PDA

View Full Version : Waar heb jij nu GAS voor?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17]

Jasper.
15 januari 2023, 22:17
Mockingbird, Bich en zelfs Warlock kan ik wel hebben, maar dit model gaat me te ver :)

Snap ik haha. Maar vind zelf zo'n Ironbird wel gaaf. Death metal hé... Die drie die je opnoemt zijn ook vet ook trouwens. Zo'n natural bich 10 zou ik ooit nog wel eens willen.

D3nnis
16 januari 2023, 08:05
Death metal hé...

Haha ...eerste associatie bij dat model is voor mij bolt thrower :D

Jasper.
16 januari 2023, 21:18
Snap ik! Jo Bench heeft ze wel veel gebruikt. Trey van Morbid Angel ook.

Fusion
16 januari 2023, 21:32
Ik hou niet zo van die metal modellen, maar een keertje optreden met een Ibanez Xyphos lijkt me wel leuk haha

FNaRK
16 januari 2023, 23:25
https://thumbs.static-thomann.de/thumb/padthumb600x600/pics/bdb/498788/17006894_800.jpg

Deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje

Jasper.
20 januari 2023, 09:53
Lekker! Ben persoonlijk niet zo van dit soort binding, maar bij deze wel vet hoor!

Jasper.
24 januari 2023, 08:42
Nu die Ironbird zo lastig wordt heb ik GAS voor deze:

https://thumbs.static-thomann.de/thumb/padthumb600x600/pics/bdb/538118/17015459_800.jpg

Nóg puntiger :D

Ondertussen zet ik denk ik mijn Mayones op marktplaats om de Ironbird te bekostigen die ik vast een keer ga vinden :seriousf:

D3nnis
24 januari 2023, 11:33
Dat is wel metal!

Nu nog rode bevels!

Jasper.
24 januari 2023, 13:13
Haha, eigenlijk wel ja :D

Midwolda
7 februari 2023, 18:11
Ineens zin in een 24" 2HB Jagmaster.

http://guide-achat-guitare.leblogquigratte.fr/wp-content/uploads/2011/10/jagmaster.jpg

Gaat wel weer over.

Remork1970
13 februari 2023, 20:53
Voor deze:

https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1939593379-zelfgemaakte-gitaar

Erik de Perik
13 februari 2023, 21:16
Voor deze:

https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en-instrumenten/versterkers-bas-en-gitaar/m1939593379-zelfgemaakte-gitaar

Daar moet je wel snel bij zijn.

Remork1970
13 februari 2023, 21:33
Wat zal ik bieden, duizendje of vijf, voor zo'n uniek stuk vakwerk?

Midwolda
13 februari 2023, 21:38
Vijfduizend kiezelsteentjes dan he. Is voor een Flintstones Tribute Band.

witterwit
13 februari 2023, 23:12
Voor deze:

Konden ze wel als grapje bedoelen :dance:

witterwit
19 februari 2023, 18:33
https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1944573138-shine-sh-941na-jazz-gitaar?correlationId=f3cd835e-7367-4fac-b398-b056112986cb

Dit soort dingen is wel interessant.

Tupelo
19 februari 2023, 18:39
Ik ben een sucker op dat gebied, zou met dat geld eerder naar een oude Hofner zoeken.
Oh, van Harald trouwens, lang niet meer iets van gelezen hier op 't forum.

witterwit
19 februari 2023, 21:35
Ik ben een sucker op dat gebied, zou met dat geld eerder naar een oude Hofner zoeken.
Oh, van Harald trouwens, lang niet meer iets van gelezen hier op 't forum.

Bedoel je zoiets?
https://www.marktplaats.nl/v/muziek-en-instrumenten/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/m1944810590-hofner-uit-de-eind-jaren-vijftig?correlationId=9e0ff88e-7125-419b-9593-b81c6830e59e

Tupelo
20 februari 2023, 18:44
Ik heb er al eentje, maar zoiets idd.

Dweezman
1 maart 2023, 16:16
UA Dream '65.

Dweezman
1 maart 2023, 22:41
Fuk. Gekocht.

witterwit
1 maart 2023, 22:46
Fuk. Gekocht.

Laat je ons nog weten of hij goed bevalt?

Dweezman
2 maart 2023, 10:16
Heb 'm gisteravond kunnen lenen en testen, wat wel de trigger was.

Ik gebruik 't pedaal alleen voor m'n studio. Neem m'n gitaren nu nog direct op: interface in -> biasfx2. M'n 'sig' sound uit m'n live-periode heb in Bias nagemaakt en was acceptabel. Gister de DNA Virtual Tube -> analoge EHX Memory DLX -> Dream '65 -> Focusrite en ik was weer thuis. Dit heb ik gemist, ben echt onder de indruk van dit pedaal.

witterwit
2 maart 2023, 12:58
Dus wel een aanrader.

MarkS
18 mei 2023, 00:33
Niet bepaald gitaar gerelateerd, maar ik heb enorme gas voor een workstation/synth/sequencer.
Ik heb ooit een Roland W30 van mijn broertje geerfd, en daar echt heel veel en lang plezier van gehad. Was meer een sampler/sequencer, geen interne klanken, alles van 3.5” floppy. Had er zelf toen wat klankmodules bij gekocht. Inmiddels alweer lang geleden overigens

Inmiddels is mijn oog gevallen op een Korg M50, oud beestje, met 16 sporen sequencer en een gigantische shitload aan sounds en drumkits.
Ding staat al voor me gereserveerd, dfit weekend of volgende week ophalen.

Ik wil niet lopen kloten met een los MiDI/USB klavier, computer, interface, soft synths en software sequencer/recording, maar lekker oldskool en standalone hardware. Alles in 1 en meteen klaar en overal mee naar toe te nemen indien nodig of wenselijk.
Evt later nog een Tascam of Zoom pocketstudio apparaatje erbij voor gitaar- en baspartijen.
En ik heb er nu al gruwelijk veel zin an, hoop alleen niet dat het net als vroeger leidt tot chronisch nachtbraken..

miyaru
18 mei 2023, 08:45
Niet bepaald gitaar gerelateerd, maar ik heb enorme gas voor een workstation/synth/sequencer.
Ik heb ooit een Roland W30 van mijn broertje geerfd, en daar echt heel veel en lang plezier van gehad. Was meer een sampler/sequencer, geen interne klanken, alles van 3.5” floppy. Had er zelf toen wat klankmodules bij gekocht. Inmiddels alweer lang geleden overigens

Inmiddels is mijn oog gevallen op een Korg M50, oud beestje, met 16 sporen sequencer en een gigantische shitload aan sounds en drumkits.

