PDA

View Full Version : Nieuw project



Pagina's : 1 2 [3]

Orpheo
16 juni 2009, 17:01
oh en Orpheo, bedankt voor het opvolgen van mijn hout suggestie! hehe
vooral de rosewood back.. als de beschrijving van jou over de toon maar een beetje klopt (iets met God en balls) dan is mijn volgende strat van Rosewood!!

ik weet niet of ik 't hier of op U.W. zei, maar het was dus 'het klinkt als de klap alsof god z'n ballen afgehakt heeft en naar beneden heeft laten kletteren'. en dat klopt heel aardig. tis echt de perfecte tegenhanger van m'n koa/walnut LP. al m'n gitaren staan nu netjes per 2, in tone elkaars tegenhanger, in looks elkaar aanvullende/gelijke. Ik kan je RW echt aanraden! maar goed, t purpleheart maakt 't wat 'helderder' en strakker. jammer dat je in de USA woont kerel.

Ik heb net een gouden decal geinstalleerd op m'n koa, weg met dat lelijke plastiek! nu nog een headstock-versiersel maken, en dan is t af.

ik kan me btw niet herinneren dat ik 't deed op jou aanraden; ik wilde 't sowieso al. ik krijg in m'n crimson een RW top op purpleheart en een wenge top op padouk, en het lijkt me dus wel cool om dan dat net andersom te hebben. maar niet padouk als top hoor, dat is echt niet mijn ding, veel te rood.

ik wil wel nog eens walnut+zebrano, volgens mij gaat dat gillen als een gek :D volgens erik (wylie) ziet dat er supercool uit als je er een mary kaye white overheen gooit.

Orgasmocaster
16 juni 2009, 17:11
hmm mary kay white op zebrano.. interesting!

ha, als ik het goed herinner had ik bijna alles goed gesuggereerd, behalve dat ik macassar ebony ipv gewone ebony had gesuggereerd en een Camphor burl top ipv purpleheart!
ik had in iedergeval de neck en de back correct! :)

mikeyaxeman
16 juni 2009, 17:16
Het kan aan mij liggen, maar dat zijn toch geen echte Les Paul vormen?? En dan heb ik het niet eens over de headstock maar de body zelf, ze lijken nogal smal! De headstock vind ik overigens best ugly, maar dat is mijn mening maar.

Ik vind hem ook wel lijken op de Gibson Nighthawk eigenlijk.

Edit: sjesus zie dat ik reageer op een post op pag 37 nog een heel eind terug dus, sorry guys...

Orpheo
16 juni 2009, 17:20
hmm mary kay white op zebrano.. interesting!

ha, als ik het goed herinner had ik bijna alles goed gesuggereerd, behalve dat ik macassar ebony ipv gewone ebony had gesuggereerd en een Camphor burl top ipv purpleheart!
ik had in iedergeval de neck en de back correct! :)

het is macassar ebben :) camphor zou double lam moeten zijn, en dat wil ik niet ;) en ik vind 't niet mooi. de gitaren van DocNRock zijn wel heel gaaf, maar mijn ding niet ;)

tis by the way wel grotendeels de LP vorm en niet de nighthawk. het ziet er alleen een beetje 'crooked' uit vanwege de gaten. hij is in de taille iets slanker gesneden, maar de cutout is wel gelijk aan een LP, de upper bout en kont overigens ook.

sjaak1990
16 juni 2009, 17:30
Mooimooi:)

Ik zou wel graag demo's horen ;) Aparte combinatie van houtsoorten, ben benieuwd.

Orpheo
16 juni 2009, 17:44
ik doe geen demo's. als er een meeting is, neem ik 'm wel mee, maar ik neem niks op omdat ik geen goede/acceptabele mic heb.

Orgasmocaster
16 juni 2009, 17:45
het is macassar ebben :) camphor zou double lam moeten zijn, en dat wil ik niet ;) en ik vind 't niet mooi. de gitaren van DocNRock zijn wel heel gaaf, maar mijn ding niet ;)

tis by the way wel grotendeels de LP vorm en niet de nighthawk. het ziet er alleen een beetje 'crooked' uit vanwege de gaten. hij is in de taille iets slanker gesneden, maar de cutout is wel gelijk aan een LP, de upper bout en kont overigens ook.

ben persoonlijk ook geen fan van camphor... geen idee waarom ik het suggereerde :)

Orpheo
18 juni 2009, 00:19
ben persoonlijk ook geen fan van camphor... geen idee waarom ik het suggereerde :)

Ik denk dat ik je nog een tikkie jaloerser ga maken met een 'solid padouk' trussrod cover :D ziet er beter uit dan de lacewood die ik eest had, of de standaard zwarte die t normaal is.

Orpheo
19 juni 2009, 13:39
Ik heb de lelijke plastic trussrodcover vervangen door dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/cb7d756b.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/00269ff4.jpg

En toch maar weer een nieuwe foto van de top omdat ie zo killer is:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/d4e1b12d.jpg


tis dus een padouk cover.

artnaz
19 juni 2009, 13:49
Mooi die cover! Het ziet er alleen niet heel netjes uit, en wat is dat linksonder?

Gothra
19 juni 2009, 13:56
wat is er met die topkam gebeurt? of hoort dat zo

Orpheo
19 juni 2009, 14:11
linksonder: lijm van topkam, IRL: over het hoofd gezien, zo klein dat ik t niet zag.

de topkam hoort zo, maar wat is er niet netjes aan de cover? is gewoon netjes vlak, strak, en geschuurd tot grit 760, om daarna geolied te worden.

Daan_B
19 juni 2009, 16:01
Verdomd was is die toch mooi zeg!
Die PU covers zonder schroeven maken het helemaal af, lekker 'smooth':).

Orpheo
19 juni 2009, 16:03
ik krijg overigens de missende inleg opgestuurd, en een deel van mijn geld terug, omdat ze de inleg niet deden hoe ik het wilde. Thumbs up dus voor de customer support van warmoth.

Arjan12
19 juni 2009, 17:18
Waarom zat de inleg er nou eigenlijk niet op? Was jij het vergeten te vragen, of waren zij het vergeten te regelen?

Wel netjes dat ze het alsnog doen.

Orpheo
22 juni 2009, 13:19
@arjan: bij het bestellen liepen de sales rep en ik constant tegen problemen aan. Mijn case is doorgeschoven naar de 'probleemoplosser' binnen warmoth, en bij het keer op keer bevestigen is halverwege 'inlay on 1st fret' weggefloept. Zijn fout; ik had gezegd, zit 't erin? hij, ja, zit er gegarandeerd in. De rest bleef goed en correct, maar het stond er toch niet in. Kut met peren dus. Hij heeft de schuld op zich genomen, dus het komt allemaal netjes in orde.

Een weekje later, en de tone 'settled' zich steeds meer. Wat een brulboei is dit gewoon. soort van ijsbreker die zich een weg baant door de bering straat ofzo :P echt brutal. De hals is 1 inch dik, maar voelt supersmooth, slick en slank aan. de actie moet ik eigenlijk verhogen, maar dit is al zo smooth en laag dat 't eigenlijk niet echt nodig is. Als ik te snel ga spelen op deze, krijg ik bijna brandblaren, zo smooth is ie :D Ik ben echt nog ergere fan van unfinished necks dan voorheen. Je voelt alles resoneren, en het voelt zo precies en direct.

Binnen nu en 2 weken kan ik 'm ECHT afmaken, omdat dan de triple shots en nieuwe pickups binnenkomen.

Ik heb eens beetje gekeken hoe ik de tone zou kunnen omschrijven van die pups, althans, het ontwerp, maar das toch wel lastig. De brugpup is een hybride tussen de duncan stagmag en de duncan custom qua spoelen, met de A5 rods van de stagmag en een alnico8 bar magneet. de hals is wat zwakker dan dat. Ben echt superbenieuwd!

macwilliams
22 juni 2009, 15:04
Klinkt veelbelovend.



Behringer straat. :seriousf:

Johannes
22 juni 2009, 15:42
linksonder: lijm van topkam, IRL: over het hoofd gezien, zo klein dat ik t niet zag.

de topkam hoort zo, maar wat is er niet netjes aan de cover? is gewoon netjes vlak, strak, en geschuurd tot grit 760, om daarna geolied te worden.


Misschien de schroefjes, of dat de gaatjes niet netjes uitgelijnd zijn...

Echt een gave gitaar, maar heel jammer van de erg slordige afwerking. Doet imo af aan het geheel.

Tip: haal een paar strakke nieuwe pup-raampjes, en gebruik één kleur hardware/schroefjes.

Orpheo
22 juni 2009, 15:51
Misschien de schroefjes, of dat de gaatjes niet netjes uitgelijnd zijn...

Echt een gave gitaar, maar heel jammer van de erg slordige afwerking. Doet imo af aan het geheel.

