PDA

View Full Version : Nieuw project



Pagina's : 1 [2] 3

Orpheo
19 april 2009, 22:52
Vet zo'n Kahler. Hoe gaat het vastzetten tot vaste brug, kan dat snel? Ik gebruik mn trem niet vaak dus ik twijfel een beetje wat ik zou willen. D-tuner lijkt me wel erg fijn, hoewel het met stemknop natuurlijk ook maar een paar seconden duurt maar toch.

Ben benieuwd hoe die pups eruit gaan zien en vooral ook klinken! Koa+goud is erg mooi iig :)

ik ga nu er geen koa top op doen he :P purpleheart op rosewood :rockon:

dat gaat redelijk snel,ongeveer in 5 seconden denk ik zo :D

Het omstemmen gaat heel makkelijk hoor, effe je finetuner losdraaien. maar omdat de trem floating is, zal de rest out of tune gaan, en moe tje dus als een malle met je finetuners in de weer. de dropstop houdt dat dus tegen. Je moet dan wel een set inbussleutels meenemen naar je gig/repetitie. Daarom zal ik dus wss een set wel mee nemen in mn gigbag, maar omdat ik dan dus 2 kahlers heb, er eentje locking als backup, en een non locking als m'n main axe op dat moment hebben. (als ik weer ga spelen).

sjaak1990
20 april 2009, 14:19
ik ga nu er geen koa top op doen he :P purpleheart op rosewood :rockon:

dat gaat redelijk snel,ongeveer in 5 seconden denk ik zo :D

Het omstemmen gaat heel makkelijk hoor, effe je finetuner losdraaien. maar omdat de trem floating is, zal de rest out of tune gaan, en moe tje dus als een malle met je finetuners in de weer. de dropstop houdt dat dus tegen. Je moet dan wel een set inbussleutels meenemen naar je gig/repetitie. Daarom zal ik dus wss een set wel mee nemen in mn gigbag, maar omdat ik dan dus 2 kahlers heb, er eentje locking als backup, en een non locking als m'n main axe op dat moment hebben. (als ik weer ga spelen).

Oh tuurlijk ja, beetje in de war :hippie:

Inbusjes gebruik ik liever niet tijdens het spelen :seriousf: en heb niet de luxe die jij wel hebt, het hebben van zoveel gitaren ;)

Orpheo
20 april 2009, 14:30
Oh tuurlijk ja, beetje in de war :hippie:

Inbusjes gebruik ik liever niet tijdens het spelen :seriousf: en heb niet de luxe die jij wel hebt, het hebben van zoveel gitaren ;)

het is ook niet de 'bedoeling' dat je het on the fly doet. het is eerder een soort preset zeg maar. Ik heb kahler al gemaild met een verbetering, maar ze willen er niet echt aan :P (niets meer dan een soort wieltje op de moer waarmee je 'm vast lockt).

Orpheo
20 april 2009, 14:32
met paint en kisakae heb ik even heel snel een ontwerpje in elkaar geflanst.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/nieuweLP.png

het worden wel gouden knoppen, een kahler, lock nut, maar het idee met de pups komt redelijk over denk ik.

macwilliams
20 april 2009, 16:27
Mooi, staat heel vet

artnaz
20 april 2009, 16:31
Het ziet er zo verschrikkelijk lelijk uit, maar in het echt zal dat natuurlijk heel anders zijn. ;)

Die pickup combo zal er ook wel goed uitzien denk ik!

Orpheo
20 april 2009, 17:26
tis echt een ranzige mockup, helemaal mee eens :D maar het purpleheart zal ook een andere tint krijgen, niet zo flets, en de pups worden beiden goud ipv chroom en goud. andere inleg natuurlijk,macassar ebben toets. het gaat natuulrijk om het globale idee.

Liquid_Metal
20 april 2009, 17:51
Die pups zien er wel érg gelikt uit. Wat is precies het 'nut' van een middelste pickup? De bridge is fel en de nek met veel harmonics, maar wat is het karakter van zo'n middenpup? Mijn humbuckergitaren hebben er twee en dat vind ik ook wel genoeg.
Orph, je bedoelt zoiets als op de Floyd wel zit neem ik aan?

http://www.gtrheaven.com/EVH_D-tuna.jpg

Die van mij heeft dat jammer genoeg niet. Zou wel erg makkelijk zijn want ik speel wel 'ns in drop D. Hoe werkt dat systeem precies? Maak je de snaar langer of slapper? Want bij slapper maken kan ik me voorstellen dat je alsnog een drop hebt van de brug.

Orpheo
20 april 2009, 18:06
Die pups zien er wel érg gelikt uit. Wat is precies het 'nut' van een middelste pickup? De bridge is fel en de nek met veel harmonics, maar wat is het karakter van zo'n middenpup? Mijn humbuckergitaren hebben er twee en dat vind ik ook wel genoeg.
Orph, je bedoelt zoiets als op de Floyd wel zit neem ik aan?

http://www.gtrheaven.com/EVH_D-tuna.jpg

Die van mij heeft dat jammer genoeg niet. Zou wel erg makkelijk zijn want ik speel wel 'ns in drop D. Hoe werkt dat systeem precies? Maak je de snaar langer of slapper? Want bij slapper maken kan ik me voorstellen dat je alsnog een drop hebt van de brug.

Poeh, ik begin met de kahler-uitleg.

de d tuna op een floyd zorgt ervoor dat je met een twist van dat ding direct in dropped D staat. als ie float, je trem, ontstemt ie als een idioot natuurlijk. is logisch. je E snaar word een D, minder spanning, de rest ontstemt.

bij een kahler kan je niet effe een d tuna erin zetten, en non floating, zoals je de OFR kunt afstellen, kan niet. dus je wilt dat je E naar beneden gooien met je fine tuners (genoeg range op, echt), maar het tremblok (want dat zit er heus wel op ;) ) moet niet weg getrokken worden door de de trekkracht van de veren. als ie dus een rustpunt heeft, non floating, kan je gewoon dropped d stemmen. dat doet de dropstop. het is een pookje dat je naar beneden kan draaen, en zo ervoor zorgt dat je niet ontstemt bij downtunen.

Nut van 3e middenpickup. Het is net zo zinvol als zinloos. Je kunt met een goed middenelement er verschrikkelijk veel goede sounds uithalen. Ik wil in de brug een heel fel, agressief element hebben. de middenhumbucker erbij maakt 't wat ronder, minder output, beetje meer ala een paf met iets meer mid en hoog en iets meer output, en wat strakker laag, en vooral, veel breder geluid! maar als stand alone heb je dat ook al wel, alleen pinch harmonics gaan er iets minder lekker mee. hij zit gewoon op een onhandige plek voor pinches. maar als ik de boel split, krijg ik daar geweldige stratsounds mee. het hangt heel erg af van welke elementencombinatie je hebt. Ik heb in mijn 3 favo gitaren 2x geen middenpup (wel qua looks, maar die doet niks) en in de ander zit een dimarzio d activator neck model. heel helder dus. die gesplit met de brugpup of halspup geeft een enorm breed scala aan tones. Ik vind 'm bijvoorbeeld ook te gek als een akoestische simulator zeg maar. Heel open, breed, transparant. volume terugdraaien met de treblebleed, en het is heel akoestisch, bijna piezo like.

ik vind 't vooral mooi, en het is een soort anchor point voor mijn slaghand, maar tis niet dat zonder, je enorm veel mist (in general, ik natuurlijk wel,omdat ik niet zonder wil, en hele erg mijn techniek op de 3 pupper heb 'gebaseerd').

sjaak1990
20 april 2009, 20:14
Denk dat het een vette combi kan worden. Pups twijfel ik nog aan hoe mooi dat wordt, vooral hoe het gaat klinken ;) Maar vind sowieso een leuk idee.

Hout combinatie moet sowieso erg mooi zijn, ben erg nieuwsgierig naar de uiteindelijke klank, vooral met een rosewood body.

Orpheo
20 april 2009, 20:31
Denk dat het een vette combi kan worden. Pups twijfel ik nog aan hoe mooi dat wordt, vooral hoe het gaat klinken ;) Maar vind sowieso een leuk idee.

Hout combinatie moet sowieso erg mooi zijn, ben erg nieuwsgierig naar de uiteindelijke klank, vooral met een rosewood body.

tone word heel erg als een oude les paul. het huidige rosewood is heel erg als het oude mahonie, en purpleheart is als esdoorn. de hals en toets geven het wat meer bite en 'edge', dus het wordt niet als een standard maar als een do rmij zo geliefde custom :)

sjaak1990
20 april 2009, 21:01
tone word heel erg als een oude les paul. het huidige rosewood is heel erg als het oude mahonie, en purpleheart is als esdoorn. de hals en toets geven het wat meer bite en 'edge', dus het wordt niet als een standard maar als een do rmij zo geliefde custom :)

Klinkt geweldig! Ook precies wat ik in een LP zou zoeken :)

artnaz
20 april 2009, 22:21
Damn, ik ben ook al stiekem een gitaar aan het samenstellen. Fantasie natuurlijk allemaal, heb er geen geld voor laat staan dat het prioriteit heeft... :(

Heb je trouwens wat voorbeeld-gitaren met Snakewood? Kan barweinig klare gitaren vinden...

Orpheo
20 april 2009, 22:32
Damn, ik ben ook al stiekem een gitaar aan het samenstellen. Fantasie natuurlijk allemaal, heb er geen geld voor laat staan dat het prioriteit heeft... :(

Heb je trouwens wat voorbeeld-gitaren met Snakewood? Kan barweinig klare gitaren vinden...

als toets? je hebt er zelf toch al een geweldige foto van gevonden? of bedoel je purpleheart?

Ik heb net n mail gekregen van mijn sales rep. hij heeft een toffe versie voor laminates gevonden. Wellicht skippen we bodybinding, en doen we laminate backs, maar dat is nog niet 100% zeker (geen bodybinding-> geen neckbinding -> geen inleg! tis of alles, of niets)

sjaak1990
20 april 2009, 22:41
Ik denk dat op die manier een kale gitaar echt GEWELDIG mooi kan worden. Puur hout en tone, wat wil je nog meer :)

Ik ben ook al een warmoth in gedachte aan het samenstellen :soinnocent:

Orpheo
20 april 2009, 22:45
Ik denk dat op die manier een kale gitaar echt GEWELDIG mooi kan worden. Puur hout en tone, wat wil je nog meer :)

Ik ben ook al een warmoth in gedachte aan het samenstellen :soinnocent:

wie doet dat nou niet ;) :P (geintje!)

Ik heb net gevraagd voor de double lam optie, maar toch met de binding (en dus de inlays!). heb geld bespaard met de kahler en sperzels he. ik hoop dat ik dan dus alle 'laagjes' als bij een tompouce gewoon kan zien. dan is 't de top met binding, laag rosewood, maple, rosewood kern, maple lam, rosewood.

artnaz
20 april 2009, 23:00
Maakt niet uit hoe, als het maar op een (electrische) gitaar zit! :D Purpleheart-plaatjes mag natuurlijk ook altijd. Deze bedoel je?
http://www3.alembic.com/img/inst/13609_snakewoodL.jpg

Als ik mijn fantasieën mag loslaten:

1)
- Bubinga of Walnut back + iets met quilt top met - geel/honeyburst
- one-piece Canary CBS neck zonder inlay. Met "Custom Artnaz Scalop"

2)
- Cocobolo back + Cocobolo top - lichte burst aan de zijkanten, midden vrij "clear" of ietje donkerrood toegevoegd. Met natural binding!
- Cocobolo CBS neck + Snakewood toets zonder inlay. Met "Custom Artnaz Scalop"

Die tweede gaat Warmoth vast niet doen though, toevallig enig idee die het wel wil?

artnaz
20 april 2009, 23:01
wie doet dat nou niet ;) :P (geintje!)

Ik heb net gevraagd voor de double lam optie, maar toch met de binding (en dus de inlays!). heb geld bespaard met de kahler en sperzels he. ik hoop dat ik dan dus alle 'laagjes' als bij een tompouce gewoon kan zien. dan is 't de top met binding, laag rosewood, maple, rosewood kern, maple lam, rosewood.Klinkt super! :ok:

Orpheo
20 april 2009, 23:15
http://www.z-guitars.com/p7ssm_img_1/fullsize/Z10P1_fs.jpg

snakewood toets.

Effe een plaatje van hoe de laminates eruit gaan zien:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/15d45bb7.jpg

Ik heb gebeld net over de controlrout (wellicht kleine upcharge), over dit ding (120$ gok ik zo...helaas!) en de kahler rout (wellicht geen tot kleine upcharge).

de controlrout en de 5way blade kosten niks, maar 't gat voor de pots welicht wel, dus desnoods doe ik die zelf.

de kahler, idem. als ik moet dokken, dan zelf.

wat ik niet zelf kan, doet warmoth voor me. Ik heb gevraagd of ik met de binding nog steeds die laminaten zie, en, helaas. ja. die blijven zichtbaar ;) krijg ik een mooie suikertaart :D

Orpheo
20 april 2009, 23:18
Cocobolo back + Cocobolo top - lichte burst aan de zijkanten, midden vrij "clear" of ietje donkerrood toegevoegd. Met natural binding!
- Cocobolo CBS neck + Snakewood toets zonder inlay. Met "Custom Artnaz Scalop

cocobolo neck met snakewood toets. wow. supercustom! ik denk dat alleen crimson en shamray zoiets zouden doen. ik zou btw niet cocobolo fullbody doen, maar cocobolo als alleen top of back. helemaal word veel te donker en modderig, zeker met die hals. Ik zou cocobolo top doen met african blackwood als back

http://www.sheppardguitars.com/African%20Blackwood%20full%20back%2096.jpg

of cocobolo als back, en koa als top.

artnaz
20 april 2009, 23:28
Echt modderig of warm? Want ik warmer dan een normale Strat is bewust, maar het moet niet te erg zijn natuurlijk. En Snakewood is vrij hard dacht ik, dat zou het zaakje toch wel een beetje compenseren? En ik wil veel Cocobolo omdat ik van rood houd en van grote dikke figuren en ringen, dat doet me persoonlijk het meest denken aan een boom! :D

Die binding van je, wordt hij zo dun? Ik dacht dat het zoiets zou worden (maar dan aan twee kanten):

http://www.warmoth.com/Options/images/VintageTintLipOver.jpg

Orpheo
20 april 2009, 23:30
Echt modderig of warm? Want ik warmer dan een normale Strat is bewust, maar het moet niet te erg zijn natuurlijk. En Snakewood is vrij hard dacht ik, dat zou het zaakje toch wel een beetje compenseren? En ik wil veel Cocobolo omdat ik van rood houd en van grote dikke figuren en ringen, dat doet me persoonlijk het meest denken aan een boom! :D

Die binding van je, wordt hij zo dun? Ik dacht dat het zoiets zou worden (maar dan aan twee kanten):

http://www.warmoth.com/Options/images/VintageTintLipOver.jpg

cocobolo is heel warm. de toets doet maar weinig om dat te compenseren. zker met zoveel bodyhout dat zo warm is. ik denk dat 't niet werkt.

de binding komt op de top te zitten he. Hier zit nog geen binding op, op die tele. je hebt dan de purpleheart top, met op de top de binding. de dikte is zeg maar van de rand van de gitaar richting pickups. de diepte is dusdanig dat ie NET de rand afdekt, maar meer dus niet, zodat je dus die sicke laminaten nog ziet. en nee, niet 2 kanten binding, vanwege de contoured heel.

artnaz
20 april 2009, 23:43
Ah ok, ik dacht dat dat een "Pinstripe Accent Line" was zoals Warmoth the noemt was. Maar ik dacht dat je van beide kanten een binding wou, of waren het die laminaten?

Van die Cocobolo, Warmoth zegt dat het wel meevalt hoe warm het is:
http://img03.picoodle.com/img/img03/2/4/20/artnaz/f_Picture1m_45bdd32.png

Ongeveer zelfde als Koa en een stukje minder warm dan Mahogany of Rosewood.

Hoe dan ook, het is allemaal toch in dagdroom-fase! :D

Orpheo
20 april 2009, 23:48
Ah ok, ik dacht dat dat een "Pinstripe Accent Line" was zoals Warmoth the noemt was. Maar ik dacht dat je van beide kanten een binding wou, of waren het die laminaten?

Van die Cocobolo, Warmoth zegt dat het wel meevalt hoe warm het is:
http://img03.picoodle.com/img/img03/2/4/20/artnaz/f_Picture1m_45bdd32.png

Ongeveer zelfde als Koa en een stukje minder warm dan Mahogany of Rosewood.

Hoe dan ook, het is allemaal toch in dagdroom-fase! :D

ja, voor een neck ;) voor een body is het echt een HEEL stuk warmer dan je denkt hoor. voor een neck is padouk bv veel helderder in tone dan als body. vergelijk dat maar eens voor de gein. ik zou het er zeke rniet op wagen, te meer daar een full RW body al heel vet en bijna modderig klinkt. je wilt voor een goeie rock 'n roll sound, of heavy metal, eignelijk altijd, veel mids en behoorlijk wat hoog. dat pakt je amp beter voor de overdrive. dan kan je daarna nog altijd in de overdrive knoeien met midcuts enzo. maar eerst: veel hoog en mids!

het worden inderdaad die pinstripe accent lines. ik wilde geen dubbele bindings maar laminaten, maar dat doe ik dus niet. dat zou ik doen bij de koa, maar ik doe Rosewood met purpleheart, en dan is 't zonde om 't rosewood af te dekken met een laminaat.

artnaz
21 april 2009, 00:00
Oh ok, ik dacht dat Cocobolo als body niet heel anders zou zijn... Dan moeten we iets anders verzinnen! :D

Ik kwam toevallig hier op uit, ziet er wel grappig uit. Maar dat scalopen is ziet er verschrikkelijk uit, ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt... De Purpleheart is in ieder geval mooi. :)

http://img.photobucket.com/albums/v282/chrisb0109/100_1864.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v282/chrisb0109/100_1865.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v282/chrisb0109/100_1867.jpg

sjaak1990
21 april 2009, 00:04
Wat is zo'n huber toch mooi!

Ook mooi voorbeeld snakewood:
http://www.willcuttguitars.com/_product_31241/Nik_Huber_Dolphin_Faded_Amberburst_Snakewood_Used

En wat een afwerking!

