PDA

View Full Version : Waar heb jij nu GAS voor?

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 17

MarkS
18 oktober 2018, 08:19
Juist die mid peak vind ik, in combinatie met drive zo gaaf. Maar clean wordt ik niet zo blij van dat ding, beetje zeeziek zelfs.
Dit dus, de Phase 90 klinkt daardoor wat meer "chewy" of "vibey" met drive, clean vind ik het echt(er) vervelend. En met een R28 mod vind ik het allemaal weer te tam.

D3nnis
18 oktober 2018, 09:22
Hmm, grappig, dat klinkt zó herkenbaar!

MarkS
18 oktober 2018, 09:42
Hmm, grappig, dat klinkt zó herkenbaar!
Daarom heb ik ff een 95 gehad, ms nét niet (vond ik marginaal) maar breder bruikbaar dan de 90.

HaroldA
18 oktober 2018, 09:50
Daarom heb ik ff een 95 gehad, ms nét niet (vond ik marginaal) maar breder bruikbaar dan de 90.

Ik heb nu een Phase 90 clone van Mooer/Donner/Rowin in gebruik (met R28-schakelaar), maar mis mijn Ross Phaser steeds meer. De 90 klinkt zo steriel en "hard" waar de Ross echt "rijk" en "muzikaal" klinkt. Tot zover mijn interpretatie van de klank van een phaser.

D3nnis
18 oktober 2018, 09:56
Heb je je Ross weggedaan dan?

MarkS
18 oktober 2018, 09:58
Hard to find though...

Ik zeg Ross Phaser; ontzettend "muzikaal", heel "rijk" en nooit snerpend of te dof. Bestest phaser die ik ken.

MarkS
18 oktober 2018, 10:00

Nope. Zie pedalboard draadje:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144462-Post-foto-s-van-je-(zelfgemaakte)-pedalboard-v2-0&p=3392332&viewfull=1#post3392332

HaroldA
18 oktober 2018, 10:12

Nee, maar die was te groot voor de nieuwe opzet van m'n plank. De Ross gaat nooit weg; maar misschien is het wel een idee om de reservebank een keer uit te dunnen en iemand anders ook zo'n phaser te gunnen.

HaroldA
18 oktober 2018, 10:13
Hard to find though...

Voor mij niet, en als ik 'm toch een keer kwijt ben kan ik altijd de reserve nog aanspreken ;)

Brad
18 oktober 2018, 10:15
Ze kosten geen drol en klinken best goed.

https://www.youtube.com/watch?v=UO0UmCd-T1g

Dat gele distortionpedaal klinkt zoals hun buizenversterkers klinken in de overstuurde stand. Mild en warm, heb hem bij Bax uitgeprobeerd. Ik hou meer van de directheid van een Boss distortion maar het is een mooie sound.

Pat911
24 oktober 2018, 11:49
Ze kosten geen drol en klinken best goed.

En dankzij deze tip heb ik nu een Blackstar LT metal, bedankt. Klinkt goed. Er zullen ongetwijfeld betere effecten zijn. Maar voor nog geen 60 euro heb ik nu een lekker effectpedaal.

lauke_101
25 oktober 2018, 12:25
Ik ben mijn Fu Manchu platen weer veel aan het draaien de laatste tijd, dus nu ineens GAS voor een Superfuzz. Ik heb ook pas 3 fuzz pedalen dus ja...

Mooi excuus om weer eens een pedaaltje zelf te bouwen :)

Da Vinci
27 oktober 2018, 20:00
Oei!

http://link.marktplaats.nl/m1337758239?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios Ad

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Tupelo
27 oktober 2018, 23:32
Gaaf ja !!!

Tupelo
8 december 2018, 17:17
Opnieuw Fender Rhodes GAS.

http://retrorentals.net/wp-content/uploads/2014/08/Fender-Rhodes-1972-Stage-73-3.jpg

Mezelf toch eens gaan orienteren.
Vraag mezelf af of het verstandig is zo een ding aan te schaffen.
Zou er graag eentje conserveren, maar geen idee hoe onderhoudsintensief zo een ding is.
Hoe gevoelig voor schommelende temperatuur & vocht enzo.

vulvasonic
9 december 2018, 03:30
Zolang je er geen gekke dingen mee doet valt het enorm mee qua onderhoud. Het wordt pas een dingetje als je er intensief mee gaat touren met zo'n ding.

Pijnlijke anekdote: ik was een jaar of 18 toen ik samen met een bassist en drummer mijn eerste serieuze bandje begon. We speelden rock, maar we hielden van het meer experimentelere werk van bands als Pink Floyd, Led Zeppelin en meer van dat spul. Ik zong, omdat we geen zanger konden vinden en de andere jongens nóg slechter zongen dan ik, maar we vonden wel dat er iets moest gebeuren om ons niveau en onze mogelijkheden naar een hoger plan te tillen. Een toetsenist leek een goede optie.
Heel toevallig kwam er plots een nieuweling in ons jongerencentrum en we kwamen er al snel achter dat die gast waanzinnig goed piano kon spelen. Dat was onze man! Althans, dat moest 'm worden!
Wel, die gast (die eigenlijk alleen klassiek piano speelde, toen nog) had 'alleen maar' een echte ouwe Fender Rhodes, de grootste uitvoering. Klonk onwaarschijnlijk goed, maar was ook onwaarschijnlijk zwaar. Twee potige kerels moesten het ding samen tillen, met een hernia als gevolg (bij wijze van spreken). En dan zat nog niet eens een flightcase omheen! :D En om de poten eronder te krijgen zaten we met 4 man te hannesen. Onding, maar man, wat een heeeeerlijk geluid!
Echterrrrrrr.... (En hier komt het) wij, de band, het trio, vroegen hem of hij met ons mee wilde spelen. Maar dan wel onder één voorwaarde. We wilden dat hij een synthesizer kocht, want een piano in een rockband, dat vonden we niet stoer. Dus die gast heeft toen zijn Rhodes verkocht en voor dat geld kocht ie een synthesizer. En man, wat een goedkope kutsynthesizer was dat, zeg!!! Goedkoop prutding. En het ergste was, hij was een geweldige pianist met een fantastische piano en hij werd een matige toetsenist (toch echt een heel andere discipline) met een crappy kutgeluid. Dat laatste is later trouwens helemaal goedgekomen, hoor. :)

Overigens, dat waren wel andere tijden hè. In 1986 was een Rhodes allesbehalve stoer. Het werd gezien als een onhandig ding dat moest klinken als een piano, maar daar voor geen meter op leek. Het had (en heeft) een geheel eigen geluid en dat geluid was uit de tijd. De eerste aanslaggevoelige digitale piano's kwamen op de markt en dat was de toekomst. Klonk nergens naar en speelde ook niet fijn, maar daar gingen we massaal heen.
En.... die Rhodes van mijn vriend...., hij kon geen hond vinden die 'm hebben wilde. Hij heeft 'm uiteindelijk voor een belachelijk lage prijs weten te verkopen.

D3nnis
9 december 2018, 07:30
De eerste aanslaggevoelige digitale piano's kwamen op de markt en dat was de toekomst. Klonk nergens naar en speelde ook niet fijn, maar daar gingen we massaal heen.

Het lijkt de line 6 POD wel!

vulvasonic
9 december 2018, 07:41
Op zich geen hele gekke vergelijking. :)

Brad
9 december 2018, 11:11
Opnieuw Fender Rhodes GAS.

http://retrorentals.net/wp-content/uploads/2014/08/Fender-Rhodes-1972-Stage-73-3.jpg

Mezelf toch eens gaan orienteren.
Vraag mezelf af of het verstandig is zo een ding aan te schaffen.
Zou er graag eentje conserveren, maar geen idee hoe onderhoudsintensief zo een ding is.
Hoe gevoelig voor schommelende temperatuur & vocht enzo.

Zijn er geen keyboards te krijgen met een goede Fender Roads imitatie Tupelo? Ik zit bij Bax weleens op die keyboards te pielen en ben altijd verbaasd hoe mooi die pianoklanken zijn.

arjanb01
9 december 2018, 11:21
Ik zou zeggen koop dan een Nord. Daar zitten mooie piano, Rhodes en andere klanken in. Ben je wel ruim 2K verder maar heb je alles onder de knop.

maxdb
9 december 2018, 11:44
met een beetje redelijke Roland lukt dat ook wel hoor. En dan heb je orgels, strijkers etc erbij. (ik gebruike zelf een bejaarde RS-50, zeer betaalbaar)

showband
9 december 2018, 12:48
een echte rhodes is fantastisch mooi. maar de vuistregel is "1 kilo per toets"
een 88 toets weegt dus ongeveer....

ik heb een 54.... voor soul gigs.
die dingen zijn als je het vergelijkt met vervangende synthesizers (nords en zo) tweedehands niet duur. Maar als je kijkt naar een stapje goedkoper. zo een yamahapiano als jij al hebt, vind ik het verschil te klein.

mijn advies? als je op gitaarnet zit, dan heb je een computer. Download een goede software kloon op https://www.kvraudio.com/plugins/windows/macosx/vst-plugins/vst3-plugins/audio-units/aax-plugins/rack-extensions/instruments/free/most-popular
en hang die met een midikabel aan je piano.

kun je later altijd nog beslissen of je er geld aan wil uitgeven.

Powderfinger
9 december 2018, 12:48
Gretsch G5422TG, maar ik heb al elf gitaren en moet eigenlijk een woning kopen...

Tupelo
9 december 2018, 18:49
Dank voor de tips.
Verleden vrijdag zat ik bij een maatje van me te spelen op een Yamaha NP-V80.
Klonk te gek, beter dan mijn Clavinova uit zoveel-en-negentig.
Speelde bovendien ook nogeens belachelijk licht, zonder gewogen toetsen (met die terugverende toetsen klinkt alles veel meer gelijkmatig), en alles iets kleiner waardoor meer spreiding mogelijk is.
Klonk waanzinnig.
Maar gevoel dat ik daarbij krijg is dat ik de boel loop te besodemieteren.
Is raar, maar 't voelt alsof ik valsspeel, en dat wil ik niet.
Ik ben niet zo van de plugins, maar plugin op mijn Clavinova lijkt me toch iets om maar eens mee van start te gaan dan...

Da Vinci
12 december 2018, 18:40
Ik gas ff nergens op. Kut hoor, zo net voor kerst.

maxdb
12 december 2018, 19:07
Dank voor de tips.
Verleden vrijdag zat ik bij een maatje van me te spelen op een Yamaha NP-V80.
Klonk te gek, beter dan mijn Clavinova uit zoveel-en-negentig.
Speelde bovendien ook nogeens belachelijk licht, zonder gewogen toetsen (met die terugverende toetsen klinkt alles veel meer gelijkmatig), en alles iets kleiner waardoor meer spreiding mogelijk is.
Klonk waanzinnig.
Maar gevoel dat ik daarbij krijg is dat ik de boel loop te besodemieteren.
Is raar, maar 't voelt alsof ik valsspeel, en dat wil ik niet.
Ik ben niet zo van de plugins, maar plugin op mijn Clavinova lijkt me toch iets om maar eens mee van start te gaan dan...

Het mooie van plugins is dat je het na het spelen nog kan aanpassen! Zowel de sound alswel de nootjes, in mijn geval nogal eens nodig.
Aanbevolen gratis plugs: Mellowsound, organ/piano one, redtron(Mellotron) , crazy diamonds. En zelfs een minimoog, al weet ik niet meer of die legaal was:)

Tupelo
21 december 2018, 09:02
Deze eeuw nog geen chorus gehad, behalve die op mijn Cube20x.
Laatste tijd een wat aagewakkerde Prince bui.
Wat soleren in de geest van.
Cube20x doet het eigenlijk het beste van mijn 3 amps voor dat geintje, niet verwonderlijk gezien de man zijn voorliefde voor Boss stompboxes.
Combinatie van chorus met DS1 distortion vermoed ik.
Anyhoe.
2 take it to a next level, benieuwd hoe 't op mijn Vibrochamp zou zijn.
Dus in de markt voor een Chorus.
De meest significant foute 80's chorus eigenlijk, betaalbaar.
Dus voor het eerst sinds tijden in de markt voor een Boss stompbox, CH1-tje ofzo, of CE5, eventueel een Ibanez CS9.
Wil er eigenlijk niet op spenden, want voor deze eeuw heb ik een veelheid aan chorussen versleten, en vaak volgt er vrij snel hardvochtige haat na liefde.
Maar eens irritant op een overvloed aan CH1-tjes & CE5-jes gaan bieden op MP. :D

Midwolda
21 december 2018, 09:19
imho? Die kleine Boss chorussen (chorii?) klinken echt niet tof op een ouwe SF.
Dus ja, als je fout wilt gaan dan zit je met zo'n ding wel goed. :ok:

Wil je een shimmer&shift om van te watertanden, neem dan een MXR M134.

Tupelo
21 december 2018, 09:50
Het mag een beetje een gimmick zijn...
Zo een MXR wordt al gauw prijzig, is het specifiek dat model dat lekker gaat ?
Micro chorusje zit namelijk ongeveer in de pricerange.
Ik heb stapels chorussen versleten tussen ' 92 & '00; ben wat huiverig om daarop te investeren..

Midwolda
21 december 2018, 10:04
Disclaimer: het is allemaal persoonlijke smaak natuurlijk he...

... maar ik vind de M134 onverslaanbaar op de SF's.
Die combi werkt gewoon, reageert geweldig op de knoppen, doet alles voor je.
Had soms de stereo out over de Champ en de VibroChamp... sound heaven.

Heb het zelf weggedaan vanwege mijn soms niet te stuiten obsessie voor K.I.S.S.
Gebruikt doen ze iets van honderd euro dacht ik? Kan soms wel wat minder ook.

Meeste chorii klinken Kwalitatief Uitermate Teleurstellend omdat ze de lowmid's vergeten.

Tupelo
21 december 2018, 12:32
Hmm... oké, nu zitten ze ook wel in het dreampop spectrum, dus wellicht toch de moeite.
Dank voor de tip.
Kan 'm eens bestellen, kan 'm altijd terugsturen natuurlijk en daarna 2ehands op MP kopen. :)

Midwolda
21 december 2018, 15:11
Ik heb twee keer een ouwe afgetrapte gehad, weet niet of er in de tussentijd "upgrades" hebben plaatsgevonden. Staat me ook zoiets bij dat ze 18V vragen? Even research doen.

Tupelo
21 december 2018, 20:40
Ja, 18V, maar ze komen met adapter dus no prob.
Vind ik niet eens zo een ramp, zodra je meer dan 3 pedalen aan een 9V infuus hangt begint het toch een warboel te worden.

D3nnis
22 december 2018, 11:00
GAS voor iets om onafhankelijk van de pc stil gitaar te kunnen spelen, dat gekut met drivers, latency nd shit ben ik nogal beu. Ik ben alleen te gierig om geld uit te geven aan spul "alleen voor thuis". :D

Midwolda
22 december 2018, 11:13
GAS voor iets om onafhankelijk van de pc stil gitaar te kunnen spelen, dat gekut met drivers, latency nd shit ben ik nogal beu. Ik ben alleen te gierig om geld uit te geven aan spul "alleen voor thuis". :D

Ik heb deze:
http://www.soundhouse.co.jp/images/shop/prod_img/v/vox_ap2acgg.jpg

D3nnis
22 december 2018, 11:15
Prijstechnisch zeer verantwoord!

twoerd
23 december 2018, 17:29
Ik heb (een beetje) GAS voor een tele met een humbucker erin (of twee). Weet nog precies wat voor een het zou moeten zijn. Maar zo'n gitaar heb ik nog niet.

Pepe
23 december 2018, 17:56
Ik heb (een beetje) GAS voor een tele met een humbucker erin (of twee). Weet nog precies wat voor een het zou moeten zijn. Maar zo'n gitaar heb ik nog niet.