Tip: haal een paar strakke nieuwe pup-raampjes, en gebruik één kleur hardware/schroefjes.

gaatjes niet uigelijnd....? niet dezelfde schroeven (in raampjes)? waar heb je 't over? de pickups zitten kaarsrecht kerel. kan er zo een straight edge naast leggen. de schroeven zijn allemaal hetzelfde, en alles zit recht. Ik zie echt niet waar het/jou probleem zit.

pupanus1
22 juni 2009, 15:55
Bij de trussrod cover heb je echt niet dezelfde schroefjes gebruikt :D

Zou ik inderdaad even veranderen...

Orpheo
22 juni 2009, 15:58
guys, das bullshit, echt waar. ik heb uit het zakje dat warmoth leverde, 3 schroeffies gevist. en die 3 zitten erin. echt, drie dezelfde. het ziet er niet zo uit, denk ik, ik zie het niet, maar t zijn het wel.

almarvk
22 juni 2009, 15:59
Rustig aan Orf! Iedereen mag z'n mening hebben.

Arjan12
22 juni 2009, 15:59
guys, das bullshit, echt waar. ik heb uit het zakje dat warmoth leverde, 3 schroeffies gevist. en die 3 zitten erin. echt, drie dezelfde. het ziet er niet zo uit, denk ik, ik zie het niet, maar t zijn het wel.

Kan wel zo zijn, maar ik ben het toch echt met ze eens. Ze zien er een beetje apart uit op de foto's.

pupanus1
22 juni 2009, 16:16
guys, das bullshit, echt waar. ik heb uit het zakje dat warmoth leverde, 3 schroeffies gevist. en die 3 zitten erin. echt, drie dezelfde. het ziet er niet zo uit, denk ik, ik zie het niet, maar t zijn het wel.

Hmm echt te wazig dan, maar de bovenste lijkt dolgedraaid, links lijkt bol, rechts lijkt plat?

Misschien ligt het aan de foto?

Te wazig dan in ieder geval :)

Ibanez666
22 juni 2009, 16:17
Die bovenste ziet er inderdaad dol uit

Fendergast
22 juni 2009, 16:31
De pickups zijn custom-made? Welke pickupwinder als ik vragen mag? Wizard?

Orpheo
22 juni 2009, 16:32
nee, het zijn echt 3 dezelfden. anyway, de pickups zijn gemaakt door tonefordays.com, niet wizard. wilde eens wat anders proberen. Over een week of 2 komen ze aan.

frankpaul1
22 juni 2009, 17:03
Ik heb de lelijke plastic trussrodcover vervangen door dit:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/cb7d756b.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/00269ff4.jpg

En toch maar weer een nieuwe foto van de top omdat ie zo killer is:

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/d4e1b12d.jpg


tis dus een padouk cover.

Kijk nou eens goed, zijn dat drie dezelfde schroefjes? Tevens lijkt het alsof er tussen de bridge en middle pickupcovers meer ruimte zit dan tussen de middle en neck, maar dat kan vertekenen. Verder een hele mooie gitaar.

kalmah
22 juni 2009, 17:13
Als die schroefjes hetzelfde zijn ben ik de paus :dontgeti:

Super gitaar overigens. Zal ongetwijfeld super klinken en spelen, maar ziet er niet uit imo. Die kruizen en de 3 pickups maken 'm echt lelijk, maar da's uiteraard smaak. ;)

Maar wanneer ben je tevreden? Hoelang ben je hier tevreden mee? paar maandjes en dan komt er een nieuw project? Je was er immers zelf al achter dat de ultieme LP niet bestaat, dus zul je na verloop van tijd ook op deze gitaar wat aan te merken hebben. toch? :hippie:

signsofzodiac
22 juni 2009, 17:37
Als die schroefjes hetzelfde zijn ben ik de paus :dontgeti:

Maar wanneer ben je tevreden? Hoelang ben je hier tevreden mee? paar maandjes en dan komt er een nieuw project? Je was er immers zelf al achter dat de ultieme LP niet bestaat, dus zul je na verloop van tijd ook op deze gitaar wat aan te merken hebben. toch? :hippie:

"...trekt zich geruisloos doch ASAP terug in zijn bunker, wachtende op reactie van Orph..."

rijsberman
22 juni 2009, 17:52
En die topkan is toch ook gewoon beschadigd.

Johannes
23 juni 2009, 00:18
Gouden 5-way switch schroefjes:http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=3025

Zwarte pickup ring schroeven (zwart voor mooie cleane look bij zwarte pickup rings): http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=3848

Verse zwarte pickup rings (zelfde afmetingen, tint, geen extra gaatjes): http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_251&products_id=2580

Zwarte humbucker schroeven: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=4464

Volgens mij begin ik nu op iemands zenuwen te werken: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_67_482&products_id=2081

En voor je trussrod cover: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=3846

Tot slot, ik zou ook de studs van je brug vervangen door gouden (zijn nu chrome kleurig?)

Nogmaals, erg vette gitaar, maar kan nét ff beter (als je naar perfectie streeft).

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_155&products_id=2145 <-- voor een strakke, cleane look? :soinnocent:

pannekoek
23 juni 2009, 00:26
Als die schroefjes hetzelfde zijn ben ik de paus :dontgeti:

Super gitaar overigens. Zal ongetwijfeld super klinken en spelen, maar ziet er niet uit imo. Die kruizen en de 3 pickups maken 'm echt lelijk, maar da's uiteraard smaak. ;)

Maar wanneer ben je tevreden? Hoelang ben je hier tevreden mee? paar maandjes en dan komt er een nieuw project? Je was er immers zelf al achter dat de ultieme LP niet bestaat, dus zul je na verloop van tijd ook op deze gitaar wat aan te merken hebben. toch? :hippie:

ren nu het nog kan!!!!!!!

artnaz
23 juni 2009, 00:32
Ik doelde ook op de schroefjes en de topkam (hoe kan dat van die kam eigenlijk? :???), maar ook dat de gaten voor die schroefjes niet netjes zijn, ze zijn aan de zijkanten zichtbaar...

Maargoed, ik ben misschien te perfectionistisch wat dat laatste betreft, veel mensen begrijpen mij niet... :p

Orpheo
23 juni 2009, 01:30
Gouden 5-way switch schroefjes:http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=3025

Zwarte pickup ring schroeven (zwart voor mooie cleane look bij zwarte pickup rings): http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=3848

Verse zwarte pickup rings (zelfde afmetingen, tint, geen extra gaatjes): http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_251&products_id=2580

Zwarte humbucker schroeven: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=4464

Volgens mij begin ik nu op iemands zenuwen te werken: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_67_482&products_id=2081

En voor je trussrod cover: http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_169&products_id=3846

Tot slot, ik zou ook de studs van je brug vervangen door gouden (zijn nu chrome kleurig?)

Nogmaals, erg vette gitaar, maar kan nét ff beter (als je naar perfectie streeft).

http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=28_155&products_id=2145 <-- voor een strakke, cleane look? :soinnocent:

waarom gouden schroefjes voor een nickelen switch... onlogisch.(en die krengen passen niet op deze switch, been there, done that)

pickupringen: nagelnieuw, niet ouwehoeren dus.

Schroefjes: allemaal dezelfde; idem, niet ouwehoeren. allemaal dezelfde soort voor de ringen, allemaal dezelfden voor de cover.

Ik had al gezegd dat ik de knoppen ga vervangen, wat er nu op zit is tijdelijk (lezen dus!)

Die neck attachment sockets: waag ik me niet aan. Op het warmoth-forum er teveel slechte dingen over gelezen; sockets die scheuren en in de hals bleven zitten, etc etc.

Nee, dit zit goed zo; ik heb de gitaar hier op schoot, en de schroeven zijn echt gelijk, de ramen glimmend zwart en strak uitgelijnd.

En die topkam is niet beschadigd, maar een experimentele compensated nut, ala earvana; kijken of dit werkt (en dat doet 't dus).

Heb ik ook al verteld. Waarom moet alles keer op keer herhaald worden?

@kalmah: ik ben er nu al tevreden mee; hij klinkt en speelt waanzinnig. Maar dat neemt niet weg dat ik meer wil; tis een verzamelhobby he. Ik kan me zo nog wel 6 warmoth LP's bedenken die ik wil. trans wit, trans zwart, trans blauw, trans groen, honeyburst, amber(burst)...

Orpheo
23 juni 2009, 01:32
Ik doelde ook op de schroefjes en de topkam (hoe kan dat van die kam eigenlijk? :???), maar ook dat de gaten voor die schroefjes niet netjes zijn, ze zijn aan de zijkanten zichtbaar...