Denk dat die sandwich mooi gaat worden orph, donker licht combinatie straalt klasse uit :)

Orpheo
21 april 2009, 00:05
Oh ok, ik dacht dat Cocobolo als body niet heel anders zou zijn... Dan moeten we iets anders verzinnen! :D

Ik kwam toevallig hier op uit, ziet er wel grappig uit. Maar dat scalopen is ziet er verschrikkelijk uit, ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt... De Purpleheart is in ieder geval mooi. :)

http://img.photobucket.com/albums/v282/chrisb0109/100_1864.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v282/chrisb0109/100_1865.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v282/chrisb0109/100_1867.jpg

hij is niet eens zo heel lelijk. alleen de afwerking.man... en waar zijn de pots en switches?!

Ik heb me ook vergist in padouk als bodyhout hoor. blijkt veel warmer en vetter te klinken. ik dacht dat het als esdoorn zou zijn. nja, eigenlijk is 't dat ook. maple als bodyhout klinkt ook veel vetter, scheurender, en drukkender dan je zou verwachten! tuurlijk, tis fel, maar niet zo schel als je zou denken. net als padouk.

Orpheo
21 april 2009, 00:08
Wat is zo'n huber toch mooi!

Ook mooi voorbeeld snakewood:
http://www.willcuttguitars.com/_product_31241/Nik_Huber_Dolphin_Faded_Amberburst_Snakewood_Used

En wat een afwerking!

Denk dat die sandwich mooi gaat worden orph, donker licht combinatie straalt klasse uit :)

grappig, ik loop daar dus echt niet warm voor. beetje standaard qua body en neck :sssh: de toets is wel te gek. meesterlijk zelfs!

Orpheo
21 april 2009, 00:29
oh ja. heb ook maar gelijk macassar ebben headstock fineer besteld :) gaat er denk ik wel sick uit zien. vind een knalgeel headstock er nogal cheap uitzien :soinnocent:

artnaz
21 april 2009, 00:32
Dat wou ik ook zeggen, de toets is geweldig, maar de gitaar zelf niet zo... Hoe dan ook bedankt voor de pic!

Ik kom maar niet uit die Cocobolo gitaar... Al die donkere houtsoorten met grote dikke figuren zijn rosewood-achtigen lijkt het wel... Iets met "3D" figuurtjes zou eigenlijk ook wel kunnen aangezien dat wel bij de Snakewood past, maar harmonie met Cocobolo vind ik veel belangrijker. Pau Ferro kan misschien nog wel, die is wel helder toch?

artnaz
21 april 2009, 00:33
oh ja. heb ook maar gelijk macassar ebben headstock fineer besteld :) gaat er denk ik wel sick uit zien. vind een knalgeel headstock er nogal cheap uitzien :soinnocent:Inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan. Geel staat er absoluut niet bij! Good job! :)

Orpheo
21 april 2009, 00:34
Dat wou ik ook zeggen, de toets is geweldig, maar de gitaar zelf niet zo... Hoe dan ook bedankt voor de pic!

Ik kom maar niet uit die Cocobolo gitaar... Al die donkere houtsoorten met grote dikke figuren zijn rosewood-achtigen lijkt het wel... Iets met "3D" figuurtjes zou eigenlijk ook wel kunnen aangezien dat wel bij de Snakewood past, maar harmonie met Cocobolo vind ik veel belangrijker. Pau Ferro kan misschien nog wel, die is wel helder toch?

ja, pau ferro is te gek. cocobolo top op pau ferro, of andersom. het eerste is heel strak, scheurt lekker, en een lekker warm geluid maar helder en punchy en strak genoeg voor eigenlijk alles. he tweede is veel feller, scheurender, strakker. ja, top of back maakt echt wel uit. immers, het tophout, daar gaan je brugstuds in!

Orpheo
21 april 2009, 00:37
Inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan. Geel staat er absoluut niet bij! Good job! :)

als het zo doorgaat, moet ik wellicht toch maar overwegen goedkopere pups te nemen, en niet die trisonic/alumitone combi. swinesheads bijvoorbeeld. ik wil ECHT niet over budget raken! ik ga dan houten bobbins doen, maar wel weer met opengewerkte gouden kapjes. ziet er wel tof uit. besides, ik weet dan precies hoe 't gaat klinken, en heb veeeel minder schakelingen als opties (en minder nodig dan bij de alumitone/trisonic combinatie). scheelt me bijna 200E...:soinnocent:

artnaz
21 april 2009, 00:38
ja, pau ferro is te gek. cocobolo top op pau ferro, of andersom. het eerste is heel strak, scheurt lekker, en een lekker warm geluid maar helder en punchy en strak genoeg voor eigenlijk alles. he tweede is veel feller, scheurender, strakker. ja, top of back maakt echt wel uit. immers, het tophout, daar gaan je brugstuds in!Mooi, dan ben ik zo goed als klaar! :)

Moet je bij Ben betalen bij bestelling, als hij na de wachtlijst begint te bouwen, of als het af is? :D

artnaz
21 april 2009, 00:40
als het zo doorgaat, moet ik wellicht toch maar overwegen goedkopere pups te nemen, en niet die trisonic/alumitone combi. swinesheads bijvoorbeeld. ik wil ECHT niet over budget raken! ik ga dan houten bobbins doen, maar wel weer met opengewerkte gouden kapjes. ziet er wel tof uit. besides, ik weet dan precies hoe 't gaat klinken, en heb veeeel minder schakelingen als opties (en minder nodig dan bij de alumitone/trisonic combinatie). scheelt me bijna 200E...:soinnocent:Nee, doe je vast niet. Je bent al een tijdje enthousiast over dat trisonic/alumitone idee, dat moet er ook komen! :D Grote kans ook dat je de enige in de wereld bent met die combi! ;)

Orpheo
21 april 2009, 00:46
Nee, doe je vast niet. Je bent al een tijdje enthousiast over dat trisonic/alumitone idee, dat moet er ook komen! :D Grote kans ook dat je de enige in de wereld bent met die combi! ;)

het idee lijkt me heel cool, en qua tone is 't uniek. de alumi's zijn heel naturel en transparant met veel leven, maar tis niet echt een 'standaard' geluid weet je. ben toch bang dat 't zo 'hifi' zal zijn, dat ik er gek van ga worden. De trisonics vind ik te gek, dat zeker. maar toch... het is wel 350 a 400 euro, en dan nog flink wat werk om het goed samen te laten gaan.


nee, meer zelfs. de pups zijn 375 euro (effe gokje, tussen 350 en 400 in), en dan moeten er nog triple shot ringen bij. dus in totaal ben ik dan bijna 500 euro aan pups kwijt!!! De swinesheads zijn bij elkaar 175. daarbij de ringen en kapjes via ebay; 200 dus in totaal. scheelt echt heel erg. Lijkt me wel logisch dan wat ik ga doen. De alumitones en trisonics komen ooit wel, maar ze zijn net niet gelijk in breedte, dus dan zit er weer een gekke opening in. Als ik't ooit doe, laat ik pickup cavities frezen, precies voor dat formaat, en dan een houten pickupring om het hele zakie af te dekken (de mounting screws). dit is echt onhoudbaar. Liever tof hout en pups die ik echt door en door goed ken, dan tof hout en pups die een gok zijn, en gewoon niet goed (genoeg) klinken.

nee, bij Ben doe je eerst een aanbetaling, en daarna is ie heel coulant in afbetalen :)


Update: kahler rout kan niet. niet omdat ze het niet willen, maar fysiek niet kunnen. de frezing die zij doen past niet tussen de ToM gaten.

artnaz
21 april 2009, 16:11
Ok, dat is inderdaad wel een heel groot verschil in de prijs. Laat je de Kahler-rout hier frezen dan? Trouwens, ik zie wel eens in die Warmoth-OFRs dat ze de routing daar zwart (of helemaal niet, weet ik niet meer) hebben gespoten. Ziet er niet uit imho, waarom is dat?

En ik kon mezelf niet inhouden: :D
http://img232.imageshack.us/img232/3319/picture1xgu.png
http://img7.imageshack.us/img7/2999/picture2mcd.png


Die gele is niet zo heel goed gelukt, maar het gaat om het idee... En sowieso heb ik meer belang bij die Cocobolo/Snakewood. Trouwens, Walnut back is ook geen slecht idee, of wel?

Orpheo
21 april 2009, 16:19
poeh, die eerste strat is heel mooi!

de kahler doe ik gewoon in Nederland. Het zwarte heeft geen nut, maar die is er, omdat de gitaar ooit voor bijvoorbeeld een strat trem was gefreesd, en daarna voor een floyd, en het kale hout is dan afgedekt met dat zwart. schijnt men toch mooi vinden her en der.

artnaz, waarom neem jij niet eens op een nieuwe bouw een kahler? ga je echt meesterlijk vinden denk ik zo

Orpheo
21 april 2009, 16:22
en walnut back is zeker te gek! met een flinke cocobolo top gaat meesterlijk klinken.

artnaz
21 april 2009, 16:33
Ok, dat verklaart wel van die zwarte routing, ik dacht dat ze het standaard bij Warmoth deden... :chicken:

Kahler vind ik niet mooi voor op een Strat, te groot...

http://www.wammiworld.com/images/7300-strat.gif

Trouwens, je krijgt zo even PM.

EDIT: Heeft Ben trouwens toevallig een richtlijn gegeven wanneer je gitaren af zullen zijn?

Extra gratis Coco-porno:
http://i238.photobucket.com/albums/ff77/Runn3r_01/100_2069.jpg

sjaak1990
21 april 2009, 18:33
Extra gratis Coco-porno:
http://i238.photobucket.com/albums/ff77/Runn3r_01/100_2069.jpg

OH MIJN GOD ZEG wat is die hals ACHTERLIJK MOOI!

Wat voor body is dat, lijkt wel een koa achtige vlam te hebben.

artnaz
21 april 2009, 18:42
Hahaha! Daarom wil ik dat dus ook! ;)

De body van die gitaar boeit me niet zo (hij is ook mooi natuurlijk), maar hier heb ik het vandaan:
http://www.woodworkforums.com/showthread.php?t=91033

sjaak1990
21 april 2009, 19:16
Hahaha! Daarom wil ik dat dus ook! ;)

De body van die gitaar boeit me niet zo (hij is ook mooi natuurlijk), maar hier heb ik het vandaan:
http://www.woodworkforums.com/showthread.php?t=91033

Ik had al foto's van Cocobolo halzen gezien en vond het al jammer dat Warmoth het niet doet en nu wil ik het nog liever hebben. Volgens mij zitten wij over zelfde soort gitaren te dromen :seriousf: ik zat ook al aan bubigna te denken namelijk.

Nadeel van zo'n "houtige" gitaar is wel dat het een kleurloos geheel kan worden, of juist erg mooi. Vraag me af of het mogelijk is om Bubigna bijvoorbeeld rood te stainen en dat verder to olien.

Orpheo
21 april 2009, 19:36
Ik had al foto's van Cocobolo halzen gezien en vond het al jammer dat Warmoth het niet doet en nu wil ik het nog liever hebben. Volgens mij zitten wij over zelfde soort gitaren te dromen :seriousf: ik zat ook al aan bubigna te denken namelijk.

Nadeel van zo'n "houtige" gitaar is wel dat het een kleurloos geheel kan worden, of juist erg mooi. Vraag me af of het mogelijk is om Bubigna bijvoorbeeld rood te stainen en dat verder to olien.

kleurloos?! hoe kom je erop...ash, alder, zoiets heeft geen kleur, maar bubinga is een en al kleur!!!


@artnaz; Ben heeft een nieuwe schatting gegeven ja :)

sjaak1990
21 april 2009, 19:40
kleurloos?! hoe kom je erop...ash, alder, zoiets heeft geen kleur, maar bubinga is een en al kleur!!!


@artnaz; Ben heeft een nieuwe schatting gegeven ja :)

En hoe lang moet je nog wachten?

Bubigna wel, prachtig hout maar met veel hout combinaties die ik bekend kan het een te bruinig geheel worden denk ik. Die jij hebt besteld wordt dat in ieder geval niet :)

Orpheo
21 april 2009, 20:30
En hoe lang moet je nog wachten?

Bubigna wel, prachtig hout maar met veel hout combinaties die ik bekend kan het een te bruinig geheel worden denk ik. Die jij hebt besteld wordt dat in ieder geval niet :)

ik moet nog ongeveer 2 a 3 maanden wachten :)

te bruinig. daar heb je dus de hardware voor om dat te compenseren :) kijk bijvoorbeeld maar naar mijn koa. je hebt sowieso een hoop 'nerf' om de kleur levendig te houden.

Ik doe niet de alumitone/trisonic, maar de swineshead, omdat het echt financieel niet gaat. Het is gewoon niet mogelijk. hoe klote ook.

artnaz
21 april 2009, 20:42
Je kan toch ook een transparante paint job nemen?

Ik heb je trouwens gemaild i.p.v. PM, mocht je je het afvragen toevallig.

Orpheo
21 april 2009, 20:43
Je kan toch ook een transparante paint job nemen?

Ik heb je trouwens gemaild i.p.v. PM, mocht je je het afvragen toevallig.

allicht :) ga ik ook doen op deze. nja, ik ga 'm schellaken. Ik ga zo mijn mail lezen. PS: ik gooi je effe in m'n msn (als dat lukt), ouwehoert makkelijker (hoewel via forum gitarenslowchat vaak wel handig is als naslagwerk)

macwilliams
21 april 2009, 21:32
Nou ben ik een volwassen vent maar ik bespeur toch enige jeugdige nieuwschierigheid bij mij. Enthausiastme werk aanstekelijk. Prachtige materialen komen voorbij zeg:ok:

Orpheo
21 april 2009, 21:41
Nou ben ik een volwassen vent maar ik bespeur toch enige jeugdige nieuwschierigheid bij mij. Enthausiastme werk aanstekelijk. Prachtige materialen komen voorbij zeg:ok:

oh we bespreken niks bijzonders hoor, gewoon effe wat over warmoth. kan hier in principe ook staan. Ik heb Ben gemaild met een idee voor de inleg op de 12e fret voor de bubinga, kattenogen, maar weet niet of hij dat ziet zitten. Hell, weet niet eens of ie al gefret heeft! :D

macwilliams
21 april 2009, 21:55
oh we bespreken niks bijzonders hoor, gewoon effe wat over warmoth. kan hier in principe ook staan. Ik heb Ben gemaild met een idee voor de inleg op de 12e fret voor de bubinga, kattenogen, maar weet niet of hij dat ziet zitten. Hell, weet niet eens of ie al gefret heeft! :D

Het aanstekelijke is het geouwehoer over materiaal en de uitwerking daarvan. Tot nu kan ik mij daar nog niets bij voorstellen. Heb er geen ervaring mee zo gezegd. Maar daar gaat verandering in komen toch? Volgende maand kom ik toch naar den haag en dan kun je je verhaal kracht bijzetten in het bijzijn van de warmoths. Ben echt heel nieuwschierig.

Die the paul is al weg? Gaat de goede kant op!!

Chocola
21 april 2009, 21:58
Hé Orpheo, je zei dat als je je naam zou googelen, dat je bij je natuurkunde site uitkomt toch? Ben jij dan niet heel toevallig Nimrod? Meestal kan ik mensen wel vinden op internet, maar ben er nu niet zeker van.

Ik wacht met smart op je gitaar, ben echt benieuwd. Laat eens wat plaatjes zien van je andere gitaren ! Ben ook benieuwd naar de purple Les Paul van je (met tremolo toch?).

Ik begrijp hieruit dat Ben een gitaarbouwer bij Warmoth is?

artnaz
21 april 2009, 22:13
Ben is de bouwer van Crimson Guitars die zeer custom gitaren kant en klaar maakt, daar heeft Orpheo 3 gitaren besteld. Dit topic is hoofdzakelijk gericht op een gitaar die hij met de onderdelen (body/neck en eventueel hardware) die Warmoth levert gaat bouwen.

Orpheo
21 april 2009, 22:23
@macwilliams: jep, eind Mei ga je het allemaal zien.de the paul en Sg zijn inderdaad net verkocht ;) het zijn echt gitaren die voor mij en 'op' mij zijn gemaakt. maar ik snap niet precies wat je bedoeld met :


Volgende maand kom ik toch naar den haag en dan kun je je verhaal kracht bijzetten in het bijzijn van de warmoths. Ben echt heel nieuwschierig.

welk verhaal precies? :)

@resonare: ik ga het niet ontkennen of ontkrachten; ga niet zo duidelijk zeggen of ik 't ben of niet. supersuperanoniem gaat allang niet meer, maar ik probeer het wel een beetje ;) ik heb een paar pagina's terug nog mijn gear gepost! alle gitaren die ik tot deze week dus had. ik heb nu 2 paarse gitaren. een purpleburst met kruizen en trem, een paarse quilt met naakte wijveninleg en trem. maar dat is purpleheart, dat is niet zo knalknalpaars dus.

Ben Crowe is de eigenaar en bouwer van Crimson Guitars. Hij doet alles zelf. ALLES zelf.

macwilliams
21 april 2009, 22:31
Je claimed dat het hout dat gebruikt word resulteerd in een karakteristiek geluid. De omschrijving snap ik wel maar volgens mij moet ik het horen.

Ik kan je wel vertellen dat chokolade lekker is maar zelf proeven is the best thing to do. En daar ben ik nieuwsgierig naar, the taste.


@macwilliams: jep, eind Mei ga je het allemaal zien.de the paul en Sg zijn inderdaad net verkocht ;) het zijn echt gitaren die voor mij en 'op' mij zijn gemaakt. maar ik snap niet precies wat je bedoeld met :



welk verhaal precies? :)

@resonare: ik ga het niet ontkennen of ontkrachten; ga niet zo duidelijk zeggen of ik 't ben of niet. supersuperanoniem gaat allang niet meer, maar ik probeer het wel een beetje ;) ik heb een paar pagina's terug nog mijn gear gepost! alle gitaren die ik tot deze week dus had. ik heb nu 2 paarse gitaren. een purpleburst met kruizen en trem, een paarse quilt met naakte wijveninleg en trem. maar dat is purpleheart, dat is niet zo knalknalpaars dus.

