook zo zijn dat toen hij de gitaar aan Stoffel verkocht, dat hij werkelijk niet wist dat deze niet origineel was. Dat kan toch? En waarom zal hij dan nu niet de waarheid vertellen? Als hij dat nu niet zou doen dan is het inderdaad opzet en dan pas kan je hem aangeven van oplichting. Maar zover is het nog immers niet.
Prima, dat we hierover van mening verschillen. Dan is Frans bij de inkoop van die strat net zo de fout ingegaan als bij z'n latere verkoop.
Hij heeft de schijn tegen door die held voorgeschiedenis en ik ben benieuwd of er nog iemand op dit forum deze gitaar gaat kopen.
jutter
25 december 2016, 10:52
Voor mij wel.
Er is imo toch en groot verschil tussen zaken niet vermelden (zoals in jouw voorbeeld met die autoverkoper) en bewust onjuiste informatie te verstrekken.
Hij weet dat het om een refin gaat, maar doet het voorkomen dat het hier om een bijzonder exemplaar gaat.
Nee, hij is nu ook niet eerlijk. Als hij wel eerlijk wilt zijn, waarom zet hij dan nu nog bewust onjuiste informatie in de advertentie?
Ja sorry hoor, maar ik maak inderdaad uit jouw verhaal op dat het moeilijk voor je te begrijpen is.
Voor de rest ga ik nu lekker Kerst vieren en wens iedereen hele fijne Kerstdagen toe!
LRS
25 december 2016, 10:53
Prima, dat we hierover van mening verschillen. Dan is Frans bij de inkoop van die strat net zo de fout ingegaan als bij z'n latere verkoop.
Hij heeft de schijn tegen door die held voorgeschiedenis en ik ben benieuwd of er nog iemand op dit forum deze gitaar gaat kopen.
Of welke andere gitaar dan ook. Deze meneer deugt niet.
Da Vinci
25 december 2016, 11:19
Ja sorry hoor, maar ik maak inderdaad uit jouw verhaal op dat het moeilijk voor je te begrijpen is.
Voor de rest ga ik nu lekker Kerst vieren en wens iedereen hele fijne Kerstdagen toe!
Ah wat flauw zeg. Na de vraag van oa mij waarom Frans bewust onjuiste info (ik herhaal 'm nog maar even; doen alsof het een legitiem in zeldzame uitvoering (=marktwaarde omhoog) is terwijl het werkelijk een refin is (=marktwaarde omlaag) plaatst gaan roepen dat wij allemaal te dom zijn om het te begrijpen en na een nieuwe poging van Hefke dat nog eens over doen en daarbij de escape inzetten. We weten voldoende hoor; het is ook niet uit te leggen tenzij je de boel probeert te naaien en dat is precies ons punt.
Ook fijne kerst Alex!
hefke
25 december 2016, 11:19
Sorry Jutter, maar mede uit de reacties van anderen te herleiden denk ik dat ik (en anderen met mij) wel begrijpen dat deze meneer bewust de zaak op z'n minst wil misleiden.
Denk je nu werkelijk dat deze meneer uit zichzelf tegen een klant gaat zeggen dat de informatie op de website niet klopt? Komt bij een potentiele klant nou niet echt vertrouwenswaardig over. Althans ik zou me direct omdraaien en de winkel verlaten.
Hij zet bewust onjuiste info bij de advertentie, dit is wat anders dan info niet te vermelden.
fijne Kerstdagen
jutter
25 december 2016, 11:41
Ah wat flauw zeg. Na de vraag van oa mij waarom Frans bewust onjuiste info (ik herhaal 'm nog maar even; doen alsof het een legitiem in zeldzame uitvoering (=marktwaarde omhoog) is terwijl het werkelijk een refin is (=marktwaarde omlaag) plaatst gaan roepen dat wij allemaal te dom zijn om het te begrijpen en na een nieuwe poging van Hefke dat nog eens over doen en daarbij de escape inzetten. We weten voldoende hoor; het is ook niet uit te leggen tenzij je de boel probeert te naaien en dat is precies ons punt.
Ook fijne kerst Alex!
Sorry Jutter, maar mede uit de reacties van anderen te herleiden denk ik dat ik (en anderen met mij) wel begrijpen dat deze meneer bewust de zaak op z'n minst wil misleiden.
Denk je nu werkelijk dat deze meneer uit zichzelf tegen een klant gaat zeggen dat de informatie op de website niet klopt? Komt bij een potentiele klant nou niet echt vertrouwenswaardig over. Althans ik zou me direct omdraaien en de winkel verlaten.
Hij zet bewust onjuiste info bij de advertentie, dit is wat anders dan info niet te vermelden.
fijne Kerstdagen
Even snel nog een uitleg voordat ik in de auto stap:
Niemand van ons kan nu met harde bewijzen komen dat hij nu aan het oplichten is. Hij heeft immers gewoon een advertentie gezet zoals een, als voorbeeld, een autoverkoper ook zou doen. Pas als hij de gitaar verkoopt zonder te zeggen dat wat er aan mankeert, is er sprake van oplichting.
En nogmaals, ik heb ook een slechte ervaring met hem en ik twijfel ook wel aan zijn oprechtheid en eerlijkheid. Maar iemand vooraf veroordelen gaat mij te ver. Merry Xmas!
Da Vinci
25 december 2016, 12:06
Niemand van ons kan nu met harde bewijzen komen dat hij nu aan het oplichten is. Hij heeft immers gewoon een advertentie gezet zoals een, als voorbeeld, een autoverkoper ook zou doen.
Hier klopt het al niet. Het gaat me sowieso te ver om het verschil tussen het kopen van een auto en een gitaar uit te leggen, want dat is eigenlijk niet te vergelijken, maar ook een autoverkoper hoort geen onjuiste informatie te geven over bouwjaar, km stand, schade en zaken die voor de prijs elementair zijn. Een eerlijke handelaar gaat ook niet op de foto's de 2 van 280.000 km wegshoppen en de auto aanbieden met 80k op de teller om bij bezichtiging te zeggen dat hij eigenlijk wat meer gelopen heeft of de auto op een nieuw kenteken zetten om het bouwjaar te verbloemen. Als dat gebeurt, al is het alleen in de advertentie, wordt geprobeerd op bewust in het leven geroepen onwaarheden een transactie tot stand te brengen. En dat gebeurt hier nu ook.
Ik snap nog steeds niet het nut van vermelden van onwaarheden in een vroeg stadium van het verkoopproces. Je wekt daar enkel een verkeerde indruk van prijs/prestatie die in de praktijk in je nadeel werkt. Geen enkele reden om de klant die de moeite neemt naar je winkel te verkopen daar te gaan vertellen dat de gitaar eigenlijk niet degene is waar je voor dacht te komen, of dat buitenkansje met 80k op de teller eigenlijk 280k gelopen heeft, 4 jaar ouder is en ohja, de airbag mist want hij heeft een keer in de prak gezeten.
Dat is dermate nutteloos dat het volstrekt ongeloofwaardig is te denken dat dit in de praktijk gaat gebeuren.
MarkS
25 december 2016, 13:14
Kennelijk ben ik 1 van de zeer weinigen of misschien zelfs de enige die wel tevreden is over een product en service van hun? Met een volledig trace-able historie van de gekochte versterker.. Misschien heb ik dan gewoon geluk gehad als ik dit zo lees.
Da Vinci
25 december 2016, 15:25
Nouja, hij zal niet bewust alles wat hij in handen krijgt verneuken, maar blijkbaar heeft hij er niet veel moeite mee wat opportunistisch te handelen waar mogelijk.
LRS
25 december 2016, 15:46
Ik wil nog wel geloven dat Frans deze witte strat in kwestie zelf als inruiler heeft ontvangen en er niet zelf mee heeft zitten kloten. Hij zal zelf wss dus belazerd zijn. Dat is sneu. Maar om hem dan onder dezelfde voorwendselen door te zetten terwijl je inmiddels beter weet, getuigt wat mij niet van kosher ondernemerschap. Stap erover heen, neem je verlies en "move on".