Je hebt de dubbele humbucker thinline die in feite de voortzetting is van de singel coil thnline
en dan heb je nog de neck humbucker tele, die noemden ze custom omdat het oude model, de standaard, verkrijgbaar bleef.

Ik heb alle variaties gehad, denk ik? Kwa wide range heb ik nog de thinline versie uit de USA vintage serie.
Ik vind het een vrij ideale gitaar, fat tele sound, licht van gewicht, vrij grote brede neck
dichter bij een P90 special is Fender nooit gekomen
er blijft nog wel wat te wensen over hoor
ik zit al 2 jaar te hikken tegen een pickup update van de Creamery

arjanb01
23 december 2018, 18:08
Een taylor 414ce ovangkol. Kan niet wachten tot de belastingaangifte is gedaan want dan is het zover en mag ik wat moois uitzoeken 😁

BassAgent
19 januari 2019, 10:39
Gisteren op gespeeld, echt een superfijn ding met een wereldfinish:
https://cdn.shoplightspeed.com/shops/608856/files/11434243/fender-new-2018-fender-american-performer-telecast.jpg

Midwolda
19 januari 2019, 11:32
Tsja, GAS... lange tijd geen last van gehad. En al helemaal geen fan van het Telecaster model.
Maar soms kriebelt het wel naar een Ibanez 2352 uit '75 of '76, liefst in ivory white.
Gewoon om de bescheiden verzameling vintage Ibbies (LP, SG, ST, western) compleet te maken.

https://reverb-res.cloudinary.com/image/upload/s--1gr46FdI--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progres sive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1474223119/kxnjfltktsgld4v8f04f.jpg

Tupelo
19 januari 2019, 11:43
Nice one !
Ik heb zelf een beetje GAS voor een Jaguar, maar dat passeert wel weer.

Pepe
19 januari 2019, 11:56
Volgens mij is dat de Matsumoko tele voor Ibanez?
Dan moet je rekening houden dat je geen standaard Fender onderdelen kan uitwisselen
Ik kon iig niet wennen aan de odd ball feel, soort parallel universe tele

Midwolda
19 januari 2019, 12:00
Volgens mij is dat de Matsumoko tele voor Ibanez?
Dan moet je rekening houden dat je geen standaard Fender onderdelen kan uitwisselen
Ik kon iig niet wennen aan de odd ball feel, soort parallel universe tele

Ik dacht Fuji-Gen? Whatever.
En dat odd ball feeling heb ik toch al bij alle Tele's. :D

Pepe
19 januari 2019, 12:19
Meestal zie je wel wat Matsu en wat Fuji is maar het is educated guess want het wie wat & wanneer is op zijn zachtst gezegd mistig in het land van de rijzende zon.
Ik hou aan dat Matsu het boeren neefje van Fuji is.
Dat klinkt een beetje onaardig maar ik bedoel, crude, non sophisticated.

Midwolda
23 januari 2019, 23:34
Zin in een rijtje minifoogers op de vloer.
Gaat ook wel weer over.

Pepe
24 januari 2019, 00:29
Ja hallo, ik blijf bezig! Eerst de Ibby tele.

Wat ik wel fijn vind van al die oude dingen die ik dus niet verkoop
als je maar lang genoeg wacht ga je het wel weer leuk vinden
kwa pedalen ben ik weer gecharmeerd van spullen die ik 20 jaar geleden al had afgeschreven
maar geldt ook voor gitaren
dus elke week een happy new gear dag
zo voelt dat dan

vulvasonic
24 januari 2019, 02:03
Ik GAS nu op de volgende pedalen:
1- Wampler Paisley Deluxe Drive
2- Keeley 30ms Double Tracker
3- MXR M293 Booster Mini (dat is een combinatie van een Echoplex preamp en de bekende Micro Amp - echt een ontdekking!)
4- Keeley Compressor+

Verder GAS ik op een klein akoestisch gitaarversterkertje (ik overweeg de €299,- kostende Marshall nogwat). En ik wil nog een klein akoestisch gitaartje in parlour, 00, of 000-uitvoering. Ik denk aan de Gretsch Roots serie.

En dan is er nog een ongelooflijke hoeveelheid kleiner spul waar ik op GAS. Dikke bottleneck, nieuwe extra voeding voor mijn pedalen, snoeren, gitaarkoffers, gitaarriemen, elementen, mooi pedalboard in een flightcase... teveel om op te noemen eigenlijk.

Maar 1 ding weet ik zeker. De eerste twee genoemde pedalen gaan er zeker komen en daarna ga ik voor de versterker. Verkoop van oudere spullen kunnen ervoor zorgen dat die andere twee pedalen en dat gitaartje, plus nog wat van dat losse spul er ook nog aankomen dit jaar. :)

Guuz
24 januari 2019, 07:43
Line6 Helix Stomp, al vind ik het eigenlijk veel te duur....

D3nnis
26 januari 2019, 11:40
Ik zit inmiddels al een paar weken te overwegen of ik al mijn rack zooi zal verpatsen en dan een helix (rack) ervoor terug zal kopen, maar ik twijfel enorm; als ik op dit moment met een bandje speel zou dat geschieden met top en pedalboard, waardoor mijn rack wat overbodig is, en voor thuis pielen lijkt me zo'n modeller wel wat (nu gaat mijn rack zonder poweramp mn interface in...dat klinkt allemaal tóch al niet zoals door een dikke poweramp met speakers), maar ik ben bang dat ik spijt krijg.

arjanb01
26 januari 2019, 12:25
Ik zou in jou geval je rack gear verkopen en misschien een Kemper aanschaffen. Kun je alle kanten mee op zowel thuis als in een band.
Ik ben er geen fan van maar in jou situatie misschien de meest ideale oplossing?

D3nnis
26 januari 2019, 12:49
Ik ben op zich niet zo van dat "versterker-kopieerapparaat", maar qua plug & play is dat geen gek idee.
Maar uiteindelijk zou ik dan toch liever voor een alles in 1 oplossing (effecten, goede GUI, te gebruiken als interface)als Helix gaan, vooral omdat het alleen voor thuis zou zijn.
Maar er is een stemmetje dat zegt "hou je rack", niet in de laatste plaats omdat daar over de jaren toch best veel centjes in zitten (custom rack interface laten maken en zo), en het gewoon is wat ik toen wou hebben.

arjanb01
26 januari 2019, 12:59
You loose some, dat is met elke hobby.
Gear koop je voor de volle mep en schrijft bijna 50% af, so be it. Als ik alles zou houden wat ik in 30 jaar gitaar spelen gekocht heb, moet ik verhuizen 😂
Volg je gevoel en als dat zegt rack houden, houden maar. Al was het voor je kids die misschien in een band gaan als jij oud en versleten bent😁
Al vraag ik me af of het dan voor kids cool is in een band te gaan met papa’s oude zooi 😂

D3nnis
26 januari 2019, 13:07
Mijn kinderen willen vooralsnog helemaal niks met gitaren te maken hebben, dus dat scheelt :)

Ik ben wel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in de toekomst; nu is er een behoorlijke modelling tendens, maar nu zie je weer steeds meer mensen die modelling combineren met een powered FRFR cabinet met IR functionaliteit (zoals die powercabs van line6 en zo), met niet misselijke RMS vermogens. Kleine stap om dan weer een buizenamp te gebruiken...

arjanb01
26 januari 2019, 13:15
Ik zie juist steeds meer klein wattage buizenamps op de markt verschijnen, vooral die 15 watters.
Al die modelling en profile gear ten spijt, de meeste gitaristen lijken toch meer voor eenvoud te gaan en dan is een kleine buizen amp plus een paar pedalen ideaal.

D3nnis
26 januari 2019, 13:45
Mwah, valt tegen qua eenvoudigheid vind ik.
Wat is er eenvoudiger dan twee XLR's in je profiler/modeller te raggen voor de PA, en altijd een consistent geluid te hebben....

vulvasonic
27 januari 2019, 03:12
Mwah, valt tegen qua eenvoudigheid vind ik.
Wat is er eenvoudiger dan twee XLR's in je profiler/modeller te raggen voor de PA, en altijd een consistent geluid te hebben....
Precies. Nou ja, eerlijk blijven, dan beperk je je tot het aansluiten en dan heb je absoluut gelijk. Maar het apparaat zelf heeft iets meer tijd nodig om te leren kennen. Maar het biedt dan ook wel weer zo ontzettend veel meer mogelijkheden. Nog los van het feit dat je alles rechtstreeks op je computer kan pleuren en je kwalitatief hoogwaardige geluiden kunt bewerkstelligen die op geen enkele andere manier te realiseren zijn, behalve door al het gemodelleerde spul daadwerkelijk te kopen en dan ook nog de ruimte hebben waar je alles open kunt gooien, plus de benodigde mics en de know how om alles perfect op te nemen...... Hou op, lang leve de Kemper.

En in alle eerlijkheid, ook ik vind niets lekkerder dan het spelen over een paar goede buizenversterkers op een flink volume en een stel goede pedaaltjes..., maar als je, zoals ik nu, vrijwel alleen nog in kroegen speelt en je krijgt al boze blikken als je je 15 watt versterkertje op 2 hebt staan en je kan daardoor al je pedalen weer opnieuw afstellen, omdat je de keer daarvoor op 2,5 of of 1,5 zat te spelen (zo triest kan het worden, beste mensen), dan kijk ik toch altijd even met enige afgunst naar mijn op de Kemper spelende kompaan, die gewoon z'n spulletjes snel even neerzet en altijd datzelfde perfecte geluid heeft, ongeacht het volume.

Zou ik nu in een stevige rockband spelen en ik stond nog steeds op grotere podia, waar volume geen issue was, dan liet ik loodzware full stacks aanrukken en dan zou ik doodongelukkig worden van een Kempertje met een in ear monitoring systeem, maar voor mij en voor minstens 95% van mijn collega gitaristen is de Kemper een zegen.

Hoewel, wat was die andere ook weer? O ja, de Helix! Heeft die vrind van mij ook. Hij gebruikt 'm voor een andere band icm een tweede (!!!) Kemper, omdat hij per sé wilde dat al zijn sounds perfecte kopieën waren van het origineel. Voor alle duidelijkheid, het gaat hier om een tribute band. Vrind heeft urenlang gewerkt voor iedere sound voor ieder nummer van hun sets. Repertoire van 2 uur. Hij blij.
Alleen... de geluidstechnicus, die toch echt niet veel meer te doen heeft dan de eq aanpassen op de zaal (geen lullige zaal overigens) en vervolgens het volume regelen om de zooi in balans te krijgen met de rest van de band, heeft blijkbaar een hekel aan gitaren. Mijn vrind werd zo zacht in de mix gezet dat hij het hele optreden ook af had kunnen doen met 3 geluiden. Clean, overstuurd en solo. Vrind keek bescheten toen ik 'm dat vertelde.

arjanb01
27 januari 2019, 07:38
Mooi verhaal weer Mario en helemaal waar.
Ik ben geen fan van Kempers, je moet bijna een vliegbrevet hebben met al die knopjes. En als je zelf wilt profilen moet je de amps beschikbaar hebben en daar ook nog eens tweaken om de uiteindelijke kopie goed en mooi in de Kemper te laden. Tenminste, zo zou ik het doen omdat je toch je eigen sound wil.
Gedoe. En het valt mij op dat je op marktplaats steeds meer Kempers bijna nieuw aangeboden ziet. Dus toch niet zo perfect voor de meesten?

D3nnis
27 januari 2019, 09:24
Precies. Nou ja, eerlijk blijven, dan beperk je je tot het aansluiten en dan heb je absoluut gelijk. Maar het apparaat zelf heeft iets meer tijd nodig om te leren kennen.

Dat klopt, alhoewel ik vind/vond dat je met de Kemper geen raketgeleerde hoeft te zijn, zit toch logisch en goed in elkaar.
Dat leren is eenmalig, dat aansluiten komt telkens terug. Ik had toch met enige regelmaat dat je eens ergens stond waar het gewoon totaal niet klonk, wat je ook deed. Part of the fun, maar het is niet ideaal.

En het valt mij op dat je op marktplaats steeds meer Kempers bijna nieuw aangeboden ziet. Dus toch niet zo perfect voor de meesten?

Maar als je vervolgens ziet voor wat voor prijzen ze weggaan, dan zou ik zelf een nieuwe kopen.

arjanb01
27 januari 2019, 10:07
Dat klopt, alhoewel ik vind/vond dat je met de Kemper geen raketgeleerde hoeft te zijn, zit toch logisch en goed in elkaar.
Dat leren is eenmalig, dat aansluiten komt telkens terug. Ik had toch met enige regelmaat dat je eens ergens stond waar het gewoon totaal niet klonk, wat je ook deed. Part of the fun, maar het is niet ideaal.

Maar als je vervolgens ziet voor wat voor prijzen ze weggaan, dan zou ik zelf een nieuwe kopen.

Dat zijn vraagprijzen, waar ze fysiek tweedehands uiteindelijk voor verkocht worden kunnen best lagere prijzen zijn.
Pak je gewoon je vaste settings op je buizenamp heb je je mic op dezelfde plek op je soeakerdoek en speel je inear met je eigen mix heb je i.m.o. ook een constant geluid. Ik wel iig. De rest is front of house werk en regelt de zaalmixer.

D3nnis
27 januari 2019, 10:28
Dat zijn vraagprijzen, waar ze fysiek tweedehands uiteindelijk voor verkocht worden kunnen best lagere prijzen zijn.

Ja, dat kan, maar kijk maar wat er op geboden wordt...
Als ik iets op marktplaats zet heb ik eerder last van te lage voorstellen dan van te hoge.

Pak je gewoon je vaste settings op je buizenamp heb je je mic op dezelfde plek op je soeakerdoek en speel je inear met je eigen mix heb je i.m.o. ook een constant geluid. Ik wel iig.

Nou, bij mij wisselt dat nogal hoor, geen idee waarom. Zelfde geluidsman, zelfde mengtafel, zelfde microfoon + positie. Tijdje terug in eoa kroeg, gewoon helemaal geen enkel laag. Heel gek.

arjanb01
27 januari 2019, 10:31
Vreemd inderdaad. Kan zijn dat de amp in de ene zaal kaal anders klinkt dan in de andere zaal. Leeg of vol met mensen speelt ook een rol bij geluidsverschil.
Als een zaal vol is klinkt alles met wat meer body. Zo ervaar ik het zelf.

D3nnis
27 januari 2019, 10:33
Dat is wel waar ja, soundcheck met lege zaal zegt sowieso niet zo veel.

Het gekke was, in de betreffende setting waarin ik geen lasg had, had onze andere gitarist, die een vrij schelle gitaar combineert met een vrij schelle amp, ineens een gigantische bak laag. Raar.

Da Vinci
27 januari 2019, 11:29
Mooi verhaal weer Mario en helemaal waar.
Ik ben geen fan van Kempers, je moet bijna een vliegbrevet hebben met al die knopjes. En als je zelf wilt profilen moet je de amps beschikbaar hebben en daar ook nog eens tweaken om de uiteindelijke kopie goed en mooi in de Kemper te laden. Tenminste, zo zou ik het doen omdat je toch je eigen sound wil.
Gedoe. En het valt mij op dat je op marktplaats steeds meer Kempers bijna nieuw aangeboden ziet. Dus toch niet zo perfect voor de meesten?

Ieder z'n ding hoor, maar dit is echt spijkers op laag water zoeken. Er zitten idd best wat knopjes op een kemper maar als ik een gemiddelde buizenversterker setup met pedal board en deel voor de Amp en deel in de loop met buffers en voedingen ga beoordelen kom ik ook heel wat knopjes en dingetjes tegen en dat zijn setups die vaak ook door de jaren heen zijn samengesteld om te komen waar men wilde. Het is maar net waar je je in verdiept om mee te leren werken. Als kemper gebruiker komend van een buizenversterker met 4 pedalen ben ik het omslagpunt van simpelheid mijlen ver voorbij in het voordeel van de Kemper en op gebied van instellen, opbouwen/afbreken en soundchecken.