Ben Crowe is de eigenaar en bouwer van Crimson Guitars. Hij doet alles zelf. ALLES zelf.

sjaak1990
21 april 2009, 22:38
Vet idee van kattenogen!
Vraag me af hoe dat uit zou pakken, en vraag me ook echt af hoe geweldig die Bubigna gitaar gaat klinken.

Orpheo
21 april 2009, 22:54
Vet idee van kattenogen!
Vraag me af hoe dat uit zou pakken, en vraag me ook echt af hoe geweldig die Bubigna gitaar gaat klinken.
de bubinga gaat met de pups heel breed inzetbaar zijn. beetje de rickenbacker jangle, de gretsch scheur/jank, de es335 brul. niet eens met OD is dat dan he :) maar vooral breed en dynamisch!

@macwilliams: ik heb natuurlijk nu geen LP, op de koa na, die echt bijzonder is qua hout. De meesten zijn vooral echte LP houtsoorten, maar de koa is echt 'uniek' qua hout. maar hij klinkt, volgens Fred Dons in ieder geval, als een LP on steroids. tis een veel breder, veelzijdiger, meer inzetbaar geluid, met meer growl en diepgang in de tone. zeker met de prails. nogmaals, tis voor MIJ te gek. ik snap t best als anderen er nks mee kunnen.

Oh ja. NET de prijs binnengekregen. Ghe GHE GHE! ik zeg niet HOEveel, maar wel dat het HEEEEEL erg meevalt! Voor dit bedrag, met de kahler, sperzels en swineshead pickups krijg je echt geen gibson LP standard, niet eens 2ehands!

macwilliams
21 april 2009, 23:04
Het is maar goed dat het er maar een is anders moet ik overnachten:).
Woon je in de buurt van de van egmond straat ( is mijn vaste overnachtings plaats wanneer in in den haag ben)? Ik stuur je zo per PM een ander email adres waar je je adres postcode en huisnummer naartoe kan sturen.

Orpheo
21 april 2009, 23:07
Het is maar goed dat het er maar een is anders moet ik overnachten:).
Woon je in de buurt van de van egmond straat ( is mijn vaste overnachtings plaats wanneer in in den haag ben)? Ik stuur je zo per PM een ander email adres waar je je adres postcode en huisnummer naartoe kan sturen.

Nee, totaal niet :) ik woon vlak bij de snelweg.


maar ik heb ook nog een paar gibsons en nog 4 andere toffe warmoths ;)

oh ja, mijn inbox is bijna vol, ik gooi 'm effe leeg. daarna kunnen we gewoon via mail communiceren :P

artnaz
21 april 2009, 23:35
Vet! Toch niet stiekem die Trisonic/Alumitone combi dan? :p

Orpheo
21 april 2009, 23:43
Vet! Toch niet stiekem die Trisonic/Alumitone combi dan? :p

nee, echt niet. dat gaat niet. het gaat qua afmetingen gewoon niet. no way. ik heb een mail gekregen van lace (Kudo's daarvoor! heel gedetailleerd, vlot toen ik t een tweede keer mailde, want de eerste kwam niet aan ofzo, en HEEL veel info).

De alumi's klinken ook veel te flets. heel vlakke eq. ik heb dan liever, zoals ik 't al zei, pups die ik ken.maar eerst afwachten hoe de body eruit gaat zien qua looks. maar ik denk dat ik gewoon de houten bobbins doe bij swineshead, met opengewerkte gouden kapjes, zodat 't hout te zien is.

mijn telefoonrekening viel enorm hoog uit, en ik trek 't niet met die dingen er ook nog bij. Heb gisteren een nieuwe bril besteld, oakley, van titanium, met speciale glazen die meekleuren. heb 'm gewoon nu eens nodig. ik word GEK van mijn gewone bril(len). de alumitones en trisonics zijn teveel werk, te moeilijk, teveel gedoe, en teweinig zekerheid.

de swinesheads ken ik veel beter.

artnaz
21 april 2009, 23:54
Ok, da's duidelijk. Die meekleurende (Vario?) glazen heeft mijn vader ook al een hele lange tijd, altijd leuke reacties als de zon opeens begint te schijnen. Ze worden nu wel wat vaker gebruikt volgens mij.

Ik heb Crimson ook een mailtje gestuurd met een over-the-top Strat-ontwerp. Neckthrough, 5-piece Cocobolo neck, scalloped Snakewood fretboard met bijzondere inleg, Cocobolo op Walnut (of iets anders zeker) met binding... Kijken wat ie zegt.

Orpheo
22 april 2009, 00:02
Ok, da's duidelijk. Die meekleurende (Vario?) glazen heeft mijn vader ook al een hele lange tijd, altijd leuke reacties als de zon opeens begint te schijnen. Ze worden nu wel wat vaker gebruikt volgens mij.

Ik heb Crimson ook een mailtje gestuurd met een over-the-top Strat-ontwerp. Neckthrough, 5-piece Cocobolo neck, scalloped Snakewood fretboard met bijzondere inleg, Cocobolo op Walnut (of iets anders zeker) met binding... Kijken wat ie zegt.

ja, variocolor heet t geloof ik. Ik heb dan wel ontspiegelde binnenkant, en gespiegelde iridium buitenlaag (zoals de astronauten dat ook hebben). voor nog meer 'duisternis' en rust in beeld, en vooral; ik wil niet t gevoel hebben dat mensen mijn ogen kunnen zien. Vind daarom een zonnebril ook zo chill (idem voor lang haar en lange jas).

Ik ben heel benieuwd naar je 'strat'.

stratie
22 april 2009, 10:26
ja, variocolor heet t geloof ik. Ik heb dan wel ontspiegelde binnenkant, en gespiegelde iridium buitenlaag (zoals de astronauten dat ook hebben). voor nog meer 'duisternis' en rust in beeld, en vooral; ik wil niet t gevoel hebben dat mensen mijn ogen kunnen zien. Vind daarom een zonnebril ook zo chill (idem voor lang haar en lange jas).

Ik ben heel benieuwd naar je 'strat'.

Hahaha:seriousf:, ik zie je al helamaal gaan ook, lang haar lange jas, zonnebril...

Maarem ja, blijft een leuk toppic dit.

sjaak1990
22 april 2009, 13:24
Alles moet apart en custom zijn bij Orpheo, zelfs een normale bril kan niet :seriousf:

pupanus1
22 april 2009, 13:56
teeeering bij pagina 17 ben ik maar gestopt met lezen, wat een gejank van alle partijen weer zeg :seriousf:

@Orph
Ben je nou nooit bang dat het enorm kan gaan tegenvallen? Het is toch een flinke smak geld die je telkens er tegenaan gooit. En het lijkt me dat die Warmoths ook niet echt waardevast verkopen. Ik bedoel je kan nog zo speculeren/redeneren over houtsoorten/pickups/bruggen en de combinatie ervan maar je komt er pas achter als je het echt in je handen hebt lijkt mij.

Ik vind het best getuigen van ballen om zo extreem elke keer gitaren te (laten) maken. Tuurlijk ben je best een apart type gast :P Maar ik zelf kan het wel waarderen, de gitaar wereld is al zo conservatief.:seriousf:

Toch verbaast mij telkens jouw unlimited funds voor gitaren weer haha

Rock on




ps. ik heb helemaal geen vrienden in mijn profiel ding gebeuren kan je na gaan hoe sneu ik ben:sssh:

olaftheholy
22 april 2009, 14:04
het lijkt me dat die Warmoths ook niet echt waardevast verkopen.


Nou volgens mij verkoopt hij die warmoth's nooooooit meer!

artnaz
22 april 2009, 14:16
Nou volgens mij verkoopt hij die warmoth's nooooooit meer!Ik hoop het wel! :D

sjaak1990
22 april 2009, 14:22
teeeering bij pagina 17 ben ik maar gestopt met lezen, wat een gejank van alle partijen weer zeg :seriousf:

@Orph
Ben je nou nooit bang dat het enorm kan gaan tegenvallen? Het is toch een flinke smak geld die je telkens er tegenaan gooit. En het lijkt me dat die Warmoths ook niet echt waardevast verkopen. Ik bedoel je kan nog zo speculeren/redeneren over houtsoorten/pickups/bruggen en de combinatie ervan maar je komt er pas achter als je het echt in je handen hebt lijkt mij.

Ik vind het best getuigen van ballen om zo extreem elke keer gitaren te (laten) maken. Tuurlijk ben je best een apart type gast :P Maar ik zelf kan het wel waarderen, de gitaar wereld is al zo conservatief.:seriousf:

Toch verbaast mij telkens jouw unlimited funds voor gitaren weer haha

Rock on




ps. ik heb helemaal geen vrienden in mijn profiel ding gebeuren kan je na gaan hoe sneu ik ben:sssh:

Denk dat je gelijk hebt olaf :seriousf:

Hij verkoopt en heeft een groot deel van z'n gitaren verkocht omdat zijn Warmoths hem beter bevielen...is het dan niet duidelijk dat het hem niet tegenvalt?

Je kan ongeveer nagaan hoe zoiets gaat klinken, als je goede materialen combineert, en bijvoorbeeld niet een body en hals van Ebony neemt, maar hout zoekt waarmee je balans in tone zal bereiken, dan kan het toch nooit tegenvallen? Op zijn hoogst klinkt het wat anders dan verwacht, maar dan neem je andere pups en/of pots dan compenseer je dit ook weer.

Als je ergens goede ervaring mee hebt, waarom zou je het dan niet weer doen?

Warmoth 2e hands waarde is best hoog hoor, op Ebay gaan warmoth onderdelen duur weg en op Marktplaats moet je er ook wel genoeg voor krijgen. Je koopt toch geen custom om hem te verkopen?
Het is gewoon algemeen bekend dat Warmoth topspul levert, het is gewoon een grote naam, dus is de 2e hands waarde ook gewoon goed...

Trouwens als je een gitaar een uurtje in de winkel hoort dan is het ook ERG moeilijk om te zeggen hoe hij werkelijk is, ik hoor het thuis pas echt en het is me nog nooit tegengevallen moet ik zeggen. Zelfde met versterkers, vind het in de winkel gewoon moeilijk om te zeggen hoe zoiets klinkt.

En nog wat, bij Warmoth hebben ze ook wel ervaring en kunnen ze je ook echt wel advies geven als je weet wat je zoekt...

pupanus1
22 april 2009, 14:37
Heel verhaal

Wow sinds wanneer heet jij Orpheo?

Gothra
22 april 2009, 14:43
Wow sinds wanneer heet jij Orpheo?

Hij hoeft daar geen orpheo voor te heten, hij zegt slechts wat orpheo zelf heeft gezegd inclusief een aantal feiten dieje zelf na kan gaan.

sjaak1990
22 april 2009, 14:45
Wow sinds wanneer heet jij Orpheo?

Ik doe toch niet alsof ik Orpheo ben, ik snapte alleen niet waarom er veel lef voor nodig is enzo?
In of voor de zomervakantie wil ik ook een Warmoth bestellen, daarom volg ik dit ook zo. En tja, dingen die Orpheo zelf zegt, dat hij zijn gibsons verkoopt voor Warmoths, die zijn hier ook gewoon te lezen...


Hij hoeft daar geen orpheo voor te heten, hij zegt slechts wat orpheo zelf heeft gezegd inclusief een aantal feiten dieje zelf na kan gaan.

Dankje!

pupanus1
22 april 2009, 14:50
Orph probeert altijd nieuwe dingen uit dat vind ik wel lef tonen, ik denk dat er niet veel mensen op GN zo bezig zijn met hun gitaren zeg maar.

Ik heb ook nergens gezegd dat hij zijn Warmoths zou gaan verkopen? Maar het lijkt mij dat als je een gitaar hebt die niet naar je tevredenheid is je hem wel wegdoet. Een klassiek gevalletje van: Wat als...

Ik weet dat Orph helemaal gek is van Warmoth, dat weet het hele forum denk ik wel :sssh:

Ik vond het een beetje typisch dat je een vraag aan hem gaat beantwoorden.

sjaak1990
22 april 2009, 15:11
Orph probeert altijd nieuwe dingen uit dat vind ik wel lef tonen, ik denk dat er niet veel mensen op GN zo bezig zijn met hun gitaren zeg maar.

Ik heb ook nergens gezegd dat hij zijn Warmoths zou gaan verkopen? Maar het lijkt mij dat als je een gitaar hebt die niet naar je tevredenheid is je hem wel wegdoet. Een klassiek gevalletje van: Wat als...

Ik weet dat Orph helemaal gek is van Warmoth, dat weet het hele forum denk ik wel :sssh:

Ik vond het een beetje typisch dat je een vraag aan hem gaat beantwoorden.

Had de @Orpheo niet gezien anders had ik ook niks gezegd. Veel mensen lijken geen lef te hebben en durven niks anders dan Fender en Gibson te kopen...

pupanus1
22 april 2009, 15:21
Had de @Orpheo niet gezien anders had ik ook niks gezegd. Veel mensen lijken geen lef te hebben en durven niks anders dan Fender en Gibson te kopen...

Ok no problem :D

Dat laatste is zeker waar, maar dat is ook een beetje mijn punt, gitaristen zijn vaak zo conservatief :sssh:

artnaz
22 april 2009, 15:22
Jongens, ik ben stiekem ook een Crimson aan het bestellen... :chicken:

Zoals die Kisekae met Cocobolo die ik had gepost, maar waarschijnlijk nog extremer. Nou werk zoeken! :ok:

sjaak1990
22 april 2009, 15:23
Jongens, ik ben stiekem ook een Crimson aan het bestellen... :chicken:

Zoals die Kisekae met Cocobolo die ik had gepost, maar waarschijnlijk nog extremer. Nou werk zoeken! :ok:

Echt aan het bestellen of heel serieus aan het dromen?
Ik zit te twijfelen tussen Crimson en Warmoth, denk dat die gitaar die jij wilt erg mooi kan worden met de prachtige Cocobolo en andere geweldige houtsoorten.

artnaz
22 april 2009, 15:29
Ik heb die Ben mijn idee gestuurd, hij was erg enthousiast en nu heb ik alle specs ingevuld en opgestuurd. Dus bijna besteld!

Warmoth is eigenlijk veel makkelijker, sneller en goedkoper (meestal). Maar ik vind Cocobolo prachtig en Snakewood wil ik al jaren. Bovendien doen ze de Tremking routing niet (ik ga er vanuit dat hij goed gaat bevallen en ik hem weer ga gebruiken) en de Blackmore-style scallops ook niet. Dus in mijn geval is het niet zo heel handig.

Die gele Kisekae gitaar die ik postte met Canary neck zou ik wel gewoon bij Warmoth doen. Over een paar jaar, dat wel.

sjaak1990
22 april 2009, 15:36
Ik heb die Ben mijn idee gestuurd, hij was erg enthousiast en nu heb ik alle specs ingevuld en opgestuurd. Dus bijna besteld!

Warmoth is eigenlijk veel makkelijker, sneller en goedkoper (meestal). Maar ik vind Cocobolo prachtig en Snakewood wil ik al jaren. Bovendien doen ze de Tremking routing niet (ik ga er vanuit dat hij goed gaat bevallen en ik hem weer ga gebruiken) en de Blackmore-style scallops ook niet. Dus in mijn geval is het niet zo heel handig.

Die gele Kisekae gitaar die ik postte met Canary neck zou ik wel gewoon bij Warmoth doen. Over een paar jaar, dat wel.

Super! Ben ook benieuwd naar hoe mooi dit gaat worden. Vind vooral die nek-constructies geweldig om te zien op de site! Ook de voor en achterkant van de gitaren trouwens, eigenlijk alles dus :seriousf:

artnaz
22 april 2009, 15:51
Ja, zulke dingen vind ik ook ziek!

http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/a5600.jpg

macwilliams
22 april 2009, 16:44
Ik ben zo conservatief als HAK maar die customized aparaten zijn rete gaaf.
Mocht dit jaar zo gaan als hoop pik ik zo'n idee in en gebruik die als basis voor mezelf.

sjaak1990
22 april 2009, 16:56
Ok no problem :D

Dat laatste is zeker waar, maar dat is ook een beetje mijn punt, gitaristen zijn vaak zo conservatief :sssh:

:)

Ja dat vind ik altijd jammer, daardoor lopen veel mensen de beste dingen mis. Niet dat bijvoorbeeld een Fender strat slecht is, maar er zijn ook gewoon erg goede en naar mijn mening vaak betere alternatieven.
Wat de gitarist kent, dat koopt of probeert hij vaak niet.

Ik word tenminste lekker geďnspireerd door dit topic :crazyhappy:

@artnaz: lelijke vorm gitaar, maar het laat wel geweldig vakmanschap zien zoals bij alles wat hij bouwt :)

Verder de details, waar andere bouwers plastic gebruiken gebruikt hij mooi hout, zulke details maken de gitaar.

Orpheo
28 april 2009, 11:24
Korte update van de specs en current status.

warmoth heeft helaas niet de multilam back willen doen, communicatiefoutje. gaat enorm veel kosten, dus nop, gaat niet door. Gekozen voor iets nog meer luxe denk ik; 2 delig massief indian pallisander. De specsheet is dus eigenlijk onveranderd qua hout, alleen kleine details. ik ga 3 'humbuckers' erin doen; 3 motherbuckers, maar dan wel zelf 'gemaakt'. dus, hotrail+jb jr in brug, duckbucker+george lynch screaming demon, lil59 + coolrail in brug.

per 'motherbucker' komen er 2 schakelaars (push push voor brug en hals, dus 4 intotaal, en 2 sliders op de plek waar de 5 weg blade zit bij m'n koa), per motherbucker een triple shot ring (komt over 2 weken aan, constructiefout in eerste batch), en een 6 standen rotary OF 7 standen rotary OF 6 standen schuifschakelaar. de 6/7 rotary spreekt me 't meest aan. die komt op de plek van de toggle. de 6 standen schuif kan ook, maar is wat minder solide. de 7 standen rotary switch is van britse makelij, voor het britse leger; enorm solide spul! met, toevalligerwijs, de juiste condensatoren op voor een goede toneregeling: oil and paper! het worden dan overigens 3 volumes en 1 master tone.

als ik alles in huis heb, qua onderdelen en weet ik wat, post ik wel weer (fotos).