LRS
25 december 2016, 15:52
Deze "publiciteit" lijkt me veel schadelijker voor je business dan het verlies op die strat...
jutter
26 december 2016, 13:54
Helaas moet ik mijn mening herzien; mijn vertrouwen in oprechtheid en eerlijkheid en het vertrouwen dat de mens kan veranderen is voor de zoveelste keer beschadigd.....
Wat heb ik gedaan? Ik heb de Guitar Farm, als proef op de som, een mailtje gestuurd met 2 vragen:
-Zijn de fretjes nog 100% in orde? De gitaar is helemaal origineel?
Zijn antwoord is:
-Alex,
Zeker, de frets zijn helemaal in orde, en de gitaar is origineel. Mooie en wel bijzondere gitaar.
Hoor graag van je
Groet
Frans
Dit is helaas het bewijs dat we toch met een bewuste oplichter te maken hebben.
arjanb01
26 december 2016, 14:00
Ja duh, als 99% van de mensen in dit topic dit al zeker wisten op basis van de info van de topicstarter dan zou dit in dit geval niet zo zijn? Naïef, toch?
En mooi dat jij ook tot deze conclusie gekomen bent.
jutter
26 december 2016, 14:06
Ja duh, als 99% van de mensen in dit topic dit al zeker wisten op basis van de info van de topicstarter dan zou dit in dit geval niet zo zijn? Naïef, toch?
En mooi dat jij ook tot deze conclusie gekomen bent.
Naïef zou ik het niet noemen. Meer goed vertrouwen dat een mens kan veranderen.
Niemand van die 99% heeft aangetoond met bewijzen dat hij opnieuw de kluit aan het besodemieteren is.... In ieder geval, ik heb het wel geprobeert en dit het bewijs.
arjanb01
26 december 2016, 14:09
Mooi dat je er zelf ook achter kwam.
Ik ben benieuwd hoe lang hij nog open is met deze zaak.
jutter
26 december 2016, 14:20
Mooi dat je er zelf ook achter kwam.
Ik ben benieuwd hoe lang hij nog open is met deze zaak.
Niet lang hoop ik.
Dat iemand zo halsstarrig kan zijn en er niets van geleerd heeft. Zó jammer!
Da Vinci
26 december 2016, 15:21
Naïef zou ik het niet noemen. Meer goed vertrouwen dat een mens kan veranderen.
Pffff... na 30+ pagina's ellende én een nieuwe advertentie met bewust valse informatie het alsnog voor die kut opnemen en jezelf niet naïef noemen? Bijzonder.
Maar hou jezelf vooral voor dat wíj allemaal te dom waren om te snappen wat er hier gebeurde.
Niemand van die 99% heeft aangetoond met bewijzen dat hij opnieuw de kluit aan het besodemieteren is.... In ieder geval, ik heb het wel geprobeert en dit het bewijs.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161226/0fd63253fed6b85d365bf6870ab45324.png
jutter
26 december 2016, 15:42
Pffff... na 30+ pagina's ellende én een nieuwe advertentie met bewust valse informatie het alsnog voor die kut opnemen en jezelf niet naïef noemen? Bijzonder.
Maar hou jezelf vooral voor dat wíj allemaal te dom waren om te snappen wat er hier gebeurde.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161226/0fd63253fed6b85d365bf6870ab45324.png
Bedankt Vincent. Hou vooral jezelf voor dat je mij goed heb begrepen..... Niet dus! Je moet het ook het verhaal niet anders maken dan dat het is, want waar heb ik gezegd dat 'jullie allemaal te dom waren...'??? Waarom je zo doet begrijp ik echt niet.
arjanb01
26 december 2016, 15:57
Hou die kerstgedachte vast jongens!
We hebben ons nu druk genoeg gemaakt om deze derderangs toko.
Da Vinci
26 december 2016, 16:23
Bedankt Vincent. Hou vooral jezelf voor dat je mij goed heb begrepen..... Niet dus! Je moet het ook het verhaal niet anders maken dan dat het is, want waar heb ik gezegd dat 'jullie allemaal te dom waren...'??? Waarom je zo doet begrijp ik echt niet.
Doordat je tegen Hefke, die hetzelfde zei als ik iets eerder zei en dit logischerwijs ook voor mij geldt, alsvolgt reageerde:
Voor alsnog is de optelsom foute gitaar verkopen, bij aankaarten door klant klacht afwijzen, pas bij dreiging rechtszaak oplossen en dezelfde gitaar dezelfde week onder dezelfde foute voorwendselen aanbieden aan het volgende potentiële slachtoffer zo simpel als 1 + 1. Prima als jij daarvoor een paar dagen met je telraam in een hoekje moet gaan zitten (al zou ik daar zelf niet zo mee te koop lopen) en daarna heel trots bent dat je grondig te werk bent gegaan, maar met zo'n denigrerende toon als "het is blijkbaar te moeilijk om te begrijpen" kan je een botte reactie terug verwachten.
Kusje Da Vinci
(het is immers kerst)
hefke
26 december 2016, 17:15
ach, gelukkig is gebleken dat het voor mij ( en anderen) het verhaal toch niet zo moeilijk te begrijpen was.:satisfie:
Stoffel43
26 december 2016, 17:51
Is het bij jullie al eens opgekomen dat IK mogelijk fout ben en de gitaar die Frans aanprijst TOCH volledig origineel is? 🙉🙈🐵
Hij bleef er immers bij en leek hiervan zelf heel overtuigd te zijn!
20+ pagina's onterecht slechte reclame voor zijn zaak...! 😱
jutter
26 december 2016, 18:09
Dus jij en Hefke zijn ' wij allemaal'... Ik vraag me af wie hier een telraam nodig heeft... Toegegeven dat ik het beu was om tegen betonnen koppen steeds hetzelfde moest blijven herhalen. En heb jij trouwens je harses uitgestoken om achter de waarheid te komen? Nee, kritiek leveren achterover in je luie stoel is een stuk makkelijker...
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
MarkS
26 december 2016, 19:50
Zit ik er nu heel naast dat ik ooit meen te hebben gelezen dat bij Fender in de fabriek zelf sommige body's soms in een andere kleur werden overgespoten, of sla ik nu echt wartaal uit?
Mr.Fingers
26 december 2016, 20:13
Zit ik er nu heel naast dat ik ooit meen te hebben gelezen dat bij Fender in de fabriek zelf sommige body's soms in een andere kleur werden overgespoten, of sla ik nu echt wartaal uit?
Ja, in de jaren '60 werd dat gedaan (iedere body begon als een Sunburst, en als er een custom colour (bvb candy apple red) nodig was, werd er gewoon een sunburst (bij voorkeur eentje met een lelijke burst) overspoten, omdat er dan geen extra voorbereidingsmaatregelen nodig waren).
En die gitaar was refinished, en er waren twijfels over de electronica. Niets te slechte reclame, het is een oplichter.
Stoffel43
26 december 2016, 20:27
Productnummer op de winkeltag was ook dit van een sunburst en er waren geen twijfels over de electronica hoor. Was vrij duidelijk...
MarkS
26 december 2016, 21:01
Dank je voor de opheldering..
Ja, in de jaren '60 werd dat gedaan (iedere body begon als een Sunburst, en als er een custom colour (bvb candy apple red) nodig was, werd er gewoon een sunburst (bij voorkeur eentje met een lelijke burst) overspoten, omdat er dan geen extra voorbereidingsmaatregelen nodig waren).
En die gitaar was refinished, en er waren twijfels over de electronica. Niets te slechte reclame, het is een oplichter.
