Emg Zakk Wylde (Installatie?) Probleem
Ik weet niet of dit het goede subforum is voor deze vraag. ik laat dit maar even aan de mods over.
Ik heb net een nieuwe set emg's zakk wylde gekocht.
ze klinken alleen als prut. maar wel op zo'n manier dat het lijkt alsof er iets niet goed is.
configuratie 81 brug, 85 neck
Het opvallendste probeem is dat het lijkt alsof de elementen heel weinig gain en distortion hebben. ook klinken ze in het hoog (solospel) erg hol en wollig, alsof de toonregeling een beetje dicht staat. ook hoor je plectrum aanslag nauwelijks. In het laag, bijv slag partijen is dit minder hoorbaar. ik vind het moeilijk deze sound te omschrijven. aangezien deze elementen, vooral de 81 juist bekend staan om de juist schel achtige sound heb ik het gevoel dat er iets niet klopt met misschien de bedrading of schakelaar. ook lijkt de toon regeling amper te reageren als de volume pod open staat, als je deze terug draait tot de helft lijkt de toonregeling beter te gaan werken
De schakelaar is een 3 standen dimarzio switch. ik heb de elementen ook verwisselt van positie maar probleem blijft. ik ben bekend met de emg's in mijn charvel model 6 en weet uit ervaring dat emg's wat vlakker klinken op bepaalde vlakken dan passieve elementen maar dit lijkt toch echt anders. ik kan haast me niet voorstellen dat dit gewoon de sound van de elementen is.
Ik weet dat het een vage omschrijving is maar ik moet toch wat.
is er misschien iemand die dit probleem herkend en weet waar ik zou kunnen gaan zoeken?
alvast bedankt,
Jan