Bram+
28 april 2009, 12:25
Euh, ik denk dat ik je schakeling begrijp :D De rotary switch (wel een originele plek voor een draaiknop trouwens) is voor pickup selectie neem ik aan, en met de triple shots kun je een van de 'single coil sized humbuckers' binnen een motherbucker selecteren of de twee parallel aan elkaar zetten, etc. en dan heb je voor iedere humbucker (zes in totaal dus) een aparte coilsplit? Da's wel een hoop keuze in ieder geval, wordt het niet iets te 'genuanceerd' of is het meer een soort experiment?

ER!K
28 april 2009, 12:36
Korte update van de specs en current status.

warmoth heeft helaas niet de multilam back willen doen, communicatiefoutje. gaat enorm veel kosten, dus nop, gaat niet door. Gekozen voor iets nog meer luxe denk ik; 2 delig massief indian pallisander. De specsheet is dus eigenlijk onveranderd qua hout, alleen kleine details. ik ga 3 'humbuckers' erin doen; 3 motherbuckers, maar dan wel zelf 'gemaakt'. dus, hotrail+jb jr in brug, duckbucker+george lynch screaming demon, lil59 + coolrail in brug.

per 'motherbucker' komen er 2 schakelaars (push push voor brug en hals, dus 4 intotaal, en 2 sliders op de plek waar de 5 weg blade zit bij m'n koa), per motherbucker een triple shot ring (komt over 2 weken aan, constructiefout in eerste batch), en een 6 standen rotary OF 7 standen rotary OF 6 standen schuifschakelaar. de 6/7 rotary spreekt me 't meest aan. die komt op de plek van de toggle. de 6 standen schuif kan ook, maar is wat minder solide. de 7 standen rotary switch is van britse makelij, voor het britse leger; enorm solide spul! met, toevalligerwijs, de juiste condensatoren op voor een goede toneregeling: oil and paper! het worden dan overigens 3 volumes en 1 master tone.

als ik alles in huis heb, qua onderdelen en weet ik wat, post ik wel weer (fotos).

Wat een hoop opties voor je geluid heb je dan joh! Het lijkt mij eerlijk gezegd behoorlijk overbodig. (maar wel erg leuk :)).
Motherbuckers, zijn dat 2 aan elkaar geknoopte singlecoil sized humbuckers ofzo? ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.

EDIT: laat maar, ik had de post van Bram+ hierboven niet gezien. Daar staat het al in.

sjaak1990
28 april 2009, 12:48
Wow jij krijgt veel mogelijkheden.
Super toevallig zat zelf ook aan te denken een dergelijke soort pup te maken als bridge pup alleen dan niet 3 stuks ;)

Orpheo
28 april 2009, 14:33
@bram:
ja, zo ongeveer :)

voor de uitleg pak ik effe 1 motherbucker (ik noem het effe zo, de 2 singlecoilsized humbuckers naast elkaar. motherbucker is korter en bekt lekkerder).

Voor het gemak noem ik het ook dus 2 hotrails in een motherbucker.

met triple shot kiesbaar:
linker hotrail
rechter hotrail
links en rechts in serie
links en rechts parallel

met push push pots is dat eigenlijk hetzelfde, maar dan 'intern', per rail. Omdat het 2 polige switches zijn, kan ik tegelijk de linker en de rechter hotrail bijvoorbeeld parallel zetten. dus links is parallel intern, rechts parallel intern, als voorbeeldje. Ik mis met deze schakeling alleen maar de meest linker spoel van de linker rail, linker spoel rechter rail en rechter spoel links, rechter spoel rechts. de rest kan ik dus wel gewoon maken, nja, van wat ik wil. Ik kan niet de linker spoel parallel, en de rechter in serie doen. dat gaat niet. dan heb ik veeeeel te veel switches nodig, en dit is nog net te behappen.

Ik heb uitgerekend dat op deze manier, ik 816 tone opties heb. daar moeten er toch wel minstens 20 lekker van zijn lijkt me zo :)

@erik: overbodig, wat heet. meer dan 1 paar schoenen, meer dan 1 onderbroek, is ook overbodig. maar je kunt er meer doen, dus waarom niet? Same here. Ik wil een veelzijdig, uitgebreid tonemonster hiervan maken.

Juist door gebruik te maken van zulke diverse elementen in diverse locaties, denk ik dat ik een heel veelzijdig instrument kan maken. De hals positie bijvoorbeeld krijgt met de lil59 een ranzig, viezig geluid, soort-van uit de kluiten gewassen stratsound, maar met de coolrail erbij in serie, word het bijvoorbeeld een veel vettiger, brullender, gearticuleerder geluid. in het midden komt de duckbucker, wat gewoon precies al in de naam zegt hoe 't klinkt; quacky! de lil demon gaat scheuren als een tierelier denk ik zo! de middenpositie is er eigenlijk vooral voor de extra, bijzondere sounds, zoals bepaalde types tussenstandjes.

de brug word een brulboei. hotrail en jb jr. de jbjr scheurt, de hotrail brult. samen gaat dat een heel breed, gearticuleerd, strak geluid opleveren. zeker als ik kijk naar hoe de spoelen zijn gewonden en de magneten. De buitenste spoelen in serie gaan een heel ranzig, viezig geluid geven met niet bijzonder veel output. beetje een p90 achtig geluid (2 magneten naast elkaar, heel brede spoel...). een tele-sound is wat lastiger, maar ik denk dat dat de buitenste spoelen, parallel, zal worden. Gok ik zo, effe uit mijn hoofd. weerstand is heeeel laag dan (ongeveer 3 tot 5 kohm, gok ik zo!) met een heel sterk magneetveld. beetje ala sommige telepups dus.

de spoel zo dicht mogelijk bij de brug gaat een heel erg akoestisch geluidje maken.


Dit is een extrapolatie van hetgeen ik gehoord heb van mijn motherbucker-setje en de ervaringen die ik metdie pups al heb.

olaftheholy
28 april 2009, 14:57
...[uitleg]...


De enige gitarist die dit (al dan niet in verarmde vorm) ook heeft aan mogelijkheden qua gitaar is volgens mij Brian may, al schakelt hij z'n pups parralel/in serie en in/uit fase.

Ik denk dat Orpheo een nieuwe standaard zet voor gitaren, wie weet word het een trend!

Orpheo
28 april 2009, 15:02
De enige gitarist die dit (al dan niet in verarmde vorm) ook heeft aan mogelijkheden qua gitaar is volgens mij Brian may, al schakelt hij z'n pups parralel/in serie en in/uit fase.

Ik denk dat Orpheo een nieuwe standaard zet voor gitaren, wie weet word het een trend!


Ik weet 't niet :) Ik hoef niet zo nodig een trend te zetten.

Ik baal een beetje. Kreeg net op een ander forum een stukje inzicht, iets dat ik finaaaal over het hoofd heb gezien!

motherbuckers, cool & regular, zijn hiervoor gemaakt. ook in magneet ontwerp. Deze pickups, zijn gemaakt om in 3en te werken. niet in 6en. teveel string pull.

Ik kan 3 dingen doen.

1: toch doen wat ik net vertelde, met die 6 s.c. sized hummies, maar dan alles HEEEL laag afstellen.

2: motherbuckers doen; goedkoper, makkelijker te monteren, klinken fantastisch (in mijn main axe zitten er al n jaar lang 2, en dat is voor mijn doen, heel lang!)

3: dit hele idee overboord gooien, en het houden bij 2 geweldige humbuckers (die nog ontworpen moeten worden, omdat wat ik wil, dus niet bestaat, tenzij het dus de MB. is...). kortom, #2=#3...

tidalwave_sideburns
28 april 2009, 15:05
@Orpheo, wou je er niet zo eentje dan?

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=INDIA

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/INDIA.jpg


edit: oh ja, symmetrie :)

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=MORA

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/MORA.jpg

artnaz
28 april 2009, 15:07
Ai, zure bende! :(

Dat heel laag afstellen, dat gaat toch niet al te goed klinken?

Bram+
28 april 2009, 15:10
Een Zemaitis kopie o.i.d.?

Orpheo
28 april 2009, 15:59
@Orpheo, wou je er niet zo eentje dan?

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=INDIA

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/INDIA.jpg


edit: oh ja, symmetrie :)

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=MORA

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/MORA.jpg
nee,walgelijk...ik kies exotisch hout,,en van alles om maar mooi hout te zien,en dan die navayo-kitsch...verschrikklijk!

macwilliams
28 april 2009, 16:40
Mooi voor aan de muur van mn woonwagen.

Hendriks
28 april 2009, 16:48
Verschrikkelijk ,kost ook nog bijna €4200.

artnaz
28 april 2009, 16:51
Ik zou hem wel graag willen hebben! Althans, als er mensen zijn die hem van mij willen kopen. :D

macwilliams
28 april 2009, 16:57
En dan zeker in de advertentie zetten:

Te koop mooie gitaar

Schaamteloos:stop:

@ orpheo,
Hoe houd je het vol.

sjaak1990
28 april 2009, 17:19
Ik zou niet voor heel laag zetten gaan. Is toch een compromis en volgens mij ben jij daar niet zo van ;)

Zou ik 2 of 3 pickups nemen die je geweldig vind en die misschien custom laten maken.

tidalwave_sideburns
28 april 2009, 17:23
Ik vind ze ergens wel wat hebben, maar het is veel te flashy voor mij. Ze vallen waarschijnlijk ook niet eens onder de LP noemer, maar goed , weet ik veel, ik ben niet echt een LP kenner.

Veel succes verder Orpheo.

Orpheo
28 april 2009, 17:54
Ik zou niet voor heel laag zetten gaan. Is toch een compromis en volgens mij ben jij daar niet zo van ;)

Zou ik 2 of 3 pickups nemen die je geweldig vind en die misschien custom laten maken.

Ik doe sowieso de 3 humbucker look. de motherbucker is eigenlijk de humbuckr die ik het tofst vind, samen met de prails, maar beiden zijn net iets te warm in tone.

Als ik de motherbuckers doe, heb ik geld over/genoeg voor een set michael schenker lights out elementen, en een hands without shadows voor in een neckpositie en een leslie west mountain of tone voor in een brug...kan ik eindelijk die verrotte iommiset en 57 classic set uit mijn main gibsonLP customs vissen. wat een rotkrengen zijn dat zeg. zo saaaaaaai in tone als de pest.

rijsberman
28 april 2009, 22:52
@Orpheo, wou je er niet zo eentje dan?

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=INDIA

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/INDIA.jpg


edit: oh ja, symmetrie :)

http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=MORA

http://www.tonika.nl/shop/imagesgroot/MORA.jpg

Cool! Vinkenslag signature Les Paul! :rockon:

Orpheo
28 april 2009, 22:54
bestelling geplaatst. speel op safe; doe gewoon de motherbuckers dus.

pimmedoris
29 april 2009, 10:21
cool! Ben benieuwd naar foto's als de boel in elkaar zit.
Hoe lang doet warmoth erover voor je de boel thuis hebt?

Orpheo
29 april 2009, 11:08
als alles lukt, 6 weken, maar ik mik op 8 :)

Orpheo
17 mei 2009, 01:41
Ik heb al een poosje geen noemenswaardige updates meer gehad, wel deze:

http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/dscf4962.jpg


Binding zit erop, en het afwerken is nu begonnen. binding afmaken, frets zijn klaar nu, inleg ook. en als alles meezit, heb ik 'm binnen 2 maanden in huis.

macwilliams
17 mei 2009, 06:34
Misschien een beetje offtopic maar, wat staat daar nou rechts voor een gedrocht van een brandweerladder naast dan?

Twee maanden is nog te overzien toch.

Orpheo
17 mei 2009, 10:11
Misschien een beetje offtopic maar, wat staat daar nou rechts voor een gedrocht van een brandweerladder naast dan?

Twee maanden is nog te overzien toch.

een extended range bass. soort-van chapman stick.

macwilliams
17 mei 2009, 10:34
Zo zo, ehhm...
Wat is dat?

staat beschaamd van onwetendheid in een donker hoekje:dontgeti:

grayfink
17 mei 2009, 10:37
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chapman_Stick

macwilliams
17 mei 2009, 10:42
Whoeoaahh, waanzinnig.. Niks voor mij echter ik kan amper met 6 snaren iets doen. Beetje akkoorden rammelen maar niet meer dan drie achtereen.

grayfink
17 mei 2009, 11:17
Ach kijk aan, bijna prof dus. Ik ben nu mijn tweede akkoord aan het leren.:soinnocent:

macwilliams
17 mei 2009, 11:42
:Supercool: goed bezig!

hezz
17 mei 2009, 14:24
Ik heb al een poosje geen noemenswaardige updates meer gehad, wel deze:

http://www.crimsonguitars.com/c2/uploads/dscf4962.jpg


Binding zit erop, en het afwerken is nu begonnen. binding afmaken, frets zijn klaar nu, inleg ook. en als alles meezit, heb ik 'm binnen 2 maanden in huis.

Het kan aan mij liggen, maar dat zijn toch geen echte Les Paul vormen?? En dan heb ik het niet eens over de headstock maar de body zelf, ze lijken nogal smal! De headstock vind ik overigens best ugly, maar dat is mijn mening maar.

Pepe
17 mei 2009, 14:28
Het kan aan mij liggen, maar dat zijn toch geen echte Les Paul vormen?? En dan heb ik het niet eens over de headstock maar de body zelf, ze lijken nogal smal! De headstock vind ik overigens best ugly, maar dat is mijn mening maar.


Het lijkt mij ook meer op een Zemaitis?
De rechter heeft de halspickup ook meer naar het midden staan (dat heb je zo gespecificeerd neem ik aan?)

edit> ik heb het niet helemaal gevolgd maar zijn dit set neck? Ik dacht dat je een schroef beter vond klinken, meer punch, meer enz enz en geen nadelen van de set neck?

Orpheo
17 mei 2009, 14:49
Het lijkt mij ook meer op een Zemaitis?
De rechter heeft de halspickup ook meer naar het midden staan (dat heb je zo gespecificeerd neem ik aan?)

edit> ik heb het niet helemaal gevolgd maar zijn dit set neck? Ik dacht dat je een schroef beter vond klinken, meer punch, meer enz enz en geen nadelen van de set neck?

neckthru is de mijne. de halspup staat niet meer naar het midden, gewoon strak tegen 't fretboard aan. de rechter is een bass, en niet de mijne. en inderdaad, hij is iets slanker gemaakt.

Ik vind bolt on inderdaad goed, vaak beter dan set neck, maar deep set neck of neckthru vind ik iets beter, zeker bij een hollowbody, en ja hij is echt hollow, geen balk in 't midden.

pupanus1
17 mei 2009, 15:15
neckthru is de mijne. de halspup staat niet meer naar het midden, gewoon strak tegen 't fretboard aan. de rechter is een bass, en niet de mijne. en inderdaad, hij is iets slanker gemaakt.

Ik vind bolt on inderdaad goed, vaak beter dan set neck, maar deep set neck of neckthru vind ik iets beter, zeker bij een hollowbody, en ja hij is echt hollow, geen balk in 't midden.

Heh wah?! Neck through zonder balk door de body heen hoe krijg je dat voor elkaar? Je moet toch een oppervlak hebben om de twee vleugels aan te lijmen?

Pepe
17 mei 2009, 15:23
neckthru is de mijne. de halspup staat niet meer naar het midden, gewoon strak tegen 't fretboard aan. de rechter is een bass, en niet de mijne. en inderdaad, hij is iets slanker gemaakt.

Ik vind bolt on inderdaad goed, vaak beter dan set neck, maar deep set neck of neckthru vind ik iets beter, zeker bij een hollowbody, en ja hij is echt hollow, geen balk in 't midden.

I see. Neckthru is bij mij a la Firebird, met wings glued on. Geen balk in het midden, beetje oude Ibanez Lp constructie maar wel een steunblok voor de studs lijkt me? Mijn ervaring is dat je een betere toon krijgt voor je hals maar dat de brug soms dun kan klinken.
Niettemin is het de constructie voor mijn favoriete geluid, casino, 330 en Gretsch, je levert iets in op sustain -zwaar overrated- maar krijg je terug in karakter -zwaar underrated-. Gewaagd, maar goeie keus wel.

Orpheo
17 mei 2009, 17:05
de gitaar begon zijn leven als een solidbody neckthru. voor de top erop werd gelijmd, de binnenkant helemaal uitgecarved, zoals te zien in eerdere foto's. Het is dus een neckthru gitaar, helemaal uitgehold. de hals zelf is dus ook uitgehold.

er zitten inderdaad toneposts op, van bubinga in dit geval, net als de top. Dit zorgt voor sustain en karakter. de brugpup is dusdanig gewonden dat ie eigenlijk niet dun zal klinken, tenzij ik 't wil. rickenbacker meets gretsch op de brug (ene spoel of andere spoel, in serie is 't eigenlijk een soort paf, maar dan veel meer open in tone) en gretsch meets es335 op de hals.

de headstock is echt van crimson guitars, en ik vind 't wel goed passen bij de body. het is zo ontworpen dat het niet een 'kloon' is van iets anders (*kuch* prs *kuch* ) maar wel straight stringpul, mocht er ooit een bigsbsy ofzo opkomen.

Ik hoop dat 't zo een beetje duidelijk is? :)

Orpheo
8 juni 2009, 18:59
Dit topic begon geloof ik over een warmoth, dus ik eindig er ook mee.

De body is af, heb ik net te horen gekregen, en de hals zal deze week ook afkomen. Volgens mijn sales rep is de body heel erg gaaf, ik ben echt heel erg benieuwd! :D

artnaz
8 juni 2009, 19:24
Pas als we foto's zien ben je hier geëindigd! :D

guitarkid
8 juni 2009, 19:28
Pas als we foto's zien ben je hier geëindigd! :D

Amen...!!!:)


Gr. C.

Orpheo
11 juni 2009, 01:45
IK HEB MIJN QUANTUM VIEW BINNEN VAN UPS!!!:rockon::rockon::rockon::rockon:

dus, voor het weekend in huis! De pickups komen binnen nu en 2 weken, met wat mazzel. heb eigenlijk vrij weinig andere pickupsets in huis daarvoor :chicken: maar goed, ik moet 'm toch eerst olieen enzo.