Ik wil niet lopen kloten met een los MiDI/USB klavier, computer, interface, soft synths en software sequencer/recording, maar lekker oldskool en standalone hardware. Alles in 1 en meteen klaar en overal mee naar toe te nemen indien nodig of wenselijk.
Evt later nog een Tascam of Zoom pocketstudio apparaatje erbij voor gitaar- en baspartijen.
En ik heb er nu al gruwelijk veel zin an, hoop alleen niet dat het net als vroeger leidt tot chronisch nachtbraken..

Ja ik ken dat, gebruik soms nog in een nostalgische bui mijn Yamaha RM1x Sequence Remixer, ook een stand alone apparaat dat eigenlijk alles aan boord heeft van vette geluiden, mixer en effecten. Toch als ik snel wil werken gebruik ik een DAW zoals Ableton Live Suite of Reason 12.

https://i.ibb.co/5rf2sXg/IMG-5884.jpg

Fobo
18 mei 2023, 09:57

Heb het juist andersom: in 1996 de toen nagelnieuwe Korg X3 gekocht. ’n Jaar of zeven geleden is de bijbehorende 3,5” flop kwijtgeraakt en is de Korg (te) lang van het lichtnet afgeweest waardoor het interne batterijtje leeg raakte: geen geluiden meer.
Heb toen een (licht en makkelijk verplaatsbaar) Novation midi-keyboard gekocht en werk nu met de synth’s in Fruity Loops en de geluiden in Garage Band. Bevalt prima, temeer ik het alleen thuis gebruik.

Maarre...veel plezier ermee!

MarkS
18 mei 2023, 10:48
Er zit al wel een USB aansluiting op, de synth kan dienst doen als MIDI Controller, heeft ondersteuning voor diverse DAW’s, en Garageband heb ik ook.
We gaan het zien. Maar ik zit al de hele dag qua werk achter de computer, ms wel juist fijn als dat hobbymatig ook ff niet hoeft.

tmms
20 mei 2023, 14:51
Boss RV-6. M'n Zoom 70CDR is reeds lang geleden ter ziele gegaan, mn ambience, flanger en CE-2 gebruikte ik 'm voor. Galm zou echt mooi zijn van de RV-6. Iemand er bekend mee?

Erik de Perik
20 mei 2023, 16:09
Galm uit de Roland stal is altijd wel mooi. Maar ik zie dat 'ie zo'n 180 EUR kost en volgens mij is daar tegenwoordig wel meer voor te koop. Mooer en dat soort spul?

MarkS
20 mei 2023, 20:07
Hoeft toch geen nieuwe te zijn?

tmms
21 mei 2023, 07:41
Bij Mooer is de prijs/kwaliteit verhouding goed in orde, maar een veelzijdige die echt goed is lijkt me de moeite waard. Dan ga ik er van uit dat een dedicated pedal voor alleen reverb beter zou klinken dan de reverb in een multieffect, weet niet of dat zo is. De Zoom kon ik net mee uit de voeten wat bediening betreft, maar ingewikkelder moet niet, ook een voordeel van een los pedaal.
Een gebruikt exemplaar zou het mooist zijn, worden niet veel aangeboden.

Fobo
21 mei 2023, 09:12
Bij Mooer is de prijs/kwaliteit verhouding goed in orde
Je krijgt inderdaad veel voor het geld, maar op den duur gaan wat kleine onvolkomenheden toch irriteren; ik was er gegeven moment klaar mee.
Effe doorsparen, zou ik zeggen.

tmms
21 mei 2023, 10:55
Oe, waarschijnlijk speelt mijn digitale-interface-blinde vlek hierbij op, maar verder..:strat:
https://www.bax-shop.nl/reverb-delay/eventide-space-reverb-multi-effectpedaal

MarkS
21 mei 2023, 14:27
Staat een RV-6 voor 110 op MP

tmms
21 mei 2023, 14:44
Een grapjanus heeft 100.000 geboden.
De RV-6 is voor paupers!:D
Zin in, zit te gassen op de Eventide maar dat is onzin, ik speel kut op het moment. Aan de andere kant, goed is goed, en mooi ook, kortom zie nog wel even.
Bedankt trouwens.

MarkS
21 mei 2023, 18:40

Anyway, synth opgehaald. Alle outputs hebben flinke kuren. Gaat terug. Herbezinning, danwel het idee loslaten.

D3nnis
21 mei 2023, 19:48
GAS voor een acoustasonic gatgitaar.

https://youtu.be/fwC75UoPnGI

Da Vinci
22 mei 2023, 13:40
GAS voor een acoustasonic gatgitaar.

https://youtu.be/fwC75UoPnGI

Weet nooit zo goed wat ik van die dingen moet denken. Maar om eoa reden vind ik ze wel cool en heb ook wel een nummertje in de band waarvoor ik 'm zou kunnen gebruiken :)

Hoe bevalt je Tele eigenlijk Dennis? Daar GAS ik ook nog steeds op ;)

no 1 hops
22 mei 2023, 19:41
omdat de ME-50 toch niet in orde is en het verhaal schakelaar wel even kan duren toch nog rondgekeken naar een kleine multi effect
bij alle youtube filmpjes kwam eigenlijk de NUX MG-300 voor mij het dichtste bij omdat je via het display toch veel kan regelen.
vond deze video overtuigend en een tweedekansje gevonden
https://youtu.be/f3ChEq1UqaI

enige wat ik wel vreemd vindt is dat het apparaat zelf geen aan/uit schakelaar heeft.
maar je kan niet alles hebben ;)

maar samen met de peavey krijg ik er leuke geluiden uit en wat nu eerst opvalt is dat het JHS morning glory pedal een pedaal lijkt te zijn die niet fizzle, harsh, of hoe je dat ook noemt klinkt, en laat ik dat nu net zoeken

D3nnis
22 mei 2023, 20:43
Weet nooit zo goed wat ik van die dingen moet denken.

Ja, nou, dat had ik eigenlijk ook wel, in eerste instantie.
Met mijn bandje zijn we buiten het zomer/festivalseizoen een beetje akoestisch/unplugged aan het rotzooien.
Dat doe ik nu met mijn Larrivee gatgitaar, maar om twee sets met zo'n ding op schoot door te brengen blijft gewoon niet fijn. Komt bij dat ik akoestisch zonder backup speel, vanwege de simpele reden dat ik geen backup héb.
Zo'n acoustasonic lijkt op de youtube filmpjes best een acceptabel (versterkt) akoestisch geluid te geven, en je kunt nog een klein beetje scheuren ook; misschien kan ik dan wel zonder pedalen toe (wil nu eens met een boost of eq of compressor proberen om enkele noten wat harder te kunnen zetten tov akkoorden rammen, bij gebrek aan techniek).
En het is goedkoper dan een Godin multiac.
Ik ben er nog niet uit, maar ik overweeg het wel. Anderzijds heb ik eigenlijk genoeg gitaren en is er ook niks dat ik weg wil doen.

Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet :)

Hoe bevalt je Tele eigenlijk Dennis?

Ja, wel prima hoor!
Blijft een onbehouwen (relatief tov mijn music mans) onergonomische kutgitaar natuurlijk, maar dat hoort er een beetje bij ;)
Het is wel ongeveer een tele zoals ik een tele voor ogen heb; als ik er zelf een zou assembleren zou ik zo'n beetje de zelfde hardware kiezen geloof ik; en als ie zo zou zijn zoals deze zou ik tevreden zijn, dus dan is het goed, denk ik.

Ik ben overigens over mijn Harley Benton tele ook best te spreken. Die heb ik wel voorzien van andere elementen en een andere brugplaat + brugzadels, maar dan nog is de totaalprijs maar een fractie van de Maybach, voor toch best wel veel speelplezier, al is de Maybach wel de betere gitaar.
Wel gek dat ze op die "vintage stijl" harley benton zo'n ultraplatte toets zetten, maar gezien de prijs vergeven we de chinezen dat maar. Ik ben niet per se heel kieskeurig, maar dit is toch wel een beetje gek op zo'n gitaar.
Maar de Maybach is ook niet perfect; ik vind de topkam bijvoorbeeld echt lomp, moet eigenlijk niet hoeven voor een gitaar in die prijsklasse. Het zit niet per se in de weg, maar ik denk dat ik de vijl er nog wel een keer op zet.

denis.hermans
22 mei 2023, 22:45
Weet nooit zo goed wat ik van die dingen moet denken. Maar om eoa reden vind ik ze wel cool en heb ook wel een nummertje in de band waarvoor ik 'm zou kunnen gebruiken :)

Hoe bevalt je Tele eigenlijk Dennis? Daar GAS ik ook nog steeds op ;)

Naar die acoustasonics zit ik ook al een tijdje te kijken. Wat me vooral tegenhoudt is de ingebouwde batterij. Vroeg of laat gaat die stuk en in principe kan je die niet zelf vervangen.
De Mexicaanse versie werkt wel op een gewone 9v batterij maar heeft minder sounds. Anderzijds heeft die wel een gewone " onbewerkte" piezo sound die je dan bv. met een ir pedaal (vb. nux optima air) kan "kleuren".

Da Vinci
23 mei 2023, 11:42
Zo'n acoustasonic lijkt op de youtube filmpjes best een acceptabel (versterkt) akoestisch geluid te geven, en je kunt nog een klein beetje scheuren ook; misschien kan ik dan wel zonder pedalen toe (wil nu eens met een boost of eq of compressor proberen om enkele noten wat harder te kunnen zetten tov akkoorden rammen, bij gebrek aan techniek).

[...]

Alternatief is dat ik gewoon een zwarte cirkel op een elektrische teken, want waarschijnlijk hoort toch 99% het verschil niet :)

Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc.
Daarnaast zit op die Kemper ook een acoustic simulator die specifiek voor elektrische gitaren bedoeld is. Nooit echt in verdiept maar op filmpjes van Tone Junkie klonk het als iets waar je bij gebrek aan beter in een liveset wel een nummer mee weg komt.
Zelf eens wat mee getest op onze repetitie-PA maar daarop klinkt gitaar eigenlijk altijd kut en dit was geen verschil, zal dat nog eens elders testen als ik de gelegenheid heb.

Wellicht dat die acoustic simulator ook wel goed werkt met zo'n acoustasonic. Of juist niet. Lijkt me iig het proberen waard ook.

Ja, wel prima hoor!
Blijft een onbehouwen (relatief tov mijn music mans) onergonomische kutgitaar natuurlijk, maar dat hoort er een beetje bij ;)
Het is wel ongeveer een tele zoals ik een tele voor ogen heb; als ik er zelf een zou assembleren zou ik zo'n beetje de zelfde hardware kiezen geloof ik; en als ie zo zou zijn zoals deze zou ik tevreden zijn, dus dan is het goed, denk ik.

Ik ben overigens over mijn Harley Benton tele ook best te spreken. Die heb ik wel voorzien van andere elementen en een andere brugplaat + brugzadels, maar dan nog is de totaalprijs maar een fractie van de Maybach, voor toch best wel veel speelplezier, al is de Maybach wel de betere gitaar.
Wel gek dat ze op die "vintage stijl" harley benton zo'n ultraplatte toets zetten, maar gezien de prijs vergeven we de chinezen dat maar. Ik ben niet per se heel kieskeurig, maar dit is toch wel een beetje gek op zo'n gitaar.
Maar de Maybach is ook niet perfect; ik vind de topkam bijvoorbeeld echt lomp, moet eigenlijk niet hoeven voor een gitaar in die prijsklasse. Het zit niet per se in de weg, maar ik denk dat ik de vijl er nog wel een keer op zet.

Nou iig fijn dat die bevalt toch :)
Zal MP nog eens in de gaten houden, kijk ook nog naar een Squier Classic Vibe oid om eens wat Tele-ervaring op te doen :supercool:

Kim Wilson
23 mei 2023, 16:37
De sologitarist van onze Normaal coverband heeft een Hughes & Kettner Grandmeister Deluxe 40 buizentopje met een paar 1x12 cabinetjes erbij. Dat is een 4-kanaals versterkertje met onder andere diverse effecten aan boord (tap delay, reverb, flanger, phaser, chorus, tremolo), een powersoak die naar 20, 5, 1 en 0 watt te schakelen is, en een DI met cab sims. Ding weegt nog geen 8 kilo en klinkt echt te gek. Super veelzijdig ook. En nu wil ik ook zo’n ding. Maar ja, wel €1200 nieuw.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230523/45ee284e6ba11e6aaa5078a2bf6a96ff.jpg

D3nnis
23 mei 2023, 17:09
Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc.

Dat gaat zeker prima hoor!
Heb ik ook al een aantal keren zo gedaan.
In mijn Larrivee zit een LR Baggs Anthem.
Zeker in combinatie met een rig van eoa akoestische (pre)amp, en dan via de Kemper naar FOH vind ik daar helemaal niks mis mee.

