ik wil net zo'n strat als john frusciante in de clip dani california weet je wel dat laatste stukkie.
hoeveel gaat me dat kosten en zijn die dingen (die er op lijken) gewoon te koop in de feedback ofzo?
Printable View
ik wil net zo'n strat als john frusciante in de clip dani california weet je wel dat laatste stukkie.
hoeveel gaat me dat kosten en zijn die dingen (die er op lijken) gewoon te koop in de feedback ofzo?
Hoi!
Is één van z 'n oude stratocasters... een 50's of 60's strat. Als je der al zo één vind, dan betaal je jezelf waarschijnlijk blauw; lees 1000den euros, zelfs tot 10000€. Ik denk dat je dan beter af bent met een relic model of jezelf een goede nieuwe strat koopt en hem dan zelf een aantal jaartjes de tijd geeft om hem der oud te doen uitzien...
Cheers,
Bart
Frusciante speelt op oude strats (50's en 60's) voorzover ik weet, dus als je er zo 1 wil dan moet je wel diep in de buidel gaan tasten (reken €6000+)
maar een gewone USA strat waar je hetzelfde uit moet kunnen persen heb je al wel voor zo'n 800 euro bij feedback of 600 2ehands
dat kan met een nieuwe strat erg lang gaan duren, aangezien er geen nitrocellulose lak meer opzit en de lak dus niet wegslijt :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Globetrotter
ja dat dacht ik al maar hij hoeft er alleen maar op te lijken want zijn strat vind ik echt super mooi.
die ouderdom komt er wel met de jaartjes op maar ik moet niet perse een 60 er ofzo hoor.
gewoon een fender die er heel veel op lijkt:P
Er zijn wel relic strats te koop maar die zijn ook 3000 euro, wat een beetje overdreven is voor een afgerachte gitaar. Wat je kan doen is een mooie strat kopen voor jezelf en hem zelf gaan relicen. Volgens mij staat er in de het forum zelfbouw het een en ander daarover uitgelegd. Kan best een leuk projectje zijn!
Veel succes.
zat er vroeger dan lak op die er veel sneller van af ging dan tegenwoordig?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganjaman
Highway strats hebben hele dunne lak. die relicen best wel snel.
je kan het ook gewoon zelf kapor maken, zoals ik zelf heb gedaan bij mijn Squier :$Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micro-e
even geloof me: het ziet er super vet uit (vind ik)
50'er speelt hij nauwelijks meer op. Het is nu vooral een '62 en een '61 Strat.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganjaman
Tip: kijk eens naar de Mex Classic '60s in Sunburst.