Verder, ik zit nu alweer te denken over 2 nieuwe projecten...

http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/lpcp196a.jpg

met een purpleheart/ebben hals met block inleg (black beauty custom dus!)

en dit:

http://www.warmoth.com/gallery/images/lp/mikearonsonm.jpg

maar dan met een bubinga hals, mac. ebben toets, trapezoid inleg, zebrapup in brug, nickel in hals (pageburst LP zeg maar).

eigenlijk dus dit kleurtje

http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/ps3822a.jpg

maar in de gallery staat geen mooie :P

sjaak1990
11 juni 2009, 08:17
Ben erg benieuwd naar hoe mooi die is!

Nog meer projecten :dontgeti:

artnaz
11 juni 2009, 08:25
Zorg nou maar eerst dat deze + de Crimson's klaar zijn! :D

Orpheo
11 juni 2009, 13:06
Zorg nou maar eerst dat deze + de Crimson's klaar zijn! :D

aan de crimsons kan ik zelf vrij weinig doen. ik vind knutselen gewoon leuk :D besides, ik wil nog iets met trisonic/alumitone, 3x, en 3 motherbuckers in een gitaar, maar ook een warmoth black beauty, warmoth white beauty en warmoth 'standard' teaburst. knutselen is gewoon leuk. het hele project zelf bedenken en bouwen, gewoon te gek.

De gitaar is nu overigens in louisville.

PARTS. niet gitaar. m'n custom-pickups worden gewonden, en dat duurt nog in totaal een week of 2, dus ik ga de parts van een andere gitaar vissen om toch dingen af te kunnen stellen enzo (en ik heb de studs van die gitaar nodig :P de bijgeleverde kahler-studs zijn te groot, en passen niet goed met de kahler-rout, beetje stom ontworpen dus...)

Martijn-w
11 juni 2009, 19:40
Jezus Christus, waar haal je het geld vandaan? En hoe overtuig je jezelf ervan dat je ze moet kopen? Ik krijg mezelf voorlopig nog niet overtuigd om iets nieuws te kopen, omdat ik het in principe niet nodig heb. En ik heb maar 2 elektrische gitaartjes waarvan 1 een brak richwoodje :P

macwilliams
11 juni 2009, 19:50
Dus jij kunt jezelf niet overtuigen dat je iets nodig hebt?
Of durf je het niet omdat je geen geld hebt?

Getrouwd?
Werkloos?

Pepe
11 juni 2009, 19:54
Jezus Christus, waar haal je het geld vandaan? En hoe overtuig je jezelf ervan dat je ze moet kopen? Ik krijg mezelf voorlopig nog niet overtuigd om iets nieuws te kopen, omdat ik het in principe niet nodig heb. En ik heb maar 2 elektrische gitaartjes waarvan 1 een brak richwoodje :P

Waarom zou je jezelf moeten overtuigen. Als je iets wil omdat je het leuk vind doe je dat toch gewoon?
Ik vind het wel leuk, beetje excessief. Over het algemeen zijn de verantwoordelijke en rationele mensen niet de meest interessantste.

macwilliams
11 juni 2009, 19:58
Die zijn saai!

grayfink
11 juni 2009, 20:19
Ik heb ook goede kanten hoor.:makeup:

Pepe
11 juni 2009, 20:24
Ik heb ook goede kanten hoor.:makeup:

Stuur je op een date aan?
:lovelove::lovelove:

Chris Winsemius
11 juni 2009, 20:51
Waarom zou je jezelf moeten overtuigen. Als je iets wil omdat je het leuk vind doe je dat toch gewoon?
Ik vind het wel leuk, beetje excessief. Over het algemeen zijn de verantwoordelijke en rationele mensen niet de meest interessantste.

Plus elf!!!!!

Arjan12
11 juni 2009, 21:10
http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/lpcp196a.jpg


Net een bowlingbal.

Ik heb twee vragen:
1) Waar haal je 't geld vandaan?
2) Hoe krijg je je vriendin zo gek?

JeanPaul du Vinnie
11 juni 2009, 21:32
*Haalt popcorn.*

artnaz
11 juni 2009, 22:28
*Haalt popcorn.*Waar haalt iedereen dat toch vandaan? Kermis is bij ons zelden en de bioscoop is 15km verderop... :(

Bram+
11 juni 2009, 22:37
Net een bowlingbal.

Ik heb twee vragen:
1) Waar haal je 't geld vandaan?
2) Hoe krijg je je vriendin zo gek?
Wat me eigenlijk verbaasde is dat hij in het Mac/iPhone-topic argumenten 'zocht' om tegen z'n vriendin te gebruiken om een iPhone te mogen halen, terwijl hij blijkbaar wel keer op keer Les Pauls van een paar honderd tot enkele duizenden euro's mag kopen :D

In mijn fantasiewereld (althans, degene waarin ik Orpheo's 'welvaart' tegenover mijn 'armoe' voor mezelf probeer te rechtvaardigen :D) is Orpheo een werkstudent die nog bij zijn moeder inwoont (en dus afgezien van misschien een telefoonabonnement e.d. geen vaste lasten heeft), een flinke aanvullende beurs krijgt en daarom per maand ettelijke ruggen te spenderen heeft. Z'n vriendin waar hij over spreekt is van het imaginaire type :D

artnaz
11 juni 2009, 22:54
Met een aanvullende beurs zit je alsnog op max. 200 euro per maand denk ik. Dan zou hij per jaar wel een gitaartje kunnen kopen, maar volgens mij is het wel wat meer... :p

Luke-wannabe
11 juni 2009, 22:57
Waarom zou je, als je niet samen woont of getrouwd bent, je íets aantrekken van wat je vriendin er over zegt? Het is in dat geval toch gewoon jouw geld?
Ik heb dat nooit echt begrepen.

Bram+
11 juni 2009, 22:58
Met een aanvullende beurs zit je alsnog op max. 200 euro per maand denk ik. Dan zou hij per jaar wel een gitaartje kunnen kopen, maar volgens mij is het wel wat meer... :p
Je hebt van die zielige-mensenbeurzen die oplopen tot 800 euro of zo toch? Da's wel uitwonend, maar dan is het verschil met thuiswonend wel minder groot dan 200 denk ik.

Bram+
11 juni 2009, 23:00
Waarom zou je, als je niet samen woont of getrouwd bent, je íets aantrekken van wat je vriendin er over zegt? Het is in dat geval toch gewoon jouw geld?
Ik heb dat nooit echt begrepen.
Stel: je wil verder met die vriendin (later samenwonen, trouwen, kids, stationwagen, hondenrek, labrador, etc.) en je geeft nu al de indruk dat je niet met geld om kan gaan. Is dat verstandig?

artnaz
11 juni 2009, 23:03
Je hebt van die zielige-mensenbeurzen die oplopen tot 800 euro of zo toch? Da's wel uitwonend, maar dan is het verschil met thuiswonend wel minder groot dan 200 denk ik.Basisbeurs is 90 euro, aanvullend is volgens mij verschillend, maar ook niet superveel. Boven de 500 euro sowieso niet dacht ik. Maar ik baseer dit allemaal wat ik wel en niet via via gehoord heb, dus pin me er niet op vast.

Luke-wannabe
11 juni 2009, 23:03
Stel: je wil verder met die vriendin (later samenwonen, trouwen, kids, stationwagen, hondenrek, labrador, etc.) en je geeft nu al de indruk dat je niet met geld om kan gaan. Is dat verstandig?
Als je een gezonde relatie hebt kun je daar gewoon over praten.
En als je relatief vaak gitaren koopt kun je dat ook doen omdat je het nog kunt. Als uitwonende gaat dat geld in je vaste lasten zitten.

Pepe
11 juni 2009, 23:05
Stel: je wil verder met die vriendin (later samenwonen, trouwen, kids, stationwagen, hondenrek, labrador, etc.) en je geeft nu al de indruk dat je niet met geld om kan gaan. Is dat verstandig?

oohhh, waar een rock'n roller vandaag de dag al geen rekening mee moet houden...:dontgeti:

really..

Arjan12
11 juni 2009, 23:12
Waarom zou je, als je niet samen woont of getrouwd bent, je íets aantrekken van wat je vriendin er over zegt? Het is in dat geval toch gewoon jouw geld?
Ik heb dat nooit echt begrepen.

Ik dacht dat onze Orpheus samenwoonde. Blijkbaar niet dus?

Mijn post was ook lichtelijk gekscherend bedoeld hoor.

Kaboemba
11 juni 2009, 23:13
Stel: je wil verder met die vriendin (later samenwonen, trouwen, kids, stationwagen, hondenrek, labrador, etc.) en je geeft nu al de indruk dat je niet met geld om kan gaan. Is dat verstandig?

Dus je wilt je later vastleggen en geen kut meer kunnen doen en daarom moet je nu vast inbinden ?

Overigens heb ik het ongeveer allemaal en kan ik nog van alles doen :seriousf:

Bram+
11 juni 2009, 23:18
Als je een gezonde relatie hebt kun je daar gewoon over praten.
En als je relatief vaak gitaren koopt kun je dat ook doen omdat je het nog kunt. Als uitwonende gaat dat geld in je vaste lasten zitten.
Het gaat denk ik niet over die 'paar' gitaren, wel om de beeldvorming.



:D

oohhh, waar een rock'n roller vandaag de dag al geen rekening mee moet houden...:dontgeti:

really..
Ik gooi alleen een balletje op hoor, ik verspil net zoveel geld als de volgende puber hier op het forum aan dingen die ik (niet) nodig heb, maar ik heb ook een (gezonde) relatie. Als je die twee wil combineren zul je af en toe moeten schipperen m.i.

Bram+
11 juni 2009, 23:24
Dus je wilt je later vastleggen en geen kut meer kunnen doen en daarom moet je nu vast inbinden ?
We hebben hier natuurlijk allemaal ervaring met vrouwen (imaginair of niet), maar wat ik ervaar is dat exacte aantallen of de daadwerkelijke bedoeling niet tellen, maar dat het gaat om het beeld dat je achterlaat of de manier waarop je het doet.

Orpheo
12 juni 2009, 00:00
Wat me eigenlijk verbaasde is dat hij in het Mac/iPhone-topic argumenten 'zocht' om tegen z'n vriendin te gebruiken om een iPhone te mogen halen, terwijl hij blijkbaar wel keer op keer Les Pauls van een paar honderd tot enkele duizenden euro's mag kopen :D

In mijn fantasiewereld (althans, degene waarin ik Orpheo's 'welvaart' tegenover mijn 'armoe' voor mezelf probeer te rechtvaardigen :D) is Orpheo een werkstudent die nog bij zijn moeder inwoont (en dus afgezien van misschien een telefoonabonnement e.d. geen vaste lasten heeft), een flinke aanvullende beurs krijgt en daarom per maand ettelijke ruggen te spenderen heeft. Z'n vriendin waar hij over spreekt is van het imaginaire type :D

lache, je zit er niet eens zo heel erg ver naast. mijn inkomsten zijn al tig keer besproken; ik heb stufi, en ik werk gewoon. paar avonden in de week van een paar uur, en dat tikt gewoon goed aan. Levert me dus ongeveer 1000E op. Vriendin is zeker niet imaginair (ik haat dat woord in normaal taalgebruik), ben al bijna 2,5 jaar met haar samen. Ze heeft 'iets' tegen telefoons/iphones en niet tegen veel gitaren, omdat in haar ogen, gitaren niet gedateerd zijn over 2 jaar, en telefoons wel. Ik woon inderdaad nog 'thuis', scheelt me een hoop kopzorgen, in diverse opzichten.

Ik koop echt niet 'iedere maand' gitaren van ettelijke ruggen; deze warmoth heb ik gekocht van het geld dat ik ophaalde van de verkoop van een hoop (ouwe) gear, de crimsons van mijn salaris.


@arjan: ik woon niet samen ;)

Mijn vriendin vindt de uitgaven wel best, zolang zij er geen 'last' van heeft.

@martijn: mezelf overtuigen van de noodzaak? absoluut niet 'nodig'. Ik verzamel mooie gitaren, en is daar een noodzaak voor nodig?

Die quilt is inderdaad niet echt helemaal hoe ik 'm wil. dit is al veel beter:

http://www.willcuttguitars.com/product%20images/Private%20Stock%20Edits/126782-2.jpg

http://www.gguitars.com/images/prs1249/prs1249_7.jpg

pannekoek
12 juni 2009, 00:07
http://www.warmoth.com:80/Showcase/images/bodies/medium/lpcp196a.jpg

precies wat ik zoek!


ughhh, het liefst nog met floyd rose maar dat is geen vereiste... blackouts erin, gouden hardware, mooie hals erop en spelen maar!\

wat kost zoiets?

met een maple hals + maple toets? seymour duncan blackouts, TOM bridge, grover tuners

Luke-wannabe
12 juni 2009, 00:07
Oeh, dat is een sexy PRS!

Arjan12
12 juni 2009, 00:11
Oeh, dat is een sexy PRS!

Mijn idee! Ik zou die Les Pauls laten zitten :ok:.

Orpheo
12 juni 2009, 00:17
@pannekoek:
finish: 220$
body: 520$
als 't wat mooier en sjieker moet, wordt het dus ongeveer 800$

de hals is ongeveer 300$ (maar ik zou zelf natuurlijk geen maple/maple kiezen, maar heel ander hout, dat gewoon geen lak nodig heeft). de rest is bekend qua prijs ;) de floyd rout is btw een standaard optie.

pannekoek
12 juni 2009, 00:21
@pannekoek:
finish: 220$
body: 520$
als 't wat mooier en sjieker moet, wordt het dus ongeveer 800$

de hals is ongeveer 300$ (maar ik zou zelf natuurlijk geen maple/maple kiezen, maar heel ander hout, dat gewoon geen lak nodig heeft). de rest is bekend qua prijs ;) de floyd rout is btw een standaard optie.

ik vind een maple/maple combinatie wel vet eigenlijk. ik speel metal met behoorlijk veel low end en echt heeeel veel ''oemph'' met m'n zakk wylde custom blijft het door het felle van maple erg goed in balans! het is dus een bewuste keuze.

800 dollar is niet veel, beetje wat extra opties erbij qua pickups en hardware/floyd.. ben ik voor ongeveer 1500 euro klaar
GAS!

Orpheo
12 juni 2009, 00:30
ik vind een maple/maple combinatie wel vet eigenlijk. ik speel metal met behoorlijk veel low end en echt heeeel veel ''oemph'' met m'n zakk wylde custom blijft het door het felle van maple erg goed in balans! het is dus een bewuste keuze.

800 dollar is niet veel, beetje wat extra opties erbij qua pickups en hardware/floyd.. ben ik voor ongeveer 1500 euro klaar
GAS!

ik zou dan nog niet voor maple/maple gaan, maar dan voor wenge/ebben. veel meer 'snap', strakheid, en veel meer 'brul', perfect voor metal. wenge past ook nog eens veel mooier bij die body.

maar goed, reken 't maar eens uit, for fun.
800$ body
390$ (neck+block inleg)
floyd: 170$
blackouts: 200$
totaal dus 1560$. ongeveer 1200E ex. btw, maar daar komt dus wel wat bij, 23%. 1450 in totaal.


als je perse overigens set neck wilt, zou ik voor een carvin gaan. een carvin met alles erop en eraan zou ongeveer 100E minder kosten (maar VEEL minder opties in tonehout en halsprofielen, om maar wat te noemen).

pannekoek
12 juni 2009, 00:34
ik zou dan nog niet voor maple/maple gaan, maar dan voor wenge/ebben. veel meer 'snap', strakheid, en veel meer 'brul', perfect voor metal. wenge past ook nog eens veel mooier bij die body.

maar goed, reken 't maar eens uit, for fun.
800$ body
390$ (neck+block inleg)
floyd: 170$
blackouts: 200$
totaal dus 1560$. ongeveer 1200E ex. btw, maar daar komt dus wel wat bij, 23%. 1450 in totaal.


als je perse overigens set neck wilt, zou ik voor een carvin gaan. een carvin met alles erop en eraan zou ongeveer 100E minder kosten (maar VEEL minder opties in tonehout en halsprofielen, om maar wat te noemen).

carvin is ook wel interessant ja. maar de quilted maple top is wel een erg belangrijk puntje voor me. ik denk niet dat carvin ook zoiets heeft.

ugh... GAS als het mocht van m'n ouders verkocht ik nu m'n les paul studio en zakk wylde signature en kocht ik een warmoth:dontgeti:

Orpheo
12 juni 2009, 00:49
carvin is ook wel interessant ja. maar de quilted maple top is wel een erg belangrijk puntje voor me. ik denk niet dat carvin ook zoiets heeft.

ugh... GAS als het mocht van m'n ouders verkocht ik nu m'n les paul studio en zakk wylde signature en kocht ik een warmoth:dontgeti:

ja hoor, carvin doet zeker wel quilt.

Ik heb zelf carvin overwogen (ik gooi carvin er altijd bij bij het aanraden van andersoortige singlecuts, naast warmoth en crimson dus), maar ik vind ze niet echt fijn. heel klinisch in tone en karakter, niet echt een lekkere metalplank. vind warmoth veel prettiger.


ah damn nog veel te veel uren voor m'n pakket er is. heb niet echt veel geduld :D :soinnocent:

Orpheo
12 juni 2009, 14:32
IK HEB HET BINNEN!!!!!!!!!!!!!

SINGLEPIECE PURPLEHEART, OH YEAH!!!!!!!!!! GODVERDOMME dat ding is gaaf!

unboxing foto's heb ik niet gemaakt, veel te stijf van de spanning om dat te doen. foto's komen er wel zo aan natuurlijk


@macwilliams: m'n malletje is btw PERFECT gelukt! (dat ding voor de tuners).

Ibanez666
12 juni 2009, 14:39
We wachten! :)

Orpheo
12 juni 2009, 14:49
de neckpocket is ZO strak gefreesd, dat ik 'm aan de hals kan vastpakken zonder dat de body eraf kukelt. die weegt overigens een mooie 3.6 kilo, met alles erop zal 't 'maar' 4.7 kilo zijn overigens!!

eerste pics, ik heb dus nu alvast de hardware erop gelegd, voor t totaalplaatje.

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/3fadd123.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e189e18f.jpg

de foto's doen dit ding ECHT geen recht. de camera is gewoon niet goed (genoeg), maar ik ga effe nu n betere camera pakken. stay tuned.