Beschikking over 'al die amps' om 'je eigen sound' te kunnen maken is ook een non-argument. Als 'je eigen sound' nu in 'al die amps' zit zou dat betekenen dat je nu al met 'al die amps' optreedt anders heb je even goed niet 'je eigen sound' ter beschikking.

En als de hoeveelheid aanbiedingen op MP maatgevend is moet je eens op buizenversterker zoeken, die staan er nog veel meer op dan de drie Kempers op dit moment ;)

vulvasonic
27 januari 2019, 16:20
Ik hoop niet dat mijn verhaal verkeerd overgekomen is, maar ik vind de Kemper echt geweldig in (bijna) alle opzichten. En je eigen geluid....., er zijn zo ontzettend veel waanzinnig goede geluiden te downloaden, sommige voor een klein bedragje, andere gratis ende voor nop, dat je daar, eventueel met enig tweaken, absoluut je eigen geluid in zal kunnen vinden. En het is te doen, het ding zit slim in elkaar en is echt niet overdreven moeilijk om te leren begrijpen.
Mijn vriend gebruikt de Kemper in de studio en dat is zoooooo waanzinnig lekker!!! Ik neem er regelmatig op en dat gaat echt in een sneltreinvaart.
Live gebruikt ie het ding icm twee actieve speakers. Werkt perfect!

Alleen (en dat is een persoonlijk dingetje), voor grotere podia mis ik heel erg de druk van een goede buizenbak op een flink volume. En de lol van het spelen met feedback, iets dat met een Kemper toch wat lastiger te realiseren valt.
Dit gezegd hebbende, de Kemper blijft consistent. Je krijgt overal precies wat je er in hebt gestopt. En als je van zekerheid houdt is dat een prettige gedachte.
Nu moet ik zeggen dat je met een (of meer) versterker(s) en wat pedaaltjes ook een heel consistent geluid kunt krijgen. Het is echt prima te doen, mits je altijd op exact hetzelfde volume speelt. Want zodra je je versterker aanpast op volume, zul je al je drive-pedaaltjes daar opnieuw voor in moeten stellen. En als je die drive pedaaltjes ook nog stackt, dan is dat een enorm gedoe. Tenminste, ik vind dat een enorm gedoe. Als ik drie keer naar de grond moet bukken heb ik al last van mijn rug. En meestal ben ik er met drie keer bukken niet klaar mee, omdat alles anders reageert. Verschrikkelijk!!!
Met de Fresia's en met Vulvasonic (en enkele andere bands) speelde ik overal en altijd op hetzelfde volume. Kanonhard. Soms veel te hard, met name bij kleinere gelegenheden. Maar dat interesseerde me geen kont. En.... de hele band wilde hard, dus dat was wat we deden. Niets lekkerder dan dat.
Maar nu ik te maken heb met twee zangeressen (feitelijk ben ik niets meer dan hun begeleider) kan dat niet meer. En de kroegen waarin we spelen zijn volgens de uitbaters ook niet geschikt om hard te spelen. Dus dan heb je een probleem. En dan is de Kemper echt wel een handige oplossing.

Da Vinci
27 januari 2019, 17:21
Volgend mij verwoordt je het juist heel goed, zowel de voordelen als nadelen. Wat betreft het volume; sinds ik tinnitus heb speel ik uitsluitend in-ear dus die pompende buizenversterkers met dat volume zijn aan mij niet meer besteed.

In mijn vorige band had ik de volumeknop van de Kemper enkel toegewezen aan de output die naar mijn cab (was vaak zaal geluid) ging, dus die kon ik harder en zachter zetten in de zaal zonder dat het het iem geluid van mij of mijn bandleden beïnvloedde. Dat was ideaal. In mijn huidige band gaat altijd een pa mee en speel ik zonder cab.

Tristan
28 januari 2019, 08:50
De Kemper kan ontzettend goed klinken mits je goede profiles hebt.

De meesten gebruiken profiles van een of andere Amerikaan die ik niet zo geweldig vind (hangt er vanaf wat je zoekt).
Te higain, te gecomprimeerd en te nep (niet direct genoeg) voor mij.

Wat velen niet weten is dat een ex-oudgediende van dit forum ook profiles maakt onder de naam Flying Deer en dat is andere koek.
Klinkt eerlijk waar echt waanzinnig.
Meer gericht op de drives en cleans van de amp in plaats van het higain gebeuren.

Als je een Kemper hebt of geinteresseerd bent in eentje dan zijn die Flying Deer profiles niet te missen.
Vooral de Vox achtigen en Valco zijn waanzinnig.
Alles geprofiled met high end microfoons en preamps, vaak van zeer goed klinkende vintage amps.

Da Vinci
28 januari 2019, 14:06
Je bedoelt Michael Britt denk ik?
Flying Deer ken ik niet, heb je een linkje?
Zelf ben ik altijd wel enthousiast over de filmpjes van ToneJunkie. Recent hun Plexi pack aangeschaft, mn voor crunch en high gain werkt erg goed icm singles coils ook) en ga binnenkort denk ook de Tweed B aanschaffen voor de clean en 'randje' geluiden.

Tristan
28 januari 2019, 14:30
Klopt inderdaad.

De website link voor Flying Deer is:
www.fdprofiles.com

twoerd
28 januari 2019, 16:16
Ik heb voornamelijk nog GAS voor een Boss Katana Artist. De prijs is nog te doen, kan zachtjes, kan hard, en heeft bijna alle effecten die je maar kunt wensen.

D3nnis
28 januari 2019, 18:33
De Kemper kan ontzettend goed klinken mits je goede profiles hebt.

De meesten gebruiken profiles van een of andere Amerikaan die ik niet zo geweldig vind (hangt er vanaf wat je zoekt).
Te higain, te gecomprimeerd en te nep (niet direct genoeg) voor mij.

Kijk, dat is interessant.
Ik heb wat jaren terug de Kemper redelijk aan de tand gevoeld, onder andere met wat profiles van Michael Britt.
Toen werd gezegd dat dit qua profiles wel je van het was....maar ik miste toch een bepaalde punch/dynamiek (niet alleen met de Michael britt profiles overigens), en "ranzigheid" (en niet alleen ik, en dan heb ik het nog niet eens over de anti digitaal brigade :) )
Moet hier toch eens een keer opnieuw in duiken.

Da Vinci
28 januari 2019, 19:13
Vind je de helix beter dan de kemper?

D3nnis
28 januari 2019, 19:59
Vind je de helix beter dan de kemper?

Qua sound kan ik dat niet beoordelen, omdat ik de Helix niet zelf gebruikt heb. Het is toch ook vaak een beetje hoe het "voelt".
Qua alles-in-1 oplossing denk ik dat ik de helix beter vind (meteen audio interface bijvoorbeeld), met het gevaar van kwantiteit ipv kwaliteit natuurlijk.

Tristan
28 januari 2019, 23:11
Kijk, dat is interessant.
Ik heb wat jaren terug de Kemper redelijk aan de tand gevoeld, onder andere met wat profiles van Michael Britt.
Toen werd gezegd dat dit qua profiles wel je van het was....maar ik miste toch een bepaalde punch/dynamiek (niet alleen met de Michael britt profiles overigens), en "ranzigheid" (en niet alleen ik, en dan heb ik het nog niet eens over de anti digitaal brigade :) )
Moet hier toch eens een keer opnieuw in duiken.

Precies dat, ik hou helemaal niet van modeling, profiling of wat dan ook en ik zou zo'n ding niet gauw kopen maar de profiles van Robbert overtuigen mij voor de volle 100% door exact die punch, dynamiek, ranzigheid en feel van de originele amps te pakken.
Maar ja, hij gebruikt ook echt niet de misselijkste microfoons en preamps voor de profiles.

Ik zou zeggen, stuur hem een mailtje en zeg dat je zijn website via mij van Gitaarnet hebt doorgekregen, misschien wil hij je dan wel een keertje het een en ander laten horen / uitproberen.

Da Vinci
28 januari 2019, 23:41
Qua sound kan ik dat niet beoordelen, omdat ik de Helix niet zelf gebruikt heb. Het is toch ook vaak een beetje hoe het "voelt".
Qua alles-in-1 oplossing denk ik dat ik de helix beter vind (meteen audio interface bijvoorbeeld), met het gevaar van kwantiteit ipv kwaliteit natuurlijk.

Uiteindelijk ga he zo’n ding toch beoordelen op sound lijkt me, en niet zo zeer op dat soort opties.

Da Vinci
28 januari 2019, 23:43
Precies dat, ik hou helemaal niet van modeling, profiling of wat dan ook en ik zou zo'n ding niet gauw kopen maar de profiles van Robbert overtuigen mij voor de volle 100% door exact die punch, dynamiek, ranzigheid en feel van de originele amps te pakken.
Maar ja, hij gebruikt ook echt niet de misselijkste microfoons en preamps voor de profiles.

Ik zou zeggen, stuur hem een mailtje en zeg dat je zijn website via mij van Gitaarnet hebt doorgekregen, misschien wil hij je dan wel een keertje het een en ander laten horen / uitproberen.

De profiles klinken idd wel anders dan je gewend bent ja. Kan nog niet zeggen of ik dat heel positief of negatief vind. Feit dat het nogal droog is en niet heel fijn is ingespeeld vertekend ook nog wel behoorlijk in mijn beleving.

D3nnis
29 januari 2019, 07:25
Uiteindelijk ga he zo’n ding toch beoordelen op sound lijkt me, en niet zo zeer op dat soort opties.

Dat is een beetje wat ik bedoelde met kwantiteit vs kwaliteit.
Maar het is natuurlijk zo goed als onmogelijk om een gefundeerde keuze op sound te maken tussen de grote drie. Youtube zegt maar half wat; het beste vergelijk is ze alle drie in huis halen en tweaken tot ze voor jezelf optimaal zijn, en dan een keuze uit de drie maken. Omdat ik niet zo van tweaken met al die models, ir's etc houd, er ook niet goed in ben, en het financieel ook niet echt een slimme zet is om er 3 te kopen waarvan je er 2 weg doet, betekent dit dat ik all snel naar features en praktische zaken kijk.

Da Vinci
29 januari 2019, 08:04
Klopt, dat is idd lastig. Ik ben daarom ook deels afgegaan op wat ik om me heen zag. Dan bedoel ik bijv. de keuze van bijv. Bert Meulendijk en Marcel Fisser, maar ook bij. het inspeelrekje van John Mayer, Steve Lukather en want bands als Level42 en Snow Patrol die digitaal spelen. Allemaal Kemper.
Maargoed, misschien is het wel net als met auto’s, op het moment dat je er een koopt zie je ze ineens overal :)

Frans in Boekel, die wel beschikking heeft over alles wat hij wil om te vergelijken, incl dus de buizenamps, speelt live ook op Kemper en dat vond ik ook pleiten voor dat ding. Frans heeft overigens zelf een hoop profiles gemaakt en op zijn Kemper staan en die heeft hij destijds aan mij gedemonstreerd. Dan hoor je ‘m in het echt nadat iemand anders het tweakwerk voor je heeft gedaan.

D3nnis
29 januari 2019, 12:33
Frans in Boekel, die wel beschikking heeft over alles wat hij wil om te vergelijken, incl dus de buizenamps, speelt live ook op Kemper en dat vond ik ook pleiten voor dat ding. Frans heeft overigens zelf een hoop profiles gemaakt en op zijn Kemper staan en die heeft hij destijds aan mij gedemonstreerd.

Klopt, die heb ik destijds ook gehoord, en oa profiles van 1 van mijn eigen amps......waarbij de kemper dus juist niet zo klonk zoals ie voor mij zou moeten klinken (zoals mijn eigen amps), waardoor ik toen niet de noodzaak voelde om 2k uit te geven.
Maar dat is ook alweer wat jaren geleden, er zijn inmiddels wat firmware updates geweest, en misschien dus ook wel betere profiles.

Dat Frans zelf Kemper gebruikt interesseert me eigenlijk niet zo veel, als hij op een fender speelt ontwikkel ik ook geen GAS voor fender.
Blijft grappig dat ook hij ontzettend lang bezig is geweest met buffers, kabels, speakers, etcetera, en élke nuance proberen te verbeteren (en verkopen), en nu de Kemper promoot "want hij benadert the real deal toch voor 90%, en dat is meer dan goed genoeg", die nuances doen er toch helemaal niet zo toe", dat wil je niet persé horen van iemand wiens winkel je half leeggekocht hebt :)

Ik snap de redenatie helemaal om voor Kemper te gaan hoor, en heb hem qua kennis ook hoog zitten. Ik kom er nu al 20 jaar met enige regelmaat, dus ik ken de zaak vrij goed. Goed genoeg om te weten dat ik voor mijzelf zéker niet blind moet varen op zijn mening en/of verkoopargumenten.

Da Vinci
29 januari 2019, 19:21
Je geeft aan niet alle drie de grote digitale systemen te kunnen testen. Vandaar dat ik zeg; wellicht kan je gebruik maken van de ervaring van andere. De kunst in dan om te bepalen wie je wel of niet ziet als iemand wiens mening enige waarde voor je heeft want het internet barst van mensen die al jaren roepen dat Gibson alleen nog maar kutgitaren maakt zonder er zelf ooit een avst gehad te hebben.
Ik snap ook wel dat Frans zegt dan een Kemper of iets anders mooi spul is als dat z'n kans op een verkoop vergroot. Maar gezien zijn beroep heeft hij wel toegang heeft tot veel producten en hij de keuze heeft gemaakt voor een bepaald systeem zegt wel iets. Daarmee hoor je mij niet zeggen dat iedereen morgen aan de strat moet als Frans aan de strat moet, dat maak je er zelf van ;)

Dat de Kemper nou heel veel beter is gaan klinken door de firmware kan ik niet zeggen. Als jij wat je hebt gehoord van profiles van jouw versterkers (ik neem aan dat je bedoelt dat het een profile was van een versterker die jij ook hebt maar dan niet de jouwe met jouw instellingen) niet goed vind snap ik dat dat jouw mening bepaalt. Ik gebruik zelf een aantal keer in de set twee profiles van een Plexi. Nou dat ik laatst een opname te kijken van een concert van Aerosmith waar Joe Perry op een aantal Marshall's speelde waar volgens mij ook een Plexi tussen stond, en het hele concert in ogenschouw nemend kan ik maar één ding concluderen; wat ben ik blij dat mijn profiles niet op het origineel lijken ;)

Tupelo
29 januari 2019, 19:44
Yaagh, take the modeling naar het modeling topic. :stop:

GAS !!! :rockon:

https://www.picclickimg.com/d/w1600/pict/163506025769_/Fender-American-Professional-Jaguar-3TS-Rosewood-Electric-Guitars.jpg

D3nnis
29 januari 2019, 20:10
Je geeft aan niet alle drie de grote digitale systemen te kunnen testen. Vandaar dat ik zeg; wellicht kan je gebruik maken van de ervaring van andere. De kunst in dan om te bepalen wie je wel of niet ziet als iemand wiens mening enige waarde voor je heeft

Helemaal mee eens.

Daarmee hoor je mij niet zeggen dat iedereen morgen aan de strat moet als Frans aan de strat moet, dat maak je er zelf van ;)

Hmm, zo had ik het niet helemaal bedoeld in ieder geval.

ik neem aan dat je bedoelt dat het een profile was van een versterker die jij ook hebt maar dan niet de jouwe met jouw instellingen
Ik bedoelde in dit geval echt mijn amp, maar ook dan zijn er nog steeds zó veel variabelen; ik geloof ook niet dat ik zelf zou willen profilen, er zijn anderen die dat veel beter kunnen.