Maar we hebben ook wel wat kleinere dingen, waarbij we gitaar, bas en zang maar een klein beetje uitversterken via een bose L1 systeem, en dan kom ik net wat controle tekort.
Kemper meenemen kan, maar voelt wat overdreven. Ik overweeg een Fishman Platinum Pro als mooi compact alles in 1 doosje, maar die zijn ook niet echt gratis, en dan zit ik nog met die holle, edoch vwb volume lompe klont hout :)

denis.hermans
23 mei 2023, 19:31
"Wellicht dat die acoustic simulator ook wel goed werkt met zo'n acoustasonic. Of juist niet. Lijkt me iig het proberen waard ook."

Lijkt mij dan eerlijk gezegd eerder niet omdat je al een simulering van een akoestische sound hebt (?). Tenzij de Mexicaanse versie in de stand van alleen "piezo" ?

denis.hermans
23 mei 2023, 19:34
"Hoe versterk je die akoestische nu? Ik zelf zou denk ik (ook bij gebrek aan andere apparatuur hoor, dat zeg ik er meteen bij) beginnen om dat ding door mijn Kemper te trekken. Dan heb je meteen wat galm, compressie, eq, volumepedaal etc."

Ik heb een yamaha silent gitaar (oudere versie met piezo only) die ik via mijn kemper bespeel. Ik laad dan een profile van B. Meulendijk (akoestisch pack) . Klinkt erg goed.

Tupelo
23 mei 2023, 20:47

Met je rug naar het publiek toe spelen, dan ben je er ook.

Wat mezelf betreft.
Ik herinner mezelf wat opnames waarbij ik mijn Mustang uit fase op standje akoestisch van een Cube uitversterkte.
Vond ik overtuigend genoeg.
Kan ik mezelf mee foppen tot op de dag van vandaag.

Niettemin, vind die acoustasonics ook wel geinig; de JM voor mij dan.

Da Vinci
24 mei 2023, 08:02
De sologitarist van onze Normaal coverband heeft een Hughes & Kettner Grandmeister Deluxe 40 buizentopje met een paar 1x12 cabinetjes erbij. Dat is een 4-kanaals versterkertje met onder andere diverse effecten aan boord (tap delay, reverb, flanger, phaser, chorus, tremolo), een powersoak die naar 20, 5, 1 en 0 watt te schakelen is, en een DI met cab sims. Ding weegt nog geen 8 kilo en klinkt echt te gek. Super veelzijdig ook. En nu wil ik ook zo’n ding. Maar ja, wel €1200 nieuw.

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230523/45ee284e6ba11e6aaa5078a2bf6a96ff.jpg

Mooi concept ja, draagbare buizenversterker met wat ingebouwde effecten.
Kon er zelf destijds geen vriendjes worden met de kleinere broer meen ik. Was ook op een Hughes & Kettner speakerkastje en die hebben bij nog nooit kunnen bekoren. Zo heb ik ooit eens voor een Switchblade gekeken en had ik dezelfde ervaring mee.

Kim Wilson
24 mei 2023, 08:09
Ja, ergens naar luisteren en er zelf over spelen zijn twee verschillende dingen. En ik weet ook niet precies wat voor kistjes hij erbij heeft. Maar het klinkt in elk geval supergoed, ook (en dat vind ik wel interessant) over de PA vanuit de DI, gewoon zonder microfoon.

D3nnis
24 mei 2023, 10:06
Was ook op een Hughes & Kettner speakerkastje en die hebben bij nog nooit kunnen bekoren.

Niet?

Ik heb twee Hughes& kettner 4x12's gehad, een TC412 en een CC412. De TC412 heb ik nog steeds. Zeer prima ding vind ik.

Rinze
24 mei 2023, 10:19
Ach ja, zo heb ik prima ervaringen met de Switchblade. Die Grandmeister heb ik tweedehands al voor rond de 700 euro voorbij zien komen. Heb er ook nog over gedacht om een te scoren maar er zwierven mij wat teveel berichten over storingen rond.

Nu heb ik een Bluguitar Amp1 Iridium en zie ik daar dezelfde soort berichten over 😅 het is maar net waar je op let. Ik vind de Amp1 erg fijn btw, minder knoppen en opties om in te verdwalen, erg prettig geluid, gaat ontiegelijk hard als het moet maar kan ook heel zacht goed klinken, en 1,2 kilo. Plus: geen buizen die steeds schaarser en duurder worden.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Da Vinci
24 mei 2023, 11:04
Ach ja, zo heb ik prima ervaringen met de Switchblade. Die Grandmeister heb ik tweedehands al voor rond de 700 euro voorbij zien komen. Heb er ook nog over gedacht om een te scoren maar er zwierven mij wat teveel berichten over storingen rond.

Nu heb ik een Bluguitar Amp1 Iridium en zie ik daar dezelfde soort berichten over �� het is maar net waar je op let. Ik vind de Amp1 erg fijn btw, minder knoppen en opties om in te verdwalen, erg prettig geluid, gaat ontiegelijk hard als het moet maar kan ook heel zacht goed klinken, en 1,2 kilo. Plus: geen buizen die steeds schaarser en duurder worden.

Grappig dat je die AMP1 erbij haalt. Juist de niet traditionele versterkers (licht, draagbaar, bij voorkeur wat ingebouwde effectjes) trekken vaak mijn aandacht vanwege hoe minder sjouwen hoe meer vreugd en ik pedaaltjes voor de loop, in de loop, voedingen, pedalboards bouwen, tapdansen etc. allemaal een hoop gedoe vind waar ik niet op zit te wachten.

Een paar jaar nadat ik die Switchblade heb laten staan ben ik die AMP1 gaan testen (op bijbehorende cab) en daar het ik echt precíes hetzelfde mee. Een of ander fizzy geluidje in het hoog dat een heel vervelend stofje bij me aanmaakt.
Nu ik er zo over terugdenk begin ik serieus te twijfelen of ik ook die TubeMeister destijds niet op een BluGuitar cab heb gecheckt. Zou beide nog wel eens over mijn eigen Engl willen horen nu eigenlijk :)

Overigens zeker niet mijn bedoeling om die spullen te bashen ofzo, het was voor mij toen niet echt een match. Kwam die Switchblade later nog regelmatig tegen bij een leuke band hier uit de regio waar beide gitaristen erop speelde en dat klonk prima (die zijn nu overigens ook overgestapt op Kempers, maar dat terzijde). In mijn Kemper hoor ik dat zelfde geluidje ook wel eens bij bepaalde profiles. Heb een tijdje standaard een studio EQ ingesteld gehad om dat weg te filteren maar weet eigenlijk niet eens hoe dat nu staat.