Da Vinci
26 december 2016, 22:43
Toegegeven dat ik het beu was om tegen betonnen koppen steeds hetzelfde moest blijven herhalen. En heb jij trouwens je harses uitgestoken om achter de waarheid te komen? Nee, kritiek leveren achterover in je luie stoel is een stuk makkelijker
Jut.... betonnen koppen... harses uitgestoken om achter de waarheid te komen... Maak het nou allemaal niet zo groot en kijk gewoon naar de feiten; We weten inmiddels allemaal dat we met een oplichter te maken hebben. Alleen bij jou duurde het wat langer. Dat geeft verder niks hoor. Dat je even op een dwaalspoor zat en ons daarin wilde meenemen is je vergeven. We zijn allemaal blij dat jij het nu ook eindelijk inziet.
jutter
26 december 2016, 23:10
Jut.... betonnen koppen... harses uitgestoken om achter de waarheid te komen... Maak het nou allemaal niet zo groot en kijk gewoon naar de feiten; We weten inmiddels allemaal dat we met een oplichter te maken hebben. Alleen bij jou duurde het wat langer. Dat geeft verder niks hoor. Dat je even op een dwaalspoor zat en ons daarin wilde meenemen is je vergeven. We zijn allemaal blij dat jij het nu ook eindelijk inziet.
Ja knul, je hebt hélemaal gelijk hoor! :chicken:
Brum
26 december 2016, 23:18
Nog geneukt, iemand?
jutter
26 december 2016, 23:20
Nog geneukt, iemand?
Ja,was een lekkere kerstneuk!
Brum
27 december 2016, 00:41
Je piek bereikt dus. De ballen hangen er weer goed bij.
jutter
27 december 2016, 00:42
Je piek bereikt dus. De ballen hangen er weer goed bij.
Je moet ze ook met sneeuw inspuiten
Erik de Perik
27 december 2016, 00:50
Op naar Paal 21 nu?
jutter
27 december 2016, 00:53
Ja, het is hier net Candy Crush.... :D
arjanb01
27 december 2016, 07:03
Niet geneukt nog, zat de afgelopen dagen middenin de kerstkado's en bezoekverplichtingen naar familie en schoonfamilie.
En het mooie is dat ik door al het gekregen kerstgeld steeds dichter bij die nieuwe strat kom.
Ik denk dat ik eens een ritje naar Wanneperveen maak om me daar es lekker te laten oplichten.
Hij heeft er nog 2 cunetto strats staan dus voordat ik die koop laat ik die eerst helemaal uitmekaar halen om te controleren op echtheid😂
Da Vinci
27 december 2016, 08:32
Hier vrouw in de nachtdienst. Normaal gesproken al niet de meest kansrijke dagen dus nu met al die kerstverplichtingen erbij lag de verwachting al niet al te hoog.
Da Vinci
27 december 2016, 08:50
En het mooie is dat ik door al het gekregen kerstgeld steeds dichter bij die nieuwe strat kom.
Kerstgeld? Doe je goed :)
Hier is de verwachte eindstand na twee dagen het huis vol met eters, de verjaardag van mijn vrouw morgen en het feestje met oud en nieuw dat ook in huize Da Vinci zal plaatsvinden dat ik er een 2e hands stratje op achteruit ben gegaan. Oké, ik heb nog wel een 3-pack snaren, een bol.com bon en redelijk wat statiegeld over dan.
Maargoed, ik heb al strat 😅
arjanb01
27 december 2016, 09:12
Ach ik maak de neukerij vanavond wel goed. 2 dagen kerst en de vrouw was niet fit gisteravond dus opsparen maar🙈
Ik verwacht na m'n verjaardag in maart die felbegeerde Avri 56er strat te kunnen kopen. Mooi vooruitzicht 😁
Pas00741
22 maart 2017, 13:59
klopt het is een man die op zeer laag niveau communiceert als het nog communiceren kunt noemen, want schelden en een enorme grote muil opzetten is deze man niet vreemd!!!! Ook ik wil met deze man niets meer te doen hebben!!!
Fusion
22 maart 2017, 14:40
klopt het is een man die op zeer laag niveau communiceert als het nog communiceren kunt noemen, want schelden en een enorme grote muil opzetten is deze man niet vreemd!!!! Ook ik wil met deze man niets meer te doen hebben!!!
Kom je jezelf alleen maar aanmelden om mij even zwart te maken????
Pas00741
16 april 2017, 00:57
een vreselijke eikel van het laagste soort!!!
Pas00741
16 april 2017, 01:03
ja het diepste zwart is voor jou nog niet zwart genoeg!
grayfink
16 april 2017, 01:03
En wie ben jij nou weer? :???:
Hallo,
Ik ben gitaarbouwer onder de naam Rebellionguitars, ik bouw fenderachtigen en heb ook met Frans te maken gehad grappige is dat ik aanwezig was toen TS de deal sloot met frans.
Ik had in een slechte fase in mijn privé leven 2 gitaren en 2 bassen neergezet om te verkopen en daar een prijs aan gehangen waar Frans ook een leuke winst uit kon halen, toen TS daar was was eigenlijk mijn tweede bezoek, waar ik ontdekte dat mijn gitaren aardig waren na gekeken
Naam was van de headstock gepulkt, gegraveerde neckplate was vervangen, slagplaat van de telecaster was vervangen van Brown tortoise naar een zwarte en als ergste waren de pickups van de twee jazz bassen van custom 4 seasons pickups verwisseld voor goedkope Chinese.
De pickups waar de draad was afgeknipt bij de pickup waren voor een aanzienlijk bedrag ingekocht en onvindbaar.
Werkten niet aldus Frans (raar er was pas nog opgetreden met de twee bassen)
Na veel drukte in mijn werk en het een en ander privé besloten om medio januari te stoppen met gitaarbouw, en dus Frans een mail gedaan dat hij een bod mocht doen als hij wilde maar dat ik per direct alles uit de verkoop haalde (reactie Frans haal maar op)
Omdat ik niet gelijk tijd had om het een en ander op te halen gingen weken voorbij totdat ik van Otto Veenstra een basgitarist waar ik 3 bassen voor heb gebouwd een bericht kreeg dat een van mijn bassen te koop stond op fb, ik heb dit toen uitgezocht en inderdaad was dit een van de bassen die bij Frans stond, na een aantal berichten met frans verzekerde hij mij ervan dat we er wel uitkwamen.
Bij Frans aangekomen onder het genot van een kop koffie werd mij verteld dat ik de bas en de telecaster mee kon nemen (de strat had ik al eerder uit de verkoop gehaald) zijn verkoop van mijn bas wat hem trouwens maar 200 opleverde stond gelijk aan het geleur en alle tussen haakjes nodige en ongevraagde reparaties cq veranderingen aan de gitaren ook mijn twee Canadian handmade cases een voor bass en een tweed koffer waren vertrokken er werd snel een bosten baskoffer van boven gehaald en er werd mij een nieuwe tweed koffer beloofd
Ik heb meerdere malen gezegd dat het mij niet lekker zat maar het werd afgedaan met we hebben elkaar ook leren kennen en nog meer van dat soort uitspraken waar je niets aan hebt
Thuis gekomen de gitaren gecontroleerd, ik weet niet wie geprobeerd heeft ze af te stellen maar die moeten ze doodschieten
Al met al meer dan 1000,00 schade
Ik ga hier geen juridische stappen ondernemen maar het achter me laten weet dat ik heel sterk sta maar vergeet het liever en stop mijn tijd weer in een mooie gitaar bouwen
Mijn advies waar rook is is vuur en probeer een achtergrond check te doen ben ik destijds ook vergeten
Mvg lennard van der zwaag Rebellionguitars
arjanb01
24 april 2017, 13:22
Wat een verhaal....
Het enige wat je tegen hem kan doen is dat alle slachtoffers collectief een rechtszaak aanspannen tegen deze man. Sta je sterker en kan hij z'n deuren sluiten.
MarkS
24 april 2017, 13:30
Wat een verhaal idd.
En wat een rat.