Nou dat ik laatst een opname te kijken van een concert van Aerosmith waar Joe Perry op een aantal Marshall's speelde waar volgens mij ook een Plexi tussen stond, en het hele concert in ogenschouw nemend kan ik maar één ding concluderen; wat ben ik blij dat mijn profiles niet op het origineel lijken ;)
Fair enough :)

vulvasonic
30 januari 2019, 08:37
Heb ik net de Wampler Paisley Deluxe Drive gekocht, word ik ineens smoorverliefd op een ander pedaaltje. In mijn optiek het beste overdrive pedaal ooit.

-"Zo! Dat is nog eens een gewaagde uitspraak, heer Vulva. Het beste, zei u?"
- "Jazeker, ik geloof niet dat ik ooit eerder een pedaal heb gehoord die het voor elkaar kreeg om IEDERE gitaar over IEDERE versterker beter te laten klinken. Sterker, je krijgt het niet eens voor elkaar om dusdanig aan de knoppies te draaien dat het geluid er minder van wordt. Het is ON-GE-LOOF-LIJK!!!"

En dit meen ik dus, hè? Ik kan de term 'transparent overdrive' niet meer horen, maar als die term ooit op een pedaaltje van toepassing is geweest, dan is dat wel op de Lightspeed Organic Overdrive van Greer Amps. Als je het pedaal aanzet en je houdt alledrie (3 maar, hoe lekker!!!) de knoppies op 12 uur, dan verandert er nauwelijks iets aan het oorspronkelijke geluid van je gitaar en amp zónder het pedaal, behalve dat het geluid ineens gaat 'leven'. Dat doet mij nog het meest denken aan mijn ouwe Aphex Acoustic Xciter (Big Bottom/Aural Exciter). Dat is ook zo'n pedaal dat eigenlijk 'alleen maar' het allerbeste van je gitaar er uit laat springen, mits goed afgesteld uiteraard. En dat is dan weer het leuke van de Greer. Die Aphex moet je zorgvuldig afstellen om dit effect te bereiken en vervolgens kom je niet meer aan de knoppen. De Greer Lightspeed zet je voor datzelfde effect op 12 uur en daarboven begint pas de echte lol! Ik beweer hier met droge ogen dat ik nooit eerder zoiets gehoord heb. De bekendste en beste (?) 'transparent overdrives' die ik ken zijn (uiteraard) de Klon Centaur en de Lovepedal Tchula. Maar toch hebben die in mijn beleving niet datzelfde effect, dat je geluid beter tot z'n recht komt met zo'n geval, of (niet onbelangrijk) dat ze op iedere gitaar over elke versterker per definitie je geluid beter kunnen maken. Hou me ten goede, want ik heb de originele gevallen nooit zelf uit kunnen testen.

Maar goed, de Greer Lightspeed dus. Ik kan er niet van slapen. Ik vind dat ik 'm MOET hebben. Alsof ik anders niet meer de laatste trein haal naar de utopische wereld der gitaristen.
Ik vind dat ik de Wampler Paisley Deluxe ook moet hebben, want ik denk dat dat het geluid is waar ik naar op zoek ben voor de dingen die ik doe en bovendien hoop ik hiermee mijn hoeveelheid drives te beperken tot 1, namelijk de Paisley Deluxe. Ruimtebesparing. De Paisley Deluxe is compact, is feitelijk twee pedalen in één, waarbij ik er een gebruik voor de mildere oversturing en de andere voor de wat agressievere. En dan hóóp ik dat ik ze dusdanig kan afstellen dat ik, wanneer ik ze beide tegelijk aan heb staan (de volgorde is in te stellen) tevens een sologeluid heb die mooi en luid genoeg is. Als me dat lukt, kunnen alle andere drives en boosters van mijn bordje af. En lukt dat niet, dan heb ik alsnog een tweede pedaal nodig om te boosten en meteen de frequenties op een prettige wijze af te stellen. En daarvoor heb ik genoeg liggen. Niet lachen, maar ik overweeg serieus de Boss Metalzone. Ik roep het al 15 jaar of meer, maar als je de drive op 0 zet, dan hou je een pedaal over met een volumeknop om tot de gewenste decibellen te komen en (hier komt het) een zeer uitgebreide en uiterst gevoelige EQ. Het gaat bij een sologeluid vooral om het juiste middengebied. En juist daar zit de kracht van de metalzone. Het is even zoeken, maar dan heb je ook een perfect sologeluid.
Ik lul weer te lang door, maar de Paisley Deluxe is het tegenovergestelde van de Greer Lightspeed. De Paisley kleurt het geluid juist heeeeel erg. Daar is niets transparants aan. En ik heb ook niet het gevoel dat het een waanzinnig dynamisch geluid heeft. De Greer wel. Die is zeer dynamisch. En als je de scheur verder open zet en het volume en iets meer hoog (alle knoppen op 2 uur), dan komt daar een waanzinnig mooie oversturing uit, wanneer je er flink op los ramt. En die drive is magisch. Noem me gek, maar dat vind ik echt de mooiste oversturing die ik ooit gehoord heb. Precies de juiste grofheid, de juiste korrel, vuig doch helder, geen mug of bij te bekennen. Nogmaals, ik ben verliefd op dat pedaal. Misschien maar een jaartje sparen.

En nu ik toch bezig ben. Wat mij dus helemaal fantastisch lijkt (ik denk dat ik dan klaar ben) is de Greer Lightspeed voor mijn licht overstuurde basisgeluid.... en dan...., om te stacken voor de perfecte soloboost, de Crowther Hot Cake met de gain op negen en presence op half drie. Die twee pedalen bij elkaar, oooow..... En dan nog een Z-Vex Super Hard On ervoor, voor wanneer het echt smerig moet!
Mensen, ik denk dat ik ter plekke dood neerval van geluk. En dan zullen ze me van de grond moeten trekken, omdat ik tijdens het sterven ook nog een immense zaadlozing heb ervaren. Ik geloof werkelijk niet dat ik meer dan die 3 pedalen nodig heb om volmaakt gelukkig te zijn met mijn geluid, als het gaat om gain.

Genoeg geluld, old, hier een linkje naar dat droompedaal, de......:
GREER AMPS LIGHTSPEED ORGANIC OVERDRIVE (https://www.greeramps.com/collections/pedals/products/lightspeed) :cheerup::cheerup::cheerup:

Fobo
30 januari 2019, 09:11
ik denk dat ik dan klaar ben [...])Ik geloof werkelijk niet dat ik meer dan die 3 pedalen nodig heb om volmaakt gelukkig te zijn met mijn geluid, als het gaat om gain [...]

Mooi verhaal Vulva, maar ik neem de vrijheid om te lachen....
Hahahaha.

See you at the next overdrive. Gitaristen hebben nóóóóit genoeg; jij zou dat zeker moeten weten...

no 1 hops
30 januari 2019, 09:26
geachte heer Vulvasonic

mijn dank is groot, vanwege uw verhaal,
mijn glimlach nog groter door de verwoording van uw betoog.

en nee, ik gun u uw drie ultieme pedaaltjes niet
want als er niks meer te wensen valt, schrijft u deze schitterende verhalen van verlangen ook niet meer en doe je ons tekort ;-)

maar even alle gekheid op een stokkie.
je benoemt de metalzone.
nu heb ik zo een tonelab St gevalletje van Vox.
daar staan 3 a 4 dist/overdrive pedaal modellen in met maar 1 draaiknop.

en alhoewel de halve gitaarwereld van alles doet met de tubescreamer, doet de metal distortion het op lage instelling vaak veel beter.
(let wel, er is maar 1 draai knop dus misschien doet dat geen recht aan tubescreamer model.)

miyaru
30 januari 2019, 09:38
Mmm, zag vanochtend dit op jijbuis......

https://www.youtube.com/watch?v=2An0uMzxnC8

Ik moet zeggen dat ik al redelijk tot zeer blij was met mijn Okko Diablo Gain+ - maar deze........
Ze zijn niet goedkoop maar wel heel fijn, en hij werkt met praktisch alle gitaren en versterker combi's.

Doe er je voordeel mee!

Tupelo
30 januari 2019, 11:11
Gisteren twee dingen gedaan, gortdroog op mijn AC4 ingeplugd, met drive & MP gecheckt naar drives & boosters.
Je verzuipt in de opties.
Niet de neiging om ze uit te proberen.
Zat in Trixie Whitley mood, dus AC4 met drive open voldeed.
Verder red ik mezelf met een EHX LPB1 (transparante boost hoor, je krijgt tot 20db voor 2 tientjes) & een Vox Dual Drive, wanneer het over het randje moet.
Had nog een VS Jeckyll & Hyde, kon me niet zo bekoren; teveel mogelijkheden met allemaal hetzelfde effect.
Ik moet blij zijn geloof ik ?
Dingen zijn over het algemeen niet goedkoop. :)

Pepe
30 januari 2019, 14:16
Wat Greer betreft
ik heb de ghetto stomp, uit de tijd dat ie nog maar 2 pedaaltjes had en je het bij hem zelf moest kopen
ik was op het spoor gezet door een fellow gitarist uit de roots telecaster aficionado
en dat is precies waar je Greer moet plaatsen, oude ontploffende tweed en valco's amps
hij heeft sinds die tijd een dozijn verschillende smaken er bij maar die signature sound sijpelt overal door
niet raar want het zijn variaties van de Electra boom
awesome pedals maar een focused lead sound it has not
dan kan het vrij boomy & ratty klinken en daarbij ook niet door een mix heen prikken
een & ander kan je verhelpen met een goede toonregeling
maar zit er niet op, Greer doet dat liever zelf en verkoopt dat dan als variatie
snap ik maar dat maakt het tricky om het als enige pedaal mee te nemen

vulvasonic
30 januari 2019, 14:24
De Lightspeed lijkt me ook niet een pedaal om mee te soleren. Meer een basis drive.
Vandaar ook dat ik de Hot Cake noemde voor het solowerk. Die Hot Cake vind ik dan ook weer helemaal het einde, maar die dan weer juist als solo pedaal.

Maar het is gek met die Lightspeed. Ik weet het, YouTube is niet de beste informatiebron, maar ik heb vergelijkingsvideo's gezien met (bijv.) 3 andere Greer overdrives die op dit moment op de markt zijn. Niet allemaal, want door de jaren heen heeft ie er wel heel veel gemaakt. Maar van wat ik gezien heb (en dat vond ik het gekke), die andere pedalen leken stuk voor stuk veel op de Lightspeed. En toch kreeg ik alleen bij de Lightspeed steeds die glimlach op m'n smoel. En ik kan er niet de vinger op leggen waar dat 'm in zit.

Pepe
30 januari 2019, 14:25
Mmm, zag vanochtend dit op jijbuis...

Dit klinkt heel erg middy digitaal
doet me ook denken aan 80's shredder pre amp cascading
zo zie je maar weer hoe smaken uiteen kunnen lopen.

Pepe
30 januari 2019, 14:28
De Lightspeed lijkt me ook niet een pedaal om mee te soleren. Meer een basis drive.

Ik neem hem altijd mee met de Jaguar
hij maakt het hoog wat ronder en dikker en geeft het laag een growl, alsof er een kudde buffels aanstormt (
kan ook met de Gretsch, die trems hebben er ook wat mee te maken natuurlijk
dus ja, voor dat werk is ie niet te kloppen

miyaru
30 januari 2019, 14:29
Ja zeker, heel anders dan hoe ik het ervaar..... Maar Pepe dat kan natuurlijk!

vulvasonic
30 januari 2019, 15:05
Mooi verhaal Vulva, maar ik neem de vrijheid om te lachen....
Hahahaha.

See you at the next overdrive. Gitaristen hebben nóóóóit genoeg; jij zou dat zeker moeten weten...
Geloof me, ik heb 15 jaar lang geen enkele behoefte gehad om nog te zoeken naar een andere overdrive, of zelfs andere versterkers. Ik was volmaakt gelukkig met wat ik had. Tot al mijn versterkers (3 stuks) werden gejat en mijn belangrijkste pedaaltjes kapot gingen en ik geen geld meer had om dat spul te repareren. Ik hoop nog steeds op iemand die mijn SHO kloon kan fixen (ik ben geen actieve speurder), maar met die SHO kloon alleen ga ik het ook niet redden. Die is er alleen om het af te maken.

I moest helemaal opnieuw beginnen, maar nu zonder geld. Ik ben Fred Dons onwaarschijnlijk veel dank verschuldigd, omdat hij mij persoonlijk aan twee amps geholpen heeft, zodat ik weer aan de slag kon. Inmiddels is mijn belangrijkste versterker een simpele Vox AC15. Chinees uiteraard. Zeer blij mee, maar het voelt toch een beetje als roeien met de riemen die je niet hebt. Maar ik sta ook niet meer in grote tenten te spelen, dus eigenlijk is die versterker meer dan prima. Ik mag 'm alleen nooit op het volume zetten waarop ie gaat shinen. :D
Ik red me echter prima. Ik ben niet ontevreden met mijn geluid. Maar itt die periode van 15 jaar is mijn queeste naar het perfecte geluid nog lang niet klaar. :)

Dit gezegd hebbende....., ik ken mezelf heel goed. En ik weet zeker dat ik voor wat ik nu doe (belangrijke toevoeging!) volmaakt gelukkig zou zijn met 'slechts' de Greer Lightspeed, de Crowther Hot Cake en de Z-Vex Super Hard On.

vulvasonic
30 januari 2019, 15:16
Ik neem hem altijd mee met de Jaguar
hij maakt het hoog wat ronder en dikker en geeft het laag een growl, alsof er een kudde buffels aanstormt (
kan ook met de Gretsch, die trems hebben er ook wat mee te maken natuurlijk
dus ja, voor dat werk is ie niet te kloppen
Over het geluid maak ik me bij jou nooit zorgen. Je bent een man die weet wat je wilt en daar handel je naar. En ik moet eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat ik dat ook wel een beetje in me heb. Het is alleen dat de omstandigheden het niet toelaten om de daad bij het woord te voegen. Maar dat komt wel weer. Langzaam maar zeker....

Wel heb ik hele andere ideeën bij wat ik goed vind om mee te werken. Ik hou van een fel en scherp geluid met een vies edoch volmaakt randje. Ofschoon alles heel erg afhankelijk is van wat je speelt. Wat voor soort muziek bedoel ik.

miyaru
30 januari 2019, 15:35
Mario houd van vieze randjes mmmmmmm. Dat lees ik nu al een paar keer!

Nee ik begrijp wat je bedoelt, ik ken die vieze randjes van mijn helden - ikzelf krijg dat niet voor elkaar - wel een randje, maar net niet dat ranzige randje...... Maar ja, nu ben ik maar een afvallige bassist, wat weten die nu eigenlijk?

MarkS
30 januari 2019, 15:40
I moest helemaal opnieuw beginnen, maar nu zonder geld. Ik ben Fred Dons onwaarschijnlijk veel dank verschuldigd, omdat hij mij persoonlijk aan twee amps geholpen heeft, zodat ik weer aan de slag kon. Inmiddels is mijn belangrijkste versterker een simpele Vox AC15. Chinees uiteraard. Zeer blij mee, maar het voelt toch een beetje als roeien met de riemen die je niet hebt.
Niet zo janken man, je hebt spullen zat. En een beetje bij dat Youtube wegblijven geeft ook veel meer rust.

Maar.... die Lightspeed met alles op 12, ik teken ervoor als basisgeluid.
Alleen het geluid met humbuckers ben ik nog niet echt van overtuigd.

Pepe
30 januari 2019, 16:14
Wel heb ik hele andere ideeën bij wat ik goed vind om mee te werken. Ik hou van een fel en scherp geluid met een vies edoch volmaakt randje. Ofschoon alles heel erg afhankelijk is van wat je speelt. Wat voor soort muziek bedoel ik.