Kan ook goed dat dat geluidje wat ik bij het testen hoor zo goed als helemaal wegvalt in bandverband. Of dan juist wel fijn is, die dingen kunnen raar werken. Stond laatst na het opbouw in mijn eentje wat te soundchecken en zei tegen de geluidsman of ik niet wat hoog uit mijn geluid moest draaien omdat het wat schel klonk daar. Uiteindelijk niet gedaan en het toeval wil dat ik na het optreden even stond na te praten met die geluidsman en er een gitarist bij kwam staan die we beide goed kennen. Die gaf aan positief verrast te zijn over het geluid uit mijn Kemper maar voegde te dat ik er wel wat meer hoog in zou kunnen draaien om wat beter door de mix te komen.

Kan evengoed een smaakkwestie zijn, maar mijn indruk is ook wel dat wanneer ik in mijn eentje bezig ben met mijn geluid ik dan op iets anders uitkom dan wat ik in bandverband wil. Dan begin je met een heel breed geluid en stel je tijdens een soundcheck bij naar hoe je het dan lekker vind klinken in de band. Als je daarna thuis je versterker weer aanzet en je in je eentje dat geluid hoort vraag je je af hoe je dat ooit zo hebt kunnen instellen.

D3nnis
24 mei 2023, 12:28
en het toeval wil dat ik na het optreden even stond na te praten met die geluidsman en er een gitarist bij kwam staan die we beide goed kennen. Die gaf aan positief verrast te zijn over het geluid uit mijn Kemper maar voegde te dat ik er wel wat meer hoog in zou kunnen draaien om wat beter door de mix te komen.

Ik snap dit maar ten dele.
Als je áltijd hoog tekort komt dan kun je dat doen, maar 9 vd 10 keer is dat ook wel een FOH set en/of locatie dingetje; dat is dan toch meer een geluidsmeneer taak?

Kim Wilson
24 mei 2023, 12:34

Nu heb ik een Bluguitar Amp1 Iridium en zie ik daar dezelfde soort berichten over 😅 het is maar net waar je op let. Ik vind de Amp1 erg fijn btw, minder knoppen en opties om in te verdwalen, erg prettig geluid, gaat ontiegelijk hard als het moet maar kan ook heel zacht goed klinken, en 1,2 kilo. Plus: geen buizen die steeds schaarser en duurder worden.

Vox zou ook een notoire rammelbak zijn, zeker die Chinese troep. Ik draai al zes jaar met dat ding en ik heb nog nooit een storing gehad.

Da Vinci
24 mei 2023, 13:38
Als je áltijd hoog tekort komt dan kun je dat doen, maar 9 vd 10 keer is dat ook wel een FOH set en/of locatie dingetje; dat is dan toch meer een geluidsmeneer taak?

Het was een kleine gig in een klein cafe waar we onze eigen backline gebruikte. Heb daar tig keer gespeeld waarbij alleen de zang over FOH ging en de rest enkel backline. Blijkbaar hebben ze enige tijd geleden besloten ook wat instrumenten over de FOH te laten gaan. Op zich ben ik daar wel voorstander van vanwege de spreiding. Allemaal prima maar ik denk dat de meeste mensen, helemaal in de eerste helft, grotendeels direct het geluid van mijn cab kregen.

Tupelo
24 mei 2023, 13:42
Vox zou ook een notoire rammelbak zijn, zeker die Chinese troep. Ik draai al zes jaar met dat ding en ik heb nog nooit een storing gehad.Bij mijn AC30cc2 stopte de tremolo ermee, ongeveer na die tijd.

Kim Wilson
24 mei 2023, 18:15
Er kan natuurlijk altijd iets kapot gaan. En dat lijkt me nog wel te repareren. Ik ben net aan mijn tweede set eindbuizen begonnen. Maar het ding valt nog niet om de haverklap uit.

D3nnis
24 mei 2023, 18:53
Ik ben net aan mijn tweede set eindbuizen begonnen.

Hoe lang heb je die versterker al?

Bij mij lijken (eind)buizen nog niet half zo hard te slijten dan internet me wil doen geloven.

Is gezien de prijzen ook niet per se erg, maar toch.

Erik de Perik
24 mei 2023, 19:42
Niet?

Ik heb twee Hughes& kettner 4x12's gehad, een TC412 en een CC412. De TC412 heb ik nog steeds. Zeer prima ding vind ik.

Nu heb ik een Bluguitar Amp1 Iridium en zie ik daar dezelfde soort berichten over �� het is maar net waar je op let. Ik vind de Amp1 erg fijn btw, minder knoppen en opties om in te verdwalen, erg prettig geluid, gaat ontiegelijk hard als het moet maar kan ook heel zacht goed klinken, en 1,2 kilo. Plus: geen buizen die steeds schaarser en duurder worden.

Hoe bevalt zo'n Amp1 en hoe gebruik je 'm? Ik heb er helaas nog nooit eentje uitgetest, waarschijnlijk moet ik toch eens van de zolderkamer komen.

Ik vind dat soort dingen altijd nogal arbitrair. Iemand zegt dat jouw sound niet goed is, maar vaak heeft dat veel te maken met de plek waarop iemand staat. En dan ga ik er even vanuit dat diegene ook verder recht van spreken heeft. Om de "smaken verschillen" factor nog maar even buiten beschouwing te laten.

Bij mijn AC30cc2 stopte de tremolo ermee, ongeveer na die tijd.

Dan moet het haast wel rommel zijn.... dit kan natuurlijk altijd gebeuren met ieder product uit ieder land.

Bij mij lijken (eind)buizen nog niet half zo hard te slijten dan internet me wil doen geloven.

Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.

D3nnis
24 mei 2023, 19:51
Ik vind dat soort dingen altijd nogal arbitrair. Iemand zegt dat jouw sound niet goed is, maar vaak heeft dat veel te maken met de plek waarop iemand staat. En dan ga ik er even vanuit dat diegene ook verder recht van spreken heeft. Om de "smaken verschillen" factor nog maar even buiten beschouwing te laten.

Ja, is uiteraard zo.
Ik snap da Vinci's punt wel, zeker als de backline de ruimte vult met geluid.
Ik ging meer uit van een FOH die dat doet, waarbij je, als je begint voor een volle zaal je een relatief dof geluid hebt, maar tegen de tijd dat driekwart van pure ellende is weggelopen het weer te schel is. Of andersom natuurlijk :)

Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.

Ik 3x.
1x omdat ze echt op waren, en er zat een of andere set Sovtek EL34 set in waarvan ik me toen heb laten wijsmaken dat die destijds al minimaal 15 jaar niet meer gemaakt werden, dus dan kan het een keer.
En 2x door mechanische schade.

Erik de Perik
24 mei 2023, 20:06
Dat laatste is vooral zuur, maar wel een belangrijke reden voor ons om domme dingen te doen.

Het setje van toen bij Fliek was ook echt op, maar die vertrouw ik daarin ook.