En begint ie gewoon vrolijk weer een nieuwe toko….
Nogmaals, ik heb er vorig jaar wel een leuke deal weggesleept (beter gezegd.. werd hier 138km gratis thuis persoonlijk afgeleverd door kompaan Anne), maar met dit soort horrorstories zal ik er geen 2e keer iets kopen.
MarkS
24 april 2017, 13:31
Naam was van de headstock gepulkt
En zo gelaten of heeft ie er een decal opgeplakt?
Ik houdt van eerlijkheid en oprechtheid iedereen kan wel eens een fout maken maar je moet dat als twee volwassenen oplossen als je de discussie moet voeren met een kleuter dan ben je uitgepraat ik verlies liever geld dan dat mijn naam eraan gaat
Hij wilde het een en ander verkopen onder de naam zombie met goedkope materialen ik kon mezelf daar niet in vinden en beschouw een instrument als een juweel opgebouwd uit goede materialen
MarkS
24 april 2017, 13:39
Ik houdt van eerlijkheid en oprechtheid iedereen kan wel eens een fout maken maar je moet dat als twee volwassenen oplossen als je de discussie moet voeren met een kleuter dan ben je uitgepraat ik verlies liever geld dan dat mijn naam eraan gaat
ik snap je wel, geen zin in alle ellende. Punt erachter, boek dicht. In zijn optiek: you took your loss, and he walks away with it onto the next victim.
Het verschil is natuurlijk wel dat ik daar zeg maar als leverancier kwam en niet als koper
Maar desalniettemin wil je zaken doen met een goed gevoel waar aan de ene kant de verkoper wat geld verdiend en aan de andere kant de koper een goed gevoel heeft bij de deal
Tupelo
24 april 2017, 20:02
Zo zie je maar weer, poederbrandblusser over zijn Tesla en in zijn tuinhuis schijten, was de beste optie. :ok:
Stoffel43
24 april 2017, 23:37
Ik kon mezelf daar niet in vinden en beschouw een instrument als een juweel opgebouwd uit goede materialen
En een juweel heb ik daar gezien! Ik weet het nog goed. Die tele van je die daar stond te stralen toen ik bij Frans was herinner ik me nog! Ik weet niet meer welk soort hout die body was (je hebt het me toen wel verteld), maar ze was prachtig!! Een spijtige zaak dat je niet meer bouwt. 😟
Jammer voor je dat ook jij er een negatieve ervaring hebt gehad, maar door dit soort verhalen voel ik mij dan weer wel gesterkt.
Het heeft me moeite gekost, maar uiteindelijk ben ik nog altijd heel blij met de tele die ik er aan over gehouden heb...
Juist door dit gebeuren heb ik besloten door te bouwen alleen iets meer op de achtergrond, mooi dat je er een tele aan over hebt gehouden en dat de zaak ondanks veel stress en een weder partij die niet kan communiceren toch goed is uitgepakt
De body van de telecaster was one piece european birdseye maple deze gitaar is door Frans opnieuw afgesteld zo slecht dat het geen wonder is dat hij onverkoopbaar is hij raakte steeds ontstemd Frans was vergeten de zadels vast te zetten van de babicz brug
Normaal kan ik mensen vrij goed pijlen ook door mijn functie in mijn werk (jachtbouw) maar omdat Frans joviaal overkomt en ik een beetje een burn out had is me dit bij Frans te laat gelukt maar ja leergeld zeg ik dan maar
Fusion
25 april 2017, 07:01
Als ik ooit nog miljardair wordt laat ik door jou een yacht
Fusion
25 april 2017, 07:01
bouwen met een studio erin en een paar custom gitaren :D
Deal, daar houdt ik je aan
Duhsjaak
25 april 2017, 11:47
Fu!~
Schot voor open doel!!!
En je mist m!!!
Jacht (effe opletten Fu, met een J schrijft ie).
Je antwoord had naar mijn smaak moeten luiden:
'Ik ben veggie, dus ik ben tegen de jacht'.
Nou heb ik je de ogen geopend of niet. Huh, zeg nou zelf.
Kijk, daar zijn we vrienden voor. Om elkaar te helpen.
Vriendelijke groet, Gus
Fusion
25 april 2017, 12:04
Ik liet hem liggen, zodat een échte vegetatieveling hem kon nemen. Ik ben slechts een bijna-vegetatieveling :( Ik laat graag mijn grote voorbeelden als jij en Tuup deze balletjes inkoppen. Maar toch dank dat je aan me denkt :) Als de jacht wordt geopend (huh huh) mogen jullie komen voor een groot vegafestijn, met gitaren, en geen versterkers maar amp sims!
arjanb01
25 april 2017, 12:14
Wat een nep vegetariërs hier.
Die gitaren die jullie bespelen zijn gemaakt ten koste van dieren en planten (bomen). Beetje hypocriet om dan geen vlees te eten🙊
Fusion
25 april 2017, 12:15
Ten koste van dieren? Zo zo....
Kim Wilson
25 april 2017, 12:44
En het dek van zo'n jacht, is dat wel van duurzaam hout? Of is daar een heel oerwoud voor opgegeven, met al haar flora en fauna?
showband
25 april 2017, 12:55
En het dek van zo'n jacht, is dat wel van duurzaam hout? Of is daar een heel oerwoud voor opgegeven, met al haar flora en fauna?
hoho.
Net zoals vlaktaks moet regelen dat de rijken hun armzalige stukje kunnen overdragen over de armen. Wat zij als een uiteindelijke druppel op de gloeiende plaat van de staatskas gooien. Terwijl al die miljoenen met een klein beetje extra belasting het zoveel eerlijker kunnen maken.
Moet je niet al die miljoenen gitaren over een kam scheren. Met een zo een armetierig dekje op een plezierbootje van zo een overwerkte CEO zijn enig pleziertje.
Het plebs misgunt die paar plankjes terwijl het maar gitaren koopt. Gitaren verbieden DAT zet zoden aan de dijk. Dat ene badkuipje zijn dek is niet het probleem.
:soinnocent:
Fusion
25 april 2017, 12:59
Wat een nep vegetariërs hier.
Die gitaren die jullie bespelen zijn gemaakt ten koste van dieren en planten (bomen). Beetje hypocriet om dan geen vlees te eten🙊Een beetje raar ook mensen wiens gitaarcollectie en gerelateerd aankoopbeleid je (volgens mij) niet kent hypocriet te noemen. Je zou ze hooguit potentieel inconsistent kunnen noemen. Overigens staat de vleesindustrie met hele, hele dikke stip op de nummer één van oorzaken van ontbossing.
Wel dank voor de aansporing om me eens in houtsoorten, ontbossing etc in het licht van gitaren te verdiepen! Nooit echt aan gedacht eerlijk gezegd.
arjanb01
25 april 2017, 13:19
Geen dank!
Een andere invalshoek tav bepaalde zaken werkt verfrissend.
😆
Fusion
25 april 2017, 13:48
Zeker. Hoop ook dat mijn eerste alinea, die je schijnbaar negeert, jou een andere invalshoek kon bieden over hoe snel je iemand hypocriet noemt.
Duhsjaak
25 april 2017, 13:56
Bovendien: Een vrouw dekken vind ik persoonlijk wel R&R. Ontbost of niet. Zo nauw kijken we niet.
Een jacht dekken? Dacht het effe niet.