Maargoed, ik ben misschien te perfectionistisch wat dat laatste betreft, veel mensen begrijpen mij niet... :p

gaten voor schroefjes aan de zijkanten zichtbaar....? waar dan. alle gaatjes die er waren, zijn gestopt met.. jaja, schroefjes :soinnocent::seriousf:

rijsberman
23 juni 2009, 01:46
In je middelste pickup ring zie ik toch echt twee gaatjes teveel.

artnaz
23 juni 2009, 08:36
gaten voor schroefjes aan de zijkanten zichtbaar....? waar dan. alle gaatjes die er waren, zijn gestopt met.. jaja, schroefjes :soinnocent::seriousf:Jaja, ik weet het... Ik doelde op dat de inkepingen van de gaatjes onregelmatig rond de schroefjes zichtbaar zijn... :makeup:

Johannes
23 juni 2009, 10:13
waarom gouden schroefjes voor een nickelen switch... onlogisch.(en die krengen passen niet op deze switch, been there, done that)
Komt er geen kapje op dan? In principe is het materiaal van de switch zelf niet zichtbaar. Gouden schroefjes <---> gouden hardware, lijkt mij best logisch.
Dat ze niet passen is natuurlijk crap, wel gek dat je het al hebt geprobeerd, aangezien je zegt dat het onlogisch is....


pickupringen: nagelnieuw, niet ouwehoeren dus.
Dude, er zitten extra gaten in de middelste...


Schroefjes: allemaal dezelfde; idem, niet ouwehoeren. allemaal dezelfde soort voor de ringen, allemaal dezelfden voor de cover.
Ze zien er op de foto niet hetzelfde uit, anders had ik deze opmerking niet gemaakt. Blijf erbij dat nikkel/chrome schroefjes niet helemaal je van het zijn bij geouden hardware.


Ik had al gezegd dat ik de knoppen ga vervangen, wat er nu op zit is tijdelijk (lezen dus!)
Sorrie.... het spijt me


Die neck attachment sockets: waag ik me niet aan. Op het warmoth-forum er teveel slechte dingen over gelezen; sockets die scheuren en in de hals bleven zitten, etc etc.
Ok, dat wist ik niet (en ik geloof het ook niet, maar dat is wat anders) Ibanez gebruikt dit soort sockets al erg lang, zal toch best een goeie methode zijn toch...


En die topkam is niet beschadigd, maar een experimentele compensated nut, ala earvana; kijken of dit werkt (en dat doet 't dus).
Gaaf! hoe heb je dat berekend? Maak je er nog een definitieve versie van?

Orpheo
23 juni 2009, 10:51
Komt er geen kapje op dan? In principe is het materiaal van de switch zelf niet zichtbaar. Gouden schroefjes <---> gouden hardware, lijkt mij best logisch.
Dat ze niet passen is natuurlijk crap, wel gek dat je het al hebt geprobeerd, aangezien je zegt dat het onlogisch is....


Dude, er zitten extra gaten in de middelste...


Ze zien er op de foto niet hetzelfde uit, anders had ik deze opmerking niet gemaakt. Blijf erbij dat nikkel/chrome schroefjes niet helemaal je van het zijn bij geouden hardware.


Sorrie.... het spijt me


Ok, dat wist ik niet (en ik geloof het ook niet, maar dat is wat anders) Ibanez gebruikt dit soort sockets al erg lang, zal toch best een goeie methode zijn toch...


Gaaf! hoe heb je dat berekend? Maak je er nog een definitieve versie van?

Die gaatjes in de ring zitten er voor het geval de nieuwe middenpup dat nodig heeft (en hij heeft PRECIES de juiste hoogte, en ik ga nog niet husselen nu al met ringen, heb ik ook al verteld, omdat ik m'n triple shots in huis verwacht, een dezer dagen).

Ik heb al eens gekeken om de schroeven voor de switch te vervangen, maar t paste niet, en ik vind het lelijk, zoveel goud is gewoon teveel. het chroom maakt 't iets meer ingetogen voor mij. Kortom, voor mij een win-win situatie.

De topkam, daarvan heb ik maten gekregen van Ben, als probeersel was het bedoeld, maar het werkt, en waarom zou ik dan wat anders pakken?

Ik heb op een andere gitaar alles van goud, alle schroeven, knoppen etc etc, maar dat is gewoon te lelijk. ik vind chroom/nikkel er veel mooier op.

Ik heb het gelezen van diverse gasten aldaar, en ik waag me er niet aan. Logisch toch? Ik heb een neck van 500$, dan ga je niet experimenteren met dit soort grappen; liever rechttoe rechtaan.

@artnaz: is onderhand opgelost (ik had voor de foto effe snel de plaat erop gezet, en niet 100% recht de schroef erin gejast).

Orpheo
28 juni 2009, 14:04
De kwaliteit van warmoth, en hun klantenservice is waanzinnig. Ik heb de inleg die miste gekregen, in duplo, mocht ik het verknoeien. (of degene die het voor mij inlegt). Deze gitaar speelt en klinkt zo ongelooflijk goed, ik vind het haast klote om 'm straks uit elkaar te halen voor nieuwe (betere) pickups. Eigenlijk wil ik ook er anderen in stoppen, een set motherbuckers, omdat ik die er zo geweldig in vind klinken (maar eerst dit proberen!).

Ik heb ook de triple shots in huis. Wat een prachtig stukje engineering. echt strak en solide. Die gaat met motherbuckers, en niks anders! Ik heb een wiring voor de nieuwe pickups in mijn hoofd, en daarmee zou ik alles kunnen doen wat ik wil, zonder toggles of triple shots nodig te hebben, alleen de push push pots die ik nu heb.

Ik heb ook al weer 4 projecten in mijn hoofd voor volgend jaar.

1: trans groen/wenge hals, draken inleg
2: trans blauw, purperhart hals, dolfijninleg.
3: transparant wit,goncalo alves hals (spalt beech back) (niet warmoth!), star ship enterprise en alle incarnaties ervan als inleg
4: trans zwart, franse lelie als inleg, constant getransformeerd alsof het lijkt op een vliegende vogel ala PRS (gezien bij een gitaar van Andy Timmons). maar dat zijn dus wensen voor later :)

dan heb ik er nog EEEEN op het oog, en das een jimmy page 'signature' via warmoth.

hezz
28 juni 2009, 14:31
Dude. :dontgeti:

Pepe
28 juni 2009, 14:35
Vergeet je vriendin niet he, misschien ook in de lijst opnemen http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

En nee, een Gouden Kahler bedoel ik dan niet

Mitch
28 juni 2009, 14:37
............
.
.
.
.
.
dan heb ik er nog EEEEN op het oog, en das een jimmy page 'signature' via warmoth.
Ik schrok ineens wakker :crazyhappy:

McVenco
28 juni 2009, 15:29
Ik heb ook al weer 4 projecten in mijn hoofd voor volgend jaar.

1: trans groen/wenge hals, draken inleg
2: trans blauw, purperhart hals, dolfijninleg.
3: transparant wit,goncalo alves hals (spalt beech back) (niet warmoth!), star ship enterprise en alle incarnaties ervan als inleg
4: trans zwart, franse lelie als inleg, constant getransformeerd alsof het lijkt op een vliegende vogel ala PRS (gezien bij een gitaar van Andy Timmons). maar dat zijn dus wensen voor later :)

Heb jij nou zo vreselijk fantasie dat je dit allemaal verzint of heb je ergens inspiratie opgedaan? Ik ben benieuwd hoe die Enterprise-inlays eruit moeten komen te zien - lijkt me een enorm priegelwerk om die enigszins herkenbaar te maken...

Pepe
28 juni 2009, 15:58
Heb jij nou zo vreselijk fantasie dat je dit allemaal verzint of heb je ergens inspiratie opgedaan? Ik ben benieuwd hoe die Enterprise-inlays eruit moeten komen te zien - lijkt me een enorm priegelwerk om die enigszins herkenbaar te maken...


Spock heeft rare oren en Scotty een buikje. Sulu.. ja die wordt lastig...

Orpheo
28 juni 2009, 16:38
Heb jij nou zo vreselijk fantasie dat je dit allemaal verzint of heb je ergens inspiratie opgedaan? Ik ben benieuwd hoe die Enterprise-inlays eruit moeten komen te zien - lijkt me een enorm priegelwerk om die enigszins herkenbaar te maken...

de contouren van de starships, dus de enterprise, e-A, e-B, e-C, e-D , e-E, op de 12e fret deep space nine, voyager, defiant, klingon/starfleet insignia op 21e fret. het schip zelf is wit parelmoer (DS9 zal natuurlijk ander materiaal zijn!), en de rode tip van de nacelles is rode parelmoer en het blauwe blauw parelmoer, paua ofzo. en dan gegraveerd zodat je het beter ziet wat iets is, maar dat laat ik aan de bouwer over.

En de inspiratie kreeg ik van een gitaar van Matthias Jabs (scorpions).

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/6ff4dcce.png

De anderen heb ik gezien op andere gitaren. en ik denk dat het heus wel kan, omdat het MIJN gitaar wordt ;) voor anderen zal het niet duidelijk zijn wat het is (denk ik), maar ik weet wat het is. Ik ben gewoon een enorme star trek fan :) En mijn vriendin krijgt al heeel veel aandacht :chicken:

@mitch: hoezo? :) ik wil de gitaren van mijn 'helden' in mijn eigen versie hebben, maar wel dan natuurlijk met een major knipoog naar die gitaren (zwart=peter frampton, wit is justin hawkins, blauw en groen is geen gitaar uit de 'orpheo signature serie', alhoewel... santana, tremonti...)