Maar ja, dat is het he, het is context
het is maar wat je wil horen en welke gitaar en amp en hoe je dat instelt
dat bepaalt min of meer welk overdrive pedaal daar het beste voor werkt
als je maar 1 soort muziek speelt met telkens dezelfde spullen ben je een keertje uitgezocht
maar gitaristen hebben meerder gitaren, spelen verschillende muzieksoorten
dan kan het vrij ingewikkeld worden allemaal

ik zat net weer even op mijn Greer ghetto stomp te spelen
in feite het pedaal equivalent van mijn Gibson Es 330, die is ook bass heavy en heeft een mean snarl aan boord
in combinatie werkt dat dus voor geen meter, 2 much van alles
De Es 330 doet het juist weer goed met een mild ts achtig pedaaltje mits het een scooped amp is want anders...

tis net koken he.

vulvasonic
30 januari 2019, 16:29
Niet zo janken man, je hebt spullen zat. En een beetje bij dat Youtube wegblijven geeft ook veel meer rust.

Maar.... die Lightspeed met alles op 12, ik teken ervoor als basisgeluid.
Alleen het geluid met humbuckers ben ik nog niet echt van overtuigd.
Ik jank niet. Ik zeg in dat zelfde stukje ook dat ik tevreden ben wat ik nu heb. Maar het perfecte geluid heb ik nog niet. En die heb ik wel gehad. Dat is het een beetje. Als je 15 jaar lang volmaakt gelukkig bent met je geluid en je moet dan helemaal opnieuw beginnen, dan raak je soms wat ontmoedigd.

Wegblijven van YouTube zou me zeer veel rust geven. Ik slaap soms een hele nacht niet, omdat ik mezelf gek lig te maken met het kijken naar YouTube demo filmpjes en vergelijkbare zaken. Maar ik blijf desondanks redelijk nuchter en realistisch. Ik laat me niet gek maken door boutique amps en dat soort spul. Maar als ik iets zie waarvan ik weet dat het mijn geluid zal verbeteren en ik zie kansen om er aan te komen, dan ga ik ervoor. En dat heb ik mijn hele leven al gedaan, behalve in die 23 jaar dat Cruella bepaalde wat er met mijn geld moest gebeuren. :D

Brad
30 januari 2019, 16:55

Ik heb een apparaat met het echte volmaakte volmaakte randje ook nog niet gevonden. Alleen apparaten die er aardig in de buurt komen (overdrive in de ME-5, mini tubescreamer). Toch blijf ik zoeken je weet nooit of je hem op een dag toch nog tegenkomt.

vulvasonic
30 januari 2019, 17:45
Het grote geheim achter het viezige randje. :D
Ik weet waar ik het kan vinden. Het is geen rocket science. :)

D3nnis
30 januari 2019, 17:56
Ik heb geen flikker verstand van overdrives, en ook weinig ervaring, maar toevallig zat ik gisteren de Way Huge Saucy Box te beluisteren op youtube, en daar werd ik dan weer erg blij van.
Iemand real life ervaring mee toevallig?

miyaru
30 januari 2019, 18:20
Smakelijk sausje D3nnis!!! Zelf heb ik een Fat Sandwich van Way Huge, en dat is meer een distortion. De filosofie achter de Saucy Box is wel interessant - die hij het signaal opsplitst in twee paden - de één vervormd wordt - de andere clean gehouden en later weer samengevoegd. Dat idee is niet nieuw: voor bass overdrives en distortions wordt dit al jaren gebruikt, maar bij deze Way Huge klinkt het heel goed!

@Vulvasonic: vanmiddag zat ik even gitaar te spelen, en had niet allen een ranzig randje, maar een compleet ranzige sound: had mijn Line6 POD V2 weer eens uit de kast gehaald - wat een onding! Ik houd hem alleen als er eens een andere gitarist bij me komt spelen - en dat we dan samen kunnen spelen. Dat ik ooit blij was met dat ding, nou ja komt ook uit 2001 of zo, zwaar verouderd en uitgerangeerd.

Ik heb me voorgenomen de komende tijd op het vuile, vunzige, ranzige randje te storten. Ik ken het qua sound, maar niet in mijn sound, ga dat uitvinden voor mijzelf.

miyaru
30 januari 2019, 18:24
@Brad: ik ben bang dat naast de goede drive het ook voor een groot deel in de vingers zal zitten..... en wat voor gitaar je gebruikt. Ikzelf speel eigenlijk altijd op een Stratocaster, wellicht gaat het beter met Humbuckers, ik weet het (nog) niet!

Brad
30 januari 2019, 21:31
Ik heb zeker gemerkt dat je manier van aanslaan een hoop verschil maakt. Wat gitaren betreft, ik speel tegenwoordig altijd op een gitaar met humbuckers waarbij ik bijna altijd het brugelement gebruik.

miyaru
30 januari 2019, 22:15
Wat speel je Brad, een Ibanez? Lijkt me moeilijk om met een Ibanez het ranzige randje te krijgen, te hotte output.

Brad
30 januari 2019, 22:34
Fender Jag-stang, Squier Jaguar VM HH, en Squier bullet Mustang HH. De eerste twee zijn niet overdreven hot wat de output betreft de laatste wel.

miyaru
31 januari 2019, 00:23
Mmm, daarmee moet het wel lukken. Ik speel voornamelijk op mijn stratocaster, maar heb ook nog een epiphone Les Paul. De laaste hangt er schijnbaar enkel om stof te vangen hahhahaha.

no 1 hops
31 januari 2019, 08:56
Wegblijven van YouTube zou me zeer veel rust geven. Ik slaap soms een hele nacht niet, omdat ik mezelf gek lig te maken met het kijken naar YouTube demo filmpjes en vergelijkbare zaken.
herken dat wel, als je veel wil doen met weinig, dan probeer je toch met die ene aankoop zoveel mogelijk van je wensen te pakken.

dacht dat ik het gevonden had in een kleine pathfinder 15, totdat ik merkte dat de distortion mij te gritty was.
nu bezig met een yamaha AR2500 die een romiger oversturing heeft, maar ja, die mist weer een stuk van die helderheid van de pathfinder

vulvasonic
31 januari 2019, 16:10
herken dat wel, als je veel wil doen met weinig, dan probeer je toch met die ene aankoop zoveel mogelijk van je wensen te pakken.

dacht dat ik het gevonden had in een kleine pathfinder 15, totdat ik merkte dat de distortion mij te gritty was.
nu bezig met een yamaha AR2500 die een romiger oversturing heeft, maar ja, die mist weer een stuk van die helderheid van de pathfinder
O nee, maar ik snap ook wel wat Mark bedoelt. Ik heb namelijk ook gewoon genoeg spullen. Mijn versterkers zijn gejat, maar ik heb genoeg gitaren (en niet de lulligste), ik heb zoveel effectpedaaltjes dat ik de tel kwijt ben, waaronder enkele hele mooie en ik heb een paar versterkers, waaronder de Vox AC15. Maar daarom zeg ik ook, ik ben tevreden met wat ik heb, alleen.... ooit was ik volmaakt gelukkig en had ik het perfecte geluid. En DAT heb ik nu niet meer. En dat blijft toch een streven, voor mij niet anders dan voor anderen. :)

Maar dat Youtube-gedoe..... Vroeger hield ik ALLES bij. Ik kocht de blaadjes, ik kocht boeken, ik ging alles testen bij alle winkeltjes in de buurt, ik sprak met mensen die er verstand van zeiden te hebben, dat soort dingen. Dat was voor het internet tijdperk. En feitelijk doe ik nu nog steeds hetzelfde als toen, alleen test ik zelf niet meer zoveel, want ik kan zelden iets kopen (wat dan toch een beetje lullig is) en bovendien wordt dat nu tegenwoordig voor me gedaan door al die Youtube-gastjes. Alleen...., daar zijn er dus een shitload van. En om een goed beeld te kunnen vormen van een bepaald pedaaltje (vind ik) moet je niet 1 test bekijken en beluisteren, maar 20 verschillende. En eigenlijk gaat het helemaal nergens meer over, want je maakt jezelf hartstikke gek en je komt slaap tekort en bovendien had je in al die tijd beter kunnen oefenen op je gitaar.

arjanb01
31 januari 2019, 16:16
De enige remedie tegen GAS voor mij is veel optreden.
Op de een of andere manier weerhoudt mij dat van kopen van nieuwe gitaarspullen.
Zou ik weinig optreden zou ik ook een shitload aan zooi kopen en me helemaal suf kijken aan YouTube meuk😂

Kim Wilson
31 januari 2019, 16:23
Op de een of andere manier weerhoudt mij dat van kopen van nieuwe gitaarspullen.
Zou ik weinig optreden zou ik ook een shitload aan zooi kopen en me helemaal suf kijken aan YouTube meuk😂
Ik heb dat juist andersom. Hoe meer ik speel, hoe meer ik zit te bedenken wat ik nog meer zou kunnen gebruiken.

Tupelo
31 januari 2019, 22:21
Over het algemeen is mijn GAS redelijk te bedwingen.
Heeft niet zoveel te maken met muziek maken.
Dat doe ik altijd wel.
En in principe kan ik alleen met mijn Hofner uit de voeten.
Kan het redelijk af zonder veel te onderzoeken of te wensen.
Staat bij mij ook in relatie tot het geld ervoor hebben, of voor over hebben.
Zonder some money to burn ? ook geen GAS.
Wat dat betreft een beetje als een wijven ding, 100 crèmepjes & 2 dozijn pumps.
Shoppen, shoppen, shoppen.

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk

Pepe
31 januari 2019, 22:36
als je speelt ben je al blij dat alles werkt
teveel vrije tijd is vaak het probleem
niettemin denk ik bij alle serieuze aankopen, gaat me dat gelukkiger maken?
en zelden dat je dan zegt, nou & of

Plant
31 januari 2019, 22:46
Leeftijd is ook wel een dingetje. Hoe ouder ik word, hoe minder ik de behoefte heb om te jagen of van alles uit te proberen. Ik kan uit de voeten met wat ik heb en het is goed zo.
Misschien dat de midlife crisis nog wat nieuw elan brengt, maar iets zegt me dat ik ook daar al aan voorbij ben.

Fobo
31 januari 2019, 23:26
Leeftijd is ook wel een dingetje. Hoe ouder ik word, hoe minder ik de behoefte heb om te jagen of van alles uit te proberen. Ik kan uit de voeten met wat ik heb en het is goed zo.

Met Plant eens. Heb juist de boel uitgedund; ongeveer de helft de deur uit gedaan. Geeft niet alleen ruimte in huis maar ook in het hoofd. Heb nu - op een nieuw midikeyboard na - spul genoeg en waarmee ik tevreden ben.

Brad
1 februari 2019, 00:01
Misschien dat de midlife crisis nog wat nieuw elan brengt, maar iets zegt me dat ik ook daar al aan voorbij ben.

De neiging om een zoektocht naar iets te beginnen zit er zeker in. Maar het gaf toch ook vroeger al een zekere opluchting wanneer je in ieder geval tijdelijk tevreden kon zijn met wat je had.

D3nnis
1 februari 2019, 09:39

Interessant. Bij mij is het net als bij Kim Wilson zo dat ik als ik niks doe ook minder GAS heb.
Nou ja, eigenlijk heb ik wel GAS, maar er is geen "dwang" om tot koop over te gaan.

Nou zat ik gisteravond even wat op youtube te kijken, oa nav de booster-discussie alhier, en ik lijk wel GAS te hebben voor de TC spark booster.
Laat die ook nog eens weinig kosten....dat was een aangename verrassing.

Ik ben ook nog steeds in de race voor een phaser. Ik kwam gisteren een groene Keeley phaser tegen (6stage volgens mij) die ik wel heel gaaf vond, maar die wordt niet meer gemaakt volgens mij.

Kim Wilson
1 februari 2019, 09:41
Ik ben blijkbaar anders dan iedereen. Ik begon met één drivepedaal, pakweg 20 jaar geleden. Paar weken geleden mijn 7e pedaal aan mijn board toegevoegd, een compressor. Nog nooit zoveel verschillende effecten op mijn plankje gehad. :D

Midwolda
1 februari 2019, 09:56
Herkenbaar allemaal wel. Ik heb ook een periode gehad waarin ik had om de heb, nu hou ik van wat ik hou. Dat wil niet zeggen dat ik ook alles gebruik, er hangen hier gitaren aan de muur omdat ze mooi en/of bijzonder zijn, daar wordt bijna nooit op gespeeld. Een ander zou op die plek misschien een schilderij ophangen dat tig keer duurder is, zo wat?
Qua effecten ben ik van de losse doosjes afgestapt omdat ik het verschil toch niet zo goed hoor, daarom kan ik kiezen voor het gebruiksgemak van een ME-80 die meer sounds kan scapen dan ik in de rest van m'n leven kan bedenken. Heb ook een synth, ben echt geen toetsenist, maar het kan dingen die een gitaar niet kan en dat is gewoon leuk. Nu een Trio+ erbij gekocht omdat ik denk dat daar veel speelplezier in kan zitten, niet omdat het *aaarghh nodig* is of zo. Geen GAS, maar LOL.

Tupelo
1 februari 2019, 10:48
Evenwijdig aan GAS ken ik de behoefte mijn gear in goede staat te houden.
Dat dan weer wel.
Geen bezwaar tegen om de boel eens in de zoveel tijd te laten servicen voor wat het nodig heeft.
Wat dat betreft ben ik trouw aan mijn spullen these days.
Meer die behoefte, dan die aan meer zooi.
Te weinig ruimte, ook dat scheelt. :D

Midwolda
1 februari 2019, 10:56
Ik stel voor de afko te wijzigen in Gear Appreciation Syndrome. ;)

vulvasonic
2 februari 2019, 03:56
Ja verdomme..., heb ik me recentelijk helemaal achterlijk laten maken door de perfecte klanken van de Greer Lightspeed, ontdek ik zojuist (omdat ik me meer wilde verdiepen in dat Greer spul) de Greer Super Hornet Octave Fuzz.
Nu probeer ik mezelf al een leven lang wijs te maken dat ik een aangeboren bloedhekel heb aan fuzz pedaaltjes (wat ook feitelijk een vaststaand gegeven was), tot ik eigenlijk nog maar kort geleden (sinds enkele jaren pas) de Big Muff ben gaan waarderen en ik niet zoveel later vooral een stijve begon te krijgen van Octave Fuzz pedalen. Al heb ik ook gemerkt dat ik er nog steeds maar zeer weinigen echt de moeite waard vind. Blijft gevaarlijk terrein.
Maarrr... nu hoor ik dus net de Greer Super Hornet Octave Fuzz. En dat klinkt in mijn beleving direct 10x beter (ik lul niet!!!) dan alles wat ik ooit aan Octave Fuzzes gehoord heb. Vooral ook vanwege de 'stinger button'. Gotverdegotverrr..., wat is dát gaaf!!!