Vriendelijke groet, Gus
Kom op jongens een jacht heeft zijn weerslag ja het is absurd dat ik heb meegewerkt aan een megayacht van 100 m voor een ruschishe eigenaar die tevens ook eigenaar is van een Engelse voetbalclub voor 450 miljoen
De keerzijde is ondanks dat dit een cadeautje was voor zijn vrouwtje dat hier wel 300 gezinnen een jaar lang van eten de wereld is oneerlijk verdeeld zo ook ruilde ik een partij Honduras mahonie tegen een partij bubbinga en palissander en nu is het per januari verboden
Nu ben ik een megayacht aan het inbouwen en dan gebruiken ze bubbinga zonder certificaat en dan komen ze niet controleren
Neem het leven met een knipoog en maak het om je heen gelukkig zo is het ook iets minder belangrijk het leven duurt te kort daarintegen mocht je echt verschil kunnen maken ga er dan voor
arjanb01
25 april 2017, 19:57
Heb jij gewoon een jacht gebouwd voor Abramovitsj, pik💪 Held 👍
Goed bezig! En dat al die linkse geitenwollen sokken dragers dit verketteren, soit... Je runt tenslotte een bedrijf waar je van je passie moet leven en dus geld verdienen. Een vies woord hier blijkbaar😉
Fusion
25 april 2017, 20:16
Ik zie hier volgens mij helemaal niemand afgeven op je beroep oid?
Inderdaad en vele andere bekenden
Kim Wilson
25 april 2017, 20:48
Kom op jongens een jacht heeft zijn weerslag ja het is absurd dat ik heb meegewerkt aan een megayacht van 100 m voor een ruschishe eigenaar die tevens ook eigenaar is van een Engelse voetbalclub voor 450 miljoen
De keerzijde is ondanks dat dit een cadeautje was voor zijn vrouwtje dat hier wel 300 gezinnen een jaar lang van eten de wereld is oneerlijk verdeeld zo ook ruilde ik een partij Honduras mahonie tegen een partij bubbinga en palissander en nu is het per januari verboden
Nu ben ik een megayacht aan het inbouwen en dan gebruiken ze bubbinga zonder certificaat en dan komen ze niet controleren
Neem het leven met een knipoog en maak het om je heen gelukkig zo is het ook iets minder belangrijk het leven duurt te kort daarintegen mocht je echt verschil kunnen maken ga er dan voor
Nee joh, ik zit gewoon Fusion een beetje te prikken met z'n eco-gedoe. :cooler:
D3nnis
25 april 2017, 20:53
De keerzijde is ondanks dat dit een cadeautje was voor zijn vrouwtje dat hier wel 300 gezinnen een jaar lang van eten
Maak er maar 3000 gezinnen van, of zelfs 6000; in bovenstaande heb je meer dan 600,- per persoon per dag....dat zal bést lukken :)
Ook heb ik meegewerkt aan het jacht van Eric clapton twee jachten van Jim Clark (rivaal Bill Gates) een Australische filmproducent meerdere sheiks en vele anderen Trump zijn schip zouden wij bouwen er is in zijn opbouw van het schip nog wel opgetreden door Dire Straits maar het schip is door zijn scheiding nooit afgebouwd
Maar waar ik echt van houdt is gewoon alleen in mijn hok een mooie gitaar bouwen ik heb alle luxe wel gezien heb liever de regie in eigen hand
jutter
25 april 2017, 21:05
Ook heb ik meegewerkt aan het jacht van Eric clapton twee jachten van Jim Clark (rivaal Bill Gates) een Australische filmproducent meerdere sheiks en vele anderen Trump zijn schip zouden wij bouwen er is in zijn opbouw van het schip nog wel opgetreden door Dire Straits maar het schip is door zijn scheiding nooit afgebouwd
Maar waar ik echt van houdt is gewoon alleen in mijn hok een mooie gitaar bouwen ik heb alle luxe wel gezien heb liever de regie in eigen hand
Kom jij uit de buurt van Makkum?
Kim Wilson
25 april 2017, 21:47
Of werk je heel toevallig bij Huisman in Vollenhove?
Ik ken bijna alle werven in Nederland maar heb 3 jaar gewerkt in vollenhove en al 21 jaar in makkum en das een hele prestatie als je nog 39 moet worden
EBOUE
25 april 2017, 22:32
Het is fantastisch! Nee joh, oprecht leuk om te vertellen. Wat heb je precies bij die jachten gedaan dan? Het klinkt wel leuk, maar als je over het popnageldesign gaat van de onderplaat van de romp, lijkt het me iets minder spannend dan dat je daadwerkelijk met Clapton aan tafel zit om de deal te sluiten. In het eerste geval kijk ik meewarig naar je lot, maar als het ook maar neigt naar dat laatste ben ik gewoon strontjaloers. ;)
Ik plaats luxe interieurs daarnaast geef ik super visie aangaande manier van bouwen geef ik leiding oftewel uitvoerder en ben trouble shooter eigenlijk alles met interieur en exterieur
Gisteren een eerlijke mail van de koper gekregen over de verkoop van mijn bas die Frans dus ten onrechte heeft verkocht
Deze koper mocht thuis de bas uitproberen en constateerde dat er iets met het brug element niet in orde was een 4seasons pickup
Frans zou dit regelen
Wat had Frans moeten doen,
Hij had mij moeten contacten en dan had ik het in orde gemaakt.
Wat is er gebeurt,
Frans heeft de pickups eruit getrokken en de pickups uit de andere bas geplaatst, waarschijnlijk om geld uit te sparen heeft hij het soldeerwerk zelf gedaan, toen dit niet lukte heeft hij de bas weg gebracht en zijn er duurdere Fenders in gezet
Toen bij de koper ook de potmeters begonnen te falen heeft hij de bas maar door geruild
Frans heeft een snelle deal willen maken, waar hij had moeten delegeren begon Frans te rommelen
Ook heeft hij de tuners vervangen voor een goedkope versie
Deze bas was Afgemonteerd met
- 4 seasons custom pickups
- Babicz bridge
- Tuners mighty mite (125,00 inkoop)
- Custom build flamed maple neck
- Cts potmeters vintage wired
Jammer dat ik de koper niet eerder persoonlijk heb ontmoet
Uiteraard heeft Frans de potmeters kapot gesoldeerd
4 seasons geeft levenslange garantie het was een fluit van een cent geweest om dit goed op te lossen
Ik heb nu mijn andere bas wel terug maar er zitten goedkope Chinese pickups in die ingekocht worden voor 10,00 hoeven niet slecht te zijn maar verpletterd wel de waarde van de bas
En nog belangrijker is het instrument gebouwd om een bepaalde sound te hebben, ik geef de houtsoort opbouw van de body sound etc door aan bob Gabriel van 4 seasons pickups en hij maakt dan een custom set
De originele set was overwound als je teveel met de pickup rommelt gaan deze eerder kapot dan een normale pickup al met al werk van een prutser die alleen uit is om snel geld te verdienen en daarbij voorbij gaat aan waar het om gaat
De verbroedering van gitarist en instrument
Stoffel43
26 april 2017, 09:33
Tja, Frans komt zoals je zelf ook al aangeeft bij de eerste ontmoeting bijzonder joviaal over, en z'n koffie is lekker, maar je kan beter geen zaken met hem doen.
Jammer dat zo'n griezel zijn eigen business zo verziekt. Hij zou zo'n mooie zaak kunnen hebben...
showband
26 april 2017, 09:41
Ik ken bijna alle werven in Nederland maar heb 3 jaar gewerkt in vollenhove en al 21 jaar in makkum en das een hele prestatie als je nog 39 moet worden
voor de liefhebbers: www.feadship.com (ooit nog met zoontje van lent op een zeilschool gewerkt heeeel lang geleden. Toen waren ze daar de tobbe voor de mercedes directeur aan het maken)
je kan ze ook voor een weekje huren:
http://www.feadship.nl/en/charter/fleet
M'n bek valt steeds verder open, hoe kan zo'n zaak blijven lopen??? Kan op termijn toch niet houdbaar zijn??? Het verbaast me werkelijk dat dit soort praktijken ook echt plaatsvinden, is bijna een soap, sommige lieden sporen kennelijk echt niet...
jutter
26 april 2017, 09:50
M'n bek valt steeds verder open, hoe kan zo'n zaak blijven lopen??? Kan op termijn toch niet houdbaar zijn??? Het verbaast me werkelijk dat dit soort praktijken ook echt plaatsvinden, is bijna een soap, sommige lieden sporen kennelijk echt niet...
