-
hey,
ik ben dus ook nieuw hier, en ik heb geen verstand van electrische gitaren...ik heb 2 jaar les gehad op een akoestische gitaar, en ben daarna zelf een beetje gaan vogelen.
ik heb de zoekfuctie wel gebruikt voor beginners, maar daar kon ik bar weinig(eigenlijk nix) over ska vinden. NOu wil ik weten wat voor gitaar ik moet hebben als ik rock en ska wil gaan spelen, mijn budget ligt ongeveer op 600 euro (gitaar + versterker)....
alvast bedankt
-
-
Fender MiM Tele of Strat of een Epi Les Paul...
-
bedankt...ik zal us kijken...
-
ik heb nog eens rondgekeken, en volgens mij ga ik dat niet redden als ik er nog een versterker bij moet, tenzij ik verkeerd gekeken heb...:-|
nog iemand met advies?
-
Squier Tele? Ik vind trouwens dat je voor ska niet echt iets speciaals hoeft te zoeken hoor. Klinkt lekker op zowel hummies als single coils. Als bovengenoemde gitaren niet haalbaar zijn, kan je misschien naar een Squier Telecaster kijken, of de wat goedkopere Epiphones, maar voor mijn part haal je een ibanez of whatever. Gewoon wat jij lekker vindt klinken en kan betalen. Wedden dat dat je lekker kan "skanken" ermee dalijk :smile:
-
jippie ! nog een ska liefhebber !! welkom welkom
gitaren voor ska gebruikt zijn vaak fender strats of tele`s !
maar wat ook vaak gebruikt wordt, is een ES ! das echt geweldig. misschien is het wel helemaal niet jou stijl, maar voor ska is het super geschikt. zowel qua uiterlijk, speelbaarheid, als geluid.
een semi-akoestische geeft echt net dat geluid dat je voor ska moet hebben. warm, maar helder, met een klein akoestisch randje !
dit is wel een optie voor je misschien ?
http://muziek.2dehands.nl/markt/muz_...z/1683792.html
je kan makkelijk 500 uitgeven aan een gitaar joh, en dan voor 100 euro 2e hands een prima versterker erbij doen !
succes ermee !! :smile: Prrrrrr SKA !
-
skabouter,
ja, geen idee hoe hij klinkt, dus dat zou ik ff moeten kijken...
ik weet niet of je Beef!, De Hardheid of De Bouncers (of iets in die richting) kent, maar zoiets wil ik spelen, maar ik wil ook rock (veel nummers van Live) spelen, dus als dat met zoiets kan....
moest je pas optreden in de buk? ik weet dat de skatjes een tijdje geleden waren, maar toen kon ik niet...
-
:grin: De drummer van de Skatjes zit bij mij in de klas!
Lekker boeiend heh..
-
ja, ik moest laatst optreden in de buk. met die wedstrijd. en onze band (jablecna stava) heeft gewonnen !!
maar respect voor de skatjes, ze waren super !
die ene gast met lang haar (maarten) zit sinds kort ook in onze band !
http://www.jcska.tk voor pics, mp3`s en meer troep !
en de hardheid is ook super vet !! hebben wij (jcs) nu 2x mee opgetreden :smile:
maar voor zulke muziek is een ES zeer geschikt.voor rock iets minder, maar het kan wel !