Rinze
24 mei 2023, 20:50
Hoe bevalt zo'n Amp1 en hoe gebruik je 'm? Ik heb er helaas nog nooit eentje uitgetest, waarschijnlijk moet ik toch eens van de zolderkamer komen.

Dan moet het haast wel rommel zijn.... dit kan natuurlijk altijd gebeuren met ieder product uit ieder land.

Ik heb ooit een set nieuwe eindbuizen voor mijn Plexi/Plexi Marshall gekocht, 8 x EL34, omdat het blijkbaar nodig was volgens Ernst Fliek. Verder nooit een eindbuis hoeven vervangen in de afgelopen 40 jaar.Hij bevalt heel erg goed. Heb een paar jaar terug de eerste versie gehad, die vind ik duidelijk minder. Op hoog volume was ie ok (ging harder dan mijn Switchblade) maar op lager volume kon het geluid me niet bekoren.

Nu heb ik de Iridium, vooral omdat ik meestal een geluid heb met wat teveel laag en laag-mid. Omdat de Iridium op metal gevoiced is is ie minder los in het laag. Moet zeggen dat ik er best nog een Mercury bij wil.

Ik gebruik hem thuis over twee 1x12 zelfbouw kastjes met celestion V-types. Dan heb ik hem op half vermogen en gaat ie eerst door mijn Two Notes Torpedo waar het signaal 20 DB gedempt wordt. Hij gaat ook via een Two Notes Cab M de pc in. Hij doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nu ben ik ook niet van de tig presets en zo. Effecten gebruik ik ook niet echt veel, reverb zit in de amp1. Ik heb een delay en een booster in de loop en een phaser voor de amp. En een TS-7 voor de versterker met ik vind de ingebouwde boost lekkerder, directer en dynamischer.

Wat betreft eindbuizen: in mijn jaren bij de karaoke band is het mij toch gelukt om eerst de buizen van mijn Peavey Classic 60/60 aan gort te spelen en daarna de eindpitten van de Switchblade. Moet zeggen dat er in die band ook wel goed hard gespeeld werd, dat zal ook schelen.

Kim Wilson
24 mei 2023, 22:37

Zes jaar. Hij begon wat muffig te klinken, en het geluid werd beter naarmate hij langer aan stond (als in meer dan 3 uur). Dat wijst op het verlopen van de waardes. Ik heb alle buizen laten testen en één paar week qua waarde af (de één flink te hoog, de ander flink te laag t.o.v. het andere paar). En de voorbuis in V1 was ook niet te best meer. En omdat je bij een AC30 een gematcht kwartet moet hebben, zat ik gelijk vast aan vier nieuwe.

Punt is dat de bias niet in te stellen is, en standaard erg heet staat. Als je dan buizen erin steekt met hoge waardes, fikt ie ze vrij gauw op. En als je een afwijking krijgt binnen een paar, gaat het helemaal snel.

Dus nee, het was geen voorzorg, maar het was gewoon echt niet goed.

Erik de Perik
24 mei 2023, 23:44
Hij bevalt heel erg goed. Heb een paar jaar terug de eerste versie gehad, die vind ik duidelijk minder. Op hoog volume was ie ok (ging harder dan mijn Switchblade) maar op lager volume kon het geluid me niet bekoren.

Nu heb ik de Iridium, vooral omdat ik meestal een geluid heb met wat teveel laag en laag-mid. Omdat de Iridium op metal gevoiced is is ie minder los in het laag. Moet zeggen dat ik er best nog een Mercury bij wil.

Ik gebruik hem thuis over twee 1x12 zelfbouw kastjes met celestion V-types. Dan heb ik hem op half vermogen en gaat ie eerst door mijn Two Notes Torpedo waar het signaal 20 DB gedempt wordt. Hij gaat ook via een Two Notes Cab M de pc in. Hij doet eigenlijk alles wat ik nodig heb. Nu ben ik ook niet van de tig presets en zo. Effecten gebruik ik ook niet echt veel, reverb zit in de amp1. Ik heb een delay en een booster in de loop en een phaser voor de amp. En een TS-7 voor de versterker met ik vind de ingebouwde boost lekkerder, directer en dynamischer.

Wat betreft eindbuizen: in mijn jaren bij de karaoke band is het mij toch gelukt om eerst de buizen van mijn Peavey Classic 60/60 aan gort te spelen en daarna de eindpitten van de Switchblade. Moet zeggen dat er in die band ook wel goed hard gespeeld werd, dat zal ook schelen.

Dat van die Iridium heb ik vaker gelezen. Als ik, aan de andere kant, hoor hoe Blug klinkt met behoorlijk overzichtelijke spullen, dan lijkt het bijna alsof het allemaal wel te doen is. Ligt er wel aan wat voor pups en speakers je gebruikt. Dat heb ik ook wel met die V30's. Daar heb ik er best wel wat van in gebruik, maar ik was destijds juist een fan van die G12-T75 speakers (waar ik er nu ook weer vier van heb) en de V30 in m'n Fender SuperSonic combo heb ik naar volle tevredenheid, inmiddels vervangen door een Eminence Cannabis 12"
Ik denk dat een speaker het meest doet voor de 'richting' van een versterker.
Maar goed.... zo'n Amp1, ik moet 'm echt eens gaan proberen.

Zes jaar. Hij begon wat muffig te klinken, en het geluid werd beter naarmate hij langer aan stond (als in meer dan 3 uur). Dat wijst op het verlopen van de waardes. Ik heb alle buizen laten testen en één paar week qua waarde af (de één flink te hoog, de ander flink te laag t.o.v. het andere paar). En de voorbuis in V1 was ook niet te best meer. En omdat je bij een AC30 een gematcht kwartet moet hebben, zat ik gelijk vast aan vier nieuwe.

Punt is dat de bias niet in te stellen is, en standaard erg heet staat. Als je dan buizen erin steekt met hoge waardes, fikt ie ze vrij gauw op. En als je een afwijking krijgt binnen een paar, gaat het helemaal snel.

Dus nee, het was geen voorzorg, maar het was gewoon echt niet goed.

Zit er in die versterkers geen schakelaar voor de bias? Dat meen ik ooit wel eens gehord te hebben.

Kim Wilson
25 mei 2023, 07:54
Nee, de C2 is niks aan te stellen.

Tupelo
25 mei 2023, 15:36

Dat is aan de achterzijde toch prefab te regelen met die voicing switches.
Akkoord, het is geen bias stellen, maar je kan kiezen tussen normal/hot & modern of vintage voicing toch?

Wat mezelf betreft.
Ik heb nu een AC4C1.
Dat is een het topboost channel met een 10 inch speaker geloof ik; en dat werkt beter voor mij.