De wereld zit vol vreemde konijnen.
arjanb01
26 april 2017, 11:19
Tja, Frans komt zoals je zelf ook al aangeeft bij de eerste ontmoeting bijzonder joviaal over, en z'n koffie is lekker, maar je kan beter geen zaken met hem doen.
Jammer dat zo'n griezel zijn eigen business zo verziekt. Hij zou zo'n mooie zaak kunnen hebben...
Ik heb ooit op rtv oost een itempje over z'n zaak voorbij zien komen. Ligging van die muziekzaak is echt mooi, super locatie.
Maar dan zo'n idioot die die zaak dan runt. Ik ben benieuwd of hij inmiddels die cunetto's heeft verkocht. Of zal hij daar ook Chinese squier pickups in prakken😂
Erik de Perik
26 april 2017, 11:26
Toch blijkt het te kunnen. In Rotterdam heb je Jet Cars. Het bedrijf staat al meer dan 10 jaar bekend als de bonte hond, de reden waarom is doodeenvoudig op interweb terug te vinden en toch gaan er nog steeds mensen de bietenbrug op daar. Seats & Sofa's.... óók zo'n pareltje. There's a sucker born every minute.
arjanb01
26 april 2017, 12:14
De strategie van Frans is als volgt:
- prijs originele gitaar = gelijk aan prijs van de gitaar met onderdelen.
- prijs losse onderdelen voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen, zodat opbrengst zo hoog mogelijk is.
Eigenlijk heel slim en iemand die nog niet zo lang in de gitaren business zit zal dit niet door hebben. Voordeel is meer opbrengst per gitaar.😂
arjanb01
26 april 2017, 12:14
De strategie van Frans is als volgt:
- prijs originele gitaar = gelijk aan prijs van de gitaar met gewijzigde onderdelen.
- prijs losse onderdelen voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen, zodat opbrengst zo hoog mogelijk is.
Eigenlijk heel slim en iemand die nog niet zo lang in de gitaren business zit zal dit niet door hebben. Voordeel is meer opbrengst per gitaar.😂
jutter
26 april 2017, 13:15
Arjan, 1x dringt ook wel door hoor! :D
Duhsjaak
26 april 2017, 13:22
Arjan is een reclameman.
Hij kent de kracht van de herhaling.
Vriendelijke groet, Gus
Tabula Rasa
26 april 2017, 13:57
Arjan is een reclameman.
Hij kent de kracht van de herhaling.
Vriendelijke groet, Gus
Of een docent. Herhaling is de basis van het leren.
Tabula Rasa
26 april 2017, 13:58
Of een docent. Herhaling is de basis van het leren.
arjanb01
26 april 2017, 14:34
M'n verbinding haperde, daarom had ik de post per ongeluk dubbel verzonden, excusez moi🙊
Dat Franske handig is om geld uit een naïeve muzikant z'n zakken te kloppen staat buiten kijf.
Ik las ook op internet dat hij kok geweest is, veelzijdig mannetje😂
Erik de Perik
26 april 2017, 15:18
M'n verbinding haperde, daarom had ik de post per ongeluk dubbel verzonden, excusez moi
Dat Franske handig is om geld uit een naïeve muzikant z'n zakken te kloppen staat buiten kijf.
Ik las ook op internet dat hij kok geweest is, veelzijdig mannetje
Hij snapt de basis van een goede verkoper: eerst jezelf verkopen. Veel consumenten vallen voor autoverkopers die zo aardig voor de kinderen zijn,de goede bak koffie (vaak nauwelijks boven hongerwinter kwaliteit), de "ik heb 'm zelf ook" bak, etc.
Nog niet zo lang geleden had je hier Muziekhuis Vriese en de eigenaar, Henny was een hele grote vent die amper wat kon spelen. Dan liep er een stelletje in zijn fuik, Henny timmerde met de zwier van Oliver Hardy wat op de toetsen, vroeg wordt het de linker of de rechter en hij was verkocht. Ongelooflijke verkoper, hij rust in vrede en werd slechts 56 jaar.
jutter
26 april 2017, 15:38
M'n verbinding haperde, daarom had ik de post per ongeluk dubbel verzonden, excusez moi
Ik las ook op internet dat hij kok geweest is, veelzijdig mannetje
Dan bakt hij ze momenteel aardig bruin :seriousf:
arjanb01
26 april 2017, 15:41
Hij snapt de basis van een goede verkoper: eerst jezelf verkopen. Veel consumenten vallen voor autoverkopers die zo aardig voor de kinderen zijn,de goede bak koffie (vaak nauwelijks boven hongerwinter kwaliteit), de "ik heb 'm zelf ook" bak, etc.
Nog niet zo lang geleden had je hier Muziekhuis Vriese en de eigenaar, Henny was een hele grote vent die amper wat kon spelen. Dan liep er een stelletje in zijn fuik, Henny timmerde met de zwier van Oliver Hardy wat op de toetsen, vroeg wordt het de linker of de rechter en hij was verkocht. Ongelooflijke verkoper, hij rust in vrede en werd slechts 56 jaar.
Absoluut. Maar is verkopen je beroep, zoals de baan van mij, prik ik zo'n vent links en rechts door.
Heb je met kenners te maken zul je meer verstand van zaken moeten hebben en goeie argumenten moeten hebben om mij te overtuigen. En dat geldt voor het overgrote deel van dit forum volgens mij.
Erik de Perik
26 april 2017, 17:14
Absoluut. Maar is verkopen je beroep, zoals de baan van mij, prik ik zo'n vent links en rechts door.
Heb je met kenners te maken zul je meer verstand van zaken moeten hebben en goeie argumenten moeten hebben om mij te overtuigen. En dat geldt voor het overgrote deel van dit forum volgens mij.
Verstand van zaken heb ik nog nooit wat op verkocht. Wanneer ik een Duitser mocht 'dutzen' of een klant het idee gaf dat ik wist wat een klote klus hij soms had, wist ik dat ik binnen was. Het omgekeerde ook meegemaakt; er liep op beurzen altijd een een professor Dr. Ir. rond waarvoor mijn baas me waarschuwde: "niet mee praten, want hij lult je in een hoek waar je niet meer uitkomt." De man bleek oprecht geïnteresseerd en snapte heus wel dat niet iedereen op professor niveau met hem sprak.Hij was wel wat teleurgesteld dat mijn Ir. baas hem ontweek.
Resumé Overflakkee...... het gros van de klanten heeft geen flauw benul, in welke branche dan ook.
D3nnis
26 april 2017, 18:28
ik dacht dat jij verkoop binnendienst deed?
Maar er is meer,
Vrijdag 21 april 1400 uur ik schud de kapitein de hand bedankt voor de refit Tatasu yacht
Ik stap in de auto en bel Frans, ben je thuis ik ben van plan om langs te komen en verwacht 1500 uur bij je te zijn is goed zegt Frans
Ondertussen in de auto loop ik te bedenken hoe we tot een schikking kunnen komen de bas waar voor 500,00 materiaal in is verwerkt zonder de uren is weg
Ik denk nog als Frans mij 500,00 korting geeft op een vraagprijs van een gitaar dan is de schade voor Frans ook beperkt en dan heb ik een gegeven om mee verder te kunnen, ik ben bereid om nog 2000,00 bij te tellen voor iets speciaals
Aangekomen bij Frans stap ik uit de auto hij komt naar buiten en geeft me snel een hand hij is aan het bellen en zegt tegen mij je kent de weg, na de inspectie van meerdere gitaren niets bijzonders loop ik weer voorbij de keuken naar het kleine werkplaatsje om daar nog het een en ander te bekijken.