@pepe: de starships, niet de personen zelf :)

Mitch
28 juni 2009, 16:40
Page is ook een grote held van mij en de Gibson reissues zijn erg duur en niet al te accuraat geweest, dus ik ben wel benieuwd wat jij ervan zou maken.

Arjan12
28 juni 2009, 16:54
Page is ook een grote held van mij en de Gibson reissues zijn erg duur en niet al te accuraat geweest, dus ik ben wel benieuwd wat jij ervan zou maken.

Een Telecaster :ok:.

Orpheo
28 juni 2009, 17:00
Page is ook een grote held van mij en de Gibson reissues zijn erg duur en niet al te accuraat geweest, dus ik ben wel benieuwd wat jij ervan zou maken.

mee eens. Mijn versie zal waarschijnlijk maple top op mahonie zijn, singlepiece back natuurlijk. Ik zit te denken aan een pau ferro toets, bubinga neck, trapezoid inleg, 2 humbuckers (nickel+zebra), en dan wel van swinesheads (lekker pittig), en een superdikke hals. het gaat me om de looks van de page Les paul.

@arjan: no way! never een tele als main axe of als gitaar waar meer dan 200E voor betaald moet worden.

Arjan12
28 juni 2009, 17:02
Page heeft toch ook wat leuke dingen met zijn Tele gedaan ;).

Gelukkig verschillen smaken nogal, anders zat ik hier met zo'n vage LP. Of jij met mijn Tele...

McVenco
28 juni 2009, 17:07
En de inspiratie kreeg ik van een gitaar van Matthias Jabs (scorpions).

http://i9.photobucket.com/albums/a61/GuitarOrpheo/6ff4dcce.png

Zo is ie inderdaad wel herkenbaar ja, misschien wat minder als het een 1-fret inlay wordt (maar goed, als je er met je neus opstaat zie je het toch wel, en als je publiek het niet ziet/kan zien, jammer dan).

En laat je dan ook nog een bijpassende strap maken, bekleed met tribble-bont? :crazyhappy:

Orpheo
28 juni 2009, 17:15
Zo is ie inderdaad wel herkenbaar ja, misschien wat minder als het een 1-fret inlay wordt (maar goed, als je er met je neus opstaat zie je het toch wel, en als je publiek het niet ziet/kan zien, jammer dan).

En laat je dan ook nog een bijpassende strap maken, bekleed met tribble-bont? :crazyhappy:

Tribblebont gaat me te ver ;) Maar ik weet (uit ervaring) hoe strak inleg kan zijn voor een enkele fret, en dit is nog relatief eenvoudig te doen. de vorm is (voor mij) al zo herkenbaar dat een en profile schets al genoeg om te zien wat wat is. als degene die t gaat inleggen voor de bovenste helft van de saucer wit en de onderste helft grijs parelmoer gebruikt, zeg maar de schaduw, en ook voor de nacelles enzo, zal het NOG mooier (maar duurder!) worden, maar das geen probleem als ik toch al zoveel geld ga uitgeven voor zoiets. deze star trek LP zal wel als eerste komen hoor, de rest is 'leuk', maar niet een LP waar ik van denk, DOEN!


@arjan: ik wil niet dood gevonden worden met een tele. lelijke ondingen ik kan er echt niks mee :) hebben niet die enorm stuwende brul, die scheur, de druk, power, om maar te zwijgen over speelgemak.

Arjan12
28 juni 2009, 17:19
Mooi zo, meer Tele's voor mij :rockon:.

Heb je wel eens op een goede Tele gespeeld?

Hendriks
28 juni 2009, 17:30
Mooi zo, meer Tele's voor mij :rockon:.

Heb je wel eens op een goede Tele gespeeld?

Volgens mij heeft hij een tele.

Arjan12
28 juni 2009, 17:32
Volgens mij heeft hij een tele.

Da's niet hetzelfde als een goede Tele hè. Maar hij mag Tele's best kut vinden hoor. Ik kan ook niet zo veel met een LP. Die vind ik juist niet fijn spelen. Strats vind ik te iel klinken. Voor mij is een Tele perfect.

:ok:

grayfink
28 juni 2009, 17:34
Om op een tele goed uit de voeten te kunnen, moet je gewoon echt goed kunnen spelen. Een humbucker gitaar is minder kritisch.
Mijn tele staat te koop.:chicken:

Hendriks
28 juni 2009, 18:25
Waarom doe jij hem weg? Ik zag hem al staan op MP , nice.

Pepe
28 juni 2009, 18:40
Ja, aan de foto's te zien hebben ze een andere gitaar aan je opgestuurd dan advertised?

Oh, ik lees de kleine lettertjes...

grayfink
28 juni 2009, 18:41
Tja, wat ik hierboven al gezegd heb, ik ben niet zo'n geweldige gitarist.:chicken:
Met een beetje gain klinkt het niettemin al gauw goed op een Gibson LP, in mijn bandje werkt dat wel goed. Op één of andere manier vind ik de Gibson feel veel prettiger tegenwoordig (was altijd meer van de Fender's).
De tele hangt dus werkeloos aan de muur, en dat vind ik nou ook weer jammer.

MichaelSS
28 juni 2009, 18:58
Hij is niet mooi afgewerkt.

grayfink
28 juni 2009, 19:00
Hij is prima afgewerkt, en beauty is in the eye of the beholder.:stop:

soup
28 juni 2009, 20:09
Kun je eens wat soundclips opnemen of iets op youtube zetten?

McVenco
28 juni 2009, 20:22
Edit: laat maar. Ik las iets niet goed. :chicken:

Hendriks
28 juni 2009, 20:29
De kwaliteit van warmoth, en hun klantenservice is waanzinnig. Ik heb de inleg die miste gekregen, in duplo, mocht ik het verknoeien. (of degene die het voor mij inlegt). Deze gitaar speelt en klinkt zo ongelooflijk goed, ik vind het haast klote om 'm straks uit elkaar te halen voor nieuwe (betere) pickups. Eigenlijk wil ik ook er anderen in stoppen, een set motherbuckers, omdat ik die er zo geweldig in vind klinken (maar eerst dit proberen!).

Ik heb ook de triple shots in huis. Wat een prachtig stukje engineering. echt strak en solide. Die gaat met motherbuckers, en niks anders! Ik heb een wiring voor de nieuwe pickups in mijn hoofd, en daarmee zou ik alles kunnen doen wat ik wil, zonder toggles of triple shots nodig te hebben, alleen de push push pots die ik nu heb.

Ik heb ook al weer 4 projecten in mijn hoofd voor volgend jaar.


1: trans groen/wenge hals, draken inleg
2: trans blauw, purperhart hals, dolfijninleg.
3: transparant wit,goncalo alves hals (spalt beech back) (niet warmoth!), star ship enterprise en alle incarnaties ervan als inleg
4: trans zwart, franse lelie als inleg, constant getransformeerd alsof het lijkt op een vliegende vogel ala PRS (gezien bij een gitaar van Andy Timmons). maar dat zijn dus wensen voor later :)

dan heb ik er nog EEEEN op het oog, en das een jimmy page 'signature' via warmoth.

En dan nog 1 ;)met Donald Duck erop en je bent compleet.

lcvanderhelm
28 juni 2009, 20:41
Orpheo is nooit compleet en wil van alles een duo,Dus 2maal enterprise,2maal donald duck,2maal kuifje,2maal lord of de rings etc.

grayfink
28 juni 2009, 21:15
Kun je eens wat soundclips opnemen of iets op youtube zetten?

Wie? Ik? Zo ja, ik heb hier (klik) (http://www.youtube.com/watch?v=ik56iKuLZf8&feature=channel)wel iets op youtube staan, maar dat is niet veel soeps.
Dat ik steeds naar de camera staar komt niet omdat ik camerageil ben, maar omdat een kleuter steeds aan de camera op het statief zat. Backingtrack was te zacht en er waren twee erg storende factoren waardoor ik nog beroerder speelde dan anders, maar qua sound geeft het een idee.

Nu weer ontopic en excuses voor de topickaping.:soinnocent:

macwilliams
28 juni 2009, 21:55
Whahaha, briljant dat filmpje:seriousf: dat jochie dat wel even de stemsleutels een slag zou geven. Schitterend dat je ook zo stoïcijns blijft doorspelen hulde:D

wel netjes gespeeld,dat dan weer wel. Je loog tegen mij lullo!
Nu moet ik er weer een akkord bijleren om op niveau te blijven...

Whahahaha!!!


En nu weer verder het project volgen ...

Orpheo
28 juni 2009, 22:39
En dan nog 1 ;)met Donald Duck erop en je bent compleet.