Voor het eerst ben ik blij dat de band Vulvasonic niet meer bestaat, anders had ik mezelf volledig gek gemaakt met de noodzakelijkheid om dat pedaal te MOETEN hebben! :eek:
Ik zou 'm nu ook wel lusten, maar ik heb helaas niet de juiste band daarvoor. Ze zien me al aankomen.
O, wat zou ik graag de gezichtjes willen zien als ik tijdens een repetitie blij laat weten een mooi geluidje te hebben gekocht voor mijn solootjes. Ze gunnen me wat, dus ze zullen ongetwijfeld blij voor me zijn, wetende dat ik het beste met ze voorheb en altijd met mijn geluid bezig ben. En dan na een paar liedjes dat ding aanzetten voor een 'subtiele' solo, met mijn voet vol op de stinger button. Ik denk dat er minstens eentje een zenuwinzinking krijgt en een ander zal me uit een pure schrikreactie vol op mijn bek rossen. Een derde loopt met de moed der wanhoop hard wenend en hoofdschuddend naar het toilet, de vierde verheft zijn stem en kijkt me gemeen aan (ik hoor hem ditmaal niet) en de laatste probeert met moeite z'n lachen in te houden, want hij kent me. :D

Ik had ooit een door mijzelf benoemd 'signature sologeluid', bestaand uit een combinatie van 3, 4 en soms zelfs 5 pedalen, waarbij een vaste combinatie van 3 minder voor de hand liggende pedalen de basis vormde. Zelf bedacht en trots op, maar na het uiteenvallen van Vulvasonic nooit meer gebruikt.
Ik hoor in de Greer Super Hornet Octave Fuzz, icm met 1 of 2 andere van mijn minder voor de hand liggende pedalen een tweede door mijzelf benoemd 'signature sologeluid'. Ooooooooow, ik SNAK naar een stevige band erbij!!! :D

Pepe
2 februari 2019, 04:13
https://media1.tenor.com/images/fb299ac3bfcd2a1f4047d85694d2175e/tenor.gif?itemid=4933558

Pepe
2 februari 2019, 04:15
but seriously folks
zolang je geen bands opricht om louter DAT pedaaltje in te kunnen zetten valt het allemaal wel mee

vulvasonic
2 februari 2019, 06:47
but seriously folks
zolang je geen bands opricht om louter DAT pedaaltje in te kunnen zetten valt het allemaal wel mee
Het is dat ook mijn netwerkje steeds kleiner is geworden en dat ik geen idee heb wie ik erbij zou kunnen betrekken, anders was ik dat bandje 2,5 geleden al begonnen.
Niet vanwege een pedaaltje. En ook niet slechts omdat ik hunker naar volume, maar dat volume speelt wel degelijk een rol.
En kwaliteit, ook niet onbelangrijk. :)

Dit is ook niet eerlijk trouwens, wel? Slaat zo'n mens jou op de bek vanwege een droom, maar zodra je terug slaat schieten meteen alle hechtingen uit haar cosmetische ingreepjes en klapt ze in 98 delen uit elkaar. En jij dan weer in blinde paniek en tevergeefs naar die twee ribben zoeken, die toch echt nog ergens moeten liggen. Nee, niet eerlijk.

Tupelo
3 februari 2019, 10:14
https://www.thomann.de/pics/bdb/262095/8592527_800.jpg

Ik weet dat ik hieraan niet ga beginnen.
Voor het geld hoeft een mens het niet te laten, maar ik heb er gewoon geen ruimte meer voor, nog meer meuk.
Niettemin, ontluikende interesse in dat apparaat.

denis.hermans
3 februari 2019, 22:59
Guitar bar in Antwerpen heeft ook dikwijls pedaaltjes van Greer op stock. Ik heb zelf de lightspeed en harmonic overdrive en lamprighter compressor op mijn pedalboardje staan. Het zijn erg goede pedalen ! De tone smuggler vind ik ook erg leuk. Deze gaat van clean boost tot fuzz.

denis.hermans
3 februari 2019, 23:02
Geen fan van Cher lees ik! ( maar wel goed op de hoogte van de door haar ondergane cosmetische ingrepen ;-))

vulvasonic
3 februari 2019, 23:46
Guitar bar in Antwerpen heeft ook dikwijls pedaaltjes van Greer op stock. Ik heb zelf de lightspeed en harmonic overdrive en lamprighter compressor op mijn pedalboardje staan. Het zijn erg goede pedalen ! De tone smuggler vind ik ook erg leuk. Deze gaat van clean boost tot fuzz.
Ik heb hun huidige aanbod aandachtig bekeken en beluisterd. Kwalitatief is het allemaal top, maar de twee pedalen waar ik het meest van onder de indruk ben zijn de Lightspeed en de Super Hornet. Maar ik snap dat je een tevreden mens bent. :)

Geen fan van Cher lees ik! ( maar wel goed op de hoogte van de door haar ondergane cosmetische ingrepen ;-))
Geen fan, maar ik heb verder ook niks tegen haar. En haar cosmetische ingrepen zijn in het verleden al zo vaak besproken, daar kon je gewoon niet omheen. :)

Pepe
3 februari 2019, 23:59
Cher heeft een heel fijn album gemaakt, soort Charles Bradley vibe
lang voordat Charles Bradley uberhaupt een sound had
dat deden supersters in die tijd wel vaker, back to the roots, namen ze iets op wat ze zelf ECHT mooi vonden
verkocht niet geweldig maar dat heeft ze daarna ruimschoots goed gemaakt met al of geen autotunes

heeft ook wel goede dingen op het doek gedaan hoor,
die film met Wynona Ryder... Mermaids dacht ik?

https://www.youtube.com/watch?v=arMskrggkrE

Erik de Perik
4 februari 2019, 00:36

Haha ja bijzonder altijd ;)

Ik ben trouwens echt wel een fan van Cher.

Kakihara
4 februari 2019, 11:53
heeft ook wel goede dingen op het doek gedaan hoor,
die film met Wynona Ryder... Mermaids dacht ik?

https://www.youtube.com/watch?v=arMskrggkrE

En Mask.

OT:
Blues King van Supro. Al weet ik niet waarom ik die zou willen hebben. Ding bezorgt me gewoon GAS.

Mike Hermans - promofilmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=IDOjCzQOjCU

Pepe
4 februari 2019, 17:30
En Mask.

OT:
Blues King van Supro. Al weet ik niet waarom ik die zou willen hebben. Ding bezorgt me gewoon GAS.

Bruce Zinky weet natuurlijk wel hoe je amps moet ontwerpen
maar waarom maar 1 pre amp buis?
Ik snap wel, kosten laag houden enzo
maar niet heel erg in lijn van de eerdere Supro's en wat je van Zinky zou verwachten.

telerocker
4 februari 2019, 19:12
En Mask.

OT:

Mike Hermans - promofilmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=IDOjCzQOjCU

KT Tunstall gebruikt tegenwoordig een Supro Statesman:

https://www.youtube.com/watch?v=liOOHp61nZE

vulvasonic
4 februari 2019, 21:44
Laatst bij celebrating Bowie geweest. Beide gitaristen speelden op Supro amps. Earl Slick had er zelfs twee (allemaal de Statesman, Earl twee kasten met losse tops). Teringluid, maar oooooow, wat een geluid!!! ...maar met zo'n geluid? Kan mij het dan rotten hoeveel buizen er inzitten? Al zit er alleen een verwarmingsbuis in... :D

Maar zonder gekheid, toen Supro weer begon, kort geleden, was ik direct verliefd. Alleen vind ik het jammer dat je er onwaarschijnlijk veel geweldige geluiden uit kunt halen, maar dat gaat je natuurlijk niet lukken in een live situatie. Ik bedoel, dan zul je toch voor 1 geluid moeten kiezen om het werkbaar te houden. Maar nogmaals, Earl Slick deed het, die andere gast van die Bowie band ook (ik schaam me om te moeten bekennen dat ik zijn naam kwijt ben), recentelijk nog naar The Cadillac Three geweest, waar de gitarist ook al een Supro gebruikte (bovenop twee Marshall megastacks, maar vooral het geluid van die ene Supro) en dat klinkt gewoon magisch. Paar pedaaltjes erbij, klaar. :)

Kakihara
5 februari 2019, 11:19
Uitleg waarom die ene 6L6 in filmpje van PG op Namm:

https://www.youtube.com/watch?v=RPs5jqA242E&t=259s

Ben sowieso ook al een flinke tijd half aan het GAS'en op zo'n nieuwe Supro. De BK is de eerste, wat goedkopere (made in China, assembled in the US of A), dus prijsgewijs heel aantrekkelijk. De tweedehands markt wordt (nog) niet overspoeld met Supro's en wanneer je er al eens eentje tegenkomt, ligt de vraagprijs niet zo ver onder de nieuwprijs.

De Blues King 12 lijkt me qua karakter ook een ander beestje dan de andere Supro's.

Tupelo
5 februari 2019, 11:42
Kort ogenblik interesse in een Fender American Professional Telecaster.

Brad
5 februari 2019, 11:47
Alleen een kort ogenblik, dat is goed.

Tupelo
5 februari 2019, 11:51
Snelle prikkels he..
Die waaien net zo snel over, dus bij sprake van toch wel omvangrijke investeringen, net zo gemakkelijk om ze maar over te laten waaien.

telerocker
5 februari 2019, 18:21
Niet dat ik gear nodig heb, maar ik vind de nieuwe Gretsch G5220 Electromatic Jet wel een tof gitaartje voor zijn prijs.

mountainman
5 februari 2019, 22:37
Tegen beter weten in toch weer GAS voor een Gibson.

https://www.youtube.com/watch?v=J9lRCh9Sq6g

MarkS
5 februari 2019, 22:44
Tegen beter weten in toch weer GAS
That's what it's all about toch?

vulvasonic
5 februari 2019, 23:04
That's what it's all about toch?
Ik denk dat het 'tegen beter weten in' in dit geval vooral om de naam 'Gibson' gaat. Maar in mijn optiek gaan de solid bodies, na de semi's en de akoestische, ook weer de goede kant op. Gewoon een goed merkje. Niet letten op die azijnzeikers.
En eerlijk? Die SG in Faded Pelham Blue is zeer lustopwekkend. Ik krijg er zelf ook een lichte GAS-aanval van. :cooler:

MarkS
5 februari 2019, 23:12
Ik denk dat het 'tegen beter weten in' in dit geval vooral om de naam 'Gibson' gaat. Maar in mijn optiek gaan de solid bodies, na de semi's en de akoestische, ook weer de goede kant op. Gewoon een goed merkje. Niet letten op die azijnzeikers.
En eerlijk? Die SG in Faded Pelham Blue is zeer lustopwekkend. Ik krijg er zelf ook een lichte GAS-aanval van. :cooler:
Op die fiets. Ongeacht merk, blijft een kwestie van cherry picking. But some have more cherries than others..

RB-1
5 februari 2019, 23:19
Tegen beter weten in toch weer GAS voor een Gibson.
That's what it's all about toch?Ongeveer wat Mario hierboven ook al zegt, met Gibson gaat er altijd wel iets goed...
Al heb ik daar dan eigenlijk toch meer MAS en BAS voor. Kijk maar even in 'Sounds'....:D

lauke_101
10 februari 2019, 11:08
Verkeerde forum eigenlijk, maar ik heb toch al een tijdje aardig GAS voor dit soort speelgoed. Maar, als je dacht dat gitaar spelen een dure hobby was, dan ken je dit nog niet...

https://i.ytimg.com/vi/piaKD-WqNdQ/maxresdefault.jpg

Midwolda
10 februari 2019, 11:15
Met Synth1 kom je ook al een eind, Lauke... ;)

lauke_101
10 februari 2019, 11:20
Ja ik ben al een paar maanden aan het klooien met VCV rack, ook zo'n freeware pakket. Maar "het voelt toch niet hetzelfde" :roll:

Midwolda
10 februari 2019, 11:58
Herken het wel, heb zelf een tijdje lopen rommelen met midi-controllers en toen maar een JD-Xi gekocht.
Errug leuk speelgoed ja. :) Die foto van jou gaat nog een fikse stap verder dan dat.

lauke_101
10 februari 2019, 13:10
Ja ik ga het ook maar bij een semi-modulaire houden. Daar is gelukkig de laatste jaren erg veel moois op de markt gekomen, zoals de Moog Mother 32, MakeNoise 0-coast of Behringer Neutron. Kan ik toch een beetje pielen met patchkabels en het leuke is dat je al je gitaareffecten natuurlijk ook gewoon erbij kunt pakken.

miyaru
11 februari 2019, 08:27
Yep, modulaire synths en zo zijn super leuk...... Heb ook VCV rack op mijn muziek PC staan.

Gaat ook steeds beter met Ableton Live samen, gevaarlijk speelgoed dat wel - kost te veel LOL.

Da Vinci
22 februari 2019, 21:56
Nondeju vette Suhr op Mp :)

D3nnis
23 februari 2019, 12:57
Nondeju vette Suhr op Mp :)

Die blauwe HSS?

Ik heb alweer een paar dagen GAS voor een telecaster. Niet goed.

arjanb01
23 februari 2019, 13:02
Die van Daniël Mouthaan ? Zag hem ook al. Brute plank. Wel een oudje zo te zien.

D3nnis
23 februari 2019, 13:08
Eerlijk gezegd...bij een klassiek stratmodel vind ik de suhr kop toch wat minder geslaagd (ik probeer te helpen van de GAS af te komen :) :) )

Da Vinci
23 februari 2019, 13:21
Die van Daniël Mouthaan ? Zag hem ook al. Brute plank. Wel een oudje zo te zien.

Yes. Is een Antique dus light relic. Volgens mij 2011...

Was eigenlijk al een tijdje aan het oriënteren voor een tele, heb ik ook een leuke op het oog, is toch betere aanvulling op mijn hss Luke. Maar die Suhr klopt wmb alles aan; kleur, aging, pickups...

Al die keuzes...

arjanb01
23 februari 2019, 13:25
Jep, en de prijs valt me ook dik mee trouwens.
Wel oppassen als je hem test wat de neck shape is. Suhrs hebben een plat D-profiel en een Classic C-shape wat ik zelf fijner vind.

Da Vinci
23 februari 2019, 15:42
Ach, als ik maar lang genoeg twijfel zijn ze allebei weg...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190223/7dcc6857d539809e38ffab5d346aaa79.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190223/754edf42a7f1bdf884c9ee48c18b37d4.jpg

vulvasonic
24 februari 2019, 02:19
Telecastertje is lekker!!! :)

Stratje ook trouwens, maar ik ben een beetje klaar met strats. D.w.z., niets oogt zo mooi en voelt zo goed als een Stratocaster, maar ik kan niet veel met het geluid. Vandaar dat ik overal een humbucker in pleur. :D

telerocker
24 februari 2019, 03:55

Stratje ook trouwens, maar ik ben een beetje klaar met strats. D.w.z., niets oogt zo mooi en voelt zo goed als een Stratocaster, maar ik kan niet veel met het geluid. Vandaar dat ik overal een humbucker in pleur. :D

HSS, ik vind het een vondst. Vanavond 3 uur in een kroeg gespeeld op mijn HSS-strat. Je kunt er alles mee.

Brad
24 februari 2019, 09:05
Sinds ik de Jaguar en de Mustang heb ontdekt ben ik definitief van de strat af. Die gitaren voelen voor mij een stuk prettiger en meer in balans. En de exemplaren die ik gebruik hebben ook allemaal humbuckers. Ook van de single coil ben ik afgestapt

Da Vinci
24 februari 2019, 09:29
HSS, ik vind het een vondst. Vanavond 3 uur in een kroeg gespeeld op mijn HSS-strat. Je kunt er alles mee.

Ja dat heb ik ook wel. Ik heb twee HSS Lukes waar ik in principe alles mee aan kan. Ik heb heel lang uitgekeken naar een Black Sparkle en sinds ik die een goede 2 jaar geleden heb kunnen kopen heb ik praktisch nergens anders meer op gespeeld. Toch bekruipt me af en toe wat gas, bijvoorbeeld voor die Suhr omdat die gitaren altijd een bepaalde aantrekkingskracht op me gehad en deze is qua uitvoering helemaal mijn ding.

Ik denk dat die Suhr met name een hele goede nieuwe HSS strat is die me net wat fijne cleansounds kan opleveren met de passieve elementen (mn tussenstandje tussen de singels en brugelement met weinig gain) en daardoor of de plek van mijn Luke inneemt waardoor mijn Luke werkloos wordt, of dat niet doet en dan zelf zo weer op MP staat (ben geen verzamelaar en wat ik niet gebruik gaat eruit).
Zo’n tele voegt echt weer iets toe in het klankspectrum dat ik binnen mijn band goed kan gebruiken, maar is een stuk minder allround...

D3nnis
24 februari 2019, 10:03
Volgens mj heb jij gewoon GAS voor allebei!