Kim Wilson
25 mei 2023, 17:46
Dat is aan de achterzijde toch prefab te regelen met die voicing switches.
Akkoord, het is geen bias stellen, maar je kan kiezen tussen normal/hot & modern of vintage voicing toch?

Wat mezelf betreft.
Ik heb nu een AC4C1.
Dat is een het topboost channel met een 10 inch speaker geloof ik; en dat werkt beter voor mij.

Het gaat er vooral om dat de buizen heet worden, dus snel opfikken. Met iets lagere waardes worden ze minder heet en blijven ze langer heel.

D3nnis
25 mei 2023, 18:27
Zes jaar. Hij begon wat muffig te klinken, en het geluid werd beter naarmate hij langer aan stond (als in meer dan 3 uur). Dat wijst op het verlopen van de waardes.

Oh, ik had niet helemaal in de gaten dat je die Vox al zo lang hebt.
Vind het nog wel snel voor nieuwe buizen voor mijn gevoel (afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt), maar goed, 6 jaar gebruik...daar zou ik een amp ook weer niet voor weg doen denk ik.

Erik de Perik
25 mei 2023, 19:54
Nee, de C2 is niks aan te stellen.

Heb jij achterop geen "output Bias" schakelaar zoals op het plaatje? Daar kun je tussen 82 en 50 ohm schakelen. Bij 50 ohm heb je meer output en gaan je eindbuizen minder lang mee.

https://images.finncdn.no/dynamic/default/2023/1/vertical-0/26/6/288/861/256_605493079.jpg

Kim Wilson
26 mei 2023, 07:14
Nee, op de C2 zit die er niet (meer) op.

Erik de Perik
26 mei 2023, 20:44
Nee, op de C2 zit die er niet (meer) op.

Oké dan is nu alleen de vraag welke cathode bias weerstand gebruikt wordt. Wat ik zo zie is dat 50 ohm en dat zou de slijtage van de eindbuizen kunnen verklaren. Als je een beetje handig met een soldeerbout bent zou je het zelf kunnen, maar als je het niet vertrouwt kun je het uitbesteden natuurlijk. Ik zou dan kiezen voor een schakelaar tussen die twee.

tmms
26 mei 2023, 22:32
De CC heeft een 82 ohm (warm) plus 150 ohm parallel voor 50 ohm (hot).

Erik de Perik
26 mei 2023, 22:47
De CC heeft een 82 ohm (warm) plus 150 ohm parallel voor 50 ohm (hot).

We waren er al een beetje uit dat Kim's AC30 die mogelijkheid niet heeft.

Ik snap dat je extreem druk bent, maar lees zo'n bericht dan even.

Kim Wilson
27 mei 2023, 06:59
Oké dan is nu alleen de vraag welke cathode bias weerstand gebruikt wordt. Wat ik zo zie is dat 50 ohm en dat zou de slijtage van de eindbuizen kunnen verklaren. Als je een beetje handig met een soldeerbout bent zou je het zelf kunnen, maar als je het niet vertrouwt kun je het uitbesteden natuurlijk. Ik zou dan kiezen voor een schakelaar tussen die twee.

Ik laat hem voorlopig lekker zo. Ik vind het ook niet echt een probleem. Ik heb die versterker best veel gebruikt in die zes jaar. Wat de getallen allemaal betekenen weet ik niet, maar de buizen die erin zaten waren 25 (mA?), en nu heb ik een set van 22. Die gaan vast langer mee.

tmms
27 mei 2023, 07:29
We waren er al een beetje uit dat Kim's AC30 die mogelijkheid niet heeft.

Ik snap dat je extreem druk bent, maar lees zo'n bericht dan even.

Ik weet dat Kim een C heeft, beste man. Ik postte alleen even hoe de CC dat schakelt.

Ik zou het ook laten zoals het is, allemaal gedonder, en EL84's zijn nog te betalen.

Dirk_Hendrik
27 mei 2023, 17:51
Ik weet dat Kim een C heeft, beste man. Ik postte alleen even hoe de CC dat schakelt.

En dat vond ik zo'n leuk trucje dat ik het meteen in m'n AC30 soldeerde. Daarmee zou het uiteraard veul minder klinken maar ik heb daar nog geen moment last van gehad. Daarnaast is die AC30 wel volgestopt met Philips Miniwatt EL84's die ik al sinds m'n 12e uit ouwe buizenradio's trok (in de tijden dat die nog gewoon bij hetgrofvuil werden gezet).

tmms
27 mei 2023, 18:50
Op zoek naar m'n kwartet SovtekEL84M, mmm, een paar andere tegengekomen. Oa. Teomex, nooit van gehoord, en twee miniwatts. Zou ik eens in m'n twee vier watt bakkies kunnen stoppen.
Kwam deze trouwens ook tegen:soinnocent:
https://i.ibb.co/89ZDfmM/dpdt.jpg (https://ibb.co/ZxD6Ffd)

Erik de Perik
27 mei 2023, 20:44
En dat vond ik zo'n leuk trucje dat ik het meteen in m'n AC30 soldeerde. Daarmee zou het uiteraard veul minder klinken maar ik heb daar nog geen moment last van gehad. Daarnaast is die AC30 wel volgestopt met Philips Miniwatt EL84's die ik al sinds m'n 12e uit ouwe buizenradio's trok (in de tijden dat die nog gewoon bij hetgrofvuil werden gezet).

Wat ik destijds allemaal niet bij het grofvuil heb weggetrokken. Het mooiste vond ik nog wel een kleine Sony TV die onder de ijspegels zat. Een vriend van me heeft die mee naar huis genomen, gedroogd en hij had gewoon beeld, in kleur zelfs!

Toen ik naar de Achterhoek verhuisde heb ik een hele grote doos vol buizen weggegeven. Dat waren vooral EL84 en ECC81, 82 en 83.

Dirk_Hendrik
28 mei 2023, 13:28
Wat ik destijds allemaal niet bij het grofvuil heb weggetrokken. Het mooiste vond ik nog wel een kleine Sony TV die onder de ijspegels zat. Een vriend van me heeft die mee naar huis genomen, gedroogd en hij had gewoon beeld, in kleur zelfs!.

Toen ik naar de Achterhoek verhuisde heb ik een hele grote doos vol buizen weggegeven. Dat waren vooral EL84 en ECC81, 82 en 83.

One mans trash is another mans fortune. We zouden een "wat heb jij in het verleden bij het grofvuil weggetrokken" topic aan kunnen maken waar ik een aardige waslijst zou kunne schrijven. Je zou dat topic overigens net zo goed "Hoe grote labrador ben jij?" kunnen noemen.