Het is heel simpel om voorkeuren, hobbies en voorliefdes af te branden, maar het moment dat iemand meldt dat ie star trek in/op een gitaar wil, lijkt hwt me logisch dat star trek een belangrijke rol speelt in het leven van die peraoon, hoe belachelijk het ook moge lijken. Ik vind het kinderachtig om dan lacherig donald duck aan te dragen. Je hebt geen idee wat star trek voor mij is, en om eerlijk te zijn heb ik niet eens zin om het je uit te leggen.

Slechte afwerking? Ik hoor graag verbeterpunten, loze kritiek vind ik wederom kinderachtig. Lelijk? MIJN smaak! Ik vind het meesterlijk mooi, en qua tone is ie onverslaanbaar.

Ik heb supervaak verteld, ik maak geen clips, dus stop met erover te zaniken.

Hendriks
28 juni 2009, 22:45
Tja en ik ben fan van Donald Duck.

Orpheo
28 juni 2009, 22:46
Om op een tele goed uit de voeten te kunnen, moet je gewoon echt goed kunnen spelen. Een humbucker gitaar is minder kritisch.
Mijn tele staat te koop.:chicken:

Ben ik het niet mee eens. De reden dat ik een tele niet tof vind, is looks, speelgemak, em gewoon de tone. Ik vind veel humbuckers overigens veel precieser dan menig tele, zeker de sets die ik veel gebruik of ontworpen heb.

Mijn tele is de prettigste in tone en feel die ik ooit heb gehoord of bespeeld, en toch vind ik het niet een heerlijke gitaar. Een willekeurige les paul is veel toffer. Meer 'meat' in de tone, een wat schreeuweriger mid, en in het algemeen meer brul.

Orpheo
28 juni 2009, 22:50
Tja en ik ben fan van Donald Duck.

Is je goed recht, maar geeft geen vrijbrief tot het belachelijk maken van iets dat heel belangrijk is voor iemand die je totaaaaal niet kent.

MichaelSS
28 juni 2009, 22:51
Erg jammer dat je geen clipjes maakt.

Ik vraag me af hoe goed iemand moet kunnen spelen die zoveel eisen aan een gitaar stelt. Of je bent gewoon een verzamelaar maar dat lijkt me niet.

rijsberman
28 juni 2009, 22:55
En dat gekat over die demo's... je kunt het als een compliment zien dat mensen voldoende in je gitaren geinteresseerd zijn om om een demo te vragen. Waarom wordt je er dan zo boos om?
Doet me ook wel een beetje denken aan die anekdote van de agent die in 't Gooi achter een oud dametje aan rijdt, vanf het centrum. Niet een keer geeft ze richting aan, hoewel ze keer op keer afslaat. Bij haar huis gekomen spreekt de agent haar aan op haar gedrag. "Maar agent, ik woon hier al meer dan 30 jaar. Iedere dag rijd ik hetzelfde stukje. Men moet nu toch wel weten waar ik afsla!"

Reageer toch niet zo sjacherijnig, man.

Orpheo
28 juni 2009, 23:05
En dat gekat over die demo's... je kunt het als een compliment zien dat mensen voldoende in je gitaren geinteresseerd zijn om om een demo te vragen. Waarom wordt je er dan zo boos om?
Doet me ook wel een beetje denken aan die anekdote van de agent die in 't Gooi achter een oud dametje aan rijdt, vanf het centrum. Niet een keer geeft ze richting aan, hoewel ze keer op keer afslaat. Bij haar huis gekomen spreekt de agent haar aan op haar gedrag. "Maar agent, ik woon hier al meer dan 30 jaar. Iedere dag rijd ik hetzelfde stukje. Men moet nu toch wel weten waar ik afsla!"

Reageer toch niet zo sjacherijnig, man.

ik reageer helemaal niet chagrijnig. Die mevrouw is een gevaar voor anderen, omdat anderen niet weten wat haar plan is in het verkeer, en dat kan een leven kosten. Ik zie het niet gebeuren dat iemand de pijp uit gaat als ik niet een clip post...Ik heb al vaak genoeg verteld waarom ik daar geen trek in heb, en daar moet men maar eens genoegen mee leren nemen.

Hendriks
28 juni 2009, 23:25
Is je goed recht, maar geeft geen vrijbrief tot het belachelijk maken van iets dat heel belangrijk is voor iemand die je totaaaaal niet kent..


Aiaiai, kort lontje. Beam me up Scotty.

rijsberman
28 juni 2009, 23:26
Nee, je reageert erg geïrriteerd als mensen naar een filmpje vragen, omdat je in het verleden daar al zo vaak antwoord op gegeven hebt (net als die mw. vond dat ze wel vaak genoeg richting had gegeven - ze moesten het nu maar eens weten).

Alsof we allemaal bijhouden wat de wonderbaarlijke meneer Orpheo nu weer orakelt. Wel een beetje narcistisch van je, vind je ook niet?

Arjan12
28 juni 2009, 23:28
Ben ik het niet mee eens. De reden dat ik een tele niet tof vind, is looks, speelgemak, em gewoon de tone. Ik vind veel humbuckers overigens veel precieser dan menig tele, zeker de sets die ik veel gebruik of ontworpen heb.

Mijn tele is de prettigste in tone en feel die ik ooit heb gehoord of bespeeld, en toch vind ik het niet een heerlijke gitaar. Een willekeurige les paul is veel toffer. Meer 'meat' in de tone, een wat schreeuweriger mid, en in het algemeen meer brul.

Wat vind je niet prettig aan de feel?

frankpaul1
28 juni 2009, 23:51
ik reageer helemaal niet chagrijnig. Die mevrouw is een gevaar voor anderen, omdat anderen niet weten wat haar plan is in het verkeer, en dat kan een leven kosten. Ik zie het niet gebeuren dat iemand de pijp uit gaat als ik niet een clip post...Ik heb al vaak genoeg verteld waarom ik daar geen trek in heb, en daar moet men maar eens genoegen mee leren nemen.

Probleem is alleen dat er zich elke dag weer nieuwe mensen aanmelden op het forum die niks van jou weten. En jij komt ongeveer om de 2 maand met een nieuw topic over een nieuwe gitaar op de proppen. Dus je zal nog heel vaak horen of je niet even een clipje op kan nemen. Ik zou zeggen wen er vast aan.

Orpheo
29 juni 2009, 00:32
Wat vind je niet prettig aan de feel?

Poeh... veel :)

de brug, ik krijg er niet aan gewend geraakt, en het ergste is; de brug is integraal onderdeel van de tele-sound en tele-experience.

de body. de vorm is zo verschrikkelijk onergonomisch. de scherpe, vierkante randen drukken heel erg hinderlijk op mijn rechterarm, en die gaat daar nogal van protesteren. Ik heb een jaar of 2 geleden problemen gehad met de pezen in mijn rechterarm, en alleen als er een carving in de top zit ala LP of strat, heb ik er geen last van.

de tuners. ik heb grote vingers, en ik krijg ze gewoon er niet tussen geprakt, tussen de stemsleutels. heel vervelend dus. stemmen is niet makkelijk op die manier, als het constant een gevecht is.

de locatie van het speelgebied. hoe de tele ontworpen is, hoe ie om me hangt, op m'n been rust als ik zittend speel, en ook dus de locatie van brug en pups, ik krijg er niet aan gewend geraakt.

de brug is te laag. bij een LP heb je die carve, en daarom MOET de hals wel in een hoek, en daarom staan de snaren redelijk ver weg van de body. ik vind dat heerlijk. ik vouw mijn hand bij bepaalde licks om de brug, tussen de tailstop en brug, over de snaren, en dat vind ik heel fijn spelen voor bepaalde dingen.

Ik ben al mijn markeerpunten kwijt voor pinch harmonics. Ik moet ze allemaal herontdekken. Zo gebeurd, maar tis niet een 1 2 3 snelle overstap.

@hendriks: niet kort lontje, maar ik vind je reactie(S) een beetje flauw, onbenullig en vooral, kinderachtig. Nogmaals, ik snap niet waarom je het nodig vindt/vond om star trek belachelijk te maken 'beam me up scotty' in die context, en dan donald duck... beetje flauw allemaal. het lijkt me echt logisch dat wanneer iemand dingen uit een TV serie laat inleggen op een gitaar, die serie toch wel iets betekend voor die persoon, zeker in mijn geval. (ook in mijn geval). Het was een van de weinige lichtpuntjes in de hel genaamd middelbare school, het heeft mijn interesse in de wetenschap, natuurkunde, kunst, cultuur, literatuur en astronomie aangewakkerd, ik heb andere keukens ontdekt via star trek (bijvoorbeeld de cajun keuken via het karakter benjamin sisko), om maar wat te noemen. Het is dus echt niet zomaar bullshit voor mij, en daarom vind ik je reactie(s) kinderachtig en beledigend.