Ineens hoor ik veel geschreeuw een beetje radeloos blijf ik staan het duurt een minuut en dan stilte ondertussen zoekt de hond van Frans bescherming achter mij (ik ben nogal een dierenvriend en dat word vaak gevoeld door dieren)
Dan zie ik Frans naar zijn auto lopen en pakt daar een groot pakket uit en komt lachend binnen, ik besluit op dat moment er niks van te denken
Binnen verteld hij mij dat hij het pakket heeft gestolen bij het post agentschap waarschijnlijk een winkel, de reden die hij opgeeft is omdat de douane nog 1500 euro betaald wil hebben voor invoering etc
Hij maakt het pakket open en er zitten twee ibanez bassen in een van 87 de andere weet ik niet, Ondertussen word hij gebeld door het postagentschap en legt pissig uit dat hij de douane niet snapt dat hij 1500 moet bij betalen voor een zending van 650,00 hij verontschuldigd zich en beloofd het pakket terug te brengen
Ondertussen verteld hij bij inspectie van de doos dat de douane de doos nooit open heeft gemaakt
Dan krijgt Frans een ingeving, de ingeving van een crimineel hij weegt de inhoud en haalt de bassen eruit en vult de doos met exact hetzelfde gewicht aan hout, een misdrijf in de maak
Ik constateer dat ik op dat moment denk als ik hier maar met een deal wegkom, Ondertussen verkoopt hij nog een capo en een set snaren aan een snelle klant en is zijn buurman aan komen schuifelen, het misdrijf gaat door, wanneer de doos weer klaar is voor verzending krijg ik nog een kop koffie en verteld Frans mij dat we gelijk staan in kosten, omdat mijn niveau nogal hoger ligt dan dat van Frans besluit ik rustig te blijven en zeg dat ik het daar niet mee eens ben omdat ik 500,00 verlies aan materiaal er volgt een discussie van jij wou ze kwijt (nee ik wilde ze beter op de markt zetten en dacht dat jij een gerenommeerde zaak was)
Ik heb ook veel kosten gehad aan de slechte pickups (Frans je had me moeten bellen dan had ik het opgelost)
Ja maar dat je mij hebt leren kennen is toch ook wat waard ( en moet ik je daarom betalen) enfin er is veel meer gezegd
Ik ben voor de duivel niet bang ook niet voor Frans ook al is hij 2 m + vechten zit in the state of mind geleerd na zoveel jaar mua tai maar dat is niet de manier
Ik ben weg gegaan heb het verlies genomen en kan er op een rare manier trots op terug kijken ik ben mijn zelfbeheersing niet verloren en dat is ook wat waard
Hoop dat alle soap liefhebbers zullen smullen
Erik de Perik
26 april 2017, 19:45
Heftig verhaal.... maar ik had 'm bij de strot gepakt.
Natuurlijk niet echt, het is tenslotte interweb, maar toch....... ;)
Nou ja, dacht dat m'n bek niet verder kon open vallen... toch nog gelukt. Heel apart verhaal zeg.
Er gaan allerlei gedachten door je heen met name die van 6 m diep, maar jezelf in bedwang houden is beter en je verlagen tot Frans zijn niveau is het laatste wat ik wil
Erik de Perik
26 april 2017, 20:16
Er gaan allerlei gedachten door je heen met name die van 6 m diep, maar jezelf in bedwang houden is beter en je verlagen tot Frans zijn niveau is het laatste wat ik wil
Nou nee hoor. Over zoiets hou ik mezelf niet meer in bedwang, Frans heeft een hoop honden nodig dan. Heeft niets met niveau en alles met rechtvaardigheid te maken. :D
Ik heb ooit iemand de gracht in geslagen nadat hij een kat in de gracht had geschopt
Hij gaf mij de kat aan en stond tot zijn knieën in het water ik zei je komt er wel uit toch en ging naar huis
3 uur later 6 agenten om mijn bed met als aanklacht poging tot doodslag oftewel je laat iemand in benarde positie achter
Is dat eerlijk of niet
De rechter vond gelukkig van niet werkstraf 24 uur in een katten bejaardenhuis
Bij de vraag voor het vonnis of ik het weer zou doen antwoorde ik volmondig ja
Deze keer kwam ik goed weg met rechtvaardigheid een gitaar is dat niet waard
Tupelo
26 april 2017, 21:00
Wat heb je aan alternatieven wanneer je veertien, vijftien bent, in de buurt van Wanneperveen woont, gitaar wil leren spelen, en niet je budget er door wil jagen met het OV door NL te reizen ?
Keur het niet goed, maar snap het wel.
Alternatief is Thomann, Bax e.d. natuurlijk, maar gitaren uitproberen, wat apparte dingetjes, met een lulverhaal over matsumoko bijvoorbeeld, gewoon een homecrowd gitarenwinkel huiskamer, een plaats om langs te gaan, te crashen en te ouwehoeren; het hebt bestaansrecht vermoed ik, en als gitaarboer heb je zo een stel regio pubers met wat marge bij de strot.
Af en toe een slecht geinformeerde welwillende aficionado die langskomt.
Het telt op.
Fusion
26 april 2017, 21:07
Ik heb ooit iemand de gracht in geslagen nadat hij een kat in de gracht had geschopt
Hij gaf mij de kat aan en stond tot zijn knieën in het water ik zei je komt er wel uit toch en ging naar huis
3 uur later 6 agenten om mijn bed met als aanklacht poging tot doodslag oftewel je laat iemand in benarde positie achter
Is dat eerlijk of niet
De rechter vond gelukkig van niet werkstraf 24 uur in een katten bejaardenhuis
Bij de vraag voor het vonnis of ik het weer zou doen antwoorde ik volmondig ja
Deze keer kwam ik goed weg met rechtvaardigheid een gitaar is dat niet waardMooi verhaal. Had precies hetzelfde gedaan.
Reactie op Tupelo,
Snap dat er niet veel is rond Meppel maar ga da naar music factory tegenwoordig in Hasselt
Erik de Perik
26 april 2017, 21:53
Reactie op Tupelo,
Snap dat er niet veel is rond Meppel maar ga da naar music factory tegenwoordig in Hasselt
Rond Meppel is niks.....!
Ben niet zo bekend qua muziek in Meppel, heeft Meppel een muziekwinkel?
Weet in ieder geval van een klant die alleen een gitaar body bij mij heeft gekocht dat hij de gitaarfarn niet zo zag zitten hij had er een raar voorgevoel bij, hij praatte wel heel positief over de twee jongens van de tonefactory in Hasselt vandaar
Sander-H
27 april 2017, 08:56
Interessant leesvoer hier :)
Nu zie ik op marktplaats deze USA strat langskomen van de gitaarboer:
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1160014169-fender-usa-standard-stratocaster.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1 b&previousPage=lr&pos=11&lr_snippet=horizontalRichSnippet
Als ik bovenstaande posts zo lees dan vraag ik me af of dit gewoon een goede gitaar voor een zeer nette prijs is of dat er iets raars mee aan de hand is.....
Is vanuit Eindhoven toch te ver om even te gaan kijken dus ik zal er niet snel komen.
Offtopic: Ik zie op Marktplaats ook wel eens wat sexy gitaar bodies van Rebellion langskomen... Tis dat ik nu al niet toekom aan de projecten die ik heb liggen anders had ik al lang een tele body besteld. :) Ik zal vandaag weer eens wat gaan klussen.
Bij Rebellionguitars word op dit moment gewerkt aan zeer luxe gitaren waaronder een strat David Gilmore signiture
Specs zijn
- Mighty mite blonde soft v neck
- Hipshot locktuners
- Babicz floating tremelo
- Emg pickups active
- 2 piece bookmatched curly ash
De nadruk ligt bij signiture niet op de looks maar op de sound
Body word gespoten in nitro cellulose high gloss
Normaal zijn de pickups crème en de slagplaat en knoppen wit
Ik ga de slagplaat en de knoppen ook in crème kleur monteren vind ik persoonlijk mooier
De hardware word chroom en de topnut ook crème
Jammer dat ie niet te bewonderen is bij de guitarfarm het zou een van zijn top stukken kunnen zijn
arjanb01
27 april 2017, 14:08
Zoek gewoon een andere winkel op waar je je gitaren kan verkopen.