Da Vinci
24 februari 2019, 10:35
Ja dat sowieso haha

arjanb01
24 februari 2019, 10:50
Luke verkopen, 1000 euro erbij doen en suhr kopen dus. 😉

Da Vinci
24 februari 2019, 11:20
Luke verkopen, 1000 euro erbij doen en suhr kopen dus. 😉

Ligt eraan welke. Voor die Luke blue komt het daar wel op neer, bij de black sparkle houd ik nog geld over ;)

BassAgent
24 februari 2019, 11:57

Ah, vandaar dat je mijn Telecaster zo mooi vond:dance:

D3nnis
24 februari 2019, 12:28
Op het moment warme gevoelens voor deze kleurstelling:

https://maybach-guitars.de/en/a-guitar/teleman-series/teleman-t54-miami-green-aged

Nou ja, gaat wel weer over :)
Sowieso moet zo een wel écht goed zijn, wil het het waard zijn dat ie meer moet kosten dan een american Professional fender..

Da Vinci
24 februari 2019, 12:56
Die weet ik nog wel een te hangen ;)

D3nnis
24 februari 2019, 13:04
Haha, ja, ik weet het, dat is al erg genoeg dat het bijna letterlijk binnen handbereik is :)

Pat911
11 maart 2019, 10:22
Ik heb GAS voor een Boss GT-1. Vriend van me heeft deze net een paar weken in huis en dit weekend heb ik er ook even mee mogen spelen. Echt heel fijn om met zo'n effectapparaat het juiste geluid uit je gitaar te krijgen. Maakt het nog leuker om te oefenen.

beruk
24 april 2019, 18:06
https://www.youtube.com/watch?v=lZiGxefEpAg
Nou nog kopers voor mijn Ibanez flanger en EHX electric mistress, best logisch drie van de modulatie effecten in een pendaal. Je heb ze nooit allemaal aan staan denk ik zo.

vulvasonic
24 april 2019, 19:08
Ja, het is inmiddels een beproefd concept voor Keeley. Mijn 30ms heeft hetzelfde idee en zit in eenzelfde doosje en zo zijn er nog enkele. Ik gebruik 'm ook echt alsof het 3 aparte pedaaltjes zijn. Maar Robert gaat zelfs nog verder. Met de Dark Side V2 gaat ie zelfs nog een stapje verder. En het werkt. Super!

Brum
28 april 2019, 00:32
Ik begin toch steeds meer gas voor de Digitech Freqout te ontwikkelen. Probeer "m al bij m'n bandmaatje los te peuteren, maar dat wil nog niet vlotten. En terecht, daar niet van. In mindere mate gas in een beetje op de Wampler Tumnus, maar dat is nog wel te onderdrukken.

BassAgent
13 mei 2019, 19:05
Ik heb nu dus die twaalfsnarige Eko thuis en dat levert me nogal wat GAS op.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRz0Nqviyj-eCRYcHdWEDmz0fnIb10IXxdmDuGYImbZiJAV6RfIYw
Offehm
https://58eca9fdf76150b92bfa-3586c28d09a33a8c605ed79290ca82aa.ssl.cf3.rackcdn.c om/sigma-dm12-1st-483232.jpg
Of deze is ook mooi
https://guitar-auctions.co.uk/wp-content/uploads/2015/08/lot0121.jpg

Brum
18 mei 2019, 09:10
Ik begin toch steeds meer gas voor de Digitech Freqout te ontwikkelen. Probeer "m al bij m'n bandmaatje los te peuteren, maar dat wil nog niet vlotten. En terecht, daar niet van. In mindere mate gas in een beetje op de Wampler Tumnus, maar dat is nog wel te onderdrukken.

Ben er weer overheen, het gas is weg. Ik ga nog eerder kritisch kijken naar wat ik nu werkelijk gebruik op m'n pedalenbordje en ga de pedalen die ik in één nummer gebruik skippen. Hoort niemand en maakt het voor mij een stuk makkelijker. Die Freqout hoeft van mij ook niet meer, tenzij dat ding ergens wel heel goedkoop voorbij komt.

Midwolda
18 mei 2019, 09:56
Heeft er iemand ervaring met de Fender Tre-Verb?

https://static.bax-shop.es/image/product/491643/1651260/1c5ab280/450x450/1547718365Fender_Tre_Verb.jpg

D3nnis
18 mei 2019, 09:56
ga de pedalen die ik in één nummer gebruik skippen.

Haha....met deze insteek speel ik meer en meer met gitaar in amp ingeplugd en thats it.

....en dan tóch steeds weer aanwakkerende gas voor een phaser, een whammy, en digitale delay.....

......en een Rickenbacker bas :D

arjanb01
18 mei 2019, 10:16
Less is more😉

D3nnis
18 mei 2019, 10:31
Ja dat denk ik ook altijd als ik naar mijn bankrekening kijk...

arjanb01
18 mei 2019, 11:07
Bij mij more is less. Genoeg spaargeld alleen geen ruk rente😂

Brum
18 mei 2019, 11:46
Hé Dennis, deze niks voor jou?:D

https://www.youtube.com/watch?v=ULJzKUx8xQU

D3nnis
18 mei 2019, 11:59
Bij mij more is less. Genoeg spaargeld alleen geen ruk rente😂Ach...definieer genoeg...
Als ik nu stop met werken heb ik genoeg om het een paar jaar uit te zingen zonder mijn uitgavenpatroon te veranderen en zonder uitkering oid.
Maar is dat genoeg?
Meer achter de hand is altijd beter.
Maar ik hoef ook niet later de rijkste van het kerkhof te zijn.

D3nnis
18 mei 2019, 12:32
Hé Dennis, deze niks voor jou?:D

Nee, eigenlijk niet :D

Hoe meer ik beluister, hoe meer het erop neerkomt dat ik voor mijn plankje gewoon een doodnormale MXR wil.
Binnenkort wil ik nog de CSP101SL vergelijken met de M290 (phase 95), een van die twee zal het wellicht wel worden, alhoewel de ingangsimpedantie van de eerste, en het miniformaat van de tweede me niet aanstaat...
Daarom maar gewoon testen ipv op papier kijken.

Die EVH versie kan ook nog interessant zijn, maar die prijs slaat nergens op.

Tupelo
19 mei 2019, 13:37
Zie dat er veel te koop is.
Mensen dumpen dingen om tot een nieuwe aanschaf te komen.
Er zit wat extra geld in de marge met vakantiegeld & belastingteruggave, en dat zie je op MP.
Mensen zijn bezig de laatste euro's bij elkaar te schrapen voor andere meuk, en doen wat korting op hun eigen meuk om het kapitaal gauw mogelijk te maken.
Lekker ongeduldig.
Valt me ieder jaar op.
Voor zij die into handel zijn ?
Goede tijd dit.
Ik ben niet into handel, dat is vooral omdat ik er de ruimte niet toe heb meer gitaren te stallen.
Then again; een paar honderd euro is snel verdiend voor wie wil :)

D3nnis
19 mei 2019, 13:55
Het is lastig. Ik heb GAS voor wat dingen. Maar geen ruimte meer, dus moet er eerst wat weg voor er nieuw komt. Maar als ik iets op marktplaats kwak, komen er veelal tyfusmongolen op af.
Aangezien soort zoekt soort, zal dat wel iets over mij zeggen :)

Brum
19 mei 2019, 15:48
Nee, eigenlijk niet :D

Hoe meer ik beluister, hoe meer het erop neerkomt dat ik voor mijn plankje gewoon een doodnormale MXR wil.
Binnenkort wil ik nog de CSP101SL vergelijken met de M290 (phase 95), een van die twee zal het wellicht wel worden, alhoewel de ingangsimpedantie van de eerste, en het miniformaat van de tweede me niet aanstaat...
Daarom maar gewoon testen ipv op papier kijken.

Die EVH versie kan ook nog interessant zijn, maar die prijs slaat nergens op.

Ik heb de phase95 in de loop in m'n Musicomlab staan, dus niet zo'n last van het mini formaat. Maar ik snap je wel. Die kleine trapdoosjes kunnen handig zijn, maar ook erg onhandig onder je voeten. Soms komt die EVH nog wel 's voor een goeie prijs voorbij, tweedehands.

Deze is misschien wel wat voor je? Is feitelijk een script phase90: https://www.tools4tones.nl/index.php?route=product/product&filter_name=retro+sonic&product_id=6740

D3nnis
19 mei 2019, 16:59
In een looper lijkt het mini formaat me juist een voordeel.
Die ga ik overigens nevernooitniet op dit boardje zetten, want die wel ik juist graag wat straightforward hebben.
Als het moeilijk moet pak ik mijn rack wel.

Die retrosonic heb ik weleens wat over gelezen, maar meer ook niet, ik zal er eens in duiken, die levelknop kon weleens handig zijn.

twoerd
20 mei 2019, 13:23
Het is lastig. Ik heb GAS voor wat dingen. Maar geen ruimte meer, dus moet er eerst wat weg voor er nieuw komt. Maar als ik iets op marktplaats kwak, komen er veelal tyfusmongolen op af.
Aangezien soort zoekt soort, zal dat wel iets over mij zeggen :)

Hier moet ook een gitaar weg voor er een nieuwe komt. Maar ik zie toch maar weinig interesse hoor (het is een G&L, wel geliefd maar kennelijk niet populair qua markt). Tyfusmongolen hebben zich nog niet gemeld. Wel mensen die er veel te weinig voor bieden in euro's or qua ruil. Kopen gaat me beter af dan verkopen.

SloeGin
25 mei 2019, 14:45
Enorm GAS voor een Gibson SG Standard

https://images.gibson.com/Files/12b6ef9d-a9fe-4fa6-ba63-3c1d051dbc28.jpg

Midwolda
31 mei 2019, 09:53
GAS voor een OM-style acoustic.
Afmetingen, volume, balans, allemaal fijner dan bij zo'n dikke dreadnought.
Vaak ook een iets bredere kam, meer ruimte voor het fingerpicking werk.
Zucht... uitzitten of handelen, ik ben er nog niet uit.
Luxeprobleem weer. :confused:

https://www.luthiers-gitaren.nl/assets/Fotos/14.jpg

arjanb01
31 mei 2019, 10:12
Enorm GAS voor een Gibson SG Standard

https://images.gibson.com/Files/12b6ef9d-a9fe-4fa6-ba63-3c1d051dbc28.jpg

Staat er eentje voor een spotprijs op Mp:

Gibson SG 2011 vandaag slechts 500 euro
http://link.marktplaats.nl/m1416160105?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Dus als je into een SG bent zou ik hem voor deze prijs halen.

D3nnis
31 mei 2019, 10:17
Nah, da's geen standard, maar een special faded dinges, of zoiets.
Ook niet slecht maar toch niet ineens een superdeal (een jaar of 7 terug waren die €700,- nieuw meen ik.).

arjanb01
31 mei 2019, 11:49
Een SG faded ja? Had ik niet uit de advertentie gehaald, my bad🙈
Nieuw waren die destijds inderdaad rond de 700.

Midwolda
2 juni 2019, 09:28

Okee, 't is alweer bijna over, ben m'n ouwe MK-53 aan het herontdekken.
Wellicht is een poetsbeurt en een setje snaren het definitieve medicijn.

Tupelo
2 juni 2019, 18:37
Foto's dan ! :ok:

Mijn GAS neigt ook naar een Gibson L00 ofzo.
Ik weet dat er akoestisch vast beter te verkrijgen is voor minder geld, maar er staat Gibson op dan, is gemakkelijker cashen dan Eastman bijvoorbeeld.
Ook bij mij waait het GAS wel weer over.

Midwolda
2 juni 2019, 18:49
Eh ja deze he.

https://avando.home.xs4all.nl/images/GibsonMK53_small.jpg

'k Heb er al eens een heel topic aan gewijd, toen ik 'm net had.

Staat wel een heel mooie Eastman E1 OM bij TFOA (https://www.tfoa.eu/nl/eastman-e1-om-orchestra-model.html) voor een nette prijs.

Tupelo
2 juni 2019, 18:58
Mooi hoor.
Jammer van de headstock; PRS lawsuit ? ;)

Die Eastman is in specs een erg aantrekkelijke gitaar.
Maar ik heb gewoon geen ruimte meer voor nog meer gitaren in huis.
Tenminste.
Door mezelf dat wijs te maken houd ik de boel nog een beetje onder controle.

Midwolda
2 juni 2019, 19:03
Mooi hoor.
Jammer van de headstock; PRS lawsuit ? ;)

Die Eastman is in specs een erg aantrekkelijke gitaar.
Maar ik heb gewoon geen ruimte meer voor nog meer gitaren in huis.
Tenminste.
Door mezelf dat wijs te maken houd ik de boel nog een beetje onder controle.

Nah, meer Norlin he. :D En Mike Kasha. Wel script logo.

lcvanderhelm
3 juni 2019, 18:25
Ik loop te gassen op een flamenco gitaar of een klassieke gitaar maar liefst een mengvorm van deze 2.
Kan je eigenlijk klassieke stukken spelen op een flamenco gitaar zonder hinderlijke rammeltjes?

Tupelo
4 juni 2019, 13:14
Volgens mij gaat dat redelijk gelijk op hoor.

lcvanderhelm
4 juni 2019, 18:35
Ik heb vandaag eens goed op de thomann site geluisterd en het scheelt toch behoorlijk.
Een flamenco gitaar heeft een veel lagere afstelling en dus meer rammeltjes, die klassieke stukken met lange noten behoorlijk in de war gooien.
Het is echt een andere klank,veel scheller en percusiever.

Erik de Perik
4 juni 2019, 18:36
Is ook ontstaan voor heel andere muziek en speelwijze.

showband
5 juni 2019, 10:18
in Granada eens bij een rijtje gitaarbouwers binnen gekeken.
de meeste hadden aanpassingen aan "zoals het hoort" bijvoorbeeld bijna allemaal gewone "spaanse" stemschroeven/headstock in plaats van de tuning pegs methode. Dus in de oorsprong regio is het verschil al aardig aan het verdwijnen tussen de twee.

Midwolda
9 juni 2019, 18:37

I pulled the trigger.
Eastman E1 OM, die specs tegen die prijs... (https://www.eastmanguitars.com/e1om) onweerstaanbaar.
En aanstaande zomervakantie gaan er toch wat gitaren en versterkers uit dus dit is goed voor de focus.
Eén western, één klassieke, één elektrische. Eén tubey, één tranny. Eén multi-effect, één plankje.
Travel light & move on.

Tupelo
10 juni 2019, 18:58
Nice.
Specs zijn goed.
Ik blijf ook wat Gassen op iets dergelijks, maar daar blijft 't wel bij.
Ben gezegend met te weinig ruimte.
Lost het probleem vanzelf op. :)

Midwolda
10 juni 2019, 19:17
Tja, ieder nadeel hep sen foordeel. Ik zou best kleiner willen wonen maar dan kom ik in een appartement en dat is duurder dan dit rijtjeshuis, dus laat dan maar. Daardoor inderdaad wel teveel spullen verzameld, ben bezig om dat allemaal eens rigoreus op te ruimen. Op naar de lege bovenkamer. :D

Brum
29 juni 2019, 12:32
Fuck die Wampler Tumnus, hoef 'm niet meer. Ik wil een Barber Direct Drive Compact, of de oudere DD LG, die uiteraard niet meer gemaakt wordt en ook nergens tweedehands te vinden is. Gas! Komt allemaal door die lul van een Jerry Cantrell! Schijnt dat ie 'm in de studio vaak heeft gebruikt. En naar goed gitaristen gebruik voelt dit dan natuurlijk als de, al die tijd, missing link! En als je er dan eindelijk eentje gescoord hebt, dan is het twee weken walhalla en daarna 'is dit het'. Tot die tijd; fuck you Jerry Cantrell! Vieze klootzak!:mad:

D3nnis
29 juni 2019, 13:13
Blijft toch komen, GAS.
Zo heb ik nog een klein stukje pedalboard ruimte over, maar ik zou graag nog reverb, pitch, evt flange en digitale delay effecten willen, maar zonder minipedalen past dit niet.
Dus nu maar weer GAS voor een eventide H9.....zucht...

fuchs
29 juni 2019, 13:57
Een Kingtone Octaland Mini..