Dat anderen dat wellicht niet 'weten' ok, maar het staat in dit topic, meerdere keren gezegd, notabene op de vorige pagina! Dan moet je toch wel heel kippig zijn om niet te lezen dat ik geen clips maak.

@rijsberman: die mevrouw hoort richting aan te geven bij iedere manoeuvre, en dat is verplicht. Ik ben niet verplicht clips te maken, en als ik dat tig keer zeg, is het dan raar dat ik geirriteerd reageer? Volgende keer gooi ik het wel in m'n sig en in de topictitel: nieuwe gitaar, en ik maak GEEN clips! is dat beter dan?

Dark_Tranquillity
29 juni 2009, 00:41
Ik vind dat je alles wel een beetje heel erg serieus neemt Orph. Maak je niet zo druk joh. En dat van geen clipjes maken had ik ook niet gelezen, dus daar kan ik me wat bij voorstellen, dat die vraag voorbij komt. Logish dat we iemand met tig gitaren die specifiek naar zijn wens gebouwd zijn, en een dikke amp heeft eens willen horen? Misschien als je een bandje hebt dan?

Misery Signals
29 juni 2009, 01:25
Ik heb dit ooit al in een ander topic gezegd: vanaf dat meneer Orpheo een beetje de aandacht vastkrijgt vindt ie het blijkbaar fijn om wild om zich te beginnen te stampen.

Spijtig want ik vind dit gitaartje wel te doen, er staat enkel een elementje teveel in voor mij.

MS

macwilliams
29 juni 2009, 07:39
Bij de eerstvolgende gearslutmeeting kan hij hem ook gewoon meenemen toch? Dat is in feite beter dan een clipje, zegt meer dan een brakke soundsample.

Tony L
29 juni 2009, 09:20
Waarom reageer je altijd zo overdreven Orpheo? Ik begrijp niet dat je mensen afzeikt die geinteresseerd zijn in de spullen die je hebt of laat maken.

Daan_B
29 juni 2009, 09:31
Jaren aanhoren hoe vette tone dit en die houtsoort hebben, zou het inderdaad wel eens willen horen:dontgeti:..

Het is toch niet zo dat je niet kunt spelen he?

macwilliams
29 juni 2009, 09:45
Jaren aanhoren hoe vette tone dit en die houtsoort hebben, zou het inderdaad wel eens willen horen:dontgeti:..

Het is toch niet zo dat je niet kunt spelen he?

Ik zal de misterie omtrend zijn spel wegnemen.

THE BOY CAN PLAY!!

Gaan we nu over naar de files en de weersverwachtingen.

Daan_B
29 juni 2009, 09:52
Ik zal de misterie omtrend zijn spel wegnemen.

THE BOY CAN PLAY!!

Gaan we nu over naar de files en de weersverwachtingen.

Kan ook eigenlijk niet anders met zulke gitaren, maar je weet maar nooit.
Dan toch maar eens een meeting bezoeken, wil Oprheo's en andere gitaren nog wel een horen/zien;).

signsofzodiac
29 juni 2009, 10:24
Ik begin hier ondertussen lichtelijk van te balen. Onderwerp na onderwerp over de volgende plank in het arsenaal van Orph. Honderden pagina's ondertussen al met alle reacties. Wat weet ik er van...20 gitaren laten bouwen? De kans dat er minimaal 1 tussen zit die iemand anders niet te pruimen vindt is levensgroot aanwezig.

Je verdedigt je spullen als een moederkloek haar nest. IK vind het treurig. Dat mag ik. Jij mag ook altijd ALLES vinden zoals je altijd zegt, tis JOUW mening dus is het goed, en je stampt nog eens met je voetje. Het zal je toch boeien als iemand anders commentaar heeft? Ik ben altijd een fan van JEM's geweest. Nou, dat stond altijd garant voor commentaar. Never stopped me, en geen cel in mijn lijf die er zich druk om maakte. Moet je kijken hoe je zelf ELKE TELE TER WERELD wegzet: "De reden dat ik een tele niet tof vind, is looks, speelgemak, en gewoon de tone." Volgens die redenatie zou ik elke gitaar van jou niks moeten vinden omdat ze allemaal dezelfde vorm hebben. Ik hou niet van Les Pauls. Wat niet wegneemt dat er ook hele goeie zullen zijn,

Stel je eens niet zo aan gast. Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken toen ik je star trek plannen zag. Ik zou Seven of Nine in haar blote kont op mijn les paul laten airbrushen als ik moest kiezen, maar soit, that's me. De manier waarop je daarop reageert vind ik vrij ver gaan. Ik ben een onwaarschijnlijk groot liefhebber van Lord of the Rings. Hell, ik heb het monogram van Tolkien op mijn schouder getattoeerd. En het zal me aan mijn reet roesten of iemand daar grappen over maakt.

Ik zeg live long and prosper (of zoiets) gozer. Ik ben benieuwd naar je nieuwste creaties (m.n. de Crimsons). Keep 'em coming. Maar kom eens van die hoge toren en doe eens rustig aan als iemand in jouw ogen een onnozele vraag stelt. Dat zal je in je leven nog wel vaker gebeuren.

http://i449.photobucket.com/albums/qq211/dr_martijn/600px-Kohanim_hands_blessing_photo.jpg

Orpheo
29 juni 2009, 10:50
Ik begin hier ondertussen lichtelijk van te balen. Onderwerp na onderwerp over de volgende plank in het arsenaal van Orph. Honderden pagina's ondertussen al met alle reacties. Wat weet ik er van...20 gitaren laten bouwen? De kans dat er minimaal 1 tussen zit die iemand anders niet te pruimen vindt is levensgroot aanwezig.



Hm, jij mag wel ergens lichtelijk van balen, en ik blijkbaar niet, ondanks dat ik al jaren meld 'ik doe geen clips', en er keer op keer verzocht word om clips. Als ik clips zou gaan maken, zou dat zo ontiegelijk veel tijd in beslag nemen om al de gitaren waar het om verzocht is te demo-en, ik heb daar gewoon geen tijd voor.



Je verdedigt je spullen als een moederkloek haar nest.

Dat maak jij ervan. als iemand het lelijk vindt, is dat zijn goed recht. alleen 'tis lelijk' of 'tis slecht afgewerkt' zonder een reden, daar kan ik niet tegen.


IK vind het treurig. Dat mag ik. Jij mag ook altijd ALLES vinden zoals je altijd zegt, tis JOUW mening dus is het goed, en je stampt nog eens met je voetje. Het zal je toch boeien als iemand anders commentaar heeft?

En je punt is...? mijn punt: zie hierboven. als je t niet mooi vindt, mij best. Ik stap helemaal niet met het voetje, ik geef alleen mijn mening weer, thats it.


Moet je kijken hoe je zelf ELKE TELE TER WERELD wegzet: "De reden dat ik een tele niet tof vind, is looks, speelgemak, en gewoon de tone."

het is wel heel zwak om maar een deel van de uitleg te citeren he? Ik heb het helemaal uitgelegd, en de tone? ik kan er niks mee. ik ben geen liefhebber van singlecoils. Ik heb op meetings wel eens customshop tele's en custombuild tele's geprobeerd, echt top notch. Nederland Muziek had een paar tele relics om van te kwijlen, volgens de grote tone guru's van diet forum (nja, in mijn ogen dan, zoals michaelAE; als hij 't goed vind klinken, klinkt het ook te gek, idem voor les paul R8, chris winsemius, duh, zonder gevoel en een goed gehoor voor tone zal je never zo'n lijn topamps kunnen maken, en dat zijn er nog maar een PAAR). Ik vond de tone ook prachtig, maar dat neemt niet weg dat IK er niks mee kan? Roy Buchanan zal denk ik de tone uit een JEM ook goed gevonden hebben, maar het is zijn sound, tone en feel van de gitaar niet. Ik noem effe een persoon. Of EvH; hij vond de humbuckertone te gek, maar was geen fan van de LP vorm, maar de stratvorm sprak 'm weer wel aan. om effe wat te noemen.




Volgens die redenatie zou ik elke gitaar van jou niks moeten vinden omdat ze allemaal dezelfde vorm hebben. Ik hou niet van Les Pauls. Wat niet wegneemt dat er ook hele goeie zullen zijn,


Dit bedoel ik nu; je leest niet goed. Ik heb het over een gewone tele, zo'n ding van essen met een hals van esdoorn en 2 singlecoils met een uit een plaat metaal gestanste brug. De vorm, daar is aan te wennen (wat bij mij ook langzaam gebeurd!) maar de tone en het speelgemak, hoe de body in m'n arm prikt, dat zijn grote dingen waar ik me niet overheen kan zetten. En dan ga jij het af doen als quasi-aanstellerij, ik snap dat niet echt.