Ibanez666
12 juni 2009, 14:50
moet je ook de electronica en zo allemaal nog aansluiten?

Orpheo
12 juni 2009, 14:51
moet je ook de electronica en zo allemaal nog aansluiten?

ja, maar dat is t leuke ervan (en das toch niks nieuws, doe ik toch standaard als ik een gitaar 'stock' binnen krijg).

Ibanez666
12 juni 2009, 14:53
ja, maar dat is t leuke ervan (en das toch niks nieuws, doe ik toch standaard als ik een gitaar 'stock' binnen krijg).

Ha, ja zal voor jouw wel gesneden koek zijn. Fijn gitaartje zo op het eerste gezicht, alleen zon doodskop zou ik zelf nooit doen. Die pickups hebben gladde kapjes, of zit er nog iets overheen wat er nog af moet?

Orpheo
12 juni 2009, 15:00
Ha, ja zal voor jouw wel gesneden koek zijn. Fijn gitaartje zo op het eerste gezicht, alleen zon doodskop zou ik zelf nooit doen. Die pickups hebben gladde kapjes, of zit er nog iets overheen wat er nog af moet?

de doodskop maakt 't mooi af vind ik. past mooi bij de koa-les paul, die dat ook heeft (ik heb al mijn gitaren in duo's :P )

de kapjes zijn as is. dus dat is goed zo.

ik heb nu tijdelijk er GFS elementen inzitten. onder de kapjes zit een set crunchy rails. over 2 weken krijg ik de juiste elementen binnen, die custommade pickups dus.

Ibanez666
12 juni 2009, 15:01
de doodskop maakt 't mooi af vind ik. past mooi bij de koa-les paul, die dat ook heeft (ik heb al mijn gitaren in duo's :P )

de kapjes zijn as is. dus dat is goed zo.

ik heb nu tijdelijk er GFS elementen inzitten. onder de kapjes zit een set crunchy rails. over 2 weken krijg ik de juiste elementen binnen, die custommade pickups dus.

Smaken verschillen, maar die kapjes vind ik wel apart en mooi.

Orpheo
12 juni 2009, 15:32
Smaken verschillen, maar die kapjes vind ik wel apart en mooi.

nee tuurlijk, logisch. waarschijnlijk zouden de meesten niet eens de kruizen doen :D

pueblo
12 juni 2009, 16:07
inlay is niet mijn ding, zonder inlay zou ik hem mooier vinden. maar toch zeker een vet ding

Luke-wannabe
12 juni 2009, 16:23
Allen waarom 2 switchgaten?

sjaak1990
12 juni 2009, 16:51
Allen waarom 2 switchgaten?

vraag ik me ook af.

Mooi stukje hout, hoe ga je het afwerken, olie natuurlijk.

Inleg is ook totaal niet mijn ding.

sjaak1990
12 juni 2009, 16:52
Allen waarom 2 switchgaten?

vraag ik me ook af.

Moet nog olie op lijkt me.

Inleg is ook totaal niet mijn ding.

Kaboemba
12 juni 2009, 17:19
We hebben hier natuurlijk allemaal ervaring met vrouwen (imaginair of niet), maar wat ik ervaar is dat exacte aantallen of de daadwerkelijke bedoeling niet tellen, maar dat het gaat om het beeld dat je achterlaat of de manier waarop je het doet.

Wat een prachtige zin, vertel is waar gaat over :???:

Gaat het om een beeld achter laten wat mogelijk niet de werkelijkheid is ?
Dus jij lult maar wat tegen je vrouw/vriendin ?


Ach wat kan het mij ook rotten, mooie gitaar Orp en daar gaat het om.

Orpheo
12 juni 2009, 17:23
de toggle boven wordt voor brug en hals, de 5 way blade slot, daar komt een 3 weg tele switch in, beetje 'stealthy' ingebouwd (lager en vlakker dan normaal), om de middenpup aan te sturen.

en ja, er komt zeker olie op! ik heb spotgoedkope danish oil gevonden, dus die gaat er nu op; 100% natuurlijk, geen kunstmatige zooi erin, te gek.

de inleg, tja, smaak he :) ik ga vanavond of morgen de neckplate graferen overigens. helemaal in 't thema van de inleg overigens.

Het logo-decal heb ik al erop gedaan, en de gaatjes voor de tuners e.d. ga ik nu afmaken.

Chris Winsemius
12 juni 2009, 17:30
Stel: je wil verder met die vriendin (later samenwonen, trouwen, kids, stationwagen, hondenrek, labrador, etc.) en je geeft nu al de indruk dat je niet met geld om kan gaan. Is dat verstandig?

Andere groupie nemen of zorgen dat je vriending ook gitaar speelt...*

* kan ook nadelen hebben: 1 van mijn gitaren is geconfiskeerd door mijn liefje...

Hendriks
12 juni 2009, 17:32
Gitaar is nice , inlay vind ik persoonlijk een geval van: jammer.

sjaak1990
12 juni 2009, 17:33
Ben benieuwd naar goede foto's met olie! Dan zie je pas echt hoe mooi het hout is. Ook graag foto's achterkant zijkant hals en body ;)

Orpheo
12 juni 2009, 17:41
@hendriks: niet jammer. smaak. voor mij is 't precies wat ik wilde. Ik heb net de eerste laag olie erop gedaan. 50ml flesje, ik dacht, vast te krap. pff de hele gitaar is gedaan, en de fles is nog voor 90% vol!!maar holy, wat een kleur (verschil). het purperhart is veel dieper en 'bruiniger' en het rosewood, tja. om te kwijlen.

Foto's komen vanavond, nu nog 'hard aan het werk'.

artnaz
12 juni 2009, 17:50
:crazyhappy::crazyhappy::crazyhappy:

Super man, gefeliciteerd! :cheerup: Ziet er ook meer dan prima uit (doodskop is ook niet 100% mijn ding, maar voor de rest wel ;)), ben benieuwd naar nog (oneindig veel) meer foto's! :D

macwilliams
12 juni 2009, 18:13
IK HEB HET BINNEN!!!!!!!!!!!!!

SINGLEPIECE PURPLEHEART, OH YEAH!!!!!!!!!! GODVERDOMME dat ding is gaaf!

unboxing foto's heb ik niet gemaakt, veel te stijf van de spanning om dat te doen. foto's komen er wel zo aan natuurlijk


@macwilliams: m'n malletje is btw PERFECT gelukt! (dat ding voor de tuners).

gefeliciteerd met je hngd, mooi dat het malletje heeft gewerkt.

Martijn-w
12 juni 2009, 18:54
Dus jij kunt jezelf niet overtuigen dat je iets nodig hebt?
Of durf je het niet omdat je geen geld hebt?

Getrouwd?
Werkloos?

Nee, als ik iets niet nodig heb, kan ik mezelf niet overtuigen, tenminste niet als het om grotere bedragen gaat. Ik heb een gitaar die het prima doet, dus heb ik geen andere nodig. Ik ben overigens niet getrouwd, woon niet samen, heb wel een vriendin en ik heb een prima salaris voor iemand die pas 2 jaar werkt. Ik spaar iedere maand een behoorlijk bedrag, ik zou iedere maand een prima gitaar kunnen kopen, duurdere dan die ik nu heb.
Maar op de een of andere manier vind ik het dan gewoon zonde van het geld, ook al zou ik die gitaar graag willen. Het komt misschien ook omdat ik geen droomgitaar heb waar ik voor wil sparen, mijn smaak is zo wisselend dat ik bang ben dat ik er na een korte tijd weer op uitgekeken ben.
Zo zou ik aan de ene kant graag een smartphone willen hebben. Maar aan de andere kant denk ik dan, wat zou ik er mee doen? Alleen wat bellen en smsen. En daarvoor is mijn cheap-ass telefoon ook prima geschikt. Dus dan heb ik mijzelf alweer overtuigd om er geen te kopen. Deze instelling is overigens wel prima voor mijn bankrekening :D

grayfink
12 juni 2009, 19:06
Sparen tot het graf!

Martijn-w
12 juni 2009, 19:07
Ik denk dat de rekening hard slinkt als ik straks op mezelf ga wonen.

macwilliams
12 juni 2009, 19:08
Nee, als ik iets niet nodig heb, kan ik mezelf niet overtuigen, tenminste niet als het om grotere bedragen gaat. Ik heb een gitaar die het prima doet, dus heb ik geen andere nodig. Ik ben overigens niet getrouwd, woon niet samen, heb wel een vriendin en ik heb een prima salaris voor iemand die pas 2 jaar werkt. Ik spaar iedere maand een behoorlijk bedrag, ik zou iedere maand een prima gitaar kunnen kopen, duurdere dan die ik nu heb.
Maar op de een of andere manier vind ik het dan gewoon zonde van het geld, ook al zou ik die gitaar graag willen. Het komt misschien ook omdat ik geen droomgitaar heb waar ik voor wil sparen, mijn smaak is zo wisselend dat ik bang ben dat ik er na een korte tijd weer op uitgekeken ben.
Zo zou ik aan de ene kant graag een smartphone willen hebben. Maar aan de andere kant denk ik dan, wat zou ik er mee doen? Alleen wat bellen en smsen. En daarvoor is mijn cheap-ass telefoon ook prima geschikt. Dus dan heb ik mijzelf alweer overtuigd om er geen te kopen. Deze instelling is overigens wel prima voor mijn bankrekening :D

Goed voor jou, mooie instelling. He- le- maal niks mis mee.
Mega veilig en solide ook.

Wat triest is dat je niet open staat voor andermans passie, narrow minder in dat opzicht.

Even een stukje zelf reflectie
Ben getrouwd
Koophuis
Kindje
Smartphone
Enz enz

En een stapel gitaren van de zelfde firma en zelfde vorm.

Heb ik het nodig ?

Volmondig, nee!!

Maar ik wil het gewoon, met mij veel anderen. Maar ik snap je houding wel allen je houding tov ons vind ik een beetje kortzichtig.

Anyway,
Good luck.

Martijn-w
12 juni 2009, 19:10
Goed voor jou, mooie instelling. He- le- maal niks mis mee.
Mega veilig en solide ook.

Wat triest is dat je niet open staat voor andermans passie, narrow minder in dat opzicht.

Even een stukje zelf reflectie
Ben getrouwd
Koophuis
Kindje
Smartphone
Enz enz

En een stapel gitaren van de zelfde firma en zelfde vorm.

Heb ik het nodig ?

Volmondig, nee!!

Maar ik wil het gewoon, met mij veel anderen. Maar ik snap je houding wel allen je houding tov ons vind ik een beetje kortzichtig.

Anyway,
Good luck.

Ho even, waar zeg ik dat er iets mis is met jullie houding? Ik vraag alleen hoe hij zichzelf kan overtuigen. Ik geef nergens een mening of ik dat goed of slecht vind. Ik kan me soms juist ergeren aan mijn eigen houding :D Soms wou ik juist dat ik dat kon wat jullie doen, gewoon laten rollen dat geld.

grayfink
12 juni 2009, 19:23
Ho even, waar zeg ik dat er iets mis is met jullie houding? Ik vraag alleen hoe hij zichzelf kan overtuigen. Ik geef nergens een mening of ik dat goed of slecht vind. Ik kan me soms juist ergeren aan mijn eigen houding :D Soms wou ik juist dat ik dat kon wat jullie doen, gewoon laten rollen dat geld.

Je kunt er natuurlijk ook genuanceerd tussen doorgaan. Een tweedehands Gibson of Fender behoud gewoon zijn waarde. Die prachtige smartphone is over een jaar antiek. Laat je die toch liggen?
Ik heb trouwens twee minuten geleden besloten een iPhone 3GS aan te schaffen.

Memphis
12 juni 2009, 20:30
Om mijn eerste bijdrage te leveren aan dit interessante topic;
even tussendoor iets gericht aan Orpheo; Ik bewonder een mens die weet wat hij wil! Getuigd van inzicht, ervaring en zelfkennis.
Prachtige instrumenten!

Gr

Bram+
12 juni 2009, 20:37
Wat een prachtige zin, vertel is waar gaat over :???:

Gaat het om een beeld achter laten wat mogelijk niet de werkelijkheid is ?
Dus jij lult maar wat tegen je vrouw/vriendin ?

Nee daar gaat het helemaal niet over en ik snap werkelijk niet hoe je erbij komt:???: Misschien mijn wollig taalgebruik, maar misschien toch ook jouw leesvaardigheid. In ieder geval: het gaat erover dat je handelen een bepaald (niet per se correct) beeld kan vormen en dat het bij de dingen die je zegt niet altijd gaat over wat je zegt, maar hoe je het zegt.

Vanwege dat eerste kan ik me voorstellen dat bij sommige vriendinnen van 'koopzieke gitaristen/pubers' in een prematuur stadium van een relatie het beeld kan ontstaan dat de betreffende gitarist/puber niet zo goed met geld kan omgaan en daarom misschien geen goede 'levenspartner' is.

Andere groupie nemen of zorgen dat je vriending ook gitaar speelt...*

* kan ook nadelen hebben: 1 van mijn gitaren is geconfiskeerd door mijn liefje...
Ik heb nergens last van hoor. Mijn vriendin bast, dus die heeft zelf van die rare dingen met snaren te weinig en hoewel ik samen woon, zijn mijn centjes nog steeds mijn centjes :soinnocent:

Orpheo
12 juni 2009, 22:54
ik heb het grootste deel van de hardware erop gedaan, laagjes olie, tuners, pickupringen, pots, knopjes,outputjack, topkam (been), en morgen pickups erin doen, solderen als ik de tijd ervoor kan vrijmaken, en knallen met die handel!!

Arjan12
12 juni 2009, 23:03
ik heb het grootste deel van de hardware erop gedaan, laagjes olie, tuners, pickupringen, pots, knopjes,outputjack, topkam (been), en morgen pickups erin doen, solderen als ik de tijd ervoor kan vrijmaken, en knallen met die handel!!

Foto's graag ;).

Wat doet een Warmoth eigenlijk op de tweedehands markt? Ik neem aan dat je voor die exotische creaties van jouw weinig meer terug krijgt mocht je ze willen verkopen?

Hendriks
13 juni 2009, 09:14
Partocasters , Frankestein gitaren vN bv Warmoth, Musikraft , etc doen het niet goed op de 2dehands markt ,daarvoor moet je er niet aan beginnen. Als je iets leuks/goeds zoekt kun je er best 1 kopen , kwalitatief vaak beter dan de gemiddelde fabrieks axe.

Orpheo
13 juni 2009, 09:39
warmoth is alleen handig, net als al het custombouwen, als je precies weet wat je wilt. anders krijg je er echt geen cent voor terug. de warmoths die ik heb zijn precies zo gemaakt naar mijn wens. ook al veranderd mijn smaak, qua feel blijven ze geweldig.wil ik over 30 jaar een andere kleur, is die er gewoon overheen te spuiten.

ik ga overigens later vandaag foto's posten. zal ik er dan maar een nieuw topic over openen?

macwilliams
13 juni 2009, 11:02
Mag ik vragen wat voor draad je gebruikt met solderen? hoeveel milimeter kwadraat. en wordt dat geen zooitje in je potmeter gat?

Ik ben namelijk bezig om die brownburst uit te breiden met wat extra schakel opties maar vogens mij gebruik ik te dik draad. 0,75mm.

Ik heb trouwens die gouden pup ringen binnen en die staan echt ontzettend ranzig op die gitaar... Nu wacht ik nog op die kapjes en dan is de bevlekking wel voltooid:lovelove:

Het staat haar goed hoor al dat goud. :supercool:

Arjan12
13 juni 2009, 11:31
Het staat haar goed hoor al dat goud. :supercool:

http://img443.imageshack.us/img443/5294/mrtmomfj5.png


warmoth is alleen handig, net als al het custombouwen, als je precies weet wat je wilt. anders krijg je er echt geen cent voor terug. de warmoths die ik heb zijn precies zo gemaakt naar mijn wens. ook al veranderd mijn smaak, qua feel blijven ze geweldig.wil ik over 30 jaar een andere kleur, is die er gewoon overheen te spuiten.

Ja, daarom zal ik niet zo snel aan iets dergelijks beginnen. Ik wil het toch altijd weer kwijt kunnen mocht ik er niet tevreden mee zijn. Ik heb trouwens ook niet zo'n bijzondere eisen, en Fender maakt nog altijd essen Tele's met een esdoornen toets ;).

Pepe
13 juni 2009, 12:22
warmoth is alleen handig, net als al het custombouwen, als je precies weet wat je wilt. anders krijg je er echt geen cent voor terug. de warmoths die ik heb zijn precies zo gemaakt naar mijn wens. ook al veranderd mijn smaak, qua feel blijven ze geweldig.wil ik over 30 jaar een andere kleur, is die er gewoon overheen te spuiten.

ik ga overigens later vandaag foto's posten. zal ik er dan maar een nieuw topic over openen?

Ja, dat is het nadeel, je zit er echt aan vast. Tot nu toe kon je nog nieuwe gitaren financieren met verkoop, dat gaat steeds minder op.
En geloof me, er komt een moment dat je nieuwe houtcombinaties wil, of gewoon een nieuwe gitaar. Als ik alles had moeten houden wegens kapitaalvernietiging, dan kon ik mijn kont niet keren in dit huis.

Ik ben al vroeg begonnen met een custom build, die heb ik nog en die ligt al een paar jaar onder het bed ook al is het een hele goeie gitaar. Ik was er al snel achter dat reguliere modellen de enige manier is om te blijven verversen zonder dicht te slibben of alles onder het bed te schuiven.
Maar goed, ik ben er ook een voorstander van dat je nu doet wat je nu wil en zorgen voor later.

Orpheo
13 juni 2009, 12:38
Mag ik vragen wat voor draad je gebruikt met solderen? hoeveel milimeter kwadraat. en wordt dat geen zooitje in je potmeter gat?

Ik ben namelijk bezig om die brownburst uit te breiden met wat extra schakel opties maar vogens mij gebruik ik te dik draad. 0,75mm.

Ik heb trouwens die gouden pup ringen binnen en die staan echt ontzettend ranzig op die gitaar... Nu wacht ik nog op die kapjes en dan is de bevlekking wel voltooid:lovelove:

Het staat haar goed hoor al dat goud. :supercool:

Ik begrijp je vraag niet echt... De draadjes intern hebben een diameter van ongeveer 0.5 millimeter, maar bij mij past alles netjes hoor.