Misschien Souman? Kan ik je zeker aanraden, hebben ook een hele mooie collectie akoestische gitaren. Waarom die mafkees uit Wanneperveen?
Bij Rebellionguitars word op dit moment gewerkt aan zeer luxe gitaren waaronder een strat David Gilmore signiture
Specs zijn
- Mighty mite blonde soft v neck
- Hipshot locktuners
- Babicz floating tremelo
- Emg pickups active
- 2 piece bookmatched curly ash
De nadruk ligt bij signiture niet op de looks maar op de sound
Als je op zijn red strat doelt, die heeft een C neck en een alder body he. En zonder EXG en SPC gaan die EMG's zijn doel niet bereiken. Die tuners en trem vind ik ook wel een euh.. aparte keuze kwa signature.
Over die naam... er is in Nederland een bekende bouwer onder de naam RebelRelic dus dan zou ik persoonijk verre van een naam blijven die er vrij veel op lijkt.
De signiture David Gilmore word alleen benaderd door sound niet door de rest van het materiaal ik ben een beetje rebels en houdt niet van nabouwen
Over rebelrelic,
Ik bouw al 15 jaar onder de naam Rebellionguitars ik moet alleen vaker naar beurzen toe
Omdat ik geen foto's kan posten op gitaarnet ben je van harte welkom om mij uit interesse een te checken op mp heb deze gitaar er voor de grap even op gezet er staan nog twee custom strats van mij op ik ben zeer benieuwd of ze in de smaak vallen zoekterm wyns tussen alle gitaaronderdelen
Ik bedoel meer, als de enige overeenkomst met Gilmour de EMG pickups zijn is signature nogal een strech maar ach, lang leve de lol.
Als je foto's op marktplaats kan zetten kan je ze hier ook posten. Druk eens op "bericht bewerken", moet je opletten wat er allemaal kan.
Maar euh, van een bashtopic naar een promo topic, aangezien je commercieel bouwt moet je daar misschien hier wat terughoudender mee zijn.
En signature is met een a, misschien handig om dat goed te spellen als profi bouwer.
Het is absoluut geen verkoop praatje wil op dit moment mijn nieuwe gitaren dan ook niet verkopen ben gewoon wel eens benieuwd wat men ervan vind
Nieuwe wending guitar farm,
De koper van mijn bas heeft mij laten weten wat hij voor mijn bas heeft betaald zo'n 1300,00 normaal was dat bij mij 1100,00 geweest maar enfin
Dit heeft mij doen besluiten een berekening te maken van alle onkosten die ik heb gehad en door twee verknoeide gitaren nog krijg
Ik heb Frans een mail gestuurd dat ik een slordige 740,00 eis, misschien te weinig omdat ik hierin manuren niet mee tel
Ik ben benieuwd bij geen betaling of reactie ga ik het hogerop zoeken.
jutter
27 april 2017, 19:07
Omdat ik geen foto's kan posten op gitaarnet ben je van harte welkom om mij uit interesse een te checken op mp heb deze gitaar er voor de grap even op gezet er staan nog twee custom strats van mij op ik ben zeer benieuwd of ze in de smaak vallen zoekterm wyns tussen alle gitaaronderdelen
Kan niks vinden op MP met als zoekterm Rebellionguitars en Rebellion guitars.....
Ernest01
27 april 2017, 19:15
Jutter, met zoekterm "wyns" (zonder quotes) kom je ze tegen bij 'muziek en instrumenten'.
jutter
27 april 2017, 19:27
Jutter, met zoekterm "wyns" (zonder quotes) kom je ze tegen bij 'muziek en instrumenten'.
Thanks Ernest!
Stoffel43
27 april 2017, 23:00
Ik heb Frans een mail gestuurd dat ik een slordige 740,00 eis, misschien te weinig omdat ik hierin manuren niet mee tel
Ik ben benieuwd bij geen betaling of reactie ga ik het hogerop zoeken.
Ik kan het vervolg al een beetje raden... Good luck! 😂
Fusion
28 april 2017, 05:18
Ik ook. Frans komt persoonlijk zijn excuses aanbieden, rondt het bedrag royaal naar boven af, maakt direct over en doet er nog een tegoedbon bovenop die geen einddatum heeft en ook nog eens geldig is in combinatie met speciale aanbiedingen
Duhsjaak
28 april 2017, 06:20
Kan ook niet anders. Er ZIJN alleen maar speciale aanbiedingen.
Vriendelijke groet, Gus
Fusion
28 april 2017, 06:37
Voor een ieder wat wils! Magische gitaren
Stoffel43
28 april 2017, 07:49
Ik had een ietsiepietsie ander scenario in gedachte, maar ok, dit kan ook. 🤡
D3nnis
28 april 2017, 08:20
Ik ook. Frans komt persoonlijk zijn excuses aanbieden, rondt het bedrag royaal naar boven af, maakt direct over en doet er nog een tegoedbon bovenop die geen einddatum heeft en ook nog eens geldig is in combinatie met speciale aanbiedingen
Dat zou zeer karig zijn, zonder een bosje bloemen!
Fusion
28 april 2017, 08:45
He, dat is standaard bij Frans. Das niet de Radeon dat ik daar koop, maar het is wel een leukigheidje. En die lekkere koffie altijd!
Dutch66
28 april 2017, 09:03
@AURA
Vraag niet wat de gitaar kost maar graag een bod wat hij jou waard is dan beoordeel ik of jij hem waard bent
Serieus?
postbus31
28 april 2017, 11:09
@AURA
Serieus?
Dat dacht ik dus ook.
Alsof het een gunst is dat je iets mag kopen. Die mentaliteit heeft al menig "ondernemer" de kop gekost.
Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
Hendrik1970
28 april 2017, 21:33
Gitaarsnaren zijn multipurpose.
Tupelo
28 april 2017, 21:40
The game is on again !! :rockon:
https://www.youtube.com/watch?v=92cwKCU8Z5c
Potje over maken ?
Tot nu toe zegt Frans dat ik mijn frustratie niet op hem moet afreageren en ik moet van mijn probleem niet de zijne maken
Mijn probleem is dit frustreert mij nog meer
arjanb01
29 april 2017, 07:02
Al eerder in m'n vorige post gevraagd, waarom doe je überhaupt zaken met die man? In jou regio zijn er ook andere kleinere muziek zaken waar jij je gitaren kunt laten verkopen?
Of was hij de enige die interesse in je bouwsels had?
Ik ben wel benieuwd hoe je met hem in contact bent gekomen.
Maar hela hola...
Je bent een professionele luthier die al 15 jaar gitaren bouwt en je gaat vervolgens verslag uitbrengen van een zakelijk verschilletje met een klant aan een gitaar forum.
Ik zou het niet doen.
arjanb01
29 april 2017, 11:42
Niet handig inderdaad, zeker zakelijk gezien.
Wel vermakelijk leesvoer, smullen geblazen 😆
Mijn eerste inkomen komt uit de jachtbouw dacht in Frans een goed adres gevonden te hebben iets centraler dan waar ik ben gevestigd
Omdat ik niet 40 uur per week bezig ben met gitaren leek dit een goede deal plaatste dit ook om anderen te waarschuwen ook omdat Frans joviaal overkomt en daar trap je snel in als je even niet oplet
jutter
29 april 2017, 12:13
Zakelijk gezien is de liefde over. Wat rest is Auro zijn frustraties waar hij ook niet bij lange Frans terecht kan en die zegt zelfs dat hij zijn frustraties niet op hem moet afreageren. Geld is weg, opgelicht en de liefde is over dus wat let Auro nog om hier zijn beklag te doen??? Van mij mag hij.