Stel je eens niet zo aan gast. Ik kon een glimlach ook niet onderdrukken toen ik je star trek plannen zag. Ik zou Seven of Nine in haar blote kont op mijn les paul laten airbrushen als ik moest kiezen, maar soit, that's me. De manier waarop je daarop reageert laat een onverwerkt trauma zien waar mijns inziens eens over gesproken moet worden met een professional. Ik ben een onwaarschijnlijk groot liefhebber van Lord of the Rings. Hell, ik heb het monogram van Tolkien op mijn schouder getattoeerd. En het zal me aan mijn reet roesten of iemand daar grappen over maakt.


Het gaat er niet om wat iemand zegt, het gaat erom HOE iemand het zegt. En dan is niet eens star trek het punt van discussie, maar de manier van discussieren, met star trek als meest recent uitvloeisel. Het is heel ergerlijk dat smaak die niet geconformeerd is, zo belachelijk word gemaakt. Het geeft gewoon weer dat het niveau heel kinderlijk en laag is. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar op engelstalige fora is het niveau veel minder kinderlijk dan hier...



Ik zeg live long and prosper (of zoiets) gozer. Ik ben benieuwd naar je nieuwste creaties (m.n. de Crimsons). Keep 'em coming. Maar kom eens van die hoge toren en doe eens rustig aan als iemand in jouw ogen een onnozele vraag stelt. Dat zal je in je leven nog wel vaker gebeuren.



Onnozele vragen verdienen een onnozel antwoord. Als ik aan mijn professor vraag 'meneer wat is de afgeleide van 2x' krijg ik ook een onnozel antwoord.

Tony L
29 juni 2009, 11:27
ondanks dat ik al jaren meld 'ik doe geen clips', en er keer op keer verzocht word om clips.

Wat een narcist :seriousf:. Het was eerst een vermoeden maar nu is het ook daadwerkelijk bevestigd. Ik weet dat het moeilijk is om te begrijpen maar er komen elke dag nieuwe mensen op dit forum die jou niet kennen. Wat is er dan zo moeilijk om een normaal antwoord te geven, ook al is dit voor de 100.000e keer? Grappig dat je een dubbele standaard hebt, enerzijds wil je met respect behandeld worden en mensen moeten met goede argumenten komen als ze kritiek hebben op je gitaren. Anderszijds mag jij iemand afbranden en je achterlijk gedragen op het moment dat iemand een vraag stelt die jij al tich keer gehoord hebt?

Ook een leuke tegenstrijdigheid:



De vorm, daar is aan te wennen (wat bij mij ook langzaam gebeurd!) maar de tone en het speelgemak, hoe de body in m'n arm prikt, dat zijn grote dingen waar ik me niet overheen kan zetten.


Als je met zinnige argumenten wilt komen blijf dan ook consistent. Je kan dus wennen aan de body maar je kan niet wennen aan de body :ok:



Het gaat er niet om wat iemand zegt, het gaat erom HOE iemand het zegt.


Ga jij voortaan dan ook normaal reageren op een vraag die je al te vaak gehoord hebt? De pot verwijt de ketel...



Het geeft gewoon weer dat het niveau heel kinderlijk en laag is. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar op engelstalige fora is het niveau veel minder kinderlijk dan hier...


Ik denk dat het aan je zelfbeeld en reflectie een beetje schort. Als veel mensen commentaar op je gedrag hebben dan heb je twee opties:
1). Die mensen zijn gek
2). Misschien hebben ze wel een punt en is er iets met mijn gedrag.



Onnozele vragen verdienen een onnozel antwoord. Als ik aan mijn professor vraag 'meneer wat is de afgeleide van 2x' krijg ik ook een onnozel antwoord.

Mooie tegenstrijdigheid weer. Je wilt normaal discuseren maar als iemand een "voor jou" onnozele vraag stelt mag je onnozel terug doen? Onnozel is subjectief, iets wat voor jou een gegeven is kan voor iemand anders een openbaring zijn. Als iedereen zoals jou reageerde dan zou het echt gezellig zijn. Leer er mee leven dat er meer dan genoeg mensen nog niet zo veel weten en meer willen weten door vragen te stellen. Het is een kunst om een "onnozele" vraag op een respectvolle manier af te handelen.

signsofzodiac
29 juni 2009, 11:32
Onnozele vragen verdienen een onnozel antwoord. Als ik aan mijn professor vraag 'meneer wat is de afgeleide van 2x' krijg ik ook een onnozel antwoord.

Dat bedoel ik nou met je hoge toren. Jij bent overigens zeer zeker onze professor niet. Sommige professoren zijn trouwens gewoon zakkenwassers.

Voor de rest: het is de moeite niet. Zelfreflectie is je vreemd. 1 ding: mijn opmerking over de tele's ging over de post waar die quote uit kwam, niet uit je uitgebreide uitleg die pas LATER kwam.

Out

signsofzodiac
29 juni 2009, 11:34
@Tony L: tegelijk gepost, met dezelfde strekking. Jij hebt alleen wel de moeite genomen, waarvoor dank.

Trocar
29 juni 2009, 11:37
Ik vind de gitaren en ideeën altijd leuk om te zien!

Mitch
29 juni 2009, 11:46
Misschien heb ik niet ver genoeg teruggebladerd, maar volgens mij zie ik Orpheo één keer het woord 'zaniken' in de mond nemen en vervolgens rollen jullie over elkaar heen om te zeggen dat -ie niet chagrijnig, geïrriteerd, etc. moet doen en begint de zoveelste quote-war.

Kappen met persoonlijke aanvallen, waarde oordelen en andere onzin.

geert1976
29 juni 2009, 12:57
tja ik vind de gitaren die Orph gebouwd heeft wel mooi, ook interessant hoe hij experimenteerd met houtsoorten voor de sound etc., alleen ik kan het verhaal hier en daar door alle discussies niet helemaal meer goed volgen

En petje af Oph hoe je de gitaren bouwt, ik doe het je (nog niet) na en je moet je gitaar maken zoals jij hem wilt, jij moet erop spelen en het geluid aanhoren.

Wel jammer dat dit soort topics verzanden in persoonlijke aanvallen en dat gebeurd op dit forum maar al te vaak, dit heb ik gisteren helaas ook aan den lijve ondervonden.

Laten we nu gewoon eens Orph's verhaal eens volgen zonder de strijdbijl op te graven.

Dit wilde ik even kwijt

Ibanez666
29 juni 2009, 13:06
En petje af Oph hoe je de gitaren bouwt, ik doe het je (nog niet) na en je moet je gitaar maken zoals jij hem wilt, jij moet erop spelen en het geluid aanhoren.




Hij laat ze toch bouwen?

Orpheo
29 juni 2009, 13:46
klopt, het houtwerk laat ik doen, het samenstellen die ik wel helemaal zelf.

Ukeloeder
29 juni 2009, 13:54
klopt, het houtwerk laat ik doen, het samenstellen die ik wel helemaal zelf.

Je bedoelt assembly doe je zelf? Of samenstellen van de componenten waaruit de bouwer jouw ontwerp assembleert?

























excuus voor het babylonisch taalgebruik...

Orpheo
29 juni 2009, 14:08
Je bedoelt assembly doe je zelf? Of samenstellen van de componenten waaruit de bouwer jouw ontwerp assembleert?



excuus voor het babylonisch taalgebruik...

ik bedenk wat ik wil, warmoth lijmt en freest planken aan elkaar zeg maar (plat gezegd) en ik knutsel het in elkaar tot het een gitaar is met 6 snaren :P wat jij zegt is het dus allebei.

soup
29 juni 2009, 14:12
Ik zie mijn post opeens niet meer?

Ik kom hier amper dus ik volg hier alle spannende verhalen niet dus ...

Keesz
29 juni 2009, 14:13
Mss een handige tip voor Orpheo :

Je grootste reden voor het NIET posten van clips/filmpjes is de ''kwaliteit van de sound :"

Kan ik me helemaal in vinden, als ik bijvoorbeeld een filmpje van Rick of Leon kijk, hoor ik qua sound ook echt minimaal verschil (no pun)

Maar lets face it :

De reden dat iedereen een clip wil is omdat iedereen gewoon denkt dat jij niet zo goed gitaar kan spelen, iedereen wil weten of die gozer met 20+ les pauls ze daad werkelijk ''in hun ogen'' waardig is

Zou je ze dan niet in een keer de mond kunnen snoeren door een filmpje te posten waar je gewoon shred? waarbij mensen niet op hoeven te letten of je je custom pickup in serie of paralel staat?

Op die manier snoer je een hoop mensen de mond.

Orpheo
29 juni 2009, 14:20
@keesz; als men wil geloven dat ik niet kan spelen, dan gelooft men dat maar. Ik verzamel graag, en dat is voor mij net zo belangrijk als de lol in het spelen. dat ik smells like teen's spirit hakkelend doe of een singlenote solo met moeite eruit pers, zal me een zorg zijn :) maar goed, ik kan het OVERWEGEN.












overwogen....








en verzoek afgewezen!

guitarkid
29 juni 2009, 14:25
Ik zie mijn post opeens niet meer?