SloeGin
29 juni 2019, 20:19
Aangezien ik enorme fan ben van high quality Japanse gitaren viel m'n oog op deze. Wat een beauty :mmmm: :mmmm:

ESP E-II Eclipse in Black Natural Burst

https://dk1xgl0d43mu1.cloudfront.net/user_files/esp/product_images/000/025/807/xlarge.?1547825228

denis.hermans
4 juli 2019, 23:20
https://youtu.be/gsEextGdXRY

Danelectro resonator !

petpas
10 juli 2019, 09:38
GAS voor een marshall 410 combo. Alleen twijfel ik of ik mijn Orange TH30 daarvoor in wil ruilen. Die orange is ook een erg fijn bakje.

telerocker
10 juli 2019, 12:22
GAS voor een marshall 410 combo. Alleen twijfel ik of ik mijn Orange TH30 daarvoor in wil ruilen. Die orange is ook een erg fijn bakje.

Ik heb ooit een Orange Rockerverb 50 MKI head weggedaan. Ik kreeg al snel spijt, dus weer een tweedehandsje gekocht, nieuwe buizen erin en gaan. De RV en mijn Diezel Schmidt zijn al jaren fijne en betrouwbare podiumamps. GAS is soms erg gevaarlijk, blijkt maar weer.

D3nnis
10 juli 2019, 19:59
Over orange gesproken, een mk3 rockerverb zou ik nog wel willen!

Ik speel de laatste tijd weleens met de gedachte om (bijna) alles weg te doen, en dan eens helemaal opnieuw te beginnen met alles. Ik vraag me af of ik dan op dezelfde spullen uit zou komen. Er zit natuurlijk vaak een hele historie in; je koopt een bepaalde gitaar die je aanstaat als je net speelt. Vervolgens koop je een amp die lekker klinkt met die gitaar, om dan pedaaltjes te kopen die fijn samen gaan met die amp. Dan krijg je GAS en zoek je een nieuwe gitaar....die dan wel goed moet klinken over jouw amp. Vervolgens GAS voor een nieuwe amp, maar die zoek je dan weer uit met je eigen vertrouwde cabinet, etcetera.

arjanb01
10 juli 2019, 20:19
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, al heb ik waarschijnlijk veel minder spullen dan jij hebt.
Als ik ooit een nieuwe amp wil bijvoorbeeld zal het een Marshall jvm 50 watt combo worden, een andere amp dan mn Engl 50 watt combo.
Verder qua gitaren ben ik niet echt vernieuwend de laatste jaren: een strat, een lp en een akoestische steel string.
Effecten uit een oude gt6 van Boss.
Zou ik alles wegdoen kom ik waarschijnlijk op het zelfde uit, vrij conservatief en hou van eenvoud.

Midwolda
10 juli 2019, 20:43
Zie mijn sig. Leuk hoor, mooie spullen, maar ik ga m'n gear aanpassen aan mijn capaciteiten: een stuk of vijftien open akkoorden, wat barré, beetje travis-picking... en dan zet ik nog hoog in. :D #aggemaleutet
't Is niet dat ik nog een Ahoy-carriere mis ga lopen of zo, dus downsizen tot het me past, best lekker.
Het geld gaat op de eerderstoppenmetwerkenrekening, in deze fase helpen alle kleine beetjes.

Tupelo
10 juli 2019, 20:51
Kost die Godin acoustic ? ;)

Midwolda
10 juli 2019, 20:53
Ai, spel'out. :D

D3nnis
11 juli 2019, 07:31
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, al heb ik waarschijnlijk veel minder spullen dan jij hebt.

Valt ook wel mee hoor, de laatste paar jaar is er meer weggegaan dan bij gekomen.
Wat mijzelf betreft, als mijn huis in de fik zou gaan is de kans vrij groot dat ik helemaal niks hetzelfde terug zou kopen. Zelfs spullen waar ik nu niet eens over peins om weg te doen.

Het geld gaat op de eerderstoppenmetwerkenrekening, in deze fase helpen alle kleine beetjes.

Dat is een goeie.
Ik hoor en zie met enige regelmaat weleens familie, of collega's daar mee bezig zijn, maar zelf voelt het nog zo ver van mijn bed. Ik krijg het niet in mijn systeem om daar serieus mee bezig te zijn.
Beetje vergelijkbaar met nadenken wat ik zou doen als ik een paar miljoen zou winnen.
Tegen de tijd dat ik bedenk dat ik eerder wil stoppen met werken ben ik waarschijnlijk te laat.....

Da Vinci
11 juli 2019, 08:39
Ik heb de laatste jaren, sinds ik ‘m heb, eigenlijk alleen op mijn Black Sparkle Luke gespeeld over een Kemper.
De laatste maanden eigenlijk alleen op m’n Suhr. Feitelijk is een hss strat alles wat ik nodig heb.

Mijn LP zit al wat jaartjes in de koffer als ook de andere Luke.
Heb nu dus twee Lukes en een LP waar ik nauwelijks op speel. Ik denk er wel eens aan om eea te verkopen. Maar heb te veel redenen het niet te doen...

D3nnis
13 juli 2019, 11:41
Ik denk er wel eens aan om eea te verkopen. Maar heb te veel redenen het niet te doen...

Ik ken het.
Ik heb nog steeds gas voor een tele, maar ik heb me voorgenomen dat ik eerst een gitaar weg die voor ik wat nieuws koop, maar geen idee wat ik dan weg zal doen.

arjanb01
13 juli 2019, 11:42
Ik zou die dure prs van je wegdoen, kutgitaar 😁😂😉

D3nnis
13 juli 2019, 11:46
Haha, er zijn ongetwijfeld mensen die dat vinden :D
Voor mij was het toen echter de beste LP die ik kon vinden.

Mijn MM reflex krijgt de laatste jaren de minste speeluren. Maar als ik 'm uit de koffer haal vraag ik me elke keer af waarom eigenlijk.
Misschien moet die wel weg, maar ik kan het niet.....

telerocker
13 juli 2019, 12:08
Ik heb vorig jaar een Fender American series telecaster verkocht. Ondanks de goede verkoopprijs heb ik daar toch lichte spijt van. Dus ga ik vroeg of laat weer een leuke tele aan het arsenaal toevoegen. Misschien is die nieuwe Vintera reeks wat.

D3nnis
13 juli 2019, 12:19
Laatst kwam ik dit filmpje tegen:
https://youtu.be/7rLQVymXHto

Voor mij was de fender ook onversterkt de minste (ligt dat aan de snaren of aan de gitaar, dat blijft, vooral via youtube toch een gok).
Als ik voor deze keuze stond had ik, afgaand op dit filmpje, en dys zonder de halsvorm etc mee te laten wegen, ook de Haar gekozen.

telerocker
13 juli 2019, 13:10
Laatst kwam ik dit filmpje tegen:
https://youtu.be/7rLQVymXHto

Voor mij was de fender ook onversterkt de minste (ligt dat aan de snaren of aan de gitaar, dat blijft, vooral via youtube toch een gok).
Als ik voor deze keuze stond had ik, afgaand op dit filmpje, en dys zonder de halsvorm etc mee te laten wegen, ook de Haar gekozen.

In die video heeft de Haar absoluut de meeste mojo. Ik vermoed dat de pickups - 50's of 60's style - veel uitmaken. Ik ben ook wel gecharmeerd van Fret-King, al moet het design je ding zijn.

D3nnis
13 juli 2019, 13:26
Pickups zullen uiteraard heel veel doen, maar het is opvallend hoe iel die fender onversterkt klinkt.
Of heeft ie gewoon meer hoog. Lastig via youtube.

arjanb01
13 juli 2019, 14:53
Ik vind van die 3 teles de haar het dikste klinken, de Maybach zit ertussen in, klinkt het meeste in balans qua mids hoog en laag. De Fender klinkt dun, doods.
Hetzelfde had ik toen ik strats ging testen, 2 jast geleden. Fender kwam er het minste uit, Maybach werd het.

telerocker
13 juli 2019, 16:11
Ik vind van die 3 teles de haar het dikste klinken, de Maybach zit ertussen in, klinkt het meeste in balans qua mids hoog en laag. De Fender klinkt dun, doods.
Hetzelfde had ik toen ik strats ging testen, 2 jast geleden. Fender kwam er het minste uit, Maybach werd het.

Op YT kun je niet altijd afgaan. Je moet zo'n plank zelf in je handen hebben, de neck, de feel, de resonantie voelen. Ik heb wel tien USA tele's in mijn handen gehad, totdat ik er een vond die echt mojo had. Enige upgrade die ik heb gedaan was een setje Suhr pickups voor iets meer mids. Ik ben wel benieuwd naar zo'n Mayback tele trouwens.

D3nnis
13 juli 2019, 16:37
Op YT kun je niet altijd afgaan. Je moet zo'n plank zelf in je handen hebben, de neck, de feel, de resonantie voelen.

Uiteraard, helemaal mee eens!

arjanb01
13 juli 2019, 17:27
Op YT kun je niet altijd afgaan. Je moet zo'n plank zelf in je handen hebben, de neck, de feel, de resonantie voelen. Ik heb wel tien USA tele's in mijn handen gehad, totdat ik er een vond die echt mojo had. Enige upgrade die ik heb gedaan was een setje Suhr pickups voor iets meer mids. Ik ben wel benieuwd naar zo'n Mayback tele trouwens.

Absoluut mee eens. Maybachs kan ik je zeker aanraden, elke gitaar die ik daarvan in de handen had was licht van gewicht, resonant en had een lekkere dikke nek. Vind ik zelf wel prettig.
Souman heeft teles, lp’s en strats hangen dus genoeg keus daar!

Fusion
13 juli 2019, 18:02
Haha, er zijn ongetwijfeld mensen die dat vinden :D
Voor mij was het toen echter de beste LP die ik kon vinden.

Mijn MM reflex krijgt de laatste jaren de minste speeluren. Maar als ik 'm uit de koffer haal vraag ik me elke keer af waarom eigenlijk.
Misschien moet die wel weg, maar ik kan het niet.....
Je mag m voor onbepaalde tijd aan mij uitlenen hoor. Zo ben ik vriend

D3nnis
13 juli 2019, 18:02
Zeer fideel :D

telerocker
13 juli 2019, 18:27
Absoluut mee eens. Maybachs kan ik je zeker aanraden, elke gitaar die ik daarvan in de handen had was licht van gewicht, resonant en had een lekkere dikke nek. Vind ik zelf wel prettig.
Souman heeft teles, lp’s en strats hangen dus genoeg keus daar!

Zolang het geen honkbalknuppel is...

arjanb01
13 juli 2019, 18:42
Nee dat zeker niet. Gisteren een inval gitarist bij ons op de repetitie gehad, die mij de komende 2 optredens vervangt ivm vakantie en die had een Gibson es333 en daar zat echt een nek als een honkbal knuppel op. Klonk wel heel vet dat ding in combinatie met p90s maar halsprofiel vond ik echt te dik.
Testen zou ik zeggen!

BassAgent
15 juli 2019, 22:51
Eens in de zoveel tijd steekt het weer de kop op, maar nu vooral omdat ik heel veel Tony Levin en Pino Palladino heb zitten checken de afgelopen dagen:
https://images.reverb.com/image/upload/s--58t_fnSL--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progres sive,g_south,h_620,q_90,w_620/v1491706688/iqfat9ezvagmrwwpgc87.jpg

Moskie
16 juli 2019, 08:45
Buizenamp. Ik ben in online tests erg gecharmeerd van het geluid en de uitstraling van Carr amps. Jammer dat de enige dealer (TFOA) in NL die een redelijk assortiment heeft staan op dik twee uur rijden zit.

D3nnis
16 juli 2019, 08:48
Ik snap dat je"gewoon voor de grap" niet twee uur wilt rijden, maar als je serieus geïnteresseerd bent is dat toch nog wel te doen en in te plannen?
Er zijn mensen die een fl i nke veelvoud van die tijd reizen om naar hun vakantiebestemming te gaan, en dat is ook maar voor een paar dagen :)

Moskie
16 juli 2019, 09:04
Ik zeg ook niet dat het niet gaat gebeuren alleen dat het jammer is ;).

Tupelo
16 juli 2019, 09:35
Best een ervaring hoor TFOA, alleen al voor de fun de moeite waard.

Tupelo
25 juli 2019, 09:48
Ik heb wat Duo Sonic GAS.
Merk dat ik de 24 inch scale van mijn Mustang erg fijn vind de laatste tijd.
Sleep vooralsnog mijn Blade Telecaster mee naar mijn werk, maar met dat ik die te zwaar begin te vinden, begin ik naar een Duo Sonic te neigen.
Squiertje.
Lekker licht, 24 inch, 9.5 radius, vaste brug... voor de afwisseling maple toets...
Ja.
GAS.

Tupelo
25 juli 2019, 10:01
Met plaatjes is beter natuurlijk.

https://images.reverb.com/image/upload/s--PExM5ruD--/a_exif,c_limit,e_unsharp_mask:80,f_auto,fl_progres sive,g_south,h_1600,q_80,w_1600/v1516573803/msivtic29owip3gcwmme.jpg

De eenvoud. :p

Tupelo
25 juli 2019, 10:11
De lelijkere goedkopere versie (vanaf 122 pleurie zie ik).

https://www.harmonycentral.com/images/uploads/harmonycentralfendersquiermustanghhleader-5f91deed.jpg

Het is dat ik aan mijn quotum zit.
Lijkt me een lekker no worries rondzeul gitaartje.

Tupelo
25 juli 2019, 10:21
Gezien de onzinnige biedingen op mijn Blade wanneer ik die op MP pleur...
Kickt in...
Die laatste heeft HB spacing.
Niet eens zo een dom idee om mijn Blade gewoon voor een deel te strippen, en zo een Squier apparaatje mee uit te rusten.
Kan in principe alles in/op.
Rest van de Blade in onderdelen verkopen...

D3nnis
25 juli 2019, 10:21
Die gele is echt wel een geile gitaar, tupelo!

no 1 hops
25 juli 2019, 14:34
misschien gekke opmerking maar een thinline tele body met de rest van de blade?

Tupelo
25 juli 2019, 15:28
Heb ik ook al aan gedacht.
Maar little 59 ben ik sowieso graag kwijt.
En die 24 inch speelt een rol; maakt veel gewoon merkbaar gemakkelijker voor me.

Powderfinger
1 augustus 2019, 22:46
M'n laatste aankopen worden niet erg frequent bespeeld en dat houd me op de been. Speel toch vooral op m'n Fender USA Strat en Martin, die ik al 10 jaar heb. Al 't andere voelt minder eigen aan. Gek he, hoe je een band met sommige instrumenten opbouwt?

Dat gezegd hebbende heb ik al tijden GAS voor een Les Paul. Totaal onnozel, want ik houd helemaal niet van Les Pauls. Te zwaar, niet mijn radius en ik ben niet zo van de humbuckers. Maar ik heb er nog geen en kan er voor relatief weinig geld een bouwen (een lichte!) en dat vind ik bijna net zo leuk als spelen.

Maar ik zou vorig jaar ook lapsteel en bas leren spelen...

no 1 hops
2 augustus 2019, 11:54
M'n laatste aankopen worden niet erg frequent bespeeld en dat houd me op de been. Speel toch vooral op m'n Fender USA Strat en Martin, die ik al 10 jaar heb. Al 't andere voelt minder eigen aan. Gek he, hoe je een band met sommige instrumenten opbouwt?

Dat gezegd hebbende heb ik al tijden GAS voor een Les Paul. Totaal onnozel, want ik houd helemaal niet van Les Pauls. Te zwaar, niet mijn radius en ik ben niet zo van de humbuckers. Maar ik heb er nog geen en kan er voor relatief weinig geld een bouwen (een lichte!) en dat vind ik bijna net zo leuk als spelen.

Maar ik zou vorig jaar ook lapsteel en bas leren spelen...staat een mooie nighthawk op mp, nog steeds een van de modellen die mij wel wat lijken als ik al niet genoeg gitaren had, dus kijken en niet kopen voor mij ;-)
https://link.marktplaats.nl/m1439685671