Ik zie net EEN ding waar ik echt flink van baal (valt me nu pas op :S ) er zit geen inleg op de 1e fret. flink shit, en wellicht is er ooit nog wel wat anders op in te leggen, ik heb natuurlijk al weer leuke ideetjes, maar toch, blij word ik er niet van.

Ik heb wel de 720-mod gekregen

http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/Options/GuitarNeckPocket.aspx

45$ cadeau, evenals singlepiece top, minimaal 150$ 'cadeau'. Ik zou dus 'blij' moeten zijn met dat en niet miepen over de inleg, maar 't steekt een beetje.

nu ga ik foto's uploaden, en dan komen ze binnen een kwartier.

Orpheo
13 juni 2009, 13:02
Ja, dat is het nadeel, je zit er echt aan vast. Tot nu toe kon je nog nieuwe gitaren financieren met verkoop, dat gaat steeds minder op.
En geloof me, er komt een moment dat je nieuwe houtcombinaties wil, of gewoon een nieuwe gitaar. Als ik alles had moeten houden wegens kapitaalvernietiging, dan kon ik mijn kont niet keren in dit huis.

Ik ben al vroeg begonnen met een custom build, die heb ik nog en die ligt al een paar jaar onder het bed ook al is het een hele goeie gitaar. Ik was er al snel achter dat reguliere modellen de enige manier is om te blijven verversen zonder dicht te slibben of alles onder het bed te schuiven.
Maar goed, ik ben er ook een voorstander van dat je nu doet wat je nu wil en zorgen voor later.

ik snap je heel erg goed, en ja, ik heb combinaties van hout en kleuren wat ik nog wil, maar gelukkig wil ik alleen les pauls, dus uiteindelijk loop ik wel tegen een grens aan ;)

Ik weet ook dat wat ik nu bouw, nog door mij bespeeld zal worden vlak voor ik in mijn kist duik. Het zijn gewoon, voor mij, super-gitaren. de gewone, 'stock' gitaren, doen 't 'm niet voor mij.

Deze is overigens de enige die ik betaald heb met verkoop van andere gitaren, alle anderen gewoon met salaris. Ik heb ook niet de behoefte in verband met tone om meer te hebben, alleen vanuit mijn verzamelaarsaspect. besides, warmoth heeft voor mij nu langzaam maar zeker steeds minder te bieden. Ik heb alle combi's al wel gedaan die voor mij interessant zijn. Ik denk dat 3 a 5 de max is wat er nog uit te trekken valt (sunburst, trans black, trans white, trans blue trans green, met bubinga, purpleheart, wenge en padouk weer als halzen, maar perse nodig? neuh, tuurlijk niet!)

maar goed, men wil foto's, dan krijgt men foto's! graag wil ik posts 445 t/m 450 reserveren voor mij(n foto's).

Orpheo
13 juni 2009, 13:02
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/d62bea52.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/486f7109.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/eaf19f3d.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/a2bdf588.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/faaff4ef.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/7751a9ff.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/da9a5fa4.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/73315ac8.jpg

Orpheo
13 juni 2009, 13:03
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/1c5d48ba.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/dfd29e6a.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/28af3f16.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/d8904073.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/98e2a848.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/b47db2c6.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/91bdb48a.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/4a16bb56.jpg

Orpheo
13 juni 2009, 13:03
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/eda979e3.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/573eb4ea.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/c78988ac.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/ac04bd49.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/c2565b78.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/e3abd3c5.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/988345b4.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/5ac82497.jpg

Orpheo
13 juni 2009, 13:04
ze staan een beetje door elkaar geloof ik, niet chronologisch, maar dat maakt niet heel veel uit denk ik zo? ik dacht t/m 450 nodig te hebben, maar dat valt dus wel mee :) Ik ga vandaag 'm verder afmaken als ik de tijd ervoor heb/krijg, maar ik denk dat dat tegenvalt. vriendin wil ook aandacht enzo ;)

de hals heeft trouwens een heel lichte 'figuring' erin zitten, echt heel gaaf! alleen die ene inleg, dat kruisje, echt balen, maar goed, de rest is wel heel strak :D

happynjitram
13 juni 2009, 13:05
Ik kan op mijn werk geen foto's van photobucket zien.. Was net zo benieuwd!:(

Arjan12
13 juni 2009, 13:06
Erg mooi! Waarom kies je eigenlijk voor een bolt-on?

happynjitram
13 juni 2009, 13:07
Erg mooi! Waarom kies je eigenlijk voor een bolt-on?

Is volgens mij de enige optie bij Warmoth.

PeterX
13 juni 2009, 13:09
Nice! Die body ziet er met olie gelijk veel beter uit!!
(ff azijnpissen; ik vind de koa wel mooier ;))

Kan je die openbookheadstock (nu) gewoon door warmoth laten doen??

Arjan12
13 juni 2009, 13:10
Is volgens mij de enige optie bij Warmoth.

Een echte LP heeft toch een gelijmde hals? Dat zeggen de 'kenners' in ieder geval altijd. Jij vindt 't dus niet zo'n probleem, Orph?

Bram+
13 juni 2009, 13:18
Ziet er sexy uit, minus misschien de draaiknoppen, en een goudkleurige neckplate maakt 't natuurlijk wel af. Mag Warmoth inderdaad 'open book' headstocks maken (edit: wat peterx dus al vroeg)?

Pepe
13 juni 2009, 13:31
Een echte LP heeft toch een gelijmde hals? Dat zeggen de 'kenners' in ieder geval altijd. Jij vindt 't dus niet zo'n probleem, Orph?

Ja, laten we die discussie nog eens haarfijn overdoen...:seriousf:

Arjan12
13 juni 2009, 13:37
Ja, laten we die discussie nog eens haarfijn overdoen...:seriousf:

:ok:

+12121223243

Orpheo
13 juni 2009, 14:05
Arjan, alsjeblieft, zoek het eens op. Ik heb dat al 100 keer gezegd, het hoe en waarom.


open book mag warmoth al wel langer, maar konden, nee, wilden ze niet doen op de hals van de koa, omdat die hals 'straight angle' was, en dan willen ze geen 3x3 head bouwen.

bolt on is het enige dat ze doen, en dat is niet 'erg'. tis niet 'vintage', maar boeie. de halspocket is strakker dan bij gibson; daar is ie superruim, en hebben ze een enorme dot lijm nodig om de hals vast te zetten. hier zijn 4 schroeven voldoende. besides, hier is meer hout-op-hout contact dan bij de gewone Lp standard (met short tenon). de long tenon heeft wel meer hout, maar meer aan de zijkant, en niet op de 'bodem', daar waar het nodig is.

met bolt on boet je echt niet in qua sustain of tone, je hebt alleen iets meer 'snap' dan normaal bij een 'set neck', wat bij een les paul dus echt niet verkeerd is. besides, tis makkelijk met t meenemen op vakantie enzo ;) (en uitzoeken of body nu echt zoveel uitmaakt voor je tone is natuurlijk ook veel handiger nu).

@bram: ik vind de gouden knoppen inderdaad niet geslaagd. veel te hoerig. ik wil eigenlijk gaan voor zwart, maar die heb ik momenteel niet in huis ben ik bang (heb er maar 3 ipv 4, gelijken dus, of 2x2 maar dat is ook niet top, 2 speedknobs en 2 van die hatdingen; zeg maar, de 'richwood' knoppen van bass blom's lp custom ;) ).

De inleg op de 1e fret wil ik eigenlijk gaan doen, maar dan wel de iron cross , maar ik weet niet 100% dat ik 't ga doen, en zeker niet wanneer.

de gouden neckplate, ach, ik weet 't niet. ik heb dat geprobeerd, maar ik vind dat veel te. echt, TE. Ik heb een leuk ontwerp voor een grafering van de neckplate. Ik wil 'm ergens deze week graferen. Van datzelfde ontwerp wil ik evenals een headstockinleg laten maken (kruis met skull).

grayfink
13 juni 2009, 14:08
Graveren is met een v.

Chris Winsemius
13 juni 2009, 14:22
Graveren is met een v.

nieuwe toets-inlay?

grayfink
13 juni 2009, 14:42
Zoeken in gratis woordenboek

ZoekwoordVoer een trefwoord in:

U hebt gezocht op het woord: graveren.
RESULTAAT
 graˇveˇren -veerde, h gegraveerd met een speciale naald letters, figuren in hout, steen of metaal aanbrengen

Chris Winsemius
13 juni 2009, 15:08
Zoeken in gratis woordenboek

ZoekwoordVoer een trefwoord in:

U hebt gezocht op het woord: graveren.
RESULTAAT
 graˇveˇren -veerde, h gegraveerd met een speciale naald letters, figuren in hout, steen of metaal aanbrengen

inlay voor 'n double-neck?

Pepe
13 juni 2009, 15:46
Zoeken in gratis woordenboek

ZoekwoordVoer een trefwoord in:

U hebt gezocht op het woord: grayvink.
RESULTAAT
 gray-vink -vinkte, h puntjes op de i zetten, educatie missionaris, posters wijzend op foute spellingen


..........................

grayfink
13 juni 2009, 15:54
:seriousf: .

macwilliams
13 juni 2009, 17:07
Ik zou er zwarte bel-knobs op zetten. Witchhats zijn misschien te vintage correct op deze plank.
Tnt heeft net mijn element kapjes gebracht... Joepie!

Orpheo
13 juni 2009, 18:08
Ik zou er zwarte bel-knobs op zetten. Witchhats zijn misschien te vintage correct op deze plank.
Tnt heeft net mijn element kapjes gebracht... Joepie!

te gek! :D

ik vind de speedhat toch echt mooier. de witchhat is gewoon ronduit lelijk ;)

macwilliams
13 juni 2009, 19:48
Bedoel je speedknobs? Zoals je die nu hebt?
Maar dan in het zwart toch?

De kapjes zitten er op. Klemmen zich zelf vast omdat de prails dik zijn.

Jeuuuuuy

Orpheo
15 juni 2009, 00:47
zo, de pickups zitten erin, gesoldeerd en wel. mijn soldeerbout begint helaas het te begeven, dus in plaats van 20 minuutjes, kostte het me 4 uur. ben gesloopt, mijn rug doet megaveel pijn van het gebukt zitten.

de knoppen zijn echt walgelijk. ik erger me er een ongeluk aan. hup, eraf, ik ga dan maar aan de combinatie van 2 soorten zwart (tijdelijk), want dit is echt ernstig.

Orpheo
15 juni 2009, 08:20
mooi licht buiten, dus heel snel effe foto's getrokken. post ze zo. ook gelijk met de 'nieuwe' pots; staat VEEL beter qua looks! ga tzt wel mooie, nieuwe versies van deze kopen, ze zijn her en der gechip-ed namelijk (stukkies eraf). maar, t ziet er veel beter uit.

happynjitram
15 juni 2009, 10:00
mooi licht buiten, dus heel snel effe foto's getrokken. post ze zo. ook gelijk met de 'nieuwe' pots; staat VEEL beter qua looks! ga tzt wel mooie, nieuwe versies van deze kopen, ze zijn her en der gechip-ed namelijk (stukkies eraf). maar, t ziet er veel beter uit.

Waar blijven ze?:ok:

Rinze
15 juni 2009, 10:10
zo, de pickups zitten erin, gesoldeerd en wel. mijn soldeerbout begint helaas het te begeven, dus in plaats van 20 minuutjes, kostte het me 4 uur. ben gesloopt, mijn rug doet megaveel pijn van het gebukt zitten.


Gauw een nieuwe bout kopen Orph, voor je met een slechte bout te lang hitte toevoert en een draad in een pup smelt.

Orpheo
15 juni 2009, 14:23
@rinze: de bout is goed, de tip is alleen flink versleten.

@mac: ik heb nog geen iphone, kon dus nog niet uploaden naar photobucket (heb een photobucket app voor m'n ipod), dus de foto's ga ik nu oploaden. ik was namelijk op werk.

Orpheo
15 juni 2009, 14:36
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/737c11f4.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/55945e33.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/c798faa0.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/78b01f79.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/93ebb8ce.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/4c993486.jpg

Orpheo
15 juni 2009, 14:37
http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/107d3960.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/afb3f2d0.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/37650cef.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/c5f703a5.jpg


http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/a60737e0.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/47439ba7.jpg

met closeups van imho mooie, bijzondere plekken op de hals.

rijsberman
15 juni 2009, 14:40
Mooi man, die inlay zit er mooi strak in ook. Vind deze finish wel het mooiste voor zo'n LP.

Wel een beetje vol, met drie humbuckerts! :)

macwilliams
15 juni 2009, 14:55
Zo zeg is die me een partijtje mooi hee!!

Orpheo
15 juni 2009, 14:59
Zo zeg is die me een partijtje mooi hee!!

vind ik ook! :D

dit is niet echt een 'finish'. alleen wat olie om de nerf te versterken en verkleuren tegen te gaan. tis allemaal puur natuur. en 3 pups, zeker, vol. maar tis voor mij 'noodzaak' omdat ik met 2 pups m'n 'ankers' kwijt ben. en ik vind 't mooier :soinnocent:

ik heb nu alleen de halspup aan de praat, ik denk dat de switch gammel is ofzo, maar die klinkt SUPER!!! vol, warm, smeuig, en gesplit heel funky. echt, WOW.

marter544
15 juni 2009, 15:03
Mooiste warmoth van je tot nu toe! (Ben niet zo dol op die opzichtige glimmende topjes) Echt een rauwe rechtoe rechtaan rockgitaar, alleen de inlays zijn niet mijn smaak, maar daarom is het ook jouw gitaar, gefeliciteerd!

Lexvandoef
15 juni 2009, 15:12
Mooi man, maar zit je stoptail er niet verkeerdom op?

Arjan12
15 juni 2009, 15:13
Mooi man, maar zit je stoptail er niet verkeerdom op?

:seriousf:

Ibanez666
15 juni 2009, 15:17
Mooi man, maar zit je stoptail er niet verkeerdom op?

hahah scherp hoor

JimiDylan
15 juni 2009, 15:19
Orpheo, gefeliciteerd met dit kunstwerk. Heb vooral altijd veel gas gehad op je Gibson Customs, de Warmoths vond ik altijd echt spuuglelijk. Deze Warmoth daarentegen vind ik echt ronduit schitterend, nice job!

Orpheo
15 juni 2009, 15:20
de brugpup doet 't nu ook (redelijk), maar man man, wat een brul levert dit ding zeg. echt bijna precies het tegenovergestelde van m'n koa! meesterlijk :D

Bram+
15 juni 2009, 15:34
Mooi man, maar zit je stoptail er niet verkeerdom op?
Had Barno dat laatst ook niet op een foto? 't Is een nieuwe trend denk ik, misschien wel voordelige tonale eigenschappen opwekkend o.i.d. :D

Maar die Richwoodknoppen staan in ieder geval echt 10 keer beter!

Daan_B
15 juni 2009, 15:35
Orpheo, mooiste gitaar tot nu toe!
En damnnn wat is die skull inlay goed gedaan:dontgeti:..
Ligt het aan mij of zijn die frets echt mega hoog?

Orpheo
15 juni 2009, 15:39
Orpheo, mooiste gitaar tot nu toe!
En damnnn wat is die skull inlay goed gedaan:dontgeti:..
Ligt het aan mij of zijn die frets echt mega hoog?

nee, ligt niet aan jou. ultra superjumbo frets ;)

de stoptail zat eerst omgedraaid, anders flikkert ie er constant af :P nu zit ie normaal.

@bram: ik vind deze knoppen, ondanks dat ze kapot zijn, er ook veeel beter op staan!

en de brugpup zit er nu wel goed in, en WOW, hij brult, scheurt, jankt, als een 5 dollah suckie suckie vietnamees hoertje...

Orpheo
15 juni 2009, 16:30
en he he, de bedrading doet nu eindelijk 100% wat ik wil. ik word GEk van die soldeerbout.

lcvanderhelm
15 juni 2009, 20:23
Wat een mooi ding.EUHH ik durf het bijna niet te vragen,maar wat vraag je er volgend jaar voor,als je hem verkoopt?

Renin
15 juni 2009, 20:43
Spelen die frets nu lekker? Ze lijken ook wat scherp aan de kantjes, of is dat gezichtsbedrog door de hoogte?

De gitaar is ongetwijfeld superpersoonlijk, waarmee ik eigenlijk bedoel dat het in dit geval duidelijk niet mijn smaak is. Los van het uiterlijk ontgaat mij als simpele ziel ws. ook de meerwaarde van alle 'frutsels' en exotische houtsoorten. Ik zie mijn gitaren nu eenmaal meer als gereedschap dan als kunst, maar ieder zijn meug. Uniek is het iig wel, maar misschien is excentriek een betere omschrijving ;)

Orpheo
15 juni 2009, 22:00
De frets zijn eigenlijk heel smooth,geen scherpe randjes oid.speelt megasoepel.
Maar wat is dat nu voor (re)actie,'wanneer verkoop je deze en voor hoeveel. Ik heb NOOIT overwogen een warmoth te verkopen and for damn good reason.ze klinken en spelen meesterlijk.

ik vind exotisch hout mooi,das een.verder,het klinkt zoveel beter dan wat dan ook. al die houtsoorten van gibson en fender,boring...geef mij maar exotisch.mooier in looks en tone. maar helaas is dit niet te 'bewijzen',alleen te ervaren.

Spitfire
15 juni 2009, 22:24
He Orph, even een vraag. Ik weet dat jij fel tegen tone-chambers bent, maar hoe sta je dan tegenover inlays op een fretboard? Kan me voorstellen dat het het beste is als een nerf niet 'onderbroken' wordt, of zijn die verschillen zo klein dat je het toch niet hoort?

Orpheo
15 juni 2009, 22:26
Spelen die frets nu lekker? Ze lijken ook wat scherp aan de kantjes, of is dat gezichtsbedrog door de hoogte?