Ik heb vanmiddag ook een reactie gepost... Weg...!!!
Weet iemand (een mod misschien) waarom? Kan niet aan de inhoud hebben gelegen, want mijn voorstel daarin was om gauw weer over te gaan op waar het echt om gaat: de gitaar en te stoppen met de eindeloze discussie over wel of geen filmpje en of Orpheo kan spelen of niet !

Gr. C.

signsofzodiac
29 juni 2009, 14:53
Mitch heeft een clean-up gehouden vanmiddag ;) Een aantal posts rond of na zijn berichtje zijn daarbij gesneuveld.

Arjan12
29 juni 2009, 17:13
Ik vond dat van Seven of Nine in d'r blote reet wel een goed idee trouwens!

geert1976
29 juni 2009, 20:36
even een praktische vraag Orpheo,

de gitaren die jij ondertussen hebt vertegenwoordigen toch al een behoorlijke waarde, ik neem aan dat je ze inmiddels wel goed verzekerd hebt?

OT: wanneer ga je de nieuwe pups plaatsen?

Orpheo
29 juni 2009, 21:07
even een praktische vraag Orpheo,

de gitaren die jij ondertussen hebt vertegenwoordigen toch al een behoorlijke waarde, ik neem aan dat je ze inmiddels wel goed verzekerd hebt?

OT: wanneer ga je de nieuwe pups plaatsen?

verzekering: inboedel.

pups: wanneer ze binnenkomen he :)

macwilliams
29 juni 2009, 21:39
verzekering: inboedel.

pups: wanneer ze binnenkomen he :)

Ik weet niet waar jij verzekerd bent maar mijn verzameling is "kleiner" dan de jouwe maar ik heb ondanks de inboedel verzekering bij moeten verzekeren.

Even contoleren kan geen kwaad.

Tupelo
29 juni 2009, 21:47
Page is ook een grote held van mij en de Gibson reissues zijn erg duur en niet al te accuraat geweest, dus ik ben wel benieuwd wat jij ervan zou maken.Veel van Jimmi Page zijn werk is door hem ingespeeld op een telecaster !! :listen: Zul je zien dat er iemand moet reageren in een trant van 'Oh gossie spuit elf; dat is toch al lang bekend op het forum, n00b.'

macwilliams
29 juni 2009, 21:52
Oh ja joh? Wissik niet!

Tupelo
29 juni 2009, 21:53
Ja zeg; wat is het nou..? :sneaky: Alles om Orph on top te houden.

rijsberman
29 juni 2009, 21:59
...Maar lets face it :

De reden dat iedereen een clip wil is omdat iedereen gewoon denkt dat jij niet zo goed gitaar kan spelen, iedereen wil weten of die gozer met 20+ les pauls ze daad werkelijk ''in hun ogen'' waardig is.

Nee man, ik zie zulke mooie dingen langs komen, ik wil wel eens weten hoe dat klinkt!

Wat Orpheo's bouwsels zijn wel de bom. Dat moet gezegd worden. :)

Fendergast
29 juni 2009, 22:51
@Orph, aangaande die chrome/gouden kapjes. Maak je ze ook wax-potted met de pickups of is dat niet nodig naar jouw ervaring? En als je zo'n geval over, laten we zeggen een motherbucker plaatst, maakt het dan wat uit soundwise?

Orpheo
29 juni 2009, 23:17
@Orph, aangaande die chrome/gouden kapjes. Maak je ze ook wax-potted met de pickups of is dat niet nodig naar jouw ervaring? En als je zo'n geval over, laten we zeggen een motherbucker plaatst, maakt het dan wat uit soundwise?

goede vraag. het effect op de tone is moeilijk uit te leggen. je verliest een BEETJE hoog, maar das niet veel. het effect dat de blades van de motherbucker lager zitten met kap dan zonder, maakt wel heeel veel uit dus! de blades zitten dus lager, en dus minder hoog, en dus minder tone. zonder kap vind ik de MB's echt nog beter dan eerst. zeker met alle wiring opties die zo'n ding heeft/geeft.

ik zal op motherbuckers ook een andere kap installeren, namelijk een kap met een open 'h' erin zeg maar, net als bij de filtertron-achtige pickups. Met dat kapje krijg je een heel 'eigenwijze' look, en het maakt het dat je tone dus echt erop vooruit gaat. Ik kan ze dus heeel erg aanraden ;) Met de buitenste 2 spoelen krijg je echt een heel lekker, ranzig geluid ala minihumbucker, en parallel is het filtertron-achtig :cooler:

Fendergast
30 juni 2009, 00:31
Allright! Ik vermoedde al dat er iets van het hoog afgesnoept zou zijn. Meeste high-gain pickups zijn ook te vinden zonder die chrome/nickel kapjes. Maar ja de pickup hoogte is dus zeker niet te onderschatten.
Het is een duivels dilemma ik kies vaak tone over looks maar die motherbuckers zijn gruwelijk lelijk.
Overigens stop je ze ook nog in de bijenwas of parafine? Ik neem aan dat de blades de kapjes onder niet mogen raken?

guitarkid
30 juni 2009, 08:34
Veel van Jimmi Page zijn werk is door hem ingespeeld op een telecaster !! :listen: Zul je zien dat er iemand moet reageren in een trant van 'Oh gossie spuit elf; dat is toch al lang bekend op het forum, n00b.'



Klopt. En je wilt niet weten op hoeveel platen hij gitaar speelt in de 60-er jaren. 't Is bijna ontluisterend als je er achter komt dat een riff weer eens niet door de gitarist van de originele band is gespeeld maar door Page....

Gr. C.

Orpheo
7 juli 2009, 19:29
Ik heb de pickups die speciaal voor mij gewonden zijn, in huis! Eigenlijk wil ik ze nu erin solderen, maar 't komt nu totaal niet uit helaas.

Ook zit de body nu dikker in de olie, het glimt veel meer dan eerst, echt een laag erover heen. De gitaar is zo ongelooflijk gaaf! klinkt en speelt meesterlijk.

Orpheo
13 juli 2009, 14:28
De nieuwe elementen zitten erin, dus tijd voor een tone beschrijving.

eerst de specs

brug en hals hebben deze specs gemeen:
alnico8 bar magneet
gewone schroef-polepieces (brug kant)
alnico5 slugs (hals kant)
42gauge en 43 gauge draad.

brug
8k (43 gauge) + 5k (42 gauge)

neck:
5k (43 gauge) + 3k(42 gauge)

mid:
alnico8 bar
3k+2k (42gauge voor beide spoelen)

rare specs dus, met een behoorlijke 'mismatch', en dat zou dus heel veel brom moeten opleveren. toch niet! de spoelen hebben een speciale vorm, waardoor ze heel stil zijn.

een van de doelen was diverse sounds krijgen uit de pickups, en dat valt helaas tegen. de linker en rechterspoel hebben voor allemaal 'hetzelfde' geluid. tuurlijk, dichter bij brug of hals maakt het anders, absoluut. maar het verschil is veel minder groot dan bij de prails.

maar de tone als de pickup 'normaal' is, is geweldig, als je van humbuckers houd dan (op de mid na, maar daar kom ik zo op terug).

de brugpup heeft een heel gebalanceerde EQ. niet teveel hoog of teveel mids of laag, gewoon van alles genoeg, maar wel helder (niet ala JB helder, maar gewoon niet dichtgesmeerd). wel zo smooth dat soleren op de brugpup op hoge frets nog aangenaam klinkt. de A8 is behoorlijk pittig, dus de pup kan laag afgesteld worden. hij brult en scheurt, afhankelijk van je aanslag. heel strak, en transparant en direct en duidelijk. tis qua tone eigenlijk als de prail, maar dan iets meer 'hifi' (in a good way).

de halspup is helder en strak genoeg voor pinches en gewoon het stampen van riffs, en smooth genoeg voor lekkere solo's.

de midpup heeft een soort rickenbacker feel. heel 'jangly' feel, heel helder. voor sommige riffs echt geweldig.

mid+neck heeft helemaal niks stratterigs, wat je bij prails wel hebt. helemaal geen quack, maar wel een soort glasachtige kwaliteit, maar prails hebben die ook.

brug en mid is ook zoiets, maar dan meer neigend naar een paf.

mid in z'n eentje is daarentegen dus wel geweldig tof.

Al met al, heel goede set, heel erg 'custom', maar prails klinken eigenlijk een goed (de middenpup negerend, want die is de beste van de set).

het idee van veel tones uit de pup is helaas 'mislukt', maar de tone die ik voor ogen had, als zijn de tone 'in serie' is wel precies gelukt (en de middenpup is ook helemaal gelukt hoe ik 't wilde). alnico8 is qua tone heel erg als alnico 4, maar dan hotter (iets meer warmte dan alnico5, maar niet zo warm als alnico2). de spoelen geven de tone de helderheid lijkt 't wel.

Ik ga zo de pickupwinder mailen erover, en we zien wel wat er gebeurd. ik weet niet of ik 't terug wil sturen, of wil houden. effe een weekie nog mee klooien.