Dat soort grote dozen buizen kom je geregeld tegen. De inhoud die jij opnoemt is iets zeldzamer en suggereert dat er al gefilterd is op bruikbare types en da's goed. De gemiddelde MP advertentie met zo'n collectie is een vrij nauwkeurige afspiegeling van wat Philips in de jaren 50, 60 en 70 in z'n radio's en TV's stopte. Veelal vrij onbruikbaar voor audio toepassingen en, omdat er een mythe rondgaat dat "buizen veel geld waard zijn" soms tegen indrukwekkende vraagprijzen.

Pepe
28 mei 2023, 14:03
Ik heb ook zo'n doos met buisjes die ik al sinds begin '80 uit radios en bandrecorders ben gaan verzamelen, meeste is telefunken, miniwats en ander Duits/Nederlands allooi van de ecc variant.
grappig: d'r zit ook een buisje tussen dat ik uit mijn Chandler tube driver haalde, waarschijnlijk voor iets ander geruild maar dat buisje is Chandler branded en waarschijnlijk vrij zeldzaam en die zie ik soms op ebay voor 2/300 dollar inc blablabla verhaaltje d'r bij.
Crazy.

no 1 hops
8 december 2023, 19:20
Al is het gas eigenlijk al gestild, een ukelele.
Eigenlijk als cadeau voor mijn vrouw die er vroeger veel op gespeeld heeft, en bij het ouder worden is dingen (weer) aanleren alleen maar goed.
Werd een tweedekans concert en ik moet zeggen, wat een vrolijk geluid zit erin, ook volume valt echt niet tegen.
https://www.tma-benelux.com/nl/product/20235/concert-ukelele-spruce-bovenblad-sapele-bs-met-gitaarmechanieken
is echt als nieuw en ze was er heel blij mee

Tupelo
9 december 2023, 15:09
OH, ik ben al jaren into, such fun, ukelele heeft mij de vrolijke noot doen ontdekken. Enjoy, tenminste, je wife. :ok:

Pepe
9 december 2023, 15:35
Ik heb een hoop van die Beatles off- recordings waar uke op gespeeld wordt, vooral door Mccartney & Harison, die laatste scheen ze bij bosje uit te delen aan bezoek.

Tupelo
9 december 2023, 15:43
Het is zo praktisch, en er zit iets Gestalt in, je gaat anders redeneren, neem je weer mee naar gitaar.
Savoir Vivre instrumentje, uiteraard kan je erop virtuozen, maar het is een instrument dat lol vertaalt als geen ander.

Pepe
9 december 2023, 15:49
Gebruikte 'm ook voor zijn platen

https://www.youtube.com/watch?v=2Swl9Iqh6DQ

no 1 hops
10 december 2023, 15:49
OH, ik ben al jaren into, such fun, ukelele heeft mij de vrolijke noot doen ontdekken. Enjoy, tenminste, je wife. :ok:

nou, ik mag ook hoor ;)
maar het werd nog leuker.
kleindochter kwam op visite, zag de uke en vertelde dat ze dit op op haar bucketlist heeft staan, ukelele willen bespelen.
dus Oma en kleindochter gaan samen aan de slag, en ik heb snel nog een kleintje, nee geen kleindochter maar uke via marktplaat gekocht.
als klinkt het misschien niet geweldig maar wel om de akkoorden te kunnen leren door samen te spelen.

no 1 hops
24 december 2023, 13:03
Het kleintje, een soprano, had wat lakschade aan de body, aktie was hoog en de brug bleek geschroefd waardoor onder spanning hij nog wat meer omhoog kwam.
die brug is nu vastgezet met epoxy, en heb wat decoratieve schildering aangebracht om de beschadigingen te verbloemen.
niks leuker als samen oefenen en dat wil met deze wel lukken.

https://i.ibb.co/jTpHTL8/20231224-111151-2.jpg (https://ibb.co/vHtDHJc)
https://i.ibb.co/y6cNJWN/20231224-111200-2.jpg (https://ibb.co/x1t2QJ2)
https://i.ibb.co/bPF57GR/20231224-111242-2.jpg (https://ibb.co/JKqjCSF)

Pepe
24 december 2023, 13:43
Supercute. Goed werk.

no 1 hops
28 januari 2024, 19:31
beter dan wat voor ander virus ook, het uke virus is hier nog niet gestopt.
Meegeholpen heeft dat de kleindochter bij ons is komen oefenen, nog nooit een snaarinstrument in de handen gehad en een simpel liedje gepakt dat je met 3 of 5 akkoorden kan spelen: when the saints go marching in.
was hilarisch, zoveel dingen tegelijk, vingerssettings, snaren aanslaan, melodie volgen, wat hebben we gelachen.
gevolg, ik ook aan een tweedekans van marktplaats.

Misschien niet zo een kwaliteitsinstrument als die van mijn vrouw, maar toch een concert van makala.
klinkt warmer maar toch echt wel een uke geluid.
het serienummer begint met 2010, en de snaren lijken mij er nog vanaf fabriek op te zitten.
Weet zelf niet of nieuwe snaren daar wat meer leven in kunnen brengen.

Als ik de website van de Nederlandse dealer mag geloven is hij van massief mahonie, en misschien ligt daar ook wel de reden van een iets minder helder geluid.
Top: Mahogany
Back & Sides: Mahogany
Binding: N/A
Neck: Mahogany
Finish: Satin
Fingerboard: Rosewood

Die van mijn vrouw: UKC-410 |Korala Performer
heeft een sparren (spruce) bovenblad en sapele zij- en achterblad

Maar het gaat weer gezellig worden met zijn tweeën of drieën aan het oefenen.

blijft een feit dat je hem snel even pakt en er makkelijk aan de keukentafel of op de bank mee spelen kan, letterlijk voor het grijpen

Tupelo
29 januari 2024, 11:20
Good fun. :crazyhappy:

Ik heb een Makala MK-T in het assortiment.
Lekker rammelbakje.
En ik wil niet zeggen; onsloopbaar, maar evengoed wel errug stevig.
Ding wordt behoorlijk meegezeuld door me.

Tupelo
23 juli 2024, 12:21
GAS voor een Indiaas harmonium, maar dilemma of ik mijn net gewonnen ruimte in huis eraan op wil opofferen.

Tupelo
20 oktober 2024, 07:31
Sinds mijn HB DNAfx Git speel ik weer wat elektrisch.
In praktijk blijkt alleen mijn Mustang (die lust sowieso wel graag effecten) lekker uit de verf te komen op het apparaat.
Zou mijn stal wel kort willen uitbreiden met een Squier Jazzmaster.
Gewoon om eens te proberen.