De gitaar is ongetwijfeld superpersoonlijk, waarmee ik eigenlijk bedoel dat het in dit geval duidelijk niet mijn smaak is. Los van het uiterlijk ontgaat mij als simpele ziel ws. ook de meerwaarde van alle 'frutsels' en exotische houtsoorten. Ik zie mijn gitaren nu eenmaal meer als gereedschap dan als kunst, maar ieder zijn meug. Uniek is het iig wel, maar misschien is excentriek een betere omschrijving ;)

Ik vraag me overigens af welke 'frutsels' je nog meer bedoeld.

het is straight forward. 2 humbuckers (zo 3), 2 tone 2 volume met coiltap.

de toggle is voor brug/hals, de blade voor de output van de toggle gecombineerd met mid. maakt 't switchen gewoon makkelijker.

de sperzels, frutsels? ach, het is stemvast, en het is supersolide spul.

de kahler? al uitgelegd; ik wil kunnen whammy-en, en 'm vast kunnen zetten, en hij voelt lekkerder, speelt beter, intoneert makkelijker, en ik breek er minder snaren op.

purpleheart? rosewood? canary? ebben? frutsels? ach, wellicht. maar waarom niet? Ik vind dat exotisch hout beter klinkt dan het standaard alder, ash of mahonie. het heeft NET dat beetje meer, NET iets anders, en precies dat dus, waar ik wat mee kan. Ik krijg heel vaak te horen dat mijn gitaren niet bespeelbaar zijn, of niet klinken 'als een lp', maar ik vind van wel. deze klinkt zo erg 'les paul'; dat smeuige in t hoog, de 'knor' in het midden, de punch in het laag. gewoon zo'n uit de kluiten gewassen LP custom 50ies style tone, met m'n koa als een lp custom 70ies style.

dit rosewood heeft de textuur en tone van het mahonie uit de jaren 40, 50, en purpleheart heeft de textuur en tone van sycamore (imho het 'betere' esdoorn; beter dan dat KNETTERHARDE tonedode hard maple).

het is mijn 'manier' van het maken van de LP custom tone (een van de velen) die ik in mijn hoofd heb, met hout wat ik MOOI vind. ik vind lak en paintschemes gewoon walgelijk.

dit is cool hoor, maar ik mot 't echt niet;

http://www.themusiczoo.com/images/9-25-08/Custom_KV2_Silver_Swirl_Dimarzio_Pickups_U19837com bo.jpg

gaaf gemaakt, echt, maar ik vind 't niet mooi voor mij. dit is later, over 100 jaar, nog te krijgen, op een plank kunststof voor een echte te gekke metal-bak. maar ik wil HOUT zien, echt hout, de nerf voelen, en een unieke gitaar in mijn collectie hebben.

morgen, als het dan een beetje ok-weer is qua licht, ga ik wel eens een foto trekken van al mijn warmoth's bij elkaar.

ik kan verder alleen maar zeggen, mocht deze gitaar een blauwdruk zijn voor de crimsons die ik krijg, qua tone en feel, zal ik een zeer, zeer gelukkig gitarist zijn ;)

Orpheo
15 juni 2009, 22:31
He Orph, even een vraag. Ik weet dat jij fel tegen tone-chambers bent, maar hoe sta je dan tegenover inlays op een fretboard? Kan me voorstellen dat het het beste is als een nerf niet 'onderbroken' wordt, of zijn die verschillen zo klein dat je het toch niet hoort?

Ik ben een fel tegenstander van kamers, als je niet kunt kiezen. je hebt 3 soorten les pauls wat dit betreft.

volledig solide
kamers
heel erg hol.

ik vind dat je de keuze moet hebben, allemaal voor dezelfde prijs. warmoth doet dat, gibson niet; darom ben ik tegen gibson's praktijken wat dit betreft.

De inleg is heel dun, en maakt vrij weinig uit. de toets is belangrijk, maar vooral belangrijk is hoe hij reageert met de hals. De hals is namelijk NOG crucialer in je tone-opbouw. de inleg maakt vrij weinig uit, omdat die de trilling in de hele hals niet echt dempt. beeeetje verandert, ja, maar niet hoorbaar. Heb ooit een gitaar bespeeld die eerst geen inleg had, en daarna een tree of life; geen verschil. nja, niet uitsluitend toe te wijzen aan de inleg; nieuwe snaren, ander setje elementen, brug iets hoger of lager, dat maakt veel meer uit dan wat stukkies MoP of MoT.

bij een ENORME inleg, als dit:

http://www.davesguitar.com/product/02730.JPG

kan het wel een verschil zijn. (ik kon effe niks vinden met een inleg over body EN hals, en dan met een halsje).

Ik heb zelf ook 2 gitaren met kamers, maar dat is absoluut een bewuste keus. Ik heb ook bewust gekozen om m'n meest recente warmoth solid te houden. tis echt een gezonde 6 kilo dus ;)

Renin
15 juni 2009, 22:47
Het mooie van het verhaal is dat je veel redenen hebt waarom je voor een bepaalde optie kiest. Bijvoorbeeld een exotische houtsoort, want dat is beter omdat.....(etc.)

Ik denk persoonlijk dat het vooral een kwestie van interessant-doenerij is. (anders zijn om het anders zijn). Enerzijds zeg je namelijk dat je gitarenfetish een hobby is voor de verzameling (in exclusiviteit) maar tegelijkertijd zeg je op zoek te zijn naar dé ultieme toon (kort samen gevat).

Deze argumenten kunnen niet samen door de deur. Het is of het een of de ander. Door elkaar heen verliezen je argumenten aan geloofwaardigheid.

Hierbij komt het feit dat je best wel afgeeft op wat jij niet oké vindt (de massa). Hiermee jaag je mensen tegen je in het harnas: het komt namelijk nogal arrogant over.

Als je nu zegt: ik vind het gewoon leuk, dan kan ik blij voor je zijn en alles toejuichen. Als je zegt: dit is het beste want (blablablablablabla) dan denk ik.......

Dus: hoe zit het nu eigenlijk? Verzamel je gewoon rare gitaren, of is dit allemaal heel bewust bezig zijn op zoek naar toon/speelgemak/whatever....

Spitfire
15 juni 2009, 23:05
Het mooie van het verhaal is dat je veel redenen hebt waarom je voor een bepaalde optie kiest. Bijvoorbeeld een exotische houtsoort, want dat is beter omdat.....(etc.)

Ik denk persoonlijk dat het vooral een kwestie van interessant-doenerij is. (anders zijn om het anders zijn). Enerzijds zeg je namelijk dat je gitarenfetish een hobby is voor de verzameling (in exclusiviteit) maar tegelijkertijd zeg je op zoek te zijn naar dé ultieme toon (kort samen gevat).

Deze argumenten kunnen niet samen door de deur. Het is of het een of de ander. Door elkaar heen verliezen je argumenten aan geloofwaardigheid.

Hierbij komt het feit dat je best wel afgeeft op wat jij niet oké vindt (de massa). Hiermee jaag je mensen tegen je in het harnas: het komt namelijk nogal arrogant over.

Als je nu zegt: ik vind het gewoon leuk, dan kan ik blij voor je zijn en alles toejuichen. Als je zegt: dit is het beste want (blablablablablabla) dan denk ik.......

Dus: hoe zit het nu eigenlijk? Verzamel je gewoon rare gitaren, of is dit allemaal heel bewust bezig zijn op zoek naar toon/speelgemak/whatever....

Ja inderdaad, als blijkt dat esdoorn de perfecte houtsoort is ben je fucked met je gitaren :p

Orpheo
15 juni 2009, 23:21
Ja inderdaad, als blijkt dat esdoorn de perfecte houtsoort is ben je fucked met je gitaren :p

even een heel letterlijk antwoord op je vraag: heb ik al gehad, viel me eigenlijk wat tegen voor mijn doel ;) dus nee, esdoorn is het zeker niet :P

@renin: waarom kan het niet allebei? ik verzamel les pauls, die iets 'bijzonders hebben. ik wil dat die gitaren mijn tone hebben, en de feel en speelgemak, waar ik wat mee kan. en dat vult elkaar perfect aan. een 'stock' gitaar, word ik niet blij van, in ieder opzicht; tone en comfort. het exotische hout, wat mijn smaak dus is in looks, levert de tone die ik te gek vind, en de feel. het is een puzzel waar de stukjes van toevalligheid aan elkaar hangen, maar het hangt wel heel solide. je sluit het een direct uit van het ander. Maar je vliegt wel even snel over een puntje; alle 'stock' gitaren heb ik de deur uit gedaan. ik speel alleen nog maar op warmoth. het heeft totaal NIKS met interessant-doenerij te maken, ik verdedig alleen de 'reden' waarom ik heb wat ik heb.


Deze argumenten kunnen niet samen door de deur. Het is of het een of de ander. Door elkaar heen verliezen je argumenten aan geloofwaardigheid.

vind ik dus niet; zie hierboven.



Hierbij komt het feit dat je best wel afgeeft op wat jij niet oké vindt (de massa). Hiermee jaag je mensen tegen je in het harnas: het komt namelijk nogal arrogant over.

vind jij, het is jou mening. dat men beledigt is, of dit arrogant vindt, komt voort uit hun eigen issues, ik geef alleen mijn mening. ik VIND alder, ash en mahonie saai in looks en tone, ik VIND dat korina, walnut, koa en wenge beter hout voor tone, voor MIJN tone. Tis altijd zo, eerst zeiken, dan pas kijken. pas als men gespeeld heeft op een of 2 van de warmoths, is 't vaak, ja, damn, dit klinkt echt goed, speelt ook te gek! maar tis wel altijd 'tis geen echte les paul', waarop mijn argument weer is, een echte LP is massief, heeft long set neck tenon, sycamore top (geen hard maple dus), een ander soort mahonie, BRW toets, om maar effe wat te noemen; een gibson LP, zelfs customshop, heeft dat toch ook niet? dus als je een gibson LP, les pual kunt noemen, naar de meest directe definitie, ondanks alle mankementen, mag je imho een warmoth ook zo noemen. de vorm en carve zijn nog meer accuraat dan bij Gibson, maar dat zeggen is heiligschennis.

Arrogantie heeft niks te maken met mijn posts of gear, ik wil alleen maar mijn ervaringen delen, niets meer of minder dan dat.


samenvattend:


Dus: hoe zit het nu eigenlijk? Verzamel je gewoon rare gitaren, of is dit allemaal heel bewust bezig zijn op zoek naar toon/speelgemak/whatever....


ik zie niet in waarom het een per se het ander MOET uitsluiten.

Fender75
16 juni 2009, 11:18
Schitterende gitaren weer Orpheo, erg mooi! En bedankt, heb nu weer GAS.. :)

FruscianteFan
16 juni 2009, 12:03
Het mooie van het verhaal is dat je veel redenen hebt waarom je voor een bepaalde optie kiest. Bijvoorbeeld een exotische houtsoort, want dat is beter omdat.....(etc.)

Ik denk persoonlijk dat het vooral een kwestie van interessant-doenerij is. (anders zijn om het anders zijn). Enerzijds zeg je namelijk dat je gitarenfetish een hobby is voor de verzameling (in exclusiviteit) maar tegelijkertijd zeg je op zoek te zijn naar dé ultieme toon (kort samen gevat).

Deze argumenten kunnen niet samen door de deur. Het is of het een of de ander. Door elkaar heen verliezen je argumenten aan geloofwaardigheid.

Hierbij komt het feit dat je best wel afgeeft op wat jij niet oké vindt (de massa). Hiermee jaag je mensen tegen je in het harnas: het komt namelijk nogal arrogant over.

Als je nu zegt: ik vind het gewoon leuk, dan kan ik blij voor je zijn en alles toejuichen. Als je zegt: dit is het beste want (blablablablablabla) dan denk ik.......

Dus: hoe zit het nu eigenlijk? Verzamel je gewoon rare gitaren, of is dit allemaal heel bewust bezig zijn op zoek naar toon/speelgemak/whatever....
Je kunt op zoek zijn naar een ultieme tone (als ik het me goed herinner is er voor Orpheo niet dé ultieme tone), en dat vinden in exclusieve exotische houtsoorten. Als een doorsnee mahonie Les Paul de ultieme tone zou kunnen produceren, zou dat absoluut de honger naar exotisch hout stillen.

Ik denk dat als je vindt dat de zoektocht naar ultieme tone niet samengaat met exotisch hout, je vooronderstelt dat de ultieme tone gevonden kan worden in 'gitaren voor de massa'. Oftewel: je hoeft helemaal niet zo exclusief te doen, want een normale Gibson Les Paul is goed genoeg. Maar als je juist openstaat voor het risico dat je loopt door een gitaar samen te stellen uit een niet-beproefde combinatie, kun je er misschien achter komen dat die Gibson helemaal niet zo geweldig is*.

Verder maak je de vergissing dat het onderscheid tussen feit en persoonlijke voorkeur te maken zou hebben met het onderscheid tussen het verzamelen van rare gitaren en het vinden van de ultieme gitaar. Wat betreft dat eerste onderscheid: het lijkt me heel vermoeiend om in een lang verhaal steeds maar weer te benadrukken dat het je mening is, terwijl het sowieso al een verslag is van hoe je iets ervaart. Met andere woorden: je kunt als lezer ook gewoon af en toe beseffen dat "hard maple klinkt dood" een mening is, terwijl "maple geeft meer tophoog dan mahonie" een weergave is van hoe iemand een feit ervaart. Dan hoeft het er niet uitdrukkelijk bij te staan dat het zijn mening is, en dan komt-ie toch niet arrogant over.

*Dit is natuurlijk een prachtig voorbeeld een mening, zonder dat er bij staat dat het een mening is.

Orpheo
16 juni 2009, 12:22
Je kunt op zoek zijn naar een ultieme tone (als ik het me goed herinner is er voor Orpheo niet dé ultieme tone), en dat vinden in exclusieve exotische houtsoorten. Als een doorsnee mahonie Les Paul de ultieme tone zou kunnen produceren, zou dat absoluut de honger naar exotisch hout stillen.



ja, dank je, dat was wat ik had willen zeggen :D :chicken:



Ik denk dat als je vindt dat de zoektocht naar ultieme tone niet samengaat met exotisch hout, je vooronderstelt dat de ultieme tone gevonden kan worden in 'gitaren voor de massa'. Oftewel: je hoeft helemaal niet zo exclusief te doen, want een normale Gibson Les Paul is goed genoeg. Maar als je juist openstaat voor het risico dat je loopt door een gitaar samen te stellen uit een niet-beproefde combinatie, kun je er misschien achter komen dat die Gibson helemaal niet zo geweldig is*.

en zo is 't dus bij mij gegaan :) ik begon ooit met een PRS met rosewood hals, en dat beviel qua tone feel en vibe zo erg dat ik dat ontwerp pakte, en er een warmoth LP van maakte, maar wel met een korina back, omdat dat iets lichter was maar volgens m'n sales rep. bij warmoth dezelfde 'tone' had als mahonie (ongeveer, sometimes the same, sometimes a bit more highs, just as irregular as mahogany!)

en die beviel zo goed, en samen met info van Fred Dons, besloot ik om nog exotischer en uit m'n bol te gaan in specs, en dat pakte ook geweldig uit...



Verder maak je de vergissing dat het onderscheid tussen feit en persoonlijke voorkeur te maken zou hebben met het onderscheid tussen het verzamelen van rare gitaren en het vinden van de ultieme gitaar. Wat betreft dat eerste onderscheid: het lijkt me heel vermoeiend om in een lang verhaal steeds maar weer te benadrukken dat het je mening is, terwijl het sowieso al een verslag is van hoe je iets ervaart. Met andere woorden: je kunt als lezer ook gewoon af en toe beseffen dat "hard maple klinkt dood" een mening is, terwijl "maple geeft meer tophoog dan mahonie" een weergave is van hoe iemand een feit ervaart. Dan hoeft het er niet uitdrukkelijk bij te staan dat het zijn mening is, en dan komt-ie toch niet arrogant over.



my thoughts exactly.

Orgasmocaster
16 juni 2009, 16:30
Het mooie van het verhaal is dat je veel redenen hebt waarom je voor een bepaalde optie kiest. Bijvoorbeeld een exotische houtsoort, want dat is beter omdat.....(etc.)

Ik denk persoonlijk dat het vooral een kwestie van interessant-doenerij is. (anders zijn om het anders zijn). Enerzijds zeg je namelijk dat je gitarenfetish een hobby is voor de verzameling (in exclusiviteit) maar tegelijkertijd zeg je op zoek te zijn naar dé ultieme toon (kort samen gevat).

Deze argumenten kunnen niet samen door de deur. Het is of het een of de ander. Door elkaar heen verliezen je argumenten aan geloofwaardigheid.

Hierbij komt het feit dat je best wel afgeeft op wat jij niet oké vindt (de massa). Hiermee jaag je mensen tegen je in het harnas: het komt namelijk nogal arrogant over.

Als je nu zegt: ik vind het gewoon leuk, dan kan ik blij voor je zijn en alles toejuichen. Als je zegt: dit is het beste want (blablablablablabla) dan denk ik.......

Dus: hoe zit het nu eigenlijk? Verzamel je gewoon rare gitaren, of is dit allemaal heel bewust bezig zijn op zoek naar toon/speelgemak/whatever....

Sommige mensen zijn blij om elke dag een aardappel, sperzel bonen een een bal des gehakts te eten... anderen gebruiken liever wat meer afwisselende en/of exotiese ingredienten...

anyway, ik heb verschillende redenen voor mijn voorkeur voor exoties hout. ten eerste gaat er voor mij niks boven een rauwe ongelakte nek! de 'feel', snelheid en toon is voor mij x keer beter dan een 'gewone' gelakte nek van mahogany of maple.

verder ben ik net als Orpheo uitgekeken op 'off the rack' gitaren. De kwaliteit/afwerking is te 'inconsistent' en tegen de tijd dat je een hebt gevonden met je favoriete neck profiel, radius, nut width en fretsize, dan ben je al weer een paar 1000$ verder. dus dan maar 100% custom. en als je toch custom gaat, waarom zou je dan niet een beetje experimenteren ipv de standaard materialen gebruiken?

er zijn nog veel meer redenen te noemen, maar daar heb ik even geen tijd voor.

Orgasmocaster
16 juni 2009, 16:33
oh en Orpheo, bedankt voor het opvolgen van mijn hout suggestie! hehe
vooral de rosewood back.. als de beschrijving van jou over de toon maar een beetje klopt (iets met God en balls) dan is mijn volgende strat van Rosewood!!